Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:52

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

orf schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:48:
[...]
De IKEA vaatwasser is heel verschrikkelijk. Ik heb een (bedrijfs)keuken waar twee IKEA vaatwassers inzaten. Voor beide vaatwassers zijn verschillende keren monteurs geweest. Uiteindelijk heb ik binnen een jaar beide vaatwassers vervangen met Miele vaatwassers omdat ik het zat was.
Is het nog relevant dat wij de vaatwasser gewoon in ons 2-personen en 2 katten tellend gezin gebruiken? As in, dat ding draait gemiddeld 1x per dag hier, veel vaker zal het niet zijn.

Punt lijkt vooral die lage plint te zijn. We hebben ons (door Keukenloods, even verderop lees ik dat dat dus DMG is dus een extra reden daar NIET heen te willen) al laten vertellen dat het kan, ook met 8cm plint maar dat je dan wel een vaatwasser met slide door nodig hebt, niet met vaste deur.

Dat word nog even puzzelen want dat staat dus niet bij de vaatwassers zelf en we hebben een andere leverancier op het oog die dan weer geen verstand heeft van wat er in een IKEA keuken past. :(

Het meest eenvoudige is head-first 100% Ikea aanschaffen maar we hebben even gekeken naar de prijzen en bij een beetje discounter, betalen we 10% meer voor spullen die er veel beter dan 10% uit zien dan de Ikea spullen.

Fin, misschien dat we alsnog op een combinatie uitkomen. Of meer, dat we alles bij Ikea kopen op de kookplaat na. :) (Die moet toch op maat worden gezaagd in ons blad en we willen per-se een 5-pits.)

Het enige frustrerende vind ik die achterlijke garantiebeperking. Als je 4 of meer apparaten van $merk koopt krijg je opeens WEL 5 jaar garantie. Mag dat uberhaupt wettelijk wel?
Een ander merk vaatwasser past prima. Ik heb de vaatwasser aan de bovenkant tussen het blad opgevuld met 69mm hout (standaardmaat vuren) en dat afgewerkt met een strook dibond dibond. Het front steekt die 69mm boven de vaatwasserdeur uit. Dat is prima, omdat je nog gewoon bij het bedieningspaneel kan.

Met wat googlen kwam ik deze foto tegen waar een Siemens vaatwasser ongeveer hetzelfde gemonteerd is:

http://www.uploadarchief....d/img_20140815_131313.jpg
Mja, ik wil zelf daar dus niet aan gaan zitten hobbyen en we weten nog niet of diegene die de keuken in gaat bouwen (onderaannemer van Ikea waarschijnlijk), dat soort constructies kan bouwen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:58

JB

Cédric roelt!

ReseT schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:19:
[...]

Volgens de verkoper kopen zij het bij hen in. Het staat ook nergens in de optima keukens zelf. Echter als ik kijk naar de kleurensamples (staan altijd ergens anders, bij het Optima gedeelte van de winkel), zie je dat de kleurnamen gelijk zijn aan die van Next. Ook unieke Next items, glasfront, grepen met verende dekseltjes, alu lamellenplint, gekleurde binnenkasten en afgeronde frontwangen zie je terug in de showroom modellen van de Optima lijn.

Ik heb zelf aan de hand van een Next brochure de onderdelen en kleuren gekozen. Ik ga er nu wel vanuit dat er zoveel gelijkenis is, dat Bruynzeel ze zelf niet maakt maar gewoon inkoopt.
Lijkt ook op de Line-N van Nobilia;

http://www.nobilia.de/nl/produkte/kuechengalerie/line_n

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

unezra schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 09:14:
[...]

Is het nog relevant dat wij de vaatwasser gewoon in ons 2-personen en 2 katten tellend gezin gebruiken? As in, dat ding draait gemiddeld 1x per dag hier, veel vaker zal het niet zijn.

Punt lijkt vooral die lage plint te zijn. We hebben ons (door Keukenloods, even verderop lees ik dat dat dus DMG is dus een extra reden daar NIET heen te willen) al laten vertellen dat het kan, ook met 8cm plint maar dat je dan wel een vaatwasser met slide door nodig hebt, niet met vaste deur.

Dat word nog even puzzelen want dat staat dus niet bij de vaatwassers zelf en we hebben een andere leverancier op het oog die dan weer geen verstand heeft van wat er in een IKEA keuken past. :(

Het meest eenvoudige is head-first 100% Ikea aanschaffen maar we hebben even gekeken naar de prijzen en bij een beetje discounter, betalen we 10% meer voor spullen die er veel beter dan 10% uit zien dan de Ikea spullen.

Fin, misschien dat we alsnog op een combinatie uitkomen. Of meer, dat we alles bij Ikea kopen op de kookplaat na. :) (Die moet toch op maat worden gezaagd in ons blad en we willen per-se een 5-pits.)

Het enige frustrerende vind ik die achterlijke garantiebeperking. Als je 4 of meer apparaten van $merk koopt krijg je opeens WEL 5 jaar garantie. Mag dat uberhaupt wettelijk wel?

[...]

Mja, ik wil zelf daar dus niet aan gaan zitten hobbyen en we weten nog niet of diegene die de keuken in gaat bouwen (onderaannemer van Ikea waarschijnlijk), dat soort constructies kan bouwen.
Het is echt geen constructie. De deur wordt gewoon een paar cm hoger gemonteerd en dat kan gewoon met de template die bij de vaatwasser zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:04
Ik zag dat bij bol.com de grohe red duo nu in de aanbiedingen is voor 599.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:07
aegis schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:29:
Ik zag dat bij bol.com de grohe red duo nu in de aanbiedingen is voor 599.
Dat komt omdat dat product niet meer gemaakt wordt. End of life dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

orf schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 10:40:
[...]
Het is echt geen constructie. De deur wordt gewoon een paar cm hoger gemonteerd en dat kan gewoon met de template die bij de vaatwasser zit.
Check.

Inmiddels ook weer een stap verder. Gisteren opnieuw bij Bruggink geweest en in principe gaan zij ook de apparatuur, de wasbak, kraan en blad voor onze keuken leveren en inbouwen. (Naast onze badkamer en toilet verbouwen plus als het "bouw werk' van de keuken. Maar da's een heel ander topic.)

Qua apparatuur denken we aan Siemens, een merk waar zij veel vertrouwen in hebben en binnen onze price-range past. We willen ongeveer 4000-5000 EUR aan apparatuur uitgeven. Waar we een vaatwasser, 5-pits inductieplaat, oven, combi-magnetron en koel-vries combinatie voor willen hebben. Daar hebben we nog wel wat wensen en eisen (zoals pyrolise en electronische regeling van de koelkast en vries temperatuur met display) maar zoals het er naar uit ziet lijkt dat wel redelijk te passen.

De keuken zelf word Ikea, om 2 redenen:
  • We vinden de kleur mooier
  • Plinthoogte van 8cm
Volgende week toch eens naar het Inspriratiehuis om definitief te beslissen wat we willen en een dubbelcheck te doen op welke spullen wel en welke niet in onze Ikea keuken passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-05 14:01

Kasai

Legendary

Gisteren bij het inspiratiehuis geweest, erg mooie dingen gezien. We kenden het merk Neff niet echt, maar daar zijn we nu toch heel erg van gecharmeerd. Zoveel gezien dat we nu even goed moeten nadenken wat we willen, als we alles van Neff(stoomoven, combi magnetron, inductie inclusief downdraft en vaatwasser) zouden nemen komen we qua adviesprijs op 9300 euro, maar ik heb geen idee of dat een reële prijs is.

We zij naan het kijken of Bora bijvoorbeeld een goed alternatief is voor de Neff inductie unit, maar dan verlies je de flexibele keukzones. Een ding staat vast en dat is dat we voor deze oven willen gaan; http://www.neff-home.com/...vens/stoomovens/B48FT68N1

Atlas#22744

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 26-05 14:18

RUFFNECK

Poentje

Sommige keukenboeren kunnen betere/scherpere prijzen geven bij bepaalde merken. Mijn keukenboer bijv zou een scherpere prijs voor Neff kunnen geven dan het Siemen apparatuur wat ik wil (en nog steeds gekozen heb, Neff had geen oven met magnetron functie in 60cm hoogte). Informeer dus ook naar dat soort dingen als je langs de keukenboeren gaat.

En anders gewoon je lijstje met alle Neff apparatuur naar een keukenloods of 123apparatuur sturen voor een offerte. Die 9300 is, wat je ook zegt, gebaseerd op adviesprijzen.

[ Voor 20% gewijzigd door RUFFNECK op 23-07-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

unezra schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 09:14:
[...]

Zoals bij AEG? Dat is geen beperking maar een uitbreiding via fabrikant. Niets let je om een uitgebreide garantie via de verkoper af te spreken zoals ik heb gedaan bij Van de Weijer.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

PcDealer schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:24:
[...]

Zoals bij AEG? Dat is geen beperking maar een uitbreiding via fabrikant. Niets let je om een uitgebreide garantie via de verkoper af te spreken zoals ik heb gedaan bij Van de Weijer.
Het is een uitbreiding van 1 of 2 jaar naar 5 jaar.
Van een vaatwasser, magnetron, oven, whatever, mag je redelijkerwijs verwachten dat het sowieso 5 jaar of langer mee gaat en dan voorziet voor zover ik weet de Europese wet er in dat dus de garantie 5 jaar is.

Daar zit dus ook mijn vraag of het wel mag.

Ik vind het in ieder geval een ontzettend kinderachtige praktijk. Waarom zou je op 1 apparaat standaard maar 1 of 2 jaar geven en opeens op *alle* apparaten individueel 5 jaar of meer, als je er maar 4 of meer van dezelfde fabrikant koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

unezra schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:29:
[...]

