Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-06-2022
VChunky schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:42:
[...]

Maat, kleur, budget, inbouw?

Ik zoek een auto, iemand nog een tip?
Inbouw, 45 cm hoog, zwart met iets rvs . Mag uit duurdere segment zijn.
Apparaat met zowel goede oven als goede magnetron functie.

[ Voor 21% gewijzigd door Ada12 op 12-10-2020 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 19:29

siemenz

Koetje

Ada12 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:49:
[...]

Inbouw, 45 cm hoog, zwart met iets rvs . Mag uit duurdere segment zijn.
Apparaat met zowel goede oven als goede magnetron functie.
Ik neem aan dat je je magnetron uit dezelfde serie wilt als de rest van je inbouw. Zou je het daar niet van laten afhangen?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:59
Mee eens, gewoon "hetzelfde" als je oven pakken.

Anders een foto van de situatie?

[ Voor 27% gewijzigd door mitsumark op 12-10-2020 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
siemenz schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:31:
[...]

Ik neem aan dat je je magnetron uit dezelfde serie wilt als de rest van je inbouw. Zou je het daar niet van laten afhangen?
Doordat wij 4 hoge kasten hebben krijg ik de inbouwaparaten naast elkaar ipv boven elkaar. Er zullen daarom 2 dezelfde combimagnetrons naast elkaar komen (want bakovens van 45 hoog zijn er niet met uiterlijk die precies passen naast de combioven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
mitsumark schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:43:
Mee eens, gewoon "hetzelfde" als je oven pakken.

Anders een foto van de situatie?
4 zwarte hoge kasten met in 2 kasten een combimagnetron (of eventueel 1 combimagnetron en 1 oven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:41
Ada12 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:13:
[...]

Doordat wij 4 hoge kasten hebben krijg ik de inbouwaparaten naast elkaar ipv boven elkaar. Er zullen daarom 2 dezelfde combimagnetrons naast elkaar komen (want bakovens van 45 hoog zijn er niet met uiterlijk die passen naast de combioven)
Ik begrijp niet helemaal waar je nu naar op zoek bent.
Je zoekt een goed werkende combimagnetron en daarvan wil je er twee om naast elkaar te plaatsen? Volgens mij heb ik je eerder Siemens zien noemen dan kom je uit op 4 apparaten.
CN878G4B6 (5,7", added Steam, proactiveClean)
CN838GRB6 (5,7", added Steam)
CM876G0B6 (3,7", ProactiveClean)
CM836GNB6 (3,7")

Grootste verschillen zitten in reiniginsysteem en/of keuze voor added steam functionaliteit.
Een losse bakoven is er niet met 3.7" of 5,7" scherm is er inderdaad niet. En er zijn geen combi's die een 2,8" scherm hebben.

Waarom kies je overigens niet voor een full steam functie op één van beide apparaten?

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 12-10-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
SquareOne schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:36:
[...]

Ik begrijp niet helemaal waar je nu naar op zoek bent.
Je zoekt een goed werkende combimagnetron en daarvan wil je er twee om naast elkaar te plaatsen? Volgens mij heb ik je eerder Siemens zien noemen dan kom je uit op 4 apparaten.
CN878G4B6 (5,7", added Steam, proactiveClean)
CN838GRB6 (5,7", added Steam)
CM876G0B6 (3,7", ProactiveClean)
CM836GNB6 (3,7")

Grootste verschillen zitten in reiniginsysteem en/of keuze voor added steam functionaliteit.
Een losse bakoven is er niet met 3.7" of 5,7" scherm is er inderdaad niet. En er zijn geen combi's die een 2,8" scherm hebben.

Waarom kies je overigens niet voor een full steam functie op één van beide apparaten?
Full steam (dat is toch een stoomoven?) heb ik nooit gehad en ik vermoed dat ik dit ook helemaal niet zal gebruiken (terwijl je er wel meer voor betaald). Daarom niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:24
Ada12 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:42:
[...]

Full steam (dat is toch een stoomoven?) heb ik nooit gehad en ik vermoed dat ik dit ook helemaal niet zal gebruiken (terwijl je er wel meer voor betaald). Daarom niet naar gekeken.
Zou eens een afspraken maken bij Inspiratiehuis 20|20 voor Siemens/Bosch apparatuur (event. met demo), om te kijken of je het zou kunnen gebruiken.

En er zijn, zoal hierboven aangegeven, meerdere kleine en grote ovens te combineren. IQ700 heeft zowel compact combi als oven. Idem voor de IQ500 lijn. Uit dezelfde lijn hebben ze in ieder geval dezelfde knoppen. Grootte van display kan wel verschillen.
Ook even op de lijn letten. Studioline is net een andere tint volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
millerman_sf schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:14:
[...]

Zojuist bij een interieurbouwer ook een offerte laten aanpassen van Antaro naar zwarte Legrabox. Ook 14 lades (6x 90cm met 2 binnenlades en 4x 100cm met 2 binnenlades). Meerprijs is net geen €950.

Mogelijk zelfs voor 16 lades, aangezien we ook nog een badmeubel op de offerte er bij hebben staan.
Bedankt voor de input. Redelijk vergelijkbare hoeveelheid lades als ik het zo lees. Bij een hogere materiaal meerprijs van +/- 600,- is meerprijs naar de klant van 950,- acceptabel te noemen.
Ik ben nog in afwachting van terugkoppeling :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Jahoor; heb deze (althans de voorloper) al 5 jaar in gebruik naar volle tevredenheid!

https://www.siemens-home....s-met-magnetron/HM676G0S6

Vooral het pyrolytische reinigen doet mij wel een plezier! :*)

Dit zou z'n lagere (45cm) broertje zijn:

https://www.siemens-home....s-met-magnetron/CM876G0B6

Let niet op de 60cm hoogte die de Siemens pagina vermeldt; dit is niet juist

[ Voor 23% gewijzigd door Stinger666 op 12-10-2020 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

DropjesLover schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:34:
[...]

Maar wat voor iets noem je dan specifiekere eisen?
Tenzij je al zelf exact je apparatuur bij elkaar gevonden hebt en merk/type werkblad...

Ik lees hier een beetje mee om te orienteren voor een nieuwe keuken, maar ik zou het echt niet weten.
Stoomoven en magnetron op werkhoogte, huidige inductieplaat denk ik hergebruiken (vorig jaar zelf aangeschaft om echt gasloos te gaan), een slimmere oplossing voor de afzuigkap (WAF van een schuine is negatief, maar we zijn beiden erg lang. Vrouw wil een stenen gootsteen met 3-standen kraan / Quooker.
Stenen gootsteen met een Quooker is bij veel keukenzaken een "no go". Stenen gootstelen (solid surface of keramiek) is over het algemeen niet goed genoeg bestand tegen de gigantische temperatuurverschillen van instant kokend water. Advies bij zulke gootstenen is dan ook zelfs om de koude kraan te laten lopen als je een pan met kokend water afgiet. Wellicht als je voor het allerduurste merk gaat, dat ze willen garanderen dat hun sinks bestand zijn tegen "thermal shock". Volgens mij wordt over het algemeen RVS of een bepaald soort kunststof geadviseerd in combinatie met een Quooker. Om die reden laten wij de Quooker vallen. Leverancier wil die zelfs niet eens leveren in combinatie met een Butler sink.
Huis krijgt een ietwat industrielere look, maar de keuken moet warm zijn maar niet te bruin & zwart & staal/rvs.
Eigenlijk wat jij kwalificeert als de standaard wensen.

[...]

Onder de keukenkastjes ligt geen vloerverwarming, of is iig iets waar ik toch zeker rekening mee zou houden bij aanleg... Vloerverwarming inleggen op een 50cm van de muur in het keukengebied kan prima meegenomen worden. Zelfs al is het maar 20cm van de muur, is het meer dan genoeg om nog leidingen te veranderen.
Leidingwerk v.w.b. water lijkt bij ons heel makkelijk te worden. Het blad aan de muur waar de spoelbak en vaatwasser komen wordt 10 cm dieper dan standaard en de leidingen zitten daar al ongeveer op de juiste plek. Alleen voor de Perilex van het fornuis moet mogelijk een gat geboord worden voor een nieuwe leiding. Dat stuk wordt namelijk standaard diepte (anders zou het fornuis 10 cm van de muur af moeten staan).

Verder:
- komt de gasleiding te vervallen (inductie).
- komt de warmwatertoevoer ook te vervallen (cold-fill boiler).

We houden dus eigenlijk alleen maar over:
- 1x koud water voor gootsteen en vaatwasser
- 1x waterafvoer
- bestaande 230V
- 1x 3 fasen voor het fornuis

Ik hoop dat het upgraden naar 3 fasen niet de hoofdprijs gaat kosten. Volgens mij zit er nu 1x 35 A. Met het oog op de toekomst wil ik toch wel minimaal 3x 25 A of misschien meteen maar 3x 35 A als dat niet veel extra kost. Aansluitwaarde van het fornuis is bijna 16 kW en heeft volgens de specs minimaal 3x 16A nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 12-10-2020 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Source90 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:58:
[...]

Zou eens een afspraken maken bij Inspiratiehuis 20|20 voor Siemens/Bosch apparatuur (event. met demo), om te kijken of je het zou kunnen gebruiken.

