Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:36
Ada12 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:53:
[...]

Ik vraag me af of je op mat zwart met houtstructuur ook elke vinger ziet. (Krijg wel grepen, dus dat zal schelen)

[Afbeelding]
Heb een aantal fronten getest op vingervlekken. Met name de kunststof houtlook fronten laten wel duidelijk vingervlekken zien. Bij Houtfineer / gebeitste fronten is dat veel minder.

Met name de Häcker Systemat Toronto en Pronorm Alba vond ik niet prettig.
De kunststof variant van Siematic (Onyx Oak) had dit een stuk minder.

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 07-10-2020 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
VChunky schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:41:
Ik kan geen catalogus vinden van Pronorm met alle details er in zoals kleuren, grepen, afmetingen, etc. De nieuwste catalogus laat vooral voorbeelden zien en dus niet alle opties.

Heeft iemand wel een link naar de juiste Pronorm catalogus met die details?
Pronorm lijkt alleen dit beschikbaar te stellen aan consumenten:
Highlights uit de nieuwe lijn
Catalogus 2019/2020 (maar ook hier staat geen overzicht van typenummers in)
Programma overzicht 2021 (X en Y lijn)
Grepencollectie 2021

Indien iemand anders andere documentatie heeft feel free to share :). Ik zoek met name een overzicht met typenummers van de kasten.

[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 07-10-2020 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
siemenz schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:00:
[...]

Ik denk dat je merk keuken belangrijk is om een prijs te bepalen. Als je een bedrag van rond de 15k in gedachte hebt met deze opstelling lijkt me een Systemat bijvoorbeeld haalbaar.

Ik zou persoonlijk niet voor zo'm Boretti gaan. Het ziet er mooi uit, maar ik heb begrepen dat het niet uitblinkt in kwaliteit.

Als jij echter echt zo'n combinatie wilt kan ik me voorstellen dat je keuze beperkt is
Boretti is zeker iets wat ook kan veranderen.
Bij de andere zaak heb ik het volgende apperatuur:
Falcon Fornuis
Pelgrim Afzuigkap
Pelgrim Koelkast
Pelgrim Combi magnetron
Pelgrim Vaatwasser
Dekker Kokendwaterkraan

Qua merken heb ik helaas geen indicatie wat goed is en wat minder....
Dus je tips/feedback wordt erg gewaardeerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-06-2022
SquareOne schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:47:
[...]

Heb een aantal fronten getest op vingervlekken. Met name de kunststof houtlook fronten laten wel duidelijk vingervlekken zien. Bij Houtfineer / gebeitste fronten is dat veel minder.

Met name de Häcker Systemat Toronto en Pronorm Alba vond ik niet prettig.
De kunststof variant van Siematic (Onyx Oak) had dit een stuk minder.
Dit is gelakt houtfineer, dus geen idee waar ik het mee kan vergelijken. Merk weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Toppe schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:47:
[...]

Wij hebben deze en daar zien we niet zoveel in. Natuurlijk wel kruimels en dergelijke maar verder niet nee.

Overigens is dit wel exact de reden om niet voor zwart sanitair te gaan en wél een waterontharder te plaatsen :)
Ah, mat zwart. Ik heb echt glimmend staal. Dat gunmetal-achtige RVS.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:43

Toppe

Oké ✅

FunkyTrip schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:56:
[...]

Goed om te weten. Twijfelde ook nog even voor deze kleur ten opzichte van 'normaal' RVS maar de keus is bij deze gemaakt :)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:02
Scr33x0r schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:47:
Wij hebben nu echt eindelijk een klap gegeven op onze keuken!

Het wordt dus:
Hacker Systemat, AV2035 GL Zwart
Topline Composiet Royal Black blad

Quooker Fusion Square Combi + Cube voor bruisend en koud water

Verder eigenlijk alle apparatuur van Siemens:
HM836GNB6 Combi Oven 56cm
HS836GTB6 Stoom Oven 56cm
SX857X00PE Vaatwasser
KI81RADE0 Koelkast
EX877LVV5E Kookplaat
LR96CAQ20 Afzuigkap

Vriezer komt los in de bijkeuken.

We gaan toch een greep op onze koelkast deur doen, daardoor kan de lelijke greeplijst vervallen. De onderste lades worden push to open, hierdoor heb je daar ook geen greeplijst. De greep is een klein greepje.

[Afbeelding]

Op de twee tekeningen missen even de wanden rond de kastenwand.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Waarom geen afzuiging in de inductieplaat? We wilden sowieso afvoer naar buiten, dat kan door de fundering, maar met insectenfilters bla bla had ik er al niet zo'n zin meer in. We hebben een afzuigkap gekozen die vrij klein ingebouwd kan worden in een koof van 20cm en dat is prima. Kunnen we daar nog spotjes in doen.
Wellicht overheen gelezen. Mag ik vragen wat dit gekost heeft? Idealiter ook een prijs zonder apparatuur. Ben voornamelijk benieuwd naar de prijs van de opstelling. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

SX857X00PE Vaatwasser
KI81RADE0 Koelkast
EX877LVV5E Kookplaat
LR96CAQ20 Afzuigkap

Ben wel benieuwd naar de gedachte achter deze keuzes. Waarom 2x hoge oven bv en niet 2 compacte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Laatst online: 00:08
Source90 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:08:
[...]

Wellicht overheen gelezen. Mag ik vragen wat dit gekost heeft? Idealiter ook een prijs zonder apparatuur. Ben voornamelijk benieuwd naar de prijs van de opstelling. :+
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Prijs voor alleen apparatuur heb ik niet helaas, we zaten eerst op 3.000 minder, maar dat was nog met een gewone oven en dus geen stoomoven (iets van 400 euro duurder), zonder Quooker cube (600 duurder geloof ik), met de andere afzuigkap (Novy 6830, ook 400 duurder geloof ik) ipv de Siemens die we nu hebben en met andere inductieplaat (ook 500 euro duurder). En verder hadden we nog geen push-to-open onder lades en wat een dingetje was is dat het blad tot max 302 kon, dus onze eind kasten zijn iets ingekort (1182mm ipv 1200mm, wat dus ook meer kostte).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Toppe schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:05:
[...]

Goed om te weten. Twijfelde ook nog even voor deze kleur ten opzichte van 'normaal' RVS maar de keus is bij deze gemaakt :)
Als je een kokendwater kraan wilt, moet je realiseren dat Quooker geen gun-metal heeft. Selsiusz wel.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
FunkyTrip schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:56:
[...]

Hier heb ik ook nog even bij staan kijken omdat ik de look erg tof vindt, maar de verkoper gaf al aan dat hij dat eerlijk gezegd nog niet kon adviseren. De techniek achter de kleurvorming is nog vrij nieuw dus daarom nog niet goed doorontwikkeld. Is zeer kras gevoelig en laat, zoals te zien is, vlekken achter.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Wij gaan idd ook niet voor de gunmetal maar het zwartere (gepoedercoate?) materiaal. Past ook beter bij de zwarte quooker imho.
Ik heb nog de keuze tussen lanesto of franke vwb de spoelbak. Franke schijnt iets duurder maar of het ook beter/anders is, dat kan ik nergens terugvinden. Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Laatst online: 05-07-2024
siemenz schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:20:
[...]

Ik moet zeggen dat ik van de hele DMG, het label "Mandemakers" wel de mooiste keukens vind hebben.
We waren voor de grap gaan kijken bij Mandemakers in Amersfoort omdat we in de buurt waren en ik de VT Wonen keuken wilde zien. Maar wat een mooie opstellingen en uitvoeringen hebben ze daar staan zeg. Ook qua styling zag het erg erg goed uit. Mooier dan 99% van de keukenzaken. We liepen weg met een aantal nieuwe ideeën. Dat had ik niet verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:13

DropjesLover

Dit dus ->

joshje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:08:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Ja qua merk keuken heb ik eigenlijk geen idee.....
Ik ben natuurlijk nog erg nieuw in dit wereldje O+

Apparatuur heb ik wel uitgestippeld en dan wil ik graag dit:
AEG FSK52617P Vaatwasser
AEG SFE81821DS Koelkast
Boretti BPCN45AN Combi magnetron
Boretti ML9015IFSMAT Fornuis inductie
Boretti SHP990AN Afzuigkap
Quooker 22+XRVS Kokend waterkraan
Boretti is zonder uitzondering een rebrand + x% prijs van een ander merk. Zelf maken ze helemaal niks.

Persoonlijk zou ik nooit bij Mandemakers kopen, puur vanwege de manier van zaken doen van hun in al hun dochterbedrijven (en dat zijn er veeeeel). Offertes als koopcontract presenteren, prijsafspraken, en het ergste... geen offerte kunnen maken zonder dat je als klant een richtprijs genoemd hebt. Hun winkelprijs zal altijd een paar duizend boven je genoemde richtprijs zijn, ongeacht wat je genoemd hebt, en dan nog wat mooie klantenkorting van af, iedereen blij, jij denkt mooi €2k korting te hebben.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Alic3 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:28:
[...]

We waren voor de grap gaan kijken bij Mandemakers in Amersfoort omdat we in de buurt waren en ik de VT Wonen keuken wilde zien. Maar wat een mooie opstellingen en uitvoeringen hebben ze daar staan zeg. Ook qua styling zag het erg erg goed uit. Mooier dan 99% van de keukenzaken. We liepen weg met een aantal nieuwe ideeën. Dat had ik niet verwacht!
Klopt dat had ik ook, ben ook in Amersfoort geweest en was ook verbaasd over de kwaliteit die het uitstraalde.

Ook die Siematic 'hoek' boven zag er prachtig uit. ............. maar ik ga er geen keuken bestellen :)

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:21
Laatst bij Marquardt geweest en daar een keuken laten maken op papier naar onze wens. Toch wat twijfels over de zaak qua service en nog veel openstaande vragen.

