Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

@Farmerwood Ik betaal 22k voor Fenix in een kleinere opstelling met een apparaat minder. Volgens mij zit het allemaal wel in 1 lijn bij Klomp. Onderhandelen doen ze ook niet, ze zeggen een prijs en vragen of je daar mee kunt leven. Anders gaan ze dingen aan de keuken aanpassen om het passend te maken :P

Bij mij is overigens nooit het merk TMatt gevallen.

Ze willen wel graag die plasmafilter verkopen. Ik hoef dat ding ook niet :O Toen ik aangaf dat ik die niet wilde, zei hij dat hij graag keukens verkoopt die aan alles voldoen, en zonder plasma filters hou je geurtjes.

Dat vond ik wel irritant.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2020 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Farmerwood schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:47:
Vanmiddag 2 uur bij de keukenzaak gezeten om het ontwerp dat we een paar weken geleden besproken hadden te bekijken en de offerte te bespreken.

Uiteindelijk is er dit plaatje uit gerold: (Sorry voor de kwaliteit. Foto van de uitdraai die we mee kregen.)
[Afbeelding]

***members only***
Ik zou de ovens en hoge koelkast omwisselen. Als je aan het eiland zit loop je vaker naar de koelkast dan naar een oven. Tevens is het korter lopen naar de koelkast vanuit de woonkamer.

Over de verschillende fronten kan ik jou helaas niks zeggen omdat ik met productie keukens werk. Wel zou ik jouw opstelling nog even voorleggen aan een zaak die een merk keuken verkoopt.

Wat voor scharnieren, ladebakken en ladegeleiders worden er gebruikt bij de keuken? Staat dat ergens gespecificeerd?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:43
Barry|IA schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:44:
[...]

Ik zou de ovens en hoge koelkast omwisselen. Als je aan het eiland zit loop je vaker naar de koelkast dan naar een oven. Tevens is het korter lopen naar de koelkast vanuit de woonkamer.

Over de verschillende fronten kan ik jou helaas niks zeggen omdat ik met productie keukens werk. Wel zou ik jouw opstelling nog even voorleggen aan een zaak die een merk keuken verkoopt.

Wat voor scharnieren, ladebakken en ladegeleiders worden er gebruikt bij de keuken? Staat dat ergens gespecificeerd?
Ze werken met Vionaro lades en geleidesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Linkser schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:49:
[...]

Mooi spul, absoluut.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
Dat is goed om te horen! ik zag online ook veel goeds daarover en het is niet echt goedkoop.
Scharnieren staat niet specifiek genoemd op de offerte, wel dat hij er altijd een extra plaatst.
Dus bij standaard deurtjes plaatst hij er drie, enzovoorts.
Zagen er uit als standaard scharnieren in mijn ogen maar ik ben dan ook een leek.

@Farmerwood ik zal nog even in een mailtje vragen wat het zou kosten om FENIX op de offerte te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Farmerwood schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:47:
Vanmiddag 2 uur bij de keukenzaak gezeten om het ontwerp dat we een paar weken geleden besproken hadden te bekijken en de offerte te bespreken.
Mooi ontwerp en Fenix is echt mooi materiaal. Hier ook net een keuken in groen Fenix laten plaatsen.
Weet je zeker dat je geen Bora wilt ipv een ondiepe afzuigkast/kap? Oogt veel ruimtelijker en die Bora's doen het echt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
masaman schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:29:
[...]

Mooi ontwerp en Fenix is echt mooi materiaal. Hier ook net een keuken in groen Fenix laten plaatsen.
Weet je zeker dat je geen Bora wilt ipv een ondiepe afzuigkast/kap? Oogt veel ruimtelijker en die Bora's doen het echt prima.
Probleem is dat indien je de bovenkasten in dit ontwerp laat vervallen, je de hoge kasten als ''torentjes'' gaat zien en dat ziet er niet uit. Wel op te lossen door het ontwerp aan te passen (alle hoge kasten naar 1 kant, of mooie houten planken tussen de kasten).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fbhastasi2
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-07-2021
JackBol schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:14:
Dank!

En vraagje, wat is een regaalplank?
zie bijlagen, regalen bij een next125 keukenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Liz8ccaYXgdTBykfl45-w1lkY7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IF37Dd2s1HuTOOf9S2SlfTzU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mL8jCLUbduz6x8VYOZpHx_IN5Qc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/70ibEJCy10H2gag6iHtd5H9U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Nieuwe offerte binnen. Dit is puur alle losse elementen opgeteld, nog niet uit onderhandeld, dus ik ben benieuwd hoeveel ruimte hier nog in zit. De meubels zijn niet uitgespecificeerd, enkel een totaal prijs.
De prijzen van het werkblad heb ik kunnen reverse-engineeren vanwege de veranderingen die we in de offerte hebben laten aanbrengen tussendoor.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Vooral qua blad en meubels vind ik het moeilijk om te bepalen hoeveel ruimte erin zit.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Even een werkmeeting en intussen tig reacties...
Linkser schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:01:
[...]
Ik heb dezelfde vraag gesteld over tmatt en fenix aan hem. Zoals ik begreep zit er geen verschil in, kwaliteit of uitstraling moet exact gelijk zijn. Overigens stond het bij ons al als tmatt op de offerte zonder dat er meerprijs is meegegeven voor Fenix.
Tnx, dat geeft wat meer vertrouwen in die optie om het te overwegen.
Toppe schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:01:
[...]
Dit is exact de reden waarom wij bewust €5000 minder aangeven als budget dan wat we er uiteindelijk aan uit kunnen/konden/zouden geven.
We hadden aangegeven dat ons budget rond de 20k is en dat we daar indien nodig maximaal 5k overheen wilden gaan afhankelijk van de mogelijkheden in ons budget. (We hebben een heel huis in te richten en bewust niet teveel vanuit bouwdepot, maar van spaargeld willen doen)
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:14:
@Farmerwood Ik betaal 22k voor Fenix in een kleinere opstelling met een apparaat minder. Volgens mij zit het allemaal wel in 1 lijn bij Klomp. Onderhandelen doen ze ook niet, ze zeggen een prijs en vragen of je daar mee kunt leven. Anders gaan ze dingen aan de keuken aanpassen om het passend te maken :P

Bij mij is overigens nooit het merk TMatt gevallen.

Ze willen wel graag die plasmafilter verkopen. Ik hoef dat ding ook niet :O Toen ik aangaf dat ik die niet wilde, zei hij dat hij graag keukens verkoopt die aan alles voldoen, en zonder plasma filters hou je geurtjes.

Dat vond ik wel irritant.
Dat passend maken is idd precies wat er nu gebeurd en waar ze dus pro-actief al wat voorstellen voor hadden. Zoals Tmatt ipv Fenix en iets andere keuzes in apparatuur die goedkoper zijn.
Gisteren gaven ze aan dat ze zelf contact gezocht hadden met hun contactpersoon bij Novy en die had blijkbaar een plasmafilter afgeraden en vond die nieuwe Novy Pure 3.0 filter een betere keuze. Daar ging Klomp nu dus in mee. Dus zo vast zitten ze blijkbaar niet op de plasmafilters.
Barry|IA schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:44:
[...]

We hebben juist bewust de koelkast daar gezet omdat we voorkeur hebben voor een naar rechts draaiende deur en dat niet handig is als je hem links in de keuken zet en vanaf het eiland of kookplaat iets wilt pakken.
En als iemand bij ons te lui is om 3m verder te lopen voor zijn biertje, dan verdient ie dat biertje ook niet. :+
Linkser schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:49:
[...]
Ik had de vraag voor merk lades en geleidesystemen al op de todo lijst staan. Ga er maar even vanuit dat ik dit als antwoord ga krijgen.

Miste wel meer dingen, want ook bv de hoogte van het eiland staat niet op de uitdraai die ik nu kreeg. Afgesproken is werkblad op 94 cm. (Mijn vrouw is 180, ik 187 en die 2 zoons van ons worden langer vrees ik)
Linkser schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:59:
[...]
Dat is goed om te horen! ik zag online ook veel goeds daarover en het is niet echt goedkoop.
Scharnieren staat niet specifiek genoemd op de offerte, wel dat hij er altijd een extra plaatst.
Dus bij standaard deurtjes plaatst hij er drie, enzovoorts.
Zagen er uit als standaard scharnieren in mijn ogen maar ik ben dan ook een leek.

@Farmerwood ik zal nog even in een mailtje vragen wat het zou kosten om FENIX op de offerte te krijgen.
Ik had idd ook al begrepen dat ze standaard 3 schanieren plaatsen. Dat noemden ze zelf ook een van hun onderscheidende punten.
masaman schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:29:
[...]
Ik zie Bora en vergelijkbare apparaten toch vooral als iets voor op een kookeiland waar je geen afzuiging boven wilt of kunt hangen. Ook Klomp adviseerde ons een goede afzuigkap te nemen.
Voordeel is ook dat de plaat minder breed is en we daardoor nog wat ruimte hebben aan beide zijden van de kookplaat.

En wat @Barry|IA ook al zegt wil ik geen 2 torentjes als kasten en ben wel van de symmetrie dus zet ze liever niet naast elkaar. En aangezien we al enorm veel ruimte krijgen in deze keuken (we hebben nu misschien 1/3 van dit) vind ik 6 hoge kasten echt overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-09 21:13
Farmerwood schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:01:

We hadden aangegeven dat ons budget rond de 20k is en dat we daar indien nodig maximaal 5k overheen wilden gaan afhankelijk van de mogelijkheden in ons budget. (We hebben een heel huis in te richten en bewust niet teveel vanuit bouwdepot, maar van spaargeld willen doen)
Zal ik je nu alvast op een briefje meegeven dat de keuken op 27k uitkomt? Ik lees nu even terug wat ze van je vroegen, 2 tellen...
Ben ik weer, ha, precies 27k. Wat een wonder. (ik wist het oprecht niet meer)

Ik ben ook geen keiharde onderhandelaar hoor ;) maar keukenboeren gaan altijd nét dat stukje boven je budget zitten. vaak een procent of 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
jppilot schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:14:
[...]

