Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 18:36
Oilman schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:02:
[...]

Ik zou toch eens met een open blik naar het aanbod van andere merken kijken om te zien wat daar mogelijk is en het gewoon voor jezelf op een rijtje te zetten met de plussen en de minnen.

Bij Siemens-Bosch zijn er bijvoorbeeld combi-ovens (dus oven + magnetron) met pyrolyse functie in zowel 45 als 60 cm nis te krijgen.

Met 5 hoge kasten naar elkaar zou ik de apparaten ook naast elkaar monteren. Wij hebben slechts 2,5 hoge kast, dus daardoor werd het automatisch boven elkaar. Dat werkt in de praktijk prima, scheelt wel dat we beide relatief lang zijn.
zou mij niet uitmaken, maar mijn vrouw heeft gekozen. Aangezien met alle andere dingen met mijn keuze mee moet gaan vind ik het allemaal prima zo.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StevenKi
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik zal ook eens mijn ervaringen plaatsen. Mijn keuken situatie is als volgt: een L keuken van ~1.9m aan de korte zijde en 3.7m aan de lange zijde. Aan de korte zijde komt de spoelbak en aan de lange zijde de kookzone.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DT8h3Xr.jpg
(op de afbeelding kapt het af, maar ben van plan de hele muur te gebruiken)

Mijn eerste ervaring was met Grando. Het gesprek zelf was wel oké. Hij kwam met een prijs van 9000 voor 2x hoge kasten, 2x 90cm kasten, 1x 60cm kast en min of meer de goedkoopste Etna apparatuur (Kookplaat, Afzuigkap, Combioven, Vaatwasser, Koelvries). Wel hoogglans, maar met grepen en een kunststof werkblad. Ik had een budget van 7000 aangegeven, dus hij wilde voor een prijs daartussen in gaan. Maar het gesprek is snel daarna stopgezet, want ik was niet van plan te tekenen. Geen offerte of afbeeldingen meegekregen.

Twee ervaring was met Keur (DB) keukens. Gesprek was wel aangenaam. Qua layout kwam hij min of meer op hetzelfde neer als Grando. Hij raadde een mat wit keuken met grepen aan, een kunststof werkblad en apparatuur van de midden segment (geen idee welke merk). Om een of andere reden kon hij geen offerte maken, maar zei dat ik rekening moest houden met een prijs van rond de 8000 - 9000. Wel de tekeningen meegekregen op een A3.

Daarna naar Reddy keukens geweest. Gesprek was heel erg goed. Meneer nam de tijd en legde alles heel goed uit. Zeker een gunningsfactor. Layout was hetzelfde als de andere keukenboeren, maar dan met het schiereiland waarin nog 3 kasten in zaten. Hoogglans met grepen ook. Apparatuur van Pelgim. Maar de prijs kwam op ongeveer 10000 waar nog 1500 montage kosten bij kwamen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SSF9Cke.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OBW3Z5L.jpg

Hierna naar IKEA geweest. Layout iets anders, maar dit keer met ook nog eens met een aparte oven erbij. Hoogglans (ringhulst) fronten met grepen. Kosten hier was 6500 euro voor de keuken, 2000 euro voor montage kosten en nog eens 700 euro voor de werkblad voor de spoelbak infrezen en kantlijsten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Yvxraj8.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3eUM75N.jpg

Als laatst ben ik naar Keukenloods geweest. Gesprek was wel aangenaam weer. Setup vergelijkbaar als bij Reddy, maar dan met aparte solo oven erbij. Hoogglans wit met grepen. Had van te voren offerte aangevraagd voor Siemens apparatuur. Eindprijs kwam uit op 8100 (inc 1100 montage kosten).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dcfyZuj.jpg

Apparatuur:
Vaatwasser: SN69M035NL
Kookplaat: EH651BEB1E
Combioven: CM633GBS1
Solo oven: HB632GBS1
Koelvries combo: KI34VX20
Afzuigkap: LC97BA532

Totaalprijs Apparatuur: 3100. Deze apparatuur gekozen door te kijken welke (Siemens) apparatuur goede reviews heeft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

Zo, nav van de, ook hier genoemde, kleur update van de Siemens ovens heb ik deze nu besteld in plaats van wat ik had in mijn order. Ziet er toch wat gelikter uit...

Ik had: combi oven/magnetron HN878G4S1 en bakoven met stoom HS858GXS1.
Nu heb ik: combi oven/magnetron HN878G4B6 en bakoven met stoom HS858GXB6.
Dit voor 'maar' 150 eur. meer in totaal, maar dat zie ik maar als meerprijs voor dat Home Connect (wat ik niet per se wil, maar de modellen zonder HC zijn nog niet in het zwart).

De rest van mijn apparatuur (volgens mij had ik dat nog niet gepost):Oja, en een stopcontact evoline backflip in het 305x120cm keramisch werkblad Jetstone Barro Satin

Voor al het Siemens apparatuur + de Quooker ben ik 6600 kwijt. De rest komt vanuit de keukenleverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:54
Is het nu alleen een cosmetische update of is de donkere lijn ook nog anders qua specificaties?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Snowhite0901 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:08:
Is het nu alleen een cosmetische update of is de donkere lijn ook nog anders qua specificaties?
Voor zover ik weet cosmetisch, heb het niet heel uitgebreid vergeleken, voor mij was belangrijk dat ik dezelfde functionaliteit als eerder gekozen zou behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
RUFFNECK schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:12:
[...]

Voor zover ik weet cosmetisch, heb het niet heel uitgebreid vergeleken, voor mij was belangrijk dat ik dezelfde functionaliteit als eerder gekozen zou behouden.
Sowieso beter de nieuwe versie halen als je meer dan 1 oven koopt. Als je een EOL versie haalt, weet je zeker als over een paar jaar een van je apparaten kapot gaat dat je geen model meer kan krijgen met hetzelfde uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Bestaan er online keuken configurators? Op site van Ikea al eens gekeken ter verkenning maar kan daar maar enkel losse kasten vinden of modulaire keukens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Wat voor andere keuken configurators wil je dan nog meer? Die van Ikea is al vrij makkelijk te gebruiken. Kvik heeft er ook een, maar die moet je installeren en wonder boven wonder werk je dan ook met losse kasten.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

Gisteren bij een keukenboer in de buurt geweest die Neff apparatuur verkoopt, heel leuk gesprek gehad en goed geadviseerd. Ze hebben hele mooie 3D tekening gemaakt zodat we goed konden zien hoe het er uit gaat zien in onze ruimte.

Plattegrond

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JnWpqm5RWfOJlBV8bX5Oy8GV/full.jpg

De kleuren in de laatste image zijn nog niet final, het barretje moet donkergrijs worden net als de overige meubels in ons huis, dus voor contrast willen we een lichter blad. Onder het 'barretje' hebben we nog ondiepe kasten voor spulletjes die we niet vaak gebruiken, maar nog wel makkelijk zijn te bereiken door even een krak aan de kant te zetten.

De volgende apparatuur wordt meegenomen;
Vaatwasser Neff S727P80D0E
Stoomoven met sous vide optie Neff B48FT68N1
Inductie met afzuiging Neff T58TS6BN0
En een Quooker met meng optie

Voor de rest moet er nog ea in de ruimte gebeuren, 3 extra groepen in de meterkast, vloer aanhelen, wand behandelen. Ze gaven aan dat allemaal mee te kunnen nemen.

We hoopte niet hoger te komen dan 15k totaal (dus inclsief extra groepen meterkast etc), zij gaven aan dat het spannend wordt, maar ik heb de daadwerkelijke offerte dus nog niet. Wat denken jullie, is 15k max haalbaar?

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeltaBlast
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-09 12:12
Wij hebben twee maanden geleden een Alno-keuken besteld (getekend, geen aanbetaling), maar Alno is nu ineens failliet.
Wat nu? De keukenboer die het verkocht heeft "wacht af", maar om eerlijk te zijn wil ik de keuken helemaal niet meer, gezien we er de hoofdprijs voor betaald hebben omdat het een goed merk is... en nu is die merknaam niks meer waard. Service gaat er niet meer komen.

