Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:51
JvS schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:06:
[...]

Ik vraag het me af. Ik had een 4meter 12mm massief keramisch werkblad van Neolith met een diepte van 60cm met spoelbak en kraangaten plus 7cm smetplinten (4,6m) voor 2200 euro.

Ze hadden vast nog marge, maar het was al 1500 euro goedkoper dan bij Kvik :). Waar heb jij je offerte vandaan? Ik bij werkbladkopen.nl
Ik had de prijs (ook? werkbladkopen.nl bestaat niet) van werkbladenkopen.nl, was wel een 26mm opgedikt werkblad. Dan ga ik er vanuit dat van de prijs niet veel meer af zal gaan. Zal zodra de vloer in mijn woning ligt beginnen met uitzoeken van een keuken en dan ook zien of er in mijn budget ruimte is voor zo'n keramisch werkblad. Het lijkt mij op zich de investering wel waard, zeker als ik zie hoe snel het Ikea werkblad van mijn ouders is verpauperd. Dat was er dan ook door een amateur ingezet, de naden in de hoek (overgang) begonnen al na een jaar op te zetten door vocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:18

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Er zijn een paar mensen die sinds gister wat langer op hun keuken moeten wachten :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ENMido8UCzesiZIMBwlbQYoG/full.jpg

Ding lag op zijn kant, komende vanaf de A1 de A30 op.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkenist
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-09 15:04
Iemand hier ervaring met houten werkbladen? Ik overweeg eiken geolied, zoiets als dit: http://www.kvik.nl/p/prod...bladen/massief-hout-c-181

Supermooi, lekker massief, maar ik vraag me af hoe het zich houdt in de praktijk. Als je de boel goed hebt geolied kan het vast wel wat hebben, maar stel je gooit er een glas wijn overheen... Ook kan ik me voorstellen dat het wat sneller beschadigd (butsjes, groeven, etc.) maar dat hoort er wat mij betreft bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Dat is een flinke stapel keukenonderdelen op de andere weghelft :)

Vrienden van me hebben een houten werkblad maar dan met een paar lagen botenlak erop. Ik vind dat echt super fijn werken. Een bord of glazen schaal op een keramisch/composiet blad zetten? Brrr! Altijd het idee dat ik die dingen dan sloop :)

Hout is wat dat betreft een heel stuk vriendelijker. De gelakte variant kon echt alles hebben wat wijn/vet/etc betreft. Nadeel is dat je er waarschijnlijk geen gloeiend hete pan op moet zetten. Maar een pan van 100 graden moet wel even kunnen lijkt me.

Een blad dat geolied is kan wat temperatuur betreft waarschijnlijk meer hebben, maar meer onderhoud en idd meer kant op vlekken lijkt me. Helaas geen ervaring mee, lijkt me super mooi/prettig verder.

[ Voor 15% gewijzigd door bartvb op 23-05-2017 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warcow
Dat trae lyx 2 componentenspul heb ik in mijn keuken ook gedaan op de wand die doorloopt in mijn huiskamer. Is wel een stukje donkerder geworden dan alleen de saus die ik had (spacious grey). En met de roller geverfd zie ik nu wel banen als het zonlicht er op schijnt die ik eerder niet zag. Het is er bij mij iets minder mooi op geworden maar alsnog acceptabel en nu hoef ik niet te tegelen in de keuken. Staat denk ik wat mooier met een keuken die overloopt in de huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

@warcow Ja was dezelfde leverancier. Bij mij wilden ze qua onderhandeling nog wel een beetje afronden, maar dat was het dan ook wel :). Mijn prijs was inclusief inmeten en plaatsen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Bokkie schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 07:33:
Ja, als je niet zeker weet dat je dat spul wil, zou ik eerst gewoon Sigma pearl clean oid erop doen.