Komende zaterdag een afspraak staan bij Verdonk na de goede verhalen hier. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

DropjesLover schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:42:
[...]

Boretti is zonder uitzondering een rebrand + x% prijs van een ander merk. Zelf maken ze helemaal niks.

Persoonlijk zou ik nooit bij Mandemakers kopen, puur vanwege de manier van zaken doen van hun in al hun dochterbedrijven (en dat zijn er veeeeel). Offertes als koopcontract presenteren, prijsafspraken, en het ergste... geen offerte kunnen maken zonder dat je als klant een richtprijs genoemd hebt. Hun winkelprijs zal altijd een paar duizend boven je genoemde richtprijs zijn, ongeacht wat je genoemd hebt, en dan nog wat mooie klantenkorting van af, iedereen blij, jij denkt mooi €2k korting te hebben.
Ik heb altijd begrepen dat bertazonni een goed merk is voor die 'stoves' . Of je moet voor merken als "steel' gaan maar die kosten 10k ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Laatst online: 23:44

Het wordt dus:

SX857X00PE Vaatwasser
KI81RADE0 Koelkast
EX877LVV5E Kookplaat
LR96CAQ20 Afzuigkap

We gaan toch een greep op onze koelkast deur doen, daardoor kan de lelijke greeplijst vervallen. De onderste lades worden push to open, hierdoor heb je daar ook geen greeplijst. De greep is een klein greepje.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Waarom geen afzuiging in de inductieplaat? We wilden sowieso afvoer naar buiten, dat kan door de fundering, maar met insectenfilters bla bla had ik er al niet zo'n zin meer in. We hebben een afzuigkap gekozen die vrij klein ingebouwd kan worden in een koof van 20cm en dat is prima. Kunnen we daar nog spotjes in doen.
Mooie keuken!
Is dat een standaard maat, die hoge kasten tot het plafond? Of maatwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 13:36

Het wordt dus:

SX857X00PE Vaatwasser
KI81RADE0 Koelkast
EX877LVV5E Kookplaat
LR96CAQ20 Afzuigkap

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Hoe diep is je eiland? Aangezien je een Cube hebt gekocht zal deze in de kast aan de achterzijde van het eiland geplaatst moeten worden.

Verder zou ik heel goed nadenken over de verlengde deuren aan de achterzijde. Door die deuren icm de gesloten zijwanden verlies je super veel werkruimte. Aan de zijkant of achterzijde kan je nu niet prettig meer staan.
Daarnaast denk ik dat de deuren aan de achterkant er na 6 maanden al niet meer uitzien. Trek maar eens een kras over de monster deur in de showroom. Je zal zien dat er dan een witte onderlaag tevoorschijn komt.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

JackBol schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:54:
[...]

Als je een kokendwater kraan wilt, moet je realiseren dat Quooker geen gun-metal heeft. Selsiusz wel.
Klopt, maar de keus voor ‘normaal rvs’ is nu gemaakt. Moet geen vlekken zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Kapitein Merijn schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:18:
[...]

Hoe diep is je eiland? Aangezien je een Cube hebt gekocht zal deze in de kast aan de achterzijde van het eiland geplaatst moeten worden.

Verder zou ik heel goed nadenken over de verlengde deuren aan de achterzijde. Door die deuren icm de gesloten zijwanden verlies je super veel werkruimte. Aan de zijkant of achterzijde kan je nu niet prettig meer staan.
Daarnaast denk ik dat de deuren aan de achterkant er na 6 maanden al niet meer uitzien. Trek maar eens een kras over de monster deur in de showroom. Je zal zien dat er dan een witte onderlaag tevoorschijn komt.
105 diep.. van de cube weten we ja, daar offeren we graag kastje voor op.. wel goeie over die doorlopende fronten, we vinden het mooier tot aan de grond, maar goeie suggestie. Zijn die AV2035 fronten dan zo slecht? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Scr33x0r op 07-10-2020 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
onne schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:56:
[...]

Mooie keuken!
Is dat een standaard maat, die hoge kasten tot het plafond? Of maatwerk?
Uh ja, past net met een iets verlaagde plint geloof ik, 261 is het plafond als het goed is, mocht het toch niet passen dan gaan we andere oplossing verzinnen, moeten wachten tot plafond klaar is en de dekvloer erin ligt om de echte afmeting te weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 21:47
Vraagje mbt inductiekookplaats

Het aanrechtblad wat we krijgen is 2,8 cm dik (ikea)

Nu hebben we de volgende kookplaat op het oog;

https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications

Ik heb er nog wel de volgende vragen over:
Dikte keukenblad 3,5 cm, gaat dit problemen opleveren met onze aanrechtblad?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:34
Lijkt me geen probleem, weet ook niet waar de specificatie vandaan komt (nodig als vlees voor de bevestigingsklemmen?),

Etna zelf zegt er iets anders over (30-50mm?, maar volgens mij komt dat zo nauw niet)
https://www.etna.nl/wp-co...T_KI560ZT-NL_EN_FR_DE.pdf

[ Voor 21% gewijzigd door mitsumark op 07-10-2020 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:18
SquareOne schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:52:
[...]

Pronorm lijkt alleen dit beschikbaar te stellen aan consumenten:
Highlights uit de nieuwe lijn
Catalogus 2019/2020 (maar ook hier staat geen overzicht van typenummers in)
Programma overzicht 2021 (X en Y lijn)
Grepencollectie 2021

Indien iemand anders andere documentatie heeft feel free to share :). Ik zoek met name een overzicht met typenummers van de kasten.
Super bedankt man, apart dat ze het in allemaal aparte catalogi stoppen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
DropjesLover schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:42:
[...]

Dank voor je reactie!
Mijn ervaring met mandemakers was eigenlijk niet verkeerd. Ik werd erg vriendelijk geholpen, kreeg goeie adviezen, Verkoper was erg netjes, rustig en absoluut niet opdringerig. Wij kregen alle tijd om rustig rond te kijken, te vragen etc.

Ik vond dat deze verkoper het juist erg goed deed ten opzichte van de andere zaken waar wij geweest zijn.
Zo ben ik vorige week in Duitsland geweest bij Stall.de maar die leek alsof hij er helemaal geen zin in had.

Boretti heb ik erg gemengde meningen over gelezen tot nu toe. Bij de andere keukenzaak met wie ik eigenlijk in zee wil gaan (Nobel) bieden ze een Falcon fornuis aan. Hier lees ik zelf betere ervaringen over.

Binnenkort een 2de afspraak daar hopelijk heb ik dan meer concreets op papier en ook het merk keuken beter in kaart. Aangezien ik hier geen idee over heb.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alpeko
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-08 13:22
Heeft iemand nog tips mbt montage? We hebben wel een mannetje die ervaren is in plaatsen van keukens maar die wil geen kookplaat en vaatwasser aansluiten. Vanwege aansprakelijkheid gok ik. Doen monteurs die je via de keukenboer krijgt dat dan wel? Of moet je daar dan een erkend installateur van electra en water voor laten komen? Ook zullen we als we het zelf regelen nog moeten zorgen voor leidingwerk en afvoer naar buiten voor de afzuiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 08:30

NDF82

Doomed Space Marine

Ada12 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:53:
[...]

Ik vraag me af of je op mat zwart met houtstructuur ook elke vinger ziet. (Krijg wel grepen, dus dat zal schelen)

[Afbeelding]
In mijn ervaring nauwelijks. Bij normaal dagelijks gebruik zien we geen vingers. Alleen wanneer de kinderen vette chips vingers hebben zie je vet vlekken.

Bij ons is het trouwens zwart gelakt eikenhout fineer, greeploos. Dus de fronten worden veel aangeraakt.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

alpeko schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:52:
Heeft iemand nog tips mbt montage? We hebben wel een mannetje die ervaren is in plaatsen van keukens maar die wil geen kookplaat en vaatwasser aansluiten. Vanwege aansprakelijkheid gok ik. Doen monteurs die je via de keukenboer krijgt dat dan wel? Of moet je daar dan een erkend installateur van electra en water voor laten komen? Ook zullen we als we het zelf regelen nog moeten zorgen voor leidingwerk en afvoer naar buiten voor de afzuiging.
Dan komt inderdaad voor een halve dag even een elektricien en loodgieter langs.
joshje schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:59:
[...]

Dank voor je reactie!
Mijn ervaring met mandemakers was eigenlijk niet verkeerd. Ik werd erg vriendelijk geholpen, kreeg goeie adviezen, Verkoper was erg netjes, rustig en absoluut niet opdringerig. Wij kregen alle tijd om rustig rond te kijken, te vragen etc.

Ik vond dat deze verkoper het juist erg goed deed ten opzichte van de andere zaken waar wij geweest zijn.
Zo ben ik vorige week in Duitsland geweest bij Stall.de maar die leek alsof hij er helemaal geen zin in had.

Boretti heb ik erg gemengde meningen over gelezen tot nu toe. Bij de andere keukenzaak met wie ik eigenlijk in zee wil gaan (Nobel) bieden ze een Falcon fornuis aan. Hier lees ik zelf betere ervaringen over.

Binnenkort een 2de afspraak daar hopelijk heb ik dan meer concreets op papier en ook het merk keuken beter in kaart. Aangezien ik hier geen idee over heb.....
Oh ze zijn ook vriendelijk hoor, daar niet van. Ze zijn zeker gericht op klantervaring en verkopen, dat doe je niet door onvriendelijk te zijn en er bij te staan alsof je geen zin hebt ;)

Maar de andere bedrijfsvoeringen zijn... dubieus. Met name de prijsopbouw.
Had je een budget genoemd van 25k ipv 15k dan had je een minimaal chiquere keuken gehad met een prijs van hun van 28k maar met klantenkorting zodat je op 26k uit kwam (want kom op nou meneer, dit is toch echt een chique keuken en die 1k extra, is op het totaal toch niet zo veel, anders gaat u dat altijd zien en bedenken).

