Wij krijgen op het eiland aan één zijde lades ander zijde kastjes wat Z___Z klopt deels, achter de lades heb je vaak een paar centimeter (3 a 4). Ik laat daarnaast vanuit de fabriek tegen een kleine meerprijs de achterwand van enkele kasten +/- 6 cm. inspringen. Gaat dan ten kosten van een beetje kastruimte maar zo heb ik zeker weten voldoende ruimte voor electra en water (-afvoer). Want het is natuurlijk ook de vraag in hoeverre je installateur tot op de cm nauwkeurig het leidingwerk en electra plaatst.Dennis schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:16:
[...]
Heeft iemand hier nog een idee over? Als je een kookeiland hebt en aan beide zijdes kastjes en daartussen geen ruimte, hoe kun je dan de leidingen het beste plaatsen? Door een keukenkastje (bijvoorbeeld spoelonderkast) heen?
@ chiron
Dat is inderdaad nogal een kleurverschil. Wij zijn met keukenfrontjes ook naar daglicht gelopen. Dat wijkt altijd af van kunstverlichting
Dat is inderdaad nogal een kleurverschil. Wij zijn met keukenfrontjes ook naar daglicht gelopen. Dat wijkt altijd af van kunstverlichting
Electra kost bijna geen ruimte, en voor water heb je meer ruimte nodig voor de afvoer dan voor de aanvoer. Voor de afvoer heb je toch al ruimte nodig onder je spoelbak, dus daar kan makkelijk de waterleiding bij. Alle horizontale leidingen kan je wegwerken in de plint.
Ja dat hebben wij ook gedaan, kregen eerst wat rare blikken toen wij richting de uitgang/ramen liepen met een stapel kleurstalenknausfan schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:23:
@ chiron
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Dank voor jullie reacties omtrent de leidingen. Het minder diep maken van een enkele lade is een goed idee! Verder is de grootste gebruiker inderdaad de afvoer en ga ik de waterleidingen daar naast plaatsen. Ik ga zelf alles realiseren dus de bedoeling is wel om het op de centimeter goed uit te meten
.
Ja doei, jij vergeet nu het reservoir van je kokendwaterkraan. Dát is de grootste gebruiker qua ruimte.Dennis schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:42:
Dank voor jullie reacties omtrent de leidingen. Het minder diep maken van een enkele lade is een goed idee! Verder is de grootste gebruiker inderdaad de afvoer en ga ik de waterleidingen daar naast plaatsen. Ik ga zelf alles realiseren dus de bedoeling is wel om het op de centimeter goed uit te meten.
Bij mij is er een stuk uit de spoelkast gezaagd om die ruimte te geven maar er nog wel bij te kunnen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Iemand ervaringen met een geluidsdemper t.b.v. wasemkap/afzuigkap? Volgens de reclame reductie tot wel 22dB. Die paar tientjes extra maakt niet uit maar ben benieuwd naar ervaringen. Of als je niet hebt gedaan ook.
Het gaat om ziets: https://www.naber.de/nl-geluiddemper-150-s04053/
Het gaat om ziets: https://www.naber.de/nl-geluiddemper-150-s04053/
Geen ervaring met het deel 'op maat gemaakt' maar zelf zou ik nooit kiezen voor een RVS aanrechtblad. Probeer er maar eens eentje te bekijken ergens: je ziet er alles op en krijgt het nooit egaal schoon (vingerafdrukken, vetvlekjes, etc.) en het krast vaak ook snel. Ook qua achterwand vind ik het eigenlijk geen optie; je blijft poetsen als je van strak houdt. RVS hoort in een horecakeuken wat mij betreft.peligro2k schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:21:
Heeft iemand goede ervaringen met een op maat gemaakt RVS aanrechtblad?
Ik ben zelf enorm fan van RVS. Als fanatieke hobbykok een van de meest ideal werkbladen. Wel gekozen voor 4mm massief orbitaal geschuurd om de vingerafdrukken te voorkomen. Meeste keukenzaken kunnen een dergelijk blad op maat leveren. Is alleen wel een prijzige optie.Sarrr schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:58:
[...]
Geen ervaring met het deel 'op maat gemaakt' maar zelf zou ik nooit kiezen voor een RVS aanrechtblad. Probeer er maar eens eentje te bekijken ergens: je ziet er alles op en krijgt het nooit egaal schoon (vingerafdrukken, vetvlekjes, etc.) en het krast vaak ook snel. Ook qua achterwand vind ik het eigenlijk geen optie; je blijft poetsen als je van strak houdt. RVS hoort in een horecakeuken wat mij betreft.
Hier ook tvs fan, werkblad mocht helaas niet van de vrouw
omdat ze geen operatiekamer als keuken wilde zei ze.
Afzuigkap en achterplaat zijn wel rvs.
Waarschijnlijk wordt de stootstrip tegen de muur bij het aanrecht dat ook.
Als je van koken houd en practisch wil is RVS het beste wat je kan gebruiken, Als hobbykok is mijn keuken is een werkplaats, geen showroom
Maar rvs is inderdaad niet voor iedereen.
Als je van koken houd en practisch wil is RVS het beste wat je kan gebruiken, Als hobbykok is mijn keuken is een werkplaats, geen showroom
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Ik sta voor de keuze om de doorvoer van m'n afzuigkap (inbouw plafondunit) door het platte dak van een aanbouw te doen, of via de achtergevel van die aanbouw.
Via plafond:
+ Verlaagd plafond t.b.v. afzuigkap kan exact de vorm/afmeting van het kookeiland volgen.
+ Afvoer uit het zicht
- Kosten van het maken van 150 mm gat (platdak is betonnen systeemvloer met daarop bitumen)
- Risico op lekkage (al ga je er natuurlijk van uit dat e.e.a. degelijk wordt aangelegd)
Via achtergevel:
+ Gat eenvoudiger en voordeliger te realiseren
+ Risico op lekkages lager/nihil
- Creatief gaan doen met verlaagd plafond, wat in deze situatie moet doorlopen tot achtergevel, ipv dat het de contouren van het eiland volgt.
- "Lelijk" rooster/pijpje tegen achtergevel.
Voel zelf het meeste voor plat dak doorvoer, met name omdat de koof hierbij mooier is, maar wellicht zijn er hier lui die plafonddoorvoer sterk afraden om redenen die ik nu effe niet zie.
Iemand ervaring?
Via plafond:
+ Verlaagd plafond t.b.v. afzuigkap kan exact de vorm/afmeting van het kookeiland volgen.
+ Afvoer uit het zicht
- Kosten van het maken van 150 mm gat (platdak is betonnen systeemvloer met daarop bitumen)
- Risico op lekkage (al ga je er natuurlijk van uit dat e.e.a. degelijk wordt aangelegd)
Via achtergevel:
+ Gat eenvoudiger en voordeliger te realiseren
+ Risico op lekkages lager/nihil
- Creatief gaan doen met verlaagd plafond, wat in deze situatie moet doorlopen tot achtergevel, ipv dat het de contouren van het eiland volgt.
- "Lelijk" rooster/pijpje tegen achtergevel.
Voel zelf het meeste voor plat dak doorvoer, met name omdat de koof hierbij mooier is, maar wellicht zijn er hier lui die plafonddoorvoer sterk afraden om redenen die ik nu effe niet zie.
Iemand ervaring?
Is het je eigen aanbouw, of zit je in een appartementencomplex? Ik had het probleem ook... In ons appartementencomplex mag je niet eens door het dak. Het werd me sowieso afgeraden ivm lekkage.. Ik zou de gevel pakken en iets creatiever wegwerken dan maar..
Twee-onder-een-kap. Mag dus best, maar ben inderdaad het meest huiverig voor risico op lekkage. Wat natuurlijk geen issue zou moeten zijn als je dit deugdelijk aanlegt, maar toch...pixels66 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:04:
Is het je eigen aanbouw, of zit je in een appartementencomplex? Ik had het probleem ook... In ons appartementencomplex mag je niet eens door het dak. Het werd me sowieso afgeraden ivm lekkage.. Ik zou de gevel pakken en iets creatiever wegwerken dan maar..
Afhankelijk van je beschikbare ruimte kan het voordeel van het dak ook zijn dat je hier wel een externe motor kwijt kan en via de gevel niet.
Ivm het zicht (binnen en buiten) zou ik gaan voor dak. Klinkt alsof via de gevel best wel afbreuk doet aan je woning. Zo'n afvoer maken doe je maar 1x en een afvoer waterdicht op je dak krijgen is geen rocket science.
Ivm het zicht (binnen en buiten) zou ik gaan voor dak. Klinkt alsof via de gevel best wel afbreuk doet aan je woning. Zo'n afvoer maken doe je maar 1x en een afvoer waterdicht op je dak krijgen is geen rocket science.
Hier nog een RVS fan
. Behalve estetisch en dat het krasgevoelig is, zijn er eigenlijk geen nadelen aan RVS en is het beter dan elk ander aanrecht. Hoe zijn de kosten van 4 mm masief RVS? Is het kosten oplopend HPL>graniet>composiet>keramisch>RVS?
Ik denk dat je met dat rijtje wel aardig goed in de richting zit. Ons werkblad van 4mm (massieve RVS, orbitaal geslepen) lag ongeveer tussen de 700 en 800 euro per strekkende meter (voor reguliere breedte, strekkende meterprijs van 110cm eiland breedte lag hoger)Z___Z schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:51:
Hier nog een RVS fan. Behalve estetisch en dat het krasgevoelig is, zijn er eigenlijk geen nadelen aan RVS en is het beter dan elk ander aanrecht. Hoe zijn de kosten van 4 mm masief RVS? Is het kosten oplopend HPL>graniet>composiet>keramisch>RVS?
Op zoek naar een nieuwe keuken met greeploze kasten.
Iemand verderop in de straat met hetzelfde huis heeft een hele mooie greeploze keuken. Dus met dat ontwerp bij de keukenboer langs, blijkt dat ineens allemaal niet meer mogelijk te zijn...
- geen koel-vries combo met horizontale greep (enkel met verticale greeplijst, wat extra breedte benodigt, die ruimte hebben we niet), alternatief: losse vriezer in onderkast, losse koeler erboven: minder fraai, minder ruimte, duurder
- geen 'le mans' hoekkast met een deurtje van 45, enkel 50-60 breedte..
Die bestaande keuken was een pronorm proline PLL keuken, die hele serie is er helemaal uit blijkt nu.
En pronorm is sinds 2010 in handen van DMG, waardoor (waarschijnlijk) de oude leverancier geen pronorm meer levert. Verkoper gaf eoa smoes dat ze gestopt waren met pronorm ivm fouten bij leveringen, terwijl pronorm altijd prima aangeschreven stond (en nog steeds staat volgens mij).
Worden allerlei andere opstellingen voorgesteld die het allemaal niet halen tov van de opstelling die we gezien hebben. Heel frustrerend, het heeft gekund, maar nu moeten we verkopers met foto's overtuigen dat het mogelijk was. "meneer ik zit al 11 jaar in het vak, nog nooit gehoord van horizontale greeplijsten bij een greeploze koel-vries combo, dat bestaat simpelweg niet". Tot zover zn geloofwaardigheid...
Enig idee bij welke toko ze creatief zijn met het inpassen van kastjes in een krappe ruimte? We willen de ruimte zo optimaal mogelijk benutten, maar wel greeploos.
Iemand verderop in de straat met hetzelfde huis heeft een hele mooie greeploze keuken. Dus met dat ontwerp bij de keukenboer langs, blijkt dat ineens allemaal niet meer mogelijk te zijn...
- geen koel-vries combo met horizontale greep (enkel met verticale greeplijst, wat extra breedte benodigt, die ruimte hebben we niet), alternatief: losse vriezer in onderkast, losse koeler erboven: minder fraai, minder ruimte, duurder
- geen 'le mans' hoekkast met een deurtje van 45, enkel 50-60 breedte..
Die bestaande keuken was een pronorm proline PLL keuken, die hele serie is er helemaal uit blijkt nu.
En pronorm is sinds 2010 in handen van DMG, waardoor (waarschijnlijk) de oude leverancier geen pronorm meer levert. Verkoper gaf eoa smoes dat ze gestopt waren met pronorm ivm fouten bij leveringen, terwijl pronorm altijd prima aangeschreven stond (en nog steeds staat volgens mij).
Worden allerlei andere opstellingen voorgesteld die het allemaal niet halen tov van de opstelling die we gezien hebben. Heel frustrerend, het heeft gekund, maar nu moeten we verkopers met foto's overtuigen dat het mogelijk was. "meneer ik zit al 11 jaar in het vak, nog nooit gehoord van horizontale greeplijsten bij een greeploze koel-vries combo, dat bestaat simpelweg niet". Tot zover zn geloofwaardigheid...
Enig idee bij welke toko ze creatief zijn met het inpassen van kastjes in een krappe ruimte? We willen de ruimte zo optimaal mogelijk benutten, maar wel greeploos.
