Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alpeko
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-08 13:22
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:26
alpeko schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:09:
[...]
Een offerte krijgen is mij bij xxx niet gelukt. “Dan ga je er ergens anders mee heen”.
Maar zonder offerte ga je toch sowieso ergens anders heen?
Je moet eerst tekenen en daarna krijg je pas de prijs?
Of begrijp ik het niet? Of gaat het om de details per onderdeel/optie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
mitsumark schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:48:
[...]

Wat een onzin inderdaad, ze weten toch allemaal hoe het spelletje werkt, hebben ze dan zo weinig vertrouwen in de eigen zaak (of weten ze dat ze veel te hoge marges aanhouden) dat ze er al vanuit gaan dat jij toch niets bij ze afneemt. Lekker links laten liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zei iemand hier iets over de krasgevoeligheid van Bora platen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jrvMpLjY4g8T1Nr2JT6242sxiu0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XI6HUtFASX2HzMGVdsJWhuja.jpg?f=fotoalbum_large

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Is de onderkant ? Zie je niks van🤣

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan ziet mijn Bosch plaat er toch een heel stuk beter uit. :X Hebben ze daar pannen met zand eronder erop gezet ofzo?

Sowieso de tip die ik meekreeg is na iedere keer koken netjes afnemen...

Edit: wauw... Das zuur :X

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 09-10-2020 15:18 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Joopieboy schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:07:
Dan ziet mijn Bosch plaat er toch een heel stuk beter uit. :X Hebben ze daar pannen met zand eronder erop gezet ofzo?

Sowieso de tip die ik meekreeg is na iedere keer koken netjes afnemen...
Dit is mijn eigen plaat. Wordt letterlijk elke keer voor het koken en na het koken afgenomen. Maargoed, dan zit er nog af en toe weleens wat tussen blijkbaar.

En hebben gewoon normale pannen... :X

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 09-10-2020 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:01
Wat een verademing; zojuist Bemmel en Kroon gesproken, ik voel me serieus genomen; 'wij willen eerst een afspraak met u maken voor het bepalen van de materialen en kleuren, zodat wij rustig voor de indeling op de 2e afspraak de tijd kunnen nemen'.

Waar de vorige keukenboeren (Kvik uitgezonderd, maar had totaal onze kleur niet), allen vooral meteen reacties hadden in de trant 'wat jullie willen kunnen we niet leveren, maar, misschien zo en zo?' (wat vooral met onze voorkeur voor (wal)noot te maken heeft) en gesprekken die afgeraffeld werden 'ja mn volgende klant zit te wachten, ik zal even een offerte maken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alpeko
mitsumark schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:48:
[...]

Geen specificatie van de losse onderdelen. Uiteindelijk wel een prijs gehoord van de meubels totaal, apparatuur totaal en blad. Maar niks meegekregen. Niet eens een tekening die was gemaakt. DMG werkwijze dus destijds. Zou naar ASWA gaan in Dordrecht voor Siematic offerte.

Vanavond onze tweede afspraak (wel bij DMG trouwens) maar mijn vooroordelen blijken tot dusver niet gegrond. Geen dwang. Niet gevraagd naar budget. Niet hoeven onderhandelen voor een fatsoenlijk eerste aanbod. Wel ook geen specificatie mee van kosten van de onderdelen. We wilden uiteindelijk liefst een Pronorm Y-Line en Dan is DMG zelf gewoon scherper qua prijs dan niet DMG winkels die dit ook aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
HellBeast schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:18:
[...]

Wij hebben ook een E3500 cheque bij Nobel via Roosdom Tijhuis. Wij gaan er volgende week naartoe voor de afspraak. Ik lees overal op internet dat ze behoorlijk duur zijn, dus ik verwacht er ook niet veel van. Wel jammer dat er extra kosten zijn voor het verleggen van de leidingen als je de keuken niet bij Nobel laat doen. Ze hadden best die 3500 euro cheque wel mogen verrekenen met die kosten. Nu verdampt die cheque als je het niet bij Nobel laat doen. Hoe bedoel je koppelverkoop?

Mijn pijlen zijn gericht op de keukenloods en Mobel Faber. De keukenloods moet nog reageren, aangezien ik ons eerste ontwerp heb omgegooid. De details staan hier.

Mobel Faber liet er geen gras over groeien en heeft op basis van de specs (Hacker Systemat, 5 hoge kasten, Siemens apparatuur, Eiland van 300x120cm met 4cm composiet blad) een hele scherpe offerte gemaakt van onder de 20k. Ik ben benieuwd of keukenloods daar nog wel iets mee kan, maar dat gaan we zien. En anders wordt het voor ons wel een ritje naar Duitsland.
In gesprekken met de koopbegeleider noemde ik die 640 euro die ik moest betalen voor het verleggen van de leidingen steevast 'de boete'. Dat vonden ze niet leuk...

Verder is die 3500 euro cheque een wassen neus. De eigenaar van Nobel is Gerard Tijhuis, familie van Roodom Tijhuis... Ik zie ze zo al achter de keukentafel zitten, deze afspraak met elkaar te beklinken. Korting bij Nobel is zo goed als niet mogelijk, want "De Cheque". We zijn er wel goed geholpen, hoewel het beetje maatwerk wat we wilden hebben eigenlijk niet mogelijk was. Uiteindelijk zouden we voor een keuken zonder maatwerk, kwalitatief mindere apparatuur (Pelgrim vs Neff), minder ruimte, minder goed werkblad (Composiet vs Dekton) bij Nobel 1000 euro goedkoper uit zijn dan bij de kleine keukenzaak waar we de keuken gekocht hebben. Toen ze bij Nobel er achter kwamen dat ze niet de eerste keuze waren ging er nog eens 1000 euro van af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:11

HellBeast

Oh My GoT!

107mb schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:00:
[...]

In gesprekken met de koopbegeleider noemde ik die 640 euro die ik moest betalen voor het verleggen van de leidingen steevast 'de boete'. Dat vonden ze niet leuk...

Verder is die 3500 euro cheque een wassen neus. De eigenaar van Nobel is Gerard Tijhuis, familie van Roodom Tijhuis... Ik zie ze zo al achter de keukentafel zitten, deze afspraak met elkaar te beklinken. Korting bij Nobel is zo goed als niet mogelijk, want "De Cheque". We zijn er wel goed geholpen, hoewel het beetje maatwerk wat we wilden hebben eigenlijk niet mogelijk was. Uiteindelijk zouden we voor een keuken zonder maatwerk, kwalitatief mindere apparatuur (Pelgrim vs Neff), minder ruimte, minder goed werkblad (Composiet vs Dekton) bij Nobel 1000 euro goedkoper uit zijn dan bij de kleine keukenzaak waar we de keuken gekocht hebben. Toen ze bij Nobel er achter kwamen dat ze niet de eerste keuze waren ging er nog eens 1000 euro van af...
Mijn verwachtingen zijn al getemperd. De badkamer zal wel goed komen, maar de keuken denk ik niet.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
[...]

Wij hebben ook een E3500 cheque bij Nobel via Roosdom Tijhuis. Wij gaan er volgende week naartoe voor de afspraak. Ik lees overal op internet dat ze behoorlijk duur zijn, dus ik verwacht er ook niet veel van. Wel jammer dat er extra kosten zijn voor het verleggen van de leidingen als je de keuken niet bij Nobel laat doen. Ze hadden best die 3500 euro cheque wel mogen verrekenen met die kosten. Nu verdampt die cheque als je het niet bij Nobel laat doen. Hoe bedoel je koppelverkoop?

Mijn pijlen zijn gericht op de keukenloods en Mobel Faber. De keukenloods moet nog reageren, aangezien ik ons eerste ontwerp heb omgegooid. De details staan hier.

Mobel Faber liet er geen gras over groeien en heeft op basis van de specs (Hacker Systemat, 5 hoge kasten, Siemens apparatuur, Eiland van 300x120cm met 4cm composiet blad) een hele scherpe offerte gemaakt van onder de 20k. Ik ben benieuwd of keukenloods daar nog wel iets mee kan, maar dat gaan we zien. En anders wordt het voor ons wel een ritje naar Duitsland.
Erg toevallig....

Momenteel ben ik ook bezig met een nieuwbouw huis via Dijkhof bouw. Ook wij krijgen een cheque bij Nobel van €3600. En als wij leidingen willen laten verleggen komen die kosten er nog extra bovenop bij een andere zaak, bij nobel uiteraard niet.....

Ook krijgen wij als we bij een andere zaak de keuken kopen maar €1800 "terug" (bij dijkhof) vanwege de standaard keuken die in de woning zit. Bij ons wordt het verschil vertaald naar extra kosten omdat ze dan met meerdere keukenzaken moeten rekening houden. Ben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:05

Freakie1NL

Grote Baas

[...]

Haha Keukenloods, dat vind ik pas prutsers. Begin dit jaar overgegaan naar inductie. Super deluxe plaat gekocht, die zonder prijsvermelding in webshops hangt. Of te wel neem contact op. Enfin gedaan bij meerdere zaken. Uiteindelijk bij een zaakje voor bedrag x. Keukenloods had als actieprijs x+400 euro. Dus ik neem nog een keer met ze op ("Gegarandeerd de scherpste prijs!"). "Ja maar meneer, dat kan niet is die andere zaak wel betrouwbaar. "Ja dat is zaak Y" "Oh, maar dat is onder onze inkoopprijs". En daarmee was de kous afgedaan.

8)7

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Freakie1NL schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:27:
[...]

Haha Keukenloods, dat vind ik pas prutsers. Begin dit jaar overgegaan naar inductie. Super deluxe plaat gekocht, die zonder prijsvermelding in webshops hangt. Of te wel neem contact op. Enfin gedaan bij meerdere zaken. Uiteindelijk bij een zaakje voor bedrag x. Keukenloods had als actieprijs x+400 euro. Dus ik neem nog een keer met ze op ("Gegarandeerd de scherpste prijs!"). "Ja maar meneer, dat kan niet is die andere zaak wel betrouwbaar. "Ja dat is zaak Y" "Oh, maar dat is onder onze inkoopprijs". En daarmee was de kous afgedaan.

8)7
Ikzelf heb er juist goede ervaringen mee gehad.
Had een vaatwasser +/-20% goedkoper elders, even met ze gebeld. Was eerst wat tegenstribbelen en of ik de offerte die ik had wou opsturen.
Gedaan en ze zijn met de prijs meegegaan.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-09 19:26
Members only:

Maargoed, ik wilde mensen die nog naar Oosterhout willen geen vooroordeel aanpraten. Zelf blijven opletten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

896gerard schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:32:
[...]

***members only***

Maargoed, ik wilde mensen die nog naar Oosterhout willen geen vooroordeel aanpraten. Zelf blijven opletten!
Ik snap ze ergens wel. Als je €80.000 aan een keuken kan uitgeven dan ben je daar van harte welkom, ze verdienen er wat aan en kunnen je adviseren zonder echt rekening te moeten houden met een budget.

Als je daar komt met een laag budget dan is het voor hun ook constant passen en meten om het passend te maken. Dan is er voor hun ook geen lol meer aan.