En er zijn, zoal hierboven aangegeven, meerdere kleine en grote ovens te combineren. IQ700 heeft zowel compact combi als oven. Idem voor de IQ500 lijn. Uit dezelfde lijn hebben ze in ieder geval dezelfde knoppen. Grootte van display kan wel verschillen.
Ook even op de lijn letten. Studioline is net een andere tint volgens mij.
Studioline is met "black steel" i.p.v. gewoon RVS. Wil je inderdaad niet naast de normale lijn in je kast zetten, want dat matcht niet. Scheelt een paar tientjes in adviespprijs voor alleen de look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:28

DropjesLover

Dit dus ->

Anoniem: 39993 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:40:
[...]

Stenen gootsteen met een Quooker is bij veel keukenzaken een "no go". Stenen gootstelen (solid surface of keramiek) is over het algemeen niet goed genoeg bestand tegen de gigantische temperatuurverschillen van instant kokend water. Advies bij zulke gootstenen is dan ook zelfs om de koude kraan te laten lopen als je een pan met kokend water afgiet. Wellicht als je voor het allerduurste merk gaat, dat ze willen garanderen dat hun sinks bestand zijn tegen "thermal shock". Volgens mij wordt over het algemeen RVS of een bepaald soort kunststof geadviseerd in combinatie met een Quooker. Om die reden laten wij de Quooker vallen. Leverancier wil die zelfs niet eens leveren in combinatie met een Butler sink.

[...]

Leidingwerk v.w.b. water lijkt bij ons heel makkelijk te worden. Het blad aan de muur waar de spoelbak en vaatwasser komen wordt 10 cm dieper dan standaard en de leidingen zitten daar al ongeveer op de juiste plek. Alleen voor de Perilex van het fornuis moet mogelijk een gat geboord worden voor een nieuwe leiding. Dat stuk wordt namelijk standaard diepte (anders zou het fornuis 10 cm van de muur af moeten staan).

Verder:
- komt de gasleiding te vervallen (inductie).
- komt de warmwatertoevoer ook te vervallen (cold-fill boiler).

We houden dus eigenlijk alleen maar over:
- 1x koud water voor gootsteen en vaatwasser
- 1x waterafvoer
- bestaande 230V
- 1x 3 fasen voor het fornuis

Ik hoop dat het upgraden naar 3 fasen niet de hoofdprijs gaat kosten. Volgens mij zit er nu 1x 35 A. Met het oog op de toekomst wil ik toch wel minimaal 3x 25 A of misschien meteen maar 3x 35 A als dat niet veel extra kost. Aansluitwaarde van het fornuis is bijna 16 kW en heeft volgens de specs minimaal 3x 16A nodig.
Goede tip!
Wij, en zeker mn vrouw, vinden de quooker erg fijn. Ik zal eens aan verwachtingsmanagement doen :p

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alic3
  • Laatst online: 05-07-2024
Een stenen spoelbak icm een Quooker kan wel mits de onderkant wel rvs is.
Dan krijg je zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-PeEESUTBVXEp8sufVq1FAxFPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gWUL5uh47drlFmuDErbxYHUH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alic3 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:01:
Een stenen spoelbak icm een Quooker kan wel mits de onderkant wel rvs is.
Dan krijg je zoiets:
[Afbeelding]
Check, dit kan wel. Het gaat om het oppervlak wat direct in contact komt met het kokend water. Dat kan gaan verkleuren of zelfs barsten in extreme gevallen door continu herhalende thermal shock. Als dat RVS is, is dat geen probleem.

Het probleem met een Quooker: je hebt dat ding niet voor niets en gaat hem dus ook (veel?) gebruiken. Dan krijgt die spoelbak keer op keer op z'n donder.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 12-10-2020 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Anoniem: 39993 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:40:
[...]

Vergis je niet in de kosten voor 3x35A. Bij ons (Stedin) ziet het er als volgt uit:

Tarieven > 3 x 35A
Vastrecht € 21,78
Capaciteitstarief € 801,50
Periodieke aansluitvergoeding € 39,66
Meettarief € 24,20
Totaal per jaar € 887,14

---

Tarieven 3x 25A
Vastrecht € 21,78
Capaciteitstarief € 160,30
Periodieke aansluitvergoeding € 24,08
Meettarief € 24,20
Totaal per jaar € 230,36

Scheelt zo'n €650,00 per jaar. Aardig wat geld als je dat over de gehele verwachtte woonduur van je huis rekent.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:21:
[...]

Check, dit kan wel. Het gaat om het oppervlak wat direct in contact komt met het kokend water. Dat kan gaan verkleuren of zelfs barsten in extreme gevallen door continu herhalende thermal shock. Als dat RVS is, is dat geen probleem.

Het probleem met een Quooker: je hebt dat ding niet voor niets en gaat hem dus ook (veel?) gebruiken. Dan krijgt die spoelbak keer op keer op z'n donder.
Is het echt zo’n groot probleem? Het idee is toch om het kokend water wegens in op te vangen en niet in de wasbak te laten vallen?

Gieten mensen met stenen wasbakken nooit hun pasta af?

Persoonlijk ga ik meer voor functie voor vorm dus sla ik graag de mode over van stenen wasbakken of zwarte wasbakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Hij is al vaak voorbij gekomen maar ik zie zoveel verschillende antwoorden. Kan een bora puxu nu wel of niet op 2x230 worden aangesloten of heb je echt 3 fasen nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:44

orf

siemenz schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:30:
Hij is al vaak voorbij gekomen maar ik zie zoveel verschillende antwoorden. Kan een bora puxu nu wel of niet op 2x230 worden aangesloten of heb je echt 3 fasen nodig ?
Maximale vermogensopname 7,6 kW (4,4 kW / 3,6 kW)
Zekering / netaansluiting driefasig 3 x 16 A (standaardaansluiting)
Zekering / netaansluiting tweefasig 2 x 16 A
Zekering / netaansluiting eenfasig 1 x 32 A (1 x 20 A / 1 x 16 A)

https://www.bora.com/nl/n...te/show/bora-x-pure/puxa/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Source90 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:55:
[...]

Vergis je niet in de kosten voor 3x35A. Bij ons (Stedin) ziet het er als volgt uit:

Tarieven > 3 x 35A
Vastrecht € 21,78
Meettarief € 24,20
Totaal per jaar € 887,14

---

Tarieven 3x 25A
Vastrecht € 21,78
Meettarief € 24,20
Totaal per jaar € 230,36

Scheelt zo'n €650,00 per jaar. Aardig wat geld als je dat over de gehele verwachtte woonduur van je huis rekent.. 8)7
Dat hogere tarief is ontmoedigingsbeleid. Een straat is in de wijkverdeler vaak afgezekerd op 150A voor een hele rij huizen. Als iedereen naar 3x35A gaat, is er mogelijk te weinig stroom beschikbaar op piek momenten. Aangezien de netbeheerder geen flauw idee is wat het werkelijk opgenomen amperage is tussen de wijk verdeler en de 10~15 huizen die erop geschakeld zitten, proberen ze het aangesloten vermogen laag te houden.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

orf schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:39:
[...]

Maximale vermogensopname 7,6 kW (4,4 kW / 3,6 kW)
Zekering / netaansluiting driefasig 3 x 16 A (standaardaansluiting)
Zekering / netaansluiting tweefasig 2 x 16 A
Zekering / netaansluiting eenfasig 1 x 32 A (1 x 20 A / 1 x 16 A)

https://www.bora.com/nl/n...te/show/bora-x-pure/puxa/
Dat bedoel ik. Dat is voor mij geen antwoord.

Ja of nee :). En dan geen natuurkundige berekening maar een praktijk antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

siemenz schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:36:
[...]

Dat bedoel ik. Dat is voor mij geen antwoord.

Ja of nee :). En dan geen natuurkundige berekening maar een praktijk antwoord
Zekering / netaansluiting tweefasig 2 x 16 A is 2x 230V met een kookgroep. Dat is toch antwoord op je vraag? En het is informatie van de fabrikant. Wat anderen op internet schrijven is dan toch minder relevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

orf schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:38:
[...]

Zekering / netaansluiting tweefasig 2 x 16 A is 2x 230V met een kookgroep. Dat is toch antwoord op je vraag? En het is informatie van de fabrikant. Wat anderen op internet schrijven is dan toch minder relevant?
Ik heb begrepen dat 2x16x230=7.360 dus te kort zou moeten zijn voor 7600w.

Toch lees ik ook wel eens dat 2x16A wel voldoende zou moeten zijn. Vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

siemenz schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:53:
[...]

Toch lees ik ook wel eens dat 2x16A wel voldoende zou moeten zijn. Vandaar de vraag.
In de handleiding lees ik dat alleen de afzuiging op fase 3 aangesloten wordt bij de 3 fase-aansluiting. Bij enkelfasig, 2 groepen, wordt dat met een brug aangesloten.

Met een kookgroep wordt het maximale vermogen met 3% overschreden. Als je de kookzones alle 4 op maximaal heb staan en de afzuiging maximaal, kan na enkele uren de zekering uitschakelen vanwege overbelasting. Ik zou me daar geen zorgen over maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

siemenz schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:53:
[...]

2x16x240 = 7680w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Maar er komt toch geen 240 uit de muur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-05 14:07
siemenz schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:50:
[...]