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
DropjesLover schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:48:
[...]

[...]

Oh ze zijn ook vriendelijk hoor, daar niet van. Ze zijn zeker gericht op klantervaring en verkopen, dat doe je niet door onvriendelijk te zijn en er bij te staan alsof je geen zin hebt ;)

Had je een budget genoemd van 25k ipv 15k dan had je een minimaal chiquere keuken gehad met een prijs van hun van 28k maar met klantenkorting zodat je op 26k uit kwam (want kom op nou meneer, dit is toch echt een chique keuken en die 1k extra, is op het totaal toch niet zo veel, anders gaat u dat altijd zien en bedenken).
Qua prijsopbouw ben ik het helemaal met je eens! Je hebt me in ieder geval goed aan het denken gezet maar hierdoor heb ik ook weer veel vragen :P

Iemand hier toevallig ervaring met Falcon fornuizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-09 14:41
In onze huidige keuken hebben we een Fenix werkblad, nu inmiddels 3 jaar in gebruik. Prachtig qua looks en feel, maar niet altijd even gebruiksvriendelijk (nee de strijkbout hack werkt echt niet). Krasjes en vlekken vs looks is een afweging die lastig is.

Nu heb ik van de week een afspraak gehad bij Eigenhuis keukens, daar werd een kunstof blad getoond, dat niet Fenix betreft maar wel erg in de buurt komt qua kleur en ook qua gevoel. Het zou tevens een stuk harder zijn dan Fenix. Heeft iemand ervaring met dit werkblad? de naam is me helaas ontschoten.

We willen graag een (mat) zwart werkblad, dat goed samen gaat met de AV2035 mat zwarte frontjes van het kookeiland, maar liever dus geen Fenix meer. Iemand nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Composiet? Eigenlijk het enige wat ik mij kan bedenken. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:18
[b]Chabio in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
We willen graag een (mat) zwart werkblad, dat goed samen gaat met de AV2035 mat zwarte frontjes van het kookeiland, maar liever dus geen Fenix meer. Iemand nog andere tips?
http://www.caesarstone.be...assico/3101-piatto-black/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:05

Freakie1NL

Grote Baas

[...]

[...]

Waarschijnlijk is het al eerder in dit topic langs gekomen, maar zou je niet budget geheim kunnen houden voor de verkoper? "Wat is uw budget", "Niet relevant, laten we kijken naar hoe ik de keuken wil en dan verteld u wat dit kost" "Ja maar daar is uw budget voor nodig" "Hoezo? Als we hem samen stellen zoals ik dat wil kunt u aangeven wat het gaat kosten, en ik weet dan of dat past". Zal iemand vast wel geprobeerd hebben toch.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
Wij melden altijd dat we uitgaan van een taakstellend budget. Dus vertel maar wat onze wensen kosten. Als dat een probleem wordt, hebben we het daarna wel over hoe we het aanpassen. Werkt altijd wel, zeker als je duidelijk maakt serieus te zijn en te weten dat je niet de goedkoopste smaak hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

alpeko schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:52:
Of te wel dat mannetje heeft ervaringen mee het in elkaar schroeven van meubels? Zo moeilijk zijn keukenkastjes nou ook weer niet, als hij geen leidingwerk doet, geen aansluitingen tja wat heb je er dan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Freakie1NL schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:59:
[...]

Waarschijnlijk is het al eerder in dit topic langs gekomen, maar zou je niet budget geheim kunnen houden voor de verkoper? "Wat is uw budget", "Niet relevant, laten we kijken naar hoe ik de keuken wil en dan verteld u wat dit kost" "Ja maar daar is uw budget voor nodig" "Hoezo? Als we hem samen stellen zoals ik dat wil kunt u aangeven wat het gaat kosten, en ik weet dan of dat past". Zal iemand vast wel geprobeerd hebben toch.
Klopt, hebben vrienden van mij geprobeerd bij 2 toko's van de Mandemakersgroep.
Konden geen offerte maken 8)7
Gewoon het offerte-systeem kon er niet mee overweg, want dan kon er geen korting berekend worden oid.

Vandaar dat ik het ook aanhaal, en echt tot smerige praktijken bestempel.

[ Voor 6% gewijzigd door DropjesLover op 08-10-2020 14:08 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

DropjesLover schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:07:
[...]

Gewoon het offerte-systeem kon er niet mee overweg, want dan kon er geen korting berekend worden oid.

Gewoon €100.000 zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
Dan komen ze met een offerte van 200k.
En dan geven ze je een super deal waardoor je nog maar 120k hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
DropjesLover schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:07:
[...]

Lol, het systeem had een 'budget' nodig om een korting te kunnen berekenen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Flix20 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:21:
[...]

Dan komen ze met een offerte van 200k.
En dan geven ze je een super deal waardoor je nog maar 120k hoeft te betalen.
Exact :P
SquareOne schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:24:
[...]

Lol, het systeem had een 'budget' nodig om een korting te kunnen berekenen? 8)7
Yep, zonder richtprijs kon er niks.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Ja, nou ik weet dan hoe laat het is en zou dan rechtsomkeer maken. Wat een onzin, bij geen enkel ander product (uitzonderingen eventueel badkamers) vraagt men naar je budget.

Is gewoon precies hoe ze werken budget + 10% a 20% = de unieke deal.

Gigantische informatie asymmetrie, die gasten weten donders goed wat alles kost. Zolang jij dat geheim houdt, hou ik mijn budget geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Freakie1NL schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:53:
Ja, nou ik weet dan hoe laat het is en zou dan rechtsomkeer maken. Wat een onzin, bij geen enkel ander product (uitzonderingen eventueel badkamers) vraagt men naar je budget.

Gigantische informatie asymmetrie, die gasten weten donders goed wat alles kost. Zolang jij dat geheim houdt, hou ik mijn budget geheim.
Wat ik niet goed begrijp is waarom er niet gewoon configurators zijn voor keukens met prijzen. Op basis van dit topic zie je wel dat daar enorme behoefte aan is.
Als ik het naar mijn situatie betrek: mijn opstelling staat in principe vast. Die wil ik bouwen in een configurator. Vervolgens zou ik willen bekijken - wat kost dit in Pronorm prijsgroep 1, wat kost dit in pronorm prijsgroep 2, wat kost dit in Siematic prijsgroep 0, etc....
Niet alle fabrikanten hebben dezelfde kasten maar met een flinke tabel zou je best de productnummers van soortgelijke kasten aan elkaar kunnen koppelen.

Houden de fabrikanten dit tegen in hun contracten met de keukenboeren? Als in "er mag geen transparantie geboden worden ten aanzien van prijzen aan consument"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

SquareOne schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:11:
[...]

Houden de fabrikanten dit tegen in hun contracten met de keukenboeren? Als in "er mag geen transparantie geboden worden ten aanzien van prijzen aan consument"?
Van witgoed voor de keuken kan je zelf de adviesprijs opzoeken (vaak onzin, marktprijs meestal veel lager). Dat vinden keukenboeren al niet leuk, want dat kan je makkelijk weerleggen. Dus zou mij niets verbaasden als wat jij schets inderdaad zo is.

Het is natuurlijk voor een verkoper veel makkelijker om iets te verkopen onder het mom voor jouw nu een speciale korting. Dan dat hij moet verklaren dat de prijzen van het witgoed al 40% duurder zijn en dat dit voor de rest ook geld. Dan is een korting van 20% in ene niet meer aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikh.
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23-11-2022
Hoi Allemaal,

Al een tijdje lees ik mee om inspiratie op te doen. Samen met mijn vriendin hebben wij namelijk onze eerste woning gekocht. een nieuwbouw tussenwoning.

Als eerste willen we de indeling vastleggen. de ruimte is 2,48m breed en 3,40mlang.

De meeste zullen bij deze ruimte voor een hoekopstelling kiezen, maar wij vinden een parallelle opstelling mooier en moderner overkomen. Met een hoekopstelling heb je vaak ook een hoge kast aan de kant van je woonkamer staan. We zijn bang dat dit licht wegneemt en de doorgang naar de keuken klein laat ogen.
In sketchup heb ik de volgende opstellingen getekend:

1
Links: werkblad 3m lang 65cm diep, 2 lades van 1,20 en in het midden een vaatwasser.
rechts: 3 hoge kasten
vrije ruimte tussenin: 1,23m

vinden we een erg mooie opstelling. kleine twijfel of we hierbij wel genoeg werkbladruimte hebben. apparaten kunnen we opbergen in de kast en zijn beide geen koffiedrinkers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDUG7J3JQdBeJJXy2NjQHr-TsYA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/FPW7A1oevV6Uz2cNGechVdWR.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0uW0fFAN3bt02Ip5BZa6i6_qV0A=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/pAGz4B8nKQ44fwWlTV1aaLS8.png?f=fotoalbum_tile

2
Links: werkblad 3m lang 65cm diep, 3 lades (mooie doorlopende lijnen)
Rechts: werkblad 1,8m lang 60 cm diep 2 hoge kasten,

opstelling is wat minder symmetrisch dan de eerste

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhFP3Zbj4Lt9p5GY8nNbWEGAY9o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Ofz9sP7GXyUhmbc1QVjvldDi.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CoiqWdEWEVRKCXp9GjiPcZ6dJuk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/agjwL00xQpqfzDSKWmRSSmpj.png?f=fotoalbum_tile

We hebben weinig ervaring met keukens, dus we zijn benieuwd naar jullie meningen over deze opstellingen:
wel/niet parallel in deze ruimte
wel/niet genoeg werkblad
voor/nadelen

Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
SquareOne schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:11:
[...]