Het is een uitbreiding van 1 of 2 jaar naar 5 jaar.
Van een vaatwasser, magnetron, oven, whatever, mag je redelijkerwijs verwachten dat het sowieso 5 jaar of langer mee gaat en dan voorziet voor zover ik weet de Europese wet er in dat dus de garantie 5 jaar is.
Er is een verschil tussen fabrieksgarantie en wettelijke garantie. De Europese wet gaat uit v.z.i.w. van minimaal twee jaar. In Nederland gaat het om de redelijke te verwachten levensduur. Dan kan het inderdaad vijf of acht jaar zijn. Uneto-Vni heeft een mooie leidraaad: https://www.uneto-vni.nl/...r/gebruiksduurverwachting

Wat je ziet bij witgoed is dat je die naar de verkoper moet brengen of ze komen langs voor reparatie aan huis. De eerste x maanden/jaar zijn de voorrijkosten en uurloon inbegrepen. Daarna moet je voorrijkosten betalen. In die 5 jaar uitgebreide (verlengde) fabrieksgarantie zijn loonkosten en voorrijden inbegrepen. Dat heb je niet bij uitsluitend wetttelijke garantie. Dan moet je het maar bij de verkoper droppen en weer ophalen. Ik heb geen zin om met apparatuur te sjouwen en koop dat graag af via een aparte uitbreiding.
Ik vind het in ieder geval een ontzettend kinderachtige praktijk. Waarom zou je op 1 apparaat standaard maar 1 of 2 jaar geven en opeens op *alle* apparaten individueel 5 jaar of meer, als je er maar 4 of meer van dezelfde fabrikant koopt?
Of in het geval je toch fan bent van een bepaald merk alles bij een fabrikant te houden en te profiteren. Daarnaast heb je in het algemeen natuurlijk meer onderhandelingsruimte als je in een keer een groter bedrag uitgeeft. Jij noemt dat kinderachtig, ik hou het op commercieel inzicht.

[ Voor 35% gewijzigd door PcDealer op 23-07-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

PcDealer schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:38:
[...]
Of in het geval je toch fan bent van een bepaald merk alles bij een fabrikant te houden en te profiteren. Daarnaast heb je in het algemeen natuurlijk meer onderhandelingsruimte als je in een keer een groter bedrag uitgeeft. Jij noemt dat kinderachtig, ik hou het op commercieel inzicht.
Commercieel inzicht is dat je korting krijgt als je meer apparaten koopt.
Niet dat je garantie afhankelijk is van het aantal apparaten.

Het eerste vind ik logisch, hoe meer je van iets af neemt, hoe later de prijs kan zijn. Dat werkt overal zo. Het tweede vind ik absoluut niet logisch en over welke vorm van garantie je het ook hebt, ontzettend kinderachtig.

Ik snap dat support geld kost maar hey, dan moeten ze maar spullen buwen die niet zo snel kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

unezra schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:00:
[...]

Commercieel inzicht is dat je korting krijgt als je meer apparaten koopt. Niet dat je garantie afhankelijk is van het aantal apparaten.
Het voordeel is dat je in plaats van 2 jaar fabrieksgarantie (voorrijkosten, loon en aan huis onsite), 5 jaar krijgt.
Het eerste vind ik logisch, hoe meer je van iets af neemt, hoe later de prijs kan zijn. Dat werkt overal zo. Het tweede vind ik absoluut niet logisch en over welke vorm van garantie je het ook hebt, ontzettend kinderachtig.
Het eerste voordeel staat het tweede voordeel niet in de weg. Via de verkoper onderhandel je over de prijs. De garantie claim je zelf via een registratie op de fabrikantwebsite.
Ik snap dat support geld kost maar hey, dan moeten ze maar spullen buwen die niet zo snel kapot gaan.
Niet van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Even los van alle andere discussie trouwens:

Weet iemand of ergens de binnenmaten van Ikea kasten (specifiek: method met lage plint) en de deuren te vinden zijn?

Dit zodat we zelf passende Siemens apparatuur kunnen uitzoeken. (Inclusief de wat lastiger uit te zoeken vaatwasser en koel-vriescombinatie / koelkast + losse vriezer.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:04
@unezra als je voor Ikea gaat moet je ook op de Duitse en Belgische Ikea site kijken voor de prijzen daar kan nog eens verschil inzitten per onderdeel deurtjes kasten enzovoort.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bennieb86
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-10-2019
(@JaxMcFadden zie hieronder)

Graag jullie mening over de prjs en opbouw van onze keuken:

Wij hebben net getekend voor een keuken van 14250 bij keukensale inc montage. Ik heb hiervoor meerdere offertes opgevraagd bij andere zaken en prijs scheelde hier niet veel van. Gevoel Bij het advies is goed. Wij hebben in ons nieuw op te leveren huis gekozen voor een parallelopstelling.

De keuken is +\- 360 cm aan beide kanten.
Ik vermoed dat de prijs als volgt is opgebouwd maar dat is niet gespecificeerd.

KANT 1:
-Granieten blad 360 cm, 3 cm dik inc spatrand, uitsparing (+\- 2750)
-quooker flex (1300)
-greeplijstverlichting (500)
-Inductieplaat 80 cm AEG (750)
Schuine wandschouw AEG black (675)
-vaatwasser xxl AEG met led verlichting en vloerprojectie (950)
- prullenbak geintegreerd en ladeindelingen hout (250)
-spoelbak groot (??)

KANT 2:
4 hoge voorraadkasten en 1 lade van 1 meter welke dient als bankje. In de kasten iwordt het volgende ingebouwd:

AEG Inbouw koel/vries (750)
AEG blackline combioven compact (1000)
AEG blackline combi stoomoven compact (1200)

al met al zit ik dus met accessoires apparatuur (internetprijzen) en blad op plusminus 10.000 en met montage op 11000.

Ik denk dan dus dat de keukenmeubelen ongeveer E 3000 zijn.

Al met al een hoop geld, maar voor mijn gevoel heb ik dan wel iets waar ik vele jaren graag naar kijk en van geniet.
Hopelijk is dit ook het geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 888777

bennieb86 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:07:
Graag jullie mening over de prjs en opbouw van onze keuken:
Wij hebben net getekend voor een keuken van 14250 bij keukensale inc montage.
Dan heeft het toch weinig zin om nu nog vragen te stellen, je zit er toch al aan vast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieb86
Anoniem: 888777 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:21:
[...]

Dan heeft het toch weinig zin om nu nog vragen te stellen, je zit er toch al aan vast....
Misschien heb je er iets aan GH1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 14:07

Shunt

Boe

@bennieb86
Volgens mij zit je met de prijs niet echt verkeerd.
Maar inderdaad een euro of 2000/3000 (extra) marge voor de keukenboer zou wel kunnen kloppen.
Want de prijzen waar je mee vergelijkt zit natuurlijk ook weer marge op.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

RUFFNECK schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:04:
Sommige keukenboeren kunnen betere/scherpere prijzen geven bij bepaalde merken. Mijn keukenboer bijv zou een scherpere prijs voor Neff kunnen geven dan het Siemen apparatuur wat ik wil (en nog steeds gekozen heb, Neff had geen oven met magnetron functie in 60cm hoogte). Informeer dus ook naar dat soort dingen als je langs de keukenboeren gaat.

En anders gewoon je lijstje met alle Neff apparatuur naar een keukenloods of 123apparatuur sturen voor een offerte. Die 9300 is, wat je ook zegt, gebaseerd op adviesprijzen.
Thanks, ik heb offerte opgevraagd bij 123apparatuur en morgen en overmorgen gaan we bij lokale keukenboeren langs die Neff apparatuur bieden om te kijken op welk bedrag we gaan uitkomen voor een totale keuken :)

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:51
Kasai schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:31:
[...]

Thanks, ik heb offerte opgevraagd bij 123apparatuur en morgen en overmorgen gaan we bij lokale keukenboeren langs die Neff apparatuur bieden om te kijken op welk bedrag we gaan uitkomen voor een totale keuken :)
Neff is echt wel mooi spul, maar volgens mij veel hetzelfde als Miele. De afzuiging met inductieplaat lijken als 2 druppels op elkaar.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-05 11:43
@bennieb86 Heb je een 3D ontwerp i.o.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Kasai schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:31:
[...]

Vraag ook gewoon van diezelfde lijst bij keukenloods en keukeninbouwcenter een offerte op, er zal zeker not wat prijsverschil in zitten en sommigen doen dan zgn. laagste prijs garantie.

Verder zou ik de keukenboeren meteen vragen naar hun policy mbt eigen apparatuur regelen, als ze die voor je willen inbouwen is dat zeker fijn (niet allemaal willen dit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieb86
@ollie_1982

Weten nog niet of we de kasten gaan inbouwen dmv koof maar zie fotos

https://www.dropbox.com/s...FPNrjpPaKqCJI-vRW7pa?dl=0

[ Voor 160% gewijzigd door bennieb86 op 24-07-2017 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

artbij schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:40:
[...]

Neff is echt wel mooi spul, maar volgens mij veel hetzelfde als Miele. De afzuiging met inductieplaat lijken als 2 druppels op elkaar.
Euh Bosch/Siemens bedoel je.
Neff is het luxe merk van Bosh/Siemens.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Shunt schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:34:
[...]