Uitgaande van verkoop advies prijzen: 30% marge is 30% marge.

Ondanks dat mensen verwachten dat service gratis is, is dit het niet :)

Ik wil natuurlijk geen oorlog beginnen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Toppe op 09-10-2020 19:04 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 11:55
Toppe schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:03:
[...]

Als je daar komt met een laag budget dan is het voor hun ook constant passen en meten om het passend te maken. Dan is er voor hun ook geen lol meer aan.
Het is meer een uitdaging, dat is waar. Maar is dat eigenlijk niet leuker dan elke keer simpelweg tekenen wat de klant wilt, want die heeft toch geld zat?
(Nuja, als je op commissie werkt natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alpeko
Toppe schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:03:
[...]

Ik snap ze ergens wel. Als je €80.000 aan een keuken kan uitgeven dan ben je daar van harte welkom, ze verdienen er wat aan en kunnen je adviseren zonder echt rekening te moeten houden met een budget.

Dat mag uiteraard maar van 80k verkoop je er mss 10 per jaar. Van 20k 100. Ik koop nu een keuken elders van meer dan 20k en dat ik die niet daar koop - wat wel had gekund want we kwamen in de buurt maar de gang van zaken stond me tegen - is toch echt eigen schuld dikke bult. En zonde van de tijd die er door hun is ingestoken. Is nota bene nog in huis geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09-2024
107mb schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:00:
[...]

Vraagje wij zitten ook in een project van Roosdom Tijhuis. En “mogen” ook volgende week naar Nobel. Hoe zat het met de herkeuring van de koudwater kraan als je een keuken afneemt bij een andere keukenzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

alpeko schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:32:
[...]

Dat mag uiteraard maar van 80k verkoop je er mss 10 per jaar. Van 20k 100. Ik koop nu een keuken elders van meer dan 20k en dat ik die niet daar koop - wat wel had gekund want we kwamen in de buurt maar de gang van zaken stond me tegen - is toch echt eigen schuld dikke bult. En zonde van de tijd die er door hun is ingestoken. Is nota bene nog in huis geweest.
Maar op 80K pak je 30% marge, op 20K wellicht 10% omdat iedereen een lagere prijs wilt.

Dan wordt het verschil al een stuk kleiner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Eindbaas69 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:39:
[...]

Vraagje wij zitten ook in een project van Roosdom Tijhuis. En “mogen” ook volgende week naar Nobel. Hoe zat het met de herkeuring van de koudwater kraan als je een keuken afneemt bij een andere keukenzaak?
Daar is mij niets van bekend. Er staat mij wel iets bij dat als je de badkamer casco afneemt ze het water afsluiten, en dit opnieuw door de watermaatschappij aangesloten moet worden (iets met klok en klepel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:47
Deze vond ik op funda. https://www.funda.nl/koop...-reigerskamp-761/#foto-10

Lijkt me best wel gevaarlijk die combinatie van vuur en hout. Zie ik nu schroeiplekken op het hout?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWNXtwZ9dJh3GwjjDURs44KkzO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LMBk1Iw3JIAkoh1x3oPPxiC7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

ElGrandoNeuso schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 08:57:

Lijkt me best wel gevaarlijk die combinatie van vuur en hout. Zie ik nu schroeiplekken op het hout?

[Afbeelding]
Had het fornuis gelijk gezet met het blad en alles was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
Stinger666 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:14:
Na een half jaartje meekijken, inspiratie opdoen en inmiddels diverse offertes verder heb ik toch nog wat advies nodig.

Het betreft het verschil tussen de lades van Blum (zowel technisch als prijstechnisch)

Wij zijn wel gecharmeerd van de Blum Legrabox.
Ons gevoel hierbij: Iets strakker, geen schuine zijdes en iets degelijker (sterker).
Volgens onze leverancier is het verschil minimaal. Wat denken jullie?

Nu is de offerte door de keukenleverancier opgemaakt met de Tandembox Antaro en hebben wij gevraagd om de Legrabox aan te bieden.

Waar andere leveranciers deze standaard aanbieden heb ik nu een meerprijs ontvangen van 1500,-.
Betreft een 3-tal 90cm lades (2x boven/onder & 1 binnenlade), een 7-tal 60cm lades (4x boven/onder & 3x binnenlades) en een 4-tal 100cm lades (4x boven/onder) - In totaal 14 lades.

Ik heb de prijzen van een online aanbieder naast elkaar gezet en kom niet verder dan een schamele 600,- meerprijs.

Voordat ik hier mijn leverancier op aanspreek...
Zie ik iets over het hoofd?
Zojuist bij een interieurbouwer ook een offerte laten aanpassen van Antaro naar zwarte Legrabox. Ook 14 lades (6x 90cm met 2 binnenlades en 4x 100cm met 2 binnenlades). Meerprijs is net geen €950.

Mogelijk zelfs voor 16 lades, aangezien we ook nog een badmeubel op de offerte er bij hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElGrandoNeuso schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 08:57:

[Afbeelding]
Opvallend vind ik vooral dat er gekozen is voor een heel dik houten blad, hetgeen een fortuin kost als het echt massief hout is en dat er dan 1 van de simpelste fornuis-oven combinaties geplaatst wordt. En inderdaad, dat fornuis had gewoon op gelijke hoogte (of een centimetertje hoger) met het blad geplaatst moeten worden. Als je zo'n fornuis lager wil hebben, dan zul je er een klein stukje blad omheen moeten maken wat lager is dan de rest. En dat lijkt hier niet te passen.

Wij hebben gisteren de knoop doorgehakt en getekend. Volgende week wordt er ingemeten en de week daarna bespreken we eventuele last-minute aanpassingen n.a.v. het inmeten.

Budget overschreden, maar wel onze droom keuken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:27:
[...]

Opvallend vind ik vooral dat er gekozen is voor een heel dik houten blad, hetgeen een fortuin kost als het echt massief hout is en dat er dan 1 van de simpelste fornuis-oven combinaties geplaatst wordt. En inderdaad, dat fornuis had gewoon op gelijke hoogte (of een centimetertje hoger) met het blad geplaatst moeten worden. Als je zo'n fornuis lager wil hebben, dan zul je er een klein stukje blad omheen moeten maken wat lager is dan de rest. En dat lijkt hier niet te passen.

Wij hebben gisteren de knoop doorgehakt en getekend. Volgende week wordt er ingemeten en de week daarna bespreken we eventuele last-minute aanpassingen n.a.v. het inmeten.

Budget overschreden, maar wel onze droom keuken. :)
Ergonomisch gezien is een lager fornuis natuurlijk wel beter dan een hoog fornuis. Als je geen consessies wil doen aan bladhoogte is dit geen verkeerde oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z___Z schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:51:
[...]

Ergonomisch gezien is een lager fornuis natuurlijk wel beter dan een hoog fornuis. Als je geen consessies wil doen aan bladhoogte is dit geen verkeerde oplossing.
Zie je die zwarte plekken op de rand van dat blad? Dit is een probleem, geen oplossing. Kwestie van: kan niet, maar we doen het toch.

Dat kan zomaar eens een blad van een kleine 5k zijn, gezien de dikte (ook al zal het blad waarschijnlijk alleen bij de randen opgedikt zijn).

Ik heb geen bijzondere keukenleverancier, maar die was toch zeker gaan steigeren als we dit zouden vragen. Natuurlijk is het een verkoper en gaat hij gewoon voor de sale. Maar we hebben een paar dringende adviezen gekregen, die hem gewoon omzet gekost hebben. Zelfs een verkoper kent grenzen wat dat betreft. Sommige dingen wilde hij zelfs niet eens leveren als we een waver zouden tekenen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2020 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:01:
[...]

Zie je die zwarte plekken op de rand van dat blad? Dit is een probleem, geen oplossing. Kwestie van: kan niet, maar we doen het toch.
Denk dat het makkelijk opgelost was als ze op de wangen van het blad, rondom het fornuis, aluminium strips hadden gebruikt. Mooi is anders (als ze het fornuis niet wilde ophogen), echter wel effectiever dan wat er nu is gebeurd..
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:01:
[...]Ik heb geen bijzondere keukenleverancier, maar die was toch zeker gaan steigeren als we dit zouden vragen. Natuurlijk is het een verkoper en gaat hij gewoon voor de sale.
Kan uiteraard ook zijn dat ze de keuken hebben gekocht zonder fornuis "die hebben we al", en ze deze zelf hebben bijgeplaatst achteraf.

[ Voor 86% gewijzigd door Source90 op 10-10-2020 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:24
Streamz schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:16:
[...]

Je kan jezelf beter afvragen waarom je dat lijstje merken hebt samengesteld. Ik zie 0 redenen in je post waarom je juist op die 4 merken bent gekomen. Zijn allemaal merken die zichzelf wat hoger positioneren in de markt, maar de uitstraling is nogal verschillend. Afmetingen zijn standaard, en je noemt geen enkele feature die juist die merken hebben welke een reden zouden kunnen zijn om 1 van die 4 te kiezen.

Of is het een puur gevoel een premium merk keuken te willen? Kan natuurlijk, maar dan moet je idd accepteren dat je dan in prijsgroep 1 terechtkomt.
Heb jij toevallig een overzicht van de features per merk? Of is het een kwestie van elk merk bekijken in de showroom om zien welke features je van een keuken verwacht?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Kan iemand iets zinnigs zeggen over de kwaliteitsverschillen tussen leveranciers van keukenbladen?
We hebben een mooi composiet blad gezien van Jetstone. Vervolgens kwam een verkoper met de tip dat de zelfde kleur blad ook leverbaar is bij Grillo en daar in een andere tariefklasse valt. Toen we bij een andere zaak ook aangaven dat we nog wat konden besparen door voor Grillo te kiezen gaven ze aan dat er een kwaliteitsverschil tussen zit. Hun verhaal was dat Jetstone zo'n 40-60% van de bladen die ze ontvangen afkeurt omdat ze hele strenge kwaliteitseisen hebben. Die bladen worden niet vernietigd maar belanden bij goedkopere aanbieders.

Iets van waar of gebakken lucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackBol schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:20:
Ondertussen zijn we bij Bulthaup, Leicht, Siematic en Poggenpohl geweest.
Ons budget is ongeveer 35k.

Daarvoor zijn we op zoek naar een rechte keuken met eiland.
De ruimte waar deze in moet komen is 900x400cm.

De rechte keuken zou ~235 cm hoog en ~480 cm lang worden, als volgt:
  • 120cm brede open kast
  • 60cm kast (met koelkast, 178cm)
  • 60cm servieskast
  • 120cm nis voor koffie, incl. twee onderdeurtjes
  • 60cm kast met combi stoomoven (met onder en boven een deurtje)
  • 60cm kast met wijnkoeler, 2 zones 24 flessen (met onder en boven een deurtje)
Eiland:
  • 60cm kast met afvalemmer
  • 60cm kast met gootsteen en kokend water kraan
  • 60cm kast met vaatwasser
  • 120cm kast met kookplaat
  • verhoogde bar 240x50cm (liefst van hout)
Als indicatie krijg ik ~€2500 voor een dergelijke bar (maatwerk).
[Afbeelding].