[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-06-2017 17:15 ]
Binnenkort gaan ook wij naar een winkel om over materialen en merken te praten. We hebben er al meerdere bezocht (orienterend) en bij 1 een concept/opstelling uitgetekend, maar nog niet de financiele kant bekeken. Ook al even binnengekeken bij de winkel waar we binnenkort naartoe gaan toen we de afspraak maakten.
Toen zei de verkoper: denk na over je budget, zodat we op de afspraak niet nodeloos bijv Siematic (ik noem maar wat) met dure apparatuur/blad gaan uitwerken om er vervolgens achter te komen dat dat ver buiten budget ligt.
Nu heeft ie best een punt natuurlijk, en we hebben voor onszelf een budget vastgesteld, maar wat vertel ik hem? Ga ik bijv een bedrag van 20% lager dan budget noemen of zo, zodat ik nog wat kan stijgen indien nodig?
Toen zei de verkoper: denk na over je budget, zodat we op de afspraak niet nodeloos bijv Siematic (ik noem maar wat) met dure apparatuur/blad gaan uitwerken om er vervolgens achter te komen dat dat ver buiten budget ligt.
Nu heeft ie best een punt natuurlijk, en we hebben voor onszelf een budget vastgesteld, maar wat vertel ik hem? Ga ik bijv een bedrag van 20% lager dan budget noemen of zo, zodat ik nog wat kan stijgen indien nodig?
[ Voor 8% gewijzigd door Appie76 op 30-06-2017 19:26 ]
Ik heb geen signature
Kan iemand mij vertellen of en wat het kwaliteitsverschil is tussen een Schuller Nova keuken en een Excellentic keuken? Het is allebei Duits, maar verder kom ik niet.
Alvast bedankt.
Gr.
Alvast bedankt.
Gr.
Dit komt bij mij beter over dan de zaken die zo van 30000 naar 15000 gaan. Wij hebben gekozen ons budget met 10% te verlagen, wetende dat ze er toch vanuit gaan dat 10 procent overschrijding meestal nog kan. En je moet ook geloofwaardig zijn met je wensen. Wij zijn ook bewust binnen budget keuzes gaan maken en niet bij hele dure apparatuur gaan kijken, terwijl indeling met veel laden, graniet aanrechtblad etc wel vast stonden.Appie76 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 19:23:
Binnenkort gaan ook wij naar een winkel om over materialen en merken te praten. We hebben er al meerdere bezocht (orienterend) en bij 1 een concept/opstelling uitgetekend, maar nog niet de financiele kant bekeken. Ook al even binnengekeken bij de winkel waar we binnenkort naartoe gaan toen we de afspraak maakten.
Dit scheelt tijd en ergernis. Maar we zijn wel eerst heel ruim wezen oriënteren voor een officieel het gesprek zijn aangegaan met serieuze zaken. Dus wel gekeken bij de mandenmakers groep om ideeën op te doen, maar daar niet aan tafel gegaan.
Wij zijn er nog steeds niet uit welke combi het gaat worden. Ik neig erg naar de Siemens CM633GBS1. Heeft iemand die? Wat mij tegenhoudt is oa het droogprogramma van magnetron. Dat duurt 10 minuten en moet altijd gebruikt worden na magnetron (dus ook voor bordje van 2 minuten opwarmen). En dan kan je in tussentijd magnetron niet gebruiken. Dit lijkt me super onhandig en volgens mij ga je dan eerder deur even open laten staan. Het alternatief is een Pelgrim pelgrim mac524rvs. Maar ik lees op websites erg veel negatieve ervaringen over service van Pelgrim. Dat monteur nooit eerder komt dan na 3 weken, slechte garantie etc. Hier wordt ik niet vrolijk van. Graag ervaringen!!!
Heeft iemand nog tips voor een goede witgoed / keuken apparatuur zaak met grote showroom?
We zijn bij 123apparatuur en nog een paar andere zaken geweest maar vrijwel overal is het assortiment in de winkel ronduit beroerd. 123apparatuur roept heel vrolijk dat ze 10.000 stuks hebben maar dat zal op de website zijn want in de showroom was het aanbod absurd beperkt.
Liefst ook een winkel waar ze ervaring hebben met apparatur in een Ikea keuken.
We zijn bij 123apparatuur en nog een paar andere zaken geweest maar vrijwel overal is het assortiment in de winkel ronduit beroerd. 123apparatuur roept heel vrolijk dat ze 10.000 stuks hebben maar dat zal op de website zijn want in de showroom was het aanbod absurd beperkt.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Terinfo: Wij hebben een keuken van schuller, hierbij was het volgens mij ook niet (makkelijk) mogelijk om een koelvriescombinatie met een horizontale greeplijst te nemen. Bij ons geen groot probleem want we hadden genoeg ruimte. Een verticale greeplijst wilden we absoluut niet.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:11:
Keukenloods heeft erg veel apparatuur staan, in ieder geval degene in Zaandam.unezra schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 09:36:
Heeft iemand nog tips voor een goede witgoed / keuken apparatuur zaak met grote showroom?
Al bij inspiratiehuis 2020 geweest? Daar kun je alle apparatuur van Siemens, Bosch, Neff en Gaggenau bekijken. Krijg je een lijstje mee met typenummers, met die typenummers kun je dan verschillende offertes opvragen.unezra schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 09:36:
Dat droogprogramma kun je heus wel een enkele keer doen hoor (bijv. 's avonds na eten). Hoeft niet na elk opgewarmd bordje.knausfan schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 09:12:
Wij zijn er nog steeds niet uit welke combi het gaat worden. Ik neig erg naar de Siemens CM633GBS1. Heeft iemand die? Wat mij tegenhoudt is oa het droogprogramma van magnetron. Dat duurt 10 minuten en moet altijd gebruikt worden na magnetron (dus ook voor bordje van 2 minuten opwarmen). En dan kan je in tussentijd magnetron niet gebruiken. Dit lijkt me super onhandig en volgens mij ga je dan eerder deur even open laten staan. Het alternatief is een Pelgrim pelgrim mac524rvs. Maar ik lees op websites erg veel negatieve ervaringen over service van Pelgrim. Dat monteur nooit eerder komt dan na 3 weken, slechte garantie etc. Hier wordt ik niet vrolijk van. Graag ervaringen!!!
Dat hoop ik toch wel. Ik las dat vorig type last van roestvorming had achterin. Daarom zullen ze het wel hebben gedaan en dan als het wel misgaat te verwijzen dat je niet altijd droog functie hebt gebruikt. Maar ik ben dat nog nooit eerder tegengekomen. En lijkt me super onhandig.Reinier schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:44:
[...]
Dat droogprogramma kun je heus wel een enkele keer doen hoor (bijv. 's avonds na eten). Hoeft niet na elk opgewarmd bordje.
Hier een combimagnetron met koelfunctie. Bij gebruik van de oven of langdurig de magnetronstand blijft deze een paar minuten nablazen. Extreem irritant. Ik heb er speciaal een wcd met schakelaar voor gemaakt zodat na gebruik de stroom er direct af kan. Als een dergelijk apparaat een koel of droogfunctie nodig heeft is het een kwalitatief kutding. Genoeg apparaten die het volhouden zonder die onzin.
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)
Is dat ook een Siemens?leecher schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:30:
Hier een combimagnetron met koelfunctie. Bij gebruik van de oven of langdurig de magnetronstand blijft deze een paar minuten nablazen. Extreem irritant. Ik heb er speciaal een wcd met schakelaar voor gemaakt zodat na gebruik de stroom er direct af kan. Als een dergelijk apparaat een koel of droogfunctie nodig heeft is het een kwalitatief kutding. Genoeg apparaten die het volhouden zonder die onzin.
Verwijderd
Dat is toch serieus niets als je na gebruik oven of magnetron het apparaat de tijd moet geven te drogen? Vreselijk zeg!!!
Bedenk je je dat je een 2e bord moet opwarmen, is je 1e bord al koud. Handig bedacht van Siemens, NOT
Goed dat dit even kenbaar gemaakt wordt. Iets om even op te letten die zgnd droogtijd
In ieder geval de Siemens CM633GBS1.
http://www.siemens-home.b...s-met-magnetron/CM633GBS1
In de Hb86h501 die we nu hebben staat het niet in gebruiksaanwijzing.
http://www.siemens-home.b...s-met-magnetron/CM633GBS1
In de Hb86h501 die we nu hebben staat het niet in gebruiksaanwijzing.
Droogfunctie Maak na bereiding met de magnetron altijd gebruik van de droogfunctie [. De binnenruimte wordt verwarmd en het vocht in de binnenruimte verdampt.Het drogen van het apparaat duurt 10 minuten en de tijdsduur kan niet worden veranderd.1. Menu Verwarmingsmethoden openen.2. Droogfunctie kiezen.3. Starten met de toets start/stop. Het drogen wordt gestart en na 10 minuten automatisch beëindigd.Open de apparaatdeur een paar minuten tot de binnenruimte volledig droog is.
Dit staat in gebruiksaanwijzing.
Of zouden ze met bereiden niet opwarmen bedoelen maar alleen als je kookt of bakt met magnetron stand? Dan is het een ander geval.
Dit staat in gebruiksaanwijzing.
Of zouden ze met bereiden niet opwarmen bedoelen maar alleen als je kookt of bakt met magnetron stand? Dan is het een ander geval.
[ Voor 15% gewijzigd door knausfan op 01-07-2017 15:51 ]
Wij hebben de Bosch CMG836NS1. Echt een topding wat ons betreft, qua combi dan.knausfan schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 09:12:
Dat nablazen doet ie automatisch na gebruik magnetron/oven. Wij warmen ook af en toe 2 gerechten na elkaar op in de magnetron (stoom bijvoorbeeld) en dat gaat prima hoor. Zet je hem daarna uit blaast ie even na, maar zeker geen 10 min. Eerder 1-2 min.
Als de oven 30 min. aan heeft gestaan op 220 graden duurt het ventileren wat langer, misschien wel een minuut of 7 zo uit mijn hoofd.
Ik vind het prima, verder weinig onderhoud en een mooi design. Veel functies en prima resultaten.
Nee dat is een sharp. Hiervoor hadden we een combi magnetron van een merk dat ik me niet kan herinneren en die heeft het jaren gedaan zonder koel of droog functie. Het apparaat gaf de geest toen ik hem zelf per ongeluk in de fik stak
Die sharp combi haal ik dus van de stroom zodra hij begint met afkoelen. Stuk gaat hij er blijkbaar niet van en dat is jammer want het is sowieso een kutapparaat
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)
Je bedoelt om dan een vrijstaande koelkast te nemen ipv inbouw?artbij schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 10:36:
@CyBeRSPiN Je kunt ook een koelkast zonder greep pakken natuurlijk.
Nee inbouw zonder greep. Met je vaatwasser kan dat ook.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:04:
[...]
Je bedoelt om dan een vrijstaande koelkast te nemen ipv inbouw?
Met gestrekt been.
Tuurlijk werkt dat zo niet. Denk aub effe zelf na 😝.Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:43:
[...]
Dat is toch serieus niets als je na gebruik oven of magnetron het apparaat de tijd moet geven te drogen? Vreselijk zeg!!!
Bedenk je je dat je een 2e bord moet opwarmen, is je 1e bord al koud. Handig bedacht van Siemens, NOT
Goed dat dit even kenbaar gemaakt wordt. Iets om even op te letten die zgnd droogtijd
Met gestrekt been.
Dat weet ik dus niet zeker omdat in sommige vorige modellen veel roestvorming zat volgens reviews. Ik ga dat maandag dus wel eerst navragen. Wil geen geklier met garantie als er wel wat gebeurt. En als het inderdaad ook moet met opwarmen, dan gaan we toch voor ander merk dan Siemens.artbij schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:25:
[...]
Tuurlijk werkt dat zo niet. Denk aub effe zelf na 😝.
Het gaat erom dat je niet na een bordje perse moet ontvichtigen voordat je het volgende bord erin doet.knausfan schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:59:
[...]
Dat weet ik dus niet zeker omdat in sommige vorige modellen veel roestvorming zat volgens reviews. Ik ga dat maandag dus wel eerst navragen. Wil geen geklier met garantie als er wel wat gebeurt. En als het inderdaad ook moet met opwarmen, dan gaan we toch voor ander merk dan Siemens.
Overigens zit in alle andere ovens evenveel vocht. Wat doen die ermee?
Met gestrekt been.
De koelfunctie is vaak ook om alles om de oven koel te houden, niet zozeer de oven inwendig. De oven zelf is gemaakt om heet te worden, maar tegenwoordig zitten er ook kastjes of apparatuur omheen die er mogelijk minder tegen kunnen. Het mag tegenwoordig natuurlijk steeds minder kosten.leecher schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:57:
Nee dat is een sharp. Hiervoor hadden we een combi magnetron van een merk dat ik me niet kan herinneren en die heeft het jaren gedaan zonder koel of droog functie. Het apparaat gaf de geest toen ik hem zelf per ongeluk in de fik stak![]()
Die sharp combi haal ik dus van de stroom zodra hij begint met afkoelen. Stuk gaat hij er blijkbaar niet van en dat is jammer want het is sowieso een kutapparaat
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Leuk dat er interesse isjeka schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:09:
[...]