Twee componenten spul is namelijk redelijk permanent :P Het is gewoon betonverf wat ze zeg maar ook in een autowerkplaats op de vloier smeren.Dus dan weet je meteen wat het kan verdragen en hoe het uithard
Heb een speciaalzaak gebeld waar ze Traelyx adviseren (1e pagina Google search resultaten, zonder namen te noemen). De meneer aan de telefoon beweerde dat Traelyx natural finish probleemloos overschilderbaar is, zeker als je eerst weer een soort van voorstrijk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 19:24

Reinier

\o/

JB schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:13:
- Quooker Fusion Provaq 3
- 1x Siemens Studioline CM836GPS1 Combi-oven
- 1x Siemens Studioline CS856GPS1 Stoomoven
- 2x Siemens koelkast KI18RV62
- 1x Siemens vaatwasser SN636X03IE
- 1x Siemens afzuigkap LC97BA532
- 1x Siemens Studioline EX877LYE3E inductiekookplaat
Ha, we hebben dezelfde smaak. Niet alleen qua auto maar ook qua keukenapparatuur :)
Althans ongeveer. Als heteluchtoven met magnetron heb ik een exemplaar met pyrolyse op m'n wishlist (CM876GBS1). En je kiest betrekkelijk eenvoudige koelkasten :)

Trouwens, waarom kost de tekst "StudioLine" op een kookplaat ongeveer € 900? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:19

JB

Cédric roelt!

@Reinier Haha geen idee! Ik wil er ook niet meer over nadenken :+ Het was binnen ons gestelde budget en de koelkasten, tja een koelkast is een koelkast (ik betaal 516 euro voor die 2 koelkasten)? Geen idee eigenlijk. Heb die types niet eens opgezocht. Is er ook een Studioline koelkast ja :? En betaal je dan ook "900 euro" extra?

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 26-05-2017 16:28 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Iets minder dan 900 euro maar ja, als je er twee nodig hebt ;)

Zelf vind ik tiptoetsjes/elektronische temperatuurregeling wel handig. Maar verder vind ik een koelkast het minst boeiende ding in een keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:27

Shunt

Boe

Reinier schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 16:12:
[...]

Ha, we hebben dezelfde smaak. Niet alleen qua auto maar ook qua keukenapparatuur :)
Althans ongeveer. Als heteluchtoven met magenetron heb ik een exemplaar met pyrolyse op m'n wishlist (CM876GBS1). En je kiest betrekkelijk eenvoudige koelkasten :)

Trouwens, waarom kost de tekst "StudioLine" op een kookplaat ongeveer € 900? :)
Omdat dit een kook plaat is met 100% flex zones en volgens mij ook fijnere afregeling per zone.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:37
Bakkenist schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:12:
Iemand hier ervaring met houten werkbladen? Ik overweeg eiken geolied, zoiets als dit: http://www.kvik.nl/p/prod...bladen/massief-hout-c-181

Supermooi, lekker massief, maar ik vraag me af hoe het zich houdt in de praktijk. Als je de boel goed hebt geolied kan het vast wel wat hebben, maar stel je gooit er een glas wijn overheen... Ook kan ik me voorstellen dat het wat sneller beschadigd (butsjes, groeven, etc.) maar dat hoort er wat mij betreft bij.
Ik, een paar jaar terug uit budget overweging gegaan voor een massief beuken werkblad. Nog geen seconde spijt van gehad en over een paar maanden maak ik er weer een voor in onze nieuwbouw woning. Ik haal een kaal blad bij de groothandel en frees daar zelf een (onderbouw) spoelbak in. Ik heb een paar jaar terug €200 betaald voor 5m beuken van 4cm dik, gewoon een grap vergeleken wat je bij een keukenzaak betaald.
Een paar dingen die ik je kan aanraden:

- zet de kraan nooit op het hout, dat gaat altijd fout. Rondom de kraan blijft het altijd nat als je de keuken normaal gebruikt. Toplaag wordt slecht, vochtgehalte in het hout neemt toe en dan begint de rot/schimmel. Altijd kiezen voor een spoelbak met een 'vleugel' waar de kraan op staat

- ga niet voor lak maar voor een afwerking die kan ademen. Als je bijv botenlak gebruikt en er komt een beetje vocht onder (bijv een mes laten vallen en er zit een klein gaatje in de lak) gaat het drama beginnen. Gebruik een olie of bijv een hardwax. Ik ben zelf begonnen met olie maar de waterbestendigheid vond ik niet afdoende. Daarna overgestapt op osmo hardwax en dat werkt perfect. Supertaai, niet direct een ramp als er iets heets op komt, makkelijk plaatselijk repareren in geval van schade (itt tot lak) en prachtig water/vuilafstotend als je regelmatig de onderhoudswas aanbrengt.