Wat ik niet goed begrijp is waarom er niet gewoon configurators zijn voor keukens met prijzen. Op basis van dit topic zie je wel dat daar enorme behoefte aan is.
Als ik het naar mijn situatie betrek: mijn opstelling staat in principe vast. Die wil ik bouwen in een configurator. Vervolgens zou ik willen bekijken - wat kost dit in Pronorm prijsgroep 1, wat kost dit in pronorm prijsgroep 2, wat kost dit in Siematic prijsgroep 0, etc....
Niet alle fabrikanten hebben dezelfde kasten maar met een flinke tabel zou je best de productnummers van soortgelijke kasten aan elkaar kunnen koppelen.

_O-
Dit bestaat al, ik werk er dagelijks mee. Software kost een vermogen en moet bijna dagelijks geüpdatet worden. Nog steeds interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:23

orf

erikh. schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:20:
Hoi Allemaal,

Al een tijdje lees ik mee om inspiratie op te doen. Samen met mijn vriendin hebben wij namelijk onze eerste woning gekocht. een nieuwbouw tussenwoning.

Als eerste willen we de indeling vastleggen. de ruimte is 2,48m breed en 3,40mlang.

De meeste zullen bij deze ruimte voor een hoekopstelling kiezen, maar wij vinden een parallelle opstelling mooier en moderner overkomen. Met een hoekopstelling heb je vaak ook een hoge kast aan de kant van je woonkamer staan. We zijn bang dat dit licht wegneemt en de doorgang naar de keuken klein laat ogen.

1
Links: werkblad 3m lang 65cm diep, 2 lades van 1,20 en in het midden een vaatwasser.

vinden we een erg mooie opstelling. kleine twijfel of we hierbij wel genoeg werkbladruimte hebben. apparaten kunnen we opbergen in de kast en zijn beide geen koffiedrinkers.

[Afbeelding][Afbeelding]

2

[Afbeelding][Afbeelding]

We hebben weinig ervaring met keukens, dus we zijn benieuwd naar jullie meningen over deze opstellingen:
wel/niet genoeg werkblad
voor/nadelen

Hoor het graag!
Ik vind oversteken met een hete pan om af te gieten niet zo’n fijn idee. Daarom liever koken en spoelen aan dezelfde kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Hoi Allemaal,

1

[Afbeelding][Afbeelding]

2

[Afbeelding][Afbeelding]

wel/niet genoeg werkblad
voor/nadelen

Hoor het graag!
Ik zou persoonlijk gaan voor werkblad opstelling van keuken 1, en dan de kasten van keuken 2.
Meer werkblad en zoals bovengenoemd, koken en spoelen op een enkel werkblad.
Freakie1NL schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:53:

Ik doe uit principe ook geen zaken met zaken die dit soort praktijken doen.
Zelfde met de badkamer. Als jij geen openheid van prijzen geeft, dan gaan wij geen zaken doen.
Je mag me wel van een hoop informatie voorzien, maar ik ga niet met je in zee.
Toevallig net zowel een keuken als badkamer aangeschaft, en ben nu m'n ouders aan het helpen een badkamer uit te zoeken.
M'n vriendin vindt me soms wel vervelend met m'n doortastend (lees koppigheid) maar wat dat betreft ben ik een principekut :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastmanstanding
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-09 16:31
Heeft iemand ervaring met een oude keuken tweedehands verkopen? Onze keuken wordt uitbreid, maar de keuken die erin zit van de vorige bewoners is een L keuken, 2 m x 3,7 m, van Bruynzeel, ongeveer 6 jaar oud maar erg mooi nog. Het zou inclusief Bosch appartuur (kookplaat, koolkast, combimagnetron), wasbak met boiler (geen kokende water), en compositeit werkblad. De prijs van toen was 10K.

Is het de moeite waard om het te proberen verkopen? Via Marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb nog geen ervaring met onze nieuwe keuken (huis staat er nog niet), maar na een stuk of 10 keukenzaken bezocht te hebben zijn we uitgekomen bij De Knikker in Alphen. Wat een verademing was dat zeg, enorm vriendelijke verkoper die goed mee dacht en ons ook onzinnige en dure dingen afraadde omdat het in de praktijk onzin is. (voorbeeld: Mijn gekozen handgreepjes waren in totaal bijna 500 euro, hij kwam terug om te vragen of we dat het wel waard vonden en kwam met een goedkoper alternatief dat bijna hetzelfde was)

Al met al zijn we enorm goed geholpen en hebben het volste vertrouwen in de plaatsing.
Lastmanstanding schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:40:
Heeft iemand ervaring met een oude keuken tweedehands verkopen? Onze keuken wordt uitbreid, maar de keuken die erin zit van de vorige bewoners is een L keuken, 2 m x 3,7 m, van Bruynzeel, ongeveer 6 jaar oud maar erg mooi nog. Het zou inclusief Bosch appartuur (kookplaat, koolkast, combimagnetron), wasbak met boiler (geen kokende water), en compositeit werkblad. De prijs van toen was 10K.

Geen ervaring mee, maar mijn eerste gedachte is dat ik het de koper het er zelf uit zou laten halen om gesteggel over kapot/defect te voorkomen.

[ Voor 37% gewijzigd door Mad-Matt op 08-10-2020 15:44 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
@erikh. Waarom niet een U. Dan laat je het werkblad onder het raam doorlopen en dan de hoge kastenwand houden.

@Lastmanstanding Er zijn ook bedrijven die oude keukens kopen en weer verkopen. Dat hebben wij laatst ook gedaan. Denk niet dat je er op marktplaats heel veel meer voor krijgt en dan weet je ten minste dat het fatsoenlijk verwijderd wordt door een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:49
Lastmanstanding schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:40:

Wij hebben onze keuken verkocht via marktplaats inclusief apparatuur (voornamelijk Whirlpool + siemens vaatwasser uit 2016). De keuken is 15 jr oud en wordt aankomend weekend gedemonteerd door de koper zelf. Wij krijgen er nog een paar honderd euro voor. Verwacht geen hoofdprijzen via marktplaats, wij kregen ook biedingen van enkele tientjes 8)7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Kapitein Merijn schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:24:
[...]

_O-
Dit bestaat al, ik werk er dagelijks mee. Software kost een vermogen en moet bijna dagelijks geüpdatet worden. Nog steeds interesse?
Prima dat software geld kost. Maar hier ligt waarschijnlijk ook een deel van het probleem. De leverancier van deze software wilt waarschijnlijk niet dat deze software online wordt aangeboden aan consumenten - al dan niet door een lobby vanuit de keukenwereld.

Daarnaast is die software schijnbaar niet heel makkelijk. Bij mij waren ze nog niet heel welwillend om vragen te beantwoorden: "wat kost dit plaatje nu bij Leverancier A in prijsgroep X" en "wat kost dit plaatje nu als ik upgrade naar Leverancier B in prijsgroep Y". Dat was 'veel' werk om om te zetten en ik moest die keuze vooraf maar maken.

Enige wat je te horen krijgt is als je voor Leverancier B gaat in prijsgroep Y gaat dan wordt het echt véél duurder. Het probleem zit er dus in dat de consument dat op geen enkele wijze kan valideren.

Daarnaast heeft elke keukenwinkel maar weer een beperkte set aan fabrikanten in hun software staan. Dat helpt ook niet om een totaaloverzicht te krijgen.

Ik realiseer met dat er een hoop mensen die het geen bal interesseert en niet eens weten wat voor een keuken ze kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikh.
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23-11-2022
orf schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:26:
[...]

Ik vind oversteken met een hete pan om af te gieten niet zo’n fijn idee. Daarom liever koken en spoelen aan dezelfde kant.
Flix20 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:38:
[...]

Ik zou persoonlijk gaan voor werkblad opstelling van keuken 1, en dan de kasten van keuken 2.
Meer werkblad en zoals bovengenoemd, koken en spoelen op een enkel werkblad.
Inderdaad ook een goede optie om die aan 1 zijde te houden. Was eerst bang dat het stukje werkblad aan de andere kant dan een rommelblad zou worden zonder functie, maar aan de andere kant wel een mooie plek om apparaten (tijdelijk) kwijt te kunnen.

@Greencap Met een U ben ik bang dat het te vol wordt. Zou wel het probleem van een te klein werkblad oplossen. ik zal het is intekenen om te kijken hoe het er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastmanstanding
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-09 16:31
Pellicaantje schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:06:
[...]

Wij hebben onze keuken verkocht via marktplaats inclusief apparatuur (voornamelijk Whirlpool + siemens vaatwasser uit 2016). De keuken is 15 jr oud en wordt aankomend weekend gedemonteerd door de koper zelf. Wij krijgen er nog een paar honderd euro voor. Verwacht geen hoofdprijzen via marktplaats, wij kregen ook biedingen van enkele tientjes 8)7.
Dank je wel voor je ervaring. Bij Marktplaats krijg je nooit de hoofdprijs. De keukenverkoper vandaag had dat we de keuken zou kunnen verkopen voor 1000 tot 1500 euro. Dat vertrouw ik natuurlijk niet, mijn partner gelooft er meer in dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

SquareOne schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:18:
[...]

Daarnaast is die software schijnbaar niet heel makkelijk. Bij mij waren ze nog niet heel welwillend om vragen te beantwoorden: "wat kost dit plaatje nu bij Leverancier A in prijsgroep X" en "wat kost dit plaatje nu als ik upgrade naar Leverancier B in prijsgroep Y". Dat was 'veel' werk om om te zetten en ik moest die keuze vooraf maar maken.
Vreemd want onze adviseur had de optie om verschillende uitvoeringen te maken, dan was het een kwestie van per kast de uitvoering kiezen, dat is nog geen 10 seconde per kast hoor.

