Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10 15:27
Koken jullie ook allemaal veel zelf in die keukens?
Wij moeten ook wat uitzoeken en koken om en om, dus ik mag ook meebeslissen 😎

Koelvries ding A+++ is dubbele prijs van een A++ voor die 600 € kan ik wel de benodigde energie 15 jaar kopen.
Aparte oven en magnetron in min of meer basis uitvoering moet ook genoeg zijn.
Oven moet wel zelf reinigend zijn. Als eer een ding is waar ik een hekel aan heb is het oven schoonmaken.

Inductie plaat moet ik me nog wat in verdiepen. Grote zones waar je meer pannen ook in kunt zetten lijkt me wel handig als dit kan met verschillende vermogens.

Afzuigkap moet gewoon heel veel m3 kunnen doen denk ik. En de motor niet in de kap maar in de garage.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-10 17:18
Om nog te reageren op de keuken vragen.
Ik heb een desinvestering gedaan in mijn huidige huis, twee jaar geleden heb ik namelijk de keuken en badkamer verbouwd. Dacht ik blijf hier mooi nog 6 jaar zitten. Maar bleek toch anders te lopen :)
Maar ik heb er wel veel van geleerd.
Een hele goede bespaar tip is shopping.google.de te gebruiken. Twee jaar geleden kreeg je ook nog Duitse shopping resultaten te zien. Nu niet meer, dus je zal een VPN moeten opzetten naar Duitsland om de shopping resultaten te zien.
Ik heb mijn huidige keuken vol met high-end Siemens keuken uitgerust. De prijzen liggen rond de 30-40%, soms 50% onder de adviesprijzen in NL.
Je hebt gewoon 2 jaar garantie. En zeker het onderzoeken waard.

Een hele goede Siemens oven / magnetron die in NL 3299 kost heb ik daar voor 1460 euro gekocht.

In het nieuwe huis zal ik dus weer alleen de kastjes in NL kopen, en de rest in Duitsland. :9

w00t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-10 11:40
FireStarter schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 11:29:
Om nog te reageren op de keuken vragen.
Ik heb een desinvestering gedaan in mijn huidige huis, twee jaar geleden heb ik namelijk de keuken en badkamer verbouwd. Dacht ik blijf hier mooi nog 6 jaar zitten. Maar bleek toch anders te lopen :)
Maar ik heb er wel veel van geleerd.
Een hele goede bespaar tip is shopping.google.de te gebruiken. Twee jaar geleden kreeg je ook nog Duitse shopping resultaten te zien. Nu niet meer, dus je zal een VPN moeten opzetten naar Duitsland om de shopping resultaten te zien.
Ik heb mijn huidige keuken vol met high-end Siemens keuken uitgerust. De prijzen liggen rond de 30-40%, soms 50% onder de adviesprijzen in NL.
Je hebt gewoon 2 jaar garantie. En zeker het onderzoeken waard.

Een hele goede Siemens oven / magnetron die in NL 3299 kost heb ik daar voor 1460 euro gekocht.

In het nieuwe huis zal ik dus weer alleen de kastjes in NL kopen, en de rest in Duitsland. :9
Idealo.de en billiger.de zijn ook te gebruiken naast Google.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-10 22:52

PcDealer

HP ftw \o/

Sarrr schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:44:
[...]

Kijk voor vergelijk gewoon online voor de prijzen van apparatuur en ga er vanuit dat je bij de keukenzaak iets meer dan online moet betalen, maar geen achterlijke hoeveelheid. Voordeel van het weten van de adviesprijzen is ook dat ze je bij een keukenzaak geen B-model aansmeren waar jij eerst een A-model had gekozen, voor dezelfde prijs onder het motto 'hier hebben wij afspraken mee dus daar kunnen wij korting op krijgen'.

Mijn ervaring is dat de keukenboer het niet leuk vindt als je precies weet wat je wilt aan apparatuur en wat deze online kost, maar het helpt je enorm in het onderhandelen en inschatten van een redelijke prijs.
Een (landelijke) keukenzaak koopt toch enorme hoeveelheden in en heeft daardoor een hoge korting. Er is binnen de aangeboden merken weinig keus. Je kunt het ook terugzien in de Keuringsdienst van Waarde uitzending over keukens. Maar niemand let bij een keuken op en kijkt alleen naar de totaalprijs.

Zoek welke apparaatuur je wilt, kijk in de Pricewatch en noteer de gangbare prijzen. Daarmee kun je onderhandelen.
Tarz schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:03:
Destijds gekozen voor 2 halfhoge kasten, 3 x 80cm kasten met 2 lades boven elkaar, een eiland met 3 kastjes (1 x vaatwasser en 1 x spoelbak en 1 x kastruimte). Composiet blad op keukenwand en eiland (240x60cm tegen wand en 180x70cm op eiland). Kasten allemaal hoogglans wit foliekwaliteit met rvs verzonken grepen

Apparatuur van Bauknecht:

Koelkast met 4 lades
volledige oven
recirculatie afzuigkap 90cm breed
Inductiekookplaat 4 zones 80cm breed
vaatwasser (normaal formaat)
designkraan en spoelbak van Job

Dit was adviesprijs 14k volgens Brugman, uiteindelijk alles voor 8,2k meegenomen (zelf gemonteerd)...
Klinkt niet als een bijzondere keuken die ook niet voor 5k kon. Maar ik ben geen expert.
bartje006 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 08:13:
Dag allen,

We hebben een offerte liggen voor een Hacker Classic keuken. Met polar wit laser softe afwerking.
Er zit nog wel wat ruimte in voor onderhandeling, maar niet veel. Het lijkt mij aan de dure kant, klopt dat?

Apparatuur: €5.550.
Vaatwasser (Siemens IQ300), Afzuigkap (Siemens IQ500), Combi-magnetron (Siemens IQ700), Koel-vriescombinatie (Siemens IQ500), inductiekookplaat 78cm (Siemens IQ100), Franke spoelbak en Dekker Lavanto forte kraan.
Gemiddeld EUR 800,00 per item? Lijkt me wat aan de hoge kant.

[ Voor 67% gewijzigd door PcDealer op 08-07-2017 12:31 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10 17:34

lonkhuijzen

100% ADH

Dat is inderdaad wat prijzig! Ik was voor 5x iq700 en 1x iq500 €800 per stuk kwijt.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 15:13
artbij schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 12:21:
[...]

Idealo.de en billiger.de zijn ook te gebruiken naast Google.
Ja hoor, zo heb ik keuken en sanitair bij elkaar geshopt. Onverslaanbare prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-10 22:23
jacovn schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 10:30:
Koken jullie ook allemaal veel zelf in die keukens?
Wij moeten ook wat uitzoeken en koken om en om, dus ik mag ook meebeslissen 😎

Koelvries ding A+++ is dubbele prijs van een A++ voor die 600 € kan ik wel de benodigde energie 15 jaar kopen.
Aparte oven en magnetron in min of meer basis uitvoering moet ook genoeg zijn.
Oven moet wel zelf reinigend zijn. Als eer een ding is waar ik een hekel aan heb is het oven schoonmaken.

Inductie plaat moet ik me nog wat in verdiepen. Grote zones waar je meer pannen ook in kunt zetten lijkt me wel handig als dit kan met verschillende vermogens.

Afzuigkap moet gewoon heel veel m3 kunnen doen denk ik. En de motor niet in de kap maar in de garage.
Ik wel, ik gebruik de keuken meer dan mijn vrouw. Feitelijk hebben we een nieuw huis gekocht, omdat ik een nieuwe keuken wilde. Omgerekend dus een hele dure keuken.

Qua apparatuur kun je het zo gek maken als je wilt. Ik ben persoonlijk van mening dat er nogal wat verschil in apparatuur zit. Verschillende merken zijn het beste in bepaalde genres. Zo vind ik Liebherr het beste voor koelen en vriezen (miele is ook liebher en bepaalde atag modellen ook). Wasco en Miele maken de beste vaatwassers. Ovens vind ik kitchenaid het beste. En inductieplaat Novy omdat je dan gelijk je afzuiger kan aansturen.

Ik ben bij de showroom gaan kijken en heb uitgezocht wat ik het prettigst vind qua handling. En als je veel kookt, dan ga je daar anders mee om.

De consequentie is dat keukenapparatuur dan best wat kost, maar daar krijg je dan veel (hobby) plezier voor terug.

