Ah top, dat geeft ons meteen een goede referentie. Afzuigkap in het plafond wegwerken is zeker iets wat we kunnen navragen.ollie_1982 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 15:22:
[...]
Wij hebben exact dezelfde opstelling. Zie mijn eerdere posts. Alleen wij willen ook een doorgang naar de garage. Ik denk dat je genoeg werkblad hebt, helemaal als deze 100cm diep is.
Kan je de afzuigkap niet wegwerken in het plafond?
Kun jij aangeven hoe en waar je stopcontacten hebt zitten voor bijv. een mixer ofzo?
Deze optie hebben wij inderdaad al bekeken, wij vinden het dan alleen 'ongezellig' ogen omdat je dan met je rug naar de huiskamer toe staat.Rob Z schreef op maandag 19 juni 2017 @ 01:44:
@thijskl De gehele opstelling een 90 graden linksom gedraaid geeft je een beter bereikbare koelkast en kraan/gootsteen vanuit de woonkamer
Wij hebbende twee lage kasten optie ook uitgetekend, voor ons gevoel is dit dan een beetje een verdwaald hoekje.Gebanned schreef op zondag 18 juni 2017 @ 15:24:
[...]
Wij zijn bezig met een vergelijkbare keuken. Maar bij ons komen de kookplaat en spoelbak omgewisseld te zitten in het eiland. De achterwand doen we met vier hoge kasten en twee lage. Dat geeft dan wat extra blad ruimte voor koffiezetapparaat, waterkoker etc.
Goede tip, niet bij stil gestaan. We gaan ze omwisselen.downtime schreef op zondag 18 juni 2017 @ 15:53:
[...]
Ik zou de wasbak en kookplaat omwisselen, ongeacht welke opstelling je kiest, want de plek waar je het vaakst moet zijn, de wasbak, zit nu het verst weggestopt. Je moet nu steeds helemaal om het eiland heenlopen voor de wasbak.
Vooralsnog gaan we de eerste optie verder uitwerken, kijken wat we met dat hoekje kunnen. Heb ook de tweede optie omgedraaid, oogt dan wel beter vinden wij.
Zie:
[ Voor 3% gewijzigd door thijskl op 19-06-2017 11:40 ]

waar het eten wordt voorbereid. 
(* met waterontharder in huis heb ik toch geen kalkvlekken)