Uiteindelijk rolt daar ook gewoon netjes een prijs uit.

Wij hebben bewust de keuze gemaakt om niet via DMG te oriënteren en dan vinden wij erg positief. Vandaag aangegeven dat we best die keuken willen kopen maar dat we wel ‘ontbindende voorwaarden’ willen voor 2 maanden, was geen probleem :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Toppe schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:59:
[...]

Vreemd want onze adviseur had de optie om verschillende uitvoeringen te maken, dan was het een kwestie van per kast de uitvoering kiezen, dat is nog geen 10 seconde per kast hoor.

Uiteindelijk rolt daar ook gewoon netjes een prijs uit.

Wij hebben bewust de keuze gemaakt om niet via DMG te oriënteren en dan vinden wij erg positief. Vandaag aangegeven dat we best die keuken willen kopen maar dat we wel ‘ontbindende voorwaarden’ willen voor 2 maanden, was geen probleem :9
Schijnbaar dan de verkeerde keukenverkoper voor mijn neus gehad.
https://simar.nl/weboplossingen/keukencreator/

Volgens mij is dit software die door een aantal keuken winkels wordt gebruikt. Ze bieden ook een keukencreator aan die in een online tool voor klanten kan worden ingezet. Blijkbaar zou het zelfs mogelijk moeten zijn om de klant een prijs te laten zien in die tool.
"Wanneer merken in KIMS-Sales beschikbaar zijn is een koppeling mogelijk met de KIMS-Sales webversie om direct een prijsindicatie te geven of zelfs de keuken direct online bij u te bestellen"

Nog maar eens zoeken welke partijen dit aanbieden. Want hetgeen ik dus hierboven suggereerde bestaat inderdaad al maar wordt nog niet op hele grote schaal ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

SquareOne schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:12:
[...]

Schijnbaar dan de verkeerde keukenverkoper voor mijn neus gehad.
https://simar.nl/weboplossingen/keukencreator/

Volgens mij is dit software die door een aantal keuken winkels wordt gebruikt. Ze bieden ook een keukencreator aan die in een online tool voor klanten kan worden ingezet. Blijkbaar zou het zelfs mogelijk moeten zijn om de klant een prijs te laten zien in die tool.
"Wanneer merken in KIMS-Sales beschikbaar zijn is een koppeling mogelijk met de KIMS-Sales webversie om direct een prijsindicatie te geven of zelfs de keuken direct online bij u te bestellen"

Nog maar eens zoeken welke partijen dit aanbieden. Want hetgeen ik dus hierboven suggereerde bestaat inderdaad al maar wordt nog niet op hele grote schaal ingezet.
Simar gebruikt Nolte ook. Nu bedenk ik mij dat de adviseur daar wist te vertellen dat je via een beveiligde inlog omgeving bij je keuken kon en allerlei informatie kan inzien. Alleen heb ik nog geen toegang tot de login.

Blijkbaar kan ik er al wel in. Zal even wat screenshots delen :)

Zie de screenshots:

Prijzen zie je niet, alleen de totaalprijs van je keuken zie je. Het is gewoon een digitale offerte waar je iets meer informatie vindt over je apparatuur. Voor een ieder: doe er je voordeel mee :)

De website (mijnkeuken.info) behoort tot Simar Beheer B.V.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJQib6b7kHi5k3saPnkQks7oOCE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yhvmssoeywYi7TKITYhbftuw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1V2b4CihJ0Lj-WzF8iHt15ia5z4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xKaLUfaJAm4F20KZYcZNIaWK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I0iFk6_hadbO-xWIepdGSzut2DQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VqLwDsVfius28ksy1vMlYgCO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uOC_BDDbL_IM_vuuno8_dRoRCRk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RxrFMAIcBOCDcyb2sd3ZeEZm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9EgxLYl_TeAkCcgyClv21Myg4AY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vca2xcUOoVJPs9tpeGGrDh43.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2A9aubZmyDYup_9VQSR2sm9DEqU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3myeYdRrHvtSpfu9ZtXvOF8V.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door Toppe op 08-10-2020 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 22:57
De maten zijn niet leesbaar, maar het doet mij claustrofobisch aan, deze opstelling in deze ruimte. Kun je er überhaupt tussendoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Wilke schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:32:
De maten zijn niet leesbaar, maar het doet mij claustrofobisch aan, deze opstelling in deze ruimte. Kun je er überhaupt tussendoor?
Het eiland schuift nog een stukje op. Maar het is ruim 90cm.

En het stuk tussen de twee eilanden is 120 :9

[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 08-10-2020 19:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piknikker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 19:15
Wij zijn nu ook bezig met de keuken voor ons nieuwbouwhuis. Dit topic heeft aardig geholpen en we zijn al heel wat wijzer in de keukenwereld.

Ondertussen de eerste offerte binnen. Qua opstelling lijkt dit wel het beste in grote lijnen.
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Piknikker op 08-10-2020 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 22:57
Toppe schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:33:
Het eiland schuift nog een stukje op. Maar het is ruim 90cm.

En het stuk tussen de twee eilanden is 120 :9
Oh! Dan is de hele ruimte groter dan het zo op de tekening lijkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piknikker schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:39:
Wij zijn nu ook bezig met de keuken voor ons nieuwbouwhuis. Dit topic heeft aardig geholpen en we zijn al heel wat wijzer in de keukenwereld.

Ondertussen de eerste offerte binnen. Qua opstelling lijkt dit wel het beste in grote lijnen.

***members only***
Gaaf! Ik hou daar wel van, zo'n lange keuken zonder bovenkast rommel :+. Ik denk dat het een goede en moderne opstelling is voor de ruimte die je tot je beschikking hebt. Handig ook die nis voor die kastenwand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:49

Don Quijote

El Magnifico

@Piknikker ik vind het een gaaf ontwerp waarbij goed gebruik wordt gemaak van de ruimte. Geen bovenkasten maken het lekker ruimtelijk en meer dan voldoende werkblad.

Wel even nadenken waar je koffiezetapparaat etc neerzet. Misschien kan je daar wel ruimte voor vinden naast de hoge kasten? Er lijkt nog ruimte voor een nis. Dan kan je het aanrecht echt lekker strak en opgeruimd houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piknikker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 19:15
Verwijderd schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:50:
[...]

Gaaf! Ik hou daar wel van, zo'n lange keuken zonder bovenkast rommel :+. Ik denk dat het een goede en moderne opstelling is voor de ruimte die je tot je beschikking hebt. Handig ook die nis voor die kastenwand.
Ja klopt, ook nog 2,90 hoog plafond dus lekker ruimtelijk en open.
Ons eigen idee was eigenlijk om het lage deel in de nis te doen, maar dan heb je echt te weinig werkblad. Nu is er werkblad in overvloed, hehe.
Don Quijote schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:53:
@Piknikker ik vind het een gaaf ontwerp waarbij goed gebruik wordt gemaak van de ruimte. Geen bovenkasten maken het lekker ruimtelijk en meer dan voldoende werkblad.

Wel even nadenken waar je koffiezetapparaat etc neerzet. Misschien kan je daar wel ruimte voor vinden naast de hoge kasten? Er lijkt nog ruimte voor een nis. Dan kan je het aanrecht echt lekker strak en opgeruimd houden.
Is helaas net te krap naast de hoge kasten, waarschijnlijk komt de relatief kleine nespresso op de hoek naast de spoelbak. Voor overige apparaten (rijstkoker, airfryer etc.) hebben we genoeg kastruimte om het op te bergen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
SquareOne schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:18:
[...]

Prima dat software geld kost. Maar hier ligt waarschijnlijk ook een deel van het probleem. De leverancier van deze software wilt waarschijnlijk niet dat deze software online wordt aangeboden aan consumenten - al dan niet door een lobby vanuit de keukenwereld.

Enige wat je te horen krijgt is als je voor Leverancier B gaat in prijsgroep Y gaat dan wordt het echt véél duurder. Het probleem zit er dus in dat de consument dat op geen enkele wijze kan valideren.

Daarnaast heeft elke keukenwinkel maar weer een beperkte set aan fabrikanten in hun software staan. Dat helpt ook niet om een totaaloverzicht te krijgen.

Ik realiseer met dat er een hoop mensen die het geen bal interesseert en niet eens weten wat voor een keuken ze kopen.
Een lobby vanuit de keukenwereld... Laat me niet lachen.
De reden dat het niet voor particulieren beschikbaar is heeft alleen maar te maken met prijs. Wat moet je als consument met een softwareprogramma van duizenden euro's om keukens te kunnen tekenen en berekenen?

Vind je het echt vreemd dat een keukenzaak alleen de fabrikanten die hij levert in het programma heeft staan? Waarom zou ik het pakket van Siematic toevoegen aan mijn software als ik het niet verkoop? Ik zou er ook helemaal niks mee opschieten omdat ik de keuken niet kan berekenen aangezien ik geen afnemer ben en dus ook geen condities in kan geven.

Het wisselen van fronten en kleuren binnen een merk is met 1 muisklik te realiseren. Wil ik echter wisselen tussen wel of niet greeploos zal ik de keuken opnieuw moeten tekenen. Wil ik wisselen tussen een Häcker Classic of Systemat? Zelfde verhaal. Wisselen van merk? Vul maar in.

Wil je een mooie tekening presenteren dan gaat daar ongeveer 1-4 uur tijd inzitten. Zo heel vreemd is het dus niet als een verkoper hiervoor past.
Een beetje verkoper zou je wel een indicatie moeten kunnen geven van het prijsverschil tussen verschillende merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:05
Hoi Allemaal,

1

[Afbeelding][Afbeelding]

2

[Afbeelding][Afbeelding]

wel/niet genoeg werkblad
voor/nadelen

Hoor het graag!
Vooropgesteld: mijn vrouw en ik koken graag en we hebben veel keukenspulletjes.

ik woon nu in een huurhuis, te wachten op de sleutel van ons nieuwe huis. In het huurhuis hebben we exact dezelfde opstelling als jouw nr 1.