Samenvattend kijk vooral wat je zelf belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-10 22:09
Ik hoor een GoT-huisbouw-meeting bij Jerh aankomen! :9

Lastigste aan die apparatuur is dat het, iig wat mij betreft, vooral over het gebruik gaat. Hoe snel/makkelijk heb je een magnetron op vol vermogen 1:30 aan? Moet je dan eerst een of ander sloom menu door of zijn dat 2 logische drukken op de knop? En is je oven in 5 minuten of in 30 minuten op 180'C aangekomen? Lastig om dat uit een specsheet of handleiding te halen.

En om het allemaal een beetje on-topic te houden; wie infiltreren het regenwater, hoe en waarom? En is er in het huis ook een grijswatercircuit gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jerh schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 18:05:
[...]Qua apparatuur kun je het zo gek maken als je wilt. Ik ben persoonlijk van mening dat er nogal wat verschil in apparatuur zit. Verschillende merken zijn het beste in bepaalde genres. Zo vind ik Liebherr het beste voor koelen en vriezen (miele is ook liebher en bepaalde atag modellen ook). Wasco en Miele maken de beste vaatwassers. Ovens vind ik kitchenaid het beste. En inductieplaat Novy omdat je dan gelijk je afzuiger kan aansturen.

Ik ben bij de showroom gaan kijken en heb uitgezocht wat ik het prettigst vind qua handling. En als je veel kookt, dan ga je daar anders mee om.
Ik kan niet anders dan me er bij aansluiten.... hier staat, tot volle tevredenheid, een tweetal koelkasten van Liebherr, een vaatwasser van Miele, een afzuigkap van Itho/Novy :-). Maar dan wel een oven, en alle andere componenten om te koken/grillen, van Gaggenau want van Kitchenaid koop ik alleen de (overpriced) keukenmachines voor het fraaie uiterlijk.... De beste oven die ik ooit heb gehad trouwens...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2017 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-10 22:23
Verwijderd schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 19:05:
[...]

Ik kan niet anders dan me er bij aansluiten.... hier staat, tot volle tevredenheid, een tweetal koelkasten van Liebherr, een vaatwasser van Miele, een afzuigkap van Itho/Novy :-). Maar dan wel een oven, en alle andere componenten om te koken/grillen, van Gaggenau want van Kitchenaid koop ik alleen de (overpriced) keukenmachines voor het fraaie uiterlijk.... De beste oven die ik ooit heb gehad trouwens...
Ik heb ook naar de gaggenau gekeken. Mooie ovens, maar ik wilde 45 cm varianten en daar was veel minder keuze in. Overigens zijn de Kitchenaids wel vergelijkbaar met Gaggenau, ook blauw emaille, heel erg precies en snel. De stoomoven is helemaal een fijn ding.

En keukenmachines gebruik ik dan weer Magimix voor. De Magimix Cook Expert, dan wil je nooit meer een Kitchenaid..... in ieder geval niet bij mijn gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieb86
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-10-2019
Goedenavond, had reeds eerder een bericht geplaatst en weet niet hoe ik fotos kan delen maar onze keuken is vorige week getekend voor 14k en bestaat uit het volgende. Wat. Inden jullie ervan?

Wij hebben in ons nieuw op te leveren huis gekozen voor een parallelopstelling.

De keuken is +\- 360 cm aan beide kanten.
Ik vermoed dat de prijs als volgt is opgebouwd maar dat is niet gespecificeerd.

KANT 1:
-Granieten blad 360 cm, 3 cm dik inc spatrand, uitsparing (+\- 2750)
-quooker flex (1300)
-greeplijstverlichting (500)
-Inductieplaat 80 cm AEG (750)
Schuine wandschouw AEG black (675)
-vaatwasser xxl AEG met led verlichting en vloerprojectie (950)
- prullenbak geintegreerd en ladeindelingen hout (250)
-spoelbak groot (??)

KANT 2:
4 hoge voorraadkasten en 1 lade van 1 meter welke dient als bankje. In de kasten iwordt het volgende ingebouwd:

AEG Inbouw koel/vries (750)
AEG blackline combioven compact (1000)
AEG blackline combi stoomoven compact (1200)

al met al zit ik dus met accessoires apparatuur (internetprijzen) en blad op plusminus 10.000 en met montage op 11000.

Ik denk dan dus dat de keukenmeubelen ongeveer E 3000 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:30

Reinier

\o/

Ik heb net getekend voor een Häcker Systemat keuken. Ontwerp had ik al eens gepost maar is klein beetje veranderd (meer laden).
Nu heb ik een redelijk harde deadline om de benedenverdieping eindelijk aan te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

jerh schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 18:05:
[...]

Ik ben persoonlijk van mening dat er nogal wat verschil in apparatuur zit. Verschillende merken zijn het beste in bepaalde genres. Zo vind ik Liebherr het beste voor koelen en vriezen (miele is ook liebher en bepaalde atag modellen ook). Wasco en Miele maken de beste vaatwassers. Ovens vind ik kitchenaid het beste. En inductieplaat Novy omdat je dan gelijk je afzuiger kan aansturen.
Heb je daar ook enige onderbouwing voor?
Verwijderd schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 19:05:
[...]

Een ervaring bevestigd natuurlijk nog niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-10 21:06
knausfan schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:54:
[...]

Bij ons is gelukkig ook de stuc op tijd gedroogd, zodat we het gladde glasweefsel behang er net op tijd op konden plakken en hem nog 3x met sigmapearl mat hebben geschilderd. Zaterdag was laatste schilderbeurt en dinsdag zijn ze toen keuken gaan plaatsen. We hadden geluk met super droog weer waardoor deuren lekker tegen elkaar open konden staan om te drogen.
Nou het is gelukt om er 3x een verflaag op te smeren in het weekend.

Vandaag de wcd's terug geplaatst en de mechanische ventilatie schakelaar.
Extra groep getrokken voor de oven en koelkast.

Ik ben er klaar voor.....

Alleen is de keuken wel verlaat van maandag naar donderdag.
Verkoper had zich een week vergist kwamen we afgelopen dinsdag achter....

Het is niet anders.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-10 13:48
* the-edge meldt zich in dit topic! :w
Voor diegene die niet mee lezen in het Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2 topic. Hierbij de Impressie; wij gaan een nieuw huis bouwen waar natuurlijk een keuken in moet :+.

Binnenkort, wanneer we de eerste offertes van de aannemers binnen hebben, zullen wij de pijlen op de keuken gaan richten.
Wij willen voor de keuken 3 offertes opvragen bij 3 verschillende leveranciers:
1. Een "grote" keukenboer; Mandemakers of Bruynzeel
2. Een keukenboer in Duitsland (wij wonen tegen de Duitse grens aan ter hoogte van Goch).
3. Een keuken- en interieurbouwer uit de buurt die goede referenties heeft (maar waarschijnlijk de duurste van de 3 wordt).

Plan is om een groot eiland te plaatsen met een kleine verlenging van het werkblad waar we 2 zitplaatsen op hoogte realiseren. Daarnaast komt er los van het eiland een kastenwand met 3 kasten.
Eisen: Qooker (eis van Mrs. the-edge :+), inductie kookplaat, we zijn zoekende naar een afzuigkap (recirculerend?) Mrs. vind de lamp en afzuigkap in-1 heel erg mooi. Verder niet heel veel technische snufjes.

Wat ik persoonlijk wel mooi vind is de stopcontacten in een kokertje welke je in het blad duwt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

the-edge schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:46:
we zijn zoekende naar een afzuigkap (recirculerend?) Mrs. vind de lamp en afzuigkap in-1 heel erg mooi. Verder niet heel veel technische snufjes.

Wat ik persoonlijk wel mooi vind is de stopcontacten in een kokertje welke je in het blad duwt.
Doe jezelf een plezier en ga voor een fatsoenlijke afzuigkap die naar buiten ventileert....

En hoe duur kan je stopcontacten maken :-). Een paar goed geplaatste wcd's op je achterwand werken prima, zeker voor je keukenmachines heb je niets aan fancy aansluitingen, die heb je simpelweg altijd in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:55:
[...]

Doe jezelf een plezier en ga voor een fatsoenlijke afzuigkap die naar buiten ventileert....

En hoe duur kan je stopcontacten maken :-). Een paar goed geplaatste wcd's op je achterwand werken prima, zeker voor je keukenmachines heb je niets aan fancy aansluitingen, die heb je simpelweg altijd in gebruik.
Welke achterwand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, weer zo'n eiland :-).