Euh Bosch/Siemens bedoel je.
Neff is het luxe merk van Bosh/Siemens.
Klopt. Neff is weinig luxer.... Exact dezelfde plaat.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Offerte is binnen van 123apparatuur, de echte prijs scheelt niet 20, maar bijna 40% met de adviesprijs. Nu verder uitzoeken wat de meubels en het blad ongeveer gaan kosten :)

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
Kasai schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:51:
Offerte is binnen van 123apparatuur, de echte prijs scheelt niet 20, maar bijna 40% met de adviesprijs. Nu verder uitzoeken wat de meubels en het blad ongeveer gaan kosten :)
Maar wat ga je nu met die info doen? Terug naar de lokale keukenboer of de apparatuur bij 123keukenapparatuur bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Falch schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 00:46:
[...]

Maar wat ga je nu met die info doen? Terug naar de lokale keukenboer of de apparatuur bij 123keukenapparatuur bestellen?
Vandaag gaan we naar lokale keukenboer die neff dealer is, kijken wat zij met de prijs doen, als dat tegenvalt bestel ik wel bij 123apparatuur I guess.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Kasai schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 07:49:
[...]

Vandaag gaan we naar lokale keukenboer die neff dealer is, kijken wat zij met de prijs doen, als dat tegenvalt bestel ik wel bij 123apparatuur I guess.
Toch wel eerst de totale prijs opvragen, zoals zij dat het beste kunnen voorstellen? Dan geef je ze een kans, en daarna kan je aangeven dat je 'internet' prijzen hebt. En of ze daarin mee kunnen gaan.

Dan zie je:
1) Kosten van je kasten en randmeuk.
2) Kastenprijs compensatie om met je apparaatkosten mee te gaan.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

ReseT schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 07:55:
[...]

Toch wel eerst de totale prijs opvragen, zoals zij dat het beste kunnen voorstellen? Dan geef je ze een kans, en daarna kan je aangeven dat je 'internet' prijzen hebt. En of ze daarin mee kunnen gaan.

Dan zie je:
1) Kosten van je kasten en randmeuk.
2) Kastenprijs compensatie om met je apparaatkosten mee te gaan.
Sorry, dat had ik beter kunnen uitleggen in mijn post, dat is wel de bedoeling inderdaad. Liefst laat ik hen alles regelen :)

Atlas#22744

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

De vraag is dan ook wat het je allemaal waard is, het is idd fijn als je alleen hen als aanspreekpunt hebt voor garantie etc. Ik zou bereid zijn om het de keukenboer te laten leveren als ze zelfs nog 1000 euro boven lagen (in totaal voor apparatuur), immers zij moeten hun brood ook verdienen en jij hebt dan je prettige/heldere aftersales aanspreekpunt.

In mijn geval was het verschil 3,5K, vond ik net wat teveel om te negeren, dus maar bij keukenloods besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

@RUFFNECK Je keukenboer is alleen het aanspreekpunt voor je kastjes en blad.
Qua apparatuur regel je gewoon alles zelf met de maker van die dingen.
Is ook veel handiger aangezien je anders door twee lagen heen moet praten.

Game PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Shunt schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:20:
@RUFFNECK Je keukenboer is alleen het aanspreekpunt voor je kastjes en blad.
Qua apparatuur regel je gewoon alles zelf met de maker van die dingen.
Is ook veel handiger aangezien je anders door twee lagen heen moet praten.
Verschilt per toko denk ik, de zaak waar ik mijn keuken gekocht hebt regelt alles, dus ook voor het apparatuur, zodat ik alleen met hun te maken heb (hoe vaak hoor je niet dat fabrikant en verkoper naar elkaar verwijzen). Persoonlijk (!) vind ik dat eigenlijk altijd prettiger.

Maar goed, uiteindelijk had ik geen 3,5k daarvoor over en dus de keuze gemaakt om de 2 ovens, koel/vrieskast, vaatwasser, Inductieplaat en quooker zelf te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Standaard garantie is gewoon dat de verkoper het enige aanspreekpunt is voor garantie..... en die is veelal ruimer dan de eventuele fabrieksgarantie.

Langere garantieperiodes klinken leuker dan ze zijn. Wettelijk is het al best ruim, het enige dat een garantieverlening vaak toevoegt is dat het wat duidelijker is wat zonder discussie wordt gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Keukenapparatuur heeft vaak on-site garantie. Het is dus handiger om zelf contact te zoeken met de fabrikant. Ben je daar niet tevreden mee, dan moet je inderdaad bij de leverancier zijn. Officieel moet je de leverancier laten bellen naar de fabrikant. Maar dat lijkt me niet zo handig.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jckw
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-05 22:59
Na een hele tijd meelezen onze eigen keukenplannen maar eens posten. Alle op- en aanmerkingen zijn welkom!

We gaan onze complete benedenverdieping verbouwen, er komt een aanbouw van 21m2 en we gaan de keuken verplaatsen van de achterkant van het huis naar de voorkant. We beginnen voor de keuken dus met een schone lei. We zijn bij twee lokale keukenleveranciers langs geweest en beide kwamen ze eigenlijk op een soortgelijke setup.

De apparatenwand wordt waarschijnlijk in contrast kleur (hout) om het geheel niet te steriel te maken. We hebben in de planning namelijk ook een grijze keukenvloer.
Merk en type is Rotpunkt Luxio LX Zero gelakt greeploos front vierzijdig afgerond met strakke radius, voor de witten delen.
Apparatenwand wordt Rotpunkt Zerox Ver SY en deze willen we waarschijnlijk rondom in een koof zetten, zodat het een strak geheel wordt.

Zij aanzicht Plattegrond

Perspectief2 Perspectief

Apparatenwand

Aparatuur wordt een mengeling van Bosch en Neff
KIR41SD30 Bosch Integreerbare koelkast
HSG636BS1 Bosch Combi stoomoven
GIN41AC30 Bosch Integreerbare vrieskast
T59PS51X0 Neff Inductie kookplaat
D95FRM1S0 Neff Wandafzuigkap
SMA68TX02N Bosch Volledig integreerbare vaatwasmachine
Quooker FLEX COM in RVS

We hebben hier nu een offerte van 17.850,- voor liggen excl. montage van de keukenboer. Hij gaf aan een netto leverancier te zijn, dus geen gedoe met kortingen etc. prijzen die je krijgt zijn de prijzen.

We hebben nu nog een second opinion bij de duitse keuken import lopen en ook voor de aparatuur ben ik al druk aan het zoeken. Zeker in Duitsland zijn de prijzen (zelfs inclusief transport) stukken lager. De vraag is dan alleen hoe je met garantiezaken zit, dit blijft een beetje een gok.

There are two types of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-05 11:43
Ziet er gaaf uit! Inbouw ziet er mooier uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

@jckw Eerste impressie erg duur voor wat je krijgt.
Qua apparatuur is het ongeveer 6000euro.
Dan heb je het dus over bijna 12000 euro voor de kasten + blad.
Dan heb je 3 hoge kasten en 6 / 7 lage kasten met lades.
Laten we zeggen dat het blad afhankelijk van materiaal maximaal 3/4k kost (waarschijnlijk een stuk minder).
Dan heb je het dus over 8000 euro voor je kasten in het midden segment.

Qua kasten en bladopstelling heb je ongeveer even veel als ik staan denk ik.
Dat heeft mij inclusief (alles IQ700 siemens spul) 14.200 euro gekost.

Persoonlijk zou ik verwachten dat jouw keuken niet meer dan 14000 15000 euro zou mogen kosten.
Verder over Duitsland tja wij hebben geen betere prijs kunnen vinden dan die 14200 euro.
Bij het tonen van de offerte die wij hadden liggen konden ze alleen in apparatuur naar beneden of minder lades / goedkoper blad.

Totaal wat anders heeft Siemens een update gedaan aan hun lijn?
Afbeeldingslocatie: https://media3.bsh-group.com/Product_Shots/2000x2000/MCSA01936112_1342357_CN878G4B6_def.jpg
Dat ziet er zeeeer sexy uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Shunt op 25-07-2017 13:25 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jusv
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-05 12:19
Shunt schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:28:
@jckw

Ik was vorige week in Hoofddorp bij Siemens en de nieuwe ovenlijn komt vanaf september / oktober. Schijnt vooral cosmetisch te zijn, maar ziet er zeker goed uit. (op het plaatje, ze hadden nog geen showmodel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowergirl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-01 13:11
Zaterdag hadden ze al wel twee nieuwe modellen staan, idd zeer fraai. Matte uitstraling, kleuren in het menu wat minder prominent aanwezig, verder inderdaad alleen cosmetisch.
De zwarte bosch lijn heeft na zaterdag mijn voorkeur :)

Niemand fenix ervaringen ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

[afbeelding]
Heel gaaf, weet even niet of ik het van Siemens had gezien, maar wel van Bosch. Jammer dat we al een koelkast hebben, want die is rvs en dat zou dan niet staan bij die zwarte apparatuur :+

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jusv
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-05 12:19
flowergirl schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:16:
Zaterdag hadden ze al wel twee nieuwe modellen staan, idd zeer fraai. Matte uitstraling, kleuren in het menu wat minder prominent aanwezig, verder inderdaad alleen cosmetisch.
De zwarte bosch lijn heeft na zaterdag mijn voorkeur :)

Niemand fenix ervaringen ...?
Ik heb het bijna in bestelling als frontjes voor de keuken. Mijn broer heeft het nu bijna een jaar als frontjes. Ik ben er erg van gecharmeerd. Voelt bijna 'zacht' en ziet er supermat uit. Komen wel wat vingers op, maar volgens mij valt dat erg mee. Als aanrechtblad heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 18:03
bvbal79 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:37:
[...]

