Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:14

Fiber

Beaches are for storming.

BertP schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:10:
Van het weekend tekeningen gehad voor onze keuken in een nieuwbouwwoning...
Vertekenen die plaatjes nou zo erg of is dit echt een extreem lang en vooral smal huis...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:48
Z___Z schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:32:
[...]

Of je huis is heel smal 4,5m? Of je hal is heel breed. In beide gevallen is het echt onhandig om nog een deur in de keuken voorgevel te hebben. Met zo'n smalle keuken kan je beter aanrecht onder het raam tegen de voorgevel hebben. Dan oven/koelkast waar je nu koffie hebt staan. Eventueel nog een hoge kast aan het eind van de keuken bij de eettafel. Je moet nu echt veel lopen van de wastafel/kookplaat naar de koelkast.
Het huis is inderdaad 4,5 meter en daarmee redelijk smal. Vaak zie je bij nieuwbouw dat de woningen ongeveer 5,40m breed zijn. De 'tweede voordeur' vinden wij inderdaad ook erg onpraktisch, anders zou je er namelijk makkelijker een hoek keuken in kunnen plaatsen. De architect heeft dit echter gedaan om meer in verbinding te staan met je omgeving.. juist ja |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Fiber schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:39:
[...]

Vertekenen die plaatjes nou zo erg of is dit echt een extreem lang en vooral smal huis...? O-)
Je hebt gelijk, we nemen een uitbouw van 2,4 meter waardoor het bijna 12 meter lang is. Echter is het maar 4,5m breed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:14

Fiber

Beaches are for storming.

Als je vrouw aan het koken is kom jij nooit meer bij de koelkast om een biertje te pakken... O-)

Kunnen die hoge kasten niet naar de nis aan de overkant? (Waar nu je koffiezetter staat.) Dan kan de spoelbak naar de plek waar nu die hoge kasten zijn. Dan kun je van de plek waar nu de spoelbak zit een soort ontbijtbar maken...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Fiber schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:56:
Als je vrouw aan het koken is kom jij nooit meer bij de koelkast om een biertje te pakken... O-)

Kunnen die hoge kasten niet naar de nis aan de overkant? (Waar nu je koffiezetter staat.) Dan kan de spoelbak naar de plek waar nu die hoge kasten zijn. Dan kun je van de plek waar nu de spoelbak zit een soort ontbijtbar maken...
Of als je vrouw aan het koken is gaan je vrienden graag een biertje halen uit de koelkast O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-05 16:04

Kasai

Legendary

Zaterdag bij aantal keukenboeren hier in de buurt geweest (zitten er gewoon 3 naast elkaar lol), bij keuken kampioen werd ons koffie aangeboden, leek ons goed idee, maar voor we het wisten zaten we onze keuken te tekenen met een verkoper :')

Op zich heel fijn, hij heeft een hele mooie tekening gemaakt, die nog erg van pas gaat komen, maar hij wilde uiteraard direct iets verkopen, terwijl mijn vriendin en ik nog in de oriënterende fase zitten. Afijn, ergens ben je wel nieuwsgierig, dus hij heeft ook van alles qua apparatuur opgeschreven en een aantal berekeningen gemaakt waarvoor hij wel 3x naar zijn filiaal manager moest gaan. Hij begon bij 28 k uit mijn hoofd, daarna ging er korting vanaf aan de hand van de temperatuur in zuid spanje (lol?) en toen kwa hij uit op 18k, want ook de inbouw kosten zouden 1 euro zijn. (wat nergens op slaat, want je moet als nog alles zelf voorbereiden).

Toen kwam de aap uit de mouw, hij wilde niet vertellen hoe laag hij kon gaan (behave dat het lager dan 15k zou worden), tenzij we gelijk tot koop zouden overgaan. Nadat ik hem uitlegde dat we nog een financiële uitdaging hadden, had hij door dat we niet eens in staat waren de keuken direct te kopen, dus hebben we een vervolg afspraak gemaakt. Grappige is echter dat we enkel de tekening mee kregen, niet het lijstje met apparatuur etc wat hij in gedachten had. In de eerste instantie dacht ik, nou zal wel, maar de volgende vond ik het eigenlijk maar irritant, ik vind het namelijk wel fijn om uit te zoeken of de gekozen apparatuur wel een goede goed wordt gereviewd etc. Ook zat zogenaamd de montage erbij in, maar dat is enkel als je zelf ea hebt voorbereid, zoals leidingen, verlaagd plafond voor de afzuiging, extra groep voor je fornuis, etc, etc.

Afijn, misschien als de prijs goed is en ik krijg alle aansluitingen voor elkaar met mijn pa, willen we misschien toch de koop over gaan, maar ik was uiteraard wel even benieuwd wat men hier van de prijs vindt :)

Zie hier de tekening;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nyBtWUZ.jpg

De Amerikaanse koelkast hebben wel al, dus het gaat om 2 hoge kasten met ieder plek voor oven/magnetron. 2 lage kasten van 80 cm breed, een inbouw vaatwasser en een kast van 60cm met een spoelbak. Het blad wordt composiet en loopt bij de kasten 30 cm door zodat er een zitplek ontstaat.

Apparatuur;
Stoom oven
Combi magetron
Inductie kookplaat
Plafond afzuiger
Vaatwasser

Ik heb dus helaas niet de exacte specs van de apparatuur, maar hij had het over Bauknegt, dat had volgens hem de beste prijs kwaliteitverhouding. Zelf zou ik er niet meer voor willen betalen dan 12 500, want in de ruimte zelf moet ook nog ea gebeuren voor de keuken geplaatst kan worden. Wat vinden jullie van 12500 ondanks de gelimiteerd informatie?

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:28
Iemand hier ervaring met adresjes en het kopen van keukenapparatuur in Duitsland? Ik lees hier en daar dat het bij de oosterburen goedkoper kan zijn maar ik weet niet waar ik moet zoeken. Sites als idealo en billiger.de vinden niet wat ik zoek (LaGermania afzuigkap).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

@Kasai ik vind het te veel geld. Bauknecht is behoorlijk basic en je heb al niet veel apparatuur. En de houding van de verkoper vind ik verschrikkelijk. 50% korting? Afstemmen met de baas (die heeft hij niet echt gesproken!)? Geen gespecificeerde offerte? Pushen dat je snel moet beslissen? Niet mee in zee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 15:59

Shunt

Boe

@Kasai Voor dat geld moet er ook IQ500 spul van Siemens in kunnen gok ik zo.
Verder weet ik niet waarom die 2 kasten in het midden uit steken maar persoonlijk zou ik gewoon voor een gelijke kasten wand gaan.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Bedankt voor jullie reacties! Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik het asociaal vind dat ze gewoon iemand even een keuken willen opdwingen. Dus we gaan lekker verder kijken en eigenlijk willen we ook geen afzuiging in het plafond, maar een downdraft.
Shunt schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:18:
@Kasai Voor dat geld moet er ook IQ500 spul van Siemens in kunnen gok ik zo.
Verder weet ik niet waarom die 2 kasten in het midden uit steken maar persoonlijk zou ik gewoon voor een gelijke kasten wand gaan.
Goed om te weten, Siemens IQ500 spul spreekt mij ook erg aan. De uitstekende 'kast' is de Amerikaanse koelkast :)

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Fiber schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:56:

Haha, meestal ben ik de sjaak wat betreft koken dus deze situtatie zal zich helaas niet al te vaak voordoen. Het is ook wel knap dat ze in een huis waar ze alles nog mogen bepalen toch nog zo'n onlogische tweede deur weten te plaatsen 8)7

Je optie om het om te draaien is ook zeker wel een goed alternatief. Dat lijkt in principe een beetje op het eerste voorstel dat we hebben ontvangen. We zijn echter bang dat dit te smal is en door de rechte 'afscheiding' tussen keuken en woonkamer het een beetje gaat aanvoelen als een 'kleine/krappe' keuken.

Dit is het eerste voorstel:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/klPb3cJ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9cLgj45.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3T9IaJM.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

@BertP
Persoonlijk zou ik 100% zeker voor deze opstelling gaan. De andere opstelling gaat denk ik heel uitgerekt overkomen. Een beetje to much om het zo maar te zeggen. Zo'n gelijke wand met de kasten vind ik persoonlijk erg mooi.

Enige nadeel is dan wel weer dat je beperkt bent met een klein koelkastje.
Kun je die "extra" deur niet gewoon vervangen door een raam en de rest dicht bouwen?
Heeft mijn moeder ook gedaan met de oude deur naar de tuin toe. Gewoon kozijn laten zitten halverwege dicht laten maken mooi plaatje onder of desnoods dicht metselen en dan raampje plaatsen. En je kunt er dan mooi een stukje blad in die hoek plaatsen en dan op het einde 3 / 4 kasten plaatsen waar je er nu 2 hebt staan.

[ Voor 39% gewijzigd door Shunt op 17-07-2017 09:54 ]

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Kasai schreef op maandag 17 juli 2017 @ 08:40:
Hij begon bij 28 k uit mijn hoofd, daarna ging er korting vanaf aan de hand van de temperatuur in zuid spanje (lol?) en toen kwa hij uit op 18k, want ook de inbouw kosten zouden 1 euro zijn. (wat nergens op slaat, want je moet als nog alles zelf voorbereiden).