Ik hoop dus maar dat het uberhaupt niet meer door kan gaan, en dat ze niet met onderdelen uit het magazijn alsnog de keuken weten te bouwen. Iemand enig idee wat de rechten en plichten zijn in zo'n situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

DeltaBlast schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 13:40:

Ik hoop dus maar dat het uberhaupt niet meer door kan gaan, en dat ze niet met onderdelen uit het magazijn alsnog de keuken weten te bouwen. Iemand enig idee wat de rechten en plichten zijn in zo'n situatie?
Jouw rechten en plichten zijn niet veranderd. Je koopt een product en niet iets ontastbaars als een "merk" of een "reputatie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:28
DeltaBlast schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 13:40:
Wij hebben twee maanden geleden een Alno-keuken besteld (getekend, geen aanbetaling), maar Alno is nu ineens failliet.
Wat nu? De keukenboer die het verkocht heeft "wacht af", maar om eerlijk te zijn wil ik de keuken helemaal niet meer, gezien we er de hoofdprijs voor betaald hebben omdat het een goed merk is... en nu is die merknaam niks meer waard. Service gaat er niet meer komen.

Gewoon afwachten en afnemen. Je krijgt nog steeds wat je gekocht hebt. Je service loopt via de verkoper en dat is niet altijd begrijp ik.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

downtime schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:08:
[...]

Jouw rechten en plichten zijn niet veranderd. Je koopt een product en niet iets ontastbaars als een "merk" of een "reputatie".
Dat product heeft wel iets ontastbaars als verwachtingen en klantbeleving, die verwachting kan de verkoper nu moeilijk waarmaken, anders had klant wel iets anders gekozen in eerste instantie.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
PcDealer schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:12:
[...]

Dat product heeft wel iets ontastbaars als verwachtingen en klantbeleving, die verwachting kan de verkoper nu moeilijk waarmaken, anders had klant wel iets anders gekozen in eerste instantie.
Welke beleving dan? Keuken is nog exact hetzelfde.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

artbij schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:14:
[...]

Welke beleving dan? Keuken is nog exact hetzelfde.
Ik begrijp van @DeltaBlast dat de keukenbouwer failliet is en dus niet meer levert. Of ben ik abuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
PcDealer schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:16:
[...]

Ik begrijp van @DeltaBlast dat de keukenbouwer failliet is en dus niet meer levert. Of ben ik abuis?
Dat ben je. Zijn post is duidelijk volgens mij 😊.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeltaBlast
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-09 12:12
PcDealer schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:16:
[...]

Alno is inderdaad failliet, maar of hij niet meer levert... who knows? Dat loopt nog, voor zover ik kan zien. Ik heb ergens op een Duitse site gelezen dat bestellingen nog afgerond worden, maar elders staat dat weer niet... als iemand meer informatie heeft mag die het zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

artbij schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:18:
[...]

Dat ben je. Zijn post is duidelijk volgens mij 😊.
Deze post is duidelijk: dat het nog onduidelijk is ->
DeltaBlast schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:21:
[...]

Alno is inderdaad failliet, maar of hij niet meer levert... who knows? Dat loopt nog, voor zover ik kan zien. Ik heb ergens op een Duitse site gelezen dat bestellingen nog afgerond worden, maar elders staat dat weer niet... als iemand meer informatie heeft mag die het zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-09 16:06
Spuitelf:

In Aachen (Aken/Duitsland) zit ook nog het bedrijf Pallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipsy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:16
DeltaBlast schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:21:
[...]

"Had" dus ook een Alno keuken. Mijn leverancier de opdracht gegeven om van leverancier te switchen. Ik ga niet afwachten of ze wel/niet doorstart maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Pfff.
Koelkast gevonden die we echt wel tof vinden, lijkt 'ie nog niet leverbaar te zijn.
(Want alleen nog maar "adviesprijs" online te vinden en met een adviesprijs van € 2.319,00 ruim meer dan het dubbele dat we er aan willen uitgeven en bijna de helft van ons totale apparatuur budget.)

Deze:
Afbeeldingslocatie: https://media3.bsh-group.com/Product_Shots/2000x2000/MCSA046033_KI39FP70_def.jpg

De Siemens KI39FP70
http://www.siemens-home.b...vriescombinaties/KI39FP70

Maar eens rustig rondkijken dus of 'ie binnen bereik is en anders maar een minder luxe koelkast.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amper (plank)ruimte in het koelgedeelte.... als het je enige koelkast gaat worden zou ik gaan voor een vriezer + normale koelkast en de laden voor groenten en vlees/vis vergeten. Er gaat zo wel erg veel ruimte verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:26:
Amper (plank)ruimte in het koelgedeelte.... als het je enige koelkast gaat worden zou ik gaan voor een vriezer + normale koelkast en de laden voor groenten en vlees/vis vergeten. Er gaat zo wel erg veel ruimte verloren.
Dat lijkt wel mee te vallen. De bovenste 2 "lage" lades zijn telescooplades, dus prima voor potjes en andere dingen. De grote lades daar onder zijn groentelades. Pas daaronder, de onderste 2 lades, zijn het vriesgedeelte.

Het word wel onze enige koelkast maar onze huidige vriezer (50cm breed, tafelmodel, losstaand) gaat de schuur in.

Vriezer en normale koelkast gaat 'm niet worden. Die combinatie word te hoog in de keuken. (DIt is 177cm hoog. Hoger en vrouwlief kan niet bij de bovenste plank.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:03

lonkhuijzen

100% ADH

Ik heb de ki39fp60 en volgens mij is het enige verschil het studioline label.

Maar het is werkelijk een fantastisch apparaat! Sowieso die 0 graden laden zijn echt super! Groenten blijven dubbel zo lang goed en je bier..... mjam!!

Genoeg ruimte hoor, juist door die handige laden. behalve als je veel flessen hebt.

Qua prijs zijn ze los al voor 1350 verkrijgbaar maar incl andere apparatuur kan er nog veel meer vanaf.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
unezra schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:25:
Pfff.
Koelkast gevonden die we echt wel tof vinden, lijkt 'ie nog niet leverbaar te zijn.
(Want alleen nog maar "adviesprijs" online te vinden en met een adviesprijs van € 2.319,00 ruim meer dan het dubbele dat we er aan willen uitgeven en bijna de helft van ons totale apparatuur budget.)

Deze:
[afbeelding]

De Siemens KI39FP70
http://www.siemens-home.b...vriescombinaties/KI39FP70

Maar eens rustig rondkijken dus of 'ie binnen bereik is en anders maar een minder luxe koelkast.
Als je budget zo krap is moet je ook niet naar zulke dingen kijken 😉.

Wel een mooie koelkast. Die gaat bij ons op de shortlist.

@Verwijderd Je ziet het erg verkeerd. Lades zijn ideaal en scheppen ruimte.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

artbij schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:07:
[...]
Als je budget zo krap is moet je ook niet naar zulke dingen kijken 😉.
5K voor apparatuur vind ik niet echt krap...

Daarbij, we zagen de prijs pas toen we thuis kwamen. Nadeel van een plek als het Inspiratiehuis, alleen maar apparatuur en zelfs geen adviesprijzen in de buurt van de spullen. (En van dit model is alleen nog maar een adviesprijs bekend.)
Wel een mooie koelkast. Die gaat bij ons op de shortlist.

@Verwijderd Je ziet het erg verkeerd. Lades zijn ideaal en scheppen ruimte.
Dat dus. :) Lijkt ons hardstikke handig. Sowieso vinden we telescooprails fijner dan zo'n schuifsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Krap is 5k niet, maar voor een goed uitgeruste keuken met miele of Siemens is het erg krap.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen

lonkhuijzen

100% ADH

Ik vind het wel meevallen hoor. Hier ook 6 apparaten waarvan 5 iq700 en 1x iq500 voor 4875. Dus 5k voor Siemens vind ik niet krap.