Helaas is de keuken nog niet af....verkeerde panelen voor boven de kastenwand en koelkast en ook het eiland hebben ze het gat vootr de stopcontact te klein gemaakt :( Zodra het af is komen de mooie foto's in het showroom topic :)

[afbeelding]
[afbeelding]
Deze week zouden ze de keuken komen afmaken (6 weken later :( )
Hebben ze de verkeerde panelen besteld 8)7 8)7 8)7 :( :( :( :(

Vertellen ze doodleuk dat de fabriek de komende 3 weken dicht is en dat ik nog wel 2 maanden zeker kan wachten voor het af is...ben ik de enige met zoveel pech, of is dit standaard in keukenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 18:03
@jckw Eerste impressie erg duur voor wat je krijgt.
Qua apparatuur is het ongeveer 6000euro.
Dan heb je het dus over bijna 12000 euro voor de kasten + blad.
Dan heb je 3 hoge kasten en 6 / 7 lage kasten met lades.
Laten we zeggen dat het blad afhankelijk van materiaal maximaal 3/4k kost (waarschijnlijk een stuk minder).
Dan heb je het dus over 8000 euro voor je kasten in het midden segment.

Qua kasten en bladopstelling heb je ongeveer even veel als ik staan denk ik.
Dat heeft mij inclusief (alles IQ700 siemens spul) 14.200 euro gekost.

Persoonlijk zou ik verwachten dat jouw keuken niet meer dan 14000 15000 euro zou mogen kosten.
Verder over Duitsland tja wij hebben geen betere prijs kunnen vinden dan die 14200 euro.
Bij het tonen van de offerte die wij hadden liggen konden ze alleen in apparatuur naar beneden of minder lades / goedkoper blad.

[afbeelding]
link naar hun site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

bvbal79 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:01:
[...]

Vertellen ze doodleuk dat de fabriek de komende 3 weken dicht is en dat ik nog wel 2 maanden zeker kan wachten voor het af is...ben ik de enige met zoveel pech, of is dit standaard in keukenland.
Klinkt erg bekend vrienden hebben dit ook gehad. Dit was toevallig bij bryunzil.
Mja wij hebben ook pech gehad met wat dingen als beschadigingen op de afzuigkap en twee kast deurtjes waar wat lak weg was. En een laatje van de koelkast die beschadigd was. Echter hebben ze dat allemaal in de loop van twee weken gefixed met excuses en zeer vlotte service toen alles binnen kwam.

De eerste regel van keukens er gaat altijd wat mis of je keuken nu 5k of 50k kost. Het gaat er om hoe de keukenboer het voor je oplost.

http://www.siemens-home.b...oken-en-bakken/stoomovens

[ Voor 4% gewijzigd door Shunt op 25-07-2017 18:08 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-11-2023
bvbal79 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:01:
[...]

Bij ons 7 weken geleden fout deurtje geplaatst. Greep zat verticaal ipv horizontaal. Vorige week konden ze hem pas plaatsen. Had eerder verwacht, maar ach...we konden kastje gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08
Hier ook 3 college fronten die ontbraken van de brede lade's.

Daar zijn gelukkig wel 3 nood frontjes voor gekomen zodat we de keuken wel in z'n geheel kunnen gebruiken. En ook wij moeten een aantal weken wachten ivm sluiting van 3 weken....

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jamie36
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-04-2022
Ik lees al een tijdje mee en heb heel veel aan de berichten gehad. Ik ga zelf voor Ikea keuken en koop zelf de apparaturen in. Ik heb een lijst samengesteld van de apparaturen die ik wil aanschaffen. Met die lijst heb ik offertes opgevraagd bij inbouw.nl en Bemmel en Kroon.

Bij inbouw.nl kreeg ik ongeveer 7,5% korting. Bij Bemmel en Kroon kreeg ik ruim 6% korting maar ik kreeg wel de nieuwste apparaturen voor de prijs van de oude die op mijn lijst stond.

Nu zijn er dagacties bij Media Markt, 20% korting op een bepaald merk. Ik heb eergisteren bijna alle inbouwapparaturen bij Media Markt gehaald. De prijs is uiteindelijk meer dan 50% af van de adviesprijs. Vandaag is Siemens in actie met 20% korting. Is alleen vandaag geldig. Ze hebben een beperkt assortiment maar wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Shunt schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 18:08:
[...]

De eerste regel van keukens er gaat altijd wat mis of je keuken nu 5k of 50k kost. Het gaat er om hoe de keukenboer het voor je oplost.
Dat is de voornaamste reden dat ik in de buurt koopt ipv zo'n grote keukenboer. Het zal meestal (een beetje) duurder zijn, maar de aftercare is normaliter stukken beter.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:41

Reinier

\o/

Jamie36 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 07:52:
Vandaag is Siemens in actie met 20% korting. Is alleen vandaag geldig. Ze hebben een beperkt assortiment maar wel voldoende.
Leuk dat je daar een Hoog kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Wij gaan definitief in zee met DKI. Alle details en prijs is inmiddels bekend en we gaan de keuken ook door hen laten monteren.

Nu wilde ik een grote aanbetaling doen die ik dan direct doorbelast aan het bouwdepot, maar zag in discussie over CBW-aanbetalingen dat er max 15% wordt vergoed, dus ik ga het toch terugschroeven naar 10%.

Wat vinden jullie trouwens van betalingsvoorwaarden? DKI hanteert dat alles vooraf moet worden betaald, óók de montage. Ik ben het daar eigenlijk niet mee eens maar vriendin wil er wél mee instemmen. Ik ga nu maar gewoon de 90% restant contant betalen bij aflevering nadat ik de pakbon en de geleverde artikelen gecontroleerd heb. Is dan wel een enorm groot bedrag contant in huis maar ik voel me gewoon niet prettig bij alles vooraf betalen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Vooraf betalen is nooit verstandig.... zo min mogelijk doen, en al helemaal niet alles voor de keuken er compleet staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

@Anoniem: 888777
Heb je de afgelopen paar jaar wel eens een keuken proberen te kopen?
Wij hebben geen winkels gevonden die eventjes een keuken van 14k wou leveren zonder dat wij 2 weken voor levering het aankoop bedrag op de rekening hadden gestort. Monteer werk was nog bespreekbaar bij sommige maar dan heb je het over 800 euro in ons geval.

Game PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:46

Exigence

dnkroz

Shunt schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:25:
@Anoniem: 888777
Heb je de afgelopen paar jaar wel eens een keuken proberen te kopen?
Wij hebben geen winkels gevonden die eventjes een keuken van 14k wou leveren zonder dat wij 2 weken voor levering het aankoop bedrag op de rekening hadden gestort. Monteer werk was nog bespreekbaar bij sommige maar dan heb je het over 800 euro in ons geval.
Wij hebben een keuken gekocht voor ongeveer dat bedrag (paar k er onder, en excl. montage), maar er hoefde echt niet vooruit betaald te worden hoor. Keurig een paar dagen voor levering een factuur in de bus met een betaaldatum na levering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Dennis schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:43:
Wij gaan definitief in zee met DKI. Alle details en prijs is inmiddels bekend en we gaan de keuken ook door hen laten monteren.

Nu wilde ik een grote aanbetaling doen die ik dan direct doorbelast aan het bouwdepot, maar zag in discussie over CBW-aanbetalingen dat er max 15% wordt vergoed, dus ik ga het toch terugschroeven naar 10%.

Wat vinden jullie trouwens van betalingsvoorwaarden? DKI hanteert dat alles vooraf moet worden betaald, óók de montage. Ik ben het daar eigenlijk niet mee eens maar vriendin wil er wél mee instemmen. Ik ga nu maar gewoon de 90% restant contant betalen bij aflevering nadat ik de pakbon en de geleverde artikelen gecontroleerd heb. Is dan wel een enorm groot bedrag contant in huis maar ik voel me gewoon niet prettig bij alles vooraf betalen...
Wij hebben ook afgetikt bij aflevering na controle. (bleker er alsnog 2 frontjes in het magazijn achter gebleven te zijn). Die zijn ze keurig met monteren komen langsbrengen _/-\o_
Werkte imho prima ondanks ook wat issues hiermee, maar zonder problemen afgehandeld.

Als je Jos hebt als monteur (beetje een brompot maar een gouden hartje) is ook 2 weken later nog terug gekomen om de plinten te monteren nadat de vloer gelegd was.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Laatst online: 16-05 21:50
Wij zijn bij de keukenloods geweest. Aardige man die ons gelijk vertelde dat we ietwat vroeg waren en hij alleen een indicatie kon geven.

Aldus kwamen we op 24000 euro uit..

Hoogglans Witte frontjes, composiet zwart blad.

Rond 9000 aan apparatuur (Boretti en AEG) met 6 zonde inductie, oven, magnetron, afzuigkap, quooker etc.

Bladen zouden iets meer dan 5000 zijn.
Dat is dan L vorm van 210x300 cm en nog een hoger liggen blad van 210x25 cm
En spatranden over compleet blad met lengte van 210+300 = 510 cm

Die 10000 aan kasten zou dan zijn voor:
2 x hoge kast planken
2 x hoge kast (oven en magnetron) met 1 lade en rest planken
1 x hoek onderkast met mechanisme dat lade er compleet uit komt.
1 x hoek onderkast carousel
1 x apothekerskast
120 cm onderkast met brede lades onder inductie
2x 60 cm onderkasten met plank (spoelbak en werkblad)
4 x smalle kast van 55x35 en 120 hoog.
1 x boven hoek kast
bovenkastjes met plank over resterende 3 meter (5x of zo)

Ik neem aan dat de kosten met name zitten in de brede lades (met besteklade) en de onder hoek kast waar de lade compleet uit komt (had mooie franse naam die ik niet onthouden heb)

Oktober gaan we maar weer eens heen als de rest van huis duidelijker is..