Ik word helemaal gek van het gebrek aan ruimte. ik ben continue dingen aan het verplaatsen, en maak veel gebruik van de keukentafel die iets verderop staat. Ik zou dus NOOIT die opstelling adviseren. Maak er een U keuken van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
@Piknikker Leuk ontwerp! Ik denk dat de prijs wel goed is gezien het kastwerk en de apparatuur. Vraag nog ergens een offerte op en je kunt goed vergelijken. Maar ik denk niet dat het veel gaat schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kapitein Merijn schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:19:
[...]

De reden dat het niet voor particulieren beschikbaar is heeft alleen maar te maken met prijs. Wat moet je als consument met een softwareprogramma van duizenden euro's om keukens te kunnen tekenen en berekenen?

Vind je het echt vreemd dat een keukenzaak alleen de fabrikanten die hij levert in het programma heeft staan? Waarom zou ik het pakket van Siematic toevoegen aan mijn software als ik het niet verkoop? Ik zou er ook helemaal niks mee opschieten omdat ik de keuken niet kan berekenen aangezien ik geen afnemer ben en dus ook geen condities in kan geven.

Het wisselen van fronten en kleuren binnen een merk is met 1 muisklik te realiseren. Wil ik echter wisselen tussen wel of niet greeploos zal ik de keuken opnieuw moeten tekenen. Wil ik wisselen tussen een Häcker Classic of Systemat? Zelfde verhaal. Wisselen van merk? Vul maar in.

Wil je een mooie tekening presenteren dan gaat daar ongeveer 1-4 uur tijd inzitten. Zo heel vreemd is het dus niet als een verkoper hiervoor past.
Een beetje verkoper zou je wel een indicatie moeten kunnen geven van het prijsverschil tussen verschillende merken.
Ikea heeft de software “gewoon” online staan. Maar met wat ervaring kan je toch een aardige educated guess doen wat verschillende merken met de prijs doen? Dat je voor de eerste tekening 1-4 uur tijd nodig hebt snap ik wel, maar de software is wel aardig inefficiënt als je niet sneller een offerte in elkaar kan klikken met off-the-shelf producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG90
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19:56
Hoi Allemaal,

1

[Afbeelding][Afbeelding]

2

[Afbeelding][Afbeelding]

wel/niet genoeg werkblad
voor/nadelen

Hoor het graag!
Wij hebben voor ons huis een soortgelijke ruimte en 3 hoge kasten + een nis voor je koffiezetapparaat. Wellicht ook een optie. Foto staat hier wel in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Z___Z schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:57:
[...]

Ikea heeft de software “gewoon” online staan. Maar met wat ervaring kan je toch een aardige educated guess doen wat verschillende merken met de prijs doen? Dat je voor de eerste tekening 1-4 uur tijd nodig hebt snap ik wel, maar de software is wel aardig inefficiënt als je niet sneller een offerte in elkaar kan klikken met off-the-shelf producten.
Binnen 20min minuten maak ik vanaf scratch een tekening met bijbehorende offerte. Zo inefficiënt is het dus niet. We hebben het dan wel over een eenvoudige keuken en niet de tekening zoals ik ze graag presenteer.

Je moet niet vergeten dat Ikea natuurlijk een relatief beperkt assortiment heeft en niet te vergelijken is met een merk als bijvoorbeeld Siematic of Haecker.
Ik denk dat het Haecker catalogus minstens 3x zo groot is als die van Ikea.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Kapitein Merijn schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:19:
[...]

Zeker niet vreemd dat een keukenzaak alleen merken in het systeem heeft staan die ze verkopen. Ik mis gewoon een stukje consumenten software waarin je eenvoudig en transparant merken en prijzen kunt vergelijken.

Dat prijzen bij een hoop zaken niet (geheel) transparant zijn is wel terug te lezen in dit topic. Niet voor niets komt hier dagelijks de vraag voorbij “wat vinden jullie van deze prijs”.

Voor mezelf vergelijk ik het een beetje met het configureren van een auto. Als ik met een wensenlijstje aan de slag ga in de configurator van een automerk kom ik op een bepaald bedrag uit. Daarbij kan ik bij elke optie op basis van prijs besluiten of ik dat het waard vind om te upgraden. Als m’n wensenlijstje te groot is voor het budget ga ik wel naar de configurator van een goedkoper merk. Een dergelijke tool mis ik in deze markt - blijkbaar is de markt niet groot genoeg.

Overigens; niks persoonlijk. Jouw bijdragen in dit topic zijn uiterst waardevol. Zonder experts uit de keukenbranche was dit topic een stuk minder relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Je staat er zelf bij toch? In mijn beleving verschilt het ook wel per zaak. Wij overwegen ook een keuken van een zaak die min of meer bij Mandenmakers hoort, maar die begon vrolijk aan een offerte zonder richtprijs. Pas toen we een paar wat duurdere keuzes maakten, begon hij over kosten en twijfels of we dat wel wilden gaan betalen.

Ach, dan wacht je toch tot de volgende actieweek voor de beste prijs. Die hebben ze elke 4 weken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Kapitein Merijn schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:20:
[...]

Binnen 20min minuten maak ik vanaf scratch een tekening met bijbehorende offerte. Zo inefficiënt is het dus niet. We hebben het dan wel over een eenvoudige keuken en niet de tekening zoals ik ze graag presenteer.

Je moet niet vergeten dat Ikea natuurlijk een relatief beperkt assortiment heeft en niet te vergelijken is met een merk als bijvoorbeeld Siematic of Haecker.
Ik denk dat het Haecker catalogus minstens 3x zo groot is als die van Ikea.
Dan vraag ik me nu af, ben jij zo snel, of de rest zo traag?

Wij hebben voor de huidige keuken en de nieuwe keuken een keer of 8 totaal bij verschillende keuken boeren geweest en allemaal hadden ze 2 uur nodig om een keuken in te tekenen.

Het enige wat je nu als ‘prijs referentie’ hebt zijn de show keukens. Hierdoor kan je ook schrikken van de prijzen en meteen denken ‘past niet in het budget’ terwijl die geweldige keuken met een front in een andere prijsgroep wél in jou budget past.

Anders om kan ook, wij hadden eigelijk 2 opstellingen bedacht en bij winkel A opstelling A laten tekenen en wij winkel B opstelling B.

Waar winkel A zei ‘wordt lastig met jullie wensen’ kwamen we dik €1000 lager uit dan het budget en bij winkel B waar ze zeiden ‘dit moet wel lukken’ afhankelijk van onze wensen kwamen ze €12.000(!!!) boven ons budget uit.

Ik denk dat best veel mensen hier gebruik van zouden maken. Zeker omdat mensen thuis lekker kunnen tekenen en inspiratie kunnen opdoen en daarna in de winkel aanschuiven voor een bak koffie en de adviseur eerst even wat stappen doorloopt (maten, kasten, mogelijkheden) waarna de aanpassingen eenvoudig zijn.

Ikzelf had graag nog even wat dingen willen kijken qua indeling (en prijs) maar daarvoor ga je er niet nog een keer 6 uur zitten.

Wij konden live mee kijken met het tekenen (in Simar) en als je ziet hoe uitgebreid het pakket is dan vraag ik me wel af of elke adviseur het pakket op de juiste manier gebruikt. Het eind resultaat zal het zelfde zijn, alleen de snelheid om er te komen.

Overigens wel vreemd dat Simar geen technische tekeningen kan genereren...

[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 09-10-2020 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
  • Laatst online: 15-06-2022
Ik lees hier dat best veel mensen de stollen zelf maken.
Wij krijgen een zwart eiland (houtfineer met matte lak) waarbij ik eerst bedacht had dat ik een witte stol wilde, maar neig nu toch naar zwart.
Als ik een stol of ‘zijplaat’ bij de keukenzaak bestel wijkt deze net iets af van de frontjes (wel gelijke kleur maar structuur/houtnerf is iets anders) doordat het ander materiaal is (geen houtfineer zoals de frontjes).

Voor het bedrag dat we er voor moeten betalen zei mijn man dat hij ze dan zelf wel kon maken, maar twijfel nu of we dat nog wel doen moeten nu de stollen zwart worden.

Iemand hier ervaring mee? Ik kan met een frontje naar een goede verfwinkel gaan en daar de juiste verf laten mengen, maar vraag me af of dat mooi wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ada12 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:45:
Wij krijgen een zwart eiland (houtfineer met matte lak) waarbij ik eerst bedacht had dat ik een witte stol wilde, maar neig nu toch naar zwart.
Als ik een stol of ‘zijplaat’ bij de keukenzaak bestel wijkt deze net iets af van de frontjes (wel gelijke kleur maar structuur/houtnerf is iets anders) doordat het ander materiaal is (geen houtfineer zoals de frontjes).

Voor het bedrag dat we er voor moeten betalen zei mijn man dat hij ze dan zelf wel kon maken, maar twijfel nu of we dat nog wel doen moeten nu de stollen zwart worden.

Iemand hier ervaring mee? Ik kan met een frontje naar een goede verfwinkel gaan en daar de juiste verf laten mengen, maar vraag me af of dat mooi wordt.
In de fabriek wordt de verf gespoten en jij gaat rollen, dat levert sowieso al een verschil op.

De kleur krijg je ook nooit identiek, in een verf winkel hebben ze vaak RAL OF NCS kleuren, dan is het zoeken naar de kleur die er op lijkt.