Voor Miele overigens wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Lama

[ Voor 98% gewijzigd door Artbij op 29-07-2017 19:47 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:24

Reinier

\o/

Ik heb voor 10k aan Siemens spullen besteld dus ergens doe ik iets verkeerd :D

Kun je Keukenloods niet even mailen? Je krijgt binnen een dag een mailtje met hun prijs, meestal een scherpe. https://m.keukenloods.nl/ki39fp70.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Reinier schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:46:

Kun je Keukenloods niet even mailen? Je krijgt binnen een dag een mailtje met hun prijs, meestal een scherpe. https://m.keukenloods.nl/ki39fp70.html
Denk dat veel mensen iets verkeerd doen ;).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

lonkhuijzen schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:52:
Ik heb de ki39fp60 en volgens mij is het enige verschil het studioline label.

Maar het is werkelijk een fantastisch apparaat! Sowieso die 0 graden laden zijn echt super! Groenten blijven dubbel zo lang goed en je bier..... mjam!!
:)
Note trouwens dat er heel veel bier is dat absoluut niet koud mag staan. Pils, absoluut, maar juist de betere bieren wil je warm hebben. (14 graden en meer)
Genoeg ruimte hoor, juist door die handige laden. behalve als je veel flessen hebt.

Qua prijs zijn ze los al voor 1350 verkrijgbaar maar incl andere apparatuur kan er nog veel meer vanaf.
Ik zie echt nu pas dat de Tweakers Pricewatch ook een witgoed sectie heeft. Goed om te weten. :)
artbij schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:29:
Krap is 5k niet, maar voor een goed uitgeruste keuken met miele of Siemens is het erg krap.
Wat noem je goed uitgerust?

We willen een vaatwasser, 80cm kookplaat, afzuigkap, oven met pyrolise, combi magnetron en een koel-vriescombinatie. Alles bij elkaar opgeteld lijkt 5K behoorlijk realistisch. Da's ongeveer het bedrag dat we er maximaal aan willen uitgeven. 15K voor de totale keuken, waarvan 5 voor de apparatuur.
Reinier schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:46:

Keukenloods staat niet bepaald bovenaan ons lijstje qua leveranciers. We proberen alles dat ook maar *ruikt* naar DMG te mijden als de pest.

[ Voor 4% gewijzigd door unezra op 29-07-2017 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

artbij schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:48:
[...]

Denk dat veel mensen iets verkeerd doen ;).
Mee eens :)
Ik betaal iets boven de laagste prijzen online, maar dan gewoon bij de keukenzaak. Waar ik me niet genaaid voel en waar ik erg goed geholpen ben. Dus ach.
unezra schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:51:
[...]
Keukenloods staat niet bepaald bovenaan ons lijstje qua leveranciers. We proberen alles dat ook maar *ruikt* naar DMG te mijden als de pest.
OK, snap ik, en ik ben het met het eens. Ik heb hun ook alleen maar gebruikt om een beter beeld van de werkelijke prijzen te krijgen, want adviesprijzen zeggen zo weinig.

[ Voor 39% gewijzigd door Reinier op 29-07-2017 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Waarom zo'n absurde houding tov dmg? Als je daar de beste prijs krijgt moet je daar gewoon kopen.

Beetje inductie plaat met afzuiging kost je al 3k. Tel daar je koelkast bij op en je bent al 80% van je budget kwijt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 16:14

Wokker

De avond wokkel

Na een tijdje met dit topic mee gelezen te hebben wil ik ook mijn ervaring delen. Vandaag zijn we bij bruynzeel langs geweest. Niet onze eerste keuze maar ze werken samen met de project ontwikkelaar, van ons nieuwbouwhuis. We hebben verder vrije keuze qua keuken en winkel.

Wat we prettig vonden was dat de afzuiging direct naar buiten gaat. Vandaar hebben we gekozen voor een spoel eiland.

Gezien eerdere verhalen in dit topic had ik niet zoveel verwacht van bruynzeel. Zeker omdat we beide een hekel hebben aan de standaard verkoop praatjes (standaard 50% korting, even bellen met de baas enz..) Ze gaven aan dat ze alleen nog maar met Netto prijzen rekenen. Daarnaast kregen we ook een volledig uitgewerkte offerte mee (zonder daar om te hoeven zeuren :)).

De keuken komt nu op 13.000 euro uit. We hebben nu meeste apparatuur van Pelgrim maar denken er over daar wat luxer apparaten voor in de plaats te zetten.
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/kjwvLQ/Full_Size_Render_1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/imtaLQ/Full_Size_Render.jpg
pic upload
  • Atag Multifunctionele RVS oven met magnetron
  • Pelgrim koel vriescombi (178cm)
  • Pelgrim Inductie kookplaat (90cm)
  • Pelgrim afzuigkap met motor
  • Atag vaatwasser
Werkblad: 2cm composiet

Kasten + koken:
2x hoge kasten voor oven en koelkast (190 cm)
2x 90 cm + 1 x 60cm voor het kook gedeelte met lades

Spoel eiland (180 cm * 120cm)

3x 60 cm (1x met lades)
1x 90 cm (kasten) het andere deel geen kasten zodat we daar aan kunnen zitten (maar worden misschien ook gewoon kasten.)

We konden daar ook nog een gratis quoker bij krijgen of 800 euro korting. We twijfelen nog even over de nut en noodzaak van de quoker.

De kleuren van de kastjes en afwerking van het bovenblad vonden we eigenlijk de bruynzeel optima lijn mooier zou tussen de 3000 a 4000 euro extra kosten…

Wat denken jullie van deze prijs?

Van de week krijgen we ook de tekening van Eiland de wild keukens in Alkmaar Dit is een kleine lokale keukenzaak ben erg benieuwd naar de verschillen.

Het oneindige X 0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

artbij schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:54:
Waarom zo'n absurde houding tov dmg? Als je daar de beste prijs krijgt moet je daar gewoon kopen.
Neuh.

Ik heb geen zin in die idiote verkoopspelletjes en dan *nog* te veel betalen, terwijl een fatsoenlijke leverancier je gewoon meteen een redelijke prijs geeft zonder allerlei toneelspel en theater.

DMG mag van mij echt morgen failliet.

Ik ben helemaal niet vies van een beetje onderhandelen (in fact, op mijn werk word ik daar op momenten zelfs voor betaald) maar een leverancier die standaard 40% en meer bovenop de uiterste prijs telt is belachelijk en ik vind het idioot dat mensen het blijven pikken van zulke bedrijven.
Beetje inductie plaat met afzuiging kost je al 3k. Tel daar je koelkast bij op en je bent al 80% van je budget kwijt.
We hebben prima platen gezien voor veel minder geld. Ook 80cm 5-pits. 3K voor alleen een inductieplaat en afzuiging lijkt me rijkelijk overdreven.
Reinier schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:51:
[...]
Mee eens :)
Ik betaal iets boven de laagste prijzen online, maar dan gewoon bij de keukenzaak. Waar ik me niet genaaid voel en waar ik erg goed geholpen ben. Dus ach.
Dat dus.
Ik wil er na 3 jaar ook nog terug kunnen komen als er iets kapot is gegaan en dan enige zekerheid hebben dat ze het fatsoenlijk af handelen.

Daarom willen we onze apparatuur in principe bestellen bij dezelfde partij die de hele verbouwing gaat doen. Eigenlijk alles, behalve het leveren en ophangen van de keukenkastjes.
[...]
OK, snap ik, en ik ben het met het eens. Ik heb hun ook alleen maar gebruikt om een beter beeld van de werkelijke prijzen te krijgen, want adviesprijzen zeggen zo weinig.
Dat. We gebruiken de keukenloods en vergelijkbare sites om te kijken wat iets ongeveer kost zonder meteen alle prijzen bij onze leverancier op te moeten vragen. (Die niet online staan.) Dan weten we een beetje wat het ongeveer gaat kosten en kunnen we met modelnummers naar ze toe en kijken of dat allemaal voor 5K kan, of dat ze een alternatief hebben waardoor het wel kan.