Toen kwam de aap uit de mouw, hij wilde niet vertellen hoe laag hij kon gaan (behave dat het lager dan 15k zou worden), tenzij we gelijk tot koop zouden overgaan. Nadat ik hem uitlegde dat we nog een financiële uitdaging hadden, had hij door dat we niet eens in staat waren de keuken direct te kopen, dus hebben we een vervolg afspraak gemaakt.
Dit is echt veel, veel en veel te hoog en wat een mentaliteit zeg! Daarom moet je dus eigenlijk dit soort keukenzaken direct overslaan.

Op basis van de informatie die je nu hier laat zien moet je voor onder de € 10.000,- zeker klaar kunnen zijn. En dan ga ik uit van zo'n € 4.000,- aan apparatuur, dat kun je natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt. Een Downdraft bijvoorbeeld is wat prijziger dan een 'gewone' afzuigkap.
Zelf zou ik er niet meer voor willen betalen dan 12 500, want in de ruimte zelf moet ook nog ea gebeuren voor de keuken geplaatst kan worden. Wat vinden jullie van 12500 ondanks de gelimiteerd informatie?
Dat bedrag is zeker realistisch, mits je inderdaad geen Gaggenau apparatuur of iets dergelijks wilt :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-05 12:55

jeka

Support your local club.

Zaterdag bij aantal keukenboeren hier in de buurt geweest (zitten er gewoon 3 naast elkaar lol), bij keuken kampioen werd ons koffie aangeboden, leek ons goed idee, maar voor we het wisten zaten we onze keuken te tekenen met een verkoper :')

Op zich heel fijn, hij heeft een hele mooie tekening gemaakt, die nog erg van pas gaat komen, maar hij wilde uiteraard direct iets verkopen, terwijl mijn vriendin en ik nog in de oriënterende fase zitten. Afijn, ergens ben je wel nieuwsgierig, dus hij heeft ook van alles qua apparatuur opgeschreven en een aantal berekeningen gemaakt waarvoor hij wel 3x naar zijn filiaal manager moest gaan. Hij begon bij 28 k uit mijn hoofd, daarna ging er korting vanaf aan de hand van de temperatuur in zuid spanje (lol?) en toen kwa hij uit op 18k, want ook de inbouw kosten zouden 1 euro zijn. (wat nergens op slaat, want je moet als nog alles zelf voorbereiden).

Toen kwam de aap uit de mouw, hij wilde niet vertellen hoe laag hij kon gaan (behave dat het lager dan 15k zou worden), tenzij we gelijk tot koop zouden overgaan. Nadat ik hem uitlegde dat we nog een financiële uitdaging hadden, had hij door dat we niet eens in staat waren de keuken direct te kopen, dus hebben we een vervolg afspraak gemaakt. Grappige is echter dat we enkel de tekening mee kregen, niet het lijstje met apparatuur etc wat hij in gedachten had. In de eerste instantie dacht ik, nou zal wel, maar de volgende vond ik het eigenlijk maar irritant, ik vind het namelijk wel fijn om uit te zoeken of de gekozen apparatuur wel een goede goed wordt gereviewd etc. Ook zat zogenaamd de montage erbij in, maar dat is enkel als je zelf ea hebt voorbereid, zoals leidingen, verlaagd plafond voor de afzuiging, extra groep voor je fornuis, etc, etc.

Afijn, misschien als de prijs goed is en ik krijg alle aansluitingen voor elkaar met mijn pa, willen we misschien toch de koop over gaan, maar ik was uiteraard wel even benieuwd wat men hier van de prijs vindt :)

Zie hier de tekening;
[afbeelding]

De Amerikaanse koelkast hebben wel al, dus het gaat om 2 hoge kasten met ieder plek voor oven/magnetron. 2 lage kasten van 80 cm breed, een inbouw vaatwasser en een kast van 60cm met een spoelbak. Het blad wordt composiet en loopt bij de kasten 30 cm door zodat er een zitplek ontstaat.

Apparatuur;
Stoom oven
Combi magetron
Inductie kookplaat
Plafond afzuiger
Vaatwasser

Ik heb dus helaas niet de exacte specs van de apparatuur, maar hij had het over Bauknegt, dat had volgens hem de beste prijs kwaliteitverhouding. Zelf zou ik er niet meer voor willen betalen dan 12 500, want in de ruimte zelf moet ook nog ea gebeuren voor de keuken geplaatst kan worden. Wat vinden jullie van 12500 ondanks de gelimiteerd informatie?
Ik zou hier zeker geen keuken kopen. Heerlijke ouderwetse mandenmakers praktijken. :+
Als ze bij mij al beginnen met een keuken van 28k en er dan meteen 10k korting op geven dan is er iets goed mis met de originele prijs.

FCG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

@Dennis @jeka @Kasai
Tja het is dan ook gewoon een 100% DMG winkel he.
Mijn tip loop er met een grote bocht omheen.

@Kasai In welke regio ben je naar keukens op zoek? Wellicht kunnen mensen aan de hand van je woon regio tips geven voor goede keukenwinkels.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-05 09:59
@Shunt Goed idee.

Iemand goede ervaringen in de regio midden-brabant?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

jeka schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:09:
[...]

Ik zou hier zeker geen keuken kopen. Heerlijke ouderwetse mandenmakers praktijken. :+
Als ze bij mij al beginnen met een keuken van 28k en er dan meteen 10k korting op geven dan is er iets goed mis met de originele prijs.
Nou inderdaad, ben blij dat ik toch even de tijd heb genomen hier een post te plaatsen :)
Shunt schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:12:
@Dennis @jeka @Kasai
Tja het is dan ook gewoon een 100% DMG winkel he.
Mijn tip loop er met een grote bocht omheen.

@Kasai In welke regio ben je naar keukens op zoek? Wellicht kunnen mensen aan de hand van je woon regio tips geven voor goede keukenwinkels.
Regio Amersfoort.

Zaterdag gaan we iig even naar http://www.inspiratiehuis2020.nl/ om wat meer te verdiepingen in de apparatuur.

Atlas#22744

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

artbij schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:14:
@Shunt Goed idee.

Iemand goede ervaringen in de regio midden-brabant?
Voor een mooie prijs zonder poespas en gezijk moet je eens langs gaan bij Reddy in Helmond.
Wij konden daar niet slagen om onze exacte keuken te krijgen maar hebben door zijn gedetaileerde en zeer scherpe offerte wel onze keuken zeer scherp gekregen bij andere winkels.

Aswa in Hemond kijk even door de extreem dure spullen beneden heen en neem de trap naar boven daar staat spul van 5 tot 20k (beneden tot 70k :P). Verkopers kunnen wat apart overkomen maar het bedrijf zelfs sprak ons erg aan. Let wel deze winkel verkoopt Pronorm keukens onder een eigen label (Silverline volgens mij).

En als je dan langs Aswa gaat moet je ook even langs Nuva keukens want die verkopen de zelfde kasten en haten elkaar met een passie. Zeg bij de een dat je bij de ander bent geweest en ze zullen je garanderen ALTIJD onder prijs van de ander te gaan zitten.

Dat heeft ons een keuken van 14200 euro opgeleverd met alleen maar IQ700 spul (en het meeste nog studioline). Bij geen een winkel wouden ze daar verder nog in mee gaan zelfs bij het zien van de offertes. \

Mijn advies is verder gewoon wegblijven bij winkels als Grando, Brugmans, Piet Klerkx, keuken conccurent, Bruynzeel Dat zijn allemaal van die winkels waar je gek gemaakt wordt met hoge prijzen en dan in eens 50% van de prijs af gaat en ze jou proberen te laten tekenen voor een keuken voordat je eigenlijk goed hebt na kunnen denken.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:07

RUFFNECK

Poentje

Aswa kan ik ook wel aanraden, ook al heb ik uiteindelijk m'n keuken daar niet gekocht. Voor @Kasai, ze zitten ook in Hilversum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Shunt schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:25:
[...]

Voor een mooie prijs zonder poespas en gezijk moet je eens langs gaan bij Reddy in Helmond.
Wij konden daar niet slagen om onze exacte keuken te krijgen maar hebben door zijn gedetaileerde en zeer scherpe offerte wel onze keuken zeer scherp gekregen bij andere winkels.

Aswa in Hemond kijk even door de extreem dure spullen beneden heen en neem de trap naar boven daar staat spul van 5 tot 20k (beneden tot 70k :P). Verkopers kunnen wat apart overkomen maar het bedrijf zelfs sprak ons erg aan. Let wel deze winkel verkoopt Pronorm keukens onder een eigen label (Silverline volgens mij).

En als je dan langs Aswa gaat moet je ook even langs Nuva keukens want die verkopen de zelfde kasten en haten elkaar met een passie. Zeg bij de een dat je bij de ander bent geweest en ze zullen je garanderen ALTIJD onder prijs van de ander te gaan zitten.

Dat heeft ons een keuken van 14200 euro opgeleverd met alleen maar IQ700 spul (en het meeste nog studioline). Bij geen een winkel wouden ze daar verder nog in mee gaan zelfs bij het zien van de offertes. \

Mijn advies is verder gewoon wegblijven bij winkels als Grando, Brugmans, Piet Klerkx, keuken conccurent, Bruynzeel Dat zijn allemaal van die winkels waar je gek gemaakt wordt met hoge prijzen en dan in eens 50% van de prijs af gaat en ze jou proberen te laten tekenen voor een keuken voordat je eigenlijk goed hebt na kunnen denken.
Aswa zit op het industrieterrein toch? Is dat een grote showroom? En Nuva zit ook in Helmond?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Heeft iemand ervaringen met de ingebouwde afzuigkappen in verlaagd plafonds?