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Exigence schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:35:
[...]
Keurig een paar dagen voor levering een factuur in de bus met een betaaldatum na levering :)
Ik vraag me af of er tegenwoordig nog contant betaald wordt bij levering. Het gaat tegenwoordig om zulke groten bedragen :X

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

jacovn schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:08:
Ik neem aan dat de kosten met name zitten in de brede lades (met besteklade) en de onder hoek kast waar de lade compleet uit komt (had mooie franse naam die ik niet onthouden heb)
Le Mans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
100 punten !!!

Ja die was het
Afbeeldingslocatie: http://www.kastenkeuken.nl/contents/media/14840.jpg

Ik zie dit systeem voor rond de 300 euro los aangeboden worden. Dus dan is het wel een dure hoek kast.

Als ik bij keukenloods hun online kastenserie optel kom ik een keer op 4500 euro uit. Dat zal wellicht een instapper serie zijn.

Er kon van de genoemde prijs nog wel wat af gelukkig (mijn vrouw vroeg om rond de 15% en daar ging hij niet echt moeilijk van kijken)
Dus we gaan over paar maanden wel eens weer praten.

[ Voor 48% gewijzigd door jacovn op 26-07-2017 14:30 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

jacovn schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:08:
Wij zijn bij de keukenloods geweest. Aardige man die ons gelijk vertelde dat we ietwat vroeg waren en hij alleen een indicatie kon geven.

Aldus kwamen we op 24000 euro uit..

Hoogglans Witte frontjes, composiet zwart blad.

Rond 9000 aan apparatuur (Boretti en AEG) met 6 zonde inductie, oven, magnetron, afzuigkap, quooker etc.

Bladen zouden iets meer dan 5000 zijn.
Dat is dan L vorm van 210x300 cm en nog een hoger liggen blad van 210x25 cm
En spatranden over compleet blad met lengte van 210+300 = 510 cm

Die 10000 aan kasten zou dan zijn voor:
2 x hoge kast planken
2 x hoge kast (oven en magnetron) met 1 lade en rest planken
1 x hoek onderkast met mechanisme dat lade er compleet uit komt.
1 x hoek onderkast carousel
1 x apothekerskast
120 cm onderkast met brede lades onder inductie
2x 60 cm onderkasten met plank (spoelbak en werkblad)
4 x smalle kast van 55x35 en 120 hoog.
1 x boven hoek kast
bovenkastjes met plank over resterende 3 meter (5x of zo)

Oktober gaan we maar weer eens heen als de rest van huis duidelijker is..
AEG + Boretti voor 9000 euro dan wil ik wel eens weten wat voor spul dat exact is want volgens mij kom je daar met catalogus prijzen nog niet eens aan.
Het blad is volgens mij ook snel 1000/2000 te duur als ik dat zo lees.
En dan hebben we het nog niet eens gehad over 10k voor kastjes.
Even een tip een carrousel klinkt leuk maar werkt voor geen meter. Je verliest er echt mega veel nuttige ruimte mee. Mijn tip zet er gewoon een normale kast neer en stop daar spul waar je een keer per decennium aan komt.

Qua kast spul tenzij je bij de A++ merken aan het kijken bent is 10000 euro echt achterlijk veel.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Dank voor jullie antwoorden en reacties over de vraag met financiën. Ik heb net de directeur/eigenaar van DKI gesproken en dat was een fijn gesprek. De uitkomst is dat ik gewoon pas betaal bij levering en na controle van de pakbon. Dat wordt dus wel cash dus zal nog wel een afspraak met de bank moeten maken om een bedrag van vijf cijfers contant op te kunnen nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Shunt schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:29:
[...]

AEG + Boretti voor 9000 euro dan wil ik wel eens weten wat voor spul dat exact is want volgens mij kom je daar met catalogus prijzen nog niet eens aan.
Het blad is volgens mij ook snel 1000/2000 te duur als ik dat zo lees.
En dan hebben we het nog niet eens gehad over 10k voor kastjes.
Even een tip een carrousel klinkt leuk maar werkt voor geen meter. Je verliest er echt mega veel nuttige ruimte mee. Mijn tip zet er gewoon een normale kast neer en stop daar spul waar je een keer per decennium aan komt.

Qua kast spul tenzij je bij de A++ merken aan het kijken bent is 10000 euro echt achterlijk veel.
Ik vond het ook wel veel eerlijk gezegd, maar keukens is niet zo mijn ding.

Boretti dingen:
BPZN60IX
BPCN45IX
BPW15IX
BIKP91
ESHP90SIX

Voor de AEG koelkast 1000 euro en voor de afwasmachine 750 euro aangehouden.
Dan nog iets van 1200 euro voor een quooker en iets van 400 euro voor spoelbak en kraan. (quooker lijkt niet een kraan naar mijn vrouw haar zin te hebben dus wordt het normale kraan met koud en warm en een losse kokend water kraan)

Het gaat om gespoten frontjes met lichte hoek afronding. Niet veel over kwaliteit kast gesproken verder. Leek me meer verschil in de frontjes te zitten dan de kast zelf. Dat is allemaal spaanplaat met fineer, snap ook niet dat het zo duur moet zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door jacovn op 26-07-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 13:23
jacovn schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:34:
[...]

Ik vond het ook wel veel eerlijk gezegd, maar keukens is niet zo mijn ding.

Boretti dingen:
BPZN60IX
BPCN45IX
BPW15IX
BIKP91
ESHP90SIX

Voor de AEG koelkast 1000 euro en voor de afwasmachine 750 euro aangehouden.

Het gaat om gespoten frontjes met lichte hoek afronding. Niet veel over kwaliteit kast gesproken verder. Leek me meer verschil in de frontjes te zitten dan de kast zelf. Dat is allemaal spaanplaat met fineer, snap ook niet dat het zo duur moet zijn.
Als ik dat spul bij elkaar optel bij de 1e hits op google dan kom ik aan een kleine 7500.

Wel nice zo'n serviesverwarmer :)

Waarom geen goede magnetron/overcombinatie? Scheelt je weer wat ruimte en geld.

Weet niet wat hier de mening over Boretti is trouwens maar bij veel zaken proberen ze je het aan te smeren als luxe en Italiaans terwijl het gewoon van een Nederlander is. De kwaliteit laat ook de wensen over als ik het zo begreep en toen ik op zoek was naar een fornuis werden Boretti door specialisten afgeraden, allemaal om prijs/kwaliteitsverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Malt007 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:39:
[...]

Als ik dat spul bij elkaar optel bij de 1e hits op google dan kom ik aan een kleine 7500.

Wel nice zo'n serviesverwarmer :)

Waarom geen goede magnetron/overcombinatie? Scheelt je weer wat ruimte en geld.

Weet niet wat hier de mening over Boretti is trouwens maar bij veel zaken proberen ze je het aan te smeren als luxe en Italiaans terwijl het gewoon van een Nederlander is. De kwaliteit laat ook de wensen over als ik het zo begreep en toen ik op zoek was naar een fornuis werden Boretti door specialisten afgeraden, allemaal om prijs/kwaliteitsverhouding.
Oven is NIS60, magnetron is NIS45, dus warmhoudlade is NIS15 ter opvulling.

Mijn vrouw wil Boretti, hebben we nu ook, maakt mij minder uit.
Ik wil enkel een oven die zichzelf schoonbrand en die ik niet zo moeilijk schoon hoef te maken. Dat kan niet met een combi, of ik heb niet goed genoeg gekeken.

Ik wil een warmtepomp, zij krijgt Boretti, simpel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

@jacovn keukenloods in Doemere gok ik? Kijk ook eens bij de buren (Nolte), ziet er duurder/luxer uit dan keukenloods, maar als je nu al 24K voorgeschoteld krijg, dan denk ik dat je bij Nolte ook wel iets kan vinden misschien.

En te vroeg vind ik een beetje raar, als je afmetingen etc al duidelijk zijn is dat toch al prima? De mijne hebben we 30dec 2016 voor getekend, nog voor we uberhaupt bij de notaris aan het passeren waren ;) Ik ken mensen (w.o. toekomstige buren) die 'even' een vertraging van 4-6 weken hadden van hun Keukenloods keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Wij hebben een keuken die tegen 2 muren staat en aan de ene kant een cm of 70 extra heeft en aan de andere kant 400 cm extra of zo.
Als ze het haaks bouwen, dan moet het al snel passen denk ik :)

Ik wilde vroeg beginnen omdat de bouwer straks natuurlijk gaat vragen waar de leidingen moeten komen. Riool leggen ze toch al onder de vloer voordat ze de BG vloer maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Mijn keuken van Keukenloods werd vorig jaar perfect op tijd geleverd.

Ik vind 24K ook veel hoor, voor minder moet zeker kunnen. Wij betalen nu rond de € 20.000,- voor onze keuken en dat is ook echt wel een flinke keuken met veel dure Siemens apparatuur en inclusief montage bovendien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Exigence schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:35:
[...]