[ Voor 36% gewijzigd door unezra op 29-07-2017 20:03 . Reden: Reactie op Reinier toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen

lonkhuijzen

100% ADH

artbij schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:54:

Nou daarin heb je wel gelijk. Mijn voorbeeld is met gas en dat scheelt een hoop. Met inductie met afzuiging ingebouwd tikt het inderdaad enorm aan en ga je het met 5k zeker niet redden. 7k is dan misschien zelfs wel krap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

lonkhuijzen schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:02:
[...]

Nou daarin heb je wel gelijk. Mijn voorbeeld is met gas en dat scheelt een hoop. Met inductie met afzuiging ingebouwd tikt het inderdaad enorm aan en ga je het met 5k zeker niet redden. 7k is dan misschien zelfs wel krap
We willen geen ingebouwde afzuiging in de plaat. Gewoon een losse kap in het keukenkastje er boven ingebouwd. Ook geen gas. 100% inducite, 5-pits 80cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
unezra schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:04:
[...]

We willen geen ingebouwde afzuiging in de plaat. Gewoon een losse kap in het keukenkastje er boven ingebouwd. Ook geen gas. 100% inducite, 5-pits 80cm.
Laat maar eens weten waar je mee komt. Ben benieuwd.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:33
Wat is jullie idee?

Rotpunkt greeploos voor 7700. Alleen de kastjes. Apparatuur is allemaal wel scherp geprijsd

3x lade 80cm
1x hoekkast
1x gootsteenkast lade 90cm
2x hogekast 210cm voor koelvries/oven en magentron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 13:27

Shunt

Boe

Remco Tr schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:09:
Wat is jullie idee?

Rotpunkt greeploos voor 7700. Alleen de kastjes. Apparatuur is allemaal wel scherp geprijsd

3x lade 80cm
1x hoekkast
1x gootsteenkast lade 90cm
2x hogekast 210cm voor koelvries/oven en magentron.
Eerste gedachte extreem duur. Vergelijk de prijzen eens met Ikea en kvik.
Voor dat geld mag er op zijn minst een blad bij gok ik zo.
Wokker schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:55:
Na een tijdje met dit topic mee gelezen te hebben wil ik ook mijn ervaring delen. Vandaag zijn we bij bruynzeel langs geweest. Niet onze eerste keuze maar ze werken samen met de project ontwikkelaar, van ons nieuwbouwhuis. We hebben verder vrije keuze qua keuken en winkel.

Wat we prettig vonden was dat de afzuiging direct naar buiten gaat. Vandaar hebben we gekozen voor een spoel eiland.

Gezien eerdere verhalen in dit topic had ik niet zoveel verwacht van bruynzeel. Zeker omdat we beide een hekel hebben aan de standaard verkoop praatjes (standaard 50% korting, even bellen met de baas enz..) Ze gaven aan dat ze alleen nog maar met Netto prijzen rekenen. Daarnaast kregen we ook een volledig uitgewerkte offerte mee (zonder daar om te hoeven zeuren :)).

De keuken komt nu op 13.000 euro uit. We hebben nu meeste apparatuur van Pelgrim maar denken er over daar wat luxer apparaten voor in de plaats te zetten.
[afbeelding]
[afbeelding]
pic upload
  • Atag Multifunctionele RVS oven met magnetron
  • Pelgrim koel vriescombi (178cm)
  • Pelgrim Inductie kookplaat (90cm)
  • Pelgrim afzuigkap met motor
  • Atag vaatwasser
Werkblad: 2cm composiet

Kasten + koken:
2x hoge kasten voor oven en koelkast (190 cm)
2x 90 cm + 1 x 60cm voor het kook gedeelte met lades

Spoel eiland (180 cm * 120cm)

3x 60 cm (1x met lades)
1x 90 cm (kasten) het andere deel geen kasten zodat we daar aan kunnen zitten (maar worden misschien ook gewoon kasten.)

We konden daar ook nog een gratis quoker bij krijgen of 800 euro korting. We twijfelen nog even over de nut en noodzaak van de quoker.

De kleuren van de kastjes en afwerking van het bovenblad vonden we eigenlijk de bruynzeel optima lijn mooier zou tussen de 3000 a 4000 euro extra kosten…

Wat denken jullie van deze prijs?

Van de week krijgen we ook de tekening van Eiland de wild keukens in Alkmaar Dit is een kleine lokale keukenzaak ben erg benieuwd naar de verschillen.
Ha Bruynzeel en netto prijzen. Ze worden met de dag grappiger.
Voor mijn gevoel is deze keuken zeker 3 / 4 k te duur. Pelgrim spul in zo'n mooie keuken stoppen tja dat doe je alleen als je niets om koken geeft of gewoon het geld niet hebt voor wat anders.
13k zou in orde zijn als er iq500 en iq700 spul van Siemens in zou zitten of een ander degelijk merk met midden / hoog segment apparatuur.

Ga eens langs wat andere keuken boeren ik weet niet in welke regio je kijkt maar ga vooral eerst even af op reviews van de toko's.

[ Voor 74% gewijzigd door Shunt op 30-07-2017 13:20 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
Shunt schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:13:
[...]

Eerste gedachte extreem duur. Vergelijk de prijzen eens met Ikea en kvik.
Voor dat geld mag er op zijn minst een blad bij gok ik zo.
Bij Kvik was met de zelfde indeling 6000€ kwijt qua kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Krijg je extra korting als je alle apparatuur van 1 merk koopt?
Ik neig meer voor een ATAG vaatwasser, maar stoomoven en magnetron liever weer Siemens. Inbouwafzuigunit van Novy met een externe wandmotor van Novy. Inductie lijkt ATAG weer leuker.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Kvik is echt niet goedkoop. Ze zijn wel eerlijk en transparant, maar een beetje keuken gaat ook daar in de papieren lopen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
kmf schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:22:
Krijg je extra korting als je alle apparatuur van 1 merk koopt?
Ik neig meer voor een ATAG vaatwasser, maar stoomoven en magnetron liever weer Siemens. Inbouwafzuigunit van Novy met een externe wandmotor van Novy. Inductie lijkt ATAG weer leuker.
Wat zei de leverancier toen je dit vroeg?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 16:59
Twijfelen heel erg of we een bakoven met magnetron van 45cm of 59cm willen hebben. Gezien ruimte kunnen we niet opsplitsen. Helaas heeft alleen Neff enkel deze variant in 45 cm, dus het liefst neem ik die gewoon ivm consistentie met andere keukenapparatuur. Hebben jullie echter een bewuste grotere maatkeuze gemaakt en is compact met 45 cm dusdanig beperkend?

[ Voor 7% gewijzigd door Katseviool op 30-07-2017 18:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

unezra schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:59:
Neuh.

Ik heb geen zin in die idiote verkoopspelletjes en dan *nog* te veel betalen, terwijl een fatsoenlijke leverancier je gewoon meteen een redelijke prijs geeft zonder allerlei toneelspel en theater.

DMG mag van mij echt morgen failliet.

Ik ben helemaal niet vies van een beetje onderhandelen (in fact, op mijn werk word ik daar op momenten zelfs voor betaald) maar een leverancier die standaard 40% en meer bovenop de uiterste prijs telt is belachelijk en ik vind het idioot dat mensen het blijven pikken van zulke bedrijven.
AMEN!

Elke keer als je ergens meer dan 25% korting krijgt moet je gaan nadenken of ze je zonder die korting misschien aan het flessen waren. Ik denk dan 'ja'. En dan is een bedrijf dood voor mij, ik zal ze nooit 1 cent gunnen.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Katseviool schreef op zondag 30 juli 2017 @ 18:14:
Twijfelen heel erg of we een bakoven met magnetron van 45cm of 59cm willen hebben. Gezien ruimte kunnen we niet opsplitsen. Helaas heeft alleen Neff enkel deze variant in 45 cm, dus het liefst neem ik die gewoon ivm consistentie met andere keukenapparatuur. Hebben jullie echter een bewuste grotere maatkeuze gemaakt en is compact met 45 cm dusdanig beperkend?
Je hebt geen ruimte voor een 60cm èn een 45cm?