Ik vind dit
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FIj3riL.jpg

veel beter uitzien dan dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uBmunFw.jpg

Maar ik vraag me af of de afzuiging uberhaupt werkt. Een schouwmodel zal ongeveer 1m vanaf het fornuis staan. Zo'n ingebouwd model zeker 40cm hoger. Werkt het dan nog?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertP
Shunt schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:49:
@BertP
Persoonlijk zou ik 100% zeker voor deze opstelling gaan. De andere opstelling gaat denk ik heel uitgerekt overkomen. Een beetje to much om het zo maar te zeggen. Zo'n gelijke wand met de kasten vind ik persoonlijk erg mooi.

Enige nadeel is dan wel weer dat je beperkt bent met een klein koelkastje.
Kun je die "extra" deur niet gewoon vervangen door een raam en de rest dicht bouwen?
Heeft mijn moeder ook gedaan met de oude deur naar de tuin toe. Gewoon kozijn laten zitten halverwege dicht laten maken mooi plaatje onder of desnoods dicht metselen en dan raampje plaatsen. En je kunt er dan mooi een stukje blad in die hoek plaatsen en dan op het einde 3 / 4 kasten plaatsen waar je er nu 2 hebt staan.
Er is voor allebei inderdaad wat te zeggen, de andere opstelling is erg groot met het risico dat het misschien zelfs lompig (lees: onhandig in de praktijk) gaat worden. Voor de 'smalle' optie zijn we wat banger dat de ruimte te krap gaat worden als je een kastje open hebt staan en de ander er nog langs wil lopen..

Het dichtmaken van de tweede voordeur hebben wij ook over nagedacht omdat die optie verreweg de meest logische keukenindeling beschikbaar maakt. Echter willen we de deur open houden omdat het zo'n lang en smal huis is en we eigenlijk al het natuurlijke licht in de woning willen behouden.

We hebben nu 3 weken de tijd om beide opties eens goed naast elkaar te leggen en dan de keuze te maken. Blijft erg lastig :/ Het zal in beide gevallen een mooie keuken worden, dus aan die gedachte moeten we ons ook maar een beetje vasthouden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

@artbij Aswa zit inderdaad op het industrieterrein ja de showroom is best groot. Twee verdiepingen, onder staat het extreem dure spul. Erg mooi om eens doorheen te lopen. Boven zit al het "normale spul". Ze hebben daar tenminste al het Siemens spul uitgestald staan ipv bij veel winkels waar ze alleen maar goedkope modellen van de wat duurdere merken in de keukens hebben zitten en voor de rest de B merken als demo hebben.

Nuva zit in Bergeijk, Someren en Someren-Eind.

@BertP
Als je natuurlijk licht wilt behouden zou ik gewoon een groot raamdeel van de deur maken die open is tot aan de rand van de keuken. Zo heb je het beste van beide werelden, die eerste meter ga je dan niet missen qua licht. Verder denk ik niet dat je veel licht overhoud van de keuken richting de woonkamer doordat het zo langwerpig is. Dus de situatie van niet veel licht ga je houden ongeacht je deur daar.

Mijn tip kijk eens naar de mid range Philips hue lampen en Ikea smart verlichting. Die hebben een feature waardoor ze echt heel natuurgetrouw daglicht kunnen nabootsen. Zo kun je overdag toch een gevoel van natuurlijk licht behouden zonder direct een gat naar je dak open te hoeven gooien :D.

[ Voor 42% gewijzigd door Shunt op 17-07-2017 11:27 ]

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Reinier schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:02:
Ik heb jaren terug nog iets van € 800 gekregen voor een 12 jaar oude brakke crapkeuken met smerige afzuigkap en zonder vaatwasser :)
Mijn huidige keuken gaat binnenkort ook op MP. Boretti's zijn populair dus ik verwacht er veel van.
Hier moet ik binnenkort ook aan. Neem aan dat je de prijs incl het zelf eruit laten halen "handje-klapt", zodat je geen vingerwijzen hebt met slopen :?

Ik heb geen idee van prijzen, aan 1 kant mag het zo weg zodat ik er vanaf ben, aan de andere kant als ik merk dat het weer zo'n goedkope eikel is, ben ik altijd slecht in gunnen :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

JB schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:46:
[...]

Hier moet ik binnenkort ook aan. Neem aan dat je de prijs incl het zelf eruit laten halen "handje-klapt", zodat je geen vingerwijzen hebt met slopen :?

Ik heb geen idee van prijzen, aan 1 kant mag het zo weg zodat ik er vanaf ben, aan de andere kant als ik merk dat het weer zo'n goedkope eikel is, ben ik altijd slecht in gunnen :+
Gewoon alles er uit halen in je garage zetten en dan op Marktplaats + foto's van zoals het was en hoe het er nu bij staat. Verkoop klaar maybe handje helpen met het inladen en klaar!

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

JB schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:46:
[...]

Ik heb hem zelf verwijderd en ik denk dat ik dat volgende keer weer doe. Ik wilde juist niet dat een wildvreemde zou gaan slopen. Maar er is voor beide wat te zeggen.
Herkenbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 16:46

Zie hier de tekening;
[afbeelding]

Apparatuur;
Stoom oven
Combi magetron
Inductie kookplaat
Plafond afzuiger
Vaatwasser

Los van de prijs: deze opstelling lijkt me erg (te?) weinig werkruimte te bieden, tenzij je de eetbar meetelt (maar dat lijkt mij persoonlijk niet handig).

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Reinier schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:44:
[...]

Ik heb hem zelf verwijderd en ik denk dat ik dat volgende keer weer doe. Ik wilde juist niet dat een wildvreemde zou gaan slopen. Maar er is voor beide wat te zeggen.

[...]

Mja in mijn geval is het niet zo erg. Waar de keuken nu zit komt een groot gat naar de nieuwe keuken :D Laat hun maar demonteren, heb ik het niet gedaan (eerst dokken :P)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hoelang zijn jullie? 2 meter? ;)
Hoe krijg je zonder brandwonden iets uit een oven die op 2 meter hoogte hangt (en een klapdeur naar beneden heeft)?

Lijkt me helemaal niets om een oven zo hoog te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-05 15:16
CyBeRSPiN schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:00:
[...]

Hoe krijg je zonder brandwonden iets uit een oven die op 2 meter hoogte hangt (en een klapdeur naar beneden heeft)?

Onze keuken leverancier heeft dat ten strengste afgeraden inderdaad!

Hij zei, moet je voorstellen dat je een ovenschotel van 220 graden uit de oven trekt. Grote kans dat die dan over je heen valt.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
CyBeRSPiN schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:00:
[...]

Wij zijn beide wel vrij lang inderdaad (1,90m) maar denk dat het beeld iets vertekend. Weet niet precies hoe hoog dit is ingetekend maar kan me voorstellen dat het nog wel bruikbaar is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-05 15:16
BertP schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:07:
[...]

Wij zijn beide wel vrij lang inderdaad (1,90m) maar denk dat het beeld iets vertekend. Weet niet precies hoe hoog dit is ingetekend maar kan me voorstellen dat het nog wel bruikbaar is :)
Ik adviseer je hier toch echt eens goed naar te kijken en te testen met een exemplaar op die hoogte.

Beter 20x voor niets testen en vergelijken dan 1x een serieus hete schaal over je heen te trekken!

Dat gun je niemand :o

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:45

Chiron

Moderator Discord
Vanmorgen is de adviseur langs geweest om de boel op te meten thuis, het plafond bleek net iets te laag voor de 'transformer' klapdeuren van de bovenkasten, maar gelukkig is er een optie voor een begrenzer die de deur iets minder ver open laat staan :P

Zo'n systeem dus:

[ Voor 35% gewijzigd door Chiron op 17-07-2017 13:22 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Appie76 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:53:
[...]

Los van de prijs: deze opstelling lijkt me erg (te?) weinig werkruimte te bieden, tenzij je de eetbar meetelt (maar dat lijkt mij persoonlijk niet handig).
We kunnen helaas niet langer, maar wil dat ie nog wat dieper wordt zodat we geen kast ruimte verliezen als we kiezen voor een downdraft. Sowieso is het al een flinke upgrade voor wat we nu hebben :)

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Kasai schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:32:
[...]

We kunnen helaas niet langer, maar wil dat ie nog wat dieper wordt zodat we geen kast ruimte verliezen als we kiezen voor een downdraft. Sowieso is het al een flinke upgrade voor wat we nu hebben :)
Kun je niet een stukje extra blad maken + kastjes aan de kant van de kasten?

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertP
Yamy_Daffy schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:11:
[...]

Ik adviseer je hier toch echt eens goed naar te kijken en te testen met een exemplaar op die hoogte.

Beter 20x voor niets testen en vergelijken dan 1x een serieus hete schaal over je heen te trekken!

Dat gun je niemand :o
Dat is zeker waar! Echt absoluut iets wat je niet wil hebben. Volgens mij zit er ergens in vianen een centrum waar veel verschillende apparaten staan die je kan testen. Binnenkort daar maar eens kijken wat praktisch is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-05 11:43
kmf schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:28:
Heeft iemand ervaringen met de ingebouwde afzuigkappen in verlaagd plafonds?