Nee 230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Z___Z schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:03:
[...]

Is het echt zo’n groot probleem? Het idee is toch om het kokend water wegens in op te vangen en niet in de wasbak te laten vallen?

Gieten mensen met stenen wasbakken nooit hun pasta af?

Persoonlijk ga ik meer voor functie voor vorm dus sla ik graag de mode over van stenen wasbakken of zwarte wasbakken.
Groot genoeg voor een verkoper om geen duizend+ euro extra omzet op een Quooker te pakken, zelfs niet met een waver voor de garantie. Hij belde nog even met een collega met een vraag over de combinatie spoelbak+blad en het eerste wat die collega zei: "niet met een kokendwaterkraan".

Dat wil dus niet zeggen dat het bijvoorbeeld bij 1 op de 3 mensen misging ofzo, maar je wil niet 15% van je dure spoelbakken binnen 5 jaar weer terug hebben "omdat de bodem helemaal versleten is". Mensen verwachten dan wel dat je even een nieuwe komt plaatsen, want dat was een spoelbak van XXXX euro. Doe je het niet, dan halen ze je door het slijk "omdat ze al binnen 5 jaar gezeik hadden met die dure keuken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Source90 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:55:
[...]

Tarieven > 3 x 35A
Vastrecht € 21,78
Meettarief € 24,20
Totaal per jaar € 887,14

---

Tarieven 3x 25A
Vastrecht € 21,78
Meettarief € 24,20
Totaal per jaar € 230,36

En naar verwachting voorlopig ook zeker niet nodig. Weet even niet exact welke netbeheerder we op het nieuwe adres hebben, maar als dat vergelijkbaar is gaan we ons wel redden met 3x 25A. Zou in principe natuurlijk ook voldoende moeten zijn. Als het nou een paar euro's per jaar zou schelen, had ik gezegd.... doe dan maar meteen 3x 35A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

siemenz schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:50:
[...]

Prik er een keer een voltmeter in, en je zal zien dat het fluctueert tussen de 207 en 253V (NEN-EN 50160).

Zie bijv: https://www.netbeheernede...spanningskwaliteit_87.pdf
  • Langzame spanningsvariatie:
In Nederland zijn eisen gesteld aan de maximale en minimale waarde van de spanning. Voor het laagspanningsnet is onder andere bepaald dat de spanning op een aansluitpunt tussen 207
en 253 volt moet liggen. Als dat niet zo is, kan apparatuur niet of slecht werken. Spannings- variatie wordt bijvoorbeeld veroorzaakt door duurzame en decentrale energieopwekking zoals zonnepanelen.

[ Voor 53% gewijzigd door JackBol op 12-10-2020 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Ik zou het eerder andersom rekenen, als het apparaat 7600W kan verbruiken, en de spanning is slechts 207V, dan moet er 18+A doorheen, maargoed, worst case scenario, zal niet langdurig zijn.
(ik ben geen elektrotechnicus, shoot me if i'm wrong)

Zie bijvoorbeeld curve voor trage zekeringen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gaCuBvTBAoNCuO4_VpvZ4kJQoHk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kRJ2ky7HziTvQAHD9VXYpPHi.png?f=fotoalbum_large

Je kunt dan prima 5 minuten het dubbele van de aangegeven A gebruiken.
Die paar A die je er in dit geval boven zou zitten kun je waarschijnlijk uren aanhouden.

[ Voor 33% gewijzigd door mitsumark op 13-10-2020 01:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08:37
lluuk schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:31:
[...]

@De Cheetah is deze optie inmiddels inderdaad ook bevestigd door Ballerina zelf?
Ik heb bevestiging van een keukenzaak gekregen dat de 84,5cm hoogte ook greeploos geleverd kan worden. Echter heb het nog niet in een showroom gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-04-2024
Hallo allemaal,

Wij gaan een nieuwe keuken voor ons toekomstige nieuwbouw woning kopen en wilden graag ons idee tot nu toe delen met jullie.
We hoopten advies, tips en dergelijke te ontvangen van jullie. We zijn super nieuw in dit wereld dus we staan open voor alles.

Dit is de ruimte en hoe we die willen invullen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gA7l-DwsshtFR3vu_D3OtEX2F7A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EfQ72OMk8FRhneYrCHTmSGHa.jpg?f=user_large

We nemen voor nu alles van AEG, maar misschien gaan we over op Siemens (in totaal 7 apparaten). De keuken kopen we bij de Keuken Kampioen. En staat nu ge-offereerd voor €21000,-.

We twijfelen nog over de afzuigkap. Misschien dat we daar drie klepkasten naast elkaar doen en dan een downdraft systeem van BORA.
We twijfelen ook nog over de diepe werkblad van 70 cm, aan de raamkant en aan de kant tegenover de apparaturenwand. Misschien dat 65 cm ook genoeg is.
En is die apparatuurwand niet te druk ogend?

Dankjulliewel voor alle reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Ziet er uit als een fijne keuken, met zo'n U opstelling heb je alles in de buurt en toch nog voldoende ruimte om elkaar niet in de weg te lopen. Er zit nu 1,60m tussen de 2 kanten? Dan is iets meer ruimte natuurlijk wel fijn al gaat 10cm ook niet zo veel verschil maken. Ik weet niet of je echt 4 hoge kasten nodig hebt, of dat je met 2 ook toe kan? (1x koel/vries en 1x oven(s)) Ik denk wel dat de vaatwasser de boel nu redelijk blokkeert als je die open hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
@cxsmike Kan je meer vertellen over je keuken? Materiaal en indeling kastjes? Materiaal werkblad? Welke apparatuur heb je uitgekozen? Zonder die informatie kunnen we niet veel zeggen (over de prijs). Behalve over de u-opstelling die me prima lijkt maar we kennen de rest van je plattegrond ook niet.

En waarom Keukenkampioen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-05 06:54
@cxsmike, zelf laatst een keuken aangeschaft bij Keuken Kampioen. Fijne verkoop, maar zodra je de krabbel hebt gezet zijn de Keuken Kampioen winkels niet langer het aanspreekpunt, maar de telefonische centrale klantenservice. Kleine waarschuwing. Voor meer vragen of ervaringen over het proces bij Keuken Kampioen kun je me privé contacten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-05 14:34
De offerte voor een composiet werkblad (ongeveer 4,5 m2 totaal) verschilt tussen een losse aanbieder en een keukenboer meer dan 100% in prijs, in voordeel van de losse aanbieder. Exact zelfde fabrikant, blad, afwerking, etc. Hoe serieus moet ik die keukenboer nog nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
VChunky schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:27:
De offerte voor een composiet werkblad (ongeveer 4,5 m2 totaal) verschilt tussen een losse aanbieder en een keukenboer meer dan 100% in prijs, in voordeel van de losse aanbieder. Exact zelfde fabrikant, blad, afwerking, etc. Hoe serieus moet ik die keukenboer nog nemen?
Ik heb ook de prijs van het composiet werkblad opgevraagd bij een losse aanbieder en 2 keukenboeren.
Bij de een scheelde het ca 50%, bij de ander 20%.
(Bij de keukenboer waar het 20% scheelde uiteindelijk de keuken besteld en daar het blad ook besteld).

Apparatuur gaan wij wel apart bestellen.
Wat zijn goede adressen om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ada12 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:39:
[...]

Ik heb ook de prijs van het composiet werkblad opgevraagd bij een losse aanbieder en 2 keukenboeren.
Bij de een scheelde het ca 50%, bij de ander 20%.
(Bij de keukenboer waar het 20% scheelde uiteindelijk de keuken besteld en daar het blad ook besteld).

Apparatuur gaan wij wel apart bestellen.
Wat zijn goede adressen om dit te doen?
Waarom zou je de apparatuur apart bestellen?
Mijn offertes van de keuken boeren zitten op een bedrag van €8500 slechts €100 tot €200 boven de laagste internet prijs (mix en match de laagste). Voor dat verschil wil ik het gezeik niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
Bij ene zaak scheelt het veel, bij de andere niet.
Maar hoofdreden bij mij is dat keukenzaak niet alle merken levert.

Ik wil een Siemens oven, en deze levert de keukenzaak niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Ada12 op 13-10-2020 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ada12 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:55:
Bij ene zaak scheelt het veel, bij de andere niet.
Maar hoofdreden bij mij is dat keukenzaak niet alle merken levert.

Ik wil een Siemens oven, en deze levert de keukenzaak niet.
Ah okay, dat is een valide reden inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
JackBol schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:58:
[...]

Ah okay, dat is een valide reden inderdaad.
Keukenzaak biedt/adviseert allemaal AEG.
Op zich allemaal wel hele goede apparaten, alleen heb ik mijn twijfels over de combioven (kmk761000m), lees toch overal dat Siemens betere combi ovens heeft dan aeg. Vandaar.

(Komt misschien doordat ik zelf gewoon goede ervaring met oude Siemens combi heb)

[ Voor 9% gewijzigd door Ada12 op 13-10-2020 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:59
Ada12 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:45:
[...]

Op zich allemaal wel hele goede apparaten, alleen heb ik mijn twijfels over de combioven (kmk761000m), lees toch overal dat Siemens betere combi ovens heeft dan aeg. Vandaar.
adviseert want marge.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ada12 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:45:
[...]