Wij hebben een keuken gekocht voor ongeveer dat bedrag (paar k er onder, en excl. montage), maar er hoefde echt niet vooruit betaald te worden hoor. Keurig een paar dagen voor levering een factuur in de bus met een betaaldatum na levering :)
Hier ook factuur op leverdatum. Ik betaal niks aan :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

jacovn schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:34:
Ik wilde vroeg beginnen omdat de bouwer straks natuurlijk gaat vragen waar de leidingen moeten komen. Riool leggen ze toch al onder de vloer voordat ze de BG vloer maken ?
Zeker een goed punt, maar dat hoeft niet op de mm/cm. Het is dus wel fijn om zeker te zijn van de indeling (evt. samen met je keukenboer en ideeen die hij heeft) en dat dan te gebruiken richting de installateur voor plaatsing van je (afgedopte) leidingen etc.
De keuken installatietekening komt dan wel later (maar daarom zou ik juist wel vroeg beginnen). Riool is idd onder de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 914249

Dennis schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:30:
Dank voor jullie antwoorden en reacties over de vraag met financiën. Ik heb net de directeur/eigenaar van DKI gesproken en dat was een fijn gesprek. De uitkomst is dat ik gewoon pas betaal bij levering en na controle van de pakbon. Dat wordt dus wel cash dus zal nog wel een afspraak met de bank moeten maken om een bedrag van vijf cijfers contant op te kunnen nemen...
Ook wij hebben de keuken nu rond. Standaard afspraak was betalen na montage. Hoefden we niet eens naar te vragen
Ik zet een hele grote vraagteken waarom ze het cash willen hebben. Ergens "begrijp" ik het wel: zwart, niet in de boeken verantwoorden. Dus geen afdracht omzetbelasting en andere belastingen.
Voor de betaler een risico dat ze achteraf bepaalde dingen kunnen gaan zeggen/ beweren
Nee, ik persoonlijk vind het echt erg vreemd dat men contact wil afrekenen in deze business. Dit roept bij mij vraagtekens van stinkende zaken op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:32
keukenofferte binnen parelwit greeploos met een multiplex blad van 5 cm
- kookschiereiland 100 (lades inductieplaat)-60 (kastje)-60(vaatwasser)-100(lades spoelbak), andere kant bar en 2 35 diepe kastjes (dus 95 breed)
- hoge kast 60 (aparte koelkast en vriezer) - apothekerskast 30 - normale kast met combioven 60 cm - apothekerskast 30 en wederom 60.
apparatuurlijst (alles siemens):
HM836GPS1
GI11VAF30
SN614X00AE
KI31RSD30
EH877FVB1E
LF91BA572 met cleanair
mooie kraan en inbouwstopcontact
13.250,00 en plaatsen was iets meer dan 1000. Leek mij geen slechte prijs. Nog op of aanmerkingen?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Anoniem: 914249 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:21:
[...]

Ook wij hebben de keuken nu rond. Standaard afspraak was betalen na montage. Hoefden we niet eens naar te vragen
Ik zet een hele grote vraagteken waarom ze het cash willen hebben. Ergens "begrijp" ik het wel: zwart, niet in de boeken verantwoorden. Dus geen afdracht omzetbelasting en andere belastingen.
Voor de betaler een risico dat ze achteraf bepaalde dingen kunnen gaan zeggen/ beweren
Dan kies je toch een bedrijf uit welke wel overmaken accepteert? Ik denk eerder dat het komt omdat mensen gewend zijn om te pinnen. En dan blijkt dat ze effentjes 20k willen pinnen en dan een limiet hebben van 500 euro 8)7

Bij de aankoop van mijn auto heb ik wel te horen gekregen dat als ik cash wilt betalen van >=10k, dat dit wel wordt aangegeven. Nou kan ik me voorstellen dat een auto welke op naam en geregistreerd staat iets moeilijker "zwart" te doen is voor een verkoper, maar ik betwijfel of "zwart" ook echt de beweegredenen zijn.

Een keukenboer moet ook de voorraden e.d. kunnen aangeven.

Kan net zo goed zijn dat de voorwaarden nog uit de jaren 80 stamden, waarbij pinnen en internetbankieren niet helemaal geïntegreerd was in ons leven.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Anoniem: 914249 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:21:
Neenee, je begrijpt me nu verkeerd.

De keuze is twee dagen voor levering overmaken óf contant bij levering. En dan kies ik dus voor het laatste omdat theoretisch gezien de keukenboer de dag voor levering failliet kan gaan.

Er wordt dus niets zwart betaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

@jacovn
Hmm het ziet er voor mij uit als high end spul van een B segment merk (op de gasfornuizen na).
Persoonlijk zou ik dan gaan voor het high end segment van een A merk als ATAG, Neff, Miele, Siemens, Bosch. Maar dat is natuurlijk erg persoonlijk.

Verder een servies opwarmlade heb ik nu regelmatig in een showroom gezien maar ik heb nog nooit in heel mijn leven het nut er van in gezien tenzij je keuken 100 meter van je huiskamer af ligt. Wellicht kan iemand het mij hier uitleggen. Plus volgens mij kan iedere oven tegenwoordig ook op relatief lage temperaturen verwarmen. Dan zou ik liever kiezen voor een extra oven met magnetron functie en een oven met stoom functie zodat je een van de twee indien nodig kunt gebruiken voor het warm houden van je borden.

@Snowhite0901
Vanwaar de koelkast + vrieskist los als je niet boven de vriezer en koelkast twee apparaten wilt plaatsen? Persoonlijk zou ik dan voor of een grote koelkast / vrieskast zijn gegaan en dan een apparaat aan de andere kant. Of voor twee ovens waarvan een oven / magnetron en een oven eventueel met stoom.
Verder over de prijs denk ik persoonlijk dat je ook weg zou kunnen komen met 12/13 incl zetten.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:16
Shunt schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:52:
@jacovn
Verder een servies opwarmlade heb ik nu regelmatig in een showroom gezien maar ik heb nog nooit in heel mijn leven het nut er van in gezien tenzij je keuken 100 meter van je huiskamer af ligt.
Verder over de prijs denk ik persoonlijk dat je ook weg zou kunnen komen met 12/13 incl zetten.
Zo'n opwarmlade vind ik ook echt totale onzin. Tenzij je thuis een restaurant runt, maar anders zou ik niet weten waarom je zo'n la zou willen. Ik zet zelf de borden ook in de oven om op te warmen als ik veel eters heb. Wanneer we met z'n tweeën zijn, dan doe ik op de borden een beetje water en dan 30 sec in de magnetron. Werkt perfect.

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

@GermanPivo @jacovn
Ik lees nu dat het is om de 15cm op te vullen onder de 45cm oven / magnetron.
Persoonlijk zou ik dan gaan voor een 60cm oven. Ik weet niet of je eerder zo'n clean functie hebt gehad op je oven maar je kunt alsnog gewoon met een sponsje + doekje aan de gang in je oven. Alleen dan 3 uur nadat je hem aangezet hebt. Mijn moeder heeft een van de eerste ATAG apparaten die dit hadden. Ze had de eerste keer dat ze de functie gebruikte niet zo goed opgelet en er een siliconen matje er in laten liggen.
Jep dat was as geworden en tot op de dag van vandaag durft ze de functie niet meer te gebruiken! :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
@jacovn
Hmm het ziet er voor mij uit als high end spul van een B segment merk (op de gasfornuizen na).
Persoonlijk zou ik dan gaan voor het high end segment van een A merk als ATAG, Neff, Miele, Siemens, Bosch. Maar dat is natuurlijk erg persoonlijk.

Verder een servies opwarmlade heb ik nu regelmatig in een showroom gezien maar ik heb nog nooit in heel mijn leven het nut er van in gezien tenzij je keuken 100 meter van je huiskamer af ligt. Wellicht kan iemand het mij hier uitleggen. Plus volgens mij kan iedere oven tegenwoordig ook op relatief lage temperaturen verwarmen. Dan zou ik liever kiezen voor een extra oven met magnetron functie en een oven met stoom functie zodat je een van de twee indien nodig kunt gebruiken voor het warm houden van je borden.
Ja die opwarmlade hebben we niet echt nodig, maar wellicht om iets van eten warm te houden ooit.
Hij kan aan en uit, maar wel een duur ding voor de 15 cm voor de magnatron van 45 cm hoog gelijk hoog maakt dan de oven van 60 cm hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

@jacovn
Vreemd ik kan inderdaad van bijna geen een merk een magnetron vinden zonder oven functie die 60cm hoog is.
Alleen bizar genoeg zijn de prijzen van zo'n solo magnetron bijna gelijk aan een degelijke oven met magnetron functie. Kun je beter een Oven / combi kopen waar je alleen de magnetron functie van gebruikt en af en toe een broodje in afbakt als er iets echt vies staat te worden in de oven met active clean / pyrolise of hoe je het ook noemt. :P

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Ben het met @Shunt eens (ik heb sowieso gemerkt dat ik in dit topic op vrijwel dezelfde golflengte zit :P). Warmhoudlade is vrij onzinnig en zonde van je geld (mening). Voor de symmetrie (vind ik ook belangrijk) ben ik idd ook voor een 60cm stoom/oven en 60cm oven/magnetron gegaan, uiteraard ook opgelet of ze dezelfde displays etc hebben (again, symmetrie).

Alles van Siemens, 1 type onder de Home Connect modellen, want dat vind ik ook maar onzin :p

Oja, een losse (huidige) combimagnetron met draaiplateau komt gewoon in de bijkeuken, gewoon voor just in case (magnetron popcorn gaat net wat beter in zo'n ronddraaiende magnetron).

[ Voor 16% gewijzigd door RUFFNECK op 26-07-2017 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Je kan ook een 60 cm oven en een 45 cm magnetron boven elkaar doen.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Kasai schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:30:
Je kan ook een 60 cm oven en een 45 cm magnetron boven elkaar doen.
Ik zou dat persoonlijk alleen een optie vinden als ik maar 3 hoge kasten kon plaatsen, zodat ik ze in de middelste kast boven elkaar doe. (of met maar 2 hoge kasten).
Maar dit werkt sowieso vaak niet voor iedereen qua lengte, m'n vrouw zou ws dan niet bij de bovenste kunnen komen. Lager plaatsen? Dan is de onderste beetje onhandig laag voor mij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

RUFFNECK schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:34:
[...]