Ik vind dit
[afbeelding]

veel beter uitzien dan dit:
[afbeelding]

Maar ik vraag me af of de afzuiging uberhaupt werkt. Een schouwmodel zal ongeveer 1m vanaf het fornuis staan. Zo'n ingebouwd model zeker 40cm hoger. Werkt het dan nog?
Nog geen ervaring mee. Wij gaan wel voor een verlaagd plafond met een ingebouwde afzuigkap. De motor komt dan in de garage.

Dat andere vind ik er ook niet uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Shunt schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:40:
[...]

Kun je niet een stukje extra blad maken + kastjes aan de kant van de kasten?
Ik snap niet wat je bedoelt :'(

Ik zal anders iets gedetailleerde tekening uploaden, op deze zie je niet dat aan de wand van de hoge kasten een open trap zit en er tegenover een muurtje van 1,7 m.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 08:45
Wij hebben vorige week bij Voortman de volgende keuken laten ontwerpen:

Keuken_1

Keuken_2

Apparatuur is allemaal Miele:
  • H6200BMRV (combi-oven)
  • G6060VI (vaatwasser)
  • KM6117 (inductiekookplaat)
  • PUR98W (afzuigkap)
  • KF37132ID (koel/vries)
  • KWT6312UG (wijnkoeler)
Prijs kwam totaal op E19.500. Nu hebben we nog niet onderhandeld, maar wij vonden dit wel een erg prijzige start aangezien het geen heel grote keuken is, composiet blad heeft en apparatuur los E6.500 kost (even online offertes opgevraagd, want we kregen geen gespecificeerde offerte van Voortman mee). We gaan volgende week ook eens bij KVIK een ontwerp en offerte laten maken, andere prijsklasse/insteek maar design en netto filosofie spreekt ons erg aan.

[ Voor 17% gewijzigd door Katseviool op 17-07-2017 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-05 21:30
Vraagje - is er een handig programma aanwezig waarin jullie die keukens zelf zo strak intekenen? Of is dat 'gewoon' met Sketchup?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:00

mark-k

AKA markkNL

Chiron schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:14:
Vanmorgen is de adviseur langs geweest om de boel op te meten thuis, het plafond bleek net iets te laag voor de 'transformer' klapdeuren van de bovenkasten, maar gelukkig is er een optie voor een begrenzer die de deur iets minder ver open laat staan :P

Zo'n systeem dus:

[video]
Die dingen kosten als ik snel kijk zo'n 500 euro per stuk, beetje prijzig om een kastje open te maken niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Thecola schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:20:
Vraagje - is er een handig programma aanwezig waarin jullie die keukens zelf zo strak intekenen? Of is dat 'gewoon' met Sketchup?
Ik teken met Sketchup. In de 3D Warehouse vind je allerlei apparatuur, accessoires, kranen, etc.

Online keukenplanners zijn allemaal waardeloos. Ik heb dezelfde vraag in dit topic gesteld en kreeg geen reacties :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
mark-k schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:37:
[...]

Die dingen kosten als ik snel kijk zo'n 500 euro per stuk, beetje prijzig om een kastje open te maken niet?
Oh die van ons is gewoon met de hand hoor, zonder fancy electromotor :D ging me meer om de vorm van de deur. Voor ons was dat de meest praktische oplossing (brede 90 cm bovenkast linksbovenin de hoek van een U-vorm keuken). Een traditionele dubbele deur opent tegen je in, en we vonden de lijnen zo veel mooier doorlopen. Maar dan heb je dus nog wel wat ruimte nodig aan de plafondkant :P

En 500 euro voor dat elektrische systeem, tja alles is relatief :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

@Katseviool Pfoe zeg dat Miele spul is wel echt extreem duur als je dat vergelijkt met soortgelijk spul van Siemens / Bosch. Zelfs NEFF is dan nog goedkoper (premium merk van Bosch/ Siemens). Die oven / magnetron die je hebt ziet er extreem basic uit maar kost gewoon al 1200 euro.

Het zelfde voor de vaatwasser 0.0 luxe niet eens echt super stil en ook geen besteklade. Een super basic 4 60cm pits inductieplaat die ook gelijk 1000 euro kost. EN eigenlijk kost alles 1000 euro de stuk zonder dat je echt iets van luxe er voor terug krijgt.

Heb je bewust voor Miele gekozen of is dit vanuit de keukenboer?
Voor het zelfde geld 6k heb je van ATAG alles in de Magna lijn en bij Siemens alles in de Studio IQ700 lijn.
Dan krijg je er een 80/90cm inductie plaat. Dan zou je zelfs het parade paartje van Siemens er in kunnen stoppen de IDEH875KU12E.

Verder zelfs als je de apparatuur even buiten beschouwing laat is dat echt een hele dure keuken. 13k voor alleen het blad en de kasten. KVIK leek ons persoonlijk ook een leuke winkel en inderdaad het netto gebeuren leek ons wel leuk. Echter viel de prijs ons vies tegen. Voor toch wat minder kastwerk (ik vind het extreem ikea budget aan voelen en uit zien) betaal je hetzelfde als een netto prijsvechter keukenboer als reddy. Maar dan zonder de 2500 assemblage kosten + installatie.

@Kasai Ik bedoelde dus op de plek waar jij je trap hebt een extra stukje keuken blad + kasten maken maar ik gok dat het niet mogelijk is als je een trap hebt zitten aan die kant.

[ Voor 6% gewijzigd door Shunt op 18-07-2017 08:01 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-11-2023
Reinier schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:44:
[...]

[...]

Wij hebben keuken ook via Marktplaats verkocht. Niet voor de hoofdprijs, wel aan iemand waarvan we het vertrouwen hadden dat hij ook echt zou komen opdagen. We hebben wel een aanbetaling gevraagd, en betalen voor demonteren. Koper had bekende meegenomen die al heel veel keukens had gedemonteerd en het was binnen paar uurtjes gepiept. Hij wist precies hoe het moet, waar wij eerst nog hadden moeten nadenken hoe je zo iets verwijderd. Al met al een heel goed gevoel aan over gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Thecola schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:20:
Ik kwam vanochtend toevallig 7 jaar oude Sketchup-tekeningen van mijn vorige keuken tegen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sdI3YGoA8hYgswLbM5HQueYs/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cIuhL6tiLiDzEFwL0O1A4Kf2/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Chiron schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 06:17:
[...]

Oh die van ons is gewoon met de hand hoor, zonder fancy electromotor :D ging me meer om de vorm van de deur. Voor ons was dat de meest praktische oplossing (brede 90 cm bovenkast linksbovenin de hoek van een U-vorm keuken). Een traditionele dubbele deur opent tegen je in, en we vonden de lijnen zo veel mooier doorlopen. Maar dan heb je dus nog wel wat ruimte nodig aan de plafondkant :P

En 500 euro voor dat elektrische systeem, tja alles is relatief :)
Als ze echt hoog komen moet je er gewoon een motertje in laten doen. Dingen kosten echt geen 500,- maar is wel een meerwaarde, kleinere mensen kunnen anders niet in de kast.

@mark-k Commentaar op mensen met geld :') .

[ Voor 3% gewijzigd door Artbij op 18-07-2017 17:03 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
artbij schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 17:02:
[...]

Als ze echt hoog komen moet je er gewoon een motertje in laten doen. Dingen kosten echt geen 500,- maar is wel een meerwaarde, kleinere mensen kunnen anders niet in de kast.

@mark-k Commentaar op mensen met geld :') .
Gelukkig zijn we lang genoeg, nog uitgebreid staan testen in de zaak ;) En het scheelt ook wel dat bij ons de greep helemaal onderaan de deur komt, we hebben voor van die semi greeploze rvs strips gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Laatst online: 16-05 21:50
Ik ben er met mijn vrouw uitgekomen. U vorm keuken met in de ene poot hoge kasten (5x 60 cm en een apothekerskast) met magentron, oven, koelkast/vriezer.
Kortestuk tussen de poten van de U de spoelbak(ken) en vaatwasser en andere lange poot de inductieplaat.
Die poot waar de kookplaat in zit kijkt uit over eet tafel en de tuin.

We hebben 180 cm tussen de poten van de U in is dat te veel ?
We staan met koken soms wel samen in de keuken en zo past de keuken qua lijnen mooi in de ruimte en het ilijkt wel mooi ruim.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

jacovn schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:58:
Ik ben er met mijn vrouw uitgekomen. U vorm keuken met in de ene poot hoge kasten (5x 60 cm en een apothekerskast) met magentron, oven, koelkast/vriezer.
Kortestuk tussen de poten van de U de spoelbak(ken) en vaatwasser en andere lange poot de inductieplaat.

We staan met koken soms wel samen in de keuken en zo past de keuken qua lijnen mooi in de ruimte en het ilijkt wel mooi ruim.
Pro tip teken het even uit of laat het uit tekenen door een keukenboer.
Want ik snap er niets van. :D

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

180cm klinkt wel veel, maar geeft je daardoor ook mooi wat ruimte aan beide kanten van je spoelbak denk ik? Is de poot van de inductie ook 3m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
jacovn schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:58:

Als je met meerdere mensen wilt werken in de keuken niet denk ik.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Shunt schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:07:
[...]