Voor werkblad kijken we naar dekton
  • voor eiland 300x100cm ~€7000
  • voor de nis 120x60cm ~€1000
Apparatuur (Siemens/Bosch/Bora niveau) ~€10000
  • 2000 Stoomoven kombi
  • 2200 Wijn klimaatkast
  • 1200 hoge koelkast
  • 2500 inductie met afzuiging
  • 1000 vaatwasser
  • 1000 quooker
Montage ~€2500

Daardoor blijft er ongeveer 14k over voor de corpus en de fronten.
Alle keuken boeren geven aan dat je dan op kunststof fronten uit komt.

Waardoor komt dit? Is de keuken simpelweg te groot? Is ons budget te laag?
En maakt het eigenlijk uit? We hebben nu een 'eenvoudige' Bruynzeel met hoogglans gelakt MDF. Redelijk goed dus. Ga ik van die kunststof frontjes van een van bovengenoemde keukenleveranciers merken dat de kwaliteit minder is?

Edit: ter aanvulling, bovenstaande keuken kan in ons budget met fronten in prijsgroep 1 (kunststof). Prijsgroep 7 (hout fineer) zou de keuken +/- €8000 duurder maken.
Wat is de reden dat mensen zoveel meer betalen voor hout? Is er een verschil in kwaliteitsbeleving?
Veel blad oppervlakte, veel kasten, veel apparatuur, stukje maatwerk..... Verbaast me niet als prijs voor onderhandeling. Het is gewoon vooral veel. En dan bij merken die niet bekend staan om hun concurrerende prijs.

Maar... Ze willen zo'n grote keuken graag leveren hoor. Die prijs kan nog wel wat vanaf (of mooiere frontjes + nog wat extra's voor dezelfde prijs).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Marinos83 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:49:
Kan iemand iets zinnigs zeggen over de kwaliteitsverschillen tussen leveranciers van keukenbladen?
We hebben een mooi composiet blad gezien van Jetstone. Vervolgens kwam een verkoper met de tip dat de zelfde kleur blad ook leverbaar is bij Grillo en daar in een andere tariefklasse valt. Toen we bij een andere zaak ook aangaven dat we nog wat konden besparen door voor Grillo te kiezen gaven ze aan dat er een kwaliteitsverschil tussen zit. Hun verhaal was dat Jetstone zo'n 40-60% van de bladen die ze ontvangen afkeurt omdat ze hele strenge kwaliteitseisen hebben. Die bladen worden niet vernietigd maar belanden bij goedkopere aanbieders.

Sales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Source90 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:27:
[...]
Denk dat het makkelijk opgelost was als ze op de wangen van het blad, rondom het fornuis, aluminium strips hadden gebruikt. Mooi is anders (als ze het fornuis niet wilde ophogen), echter wel effectiever dan wat er nu is gebeurd..

[...]

Kan uiteraard ook zijn dat ze de keuken hebben gekocht zonder fornuis "die hebben we al", en ze deze zelf hebben bijgeplaatst achteraf.
Dat kan. Dan hebben ze dat gewoon bij 123apparatuur.nl besteld voor een concurrerende prijs ofzo. Maar dan is het nu nog steeds een probleem. Op mijn telefoon moeilijk te zien, maar met de rand achter het fornuis is ook "iets". Zou het een fornuis met opstaande RVS rand zijn aan de achterkant? Die horen eigenlijk tegen een muur.

Afdekken met RVS was een duurzaam idee geweest, maar dat is niet echt elegant.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2020 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:12:
[...]

Dat kan. Dan hebben ze dat gewoon bij 123apparatuur.nl besteld voor een concurrerende prijs ofzo. Maar dan is het nu nog steeds een probleem. Op mijn telefoon moeilijk te zien, maar met de rand achter het fornuis is ook "iets".

Afdekken met RVS was een duurzaam idee geweest, maar dat is niet echt elegant.
Dat ‘iets’:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Fp0_iuYyzKMFwFMXWF3GBdXfb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oOmVqbuDssFRhgprHXEjXnd6.jpg?f=fotoalbum_large

Het kan dus gewoon niet hoger zonder dat die opstaande rand boven het blad komt.

Wel mooie snijplank :)

[ Voor 18% gewijzigd door Toppe op 10-10-2020 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:16:
[...]

Dat ‘iets’:
[Afbeelding]

Nu snap ik ook waarom hij niet hoger kan, dan zie je die RVS strip. Dit lijkt een fornuis met achterwand maar dan zonder achterwand. Niet mooi inderdaad.
Wat een timing. Plaatje compleet (afgekeurd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik heb nu hetzelfde fornuis en dat stukje achterwand zit aan het fornuis zelf vast. Die brandvlekken krijgen ze volgens mij door veel te hete pannen die uitsteken. Maar ze koken wel ontzettend lomp want dat achterste ding ziet er bij mij echt zo niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik zag hier een tijdje geleden een bericht van Siemens wijnkoelers, 60cm hoog. die begin 2021 zou uitkomen.
Maar ik kan die niet meer terug vinden, iemand die hem nog heeft?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
  • Laatst online: 15-06-2022
Ik ben op zoek naar een goede combimagnetron (zonder draaiplateau) die zowel een goede oven als goede magnetron functie heeft.
Tips?

Heb de indruk (na veel reviews) dat Siemens de beste combimagnetrons heeft? Maar welke?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:36
Marinos83 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:49:

Jetstone is importeur/leverancier van Ceasarstone toch? Bij Grillo leveren ze ook gewoon ceasarstone (ze noemen de kleuren anders op hun website), heb daar laatst een offerte van opgevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
Ja het is het zelfde spul volgens mij. Vraag is dus vooral of er kwaliteitsverschil tussen zou kunnen zitten. Verhaal van DB keukens erbij was dat ze met name kijken of het blad niet golft. We hebben wel een goed gevoel bij DB verder dus wou het niet meteen als onzin bestempelen. Jammer dat ze van de 4 aanbieders die we hebben vergelijken ook de duurste zijn :-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Marinos83 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:03:
Ja het is het zelfde spul volgens mij. Vraag is dus vooral of er kwaliteitsverschil tussen zou kunnen zitten. Verhaal van DB keukens erbij was dat ze met name kijken of het blad niet golft. We hebben wel een goed gevoel bij DB verder dus wou het niet meteen als onzin bestempelen. Jammer dat ze van de 4 aanbieders die we hebben vergelijken ook de duurste zijn :-S
Hoe is jouw ervaring met het kastwerk bij DBkeukens (kijk je naar Rotpunkt). Ik vind de prijs van het kastwerk nog wel meevallen, en met name de transparantie die ze bieden van prijzen van het kastwerk is erg prettig.

De prijzen van de apparatuur zijn echter absurd hoog als je het vergelijkt met andere aanbieders. In vergelijking met een offerte van Keukenloods van ongeveer 7000 zijn ze dik 2500 meter duurder. Ook de montage is ruim 30% duurder dan een andere offerte die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
JackBol schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:42:
Ik zag hier een tijdje geleden een bericht van Siemens wijnkoelers, 60cm hoog. die begin 2021 zou uitkomen.
Maar ik kan die niet meer terug vinden, iemand die hem nog heeft?
Je bedoelt waarschijnlijk dit plaatje. Ik ben ook flink aan het zoeken maar kan er nergens iets over vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_SdYvYpEjgx1RmmRvs0tM89Yio=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xb0ADJfaoOfGrV1S6ATQVnU7.jpg?f=user_large

Dit is het laatste nieuws uit betrouwbare bron die in de keukens zit:
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:01:
[...]

Nope, dat zijn de Gaggenau modellen.
Even uit mijn hoofd komen er 3-4 nieuwe modellen waaronder 2 onderbouw apparaten.

[ Voor 20% gewijzigd door SquareOne op 10-10-2020 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
SquareOne schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:13:
[...]

Hoe is jouw ervaring met het kastwerk bij DBkeukens (kijk je naar Rotpunkt). Ik vind de prijs van het kastwerk nog wel meevallen, en met name de transparantie die ze bieden van prijzen van het kastwerk is erg prettig.

De prijzen van de apparatuur zijn echter absurd hoog als je het vergelijkt met andere aanbieders. In vergelijking met een offerte van Keukenloods van ongeveer 7000 zijn ze dik 2500 meter duurder. Ook de montage is ruim 30% duurder dan een andere offerte die ik heb.
Kastwerk waar wij naar kijken is van Tristar, is prima spul. Ik kijk vooral naar de totaalprijs, maar inderdaad de montage en apparatuur maken het duur bij DB.
We hebben nu trouwens een hele scherpe offerte gekregen van Tulp (net geen 3500 euro goedkoper) dus ja goede service is zeker iets waard maar we zijn nu toch wel geneigd om daar voor te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Marinos83 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:41:
[...]

Kastwerk waar wij naar kijken is van Tristar, is prima spul. Ik kijk vooral naar de totaalprijs, maar inderdaad de montage en apparatuur maken het duur bij DB.
We hebben nu trouwens een hele scherpe offerte gekregen van Tulp (net geen 3500 euro goedkoper) dus ja goede service is zeker iets waard maar we zijn nu toch wel geneigd om daar voor te kiezen.
Wat is goede service? Als er iets mis is achteraf, of bedoel je de "verkoopervaring" als service?

Welke verschillen in service neem je waar tot nu toe?

Wij hebben ons in onze zoektocht zoveel mogelijk laten leiden door "passend aanbod", niet prijs. In ons geval viel het meerendeel in de wat betaalbaardere klasse al snel af. Uiteindelijk maar 2 offertes laten maken en ook daar is de keuze gemaakt op "passend aanbod". Toevallig kwamen wij bij Tulp uit. Surprise: was niet de goedkoopste, maar wel wat we willen hebben.

De andere offerte was overigens voor een bijna vergelijkbare keuken van Haecker (Systemat). Die was toch wel 3k goedkoper, maar zou een paar concessies gaan bevatten die we nu niet hoeven te doen.

Maar ik ben me er erg van bewust dat onze keuze voortkwam uit onze wensen en dat we waarschijnlijk met wat meer "gangbare" wensen op meer plaatsen terecht hadden gekund en misschien wel heel ergens anders terecht waren gekomen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2020 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ada12
Marinos83 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:41:
[...]

Wij zijn ook bij DB geweest en idd prettige manier van werken, transparante offerte.
Ze gaven ook aan er geen probleem mee te hebben als we apparatuur elders zouden kopen omdat dat zeker goedkoper was.
(Toch niet voor DB gekozen omdat we daar helaas toch niet helemaal het front vonden wat we zochten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

SquareOne schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:16:
[...]

Je bedoelt waarschijnlijk dit plaatje. Ik ben ook flink aan het zoeken maar kan er nergens iets over vinden.
[Afbeelding]

Dit is het laatste nieuws uit betrouwbare bron die in de keukens zit:

[...]
Thanks! Die zocht ik inderdaad. Helaas geen 60cm, wat wel nodig is vanwege de 60cm oven die ernaast hangt.

Ik ben nu deze twee klimaat kasten aan het vergelijken.