Zal ik je nu alvast op een briefje meegeven dat de keuken op 27k uitkomt? Ik lees nu even terug wat ze van je vroegen, 2 tellen...
Ben ik weer, ha, precies 27k. Wat een wonder. (ik wist het oprecht niet meer)

Ik ben ook geen keiharde onderhandelaar hoor ;) maar keukenboeren gaan altijd nét dat stukje boven je budget zitten. vaak een procent of 10.
Nou dat valt mij bij Klomp dus enorm mee, ons budget was ook 25k.
Wij hebben ook gewoon minder eisen/kastwerk zoals 3 hoge kasten in plaats van 4.
Maar na de upgrade voor luxere apparaten zitten wij daar nog steeds onder :+

Bij andere keukenzaken was het net iets erboven of iets eronder maar dan meerprijs opties die we eigenlijk sowieso erbij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
Linkser schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:16:
[...]

Nou dat valt mij bij Klomp dus enorm mee, ons budget was ook 25k.
Wij hebben ook gewoon minder eisen/kastwerk zoals 3 hoge kasten in plaats van 4.
Maar na de upgrade voor luxere apparaten zitten wij daar nog steeds onder :+

Bij andere keukenzaken was het net iets erboven of iets eronder maar dan meerprijs opties die we eigenlijk sowieso erbij doen.
Fijn dat er dus ook keukenzaken bestaan die dus iets beter luisteren naar de klant :) Helaas geen ervaring met Klomp, maar klinkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Moet daar trouwens nog wel aan toevoegen dat die 20-25k al afgestemd was voor we uberhaupt meer gezegd hadden over de apparatuur dan 'het wordt waarschijnlijk Bosch + Novy' en ook de koof is er nog bij gekomen.

Dus ik rekende er al op dat we dichter bij de 25 dan de 20k uit zouden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-04-2024
Streamz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:34:
[...]

Ho, stop.

1. Vergeet korting, het gaat alleen om de nettoprijs. Die 50% moet je vergeten, maakt niets uit of het 0 of 90% is.
2. Ga jouw optelling niet vergelijken met een opstelling op dit forum, de kans dat je keuken voor meer dan 90% gelijk is met die van een ander is minimaal. En in dat geval gaat elke prijsvergelijking compleet mank
3. No offence, maar je bent kennelijk van plan 20k stuk te slaan op een keuken waarvan je de basisspecs niet eens weet.
4. Keuken Kampioen is een DMG winkel, die moet je alleen binnenstappen als je precies weet waar je het over hebt, je precies weet wat je wil en stevig in je schoenen staat.

Draai het om. Bedenk wat je echt belangrijk vindt. En ga dan pas op stap.
1. Mee eens
2. Ook mee eens, maar goed het geeft toch een gevoel dat je niet ál te veel betaald. Je eigen keuken vergelijken met die van anderen dat is toch waar deze forum is toch?
3. Wat bedoel je met de basisspecs? Ik koop geen computer he...
4. Of je iemand hebt die je daar heel erg vertrouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
siemenz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:15:
[...]

Het is goed dat je je hier meldt, want alleen zo gaan de dmg winkels eens normaal doen met hun achterlijke prijs stellingen.
Ja maar wat moet ik dan doen precies om op een betere prijs te komen. Niet iedereen is goed onderlegd in onderhandelen. En iets waar ik me ook aan erger is dat omdat het nieuwbouw woning betreft en er een beslisperiode is staat er druk op. En corona helpt ook niet meer als de koopavonden ook niet meer open zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:19
Bedenk je voor een nieuwbouwwoning wat van belang is. Dat is niet de keuken of de leverancier, dat zijn de aansluitingen. Het is dus belangrijk om voor de sluitingsdatum de indeling goed te hebben op hoofdlijnen. Zo'n tekening zelf aanleveren is meestal niet moeilijk. Je krijgt doorgaans de standaardindeling als tekening, lever hetzelfde terug aan voor wat je wil hebben. Meestal zijn hoogtes en afstanden vanaf een muur voldoende.

Dan heb je daarna alle tijd om bij winkels te shoppen en te vergelijken, zonder tijdsdruk.

Tot slot over de kortingen/DMG-tactiek: bedenk je vooral dat als je nu 50% korting krijgt, je na een handtekening wel de fictieve hoge 100% mag betalen voor wijzigingen. Om die reden zou ik dergelijke winkels echt altijd vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-09 19:26
cxsmike schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:32:
Ja maar wat moet ik dan doen precies om op een betere prijs te komen. Niet iedereen is goed onderlegd in onderhandelen. En iets waar ik me ook aan erger is dat omdat het nieuwbouw woning betreft en er een beslisperiode is staat er druk op. En corona helpt ook niet meer als de koopavonden ook niet meer open zijn.
Wat ikzelf heb gedaan, is al onze apparaten op internet van te voren opgezocht en gezorgd dat ik de prijs wist. Is geheel gratis om te doen, kost je alleen maximaal een uurtje werk. Voor het werkblad een aparte offerte opgevraagd. Deze offertes meegenomen en voorgelezen. Dit zorgde ervoor dat we qua apparatuur en werkblad niet veel extra betaald hebben. Vervolgens onze opstelling hier neergezet. In de reacties daarop zaten absoluut weer tips over wat 'een goede prijs' is en welke design items ook nog mooi zijn.

Wij hebben zelf ook te maken gehad met tijdsdruk, daardoor uiteindelijk bij de projectleverancier moeten slagen voor een keuken omdat anders het leidingwerk niet meer naar onze opstelling veranderd kon worden. Het is inderdaad jammer van die koopavonden, we kunnen hier aardig praten maar uiteindelijk zal de keuken in het echt gebruikt gaan worden en dan wil je een idee hebben van de ruimte. Ik zou gewoon een beetje 'aan dit forum hangen', zitten altijd wel tips bij die je kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 10:59

Toppe

Oké ✅

[...]

[...]
Een verkoper hoort dan een budget van 25K met speelruimte. Daarom nooit het achtste van je tong laten zien :+

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:14
896gerard schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:06:
[...]
Wat ikzelf heb gedaan, is al onze apparaten op internet van te voren opgezocht en gezorgd dat ik de prijs wist. Is geheel gratis om te doen, kost je alleen maximaal een uurtje werk. Voor het werkblad een aparte offerte opgevraagd. Deze offertes meegenomen en voorgelezen. Dit zorgde ervoor dat we qua apparatuur en werkblad niet veel extra betaald hebben. Vervolgens onze opstelling hier neergezet. In de reacties daarop zaten absoluut weer tips over wat 'een goede prijs' is en welke design items ook nog mooi zijn.
Als de winst niet op het werkblad en de apparatuur zit gaat de verkoper proberen het maximale uit de kastjes te halen en wellicht ook wel een keuken opbouwen waar voor hem de meeste winst zit.
Ik zou die prijzen van werkblad en apparatuur niet delen, maar gewoon in je achterhoofd houden.

Een "te laag" budget noemen lijkt me wel een aardige strategie.
Stel je weet al dat werkblad 5k kost en apparatuur 10k (moet je wel weten wat je wilt), dan noem je gewoon 20k als budget (ondanks dat 25k dan realistischer is).
Loop je het risico dat ie overal bij zegt dat het niet in het budget past (want daar ga je zeker overheen), maar daar kun je het dan later over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

mitsumark schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:53:
[...]

Als de winst niet op het werkblad en de apparatuur zit gaat de verkoper proberen het maximale uit de kastjes te halen en wellicht ook wel een keuken opbouwen waar voor hem de meeste winst zit.
Ik zou die prijzen van werkblad en apparatuur niet delen, maar gewoon in je achterhoofd houden.
Dit. Het moet uit de lengte of de breedte komen.
Ik kreeg een offerte met 15% op Siemens apparatuur. Ik gaf hem aan dat 40% normaal is. De verkoper gaf aan dat hij weet dat 40% de norm is, en dat hij de korting wel op 40% wilde zetten, maar dat dan de prijs van de kastjes omhoog gaat, omdat hij het bedrag onder de streep moet krijgen om het voor hem interessant te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Het helpt inderdaad heel erg om vooraf de prijzen van je apparatuur te weten.
Zelf heb ik de catalogus van Siemens erbij gepakt en daar de advies prijzen van bestudeerd. Daar vervolgens bij de bekende Loods een prijs van opgevraagd. Die kwam dus inderdaad op ~40% lager.

Vervolgens zat ik bij de DMG een keuken uit te laten tekenen en daar werden dus inderdaad vanuit de catalogus de advies prijzen opgeschreven. Daar heb ik vervolgens nog geen opmerkingen over gemaakt.
Toe nwe over de prijs gingen onderhandelen deed hij de geste om wat met die prijs te doen en zo zaten we ineens 40% lager met onze prijs... Hoe zou dat nou komen.

In eerste instantie was de prijs 190% van het door ons opgegeven budget en uiteindelijk stond onderaan de streep een prijs van 110% van ons budget.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 09:03
cxsmike schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

2. Ook mee eens, maar goed het geeft toch een gevoel dat je niet ál te veel betaald. Je eigen keuken vergelijken met die van anderen dat is toch waar deze forum is toch?
3. Wat bedoel je met de basisspecs? Ik koop geen computer he...
Punt 2, dat kan dus niet, vanwege het simpele feit dat er teveel variabelen zijn en te weinig info wordt gegeven. Zie punt 3
Punt 3: wat dacht je bijvoorbeeld van het merk keuken? En welke fronten? (kleur, materiaal, dikte etc) Kleine hint: in mijn keuken was het verschil in nettoprijs tussen een 19mm deur grijs Fenix en 11mm deur grijs Fenix ruim 11k. Dus zelfs bij wanneer kleur en afwerkingsmateriaal gelijk zijn, kan 1 andere factor die bijna niemand direct opmerkt toch een enorm prijsverschil opleveren.

Als jij zelfs niet eens opgeeft welke basisspecs jij hebt gekozen, hoe kun je dan ooit ket een ander vergelijken? En dan heb ik het nog niet eens over stollen, lade indelingen, type spoelbak, kranen etc.

