Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:11

HellBeast

Oh My GoT!

Een poosje terug heb ik een post gemaakt over een kookeiland. Veel van de Tweakers die hadden gereageerd hadden terecht verteld dat het niet in de ruimte zou passen. Ik heb naar dit advies geluisterd en heb een nieuw plan bedacht voor de plaatsing van de keuken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4SGKsbCPX-zF8WUmnrCoCM5PWZg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PKMhCWnUb1S53u1MVWSPqrKF.jpg?f=user_large

We gaan de eetkamertafel met een bankje op de plek zetten waar we de keuken in eerste instantie hadden bedacht. We zijn zeer gecharmeerd van de Hacker Systemat keuken. Op basis van deze keuken en onze wensen hebben we de volgende lijst samengesteld:

Meubels + indeling
5 hoge kasten van 2208mm hoog: (Grijs)
1x servieskast,
1x hoge koelkast
1x tafel model vriezer+combi oven
1x oven met 3 lades
1x koffieapparaat + vaatwasser)

Kookeiland 300cm x 120cm met lades van 1 meter aan alle kanten. ( een paar ondieper/kleiner ivm plaatsen Quooker/kookplaat/gootsteen)

Apparatuur:
Bora puru (Geen flexzones)
Siemens iq500 koelkast (KI81RAD30)
Siemens vriezer (GI21VAD300)
Siemens koffiespparaat (CT836LEB6)
Siemens combi-oven (HM836GNB6)
Siemens iq700 oven (HB836GTB6)
Siemens vaatwasser (SN636X01JN)
Quooker 22+FSRVS

Blad:
Liefst Composiet, lichtgrijs. +-4cm dik
Spoelbak RVS
Uiteraard nog aanvullende zaken, zoals besteklades, plinten etc.
Inclusief montage

We hadden eerder al bij keukenloods een offerte laten maken op basis van ons vorig ontwerp. Aangezien keukenloods Hacker keukens levert gaan we nog graag een keer met ze om tafel zitten. Echter hebben we ook nog een afspraak staan bij Bouwcenter Nobel. Ons huis wordt gebouwd door Roosdom Tijhuis en we krijgen daar een keukencheque van 3500 als we de keuken daar afnemen.. Dus in ieder geval wel de moeite om even te gaan kijken.

Iemand een (grove) inschatting qua kosten? @Barry|IA misschien? _/-\o_

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:36
HellBeast schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:42:
Een poosje terug heb ik een post gemaakt over een kookeiland. Veel van de Tweakers die hadden gereageerd hadden terecht verteld dat het niet in de ruimte zou passen. Ik heb naar dit advies geluisterd en heb een nieuw plan bedacht voor de plaatsing van de keuken:

[Afbeelding]

We gaan de eetkamertafel met een bankje op de plek zetten waar we de keuken in eerste instantie hadden bedacht. We zijn zeer gecharmeerd van de Hacker Systemat keuken. Op basis van deze keuken en onze wensen hebben we de volgende lijst samengesteld:

Meubels + indeling
5 hoge kasten van2208mm hoog: (Grijs)
1x servieskast,
1x hoge koelkast
1x oven met 3 lades

Kookeiland 3000cm x 120cm met lades van 1 meter aan alle kanten. ( een paar ondieper/kleiner ivm plaatsen Quooker/kookplaat/gootsteen)

Apparatuur:
Quooker 22+FSRVS

Blad:
Spoelbak RVS
Inclusief montage

We hadden eerder al bij keukenloods een offerte laten maken op basis van ons vorig ontwerp. Aangezien keukenloods Hacker keukens levert gaan we nog graag een keer met ze om tafel zitten. Echter hebben we ook nog een afspraak staan bij Bouwcenter Nobel. Ons huis wordt gebouwd door Roosdom Tijhuis en we krijgen daar een keukencheque van 3500 als we de keuken daar afnemen.. Dus in ieder geval wel de moeite om even te gaan kijken.

Poosje terug kwam dit ontwerp voorbij waarbij de keuken op een soortgelijke positie wordt geplaatst
Paulie72 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:26:
Voor ons nieuwbouw huis wat nog gebouwd moet worden op zoek naar een nieuwe keuken. Uitdaging was dat we deze graag in het midden van de ruimte wilde. Zodat we aan de voorkant een eetkamer hebben van 3.3 bij 4m en aan de andere kant van de keuken hebben we 4.7 bij 5.75m woonkamer.

[Afbeelding]

Vele keuken zaken gaven aan dat het niet mogelijk was de keuken in het midden te plaatsenomdat zij minimaal 90cm diepte aanhielden totdat we bij Siematic kwamen en de dealer ons liet zien dat een 2.9m bij 80cm kookeiland prima te doen was en er voldoende ruimte om de keuken overbleef.

Uiteindelijk is het een Siematic SLX geworden.

[Afbeelding]

De kastenwand is in Oak Onyx kunststof fineer en het kookeiland in Sterling grey (geen hoogglans) het bovenblad is een eigen fabrikaat blad Ceaserstone Frosty Carrina geworden. De SLX heeft het kenmerkende zwevende blad met ledverlichting en dat geldt ook voor de kastenwand waar ledverlichting aanwezig is tussen de deuren van de koelkast en de vriezer.

De leverancier levert de keuken met een Quooker en een Bora X-Pure en de rest van de apparatuur koop ik vermoedelijk in duitsland in omdat het fors scheelt met NL en dat zal vermoedelijk Bosch worden.

Na onderhandeling hebben we de keuken gekocht voor €26.500,00 incl plaatsing en ook het plaatsen van de door ons zelf aangeschafte apparatuur.

De overige apparatuur wordt vermoedelijk mits leverbaar over 1 jaar:

- Siemens GI81NAC30 vriezer €865,00
- Bosch KIF81PF20 Koelkast met superfresh €1.075,00
- Bosch SMV461JX03E vaatwasmachine €539,00
- Bosch CTL636EB6 koffiemachine €1.308,00
- 2 X Bosch CSG656RB7 per stuk € 1.228,00

We moesten door het bijna verstrijken van de deadline van inleveren leidingwerk op heel kort termijn een keuken kopen omdat we laat in het project gestapt zijn.

Daarom moest binnen 3 dagen de Siematic leverancier alles klaar hebben. uiteindelijk heeft het Keukenhuys in Hoorn ons super geholpen en alles in 2 dgn geregeld.

Opmerking we waren in 1e instantie bij Keukenmaxx maar die dachten om voor een bedrag van 35k incl apparatuur een Siematic S2 te slijten na aftrek korting :)

Alka Keukens die was te langzaam met offreren om mee te nemen in de keuze.

[ Voor 38% gewijzigd door SquareOne op 04-10-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:43

Toppe

Oké ✅

SquareOne schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:41:
[...]

Met welke argumenten hebben jullie je laten overtuigen?
Een L-opstelling in die ook (+3 hoge kasten) is in dit geval toch veel ruimtelijker?

Is er nog voldoende ruimte voor een tafel of hoeft dat niet in deze ruimte? Wat zijn de afmetingen?
Eettafel komt rechts van het eiland. Moet toegeven dat deze afbeeldingen nogal vertekenen, het eiland lijkt klein en de verhoudingen zijn scheef. Gelukkig hebben we thuis exact het zelfde maat eiland en we weten dus dat dit erg prettig werkt.

Omdat er dan één kast van 100cm bij zou komen (onder het raam) en dan toch weer twee hoek kasten nodig hebt. Effectief gezien scheelt dat nou niet denderend veel ruimte.

Vrouwlief wou heel graag spoelen voor het raam (leuk, kindjes kijken als ze de afwas doet :+ ) waardoor je vrijwel automatisch uitkwam op koken tegen de garage (waar we nu gaan spoelen) omdat je ander weer op een hoek uit kwam voor je kookplaat.

We gaan werken met een kookplaat met geïntrigeerde afzuiging en dan hebben we op het eiland een diepe la waar de plaat zelf in zit, de 2 kasten aan de andere kant van deze lade is wel ondiep vanwege de afzuiging maar diep genoeg voor servies.

Ook nog eens het oude ‘Koelen-Spoelen-Koken’ wordt met deze opstelling wel gehaald.

Afmeting eiland: 200x120.
Afmeting spoel: 160x75 (verdiept blad)
Afmeting kasten: 180x60x210

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mt166rRlPJByrQPb7oqgncFRNF4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0GrY4IKvWWASn5FtoIahiZ90.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYKDQmVlUzr-Cvyc-eeAI_n2Rx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/339l45dvRYeHnjGQmpM8SmSs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xs8pBxxtGpf04tQriRqiPNtMCVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xorpNw0rTn6dFqOPIc8C1v8Z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Toppe op 04-10-2020 11:55 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

drfrisbee schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:43:
[...]

Niet, je ruikt het niet, ik voel en zie het wel. Maar je ziet het. Pg1 tm 6 maakt kwalitatief niet veel uit. Bijv leer —> hoe duurder hoe kwetsbaarder (van de meubelwinkel gehoord).
Kwalitatief zijn het ook de betere merken. Tuurlijk betaal je voor een premium merk voor het merk, duurder personeel, service etc. Maar er is ook echt een stukje verschil in kwaliteit en afwerking. Neem je een merk dat iets minder premium is kan je je afvragen hoe groot dit verschil is en of jij het merkt, maar ik vind het niet enkel design en flexibiliteit.
Daarnaast denk ik dat het aan te raden is een middenklasse ernaast te zetten en bij de voorkeursmerken ook gewoon te vragen naar de verschillen/onderscheidende kenmerken/waarom voor hun te kiezen.
Dank voor je reactie. Op basis van iemand anders z'n input ben ik nu van plan er een Next125 naast te zetten.

De unique selling points in mijn ogen:
Bulthaup: unieke stijl - echt iets anders dan de andere winkels
Siematic: binnenkant romp en deur systeem
Poggenpohl: meest arrogante verkoper
Leicht: weinig uniek, in mijn ogen bovenkant midden segment

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024

Losse offertes opvragen voor de apparatuur en voor het kastwerk op thuiskeukens.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Toppe schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:50:
[...]

Eettafel komt rechts van het eiland. Moet toegeven dat deze afbeeldingen nogal vertekenen, het eiland lijkt klein en de verhoudingen zijn scheef. Gelukkig hebben we thuis exact het zelfde maat eiland en we weten dus dat dit erg prettig werkt.

Omdat er dan één kast van 100cm bij zou komen (onder het raam) en dan toch weer twee hoek kasten nodig hebt. Effectief gezien scheelt dat nou niet denderend veel ruimte.

Vrouwlief wou heel graag spoelen voor het raam (leuk, kindjes kijken als ze de afwas doet :+ ) waardoor je vrijwel automatisch uitkwam op koken tegen de garage (waar we nu gaan spoelen) omdat je ander weer op een hoek uit kwam voor je kookplaat.

We gaan werken met een kookplaat met geïntrigeerde afzuiging en dan hebben we op het eiland een diepe la waar de plaat zelf in zit, de 2 kasten aan de andere kant van deze lade is wel ondiep vanwege de afzuiging maar diep genoeg voor servies.

Ook nog eens het oude ‘Koelen-Spoelen-Koken’ wordt met deze opstelling wel gehaald.

Afmeting eiland: 200x120.
Afmeting spoel: 160x75 (verdiept blad)
Afmeting kasten: 180x60x210

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oké, ik had niet helemaal begrepen dat het een U zou zijn naast de hoge kasten, dacht dat je die al meerekende in de U opstelling.

De doorgang tussen eiland en die kastenwand lijkt wel vrij krap? Mogelijk het eiland iets minder diep maken. Ruimte tussen spoelen en koken wordt dan groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 07:52
JackBol schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:06:
[...]