Dat is wat wij willen. 1x 60cm oven en daar boven een 45cm combi.
Maar goed, wij hebben iets van 5 meter keuken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 16:59
Nee helaas, want daaronder willen we een wijnklimaatkast van 88 cm. Een magnetron + oven wordt dan helaas te hoog met totaal 1.85. Dus wel echt een luxe probleem, maar we willen beide heel graag zo'n wijnklimaatkast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Ik.zou altijd 59 pakken. Pak zelf 2 x 59.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Katseviool schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:14:
Nee helaas, want daaronder willen we een wijnklimaatkast van 88 cm. Een magnetron + oven wordt dan helaas te hoog met totaal 1.85. Dus wel echt een luxe probleem, maar we willen beide heel graag zo'n wijnklimaatkast :)
Waarom wil je die graag? Ik ben zelf wijnliefhebber, heb een paar honderd flessen, bijna alleen wit, rosé en sprankelend. Maar zie het nut van zo'n kast in de keuken echt niet. Mooi zijn ze zeker niet en prijs kwaliteit is helemaal om te huilen als je ziet wat ze kosten.

Ik heb het idee dat het echte pats objecten zijn.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

artbij schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:27:
[...]

Ik.zou altijd 59 pakken. Pak zelf 2 x 59.
Dit dus, maar sowieso gebruiken wij de ovens veel en dan met name met veel eet visite (regelmatig bij ons) is die meerruimte net wat handiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:13
artbij schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:29:
[...]

Waarom wil je die graag? Ik ben zelf wijnliefhebber, heb een paar honderd flessen, bijna alleen wit, rosé en sprankelend. Maar zie het nut van zo'n kast in de keuken echt niet. Mooi zijn ze zeker niet en prijs kwaliteit is helemaal om te huilen als je ziet wat ze kosten.

Ik heb het idee dat het echte pats objecten zijn.
Hier nog een wijnliefhebber. Voor onze nieuwe keuken hebben we sterk overwogen zo'n klimaatkast in te laten bouwen. Uiteindelijk kiezen we ervoor een separate wijnbewaarkast op zolder of in de berging te zitten. Zo'n kleine inbouwkast heeft beperkte capaciteit, en is qua prijs bijna vergelijkbaar dan een vrijstaand model dat 3x groter is. Onze voorraad ligt rond de 200 flessen. Bij onze oude woning hadden we de beschikking over een berging onder het gebouw waar het gemiddeld een graad of 14-15 was. Perfect om onze wijnen te bewaren. In de nieuwe woning hebben we dit niet meer, maar willen we onze wijnen toch op een constante temperatuur kunnen bewaren. Keuze valt voor ons wel op een wijnbewaarkast i.p.v. een klimaatkast. Voordeel van meerdere zones is wat mij betreft verwaarloosbaar als je al je wijnen standaard bewaart op 12 graden.

[ Voor 8% gewijzigd door hutch op 31-07-2017 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Raar dat Neff dat niet heeft, waarom dan niet bosch/siemens (dezelfde fabriek)? Qua design kan dat denk ik ook wel samen

@allen welke winkel is Kvik? nm... dat is gewoon de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
hutch schreef op maandag 31 juli 2017 @ 07:56:
[...]

Hier nog een wijnliefhebber. Voor onze nieuwe keuken hebben we sterk overwogen zo'n klimaatkast in te laten bouwen. Uiteindelijk kiezen we ervoor een separate wijnbewaarkast op zolder of in de berging te zitten. Zo'n kleine inbouwkast heeft beperkte capaciteit, en is qua prijs bijna vergelijkbaar dan een vrijstaand model dat 3x groter is. Onze voorraad ligt rond de 200 flessen. Bij onze oude woning hadden we de beschikking over een berging onder het gebouw waar het gemiddeld een graad of 14-15 was. Perfect om onze wijnen te bewaren. In de nieuwe woning hebben we dit niet meer, maar willen we onze wijnen toch op een constante temperatuur kunnen bewaren. Keuze valt voor ons wel op een wijnbewaarkast i.p.v. een klimaatkast. Voordeel van meerdere zones is wat mij betreft verwaarloosbaar als je al je wijnen standaard bewaart op 12 graden.
Ik krijg gelukkig een kelder, daar komen de flessen in.

Ik wil via MP een klimaatkast scoren voor bij de BBQ en buitenkeuken. Flesjes moeten natuurlijk wel op temperatuur :).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
artbij schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:13:
[...]

Ik krijg gelukkig een kelder, daar komen de flessen in.

Ik wil via MP een klimaatkast scoren voor bij de BBQ en buitenkeuken. Flesjes moeten natuurlijk wel op temperatuur :).
Kelder is natuurlijk helemaal ultiem :) . Dat was echter een meerwerkoptie van 23k...dat zat er helaas niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Laatst online: 20:57
Vraagje, misschien dat iemand hier ervaring mee heeft.

Ik heb vorig jaar september een nieuwe keuken laten plaatsen. Na het oplossen van wat opleverpuntjes niks aan de hand en prima keuken. Nu, ruim 3/4 jaar verder, zitten er op het compositie blad al 3 beschadigingen bij de randen. Het zijn kleine stukjes die uit de rand van het blad gesprongen zijn. Ikzelf heb niks gemerkt van eventuele val of stoot schade en mijn vriendin ook niet. (wel hebben er, door de komst van onze tweeling, dit jaar heel veel mensen in onze keuken gewerkt, dus sluit niet uit dat daar onbewust wat schade is ontstaan).

Is dit een bekende eigenschap van composiet? Of heb ik gewoon een maandagochtend modelletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rspoe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-08 08:23
Heeft iemand ervaring met de airforce inductiekookplaat? Deze heeft een geïntegreerd afzuigsysteem en wordt verkocht bij Super Keukens:

Afbeeldingslocatie: https://www.superkeukens.nl/public/themes/www.superkeukens.nl/img/snippet/airforce_inductie.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door rspoe op 31-07-2017 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zo'n ingebouwde afzuiger is toch armoe troef? Ik zou wat meer geld uitgeven en een nette afzuigkap met afvoer naar buiten aan laten leggen.
Fijne van een inductieplaat is nou juist dat je er deze heel makkelijk schoon kan vegen met een doekje, nadat bijv een pan is gaan overkoken of eea is gaan spetteren..
Bij dit systeem moet je dat hele rooster schoon zien te krijgen, filter continu vervangen, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
CyBeRSPiN schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:56:
Zo'n ingebouwde afzuiger is toch armoe troef? Ik zou wat meer geld uitgeven en een nette afzuigkap met afvoer naar buiten aan laten leggen.
Fijne van een inductieplaat is nou juist dat je er deze heel makkelijk schoon kan vegen met een doekje, nadat bijv een pan is gaan overkoken of eea is gaan spetteren..
Bij dit systeem moet je dat hele rooster schoon zien te krijgen, filter continu vervangen, etc..
Dat hangt er maar net vanaf wat je wensen zijn, en wat voor type systeem daar het beste bij past. Volgens mij is de discussie over naar recirculatie vs. naar buiten afvoeren hier al regelmatig gevoerd zonder eenduidige uitkomst over wat 'het best' zou zijn. Er is m.i. geen 'beste' oplossing, enkel een 'best passende' oplossing bij de situatie.
Dit geldt wat mij betreft ook voor het afzuigsysteem. T.a.v. de genoemde oplossing van Airforce denk ik dat er fraaiere systemen op de markt zijn van fabrikanten die bewezen hebben dat hun oplossing ook goed functioneert (bv. Bora Classic, O+F Integral, Gutman Abajo). Hierbij kun je dan kiezen voor een afvoer naar buiten of een plasma filter. Een koolstoffilter werkt minder goed en is onderhoudsgevoeliger.

[ Voor 5% gewijzigd door hutch op 31-07-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Dubbel.