Interesse! Wie heeft het geplaatst? Zelf/Ikea/Klusjesman?
De keuken heb ik zelf ontworpen met de ikea keukenplanner. Het ontwerp is verder geperfectioneerd toen we offertes lieten opmaken bij keukenboeren. Deze waren allen zo prijzig dat we het zelf zijn gaan regelen.
De kastjes komen dus van Ikea en zijn door ons zelf in elkaar gezet. Het is door een installateur geplaatst.
Het plaatsen van de keuken was icm een grote verbouwing (vloerverwarmin in laten vrezen + leidingen verleggen)
Er zit nagenoeg enkel Serie 8 Bosch apparatuur in. De kookplaat is een flexinductie kookplaat, waardoor je je pan op een vierkant blok kan zetten in plaats van een rondje. Het voordeel is dat er bijvoorbeeld 2 kleine pannen op het vierkant zou passen, of dat ik een grote mega pan op de linker helft kan doen (hij kan alleen van boven en beneden gelinkt worden, niet van links naar rechts)
De volgende appartuur zit erin:
Siemens - LC87KHM60
PMA PLASMA MADE
PXY895DC1E
CMG636BB1
SBE68TX06E
KIR41AD40
HBG856XB6
512593 BLANCO Zeepdispener
512200 BLANCO Keukenkraan
QUOVPRO3SC QUOOKER Kokendwatersysteem
87925 KESSEBÖHMER Korf-Rek
7945 DOECO Korf-Rek
Totale kosten zijn:
2k voor de kastjes;
6,8k voor apparatuur (heb 2,3k korting op internetprijzen gekregen!)
1,6k voor plaatsen keuken en verplaatsen alle leidingen etc.
0,5k voor keuken inrichting.
2k voor granieten werkblad
1,2k voor glazenachterwand (moet nog geplaatst worden)
Totale kosten keuken komen uiteindelijk uit op: 14k. Bedenk dat er momenteel niet echt veel luxere apparatuur beschikbaar is, dus zeker het overwegen waard!
Bijgevoegd zijn de foto's,
Ziet er zeer goed uit, mooie combinatie ook tussen ikea en hoogwaardige apparatuur.Rolucious schreef op zondag 2 juli 2017 @ 10:32:
[...]
Leuk dat er interesse is
De keuken heb ik zelf ontworpen met de ikea keukenplanner. Het ontwerp is verder geperfectioneerd toen we offertes lieten opmaken bij keukenboeren. Deze waren allen zo prijzig dat we het zelf zijn gaan regelen.
De kastjes komen dus van Ikea en zijn door ons zelf in elkaar gezet. Het is door een installateur geplaatst.
Het plaatsen van de keuken was icm een grote verbouwing (vloerverwarmin in laten vrezen + leidingen verleggen)
Er zit nagenoeg enkel Serie 8 Bosch apparatuur in. De kookplaat is een flexinductie kookplaat, waardoor je je pan op een vierkant blok kan zetten in plaats van een rondje. Het voordeel is dat er bijvoorbeeld 2 kleine pannen op het vierkant zou passen, of dat ik een grote mega pan op de linker helft kan doen (hij kan alleen van boven en beneden gelinkt worden, niet van links naar rechts)
De volgende appartuur zit erin:
Siemens - LC87KHM60
PMA PLASMA MADE
PXY895DC1E
CMG636BB1
SBE68TX06E
KIR41AD40
HBG856XB6
512593 BLANCO Zeepdispener
512200 BLANCO Keukenkraan
QUOVPRO3SC QUOOKER Kokendwatersysteem
87925 KESSEBÖHMER Korf-Rek
7945 DOECO Korf-Rek
Totale kosten zijn:
2k voor de kastjes;
6,8k voor apparatuur (heb 2,3k korting op internetprijzen gekregen!)
1,6k voor plaatsen keuken en verplaatsen alle leidingen etc.
0,5k voor keuken inrichting.
2k voor granieten werkblad
1,2k voor glazenachterwand (moet nog geplaatst worden)
Totale kosten keuken komen uiteindelijk uit op: 14k. Bedenk dat er momenteel niet echt veel luxere apparatuur beschikbaar is, dus zeker het overwegen waard!
Bijgevoegd zijn de foto's,
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoop dat je nog moet stuken/tegelen gezien die leiding onder de afzuiging?
Mooie keuken. Heel mooie appatuur., dat is zeker luxe. Maar de rest is toch echt wel ikea. Ik vind hem heel veel op mijn pax kledingkast lijken, die is ook hoogglans wit en heeft dezelfde handgrepen.
Met gestrekt been.
@Rolucious Zeer mooie apparatuur wij hebben nagenoeg exact het zelfde maar dan van Siemens en niet de schuine afzuigkap maar gewoon de rechte luxe.
Ik ben zeker fan van de IKEA kasten ze zijn super gemakkelijk in elkaar te zetten en zijn ook super qua schanierwerk. Alleen doordat ze nogal beperkt zijn in indeling (naar mijn mening) zou het voor ons al geen optie zijn.
Persoonlijk ben ik geen fan van al de front lades en het feit dat je hoge kasten niet gelijk zijn qua kasten en lijnen. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Voor mij zou de keuken zo veel te druk ogen met al de handgrepen en al die lades.
Ik ben zeker fan van de IKEA kasten ze zijn super gemakkelijk in elkaar te zetten en zijn ook super qua schanierwerk. Alleen doordat ze nogal beperkt zijn in indeling (naar mijn mening) zou het voor ons al geen optie zijn.
Persoonlijk ben ik geen fan van al de front lades en het feit dat je hoge kasten niet gelijk zijn qua kasten en lijnen. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Voor mij zou de keuken zo veel te druk ogen met al de handgrepen en al die lades.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Een tijdje terug heb ik samen met mijn vriendin getekend voor een nieuwbouw woning (projectbouw). In het project is geen keuken opgenomen. Binnenkort start de bouw en dienen we een technische installatie tekening aan te leveren voor de keuken. We hebben gekozen voor een Ikea keuken, welke we zelf zullen plaatsen.
Een plattegrond van de woning heb ik ook toegevoegd. Omdat we hebben gekozen voor een aanbouw aan de achterzijde, deze loopt nu gelijk met de garage, is het mogelijk de keuken voor in de woning te plaatsen. Dit heeft dan ook onze voorkeur. Zo hebben we een ruimere woonkamer grenzend aan de tuin. Op de plattegrond staat de keuken aan de achterzijde aangeduid.

Het nadeel, oftewel de uitdaging, is dat aan de voorzijde van de woning aan weerszijden ramen zijn geplaatst die tot onder doorlopen.
Ons keukenontwerp ziet er als volgt uit.

Het werkblad bestaat uit één stuk, dit kan niet zo getekend worden in het programma. Aan de zijde van het raam en de korte zijde steekt het blad over, hier willen we barstoelen onder kwijt.

Aan het schiereiland de wasbak met rechts ervan de vaatwasser. Een inductie kookplaat en eilandschouw.

De kastenwand bestaat uit vier hoge kasten, waarvan één smallere. Er zit een hetelucht- alsmede een combi oven in en een koel-vries combinatie.

We hebben reeds een eettafel van 220cm/95cm. Het idee is om deze in de lengte richting te plaatsen, deels in het smallere gedeelte van de woning.
Dit is onze eerste eigen woning en nieuwe keuken. Ik heb al veel gelezen en informatie opgedaan in dit topic maar tips en adviezen zijn altijd welkom
.
Een plattegrond van de woning heb ik ook toegevoegd. Omdat we hebben gekozen voor een aanbouw aan de achterzijde, deze loopt nu gelijk met de garage, is het mogelijk de keuken voor in de woning te plaatsen. Dit heeft dan ook onze voorkeur. Zo hebben we een ruimere woonkamer grenzend aan de tuin. Op de plattegrond staat de keuken aan de achterzijde aangeduid.

Het nadeel, oftewel de uitdaging, is dat aan de voorzijde van de woning aan weerszijden ramen zijn geplaatst die tot onder doorlopen.

Het werkblad bestaat uit één stuk, dit kan niet zo getekend worden in het programma. Aan de zijde van het raam en de korte zijde steekt het blad over, hier willen we barstoelen onder kwijt.

Aan het schiereiland de wasbak met rechts ervan de vaatwasser. Een inductie kookplaat en eilandschouw.

De kastenwand bestaat uit vier hoge kasten, waarvan één smallere. Er zit een hetelucht- alsmede een combi oven in en een koel-vries combinatie.

We hebben reeds een eettafel van 220cm/95cm. Het idee is om deze in de lengte richting te plaatsen, deels in het smallere gedeelte van de woning.
Dit is onze eerste eigen woning en nieuwe keuken. Ik heb al veel gelezen en informatie opgedaan in dit topic maar tips en adviezen zijn altijd welkom
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Wat vragen/punten over je indeling:Millert schreef op zondag 2 juli 2017 @ 14:12:
Een tijdje terug heb ik samen met mijn vriendin getekend voor een nieuwbouw woning (projectbouw). In het project is geen keuken opgenomen. Binnenkort start de bouw en dienen we een technische installatie tekening aan te leveren voor de keuken. We hebben gekozen voor een Ikea keuken, welke we zelf zullen plaatsen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is onze eerste eigen woning en nieuwe keuken. Ik heb al veel gelezen en informatie opgedaan in dit topic maar tips en adviezen zijn altijd welkom.
- Komt de hoge kast deels voor het raam?
- Komt het (schier)eiland ook voor het raam?
- Heb je genoeg werkbladruimte als je een waterkoker, koffiezetapparaat, e.d. neerzet?
- Kun je met de afvoer van de afzuigkap recht omhoog, of moet er een koof komen? Of wordt het recirculatie?
- Kan het blad op deze manier oversteken, of moet dat ondersteund worden?
[ Voor 3% gewijzigd door orf op 02-07-2017 14:47 ]
- De hoge kasten staan tegen de korte wand, aan de overzijde van de ramen.
- Het schiereiland staat voor het raam, maar met genoeg ruimte om hier aan te gaan zitten als een bar. Tijdens het koken heb je zicht naar buiten.
- Enkel het koffieapparaat zal een permamente plek krijgen, echter liefst niet op het werkblad. Deze komt in een van de kasten of wellicht op een kleinere tafel aan de andere wand.
- De afvoer van de afzuigkap gaat door het plafond, hier wordt een kanaal voor naar buiten voorzien.
- De mate waarin het blad nu oversteekt behoeft geen verdere ondersteuning. Tekening is tijdens een afspraak bij Ikea opgemaakt. Het is een massief houten blad.
We hebben ook een hoekkeuken overwogen, maar de raampartij maakt dit vrij lastig. Het is geen gezicht als er direct voor het raam een (hoge) keuken kast komt te staan. Dit is denk ik de oplossing met het meeste werkblad?
Een voorzichtige eerste schets van het interieur. Het gestreepte object is de eettafel, langs de wand een dressoir ingetekend. Kastenwand van de keuken ontbreekt hier in.
[ Voor 32% gewijzigd door Millert op 02-07-2017 14:52 ]
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Beperk je jezelf zo niet enorm in je leefruimte? Het worden best smalle doorlopen tussen eiland en eettafel en je kunt maar klein stuk wand voor hoge kasten gebruiken.
Mijn voorkeur zou in dat geval naar eerste ontwerp uitgaan, keuken achter en over lange wand links de hoge kasten, ruimt kookeiland ervoor en ook de eettafel in de lengte van voor naar achter. Kan je ook gezellig kletsen met mensen die aan de eettafel zitten als jij kookt en de ruimte onder kookeiland kan dat efficient gebruikt worden voor opbergkastjes. Voor zou ik lekker de zithoek doen, met mooie grote ruiten naar buiten.
Mijn voorkeur zou in dat geval naar eerste ontwerp uitgaan, keuken achter en over lange wand links de hoge kasten, ruimt kookeiland ervoor en ook de eettafel in de lengte van voor naar achter. Kan je ook gezellig kletsen met mensen die aan de eettafel zitten als jij kookt en de ruimte onder kookeiland kan dat efficient gebruikt worden voor opbergkastjes. Voor zou ik lekker de zithoek doen, met mooie grote ruiten naar buiten.
@Millert Je hebt zo als ik nu kan zien een mooi huis alleen ik denk persoonlijk dat als je een eiland zoals hier boven beschreven gaat neerzetten je eigenlijk je volledige extra ruimte in je keuken door de aanbouw te niet doet. Het is prachtig om zo'n mooie grote ruimte te gebruiken als keuken maar zo veel ruimte heb je verder niet beneden. In de onderkant heb je je zithoek en de doorgang naar je keuken toe is in mijn mening erg smal om daar een tafel kwijt te kunnen met stoelen aan alle zijden.
Wellicht zou je de keuken wat compacter kunnen maken en wat meer in de hoek plaatsen waardoor je een leef keuken maakt waar je de eetkamer tafel kunt plaatsen.