Dunavox dab-36.80db (advies: €1999)
https://dunavox.com/nl/product/dunavox-dab-3680db/
- 60cm
- 2 zones
- 34 flessen
- Geluid: 39 dB(A)
- energie label A (140kWh/j)

Boretti bpwkn60an (advies: €1699)
https://nl.boretti.com/co...tkast-60cm-bpwkn60an.html
- 60cm
- 2 zones
- 21 flessen
- Geluid: 45 dB(A)
- energie label A (138kWh/j)

In eerste opzicht is die Dunavox interessanter. Meer ruimte en stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

@siemenz Dank voor de Next125 tip. We hebben vandaag een goed adviesgesprek gehad.
Binnenkort offertes vergelijken (Siematic, Leicht en Next). Bij Next kijken we naar een combinatie van PG2 en 5, waar Siematic op PG1 zit vanwege de prijs.

Iets interessants wat de Next verkoper zei, dat de Siemens inductie kookplaat kwalitatief beter was dan de Bora X Pure. Hij had geen probleem om de Bora te verkopen, maar gaf aan dat hij de Siemens zou adviseren.

De indeling vanwege de rechte sleuf ipv ronde zou makkelijker zijn. daarnaast blaast de Bora de lucht achter de kastjes, waar de kastjes beperkt afgewerkt zijn en er op den duur schade kan ontstaan door vocht. Waar de Siemens de recurculatie onder de kastjes uit blaast, waar deze wel goed afgewerkt zijn.

BORA X Pure Inductiekookplaat (PUXU) - netto prijs hier in het topic ~€3400
Siemens iQ700 Inductiekookplaat (EX877LX67E) - adviesprijs, €4499, met 40% korting: €2700

De Siemens is ook een tandje goedkoper. Overigens gaf de verkoper aan dat als we met minimaal 4 Siemens of Bosch apparaten de winkel uit zouden lopen, er 40% korting op zou zitten. Wat volgens mij een goede prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-09 21:42
JackBol schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:46:
@siemenz Dank voor de Next125 tip. We hebben vandaag een goed adviesgesprek gehad.
Binnenkort offertes vergelijken (Siematic, Leicht en Next). Bij Next kijken we naar een combinatie van PG2 en 5, waar Siematic op PG1 zit vanwege de prijs.

Iets interessants wat de Next verkoper zei, dat de Siemens inductie kookplaat kwalitatief beter was dan de Bora X Pure. Hij had geen probleem om de Bora te verkopen, maar gaf aan dat hij de Siemens zou adviseren.

De indeling vanwege de rechte sleuf ipv ronde zou makkelijker zijn. daarnaast blaast de Bora de lucht achter de kastjes, waar de kastjes beperkt afgewerkt zijn en er op den duur schade kan ontstaan door vocht. Waar de Siemens de recurculatie onder de kastjes uit blaast, waar deze wel goed afgewerkt zijn.

Siemens iQ700 Inductiekookplaat (EX877LX67E) - adviesprijs, €4499, met 40% korting: €2700

De Siemens is ook een tandje goedkoper. Overigens gaf de verkoper aan dat als we met minimaal 4 Siemens of Bosch apparaten de winkel uit zouden lopen, er 40% korting op zou zitten. Wat volgens mij een goede prijs is.
Waar ben je geweest?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 13:36

Klinkt als een keukenzaak die officieel geen Bora kan leveren want dat is absolute onzin.
Het huidige BSH apparaat is gewoon een kopie van de Bora Pure en blaast ook gewoon de lucht aan de achterzijde eruit. Het is ook bewezen dat deze manier van uitblazen geen schade veroorzaakt aan het meubel.
Tevens heeft de X Pure het grootste kookoppervlak wat er te krijgen is in een kookplaat met afzuiging. Dit heeft helemaal niks te maken met de vorm van de afzuiging.
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein Merijn op 10-10-2020 19:23 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door JackBol op 10-10-2020 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Kapitein Merijn schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:19:
[...]

Klinkt als een keukenzaak die officieel geen Bora kan leveren want dat is absolute onzin.
Het huidige BSH apparaat is gewoon een kopie van de Bora Pure en blaast ook gewoon de lucht aan de achterzijde eruit. Het is ook bewezen dat deze manier van uitblazen geen schade veroorzaakt aan het meubel.
Tevens heeft de X Pure het grootste kookoppervlak wat er te krijgen is in een kookplaat met afzuiging. Dit heeft helemaal niks te maken met de vorm van de afzuiging.

***members only***
Thanks voor deze insight.
Is in jouw mening de Bora X Pure beter dan de Siemens?

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
JackBol schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:16:
[...]

Thanks voor deze insight.

Is in jouw mening de Bora X Pure beter dan de Siemens?
En als Siemens met een wijnkoeler uit komt, komt hij ook aan die 4 apparaten voor zijn extra korting.
Members only:

Ik heb zeker de voorkeur voor Bora ja. Heb het er al eens uitgebreid over gehad in dit topic. Ff zoeken op mijn naam.

Kwam je niet uit de randstad trouwens? De keukenzaak waar je bent geweest is dan aardig uit de richting. De volgende keer als je daar naartoe gaat wil ik je wel even alle Bora's laten zien :D

[ Voor 24% gewijzigd door Kapitein Merijn op 10-10-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Kapitein Merijn schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:19:
[...]

Sommige dingen staan niet voor niets in mo tags ;)

Ik heb zeker de voorkeur voor Bora ja. Heb het er al eens uitgebreid over gehad in dit topic. Ff zoeken op mijn naam.

Kwam je niet uit de randstad trouwens? De keukenzaak waar je bent geweest is dan aardig uit de richting. De volgende keer als je daar naartoe gaat wil ik je wel even alle Bora's laten zien :D
De Heimat ligt in zuid Brabant en we zijn dit weekend bij mijn ouders op bezoek.
Het huis gaat ook in Den Bosch gebouwd worden en er zit niet echt een Next125 in de buurt van Den Bosch, dus dit is niet echt uit de richting voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:19:
[...]

***members only***
Wie heeft dat bewezen? Heb je een linkje?
Verkoper vertelde mij ook dat uitblazen onder de kasten bij plint beter is dan achter de kasten, omdat er veel vocht in die lucht zit en de kasten aan de achterkant een open spaanplaat structuur hebben en daarom gevoeliger zijn voor vocht. Klinkt voor mij wel plausibel, maar als bewezen is dat het niet klopt dan is misschien achter de kasten beter want 1 bocht minder dus minder weerstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:51:
[...]

Wat is goede service? Als er iets mis is achteraf, of bedoel je de "verkoopervaring" als service?

Welke verschillen in service neem je waar tot nu toe?

Wij hebben ons in onze zoektocht zoveel mogelijk laten leiden door "passend aanbod", niet prijs. In ons geval viel het meerendeel in de wat betaalbaardere klasse al snel af. Uiteindelijk maar 2 offertes laten maken en ook daar is de keuze gemaakt op "passend aanbod". Toevallig kwamen wij bij Tulp uit. Surprise: was niet de goedkoopste, maar wel wat we willen hebben.

De andere offerte was overigens voor een bijna vergelijkbare keuken van Haecker (Systemat). Die was toch wel 3k goedkoper, maar zou een paar concessies gaan bevatten die we nu niet hoeven te doen.

Maar ik ben me er erg van bewust dat onze keuze voortkwam uit onze wensen en dat we waarschijnlijk met wat meer "gangbare" wensen op meer plaatsen terecht hadden gekund en misschien wel heel ergens anders terecht waren gekomen.
En hoe bevalt de keuken? Tevreden met de service nadat de koop was gesloten? Ik denk dan aan: snelheid van reageren, gemak waarmee er nog iets gewijzigd kan worden zonder dat je het idee hebt dat je opnieuw moet onderhandelen, of men zich aan afspaken houdt, of er op tijd geleverd wordt, kwaliteit van de montage en met name hoe men er mee omgaat als er toch een probleem voordoet. Bijvoorbeeld iets wat stuk gaat in transport, tijdens montage. De reviews die bij Qasa over Tulp staan zijn niet mals: https://www.qasa.nl/ervar...99?sort=recent#ervaringen

Dus de reden voor ons waarom we toch Tulp overwegen is omdat ze kunnen leveren wat we zoeken tegen tot nu toe de laagste kosten (de alternatieven zijn nu 2x Tristar en 1 Schmidt).

[ Voor 5% gewijzigd door Marinos83 op 10-10-2020 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 09:03
Morpheusk schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:44:
[...]

Heb jij toevallig een overzicht van de features per merk? Of is het een kwestie van elk merk bekijken in de showroom om zien welke features je van een keuken verwacht?
Nee. Ik zit ook niet in de keukenbranche oid.

Voor mij was het heel simpel, ik had een lijstje eisen waarmee ik op pad ben gegaan. Dat waren eisen die niet door elk doorsnee merk ingevuld kunnen worden bleek al snel, wat alleen maar positief is.
Een deel van die eisen had ik direct al, een deel door lukraak wat keukenzaken binnen te lopen. 10min is dan al genoeg. Merendeel van de keukenzaken hebben redelijk doorsnee uitwisselbare keukens staan. Ik kan me voorstellen dat het dan moeilijk is een keuze te maken, ik kan me goed voorstellen dat er een gevoel is van "kan ik dezelfde keuken voor een lagere prijs krijgen." Althans, zo interpreteer ik de posts in dit topic waar een lijstje standaard kenmerken wordt genoemd met de vraag "wat vinden jullie van deze prijs?" Waar er altijd iemand compleet ongefundeerd zegt dat er wel x vanaf kan.

Anyway. ik kan dus een lijstje met echt specifieke eisen en op basis van gerichte winkelbezoeken en internet een shortlist gemaakt. Stuk of 5, combi van merken en interieurbouwers. Die laatste groep viel al snel af, vanwege de beperkte eigen producten en mogelijkheden. Heb ik al eens toegelicht. Nogmaals, ik had een aantal specifieke eisen.

Zelf een ontwerp gemaakt, en deze laten uitwerken door 3 aanbieders uiteindelijk. Keuze gemaakt, that's it.

Althans, dat zou het geweest moeten zijn, ware het niet dat deze leverancier uiteindelijk niet kon leveren. Dus gecanceled, terug naar een merk maar nu door een andere winkel laten uitwerken en bewust een aantal verbeteringen laten doorvoeren. Ik wilde niet een "tweede keus" kopen, dan zou je altijd balen van het feit dat de eerste keus niet door is gegaan.
Keuken werd door die verbeteringen wel ruim 10k duurder, maar soit. Verbetering is beter dan tweede keus. En beter duur dan niet te koop.

Lang verhaal, maar mijn advies zou zijn om een kort lijstje te maken van echt specifieke zaken die maar weinigen kunnen leveren. En daaraan vasthouden, gericht zoeken en kopen.