Pro tip teken het even uit of laat het uit tekenen door een keukenboer.
Want ik snap er niets van. :D
Knip en plak schets waar we naar schuiven op uit zijn gekomen:
Keuken

Het is een L vormige ruimte met de aanbouw erbij waar de eet tafel komt te staan.

Dus de rechter rij kasten is hoog met oven, magnetron en koel/vries unit.
Middenstuk (boven in tekening) is dan de spoelbak en de afwasmachine. (Voorspoelen en dan zo in de afwasmachine)
De kortere linker kant van de U heeft kookplaat er staat daar verder nog een hogere 35 cm kast tegen kookblok aan aan de tafel kant. Soort bar idee maar niet om aan te zitten maar voor kastruimte voor borden, placemats soepkommen etc. Hier door ook geen direct zicht op de kookplaat.

Rechts onder zit schuifdeur naar woonkamer.
Links boven zit deur naar ruimte achter garage waar warmtepomp en boiler staan, en je de garage in kunt en ook naar buiten kunt.

[ Voor 39% gewijzigd door jacovn op 18-07-2017 21:43 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
En de "binnenmaat" van de U is 180cm? Wij plannen in onze keuken zelfs nog iets minder, 170cm, en dat lijkt ons voldoende: de meeste mensen met een eiland vóór een kastenwand hebben volgens mij meestal max zo'n 150cm tussen het eiland en de kastenwand...

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 21:07
Reinier schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:37:
[...]

Ik kwam vanochtend toevallig 7 jaar oude Sketchup-tekeningen van mijn vorige keuken tegen :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Cool. Ik ben zelf ook maar begonnen in Sketchup, maar schrik nog wel even van de tijd die erin gaat zitten. Hoe ben jij ooit begonnen? Ik ben nu wat Youtube filmpjes gaan bekijken en daaruit dingen combineren om tot een plattegrond incl aangeklede keuken kom.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Appie76 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:35:
En de "binnenmaat" van de U is 180cm? Wij plannen in onze keuken zelfs nog iets minder, 170cm, en dat lijkt ons voldoende: de meeste mensen met een eiland vóór een kastenwand hebben volgens mij meestal max zo'n 150cm tussen het eiland en de kastenwand...
Klopt, in zo'n geval is eigenlijk de 'vuistregel' dat bij een open vaatwasser oid er nog wel genoeg ruimte moet zijn in dat 'gangetje'.

@jacovn: De 180cm is denk ik prima. Net wat extra werkblad hierdoor aan de kant van de spoelbak en als jullie deze afstand zelf prima vinden om van koelkast of oven naar de kookplaat te lopen...klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

GAEvakYD schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:14:
[...]

Cool. Ik ben zelf ook maar begonnen in Sketchup, maar schrik nog wel even van de tijd die erin gaat zitten. Hoe ben jij ooit begonnen? Ik ben nu wat Youtube filmpjes gaan bekijken en daaruit dingen combineren om tot een plattegrond incl aangeklede keuken kom.
Thanks! Ik ben gewoon begonnen met aanklungelen en heb misschien vijf beginnersvideo's bekeken. En wat filmpjes van Jay Bates (space bar, triple click, G for component, enter).

Hier mijn toekomstige keuken inclusief wat tekenfoutjes: Reinier in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Appie76 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:35:
Kastenwand en eiland is iets anders dan twee werkbladen tegenover elkaar.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
De koelkast staat wat ver weg, maar die wilde ik liever niet naast de vaatwasser (damp die naar boven gaat als je vaatwasser open doet en dan kun je er niet meer makkelijk bij)
Wel redelijk werk blad rond de inductie plaat en de spoel bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
artbij schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:47:
[...]

Kastenwand en eiland is iets anders dan twee werkbladen tegenover elkaar.
Daar heb je gelijk in. Misschien had ik het anders moeten zeggen: regelmatig zie je bijv een eiland met spoelgelegenheid en daarachter een aanrecht met kookplaat. Ik ken mensen die dat hebben en het niet als probleem ervaren, en schat de tussenmaat op 150cm.

Edit: (crappy) plaatje van wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/c4/f4/a8/c4f4a861c780827c6b65f1d89fb91857--minimalistic-kitchen-kitchen-extensions.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Appie76 op 20-07-2017 09:53 ]

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-05 16:24
Morgen hebben wij 2 afspraken staan. 1 bij Brugman en 1 bij een maatwerk interieur- & keukenbouwer. Bewust voor dit (waarschijnlijke) grote contrast gekozen, zo zien we het verschil ook. In kwaliteit maar ook in de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Shunt schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 07:55:
@Kasai Ik bedoelde dus op de plek waar jij je trap hebt een extra stukje keuken blad + kasten maken maar ik gok dat het niet mogelijk is als je een trap hebt zitten aan die kant.
Op zich zou het kunnen, trap tot muur is 330 cm, dus er zou nog een blok aankunnen, maar dat gaat er gek uit zien denk ik. Ga het vanavond wel even tekenenen :)

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-04 14:17
Wij hebben offerte laten maken voor keuken. Deze kwam zonder onderhandeling op 23.000 euro. Daarna het ik besloten om het zelf te gaan doen. We hebben een houthandelaar gevonden die alles maakt in bouwpakket (beetje zoals IKEA maar veel betere kwaliteit). Dus het houtwerk is van betere kwaliteit is, en dat we iets duurdere toestellen hebben dan in de offerte opgenomen (deze zijn nu kwa catalogusprijs 1.500 euro duurder). De prijs waar we nu op zitten is 9.200 euro. Enige verschil is montage die we nu ook zelf doen. Zelfs dat zouden we kunnen uitbesteden voor 1.200 euro. Maar dan kan je wel weten hoeveel vet er op de soep zit.

[ Voor 60% gewijzigd door Galactic op 20-07-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:47
the-edge schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 07:13:
Morgen hebben wij 2 afspraken staan. 1 bij Brugman en 1 bij een maatwerk interieur- & keukenbouwer. Bewust voor dit (waarschijnlijke) grote contrast gekozen, zo zien we het verschil ook. In kwaliteit maar ook in de kosten.
Ben benieuwd naar je ervaringen :-)
Galactic schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:12:
Wij hebben offerte laten maken voor keuken. Deze kwam zonder onderhandeling op 23.000 euro. Daarna het ik besloten om het zelf te gaan doen. We hebben een houthandelaar gevonden die alles maakt in bouwpakket (beetje zoals IKEA maar veel betere kwaliteit). Dus het houtwerk is van betere kwaliteit is, en dat we iets duurdere toestellen hebben dan in de offerte opgenomen (deze zijn nu kwa catalogusprijs 1.500 euro duurder). De prijs waar we nu op zitten is 9.200 euro. Enige verschil is montage die we nu ook zelf doen. Zelfs dat zouden we kunnen uitbesteden voor 1.200 euro. Maar dan kan je wel weten hoeveel vet er op de soep zit.
Dat is nogal een wezelijk verschil. Niet gek dat ze er iets op willen verdienen maar ruim 10.000 euro is toch best een bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
blottle schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:38:
[...]

[...]

Dat is nogal een wezelijk verschil. Niet gek dat ze er iets op willen verdienen maar ruim 10.000 euro is toch best een bedrag.
Hou er rekening mee dat de kwaliteit van onze keuken EN toestellen ook nog hoger ligt. Ook is natuurlijk nog niet onderhandeld op de eindprijs, zal wel richting 15.000 euro kunnen gaan schatte ik zo in na volgen van dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
@Galactic
Voor corpussen heb je geen betere kwaliteit nodig. Alleen voor kastdeurtjes en frontjes. Waar haal je die vandaan? En het blad van de keuken, daar hoor ik ook niets over.

Alleen het hout goedkoper hebben is leuk, maar ga de uren eens tellen die je et nu nog mee bezig bent. Rails van lades op de goede maat maken, alles stellen, pootjes eronder etc. Nu ik het zo opschrijf lijkt het op maar zagen van het hout zowat het minste werk :).

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 08:45
Shunt schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 07:55:
@Katseviool Pfoe zeg dat Miele spul is wel echt extreem duur als je dat vergelijkt met soortgelijk spul van Siemens / Bosch. Zelfs NEFF is dan nog goedkoper (premium merk van Bosch/ Siemens). Die oven / magnetron die je hebt ziet er extreem basic uit maar kost gewoon al 1200 euro.

Het zelfde voor de vaatwasser 0.0 luxe niet eens echt super stil en ook geen besteklade. Een super basic 4 60cm pits inductieplaat die ook gelijk 1000 euro kost. EN eigenlijk kost alles 1000 euro de stuk zonder dat je echt iets van luxe er voor terug krijgt.

Heb je bewust voor Miele gekozen of is dit vanuit de keukenboer?
Voor het zelfde geld 6k heb je van ATAG alles in de Magna lijn en bij Siemens alles in de Studio IQ700 lijn.
Dan krijg je er een 80/90cm inductie plaat. Dan zou je zelfs het parade paartje van Siemens er in kunnen stoppen de IDEH875KU12E.