Dank voor je reactie. Op basis van iemand anders z'n input ben ik nu van plan er een Next125 naast te zetten.

De unique selling points in mijn ogen:
Bulthaup: unieke stijl - echt iets anders dan de andere winkels
Siematic: binnenkant romp en deur systeem
Poggenpohl: meest arrogante verkoper
Leicht: weinig uniek, in mijn ogen bovenkant midden segment
Mbt poggenpohl waarschijnlijk een ander filiaal (niet amsterdam) maar min of meer dezelfde afknapper 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

SquareOne schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:16:
[...]

Oké, ik had niet helemaal begrepen dat het een U zou zijn naast de hoge kasten, dacht dat je die al meerekende in de U opstelling.

De doorgang tussen eiland en die kastenwand lijkt wel vrij krap? Mogelijk het eiland iets minder diep maken. Ruimte tussen spoelen en koken wordt dan groter.
Doorgang is niet ontzettend groot nee maar wat ons betreft prima te doen. We konden ook niet super veel ruimte besparen. Als we 40 kasten zouden nemen ipv 50 aan de buitenkant dan verliezen we 40cm aan kast ruimte. Dat is voor ons behoorlijk.

De doorgang van ons hele eiland is nu nog net geen 70cm. Met z’n tween er langs lukt dus niet, dat probleem gaan we hier niet hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sqEFMGneBQw_SrHsTk2rALBUB6E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1Wmz3nSSCIz3Ag9cLNRgPUok.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinos01
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-09-2024
Beste forumleden!
Onze keuken is inmiddels besteld en wordt de eerste week van december geleverd.

Nu wille wij een ombouw gaan maken met aan weers kanten 3 nissen incl ledspots.

Nu twijfel ik of ik alles met regelwerk en MDF maak of dat ik alles met stucplaat maak en laat afstucen. Onze aanbouw moet toch geheel gestuct worden.

Nu is mijn vraag wie heeft dit zelf ook gemaakt en wat is de beste optie om te doen. Nisjes stucen was vrij prijzig..
bijgevoegd een kleine schets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0XoVTKi3grwgcYf4mkHxXs-hVOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SGLA1GeAZIVVUljAjQ237I5z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Tinos01 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:20:
Beste forumleden!

Nu twijfel ik of ik alles met regelwerk en MDF maak of dat ik alles met stucplaat maak en laat afstucen. Onze aanbouw moet toch geheel gestuct worden.

Nu is mijn vraag wie heeft dit zelf ook gemaakt en wat is de beste optie om te doen. Nisjes stucen was vrij prijzig..

[Afbeelding]
Persoonlijk zou ik voor gipsplaat gaan. Een stucplaatje kost niet zoveel en laat zich wat makkelijker bewerken.

Een houten frame moet je toch maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Beste forumleden!

[Afbeelding]
En doe je dit voor of nadat je keuken is geplaatst ?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:02
Wat denken jullie van de volgende prijsopgave? Redelijk of is dit een summiere korting in geval van Siemens apparaten?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Source90 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:08:
Wat denken jullie van de volgende prijsopgave? Redelijk of is dit een summiere korting in geval van Siemens apparaten?

***members only***
Er even vanuit gaande dat je tussen haakjes de adviesprijzen hebt gezet, dan zijn de prijzen ruim 40% onder de adviesprijs en dus netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Source90 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:08:

***members only***
Ziet er prima uit wat betreft prijzen. Bij welke zaak is dit?
40% bij een aantal apparaten is wel redelijk normaal bij de grote keukenzaken zoals B&K en Keukenloods.

[ Voor 14% gewijzigd door SquareOne op 05-10-2020 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
Beste forumleden!

[Afbeelding]
Ik heb een koof gemaakt, maar zonder de nisjes. Die bestaat uit een houten frame, OSB platen en daar weer gipsplaten op. Die hebben weer laten pleisteren.
Ik weet niet of dit de beste optie is, ik heb dit zelf niet bedacht... :)
siemenz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:00:
[...]

En doe je dit voor of nadat je keuken is geplaatst ?
Wij hebben dit voor de keuken gedaan. Lijkt mij een stuk lastiger als de keuken er al staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Eypo schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:42:
[...]
[...]

Wij hebben dit voor de keuken gedaan. Lijkt mij een stuk lastiger als de keuken er al staat.
Wij onze koof nadat de keuken geplaatst is. Dan kan je eenvoudiger eventuele foutjes wegwerken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
SquareOne schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:34:
[...]

Ziet er prima uit wat betreft prijzen. Bij welke zaak is dit?
40% bij een aantal apparaten is wel redelijk normaal bij de grote keukenzaken zoals B&K en Keukenloods.
Members only:

Ben benieuwd of de keukenwinkel erin mee wilt gaan.
Members only:
. Erg goed en vooral op een fijne niet dringende manier geholpen. Gaven ook aan dat ik de apparatuur elders kon kopen en zij dit monteren.
Als het verschil niet al te groot is, dan koop ik het allemaal in èèn koop bij de keukenwinkel. Alternatief is bij bovengenoemde winkel de apperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Source90 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:54:
[...]

***members only***

Ben benieuwd of de keukenwinkel erin mee wilt gaan.

***members only***
. Erg goed en vooral op een fijne niet dringende manier geholpen. Gaven ook aan dat ik de apparatuur elders kon kopen en zij dit monteren.
Als het verschil niet al te groot is, dan koop ik het allemaal in èèn koop bij de keukenwinkel. Alternatief is bij bovengenoemde winkel de apperatuur.
De keukenzaak wilt jou geen apparatuur verkopen. Gaat ten kosten van de keuken marge :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
  • Laatst online: 15-06-2022
Barry|IA schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 23:12:
[...]

De keukenzaak wilt jou geen apparatuur verkopen. Gaat ten kosten van de keuken marge :)
???
Leg uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Op meubelen pakt een keukenzaak marge. Op apparatuur wordt niks meer verdiend als er 40% korting wordt gegeven op de adviesprijs.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Barry|IA schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 23:12:
[...]

Deze zaak hanteert volgens mij sowieso al lagere marges dan DMG.
Één van de verschillen is dat er gewoon prijskaartjes hangen. Voorbeeld: Eiland van 3x1,20 meter met 2,40m hoge kastenwand, composiet zwevend blad en grotendeels Siemens appatuur kost standaard 9,995€. Merk Nabilia.
Tuurlijk, allemaal PG1/2, echter zie ik die prijzen zonder afdingen niet terug bij DMG.

Volgens mij is het ook een familiebedrijf die het moet hebben van goede recensies ipv harde targets.

Ik vatte de opmerking dan ook vriendelijker op in de zin van, dat hij gaat kijken wat hij kan doen en als het teveel scheelt hij het ook prima vindt als ik het elders haal en jij het monteerd.
Offerte krijg ik nog.

--

Denk ook echt wel dat er nog behoorlijk wat winst gemaakt wordt bij Keukenloods, na de korting. Anders zouden ze al lang op de fles zijn gegaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Source90 op 05-10-2020 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Source90 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 23:21:
[...]
Deze zaak hanteert volgens mij sowieso al lagere marges dan DMG.
Één van de verschillen is dat er gewoon prijskaartjes hangen. Voorbeeld: Eiland van 3x1,20 meter met 2,40m hoge kastenwand, genieten blad en grotendeels Siemens appatuur kost standaard 9,995€. Merk Nabilia.
Tuurlijk, allemaal PG1/2, echter zie ik die prijzen zonder afdingen niet terug bij DMG.

Volgens mij is het ook een familiebedrijf die het moet hebben van goede recensies ipv harde targets.
In bijna alle DMG zaken staan de meeste keukens in de showroom met een prijskaart.

Of ze lagere marges hanteren weet ik niet. Maar helaas zijn er maar weinig zaken die qua prijs kunnen concurreren met een DMG winkel.

Als het zo’n typische Nobilia winkel is, dan kun je nog wel eens bedrogen uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Barry|IA schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 23:24:
[...]

In bijna alle DMG zaken staan de meeste keukens in de showroom met een prijskaart.

Of ze lagere marges hanteren weet ik niet. Maar helaas zijn er maar weinig zaken die qua prijs kunnen concurreren met een DMG winkel.

Als het zo’n typische Nobilia winkel is, dan kun je nog wel eens bedrogen uitkomen.
Ben nu in drie Keukenloods filialen geweest zonder prijzen bij de keukens...
Op de uitgaande showroommodellen na.

---

Ik zie dat jij werkt bij een Grando. Jouw collega uit een ander filiaal (project leverancier nieuwbouw project) heeft eveneens aangegeven te monteren als ik de apparatuur elders haal.

Kon bij Grando uit een zeer selectief assortiment apparaten kiezen, die in jullie Grando map stond. De rest was per definitie duurder.
Wel fijn geholpen, beter dan Keukenloods.

Echter voelt Nobilia of Ballerina voor mij beter aan qua afwerking dan de Häcker en/of Pronorm die werd aangeraden bij Grando. Dat zal wel persoonlijk zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Source90 op 05-10-2020 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-08 14:57

MB3

@Source90 dan ben je denk ik niet in het filiaal in Rotterdam geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
MB3 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 23:31:
@Source90 dan ben je denk ik niet in het filiaal in Rotterdam geweest?
Keukenloods bedoel je dan?
Nee, wel daar in de buurt. Filiaal Waddinxveen, begin september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:59
Barry|IA schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 23:24:
[...]

Wat bedoel je met de opmerking, Als het zo’n typische Nobilia winkel is, dan kun je nog wel eens bedrogen uitkomen.

En zeg je nu dat DMG winkels een concurreerde prijs kunnen geven dan niet DMG zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Source90 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 23:25:
[...]
Ben nu in drie Keukenloods filialen geweest zonder prijzen bij de keukens...
Op de uitgaande showroommodellen na./quote]

---

Ik zie dat jij werkt bij een Grando. Jouw collega uit een ander filiaal (project leverancier nieuwbouw project) heeft eveneens aangegeven te monteren als ik de apparatuur elders haal.

Kon bij Grando uit een zeer selectief assortiment apparaten kiezen, die in jullie Grando map stond. De rest was per definitie duurder.
Wel fijn geholpen, beter dan Keukenloods.

Echter voelt Nobilia of Ballerina voor mij beter aan wie afwerking dan de Häcker en/of Pronorm die werd aangeraden bij Grando.
Klopt. Bij Grando kun je het beste kiezen voor de huiscollectie aan apparatuur, of gewoon elders halen.

Nobilia en Ballerina beter dan Pronorm en Hacker? Dat bestaat echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Chimsie78 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 23:36:
[...]

Wat bedoel je met de opmerking, Als het zo’n typische Nobilia winkel is, dan kun je nog wel eens bedrogen uitkomen.

En zeg je nu dat DMG winkels een concurreerde prijs kunnen geven dan niet DMG zaken?
Een DMG zaak KAN eigenlijk altijd onder lokale keukenshop prijzen door.

Een Nobilia showroom (Keukensale, I-Kook, dat soort winkels) werken vaak met een ingewikkelde korting berekening, waarbij je als klant totaal geen logica en inzicht hebt in prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3

MB3

@Source90 Klopt Keukenloods bedoelde ik, half september stonden daar (in Rotterdam) nog bij alle keukens prijskaarten.