Ik zou dat persoonlijk alleen een optie vinden als ik maar 3 hoge kasten kon plaatsen, zodat ik ze in de middelste kast boven elkaar doe. (of met maar 2 hoge kasten).
Maar dit werkt sowieso vaak niet voor iedereen qua lengte, m'n vrouw zou ws dan niet bij de bovenste kunnen komen. Lager plaatsen? Dan is de onderste beetje onhandig laag voor mij :p
Dat is exact zoals wij ze hebben staan en dan op een hoogte dat de laagste oven op net boven knie niveau is.
Voor ons is dat echt ideaal want we hebben dan ook nog een lade direct onder de ovens voor alle platen die we bij de twee ovens hebben gekregen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
RUFFNECK schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:34:
[...]

Ik vind t boven elkaar geen optie. Krijg 5 hoge kasten. Dus wil ze naast elkaar.
Wil pyrolise oven dus nis60 unit bij Borelli.
Bijpassende magnetron qua uiterlijk is nis45. Dat is dan een combimagnetron. Dus15 cm verschil opvullen met die warmhoud lade.

[ Voor 4% gewijzigd door jacovn op 27-07-2017 07:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901

@Snowhite0901
Vanwaar de koelkast + vrieskist los als je niet boven de vriezer en koelkast twee apparaten wilt plaatsen? Persoonlijk zou ik dan voor of een grote koelkast / vrieskast zijn gegaan en dan een apparaat aan de andere kant. Of voor twee ovens waarvan een oven / magnetron en een oven eventueel met stoom.
Bedankt voor je reactie. Ik heb een aparte koelkast en vriezer omdat ik een keer een combi heb gehad waarbij de koelkast kapot was en de vriezer het nog deed. Zonde om dan alles weg te moeten gooien. Ik zou eventueel kunnen overwegen de vriezer aan de andere kant te zetten inderdaad, maar ik ben bang dat ik dan wel erg weinig kastruimte overhou. Maar qua huidige apparatuur geen opmerkingen? Er zijn zoveel types in...
Ik twijfel ook nog of ik de spoelbak niet boven een 60 kastje moet doen ivm loze ruimte in je la. Dan zou ik dus 60 kastje - vaatwasser - 2x 100 la krijgen.

anyway dit zijn de bijbehorende plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://pic100.picturetrail.com/VOL1058/4389994/22488821/413483731.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pic100.picturetrail.com/VOL1058/4389994/22488821/413483732.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Snowhite0901 op 27-07-2017 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Snowhite0901 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:41:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb een aparte koelkast en vriezer omdat ik een keer een combi heb gehad waarbij de koelkast kapot was en de vriezer het nog deed. Zonde om dan alles weg te moeten gooien. Ik zou eventueel kunnen overwegen de vriezer aan de andere kant te zetten inderdaad, maar ik ben bang dat ik dan wel erg weinig kastruimte overhou. Maar qua huidige apparatuur geen opmerkingen? Er zijn zoveel types in...
Ik twijfel ook nog of ik de spoelbak niet boven een 60 kastje moet doen ivm loze ruimte in je la. Dan zou ik dus 60 kastje - vaatwasser - 2x 100 la krijgen.

anyway dit zijn de bijbehorende plaatjes:
[afbeelding]

[afbeelding]
Hoe breed is je keuken? Ik vind het een mooie indeling, maar ik zou zowel naast de kookplaat als naast de wasbak aan beide kanten afzetruimte/werkruimte willen. Naast de kookplaat voor het opscheppen en naast de wasbak voor vuile vaat/schone vaat. Over je vraag van spoepbakonderkast, ligt eraan hoe groot je spoelbak is. Als deze past in een 60 cm kast, zou ik hem niet boven een 100 cm kast plaatsen vanwege inderdaad de loze ruimte. Mijn spoelbak zit in een 50 cm kast. De meeste enkele spoelbakken zijn tussen de 40 en 50 cm breed.
Gezien je geen aanrecht tegen de muur hebt, waar ga je losse keukenapparatuur neerzetten zoals een koffiezetapparaat of keukenmachine?

Nog een vraag voor in het algemeen, waar zetten jullie zout, peper, olie etc neer in een kookeiland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Z___Z schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:07:
[...]

Hoe breed is je keuken? Ik vind het een mooie indeling, maar ik zou zowel naast de kookplaat als naast de wasbak aan beide kanten afzetruimte/werkruimte willen. Naast de kookplaat voor het opscheppen en naast de wasbak voor vuile vaat/schone vaat. Over je vraag van spoepbakonderkast, ligt eraan hoe groot je spoelbak is. Als deze past in een 60 cm kast, zou ik hem niet boven een 100 cm kast plaatsen vanwege inderdaad de loze ruimte. Mijn spoelbak zit in een 50 cm kast. De meeste enkele spoelbakken zijn tussen de 40 en 50 cm breed.
Gezien je geen aanrecht tegen de muur hebt, waar ga je losse keukenapparatuur neerzetten zoals een koffiezetapparaat of keukenmachine?

Nog een vraag voor in het algemeen, waar zetten jullie zout, peper, olie etc neer in een kookeiland?
Het kookeiland is 320 lang 95 breed. De hoge kasten zijn 240 breed. Goede tip qua werkruimte, aan de andere kant heb je nu een maximale werkruimte tussen spoelbak en kookplaat en vind ik het iets minder mooi. Volgens mij past de spoelbak in een 60 kastje, dus dan zal ik die wel gaan verschuiven inderdaad.

Keukenmachine komt ergens op het kookeiland te staan, omdat die 95 breed is kan je hem eenvoudig ergens plaatsen waar hij niet in de weg sta (hoop ik) en mijn vrouw en ik drinken thuis geen koffie dus een koffiezetapparaat staat er alleen als er visite is.

peper zoet etc passen mooi in de apothekerskast die direct achter je te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Snowhite0901 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:13:
[...]

Het kookeiland is 320 lang 95 breed. De hoge kasten zijn 240 breed. Goede tip qua werkruimte, aan de andere kant heb je nu een maximale werkruimte tussen spoelbak en kookplaat en vind ik het iets minder mooi. Volgens mij past de spoelbak in een 60 kastje, dus dan zal ik die wel gaan verschuiven inderdaad.

Keukenmachine komt ergens op het kookeiland te staan, omdat die 95 breed is kan je hem eenvoudig ergens plaatsen waar hij niet in de weg sta (hoop ik) en mijn vrouw en ik drinken thuis geen koffie dus een koffiezetapparaat staat er alleen als er visite is.

peper zoet etc passen mooi in de apothekerskast die direct achter je te vinden is.
Smalle kasten zijn minder mooi, maar wel veel praktischer. Vooral als je met meer dan 1 persoon in de keuken staat. Dan hoeft de ander niet zo snel aan de kant als je bij een kast/lade moet. Veel werkruimte tussen de spoelbak en de kookplaat betekent ook dat je verder moet lopen om je gewassen groente naar de pan te brengen. Dus dat is een afweging die je zelf moet maken. Peper en zout in de apothekerskast betekent dat je dan die kast open hebt staan tijdens het koken of staan die op het aanrecht tijdens het koken?

Ik vroeg me meer af hoe breed de ruimte is tussen je kasten en het eiland en tussen het eiland en de muur waar je barkrukken staan.

Veel vragen, ik zit zelf ook aan zo'n indeling te denken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
Z___Z schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:21:
[...]

Smalle kasten zijn minder mooi, maar wel veel praktischer. Vooral als je met meer dan 1 persoon in de keuken staat. Dan hoeft de ander niet zo snel aan de kant als je bij een kast/lade moet. Veel werkruimte tussen de spoelbak en de kookplaat betekent ook dat je verder moet lopen om je gewassen groente naar de pan te brengen. Dus dat is een afweging die je zelf moet maken. Peper en zout in de apothekerskast betekent dat je dan die kast open hebt staan tijdens het koken of staan die op het aanrecht tijdens het koken?

Ik vroeg me meer af hoe breed de ruimte is tussen je kasten en het eiland en tussen het eiland en de muur waar je barkrukken staan.

Veel vragen, ik zit zelf ook aan zo'n indeling te denken :)
Ja daar heb je een goed punt...Maar niet genoeg om me te overtuigen dat het anders moet ;)

De apothekerskast trek je maar even open als je wat nodig hebt, meestal ben je maar even aan het kruiden en niet de hele tijd toch? En anders misschien de belangrijkste kruiden in de lade direct eronder...? Zal eens aan mijn vrouw vragen wat ze daarvan denkt.

onze keuken is breed genoeg (4130) dus dat betekend 4130 - 600 - 950= 2580 -> 1290 tussen eiland en kastenwand en ook naar de muur als ik het eiland precies in het midden zet. Dit zou meer dan genoeg moeten zijn aan beide kanten denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

@Snowhite0901
Qua apparatuur geen aan of opmerkingen. Het siemens spul is erg mooi en als dit voldoet aan jouw eisen is dat perfect natuurlijk!
Zelf zou ik gezien je ruimte eerder een grote koelkast pakken en eventueel een losse vriezer maar wij gebruiken dan ook absurd veel ruimte in de koelkast (en vriezer). En we hebben ook we hebben dan naast onze grote 180 koelkast nog een koelkast in de bijkeuken staan en een grote 180 vrieskist in de garage.

Game PC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis
Ik doe ook eens even een plaatje :P.

