Is het nog relevant dat wij de vaatwasser gewoon in ons 2-personen en 2 katten tellend gezin gebruiken? As in, dat ding draait gemiddeld 1x per dag hier, veel vaker zal het niet zijn.orf schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:48:
[...]
De IKEA vaatwasser is heel verschrikkelijk. Ik heb een (bedrijfs)keuken waar twee IKEA vaatwassers inzaten. Voor beide vaatwassers zijn verschillende keren monteurs geweest. Uiteindelijk heb ik binnen een jaar beide vaatwassers vervangen met Miele vaatwassers omdat ik het zat was.
Punt lijkt vooral die lage plint te zijn. We hebben ons (door Keukenloods, even verderop lees ik dat dat dus DMG is dus een extra reden daar NIET heen te willen) al laten vertellen dat het kan, ook met 8cm plint maar dat je dan wel een vaatwasser met slide door nodig hebt, niet met vaste deur.
Dat word nog even puzzelen want dat staat dus niet bij de vaatwassers zelf en we hebben een andere leverancier op het oog die dan weer geen verstand heeft van wat er in een IKEA keuken past.
Het meest eenvoudige is head-first 100% Ikea aanschaffen maar we hebben even gekeken naar de prijzen en bij een beetje discounter, betalen we 10% meer voor spullen die er veel beter dan 10% uit zien dan de Ikea spullen.
Fin, misschien dat we alsnog op een combinatie uitkomen. Of meer, dat we alles bij Ikea kopen op de kookplaat na.
Het enige frustrerende vind ik die achterlijke garantiebeperking. Als je 4 of meer apparaten van $merk koopt krijg je opeens WEL 5 jaar garantie. Mag dat uberhaupt wettelijk wel?
Mja, ik wil zelf daar dus niet aan gaan zitten hobbyen en we weten nog niet of diegene die de keuken in gaat bouwen (onderaannemer van Ikea waarschijnlijk), dat soort constructies kan bouwen.Een ander merk vaatwasser past prima. Ik heb de vaatwasser aan de bovenkant tussen het blad opgevuld met 69mm hout (standaardmaat vuren) en dat afgewerkt met een strook dibond dibond. Het front steekt die 69mm boven de vaatwasserdeur uit. Dat is prima, omdat je nog gewoon bij het bedieningspaneel kan.
Met wat googlen kwam ik deze foto tegen waar een Siemens vaatwasser ongeveer hetzelfde gemonteerd is:
http://www.uploadarchief....d/img_20140815_131313.jpg
Ná Scaoll. - Don’t Panic.