Wellicht zou je de keuken wat compacter kunnen maken en wat meer in de hoek plaatsen waardoor je een leef keuken maakt waar je de eetkamer tafel kunt plaatsen.
Game PC
Ik zou inderdaad kijken of de keuken compacter kan, zoals nu geschetst is er naar mijn mening te weinig ruimte voor de tafel cq er omheen lopen als er mensen aan tafel zitten: reken met tenminste 60cm per zittend persoon, zowel in breedte als diepte, dan kom je met een tafel van 95 breed op 215cm uit. Je houdt dan dus aan weerszijden een kleine 35cm over, lijkt me onvoldoende tenzij je aan 1 kant de stoelen voor een bank wisselt, die strak tegen de muur staat.
Ik vind het overigens een prima idee om de keuken voor, en de zitkamer achter te plaatsen. Een ruime zithoek is fijn, zeker met bijv verjaardagen (tenzij je alleen maar feestjes hebt waar gedanst wordt ipv allemaal (incl oma) in een kringetje taart eten).
Ik vind het overigens een prima idee om de keuken voor, en de zitkamer achter te plaatsen. Een ruime zithoek is fijn, zeker met bijv verjaardagen (tenzij je alleen maar feestjes hebt waar gedanst wordt ipv allemaal (incl oma) in een kringetje taart eten).
[ Voor 6% gewijzigd door Appie76 op 03-07-2017 09:56 ]
Ik heb geen signature
Dat verschilt uiteraard per persoon/gezin. Bij ons is bij een feestje juist de keuken het drukst/leukst, dus een grotere woon/leefkeuken dan een woonkamer is in ons geval juist handiger. Ook de keuken aan de tuinzijde is gewoon (mening) enorm makkelijk met bijv een tuinfeestje/bbq, hoef je niet de hele woonkamer eerst langs te gaan 
Om bovenstaand, zou ik dus de keuken lekker achterop laten, flink veel werkruimte/blad mogelijk, mooie ruimte voor een grote eettafel om te chillen en evt. een hoekje voor de kids oid (als je die hebt).
Om bovenstaand, zou ik dus de keuken lekker achterop laten, flink veel werkruimte/blad mogelijk, mooie ruimte voor een grote eettafel om te chillen en evt. een hoekje voor de kids oid (als je die hebt).
[ Voor 23% gewijzigd door RUFFNECK op 03-07-2017 10:05 ]
Nog een week voordat de keuken gemonteerd gaat worden. Het voorwerk is al begonnen.Yamy_Daffy schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 01:04:
[afbeelding]
[afbeelding]
We zijn ook bezig met een nieuwe keuken.
Een parallel opstelling bij een lokale kleine keuken bedrijf.
Meubelen zijn van Rotpunkt en kunstof aanrechtblad
Apparatuur is allemaal Bosch.
Inductie kookplaat Bosch PIV895DC1E 80.0 cm breed en uitgevoerd in keramisch zwart
Combioven met magnetron Bosch CMG836BS1.
Wandafzuigunit Bosch DWB097A50/51 uitgevoerd in rvs
Koel/vriescombinatie Bosch KIV34V21FF
Afwasmachine Bosch SMV90M10NL
Inclusief montage ongeveer 10.000.
Op zich lijkt het ons een redelijke prijs, we hebben een erg prettig gevoel bij deze keuken leverancier en zijn manier van handelen.
Geen praatjes, geen stuntprijzen, geen druk en ook geen korting.
Gewoon netto prijzen.
Zaterdag is er een gat van 160mm naar buiten geboord voor de afzuiging.
Gisteren de oude keuken compleet gedemonteerd en de tegels van de muur afgeslagen.
Oude keramische kookplaat terug gezet op 1 kastje zodat we er nog een klein weekje mee kunnen koken en bakken.
Morgen komt de stucadoor om de muur weer mooi af te werken.
Dan ben ik momenteel aan het kijken welke reinigbare verf ik het best kan gaan halen om de keuken dadelijk mee af te werken.
Spannend allemaal.
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
@Yamy_Daffy
Als het je lukt zorg er dan voor dat de verf er op zit voordat de keuken gezet gaat worden.
Dan heb je de strakste lijnen naar je aanrecht en als je boven kastjes hebt de mooiste aansluiting daar.
Lukt dat niet zorg dat het af kitten dan pas gebeurt zodra je de verf op de muur hebt zitten.
Als het je lukt zorg er dan voor dat de verf er op zit voordat de keuken gezet gaat worden.
Dan heb je de strakste lijnen naar je aanrecht en als je boven kastjes hebt de mooiste aansluiting daar.
Lukt dat niet zorg dat het af kitten dan pas gebeurt zodra je de verf op de muur hebt zitten.
Game PC
Ik gaat proberen zaterdag/zondag de keuken te verven. Hopelijk is het stucwerk dan al droog genoeg om te kunnen verven. Vieze vingers of beschadigingen met montage kan ik makkelijk bijwerken. Maar het afplakken en het besnijden met een nieuwe keuken word lastiger inderdaad.Shunt schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:22:
@Yamy_Daffy
Afhankelijk van de dikte van het stucwerk kan dat best krap zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bedankt voor jou en knausfan jullie feedback. De keuze voor de keuken aan de voorzijde hebben we gemaakt omdat we meer tijd doorbrengen in de woonkamer dan in de keuken en hier de toegevoegde privacy kunnen waarderen van de tuinzijde. Ik vind het een lastige keuze want voor beide alternatieven kan ik argumenten bedenken. Afgelopen vrijdag is de deadline geweest voor de positie van de keuken, dit is dus min of meer een gegeven.Appie76 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:54:
Ik zou inderdaad kijken of de keuken compacter kan, zoals nu geschetst is er naar mijn mening te weinig ruimte voor de tafel cq er omheen lopen als er mensen aan tafel zitten: reken met tenminste 60cm per zittend persoon, zowel in breedte als diepte, dan kom je met een tafel van 95 breed op 215cm uit. Je houdt dan dus aan weerszijden een kleine 35cm over, lijkt me onvoldoende tenzij je aan 1 kant de stoelen voor een bank wisselt, die strak tegen de muur staat.
Waar ik wel over nadenk is een eettafel te integreren in het keukeneiland, de huidige tafel meenemen is door de afmetingen een lastige opgave denk ik en geen harde eis. De doelstelling is een keuken met voldoende opbergmogelijkheden en eetgelegenheid voor zes personen (toekomstige gezinsuitbreiding en visite).
Ik heb nog twee weken om de locatie van de installatie voorzieningen aan te geven.
De ruimte aan de voorzijde vind ik als woonkamer net aan de kleine kant, onze huidige bank zou al vervangen moeten worden.
[ Voor 39% gewijzigd door Millert op 03-07-2017 13:10 ]
Niet al te dik stucwerk....
Maar wordt spannend of het genoeg droogt in een dag of 4 a 5.
Maar wordt spannend of het genoeg droogt in een dag of 4 a 5.
Denk er eens over om je ruimte als volgt in te richten, dan heb je nog ruimte voor een tafel ipv de tafel in het midden van de woonkamer te zetten.Millert schreef op zondag 2 juli 2017 @ 14:46:De functie van het werkblad is echt als bar, om tijdens het koken een gesprek te kunnen voeren. Er komt ook een eettafel te staan. Maar of dit onze huidige tafel wordt weet ik niet, deze is namelijk vrij lang.
- De hoge kasten staan tegen de korte wand, aan de overzijde van de ramen.
- Het schiereiland staat voor het raam, maar met genoeg ruimte om hier aan te gaan zitten als een bar. Tijdens het koken heb je zicht naar buiten.
- Enkel het koffieapparaat zal een permamente plek krijgen, echter liefst niet op het werkblad. Deze komt in een van de kasten of wellicht op een kleinere tafel aan de andere wand.
- De afvoer van de afzuigkap gaat door het plafond, hier wordt een kanaal voor naar buiten voorzien.
- De mate waarin het blad nu oversteekt behoeft geen verdere ondersteuning. Tekening is tijdens een afspraak bij Ikea opgemaakt. Het is een massief houten blad.
We hebben ook een hoekkeuken overwogen, maar de raampartij maakt dit vrij lastig. Het is geen gezicht als er direct voor het raam een (hoge) keuken kast komt te staan. Dit is denk ik de oplossing met het meeste werkblad?
Een voorzichtige eerste schets van het interieur. Het gestreepte object is de eettafel, langs de wand een dressoir ingetekend. Kastenwand van de keuken ontbreekt hier in.
[afbeelding]
Een dergelijke opstelling hebben we overwogen, de meest praktische indeling denk ik. Maar het raam begint al na +/- 20cm van de zijkant van de muur. De kastenwand staat dan voor een 30-50cm voor het raam over de hele hoogte.
Maar gebaseerd op dit idee. Een wand van vier hoge kasten, gecentreerd tegen de linkerwand. Parallel een eiland en dan de eettafel.
Eventueel met een valse wand op +/-20cm rondom van de kasten zodat deze maar 40cm de ruimte in lijken te komen. Vanavond eens uit tekenen.
Maar gebaseerd op dit idee. Een wand van vier hoge kasten, gecentreerd tegen de linkerwand. Parallel een eiland en dan de eettafel.
Eventueel met een valse wand op +/-20cm rondom van de kasten zodat deze maar 40cm de ruimte in lijken te komen. Vanavond eens uit tekenen.
[ Voor 38% gewijzigd door Millert op 03-07-2017 14:11 ]
Kun je die pui niet laten opschuiven? of je zet de kastenwand niet helemaal door tot aan het raam.Millert schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:25:
Een dergelijke opstelling hebben we overwogen, de meest praktische indeling denk ik. Maar het raam begint al na +/- 20cm van de zijkant van de muur. De kastenwand staat dan voor een 30-50cm voor het raam over de hele hoogte.
Bij ons was de smale raam een loopdeur, die hebben we laten vervangen door een draaikiepraam verdiepingshoog.
@millert
Jammer dat je de woonkamer en keuken vast hebt liggen. Voor keuken had je achter beslist meer mogelijkheden en ramen voor zijn makkelijk privacy gevend te maken.
Maar nu je voor voorkant gaat zou ik kiezen om linker raam te blinderen en wel aan die kant kastenwand te maken en ook eiland in lengterichting. Dat geeft meeste ruimte voor eethoek en inderdaad kan je de eethoek ook in verlengde van kookeiland maken. evt nu. Je wand tegen hal nog gebruiken voor plank met bijvoorbeeld keukenapparaten
Jammer dat je de woonkamer en keuken vast hebt liggen. Voor keuken had je achter beslist meer mogelijkheden en ramen voor zijn makkelijk privacy gevend te maken.
Maar nu je voor voorkant gaat zou ik kiezen om linker raam te blinderen en wel aan die kant kastenwand te maken en ook eiland in lengterichting. Dat geeft meeste ruimte voor eethoek en inderdaad kan je de eethoek ook in verlengde van kookeiland maken. evt nu. Je wand tegen hal nog gebruiken voor plank met bijvoorbeeld keukenapparaten
Bij ons is gelukkig ook de stuc op tijd gedroogd, zodat we het gladde glasweefsel behang er net op tijd op konden plakken en hem nog 3x met sigmapearl mat hebben geschilderd. Zaterdag was laatste schilderbeurt en dinsdag zijn ze toen keuken gaan plaatsen. We hadden geluk met super droog weer waardoor deuren lekker tegen elkaar open konden staan om te drogen.Yamy_Daffy schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:59:
[...]
Ik gaat proberen zaterdag/zondag de keuken te verven. Hopelijk is het stucwerk dan al droog genoeg om te kunnen verven. Vieze vingers of beschadigingen met montage kan ik makkelijk bijwerken. Maar het afplakken en het besnijden met een nieuwe keuken word lastiger inderdaad.
Zo zie je maar; ieder een eigen smaak. Ik ben zelf ook professioneel kok en vind RVS inderdaad heel praktisch op het werk, maar het doet me echt teveel aan een horecakeuken denken om dat thuis ook nog te hebben. Thuis heb ik liever een mooie keuken waar lekkere gerechten uit komen en waar ik ook mee kan pronken, dus ja, een showroom en werkplaats in één?Bokkie schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:28:
Hier ook tvs fan, werkblad mocht helaas niet van de vrouwomdat ze geen operatiekamer als keuken wilde zei ze.
Je hebt ook niet-horeca rvs in de keuken....
Met gestrekt been.
Wij zijn aan het kijken voor de aankoop van de keuken voor ons nieuwe huis.
We twijfelen een beetje waar deze echt te gaan aankopen. Ik hoor / lees zoveel echt slechte verhalen over zaken als KeukenKampioen enzo. Kunnen jullie deze beamen / ontkrachten? Klachten gaan vooral over de service als de handtekening eenmaal staat.
En is er iets dat wel echt een aanrader is? We willen 'm sowieso laten plaatsen dus ook dat moet goed in orde zijn.
Thanks!