Serieus advies: zorg dat je eerst iets meer bent ingelezen, het is geen kattepis wat je uitgeeft. En reken maar dat Keuken Kampioen graag mensen zoals jij aan tafel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringen00
  • Laatst online: 05-08 14:50
ringen00 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:21:
Vandaag de offerte binnen voor onze nieuwe keuken
Vorige week perfect geholpen bij Oude Booyink in Oldenzaal

Kastenwand
7x hoge kast

Eiland 300cmx100cm
5x ondiepe kast 60x40
2x 120x60
1x 60x60

Bosch Serie 4 Vaatwasser SMA46JX09N
Liebherr IK2720 koelkast 140cm
Liebherr SIGN2756 vriezer 140cm
Bosch Serie 6 Plafond afzuiging RVS DRC96AQ50 --> willen we graag een witte voor
Bosch Serie 8 oven met magnetron CMG836NS1 --> moet vervangen worden door een HSG836NC1 combi stoomoven
Bosch Serie 6 inductieplaat PIV895FGC5E --> willen we graag een serie 8 plaat met flexibele kookzone voor
Quooker XL met bijpassende kraan en gootsteen

Blad wordt leathered graniet
fronten in zwart en berg eiken

Als ik de kleurnummers opzoek kom ik erachter dat het een ballerina keuken is.
Ik lees terug dat dit een middel segment merk is. Hoe verhoudt zich dit in prijs tot bijvoorbeeld Hacker?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***

Bij voorbaat al dank voor reacties

Ronald
Vanochtend zijn we bij Stall in Gronau-Duitsland geweest.
Uiterst vriendelijke man heeft ons geadviseerd.
De prijs was wel anders

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

SquareOne schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:16:
[...]

Je bedoelt waarschijnlijk dit plaatje. Ik ben ook flink aan het zoeken maar kan er nergens iets over vinden.
[Afbeelding]

Dit is het laatste nieuws uit betrouwbare bron die in de keukens zit:

[...]
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Zelfs de keukenboer kon 'm niet vinden, want heeft 'm als 9999 artikel verkocht. Dit betekent dat het artikel nog niet in het bestand aanwezig is en dat de verkoper 'm handmatig heeft toegevoegd, met een fictieve inkoopprijs.. Volgens mij is het ook maar de vraag of Siemens deze ooit gaat leveren.

[ Voor 9% gewijzigd door Barry|IA op 15-10-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:32
Interessant. Heb je meer informatie waar dit vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

cxsmike schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:32:
[...]

Simpel, loop ook eens een andere niet DMG zaak binnen met een vergelijkbare wens..

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huppelepups
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 10:29
Hallo,

Ik heb een vraag over een nog te kopen keuken.
Wij zijn bij een keukenboer geweest, prima vent die goed meedacht.
Echter het enige waar wij een beetje over twijfelen is het volgende;

Wij willen graag een U keuken (of denken dat dit het meest voor de hand liggend is).
Het probleem is echter dat de breedte van de keuken niet genoeg is om beide hoekkasten te gebruiken.
Een van de hoekkasten zal namelijk geen front hebben, waardoor deze niet is te gebruiken.

De U kan niet verder worden uitgebreid ivm deuren aan beide kanten (en die willen we zo houden).

Heeft iemand enig idee of deze toch te gebruiken is op een of andere manier?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akjEM4xTVjGQAOMLMH3R9BKN3FE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sg2jMQJOdd7gfJwc9rruA9Bp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door huppelepups op 15-10-2020 16:21 . Reden: Deuren ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:14
Vaatwasser onder de oven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

SquareOne schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:20:
[...]

Interessant. Heb je meer informatie waar dit vandaan komt?
Ik had een keukenleverancier het plaatje laten zien. Hij had contact opgenomen met zijn Siemens leverancier en vervolgens deze netto prijs gequote (40% korting). dus ong. 1500 bruto. Is overigens 45cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Laatst online: 14-09 16:25
vaatwasser naast het fornuis of kan daar niets meer naar de buitenkant?
Anders de vaatwasser en gootsteen omdraaien zodat je via het gootsteenkastje kan gebruiken als ingang?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Als het niet mogelijk is nog een kast naast de kookplaat te plaatsen zou ik persoonlijk goed nadenken of ik twee hoge kasten wil met deze ruimte.
Je hebt wel erg weinig werkruimte nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 896gerard
huppelepups schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:39:
Hallo,

Ik heb een vraag over een nog te kopen keuken.
Wij zijn bij een keukenboer geweest, prima vent die goed meedacht.
Echter het enige waar wij een beetje over twijfelen is het volgende;

Wij willen graag een U keuken (of denken dat dit het meest voor de hand liggend is).
Het probleem is echter dat de breedte van de keuken niet genoeg is om beide hoekkasten te gebruiken.
Een van de hoekkasten zal namelijk geen front hebben, waardoor deze niet is te gebruiken.

Heeft iemand enig idee of deze toch te gebruiken is op een of andere manier?

[Afbeelding]
Ik zou die hoge kast met oven erin rechts naast de kookplaat zetten, als je budget het toelaat. Niet alleen win je dan aanrechtblad, het geeft ook ruimte om de vaatwasser links van de spoelbak te plaatsen en je hebt geen 'hoekje achter een hoge kast'. Door het extra vierkantje werkblad kan daar dan een lage kast met zo'n carrousel erin. Bijkomend voordeel is dan dat je ook een plekje hebt voor apparatuur die nu eenmaal altijd op een aanrecht staat, zoals een koffiezetter of waterkoker. In de huidige opstelling is dat er niet echt.

Hierbij vraag ik me wel af of er geen hoge kasten te koop zijn die ter hoogte van een andere lage kast een gat hebben zodat de hoge kast direct naast een hoek kan staan. Misschien is dat weer meer voor interieurbouwers.

edit: ik vind de locatie van de spoelbak wel perfect, lekker in het midden, goed bereikbaar, houden zo!

[ Voor 3% gewijzigd door 896gerard op 15-10-2020 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huppelepups
xray79 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:00:
vaatwasser naast het fornuis of kan daar niets meer naar de buitenkant?
Anders de vaatwasser en gootsteen omdraaien zodat je via het gootsteenkastje kan gebruiken als ingang?
Helaas zitten aan beide kanten deuren, de U kan dus niet groter worden.

De vaatwasser en gootsteen omdraaien lijkt mij een mogelijkheid. Zal het navragen. Bedankt voor het idee ten ieder geval!
Flix20 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:03:
Als het niet mogelijk is nog een kast naast de kookplaat te plaatsen zou ik persoonlijk goed nadenken of ik twee hoge kasten wil met deze ruimte.
Je hebt wel erg weinig werkruimte nu.
Helaas kan er geen kast naast de kookplaat ivm een deur.
Het is een afweging van kastruimte versus werkruimte. Werkruimte wordt zoals het er nu naar uitziet ongeveer 316cm (inclusief gootsteen). Ik denk dat dat genoeg is?
896gerard schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:16:
[...]

Ik zou die hoge kast met oven erin rechts naast de kookplaat zetten, als je budget het toelaat. Niet alleen win je dan aanrechtblad, het geeft ook ruimte om de vaatwasser links van de spoelbak te plaatsen en je hebt geen 'hoekje achter een hoge kast'. Door het extra vierkantje werkblad kan daar dan een lage kast met zo'n carrousel erin. Bijkomend voordeel is dan dat je ook een plekje hebt voor apparatuur die nu eenmaal altijd op een aanrecht staat, zoals een koffiezetter of waterkoker. In de huidige opstelling is dat er niet echt.

Hierbij vraag ik me wel af of er geen hoge kasten te koop zijn die ter hoogte van een andere lage kast een gat hebben zodat de hoge kast direct naast een hoek kan staan. Misschien is dat weer meer voor interieurbouwers.

edit: ik vind de locatie van de spoelbak wel perfect, lekker in het midden, goed bereikbaar, houden zo!
Helaas past er geen kast naast de kookplaat ivm een deur (had ik eerder moeten vermelden). De werkruimte zal 316cm worden (inclusief gootsteen). We nemen wel een quooker en in plaats van een koffiezetter een percolator. Losse apparatuur zou in de linker bovenhoek kunnen.

Omtrent de hogekast met gat zou ik eens na moeten vragen, maar bedankt voor de tip!

[ Voor 85% gewijzigd door huppelepups op 15-10-2020 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz

Ik had idd ook al begrepen dat ze standaard 3 schanieren plaatsen. Dat noemden ze zelf ook een van hun onderscheidende punten.
LOL, echt? Een extra scharnier van EUR 2.95 plaatsen vinden ze een onderscheidend punt? Ben nu wel ff benieuwd hoe onderscheidend dat eigenlijk is ook.

Edit, niet echt dus: 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fHIK_Q8t-qGttZREjQu-GSnkpdA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Di6mhVM6ko4fpjhnNsAZ9Aaj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Streamz op 15-10-2020 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
Streamz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:36:
[...]

LOL, echt? Een extra scharnier van EUR 2.95 plaatsen vinden ze een onderscheidend punt? Ben nu wel ff benieuwd hoe onderscheidend dat eigenlijk is ook.

Edit, niet echt dus: 8)7

[Afbeelding]
Als je het zo neerzet klinkt het best pietluttig :+
Maar het is in combinatie met de vionaro lades die 70kg kunnen dragen bijvoorbeeld, de algemene robuustheid van de meubels.

Wat mij opvalt bij keukens van vrienden en kennissen is dat er inderdaad vaak maar twee scharnieren zitten op deurtjes.

Edit: Modulnova is niet een standaard keuken ook toch? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Linkser op 15-10-2020 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
Linkser schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:59:
[...]

Maar het is in combinatie met de vionaro lades die 70kg kunnen dragen bijvoorbeeld, de algemene robuustheid van de meubels.

Wat mij opvalt bij keukens van vrienden en kennissen is dat er inderdaad vaak maar twee scharnieren zitten op deurtjes.

Hoe draagt een scharnier op een deur mee aan het verhogen van de maximale belasting van een la? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:18

Shunt

Boe

Linkser schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:59:
[...]

Is de verkoper ook nog even in de lade gaan staan om te laten zien hoe stevig ze wel niet zijn?
Nee al die lul verhaaltjes van de leverancier kan je beter gewoon allemaal achter je laten.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
Shunt schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:04:
[...]

Is de verkoper ook nog even in de lade gaan staan om te laten zien hoe stevig ze wel niet zijn?
Nee al die lul verhaaltjes van de leverancier kan je beter gewoon allemaal achter je laten.
Haha, standaard bij de Keuken Kampioen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
[...]