- zorg voor goede vochtbescherming boven de deur van de vaatwasser en bij voorkeur de deur niet op een kiertje zetten als hij net klaar is

- zorg voor voldoende stalen U profielen onder in het blad ter voorkoming van kromtrekken, met name naast de kookplaat en boven de vaatwasser

[ Voor 6% gewijzigd door leecher op 27-05-2017 10:45 ]

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-11-2023
Laatste loodjes hier. Muur met glasvlies vandaag voor 3e keer in sigma Pearle. Betonvloertijd is gestort gisteren. Laatste aansluiting luchtafvoer nog maken en stopkontakten. Maandag wordt alles geleverd en dinsdagmiddag of woensdag morgen start montage nieuwe keuken. Spannend!!! Wordt het zo we het in gedachten hebben? Ben stof en bouwspullen na 2 weken nu ook wel zat 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-08 09:26

WNT

Daarna overgestapt op osmo hardwax en dat werkt perfect. Supertaai, niet direct een ramp als er iets heets op komt, makkelijk plaatselijk repareren in geval van schade (itt tot lak) en prachtig water/vuilafstotend als je regelmatig de onderhoudswas aanbrengt.
Hoe vaak zet je het opnieuw in de was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Kwam vandaag dit tegen in de bauhaus Groningen voor wie nog goedkope b-merk keukenapparatuur zoekt:
https://nl.pepper.com/aan...apparatuur-exquisit-43352

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Shunt schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 08:28:
[...]

Omdat dit een kook plaat is met 100% flex zones en volgens mij ook fijnere afregeling per zone.
Ja klopt, maar als je de twee platen in de twee linkjes vergelijkt zie je niet veel verschil. Inmiddels heb ik een offerte voor de StudioLine-variant voor adviesprijs minus € 900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:37
WNT schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 11:45:
[...]

Hoe vaak zet je het opnieuw in de was?
In de hardwax als het nodig is, in onderhoudswas als ik er niet te lui voor ben (denk eens per maand gemiddeld). Laatste keer dat ik de hardwax heb gedaan is denk ik 3 jaar terug en eigenlijk moet ik er eens een nieuwe laag op zetten.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met ballarina keukens? En voortman als keukenhandelaar?
We zijn ons aan t orienteren en schrokken nogal vd prijs. 33k😳 Wel miele apparatuur voor ongeveer 12k maar dan vind ik de keukenkastjes wel erg duur. Iemand tips?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2017 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:01:
Heeft iemand ervaring met ballarina keukens? En voortman als keukenhandelaar?
We zijn ons aan t orienteren en schrokken nogal vd prijs. 33k😳 Wel miele apparatuur voor ongeveer 12k maar dan vind ik de keukenkastjes wel erg duur. Iemand tips?
Als ze 33k roepen is 10k waarschijnlijk realistischer in deze boevensector ;)

Ik heb volgens mij 6 jaar een Ballerina-keuken gehad. Dat wil zeggen een IQ-keuken van Eigenhuis wat een rebranded Ballerina (b)leek te zijn. Niet 100% zeker.
Kwaliteit vond ik wel OK, maar ik heb vandaag naar Häcker Systemat-keukens gekeken en die waren wel een slag beter. Fronten zagen er beter/netter uit, ook de goedkopere varianten (heb het Resopal van Ballerina nooit fraai gevonden). Korven en lades liepen beduidend soepeler en stiller.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:22
Afgelopen week bij keukenkampioen in Utrecht geweest om wat inspiratie op te doen voor onze nieuwe keuken. Dat bezoekje heeft mij weer eens bevestigd dat ik daar echt nooit mijn keuken zou kopen. Meteen een paar verkopers in je nek, opdringerig en echt totaal niet mijn type winkel :x. Blij dat we gewoon naar een eenpitter gaan met een kleine tent die goede referenties heeft. Voelt zoveel beter, het zal wellicht duurder zijn maar dat ben ik echt wel bereid te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:54
Zonder iets af te willen doen aan alle negatieve verhalen over keukenzaken uit de DMG groep wil ik hier toch even een positieve ervaring ventileren.

Wij hebben ons bij een viertal verschillende zaken laten voorlichten, alle eerst zonder budget te noemen. Uiteindelijke opstelling is een mix geworden van de diverse ideeën die zijn aangedragen.
Heb bij elke zaak meteen duidelijk gemaakt dat ik oriënteerde en niet geinteresseerd was in koopdruk en bij alle 4 die ook niet ervaren.

