Morpheusk schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:19:
[...]
Toevallig afgelopen week een keer voor de oriëntatie bij Mandemakers (Zutphen) binnen gelopen. Maar zat niet echt wat qua smaak tussen, zag er ook allemaal een beetje plastic fantastic uit. Maar misschien kwam dit doordat op bijna alles een soort van kunststof nep steen blad lag?
Keukenkampioen het proberen waard?
Nu Keuken Kampioen het kernwoord is van de afgelopen dag, en ik laatst een keuken bij KK heb gekocht en deze ook reeds geplaatst is, doe ik ook even mijn verhaal.
Het klopt dat je bij KK precies moet weten wat je wilt, en nog belangrijker wat je niet wilt. Binnen lopen met een gedetaileerde schets uit Google Sketchup waarop je jouw gewenste belijning en stijl laat zien doet wonderen. De woning waar ik nu woon is geen vila, en is ook niet mijn droomhuis, en met die insteek van 'goed is goed' zijn we op zoek gegaan naar een keuken.
Na een vervelend verkoopgesprek bij Tulp (kwam onze oude keuken vandaan, en die heeft het toch 20 jaar prima volgehouden), en KVIK (allemaal net niet), bij KK binnen gelopen. Fijne jonge verkoper, vlot gesprek, lekker meegedacht, en het totaalplaatje voelde goed en voldeed aan onze verwachtingen. Nu de keuken geplaatst is zijn we er ook zeker erg blij mee.
KK mikt op het lagere segment, vandaar dat er in showrooms vaak ook goedkopere keukens zijn geplaatst met laminaat blad, veel plastic etc, maar er is qua fontjes, grepen etc. wel veel mogelijk, maar geen maatwerk (!). De kortingen die ze aanbieden slaan natuurlijk nergens op, kijk daar doorheen. (een 120 cm ladekast zoals bij ons koste volgens mij 3300 euro, ex korting. onzin natuurlijk.)
Goed, wat heb ik?
kookplaat
IPE74571FB
afzuigkap
DBK5960DHM
vaatwasser
FSE63717P
koel/vries
SCB61824LF
Quooker
oven/magnetron hadden we al.
Verder greeploze keuken, alles softclose, 12 mm composiet werkblad, onderbouw wasbak, draaicarrousel. (wél passtukje naast de vaatwasser van 8 cm, maar dat vinden wij alleen maar fijn ivm de wit gestucte muur (die we ook wit willen houden...)
Totaalprijs was 12.000 euro incl montage, excl verleggen leidingen/electra. Als ik alle apparatuur nu uitreken kom ik op 3700 euro. montage was 1850 uit mijn hoofd. Bij KK rekenen ze wel de marktwaarde van de apparatuur, niet de adviesprijzen (zoals KVIK), maar dat compenseren ze weer met duurdere kasten...
Achteraf denk ik dat er wel wat meer van de prijs af kon. Maar we zijn er erg blij mee. Het voelt goed en stevig aan en voldoet simpelweg aan onze verwachtingen.
Kan iemand mij vertellen wat ik nu eigenlijk gekocht heb? Wat voor kasten heeft KK? Hoe verhoudt zich dit tot andere merken? Ze schermen constant met hun 'eigen fabriek', maar ik kan er weinig over vinden.
edit: na wat googlewerk en vergelijkingen kom ik uit op een Haecker