Maar gewoon in de zijkant van je eiland dan, zijn ook erg mooie oplossingen voor die niet opvallen. En kosten je geen werkruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:55:
[...]

Recirculatie is geen enkel probleem. Goede filters erin en je hebt nergens last van.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
artbij schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:45:
[...]

Recirculatie is geen enkel probleem. Goede filters erin en je hebt nergens last van.
Ik heb me laten wijsmaken vertellen dat plasmafilters daarin het beste zijn. De koolstoffilters die in elke standaard apparaat zit zouden "giftige stoffen" je woning in blazen. :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
the-edge schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:48:
[...]

Ik heb me laten wijsmaken vertellen dat plasmafilters daarin het beste zijn. De koolstoffilters die in elke standaard apparaat zit zouden "giftige stoffen" je woning in blazen. :? :?
Plasma hoef je niet te vervangen, dat is het grote voordeel. Of ze beter zijn weet ik niet, maar ze zijn wel een stuk duurder :).

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:13
the-edge schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:48:
[...]

Bel voor de aardigheid eens een aantal fabrikanten na. Dat heb ik destijds ook gedaan. O.b.v. die gesprekken en wat leeswerk op het internet kwam ik in elk geval tot de conclusie dat plasma écht de moeite waard is. Is eigenlijk niet te vergeleken met koolstof. Enige overeenkomst is dat ze beide geschikt zijn voor recirculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Wij hebben gehoord dat de koolstoffilters om de 6 a 9 maanden vervangen moeten worden voor een goede blijvende werking. En zijn rond de 40 a 60 euro per keer.

Plasma filter verbrand de vieze luchtjes en gaat zo'n 10 tot 12 jaar mee. Deze kost rond de 700 euro.

Wij hebben ervoor gekozen om dus een gat te boren van 160mm door de betonnen muur en spouw muur heen naar buiten toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

artbij schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:45:
[...]Recirculatie is geen enkel probleem. Goede filters erin en je hebt nergens last van.
Wel als je serieus kookt..... dan is afzuiging naar buiten gewoon (veel) beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:33
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:50:
[...]

Inderdaad, kunt beter naar buiten blazen dan filteren. Wordt ook een stuk vochtiger in huis lijkt me want dat krijgt een filter niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
[...]

Nee hoor.

(Mooi hè? Dat welles nietes).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Dit is mijn eerste grove idee waarmee ik naar leveranciers toe stap:

keuken layout

Appratuur:
- inductie kook plaat (BIKB60 BORETTI Inductie Kookplaat)
- oven. (BPZN60IX BORETTI Solo Oven)
- magnetron (BPCN45IX BORETTI Combi Magnetron)
- wzrmhoud lade (BPW15IX BORETTI Warmhoudlade). Opvulling van nis45 magnetron naar nis60 ovenmaat.
- afwasmachine (AEG)
- koel/vries (AEG)
- kokend water kraan
- afzuigkap

Wil niet echt kook eiland maar denk aan U vorm om zo contact met de tafel en de kant van de tuin te houden als we staan te koken.
Verdere eisen zijn:
- kooklucht naar buiten en geen re-circulatie (buis door muur naar garage en daar motor die het het dak uit blaast) -> tenzij plasma filter zo goed werkt dat alle luchtjes weg zijn..
- Oven en Magnetron wat op hoogte naast elkaar.
- apothekers kast
- iets hogere kasten aan achterkant van kook plaats met spat laag ertussen.

Kun je eventueel de afwas machine ook iets hoger plaatsen ? of is dat een problem met gewicht ?
Vrouw heeft rug problemen en minder bukken is dan wel een goed idee.

[ Voor 12% gewijzigd door jacovn op 12-07-2017 21:16 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
jongetje schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:16:
[...]

Inderdaad, kunt beter naar buiten blazen dan filteren. Wordt ook een stuk vochtiger in huis lijkt me want dat krijgt een filter niet weg.
Als je afzuigt naar buiten wordt het een stuk kouder in je huis. En dat beetje vocht valt wel mee. Ook als je urenlang kookt. Als het goed is heb je daar je ventilatie voor.

Of mag er bij jou ook geen bezoek binnen omdat het dan vochtiger wordt?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 20:44

RUFFNECK

Poentje

jacovn schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:19:

Kun je eventueel de afwas machine ook iets hoger plaatsen ? of is dat een problem met gewicht ?
Vrouw heeft rug problemen en minder bukken is dan wel een goed idee.
Ja dat kan prima, op http://www.siemens-home.b...gn/iq700-inbouwapparatuur zie je ook wat plaatjes daarvan. Met het gewicht zal het dus wel meevallen.

In de wasruimte doen we de wasmachine en droger ook hoger, omdat het gewoon makkelijker is. Onze keuken indeling heeft de vaatwasser in het eiland dus hoger kan niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-11-2023
knausfan schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:48:
Hier dan eindelijk de foto's van onze keuken die vorige week geplaatst is. Het wachten was nog even op de grote oven, die vanmorgen is geinstaleerd. Nu wachten we alleen nog op een deurtje boven de combi magnetron, waarvan het handvat verkeerd is gemonteerd (verticaal ipv horizontaal).

We zijn enorm blij met het extra diepe granieten aanrechtblad, de extra werkruimte, grote koelkast met vrieslades en vooral met de vaatwasser op hoogte. Wat een gemak om in en uit te ruimen! De grote laden zijn ook heerlijk overzichtelijk. Dat de inductiekookplaat van 60 naar 80 cm is gegaan is ook goed te merken met de pannen, gelukkig niet meer zo dicht op elkaar. We zijn er erg blij mee!

Monteren ging super netjes en harde werkers. Eerst werd gang en keuken met vloerbescherming bekleed en alles werd ook keurig achtergelaten. Alleen het water hebben we zelf aangesloten, dat doen ze niet.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Afwasmachine op hoogte is heerlijk. Dit hebben wij paar weken geleden laten plaatsen in nieuwe keuken. Ik zou nooit meer anders willen en iedereen die er hier mee werkt deelt dezelfde mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10 13:23
knausfan schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:34:
[...]

Afwasmachine op hoogte is heerlijk. Dit hebben wij paar weken geleden laten plaatsen in nieuwe keuken. Ik zou nooit meer anders willen en iedereen die er hier mee werkt deelt dezelfde mening
Dat ziet er idd heerlijk uit, nooit meer echt diep bukken. Kun je de ruimte eronder dan nog gebruiken als la of ben je die ruimte gewoon kwijt?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Er zit gewoon een ruime lade onder de vaatwasser. Echt aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Maar dan werkt je TimeLight niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Reinier schreef op maandag 10 juli 2017 @ 22:41:
Maar dan werkt je TimeLight niet meer!
Hmm is dat geen laser unit die geen focus issues heeft dan, dat valt weer tegen >:)

Maar hoe doen ze dat dan met een verstelbare plint hoogte ? Wordt het een beetje wazig als je niet de referentie hoogte hebt ?

Wellicht een voorzet lens gebruiken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Het is niet zozeer de hoogte maar dat er een kast onder zit waar je niet doorheen kunt projecteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Wij draaien 90% de vaatwasser s nachts en de enkele keer dat we hem overdag gebruiken hebben wij genoeg aan piepsignaal als vaatwasser klaar is. Tijdsduur op grond missen wij dus niet. Wij hadden deze vaatwasser nog geen 2 jaar geleden als vervanger voor kapotte vaatwasser gekocht en nu over laten bouwen

En zeker met Vario speed programma is machine snel klaar en kun je zelf ook bij het aanzetten zien wanneer hij klaar is. Dit mis ik dus totaal niet. Maar gemak, ook met filter schoonmaken, zout bijvullen etc is erg groot.

[ Voor 26% gewijzigd door knausfan op 11-07-2017 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

knausfan schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:34:
[...]

Ik zit er ook naar te kijken of naar een vaatwasser met een mand die naar boven kan: http://www.aeg.nl/taste/i...ery-products/comfortlift/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arcadius
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-10 12:28
Net nieuwe keuken in gebruik genomen. En echt, als het ook maar een beetje lukt in de begroting: een Quooker.

Koken gaat zó veel sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
PcDealer schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:39:
[...]