Is er geen keukenzaak die dezelfde meubelen kan leveren, maar met andere apparatuur leveranciers samen werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
Denk ik ook. Prijzen zijn ook niet verkeerd, maar ik heb voor de oven gewoon liever Siemens en dat leveren ze niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ringen00
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 30-04 23:01
Vandaag de offerte binnen voor onze nieuwe keuken
Vorige week perfect geholpen bij Oude Booyink in Oldenzaal

Kastenwand
7x hoge kast

Eiland 300cmx100cm
5x ondiepe kast 60x40
2x 120x60
1x 60x60

Bosch Serie 4 Vaatwasser SMA46JX09N
Liebherr IK2720 koelkast 140cm
Liebherr SIGN2756 vriezer 140cm
Bosch Serie 6 Plafond afzuiging RVS DRC96AQ50 --> willen we graag een witte voor
Bosch Serie 8 oven met magnetron CMG836NS1 --> moet vervangen worden door een HSG836NC1 combi stoomoven
Bosch Serie 6 inductieplaat PIV895FGC5E --> willen we graag een serie 8 plaat met flexibele kookzone voor
Quooker XL met bijpassende kraan en gootsteen

Blad wordt leathered graniet
fronten in zwart en berg eiken

Als ik de kleurnummers opzoek kom ik erachter dat het een ballerina keuken is.
Ik lees terug dat dit een middel segment merk is. Hoe verhoudt zich dit in prijs tot bijvoorbeeld Hacker?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dBIdk3PkCvdt6Vem3od1P2_ozmk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/50tdA3YDGMVJ5UxtzGssEURY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDb9zUR0lRw--JWijDrPTZWvuNk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k8bwvW2pYd1Dr1dUO78rpKP5.png?f=fotoalbum_large

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Bij voorbaat al dank voor reacties

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringen00
cxsmike schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:32:
Hallo allemaal,

Wij gaan een nieuwe keuken voor ons toekomstige nieuwbouw woning kopen en wilden graag ons idee tot nu toe delen met jullie.
We hoopten advies, tips en dergelijke te ontvangen van jullie. We zijn super nieuw in dit wereld dus we staan open voor alles.

Dit is de ruimte en hoe we die willen invullen:

[Afbeelding]

We nemen voor nu alles van AEG, maar misschien gaan we over op Siemens (in totaal 7 apparaten). De keuken kopen we bij de Keuken Kampioen. En staat nu ge-offereerd voor €21000,-.

We twijfelen nog over de afzuigkap. Misschien dat we daar drie klepkasten naast elkaar doen en dan een downdraft systeem van BORA.
We twijfelen ook nog over de diepe werkblad van 70 cm, aan de raamkant en aan de kant tegenover de apparaturenwand. Misschien dat 65 cm ook genoeg is.
En is die apparatuurwand niet te druk ogend?

Dankjulliewel voor alle reacties!!
Kijk goed naar de draairichting van de deuren van de hoge kasten
Meestal sta je tussen de kookplaat en de spoelbak te werken, je zou dan misschien wat meer kasten rechtsdraaiend kunnen maken zodat je er makkelijker bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
@ringen00 Wat heb je in de hoge kasten en in je eiland? Planken? Lades? De vaatwasser die je hebt is niet de stilste. Ik zou zelf een iets stillere willen. Heb je ook nagedacht over de vingerafdrukken op de zwarte achterwand? Want ik lees niet dat je AFP of bijv. Fenix hebt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

ringen00 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:21:

Kastenwand
7x hoge kast

Eiland 300cmx100cm
5x ondiepe kast 60x40
2x 120x60
1x 60x60

Bosch Serie 4 Vaatwasser SMA46JX09N
Bosch Serie 6 Plafond afzuiging RVS DRC96AQ50 --> willen we graag een witte voor
Bosch Serie 8 oven met magnetron CMG836NS1 --> moet vervangen worden door een HSG836NC1 combi stoomoven
Bosch Serie 6 inductieplaat PIV895FGC5E --> willen we graag een serie 8 plaat met flexibele kookzone voor
Quooker XL met bijpassende kraan en gootsteen

Blad wordt leathered graniet
fronten in zwart en berg eiken

Als ik de kleurnummers opzoek kom ik erachter dat het een ballerina keuken is.
Ik lees terug dat dit een middel segment merk is. Hoe verhoudt zich dit in prijs tot bijvoorbeeld Hacker?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***

Bij voorbaat al dank voor reacties

Ronald
Komen de (kunstof?) eiken fronten op een eiken parket? Ik zou heel goed kijken hoe dat matcht. Ik heb al te vaak gezien dat hout op hout heel erg kan vloeken met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringen00
In de hoge kasten komen koelkasten en oven.
Verder planken (gaan een dressoir en buffetkast vervangen)
Motief wordt ws sherwood: zwart eikenstructuur
Vaatwasser gaan we eens naar kijken, dat is een goed punt...

Het licht eiken front op lichte eiken vloer is inderdaad een ding waar we nog niet over uit zijn,.
We willen in het eiland in vedergeval een zwarte plint en de kopse kanten ook in zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
Alic3 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:12:
@cxsmike Kan je meer vertellen over je keuken? Materiaal en indeling kastjes? Materiaal werkblad? Welke apparatuur heb je uitgekozen? Zonder die informatie kunnen we niet veel zeggen (over de prijs). Behalve over de u-opstelling die me prima lijkt maar we kennen de rest van je plattegrond ook niet.

En waarom Keukenkampioen?
Al het apparatuur van de keuken:
  • Bakoven: BPE742220B
  • Inductiekookplaat: IAE8442SFB
  • wandschouw: DVE5971HG
  • Hoge koekkast (178cm): SKE81811DC
  • Hoge vriezer (178cm): ABE81816NC
  • Vaatwasser: FSK52617Z
  • Espressomachine: KKE884500B
  • Quooker Fusion 3in1
En er zit een composiete werkblad plus achterwand in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZNQtpC_z8gEFeELp-NWr38QGm9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ftGZpWZ9rXp6Yhogn5vw1luq.jpg?f=fotoalbum_large

Wij vonden de keuken in verhouden niet zo mooi. Dus de apparatuurwand en het werkblad daar tegenover is ca. 3,7 meter, terwijl het werkblad aan de raamkant is ca. 3 meter.

Materiaal kastjes zou ik eigenlijk niet weten...
En tot slot, kiezen we misschien voor de keukenkampioen omdat heel de familie daar een keuken heeft genomen en krijgen we 45-50% korting.
We gaan misschien wel voor een bruynzeel keuken. Heeft iemand ervaring met een bruynzeel keuken? En is die beter dan de keukenkampioen of is dat niet te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
Marinos83 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:54:
Ziet er uit als een fijne keuken, met zo'n U opstelling heb je alles in de buurt en toch nog voldoende ruimte om elkaar niet in de weg te lopen. Er zit nu 1,60m tussen de 2 kanten? Dan is iets meer ruimte natuurlijk wel fijn al gaat 10cm ook niet zo veel verschil maken. Ik weet niet of je echt 4 hoge kasten nodig hebt, of dat je met 2 ook toe kan? (1x koel/vries en 1x oven(s)) Ik denk wel dat de vaatwasser de boel nu redelijk blokkeert als je die open hebt staan?
Er zit als ik goed kan rekenen 170 cm tussen de twee kanten. Dat is 60 + 60 + 40 + 5 + 5 = 170. Die twee van 5 zijn de passtukjes.

En met betrekking tot de kosten overwogen we zelfs nog drie enkele klepkasten boven de AEG kookplaat. Waarvan we de wandschouw dus zouden vervangen met een downdraft systeem.

Dat is een goeie over de vaatwasser. Hmmm.....

En ook een reden dat we die vier hoge kasten wilden, is omdat het ons ook wel strak leek en mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:10
cxsmike schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:54:
[...]
En tot slot, kiezen we misschien voor de keukenkampioen omdat heel de familie daar een keuken heeft genomen en krijgen we 45-50% korting.
We gaan misschien wel voor een bruynzeel keuken. Heeft iemand ervaring met een bruynzeel keuken? En is die beter dan de keukenkampioen of is dat niet te vergelijken?
Dus zonder korting (50%) zou die keuken 42000eur moeten kosten?
Even in perspectief we betalen +/-30k voor een op maat gemaakte (87.5 ipv 90 bijvorrbeeld) keuken met 2xL opstelling plus kastenwand met granietenblad en volledig miele inc montage, weliswaar geen espresso machine maar die streep ik maar even weg tegen de stoomoven die we extra hebben.
Ik denk dat ze iets aan de prijs mogen gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
significant schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:05:
[...]

Dus zonder korting (50%) zou die keuken 42000eur moeten kosten?
Even in perspectief we betalen +/-30k voor een op maat gemaakte (87.5 ipv 90 bijvorrbeeld) keuken met 2xL opstelling plus kastenwand met granietenblad en volledig miele inc montage, weliswaar geen espresso machine maar die streep ik maar even weg tegen de stoomoven die we extra hebben.
Ik denk dat ze iets aan de prijs mogen gaan doen...
Om precies te zijn ca. 39000euro.