Uiteindelijk natuurlijk wel de standaard rondes moeten maken om de prijs omlaag te krijgen maar heel tevreden uiteindelijk uitgekomen bij de keukenkampioen. Heb niet de 4 partijen tegen elkaar uitgespeeld maar wel een duidelijke prijs van mijn kant neergelegd en die kon KK met de hoogste "waarde"(apparatuur, opstelling en achterwand) leveren.

Even nog geen positieve recenties op qasa of andere sites want moet natuurlijk eerst maar zien hoe de levering gaat maar dat had bij alle leveranciers van toepassing geweest.

Ter indicatie. Bij KVIK (zogezegd geen korting mogelijk, maar ook daar kan je onderhandelen) begon de prijs op 20.4K. UIteindelijk bij KK geslaagd voor 17 K (eerste prijsindicatie met standaard kortingsactie was 24 K).

Ik zal vast niet het onderste uit de kan hebben gehaald maar ben wel tevreden met deze prijs voor de door mij gekozen keuken en belangrijk om hier toch even op te noemen is dat we wel 6 keer intensieve tijd van de verkoper hebben gebruikt zonder dat er ooit enige druk op ons werd gezet.

Zal wel verkoper afhankelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:28
Ik wil in mijn nieuwe keukenblok een 5/6 pits inductie plaat met ingebouwde afzuiging. Ik kan echter nergens zo'n plaat vinden. Het is allemaal 4 pit met afzuiging. Iemand een idee of ze uberhaubt te krijgen zijn?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchumiFAST
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 21:57
artbij schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:06:
Ik wil in mijn nieuwe keukenblok een 5/6 pits inductie plaat met ingebouwde afzuiging. Ik kan echter nergens zo'n plaat vinden. Het is allemaal 4 pit met afzuiging. Iemand een idee of ze uberhaubt te krijgen zijn?
Bij Siemens hebben ze een aantal platen met een geïntegreerde afzuiging. Deze hebben FlexInduction, dus geen vaste pits. Geen idee of je dit groot genoeg vindt?

Adviesprijs is €4000, maar momenteel loopt een cashback van €500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
SchumiFAST schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:48:
[...]

Bij Siemens hebben ze een aantal platen met een geïntegreerde afzuiging. Deze hebben FlexInduction, dus geen vaste pits. Geen idee of je dit groot genoeg vindt?

Adviesprijs is €4000, maar momenteel loopt een cashback van €500.
Dat is zeker mooi spul, maar het formaat van de kookplaat is nog steeds eigenlijk maar 4 pits. Weet niet hoe het in de praktijk werkt met die zones,

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Wij hebben ze niet gevonden. Zelf vonden we inbouw afzuiging ook gewoon niet fijn werken. Is het echt niet mogelijk om gewoon een zwevend plafond te maken of een eiland afzuiging? Dan heb je namelijk keuze genoeg in 5 pit inductie. 6 zul je niet erg veel tegen komen dan in ieders geval Al zeker niet zonder 3fase.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Ik wil in mijn nieuwe keukenblok een 5/6 pits inductie plaat met ingebouwde afzuiging.
Maak je het jezelf dan niet heel moeilijk?

Waarom geen inductiekookplaat en losse werkbladafzuiging? Dan heb je meer keuze en meer flexibiliteit en zou me niet verbazen als het nog goedkoper is ook. Verder nog makkelijker met vervangen ook. Heb het idee dat vooral in de afzuighoek nog wel het e.e.a. te verbeteren is.

Erg benieuwd naar praktijkervaring met werkbladafzuiging trouwens. Het ziet er echt een heel stuk beter uit, maar de grote vraag is of het ook echt goed (en stil) kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
@Shunt @bartvb

Het is heel stil te plaatsen, je kunt nl de motor in je kruipruimte oid doen, dan hoor je er bijna niets van.

Lossen afzuigunits zijn echt duur. Tussen de 2,5 en 3k. Dus totaal duurder verwacht ik dan een totaaloplossing (als die bestaan).

Ik kan altijd een koof bouwen, maar dat wil ik niet, ook designkappen passen niet in mijn woning.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

artbij schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:07:
@Shunt @bartvb

Het is heel stil te plaatsen, je kunt nl de motor in je kruipruimte oid doen, dan hoor je er bijna niets van.

Lossen afzuigunits zijn echt duur. Tussen de 2,5 en 3k. Dus totaal duurder verwacht ik dan een totaaloplossing (als die bestaan).