We twijfelen een beetje waar deze echt te gaan aankopen. Ik hoor / lees zoveel echt slechte verhalen over zaken als KeukenKampioen enzo. Kunnen jullie deze beamen / ontkrachten? Klachten gaan vooral over de service als de handtekening eenmaal staat.
En is er iets dat wel echt een aanrader is? We willen 'm sowieso laten plaatsen dus ook dat moet goed in orde zijn.
Thanks!
@mister9
Ik zou zeggen kijk eens wat review sites:
http://www.qasa.nl/ervaringen/keuken-kampioen-27
Ga gewoon even kijken wat er bij je in de buurt zit + een beetje uit de buurt op de review sites.
Lees de reviews goed door want een cijfer zegt natuurlijk niet veel.
Zorg dat je weet wat je voor apparatuur wilt hebben en controleer die prijzen online.
Prijzen waar ze in de keuken winkels mee komen qua apparatuur zijn catalogus prijzen en slaan echt nergens op.
Bekijk goed het binnenwerk van de kasten grijp draai en trek overal eens goed aan alles moet in zo'n showroom ook stevig zijn anders weet je al zeker dat het in je huis de tien jaar niet zal halen.
Haal bij een goedkope netto prijs vechter een offerte maar ga ook kijken bij duurdere winkels. Blijf weg bij de standaard DMG formules waar ze vooral maar druk willen zetten om een keuken te kopen. Die winkels zijn in mijn mening pure tijd verspilling.
Ga gewoon even kijken wat er bij je in de buurt zit + een beetje uit de buurt op de review sites.
Zorg dat je weet wat je voor apparatuur wilt hebben en controleer die prijzen online.
Prijzen waar ze in de keuken winkels mee komen qua apparatuur zijn catalogus prijzen en slaan echt nergens op.
Bekijk goed het binnenwerk van de kasten grijp draai en trek overal eens goed aan alles moet in zo'n showroom ook stevig zijn anders weet je al zeker dat het in je huis de tien jaar niet zal halen.
Haal bij een goedkope netto prijs vechter een offerte maar ga ook kijken bij duurdere winkels. Blijf weg bij de standaard DMG formules waar ze vooral maar druk willen zetten om een keuken te kopen. Die winkels zijn in mijn mening pure tijd verspilling.
Game PC
Quote shunt:
Het hoeft geen tijdverspilling te zijn. Je kan er leuke ideetjes op doen, zolang je maar niet aan de tafel met ze gaat zitten 😉.
Maar winkels waar je van 25k zo naar 12k terug kan praten, moet je inderdaad links laten liggen als je een offerte op vraagt. Dan 2 a 3 serieuze zaken een offerte laten maken, recensie lezen, ervaringen omgeving vragen en je gevoel en budget volgen. Kijk ook verder dan je eigen omgeving. Wij zijn in Duitsland terecht gekomen.
Het hoeft geen tijdverspilling te zijn. Je kan er leuke ideetjes op doen, zolang je maar niet aan de tafel met ze gaat zitten 😉.
Maar winkels waar je van 25k zo naar 12k terug kan praten, moet je inderdaad links laten liggen als je een offerte op vraagt. Dan 2 a 3 serieuze zaken een offerte laten maken, recensie lezen, ervaringen omgeving vragen en je gevoel en budget volgen. Kijk ook verder dan je eigen omgeving. Wij zijn in Duitsland terecht gekomen.
Zolls ik eerder in dit topic al aangaf is qasa niet erg betrouwbaar. Kritische noten over bepaalde leveranciers worden verwijderd terwijl anderen juist gebasht worden. Hier wordt je dus niet echt veel wijzer van helaas.Shunt schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 17:54:
@mister9
Mond op mond reclame is helaas nog het meest betrouwbaar. En vlak dit forum niet uit.
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Ik snap als je in de horeca keuken werkt dat je thuis geen RVS wil. Als je thuis komt wil je niet het gevoel hebben dat je op werk bent. Als je horeca af bent en dan thuis de gemakken mist uit de horeca keuken, dan is het juist heel fijn om horeca spullen te hebben zoals een RVS aanrecht.Sarrr schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 01:39:
[...]
Zo zie je maar; ieder een eigen smaak. Ik ben zelf ook professioneel kok en vind RVS inderdaad heel praktisch op het werk, maar het doet me echt teveel aan een horecakeuken denken om dat thuis ook nog te hebben. Thuis heb ik liever een mooie keuken waar lekkere gerechten uit komen en waar ik ook mee kan pronken, dus ja, een showroom en werkplaats in één?
Dat kan je zeggen maar tot nu heb ik de beoordelingen op de site redelijk accuraat bevonden.peacelord schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:07:
[...]
Zolls ik eerder in dit topic al aangaf is qasa niet erg betrouwbaar. Kritische noten over bepaalde leveranciers worden verwijderd terwijl anderen juist gebasht worden. Hier wordt je dus niet echt veel wijzer van helaas.
Mond op mond reclame is helaas nog het meest betrouwbaar. En vlak dit forum niet uit.
Je zult niet op een review site moeten blijven hangen nee.
Welke leveranciers worden dan volgens jou voor getrokken?
Ik kan mij eigenlijk maar een leverancier bedenken die dat soort trucjes uit zou halen en die komen 99% van de tijd negatief in het beeld ook bij deze site.
Game PC
Dan ga ik mezelf maar 'ns quoten;
peacelord schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 18:38:
Avanti heeft een goede pers bij qasa. Om die reden zijn we daar ook geweest. De apparatuur vonden we erg prijzig. Dit had ik vastgelegd in een qasa review. Die is na een week of drie verwijderd. Onvoldoende in lijn met het qasa belang denk ik?
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Ook wij gaan dit jaar een nieuwe keuken plaatsen. Dat zal pas in november/december worden, dus we hebben nog wat tijd om ons te oriënteren. Het bepalen van een opstelling geeft al irritant veel mogelijkheden.
Vervolgens zijn er wat lijkt oneindig veel mogelijkheden wat betreft keukenleverancier.
Heeft er iemand ervaring toevallig ervaring met RestyleXL?
Vervolgens zijn er wat lijkt oneindig veel mogelijkheden wat betreft keukenleverancier.
Heeft er iemand ervaring toevallig ervaring met RestyleXL?
Graag jullie mening over het volgende:
Wij hebben net getekend voor een keuken van 14250 bij keukensale inc montage. Ik heb hiervoor meerdere offertes opgevraagd bij andere zaken en prijs scheelde hier niet veel van. Gevoel Bij het advies is goed. Tevens hebben wij schijnbaar een 'pakketkorting' en nu hebben ze opeens een btw actie 2 dagen na tekenen waar ik niks van wist. Hier ga ik over informeren.Ik weet ook niet welk merk kasten/fronten ze gebruiken,
Wij hebben in ons nieuw op te leveren huis gekozen voor een parallelopstelling.
De keuken is +\- 360 cm aan beide kanten.
Ik vermoed dat de prijs als volgt is opgebouwd maar dat is niet gespecificeerd.
KANT 1:
-Granieten blad 360 cm, 3 cm dik inc spatrand, uitsparing (+\- 2750)
-quooker flex (1300)
-greeplijstverlichting (500)
-Inductieplaat 80 cm AEG (750)
Schuine wandschouw AEG black (675)
-vaatwasser xxl AEG met led verlichting en vloerprojectie (950)
- prullenbak geintegreerd en ladeindelingen hout (250)
-spoelbak groot (??)
KANT 2:
4 hoge voorraadkasten en 1 lade van 1 meter welke dient als bankje. In de kasten iwordt het volgende ingebouwd:
AEG Inbouw koel/vries (750)
AEG blackline combioven compact (1000)
AEG blackline combi stoomoven compact (1200)
al met al zit ik dus met accessoires apparatuur (internetprijzen) en blad op plusminus 10.000 en met montage op 11000.
Ik denk dan dus dat de keukenmeubelen ongeveer E 3000 zijn.
Al met al een hoop geld, maar voor mijn gevoel heb ik dan wel iets waar ik vele jaren graag naar kijk en van geniet.
Hopelijk is dit ook het geval.
Wij hebben net getekend voor een keuken van 14250 bij keukensale inc montage. Ik heb hiervoor meerdere offertes opgevraagd bij andere zaken en prijs scheelde hier niet veel van. Gevoel Bij het advies is goed. Tevens hebben wij schijnbaar een 'pakketkorting' en nu hebben ze opeens een btw actie 2 dagen na tekenen waar ik niks van wist. Hier ga ik over informeren.Ik weet ook niet welk merk kasten/fronten ze gebruiken,
Wij hebben in ons nieuw op te leveren huis gekozen voor een parallelopstelling.
De keuken is +\- 360 cm aan beide kanten.
Ik vermoed dat de prijs als volgt is opgebouwd maar dat is niet gespecificeerd.
KANT 1:
-Granieten blad 360 cm, 3 cm dik inc spatrand, uitsparing (+\- 2750)
-quooker flex (1300)
-greeplijstverlichting (500)
-Inductieplaat 80 cm AEG (750)
Schuine wandschouw AEG black (675)
-vaatwasser xxl AEG met led verlichting en vloerprojectie (950)
- prullenbak geintegreerd en ladeindelingen hout (250)
-spoelbak groot (??)
KANT 2:
4 hoge voorraadkasten en 1 lade van 1 meter welke dient als bankje. In de kasten iwordt het volgende ingebouwd:
AEG Inbouw koel/vries (750)
AEG blackline combioven compact (1000)
AEG blackline combi stoomoven compact (1200)
al met al zit ik dus met accessoires apparatuur (internetprijzen) en blad op plusminus 10.000 en met montage op 11000.
Ik denk dan dus dat de keukenmeubelen ongeveer E 3000 zijn.
Al met al een hoop geld, maar voor mijn gevoel heb ik dan wel iets waar ik vele jaren graag naar kijk en van geniet.
Hopelijk is dit ook het geval.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik vind die twee 'halve' hoge kasten er wat gek uitzien. Ik zou ze tegen elkaar schuiven en dan liefst zelfs verplaatsen naar de zijwand als dat past. (links) En dan dat lage stuk in dezelfde lengte als het eiland parallel aan het eiland.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Gewoon naar veel zaken gaan en ook kijken naar praktisch. Zo zagen wij een verhoogde vaatwasser en aangezien wij beiden wel regelmatig last hebben van de rug, vonden we dit ideaal en hebben die dus verhoogd laten inbouwen in hoge kastenwand met lade eronder en combimagnetron erboven. Ik zou niet meer anders willen en iedereen die hier komt en het ziet, zou ook zo willen ruilen! Omdat ik graag bak, een brede 90 cm oven onder de inductiekookplaat laten bouwen en daar ben ik zo blij mee! Heerlijk 2 grote platen pizza, grote plaatkoek of 4 cakeblikken tegelijk. Ook 2 grote ovenschalen tegelijk erin, heerlijk met eters. De combi kunnen we gebruiken als we even snel 2 broodjes moeten bakken oid.
Qua opstelling vindt ik ook het lage midden van de hoge kasten niet zo mooi.
Persoonlijk vindt ik dan een u vorm mooier met schiereiland. Dus kookeiland iets opschuiven richting wand en de 4 hoge kasten ook en ertussen het lage aanrechtblad met laden. Dit werkt ook lekker tijdens koken om spullen af te leggen, de werkruimte is dan dichterbij en in de hoek achter hoge kasten kan je mooi koffiezetter etc kwijt.
tip: misschien idee om wit en hout om te wisselen. Dat hebben wij gedaan. Op de onderste kasten krijg je sneller smerige vlekken met kinderen en huisdieren dan op de hoge kasten. Nu houtkleurige laden met brede grepen en dat scheelt toch een poetswerk !!
Qua opstelling vindt ik ook het lage midden van de hoge kasten niet zo mooi.
Persoonlijk vindt ik dan een u vorm mooier met schiereiland. Dus kookeiland iets opschuiven richting wand en de 4 hoge kasten ook en ertussen het lage aanrechtblad met laden. Dit werkt ook lekker tijdens koken om spullen af te leggen, de werkruimte is dan dichterbij en in de hoek achter hoge kasten kan je mooi koffiezetter etc kwijt.
tip: misschien idee om wit en hout om te wisselen. Dat hebben wij gedaan. Op de onderste kasten krijg je sneller smerige vlekken met kinderen en huisdieren dan op de hoge kasten. Nu houtkleurige laden met brede grepen en dat scheelt toch een poetswerk !!
[ Voor 39% gewijzigd door knausfan op 05-07-2017 22:45 ]
Leuk, Tieske ik ben bezig met ongeveer dezelfde keukenopstelling. Wij hebben echter de beschikking over een lengte van 4,8 mtr en het muurtje links is bij ons 2,5 mtr. Ik ben afgestapt van het idee van lage kasten en wij gaan (waarschijnlijk) voor 4,5 of zelfs 6 hoge kasten. Deze worden ingebouwd in een nis, ik vind dit veel rustiger ogen. Wij hebben ook aan de rechterkant een deur als doorgang naar een speelkamer.