Ja dan ben jij inderdaad wel wat goedkoper uit lijkt wel. Ik weet niet hoe groot jouw 2xLen zijn.
Ik heb trouwens liever composiet dan graniet maar dat zal voor de prijs niet veel verschillen.
En wat heb jij op je achterwand? Wij hebben daar namelijk ook composiet doorlopen.
En we hebben nog een lemans...
Misschien is het de woonplaats?? Ik kom uit Amsterdam? Of zeg ik nu iets heel vreemds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
cxsmike schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:24:
[...]

Ja dan ben jij inderdaad wel wat goedkoper uit lijkt wel. Ik weet niet hoe groot jouw 2xLen zijn.
Ik heb trouwens liever composiet dan graniet maar dat zal voor de prijs niet veel verschillen.
En wat heb jij op je achterwand? Wij hebben daar namelijk ook composiet doorlopen.
Misschien is het de woonplaats?? Ik kom uit Amsterdam? Of zeg ik nu iets heel vreemds.
Dit soort partijen staan erom bekend om met dat soort prijzen te beginnen en vervolgens 40-50% korting te kunnen geven. Dat geldt niet alleen voor jou, maar ook voor anderen die daar een keuken kopen. Wellicht dat in jouw situatie er nog een ~5% extra korting is.

Wellicht dat de prijs uiteindelijk wel gewoon goed is. Maar dat kortingspercentage is gebakken lucht. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:29
d.castello schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:53:
Hi Tweakers,

Wij hebben een nieuwbouwwoning aangeschaft. Over 2 weken een afspraak bij Liv in Nijmegen. Deze zijn aangesloten voor het nieuwbouwproject.

[Afbeelding]

Ik heb de keuze €2250 als cadeau kaart voor de keuken. Of het bedrag ontvangen en elders kijken.

Voor mij is het allemaal nieuw.
Waar moet ik op letten?
Gouden tips zijn welkom.
Bij ons was Liv 9k duurder (23,5k vs 14,5k bij Faber) voor exact dezelfde Häcker Systemat keuken. Dus we lieten de cheque van 5k maar zitten en namen de 3,2k retourwaarde. Keuken overigens ook bij meerdere partijen in NL nog fors goedkoper dan de offerte van Liv/Eigenhuis keukens.

Laat je niet bang maken dat voor goede afwikkeling het beste via hun kan en vergelijk offertes.

[ Voor 4% gewijzigd door Hertog_Martin op 13-10-2020 20:33 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:01
[...]

Ho, stop.

1. Vergeet korting, het gaat alleen om de nettoprijs. Die 50% moet je vergeten, maakt niets uit of het 0 of 90% is.
2. Ga jouw optelling niet vergelijken met een opstelling op dit forum, de kans dat je keuken voor meer dan 90% gelijk is met die van een ander is minimaal. En in dat geval gaat elke prijsvergelijking compleet mank
3. No offence, maar je bent kennelijk van plan 20k stuk te slaan op een keuken waarvan je de basisspecs niet eens weet.
4. Keuken Kampioen is een DMG winkel, die moet je alleen binnenstappen als je precies weet waar je het over hebt, je precies weet wat je wil en stevig in je schoenen staat.

Draai het om. Bedenk wat je echt belangrijk vindt. En ga dan pas op stap.

[ Voor 28% gewijzigd door Streamz op 13-10-2020 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

[...]

Voor 40k komen echt wel betere spullen voorbij dan wat jij laat zien. Daarvoor verwacht ik jouw opstelling gezien te hebben een topmerk met natuursteen blad, volkern kastjes en AA apparatuur (Siemens/Bosch/neff) ipv aeg.

Het is goed dat je je hier meldt, want alleen zo gaan de dmg winkels eens normaal doen met hun achterlijke prijs stellingen.

[ Voor 10% gewijzigd door siemenz op 13-10-2020 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

[ Voor 59% gewijzigd door siemenz op 13-10-2020 22:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:43
Streamz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:34:
Draai het om. Bedenk wat je echt belangrijk vindt. En ga dan pas op stap.
Soms weet je natuurlijk niet wat je wilt, tot je het gezien/ervaren hebt.
Als ik een nieuwe keuken ga kopen, wil ik een deftige keuken met goede toestellen aan een scherpe prijs. 5mm tussen de deuren? Als ik het niet weet, maakt het dan uit? Geeft zo'n glaasje in de schuif dat die beter schuift? Of is dat voor het oog dat ook wat wilt (voor die luttele tijd dat de schuif open is)? Wel of geen passtukken - doet wellicht iets aan het zicht, maar zie je dat nog na 5 dagen? .....
En als je het dan uiteindelijk gezien/ervaren hebt: is het dan de meerprijs waard.

Uiteraard, voor sommigen wel. Maar voor de meesten is 'gewoon goed' waarschijnlijk goed genoeg. En dan heeft zo'n heel wensenlijstje wellicht minder belang, want elk merk kan 'gewoon goed' wel aanbieden lijkt me?

Ik stap de winkel binnen, kijk naar de keukens die er staan opgesteld, zeg welke mij het meest aanspreekt, geef de maten mee, misschien een lijst van toestellen, en ik zie het ontwerp dan met veel plezier verschijnen. En de prijs daarna (met iets minder plezier wellicht :+ )
En dan is het zaak van bij een aantal winkels/ontwerpers hetzelfde te doen. En vervolgens kies je dan waar je je het best bij voelt (combinatie van smaak, connectie met de verkoper (eender hoe 'gemaakt' die ook is), prijs, originaliteit van het ontwerp, ...)

[ Voor 9% gewijzigd door Kwakkel op 13-10-2020 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
Kwakkel schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:55:
[...]

Als ik een nieuwe keuken ga kopen, wil ik een deftige keuken met goede toestellen aan een scherpe prijs. 5mm tussen de deuren? Als ik het niet weet, maakt het dan uit? Geeft zo'n glaasje in de schuif dat die beter schuift? Of is dat voor het oog dat ook wat wilt (voor die luttele tijd dat de schuif open is)? Wel of geen passtukken - doet wellicht iets aan het zicht, maar zie je dat nog na 5 dagen? .....
En als je het dan uiteindelijk gezien/ervaren hebt: is het dan de meerprijs waard.

Uiteraard, voor sommigen wel. Maar voor de meesten is 'gewoon goed' waarschijnlijk goed genoeg. En dan heeft zo'n heel wensenlijstje wellicht minder belang, want elk merk kan 'gewoon goed' wel aanbieden lijkt me?

Ik stap de winkel binnen, kijk naar de keukens die er staan opgesteld, zeg welke mij het meest aanspreekt, geef de maten mee, misschien een lijst van toestellen, en ik zie het ontwerp dan met veel plezier verschijnen. En de prijs daarna (met iets minder plezier wellicht :+ )
En dan is het zaak van bij een aantal winkels/ontwerpers hetzelfde te doen. En vervolgens kies je dan waar je je het best bij voelt (combinatie van smaak, connectie met de verkoper (eender hoe 'gemaakt' die ook is), prijs, originaliteit van het ontwerp, ...)
Dat is makkelijk als je zo kunt kopen/kiezen. Als ik zo veel zie en zo veel keuzes moet maken kan ik echt niet kiezen😌. De frontjes wil nog wel, maar kleine dingen als greepjes etc. Of de apparaten waarbij je niet weet of dat wat je hoort klopt of dat het verkooppraat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:43
Ada12 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:04:
[...]

Dat is makkelijk als je zo kunt kopen/kiezen. Als ik zo veel zie en zo veel keuzes moet maken kan ik echt niet kiezen😌. De frontjes wil nog wel, maar kleine dingen als greepjes etc.
Daarom greeploos (waarschijnlijk) O-)
Of de apparaten waarbij je niet weet of dat wat je hoort klopt of dat het verkooppraat is...
Daarom dat ik (misschien) een lijstje van apparatuur meegeef. Dan heb ik het zelf al uitgezocht. Maar ook hier weer, als je niets speciaals wilt, kan je (denk ik!) weinig verkeerd doen met Siemens/Bosch/AEG/ATAG/Miele (Miele dan wel in de hogere prijsklasse, ATAG gebaseerd op 10 jaar geleden, ik weet niet hoe goed ze nu nog zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
[...]

Niks mis met "gewoon goed is goed genoeg." Ik pleit er ook niet voor dat iedereen hetzelfde soort lijstje als ik klaar moet hebben liggen. Ik schreef al eerder dat ook ik wel eens een keukenzaak binnen ben gelopen puur om te orienteren. Dan zie je al snel wat je smaak is, wat de verschillen zijn in stijl en afwerking, tot op zekere hoogte kwaliteit etc.

En helemaal als je voor het eerst een keuken koopt is dat verstandig om te doen. Wat minder verstandig is, is compleet onvoorbereid een zaak binnenlopen en een offerte telaten uitwerken. Al helemaal bij een zaak als Keuken Kampioen. En ja, ook in dit topic hebben we voorbeelden gezien van mensen die in een DMG winkel hun handtekening hebben gezet "puur voor de korting" en er vervolgens achterkomen dat ze al een keuken hebben gekocht.

Vwb details en toleranties, dit is vaan ook een teken van kwaliteit. Trek een Nobilia lade open en vergelijk dit met een Bulthaup lade. Wereld van verschil. Dus kan Bulthaup ook met veel kleinere toleranties werken.
Passtukken laten zien of je vastzitan standaardmaten of dat er ook maatwerk mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:18
cxsmike schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:54:
[...]