Ik kan altijd een koof bouwen, maar dat wil ik niet, ook designkappen passen niet in mijn woning.
Ik snap het, er zijn inderdaad degelijke systemen die je onzichtbaar en stil kunt inbouwen. Echter zoals je zelf aangeeft zijn die erg duur. Je kunt tegenwoordig ook volle inbouw units kopen voor afzuiging in de basis muur kleuren. Wit zwart grijs en de duurdere merken wellicht ook in custom kleuren. Alleen de roosters vervangen is dan echt zuur moeilijk.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Hoeft geen 2,5k te kosten lijkt het?
https://www.keukenloods.nl/afzuigkappen/kookveldafzuiging
https://www.keukenloods.nl/afzuigkappen/downdraft
https://www.123apparatuur.nl/downdraft-afzuigers/cat/8
(maar relatief duur is het wel)

Hier een 6 pits opstelling met ingebouwde afzuiging :)
https://www.123apparatuur...-met-afzuiging/item/49537
Bijna 10k alleen voor je kookplaat+afzuiging. Wordt wel gratis bezorgd :j

[ Voor 3% gewijzigd door bartvb op 29-05-2017 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
bartvb schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:55:
Hoeft geen 2,5k te kosten lijkt het?
https://www.keukenloods.nl/afzuigkappen/kookveldafzuiging
https://www.keukenloods.nl/afzuigkappen/downdraft
https://www.123apparatuur.nl/downdraft-afzuigers/cat/8
(maar relatief duur is het wel)

Hier een 6 pits opstelling met ingebouwde afzuiging :)
https://www.123apparatuur...-met-afzuiging/item/49537
Bijna 10k alleen voor je kookplaat+afzuiging. Wordt wel gratis bezorgd :j
Ben bang dat je 2 van die afzuigers nodig hebt bij een brede plaat.... Daarom zo rond de 2,5 K. en die downdrafts die omhoog kunnen hoor ik slechter verhalen over.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:23

PoweRoy

funky!

1 woord: ruimte

Voor een 80 cm kookplaat met in het midden een afzuiggedeelte heb je effectief nog maar 4 pitten rondom over. Hoe wil je dat passen met 5-6 pitten? Dat past gewoon niet.

Je zou dan moeten kijken naar losse unit systemen van bv Bora, met 2 pit units
2P - A - 2P - A - 2P

Downdraft met zo'n wand worden bijna niet meer verkocht omdat die inferieur zijn vergeleken met afzuiging in t midden van de kookplaat. (Afzuigkappen etc buitenbeschouwing gelaten)

[ Voor 12% gewijzigd door PoweRoy op 29-05-2017 15:47 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Als ik naar video's kijk van kookplaat afzuiging, dan wordt ik daar niet blij van. Je ziet de damp over de handvaten trekken. Worden die dan niet heet, vochtig en vet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
De meeste video's die je vind zijn promotiefilmpjes van de fabrikant zelf. Met ideale omstandigheden en een pannetje met kokend water. Geen enorme opgave om dat af te zuigen.

Ik ben veel benieuwder wat er gebeurt als je een (net wat te hete) pan hebt met olie waar je een biefstuk in mikt. Als iemand praktijkervaringen heeft of heeft gevonden dan houd ik me erg aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
bartvb schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:40:
De meeste video's die je vind zijn promotiefilmpjes van de fabrikant zelf. Met ideale omstandigheden en een pannetje met kokend water. Geen enorme opgave om dat af te zuigen.

Ik ben veel benieuwder wat er gebeurt als je een (net wat te hete) pan hebt met olie waar je een biefstuk in mikt. Als iemand praktijkervaringen heeft of heeft gevonden dan houd ik me erg aanbevolen!
Water is lastig of te zuigen. Dus dat ze het met water doen snap ik wel is ook een steady stroom die je goed ziet.

Eerste hit op google. YouTube: Jenn-Air JX3 Downdraft Gas Cooktop

Waar ben je dan benieuwd naar met je biefstuk?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvb
Dit:
bartvb in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Steak = meer vet, meer spatten, hogere temperaturen, veel meer geur.

Nadeel van de fabrikantenfilmpjes is dat je daar alleen de optimale omstandigheden ziet. Afzuiging staat op maximaal, rustig pannetje water, leuk muziekje eronder, easy as pie. Maar geen idee hoe dat ding zich houdt als je elkaar ook wil blijven verstaan en iets meer doet dan af en toe wat rijst koken.