Een U opstelling heb ik ook overwogen, waarmee het eiland een schiereiland wordt. Echter gaf een verkoper laatst aan dat hiermee de afstand tussen kastenwand en eiland vergroot dient te worden naar zo'n 1,5 mtr. Dit omdat je maar 1 uitgang uit de keuken hebt, je hebt meer ruimte nodig om achter elkaar door te lopen. Ik vind daar wel een kern van waarheid in zitten.
Hout ben ik geen fan van (vriendin wel), ik ga liever voor neutrale kleuren van wit tot antraciet. Mat vind ik wel een leuke ontwikkeling in keukenland.
Een U opstelling heb ik ook overwogen, waarmee het eiland een schiereiland wordt. Echter gaf een verkoper laatst aan dat hiermee de afstand tussen kastenwand en eiland vergroot dient te worden naar zo'n 1,5 mtr. Dit omdat je maar 1 uitgang uit de keuken hebt, je hebt meer ruimte nodig om achter elkaar door te lopen. Ik vind daar wel een kern van waarheid in zitten.
Hout ben ik geen fan van (vriendin wel), ik ga liever voor neutrale kleuren van wit tot antraciet. Mat vind ik wel een leuke ontwikkeling in keukenland.
Beste Tieske,
Kijk eens naar de internetprijzen van je apparatuur en reken eeens 1000 bij voor montage, verder zie ik dat je een kunststof blad hebt wat ook niet heel duur is. Dat betekend dat ze echt een hoop geld rekenen voor de keukenmeubelen.
In mijn vorige bericht zie je wat ik heb voor 14250 eur. Mijn keuken wordt ongeveer even lang, alleen andere opstelling.
Kijk eens naar de internetprijzen van je apparatuur en reken eeens 1000 bij voor montage, verder zie ik dat je een kunststof blad hebt wat ook niet heel duur is. Dat betekend dat ze echt een hoop geld rekenen voor de keukenmeubelen.
In mijn vorige bericht zie je wat ik heb voor 14250 eur. Mijn keuken wordt ongeveer even lang, alleen andere opstelling.
@Tieske88 Als je voor iets anders dan kunststof kan gaan zoals Keramisch zou ik het doen, alleen niet voor die prijs imho. Kunststof wordt nog steeds snel lelijk en heeft een hoop tegens ten opzichte van composiet, graniet of keramisch.
Als ik even snel kijk naar de ruimte die je krijgt qua blad en de apparatuur moet hier best nog wat vanaf kunnen.
Wat betreft indeling ben ik het eens met de opmerkingen hierboven, de kleur van het eiland niet te licht doen als je niet continu wilt poetsen en boenen, de hoge kasten opstelling vind ik er leuk uit zien, maar maakt het ook wat rommelig en zou beter staan door alles bij elkaar te zetten of te gaan richting een U vorm keuken met de hoge kasten dan in de hoek of het korte stuk.
Als ik even snel kijk naar de ruimte die je krijgt qua blad en de apparatuur moet hier best nog wat vanaf kunnen.
Wat betreft indeling ben ik het eens met de opmerkingen hierboven, de kleur van het eiland niet te licht doen als je niet continu wilt poetsen en boenen, de hoge kasten opstelling vind ik er leuk uit zien, maar maakt het ook wat rommelig en zou beter staan door alles bij elkaar te zetten of te gaan richting een U vorm keuken met de hoge kasten dan in de hoek of het korte stuk.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
@Tieske88
- Merk van de kastjes is Qlinea met kunststof front: is het folie of HPL/laminaat? Zit een verschil in.
- De kastjes van de kastenwand zijn met greep en die van het eiland zijn greeploos en in een andere kleur: persoonlijk of met greep of greeploos i.p.v. en/en, idem voor de kleur. Zelfde kleur oogt rustiger/strakker.
- werkblad is van kunststof met RVS kraan en spoelbak: een natuursteen/keramisch of composiet blad geeft een veel luxere uitstraling dus zeker doen. Idem voor een mooie kraan en wasbak.
dan je kasten + eiland
- 2x Onderkast met uittreklade met binnenlade en uittreklade 78/80: ga je deze ruimte echt op het blad gebruiken? Anders zou ik gewoon 6x of 7x hoge kasten nemen. Qua ruimte gaat het lukken.
- kasthoogte= 195/60: misschien een stapje hoger naar +/- 221: kastruimte heb je nooit genoeg
- alle kasten inbouwen in een mooi kastenwand voor een strak geheel
- neem je nou 120+60+120 of 5x60 zoals op de foto?
- hart kastenwand uitlijnen met hart eiland als dit qua ruimte (looppaden) lukt. Ook weer voor de symmetrie en rust
- Onder 1 van de ovens zou ik graag een lade maken met 2 afvalbakken: weet je dit zeker? Geur blijft in de kast ook al leeg je het dagelijks.
- willen we de ovens ca 20 cm lager laten: laat dit goed uitwerken + tekenen door je leverancier zodat je het eindresultaat daadwerkelijk ziet. Zo min mogelijk gerommel met blenders (opvulstukken)
- hou je lijnenspel in de gaten voor symmetrie en rust
apparatuur: merk + uiterlijk is persoonlijk maar toch:
- We wilden graag een oven en een combi-oven: neem dan 1x solo oven + 1x solo magnetron of 2x oven + 1x magnetron als je echt twee pizza's tegelijk wil bakken.
- 2 ovens zijn nu als compacte varianten: als je groot wilt gewoon doen.
- Afzuigkap: DID09T95, twee dingen: 1. hij is smal 90*50, beter naar een bredere variant zoals 120*50 of 120*60 i.v.m. kookdampen die zelden loodrecht omhoog gaan en 2. Moet het perse Bosch zijn? Novy schijnt hier op het forum populair te zijn. ik neem zelf een Aero Design Estrella.
Voor de rest veel succes met het puzzelen
- Merk van de kastjes is Qlinea met kunststof front: is het folie of HPL/laminaat? Zit een verschil in.
- De kastjes van de kastenwand zijn met greep en die van het eiland zijn greeploos en in een andere kleur: persoonlijk of met greep of greeploos i.p.v. en/en, idem voor de kleur. Zelfde kleur oogt rustiger/strakker.
- werkblad is van kunststof met RVS kraan en spoelbak: een natuursteen/keramisch of composiet blad geeft een veel luxere uitstraling dus zeker doen. Idem voor een mooie kraan en wasbak.
dan je kasten + eiland
- 2x Onderkast met uittreklade met binnenlade en uittreklade 78/80: ga je deze ruimte echt op het blad gebruiken? Anders zou ik gewoon 6x of 7x hoge kasten nemen. Qua ruimte gaat het lukken.
- kasthoogte= 195/60: misschien een stapje hoger naar +/- 221: kastruimte heb je nooit genoeg
- alle kasten inbouwen in een mooi kastenwand voor een strak geheel
- neem je nou 120+60+120 of 5x60 zoals op de foto?
- hart kastenwand uitlijnen met hart eiland als dit qua ruimte (looppaden) lukt. Ook weer voor de symmetrie en rust
- Onder 1 van de ovens zou ik graag een lade maken met 2 afvalbakken: weet je dit zeker? Geur blijft in de kast ook al leeg je het dagelijks.
- willen we de ovens ca 20 cm lager laten: laat dit goed uitwerken + tekenen door je leverancier zodat je het eindresultaat daadwerkelijk ziet. Zo min mogelijk gerommel met blenders (opvulstukken)
- hou je lijnenspel in de gaten voor symmetrie en rust
apparatuur: merk + uiterlijk is persoonlijk maar toch:
- We wilden graag een oven en een combi-oven: neem dan 1x solo oven + 1x solo magnetron of 2x oven + 1x magnetron als je echt twee pizza's tegelijk wil bakken.
- 2 ovens zijn nu als compacte varianten: als je groot wilt gewoon doen.
- Afzuigkap: DID09T95, twee dingen: 1. hij is smal 90*50, beter naar een bredere variant zoals 120*50 of 120*60 i.v.m. kookdampen die zelden loodrecht omhoog gaan en 2. Moet het perse Bosch zijn? Novy schijnt hier op het forum populair te zijn. ik neem zelf een Aero Design Estrella.
Voor de rest veel succes met het puzzelen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Dat zijn blendes, al kun je in je keuken ook een blender hebben.Jipsy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:20:
Zo min mogelijk gerommel met blenders (opvulstukken)
je hebt helemaal gelijkReinier schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:56:
[...]
Dat zijn blendes, al kun je in je keuken ook een blender hebben.
Nou die van mij is eindelijk zo goed als af. Heeft qua doorlooptijd wel even wat langer geduurd dan gehoopt, maar het resultaat is niet onaardig.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Foto's!Gonadan schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:45:
Nou die van mij is eindelijk zo goed als af. Heeft qua doorlooptijd wel even wat langer geduurd dan gehoopt, maar het resultaat is niet onaardig.
Dan moet ik eerst nog even wat puntjes op de 'i' zetten.
Zwarte bouwvakkerhanden van de kastjes en muren af poetsen en de elektra afronden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tof! Gaan we daar zaterdag eens kijken. Zaandam is ook nog wel te doen.robin222 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:02:
[...]
Keukenloods heeft erg veel apparatuur staan, in ieder geval degene in Zaandam.
Hmm, nee. Hebben ze daar wel indicatieprijzen? Want da's wel fijn. Tevoren weten of een oven 500 of 5000 EUR is.NLS_ schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:19:
[...]
Al bij inspiratiehuis 2020 geweest? Daar kun je alle apparatuur van Siemens, Bosch, Neff en Gaggenau bekijken. Krijg je een lijstje mee met typenummers, met die typenummers kun je dan verschillende offertes opvragen.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Al even deze thread gevolgd en wil nu graag mijn ervaringen delen.
Afgelopen maand voor ons nieuwe huis ook een nieuwe keuken uitgezocht, laten tekenen en besteld. Onze keuken is een L keuken van ongeveer 2.80 bij 2.60.
Wij wisten van tevoren al best goed wat we wilde hebben: de witste van de witste glans kastjes en een zwarte met glinstertjes erin werkblad. Greeploos en geen bovenkasten (is hip volgens mijn vriendin...). Een losse magnetron en oven en een 5 pits gaskookplaat. Le mans kast en een uittrekbare kraan. Een opstaand randje van het blad tegen de muur tegen water en een plaat achter de gaskookplaat. Als laatste een wandplank en een koof voor de afzuiging met inbouwspots. En inclusief montage.
Als eerste bij I-Kook geweest. Geen prettige behandeling gehad. We hebben een afspraak gemaakt op internet. We moesten eerst zelf een rondje door de winkel doen (okee we waren 5 minuten te vroeg). Na een kwartier kwam de beste meneer ons helpen met het uitzoeken van een blad en kastjes. Hier waren wij opzich zo uit. Het blad zouden we in 2 uitvoeringen laten uitrekenen. Een Duits (kunststof) en een Graniet blad.
Vervolgens naar de tekentafel waarop onze keuken is samengesteld. Hier hebben we de keuken uitgetekend. Waarna we apparaten hebben gekozen. Wij zijn door de medewerker van I-KOOK enkel op Etna apparatuur gewezen en hebben geen brochure of iets gehad van andere apparatuur. De medewerker van I-KOOK bleef ook volhouden dat we het goedkoopste moesten kiezen en dat wij dan altijd nog duurder konden gaan. Dit is denk ik, zonder overdrijven, in 2 uur tijd wel 20 keer gezegd. Leek wel alsof hij dacht dat we weinig te besteden hadden, het was niet echt vertrouwd. De beste meneer ging voor ons tekenen rekenen. Nu kregen wij pas iets te drinken. Het was een van die warme dagen dus wij droogde bijna uit... Maar goed de beste meneer kwam terug en kwam voor het Duitse blad uit op 7800 euro en voor het granieten blad op ongeveer 9300 euro. Wij hebben gezegd hier nog maar erg graag over na te willen denken, want we vonden het toch best veel geld. De beste meneer bleef maar benadrukken dat wij tot niets verplicht waren en dat het niet voor niets aan de muur hing (zij hij wijzend naar de slogan aan de muur). Wij voelde ons toch niet op ons gemak. Wij wilde weg gaan en vroegen om de tekening en offerte. Dit wilde de meneer niet meegeven "Zo helpen wij onze con-collega's". Erg raar. De keuken zoals getekend was wel precies zoals wij hem mooi vonden. (Prijzen zijn uit mijn hoofd, hebben niks meegekregen dus ik hoop dat ik het goed heb onthouden)
's Avonds naar de plaatselijke keukenboer gegaan (Image Oud-Beijerland). Hier kwamen wij denk ik 3 kwartier voor sluitingstijd binnen. Puur om andere inzichten en mogelijkheden te bekijken. Hier vriendelijk aangesproken of wij geholpen konden worden. Dus wij aangegeven dat wij al precies wisten wat we wilde hebben. Een rondje door de winkel gedaan met een medewerker van de winkel en uitgelegd wat de mogelijkheden zijn wat betreft kastjes, ovens, apparatuur, bladen, bladdikte, kranen. Dit alles is bij I-Kook niet gebeurd. Wij voelde ons direct prettig. Vervolgens gaf de meneer aan of ik kon tekenen hoe wij de indeling wilde hebben (had ik immers in mijn hoofd, al ben ik geen tekenwonder). Door de beste meneer alles opgeschreven en helaas ging de winkel al bijna dicht dus hebben we direct een afspraak gemaakt voor een vervolg afspraak. Wij kwamen bij de vervolgafspraak aan en de beste meneer zette de TV aan en wij zagen direct de door mij (nu in het mooi) getekende keuken in 3D. Precies zoals we bedoelde. Bij onze eerste afspraak hebben wij een brochure van de apparatuur meegenomen waarbij wij zelf hebben aangegeven wat wij zouden willen. Tijdens de vervolgafspraak dus ook alle apparatuur besproken en deze werd ter plekke getekend. Wij hadden al de keuze gemaakt voor een granieten blad. De prijs bij Image was ongeveer hetzelfde als I-KOOK (rond de 9400 euro). Tijdens deze afspraak hadden zowel ik als mijn vriendin al wel dat wij deze keuken zouden nemen. Maar toch wilde we er nog een nachtje over slapen. Dit hadden wij gezegd en de beste meneer haalde plots de door hem getekende en gelamineerde tekening uit zijn la om mee te nemen. Nog een afdruk van de offerte inclusief apparatuur en alles. Wij naar huis, terwijl we al in de auto zeiden dat we dit gingen doen.