Al het apparatuur van de keuken:
  • Bakoven: BPE742220B
  • Inductiekookplaat: IAE8442SFB
  • wandschouw: DVE5971HG
  • Hoge koekkast (178cm): SKE81811DC
  • Hoge vriezer (178cm): ABE81816NC
  • Vaatwasser: FSK52617Z
  • Espressomachine: KKE884500B
  • Quooker Fusion 3in1
En er zit een composiete werkblad plus achterwand in.
[Afbeelding]

Wij vonden de keuken in verhouden niet zo mooi. Dus de apparatuurwand en het werkblad daar tegenover is ca. 3,7 meter, terwijl het werkblad aan de raamkant is ca. 3 meter.

Materiaal kastjes zou ik eigenlijk niet weten...
Wij hebben het als volgt en zeer tevreden. Wel die stomme oven in 60cm en een stuk lager. ;)
Daarnaast maar 3 kasten genomen omdat 4 te ver uitstak. Nu staat deze mooi uitgelijnd met het einde van het aanrechtblad.

Ik weet uiteraard niet wat je betaald hebt voor je apparatuur, maar ik zou toch eens naar een Bora oid kijken. Zoveel duurder is dat niet. Wij hebben daar geen enkel moment spijt van gehad. Ook niet meer zo'n lelijke afzuigkap aan de muur. Persoonlijk zou ik trouwens ook die bovenkastjes eruit halen, vind deze echt afbreuk doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOW5A3XBLOBBhayQMVK0TqD57VM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o3ioTpQ54EJKSxFsl3hislq0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17rBTHxmKiYHl4hQCnElF9Lb0iQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K20DkJmtTLgAyNi3pl9UsWb6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door aschja op 14-10-2020 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Streamz schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:31:
[...]

Niks mis met "gewoon goed is goed genoeg." Ik pleit er ook niet voor dat iedereen hetzelfde soort lijstje als ik klaar moet hebben liggen. Ik schreef al eerder dat ook ik wel eens een keukenzaak binnen ben gelopen puur om te orienteren. Dan zie je al snel wat je smaak is, wat de verschillen zijn in stijl en afwerking, tot op zekere hoogte kwaliteit etc.

En helemaal als je voor het eerst een keuken koopt is dat verstandig om te doen. Wat minder verstandig is, is compleet onvoorbereid een zaak binnenlopen en een offerte telaten uitwerken. Al helemaal bij een zaak als Keuken Kampioen. En ja, ook in dit topic hebben we voorbeelden gezien van mensen die in een DMG winkel hun handtekening hebben gezet "puur voor de korting" en er vervolgens achterkomen dat ze al een keuken hebben gekocht.

Vwb details en toleranties, dit is vaan ook een teken van kwaliteit. Trek een Nobilia lade open en vergelijk dit met een Bulthaup lade. Wereld van verschil. Dus kan Bulthaup ook met veel kleinere toleranties werken.
Passtukken laten zien of je vastzitan standaardmaten of dat er ook maatwerk mogelijk is.
Toevallig afgelopen week een keer voor de oriëntatie bij Mandemakers (Zutphen) binnen gelopen. Maar zat niet echt wat qua smaak tussen, zag er ook allemaal een beetje plastic fantastic uit. Maar misschien kwam dit doordat op bijna alles een soort van kunststof nep steen blad lag?

Keukenkampioen het proberen waard?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Kortgeleden heb ik hier een prijsopgave neergezet en komen wij met een Pronorm X-lijn uit op:
Members only:

Wij hebben nu gevraagd om dezelfde offerte in Häcker Systemat te maken. Hoeveel duurder zou dat mogen zijn? Apparatuur en opstelling blijft hetzelfde.

Ofwel: wat is een redelijk prijsverschil tussen Pronorm X en Hæcker Systemat?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-05 06:54
Morpheusk schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:19:
[...]

Toevallig afgelopen week een keer voor de oriëntatie bij Mandemakers (Zutphen) binnen gelopen. Maar zat niet echt wat qua smaak tussen, zag er ook allemaal een beetje plastic fantastic uit. Maar misschien kwam dit doordat op bijna alles een soort van kunststof nep steen blad lag?

Nu Keuken Kampioen het kernwoord is van de afgelopen dag, en ik laatst een keuken bij KK heb gekocht en deze ook reeds geplaatst is, doe ik ook even mijn verhaal.

Het klopt dat je bij KK precies moet weten wat je wilt, en nog belangrijker wat je niet wilt. Binnen lopen met een gedetaileerde schets uit Google Sketchup waarop je jouw gewenste belijning en stijl laat zien doet wonderen. De woning waar ik nu woon is geen vila, en is ook niet mijn droomhuis, en met die insteek van 'goed is goed' zijn we op zoek gegaan naar een keuken.

Na een vervelend verkoopgesprek bij Tulp (kwam onze oude keuken vandaan, en die heeft het toch 20 jaar prima volgehouden), en KVIK (allemaal net niet), bij KK binnen gelopen. Fijne jonge verkoper, vlot gesprek, lekker meegedacht, en het totaalplaatje voelde goed en voldeed aan onze verwachtingen. Nu de keuken geplaatst is zijn we er ook zeker erg blij mee.

KK mikt op het lagere segment, vandaar dat er in showrooms vaak ook goedkopere keukens zijn geplaatst met laminaat blad, veel plastic etc, maar er is qua fontjes, grepen etc. wel veel mogelijk, maar geen maatwerk (!). De kortingen die ze aanbieden slaan natuurlijk nergens op, kijk daar doorheen. (een 120 cm ladekast zoals bij ons koste volgens mij 3300 euro, ex korting. onzin natuurlijk.)

Goed, wat heb ik?
kookplaat IPE74571FB
afzuigkap DBK5960DHM
vaatwasser FSE63717P
koel/vries SCB61824LF
Quooker
oven/magnetron hadden we al.

Verder greeploze keuken, alles softclose, 12 mm composiet werkblad, onderbouw wasbak, draaicarrousel. (wél passtukje naast de vaatwasser van 8 cm, maar dat vinden wij alleen maar fijn ivm de wit gestucte muur (die we ook wit willen houden...)

Totaalprijs was 12.000 euro incl montage, excl verleggen leidingen/electra. Als ik alle apparatuur nu uitreken kom ik op 3700 euro. montage was 1850 uit mijn hoofd. Bij KK rekenen ze wel de marktwaarde van de apparatuur, niet de adviesprijzen (zoals KVIK), maar dat compenseren ze weer met duurdere kasten...

Achteraf denk ik dat er wel wat meer van de prijs af kon. Maar we zijn er erg blij mee. Het voelt goed en stevig aan en voldoet simpelweg aan onze verwachtingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1aK6tc36BCfcPFXv_xpEGf1GAAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ncPmXdG2Ba41163Cn5REfD9.jpg?f=fotoalbum_large

Kan iemand mij vertellen wat ik nu eigenlijk gekocht heb? Wat voor kasten heeft KK? Hoe verhoudt zich dit tot andere merken? Ze schermen constant met hun 'eigen fabriek', maar ik kan er weinig over vinden.

edit: na wat googlewerk en vergelijkingen kom ik uit op een Haecker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lebbe02
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ook wij hebben onze keuken besteld bij de keukenkampioen, lijkt op de keuken hierboven maar dan met de volgende apparatuur:
Bak oven: BAUKNECHT BIK11FH8TS2PT
Koffiemachine: BAUKNECHT KMT11F45
Koelkast met vriesvak: BAUKNECHT KVIE1105A++
Vaatwasser: BAUKNECHT BKIC3C26
Inductie: BAUKNECHT ETI1600NE (niet meer leverbaar, krijgen nieuw model)
Afzuigkap: BAUKNECHT DBHBS93LLX
Wijnklimaatkast: HOOVER HWCB30

Composiet werkblad 40mm Grigio Leather
Design wasbak
Simpele strakke kraan

2x Bovenkast inc verlichting, 2x hoge apparatuur kast, onderkasten alles met nova pro schuif lades.

inclusief montage en installatie, ex verleggen leidingen 13128 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-05 21:53
ringen00 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:21:

Ik weet niet of het budget het toelaat (adviesprijs +€200), maar ik zou de koelkast vervangen door de Liebherr IK 2760. Deze heeft LED zuilverlichting, een luxere afwerking, deuralarm en (net als de vriezer) een deur met softclose. Met name de verlichting en softclose deur zijn de meerprijs in mijn ogen meer dan waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
MoiZie schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:11:
Wij zijn voor ons nieuwbouwproject ook aan het zoeken naar een leuke keuken. Hebben een ruimte van 5 bij 5.7 tot ons beschikking voor de keuken; waarbij we een L profiel met kookeiland bedacht hebben. Nu bij 2 zaken geweest (van manen in Barneveld en Smit keukens in Harderwijk). Voor vergelijkbare (qua kleuren) modellen, vraagt de eerste 33000 inclusief montage, en de 2e 23.000 inclusief montage. Zelfde apparatuur. Nu gebruikt van Manen pronorm 'proline 7002 walnoot ultramat' en legrabox uittrekelementen, en gebruikt Smit keukens AR1 Arcos van het merk 'Schmidt'. Dit laatste zegt mij echter helemaal niets. Heeft iemand hier ervaring mee? Het zou een merk van Ballerina zijn?