CNET test:
YouTube: Is downdraft ventilation a worthy upgrade?
Niet perse heel enthousiast.

[ Voor 13% gewijzigd door bartvb op 30-05-2017 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik heb een vraagje over Häcker keukens. Heeft iemand een idee wat het prijsverschil grofweg is tussen Systemat en Systemat/ART? Is greeploos (ART) (veel) duurder?
Uiteraard ga ik dit ook bij keukenzaken navragen maar was benieuwd of iemand hier er iets over kan zeggen.

Overigens vind ik het een beetje vreemd dat Häcker in de TS als middenklasser staat en Systemat als hoger segment. Immers, Systemat is van Häcker. Als bedoeld wordt: Häcker Classic = midden en Häcker Systemat = hoog, dan kan ik erin komen :)

Nog een vraag. Wat is nou een goede online 3d-keukenplanner? Ik vind de meeste echt ruk. Die van Häcker is een generieke waarvan de kasten niet overeen komen met hun eigen assortiment. Nolte is dezelfde en is ook niet goed (bijv. geen kasten van 100 of 120 cm). Alno ziet er best goed uit en genereert fraaie 3d-beelden maar de opties zijn erg beperkt (bijv. in de soorten apparatuur e.d.). Ikea werkt ook niet zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
bartvb schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:12:
Dit:
bartvb in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Steak = meer vet, meer spatten, hogere temperaturen, veel meer geur.

Nadeel van de fabrikantenfilmpjes is dat je daar alleen de optimale omstandigheden ziet. Afzuiging staat op maximaal, rustig pannetje water, leuk muziekje eronder, easy as pie. Maar geen idee hoe dat ding zich houdt als je elkaar ook wil blijven verstaan en iets meer doet dan af en toe wat rijst koken.

CNET test:
YouTube: Is downdraft ventilation a worthy upgrade?
Niet perse heel enthousiast.
Denk dat je voor je biefstuk met rondvliegend vet beter een kookcursus kunt volgen. Aantal jaar in een restaurant gewerkt en daar vliegt echt niet vet of olie met geweld door de lucht. >:)

Er zijn genoeg kookdagen bij keukenboeren toch? Laat ze maar een demonstratie geven.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvb
Haha, honderd euro in een kookcursus investeren is dus misschien ook wel een idee. Dat heb ik zo terugverdiend als ik daardoor kan volstaan met een kleinere afzuiging ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacco91
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:20
Vandaag bij de KeukenConcurrent geslaagd voor een mooie keuken. Eerder een zeer negatief gevoel overgehouden bij een DMG-zaak, maar vandaag toch terug gegaan, omdat de verkoper via via bekend was. Behoorlijke tijd gezeten, hele mooie keuken bij elkaar gekregen voor een prijs waar ik erg blij mee ben.

Laat maar weer zien dat het vooral geluk is of je bij een fijne verkoper binnenloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:23
@Jacco91 Wil je delen wat voor keuken het is geworden voor welke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 21:28

HerrJP

!!!!!

Top! een keuken topic! :)

Mijn vriendin en ik hebben een leuk oud pand gekocht in het altijd mooie Hoorn. De afgelopen weken hebben we druk gesloopt en in feite staan alleen de buitenmuren en dak nog. Nu het slopen klaar is kunnen we ons bezig houden met het uitzoeken van keukens, badkamers enz.. Leuk maar ook erg ingewikkeld!

We hebben aardig wat keukenzaken bezocht om ideeën op te doen en dus hadden we een redelijk solide verhaal toen we "voor het eggie" langs gingen.

Wat moet het worden?:
- 4x 2,25m kast langs de wand met daarin koelkast (geen combi), 60cm Stoombakoven, koffiemachine en warmhoudlade. Verder grote voorraadkast en nog wat kleine kastjes.
- Kookschiereiland 2,40m x 1,20m met spoelen, 80cm inductie en vaatwasser.

De kastenwand wordt ingegipst en iets naar voren geplaatst waardoor het lijkt alsof de kasten zweven. Het gips loopt rechts van de kast nog iets door met daarop nog een stuk werkblad voor de Kitchenaid (tja..)