Anekdote: bij mijn familie hield de verkoper bij Keukensale zijn voet onder de la terwijl 'madame' maar even in de la moest gaan staan. Altijd je ogen openhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
jppilot schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:04:
[...]

Hoe draagt een scharnier op een deur mee aan het verhogen van de maximale belasting van een la? ...
Uuuhhh dat zeg ik niet toch....
Ik zeg dat ze een aantal dingen benoemen zoals extra scharnieren en het draagvermogen van de lades die bijdragen aan de robuuste meubelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 896gerard
huppelepups schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:21:

Omtrent de hogekast met gat zou ik eens na moeten vragen, maar bedankt voor de tip!
Als je dat kleine stukje werkblad op kan geven, is dit misschien ook iets voor je. Een 'Lemans hoge hoekkast'. Ik wist niet dat het bestond, weer wat geleerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3XSK3fpXRkYdzFVCKzVYJDsLC4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ml3tmGYlGBFJnsphrxH5x13a.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
[...]

Nee dat soort acties niet meegemaakt, nergens waar we zijn geweest trouwens. Had ik wel amusant gevonden hahaha

Maar nee dat soort dingen hebben ons ook niet overtuigd van de kwaliteit van hun keukens. De werkplaats en keukens in de showroom wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier inmiddels al hands-on ervaring met dekton werkbladen en onderbouw spoelbakken? Ik heb nu inmiddels zoveel silestone staaltjes besteld, maar allemaal hebben ze dat spikkeltje wat blijkbaar alle composiet bladen hebben. Ik vind het niet zo mooi als Dekton.

Mijn verstand zegt met een onhandige vriendin, neem composiet.
Maar mijn hart zegt Dekton, prachtig materiaal en veel voordelen voor mensen die nooit iets stoten :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2020 17:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
huppelepups schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:21:
[...]

Helaas kan er geen kast naast de kookplaat ivm een deur.
Het is een afweging van kastruimte versus werkruimte. Werkruimte wordt zoals het er nu naar uitziet ongeveer 316cm (inclusief gootsteen). Ik denk dat dat genoeg is?

[...]
Gootsteen zou ik niet meerekenen als werkruimte, daar sta je niet je ingrediënten te bereiden/bewerken, alleen schoonspoelen.
In de hoeken kan je dat ook niet, dus je hebt effectief maar 60cm werkruimte aan weerzijde.
Haal daarbij de hoek van je vaatwasser maar vanaf want daar gaat geheid vuile vaat komen te staan.
Je hebt dan effectief 80-100cm aan werkruimte en met z'n twee in de keuken staan gaat een uitdaging worden.

Bovenkasten lijken hier wel taboe te zijn, maar met een ruimte als deze zou ik persoonlijk voor maximaal werkblad gaan, de hoge kast niet doen en voor bovenkasten gaan aan weerzijde van de wand.
Oven in de kast onder de kookplaat, vaatwasser in de kast waar de hoge kast nu staat.

Probeer voor jezelf te visualiseren waar je wat zou gaan staan te doen?
Als bijvoorbeeld nu iemand zou staan te koken, zit de vaatwasser in/uitruimen er niet meer in, visa versa.
Dan vraag je je af maar wanneer doe je dat tegelijk dan? Ikzelf doe het bijvoorbeeld tijdens het koken zeker al de vaatwasser inruimen. Scheelt een hoop werk na het koken.
Het zijn kleine dingen, maar kan later veel hinder oplopen.

Overigens lijkt er in de linker bovenhoek ook iets van een ondiepe bovenkast, naast de hoge kast te zitten?
Weet niet hoelang jij bent, of je partner, maar het lijkt mij vrij lastig bij te komen.
[...]

Ha, inderdaad ook bij 2 DMG zaken geweest waar verkoper in de lade ging staan.
Maar als iemand met vrij sportief postuur van +/-100kg voorstelt en nu ik, dan zie je wel even de schrik in de ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:30:
Zijn er hier inmiddels al hands-on ervaring met dekton werkbladen en onderbouw spoelbakken? Ik heb nu inmiddels zoveel silestone staaltjes besteld, maar allemaal hebben ze dat spikkeltje wat blijkbaar alle composiet bladen hebben. Ik vind het niet zo mooi als Dekton.

Mijn verstand zegt met een onhandige vriendin, neem composiet.
Maar mijn hart zegt Dekton, prachtig materiaal en veel voordelen voor mensen die nooit iets stoten :P
Bij mij zegt ze zelf, we nemen composiet want ik laat genoeg vallen. Wij gaan waarschijnlijk voor Negro Tebas suède, daar valt de spikkel mee als het goed is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Laatst online: 08:23
aGraPusher schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 01:22:
Vandaag bij Bruynzeel keukens geweest voor een offerte voor een standaard L hoekkeuken.

De keuze is gevallen op de Andes in de leisteengrijs matt zwart uitvoering. Tekening is in de hoogglans wit versie.
  • Keukenmeubelen: 4811
  • Werkbladen: 1525
  • Apparatuur: 2089 incl 500eu korting bij 4 pelgrim apparaten
  • Accessoires: 559
  • Totaal incl. montage: 10374
  • Blad: composiet 2cm new divinity black
  • Inductiekookplaat: pelgrim 77cm 9PEIK2084F
  • Oven met magnetron: pelgrim 9PEMAC524RVS
  • Koelkast: pelgrim 9PEKK2102K
  • Afzuigkap: pelgrim 9PEBSK961RVS
  • Vaatwasser: Siemens Studioline 9SISN836X00AE
Zou dit qua kwaliteit & prijs vergelijkbaar zijn met een Häcker keuken? En zou ik voor deze prijs eventueel een vergelijkbare setup kunnen krijgen maar dan met Häcker meubelen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vandaag bij de lokale keukenboer geweest en hier uiteindelijk een deal gemaakt. En onderstaande zaken zijn veranderd / er bij gekomen:
  • Koof + 4 zigbee spots
  • Iets grotere koelkast +- 30cm hoger
  • Extra lade onder de combioven
  • Geen Bruynzeel keuken maar het is een Hacker Classic geworden met fronten uit prijsgroep 2. Kleur wordt wit of zwart.
  • Alle apparatuur hetzelfde merk (Pelgrim) op de vaatwasser na, deze is ook een pelgrim geworden.
  • Keukenboer werkt goed en vaak samen met het bouwbedrijf wat extra voordelen geeft volgens keukenboer, bijvoorbeeld keuken al geplaatst voor sleuteloverdracht.
  • Flexibel in het aanpassen van de keuken, plussen & minnen mogelijk tot 14 weken voor plaatsen
Totaalprijs incl. btw, inmeten, monteren & aansluiten: € 10.500. Hier een akkoord op gegeven 8)

Prijs bij Bruynzeel is € 10850 geworden na het aanpassen van de wasbak & kraan en hier zat geen koof+spots bij.

Volgens mij is dit een zeer nette prijs/kwaliteit verhouding.

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@JackBol Mooie combinatie van het walnootfineer en het zwarte Fenix bij de Next125 keuken. Heb zelf ook een offerte liggen met deze combi. Qua totaalprijs ontlopen Leicht en Next elkaar niet veel he? Dan zou ik voor het echte fineer gaan ipv een kunststof printje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:03
Zojuist bij "de Keukenbladen fabriek" offertes opgevraagd voor Dekton.
Members only:

Members only:

Zijn dit normale prijzen en kan ik dit meenemen naar de keukenwinkel? Uiteraard snap ik dat dit zonder montage is. Bij Keukenloods kregen wij een offerte voor de PG0 composiet die hier al ver boven lag. Ben daarom benieuwd of deze prijzen wel realistisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Alic3 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:25:
@JackBol Mooie combinatie van het walnootfineer en het zwarte Fenix bij de Next125 keuken. Heb zelf ook een offerte liggen met deze combi. Qua totaalprijs ontlopen Leicht en Next elkaar niet veel he? Dan zou ik voor het echte fineer gaan ipv een kunststof printje.
Het probleem is dat Next geen draag constructie kan maken waardoor de bar vrij hangt. Daarom zitten er kastjes van 40cm diep onder en hebben ze de bar 60cm breed gemaakt, daardoor heb je alleen de 30cm overstek van de bar als beenruimte. Bij Leicht zit er een draag constructie in, waardoor de bar maar 25 cm overstek heeft, maar dat je ook de 20cm in de kast ruimte hebt, waardoor je 45cm beenruimte hebt. Het geeft net iets meer cachet aan het eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Source90 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:38:

***members only***

***members only***

Zijn dit normale prijzen en kan ik dit meenemen naar de keukenwinkel? Uiteraard snap ik dat dit zonder montage is. Bij Keukenloods kregen wij een offerte voor de PG0 composiet die hier al ver boven lag. Ben daarom benieuwd of deze prijzen wel realistisch zijn.
In mijn offerte zie je ongeveer die prijzen voor keramiek van dekton zou ik het niet weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 896gerard
Ik heb niet veel verstand van keukens op jouw prijsniveau, maar wij blijken op het gebied van werkblad dezelfde keuze te hebben gemaakt: Pietra Perla Satin keramiek.

Wij hebben van dit keramiek qua werkblad een eiland van 305x100 en een nis van 100cm breed. De achterwand van de nis is 120cm hoog en dus 100cm breed. Afwerking: VFK2, ook gelijk :)

Prijs van ons keramiek was €3400-€4000 (preciezer kreeg ik niet los). De prijs van jouw keramiek lijkt daarop.

Oja en persoonlijk zie ik niet het verschil met die Leicht keuken voor 2k méér.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.castello
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-07-2024
Hertog_Martin schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:32:
[...]

Bij ons was Liv 9k duurder (23,5k vs 14,5k bij Faber) voor exact dezelfde Häcker Systemat keuken. Dus we lieten de cheque van 5k maar zitten en namen de 3,2k retourwaarde. Keuken overigens ook bij meerdere partijen in NL nog fors goedkoper dan de offerte van Liv/Eigenhuis keukens.

Laat je niet bang maken dat voor goede afwikkeling het beste via hun kan en vergelijk offertes.
Jeetje, dat is toch absurd dat er zo veel prijs verschil in zit. Aanstaande maandag een afspraak. Als de bedragen echt zo verschillend zijn dan kijk ik zeker verder.