[ Voor 99% gewijzigd door Artbij op 31-07-2017 14:13 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Armoe troef? Een mooi plafond boven je kookplaat en dus niet een koof of een stuk rustiger uit bed plafond vind jij Armoe?

Sowieso zijn inductie platen met afzuiging erg duur. Duurder dan beide los meestal.

Overigens ben ik benieuwd hoe jouw afzuigkap eruit ziet als je denkt dat je die niet hoeft schoon te maken en geen filters hoeft te vervangen..... 7(8)7.

[ Voor 13% gewijzigd door Artbij op 31-07-2017 14:14 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rspoe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-08 08:23
Het schoonmaken is een pluspunt van een inductieplaat. Ik kan me inderdaad inbeelden dat de oplossing van Airforce hierboven ervoor zorgt dat het filter + de bak voor de afzuiging vaker schoon gemaakt moet worden dan een afzuigkap (bij het overstromen van kokend water bijvoorbeeld).

Verder vind ik het er wel sjiek uitzien eigenlijk. Zonder zo'n lompe afzuigkap boven je hoofd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

rspoe schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:20:
Verder vind ik het er wel sjiek uitzien eigenlijk. Zonder zo'n lompe afzuigkap boven je hoofd.
Ik ga voor deze oplossing
Afbeeldingslocatie: https://www.keukenloods.nl/images/reviews/images/13244_56cabac95522d.jpg

Een oversized inbouwunit met een gevelmotor. Dus max luchtverplaatsing, minimaal geluid.

Kost wel wat meer (hoewel het qua apparatuur niet veel verschilt van een normale afzuigkap, gaat het bouwen van zo'n verlaagd plafond wel wat kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:51
kmf schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:39:
[...]

Ik ga voor deze oplossing
[afbeelding]

Een oversized inbouwunit met een gevelmotor. Dus max luchtverplaatsing, minimaal geluid.

Kost wel wat meer (hoewel het qua apparatuur niet veel verschilt van een normale afzuigkap, gaat het bouwen van zo'n verlaagd plafond wel wat kosten)
Mooie oplossing maar bouwen van verlaagd plafond hoeft toch niet meer dan een paar 100 te kosten? Cls constructie er tegenaan rammen, gipsplaten erop, stucen en verven. Heb je ook direct meer mogelijkheden qua electra/verlichting. Eventueel trae lyx of hoe het maar heet over de verf heen zodat je het af kan nemen met een natte doen.

Ben zelf helaas vergeten een sleuf te laten slijpen naar waar ik de afzuigkap wil. Vet dom. Ga nu denk ik gewoon een gat naar de verdieping erboven maken en dan daar een sleuf over de vloer, de vloer moet er daar toch nog in.

[ Voor 5% gewijzigd door warcow op 01-08-2017 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

warcow schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 07:22:
[...]

Mooie oplossing maar bouwen van verlaagd plafond hoeft toch niet meer dan een paar 100 te kosten? Cls constructie er tegenaan rammen, gipsplaten erop, stucen en verven. Heb je ook direct meer mogelijkheden qua electra/verlichting. Eventueel trae lyx of hoe het maar heet over de verf heen zodat je het af kan nemen met een natte doen.
Het "1 geheel" zijn is inderdaad een belangrijke redenen. Zeker ook het integreren van verlichting.
Maar verkijk je niet op de kosten om zoiets te bouwen.
Ligt natuurlijk aan hoe groot het wordt, maar als je een koof/verlaagd plafond vanaf de kookeiland richting hoek in de kamer waar de gevelmotor door de muur geboord moet worden... dat kan best oplopen.

Zeker als ze nog allemaal gestukt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

rspoe schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:20:
Het schoonmaken is een pluspunt van een inductieplaat. Ik kan me inderdaad inbeelden dat de oplossing van Airforce hierboven ervoor zorgt dat het filter + de bak voor de afzuiging vaker schoon gemaakt moet worden dan een afzuigkap (bij het overstromen van kokend water bijvoorbeeld).

Bij inspiratiehuis hebben ze ons laten zien hoe makkelijk het is om de werkblad afzuiging in het blad er uit te halen is en dus schoon te maken is. Filters zijn natuurlijk afhankelijk of je naar buiten afzuigt of lucht circulatie neemt.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
kmf schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:15:
Het "1 geheel" zijn is inderdaad een belangrijke redenen. Zeker ook het integreren van verlichting.
Maar verkijk je niet op de kosten om zoiets te bouwen.
Ligt natuurlijk aan hoe groot het wordt, maar als je een koof/verlaagd plafond vanaf de kookeiland richting hoek in de kamer waar de gevelmotor door de muur geboord moet worden... dat kan best oplopen.

Zeker als ze nog allemaal gestukt moet worden.
Is dat zo? Houten latjes kosten een paar euro, gipsplaten ook en stucen is een paar m2. Voor € 20,- per m2 moet je wel klaar zijn, dus alles bij elkaar moet het te doen zijn voor minder dan € 300,- (mits je zelf bouwt natuurlijk!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:18
Vanochtend langs geweest bij KVIK, erg prettig gesprek gehad. Keuken zoals besproken;

Kookeiland 2,40m bij 1,20M. 1x brede lade 120cm. 1x kast 60cm en 1x vaatwasser. Achterkant van eiland 2x brede lades van 120cm
1x hoge kast plank
1x hoge kast oven met planken
1x hoge kast combi magentron met planken
1x hoge kast koelkast
Merk van kast is mij onbekend maar voelt wel erg degelijk. Zie: hier
Aanrechtblad composiet 6CM dik.

Apparatuur:
Kookplaat AEG HK854870FB
Afzuigkap AEG X91384MI02
Solo oven AEG KPK742220M
Combi magnetron AEG KMK761000M
Vaatwasser AEG FSE62700P
Koelkast SIEMENS KI40FP60
Quooker flex

Opbouw kosten:
Kasten 5500 EUR
Aanrecht: 3805 EUR(incl wasbak)
Apparatuur: 4750 EUR(was nu actie waarbij ik 1500 euro korting zou krijgen, prijs was 6250)
Quooker: 1195 EUR
Montage 2000 EUR

Prijs:17.250 EUR

Apparatuur lijkt prima geprijst, via keukenloods kom ik ongeveer op hetzelfde uit. Twijfel alleen over de kosten van de kasten en het blad, montage lijkt mij ook vrij fors

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 14:19

JB

Cédric roelt!

2000 euro voor montage? Dat is echt veel te veel!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
JB schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:05:
Inderdaad, ik betaal 1100 voor montage en heb meer kasten en meer apparatuur. Ik zou zeggen: als het gehalveerd wordt is het goed. Verder is prijs denk ik niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

thijskl schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:49:
Vanochtend langs geweest bij KVIK, erg prettig gesprek gehad. Keuken zoals besproken;

Kookeiland 2,40m bij 1,20M. 1x brede lade 120cm. 1x kast 60cm en 1x vaatwasser. Achterkant van eiland 2x brede lades van 120cm
1x hoge kast plank
1x hoge kast koelkast

Apparatuur:
Kookplaat AEG HK854870FB
Afzuigkap AEG X91384MI02
Solo oven AEG KPK742220M
Vaatwasser AEG FSE62700P
Quooker flex

Opbouw kosten:
Kasten 5500 EUR
Apparatuur: 4750 EUR(was nu actie waarbij ik 1500 euro korting zou krijgen, prijs was 6250)
Montage 2000 EUR

Apparatuur lijkt prima geprijst, via keukenloods kom ik ongeveer op hetzelfde uit. Twijfel alleen over de kosten van de kasten en het blad, montage lijkt mij ook vrij fors
Aparatuur is redelijk scherp qua prijs volgens mij als ik zo even 123 vergelijk zie ik dat je ongeveer rond de 5/5500 euro uit komt voor alles exclusief de Quooker (zorg dat je het nieuwste model krijgt voor dat geld)) Het blad vind ik erg duur voor het relatief kleine stukje dat je nodig hebt verder realiseer je wel dat je geen 6cm dik massief blad krijgt maar gewoon 2cm dik en een randje van 6cm. (sommige mensen schijnen daar ooit boos om te zijn geworden want ze hadden 6cm dik beloofd :D) Prijs van de kasten vind ik aan de hoge kant gezien je niet echt veel lades hebt. En de montage tja dat krijg je bij een toko aks Kvik daar betaal je er voor om de kastjes eerst in elkaar te laten zetten en dan betaal je ook nog om de keuken te laten monteren.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 15:56
thijskl schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:49:

1x hoge kast plank
1x hoge kast koelkast

Apparatuur:
Kookplaat AEG HK854870FB
Afzuigkap AEG X91384MI02
Solo oven AEG KPK742220M
Vaatwasser AEG FSE62700P
Quooker flex

Opbouw kosten:
Kasten 5500 EUR
Montage 2000 EUR

Ziet er netjes uit. Opstelling vergelijkbaar met die van ons denk ik. Heb je een 3D tekening? Zag wel een aantal tekeningen voorbij komen, weet alleen niet welke je nu gekozen hebt :)

Net als de anderen vind ik de montage erg hoog.