Keuken 3D

Ik heb ook een losse 178 koelkast en 178 vriezer, losse oven, combimagnetron, warmhoudlade, vaatwasser, inductiekookplaat 5-pits 90cm, floww perfect 4 chilled en (vet aso) Siemens LF159RE50 afzuigkap. Alle andere apparatuur (behalve de Floww) is ook Siemens.

Keuken is dus van DKI (Rotpunkt), korpushoogte is 780. Wij gaan niet voor greeploos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Dennis schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:01:

[afbeelding]

Ik heb ook een losse 178 koelkast en 178 vriezer, losse oven, combimagnetron, warmhoudlade, vaatwasser, inductiekookplaat 5-pits 90cm, floww perfect 4 chilled en (vet aso) Siemens LF159RE50 afzuigkap. Alle andere apparatuur (behalve de Floww) is ook Siemens.

Keuken is dus van DKI (Rotpunkt), korpushoogte is 780. Wij gaan niet voor greeploos.
Ook een warmhoud lade zie ik?
Naast opvulling voor de 45cm nog een andere reden voor?
Ik blijf er bij het is goedkoper om voor een duurdere oven te gaan van 60cm dan een warmhoud lade :P
Wat is de prijs van deze keuken geworden en heb je een specifieke lijst van spulletjes die je er in hebt zitten?

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leon-1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-05 16:39

[afbeelding]

Lijkt op de keukenopstelling zoals wij hem willen. Wat is de breedte van je eiland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901

[afbeelding]

Ook heel mooi!
Hmm die koof kan je die er ook al bijtekenen of kunnen zij die zelfs voor je maken?
Shunt schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:53:
@Snowhite0901
Qua apparatuur geen aan of opmerkingen. Het siemens spul is erg mooi en als dit voldoet aan jouw eisen is dat perfect natuurlijk!
Zelf zou ik gezien je ruimte eerder een grote koelkast pakken en eventueel een losse vriezer maar wij gebruiken dan ook absurd veel ruimte in de koelkast (en vriezer). En we hebben ook we hebben dan naast onze grote 180 koelkast nog een koelkast in de bijkeuken staan en een grote 180 vrieskist in de garage.
Bijvoorbeeld de inductieplaat is voor 100 euro meer heb je braadsensor... en bij de oven heb je ook nog een paar types erbij. vandaar mijn vraag.

Qua ruimte in de vriezer ben ik het helemaal met je eens. Aan de andere kant weet mijn vrouw nu vaak al niet wat er precies in de vriezer ligt en is de ruimte in de kastjes ook wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
@Shunt @Leon-1985 @Snowhite0901

Koof gaan we zelf maken maar DKI heeft hem wel ingetekend. Eiland wordt 300x120, met aan beide zijdes dus 60cm diepe kasten. Aan de kant die zichtbaar is op de afbeelding komen drie dubbele lades van een meter. De andere kant een dubbele lade van 120cm, vaatwasser, spoelbakkast en nog een kast.

Inderdaad zit er een warmhoudlade in voor opvulling. Ik wist eigenlijk ook niet zo goed dat ze combioven/magnetrons hadden van 60cm hoogte maar ik laat het nu zoals het is. Denk dat we die warmhoudlade ook wel af en toe gaan gebruiken :).

Oh, de prijs is een kleine € 20.000,- inclusief montage.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis op 27-07-2017 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Fraai hoor @Dennis! Die plafondunit is wel meesterlijk :)
Prijs vind ik best OK eigenlijk gezien de mooie apparatuur. Is dat zo'n vier-in-een-kraan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Rubman schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:29:
[...]

Plus als ze geen offerte geven maar ze zitten wel qua prijs onder de rest met een voor jou goede keuken, maakt het dan uit? Of gaat het je echt alleen om het uitspelen en zo laag mogelijk willen komen.
Ik zou bij een dergelijke aankoop (we hebben het niet over een pakje boter) iets significants in handen willen hebben om thuis nog eens te bekijken en vergelijken met andere aanbiedingen. Ik vind dat een principieel punt en geeft naar mijn idee ook de professionaliteit en betrouwbaarheid weer van de verkopende partij. Als het daar al mis gaat, wat gaat er dan verder in het traject nog gebeuren? De kwaliteit van de offerte straalt ook af naar de verkoper. Een authentieke meubelmaker die wat schetst op papier geeft w.m.b. datzelfde gevoel. Artistiek bezig.

Verder maak ik altijd zelf een spreadsheet met minimum en maximum prijzen die ik vind op internet. De goedkoopste drie en duurste drie vallen af en ik vergelijk dat met de prijs die ik krijg van de verkoper. Afhankelijk van de omstandigheden tel ik de eventuele afwijking in meer of mindere mate mee.

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 27-07-2017 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
PcDealer schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:22:
[...]

Ik zou bij een dergelijke aankoop (we hebben het niet over een pakje boter) iets significants in handen willen hebben om thuis nog eens te bekijken en vergelijken met andere aanbiedingen. Ik vind dat een principieel punt en geeft naar mijn idee ook de professionaliteit en betrouwbaarheid weer van de verkopende partij. Als het daar al mis gaat, wat gaat er dan verder in het traject nog gebeuren? De kwaliteit van de offerte straalt ook af naar de verkoper. Een authentieke meubelmaker die wat schetst op papier geeft w.m.b. datzelfde gevoel. Artistiek bezig.

Verder maak ik altijd zelf een spreadsheet met minimum en maximum prijzen die ik vind op internet. De goedkoopste drie en duurste drie vallen af en ik vergelijk dat met de prijs die ik krijg van de verkoper. Afhankelijk van de omstandigheden tel ik de eventuele afwijking in meer of mindere mate mee.
Wij hadden juist bij DKI een heel prettig gevoel.

We kregen een aantal uitgebreide schetsen mee met de besproken typenummers van apparaten e.d. Stonden vrij om na te denken, geen gepush etc.
We hebben bij de eerste afspraak zeker 45 minuten gezeten met initiële ideeën en ruwe uitwerking. Die in enkel schets al stukken beter was dan de 3D tekening van Superkeukens waarbij er veel onrust was en nutteloze tussenstukken etc.

Bij 2e afspraak zeker 1,5 uur gezeten en van alles nagelopen van greepje tot corpus kleur en kranen. Alles wat ze hadden liggen kon rustig even meegenomen worden naar buiten en overal werd keurig uitleg over gegeven.
Open over prijzen en zelf toen we achteraf nog dingen wilden wijzigen (kastfront en ander apparaat) was het prima op de prijs en direct duidelijkheid over de meerprijs. Zelfs de extra korting en garantie op andere apparaat werd uitgezocht en gecommuniceerd _/-\o_

Denk dat het een gevoel gaf van een zelfstandige meubelmaker maar dan wat groter O-)

Blijft uiteraard een persoonlijk iets maar we kregen echt de kriebels van het gemaakt niet gladde van andere zaken waarbij het bij DKI juist heel gemoedelijk ging. Dat we dan niet een gespecificeerde offerte kregen op elk schroefje bij wijze van vonden we ook helemaal niet erg.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Rubman schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:35:
[...]

Wij hadden juist bij DKI een heel prettig gevoel.

We kregen een aantal uitgebreide schetsen mee met de besproken typenummers van apparaten e.d. Stonden vrij om na te denken, geen gepush etc.
We hebben bij de eerste afspraak zeker 45 minuten gezeten met initiële ideeën en ruwe uitwerking. Die in enkel schets al stukken beter was dan de 3D tekening van Superkeukens waarbij er veel onrust was en nutteloze tussenstukken etc.

Bij 2e afspraak zeker 1,5 uur gezeten en van alles nagelopen van greepje tot corpus kleur en kranen. Alles wat ze hadden liggen kon rustig even meegenomen worden naar buiten en overal werd keurig uitleg over gegeven.
Open over prijzen en zelf toen we achteraf nog dingen wilden wijzigen (kastfront en ander apparaat) was het prima op de prijs en direct duidelijkheid over de meerprijs. Zelfs de extra korting en garantie op andere apparaat werd uitgezocht en gecommuniceerd _/-\o_

Denk dat het een gevoel gaf van een zelfstandige meubelmaker maar dan wat groter O-)

Blijft uiteraard een persoonlijk iets maar we kregen echt de kriebels van het gemaakt niet gladde van andere zaken waarbij het bij DKI juist heel gemoedelijk ging. Dat we dan niet een gespecificeerde offerte kregen op elk schroefje bij wijze van vonden we ook helemaal niet erg.
Oooooh, maar dat verklaard wel een hele hoop! Dan ben ik het met je eens _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-05 20:54
jacovn schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:47:
[...]

Ik vind t boven elkaar geen optie. Krijg 5 hoge kasten. Dus wil ze naast elkaar.
Wil pyrolise oven dus nis60 unit bij Borelli.
Bijpassende magnetron qua uiterlijk is nis45. Dat is dan een combimagnetron. Dus15 cm verschil opvullen met die warmhoud lade.
Ik zou toch eens met een open blik naar het aanbod van andere merken kijken om te zien wat daar mogelijk is en het gewoon voor jezelf op een rijtje te zetten met de plussen en de minnen.

Bij Siemens-Bosch zijn er bijvoorbeeld combi-ovens (dus oven + magnetron) met pyrolyse functie in zowel 45 als 60 cm nis te krijgen.

Met 5 hoge kasten naar elkaar zou ik de apparaten ook naast elkaar monteren. Wij hebben slechts 2,5 hoge kast, dus daardoor werd het automatisch boven elkaar. Dat werkt in de praktijk prima, scheelt wel dat we beide relatief lang zijn.
Pagina: 1 ... 20 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1