Heeft iemand aanraders voor bedrijven waar ik kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Erg fraai.

Is dat bar deel niet te krijgen uit hetzelfde materiaal als de kasten? De kleur en structuur matcht nu net niet.
Datzelfde geldt overigens ook voor de Leicht offerte.

Als ik zou moeten kiezen zou ik ook voor de Next gaan vanwege het fineer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Ik zie dat je voor onderkasten kiest. Zeker dat je geen lades wilt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

SquareOne schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:06:
[...]

Erg fraai.

Is dat bar deel niet te krijgen uit hetzelfde materiaal als de kasten? De kleur en structuur matcht nu net niet.
Datzelfde geldt overigens ook voor de Leicht offerte.

Als ik zou moeten kiezen zou ik ook voor de Next gaan vanwege het fineer.
De plaatjes zijn niet representatief. We hebben in beide winkels de staaltjes naast elkaar gelegd en het vloekt niet. Daarnaast willen we de bar per se uit massief hout in verband.

Het fineer van Next heeft ook mijn voorkeur. Maar Next kan de barconstructie niet zelfdragend maken, waardoor je aan beenruimte inboet. Dat is echt wel een dealbreaker voor ons. Next is aan het kijken wat ze kunnen doen, maar het wordt maatwerk. Bij Leicht kwam dit standaard uit de computer.

Overigens hebben we bij Leicht een PG1 kunststof (Orlando) houtlook en een PG5 (Topos) fineer naast elkaar gelegd en vonden we de PG1 er beter uit zien. In PG6 (Terma) en PG7 (Bossa) vonden we nog wel echt toffe frontjes, maar dan gierde de prijs wel gortig uit de bocht. Er was nog 1 betere front in PG2 (Bondi) maar die kwam alleen met horizontale strepen, niet verticaal. En dat doet af aan de keuken in onze ogen.

[ Voor 60% gewijzigd door JackBol op 15-10-2020 19:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

siemenz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:28:
[...]

Ik zie dat je voor onderkasten kiest. Zeker dat je geen lades wilt ?
Onder de nis zitten lades van 120cm met in de bovenste la nog een besteklade.
Onder de apparaten zitten twee onderdeuren
Onder de kookplaat zitten lades van 120cm.
Onder de gootsteen zitten drie deurtjes met het afvaksysteem, de spoelkast en het frontje voor de vaatwasser.

Het enige wat we nog van deur naar lade zouden kunnen veranderen zijn de twee deuren onder de apparaatkast, maar daar hebben we dus bewust niet voor gekozen.

Edit: ik zie nu dat in deze offerte onder de kookplaat inderdaad geen lades zitten maar deurtjes. Dat is een foutje in de offerte en moeten we nog laten aanpassen. Dank voor de scherpte!

[ Voor 12% gewijzigd door JackBol op 15-10-2020 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
Streamz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:34:
[...]

Punt 2, dat kan dus niet, vanwege het simpele feit dat er teveel variabelen zijn en te weinig info wordt gegeven. Zie punt 3
Punt 3: wat dacht je bijvoorbeeld van het merk keuken? En welke fronten? (kleur, materiaal, dikte etc) Kleine hint: in mijn keuken was het verschil in nettoprijs tussen een 19mm deur grijs Fenix en 11mm deur grijs Fenix ruim 11k. Dus zelfs bij wanneer kleur en afwerkingsmateriaal gelijk zijn, kan 1 andere factor die bijna niemand direct opmerkt toch een enorm prijsverschil opleveren.

Als jij zelfs niet eens opgeeft welke basisspecs jij hebt gekozen, hoe kun je dan ooit ket een ander vergelijken? En dan heb ik het nog niet eens over stollen, lade indelingen, type spoelbak, kranen etc.

Serieus advies: zorg dat je eerst iets meer bent ingelezen, het is geen kattepis wat je uitgeeft. En reken maar dat Keuken Kampioen graag mensen zoals jij aan tafel heeft.
Dankjewel Streamz, hier heb ik wel wat aan.
Punt 2. Prima _/-\o_
Punt 3. Waar kan ik het merk keuken terug vinden? Zie hieronder de offerte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUWP_eOCqLDlfHzAQgefY7-HPz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/goivDiinjDakcJ5NhIERPplx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GGRxrzKciSMSblxgVZU83Q1FrlE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yr6bWIX9YwiNHPc5xBg8zIRr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWMETZQeFd7LkPaCiaXE73kIDVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/InBGns2qRUomDEtIxUO1dSKa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-vP-ghqVyWiM8tHpBHAq7hhe9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZkU1AmXLDfdkzkdP6MbzANia.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qU1rOOHlSrvhCZGKbSHZd5sJYkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yGWAvouXMooe9YRNhodrRhck.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S7tI1suFdDX38gIFS_jtpda0uLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AhsRVVgfFjnt9GeTnl5kquTb.jpg?f=fotoalbum_large

En wat is Fenix? Is dat een kleur of een afwerking?
Nogmaals hierboven de specs van de keuken. Ik zou het heel erg op prijs stellen als je me kan vertellen of ik een goede kwalitatieve keuken koop bij de KK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
896gerard schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:06:
[...]

...
Wij hebben zelf ook te maken gehad met tijdsdruk, daardoor uiteindelijk bij de projectleverancier moeten slagen voor een keuken omdat anders het leidingwerk niet meer naar onze opstelling veranderd kon worden.
...
Omdat anders het leidingwerk niet meer naar jullie opstelling verandert kon worden?
Hoe komt dat? Dus als je een keuken bij derden zou kopen zou er minder voor jullie mogelijk zijn qua opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
JackBol schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:47:
[...]

De plaatjes zijn niet representatief. We hebben in beide winkels de staaltjes naast elkaar gelegd en het vloekt niet. Daarnaast willen we de bar per se uit massief hout in verband.

Het fineer van Next heeft ook mijn voorkeur. Maar Next kan de barconstructie niet zelfdragend maken, waardoor je aan beenruimte inboet. Dat is echt wel een dealbreaker voor ons. Next is aan het kijken wat ze kunnen doen, maar het wordt maatwerk. Bij Leicht kwam dit standaard uit de computer.

Overigens hebben we bij Leicht een PG1 kunststof (Orlando) houtlook en een PG5 (Topos) fineer naast elkaar gelegd en vonden we de PG1 er beter uit zien. In PG6 (Terma) en PG7 (Bossa) vonden we nog wel echt toffe frontjes, maar dan gierde de prijs wel gortig uit de bocht. Er was nog 1 betere front in PG2 (Bondi) maar die kwam alleen met horizontale strepen, niet verticaal. En dat doet af aan de keuken in onze ogen.
En de bar achteraf laten plaatsen door een meubelmaker? Dat ding is ook fors aan de prijs (zelfs zonder maatwerk).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streamz
Geen idee welk merk dat is. Als ik front Google, kom ik op Steinhaus. Wat een niet bestaand merk is, het is een merk wat KK zelf bedacht heeft en op meerdere keukenmerken plakt. Kan een Hacker zijn, maar ook wat anders. Ik zie Grass lades, maar dat zegt nog weinig.

Ofwel, je hebt eigenlijk geen idee wat je gaat krijgen. En daar ben je van plan 21k op stuk te slaan, wellicht je grootste aankoop tot nu toe, omdat je "50% korting krijgt" en omdat je familieleden bij deze winkel hun keuken hebben gekocht.

In ieder geval goed dat je om advies vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
cxsmike schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:01:
Omdat anders het leidingwerk niet meer naar jullie opstelling verandert kon worden?
Hoe komt dat? Dus als je een keuken bij derden zou kopen zou er minder voor jullie mogelijk zijn qua opstelling?
We kwamen voor onszelf een beetje in tijdnood omdat we in dezelfde tijd ook veel naar badkamerzaken gingen: de badkamer moest 1 week daarna samengesteld worden. Bovendien zou het verplaatsen van alle aansluitingen ons nog eens €500 extra kosten. We hebben toen gedacht: "misschien gaan we wel een betere deal ergens anders krijgen, maar waar vinden we een zaak waar déze keuken verkocht wordt". [edit: in die weken ontdekte ik pas dat er op Tweakers een heus topic voor is, waar men elkaar (meestal) op een keurige en constructieve wijze te woord staat]
Op een gegeven moment word je het zoeken vanzelf een keer zat. (Meestal is er ook nog een partner/vriendin die wel een keer genoeg heeft van het zoeken en vragen naar offertes ;) ). Ik hoorde ook van onze toekomstige buren dat wij relatief gezien redelijk laat onze koopovereenkomst hebben getekend, dit helpt niet bij het rustig kunnen uitzoeken van een keuken. Achteraf (maar dat is makkelijk) zouden we direct naar zaken gegaan zijn waar ze Pronorm-achtige keukens verkopen, in plaats van twee keer tijd verspillen om een offerte te krijgen bij een keukenzaak waar de keuken(verkoper) ons eigenlijk nét niet aanstaat. Uiteindelijk hebben we nu een prima keuken, wel bij de projectleverancier maar wel naar onze smaak en misschien betalen we iets teveel maar op dat moment was het handig om de stap te zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door 896gerard op 15-10-2020 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@cxsmike KK heeft net als de andere DMG zaken volgens mij dezelfde huislijn en dat is de Hacker Classic volgens mij.

Loop eens bij wat andere zaken binnen waar ze andere merken hebben. Keukenloods heeft bijvoorbeeld Hacker (met classic en de luxere systemat lijn) en Pronorm (X en Y lijn), handig want dan kan je deze 4 merken vergelijken. iKook heeft weer Nobilia. Zo heb je nog een aantal merken (zie ook de eerste pagina van dit topic). Ga daar eens kijken en trek ook alles open. Hoe voelen de lades? Hoe is de greeplijst? En de frontjes? Etc.

De algemene consensus in dit topic is dat je in de meeste gevallen te veel betaalt bij KK. Of dat je ergens voor hetzelfde geld een completere keuken kunt kopen zonder het gedoe met die kortingen die nergens op slaan. Lees de laatste 100 of 50 pagina's terug en kijk naar de tekeningen en offertes van anderen. Daar heb ik zelf veel aan gehad.

