Barry|IA schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:38:
[...]
Wat jij in feite doet (en dat doen er een hoop hier), is een optelsom maken van de laagste prijs die je op internet kunt vinden van het werkblad, apparatuur en meubelen, om vervolgens met deze totaalprijs naar een fysieke keukenzaak te gaan en daar een soortgelijke prijs verwachten.
Fysieke winkels moeten meer winst maken om de showroom open te kunnen houden en om personeel te kunnen betalen.
Stel, je internet optelsom komt op 12k. Mag de keukenzaak van jou dan 13k vragen? 15k? 17k??
Hoe ga je in godsnaam bepalen of je een goede prijs hebt gehad? (Dit vraag ik niet perse aan jou, maar aan iedereen die op deze manier rekent)
Hier sta ik persoonlijk toch anders in.
Overigens moet een fysieke winkel meer omzet maken om de overhead te dekken, niet meer winst maken. winst=winst.
En wat mij betreft maakt een verkoper, maakt niet uit wat, zo min mogelijk winst over mijn rug.
Ik hoef de auto collectie van Dhr. Mandemakers niet te spekken. De leuke verkoper waar jij zo'n prettig gesprek mee hebt gehad met z'n blauwe ogen zal maar een fractie extra zien dmv commissie, maar het gros van de zwarte cijfers gaat gewoon naar boven de organisatie in. Hoe hoger op, hoe groter het stukje van de taart.
Het is voor mij van belang dat het in balans ligt.
Natuurlijk moeten en mogen ze een beetje winst maken, maar dit is dan wel naar rato van hoe goed de service geweest is.
Een DMG onderneming probeer ik zo ver mogelijk uit te kleden, want ze doen exact hetzelfde bij mij en de service, hoe ik dat ervaren heb was ook minimaal.
Een lokale ondernemer daarentegen heb ik dan weer een stuk minder moeite mee dat ie een leuke boterham aan me verdiend.
Maar uiteindelijk ben ik, met een inkomen wat netjes boven modaal ligt, niet in de financiele gelegenheid om bovenop een keuken van ~20-25k ook nog eens 3/4k extra te betalen waar het niet 'nodig' is omdat Bas met z'n blauwe ogen me zo goed geholpen heeft.
Dief van de eigen portemonnee zoals ze dat dan noemen.
siemenz schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:00:
[...]
Ik zag inderdaad ook op het badkamer forum die het op die manier had gedaan en uiteindelijk van een koude kermis thuis kwam. Zelf samenstellen voor het allergoedkoopste en een Externe “handyman” ingeschakeld die de badkamer zou installeren. Die kwam dus op d-day even niet opdagen vanwege een andere klus.
Mij niet gezien. Ik betaal liever 10% meer zodat ik zeker weet dat het allemaal in 1 hand ligt. Of dat dan een paar honderd of duizend is hangt natuurlijk van het totaal bedrag af.
Ik weet niet hoe ze het bij keukens doen, maar bij badkamers zijn het vaak derden die het arbeid komen verrichten.
Zij hebben prijsafspraken met een pool aan ZZPers die die klussen aannemen om een stabiele werk portefeuille te hebben voor wanneer ze hun eigen agenda niet gevuld krijgen.
De winkel brengt je slechts in contact met ze. Uiteraard weer tegen een 'geringe' vergoeding.
Daarin loop je net zo goed kans om overgeslagen te worden wanneer er een lucratievere klus voorbij komt die dag.
Betreffende badkamer waar jij nu op doelt was via werkspot geregeld om z.s.m. voor zo min mogelijk. Dat is wel vragen om problemen ja.
Maar wanneer jij met een gerenomeerd bedrijf uit de omgeving, zij het ZZP/MKB, gewoon goede afspraken maakt en dit op papier vastlegt, en dan bedoel ik niet in een envelop aan het eind v/d rit, dan kan je er best vanuit gaan dat het goed komt.
Je ziet het zelf waarschijnlijk als zekerheid, want je hebt er tenslotte voor betaald.
Ik zie het als gemakzucht, misschien wel luiigheid.
Als je zelf je contacten hebt en hier goede duidelijke afspraken maakt, kom je een heel eind.
Maar ja, het kost wel even wat tijd en dan is het aan een ieder om de keuze te maken hoe je iets aanpakt.
Als je aan het eind v/d rit maar een mooi stuk werk hebt staan. Dat lijkt me het belangrijkst.
[
Voor 31% gewijzigd door
Flix20 op 16-10-2020 09:31
]