Prijskaart met 3 prijzen voor de keuken:

- prijs met budget apparatuur
- prijs standaard apparatuur
- prijs met luxe apparatuur

Ballerina heb ik nooit gezien/gevoeld, maar Hacker Systemat vind ik echt wel betere kwaliteit dan wat ik van Nobilia heb gezien/gevoeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
MB3 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 23:48:
@Source90
Ballerina heb ik nooit gezien/gevoeld, maar Hacker Systemat vind ik echt wel betere kwaliteit dan wat ik van Nobilia heb gezien/gevoeld....
Moet uiteraard wel in het zelfde prijs segment vergeleken worden.
Nobilia zit qua prijs volgens mij aardig onder Systemat. Lijkt mij logischer om te vergelijken met de classic serie.

In de TS zit er eveneens een andere trede aan verbonden, tussen Systemat en Pronorm/Ballerina/Nobilla.

Ik wacht het prijsverschil na, ontvangst offertes, tussen de merken wel af :7
Als het mee zit, alsnog voor de Systemat.
(Ter verduidelijking, bij de Grando de Classic ervaren).

Alleen hopen dat ze de zelfde kleuren kunnen leveren. Vriendlief is nu weg van de kleurencombi van een Nobilia opzet.

[ Voor 31% gewijzigd door Source90 op 06-10-2020 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:34
Weet iemand of een Next125 ook in 6,5x rasterhoogte geleverd kan worden, dus 81.25cm hoog? Zie het zo gauw niet... dus ik gok van niet.

Gezien mijn vrouw 1m58 is en ik 1m84 zoek ik een keukenmerk die met dezelfde plint een hoogte van pakweg 90cm kan realiseren voor het kookeiland en dan richting 100cm voor het deel aan de wand.
Ik denk aan een relatief dun blad (2cm?) en een lage (8cm?) plint, dus korpus 78-82 en 85-90 binnen dezelfde serie.
Onze huidige keuken is 91-92 hoog, mijn vrouw klaagt niet maar ik krijg last van mn rug als ik veel moet snijden.

Systemat heeft ook niks boven de 78?
Bij Nobilia en Schuller zie ik wel hoogtes van 79,2/86,4 resp. 78/84,5, ideale maten maar kwalitatief een stapje lager dan Systemat en Next 125?
Ballerina is misschien ook een optie (78/84,5), maar weet niet waar die staat op de "segment-lijst".
Anders kom ik al gauw bij maatwerk zoals Tristar.
Eventueel toch met een (keuken)interieurbouwer om tafel, maar kan (net als Tristar) wat duurder worden?

Nog andere ideeën?
Ik (of eigenlijk mijn vrouw) heb niet zo'n zin om 5 winkels af te moeten alleen om erachter te komen dat bovenstaande wens niet mogelijk is bij hun.
Is overigens best een serieus probleem, meer dan 1-2 uur keuzes moeten maken zit er voor haar niet in, dus ik hoop vooraf het meeste al te bepalen / uit te sluiten, hoeft ze alleen over de kleur na te denken :)

PS: Ik heb nu een "brugman" Pronorm keuken, wil er eigenlijk niet in kwaliteit op achteruit gaan.
Persoonlijk vind ik het geen ramp om (weer) naar DMG te gaan, in tegenstelling tot vorige keer ken ik nu het spelletje (al speel ik die niet graag).

[ Voor 13% gewijzigd door mitsumark op 06-10-2020 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB3

MB3

@Source90 Daar heb je gelijk in, zou idd een beter vergelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22:08
mitsumark schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 00:33:
Weet iemand of een Next125 ook in 6,5x rasterhoogte geleverd kan worden, dus 81.25cm hoog? Zie het zo gauw niet... dus ik gok van niet.

Gezien mijn vrouw 1m58 is en ik 1m84 zoek ik een keukenmerk die met dezelfde plint een hoogte van pakweg 90cm kan realiseren voor het kookeiland en dan richting 100cm voor het deel aan de wand.
Ik denk aan een relatief dun blad (2cm?) en een lage (8cm?) plint, dus korpus 78-82 en 85-90 binnen dezelfde serie.
Onze huidige keuken is 91-92 hoog, mijn vrouw klaagt niet maar ik krijg last van mn rug als ik veel moet snijden.

Bij Nobilia en Schuller zie ik wel hoogtes van 79,2/86,4 resp. 78/84,5, ideale maten maar kwalitatief een stapje lager dan Systemat en Next 125?
Ballerina is misschien ook een optie (78/84,5), maar weet niet waar die staat op de "segment-lijst".
Eventueel toch met een (keuken)interieurbouwer om tafel, maar kan (net als Tristar) wat duurder worden?

Nog andere ideeën?
Ik (of eigenlijk mijn vrouw) heb niet zo'n zin om 5 winkels af te moeten alleen om erachter te komen dat bovenstaande wens niet mogelijk is bij hun.
Is overigens best een serieus probleem, meer dan 1-2 uur keuzes moeten maken zit er voor haar niet in, dus ik hoop vooraf het meeste al te bepalen / uit te sluiten, hoeft ze alleen over de kleur na te denken :)

PS: Ik heb nu een "brugman" Pronorm keuken, wil er eigenlijk niet in kwaliteit op achteruit gaan.
Persoonlijk vind ik het geen ramp om (weer) naar DMG te gaan, in tegenstelling tot vorige keer ken ik nu het spelletje (al speel ik die niet graag).
Hiervoor kan jij het beste naar een interieur bouwer, dan kan alles namelijk wel.
Grootste voordeel is dat alles dan op elkaar afgestemd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dengra
  • Laatst online: 10-09 21:42

Nog andere ideeën?

Ik weet niet of Tristar zoveel duurder uit zou vallen... wij hebben een tristar offerte die 1k hoger is dan de Schuller offerte die we bij een andere zaak hebben gekregen. En in de Schuller zitten nog minder kasten ook. Nu is dat niet de goedkoopste tent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Laatst online: 21:16

De nieuwe Systemat heeft 84.5 (naast 78 en 71.5) dus dat is een optie voor je (link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@mitsumark Tristar op maat was bij mij uiteindelijk vergelijkbaar van prijs met een Next keuken in NL. Sterker nog: iets goedkoper.

En dan heb je helemaal vrije keuze in hoogte.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 06-10-2020 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 13:36
lizard87 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:15:
[...]

De nieuwe Systemat heeft 84.5 (naast 78 en 71.5) dus dat is een optie voor je (link)
Helaas alleen leverbaar voor keukens met greep...

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Laatst online: 21:16
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:28:
[...]

Ah excuus - ik wist niet dat hij op zoek was naar greeploos |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeMau89
  • Laatst online: 14-09 12:33

Nog andere ideeën?

Ik ben nu zelf bezig met een Next125 keuken, korpushoogte van 875 mm. Plint is dan 50mm. In combinatie met een 20mm blad ziet het er fantastisch uit. Daarnaast greeploos leverbaar. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

WeeMau89 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:18:
[...]

Ik ben nu zelf bezig met een Next125 keuken, korpushoogte van 875 mm. Plint is dan 50mm. In combinatie met een 20mm blad ziet het er fantastisch uit. Daarnaast greeploos leverbaar. :-)
Ziet er prima uit, maar alsjeblieft; denk er goed over na.
Ik heb een 6cm plinthoogte, en word echt helemaal gek van het telkens open tikken van de lades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeMau89
MikeyMan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:20:
[...]

Ziet er prima uit, maar alsjeblieft; denk er goed over na.
Ik heb een 6cm plinthoogte, en word echt helemaal gek van het telkens open tikken van de lades.
Ja, ben zelf ook geen fan van tip-on, dus zijn nu voor greeplijsten gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

WeeMau89 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:22:
[...]

Ja, ben zelf ook geen fan van tip-on, dus zijn nu voor greeplijsten gegaan.
Punt blijft wel dat je je tenen moeilijk onder de plint kwijt kunt. Die plint zit er niet voor niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeMau89
MikeyMan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:24:
[...]

Punt blijft wel dat je je tenen moeilijk onder de plint kwijt kunt. Die plint zit er niet voor niks ;)
Haha, ja. goed punt, maar volgens een kennis valt het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne

Nog andere ideeën?

Rotpunkt heeft 78cm en 91cm (new dimensions) in het assortiment.
Pronorm heeft/ komt ook met verschillende rastermaten in Y-line en X-line (link p40). Al kan ik nog nergens iets vinden of en hoeveel dit duurder is dan de standaard korpus.

Pronorm leveren ze overigens ook bij een aantal niet DMG winkels volgens mij.

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 06-10-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Laatst online: 26-08 22:20

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

[Afbeelding]

Meubels + indeling
5 hoge kasten van 2208mm hoog: (Grijs)
1x servieskast,
1x hoge koelkast
1x oven met 3 lades

Kookeiland 300cm x 120cm met lades van 1 meter aan alle kanten. ( een paar ondieper/kleiner ivm plaatsen Quooker/kookplaat/gootsteen)

Apparatuur:
Quooker 22+FSRVS

Blad:
Spoelbak RVS
Inclusief montage

Ik was toevallig hier aan t lurken op zoek naar info over keukendeurkastjes.en zag je verhaal.

Ik kan zeggen dat het wel past. ik heb nagenoeg dezelfde tussenruimte van ca. 2,6m. Keuken is 100cm breed en aan elke kant van de keuken heb ik 80cm. Werkt prima al 16 jaar lang sinds 2004. en er kan zelfs iemand achter je langs lopen. Aan de ene kant zijn de kastjes 60mc diep met vaatwasser, onderbouw koelkast, combi oven en inductieplaat. Aan de andere kant zijn de kastjes 40 cm diep. vergelijkbaar met bovenkastjes. dan heb ik nog een aparte keukenkast in de gang gemaakt met een opening in de keuken. De onderkant zit de schoenenkast en de de bovenkant zomer/winterspul. In de onder de trapkast is de voorraadkast met een vriezertje. Werkt misschien niet voor iedereen maar wij zijn van less=more. Een soort van minimalisme. Hoe minder ruimte hoe minder rommel je hebt. :-) en het is echt enorm gezellig met verjaardagen en visite. iedereen staat aan het keukeneiland. en iedereen die er staat kan meehelpen met koken. enige wout ik zou wijzigen is hem omdraaien zodat als je kookt naar de tv kan kijken. aan de andere kan misschien beter dat je niet wordt afgeleid. Ik heb geprobeerd mijn vrouw te overtuigen hem te verlengen met 120cm zodat we een 90 cm inductiekookplaat met afzuiging kwijt kunnen en ook de vriezer in het blok past. Maar ze ziet dat niet zitten.

Keuken was vanuit de bouw door Asto keukens geplaatst.
Kreeg geld terug voor de standaard keuken (€2.166)en extra korting (€ 505,-)als ik bij hun de keuken kocht.
Keuken was € 5.644,- incl. kraan en wasbak
Na reductie standaard keuken en korting € 2.973,- Ex apparatuur gedaan.
apparatuur was € 3.455 online in 2004 boretti kap, atag inductie en oven, zanussi koelkast en bauknecht vw
totaal € 9.099,- voor korting en € 6.428,- na reductie standaard keuken en korting.

Het blad eurotop granstone 30mm verzoet was het duurst met € 2500,-

Ondertussen heb ik de afgelopen 3 jaar bijna alle apparatuur vervangen. als eerste was de vaatwasser na 14 jaar aan zijn einde gekomen. Toen knalde 1 helft van de inductieplaat (ATAG) er letterlijk uit. Magnetron/oven had werkte nog maar het duurde eer de oven goed warm was. Meteen een grotere geinstalleerd (ATAG CX4511C). Koelkast van de week vervangen voor een van de ikea. De oude werd niet meer koud genoeg zelfs op maximaal.