Ik heb zelf nu ook een KK keuken en die is prima voor wat het is, maar met de kennis van nu pak ik het anders aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Streamz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:36:
[...]
Onze huidige en vorige keuken hebben op alle kasten maar 2 schanieren zitten. Dus (voor ons) hadden ze een valide argument. Je kan het ook omdraaien. Als een schanier maar 2.95 kost, waarom zitten er dan niet in elke keuken 3 schanieren per deur?

En het gaat natuurlijk ook om het totaalplaatje. Als je in hun zaak rond loopt heb je wel echt het gevoel dat ze degelijke keukens maken.

Ook wel leuk trouwens. Mijn zusje heeft net een nieuw huis gekocht. In 1970 gebouwd en de orginele keuken zit er nog steeds in. Piekfijn in orde zelfs, want de vorige bewoners waren er duidelijk zuinig op.
Enige nadeel is dat niemand tegenwoordig nog dat donkere hout wil en een werkblad dat identiek is aan en doorloopt vanuit de muur (allemaal kleine tegeltjes in bloemetjesvorm gelegd.

De oven van Bauknecht leek ook zo uit de jaren 70/80 te komen gezien de antieke analoge schermen. En hij doet het nog prima!

[ Voor 7% gewijzigd door Farmerwood op 15-10-2020 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

SquareOne schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:13:
[...]

En de bar achteraf laten plaatsen door een meubelmaker? Dat ding is ook fors aan de prijs (zelfs zonder maatwerk).
Dat ding kost wat het kost. De keukenleverancier maakt daar niet de hoofdprijs aan marge op. Daarnaast is bij Leicht de draagconstructie van de bar en keramiek 1 geheel.

Als ik het bij Next doe, moet ik een rare hap uit de keuken laten nemen en word het ook een lastig garantieverhaal als er eens een stuk keramiek afbreekt omdat iemand perongeluk te hard op de bar hangt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laros88
  • Laatst online: 09:16
Zo vandaag de keuken aangeschaft na (zoals velen hier) grondig huiswerk te hebben gedaan in dit forum. Hierbij mijn wisselgeld:

Overwogen:
Fenix - Maatwerk keuken (Tibosch, Berlicum)
Fenix - Italiaans merk (Mesons, Kuin keukens Den Bosch)
Systemat - ASWA, Goergen, Stein en uiteindelijk voor Mobel Faber gekozen.

1. Keuken setup:
A. Kasten / Nis: Systemat AV6000 Fluweel blauw / Fenix Blue Fes
- 3x 60cm Hoge Kasten (o.a voor koelkast en ovens)
- 3x 60cm Lage kasten in nis (o.a. voor vaatwasser)

B. Kookeiland 310cm x 120cm: Systemat AV2035 Polarwit / Fenix Blanco Kos
- Overal lades (3x lade in lade)

2. Blad: Jetstone Grey Armani Satin
- Eiland: 310cm x 120cm
- Nis: 205cm x 60cm
Members only:

3. Apparatuur:
Siemens iQ500, KI82LSD40 , Koelkast incl vriesvak 177,5cm,
Siemens iQ700, CM876G0B6 , Combi Oven Magnetron, pyrolyse, 45cm
Siemens iQ700, HS836GTB6 , Oven met stoom, 60cm,
Siemens iQ300, SX736X19NE , Vaatwasser XL
Bora Puxa
Quooker 3FSRVS fusion square rvs pro3
Quooker Zeepdispenser RVS

Uiteindelijk alles bij Mobel Faber gekocht, maar voor degene die geintresseerd zijn om los de apparatuur te kopen: Deze lijst was bij 123apparatuur en Veldkamp witgoed te krijgen voor
Members only:

Overige: 55cm Caressi wasbak en afvalsysteem onder quooker (2x 15L)

4. Totaalprijzen:
Members only:

Uiteindelijk bij Mobel Faber geslaagd. Blij dat deze fase is afgesloten met alle intakes etc. Fenix nog steeds erg gaaf maar de donkerblauwe kleur vonden we helaas toch niet donker genoeg, plus een 15% prijsverschil tov Systemat is toch flink.

Helaas alleen foto van papier. De pilaar is helaas nodig voor stalen balken etc. Hier komt ook wcd in. We twijfelen nog om deze (gedeeltelijk) in het eiland te plaatsen.:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_HPvTnJY6VwdPMeKJsNePW1KvUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZqMpWIsWVVPCTaQV4REyFiGq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 13:36
Streamz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:16:
Geen idee welk merk dat is. Als ik front Google, kom ik op Steinhaus. Wat een niet bestaand merk is, het is een merk wat KK zelf bedacht heeft en op meerdere keukenmerken plakt. Kan een Hacker zijn, maar ook wat anders. Ik zie Grass lades, maar dat zegt nog weinig.

In ieder geval goed dat je om advies vraagt.
Steinhause is inderdaad Haecker.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Laros88 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:18:
Helaas alleen foto van papier. De pilaar is helaas nodig voor stalen balken etc. Hier komt ook wcd in.
Kan je het eiland er niet rondomheen zetten? Je kan er dan een kruidenrekje of zo aan ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:18

4. Totaalprijzen:

***members only***
Wat een onwijs verschil, wat is je gevoel nu bij die andere verkopers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

VChunky schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:11:
[...]

Wat een onwijs verschil, wat is je gevoel nu bij die andere verkopers?
Zo zie je. Voor 20k heb je ook een systemat met Siemens iq700 apparatuur ipv de keuken kampioen knaller met 50% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90

Siemens iQ300, SX736X19NE , Vaatwasser XL
Ik lees veel verhalen over de iq300 die luidruchtiger is. Is er nog een reden dat je voor de iq300 hebt gekozen?
Voor circa 1% meer van de totaalprijs heb je een iq500 met Zenolith?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barry|IA
Source90 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:38:

***members only***

***members only***

Wat jij in feite doet (en dat doen er een hoop hier), is een optelsom maken van de laagste prijs die je op internet kunt vinden van het werkblad, apparatuur en meubelen, om vervolgens met deze totaalprijs naar een fysieke keukenzaak te gaan en daar een soortgelijke prijs verwachten.

Fysieke winkels moeten meer winst maken om de showroom open te kunnen houden en om personeel te kunnen betalen.

Stel, je internet optelsom komt op 12k. Mag de keukenzaak van jou dan 13k vragen? 15k? 17k??

Hoe ga je in godsnaam bepalen of je een goede prijs hebt gehad? (Dit vraag ik niet perse aan jou, maar aan iedereen die op deze manier rekent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Barry|IA schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:38:
[...]

Wat jij in feite doet (en dat doen er een hoop hier), is een optelsom maken van de laagste prijs die je op internet kunt vinden van het werkblad, apparatuur en meubelen, om vervolgens met deze totaalprijs naar een fysieke keukenzaak te gaan en daar een soortgelijke prijs verwachten.

Fysieke winkels moeten meer winst maken om de showroom open te kunnen houden en om personeel te kunnen betalen.

Stel, je internet optelsom komt op 12k. Mag de keukenzaak van jou dan 13k vragen? 15k? 17k??

Hoe ga je in godsnaam bepalen of je een goede prijs hebt gehad? (Dit vraag ik niet perse aan jou, maar aan iedereen die op deze manier rekent)
ik ga er vanuit dat de winkels waar ik de offerte opvraag ook winst maken. Gemakshalve ga ik er tevens vanuit dat de eerste offerte niet gelijk het laagste is wat eruit te halen is.

Als ik daarna in totaal een paar duizend duurder uitkom bij één winkel die alles netjes monteert, hoor je mij niet klagen. Mijns inziens is dat een prima winstmarge. Inkoop zal daar, zeker in de getalen waarmee DMG lijkt in te kopen, nog ver onder zitten.

Echter mij een composiet blad pg0 proberen te verkopen voor bijna 150% van het hier met regelmaat benoemde Dekton, ga ik wel vraagtekens zetten bij de welwillendheid van de verkoper.

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 15-10-2020 23:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

[...]

Die keuken boer mag z’n marge maken op de meubels. Het blad en de apparatuur verkoopt ie door, maar mag hij voor mij wel een paar 100 op pakken omdat dan alle verantwoordelijkheid bij 1 leverancier ligt. Maar om marge over marge te rekenen gaat mij te ver.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 896gerard
Hoe ga je in godsnaam bepalen of je een goede prijs hebt gehad?
Gefeliciteerd, het hele forum in één zin samengevat! _/-\o_

Ik denk dat de meesten van ons hier niet naar de laatste euro's op zoek zijn, maar wel dat de meesten om gemoedsrust te ervaren qua prijs ongeveer op ±10% verschil willen zitten met een keuken met vergelijkbare opstelling. En dat dit topic er verder vooral is om excessen eruit te halen en keuken-noobs een zetje in de richting van hun droomkeuken te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

896gerard schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 00:09:
[...]

Gefeliciteerd, het hele forum in één zin samengevat! _/-\o_

Ik denk dat de meesten van ons hier niet naar de laatste euro's op zoek zijn, maar wel dat de meesten om gemoedsrust te ervaren qua prijs ongeveer op ±10% verschil willen zitten met een keuken met vergelijkbare opstelling. En dat dit topic er verder vooral is om excessen eruit te halen en keuken-noobs een zetje in de richting van hun droomkeuken te geven.
Dit ook. De prijs opbouw keuken wereld is zo ondoorzichtig dat je nooit weet of je een goede deal hebt.

Dit wordt bewust in stand gehouden door de keuken branche, dus dan moeten ze niet raar staan op te kijken als mensen met offertes gaan shoppen.

Edit: de enige reden waarom ik denk dat ik een goede deal ga krijgen is omdat ik ballpark weet wat de apparaat en blad kosten en dat voor de meubels ze ongeveer in de zelfde orde zitten en 1 al aangaf dat hij niet meer verder wilde onderhandelen.

Maar uiteindelijk is de prijs wat de klant ervoor wil betalen anders gaat de deal niet door.

[ Voor 18% gewijzigd door JackBol op 16-10-2020 07:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

[...]

Ik zag inderdaad ook op het badkamer forum die het op die manier had gedaan en uiteindelijk van een koude kermis thuis kwam. Zelf samenstellen voor het allergoedkoopste en een Externe “handyman” ingeschakeld die de badkamer zou installeren. Die kwam dus op d-day even niet opdagen vanwege een andere klus.