Niets zo erg als op pad gaan met wat vage standaardwensen als "greeploos, eiland, hoge kastenwand, L of U opstelling, minimaal Siemens IQ500, A merk apparatuur, composiet werkblad etc. Echt kansloos. Wees veel specifieker, anders zie je al snel door de bomen het bos niet meer.
Dan kun je veel gerichter zoeken en bereik je uiteindelijk een beter resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karolijn
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-09-2024
Wij hebben een keuken gekocht voor ons nieuwbouwhuis. Beetje aan het twijfel om hier te plaatsen omdat ik het eigenlijk gewoon niet wil weten als we een slechte deal zijn begaan, we zijn absoluut geen onderhandelaars. Toch heb ik zelf veel gehad aan de lijstjes van andere mensen en wil ik daar graag aan bijdragen en wil ik uiteraard even onze keuken showen :9 .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5_9mYZCZs7AzXmWoSh3-GPNlvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/miA2jrqstGrBdW4uvB4nL6FD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQM4-yehEcpqGM-TwOItDJrD4k4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aXtjavQERMBb8gGWjtKlLKfN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5NA6azS3CUBXM8eW_G7_oYFsiE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqnT8UjIY600AzkwZmscU57U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xqNJSJ0PWNh13d_TQI725V7okGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ra1yl3ZgbprHAWMxle3xZPrd.jpg?f=fotoalbum_large

Keuken is Vision Pro een huismerk, wat op mij overkomt als eigenlijk Ballerina.
Beide kleuren kasten hebben een zwarte greep lijst (L461), werkvlak ligt op 92 cm met een werkblad van 2cm en een plint van 12cm.

De lage kasten
Vision Pro FENIX INOX (5011)
Korpus RVS-look (K023P)
Plint/zijwand Fenix RVS (C023M)

De hoge kasten en de bovenkastjes
Vision Pro TOP (1011-1604)
Deuren vintage eiken (1591) ik heb geen idee hoe die namen en nummers bij elkaar horen.
Korpus zwart (K075P)

Lage kasten VLNR
5cm passtuk
2 lades met 1 binnenla 80cm
2 lades met kookplaat 80cm
Vaatwasser 60cm
Kast voor spoelbak 60cm
Onderkast met uittrekbaar front met 2 binnen lades 60cm
Stolwand

2 bovenkasten 90cm
Met onderlicht

Hoge kasten VLNR
Koelkast
Hoge kast met stoomoven-combi
Hoge kast met magnetron-combi en warmhoudlade
Vriezer

Werkblad Jetstone graniet Renaissance Black Satin

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Karolijn schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:29:
Wij hebben een keuken gekocht voor ons nieuwbouwhuis. Beetje aan het twijfel om hier te plaatsen omdat ik het eigenlijk gewoon niet wil weten als we een slechte deal zijn begaan, we zijn absoluut geen onderhandelaars. Toch heb ik zelf veel gehad aan de lijstjes van andere mensen en wil ik daar graag aan bijdragen en wil ik uiteraard even onze keuken showen :9 .

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Beide kleuren kasten hebben een zwarte greep lijst (L461), werkvlak ligt op 92 cm met een werkblad van 2cm en een plint van 12cm.

De lage kasten
Korpus RVS-look (K023P)

Deuren vintage eiken (1591) ik heb geen idee hoe die namen en nummers bij elkaar horen.
Korpus zwart (K075P)

Lage kasten VLNR
5cm passtuk
Vaatwasser 60cm
Kast voor spoelbak 60cm
Stolwand

2 bovenkasten 90cm
Met onderlicht

Hoge kasten VLNR
Koelkast
Vriezer

***members only***
En voor dat laatste “mo” zinnetje rekende onze aannemer 2.500 euro |:(

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karolijn
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-09-2024
siemenz schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:14:
[...]

Ja, een eigen berekening geeft bij ons ook ergens tussen 1500-2000. Die gekke prijzen doe je jammer genoeg niet zoveel aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
siemenz schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:14:
[...]
Bij ons ook bijna 2000 euro idd, maar je moet helaas bijna wel, want door de vloerverwarming, die volgens mij wel standaard is tegenwoordig, is het helaas geen kwestie van achteraf alleen even de leidingen zelf verleggen. Want dan kun je ook qua vloerverwarming opnieuw beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Streamz schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:29:
[...]

Nee. Ik zit ook niet in de keukenbranche oid.

Voor mij was het heel simpel, ik had een lijstje eisen waarmee ik op pad ben gegaan. Dat waren eisen die niet door elk doorsnee merk ingevuld kunnen worden bleek al snel, wat alleen maar positief is.
Een deel van die eisen had ik direct al, een deel door lukraak wat keukenzaken binnen te lopen. 10min is dan al genoeg. Merendeel van de keukenzaken hebben redelijk doorsnee uitwisselbare keukens staan. Ik kan me voorstellen dat het dan moeilijk is een keuze te maken, ik kan me goed voorstellen dat er een gevoel is van "kan ik dezelfde keuken voor een lagere prijs krijgen." Althans, zo interpreteer ik de posts in dit topic waar een lijstje standaard kenmerken wordt genoemd met de vraag "wat vinden jullie van deze prijs?" Waar er altijd iemand compleet ongefundeerd zegt dat er wel x vanaf kan.

Anyway. ik kan dus een lijstje met echt specifieke eisen en op basis van gerichte winkelbezoeken en internet een shortlist gemaakt. Stuk of 5, combi van merken en interieurbouwers. Die laatste groep viel al snel af, vanwege de beperkte eigen producten en mogelijkheden. Heb ik al eens toegelicht. Nogmaals, ik had een aantal specifieke eisen.

Zelf een ontwerp gemaakt, en deze laten uitwerken door 3 aanbieders uiteindelijk. Keuze gemaakt, that's it.

Althans, dat zou het geweest moeten zijn, ware het niet dat deze leverancier uiteindelijk niet kon leveren. Dus gecanceled, terug naar een merk maar nu door een andere winkel laten uitwerken en bewust een aantal verbeteringen laten doorvoeren. Ik wilde niet een "tweede keus" kopen, dan zou je altijd balen van het feit dat de eerste keus niet door is gegaan.
Keuken werd door die verbeteringen wel ruim 10k duurder, maar soit. Verbetering is beter dan tweede keus. En beter duur dan niet te koop.

Lang verhaal, maar mijn advies zou zijn om een kort lijstje te maken van echt specifieke zaken die maar weinigen kunnen leveren. En daaraan vasthouden, gericht zoeken en kopen.

Niets zo erg als op pad gaan met wat vage standaardwensen als "greeploos, eiland, hoge kastenwand, L of U opstelling, minimaal Siemens IQ500, A merk apparatuur, composiet werkblad etc. Echt kansloos. Wees veel specifieker, anders zie je al snel door de bomen het bos niet meer.
Dan kun je veel gerichter zoeken en bereik je uiteindelijk een beter resultaat.
Maar wat voor iets noem je dan specifiekere eisen?
Tenzij je al zelf exact je apparatuur bij elkaar gevonden hebt en merk/type werkblad...

Ik lees hier een beetje mee om te orienteren voor een nieuwe keuken, maar ik zou het echt niet weten.
Stoomoven en magnetron op werkhoogte, huidige inductieplaat denk ik hergebruiken (vorig jaar zelf aangeschaft om echt gasloos te gaan), een slimmere oplossing voor de afzuigkap (WAF van een schuine is negatief, maar we zijn beiden erg lang. Vrouw wil een stenen gootsteen met 3-standen kraan / Quooker. Huis krijgt een ietwat industrielere look, maar de keuken moet warm zijn maar niet te bruin & zwart & staal/rvs.
Eigenlijk wat jij kwalificeert als de standaard wensen.
Farmerwood schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:31:
[...]

Bij ons ook bijna 2000 euro idd, maar je moet helaas bijna wel, want door de vloerverwarming, die volgens mij wel standaard is tegenwoordig, is het helaas geen kwestie van achteraf alleen even de leidingen zelf verleggen. Want dan kun je ook qua vloerverwarming opnieuw beginnen...
Onder de keukenkastjes ligt geen vloerverwarming, of is iig iets waar ik toch zeker rekening mee zou houden bij aanleg... Vloerverwarming inleggen op een 50cm van de muur in het keukengebied kan prima meegenomen worden. Zelfs al is het maar 20cm van de muur, is het meer dan genoeg om nog leidingen te veranderen.

[ Voor 10% gewijzigd door DropjesLover op 10-10-2020 22:37 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Marinos83 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:44:
[...]

En hoe bevalt de keuken? Tevreden met de service nadat de koop was gesloten? Ik denk dan aan: snelheid van reageren, gemak waarmee er nog iets gewijzigd kan worden zonder dat je het idee hebt dat je opnieuw moet onderhandelen, of men zich aan afspaken houdt, of er op tijd geleverd wordt, kwaliteit van de montage en met name hoe men er mee omgaat als er toch een probleem voordoet. Bijvoorbeeld iets wat stuk gaat in transport, tijdens montage. De reviews die bij Qasa over Tulp staan zijn niet mals: https://www.qasa.nl/ervar...99?sort=recent#ervaringen

Dus de reden voor ons waarom we toch Tulp overwegen is omdat ze kunnen leveren wat we zoeken tegen tot nu toe de laagste kosten (de alternatieven zijn nu 2x Tristar en 1 Schmidt).
Dat kan ik dus nog niet beoordelen. Volgende week komen ze inmeten. Ik ben dus nog niet verder geweest dan de verkoper. Die spreek ik weer een week later als we het resultaat van de inmeting gaan bespreken, eventuele laatste aanpassinkjes maken en we een leidingplan krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Marinos83 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:37:
[...]

Wie heeft dat bewezen? Heb je een linkje?
Verkoper vertelde mij ook dat uitblazen onder de kasten bij plint beter is dan achter de kasten, omdat er veel vocht in die lucht zit en de kasten aan de achterkant een open spaanplaat structuur hebben en daarom gevoeliger zijn voor vocht. Klinkt voor mij wel plausibel, maar als bewezen is dat het niet klopt dan is misschien achter de kasten beter want 1 bocht minder dus minder weerstand?
Beetje "wij van wc-eend" maar Bora heeft dit zelf onderzocht. Je begrijpt dat een apparatuur fabrikant het zich niet kan veroorloven als de kasten beginnen op te zwellen. Zeker niet als het je core business is.

Het belangrijkste is dat de lucht met een zeer hoge snelheid uit het toestel word geblazen en dat de luchtstroom constant is. Door deze luchtsnelheid krijgt eventuele waterdamp niet de kans om zich aan het materiaal te hechten.
Het gaat alleen mis als de damp de kans krijgt om te condenseren tegen bijvoorbeeld een slecht geïsoleerde buitenmuur.

Ieder Bora kookplaat is overigens ook aan te sluiten met een pijp naar onder de kasten. Er is zelfs een grotere koolfilter te krijgen die alleen onder de keuken geplaatst kan worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Kapitein Merijn op 10-10-2020 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:18
Daar ben ik vandaag ook geweest. Ontwerpen van de keuken was leuk, maar van de offerte word ik niet zo blij helaas...

Starten met >30k voor een Vision Pro keuken zonder echte bijzonderheden. Tja |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Vandaag de volgende offerte gekregen. Prijs viel mij alleszins mee:
Members only:

Wij gingen in principe enkel voor de apparaten, toch een keuken laten intekenen. Valt me mee, als ik de andere prijzen hier zo zie. Kleuren zijn allemaal PG1 en PG2, dat wel.