Na 2 dagen nam ik contact op om de keuken te bestellen, kregen we plots te horen dat, omdat mijn ouders ook een keuken bij Image hebben gekocht, wij een wasdroger of wasmachine mochten uitzoeken indien wij tekende. Dit heeft totaal geen invloed gehad op onze keuze om de keuken bij Image te bestellen. Tekenen was zo gedaan waarna een afspraak werd ingepland voor het inmeten. Het inmeten werd keurig gedaan door twee medewerkers van Image. Tijdens het inmeten ook direct data besproken waarom de keuken en de koof geplaatst zou worden.
De koof moest eerst worden geplaatst omdat deze gestuct en geverfd moet worden. Uit onze planning kwam naar voren dat wij eigenlijk het plaatsten van de koof iets eerder wilde laten gebeuren dan afgesproken. Dit aangegeven en dit was totaal geen probleem.
In augustus wordt alles uitgevoerd en hopelijk kan ik dan mooie plaatjes laten zien. Al met al tot nu toe erg tevreden over Image Oud-Beijerland :-)
Afgelopen maand voor ons nieuwe huis ook een nieuwe keuken uitgezocht, laten tekenen en besteld. Onze keuken is een L keuken van ongeveer 2.80 bij 2.60.
Wij wisten van tevoren al best goed wat we wilde hebben: de witste van de witste glans kastjes en een zwarte met glinstertjes erin werkblad. Greeploos en geen bovenkasten (is hip volgens mijn vriendin...). Een losse magnetron en oven en een 5 pits gaskookplaat. Le mans kast en een uittrekbare kraan. Een opstaand randje van het blad tegen de muur tegen water en een plaat achter de gaskookplaat. Als laatste een wandplank en een koof voor de afzuiging met inbouwspots. En inclusief montage.
Als eerste bij I-Kook geweest. Geen prettige behandeling gehad. We hebben een afspraak gemaakt op internet. We moesten eerst zelf een rondje door de winkel doen (okee we waren 5 minuten te vroeg). Na een kwartier kwam de beste meneer ons helpen met het uitzoeken van een blad en kastjes. Hier waren wij opzich zo uit. Het blad zouden we in 2 uitvoeringen laten uitrekenen. Een Duits (kunststof) en een Graniet blad.
Vervolgens naar de tekentafel waarop onze keuken is samengesteld. Hier hebben we de keuken uitgetekend. Waarna we apparaten hebben gekozen. Wij zijn door de medewerker van I-KOOK enkel op Etna apparatuur gewezen en hebben geen brochure of iets gehad van andere apparatuur. De medewerker van I-KOOK bleef ook volhouden dat we het goedkoopste moesten kiezen en dat wij dan altijd nog duurder konden gaan. Dit is denk ik, zonder overdrijven, in 2 uur tijd wel 20 keer gezegd. Leek wel alsof hij dacht dat we weinig te besteden hadden, het was niet echt vertrouwd. De beste meneer ging voor ons tekenen rekenen. Nu kregen wij pas iets te drinken. Het was een van die warme dagen dus wij droogde bijna uit... Maar goed de beste meneer kwam terug en kwam voor het Duitse blad uit op 7800 euro en voor het granieten blad op ongeveer 9300 euro. Wij hebben gezegd hier nog maar erg graag over na te willen denken, want we vonden het toch best veel geld. De beste meneer bleef maar benadrukken dat wij tot niets verplicht waren en dat het niet voor niets aan de muur hing (zij hij wijzend naar de slogan aan de muur). Wij voelde ons toch niet op ons gemak. Wij wilde weg gaan en vroegen om de tekening en offerte. Dit wilde de meneer niet meegeven "Zo helpen wij onze con-collega's". Erg raar. De keuken zoals getekend was wel precies zoals wij hem mooi vonden. (Prijzen zijn uit mijn hoofd, hebben niks meegekregen dus ik hoop dat ik het goed heb onthouden)
's Avonds naar de plaatselijke keukenboer gegaan (Image Oud-Beijerland). Hier kwamen wij denk ik 3 kwartier voor sluitingstijd binnen. Puur om andere inzichten en mogelijkheden te bekijken. Hier vriendelijk aangesproken of wij geholpen konden worden. Dus wij aangegeven dat wij al precies wisten wat we wilde hebben. Een rondje door de winkel gedaan met een medewerker van de winkel en uitgelegd wat de mogelijkheden zijn wat betreft kastjes, ovens, apparatuur, bladen, bladdikte, kranen. Dit alles is bij I-Kook niet gebeurd. Wij voelde ons direct prettig. Vervolgens gaf de meneer aan of ik kon tekenen hoe wij de indeling wilde hebben (had ik immers in mijn hoofd, al ben ik geen tekenwonder). Door de beste meneer alles opgeschreven en helaas ging de winkel al bijna dicht dus hebben we direct een afspraak gemaakt voor een vervolg afspraak. Wij kwamen bij de vervolgafspraak aan en de beste meneer zette de TV aan en wij zagen direct de door mij (nu in het mooi) getekende keuken in 3D. Precies zoals we bedoelde. Bij onze eerste afspraak hebben wij een brochure van de apparatuur meegenomen waarbij wij zelf hebben aangegeven wat wij zouden willen. Tijdens de vervolgafspraak dus ook alle apparatuur besproken en deze werd ter plekke getekend. Wij hadden al de keuze gemaakt voor een granieten blad. De prijs bij Image was ongeveer hetzelfde als I-KOOK (rond de 9400 euro). Tijdens deze afspraak hadden zowel ik als mijn vriendin al wel dat wij deze keuken zouden nemen. Maar toch wilde we er nog een nachtje over slapen. Dit hadden wij gezegd en de beste meneer haalde plots de door hem getekende en gelamineerde tekening uit zijn la om mee te nemen. Nog een afdruk van de offerte inclusief apparatuur en alles. Wij naar huis, terwijl we al in de auto zeiden dat we dit gingen doen.
Na 2 dagen nam ik contact op om de keuken te bestellen, kregen we plots te horen dat, omdat mijn ouders ook een keuken bij Image hebben gekocht, wij een wasdroger of wasmachine mochten uitzoeken indien wij tekende. Dit heeft totaal geen invloed gehad op onze keuze om de keuken bij Image te bestellen. Tekenen was zo gedaan waarna een afspraak werd ingepland voor het inmeten. Het inmeten werd keurig gedaan door twee medewerkers van Image. Tijdens het inmeten ook direct data besproken waarom de keuken en de koof geplaatst zou worden.
De koof moest eerst worden geplaatst omdat deze gestuct en geverfd moet worden. Uit onze planning kwam naar voren dat wij eigenlijk het plaatsten van de koof iets eerder wilde laten gebeuren dan afgesproken. Dit aangegeven en dit was totaal geen probleem.
In augustus wordt alles uitgevoerd en hopelijk kan ik dan mooie plaatjes laten zien. Al met al tot nu toe erg tevreden over Image Oud-Beijerland :-)
@blottle hier dezelfde ervaring met I-Kook; wij kregen nog net een printje mee van de render van de keuken maar dat was het dan. De meest memorabele ervaring was voor ons: "Ja, jullie moeten eerst een front kiezen, want anders kan ik de keuken niet tekenen."
De prijs van de beste man was 11k voor een hoekkeuken met 360 cm kunststofblad, 2 hoge kasten 60cm breed, 1 hoge apothekers kast 30 cm breed. En zeven (2x over/magnetron, vaatwasser, inductieplaat en afzuigkap, vriezer en koelkast) uit de goedkopere Etna series.
Overigens kreeg mijn broer een vergelijkbare keuken (alleen dan 5 apparaten en geen montage) daar mee voor ongeveer de helft.
@Tieske88 Wij hebben een vergelijkbare keuken, zelfde aantal kasten, eiland alleen een half kastje smaller en zijn voor een Nobilia 15k kwijt. Is wel met een goedkopere inductieplaat dan jij hebt en 1 koel/vries combi. Wij hebben een composiet blad en alles met korte greep.
Wij kiezen pverigens voor een grijs eiland en een witte kasten wand.
De prijs van de beste man was 11k voor een hoekkeuken met 360 cm kunststofblad, 2 hoge kasten 60cm breed, 1 hoge apothekers kast 30 cm breed. En zeven (2x over/magnetron, vaatwasser, inductieplaat en afzuigkap, vriezer en koelkast) uit de goedkopere Etna series.
Overigens kreeg mijn broer een vergelijkbare keuken (alleen dan 5 apparaten en geen montage) daar mee voor ongeveer de helft.
@Tieske88 Wij hebben een vergelijkbare keuken, zelfde aantal kasten, eiland alleen een half kastje smaller en zijn voor een Nobilia 15k kwijt. Is wel met een goedkopere inductieplaat dan jij hebt en 1 koel/vries combi. Wij hebben een composiet blad en alles met korte greep.
Wij kiezen pverigens voor een grijs eiland en een witte kasten wand.
@Gebanned wij hebben er niet extra op door gedronken omdat we ons niet prettig voelde in de winkel. Wij zijn nog een keer terug gegaan (de dag na het laten tekenen en krijgen van een prijs) naar I-KOOK om het bladtype op de foto te zetten en op te schrijven. De meneer die ons hielp zag ons lopen en heeft niks gezegd. Toen was het voor ons helemaal over.
Inspiratiehuis vind ik een hele fijne, het is echt een showroom van de fabrikant en geen winkel, dus vooral info en geen verkoop. Bruto prijzen staan in de aanwezige brochures. In duiven heeft atag/pelgrim/etna ook een showroom.unezra schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:22:
[...]
Tof! Gaan we daar zaterdag eens kijken. Zaandam is ook nog wel te doen.
[...]
Hmm, nee. Hebben ze daar wel indicatieprijzen? Want da's wel fijn. Tevoren weten of een oven 500 of 5000 EUR is.
unezra schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:22:
[...]
Hmm, nee. Hebben ze daar wel indicatieprijzen? Want da's wel fijn. Tevoren weten of een oven 500 of 5000 EUR is.
Eens, je kunt hier rustig de apparatuur bekijken en de verschillen opvragen. Je ziet ook wat je bijvoorbeeld wel en niet handig vindt aan een vaatwasser; dingen die je online niet goed kunt inschatten. Vraag ook om een boek met apparatuur, lang niet alles staat in de showroom en in de boeken kun je echt op de specs vergelijken. De prijzen die daarin staan zijn adviesprijzen, maar degene die ons hielp gaf al aan dat een keukenzaak dit natuurlijk voor een veel lagere prijs moet verkopen. (Wij mochten het boek meenemen.)WNT schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 07:34:
[...]
Inspiratiehuis vind ik een hele fijne, het is echt een showroom van de fabrikant en geen winkel, dus vooral info en geen verkoop. Bruto prijzen staan in de aanwezige brochures. In duiven heeft atag/pelgrim/etna ook een showroom.
Kijk voor vergelijk gewoon online voor de prijzen van apparatuur en ga er vanuit dat je bij de keukenzaak iets meer dan online moet betalen, maar geen achterlijke hoeveelheid. Voordeel van het weten van de adviesprijzen is ook dat ze je bij een keukenzaak geen B-model aansmeren waar jij eerst een A-model had gekozen, voor dezelfde prijs onder het motto 'hier hebben wij afspraken mee dus daar kunnen wij korting op krijgen'.
Mijn ervaring is dat de keukenboer het niet leuk vindt als je precies weet wat je wilt aan apparatuur en wat deze online kost, maar het helpt je enorm in het onderhandelen en inschatten van een redelijke prijs.
@Fiber @knausfan @Ancent @bennieb86 @Rubman @Jipsy Dankjewel voor alle input!