Ik zit er ook naar te kijken of naar een vaatwasser met een mand die naar boven kan: http://www.aeg.nl/taste/i...ery-products/comfortlift/
Wij hebben gekozen voor verhoogde inbouw omdat a. We nog bijna nieuwe Siemens vaatwasser hadden b. Je vervolgens elk type kunt plaatsen bij vervanging c. Vaatwasser met lift vele malen duurder is en d. Je toch nog moet bukken voor zeef schoonmaken en zout bijvullen. Als ook voor het omhoog liften en terugduwen.
Tevens vraag ik me af hoe stevig dit systeem is, met zware borden dagelijks liften zal ook zware aanslag op machine doen lijkt me.

[ Voor 13% gewijzigd door knausfan op 11-07-2017 14:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-10 11:47
[...]

Hier ook recirculatie met plasmafilter.
Werkt prima, geen energieverspilling (balansventilatie) en geen last van luchtjes.
Blijkbaar koken wij niet serieus... >:) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El_Fregadero
  • Laatst online: 05-06-2024
Klaassie schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:59:
[...]

Hier ook recirculatie met plasmafilter.
Werkt prima, geen energieverspilling (balansventilatie) en geen last van luchtjes.
Blijkbaar koken wij niet serieus... >:) ;)
Als mede-plasma gebruiker ervaar ik hetzelfde. Ten opzichte van ons vorige huis (appartement met recirculatie en koolstof filter) koken wij méér en langer en hebben we (vrijwel) geen last van luchtjes. Met name als we de afzuiger nog een minuut of 5 tot 10 op de laagste stand door laten zuigen, nadat we met koken zijn gestopt.

Bijkomend voordeel is dat er geen gat naar buiten wordt geboord, waardoor de isolatie in tact blijft. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat een gat naar buiten altijd te koste gaat van de isolatie, maar bij nieuwbouw zijn die risico's er wel degelijk (is ons door de bouwonderneming verteld).

Hier dus een zeer tevreden plasma filter gebruiker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
El_Fregadero schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:24:
[...]

Als mede-plasma gebruiker ervaar ik hetzelfde. Ten opzichte van ons vorige huis (appartement met recirculatie en koolstof filter) koken wij méér en langer en hebben we (vrijwel) geen last van luchtjes. Met name als we de afzuiger nog een minuut of 5 tot 10 op de laagste stand door laten zuigen, nadat we met koken zijn gestopt.

Bijkomend voordeel is dat er geen gat naar buiten wordt geboord, waardoor de isolatie in tact blijft. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat een gat naar buiten altijd te koste gaat van de isolatie, maar bij nieuwbouw zijn die risico's er wel degelijk (is ons door de bouwonderneming verteld).

Hier dus een zeer tevreden plasma filter gebruiker!
Is zo'n plasma filter er achteraf in te plaatsen? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
Als het een recirculatie afzuigkap is wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Klaassie schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:30:
Als het een recirculatie afzuigkap is wel.
Dat bedoel ik inderdaad. Dus de koolstof-filter vervangen door de plasma filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Fregadero
  • Laatst online: 05-06-2024
the-edge schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:28:
[...]

Is zo'n plasma filter er achteraf in te plaatsen? Weet iemand dat?
Volgens mij wel, maar dat durf ik niet 100% zeker te zeggen. Ligt eraan waar de motor van je afzuigkap zit en of de filter daar op kan worden aangesloten (qua ruimte in de kap of schacht).

Ik zou een telefoontje doen naar de keukenboer, die zal je er alles over kunnen vertellen... Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
Wel zorgen dat je een extra stopcontact hebt achter je afzuigkap voor het plasmafilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-10 18:17
artbij schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:20:
[...]

Als je afzuigt naar buiten wordt het een stuk kouder in je huis. En dat beetje vocht valt wel mee. Ook als je urenlang kookt. Als het goed is heb je daar je ventilatie voor.

Of mag er bij jou ook geen bezoek binnen omdat het dan vochtiger wordt?
Met dat stuk kouder worden in huis valt ook wel mee... dan zou met je ventilatie het ook een stuk kouder moeten worden.
De normale ventilatie is niet voldoende om al het kookvocht tijdens het koken te 'verwijderen'. Daar zul je toch echt een afzuigkap voor nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Nougat schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:37:
[...]

Met dat stuk kouder worden in huis valt ook wel mee... dan zou met je ventilatie het ook een stuk kouder moeten worden.
De normale ventilatie is niet voldoende om al het kookvocht tijdens het koken te 'verwijderen'. Daar zul je toch echt een afzuigkap voor nodig hebben.
Met fatsoenlijke ventilatie komt er geen koude lucht in je huis. Kookvocht uit je huis halen is geen enkel probleem met goede type d systemen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

knausfan schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:10:
[...]

Vaatwasser met lift vele malen duurder is
Gezien vanaf EUR 600,00...
Tevens vraag ik me af hoe stevig dit systeem is, met zware borden dagelijks liften zal ook zware aanslag op machine doen lijkt me.
Ik neem aan dat een beetje fabrikant aan duurtesten doet. Daarbij is er ook nog productaansprakelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Als je op gas kookt is afzuigen naar buiten zowieso beter voor de luchtkwaliteit. Kan niet echt goede reviews vinden van plasma-recirculatie. Ik vraag me af of dit goed werkt als je gaat wokken of frituren. Als je gaat koken maakt het niet veel uit, vocht verdwijnt vanzelf door het ventilatiesysteem in je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Als alternatief op de plasmafilters zou je ook naar het monoblock filter van Novy kunnen kijken, dat is in aanschaf veel goedkoper en zou een vergelijbare werking moeten hebben.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 02:09
Wij hadden afgelopen weekend een afspraak bij DKI. De prijs die daar is uitgerold is lager dan bij Superkeukens en komt meer richting ons budget. Er blijft wel een gat, maar we zijn bereid dat te overbruggen omdat we zelf weten dat het niet realistisch was en we geen concessies willen doen.

DKI wilde graag wel de offerte van Superkeukens zien (niet gedaan) maar hanteert zelf dat ze geen offerte afgeven. Dat vind ik wel een beetje hypocriet. Dit is ook de reden waarom ik nog een beetje een onprettig gevoel heb bij het aanbod dat er nu ligt. Ik kan niet verifiëren hoe de prijs is opgebouwd en of ik nou teveel betaal of niet.

Ook weet ik niet of Nolte Küchen (DKI) nou beter is dan Schueller (Superkeukens). Weten jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jusv
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-09 17:10
In sommige zaken wordt keramiek als aanrechtblad afgeraden of zelfs niet meer aangeboden, omdat het snel zou beschadigen op de hoeken. Aan de andere kant heeft keramiek volgens mij ook enorm veel voordelen. Nu heeft ieder materiaal voor- en nadelen, maar is het in de praktijk bij normaal gebruik echt zo erg met het beschadigen?

Keramiek is nog relatief kort op de markt, maar heeft er iemand inmiddels ervaring met een keramiek aanrechtblad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-10 17:18

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
jusv schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:39:
In sommige zaken wordt keramiek als aanrechtblad afgeraden of zelfs niet meer aangeboden, omdat het snel zou beschadigen op de hoeken. Aan de andere kant heeft keramiek volgens mij ook enorm veel voordelen. Nu heeft ieder materiaal voor- en nadelen, maar is het in de praktijk bij normaal gebruik echt zo erg met het beschadigen?

Keramiek is nog relatief kort op de markt, maar heeft er iemand inmiddels ervaring met een keramiek aanrechtblad?
Schade op de hoeken kan ik mij niet 123 voorstellen, beton is bijvoorbeeld wel van bekend dat het afbrokkelt maar dat is dan ook weer 1 van de "charmes".

Keramiek is vatbaarder voor puntbelasting dus het kan wel degelijk, maar dan moet je er volgens bij best hard met je pannetje tegenaan slaan wil het afbreken of beschadigen.

