Sten2017 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 17:40:
Hierbij mijn eerste 3d tekening.
Het eiland is 2,45 mtr lang en 96 cm breed. Kastopstelling is 4x 60 cm plus een nis van 86 cm.
Zit bij: quooker, 2 ovens, koelkast, vaatwasser, inductie kookplaat en afzuiging, 4 cm graniet werkblad. Niet echt iets spannends dus. Het eiland is mat wit en de kasten aan de zijkant zijn in hout look, kleur grijs. We hebben voor deze afzuiging gekozen, omdat deze vorm het beste afzuigt (denken we). Apparatuur wordt denk ik of Siemens Studioline of Neff.
Wat vinden jullie?
Excuus voor de wat grote en niet helemaal fijne afbeelding.
[
afbeelding]
Gave keuken Stent!!!
Mat wit eiland, hmmmm, nog niet zo gezien. Wel super mooi zeg.
Wij hebben hem zoals je eerder hebt gezien hetzelfde: mat grijze kastenwand, wit eiland. Maar dan hoogglans. Mss idee om deze toch mat wit te doen inderdaad.
Afzuigkap: ik zou hem in het plafond plaatsen met een koof erom heen. Desnoods wat diepere koof (niet storend als het wit is).
Als je de koof aan alle 4 de randen een centimeter of 2-3 lager uit laat komen, creeer je een soort van opvangrand waardoor condens niet zo makkelijk langs je afzuigkap trekt.
Kijken naar de afzuigcapaciteit van de afzuigkap is het beste denk ik. Van ABK hebben ze zulke afzuigkappen met een capaciteit van meer dan 1000m3/uur
AEG heeft ook sterkere, maar dan met een externe motor.
Keramiek blad: wij zitten nu ook op keramiek, alhoewel andere keukenleverancier composiet aanraden. Keramiek schijnt echt het sterkst te zijn, alleen met het risico als je er met een pan tegenaan tikt, er wel gelijk een flink hapje uit kan zijn. Zou bij composiet minder het geval zijn. Elders werd ons aangeraden om die reden de rand wat af te laten hoeken, zodat je geen 90graden hoek hebt.
Keramiek schijnt beter tegen warmte te kunnen dan composiet.
Keramiek schijnt niet te verouderen qua kleur/glans/krassen tov composiet. Je schijnt dit met een jaar of 15-20 wel te kunnen zien tov derest v je keuken.
Voor ons tot dusver geen probleem, willen nog steeds voor keramiek gaan
:-D
Hoe hoog heb je de ovens nu gesitueerd? Wij hebben her en der deze op een hoogte van 1 meter tot 1.10 gezien en dat werkt toch wel erg prettig hoor. Je kijkt net wat makkelijker in de oven, kunt het gemakkelijker eruit halen en vond het ook wat mooier ogen.
Achterzijde van het eiland heb je nu een deel open gelaten voor 1 of 2 barkrukjes? Leuk.
Kunt tzt altijd deze nog vervangen voor kastdeurtjes en plankjes. Zo gedaan lijkt me. Bij 2 anderen gemerkt dat ze deze hoek nagenoeg niet gebruiken en er ook kastruimte van gaan maken.
Heb je nog een andere afbeelding voor de beeldvorming van de kleuren?
Super mooie keuken verder!!