Nog op het lijstje staat een Quooker en nieuwe greeploze hoogglans witte deurfronten. Bijna geen enkele keukenleverancier wil alleen deurtjes leveren. je bent dan overgeleverd aan de zogenaamde keukendeurkastjes sites. 2x iemand over de vloer gehad. 10 fronten waarvan 2x dus een lade. de ene begon bij 3200 en zakte naar 2500. en no 2 begon bij 3500 en toen hij mijn gezicht zag zei ie oeps foutje 2500.
wij willen gepolijste greeploze lakdeuren. die zij idd wat duurder. de deuren zelf komen op 1.000-1200. ochtend monteren. Zou max rond de € 1.500-1.600,- mogen kosten. ik wil t perse laten monteren want ik erger me kapot als de naadjes niet recht zijn. ik wil deze mannen uitnodigen. https://www.omni-deurtjes.nl/ de calculator geeft een goede prijs aan. geen idee of het in of ex montage is. en ik wil wel een goed sample eerst ontvangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0aPFVW_3x72fdqmTHm4BTSNpDSU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lqXZT7g56Wf5zCFaTEXBzhzp.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zP0VXg20oq9AaMDK4-9EkyO8ZMU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pLdd7hDVuEvsPHVg3ZXWjcuw.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYwZXWk-nGb0x3CyptZz3T160no=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8qOTrrBD2lvdCOYYT2ZWPeTu.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNklNUBSN_36TuLDG9bL7rnSbxI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6LSGGzemf9iMzy8m2zDbkSwX.jpg?f=fotoalbum_medium

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Zuluman schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

enige wout ik zou wijzigen is hem omdraaien zodat als je kookt naar de tv kan kijken.
In mijn ontwerp kun je ook naar de TV kijken, kijk maar naar de tekening. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

HellBeast schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:58:
[...]

In mijn ontwerp kun je ook naar de TV kijken, kijk maar naar de tekening. :)
Ik zag de kookplaat niet op de tekening. :-) dus wel aan de goede kant plaatsen :-)

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Zuluman schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:02:
[...]

Ik zag de kookplaat niet op de tekening. :-) dus wel aan de goede kant plaatsen :-)
Voor mij was dat eigenlijk vanzelfsprekend. Tegen een kastenwand aan kijken vindt niemand gezellig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Tikkeltje offtopic.
Iemand ervaring met Berghoff Gem Downdraft?

YouTube: BergHOFF Downdraft presentation

Zeker gezien het aantal afzuig-inductieplaten die ik hier voorbij zie komen, ben ik benieuwd of dit beter werkt als een schuine deksel..

Ken het merk zelf niet, qua pannen en kwaliteit.

[ Voor 6% gewijzigd door Source90 op 06-10-2020 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Zuluman Hoe werkt dat als er een lade of een vaatwasser open staat?
Snap dat je er omheen kunt werken, maar ik vind het erg krap zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yvonne2020
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-05 18:59
Source90 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:11:
Tikkeltje offtopic.
Iemand ervaring met Berghoff Gem Downdraft?

YouTube: BergHOFF Downdraft presentation

Zeker gezien het aantal afzuig-inductieplaten die ik hier voorbij zie komen, ben ik benieuwd of dit beter werkt als een schuine deksel..

Ken het merk zelf niet, qua pannen en kwaliteit.
BK heeft hier hier ook al op ingespeeld:
https://www.bk.nl/inspiratie/tips-trucs/downdraft-systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

MikeyMan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:11:
@Zuluman Hoe werkt dat als er een lade of een vaatwasser open staat?
Snap dat je er omheen kunt werken, maar ik vind het erg krap zo.
Werkt prima. al 16 jaar. en en lade is maar 40 cm diep. en hoe lang staat die nou open. was wel lastig een bestekbak voor te vinden. Had eerst een plastic bak op maat geknipt. Was van plan er een te maken maar toen zag ik er een bij de Xenos die percies paste...na wat modificaties. En als de vaatwasser open staat, alleen tijdens in en uitladen, loopt diegene die erlangs wil even om als die bij t koffiezetapparaat of kraan moet zijn. en hoe lang heb je ene koelkast deur nou open staan? Zelfde geld voor de kastjes als je ene glas, bord of pan wil pakken. soms moet je wel even vragen of iemand opzij wil stappen als je wat wil pakken en er staat 5 man in de keuken.

We beleven het niet als krap. eerder als ruimtelijk en vrij. ik moet er niet aan denken tegen een wand aan te kijken met keukenkastjes boven mijn neus als ik aan het koken ben. En doordat iemand aan de andere kant staan loop je elkaar nooit in de weg tijdens koken.

En het is leuk achter elkaar aanrennen met de kids. Beste tactiek is sokken uit. dan kan je de bocht sneller nemen. :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Zuluman schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:52:
[...]

En het is leuk achter elkaar aanrennen met de kids. Beste tactiek is sokken uit. dan kan je de bocht sneller nemen. :-p
Klopt. Omdat je dan meer grip hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Voor mijn gevoel win je hier niet heel veel mee aangezien de pannen die de meeste rook/geur produceren bak/braadpannen zijn waar je in staat te roeren wat je dus niet echt af kan afbuigen met een deksel.

Wij twijfelen nog of we voor een downdraft systeem gaan. Nadelen zijn dat het duurder is, minder goed werkt (lijkt mij?) en ruimte inneemt (zouden graag de kookplaat gecentreerd hebben op twee 90cm brede lades wat denk ik niet gaat werken met een downdraft systeem.

Nadeel van een standaard afzuigkap is dat het niet mooi is (en blokkeert in ons geval een deel van het licht dat de kamer in komt vanuit de keuken.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 13:57
Arm1n schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:23:
[...]

Voor mijn gevoel win je hier niet heel veel mee aangezien de pannen die de meeste rook/geur produceren bak/braadpannen zijn waar je in staat te roeren wat je dus niet echt af kan afbuigen met een deksel.

Wij twijfelen nog of we voor een downdraft systeem gaan. Nadelen zijn dat het duurder is, minder goed werkt (lijkt mij?) en ruimte inneemt (zouden graag de kookplaat gecentreerd hebben op twee 90cm brede lades wat denk ik niet gaat werken met een downdraft systeem.

Nadeel van een standaard afzuigkap is dat het niet mooi is (en blokkeert in ons geval een deel van het licht dat de kamer in komt vanuit de keuken.
Misschien een koof of verlaagd plafond met een plafondunit afzuigkap?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Linkser schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:11:
Hiervoor kan jij het beste naar een interieur bouwer, dan kan alles namelijk wel.
Grootste voordeel is dat alles dan op elkaar afgestemd is.
Heb ik wel serieus over nagedacht, daar we ook nieuwe meubels willen kan de interieurbouwer misschien nog meer betekenen, al loop je dan het risico dat alles weer juist teveel op elkaar lijkt..
Ben alleen bang dat ik mn vrouw niet meekrijg om (nog meer) keuzes te maken.
Dengra schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:12:
Ik weet niet of Tristar zoveel duurder uit zou vallen... wij hebben een tristar offerte die 1k hoger is dan de Schuller offerte die we bij een andere zaak hebben gekregen. En in de Schuller zitten nog minder kasten ook. Nu is dat niet de goedkoopste tent!
Misschien toch eens een offerte laten maken op basis van een "standaard" ontwerp en apparatuur, al is het alleen al om te vergelijken.
lizard87 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:15:
Nice! Dankjewel. Terug op het lijstje.
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:28:
Dat is dan wel weer jammer.
lizard87 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:11:
Ah excuus - ik wist niet dat hij op zoek was naar greeploos |:(
Stond er inderdaad ook niet bij, maar dat geniet wel de voorkeur.
SquareOne schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:43:
Rotpunkt heeft 78cm en 91cm (new dimensions) in het assortiment.
Pronorm heeft/ komt ook met verschillende rastermaten in Y-line en X-line (link p40). Al kan ik nog nergens iets vinden of en hoeveel dit duurder is dan de standaard korpus.

Pronorm leveren ze overigens ook bij een aantal niet DMG winkels volgens mij.
13cm verschil is dan wel weer heel fors, 6-8 zou beter passen imo.
Pronorm was ik nog niet tegengekomen (of gemist dat je verschillende series kunt mixen / of ik begrijp het niet :)), thanks.
Winkels voor Pronorm had ik al wat meer opgeschreven, al zitten sommigen in DMG (deels vanuit de tabel die eerder is gepost): Keukenloods, Goergen, ASWA, Nuva, B&K, Brugman.

Bij Keukenloods hebben ze Systemat, Pronorm en Nobilia, dus dat is handig vergelijken, is dan wel weer DMG (maar dus wel een goede prijs?).

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 06-10-2020 22:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Okay, eerste oriëntatie ronde gehad.

Graag jullie input!

We gaan nu de tweede ronde in. We zijn het eens over de opzet, de kleurstelling en de materialen en apparatuur. We gaan nu 3 keukenleveranciers ons idee laten uitwerken.
1) Leicht - meest prettige ervaring met de adviseur
2) Siematic - toch wel een erg praktische keuken met leuke elementen
3) Next125 - als "prijs-kwaliteit" check.

Waarschijnlijk gaan Leicht en Siematic in PG1 en Next125 in houtfineer (adviseur geeft aan dat ze geen kunststof hebben?). Overigens beginnen we voorkeur voor kunststof te krijgen. Stootvaster, vergevingsgezinder met schoonmaken, minder onderhoud en beter bestand tegen verkleuring (onze keuken komt op het ZW voor een grote raampartij van 6mx3m dus er zal vrijwel elke dag zonlicht op vallen).

Als laatste hebben we Bulthaup als outsider. We hebben die adviseur compleet de vrije hand gegeven in het maken van een idee. Volgende week gaat hij het aan ons presenteren.

Kwa indeling hebben we besloten voor een rechte keuken met eiland:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OnEbxCIWQBLXW9fcnnA2UiJAfOI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qNjbhsmQHW3svfosgAp6Ag1n.png?f=fotoalbum_large

Voor werkblad kijken we nu naar licht dekton (in de nis en op het eiland):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17ROaoqtZHjyfYPCt8w-OAKCqSQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4eiNOF2s5b2KWlGlKfaEA2g2.png?f=fotoalbum_large

Fronten in donker hout(look):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHHBEafzsNJZugF8FSkLm6ydUMg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fmEo9qN9haoHoRC8IfdrMaVL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0i_spTHDXxD0e0kv3_Zc9ez_G1U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yj4C9uAQSQ3VaqRp4BGKyCBm.png?f=fotoalbum_large

En de bar in massief noten (5cm dik):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UgPEZUxghzGcu0z8xpOVoEmv8so=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7UOthK4qHZrxmN6clOg8KYIX.jpg?f=user_large

Apparatuur lijst:
  • Kookplaat (4/5 zones) met afzuiging (Bora, Siemens, Bosch)
  • Vaatwasser – Siemens/Bosch
  • Brede gootsteen / 3-1 Kokendwater kraan (kokend, heet, koud) – zwarte gootsteen en kraan
  • Wijn Koelkast (16 tot 24 flessen, 2 zones) (60cm) - ?
  • Combi Bak/stoomoven (60cm) – Siemens/Bosch
  • Koelkast (178cm) – Siemens/Bosch
Vriezer komt in de bijkeuken.

Nog wat impressies:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3De0NYHVIiFxUi5mr_FkGEY1vac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UltWuaHzdKPPL9VTL8EaXNMl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RvO3wDQbdvvNxyI-lF09KeDvpCY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gEvHzQcIQ5FreUjDyYnTSdhM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFN3-NMgSj0ZS6ewRhzJx1gqOBE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pQ6uqEvS9YYJCgab2fSOJPHA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jyi6YM_GMQ61b5GEg9IeMNoP33E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VD2RRB1CQeXdfMAjiOlBAQIb.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door JackBol op 06-10-2020 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
mitsumark schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:49:
[...]