Verder zelfs als je de apparatuur even buiten beschouwing laat is dat echt een hele dure keuken. 13k voor alleen het blad en de kasten. KVIK leek ons persoonlijk ook een leuke winkel en inderdaad het netto gebeuren leek ons wel leuk. Echter viel de prijs ons vies tegen. Voor toch wat minder kastwerk (ik vind het extreem ikea budget aan voelen en uit zien) betaal je hetzelfde als een netto prijsvechter keukenboer als reddy. Maar dan zonder de 2500 assemblage kosten + installatie..
Thanks voor je reactie! Wij zijn inderdaad op advies van Voortman voor Miele gegaan. Was top kwaliteit en Siemens zou een paar honderd euro schelen. Ik had overigens wel even gekeken naar de gekozen Miele apparatuur en die werd wel aardig beoordeeld op verschillende sites. Tevens heb ik gewoon niet echt veel meer met Siemens sinds mijn wasmachine na 2 jaar kuren kreeg en die lui niet thuis gaven, maar als ik jouw reactie zo lees moet ik me even beter gaan verdiepen :)

Verder word ik ook wel een beetje moe van het feit dat die lui gewoonweg geen inzicht geven in hun prijzen en een heel verhaal afsteken dat de branche kapot wordt gemaakt door stunters en dat ze me dan doodleuk 13k offreren voor een simpel blad en wat kastjes :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 16:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Het is mogelijk al een keer voorbij gekomen, maar waar moeten we op letten als we andere apparatuur in een Ikea keuken willen plaatsen?

We willen een moderne Method keuken met 8cm plint aanschaffen met de volgende apparatuur:
  • Vaatwasser
  • Keukenkraan
  • 5-pits inductie (80cm)
  • Combimagnetron (klein formaat)
  • Oven met pyrolyse functie (groot formaat)
  • Koel-vries combinatie
Nu begreep ik dat de vaatwasser mogelijk problematisch is, als dat Ikea word is dat prima. De rest willen we wel serieus kijken naar Siemens, omdat we die apparatuur mooier vinden en er bijvoorbeeld een 5-pits inductieplaat is die Ikea niet heeft.

Combi magnetron en oven komen boven elkaar in een hoge kast (240cm), rechts daar naast komt een andere 240cm kast met de koelkast, waarbij we liefst een zo groot mogelijk koelgedeelte hebben en een iets kleinere vriezer. (Onze oude vriezer gaat naar de schuur en we zijn maar met zijn 2en.)

We vinden op diverse plekken wel spullen die zouden moeten passen (CoolBlue heeft bijvoorbeeld een mooie knop "Past in Ikea Method keuken", maar helaas niet zo'n knop voor de koelkasten en koel-vries combinaties) en we kunnen ons uiteraard laten informeren door de verkopers van losse apparatuur, maar willen zelf van meer ervaringsdeskundigen ook graag weten wat wel kan, wat niet kan en waar je op moet letten. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
artbij schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:35:
@Galactic
Voor corpussen heb je geen betere kwaliteit nodig. Alleen voor kastdeurtjes en frontjes. Waar haal je die vandaan? En het blad van de keuken, daar hoor ik ook niets over.

Alleen het hout goedkoper hebben is leuk, maar ga de uren eens tellen die je et nu nog mee bezig bent. Rails van lades op de goede maat maken, alles stellen, pootjes eronder etc. Nu ik het zo opschrijf lijkt het op maar zagen van het hout zowat het minste werk :).
Voor corpussen vind ik het jusit wel nuttig een betere kwaliteit te hebben. Ik vind het aangenaam als deze achteraan een dikke rug hebben van minimaal 8 mm, in plaats van het karton wat je bij veel keukenzaken krijgt. Ook vind ik het aangenaam als ze vanboven gesloten zijn, ipv goedkoop metalen railtje (bv. IKEA). Rails van de lades zijn allemaal voorgeboort in de kasten, daar is dus weinig werk aan. Lades van Blum worden allemaal kant en klaar gemonteerd afgeleverd, dus is gene werk meer aan. Werkblad is van hoge kwaliteit (=dik en krasbestendig) laminaat (en dat was het in de keukenofferte ook). Montage had ik al aangegeven, en ook het bedrag wat dit zou kosten, zodat iedereen de vergelijking goed zou kunnen maken.

Ik wilde gewoon op een gefundeerde manier laten zien aan de gemiddelde topiclezen dat er veel vet op de soep zit bij die keukenshowrooms.
Katseviool schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 17:34:
[...]Verder word ik ook wel een beetje moe van het feit dat die lui gewoonweg geen inzicht geven in hun prijzen en een heel verhaal afsteken dat de branche kapot wordt gemaakt door stunters en dat ze me dan doodleuk 13k offreren voor een simpel blad en wat kastjes :/
Moet je ook gewoon niet accepteren. Niet iedereen zal het kunnen op de manier dat ik het doe, maar staalhard onderhandelen dien je in deze sector te doen. Het komen huilen over dat soort zaken vind ik echt een zwaktebod en komt best zielig over.

[ Voor 18% gewijzigd door Galactic op 20-07-2017 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-05 10:20
Super tof dat jullie zelf aan de slag zijn gegaan, @Galactic!

Wat voor een houthandelaar is dat dan die ook alles op maat maakt? Klinkt eerder als een meubelmaker dan?

Waar bestel je lades en frontjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

unezra schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 19:32:
Het is mogelijk al een keer voorbij gekomen, maar waar moeten we op letten als we andere apparatuur in een Ikea keuken willen plaatsen?

We willen een moderne Method keuken met 8cm plint aanschaffen met de volgende apparatuur:
  • Vaatwasser
  • Keukenkraan
  • 5-pits inductie (80cm)
  • Combimagnetron (klein formaat)
  • Oven met pyrolyse functie (groot formaat)
  • Koel-vries combinatie
Nu begreep ik dat de vaatwasser mogelijk problematisch is, als dat Ikea word is dat prima. De rest willen we wel serieus kijken naar Siemens, omdat we die apparatuur mooier vinden en er bijvoorbeeld een 5-pits inductieplaat is die Ikea niet heeft.

Combi magnetron en oven komen boven elkaar in een hoge kast (240cm), rechts daar naast komt een andere 240cm kast met de koelkast, waarbij we liefst een zo groot mogelijk koelgedeelte hebben en een iets kleinere vriezer. (Onze oude vriezer gaat naar de schuur en we zijn maar met zijn 2en.)

We vinden op diverse plekken wel spullen die zouden moeten passen (CoolBlue heeft bijvoorbeeld een mooie knop "Past in Ikea Method keuken", maar helaas niet zo'n knop voor de koelkasten en koel-vries combinaties) en we kunnen ons uiteraard laten informeren door de verkopers van losse apparatuur, maar willen zelf van meer ervaringsdeskundigen ook graag weten wat wel kan, wat niet kan en waar je op moet letten. :)
De IKEA vaatwasser is heel verschrikkelijk. Ik heb een (bedrijfs)keuken waar twee IKEA vaatwassers inzaten. Voor beide vaatwassers zijn verschillende keren monteurs geweest. Uiteindelijk heb ik binnen een jaar beide vaatwassers vervangen met Miele vaatwassers omdat ik het zat was.

Een ander merk vaatwasser past prima. Ik heb de vaatwasser aan de bovenkant tussen het blad opgevuld met 69mm hout (standaardmaat vuren) en dat afgewerkt met een strook dibond dibond. Het front steekt die 69mm boven de vaatwasserdeur uit. Dat is prima, omdat je nog gewoon bij het bedieningspaneel kan.

Met wat googlen kwam ik deze foto tegen waar een Siemens vaatwasser ongeveer hetzelfde gemonteerd is:

http://www.uploadarchief....d/img_20140815_131313.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
bartvb schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:35:
Super tof dat jullie zelf aan de slag zijn gegaan, @Galactic!

Wat voor een houthandelaar is dat dan die ook alles op maat maakt? Klinkt eerder als een meubelmaker dan?

Waar bestel je lades en frontjes?
Bijna alle houthandels hebben een zaagservice.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxMcFadden
  • Laatst online: 21-06-2022
Vandaag een offerte gehad van €25.000 voor onze keuken.

Deze ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/v5l34i.png

Kastenmuur van 3 kasten + nis voor koffiezetautomaat met kastje eronder.
Eiland van 2.40m bij 1.20m met een zitgedeelte van 1.20m bij 1.20m.

De volgende apparatuur:
- Kookplaat: BORA Inductiekookplaat BIU
- Oven 1: AEG KSK792220M (stoomoven combi)
- Oven 2: AEG KMK761000M (magnetron combi)
- Koelkast: Liebherr IK 3520-20
- Vriesvak: Bauknecht UGI1041/A+
- Vaatwasser: Bauknecht BKIO3T321LMX
- Quooker: 3FRCHR

De apparaten: ~€10.000.
De kasten/wandjes/eiland: ~€10.000.
Het composiet werkblad: ~€5.000.

Vond 't wat aan de hoge kant, maar hoor graag jullie mening. Was bij Grando overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Lijkt me veel te duur. Sowieso vind ik Bauknecht in een keuken van 23k niet kunnen.
Zoek online eens wat prijzen op voor losse kasten en kijk of je daarmee ook op 10k komt. Ik denk van niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
JaxMcFadden schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:51:

[afbeelding]

De volgende apparatuur:

Vond 't wat aan de hoge kant, maar hoor graag jullie mening. Was bij Grando overigens.
Zou eens bij Thijs of RMR gaan kijken, dan heb je een maatwerk keuken met miele appatuur voor hetzelfde geld.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

JaxMcFadden schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:51:

[afbeelding]

De volgende apparatuur:

Klinkt als een echte grando prijs. Kreeg je ook het jank verhaal over hoe slecht de keuken markt is en hoe zielig zij zijn?
En daarna dat het wel een mooie prijs was en dat ze als je aangaf de keuken wel zou willen kopen grando met de leveranciers ging praten over extra korting?