Beetje referentiemateriaal voor de andere winkels.
Tekeningen en apparatuur is eerder benoemd.

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 11-10-2020 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:18:
[...]

Beetje "wij van wc-eend" maar Bora heeft dit zelf onderzocht. Je begrijpt dat een apparatuur fabrikant het zich niet kan veroorloven als de kasten beginnen op te zwellen. Zeker niet als het je core business is.

Het belangrijkste is dat de lucht met een zeer hoge snelheid uit het toestel word geblazen en dat de luchtstroom constant is. Door deze luchtsnelheid krijgt eventuele waterdamp niet de kans om zich aan het materiaal te hechten.
Het gaat alleen mis als de damp de kans krijgt om te condenseren tegen bijvoorbeeld een slecht geïsoleerde buitenmuur.

Ieder Bora kookplaat is overigens ook aan te sluiten met een pijp naar onder de kasten. Er is zelfs een grotere koolfilter te krijgen die alleen onder de keuken geplaatst kan worden.
Hoe lang hebben ze gekeken? Ik kan we voorstellen dat het in het eerste jaar nog geen problemen geeft, maar na 10 jaar?

Ik denk dat ik het zekere voor het onzekere neem en laat uitblazen onder de kasten. Bijkomend voordeel is dat we de vloerverwarming/koeling door laten lopen onder de keuken en ik het dan wel een fijn idee vind als er wat luchtstroom is. En we willen niet veel ruimte achter de kasten laten, kasten van 56 en blad 65 dus 9 cm? De plint wordt 14 cm dus dan is daar ook gewoon meer ruimte voor de lucht om weg te stromen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
DropjesLover schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:34:
[...]

Maar wat voor iets noem je dan specifiekere eisen?
Tenzij je al zelf exact je apparatuur bij elkaar gevonden hebt en merk/type werkblad...
Eh, nee, dat zijn juist zaken die makkelijk te vinden zijn.

Mijn initiele lijstje: 1. zo klein mogelijke naden tussen deuren en lades, zeker kleiner dan 5mm. 2. Mooie vitrinekast met linnenlook of vergelijkbaar interieur in het assortiment. 3. Geen passtukken. 4. Werkblad uit 1 stuk langer dan 3.6m. 5. Oven met draaispit. 6. Dunne fronten (11 of 12mm)

Later toegevoegd: 7. Fenix zonder zwarte onderlaag te zien en 8. Met Fenix beklede spoelbakken.
Uiteindelijke verbeteringen: plafondhoge vitrinekast, plafondhoge deuren, voorraadkasten allemaal gelijke breedte (69cm) en geintegreerde tafel.

Elk van deze eisen elimineert uit zichzelf al minimaal 80% van de merken of opties. De combi minimaal 95%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Streamz schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:02:
[...]

Eh, nee, dat zijn juist zaken die makkelijk te vinden zijn.

Mijn initiele lijstje: 1. zo klein mogelijke naden tussen deuren en lades, zeker kleiner dan 5mm. 2. Mooie vitrinekast met linnenlook of vergelijkbaar interieur in het assortiment. 3. Geen passtukken. 4. Werkblad uit 1 stuk langer dan 3.6m. 5. Oven met draaispit. 6. Dunne fronten (11 of 12mm)

Later toegevoegd: 7. Fenix zonder zwarte onderlaag te zien en 8. Met Fenix beklede spoelbakken.
Uiteindelijke verbeteringen: plafondhoge vitrinekast, plafondhoge deuren, voorraadkasten allemaal gelijke breedte (69cm) en geintegreerde tafel.

Elk van deze eisen elimineert uit zichzelf al minimaal 80% van de merken of opties. De combi minimaal 95%.
1,3 en 4 hebben wij in onze (vorige eigenaren) keuken van de keukenconcurrent (factuur hebben we)...
Die overige eisen lijken me ofwel onpraktisch / gevoelige voor 10 jaar gebruik (dunne fronten) of zijn voor ons echt niet belangrijk...

Dat fenix materiaal, ik neem aan het zelf herstellende matte geen vingerafdrukken materiaal, dat lijkt me wel fancy en praktisch. Wist niet dat het bestond, daarom lurk ik hier :p

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Eerste offerte binnen.

Members only:

We zitten nog iets onder budget, dus hebben nog wat speelruimte.

Nu zitten we eraan te denken om de fronten van de rechte keuken naar echt hout om te zetten (en een tintje lichter) in PG5 of 6. Het eiland in diep mat zwart. Verder komt er veel licht (veel spotjes en de raampartij is op het ZW) dus wat donkerder komt wel goed.

Qua apparatuur zit de prijs wel redelijk goed, vergeleken met Internet.
Al hoor ik wel slechte dingen over Selsiusz tov. Quooker. Geen idee of daar hier meningen over zijn.

Ook deze verkoper wil er weer een Siemens kookplaat in doen vanwege de reden die de Kapitein aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Laatst online: 22:14
@siemenz

Weet niet of het al vermeld is, en of de verkoper daar rekening mee houdt, maar en hebt 70 cm ruimte totaal nodig om de lucht onder de plint te blazen, dat wil zeggen als het blad tegen de muur komt moet het blad 70 cm diep worden.
In een eiland moet , of de achterwand verder geplaats worden, of de kasten aan de andere zijde minder diep. Bij de nieuwe siemens plaat. In verband met aansluit stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Laatst online: 22:14
JackBol schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:41:
Eerste offerte binnen.

***members only***

We zitten nog iets onder budget, dus hebben nog wat speelruimte.

Nu zitten we eraan te denken om de fronten van de rechte keuken naar echt hout om te zetten (en een tintje lichter) in PG5 of 6. Het eiland in diep mat zwart. Verder komt er veel licht (veel spotjes en de raampartij is op het ZW) dus wat donkerder komt wel goed.

Qua apparatuur zit de prijs wel redelijk goed, vergeleken met Internet.
Al hoor ik wel slechte dingen over Selsiusz tov. Quooker. Geen idee of daar hier meningen over zijn.

Ook deze verkoper wil er weer een Siemens kookplaat in doen vanwege de reden die de Kapitein aangeeft.
Als je het er voor over hebt, neem dan toch echt een Quooker, deze zijn inderdaad veel beter, ik heb daar zeer goede ervaringen in. En veel netter aan te sluiten, en compacter.
De siemens plaat , kijk bovenstaand bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
JackBol schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:41:
Eerste offerte binnen.

***members only***.
Apperatuur vind ik, in vergelijking met mijn lijstje, aardig aan de prijs.

Zie
Source90 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Geen wijnkoeler, wel BORA, alleen IQ700/500 en een Quooker. Nagenoeg Zelfde prijs (8475)

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 11-10-2020 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Source90 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:04:
[...]

Apperatuur vind ik, in vergelijking met mijn lijstje, aardig aan de prijs.

Zie
Source90 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Geen wijnkoeler, wel BORA, alleen IQ700/500 en een Quooker. Nagenoeg Zelfde prijs (8475)
Ja apparatuur kan altijd nog wel iets scherper.
Ook wil ik naar een Bora toe. Dus daar gaan die verkopers nog wel over zeuren omdat ze dan niet aan de 5 apparaten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
Streamz schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:02:
[...]

Later toegevoegd: 7. Fenix zonder zwarte onderlaag te zien
Wat bedoel je hiermee? Wanneer / waar te zien? Jij hebt een witte fenix gekozen en bang voor krassen gok ik? Zijn niet juist de meeste fronten op een witte basis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Marinos83 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 07:27:
[...]

Hoe lang hebben ze gekeken? Ik kan we voorstellen dat het in het eerste jaar nog geen problemen geeft, maar na 10 jaar?
Waarom zou het na een aantal jaren wel problemen geven? ''vochtophoping''? }:O }:O }:O

Edit: Heb nu pas gereageerd op je DM. Zag 'm net pas.

[ Voor 7% gewijzigd door Barry|IA op 11-10-2020 11:52 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
DropjesLover schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:36:
[...]

1,3 en 4 hebben wij in onze (vorige eigenaren) keuken van de keukenconcurrent (factuur hebben we)...
Die overige eisen lijken me ofwel onpraktisch / gevoelige voor 10 jaar gebruik (dunne fronten) of zijn voor ons echt niet belangrijk...
Bij 1), dat zij maar weinig merken die dat hebben. 5 tot 6mm is de standaard, 3,2 of zelfs 3 ga je echt weinig tegenkomen. Siematic bijvoorbeeld, zit op 6mm. Bijna alle Duitse merken zitten hierop, behalve Bulthaup. Poggenpohl weet ik niet meer.

Qua werkblad kom je op Fenix of Corian/Hi Macs, omdat die laatste ter plaatse naadloos te "lassen' zijn.

Verder was dit mijn persoonlijke lijst natuurlijk, niet de bedoeling dat te kopieren, maar voor jezelf eens na te denken wat mooi cq belangrijk is. En dunne fronten gevoelig? Juist niet, de dunne fronten die ik heb zijn gemaakt van 11mm aluminium sandwichpaneel, lichter en veel sterker dan spaanplaat, MDF etc.
Marinos83 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:26:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Wanneer / waar te zien? Jij hebt een witte fenix gekozen en bang voor krassen gok ik? Zijn niet juist de meeste fronten op een witte basis?
Je hebt Fenix en je hebt Fenix. Op de site van Arpa zie je de verschillen. Basis Fenix, dus niet de door en door variant is een dun laagje op een zwarte ondergrond. Gaat om het zijaanzicht. Wanneer je een zwart blad hebt, maakt het niet uit, dan valt dat zwarte randje ondergrond niet op. De Dekker bladen hebben dit bijvoorbeeld. Ga je voor een andere kleur, dan kun je de zwarte ondergrond zien.

Ik heb ook niet al mijn wensen kunnen realiseren overigens. Ik wilde een compleet zwevende eettafel aan mijn keuken vast hebben. Dit kan, maar helaas niet in mijn opstelling. Voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbhastasi2
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-07-2021
Beste allen,

We zijn voor onze nieuwbouw woning aan het kijken naar een keuken en zijn na het gebruik van Google belandt op Tweakers.
We hebben genoeg gelezen van de afgelopen maanden en jaren ;) het verbaasd ons dat er zoveel verschillen zitten in de keukenprijzen. Het is natuurlijk appels en peren vergelijken. Corpussen zijn anders, fronten zijn anders, werkbladen zijn anders, apparatuur (mits het hetzelfde is) kan je wel vaak wegstrepen. EN niet te vergeten alle service die geleverd wordt door een bedrijf.

Wij proberen daarom alle diensten/producten rondom een keuken in acht te nemen en een goede keuze te maken. Ook wij hebben er moeite mee na bezoek bij keukenleverancier projectontwikkelaar, 3 NL keukenzaken en 1 DE keukenzaak.