Bij Keukenloods hebben ze Systemat, Pronorm en Nobilia, dus dat is handig vergelijken, is dan wel weer DMG (maar dus wel een goede prijs?).
Ik heb een offerte van Keukenloods van Pronorm. Prijs van de apparatuur was erg goed: lager dan wanneer je een offerte via de website aanvraagt. De kasten waren wel redelijk prijzig maar ik zat wel in de duurste prijsgroep van pronorm. Toen ik er was, was er een kortingsactie van 15%. Daarbij zei ik dat ik voor die 2000 euro op dat moment geen knoop ging doorhakken en kreeg ik een reactie terug 'je geeft wel makkelijk geld weg op die manier' onder het mom van de volgende keer is die korting er niet meer. Uiteraard bekend met de DMG praktijken dus even op hun Facebook pagina gecheckt, die actie komt ongeveer elke 2 maanden terug. Gevraagd of dit de defintieve prijs was of dat er nog iets vanaf kon als ik concreter zou worden: daarop was het antwoord ja, maar verwacht geen duizenden euro's. Denk dat er nog max 5-10% oid af had gekund.

Snap de behoefte om makkelijk te vergelijken met Nobilia en Systemat (zou ik ook willen) maar daarvoor moeten ze de hele offerte 3x maken (andere type nummers). Ben benieuwd of ze daarvoor open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
JackBol schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:10:
Okay, eerste oriëntatie ronde gehad.

Graag jullie input!

We gaan nu de tweede ronde in. We zijn het eens over de opzet, de kleurstelling en de materialen en apparatuur. We gaan nu 3 keukenleveranciers ons idee laten uitwerken.
1) Leicht - meest prettige ervaring met de adviseur
2) Siematic - toch wel een erg praktische keuken met leuke elementen
3) Next125 - als "prijs-kwaliteit" check.

Waarschijnlijk gaan Leicht en Siematic in PG1 en Next125 in houtfineer (adviseur geeft aan dat ze geen kunststof hebben?). Overigens beginnen we voorkeur voor kunststof te krijgen. Stootvaster, vergevingsgezinder met schoonmaken, minder onderhoud en beter bestand tegen verkleuring (onze keuken komt op het ZW voor een grote raampartij van 6mx3m dus er zal vrijwel elke dag zonlicht op vallen).

Als laatste hebben we Bulthaup als outsider. We hebben die adviseur compleet de vrije hand gegeven in het maken van een idee. Volgende week gaat hij het aan ons presenteren.

Kwa indeling hebben we besloten voor een rechte keuken met eiland:
[Afbeelding]

Voor werkblad kijken we nu naar licht dekton (in de nis en op het eiland):
[Afbeelding]

Fronten in donker hout(look):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En de bar in massief noten (5cm dik):
[Afbeelding]

Apparatuur lijst:
  • Kookplaat (4/5 zones) met afzuiging (Bora, Siemens, Bosch)
  • Vaatwasser – Siemens/Bosch
  • Brede gootsteen / 3-1 Kokendwater kraan (kokend, heet, koud) – zwarte gootsteen en kraan
  • Wijn Koelkast (16 tot 24 flessen, 2 zones) (60cm) - ?
  • Combi Bak/stoomoven (60cm) – Siemens/Bosch
  • Koelkast (178cm) – Siemens/Bosch
Vriezer komt in de bijkeuken.

Nog wat impressies:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voor welke fronten ga je bij Siematic in prijsgroep 1? Zijn dat bij Siematic de houtlook fronten onder het kopje "Hout-nabootsingen"? Van de merken die ik gezien heb (Systemat, Pronorm, Rotpunkt en Siematic, Next125) is Siematic de enige waarbij ik een kunstof houtlook front overweeg t.o.v. een fineer front, bij de andere merken zag het er toch wel erg fake uit. Liefst ging ik voor een 'oak hazel brown' of 'oak grafiet' maar die vallen buiten budget en helaas bieden andere fabrikanten die tinten niet. dat zijn tinten die de andere fabrikanten niet aanbieden.

Verder een opmerking met betrekking tot het werkblad. Je geeft aan voor Dekton (keramiek) te gaan. Dat staat niet bekend om zijn stootvastheid terwijl je juist kunstof fronten prefereert boven houtfineer fronten omdat die wat kwetsbaarder zijn. In dat geval wellicht composiet overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

SquareOne schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:26:
[...]

Voor welke fronten ga je bij Siematic in prijsgroep 1? Zijn dat bij Siematic de houtlook fronten onder het kopje "Hout-nabootsingen"? Van de merken die ik gezien heb (Systemat, Pronorm, Rotpunkt en Siematic, Next125) is Siematic de enige waarbij ik een kunstof houtlook front overweeg t.o.v. een fineer front, bij de andere merken zag het er toch wel erg fake uit. Liefst ging ik voor een 'oak hazel brown' of 'oak grafiet' maar die vallen buiten budget en helaas bieden andere fabrikanten die tinten niet. dat zijn tinten die de andere fabrikanten niet aanbieden.
Larix Terra
https://www.siematic.com/...erra-larix_56202ff85f.jpg

Overigens ben ik het wel met je eens dat je bij een 'betere' leverancier moet zijn voor kunststof. We hebben ook eens bij de keukenloods gekeken naar een keuken met kunststof front, en daar zie je duidelijk het herhalend patroon. Iets wat je niet bij een beter merk zal hebben.
Verder een opmerking met betrekking tot het werkblad. Je geeft aan voor Dekton (keramiek) te gaan. Dat staat niet bekend om zijn stootvastheid terwijl je juist kunstof fronten prefereert boven houtfineer fronten omdat die wat kwetsbaarder zijn. In dat geval wellicht composiet overwegen?
Keramiek is vooral gevoelig aan de randjes. Aan de bovenkant kan er niet zo heel veel gebeuren.
Voor ons is het probleem met composiet is dat het weerspiegelt, waar we echt een hekel aan hebben.
Als je kijkt naar de onderste twee fotos, gemaakt op exact dezelfde plek met dezelfde belichting.

Composiet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XCKsYfSzQphIrSHIzGNGlZJmuq8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BKJVrusmchlN9WQQ7OeDcHoY.png?f=fotoalbum_large

Keramiek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8LFn_UeA4JyHuXhrVh05DJqKaZU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uDBdpSurbVf6W5rIg3mxGvGg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door JackBol op 06-10-2020 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 19:01
Na het nodige leeswerk hier zijn onze plannen wat contreter geworden en zijn we inmiddels bij 2 zaken geweest om een idee te krijgen wat we precies willen. Qua apparatuur denken we aan:

- Grote oven
- Combi magnetron
- Grote koelkast
- Grote vriezer
- Vaatwasser
- Quooker

Het gaat om een ruimte van 5,28 x 3,35 meter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7NwwDmNiClxPtApFyzlY_O8lRQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X2XgFZ2H0GbUDTIMXTuDn8Hp.png?f=fotoalbum_large

In de huidige indeling staat de volledige keuken tegen de lange zijde (links en rechts 2 hoge kasten), zodat er nog ruimte is voor een tafel. We vinden het belangrijk dat we met het gezin kunnen eten in de keuken, maar als we gasten hebben dan is er meer ruimte aan de grote eettafel in de kamer. Om een beter beeld te krijgen van de mogelijkheden, zijn we inmiddels bij 2 zaken geweest voor inspiratie.

Eerst zijn we bij DB Keukens geweest, waar een ontwerp gemaakt is vergelijkbaar met de bestaande situatie maar waarbij wat meer werkruimte is gecreëerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fYDG4ufUa5O0r0yF04Fuqd0GUE0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RyTA5lWmHv6YzbaqugAyPmLY.png?f=fotoalbum_large

Rechts zijn 3 hoge kasten geplaatst, met links en rechts een hoge koelvriescombinatie (de koelkast gebruik je toch het meest) en in het midden de oven en combi boven elkaar.

Hiervan hebben we nog geen offerte of tekeningen ontvangen.

Verder zijn we bij de lokale keukenboer geweest voor een alternatieve opstelling. Wij dachten in eerste instantie dat 3,35 te weinig ruimte zou geven voor een eiland (ook geen must), maar een eiland van 85cm lijkt prima te kunnen met voldoende bewegingsruimte:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZuR-KoU_JKYEe4lP4y0bU-Z6P4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uxXvmLxEmo7RMl5CF8cguDKc.png?f=fotoalbum_large

Voordeel van deze opstelling is dat we tijdens het voorbereiden van het eten zicht hebben op een deel van de tuin, kamer en contact kunnen hebben met de kinderen aan de bar.

De keuken is greeploos en uitgevoerd in sneeuwwit hoogglans met een keramisch betonlook blad. Op de lange wand zijn wederom rechts 3 hoge kasten (koelkast links, vriezer rechts en oven en combi in middelste kast) geplaatst met links daarnaast 3,30 meter blad met kookplaat.

Het eiland is van 3,40m bij 85cm waarin het spoelgedeelte en de vaatwasser is opgenomen.

Members only:

Kasten
Brigitte P-Arctica met Arcitech Plus ladesysteem

Members only:

Blad
4cm keramisch blad Pietra di Savoia Perla (Kemie concretto)
RAF kemitrend J5 RVS vlakinbouw spoelbak

Members only:

Apparatuur
HB835GTB1 Siemens oven iQ700
CM836GNB6 Siemens combi magnetron/oven iQ700 (compact!?)
GI81NACF0 Siemens vrieskast iQ500 nofrost 211 liter
KI81RVFF0 Siemens koelkast iQ500 319 liter
ED877FWB5E Siemens inductieplaat iQ500
LR97CAQ50 Siemens plafond afzuiging iQ500
SN63H800UE Siemens vaatwasser iQ300
22FSRVS Quooker Combi fusion square 7 liter

De prijzen kwamen neer op adviesprijzen - 40%
Members only:

Members only:

1) Heeft iemand ervaring met Brigitte keukens?
2) Wat vinden jullie van de opstelling en prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01:15
Vandaag bij Bruynzeel keukens geweest voor een offerte voor een standaard L hoekkeuken.

De keuze is gevallen op de Andes in de leisteengrijs matt zwart uitvoering. Tekening is in de hoogglans wit versie.
  • Keukenmeubelen: 4811
  • Werkbladen: 1525
  • Apparatuur: 2089 incl 500eu korting bij 4 pelgrim apparaten
  • Accessoires: 559
  • Totaal incl. montage: 10374
  • Blad: composiet 2cm new divinity black
  • Inductiekookplaat: pelgrim 77cm 9PEIK2084F
  • Oven met magnetron: pelgrim 9PEMAC524RVS
  • Koelkast: pelgrim 9PEKK2102K
  • Afzuigkap: pelgrim 9PEBSK961RVS
  • Vaatwasser: Siemens Studioline 9SISN836X00AE
Zou dit qua kwaliteit & prijs vergelijkbaar zijn met een Häcker keuken? En zou ik voor deze prijs eventueel een vergelijkbare setup kunnen krijgen maar dan met Häcker meubelen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tAAbto3a3qXDI-L0WRamj-bnpj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N5IeTq6PBrCCDREiVbzKBcrx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-RLvxmjHTcbVHrva4Jz2R4rxME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aeDIGxKArr0ybYlHifM1TllN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door aGraPusher op 07-10-2020 01:36 ]

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 23:18
...

Zou dit qua kwaliteit & prijs vergelijkbaar zijn met een Häcker keuken? En zou ik voor deze prijs eventueel een vergelijkbare setup kunnen krijgen maar dan met Häcker meubelen?