Waar zijn we inmiddels op gesprek geweest:
- Sense keukens Hoorn
- Nolte Almere
- Grando Hoorn (komende vrijdag)

Gesprek bij Sense was erg relaxed. Absoluut 0,0 gepush, sterker nog, "bel ons maar als je een ei hebt gelegd".
Ze stellen greeploos hoogglans wit voor vwb de hoge kasten, een zwart eiland met beton ciré blad, een verlaagd plafond met daarin de afzuiging. Gips omlijsting en plafond zijn voor eigen kosten.

Gesprek bij Nolte begon relaxed maar werd later toch wat pushy. Nolte heeft een vergelijkbare opstelling getekend. Echter, geen verlaagd plafond maar recirculatie, werkblad van kunststof met cement erop of een werkblad van glas (prijs nagenoeg gelijk), een cement op de hoge kasten (erg gaaf en nog niet eerder tegen gekomen)

Apparatuur regel ik zelf rechtstreeks bij Bosch voor een leuke prijs dus offertes zijn ex apparatuur.
- Sense 10.3K
- Nolte 15K

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de spulletjes van Nolte tot nu toe het degelijkst vind van wat ik ben tegengekomen.

Nu heb ik dit topic vandaag heerlijk doorgespit en ben al veel wijze dingen tegenkomen maar toch zit ik nog met wat dingetjes:

- Zijn bovenstaande prijzen nou een beetje redelijk of kan hier nog veel vanaf? Nolte beweert dat zij direct een eerlijk prijs bieden en er geen grote onderhandelingsruimte is, true?

- We twijfelen enorm over het werkblad. We zijn bang dat het kunststof afbreuk doet aan de uitstraling van de rest van de keuken. We willen heel graag wit glas maar de één zegt dat het heel kwetsbaar en niet hittebestendig is, de ander zegt dat het tot 230c prima kan hebben en een buts ook niet zo snel is gemaakt.

Helaas hebben we van Nolte geen tekeningen meegekregen en zijn die van Sense niet meer correct maar ik voeg hem toch bij om een beetje een idee te geven. (komt dus hoge kast bij en werkblad rechts wordt minder aanwezig. Verlaagd plafond is puntje van discussie)
Keuken

En hier nog twee afbeeldingen van het cement op de kasten om de opgetrokken wenkbrauwen weer tot kalmte te manen ;)
Cement 1

Cement 2

-o-o-0-o-o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
HerrJP schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:46:

Mijn vriendin en ik hebben een leuk oud pand gekocht in het altijd mooie Hoorn. De afgelopen weken hebben we druk gesloopt en in feite staan alleen de buitenmuren en dak nog. Nu het slopen klaar is kunnen we ons bezig houden met het uitzoeken van keukens, badkamers enz.. Leuk maar ook erg ingewikkeld!

We hebben aardig wat keukenzaken bezocht om ideeën op te doen en dus hadden we een redelijk solide verhaal toen we "voor het eggie" langs gingen.

Wat moet het worden?:
- 4x 2,25m kast langs de wand met daarin koelkast (geen combi), 60cm Stoombakoven, koffiemachine en warmhoudlade. Verder grote voorraadkast en nog wat kleine kastjes.

De kastenwand wordt ingegipst en iets naar voren geplaatst waardoor het lijkt alsof de kasten zweven. Het gips loopt rechts van de kast nog iets door met daarop nog een stuk werkblad voor de Kitchenaid (tja..)

- Sense keukens Hoorn
- Nolte Almere

Gesprek bij Sense was erg relaxed. Absoluut 0,0 gepush, sterker nog, "bel ons maar als je een ei hebt gelegd".
Ze stellen greeploos hoogglans wit voor vwb de hoge kasten, een zwart eiland met beton ciré blad, een verlaagd plafond met daarin de afzuiging. Gips omlijsting en plafond zijn voor eigen kosten.

Gesprek bij Nolte begon relaxed maar werd later toch wat pushy. Nolte heeft een vergelijkbare opstelling getekend. Echter, geen verlaagd plafond maar recirculatie, werkblad van kunststof met cement erop of een werkblad van glas (prijs nagenoeg gelijk), een cement op de hoge kasten (erg gaaf en nog niet eerder tegen gekomen)

Apparatuur regel ik zelf rechtstreeks bij Bosch voor een leuke prijs dus offertes zijn ex apparatuur.
- Sense 10.3K
- Nolte 15K

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de spulletjes van Nolte tot nu toe het degelijkst vind van wat ik ben tegengekomen.