Nu 3 maanden in bezit met keramisch blad en nog geen krasje of iets te zien, het werd bij DKI juist wel aangeraden want echt hard en goed.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-10 08:56
Wij zijn in gesprek met 2 zaken die ieder keramiekbladen van dezelfde leverancier (Jestone) aanbieden. Ze noemen inderdaad het risico dat er bij puntbelasting een scherf afspringt, maar dat dit niet snel zal gebeuren (maar dus niet uit te sluiten is). Ze raden om deze reden af om een onderbouw spoelbak te monteren omdat je dan de kans hebt dat je bij bijv het afwassen van pannen gemakkelijk tegen de kopse kant/hoek van het werkblad stoot, waarbij het waarschijnlijk is dat er een klein scherfje afspringt wanneer je het blad net verkeerd (en hard genoeg) raakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Appie76 op 14-07-2017 11:29 ]

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Appie76 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:26:
Wij zijn in gesprek met 2 zaken die ieder keramiekbladen van dezelfde leverancier (Jestone) aanbieden. Ze noemen inderdaad het risico dat er bij puntbelasting een scherf afspringt, maar dat dit niet snel zal gebeuren (maar dus niet uit te sluiten is). Ze raden om deze reden af om een onderbouw spoelbak te monteren omdat je dan de kans hebt dat je bij bijv het afwassen van pannen gemakkelijk tegen de kopse kant/hoek van het werkblad stoot, waarbij het waarschijnlijk is dat er een klein scherfje afspringt wanneer je het blad net verkeerd (en hard genoeg) raakt.
Wat betreft wasbak klopt, daarom geven ze bij dit soort bladen ook vaak aan dat hij ingefreesd wordt zodat de bak gelijk komt te liggen met het blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:59
Wij hebben uiteindelijk ook voor een keramiek weekblad gekozen en hebben daar absoluut geen spijt van. Het is wel even wennen vwb het gevoel, hiervoor hadden we een glad granieten blad, maar dat is alles. Uitstraling is prachtig en verder muv puntbelasting louter positieve eigenschappen. Geen vlekken, hete pannen en ovenschalen kunnen gewoon op het blad worden gezet. Dat was met het graniet echt anders. Dat verkleurde toch zachtjesaan mee oiv koffie, wijn en kruiden. Echt een aanrader wat ons betreft.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 01:09

JB

Cédric roelt!

peacelord schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:23:
Wij hebben uiteindelijk ook voor een keramiek weekblad gekozen en hebben daar absoluut geen spijt van. Het is wel even wennen vwb het gevoel, hiervoor hadden we een glad granieten blad, maar dat is alles. Uitstraling is prachtig en verder muv puntbelasting louter positieve eigenschappen. Geen vlekken, hete pannen en ovenschalen kunnen gewoon op het blad worden gezet. Dat was met het graniet echt anders. Dat verkleurde toch zachtjesaan mee oiv koffie, wijn en kruiden. Echt een aanrader wat ons betreft.
Apart dat je die ervaringen hebt met graniet. Wat voor kleur blad hadden jullie?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sajuuk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:17
Wij hebben vorig jaar een keuken in onze nieuwbouw woning laten plaatsen, deze keuken heeft ook een keramisch aanrechtblad. Het is mij nog niet gelukt hier een kras op te maken.

Wij hebben hier wel een onderbouw spoelbak onder laten monteren maar op aanraden van de keukenzaak is de bak heel iets kleiner als het gat in het aanrechtblad waardoor je met een pan nooit tegen het randje van het blad aan kan stoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-10 14:33
Appie76 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:26:
Ook hier hebben wij deze week gekozen voor een Jetstone keramisch blad. Het nadeel van eventuele puntbelasting woog voor ons niet op tegen de voordelen (hittebestendig, vloeistoffen / voedselresten trekken niet in, kleurvastigheid, krasbestendig en zeker ook de uitstraling. Wordt ons eerste keramisch blad dus ben erg benieuwd.

Voor welke kleur willen jullie gaan? Wij gaan voor de Pietra Napoli satin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-10 08:56
Ik geloof dat het blad dat wij voor ogen hebben Basalt Black Satin heet.

[ Voor 4% gewijzigd door Appie76 op 14-07-2017 15:03 ]

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jusv
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-09 17:10
Dat maakt de keuze wat gemakkelijker! Wij gaan dan waarschijnlijk voor Neolith Calacatta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-10 14:33
Appie76 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:02:
Ik geloof dat het blad dat wij voor ogen hebben Basalt Black Satin heet.
Ah, ook mooi. Wij hebben nog getwijfeld over een donker blad maar uiteindelijk voor een wat lichtere gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Morgen maar eens bij i-kook kijken. Afspraak gemaakt om 19:55 voor morgen 13:00

Ben benieuwd hoe de ervaring wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 12-10 20:44

RUFFNECK

Poentje

jacovn schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 20:59:
Morgen maar eens bij i-kook kijken. Afspraak gemaakt om 19:55 voor morgen 13:00

Ben benieuwd hoe de ervaring wordt.
Van horen zeggen, is i-kook wat teleurstellend en zou je beter naar keukenloods kunnen gaan...

Ik ben zelf bij geen van beide geweest, maar gewoon gehoord van enkele mensen in mijn omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
RUFFNECK schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 21:06:
[...]

Van horen zeggen, is i-kook wat teleurstellend en zou je beter naar keukenloods kunnen gaan...

Ik ben zelf bij geen van beide geweest, maar gewoon gehoord van enkele mensen in mijn omgeving.
Sterker nog, afspraak al afgezegd.. Vrouw kan niet en ze verkopen geen boretti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:33
Ik heb mijn ervaring met i-kook paar pagina's terug neergezet. Dit is een keukenboer voor als je echt een budget keuken wilt. Aangezien wij meer in het midden segment willen zitten en ze ons pushten richten de goedkoopste te zijn is deze afgevallen.

Uiteindelijk Bemmel en Kroon geworden. Mooie zaak en erg relaxed, geen pushen en direct een prijs waar weinig over te onderhandelen valt.

[ Voor 22% gewijzigd door jongetje op 15-07-2017 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowergirl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-01 13:11
Heeft er iemand ervaring met Fenix werkbladen?
We vinden het er prachtig uitzien, maar zoals in de openingspost ook staat is het relatief jong. Ik kan er eigenlijk maar heel weinig ervaringen over vinden, ben benieuwd naar die van jullie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Bij ons is de keuken de afgelopen 2 dagen geplaatst!!! _/-\o_ :)F :)F d:)b

Zal wat foto's van de werkzaamheden neerzetten...

Dit is de oude keuken zoals we deze aantroffen in de woning 2 maanden geleden.
Keuken oud

Gat naar buiten door de spouwmuur heen (160mm gat geboord)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hYwCO5sFkKwvCwuLy09FHCil/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KcRoLcs7bfB2n2162FswUueI/thumb.jpg

Tegels van de muur afgeslagen en keuken gestript tot mini formaat waar we het hoognodige nog konden doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JACEYYactJGYgDrQJld8JwLI/thumb.jpg

Voorstrijk voor het stucwerk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SEltLWg9Ruwb0kvIxzqp7QF0/thumb.jpg

Alles gestuct en geverfd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mSWwc29cvNDYkiYMSsYjxf90/thumb.jpg

Eindelijk de dozen met spullen binnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jsmlWmTA9K4lTcOR6sXEBmiO/thumb.jpg

Het aanrecht gedeelte in opbouw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zJYxM03pabKs06pdj1j6AUgy/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QIqfxFGVyBXKiiG8EFKYvLWA/thumb.jpg

Kastenwand in opbouw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rziPXEWJKthORHfp2kae1NTz/thumb.jpg

Aanrecht gedeelte af, er ontbreken helaas nog 3 fronten van de brede laden. Die worden volgende week nageleverd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B9Y5e2wV3eIskPiAMF8fsxcY/thumb.jpg

Kast gedeelte af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/msBVmSZ4X1D10wAGTWvWG87w/thumb.jpg

Helemaal blij met de nieuwe keuken!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Mooi hoor! Jammer dat er fronten ontbreken. Verkeerd besteld of verkeerd geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Gewoon niet geleverd vanuit fabrikant.
Keuken leverancier kreeg een uur na het afleveren een email van de fabrikant. Ow ja bij die kasten ontbreken de frontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Oh ook nog missende groentjes!

Edit: :(

[ Voor 16% gewijzigd door Reinier op 15-07-2017 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
Vanmidag naar de keuken leverancier van de huidige keuken gereden. Dat was een beetje afknapper.
We hadden geen afspraak gemaakt, en dat kan natuurlijk niet.
Nee nee niemand heeft tijd, je kunt over 1 maand terecht.

Gaat ze alvast weer te goed lijtk het.