...
Ik heb vandeweek getekend een vergelijkbare hacker systemat met samsung apparatuur voor 10k rond inclusief montage. Gelijk aantal apparatuur, evenveel lades, maar iets meer hoge kasten, minder lage kasten. Hoogglans wit en kunststof blad. Dus qua prijs wel vergelijkbaar denk ik.

Kwaliteit geen idee qua bruynzeel. Heb wel het idee dat hacker goed is gezien de ervaringen van famillie met mijn leverancier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MBvB schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 03:41:
[...]

Ik heb vandeweek getekend een vergelijkbare hacker systemat met samsung apparatuur voor 10k rond inclusief montage. Gelijk aantal apparatuur, evenveel lades, maar iets meer hoge kasten, minder lage kasten. Hoogglans wit en kunststof blad. Dus qua prijs wel vergelijkbaar denk ik.

Kwaliteit geen idee qua bruynzeel. Heb wel het idee dat hacker goed is gezien de ervaringen van famillie met mijn leverancier.
Prijsverschillen worden in mijn beleving juist vaak veroorzaakt door materiaalkeuze en de kwaliteit van - vaak vergeten - onderdelen zoals ladesystemen. Alleen door een ander frontje te kiezen zou er al een prijsverschil van een paar k ontstaan in ons geval. Op de een of andere manier hebben wij een neus voor de duurdere opties..... Toen we het gewenste frontje aanwezen, reageerde de verkoper instant met "Weet u het zeker? Elk ander frontje is goedkoper.".

Wij gaan bijvoorbeeld voor een inductiefornuis met oven van 90cm breed, dus geen inbouw. Dat kan voor 1800 euro, maar wil je iets met wat uitstraling en nét dat beetje extra functionaliteit, dan is het alweer een plus van 1500 euro.

Dan willen we graag een Butler of Belfast sink. Die zijn iets duurder, maar da's niet schokkend. Wel jammer dat de goedkopere opties qua bladen dan afvallen, want dat kan niet gecombineerd worden met een Butler of Belfast. Hoppa.... + 2k. Initiëel wilden we eigenlijk een mooi houten blad. Nou.... dat ging ons toch echt even iets té ver qua prijs. Dan zouden de bladen alleen al op 6k uitkomen.

Vervolgens willen wij geen hoge kasten, want dat kan eigenlijk niet op een fatsoenlijke manier in de ruimte. Dat lijkt op zich niet zo'n grote impact te hebben, maar....
- je hebt een groter blad nodig, want je keuken moet automatisch ietsje groter dan met hoge kasten om toch al je apparaten kwijt te kunnen en ook nog wat bergruimte te hebben. Ook wordt de totaalprijs van de kasten iets hoger.
- je moet sub-optimale keuzes maken qua inbouwapparatuur. Zo'n inbouwkoelkast voor onder het blad is klein en in verhouding erg duur. Dan wil je een magnetron in een bovenkastje en daar moet een speciaal (kassa!) ondiep model voor gebruikt worden.

Ik heb voor de gein onze offerte eens naast de offerte voor de nieuwe keuken van een kennis gelegd. Totaal andere keuken, offertes zijn totaal niet vergelijkbaar. Zelfde keukenzaak.

Ik reken inmiddels op ruim 20k (inclusief "korting") na nog wat kleine aanapssinkjes in de huidige offerte. Kan voor veel minder, maar dan zitten we de komende 15 jaar met een keuken die op veel fronten nét niet is wat we zouden willen hebben. 15 jaar elke dag "toch jammer", voor een besparing van 5k. Dat is het me niet waard. Ik verwacht dat er deze week een knoop doorgehakt wordt. Morgen nog een gesprek bij een merknaam van een andere keten en dan geloof ik het wel. Maar ik ben daar misschien wat makkelijk in. Ik wil gewoon een mooie keuken. Zou zomaar kunnen dat dit een "once in a lifetime" wordt, want hoe vaak koop je nou eigenlijk een nieuwe keuken? We wonen nu 10 jaar in onze huidige woning en de keuken (die er al in zat toen we het huis kochten) is echt op. Niet dat we de keuken gaan vervangen overigens, we vervangen het hele huis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Verwijderd schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:00:
[...]
Op de een of andere manier hebben wij een neus voor de duurdere opties..... Toen we het gewenste frontje aanwezen, reageerde de verkoper instant met "Weet u het zeker? Elk ander frontje is goedkoper.".
Ah, je bent uit het zelfde hout gesneden als mijn vrouw.
15 jaar elke dag "toch jammer", voor een besparing van 5k.
Om het voor jezelf recht te rekenen, 5k in de hypotheek voor 1,5% over 15 jaar is €25 per maand.
(Over 30 jaar slechts €13 pm).

[ Voor 3% gewijzigd door JackBol op 07-10-2020 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackBol schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:09:
[...]

Ah, je bent uit het zelfde hout gesneden als mijn vrouw.
Normaal gesproken dus niet. Sterker nog, ik laat me tijdens het winkelen vaak leiden door prijskaartjes. Mijn vrouw laat zich dan weer verrassen door het prijskaartje nadat ze iets gepast heeft (ik weet de prijs al als ik het pashokje inloop). Maar, als we op een gegeven moment een keuze maken (exit blokkendoos huis, hello oud huis met uitstraling) dan vind ik ook wel dat je er écht voor moet gaan. Dan zie ik de keuze toch ook zo:
- de goedkope optie zou afbreuk doen aan het huis
- de duurdere optie voegt iets toe aan het huis
[...]

Om het voor jezelf goed te rekenen, 5k in de hypotheek voor 1,5% over 15 jaar is €20 per maand.
Precies. En of je nou voor 95k of voor 100k gaat verbouwen.... dat maakt dan ook niet echt meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Maar, als we op een gegeven moment een keuze maken (exit blokkendoos huis, hello oud huis met uitstraling) dan vind ik ook wel dat je er écht voor moet gaan.
[/quote]

Voor ons geldt hetzelfde. We verhuizen naar groot nieuwbouwhuis en een mooie groene wijk in Den Bosch. Weg van de kleine appartementen op 4 hoog achter in Amsterdam. We gaan echt wel uitpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Helemaal mee eens, echter als je voor alles zo denkt loopt het wel op natuurlijk.
Hardhouten vloer, +10k, massief houten meubels, +10k, etc dan ga je opeens van 100k naar 125k.
Dat gezegd hebbende, heb ik alleen maar "spijt" van spullen waar we bezuinigd hebben. Gevolg is dat we sommige dingen alweer willen vervangen, goedkoop = duurkoop, en dat we met sommige dingen niet 100% tevreden zijn maar er mee moeten leren leven.
Iets moois kopen doet heel kort even pijn, maar heb je jaren plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 09:03
Goochelaar schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:49:

Geen ervaring mee, wel tegengekomen. Brigitte is een white label merk, onder meerdere namen verkrijgbaar. Ik meen dat Hornbach het ook heeft.

Prijs kan niemand wat van zeggen, het is volledig aan jezelf wat je ervan vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mitsumark schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:37:
Helemaal mee eens, echter als je voor alles zo denkt loopt het wel op natuurlijk.
Hardhouten vloer, +10k, massief houten meubels, +10k, etc dan ga je opeens van 100k naar 125k.
Dat gezegd hebbende, heb ik alleen maar "spijt" van spullen waar we bezuinigd hebben. Gevolg is dat we sommige dingen alweer willen vervangen, goedkoop = duurkoop, en dat we met sommige dingen niet 100% tevreden zijn maar er mee moeten leren leven.
Iets moois kopen doet heel kort even pijn, maar heb je jaren plezier van.
Meubels reken ik niet tot "de verbouwing". Heel typisch: onze favoriete meubels waren gratis of goedkoop. De meubels die we 10 jaar geleden nieuw hebben gekocht, gaan er nu allemaal 1 voor 1 weer uit. Wel een kleine kanttekening: het meubel was dan wel gratis of goedkoop, maar het opknappen niet (maar een mooie salontafel voor een paar tientjes en wat werk is natuurlijk niet verkeerd).

Hardhouten vloeren ben ik niet zo'n fan van, maar da's persoonlijk. Van kinds af aan weet ik niet beter dan dat een hardhouten vloer een "hindernis" is. Ze zijn natuurlijk erg duur en dan willen mensen er vaak ook erg zuinig op zijn. Dus de kinderen mogen alleen maar op het kleedje spelen en NIET (ik herhaal, NIET) op de vloer met het speelgoed. En elke 2 jaar moest de hele woonkamer minimaal 2 dagen leeg omdat de hele boel geschuurd moest worden en in de olie gezet.... Dat blijft op de een of andere manier toch in je hoofd hangen, terwijl het misschien meer over de eigenaar van de vloer zegt dan over de vloer zelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb exact die keuken nu. Van Raab Karcher's huismerk, volgens mij is dat uiteindelijk Keller.
Prijs was 12k geloof ik, 3 jaar geleden.

Liebherr koelkast,
Siemens vaatwasser,
Siemens studioline oven,
Novy afzuigkap,
Novy kookplaat
Grohe Red "Quooker",
Dekker composiet blad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Laatst online: 00:08
Wij hebben nu echt eindelijk een klap gegeven op onze keuken!

Het wordt dus:
Hacker Systemat, AV2035 GL Zwart
Topline Composiet Royal Black blad

Quooker Fusion Square Combi + Cube voor bruisend en koud water

Verder eigenlijk alle apparatuur van Siemens:
HM836GNB6 Combi Oven 56cm
HS836GTB6 Stoom Oven 56cm
SX857X00PE Vaatwasser
KI81RADE0 Koelkast
EX877LVV5E Kookplaat
LR96CAQ20 Afzuigkap

Vriezer komt los in de bijkeuken.

We gaan toch een greep op onze koelkast deur doen, daardoor kan de lelijke greeplijst vervallen. De onderste lades worden push to open, hierdoor heb je daar ook geen greeplijst. De greep is een klein greepje.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mu4ZbpK.png

Op de twee tekeningen missen even de wanden rond de kastenwand.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tW14D5E.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LMFifZi.png

Waarom geen afzuiging in de inductieplaat? We wilden sowieso afvoer naar buiten, dat kan door de fundering, maar met insectenfilters bla bla had ik er al niet zo'n zin meer in. We hebben een afzuigkap gekozen die vrij klein ingebouwd kan worden in een koof van 20cm en dat is prima. Kunnen we daar nog spotjes in doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 11:55
JackBol schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:09:
[...]

Om het voor jezelf recht te rekenen, 5k in de hypotheek voor 1,5% over 15 jaar is €25 per maand.
(Over 30 jaar slechts €13 pm).
Jij gelooft nog in inflatie? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01:15
Verwijderd schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:37:
[...]

Ik heb exact die keuken nu. Van Raab Karcher's huismerk, volgens mij is dat uiteindelijk Keller.
Prijs was 12k geloof ik, 3 jaar geleden.

Liebherr koelkast,
Siemens vaatwasser,
Siemens studioline oven,
Novy afzuigkap,
Novy kookplaat
Grohe Red "Quooker",
Dekker composiet blad.
Dan is mijn prijs wel redelijk te noemen als je het verschil qua apparatuur/accesoires mee neemt. Hoe houdt de keuken na 3 jaar en ben je tevreden over de kwaliteit?

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-04-2024
JackBol schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:17:
[...]

Mag ik vragen waarom je een ingebouwde espresso machine overweegt en geen Jura of zo? Prijs en kwaliteit kunnen een factor zijn. Alsmede de benodigde ruimte in de keuken.