Overigens is een deel van het prijsverschil (te weten 2000 euro) te verklaren door het gebruik van Dekton vs keramiek in respectievelijk van Manen en Smit.

Wij vonden (zeker met veel posts in dit topic ter vergelijk van vergelijkbare opstellingen) van Manen érg duur. Die man leek dat ook te beseffen 'ja nu gaan jullie natuurlijk vergelijken, andere winkels, maar het is voor klanten moeilijk om te zien waarom je soms wat meer betaald'.

Overigens is 33k ook prima, maar dan moet het wel duidelijk kwalitatief te verantwoorden zijn.

Er volgen nog afspraken bij Ekelhoff, Siematic Oosterhout, Bemmel & Kroon en van der Voet Sassenheim overigens.
Nog even terugkomend op deze post. Ik heb me wat meer verdiept in het legrabox systeem (Protech 2.0 bij pronorm) en gevraagd wat de meerprijs is bij onze beoogde keuken.

Members only:

Geen idee hoeveel ladekasten jij hebt maar dan heb je een indicatie van de meerprijs bij Pronorm.
Verder ook geen idee of dit een realistische meerprijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:56
SquareOne schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:38:
[...]

Nog even terugkomend op deze post. Ik heb me wat meer verdiept in het legrabox systeem (Protech 2.0 bij pronorm) en gevraagd wat de meerprijs is bij onze beoogde keuken.

***members only***

Geen idee hoeveel ladekasten jij hebt maar dan heb je een indicatie van de meerprijs bij Pronorm.
Verder ook geen idee of dit een realistische meerprijs is.
Thanks! Het ging om 6 ladekasten, waarvan varierend van 120 (2x), 80 (3x) en 60 (1x). We houden van lades :P

Verklaart dus alsnog de prijs niet. Dure zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
[...]

Herken mijzelf hier ook zeker in.
Het zou mij echt een worst wezen of er 3 of 5mm tussen de lades zitten. Helemaal als me dat honderd, zo niet duizenden euro's extra kost.

Daarnaast ben ik ook vrij makkelijk in het keuzes maken. Ik vind iets of mooi, of niet.
Je kan mij voor 20 kranen zetten dan scan ik ze en dan springt er één voor mij uit. Dan is het bam, die.
Kost die €2000,- en de rest €100,- dan wil ik nog wel eens een tweede keer kijken.
Kosten technisch gezien geef ik persoonlijk minder om het cosmetische dan het functioneren.
Dat gezegd hebbbende heb ik wel een specifieke smaak en weet ik deze gelukkig ook redelijk over te brengen naar de verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 20:24
Ik zit er aan te denken om de apparatuur los te kopen van de kasten etc.
Keuken is qua opstelling/ontwerp etc al bepaald.

De apparatuur wil ik zelf installeren (Siemens: koelkast / vriezer / magnetron combi / stoom oven / kookplaat (= Bora)

Ik ben redelijk handig, dus de vraag is hoe moeilijk kan het zijn op apparatuur zelf in te bouwen?
Iemand ervaringen / tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-03 08:02
Als je aansluitschemas kan volgen en een schroevendraaier kan bedienen kom je een heel eind.

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Beetje spier en denk kracht kom je ook een heel eind mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Morpheusk schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:19:
[...]

Ze hebben daar toch o.a. gewoon Pronorm en Hacker Classis? En tevens ook Siematic.
Misschien dat er in de showroom weinig interessants te zien was qua opstellingen, frontjes, werkbladen, maar die keus is er wel.
Kan zijn dat ze voornamelijk goedkope keukens neerzetten om mensen te lokken met lage prijzen.

Keukenkampioen is ook mandemakers, dus (ongeveer) hetzelfde aanbod?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:14

Toppe

Oké ✅

Yihaaa schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:11:
Ik zit er aan te denken om de apparatuur los te kopen van de kasten etc.
Keuken is qua opstelling/ontwerp etc al bepaald.

De apparatuur wil ik zelf installeren (Siemens: koelkast / vriezer / magnetron combi / stoom oven / kookplaat (= Bora)

Ik ben redelijk handig, dus de vraag is hoe moeilijk kan het zijn op apparatuur zelf in te bouwen?
Iemand ervaringen / tips?
De zelfde maat apparatuur nemen als kasten :+

Maar je moet wat geduld hebben, hier heb ik alles zelf geplaatst en de apparaten zaten er allemaal in een halve dag totaal in. Is prima te doen.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Offerte binnen voor de volgende set apparatuur:

Siemens KI81RSDE0
Siemens HS836GTB6
Siemens SN878D46PE
Dunavox DAB-36.80DB
Bora PUXU
Quooker 22+XBLK

€10999 - geen breakdown per device

Voor de Siemens kan ik zelf wel de 40% korting van de adviesprijs trekken en de Quooker staat ook netto op internet, maar voor de Bora en Dunavox kan ik geen goed netto beeld krijgen.

Hoeveel scherper zou dit nog kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Bora prijzen staan in dit topic genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Streamz schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:48:
Bora prijzen staan in dit topic genoemd.
Ik heb 1 netto prijs gevonden van €3050. Maar 1 is geen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
JackBol schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:01:
[...]

Members only:

[ Voor 22% gewijzigd door Source90 op 14-10-2020 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
JackBol schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:01:
[...]

Eind augustus had ik voor de Puxu recirculatie:
- Keukenloods 3100
- 123apparatuur 3028

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Dank!

En vraagje, wat is een regaalplank?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-05 22:28
@ringen00 kook je graag?

Je werkblad/ruimte is na aftrek van de kookplaat en de spoelbak erg klein. Als de vaatwasser een keertje vol is
of je kookt meerdere gangen dan wordt dat stukje aanrecht al snel te vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:25
Even een vraagje.. vandaag is onze keuken grotendeels geplaatst alleen hebben ze voor onze wandplank zichtbare bevestiging gemonteerd ipv de op papier afgesproken onzichtbare bevestiging. Om precies te zijn deze is nu geplaatst.

Iemand enig idee of deze zichtbare plankdragers ook leverbaar zijn in goud/messing kleur of anders zwart? Ik heb al gezocht maar bij Schueller en andere duitse merken kan ik enkel deze "edelstaal" kleurige beugels vinden die er nu op zitten.
Bij Nobilia heb ik ze wel in het zwart gevonden maar die zijn volgens specificaties geschikt tot planken van 5,2cm dik, wij hebben 6,0 cm dik.. en 25cm diep, 120cm breed van Schuller.

Uiteraard ga ik morgen ook onze keukenboer bellen of ze alsnog onzichtbare bevestiging willen leveren want duidelijk hun fout alleen.. ik ben bang dat de gaten van de beugels die nu gemonteerd zijn dan niet netjes weg te werken zijn en zoek ik dus een plan B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
rvrrr schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:47:
Even een vraagje.. vandaag is onze keuken grotendeels geplaatst alleen hebben ze voor onze wandplank zichtbare bevestiging gemonteerd ipv de op papier afgesproken onzichtbare bevestiging. Om precies te zijn deze is nu geplaatst.

Iemand enig idee of deze zichtbare plankdragers ook leverbaar zijn in goud/messing kleur of anders zwart? Ik heb al gezocht maar bij Schueller en andere duitse merken kan ik enkel deze "edelstaal" kleurige beugels vinden die er nu op zitten.
Bij Nobilia heb ik ze wel in het zwart gevonden maar die zijn volgens specificaties geschikt tot planken van 52mm dikte, wij hebben 60mm dikte, 25cm diep, 120cm breed.

Uiteraard ga ik morgen ook onze keukenboer bellen of ze alsnog onzichtbare bevestiging willen leveren want duidelijk hun fout alleen.. ik ben bang dat de gaten van de beugels die nu gemonteerd zijn dan niet netjes weg te werken zijn en zoek ik dus een plan B.
Als jij gewoon op papier in de bestelling hebt dat het onzichtbare bevestigingen moeten zijn is het toch aan hen om het te corrigeren?
Zou je er vooral nu niet te druk om maken en morgen even contact opnemen dat er een foutje gemaakt is en het vriendelijke verzoek dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:25
Flix20 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:51:
[...]

Als jij gewoon op papier in de bestelling hebt dat het onzichtbare bevestigingen moeten zijn is het toch aan hen om het te corrigeren?
Zou je er vooral nu niet te druk om maken en morgen even contact opnemen dat er een foutje gemaakt is en het vriendelijke verzoek dit op te lossen.
Heb je gelijk in, ga ik ook zeker doen, alleen zoek ik als plan B zichtbare die in de kleur van de keuken passen (zwart of goud). Want ik verwacht dat de boorgaten van de onzichtbare plankdragers sowieso niet overeenkomen met die er nu zitten (heel ander model en formaat bevestiging). En de muur is net gestuct, geen zin dan zelf boorgaten die in het zicht komen op te vullen. Gaat sowieso opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
rvrrr schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:10:
[...]