En ik moest een 3 uur afspraak maken, want ja er moest gepraat worden over indeling (heb ik al gemaakt) soort deurtjes (al bijna zeker van de keus) en blad (ook niet veel moeilijkheden om te kiezen) en dan ook een langdurige: de apparatuur (al grotendeels uitgezocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dennis schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:30:
DKI wilde graag wel de offerte van Superkeukens zien (niet gedaan) maar hanteert zelf dat ze geen offerte afgeven. Dat vind ik wel een beetje hypocriet. Dit is ook de reden waarom ik nog een beetje een onprettig gevoel heb bij het aanbod dat er nu ligt. Ik kan niet verifiëren hoe de prijs is opgebouwd en of ik nou teveel betaal of niet.
Geen offerte - niet serieus nemen. Maar wel die van de concurrent willen zien? Next!
Yamy_Daffy schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 12:47:

[afbeelding]
Die slang voor de afzuiging blijft zo?

[ Voor 41% gewijzigd door PcDealer op 15-07-2017 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
PcDealer schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 19:44:
[...]

Geen offerte - niet serieus nemen. Maar wel die van de concurrent willen zien? Next!

[...]

Die slang voor de afzuiging blijft zo?
Daar gaat nog een koof omheen. Daar moet ik even de tijd voor nemen om dat netjes te doen. Erg drukke weekenden voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
jacovn schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 19:36:
Vanmidag naar de keuken leverancier van de huidige keuken gereden. Dat was een beetje afknapper.
We hadden geen afspraak gemaakt, en dat kan natuurlijk niet.
Nee nee niemand heeft tijd, je kunt over 1 maand terecht.

Gaat ze alvast weer te goed lijtk het.

En ik moest een 3 uur afspraak maken, want ja er moest gepraat worden over indeling (heb ik al gemaakt) soort deurtjes (al bijna zeker van de keus) en blad (ook niet veel moeilijkheden om te kiezen) en dan ook een langdurige: de apparatuur (al grotendeels uitgezocht)
Tsja..klant is koning, er zijn nog meer keukenzaken toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 02:09
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowergirl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-01 13:11
Gisteren even bij KVIK langs geweest, ze hebben daar ook Fenix werkbladen, onder de naam Touch.
Verkoper was positief, wij eigenlijk nog meer verliefd geworden op het werkblad :)
Iemand ervaringen als gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
[...]

Wij kregen ook geen uitgebreide offerte van DKI, maar wel een totaalprijs en een handgemaakte tekening/schets met daarop de apparatuur. Hier stonden bij enkele de prijzen achter gezien het een totaal set was met x jaar langer garantie etc. Ze zijn dus niet zo gesloten als het hier over komt, maar ze gaan niet elke plank specificeren.

Er werd bij ons juist heel open gedaan over de prijzen, ook gewoon vermeld wat het kostenverschil was tussen keramisch keukenblad of composiet etc. Dus we hebben alles destijds gewoon opgeschreven en dan weet je waar je aan toe bent.

Plus als ze geen offerte geven maar ze zitten wel qua prijs onder de rest met een voor jou goede keuken, maakt het dan uit? Of gaat het je echt alleen om het uitspelen en zo laag mogelijk willen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Gisteren bij keukenloods geweest voor een keukenontwerp voor onze nieuwbouw woning. We hebben enorm zitten stoeien met plaatsen en locatie van het eiland. De ruimte waar de keuken in komt te staan is nagenoeg 8 meter bij 4 meter breed. Vooral die 4 meter maakte het lastig om een eiland van 2m40 in de breedte kunnen plaatsen en dan ook nog aan beide kanten goed te kunnen lopen. De verkoper zei gelijk, dat is onmogelijk, jullie moeten dat eiland idee laten gaan of het eiland gaan draaien.

Wat zijn jullie gedachtes bij het zien van de onderstaande plaatjes? En wat zouden jullie kiezen als opstelling?

Plattegrond met maten
Afbeeldingslocatie: https://ordelman.org/Plattegrond_keuken_tump.png

Horizontaal
Afbeeldingslocatie: https://ordelman.org/Keuken_horizontaal_plattegrond_tump.png
Afbeeldingslocatie: https://ordelman.org/Keuken_horizontaal_3d_tump.png

Verticaal
Afbeeldingslocatie: https://ordelman.org/Keuken_verticaal_plattegrond_tump.png
Afbeeldingslocatie: https://ordelman.org/Keuken_verticaal_3d_tump.png

De prijs viel me eerlijk gezegd wel mee, 14000 euro. Ik wilde perse geen deal maken omdat het het eerste keukenzaak bezoek was voor dit huis. Wel vroeg die of hij hem rond kon maken als die met 13000 naar zijn baas ging. Nou, die 13000 zit er dus sowieso in. Later bleek hij een foutje had gemaakt en plasma filter niet berekend had, maar die zat dan ook nog in de prijs.
  • 4 hoge kasten, met ingebouwde combi en koelvries combi
  • eiland 1e kant, 3x lade kasten van 80cm breed
  • eiland 2e kant, 90cm kookgedeelte, 60cm vaatwasser, 90 cm spoelgedeelte
  • Blad van composiet van 6cm dik, betonlook
  • Plafon afzuiging (airo) CP8890, incl plasma filter.
  • Verder alle apparaten Siemens. Koelvries (KI34VX21), vaatwasser(SN69M035NL), combi (CM676GBS1), inductie kookplaat (EH875FM27E)
Wat vinden jullie van de prijs?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 25-10 16:56

Shunt

Boe

GAEvakYD schreef op zondag 16 juli 2017 @ 17:38:
Gisteren bij keukenloods geweest voor een keukenontwerp voor onze nieuwbouw woning. We hebben enorm zitten stoeien met plaatsen en locatie van het eiland. De ruimte waar de keuken in komt te staan is nagenoeg 8 meter bij 4 meter breed. Vooral die 4 meter maakte het lastig om een eiland van 2m40 in de breedte kunnen plaatsen en dan ook nog aan beide kanten goed te kunnen lopen. De verkoper zei gelijk, dat is onmogelijk, jullie moeten dat eiland idee laten gaan of het eiland gaan draaien.

Wat zijn jullie gedachtes bij het zien van de onderstaande plaatjes? En wat zouden jullie kiezen als opstelling?

Plattegrond met maten
[afbeelding]

Horizontaal
[afbeelding]
[afbeelding]

Verticaal
[afbeelding]
[afbeelding]

De prijs viel me eerlijk gezegd wel mee, 14000 euro. Ik wilde perse geen deal maken omdat het het eerste keukenzaak bezoek was voor dit huis. Wel vroeg die of hij hem rond kon maken als die met 13000 naar zijn baas ging. Nou, die 13000 zit er dus sowieso in. Later bleek hij een foutje had gemaakt en plasma filter niet berekend had, maar die zat dan ook nog in de prijs.
  • Plafon afzuiging (airo), incl plasma filter.
  • Verder alle apparaten Siemens. Koelvries, vaatwasser, combi, inductie kookplaat
Zonder de exacte types van de type spullen van Siemens kan je daar eigenlijk niets over zeggen.
Een Siemens oven van kan van af 400 euro tot 1600 euro gaan namelijk.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

We hebben enorm zitten stoeien met plaatsen en locatie van het eiland. De ruimte waar de keuken in komt te staan is nagenoeg 8 meter bij 4 meter breed. Vooral die 4 meter maakte het lastig om een eiland van 2m40 in de breedte kunnen plaatsen en dan ook nog aan beide kanten goed te kunnen lopen. De verkoper zei gelijk, dat is onmogelijk, jullie moeten dat eiland idee laten gaan of het eiland gaan draaien.
Ik ben het helemaal met die verkoper eens. 80cm aan weerszijden van dat eiland is geen onmogelijkheid maar het zal krap zijn. Zeker als de deur erachter ook nog ergens toe leidt waar je vaak moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Shunt schreef op zondag 16 juli 2017 @ 17:50:
[...]

Zonder de exacte types van de type spullen van Siemens kan je daar eigenlijk niets over zeggen.
Een Siemens oven van kan van af 400 euro tot 1600 euro gaan namelijk.
Goed punt. Ik heb de exacte nummers even toegevoegd aan mijn post.
downtime schreef op zondag 16 juli 2017 @ 18:13:
[...]