Je kiest een solo oven en een combi-oven, zit er nog ruimte in het budget voor een combi-oven met stoomfunctie? Wij hebben ook alles van AEG en de combi-oven die jij hebt en deze KSK792220M.

Is er een reden waarom je voor een keramische kookplaat gaat i.p.v. inductie?

Zou je niet liever een inbouw afzuigunit willen hebben bij een eiland i.p.v. zo'n lomp ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:18
Shunt schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:05:
[...]

Aparatuur is redelijk scherp qua prijs volgens mij als ik zo even 123 vergelijk zie ik dat je ongeveer rond de 5/5500 euro uit komt voor alles exclusief de Quooker (zorg dat je het nieuwste model krijgt voor dat geld)) Het blad vind ik erg duur voor het relatief kleine stukje dat je nodig hebt verder realiseer je wel dat je geen 6cm dik massief blad krijgt maar gewoon 2cm dik en een randje van 6cm. (sommige mensen schijnen daar ooit boos om te zijn geworden want ze hadden 6cm dik beloofd :D) Prijs van de kasten vind ik aan de hoge kant gezien je niet echt veel lades hebt. En de montage tja dat krijg je bij een toko aks Kvik daar betaal je er voor om de kastjes eerst in elkaar te laten zetten en dan betaal je ook nog om de keuken te laten monteren.
Ik begreep dat hij maar 2cm dik is met een rand van 6cm, dit heeft kvik ook netjes verteld. Ik vind het erg lastig inschatten wat de prijs dan moet zijn voor de kasten, wat vindt jij dan?
ollie_1982 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:35:
[...]

Ziet er netjes uit. Opstelling vergelijkbaar met die van ons denk ik. Heb je een 3D tekening? Zag wel een aantal tekeningen voorbij komen, weet alleen niet welke je nu gekozen hebt :)

Net als de anderen vind ik de montage erg hoog.

Je kiest een solo oven en een combi-oven, zit er nog ruimte in het budget voor een combi-oven met stoomfunctie? Wij hebben ook alles van AEG en de combi-oven die jij hebt en deze KSK792220M.

Is er een reden waarom je voor een keramische kookplaat gaat i.p.v. inductie?

Zou je niet liever een inbouw afzuigunit willen hebben bij een eiland i.p.v. zo'n lomp ding?
Klopt, eerder is er een tekening voorbij gekomen van een schiereiland, dit is iets gewijzigd. Zal later deze week even een 3d plaatje toevoegen.
Heb momenteel een stoom oven van AEG, echter gebruik de stoom functie nooit. Woon samen met vriendin en twee kids en heb dan teveel groente/aardappelen om te stomen, twee geprobeerd maar lijkt niet goed te werken.

Het is keramisch geworden omdat we dat nu ook hebben, moet wel eerlijk bekennen dat nagenoeg iedereen inductie adviseert. We gaan binnenkort even bij vrienden kijken die inductie hebben.

Afzuigkap zie ik ook inderdaad liever in een afzuigunit alleen wil de vriendin thuis geen verlaagd plafond, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Shunt schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:05:
[...]

exclusief de Quooker (zorg dat je het nieuwste model krijgt voor dat geld)
Het gaat om een Flex, wat bedoel je met nieuwste model (behalve de zwarte überdure)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Laatst online: 20:49
JB schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:05:
Bij Kvik betekent montage volgens mij ook het in elkaar zetten van 'bouwpakket', als je het zelf wilt doen krijg je geen kastjes, maar alle losse onderdelen (a la IKEA). Daardoor is de standaard montagepost een stuk hoger als bij kant en klare keukenkasten. Ik zou wel proberen daarop af te dingen inderdaad, maar dit als sidenote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Reinier schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:35:
[...]

Het gaat om een Flex, wat bedoel je met nieuwste model (behalve de zwarte überdure)?
Ik dacht dat het vorige model de pro (3) ook flex heten dus vandaar mijn verwarring.
Maar Flex is inderdaad het nieuwe model. Bij een offerte van een vriend hadden ze "stiekem" het oude model er op gezet terwijl ze afgesproken hadden het nieuwe model te leveren. (natuurlijk wel tegen de prijs van flex).

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Shunt schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:34:
[...]

Ik dacht dat het vorige model de pro (3) ook flex heten dus vandaar mijn verwarring.
Maar Flex is inderdaad het nieuwe model. Bij een offerte van een vriend hadden ze "stiekem" het oude model er op gezet terwijl ze afgesproken hadden het nieuwe model te leveren. (natuurlijk wel tegen de prijs van flex).
Dat is wel nasty zeg.
De prijs hangt natuurlijk ook erg af van de gekozen boiler en het materiaal (chroom, RVS, zwart, etc.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:23

PoweRoy

funky!

thijskl schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:12:
[...]

Het is keramisch geworden omdat we dat nu ook hebben, moet wel eerlijk bekennen dat nagenoeg iedereen inductie adviseert. We gaan binnenkort even bij vrienden kijken die inductie hebben.
Keramisch is oude meuk ;) inductie is veel sneller en veiliger. De glasplaat wordt veel minder warm en koelt heel snel af. Ideaal met kinderen (of onvoorzichtige volwassenen).

Snelheid is vooral gemak, snel bakken of water koken. Kookt het over kan je de stand gelijk lager zetten terwijl bij keramisch het niet gelijk afkoelt en dus nog steeds overkookt.

Hiervoor gas gehad maar dat was altijd gekloot met de juiste stand zoeken. Paar jaar inductie gehad, wil niks meer anders. Nu nieuw huis met antieke keramische plaat, irritant en gevaarlijk. Als de aanbouw met keuken klaar is ben ik blij, weer fatsoenlijk koken.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Inductie is idd een no-brainer...als je dat eenmaal hebt, zul je je afvragen waarom je uberhaupt keramisch hebt overwogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik kan echt nul voordelen van keramisch bedenken eigenlijk?
Vergeleken met inductie that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Reinier schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:48:
Ik kan echt nul voordelen van keramisch bedenken eigenlijk?
Vergeleken met inductie that is.
Dat je oude pannen die krom getrokken zijn of gewoon niet op inductie werken mee kunt nemen.
Dat is ongeveer het enige wat ik kan bedenken.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
Shunt schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:11:
[...]