Mij niet gezien. Ik betaal liever 10% meer zodat ik zeker weet dat het allemaal in 1 hand ligt. Of dat dan een paar honderd of duizend is hangt natuurlijk van het totaal bedrag af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flix20
[...]

Hier sta ik persoonlijk toch anders in.

Overigens moet een fysieke winkel meer omzet maken om de overhead te dekken, niet meer winst maken. winst=winst.
En wat mij betreft maakt een verkoper, maakt niet uit wat, zo min mogelijk winst over mijn rug.
Ik hoef de auto collectie van Dhr. Mandemakers niet te spekken. De leuke verkoper waar jij zo'n prettig gesprek mee hebt gehad met z'n blauwe ogen zal maar een fractie extra zien dmv commissie, maar het gros van de zwarte cijfers gaat gewoon naar boven de organisatie in. Hoe hoger op, hoe groter het stukje van de taart.

Het is voor mij van belang dat het in balans ligt.
Natuurlijk moeten en mogen ze een beetje winst maken, maar dit is dan wel naar rato van hoe goed de service geweest is.
Een DMG onderneming probeer ik zo ver mogelijk uit te kleden, want ze doen exact hetzelfde bij mij en de service, hoe ik dat ervaren heb was ook minimaal.

Een lokale ondernemer daarentegen heb ik dan weer een stuk minder moeite mee dat ie een leuke boterham aan me verdiend.

Maar uiteindelijk ben ik, met een inkomen wat netjes boven modaal ligt, niet in de financiele gelegenheid om bovenop een keuken van ~20-25k ook nog eens 3/4k extra te betalen waar het niet 'nodig' is omdat Bas met z'n blauwe ogen me zo goed geholpen heeft.
Dief van de eigen portemonnee zoals ze dat dan noemen.
siemenz schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:00:
[...]

Ik zag inderdaad ook op het badkamer forum die het op die manier had gedaan en uiteindelijk van een koude kermis thuis kwam. Zelf samenstellen voor het allergoedkoopste en een Externe “handyman” ingeschakeld die de badkamer zou installeren. Die kwam dus op d-day even niet opdagen vanwege een andere klus.

Mij niet gezien. Ik betaal liever 10% meer zodat ik zeker weet dat het allemaal in 1 hand ligt. Of dat dan een paar honderd of duizend is hangt natuurlijk van het totaal bedrag af.
Ik weet niet hoe ze het bij keukens doen, maar bij badkamers zijn het vaak derden die het arbeid komen verrichten.
Zij hebben prijsafspraken met een pool aan ZZPers die die klussen aannemen om een stabiele werk portefeuille te hebben voor wanneer ze hun eigen agenda niet gevuld krijgen.

De winkel brengt je slechts in contact met ze. Uiteraard weer tegen een 'geringe' vergoeding.
Daarin loop je net zo goed kans om overgeslagen te worden wanneer er een lucratievere klus voorbij komt die dag.

Betreffende badkamer waar jij nu op doelt was via werkspot geregeld om z.s.m. voor zo min mogelijk. Dat is wel vragen om problemen ja.

Maar wanneer jij met een gerenomeerd bedrijf uit de omgeving, zij het ZZP/MKB, gewoon goede afspraken maakt en dit op papier vastlegt, en dan bedoel ik niet in een envelop aan het eind v/d rit, dan kan je er best vanuit gaan dat het goed komt.

Je ziet het zelf waarschijnlijk als zekerheid, want je hebt er tenslotte voor betaald.
Ik zie het als gemakzucht, misschien wel luiigheid.
Als je zelf je contacten hebt en hier goede duidelijke afspraken maakt, kom je een heel eind.
Maar ja, het kost wel even wat tijd en dan is het aan een ieder om de keuze te maken hoe je iets aanpakt.
Als je aan het eind v/d rit maar een mooi stuk werk hebt staan. Dat lijkt me het belangrijkst.

[ Voor 31% gewijzigd door Flix20 op 16-10-2020 09:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Streamz
Het verwijt wat ik zie is dat de keukenbranche niet transparant is. Dat het allemaal oplichters zijn. Ik denk dat dat wel meevalt. En dat mensen hier zichzelf schromelijk overschatten. Als je ziet dat hier continu aannames en beweringen worden gedaan over prijzen zonder dat alle informatie voorhanden is, is het wel degelijk wat Barry aangeeft.

Prijsverschillen van 12k of 50% op dezelfde keuken is onzin. Dan is het gewoonweg niet dezelfde keuken. Op het oog wellicht, maar meer ook niet.
Is ook niet vreemd dat mensen dit niet zien, want hoe vaak koop je nu een keuken?

Verder, die paar duizend euro, 10% verschil etc, ook dat is onzin. Want door het weglaten van een stol en lade indeling (zie bijvoorbeeld de KK offerte van gisteren....wie was dat opgevallen?) , of in geval van een Duitse keuken, het niet kunnen aanbieden van installatie, heb je al zo 5 tot 10% verschil te pakken.
Goedkoopste spoelbak erin of helemaal weglaten (die ook altijd wordt vergeten door de "een keuken is niets meer dan kasten+werkblad+apparatuur" brigade) en voila, een keukenprijs die ineens als fair wordt gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laros88
  • Laatst online: 09:16
@Streamz en @Barry|IA Zoals in mijn vorige post aangegeven, Goergen heeft letterlijk 12k meer gerekend voor exact dezelfde Systemat keuken dan een concurrent (afmetingen, merk en type blad, lijst apparatuur alles identiek).

Ik heb in mijn vorige post ook de prijzen vernoemd voor los de apparatuur en het werkblad. Ik heb die prijzen opgevraagd voor mijzelf om de offertes te kunnen beoordelen als consument (bij gebrek aan transparantie).

Desalniettemin ook deels eens: Muv Goergen (DMG) lagen de offertes van de andere zaken bij elkaar in de buurt en rekende men met gelijke marges, daar had ik meer vertrouwen in kunnen hebben.

Maar zonder onderzoek had ik zomaar 12k meer kunnen betalen voor dezelfde Systemat keuken bij Goergen..Zolang de keukenbranche geen "zelf-reinigend" vermogen ontwikkeld om die zaken of spelletjes buiten spel te zetten zal de (slimme) consument zelf moeten onderzoeken en wantrouwend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Streamz schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:31:
Het verwijt wat ik zie is dat de keukenbranche niet transparant is. Dat het allemaal oplichters zijn. Ik denk dat dat wel meevalt. En dat mensen hier zichzelf schromelijk overschatten. Als je ziet dat hier continu aannames en beweringen worden gedaan over prijzen zonder dat alle informatie voorhanden is, is het wel degelijk wat Barry aangeeft.

Prijsverschillen van 12k of 50% op dezelfde keuken is onzin. Dan is het gewoonweg niet dezelfde keuken. Op het oog wellicht, maar meer ook niet.
Is ook niet vreemd dat mensen dit niet zien, want hoe vaak koop je nu een keuken?

Verder, die paar duizend euro, 10% verschil etc, ook dat is onzin. Want door het weglaten van een stol en lade indeling (zie bijvoorbeeld de KK offerte van gisteren....wie was dat opgevallen?) , of in geval van een Duitse keuken, het niet kunnen aanbieden van installatie, heb je al zo 5 tot 10% verschil te pakken.
Goedkoopste spoelbak erin of helemaal weglaten (die ook altijd wordt vergeten door de "een keuken is niets meer dan kasten+werkblad+apparatuur" brigade) en voila, een keukenprijs die ineens als fair wordt gezien.
Dat ze niet transparant zijn ben ik het mee eens.
Heb zelf een 6 tal offertes laten opmaken en bij geen enkele kreeg ik een prijsspecificatie mee.
Dat is voor mij de definitie van niet transparant zijn.

Dat zie ik overigens niet als oplichterij maar als commercie. Zij doen ook gewoon hun werk.
De een beter dan de ander en daar heb ik ook wel respect voor.
Waar ik dan minder respect voor heb zijn de gladde verkoop praatjes en tricks.
Heel theatraal een prijs(adviesprijs uit de Siemens catalogus bv) in potlood opschrijven om er vervolgens een grote streep door te zetten en dan een korting te geven van (u raad het al) 40%.

Maar het blijft dat, naar mijn mening, als je geen openheid in je prijsopbouw geeft, je het doet voorkomen dat je wat te verbergen hebt. En dan zie ik het als een uitdaging om daarachter te komen wat het is.
En ik hou wel van een uitdaging en heb een lange adem.

Denk overigens ook wel dat de instelling/houding anders kan zijn dat wanneer je alleen een keuken gaat verbouwen je wat minder met de prijs bezig zal zijn dan wanneer je een huis gekocht hebt waar ook nog andere zaken als verbouwing/badkamer/meubels etc aangepakt moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ontransparant? Ja. Oplichters? Nee. In ieder geval heb ik niet dat gevoel gekregen bij de winkels waar ik binnen heb gezeten. Maar als ik door de een beetje hardball te spelen 2000 van de prijs af krijg, zou ik dom zijn dat niet te doen. Die verkoper is niet zijn eigen geld aan het weggeven, hij heeft enkel een omzet target.

Edit: en wat is er mis met een prijslijst waarin staat dat een lade kast x kost en een hoge kast y? En dat je voor pg5 de prijs keer 1.4 moet doen?

[ Voor 4% gewijzigd door JackBol op 16-10-2020 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Flix20 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:58:
[...]

Maar het blijft dat, naar mijn mening, als je geen openheid in je prijsopbouw geeft, je het doet voorkomen dat je wat te verbergen hebt. En dan zie ik het als een uitdaging om daarachter te komen wat het is.
En ik hou wel van een uitdaging en heb een lange adem.
Haha je beschrijft precies mij. Ik heb naar aanleiding van de hoeveelheid plaatmateriaal en scharnieren ed de prijs per kast lopen reverse engineeren in excel. En door offertes in verschillende pg op te vragen kun je ook daar zelf een beeld bij vormen.

Daarnaast heb ik nog 8 weken tot deadline leiding plan en ik heb nu 3 offertes die ik op scherp kan gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
JackBol schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:03:
[...]