Ik ben het helemaal met die verkoper eens. 80cm aan weerszijden van dat eiland is geen onmogelijkheid maar het zal krap zijn. Zeker als de deur erachter ook nog ergens toe leidt waar je vaak moet zijn.
Dank. Ik was er ook wel voor te porren. Mijn vrouw heeft het gevoel dat het eiland nu recht voor de openslaande deuren staat en tevens vanuit de woonkamer te zien (kant van de schuifdeuren). Ik vind persoonlijk een schriereiland geen slecht alternatief, dus één kant van het eiland tegen de muur van het trappengat aan, maar mijn vrouw heeft wat princessen gedrag dat ze perse een eiland wil. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-10 17:15
GAEvakYD schreef op zondag 16 juli 2017 @ 18:29:
[...]

Goed punt. Ik heb de exacte nummers even toegevoegd aan mijn post.

[...]

Dank. Ik was er ook wel voor te porren. Mijn vrouw heeft het gevoel dat het eiland nu recht voor de openslaande deuren staat en tevens vanuit de woonkamer te zien (kant van de schuifdeuren). Ik vind persoonsoonlijk een schriereiland geen slecht alternatief, dus één kant van het eiland tegen de muur van het trappengat aan, maar mijn vrouw heeft wat princessen gedrag dat ze perse een eiland wil. :) :)
Mij lijkt jouw idee dan wel het mooiste, beter aan 1 kant er fatsoenlijk langs kunnen dan aan beide kanten moeten aankloten. Daar ga je je vrij snel aan ergeren en zodra je dat doet krijg je er spijt van.

Mijn eigen keuken zal toch nog wat verder worden uitgesteld, ben straatarm en dat blijf ik nog wel even zolang ik elke maand al mijn geld kwijt ben aan andere dingen van de verbouwing.

[ Voor 10% gewijzigd door warcow op 16-07-2017 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Volgens mij heb je te weinig werkruimte bij een eiland van 2,4m lang, als dit je enige aanrecht is, tenzij je alleen simpele dingen maakt in de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
warcow schreef op zondag 16 juli 2017 @ 18:49:
[...]

Mij lijkt jouw idee dan wel het mooiste, beter aan 1 kant er fatsoenlijk langs kunnen dan aan beide kanten moeten aankloten. Daar ga je je vrij snel aan ergeren en zodra je dat doet krijg je er spijt van.

Mijn eigen keuken zal toch nog wat verder worden uitgesteld, ben straatarm en dat blijf ik nog wel even zolang ik elke maand al mijn geld kwijt ben aan andere dingen van de verbouwing.
Ik twijfel zelf wel tussen een schriereiland en een los eiland, horizontaal, in lijn van de schuifpui. Een losse vind ik mooier en in deze opstelling kun je er aan beide kanten langs heen lopen. Het risico dat het wel heeft is dat je potentieel het eiland ziet vanaf de woonkamer. Dat ga ik vanavond eens uittekenen.
Z___Z schreef op zondag 16 juli 2017 @ 19:03:
Volgens mij heb je te weinig werkruimte bij een eiland van 2,4m lang, als dit je enige aanrecht is, tenzij je alleen simpele dingen maakt in de keuken.
Werkbladruimte is geen probleem. Onze huidige keuken is 2m40 + een hoek van een carsouselkast. Dat is voor ons al voldoende blad. Met dit eiland heb je eigenlijk 2x 2m40 bladruimte, al zul je die achterkant minder gebruiken, maar kan wel handig zijn als je wat spullen wilt uitstallen tijdens het koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:32

Fiber

Beaches are for storming.

Yamy_Daffy schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 12:47:

Dit is de oude keuken zoals we deze aantroffen in de woning 2 maanden geleden.
[afbeelding]

[...]
Wat doen jullie met zo'n 'oude' keuken die jullie smaak niet is maar waarschijnlijk functioneel nog prima is...?

Gratis af te halen op Marktplaats of zo...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:32

Fiber

Beaches are for storming.

In deze keuzes zou ik voor 'Verticaal' gaan maar het eiland dan wel tegen de linkerwand schuiven.

En ik denk dat je een beetje weinig werkruimte hebt met alleen dat eiland en ik mis een echte oven.

Edit: Oeps, sorry, dubbelpost...

[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 16-07-2017 20:20 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrandALARM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:03
Wij gaan hoogstwaarschijnlijk voor een eiland:

keuken vanuit eetkamer
keuken vooraanzicht
keuken zij aanzicht

Tekeningen zelf gemaakt, en er zitten nog wat foutjes in.

Apparatuur is al binnen en laten de keuken bouwen bij een plaatselijke interieurafbouwer.

Inductie kookplaat met ingebouwde afzuiging EX877LX33EEX877LX33E
Vaatwasser SN678X01TNhttp://www.siemens-home.b...oductoverzicht/SN678X01TN
Stoomoven HS636GDS1http://www.siemens-home.b...S636GDS1?search=HS636GDS1
Magnetronoven HM836GPS1http://www.siemens-home.b...M836GPS1?search=HM836GPS1
Koel vriescombiKI86SHD40http://www.siemens-home.b...riescombinaties/KI86SHD40

De inductieplaat EX877LX33E gaan we combineren met een plasmafilter. Verder is er nog een Quooker flex aanwezig. Kan niet wachten tot de verbouwing gereed is. Over 1 maand start de aannemer om een muurtje te breken, balk te plaatsen, muurtje plaatsen, openslaande tuindeuren en bestaande kozijn te verlagen. Daarna vloer leggen, wanden en plafond afwerken, keuken inmeten en keuken inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-10 20:16
MatthijsE schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:22:
Wij gaan hoogstwaarschijnlijk voor een eiland:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Tekeningen zelf gemaakt, en er zitten nog wat foutjes in.

Apparatuur is al binnen en laten de keuken bouwen bij een plaatselijke interieurafbouwer.

Inductie kookplaat met ingebouwde afzuiging EX877LX33EEX877LX33E
Vaatwasser SN678X01TNhttp://www.siemens-home.b...oductoverzicht/SN678X01TN
Stoomoven HS636GDS1http://www.siemens-home.b...S636GDS1?search=HS636GDS1
Magnetronoven HM836GPS1http://www.siemens-home.b...M836GPS1?search=HM836GPS1
Koel vriescombiKI86SHD40http://www.siemens-home.b...riescombinaties/KI86SHD40

De inductieplaat EX877LX33E gaan we combineren met een plasmafilter. Verder is er nog een Quooker flex aanwezig. Kan niet wachten tot de verbouwing gereed is. Over 1 maand start de aannemer om een muurtje te breken, balk te plaatsen, muurtje plaatsen, openslaande tuindeuren en bestaande kozijn te verlagen. Daarna vloer leggen, wanden en plafond afwerken, keuken inmeten en keuken inbouwen.
Hele mooie keuken, maar vanwaar de bar die er compleet uitspringt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrandALARM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:03
Jordymt schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:27:
[...]

Hele mooie keuken, maar vanwaar de bar die er compleet uitspringt?
Je zegt het inderdaad al: Het springt eruit. De bar zou weer weggehaald kunnen worden wanneer de kinderen niet meer thuis wonen. Het is nu dat er straks even snel ontbeten kan worden, of gezelfschap gehouden kan worden bij degene die kookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Fiber schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:08:
[...]

Wat doen jullie met zo'n 'oude' keuken die jullie smaak niet is maar waarschijnlijk functioneel nog prima is...?

Gratis af te halen op Marktplaats of zo...?
De koelkast, 2 rode wandkasten en keramische plaat hebben we weg gegeven aan een collega, vriend en vriendin.
De vaatwasser van 15 jaar oud wilde niemand hebben dus hebben we die weg gebracht naar de stort.
De combi oven was al defect.
Voor de rest was de keuken gewoon "op". Geen zin in onderhandelen en mensen aan de deur voor een kastje of deurtje.

Aanrechtblad heb ik in 2en gezaagd om daar de keramische plaat weer even in terug te zetten op 1 kastje zodat we nog konden koken.
De rest dus aan stukken getrokken en weg gebracht naar de stort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik heb jaren terug nog iets van € 800 gekregen voor een 12 jaar oude brakke crapkeuken met smerige afzuigkap en zonder vaatwasser :)
Mijn huidige keuken gaat binnenkort ook op MP. Boretti's zijn populair dus ik verwacht er veel van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertP
  • Laatst online: 20-10 21:55
Van het weekend tekeningen gehad voor onze keuken in een nieuwbouwwoning. We zijn bij een kleine lokale keukenboer geweest vanwege de positieve ervaringen van vrienden en bekenden. Het advies bij deze partij is ook voor ons van belang, we zijn zelf nog niet heel erg goed geïnformeerd dus de tips en trucs kunnen we goed gebruiken.