Heb je gelijk in, ga ik ook zeker doen, alleen zoek ik als plan B zichtbare die in de kleur van de keuken passen (zwart of goud). Want ik verwacht dat de boorgaten van de onzichtbare plankdragers sowieso niet overeenkomen met die er nu zitten (heel ander model en formaat bevestiging). En de muur is net gestuct, geen zin dan zelf boorgaten die in het zicht komen op te vullen. Gaat sowieso opvallen.
En de beugels met goede verf spuiten, of laten spuiten en de rekening naar de keukenboer sturen (mochten ze zelf niet met passende oplossing komen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

rvrrr schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:10:
[...]

Kost niet veel moeite om die gaten onzichtbaar te repareren. Vooral als je de muur nog moet verven of je nog wat verf over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringen00
gumtree schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:17:
@ringen00 kook je graag?

Je werkblad/ruimte is na aftrek van de kookplaat en de spoelbak erg klein. Als de vaatwasser een keertje vol is
of je kookt meerdere gangen dan wordt dat stukje aanrecht al snel te vol.
Tja...
Ja ik kook graag, 11 jaar werkzaam geweest als kok.
Heb nu 2x 50x60 als effectieve werkbladruimte. Hier bereid ik, als zzp hobby cateraar, ook warm&koud buffetten voor 50 personen :)

In de nieuwe keuken is dit 110x60 +300x40 aan de andere kant van het eiland. Veel meer dan ik gewend ben, maar ik zal er eens goed naar kijken.

Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringen00
niels132 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:35:
[...]

Ik weet niet of het budget het toelaat (adviesprijs +€200), maar ik zou de koelkast vervangen door de Liebherr IK 2760. Deze heeft LED zuilverlichting, een luxere afwerking, deuralarm en (net als de vriezer) een deur met softclose. Met name de verlichting en softclose deur zijn de meerprijs in mijn ogen meer dan waard.
Goede tip! Die €200 komt dan wel goed :)
Voorlopig toch niet uit eten in een restaurant :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Vanmiddag 2 uur bij de keukenzaak gezeten om het ontwerp dat we een paar weken geleden besproken hadden te bekijken en de offerte te bespreken.

Uiteindelijk is er dit plaatje uit gerold: (Sorry voor de kwaliteit. Foto van de uitdraai die we mee kregen.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Mjh-Z5Nh4EQPyZbdePGQc1qwQY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B4hHQFzrGxyoQXXRUJ5aHpU3.png?f=fotoalbum_large

Members only: Offerte

[ Voor 6% gewijzigd door Farmerwood op 15-10-2020 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Farmerwood schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:47:
Vanmiddag 2 uur bij de keukenzaak gezeten om het ontwerp dat we een paar weken geleden besproken hadden te bekijken en de offerte te bespreken.

Uiteindelijk is er dit plaatje uit gerold: (Sorry voor de kwaliteit. Foto van de uitdraai die we mee kregen.)
[Afbeelding]

***members only***
Faire prijs toch ?

Ik betaal voor min of meer het zelfde 25k maar dat is zonder het maken van koven en ombouw. Apparatuur ongeveer hetzelfde maar dan van siemens en een Bora plaat. Als je op mn naam zoekt zie je mijn next125 opstelling.

Fenix donkerblauw is wel cool natuurlijk. Ik weet alleen niet hoe toekomst bestendig dat is

[ Voor 5% gewijzigd door siemenz op 15-10-2020 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
siemenz schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:59:
[...]

Faire prijs toch ?

Ik betaal voor min of meer het zelfde 25k maar dat is zonder het maken van koven en ombouw. Apparatuur ongeveer hetzelfde maar dan van siemens en een Bora plaat. Als je op mn naam zoekt zie je mijn next125 opstelling.

Fenix donkerblauw is wel cool natuurlijk. Ik weet alleen niet hoe toekomst bestendig dat is
Ik heb ook zeker niet het gevoel dat ik belachelijk (te)veel betaal met deze prijs hoor.

En de kleur, tja, wij vinden het mooi en hopen zo'n 15 jaar in dit huis te gaan wonen. En we zijn zelf niet zo modegevoelig gelukkig.
Donkerblauw is al 36 jaar mijn favoriete kleur. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:10
[...]

L is uit het hoofd 2.5 X 3.5 en dat 2x. Regio ehv maar of dat mee speelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:08
Farmerwood schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 00:14:
[...]

Ik heb ook zeker niet het gevoel dat ik belachelijk (te)veel betaal met deze prijs hoor.

En de kleur, tja, wij vinden het mooi en hopen zo'n 15 jaar in dit huis te gaan wonen. En we zijn zelf niet zo modegevoelig gelukkig.
Donkerblauw is al 36 jaar mijn favoriete kleur. :P
Ik heb dezelfde vraag gesteld over tmatt en fenix aan hem. Zoals ik begreep zit er geen verschil in, kwaliteit of uitstraling moet exact gelijk zijn. Overigens stond het bij ons al als tmatt op de offerte zonder dat er meerprijs is meegegeven voor Fenix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-05 11:37
Farmerwood schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:47:

[Afbeelding]

***members only***
Je bent geen onderhandelaar zeg je, dat hoeft ook niet. Als je daar in de zaak gewoon zegt "ons budget is ##k" dan heb je 3 opties:

> keukenboer zegt: dit is de prijs, kunnen we niks aan doen. Of je moet toch wat op de samenstelling wijzigen.
>keukenboer zegt: ok, deal
>keukenboer doet een tegenvoorstel.

Je hebt niets te verliezen, initiële voorstel kan je altijd nog accepteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Linkser schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:01:
[...]
Ik heb dezelfde vraag gesteld over tmatt en fenix aan hem. Zoals ik begreep zit er geen verschil in, kwaliteit of uitstraling moet exact gelijk zijn. Overigens stond het bij ons al als tmatt op de offerte zonder dat er meerprijs is meegegeven voor Fenix.
Wij hadden de vorige keer Fenix afgesproken en toen gaf ze aan dat onze wensen waarschijnlijk wel binnen 25k gingen passen.
Nu dat toch niet lukte kwam ze met Tmatt op de proppen als alternatief. Qua specs is het idd identiek. Mijn twijfel nu zit er vooral in dat ik er vrijwel niks over kan vinden aan ervaringen. Zit die 1100 euro verschil puur in de merknaam van Fenix of is er wel kwaliteitsverschil?
Er1k989 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:18:
[...]

Je bent geen onderhandelaar zeg je, dat hoeft ook niet. Als je daar in de zaak gewoon zegt "ons budget is ##k" dan heb je 3 opties:

> keukenboer zegt: dit is de prijs, kunnen we niks aan doen. Of je moet toch wat op de samenstelling wijzigen.
>keukenboer zegt: ok, deal
>keukenboer doet een tegenvoorstel.

Je hebt niets te verliezen, initiële voorstel kan je altijd nog accepteren ;)
True, misschien maar even kijken hoe we zelf iets kunnen besparen danwel goede argumenten hebben om de nu gekozen opties te handhaven en dan kunnen we evt aangeven dat we eigenlijk niet meer dan X euro over budget willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:08
Farmerwood schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:36:
[...]

Wij hadden de vorige keer Fenix afgesproken en toen gaf ze aan dat onze wensen waarschijnlijk wel binnen 25k gingen passen.
Nu dat toch niet lukte kwam ze met Tmatt op de proppen als alternatief. Qua specs is het idd identiek. Mijn twijfel nu zit er vooral in dat ik er vrijwel niks over kan vinden aan ervaringen. Zit die 1100 euro verschil puur in de merknaam van Fenix of is er wel kwaliteitsverschil?
Ik heb daar uitgebreid met hem over gesproken, gezien het een van de twee twijfelpunten was bij zijn offerte. Wij hebben ook naar FENIX staaltjes zitten kijken en uiteindelijk kwam Tmatt op de offerte. Volgens hem is het identiek aan FENIX en is het inderdaad merknaam verschil. Als het beide op rol ligt in zijn werkplaats kan je het verschil niet zien. Hij staat ervoor dat het geen minder resultaat oplevert, dus daar heb ik dan vertrouwen in genomen (en misschien is dat niet verstandig 8)7 ) maar aangezien hij maar een keer zijn naam kan verpesten als kleine interieurbouwer zegt mij dat wel iets. Dat in combinatie met zijn garantie claim geeft genoeg vertouwen aan ons.

Wij hebben trouwens nog in de ATAG lijn een upgrade gedaan naar luxere apparatuur en full black steel :9~ voor een zeer kleine meerprijs, dus iets met zijn marge kan hij sowieso. Ik zal de volledige lijst en prijs delen zodra ik de definitieve offerte heb ontvangen, en ja wij gaan dus voor Tmatt.

Hoe groot is je eiland trouwens? die van ons 3.00mx1.10m kan ook uit een geheel werkblad (Silestone Negro Tebas Suede) wat echt heel gaaf is _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:14

Toppe

Oké ✅

Farmerwood schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:36:
[...]

[...]

True, misschien maar even kijken hoe we zelf iets kunnen besparen danwel goede argumenten hebben om de nu gekozen opties te handhaven en dan kunnen we evt aangeven dat we eigenlijk niet meer dan X euro over budget willen gaan.
Dit is exact de reden waarom wij bewust €5000 minder aangeven als budget dan wat we er uiteindelijk aan uit kunnen/konden/zouden geven.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Pagina: 1 ... 168 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1