Ik zou voor kant en klare panelen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-06 13:19
Gisteren bij Satink in Zwolle geweest en heb het volgende aanbod gehad. Meneer wilde mij geen foto's digitaal meegeven omdat ze dat voor zichzelf hielden. Ook op aandringen gaf die aan dat het lastig was en hij het niet voor elkaar kreeg uit het 'programma'. Wat ik zag was deze hetzelfde als van andere keukenboeren en zou het geen probleem moeten zijn, maar hij wilde het niet. Dus ik heb een geprinte versie gekregen.

Ik zal zo goed mogelijk neerzetten wat wij hebben (aangezien ik alles moet overtypen) en graag jullie mening wat er eventueel mogelijk zou zijn met de prijs.

Het betreft een A, Ecook xclusive AV 1070

KASTENWAND
Kast hoogte van 207cm
1 kast t.b.v. Koelkast 178CM (ATAG KD25178A)
2 kast t.b.v. Oven met geintegreede magnetron (ATAG CX46121D) gaat uit assortiment door nieuwe lijn daarom deze 2x i.v.m. aanbieding
1 kast t.b.v. Vriezer 178CM (Bauknecht GKIE3883A++) gekozen voor Bauknecht om binnen budget te blijven. Lijkt mij niets mis mee, moet vriezen that's it :P

EILAND
kasthoogte van 78cm en diepte van 56cm
1 ladeblok van 120 cm t.b.v. Kookplaat (Bora PURU)
1 front van 60cm t.b.v Vaatwasser (ATAG VA63315OT)
1 ladeblok van 120cm t.b.v. Spoelbak (Franke Onyx 1350477298 + Quooker Flex KXBLK + PRO3)
2 onderkasten van 120cm met 2 legplanken
1 onderkast van 60cm met 1 legplank

BLAD
Afmetingen 304 x 100
Afmeting 110 x 60 (koffie corner)
Composiet 20mm Blanco Assoluto gepolijst
1 Dekker Bachmann Twist (321504)

Excuses voor de crappy foto, maar ik heb een geprinte versie en hij is te groot voor mijn huis scanner. PS. de witte ombouw komt er niet omheen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xAe3P1kQ8my_xUXdtrDYtPvqT6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JVudsBdklL4w2ZPDzFQMZnj1.jpg?f=fotoalbum_large

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ada12 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:45:

Je moet altijd een contrasterende kleur gebruiken of een kleur die er wat verder vanaf zit.
Als je de 'kleur van de frontjes' gaat verven, komt er altijd kleurverschil en glans/mat verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
@Rempi Mooie look hoor! Ik vind het een goed gebruik van deze ruimte.
Qua prijs: ja als er al zo'n stukje geschoven wordt kun je echt nog wel omlaag en ook wel wat meer dan je voorstelt denk ik.
Probeer een beetje te denken als de verkoper maar dan andersom: jij bent bereid om NU te tekenen maar dan moet hij wel NU met een echt mooi voorstel komen.
Members only:

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Rempi schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:48:
Gisteren bij Satink in Zwolle geweest en heb het volgende aanbod gehad. Meneer wilde mij geen foto's digitaal meegeven omdat ze dat voor zichzelf hielden. Ook op aandringen gaf die aan dat het lastig was en hij het niet voor elkaar kreeg uit het 'programma'. Wat ik zag was deze hetzelfde als van andere keukenboeren en zou het geen probleem moeten zijn, maar hij wilde het niet. Dus ik heb een geprinte versie gekregen.

Ik zal zo goed mogelijk neerzetten wat wij hebben (aangezien ik alles moet overtypen) en graag jullie mening wat er eventueel mogelijk zou zijn met de prijs.

KASTENWAND
Kast hoogte van 207cm
2 kast t.b.v. Oven met geintegreede magnetron (ATAG CX46121D) gaat uit assortiment door nieuwe lijn daarom deze 2x i.v.m. aanbieding
1 kast t.b.v. Vriezer 178CM (Bauknecht GKIE3883A++) gekozen voor Bauknecht om binnen budget te blijven. Lijkt mij niets mis mee, moet vriezen that's it :P

EILAND
1 ladeblok van 120cm t.b.v. Spoelbak (Franke Onyx 1350477298 + Quooker Flex KXBLK + PRO3)

BLAD
Afmetingen 304 x 100

Excuses voor de crappy foto, maar ik heb een geprinte versie en hij is te groot voor mijn huis scanner. PS. de witte ombouw komt er niet omheen.

[Afbeelding]

***members only***
Mooi ontwerp! Fijn die symmetrie!

Zou beginnen met een lijstje maken je apparatuur, of wellicht je gewenste apparatuur en dat naar een aantal zaken sturen.
***members only***
Members only:

Dan heb je een beetje een beeld bij wat de prijzen zijn.
Wat de prijzen van de kasten/werkbladen ben ik zelf niet heel erg thuis dus kan ik weinig zinnigs over zeggen.

Het wel is natuurlijk aan jezelf of je de prijs acceptabel vindt voor wat je krijgt.
Weet wel dat er altijd nog meer afkan dan dat wat zij je 'geven'.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

KASTENWAND
Kast hoogte van 207cm

EILAND

BLAD
Afmetingen 304 x 100

[Afbeelding]

***members only***
Ik heb een zelfde soort opstelling van next 125 voor circa 5k meer. Wel met betere apparatuur (alles siemens IQ 700 en Puxu. Doen ze bij jou de betimmering er omheen maken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
@Rempi Weet je zeker dat je in het eiland planken wil ipv lades? Planken drukken de prijs ook altijd. Volgens mij is dit een Hacker Systemat aan de AV code te zien. Er zijn meer zaken (Keukenloods, Thuiskeukens, Mobel Faber in DE) die dit verkopen, laat daar een offerte maken en je kunt goed vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne

KASTENWAND
Kast hoogte van 207cm

EILAND

BLAD
Afmetingen 304 x 100

[Afbeelding]

***members only***
Optisch mooie keuken. Als je prijzen wilt vergelijken: dit is een front uit prijsgroep een van Häcker Systemat.
Edit: idd zoals hierboven aangegeven bij dat soort winkels eenvoudig te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
mddd schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:00:
@Rempi Mooie look hoor! Ik vind het een goed gebruik van deze ruimte.
Qua prijs: ja als er al zo'n stukje geschoven wordt kun je echt nog wel omlaag en ook wel wat meer dan je voorstelt denk ik.
Probeer een beetje te denken als de verkoper maar dan andersom: jij bent bereid om NU te tekenen maar dan moet hij wel NU met een echt mooi voorstel komen.

***members only***
Members only:
Flix20 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:11:
[...]

Mooi ontwerp! Fijn die symmetrie!

Zou beginnen met een lijstje maken je apparatuur, of wellicht je gewenste apparatuur en dat naar een aantal zaken sturen.
***members only***

***members only***

Dan heb je een beetje een beeld bij wat de prijzen zijn.
Wat de prijzen van de kasten/werkbladen ben ik zelf niet heel erg thuis dus kan ik weinig zinnigs over zeggen.

Het wel is natuurlijk aan jezelf of je de prijs acceptabel vindt voor wat je krijgt.
Weet wel dat er altijd nog meer afkan dan dat wat zij je 'geven'.

***members only***
Wij vinden op zich ATAG prima, en we krijgen 10 jaar garantie hadden ze het over bij 4 apparaten.

Members only:
siemenz schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:32:
[...]

Ik heb een zelfde soort opstelling van next 125 voor circa 5k meer. Wel met betere apparatuur (alles siemens IQ 700 en Puxu. Doen ze bij jou de betimmering er omheen maken of niet?
Nee, was enkel ter illustratie! Hmm met die upgrade naar die apparaten zal er wel meer dan 5k bij komen vermoed ik. Dus zou nog wat meer ruimte moeten zijn met ATAG.
Alic3 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:45:
@Rempi Weet je zeker dat je in het eiland planken wil ipv lades? Planken drukken de prijs ook altijd. Volgens mij is dit een Hacker Systemat aan de AV code te zien. Er zijn meer zaken (Keukenloods, Thuiskeukens, Mobel Faber in DE) die dit verkopen, laat daar een offerte maken en je kunt goed vergelijken.
Wij hebben bij Nobel gekeken (vanuit Roosdom Tijhuis), Voortman Keukens en dus Satink. Ik heb op het scherm wel de Hacker Systemat zien staan idd! Bij zowel Satink als Voortman. Bij deze keukenzaken wilden wij het houden en vrouwlief wil niet mee naar DE. Dus wil er eigenlijk met een goede prijs uitkomen bij Satink. Van Nobel verwacht ik nog een offerte deze week maar dat gaat hem niet worden verwacht ik. Zit een keukencheque bij van 3500 euro, maar ook die hebben we natuurlijk al betaald ergens.

M.b.t. de planken, dit zal aan de achterkant zijn van het eiland. Zagen we als opberg, aan de voorkant (bij de hoge kasten) hebben we de lades voor bestek etc. Zagen niet veel meerwaarde om aan de andere kant ook lades te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rempi op 09-10-2020 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
JackBol schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:49:
[...]

Je moet altijd een contrasterende kleur gebruiken of een kleur die er wat verder vanaf zit.
Als je de 'kleur van de frontjes' gaat verven, komt er altijd kleurverschil en glans/mat verschil.
Interessant deze discussie over stollen. Heb me voorheen niet gerealiseerd dat deze van een ander materiaal zijn. Is dat altijd zo? Bij mij werd juist aangegeven dat stollen in fineer (PG6 bij Pronorm) enorm duur waren, daarmee ging ik er wel vanuit dat dit hetzelfde materiaal zou zijn als de fronten.

Overigens overweeg ik mijn werkblad door te laten lopen als stollen op het eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-09 21:42
Iemand nog een tip voor een keukenzaak met enige ruimte voor maatwerk (Tristar bv) rondom Rotterdam?