Ik ben zelf ook aan het oriënteren en zou graag je mening hierover willen weten.
Wat ik hoor van de verkopers is dat een JURA wel beter is qua onderhoud en de inbouw juist erg gevoelig. Maar de AEGs zijn niet slecht qua onderhoud, je moet ze misschien wel regematig(er) onderhouden en goed oppassen. Dat klinkt in mijn oren als "discipline" en "weten wat je doet". Dus het puntje onderhoud is voor ons geen reden om geen inbouw te nemen. De reden dat we wel een inbouw willen in plaats van een JURA is inderdaad gewoon de looks. Het oogt mooi. We nemen een kastenwand van 4 hoge kasten en daartussen past net een oven met magnetron en een ingebouwde espressomachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

cxsmike schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:18:
[...]

Wat ik hoor van de verkopers is dat een JURA wel beter is qua onderhoud en de inbouw juist erg gevoelig. Maar de AEGs zijn niet slecht qua onderhoud, je moet ze misschien wel regematig(er) onderhouden en goed oppassen. Dat klinkt in mijn oren als "discipline" en "weten wat je doet". Dus het puntje onderhoud is voor ons geen reden om geen inbouw te nemen. De reden dat we wel een inbouw willen in plaats van een JURA is inderdaad gewoon de looks. Het oogt mooi. We nemen een kastenwand van 4 hoge kasten en daartussen past net een oven met magnetron en een ingebouwde espressomachine.
We hebben dan dezelfde overweging, voor mij is looks ook bepalend. Maar voor mij betekent dat een dikke jura in een nisje zoals dit :) (ik weet het, op de foto is geen Jura ;) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3De0NYHVIiFxUi5mr_FkGEY1vac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UltWuaHzdKPPL9VTL8EaXNMl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-04-2024
JackBol schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:33:
[...]

Keramiek is vooral gevoelig aan de randjes. Aan de bovenkant kan er niet zo heel veel gebeuren.
Voor ons is het probleem met composiet is dat het weerspiegelt, waar we echt een hekel aan hebben.
Als je kijkt naar de onderste twee fotos, gemaakt op exact dezelfde plek met dezelfde belichting.

Composiet:

[Afbeelding]

Keramiek:

[Afbeelding]
Ik ben het met je eens dat composiet hier minder strak oogt. Gaan jullie dan nu toch voor keramiek? Wat waren ook alweer de nadelen van keramiek? Is Composiet beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackBol schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:20:
[...]

We hebben dan dezelfde overweging, voor mij is looks ook bepalend. Maar voor mij betekent dat een dikke jura in een nisje zoals dit :) (ik weet het, op de foto is geen Jura ;) )

[Afbeelding]
Dat is dus precies het verschil tussen "gewoon hedendaags netjes" en "echt strak". Kwestie van smaak (en dan heb ik het niet over de koffie, want da's een hele andere discussie....).

Als ik een wand met hoge kasten van 2,5 meter breed in mijn keuken had staan (maar, niet mijn smaak), dan zou een inbouwapparaat het overwegen waard zijn. Dan ga je dus gewoon voor "echt strak" en dan wil je helemaal geen losse apparaten in een nis of op het aanrechtblad hebben.

In de keuken die wij nu willen kopen, móet er juist voor de uitstraling wel wat op het aanrecht staan. Laten we het erop houden dat het verre van modern gaat worden qua uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

cxsmike schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:36:
[...]

Ik ben het met je eens dat composiet hier minder strak oogt. Gaan jullie dan nu toch voor keramiek? Wat waren ook alweer de nadelen van keramiek? Is Composiet beter?
In dagelijks gebruik is er niet echt verschil tussen goed composiet en keramiek.

Composiet kan verkleuren als je er hete dingen op zet, maar dan hebben we het wel >250 graden (grill-/wok-/koekepannen). Een pan met kokend water (100C) doet op goed composiet niets meer. Het is iets gevoeliger voor krassen.

Keramiek geeft een natuurlijk gevoel en is op de bovenoppervlaktes krasvaster, maar aan de hoekjes wat zwakker, als je er met iets zwaars/hards tegenaan stoot kunnen er scherfjes vanaf springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
  • Laatst online: 22:20
Scr33x0r schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:47:

We gaan toch een greep op onze koelkast deur doen, daardoor kan de lelijke greeplijst vervallen. De onderste lades worden push to open, hierdoor heb je daar ook geen greeplijst. De greep is een klein greepje.
Mooie keuken! Niet ook push-to-open overwogen op de koelkast? Wij hebben dit op de koelkast en vriezer en het went erg snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

aGraPusher schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:16:
[...]

Dan is mijn prijs wel redelijk te noemen als je het verschil qua apparatuur/accesoires mee neemt. Hoe houdt de keuken na 3 jaar en ben je tevreden over de kwaliteit?
Jawel, ik doe wel vrij voorzichtig met m'n spullen dus de keuken heeft niet zoveel te lijden. Er zijn hier ook geen kinderen, dus dat scheelt ook qua slijtage.

Ik heb nog niet iets wat kapot is iig :). En ik doe de vaatwasser wel eens open net nadat hij klaar is. Katten springen er wel eens op, maar nog geen krassen of loslatende delen o.i.d.

Het composiet vlekt enigszins wel licht, ook al maken we het meerdere keren per dag schoon. Maar dat hoort bij het materiaal vrees ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2020 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
Streamz schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:08:
[...]

Geen ervaring mee, wel tegengekomen. Brigitte is een white label merk, onder meerdere namen verkrijgbaar. Ik meen dat Hornbach het ook heeft.

Prijs kan niemand wat van zeggen, het is volledig aan jezelf wat je ervan vindt.
Of het onder andere merken verkrijgbaar is, dat weet ik niet. Het is, zoals de meesten, een Duits merk (al sinds 1922): https://www.brigitte-kuechen.de/nl/home.html

Dat maakt me verder ook niet heel veel uit, maar wat ik wèl belangrijk vind is of het een kwalitatief goede keuken is. Dan helpt ervaring met of een vergelijking met een ander merk. Helaas is die schaars. Daarnaast ben ik benieuwd of het een redelijk bedrag is voor een dergelijke opstelling en blad. Daar is naar mijn idee best wat van te zeggen (wat zoiets bijvoorbeeld kost bij een Pronorm of Systemat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
Goochelaar schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:49:
Na het nodige leeswerk hier zijn onze plannen wat contreter geworden en zijn we inmiddels bij 2 zaken geweest om een idee te krijgen wat we precies willen. Qua apparatuur denken we aan:

- Grote oven
- Combi magnetron
- Grote koelkast
- Grote vriezer
- Vaatwasser
- Quooker

Het gaat om een ruimte van 5,28 x 3,35 meter:

[Afbeelding]

In de huidige indeling staat de volledige keuken tegen de lange zijde (links en rechts 2 hoge kasten), zodat er nog ruimte is voor een tafel. We vinden het belangrijk dat we met het gezin kunnen eten in de keuken, maar als we gasten hebben dan is er meer ruimte aan de grote eettafel in de kamer. Om een beter beeld te krijgen van de mogelijkheden, zijn we inmiddels bij 2 zaken geweest voor inspiratie.

Eerst zijn we bij DB Keukens geweest, waar een ontwerp gemaakt is vergelijkbaar met de bestaande situatie maar waarbij wat meer werkruimte is gecreëerd:

[Afbeelding]

Rechts zijn 3 hoge kasten geplaatst, met links en rechts een hoge koelvriescombinatie (de koelkast gebruik je toch het meest) en in het midden de oven en combi boven elkaar.

Hiervan hebben we nog geen offerte of tekeningen ontvangen.

Verder zijn we bij de lokale keukenboer geweest voor een alternatieve opstelling. Wij dachten in eerste instantie dat 3,35 te weinig ruimte zou geven voor een eiland (ook geen must), maar een eiland van 85cm lijkt prima te kunnen met voldoende bewegingsruimte:

[Afbeelding]

Voordeel van deze opstelling is dat we tijdens het voorbereiden van het eten zicht hebben op een deel van de tuin, kamer en contact kunnen hebben met de kinderen aan de bar.

De keuken is greeploos en uitgevoerd in sneeuwwit hoogglans met een keramisch betonlook blad. Op de lange wand zijn wederom rechts 3 hoge kasten (koelkast links, vriezer rechts en oven en combi in middelste kast) geplaatst met links daarnaast 3,30 meter blad met kookplaat.

Het eiland is van 3,40m bij 85cm waarin het spoelgedeelte en de vaatwasser is opgenomen.

***members only***

Kasten
Brigitte P-Arctica met Arcitech Plus ladesysteem

***members only***

Blad
4cm keramisch blad Pietra di Savoia Perla (Kemie concretto)
RAF kemitrend J5 RVS vlakinbouw spoelbak

***members only***

Apparatuur
HB835GTB1 Siemens oven iQ700
CM836GNB6 Siemens combi magnetron/oven iQ700 (compact!?)
GI81NACF0 Siemens vrieskast iQ500 nofrost 211 liter
KI81RVFF0 Siemens koelkast iQ500 319 liter
ED877FWB5E Siemens inductieplaat iQ500
LR97CAQ50 Siemens plafond afzuiging iQ500
SN63H800UE Siemens vaatwasser iQ300
22FSRVS Quooker Combi fusion square 7 liter

De prijzen kwamen neer op adviesprijzen - 40%

***members only***

***members only***

Mooie indeling. Onze ruimte heeft ongeveer dezelfde breedte. Ik ben er ook steeds van uit gegaan dat dit te smal was voor een eiland (en daar tegenover nog een kastenwand).
Maar ik zie dat het zo inderdaad heel goed kan. (Alleen een wat smaller eiland dan gebruikelijk).

Onze ruimte is ca 1 meter langer. Wij hebben alles een kwartslag gedraaid, dus eiland en werkblad in de breedte richting.
Krijgen 2 m werkblad tegen de muur, daartegenover 2,40 eiland. Daarnaast is ruimte voor de tafel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:18
Ik kan geen catalogus vinden van Pronorm met alle details er in zoals kleuren, grepen, afmetingen, etc. De nieuwste catalogus laat vooral voorbeelden zien en dus niet alle opties.

Heeft iemand wel een link naar de juiste Pronorm catalogus met die details?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Brooky schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:43:
[...]

Mooie keuken! Niet ook push-to-open overwogen op de koelkast? Wij hebben dit op de koelkast en vriezer en het went erg snel.
Jawel, bij de keukenzaak eindeloos uitgeprobeerd, maar het irriteerde me echt de tering :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
Hallo,

Omdat dit de eerste keer is dat ik een keuken ga kopen ben ik hier beland :P.
Mijn vriendin en ik hebben een nieuwbouwhuis gekocht die nog gebouwd moet worden. Hiervoor zijn wij nu dus aan het kijken voor een keuken. Nu hebben wij bij 3 verschillende zaken een offerte laten maken met wat wij willen. Qua prijs zitten ze allemaal bij elkaar in de buurt
Members only:

Het werkblad is van composiet.

Dingen die wij graag willen:
-Los staand fornuis met 1 oven (90cm breed)
-Warm waterkraan
-combi magnetron
-vaatwasser
-grote (hoge koelkast)

Members only:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWXQr8OM1EzDEQK3XzQBXVXZDQQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dgHnRqAOEEvdxrgEqGPz1FGd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nbRwtk_8l14sOSXq_H9k1W1cMRo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ChQ3ZW0r4Iz3n6GCjdfgtT1a.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PP_eKJVBTtbEXrAHwWal8wcVTQk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mSHxtorjv3yT14WaKSNlUhy9.jpg?f=fotoalbum_tile

Iemand nog tips voor eerste keuken kopers?
Wat is de ervaring met bijvoorbeeld zelf apperatuur los kopen?