Het betreft een rotpunkt keuken;

ROTPUNKT keuken
Model G78 : 2610 Power HL
Uitvoering front : 148 MDF gelakt/4 zijdig afgerond
Kleur front : 751HL Weiss highgloss lack
Kleur corpus : 751 Weiss finemat
Uitvoering greep : OG - XGA, XGE of XGK
Boring greep : 10 Zonder greepboring/zonder greep
Uitvoering laden : IN 16 Scala Inox
Kleur lade : TITAN Titan
Plinten : IN Inox volledig kunststof
Kleur plint : 186 Inoxfarbig
25/50/75 mm panelen : HD Highgloss lack met dikkant
Kleur paneel : 751HD Weiss highgloss lack/dikkant
Plinthoogte : 130,00 mm
Werkhoogte : 972,00 mm

Keramieken werkblad met in de eerste instantie pelgrim apparatuur, dit willen we graag vervangen door bijvoorbeeld bosch en eventueel siemens apparatuur als het budget het toelaat.

Met deze Pelgrim apparatuur is de offerte nu gemaakt:

Koelkast: KK2122K
Combi oven (2x): MAC624RVS
Inductie: IDK484ONY
Afzuigkap: BSK961RVS
Vaatwasser: GVW487ONY

Meubelen € 7.803,32
Werkbladen € 4.902,68
Apparatuur € 3.870,74
Sanitair € 462,82
Montage € 907,50

Totaal: € 17.947,06

Keukenleverancier geeft al aan dat de offerte nog wel een stukje lager kan uitvallen maar omdat hij nu 3 weken weg is heeft hij nog niet een definitieve prijs kunnen berekenen.

Plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cXK5iuG.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KNXrKj4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TThwzvQ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W0LLEPU.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pFq1MXC.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3WL9dYS.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 25-10 16:56

Shunt

Boe

Plattegrond met maten
[afbeelding]

Horizontaal
[afbeelding]
[afbeelding]

Verticaal
[afbeelding]
[afbeelding]

• Plafon afzuiging (airo) CP8890, incl plasma filter.
  • Verder alle apparaten Siemens. Koelvries (KI34VX21), vaatwasser(SN69M035NL), combi (CM676GBS1), inductie kookplaat (EH875FM27E)
Ik vind de prijs niet direct heel hoog maar ook zeker niet laag. Je hebt een grote kasten wand en een kook eiland. Persoonlijk zou ik voor rond de 13000 een wat betere vaatwasser en kook plaat. Kijk eens naar de flex zone kookplaten van Siemens. stukken mooier in mijn mening en maar dat is persoonlijk natuurlijk. :D
Met zoveel kasten zou je natuurlijk ook voor een opstelling kunnen gaan met een oven/stoom en oven/magnetron naast elkaar.
BertP schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:10:
Van het weekend tekeningen gehad voor onze keuken in een nieuwbouwwoning. We zijn bij een kleine lokale keukenboer geweest vanwege de positieve ervaringen van vrienden en bekenden. Het advies bij deze partij is ook voor ons van belang, we zijn zelf nog niet heel erg goed geïnformeerd dus de tips en trucs kunnen we goed gebruiken.

ROTPUNKT keuken

Keramieken werkblad met in de eerste instantie pelgrim apparatuur, dit willen we graag vervangen door bijvoorbeeld bosch en eventueel siemens apparatuur als het budget het toelaat.

Meubelen € 7.803,32
Werkbladen € 4.902,68
Apparatuur € 3.870,74
Sanitair € 462,82
Montage € 907,50

Keukenleverancier geeft al aan dat de offerte nog wel een stukje lager kan uitvallen maar omdat hij nu 3 weken weg is heeft hij nog niet een definitieve prijs kunnen berekenen.

Plaatjes:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vind hem extreem duur. Geen speciale dure kasten Pelgrim spul er in.
Nee voor mij zou dat een 100% afknapper zijn.
Die meubelen hoeven niet meer dan 4/5k te kosten dat blad is extreem duur.
En ik weet niet of je het met je keukenboer er over hebt gehad maar je offert zo bijna een vierde van je huiskamer op voor je keuken.

Verder zou ik eens kijken naar 60cm ovens ipv 45cm dan heb je dat lelijke opvul plaatje niet.
Bosch / Siemens is btw het zelfde alleen het frontje is anders. Dus kies vooral wat je mooi vind en indien mogelijk pak 5 apparaten van het zelfde merk dan pak je mooi 5 jaar garantie mee.

Persoonlijk zou ik voor een keuken als dit niet meer als 11 betalen met de apparatuur die je er nu in hebt zitten. 15 met alles Siemens iq700.

[ Voor 36% gewijzigd door Shunt op 16-07-2017 22:02 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yamy_Daffy

ROTPUNKT keuken

Meubelen € 7.803,32
Werkbladen € 4.902,68
Apparatuur € 3.870,74
Sanitair € 462,82
Montage € 907,50

Plaatjes:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Volgens mij heb je na een avondmaaltijd voor bereiden een halve marathon gelopen? Van de koelkast naar de spoelbak, naar je kookplaat en weer terug naar je spoelbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Shunt schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:55:
[...]

[...]

Ik vind hem extreem duur. Geen speciale dure kasten Pelgrim spul er in.
Nee voor mij zou dat een 100% afknapper zijn.
Die meubelen hoeven niet meer dan 4/5k te kosten dat blad is extreem duur.
En ik weet niet of je het met je keukenboer er over hebt gehad maar je offert zo bijna een vierde van je huiskamer op voor je keuken.

Verder zou ik eens kijken naar 60cm ovens ipv 45cm dan heb je dat lelijke opvul plaatje niet.
Bosch / Siemens is btw het zelfde alleen het frontje is anders. Dus kies vooral wat je mooi vind en indien mogelijk pak 5 apparaten van het zelfde merk dan pak je mooi 5 jaar garantie mee.

Persoonlijk zou ik voor een keuken als dit niet meer als 11 betalen met de apparatuur die je er nu in hebt zitten. 15 met alles Siemens iq700.
Thanks voor je reactie. We zijn er nu twee keer geweest en dat hij niet de goedkoopste oplossing is wisten wij van te voren door de ervaring van vrienden. Dat het zo duur zou uitpakken was voor ons ook wel ff schrikken, maar het is goed om te horen dat we voor dit plan nu teveel moeten betalen.

Dat de keuken zo groot is, is voor ons een bewuste keuze, we willen graag de keuken betrekken bij de woonkamer om er ook een soort van 'leefkeuken' van te maken. Het eerste plan was om alleen de keuken in het smalle gedeelte te plaatsen. De ruimte is echter zo smal dat we er voor kiezen om de keuken echt groot te maken.

Tips zijn echter altijd welkom, zoals gezegd zijn we nog niet heel bedreven op het keukenvlak ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BertP op 16-07-2017 22:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Is het niet een idee om die twee inbouwkasten in de gang weg te hakken en de muur door te trekken? De garderobe kan dan aan de rechterkant van de voordeur. Je krijgt daarvoor wel een veel ruimere keuken.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
kmf schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:27:
[...]

Is het niet een idee om die twee inbouwkasten in de gang weg te hakken en de muur door te trekken? De garderobe kan dan aan de rechterkant van de voordeur. Je krijgt daarvoor wel een veel ruimere keuken.
De inbouwkast is helaas geen inbouwkast maar een meterkast :( Vanwege het feit dat het een energieneutrale woning is hebben we met alle apparatuur (pomp, ventilatie, etc) in de hal straks twee meterkasten nodig.. Diegene die voor ons de tekening v/d keuken heeft gemaakt heeft die alleen niet getekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online

ROTPUNKT keuken

Meubelen € 7.803,32
Werkbladen € 4.902,68
Apparatuur € 3.870,74
Sanitair € 462,82
Montage € 907,50

Plaatjes:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Of je huis is heel smal 4,5m? Of je hal is heel breed. In beide gevallen is het echt onhandig om nog een deur in de keuken voorgevel te hebben. Met zo'n smalle keuken kan je beter aanrecht onder het raam tegen de voorgevel hebben. Dan oven/koelkast waar je nu koffie hebt staan. Eventueel nog een hoge kast aan het eind van de keuken bij de eettafel. Je moet nu echt veel lopen van de wastafel/kookplaat naar de koelkast.
Pagina: 1 ... 18 ... 527 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1