In welke regio ben je aan het kijken?
Mijn tip blijft loop met een grote bocht om grando heen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik zie nu pas dat ze niet eens de moeite hebben genomen om de juiste apparaten in de tekening hebben gezet (die lijn van Siemens is niet eens meer te koop).

5000 euro voor dat blad?

Ik zie echt NIETS wat die prijs rechtvaardigt. Maar ik geloof dat ik in herhaling begin te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxMcFadden
Reinier schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:07:
Ik zie nu pas dat ze niet eens de moeite hebben genomen om de juiste apparaten in de tekening hebben gezet (die lijn van Siemens is niet eens meer te koop).

5000 euro voor dat blad?

Ik zie echt NIETS wat die prijs rechtvaardigt. Maar ik geloof dat ik in herhaling begin te vallen.
In their defence: de 3d tekening komt niet van hen af. Denk dat ik ter vergelijking ook nog eens ga praten met een lokale keukenboer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:41

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
@JaxMcFadden Ik zou het logischer vinden als deze keuken ~€ 10.000,- had gekost.

Niets ten nadele van de keuken en indeling, maar qua prijs is het echt verschrikkelijk duur.
Kijkende naar de apparatuur.

- Kookplaat: BORA Inductiekookplaat BIU € 2300
- Oven 1: AEG KSK792220M (stoomoven combi) € 1100
- Oven 2: AEG KMK761000M (magnetron combi) € 1000
- Koelkast: Liebherr IK 3520-20 € 1200
- Vriesvak: Bauknecht UGI1041/A+ € 580
- Vaatwasser: Bauknecht BKIO3T321LMX € 500
- Quooker: 3FRCHR € 1000

Totaal ongeveer 7700 (en dat is even snel gezocht)
Pakken ze al even ruim 2000 euro

De keuken zelf qua kastjes is het de vraag wat voor kasten het zijn en welk merk e.d maar vind 10.000 daarvoor ook echt veel te veel.
Het blad is zeker geen 5000 waard, als ik kijk naar dat van ons wat een keramisch blad is (over het algemeen duurder), met meer blad ruimte waren wij dit bij lange na nog niet kwijt.

Wat zit er verder qua lades en dergelijken in het eiland?
Heb je genoeg bergruimte met alle kasten en het eiland?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
blottle schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:38:
[...]

Nou, Brugman is afgeschreven. Er waren die dag (en de dag ervoor) 2 zieken, afspraak kon niet doorgaan. Hadden we bijna een half uur voor niets daarheen gereden. Toen de stoute schoenen aangetrokken en naar Bruynzeel gegaan. Goed gesprek, goed advies, nu is het wachten op de offerte.

Daarna zijn we naar een keuken- en interieurontwerper geweest, ontzettend goed advies gehad, een andere opstelling voorgesteld (welke wij mooier vinden). De offerte wordt nu opgemaakt, maar ik vrees met grote vrees qua kosten :). Dan is het namelijk een maatwerk keuken. Wij hebben daar ook wel de duurdere merken; BORA inductieplaat, Miele apparatuur, Quooker combi+, blad van composiet.

Over een paar weken (bouwvakvakantie) weten we meer :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

the-edge schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:03:
[...]

Nou, Brugman is afgeschreven. Er waren die dag (en de dag ervoor) 2 zieken, afspraak kon niet doorgaan. Hadden we bijna een half uur voor niets daarheen gereden. Toen de stoute schoenen aangetrokken en naar Bruynzeel gegaan. Goed gesprek, goed advies, nu is het wachten op de offerte.

Daarna zijn we naar een keuken- en interieurontwerper geweest, ontzettend goed advies gehad, een andere opstelling voorgesteld (welke wij mooier vinden). De offerte wordt nu opgemaakt, maar ik vrees met grote vrees qua kosten :). Dan is het namelijk een maatwerk keuken. Wij hebben daar ook wel de duurdere merken; BORA inductieplaat, Miele apparatuur, Quooker combi+, blad van composiet.

Over een paar weken (bouwvakvakantie) weten we meer :Y)
Je kunt bij Bruynzeel er vanuit gaan dat je een absurde prijs krijgt en dat ze dan met kortingen gaan smijten. Ze zijn dan wel geen DMG maar Bruynzeel doet het zelfde qua tactieken.
Reviews van Bruynzil

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Shunt schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:08:
[...]

Je kunt bij Bruynzeel er vanuit gaan dat je een absurde prijs krijgt en dat ze dan met kortingen gaan smijten. Ze zijn dan wel geen DMG maar Bruynzeel doet het zelfde qua tactieken.
Reviews van Bruynzil
In ons gesprek hebben we aangegeven meteen de aller scherpste prijs te willen en dat we per direct de deur uitlopen als ze met kortingen gaan smijten.

De verkoper aldaar gaf aan dat Bruynzeel van dit principe was afgestapt en deze "tactiek" niet meer toepast.
Ik ben benieuwd O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

the-edge schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:11:
[...]

In ons gesprek hebben we aangegeven meteen de aller scherpste prijs te willen en dat we per direct de deur uitlopen als ze met kortingen gaan smijten.

De verkoper aldaar gaf aan dat Bruynzeel van dit principe was afgestapt en deze "tactiek" niet meer toepast.
Ik ben benieuwd O-) O-)
Een keuken boer met principes ! proest :P
De vraag is ook of je wel bij een toko als Bruynzeel wilt kopen in de basis zijn het de zelfde soort winkels als Brugmans, Grando en al die DMG budget groepen.

In welke regio ben je opzoek naar een keuken?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Shunt schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:23:
[...]

Een keuken boer met principes ! proest :P
De vraag is ook of je wel bij een toko als Bruynzeel wilt kopen in de basis zijn het de zelfde soort winkels als Brugmans, Grando en al die DMG budget groepen.

In welke regio ben je opzoek naar een keuken?
:+ eens! :)
Regio Eindhoven/Nijmegen. Mijn vermoeden is dat het toch een maatwerk keuken gaat worden. Het budget is 20k-25k, daarmee moeten we in de buurt komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-05 09:41
the-edge schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:11:
[...]

Ik ben benieuwd O-) O-)
Haha, dat klinkt bekend. :X Bij ons werd ook meerdere keren aangegeven dat ze niet meededen aan dat soort praktijken. Uiteindelijk haalde hij de truc uit de hoge hoed om bij de manager na te vragen of hij nog €4000,- kon zakken met de prijs, maar dan moest hij wel weten of wij die dag al wilden kopen. Dat was voor ons het teken om het gesprek af te kappen en nooit meer naar Bruynzeel te gaan. Al had ik dat gevoel al toen hij met een prijsverschil van €5000,- kwam voor een upgrade van 5 Bruynzeel apparaten naar 5 AEG-apparaten. Maar wieweet, het is misschien ook maar net wie je treft en hoe sterk je aan hebt gegeven dat je maar één scherpe prijs wil.

Wij gaan deze week hopelijk de knoop doorhakken. We hebben nog twee offertes lopen, namelijk bij Ekelhoff in Duitsland en eentje bij een lokale keukenzaak (Bouwtotaal, vlakbij Den Bosch). Ekelhoff is wat goedkoper, maar gezien de hulp die Bouwtotaal al heeft gegeven hebben zij mijn voorkeur. Bovendien gaat het daar om gelakte mdf frontjes en bij Ekelhoff om melamine en ligt de prijs nog geen €1000,- uit elkaar. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

the-edge schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:25:
[...]

:+ eens! :)
Regio Eindhoven/Nijmegen. Mijn vermoeden is dat het toch een maatwerk keuken gaat worden. Het budget is 20k-25k, daarmee moeten we in de buurt komen denk ik.
Boh voor 20/25 kan je overal de hoge miele neff of Atag Magna lijn pakken plus een A merk kasten.
Tip rij eens langs Aswa in Helmond en Nuva in een van de dorpen rondom Eindhoven. Voor dat budget heeft het niet veel zin om langs een prijs vechter te gaan maar een keukenboer als Bruynzeel, brugmans, grando, keuken kampioen, enz enz enz daar moet je gewoon met een bocht om heen. Die verkopen je dan graag een keuken van 12k voor 20/25k want dat zijn ze gewent.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Shunt schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:32:
[...]

Boh voor 20/25 kan je overal de hoge miele neff of Atag Magna lijn pakken plus een A merk kasten.
Tip rij eens langs Aswa in Helmond en Nuva in een van de dorpen rondom Eindhoven. Voor dat budget heeft het niet veel zin om langs een prijs vechter te gaan maar een keukenboer als Bruynzeel, brugmans, grando, keuken kampioen, enz enz enz daar moet je gewoon met een bocht om heen. Die verkopen je dan graag een keuken van 12k voor 20/25k want dat zijn ze gewent.
Het beste advies vwb keukens die heb ik gekregen de afgelopen dagen, dank je ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

the-edge schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:34:
[...]