Keukendesign:
- 4 hogewandkasten met Koelkast+Combioven+Koffieapp+Warmhoudlade
- 5 lagekasten spoelgedeelte, Fusion SQ PRO3 + Vaatwasser
- Keukeneiland 2,40x1,2m (Inductie + Plafondunit voor offerte 1+2+3)
- Keukeneiland 2,40x1,2m (Inductie + geïntegreerd afzuiging 4+5)

Offerte 1 - Projectontwikkelaar (26,5K)
- Nobilia keuken
- Goedkope Siemens apparatuur, willekeurig gekozen
- inclusief volledige installatie, koof etc.
- fronten Fineer en Lak
- werkblad composiet

Offerte 2 - Klein keukenzaak in Tiel op een industrieterrein (28K)
- Hacker keuken
- IQ700 Siemens Studioline apparatuur, bijna de duurste uitvoeringen (zelf gekozen)
- fronten Massief hout voor wandkasten en Finex (Volkern) fronten voor eiland
- werkblad composiet

Offerte 3 - Klein keukenzaak in Ede (29K)
- Punto keuken
- IQ700 Siemens Studioline apparatuur, bijna de duurste uitvoeringen (zelf gekozen)
- inclusief halve installatie, koof etc. zelf uitvoeren
- werkblad keramiek
- Plamamadefilter + achterwand melkglas
- vitrinekasten in hoek + onder eiland
- verlichting rondom eiland + kasten

Offerte 4 - Keukenzaak in Waardenburg , doen normaal projecten (31K)
- Schroder keuken
- inclusief volledige installatie
- werkblad composiet
- Plamamadefilter

Offerte 5 - Klein keukenzaak net over grens bij Nijmegen (DE)
- Next125 keuken
- werkblad composiet
- verlichting

Is dit normaal vragen we ons af? Of zijn dit nog prijzen waar we mee moeten afdingen. Of moeten we realistisch zijn en het accepteren dat we 25K of hoger uit zullen zijn voor een keuken met deze wensen?
We horen graag wat jullie hiervan vinden?

-Voor het apparatuur hebben we in NL offertes opgevraagd en we komen rond de 11K uit).
-Plasmamadefilter kost rond de 600 euro
-Achterwand melkglas ook rond de 750-1000 euro
-Werkblad zitten we rond de 3,5K-4K euro voor composiet/dekton/keramiek
-installatie verwachten we 2,5K
- DUS kasten bedragen rond de 11K ?

Klopt deze aanname, en totaalprijs die we kwijt zullen zijn?
Hebben jullie nog adviezen van keukenzaken waar we langs kunnen gaan in NL of DE? (Faber Mobel, Eggeman Nordhorn?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k0Koc27iu6jYULhTGAFz87CMsbI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hq98Qrg5RGV44WxJbYknu0Tj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVjNda03n4B3onc8PkVx0Ub2xk4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gCY9QUIq9LaXKtkdRm4QADo6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y4TvV5zdk9sUOV0LFEyS0aVSaIs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TCnWs9LejWUb9NJeeSsRKkUE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door fbhastasi2 op 11-10-2020 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Karolijn schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:29:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De lage kasten
Korpus RVS-look (K023P)

Korpus zwart (K075P)

Lage kasten VLNR
5cm passtuk
Vaatwasser 60cm
Kast voor spoelbak 60cm
Stolwand

2 bovenkasten 90cm
Met onderlicht

Hoge kasten VLNR
Koelkast
Vriezer

***members only***
Je hebt tegen de muur een vormwand (duur, niet nodig) en aan het einde van de keuken een doorlopende stol. Vreemde ontwerpkeuze.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
fbhastasi2 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:49:
Beste allen,

We zijn voor onze nieuwbouw woning aan het kijken naar een keuken en zijn na het gebruik van Google belandt op Tweakers.
We hebben genoeg gelezen van de afgelopen maanden en jaren ;) het verbaasd ons dat er zoveel verschillen zitten in de keukenprijzen. Het is natuurlijk appels en peren vergelijken. Corpussen zijn anders, fronten zijn anders, werkbladen zijn anders, apparatuur (mits het hetzelfde is) kan je wel vaak wegstrepen. EN niet te vergeten alle service die geleverd wordt door een bedrijf.

Wij proberen daarom alle diensten/producten rondom een keuken in acht te nemen en een goede keuze te maken. Ook wij hebben er moeite mee na bezoek bij keukenleverancier projectontwikkelaar, 3 NL keukenzaken en 1 DE keukenzaak.

Keukendesign:

- Nobilia keuken
- fronten Fineer en Lak
- werkblad composiet

- Hacker keuken
- werkblad composiet

- Punto keuken
- werkblad keramiek

- Schroder keuken
- werkblad composiet
- Plamamadefilter

- Next125 keuken
- werkblad composiet
- verlichting

Is dit normaal vragen we ons af? Of zijn dit nog prijzen waar we mee moeten afdingen. Of moeten we realistisch zijn en het accepteren dat we 25K of hoger uit zullen zijn voor een keuken met deze wensen?

-Voor het apparatuur hebben we in NL offertes opgevraagd en we komen rond de 11K uit).

Hebben jullie nog adviezen van keukenzaken waar we langs kunnen gaan in NL of DE? (Faber Mobel, Eggeman Nordhorn?)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik denk dat de verkopers jou geen bodemprijs hebben meegegeven omdat ergens in het gesprek naar voren is gekomen dat je maar liefst 5 offertes opvraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramsko
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:28
Afgelopen week zijn we naar Bruynzeel geweest voor een offerte. Bruynzeel is de projectleverancier bij ons Nieuwbouw project. Dit is de eerste offerte die we opvragen. We gaan begin november nog langs Ekelhoff.

Persoonlijk had ik meer van het gesprek verwacht. We vonden het lastig om een goede opstelling te bedenken en ik had gehoopt dat Bruynzeel daar meer advies in zou kunnen geven. Nu hebben we in principe een opstelling die we zelf bedacht hebben, maar die wel erg standaard is. Ik mis de speelsheid erin en de keuken is verre van een strak geheel.

Offerte:
Type Matterhorn (wilde eigenlijk voor de optima lijn gaan, maar verkoper hield vol dat de Matterhorn vergelijkbaar is)
L opstelling met schiereiland van 1,20m breed..
Keramiek blad
Siemens apparatuur
- Vaatwasser SN836X00AE
- Stoomoven CS856GNB7
- Oven/magnetron CM876G0B6
- Koel/vries combi KI34VX20
- Kookplaat met recirculatie ED877FQ25E €2.100. De Bora was bij hun €3.000)

Daarnaast krijgen we de Quooker er gratis bij.

Members only:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3K4xECti3IFgJrnmUdtz2X641fs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v40sBqSoYVu58uSilqOd2cCG.jpg?f=fotoalbum_large
Kleur werkblad zou lichtgrijs moeten zijn*

Kortom: niet tevreden met het ontwerp. Onze wens is om een bar aan de keuken, maar wellicht laten we dat idee varen. Ik ben ook zelf aan de slag gegaan in Sketchup.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vIcgu9HPxTr8GHfav_MEcisjtqk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/egzYlbuETYR116w2JHqu6IGM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nF8TSrbu40DsZ5oaRdx8qR0cUMU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YWyQxHStgj0uSioHW6p3wilu.jpg?f=fotoalbum_tile

Ben erg benieuwd wat jullie vinden van de 2 opstellingen. Suggesties zijn zeer welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Bramsko schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:02:
Afgelopen week zijn we naar Bruynzeel geweest voor een offerte. Bruynzeel is de projectleverancier bij ons Nieuwbouw project. Dit is de eerste offerte die we opvragen. We gaan begin november nog langs Ekelhoff.

Persoonlijk had ik meer van het gesprek verwacht. We vonden het lastig om een goede opstelling te bedenken en ik had gehoopt dat Bruynzeel daar meer advies in zou kunnen geven. Nu hebben we in principe een opstelling die we zelf bedacht hebben, maar die wel erg standaard is. Ik mis de speelsheid erin en de keuken is verre van een strak geheel.

Offerte:
Type Matterhorn (wilde eigenlijk voor de optima lijn gaan, maar verkoper hield vol dat de Matterhorn vergelijkbaar is)
L opstelling met schiereiland van 1,20m breed..
Keramiek blad
Siemens apparatuur
- Vaatwasser SN836X00AE
- Stoomoven CS856GNB7
- Oven/magnetron CM876G0B6
- Koel/vries combi KI34VX20
- Kookplaat met recirculatie ED877FQ25E €2.100. De Bora was bij hun €3.000)

Daarnaast krijgen we de Quooker er gratis bij.

***members only***

[Afbeelding]
Kleur werkblad zou lichtgrijs moeten zijn*

Kortom: niet tevreden met het ontwerp. Onze wens is om een bar aan de keuken, maar wellicht laten we dat idee varen. Ik ben ook zelf aan de slag gegaan in Sketchup.

[Afbeelding][Afbeelding]

Ben erg benieuwd wat jullie vinden van de 2 opstellingen. Suggesties zijn zeer welkom!
Zoveel meer mogelijk dan wat de stagiaire van Bruynzeel heeft laten zien. Wat een gedrocht van een keuken is dat zeg.

Jouw ontwerp is niet perfect, maar ziet er op zich verfrissend uit. Beetje fine-tunen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

fbhastasi2 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:49:
Beste allen,

Keukendesign:

- Nobilia keuken
- fronten Fineer en Lak
- werkblad composiet

- Hacker keuken
- werkblad composiet

- Punto keuken
- werkblad keramiek

- Schroder keuken
- werkblad composiet
- Plamamadefilter

- Next125 keuken
- werkblad composiet
- verlichting

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tis maar waar je tijd voor hebt *O*. Het bedrag bij je next keuken ontbreekt alleen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Source90 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 00:11:
Vandaag de volgende offerte gekregen. Prijs viel mij alleszins mee:

***members only***

Wij gingen in principe enkel voor de apparaten, toch een keuken laten intekenen. Valt me mee, als ik de andere prijzen hier zo zie. Kleuren zijn allemaal PG1 en PG2, dat wel.

Beetje referentiemateriaal voor de andere winkels.
Tekeningen en apparatuur is eerder benoemd.
Ik weet niet of er al een korting geven is van een andere actie op je blad en apparatuur (bijv. 15% korting bij aanschaf complete keuken), maar bij keukenloods zie ik nu een actie van een gratis Bora Puru bij aanschaf keuken. Zou op basis van de apparatuur prijzen uit je eerdere lijstje toch €2100 korting zijn.

Zelf een offerte liggen met 15% korting maar dat zit enkel op het blad en meubels (€1768). Bora staat op onze offerte voor €2400. Die 15% uitwisselen voor de Bora zou in ons geval mooi meegenomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
Barry|IA schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:50:
[...]

Waarom zou het na een aantal jaren wel problemen geven? ''vochtophoping''? }:O }:O }:O

Edit: Heb nu pas gereageerd op je DM. Zag 'm net pas.
Tjah ik kan me voorstellen dat het inderdaad pas langzaam er in trekt, dus in eerste instantie lijkt het niet zo'n probleem maar na jaren vochtige lucht uitblazen trekt het toch in de spaanplaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:58
Wij kijken voor ons nieuwe huis naar een keuken, en een parallelle opstelling lijkt ons erg fijn (ten opzichte van een U, waar je al snel met onhandig, en slecht bereikbare ruimte komt. Daarnaast is een U nóg veel duurder en spreekt deze 'open' opstelling ons wel aan.