Haha je beschrijft precies mij. Ik heb naar aanleiding van de hoeveelheid plaatmateriaal en scharnieren ed de prijs per kast lopen reverse engineeren in excel. En door offertes in verschillende pg op te vragen kun je ook daar zelf een beeld bij vormen.

Daarnaast heb ik nog 8 weken tot deadline leiding plan en ik heb nu 3 offertes die ik op scherp kan gaan zetten.
Ik had 5 maanden tussen koopovereenkomst en oplevering huis :+
En inderdaad ook een hoop excel lijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11-09 16:48

Tussen een Siematic keuken aangeboden door Van Wanrooij en Ekelhoff - ik heb het over exact dezelfde keuken - zit ruim EUR6.000 verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Het gros van de mensen gaat een keuken niet ontleden en in Excel lijstjes plaatsen, maar vraagt gewoon ''wat kost zo'n keuken nou?''

Dit is ongeveer 85% van de klanten die ik (in één keer) een keuken verkoop.
Klanten die bij mij aan tafel gaan zitten met de laptop paraat, die zijn over een gehele week genomen op één hand te tellen en daar steekt een (goede) verkoper liever niet teveel tijd in.

Zolang het overgrote deel van de mensen gewoon willen weten wat de keuken hen gaat kosten en op basis daarvan een beslissing nemen, zal de markt niet snel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Flix20 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:11:
[...]

Ik had 5 maanden tussen koopovereenkomst en oplevering huis :+
En inderdaad ook een hoop excel lijsten.
Hier nog 1 haha, maar dit heb ik meer gedaan zodat ik weet wat mn apparatuur "waard' is als ik volgend jaar toch besluit voor betere apparatuur te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jh0OW89lOdGgqgEjBgqEYMTHYnw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MTeB44jp33p9qp31mCVoUiok.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door siemenz op 16-10-2020 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:29:
Klanten die bij mij aan tafel gaan zitten met de laptop paraat, die zijn over een gehele week genomen op één hand te tellen en daar steekt een (goede) verkoper liever niet teveel tijd in.
Want? Omdat die wel prijzen weten te vergelijken en misschien doorzien dat je ze een poot probeert uit te draaien?

Een goede verkoper verkoopt een keuken voor een eerlijke en enigszins transparante prijs waar beide partijen het mee eens zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Het gros van de mensen gaat een keuken niet ontleden en in Excel lijstjes plaatsen, maar vraagt gewoon ''wat kost zo'n keuken nou?''

Zolang het overgrote deel van de mensen gewoon willen weten wat de keuken hen gaat kosten en op basis daarvan een beslissing nemen, zal de markt niet snel veranderen.
Een goede verkoper weet juist die mensen die voorbereid zijn een keuken te verkopen want dan heeft hij ze weten te overtuigen waarom de klant voor zijn keuken moeten gaan.
Laaghangend fruit(even oneerbiedig en kort door de bocht gezegd) is makkelijk te plukken.

Beetje vergelijkbaar met iemand een auto verkopen aan iemand die 'een blauwe' wil ten opzichte van iemand die verstand heeft van auto's en daardoor specifieke eisen stelt aan de auto.

[ Voor 4% gewijzigd door Flix20 op 16-10-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Resdogg schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:27:
[...]

Tussen een Siematic keuken aangeboden door Van Wanrooij en Ekelhoff - ik heb het over exact dezelfde keuken - zit ruim EUR6.000 verschil.
in het voordeel van Ekelhoff neem ik aan?

Van Wanrooij is vast je projectleverancier. Wij zijn daar ook niet geslaagd en naar Ekelhof gegaan. Vergeet niet dat de projectleverancier vaak wel 'gratis' het leidingwerk verplaatst en de technische tekening regelt die bij de projectontwikkelaar/bouwer vaak een paar honderd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huppelepups
Flix20 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:51:
[...]

Gootsteen zou ik niet meerekenen als werkruimte, daar sta je niet je ingrediënten te bereiden/bewerken, alleen schoonspoelen.
In de hoeken kan je dat ook niet, dus je hebt effectief maar 60cm werkruimte aan weerzijde.
Haal daarbij de hoek van je vaatwasser maar vanaf want daar gaat geheid vuile vaat komen te staan.
Je hebt dan effectief 80-100cm aan werkruimte en met z'n twee in de keuken staan gaat een uitdaging worden.

Bovenkasten lijken hier wel taboe te zijn, maar met een ruimte als deze zou ik persoonlijk voor maximaal werkblad gaan, de hoge kast niet doen en voor bovenkasten gaan aan weerzijde van de wand.
Oven in de kast onder de kookplaat, vaatwasser in de kast waar de hoge kast nu staat.

Probeer voor jezelf te visualiseren waar je wat zou gaan staan te doen?
Als bijvoorbeeld nu iemand zou staan te koken, zit de vaatwasser in/uitruimen er niet meer in, visa versa.
Dan vraag je je af maar wanneer doe je dat tegelijk dan? Ikzelf doe het bijvoorbeeld tijdens het koken zeker al de vaatwasser inruimen. Scheelt een hoop werk na het koken.
Het zijn kleine dingen, maar kan later veel hinder oplopen.

Overigens lijkt er in de linker bovenhoek ook iets van een ondiepe bovenkast, naast de hoge kast te zitten?
Weet niet hoelang jij bent, of je partner, maar het lijkt mij vrij lastig bij te komen.
Bedankt voor je tips!
Op dit moment heb ik 70cm werkruimte (huurwoning keuken), nu is het wel lastig om met z'n 2e te werken.
Moet dus eerlijk bekennen dat ik hier niet zo bij stil heb gestaan. Het zou namelijk alleen maar groter worden.
Denk dat de rechterhoek wel meevalt kwa vaat. Dat zet je toch gelijk in de afwasmachine? Het lijkt mij juist een mooie plek om ingredienten even neer te zetten en dan hupsakee in de pan te doen.

Denk dat we inderdaad de vaatwasser op een andere plek neerzetten. In deze opstelling met 2 grote kasten zouden we dus de vaatwasser met gootsteen omruilen. Dan kan je tenminste aan weerszijden ook de vaatwasser in en uitruimen. Echter heb je dan geen werkruimte meer naast het fornuis. Andere mogelijkheid is misschien om de vaatwasser in de grote kast met de oven te plaatsen.

We hebben inderdaad een bovenkast in de linker hoek zitten. We hebben dit in de keukenwinkel gevisualiseerd en je kan eropzich wel bij. Verder wilden wij geen bovenkasten aangezien het de al redelijk kleine ruimte nog kleiner zou maken. In de rechterhoek van het fornuis zouden we in plaats van een bovenkast, wat glazen plankjes maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:58
Ik heb voor mijzelf na het verkrijgen van de definitie keuze (exacte typenummers) een internprijs opgevraagd voor het losse werkblad, kasten en apparatuur. Vervolgens open kaart gespeeld met de keukenwinkel. En de deal rondgemaakt voor 10% boven de internetprijs.

En dan ga ik er vanuit dat ze op die prijs ook nog genoeg verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Vind ik een vreemde stelling. Ik ben makkelijker te overtuigen dan de typische klanten die jij aanhaalt, omdat ik alleen logische argumenten nodig heb om mijn keuze bij te stellen. Zo kan ik een Next keuken van €3000 meer vergelijken met een Leicht, omdat die Next voor een deel in een andere PG zit.

De mensen die jij aan tafel hebt, maken emotionele beslissingen. Als die eenmaal in twijfel trekken of ze wel het juiste kopen, win je die nooit meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander410
  • Laatst online: 11-12-2020
Goedemorgen. Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht. Wij hebben nu een zoektocht gehad naar keukens maar inmiddels is dat even stilgelegd. Ik ben bij Brugman, Superkeukens en iKook geweest. Bij Brugman heb ik een Pronorm keuken geoffreerd gekregen. Bij Super en iKook een nobilia.

Is de Nobilia keuken zoals aangeboden bij Superkeukens en iKook veel minder als Pronorm die bij Brugman wordt aangeboden? Krijg ik kwalititatief een betere keuken bij Brugman? Mijn gevoel zegt dat je bij DMG altijd te veel betaald met hun onderhandeltactieken.

Bij Brugman verkopen ze liever geen keramiek. Inplaats daarvan verkoopt hij liever Graniet. Is dat een kwestie van dat hij meer winst op de keuken maakt of klopt het wat hij zegt dat Keramiek echt heel gevoelig is. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Wat zijn eventueel kwalititatief betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Sander410 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:14:
Goedemorgen. Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht. Wij hebben nu een zoektocht gehad naar keukens maar inmiddels is dat even stilgelegd. Ik ben bij Brugman, Superkeukens en iKook geweest. Bij Brugman heb ik een Pronorm keuken geoffreerd gekregen. Bij Super en iKook een nobilia.

Is de Nobilia keuken zoals aangeboden bij Superkeukens en iKook veel minder als Pronorm die bij Brugman wordt aangeboden? Krijg ik kwalititatief een betere keuken bij Brugman? Mijn gevoel zegt dat je bij DMG altijd te veel betaald met hun onderhandeltactieken.

Bij Brugman verkopen ze liever geen keramiek. Inplaats daarvan verkoopt hij liever Graniet. Is dat een kwestie van dat hij meer winst op de keuken maakt of klopt het wat hij zegt dat Keramiek echt heel gevoelig is. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Wat zijn eventueel kwalititatief betere alternatieven?
Waar baseer je op dat de Nobilia minder is dan een Pronorm?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

siemenz schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:31:
[...]

Hier nog 1 haha, maar dit heb ik meer gedaan zodat ik weet wat mn apparatuur "waard' is als ik volgend jaar toch besluit voor betere apparatuur te gaan.

[Afbeelding]
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander410
  • Laatst online: 11-12-2020
Tjebakka schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:20:
[...]

Waar baseer je op dat de Nobilia minder is dan een Pronorm?
Dat basseer ik op het advies van ,de veel te brutale verkoper, van Brugman.
Ik weet niet of dat zo is want het is mijn eerste keuken vandaar mijn vraag. Is Nobilia gelijkwaardig aan Pronorm of zit daar een kwalitatief verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

jij hebt op de netto prijzen dus nog een extra korting 'gekregen' ?

Pagina: 1 ... 169 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1