Even voorop gesteld: kleur is sowieso nog niet duidelijk (hebben we nog even voor) en we gaan nog naar de projectleverancier voor meer inspiratie en een extra prijsopgave.
Een schiereiland of U-keuken willen we juist niet omdat we dan altijd om de keuken moeten lopen als we iets uit de keuken nodig hebben. Verder willen we juist wel aanvullende lage kasten buiten het eiland voor apparatuur (koffiezetapparaat ed) en als extra werkruimte als we met meer mensen gaan koken. De precieze indeling zijn we ook nog niet overtuigd van... Verder zie je inderdaad vaak dat de kastenwand "ingebouwd" is, maar ik ben zo bang dat de ruimte dan veel kleiner oogt, is dit terecht?
- Of het folie is op HPL kan ik niet vinden (weet ook niet echt hoe ik het verschil kan zien), maar het zijn volgens mij Rotpunkt kastjes.
- qua kasten in het eiland worden het aan de binnenzijde 2 ladenkasten van 120cm breed met daartussen een vaatwasser en aan de buitenzijde krijgen we 5 deurtjes van 60 cm breed met een ondiepe kast
- geur van de ingebouwde afvalbakken heb ik bij mijn ouders nog nooit last van gehad, hebben jullie daar andere ervaringen mee?
- we hebben nu een solo oven en magnetron, maar merken dat we soms toch 2 ovens willen gebruiken (bijvoorbeeld voor verschillende temperaturen), om dan nog een solo magnetron toe te voegen maken we er wel iets heel uitgebreids van ben ik bang.
Verder als ik de prijzen optel die ik online vind kom ik op de volgende lijst:
Bladen incl. spoelbak en kraan: 1,2 K
Apparatuur: 6,6 K
Keukenkasten via keukenkastenfabriek 6,7K (lijkt me vergelijkbare kwaliteit, ikea is goedkoper maar je ziet het verschil wel in stevigheid/afwerking)
Montage (volgens hun opgave) 1,5K
Dan kom ik op een totaal van 16K uit. Dus ik denk dat er niet gek veel te besparen valt in het geheel… Wellicht dat we er nog 1K vanaf kunnen krijgen maar veel lager niet ben ik bang, of ben ik nu te naïef? Ik gun ze overigens ook hun marge, ze hebben ons al goed geholpen en gezien de ervaringen van anderen zijn ze ook na plaatsen netjes in hun nazorg.
Even voorop gesteld: kleur is sowieso nog niet duidelijk (hebben we nog even voor) en we gaan nog naar de projectleverancier voor meer inspiratie en een extra prijsopgave.
Een schiereiland of U-keuken willen we juist niet omdat we dan altijd om de keuken moeten lopen als we iets uit de keuken nodig hebben. Verder willen we juist wel aanvullende lage kasten buiten het eiland voor apparatuur (koffiezetapparaat ed) en als extra werkruimte als we met meer mensen gaan koken. De precieze indeling zijn we ook nog niet overtuigd van... Verder zie je inderdaad vaak dat de kastenwand "ingebouwd" is, maar ik ben zo bang dat de ruimte dan veel kleiner oogt, is dit terecht?
- Of het folie is op HPL kan ik niet vinden (weet ook niet echt hoe ik het verschil kan zien), maar het zijn volgens mij Rotpunkt kastjes.
- qua kasten in het eiland worden het aan de binnenzijde 2 ladenkasten van 120cm breed met daartussen een vaatwasser en aan de buitenzijde krijgen we 5 deurtjes van 60 cm breed met een ondiepe kast
- geur van de ingebouwde afvalbakken heb ik bij mijn ouders nog nooit last van gehad, hebben jullie daar andere ervaringen mee?
- we hebben nu een solo oven en magnetron, maar merken dat we soms toch 2 ovens willen gebruiken (bijvoorbeeld voor verschillende temperaturen), om dan nog een solo magnetron toe te voegen maken we er wel iets heel uitgebreids van ben ik bang.
Keukenkasten via keukenkastenfabriek 6,7K (lijkt me vergelijkbare kwaliteit, ikea is goedkoper maar je ziet het verschil wel in stevigheid/afwerking)
Dan kom ik op een totaal van 16K uit. Dus ik denk dat er niet gek veel te besparen valt in het geheel… Wellicht dat we er nog 1K vanaf kunnen krijgen maar veel lager niet ben ik bang, of ben ik nu te naïef? Ik gun ze overigens ook hun marge, ze hebben ons al goed geholpen en gezien de ervaringen van anderen zijn ze ook na plaatsen netjes in hun nazorg.
Hoe veel goedkoper is het ikea spul want mijn ervaring is dat het A qua kosten geen verschil hoef te maken. (mijn kasten waren even duur bij de keukenboer als dat ik ze bij de ikea had gekocht. B er zit al helemaal qua kastwerk nagenoeg geen verschil in ikea of random ander merk. Het verschil zit hem in de afwerking.Tieske88 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:56:
@Fiber @knausfan @Ancent @bennieb86 @Rubman @Jipsy Dankjewel voor alle input!
Denk aan een 100cm kastje met lades bij de ikea vind ik ze niet super stevig. die van ons voelt super solide, Duurdere merken hebben een soort van seal rondom de deurtje zitten zodat het goed afsluit. De betere merken hebben vaak beter hang en sluitwerk.
Het grootste verschil zit hem in de kastdeurtjes en het lade werk. De lades van de ikea (tot 90cm) vind ik super. Glijden super en zijn zeer hufter proof. De frontjes daarentegen zijn over het algemeen goedkoop afgewerkt.
Ik zou zelf dan ook niet snel gaan voor folie / plastic deurtjes. Wij hebben alles mat gelakt (behalve de hoekjes die zijn plastic maar dan echt onzichtbaar dat het plastic is)
Ik vind je keuken vrij duur voor wat je er in wilt hebben vooral gezien het goedkope blad. Ik denk dat je voor dat zelfde geld ZEKER een echt stenen of composiet blad moet kunnen krijgen.
Wij hebben qua apparatuur eigenlijk een relatief vergelijkbare keuken.
Jij hebt meer kasten en meer werkblad maar wel net wat goedkoper spul qua apparaten en blad. Wij hebben 14k uit gegeven incl montage. Zoek maar even op mijn naam ik heb voldoende specs van mijn keuken staan. Ik kan je ook eventueel een offerte door sturen als je daar interesse hebt stuur maar een PB.
Game PC
Hallo Tweakers,
Vanwege een waarschijnlijk snelle verhuizing uit het huis waar we nu 1 jaar wonen (ook nieuwbouw) naar een nieuwbouwhuis zijn we weer aan het kijken geslagen naar onder andere een keuken. Nu ben ik een beetje aan het rondkijken naar de prijzen en heb ik niet echt het idee dat het er sinds de aantrekkende markt veel goedkoper op is geworden
Wij hebben 1,5 jaar terug onze keuken voor het huidige huis gekocht bij Brugman keukens en volgens ons toch wel een goede deal gesloten. Ik denk dat we nu iets meer kwijt gaan zijn...
Destijds gekozen voor 2 halfhoge kasten, 3 x 80cm kasten met 2 lades boven elkaar, een eiland met 3 kastjes (1 x vaatwasser en 1 x spoelbak en 1 x kastruimte). Composiet blad op keukenwand en eiland (240x60cm tegen wand en 180x70cm op eiland). Kasten allemaal hoogglans wit foliekwaliteit met rvs verzonken grepen
Apparatuur van Bauknecht:
Koelkast met 4 lades
volledige oven
recirculatie afzuigkap 90cm breed
Inductiekookplaat 4 zones 80cm breed
vaatwasser (normaal formaat)
designkraan en spoelbak van Job
Dit was adviesprijs 14k volgens Brugman, uiteindelijk alles voor 8,2k meegenomen (zelf gemonteerd)...
Vanwege een waarschijnlijk snelle verhuizing uit het huis waar we nu 1 jaar wonen (ook nieuwbouw) naar een nieuwbouwhuis zijn we weer aan het kijken geslagen naar onder andere een keuken. Nu ben ik een beetje aan het rondkijken naar de prijzen en heb ik niet echt het idee dat het er sinds de aantrekkende markt veel goedkoper op is geworden
Wij hebben 1,5 jaar terug onze keuken voor het huidige huis gekocht bij Brugman keukens en volgens ons toch wel een goede deal gesloten. Ik denk dat we nu iets meer kwijt gaan zijn...
Destijds gekozen voor 2 halfhoge kasten, 3 x 80cm kasten met 2 lades boven elkaar, een eiland met 3 kastjes (1 x vaatwasser en 1 x spoelbak en 1 x kastruimte). Composiet blad op keukenwand en eiland (240x60cm tegen wand en 180x70cm op eiland). Kasten allemaal hoogglans wit foliekwaliteit met rvs verzonken grepen
Apparatuur van Bauknecht:
Koelkast met 4 lades
volledige oven
recirculatie afzuigkap 90cm breed
Inductiekookplaat 4 zones 80cm breed
vaatwasser (normaal formaat)
designkraan en spoelbak van Job
Dit was adviesprijs 14k volgens Brugman, uiteindelijk alles voor 8,2k meegenomen (zelf gemonteerd)...
Dag allen,
We hebben een offerte liggen voor een Hacker Classic keuken. Met polar wit laser softe afwerking.
Er zit nog wel wat ruimte in voor onderhandeling, maar niet veel. Het lijkt mij aan de dure kant, klopt dat?
Apparatuur: €5.550.
Vaatwasser (Siemens IQ300), Afzuigkap (Siemens IQ500), Combi-magnetron (Siemens IQ700), Koel-vriescombinatie (Siemens IQ500), inductiekookplaat 78cm (Siemens IQ100), Franke spoelbak en Dekker Lavanto forte kraan.
Kastjes: €5.850
Losstaand (€1.795): Apothekerskast 30 cm, hoge kast voor koel-vriescombinatie en zijpanelen. 205 cm hoog.
Hoofdkeuken (€4.050): front vaatwasser 60 cm, 120cm ladekast met uittreklade voor bestek, hoekspoelkast met doorlopende deur, spoelkast 90cm met deuren, hoge kast voor combimagnetron met deur en lade, zijwandafwerking, 2x bovenkast 60 cm breed (91 hoog), 1x 90 cm breed, zijwandafwerking bovenkant, passtuk.
Grepen: Greeplijst (720), geborsteld.
Werkblad (€2.400): composiet 20mm (rand is 40mm), gepolijst, 1x 220 cm, 1x 182 cm, randafwerking zijkant, uitsparing spoelbak en kookplaat.
Montage (excl. aansluiten): €1.260.
Totaal: €14.150 (incl. eerste beetje korting).
We hebben een offerte liggen voor een Hacker Classic keuken. Met polar wit laser softe afwerking.
Er zit nog wel wat ruimte in voor onderhandeling, maar niet veel. Het lijkt mij aan de dure kant, klopt dat?
Apparatuur: €5.550.
Vaatwasser (Siemens IQ300), Afzuigkap (Siemens IQ500), Combi-magnetron (Siemens IQ700), Koel-vriescombinatie (Siemens IQ500), inductiekookplaat 78cm (Siemens IQ100), Franke spoelbak en Dekker Lavanto forte kraan.
Kastjes: €5.850
Losstaand (€1.795): Apothekerskast 30 cm, hoge kast voor koel-vriescombinatie en zijpanelen. 205 cm hoog.
Hoofdkeuken (€4.050): front vaatwasser 60 cm, 120cm ladekast met uittreklade voor bestek, hoekspoelkast met doorlopende deur, spoelkast 90cm met deuren, hoge kast voor combimagnetron met deur en lade, zijwandafwerking, 2x bovenkast 60 cm breed (91 hoog), 1x 90 cm breed, zijwandafwerking bovenkant, passtuk.
Grepen: Greeplijst (720), geborsteld.
Werkblad (€2.400): composiet 20mm (rand is 40mm), gepolijst, 1x 220 cm, 1x 182 cm, randafwerking zijkant, uitsparing spoelbak en kookplaat.
Montage (excl. aansluiten): €1.260.
Totaal: €14.150 (incl. eerste beetje korting).
[ Voor 5% gewijzigd door bartje006 op 08-07-2017 08:33 ]
Wat is het verschil dan tussen een gaggenau inductieplaat van 6000 euro en een bosch van 2000 euro?
Verder kan er altijd meer dan 10% af. 30% is goed te doen, zeker als je veel apparaten haalt.
Verder kan er altijd meer dan 10% af. 30% is goed te doen, zeker als je veel apparaten haalt.
Zoals ik al zei, dit zijn al internet prijzen. De kookplaat in kwestie kost normaal 4400,- bijvoorbeeld.Cpt.Chaos schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 08:32:
Wat is het verschil dan tussen een gaggenau inductieplaat van 6000 euro en een bosch van 2000 euro?
Overigens is onze keuken een van de laatste dingen die we beslissen, kan dus goed zijn dat hij wat (50%) goedkoper moet worden....
[ Voor 13% gewijzigd door Artbij op 08-07-2017 08:54 ]
Met gestrekt been.
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1