In deze opstelling hebben we links:
- 2 hoge kasten met koel-vries en oven+combi
- 1 lage ladekast met blad + plank (op dit kleine stukje aanrecht komt de koffiemachine, vandaar)

Aan de rechterkant, van boven naar onder:
- 2 bovenkastjes van 60cm
- Vaatwasser, spoelkast met Quooker
- 2 ladekasten (90cm) met inductiekookplaat en afzuigkap

Dit betreft een Hacker Plus(?) maxi (5cm hogere kasten) keuken, met grepen en composiet (XL) blad van 2cm.

Nu komt deze opstelling bij onze DMG vrienden bij Brugman en Wooning al gauw uit rond de 16K inclusief montage. Dat is met 'gemiddelde' Whirlpool apparatuur. Ik heb het idee dat dit veel goedkoper moet kunnen. We zoeken een keuken in deze opstelling met kastjes zonder zichtbare kunstof lamineerlaag (vandaar de plus), composieten blad en niet de meest waardeloze apparatuur.

Ik heb het idee dat we iets verkeerd doen. Met veel onderhandeling gaf Wooning aan dat het (na praten met manager) misschien richting de 14K zou kunnen inclusief montage. Dat is meer waar ik op zou rekenen. Doen we dan een goede deal?

We overwegen nog naar Superkeukens, Keukenkampioen of Kvik te gaan. Heeft iemand nog een tip voor de omgeving Rotterdam/Barendrecht?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6sMa6iFEPFYSFIrmJBQBJXuftVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d2rwCLRwbgpRYKZQTb8wUQN2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

@CarpeVentum bezoek ook Nolte eens, die zijn bij ons uit een verrassende hoek gekomen: https://www.noltekeukensrotterdam.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.castello
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-07-2024
Hi Tweakers,

Wij hebben een nieuwbouwwoning aangeschaft. Over 2 weken een afspraak bij Liv in Nijmegen. Deze zijn aangesloten voor het nieuwbouwproject.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9SrTxrIH7g9fnhBUHRkZFHML5mQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQAg9i8R0PuRGimS55wudcQR.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de keuze €2250 als cadeau kaart voor de keuken. Of het bedrag ontvangen en elders kijken.

Voor mij is het allemaal nieuw.
Waar moet ik op letten?
Gouden tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d.castello schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:53:
Hi Tweakers,

Wij hebben een nieuwbouwwoning aangeschaft. Over 2 weken een afspraak bij Liv in Nijmegen. Deze zijn aangesloten voor het nieuwbouwproject.

[Afbeelding]

Ik heb de keuze €2250 als cadeau kaart voor de keuken. Of het bedrag ontvangen en elders kijken.

Voor mij is het allemaal nieuw.
Waar moet ik op letten?
Gouden tips zijn welkom.
Ik heb wel wat tips.

1. Zorg dat je van te voren een beetje weet wat je wilt qua keuken. Dat scheelt en zo kun je offertes goed
vergelijken.
2. Voel je zeker niet verplicht om een keuken te kopen bij het project-showroom, wat ze je ook vertellen.
3. Ga niet voor een vrijstaand eiland in die ruimte. Ik zie wel eens woningen met die vormgeving waar dan koste wat het kost een vrijstaand eiland in moet komen, die dan halverwege of zelfs in het woonkamergedeelte staat. Dat moet je niet willen.

Een L keuken bijv. Of een lange keuken zonder bovenkasten met kastenwand aan de andere muur zoals hier een paar posts terug gepost werd vind ik ook erg mooi.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2020 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.castello
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-07-2024
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:59:
[...]

Ik heb wel wat tips.

1. Zorg dat je van te voren een beetje weet wat je wilt qua keuken. Dat scheelt en zo kun je offertes goed
vergelijken.
2. Voel je zeker niet verplicht om een keuken te kopen bij het project-showroom, wat ze je ook vertellen.
3. Ga niet voor een vrijstaand eiland in die ruimte. Ik zie wel eens woningen met die vormgeving waar dan koste wat het kost een vrijstaand eiland in moet komen, die dan halverwege of zelfs in het woonkamergedeelte staat. Dat moet je niet willen.

Een L keuken bijv. Of een lange keuken zonder bovenkasten met kastenwand aan de andere muur zoals hier een paar posts terug gepost werd vind ik ook erg mooi.
Bedankt voor je reactie. Klopt, een kookeiland gaat hem zeker niet worden ivm de beperkte ruimte. Alhoewel ik wel gekozen heb voor een uitbouw.
Ik dacht inderdaad aan een L keuken.
Ik ga zoeken naar die post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbhastasi2
siemenz schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:36:
[...]

Tis maar waar je tijd voor hebt *O*. Het bedrag bij je next keuken ontbreekt alleen!
ja klopt, die hebben we nog niet binnen, maar ik verwacht ook niet dat het veel anders is (als het niet hoger is). Ik vroeg me alleen af , of dit wel realistische getallen zijn voor zo een keuken, met luxe apparatuur en onderdelen. Vind het zelf namelijk te hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbhastasi2
Barry|IA schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:42:
[...]

Je hebt tegen de muur een vormwand (duur, niet nodig) en aan het einde van de keuken een doorlopende stol. Vreemde ontwerpkeuze.
Tekening wordt nog verder uitgewerkt, deze is 1 van de tekeningen. Is al doorgestuurd door de keukenzaak. De andere tekeningen hebben dit weer niet.

Het ging mij vooral om de bedragen bij zo een keuken, moet ik echt rekening met dit soort bedragen voor zo een keuken? Je geeft aan is niet de bodemprijs omdat je ergens aangeeft dat je bij 5 bent geweest. Dat weten de keukenzaken natuurlijk niet van mekaar.

Hoezo denk je dat dit geen bodemprijs is? Wat zou een goede (bodem)prijs zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ik zit en beetje te puzzelen met de technische kant van onze toekomstige keuken.

Het gaat over de steun die het overhangende barretje heeft, welke aan de linkse kant (blauwe cirkel) onvoldoende is om enkel door het keramiek blad te laten dragen (inmiddels aangegeven door meerdere verkopers).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RvgJ34EQHIEkZuIREsLrJNOSBA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FRq6sVrLNBwcSwSMo0OO2cOo.png?f=fotoalbum_large

De rode lijn is de outline voor de kasten. Deze loopt onder de bar een beetje in om beenruimte te creëeren.
Het keramiek blad is compleet rechthoekig (geen uitsparing onder de bar dus) en bedekt het hele eiland (ongeveer 300x100x2cm) en de bar ligt daar bovenop (ongeveer 210x50x5cm).

Nu worden ons de volgende oplossingen aangeboden, maar allemaal leveren ze in aan beenruimte/esthetiek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWM1HdXkXiXbe9-9LcNs-YcCZAk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qVBQ9yJN7EWK7NSxzLwHSAKi.png?f=fotoalbum_large

Members only:

De vraag is, vraag ik iets technisch onmogelijks omdat reguliere leveranciers dit niet 'in de computer' hebben staan? Of moet ik een beetje doorzagen bij een leverancier om dit voor elkaar te krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door JackBol op 11-10-2020 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
De vraag is, vraag ik iets technisch onmogelijks omdat reguliere leveranciers dit niet 'in de computer' hebben staan?
Ik denk dat. Zo ervaar ik het tot nu toe in de keukenwereld. Maar sommige leveranciers zijn gewoon heel strikt om 'kwaliteit te garanderen'.
Pas als ze echt denken iets te kunnen verkopen, is meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

fbhastasi2 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:26:
[...]

ja klopt, die hebben we nog niet binnen, maar ik verwacht ook niet dat het veel anders is (als het niet hoger is). Ik vroeg me alleen af , of dit wel realistische getallen zijn voor zo een keuken, met luxe apparatuur en onderdelen. Vind het zelf namelijk te hoog...
Ik weet niet wat je next prijs gaat worden maar wij hebben deze opstelling:

siemenz in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

We zitten onder jouw prijs maar het is ook een (iets) kleinere keuken volgens mij.

Je hebt een hoop blad en kast ruimte. Dat maakt het denk ik best duur(der) dan je hoopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
.

[ Voor 99% gewijzigd door Barry|IA op 12-10-2020 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
Ada12 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:59:
Ik ben op zoek naar een goede combimagnetron (zonder draaiplateau) die zowel een goede oven als goede magnetron functie heeft.
Tips?

Heb de indruk (na veel reviews) dat Siemens de beste combimagnetrons heeft? Maar welke?
Niemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
  • Laatst online: 16-08 17:55
Kijk eens naar de 3 in 1 serie van ATAG met typenr CSX4674M. Momenteel een grote kanshebber voor mij.
Oven, magnetron en volwaardige stoomfunctie. 1,3 liter waterreservoir en oa glazen ovenschaal meegeleverd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d0puYIpy1Xr4fJXlTeqJjDjRlvE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Stcs8bXzZjg2d08JQRWLxvZ3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JackBol schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:50:
Ik zit en beetje te puzzelen met de technische kant van onze toekomstige keuken.

Het gaat over de steun die het overhangende barretje heeft, welke aan de linkse kant (blauwe cirkel) onvoldoende is om enkel door het keramiek blad te laten dragen (inmiddels aangegeven door meerdere verkopers).

[Afbeelding]

De rode lijn is de outline voor de kasten. Deze loopt onder de bar een beetje in om beenruimte te creëeren.
Het keramiek blad is compleet rechthoekig (geen uitsparing onder de bar dus) en bedekt het hele eiland (ongeveer 300x100x2cm) en de bar ligt daar bovenop (ongeveer 210x50x5cm).

Nu worden ons de volgende oplossingen aangeboden, maar allemaal leveren ze in aan beenruimte/esthetiek.

[Afbeelding]

***members only***

De vraag is, vraag ik iets technisch onmogelijks omdat reguliere leveranciers dit niet 'in de computer' hebben staan? Of moet ik een beetje doorzagen bij een leverancier om dit voor elkaar te krijgen?
Mijn ervaring: zodra je bij een keukenboer "tegen de stroming in" iets wil, ga je de absolute krankzinnige hoofdprijs betalen. Niet doen. Laat het geheel "uit de computer van de keukenboer" plaatsen en huur een interieurbouwer om er die eigen touch in aan te brengen.

Wij gaan een klassieke schouw maken in onze nieuwe keuken. Ik vroeg om een set sierlijsten op maat in de juiste kleur, zodat we een koof op maat konden laten plaatsen voor die sierlijsten. Voor het bedrag van die sierlijsten laat ik 2 schouwen maken door een vakman, inclusief sierlijsten. Moet ik het alleen even zelf in de juiste kleur schilderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VChunky
Maat, kleur, budget, inbouw?

Ik zoek een auto, iemand nog een tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Neuh.... Van mijn tips zou ik in deze niet uitgaan. Ik heb net 300 euro extra uitgegeven aan een solo magnetron omdat die een mooier frontje had..... Dat is ook eigenlijk het enige wat me echt boeit aan een magnetron. :) Maar da's een ondiep inbouwmodel voor in een bovenkastje en dus een solo.... We krijgen al 3 oventjes onder de inductieplaat.
Pagina: 1 ... 167 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1