Dat je oude pannen die krom getrokken zijn of gewoon niet op inductie werken mee kunt nemen.
Ik heb ergens gelezen dat je pan dan wel heel erg krom moet zijn voordat het niet werkt.

daarnaast zijn er eventueel ook een soort tussenplaatjes te koop zodat je je oude pannen die echt niet geschikt zijn voor inductie nog kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Snowhite0901 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:12:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat je pan dan wel heel erg krom moet zijn voordat het niet werkt.

daarnaast zijn er eventueel ook een soort tussenplaatjes te koop zodat je je oude pannen die echt niet geschikt zijn voor inductie nog kan gebruiken.
Klopt maar in de winkel kunnen ze nogal doen alsof een pan die ooit op het vuur gestaan heeft NOOOOOIT meer zal werken op inductie. Dus je MOET wel een nieuwe set kopen hint hint hint hier heb je een mooie. :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

De 20 jaar oude pannen (16 jaar op gas gebruikt) van mijn ouders doen het nog prima op inductie.
Tefal koekenpannetjes doen het vaak niet meer. Als je pan een dikke bodem heeft wil het vaak wel.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik doe het nu noodgedwongen tijdelijk op een zespits Boretti ( :P ) dus hopelijk blijven mijn pannetjes het doen straks op de nieuwe flexinductieplaat. Hoewel, zo niet... mooie reden om iets nieuws aan te schaffen. Het kost nu toch al tienmiljoenmiljard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

jeka schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:21:
De 20 jaar oude pannen (16 jaar op gas gebruikt) van mijn ouders doen het nog prima op inductie.
Tefal koekenpannetjes doen het vaak niet meer. Als je pan een dikke bodem heeft wil het vaak wel.
De goedkope (aluminium) pannetjes van tefal doen het nooit op inductie want aluminium:D.
Alleen de duurdere lijn heeft volgens mij een plaat van ijzer waardoor ze wel werken op inductie.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Shunt schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:11:
[...]

Kromme pannen werken prima op inductie, ze werken niet op een keramische plaat, aangezien je daar goede contactoppervlakte nodig hebt. Daarom werkt een ronde wok met een wokstandaard ook op een inductieplaat. Enige voordeel van keramisch koken is dat niet magnetische pannen er ook op werken en dat het iets goedkoper is. Als je een keus zou moeten maken is het eigenlijk alleen gas versus inductie. Beide hebben hun voor- en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
Shunt schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:26:
De goedkope (aluminium) pannetjes van tefal doen het nooit op inductie want aluminium:D.
Alleen de duurdere lijn heeft volgens mij een plaat van ijzer waardoor ze wel werken op inductie.
Volgens mij zijn de meeste pannen inmiddels geschikt voor inductie. De penetratiegraad van inductie is inmiddels dusdanig dat je het als fabrikant niet kan veroorloven dat je pannen er niet op werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
bizar wij hebben zo'n BK wokarang maar die blijken dus niet allemaal geschikt te zijn...beetje zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Nadeel van aluminium inductiepannen dat ze een hele dikke bodem hebben. Daarmee zijn ze veel minder geschikt voor gas, omdat je voor niks die dikke bodem aan het verwarmen bent. Je raakt ook de snelheid kwijt om de pan temperatuur snel te wijzigen. Dat is nou juist het grote voordeel van gas en inductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wij zijn bezig met een nieuwbouwwoning welke wordt opgeleverd zonder keuken.

We hebben nu een gesprek gehad met de projectleverancier en een andere keukenboer (Mandemakers keukens). Bij Mandemakers overall kortingsborden in de winkel, maar helaas dat gold niet voor de keuze van ons want daar was al 25% vanaf :?. Alleen de prijs kon hij nog niet geven, pas bij een volgende afspraak.. je begrijpt, die ziet ons nooit meer terug. We hebben die man nog wel vriendelijk bedankt voor het meedenken overigens.
Bij de projectleverancier an sich wel een goed gevoel over, maar ook daar kon nog niets over de prijs worden gemeld..
Ik vraag me af of er leveranciers van keukens zijn waarbij je gewoon een eerlijke prijs betaald en niet waar je langer bezig bent met onderhandelen dan inhoudelijk over de keuken praten.

We zijn op zoek naar een kwalitatief goede keuken, met degelijke kastjes en Siemens apparatuur (of vergelijkbaar) met een composiet of granieten keukenblad. Tips zijn welkom :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Dan moet je naar een keuken leverancier die netto prijzen hanteert zoals superkeukens, ikook, bemmel en kroon etc. Daar valt weinig te onderhandelen, hoogstens wat korting maar dat wordt direct gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rspoe schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:33:
Heeft iemand ervaring met de airforce inductiekookplaat? Deze heeft een geïntegreerd afzuigsysteem en wordt verkocht bij Super Keukens:

[afbeelding]
Geen ervaring mee, wel een mening als dat mag. Ik heb deze kookplaat ook overwogen, maar ben toch wel bang voor vuil/etenswaar in het rooster. Dan wel also er eens wat overkookt.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Sport_Life schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:26:
Ik vraag me af of er leveranciers van keukens zijn waarbij je gewoon een eerlijke prijs betaald en niet waar je langer bezig bent met onderhandelen dan inhoudelijk over de keuken praten.

We zijn op zoek naar een kwalitatief goede keuken, met degelijke kastjes en Siemens apparatuur (of vergelijkbaar) met een composiet of granieten keukenblad. Tips zijn welkom :).
Ga eens praten met Bruggink in Heelweg:
http://www.bruggink-bv.nl/

Helaas vonden we de keukenkastjes minder mooi dan die van Ikea dus het worden Ikea kastjes en frontjes, met een blad, apparatuur, spoelbak, etc, van Bruggink. :) (Onderdeel van een groter project, we willen de keuken, badkamer en toilet in 1x aanpakken inclusief verbouwing van de ruimtes en het vervangen van de achterpui.)

Ontzettend fijn bedrijf. Nemen ruim de tijd voor je en geven goed advies. Doen ook alles zelf. (Ze bouwen complete huizen en schuren.) Mijn schoonouders hebben daar ook hun keuken en badkamer vandaan, zijn wij er bij gekomen ook al wonen we praktisch aan de andere kant van het land.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

We hebben nu een gesprek gehad met de projectleverancier en een andere keukenboer (Mandemakers keukens). Bij Mandemakers overall kortingsborden in de winkel, maar helaas dat gold niet voor de keuze van ons want daar was al 25% vanaf :?. Alleen de prijs kon hij nog niet geven, pas bij een volgende afspraak.. je begrijpt, die ziet ons nooit meer terug. We hebben die man nog wel vriendelijk bedankt voor het meedenken overigens.
Bij de projectleverancier an sich wel een goed gevoel over, maar ook daar kon nog niets over de prijs worden gemeld..

Zoals al aangegeven inderdaad de standaard formules van DMG vermijden want dat is stunten met nep korting en nog genaaid worden op prijs. In welke regio ben je op zoek?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Z___Z schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:34:
Nadeel van aluminium inductiepannen dat ze een hele dikke bodem hebben. Daarmee zijn ze veel minder geschikt voor gas, omdat je voor niks die dikke bodem aan het verwarmen bent. Je raakt ook de snelheid kwijt om de pan temperatuur snel te wijzigen. Dat is nou juist het grote voordeel van gas en inductie.
Aluminium inductiepannen? 😅

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Z___Z schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:34:
[...]

Kromme pannen werken prima op inductie, ze werken niet op een keramische plaat, aangezien je daar goede contactoppervlakte nodig hebt. Daarom werkt een ronde wok met een wokstandaard ook op een inductieplaat. Enige voordeel van keramisch koken is dat niet magnetische pannen er ook op werken en dat het iets goedkoper is. Als je een keus zou moeten maken is het eigenlijk alleen gas versus inductie. Beide hebben hun voor- en nadelen.
Kromme pannen werken slecht op inductie omdat daar juist een contact oppervlakte nodig is....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Is niet echt on topic, maar aluminium pannen hebben dus die dikke bodem omdat daar een plaat in zit die magnetisch is en daarom werkt op inductie.

Inductie heeft juist geen contact nodig en werkt daarom heel goed met kromme pannen. Contact is juist nodig bij keramisch omdat daar de hitte via contact wordt overgebracht van de kookplaat naar de pan. Inductie werkt contactloos. Je kan bijvoorbeeld een theedoek tussen je pan en kookplaat neerleggen en de pan wordt nog steeds net zo snel warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:27

Kan niet opmaken uit je verhaal waar je vandaan komt maar wij hebben onze keuken bij Akzent in Nordhorn, Duitsland gekocht. Zeer te spreken over.

Pagina: 1 ... 21 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1