Het beste advies vwb keukens die heb ik gekregen de afgelopen dagen, dank je ;) _/-\o_
Let alleen wel op. Voor dat geld 20/25k kun je zeker het premium merk spul kasten pakken.
Maar ga je daar veel lades plaatsen betaal je echt de extreme hoofdprijs. De echte verschillen tussen de dure merk kasten en midden range kasten zit hem met name in de accessoires, denk aan een rubber randje rondom de kastjes zodat alles luchtdicht afsluit. Denk aan extra super deluxe scharnieren.
Als je daar allemaal geen behoefte aan hebt kun je in mijn mening beter kijken naar een mid range kasten lijn het hout blijft het zelfde de lak vaak ook je hebt wat minder keuze in afwerking maar als je wat moois gevonden hebt boeit dat volgens mij een stukje minder.

Game PC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-05 12:55

jeka

Support your local club.

En ik zou niet je budget van 20-25k noemen. Anders weet je zeker dat ze op 25k uitkomen.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Shunt schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:08:
[...]

Reviews van Bruynzil
Wij hebben ook een keuken van Bruynzeel, moet nog worden geleverd. Niet om Bruynzeel op te hemelen. maar ik ben wel benieuwd naar een feedback qua prijs.

Een Bruynzeel Optima keuken (Next125 private label)
  • 5x Hogekasten 218cm + 15cm alu lamellen plinten. 1x Horizontale greeplijst (scheelt veel in prijs)
  • Kookeiland 2,52m x 1.2m, met 3x 120cm ladeblokken. En afgeronde zijpanelen
  • Matglas (satijn) gelakte deurtjes.
  • 2cm composiet blad van Kemie+ Franke wasbak, Trend is hoekig, wij met radii van 5cm. Is veel goedkoper
  • Siemens goedkoopste IQ700 Combi Stoomoven
  • Siemens goedkoopste IQ700 Compacte bakoven
  • Siemens goedkoopste IQ500 Vaatwasser
  • Siemens IQ500 122cm koelkast
  • Siemens IQ500 122cm no-frostvriezer
  • Quooker combi+ Flex.
15.8K inc montage.
Waarvan ongeveer 5k voor apparaten. 1k voor werkblad. Montage 1k.
Dus ongeveer 9k aan keukenkasten.

Zelf onze afzuiging kopen a 2K voor plafondafzuiging met externe motor.

Qua idee zoals dit; maar dan 1 horizontale greeplijst over 5 kasten, eenkortere eiland en een apparaat minder.
Afbeeldingslocatie: https://www.kdcuk.co.uk/wp-content/uploads/2014/08/NX502_L237_Steingrau_matt_01.jpg

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
ReseT schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:07:
[...]

Wij hebben ook een keuken van Bruynzeel, moet nog worden geleverd. Niet om Bruynzeel op te hemelen. maar ik ben wel benieuwd naar een feedback qua prijs.

• 5x Hogekasten 218cm + 15cm alu lamellen plinten. 1x Horizontale greeplijst (scheelt veel in prijs)
  • 2cm composiet blad van Kemie+ Franke wasbak, Trend is hoekig, wij met radii van 5cm. Is veel goedkoper
  • Quooker combi+ Flex.
15.8K inc montage.

Qua idee zoals dit; maar dan 1 horizontale greeplijst over 5 kasten, eenkortere eiland en een apparaat minder.
[afbeelding]
NEXT is mooi, maar duur. Maakt Bruynzeel next na? Of hoe zit dat precies?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:41

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
[...]

• Quooker combi+ Flex.
15.8K inc montage.

[afbeelding]
Zet dit eens af tegen de prijs die @JaxMcFadden voor de keuken krijgt.
Scheelt even een slordige € 10.000,- waarbij jij Siemens apparatuur hebt en "hoogwaardige" kast afwerking..

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
artbij schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:09:
[...]

NEXT is mooi, maar duur. Maakt Bruynzeel next na? Of hoe zit dat precies?
Volgens de verkoper kopen zij het bij hen in. Het staat ook nergens in de optima keukens zelf. Echter als ik kijk naar de kleurensamples (staan altijd ergens anders, bij het Optima gedeelte van de winkel), zie je dat de kleurnamen gelijk zijn aan die van Next. Ook unieke Next items, glasfront, grepen met verende dekseltjes, alu lamellenplint, gekleurde binnenkasten en afgeronde frontwangen zie je terug in de showroom modellen van de Optima lijn.

Ik heb zelf aan de hand van een Next brochure de onderdelen en kleuren gekozen. Ik ga er nu wel vanuit dat er zoveel gelijkenis is, dat Bruynzeel ze zelf niet maakt maar gewoon inkoopt.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxMcFadden
Rubman schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:13:
[...]

Zet dit eens af tegen de prijs die @JaxMcFadden voor de keuken krijgt.
Scheelt even een slordige € 10.000,- waarbij jij Siemens apparatuur hebt en "hoogwaardige" kast afwerking..
Ik zat ook met verbazing te lezen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Poll:
A ) installatie van keuken door keukenboer laten regelen
B ) eigen onderhoudsbedrijf die toch al bezig is met renovatie huis en leidingen trekt laten regelen?

Welke zou ik moeten kiezen? En dan met name omtrent garantie, werkblad past niet en "onderdeel niet geleverd"-geneuzel.

Ik moet door het onderhoudsbedrijf sowieso de grondboringen laten doen om de leidingen te leggen tbv het nieuwe kookeiland. Dan kan ie dat beter doen na levering toch?

Maar ik heb dan ook geen zin in het onderdelen-niet-goed-geneuzel. Als er een vrachtwagen aan kasten en apparatuur worden afgeleverd kan je deze niet allemaal nalopen. Dan is het dus de vraag of de door de keukenboer aangewezen lokale installateur wat makkelijker dingen geregeld kan hebben. Op dat moment is de keukenboer nog steeds aansprakelijk. Als je alles zelf installeert dan ben jij weer verantwoordelijk => 2 maanden wachten voor die 2 scharnieren.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

[...]

• Quooker combi+ Flex.
15.8K inc montage.

[afbeelding]
Mooie keuken, de prijs tja ik denk dat je daar redelijk goed mee zit wellicht een duizend of wellicht twee minder had ook gekunt vooral gezien het "goedkope" blad. Maar het gaat uiteindelijk om de ervaring met het bedrijf, zetten en gebruik. Bij ons heeft / had Bruynzil vanaf dag 1 al een slechte naam door extreem slechte ervaringen van vrienden. En toen wij zelf binnen liepen werden die alleen maar bevestigd.

Natuurlijk kun je bij iedere keukenboer gewoon een goede keuken kopen en is het een beetje gelijk aan de auto's van tegenwoordig. Echt slechte auto's / keukens heb je niet meer. Het kopen van een keuken is het gemakkelijkste stukje. Bij het zetten kan er het meeste mis gaan dus laat graag weten hoe hij gezet gaat worden en hoe de ervaring daarmee was.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

[...]

Geen vaatwasser of lees ik niet goed? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Reinier schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:30:
[...]

Geen vaatwasser of lees ik niet goed? :)
Vergeten te vermelden; wel een vaatwasser aanwezig :)
Shunt schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:49:
[...]

Mooie keuken, de prijs tja ik denk dat je daar redelijk goed mee zit wellicht een duizend of wellicht twee minder had ook gekunt vooral gezien het "goedkope" blad. Maar het gaat uiteindelijk om de ervaring met het bedrijf, zetten en gebruik. Bij ons heeft / had Bruynzil vanaf dag 1 al een slechte naam door extreem slechte ervaringen van vrienden. En toen wij zelf binnen liepen werden die alleen maar bevestigd.

Natuurlijk kun je bij iedere keukenboer gewoon een goede keuken kopen en is het een beetje gelijk aan de auto's van tegenwoordig. Echt slechte auto's / keukens heb je niet meer. Het kopen van een keuken is het gemakkelijkste stukje. Bij het zetten kan er het meeste mis gaan dus laat graag weten hoe hij gezet gaat worden en hoe de ervaring daarmee was.
Dat ga ik zeker doen. Onze huis wordt april volgend jaar geleverd, dus dat is nog even wachten. :)

Het was voor ons ook erg lastig om een goede totaalprijs te waarderen. Wat kost nou zoiets los? Men zegt altijd appels met appels vergelijken. En misschien voor @JaxMcFadden ook goed om te doen.

Grote internetleverancier zoals Keukenloods hebben nu 5 vestigingen. Vergelijk je prijs daarmee en geef evt zelf de typenummers door. Wasbakken en accessoires kan je ook bij Keukenloods vergelijken.

Voor de kasten kan je bv de netto specialisten bekijken, zoals hier op GoT al vaker is geadviseerd. Ikea planner of kvik. Dan bedenken of je de meerprijs het waard vind.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Misschien dat niet iedereen het zich realiseert (de sentimenten mbt aan Mandemakers gelieerde keukenwinkels zijn hier doorgaans in de trant van "daar loop ik met een grote boog omheen"), maar volgens mij behoren Keukenloods en inbouw.nl ook gewoon tot de Mandemakers groep...

Ik heb geen signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-05 19:18
Appie76 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:39:
Misschien dat niet iedereen het zich realiseert (de sentimenten mbt aan Mandemakers gelieerde keukenwinkels zijn hier doorgaans in de trant van "daar loop ik met een grote boog omheen"), maar volgens mij behoren Keukenloods en inbouw.nl ook gewoon tot de Mandemakers groep...
Je hebt gelijk ;)
Wikipedia: De Mandemakers Groep
Pagina: 1 ... 19 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1