Net geprobeerd bij Anovi een afspraak te maken maar kan pas over 3 weken terecht! Het ontwerp van Schoonhoven Keukens zijn we heel blij mee maar we moesten 3 weken wachten op de uitgewerkte offerte en wachten nu alweer een week op de beantwoording van 2 vragen n.a.v. die offerte.... we hebben er dus niet bijzonder veel vertrouwen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022

KASTENWAND
Kast hoogte van 207cm

EILAND

BLAD
Afmetingen 304 x 100

[Afbeelding]

***members only***
Net even iets te duur inderdaad. 19 inclusief is haalbaar met de AV1070.

Ik zou de vaatwasser trouwens niet van Atag nemen. Die zijn niet heel sterk met vaatwassers (wel met ovens en gaskookplaten).

Ik zou vooral opzoek naar een dealer die geen geheimen probeert achter te houden.
Sta je achter je product, dan geef je de hele mik mak gewoon mee lijkt mij.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:11

HellBeast

Oh My GoT!

Rempi schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:55:
[...]

Wij hebben bij Nobel gekeken (vanuit Roosdom Tijhuis), Voortman Keukens en dus Satink. Ik heb op het scherm wel de Hacker Systemat zien staan idd! Bij zowel Satink als Voortman. Bij deze keukenzaken wilden wij het houden en vrouwlief wil niet mee naar DE. Dus wil er eigenlijk met een goede prijs uitkomen bij Satink. Van Nobel verwacht ik nog een offerte deze week maar dat gaat hem niet worden verwacht ik. Zit een keukencheque bij van 3500 euro, maar ook die hebben we natuurlijk al betaald ergens.
Wij hebben ook een E3500 cheque bij Nobel via Roosdom Tijhuis. Wij gaan er volgende week naartoe voor de afspraak. Ik lees overal op internet dat ze behoorlijk duur zijn, dus ik verwacht er ook niet veel van. Wel jammer dat er extra kosten zijn voor het verleggen van de leidingen als je de keuken niet bij Nobel laat doen. Ze hadden best die 3500 euro cheque wel mogen verrekenen met die kosten. Nu verdampt die cheque als je het niet bij Nobel laat doen. Hoe bedoel je koppelverkoop?

Mijn pijlen zijn gericht op de keukenloods en Mobel Faber. De keukenloods moet nog reageren, aangezien ik ons eerste ontwerp heb omgegooid. De details staan hier.

Mobel Faber liet er geen gras over groeien en heeft op basis van de specs (Hacker Systemat, 5 hoge kasten, Siemens apparatuur, Eiland van 300x120cm met 4cm composiet blad) een hele scherpe offerte gemaakt van onder de 20k. Ik ben benieuwd of keukenloods daar nog wel iets mee kan, maar dat gaan we zien. En anders wordt het voor ons wel een ritje naar Duitsland.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:01
Wij zijn voor ons nieuwbouwproject ook aan het zoeken naar een leuke keuken. Hebben een ruimte van 5 bij 5.7 tot ons beschikking voor de keuken; waarbij we een L profiel met kookeiland bedacht hebben. Nu bij 2 zaken geweest (van manen in Barneveld en Smit keukens in Harderwijk). Voor vergelijkbare (qua kleuren) modellen, vraagt de eerste 33000 inclusief montage, en de 2e 23.000 inclusief montage. Zelfde apparatuur. Nu gebruikt van Manen pronorm 'proline 7002 walnoot ultramat' en legrabox uittrekelementen, en gebruikt Smit keukens AR1 Arcos van het merk 'Schmidt'. Dit laatste zegt mij echter helemaal niets. Heeft iemand hier ervaring mee? Het zou een merk van Ballerina zijn?

Overigens is een deel van het prijsverschil (te weten 2000 euro) te verklaren door het gebruik van Dekton vs keramiek in respectievelijk van Manen en Smit.

Wij vonden (zeker met veel posts in dit topic ter vergelijk van vergelijkbare opstellingen) van Manen érg duur. Die man leek dat ook te beseffen 'ja nu gaan jullie natuurlijk vergelijken, andere winkels, maar het is voor klanten moeilijk om te zien waarom je soms wat meer betaald'.

Overigens is 33k ook prima, maar dan moet het wel duidelijk kwalitatief te verantwoorden zijn.

Er volgen nog afspraken bij Ekelhoff, Siematic Oosterhout, Bemmel & Kroon en van der Voet Sassenheim overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
Barry|IA schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:15:
[...]

Net even iets te duur inderdaad. 19 inclusief is haalbaar met de AV1070.

Ik zou de vaatwasser trouwens niet van Atag nemen. Die zijn niet heel sterk met vaatwassers (wel met ovens en gaskookplaten).

Ik zou vooral opzoek naar een dealer die geen geheimen probeert achter te houden.
Sta je achter je product, dan geef je de hele mik mak gewoon mee lijkt mij.
Goeie. Ik ga hem maandag denk ik bellen dat ik er een Miele in wil hebben, zal nog even op zoek gaan naar een model. En proberen in te zetten op 18,5 en uitkomen op 19 :)

En die geef ik hem ook nog mee idd! Dat geheimzinnige gedoe is niet nodig. Thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
MoiZie schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:11:
Wij zijn voor ons nieuwbouwproject ook aan het zoeken naar een leuke keuken. Hebben een ruimte van 5 bij 5.7 tot ons beschikking voor de keuken; waarbij we een L profiel met kookeiland bedacht hebben. Nu bij 2 zaken geweest (van manen in Barneveld en Smit keukens in Harderwijk). Voor vergelijkbare (qua kleuren) modellen, vraagt de eerste 33000 inclusief montage, en de 2e 23.000 inclusief montage. Zelfde apparatuur. Nu gebruikt van Manen pronorm 'proline 7002 walnoot ultramat' en legrabox uittrekelementen, en gebruikt Smit keukens AR1 Arcos van het merk 'Schmidt'. Dit laatste zegt mij echter helemaal niets. Heeft iemand hier ervaring mee? Het zou een merk van Ballerina zijn?

Overigens is een deel van het prijsverschil (te weten 2000 euro) te verklaren door het gebruik van Dekton vs keramiek in respectievelijk van Manen en Smit.

Wij vonden (zeker met veel posts in dit topic ter vergelijk van vergelijkbare opstellingen) van Manen érg duur. Die man leek dat ook te beseffen 'ja nu gaan jullie natuurlijk vergelijken, andere winkels, maar het is voor klanten moeilijk om te zien waarom je soms wat meer betaald'.

Overigens is 33k ook prima, maar dan moet het wel duidelijk kwalitatief te verantwoorden zijn.

Er volgen nog afspraken bij Ekelhoff, Siematic Oosterhout, Bemmel & Kroon en van der Voet Sassenheim overigens.
Pronorm heeft best wel wat verschillende soorten ladesystemen. Welke zijn de "legrabox" variant?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qsmzSUS9l-tThsfjqtkoQBleuCk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PvduQelptgzM04zbvImZKWug.png?f=fotoalbum_large

De kleur walnut ultamat valt in prijsgroep 2 van 8 en zou niet de reden moeten zijn dat het zo prijzig uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-09 19:26
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 09:03
SquareOne schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:42:
[...]

Pronorm heeft best wel wat verschillende soorten ladesystemen. Welke zijn de "legrabox" variant?
[Afbeelding]
De onderste twee. Ik heb alles obv Legraboxen hier, zowel keuken als badkamer en ook kasten die ik zelf gemaakt heb. Echt een mooi systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
..het merk 'Schmidt'. Dit laatste zegt mij echter helemaal niets. Heeft iemand hier ervaring mee? Het zou een merk van Ballerina zijn?
Frans-Duitse firma, staat al jaren in de top 10 grootste keuken fabrikanten in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Streamz schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:53:
[...]

De onderste twee. Ik heb alles obv Legraboxen hier, zowel keuken als badkamer en ook kasten die ik zelf gemaakt heb. Echt een mooi systeem.
Thanks, ik had al zo'n vermoeden.
Wel vreemd dat er een Hettich logo bij staat op een youtube filmpje van Pronorm
YouTube: pronorm proTech 2 0 Montage 2019 09 14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Streamz schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:58:
[...]

Frans-Duitse firma, staat al jaren in de top 10 grootste keuken fabrikanten in de EU.
Dat ze groot zijn zegt natuurlijk niet heel veel over de kwaliteit :P Wel over hun succes, wat weer vertrouwen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Ja, kan dan ook Hettich zijn. Ik keek naar de rechte zijkanten. Dus laat ik het anders zeggen: van de getoonde plaatjes zouden alleen de onderste twee Legrabox kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
@MoiZie Dekton is een merknaam keramiek.

Anders dan de prijs zit volgens mij niet veel verschil tussen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-09 19:26
Streamz schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:53:
[...]

Goed om te weten! Ik zag in het magazine voor 2021 dat er een extra ProTech kleur bijgekomen is voor binnenin de lades: Anthrazit (naast Eich en Titan)

Het blijkt ook dat in 2021 de kleur 'stratusgrijs' niet meer voorkomt in de folder In plaats daarvan is er een nieuwe kleur 'stratusgrau pearl'. Ben benieuwd of onze keuken (besteld juni 2020, waarschijnlijke installatie augustus 2021) nog steeds in de oude kleur geleverd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Alic3 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:05:
@MoiZie Dekton is een merknaam keramiek.

Anders dan de prijs zit volgens mij niet veel verschil tussen toch?
Geen idee, verkoper zei dat het de voordelen van keramiek (gebakken, loeihard) combineert met de voordelen van composiet. Ik slikte het maar even als zoete koek, hoewel ik wel enige twijfels had.
Pagina: 1 ... 166 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1