[ Voor 68% gewijzigd door joshje op 07-10-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

joshje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:50:
Hallo,

Omdat dit de eerste keer is dat ik een keuken ga kopen ben ik hier beland :P.
Mijn vriendin en ik hebben een nieuwbouwhuis gekocht die nog gebouwd moet worden. Hiervoor zijn wij nu dus aan het kijken voor een keuken. Nu hebben wij bij 3 verschillende zaken een offerte laten maken met wat wij willen. Qua prijs zitten ze allemaal bij elkaar in de buurt
***members only***

Het werkblad is van composiet.

Dingen die wij graag willen:
-Los staand fornuis met 1 oven (90cm breed)
-Warm waterkraan
-combi magnetron
-vaatwasser
-grote (hoge koelkast)

***members only***

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Iemand nog tips voor eerste keuken kopers?
Wat is de ervaring met bijvoorbeeld zelf apperatuur los kopen?
Tja, typische mandemakers prijsstelling.

Ik moet zeggen dat ik van de hele DMG, het label "Mandemakers" wel de mooiste keukens vind hebben.

Welk merk keuken kijk je naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
Ada12 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:37:
[...]
Mooie indeling. Onze ruimte heeft ongeveer dezelfde breedte. Ik ben er ook steeds van uit gegaan dat dit te smal was voor een eiland (en daar tegenover nog een kastenwand).
Maar ik zie dat het zo inderdaad heel goed kan. (Alleen een wat smaller eiland dan gebruikelijk).

Onze ruimte is ca 1 meter langer. Wij hebben alles een kwartslag gedraaid, dus eiland en werkblad in de breedte richting.
Krijgen 2 m werkblad tegen de muur, daartegenover 2,40 eiland. Daarnaast is ruimte voor de tafel
Die meter in de lengte geeft inderdaad wel wat meer ruimte om een tafel op die manier te plaatsen. Ik denk dat dat bij ons wat krap wordt.

Heb je een plattegrond of foto van jullie opstelling? Want dan houd je toch nauwelijks ruimte over aan de kopse kanten het eiland, of is het een schiereiland geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
Goochelaar schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:50:
[...]

Die meter in de lengte geeft inderdaad wel wat meer ruimte om een tafel op die manier te plaatsen. Ik denk dat dat bij ons wat krap wordt.

Heb je een plattegrond of foto van jullie opstelling? Want dan houd je toch nauwelijks ruimte over aan de kopse kanten het eiland, of is het een schiereiland geworden?
Een schiereiland inderdaad, dus ca 1,0 m doorgang over.
En we hebben ergens een muur uitgebroken om de hoge kasten kwijt te kunnen, hier wordt de ruimte nu gedeeltelijk ca 1 meter breder.

Ik heb geen foto of plattegrond van de hele keuken. Alleen een 3d van de keuken zelf van een keukenzaak (maar die klopt niet helemaal)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytzt4f_rJabAPR-A4JBVkLL7xao=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8BTnuLvJ4V7oRjirowkgg887.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Ada12 op 07-10-2020 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Scr33x0r schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:47:

Het wordt dus:
Hacker Systemat, AV2035 GL Zwart
Topline Composiet Royal Black blad
Begin vorige maand is mijn keuken geleverd, ook greeploos, ook matzwart, en een donker geborstelde wasbak en ook met composiet blad (grijs)

Hij ziet er toppie uit!
Maar.... waarschuwinkje dus, dat ongetwijfeld al is gemeld:

- Je ziet elke fucking aanraking op dat zwart. Duw je de tip-push lade open met je slof of sok? Stofvlek. Doe je de afwasmachine open met je vingers? vetvlekken. Tot je het weer eens schoonmaakt zul je dus overal afdrukken zien waar je de kastjes open doet.

- Greeploos is strak, maar koelkast gaat zwaar open omdat je je vingers achter de greep moet krijgen. Ben je een ranke kleine dame, dan vereist dat dus best wat kracht.

- Op composiet zie je ook elke vlek en die gaan er niet altijd even makkelijk af. Soms moet ik standaard vetvlekken toch echt even licht schrobben met een schuursponsje omdat het er niet snel afgaat met een gewoon doekje. Persoonlijk kom ik van kunststof af en stiekem is het wel makkelijk als je je pan gewoon even op het aanrecht kan zetten. Nu moet ik telkens niet vergeten om 'm op de hardglazen snijplaat te zetten die daar speciaal voor heb gekocht.

- In donkere wasbak is ook elke druppel zichtbaar tot je het schoonmaakt.

Bedenk dit dus wel!

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
siemenz schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:20:
[...]

Tja, typische mandemakers prijsstelling.

Ik moet zeggen dat ik van de hele DMG, het label "Mandemakers" wel de mooiste keukens vind hebben.

Welk merk keuken kijk je naar?
Bedankt voor je reactie!

Ja qua merk keuken heb ik eigenlijk geen idee.....
Ik ben natuurlijk nog erg nieuw in dit wereldje O+

Apparatuur heb ik wel uitgestippeld en dan wil ik graag dit:
AEG FSK52617P Vaatwasser
AEG SFE81821DS Koelkast
Boretti BPCN45AN Combi magnetron
Boretti ML9015IFSMAT Fornuis inductie
Boretti SHP990AN Afzuigkap
Quooker 22+XRVS Kokend waterkraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 11:00
Die zwarte keuken zijn mooi in nieuwstaat, maar ik zou iedereen aanraden om een andere keuze te maken. Twee jaar lang een zwart keukenblad gebruikt en daar zie je werkelijk elke kring en vuiltje op. (Het is wel mooi wanneer alles proper is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
FunkyTrip schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:58:
[...]

Begin vorige maand is mijn keuken geleverd, ook greeploos, ook matzwart, en een donker geborstelde wasbak en ook met composiet blad (grijs)

Hij ziet er toppie uit!

- Je ziet elke fucking aanraking op dat zwart. Duw je de tip-push lade open met je slof of sok? Stofvlek. Doe je de afwasmachine open met je vingers? vetvlekken. Tot je het weer eens schoonmaakt zul je dus overal afdrukken zien waar je de kastjes open doet.

- Greeploos is strak, maar koelkast gaat zwaar open omdat je je vingers achter de greep moet krijgen. Ben je een ranke kleine dame, dan vereist dat dus best wat kracht.

- Op composiet zie je ook elke vlek en die gaan er niet altijd even makkelijk af. Soms moet ik standaard vetvlekken toch echt even licht schrobben met een schuursponsje omdat het er niet snel afgaat met een gewoon doekje. Persoonlijk kom ik van kunststof af en stiekem is het wel makkelijk als je je pan gewoon even op het aanrecht kan zetten. Nu moet ik telkens niet vergeten om 'm op de hardglazen snijplaat te zetten die daar speciaal voor heb gekocht.

Bedenk dit dus wel!
Ik vraag me af of je op mat zwart met houtstructuur ook elke vinger ziet. (Krijg wel grepen, dus dat zal schelen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SeXni88P7POe7AYvbPCD6Q-Mwjs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CPQ2tHfU7KcSzDA4tCQKifiq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

joshje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:08:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Ja qua merk keuken heb ik eigenlijk geen idee.....
Ik ben natuurlijk nog erg nieuw in dit wereldje O+

Apparatuur heb ik wel uitgestippeld en dan wil ik graag dit:
AEG FSK52617P Vaatwasser
AEG SFE81821DS Koelkast
Boretti BPCN45AN Combi magnetron
Boretti ML9015IFSMAT Fornuis inductie
Boretti SHP990AN Afzuigkap
Quooker 22+XRVS Kokend waterkraan
Ik denk dat je merk keuken belangrijk is om een prijs te bepalen. Als je een bedrag van rond de 15k in gedachte hebt met deze opstelling lijkt me een Systemat bijvoorbeeld haalbaar.

Ik zou persoonlijk niet voor zo'm Boretti gaan. Het ziet er mooi uit, maar ik heb begrepen dat het niet uitblinkt in kwaliteit.

Als jij echter echt zo'n combinatie wilt kan ik me voorstellen dat je keuze beperkt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ada12 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:53:
[...]

Ik vraag me af of je op mat zwart met houtstructuur ook elke vinger ziet. (Krijg wel grepen, dus dat zal schelen)

[Afbeelding]
Minder gok ik!

Bij mij is 2x dat laatje met mijn voet ingedrukt (en je ziet boven in het midden aan de bovenrand ook nipt nog een beetje vetvlek van mijn vingers)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CFsV090.jpg

Op het laatje erboven zit overigens een wit puntje. Daar stootte ik per ongeluk iets tegen aan. Ook meteen te zien dus. Nu krijg je er een soort matzwarte tip-ex bijgeleverd,maar dat helpt ook niet echt goed.

Anywayz, zwarte keuken=goede schoonmaak-discipline :Y

[ Voor 24% gewijzigd door FunkyTrip op 07-10-2020 14:05 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
Ada12 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:54:
[...]
Een schiereiland inderdaad, dus ca 1,0 m doorgang over.
En we hebben ergens een muur uitgebroken om de hoge kasten kwijt te kunnen, hier wordt de ruimte nu gedeeltelijk ca 1 meter breder.

Ik heb geen foto of plattegrond van de hele keuken. Alleen een 3d van de keuken zelf van een keukenzaak (maar die klopt niet helemaal)

[Afbeelding]
Mooie keuken! Op deze manier heb je inderdaad wel ruimte voor een tafel. Wij hebben dan nog te maken met de deur naar de bijkeuken, dus ik denk dat dat krap wordt. Zeker omdat wij die hoge kasten ook nog binnen deze ruime kwijt moeten. Maar ik zal toch nog eens met de online planner aan de slag gaan.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
[...]

Hij ziet er toppie uit!

Bedenk dit dus wel!
Ja thanks! Wij hebben van Hacker de "TouchFree" variant, ik hoop dat het wat helpt. En inderdaad ook dus een greep op de koelkast, want makkelijker. We krijgen een mat-zwart composieten blad, we gaan het zien :-) Maar wel gaaf zeg! Heb je fotos? Of heb ik die gemist haha?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

[...]

Bedenk dit dus wel!
Wij hebben nu een zwarte bak van Ikea en heb geen last van zichtbare (opgedroogde) druppels in de bak hoor. Alleen in de boven rand waar de kraan in zit krijg je wel wat vlekken rondom je zeepdispenser etc.

Wij hadden graag in onze nieuwe keuken een zelfde soort bak gehad maar helaas stond dit niet bij het werkblad en dat is de enigste reden dat het nu RVS wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Toppe schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:36:
[...]

Wij hebben nu een zwarte bak van Ikea en heb geen last van zichtbare (opgedroogde) druppels in de bak hoor. Alleen in de boven rand waar de kraan in zit krijg je wel wat vlekken rondom je zeepdispenser etc.
Jij hebt dit type wasbak? Ik zie toch echt alles hoor... (in RL is ie een stuk donkerder dan op de foto overigens)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sKr7BD5.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door FunkyTrip op 07-10-2020 14:46 ]

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

FunkyTrip schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:45:
[...]

Jij hebt dit type wasbak? Ik zie toch echt alles hoor... (in RL is ie een stuk donkerder dan op de foto overigens)

[Afbeelding]
Wij hebben deze en daar zien we niet zoveel in. Natuurlijk wel kruimels en dergelijke maar verder niet nee.

Overigens is dit wel exact de reden om niet voor zwart sanitair te gaan en wél een waterontharder te plaatsen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Toppe op 07-10-2020 14:48 ]

Pagina: 1 ... 165 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1