Nu heb ik dit topic vandaag heerlijk doorgespit en ben al veel wijze dingen tegenkomen maar toch zit ik nog met wat dingetjes:

- Zijn bovenstaande prijzen nou een beetje redelijk of kan hier nog veel vanaf? Nolte beweert dat zij direct een eerlijk prijs bieden en er geen grote onderhandelingsruimte is, true?

- We twijfelen enorm over het werkblad. We zijn bang dat het kunststof afbreuk doet aan de uitstraling van de rest van de keuken. We willen heel graag wit glas maar de één zegt dat het heel kwetsbaar en niet hittebestendig is, de ander zegt dat het tot 230c prima kan hebben en een buts ook niet zo snel is gemaakt.

Helaas hebben we van Nolte geen tekeningen meegekregen en zijn die van Sense niet meer correct maar ik voeg hem toch bij om een beetje een idee te geven. (komt dus hoge kast bij en werkblad rechts wordt minder aanwezig. Verlaagd plafond is puntje van discussie)
[afbeelding]

En hier nog twee afbeeldingen van het cement op de kasten om de opgetrokken wenkbrauwen weer tot kalmte te manen ;)
[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie keuken! Het is heel erg afhankelijk wat erin die prijs zit. Wat ik lees is dat al het werk eromheen door jullie zelf moet worden gedaan en betaald en dat ze enkel de keuken komen plaatsen.
Gevoelsmatig zegt me dat zeker die 15K te veel is.

Als ik vlug reken zou een mooi keukenblad niet meer dan 2.5K mogen kosten. De kasten zijn ook niet duur en zou je rond de 4K moeten uitkomen. Dus iets van 7.5K lijkt mij reeler, zeker omdat je de apparatuur zelf al koopt. Mooie vergelijk is om je keuken in de planner van de ikea samen te stellen. Vooral de prijs voor de kastjes geven een mooie richtlijn wat die zouden mogen kosten. Voor een beetje deftig keukenblad moet je +- 500 euro rekenen per strekkende meter (bij kookeiland voor het gemak 2x breedte). Dit is inclusief uitsparingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 15:56

Wat moet het worden?:

- Sense keukens Hoorn
- Nolte Almere

- Sense 10.3K
- Nolte 15K

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie keuken!

Hoe is je indeling in de kasten? Schappen of heb je hier ook nog lades in? Dat kan ook schelen in de kosten. Wij hebben een vergelijkbare indeling alleen hebben wij 2 kasten met daarin weer 3 laden voor voorraad.

Zoals dit :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0R9COn5.jpg?1

Zie de opstelling hier : https://gathering.tweaker...message/50874015#50874015

Totaalprijs : €18.000,- (excl. ombouw en verlaagd plafond).

Voor het verlaagd plafond en ombouw betalen we via de keukenboer +/- €550,- en deze wordt daarna door de stukadoor meegenomen als het plafond wordt gestukt en daarna wordt het wit gespoten als het plafond gedaan wordt.

Het zal dan uitkomen op een kleine €19.000,- totaal incl. ombouw etc.

Ik vind die €15k dan sowieso aan de hoge kant en die €10k wellicht ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
chrisborst schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:44:
[...]

Voor een beetje deftig keukenblad moet je +- 500 euro rekenen per meter. Dit is inclusief uitsparingen.
Dit is moeilijk te zeggen natuurlijk. Ik neem aan dat je het per strekkende meter bedoeld? Dan maakt het uit of je een aanrechtblad van 60cm, 70 cm of 120cm breed hebt. Het gaat om een kookeiland en daarnaast nog los aanrecht op lage kasten. Voor een 2cm graniet blad (6cm rand) met smetplinten (10cm), betaalden wij zowat 2800 voor 395cmx70cm.

Ik snap het idee van hoge kastdeur met binnenladen niet zo goed. Waarom dan niet gewoon greeploze laden? Dan heb je toch veel meer plezier van je ruimte?

[ Voor 7% gewijzigd door knausfan op 07-06-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
knausfan schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:56:
[...]

Dit is moeilijk te zeggen natuurlijk. Ik neem aan dat je het per strekkende meter bedoeld? Dan maakt het uit of je een aanrechtblad van 60cm, 70 cm of 120cm breed hebt. Het gaat om een kookeiland en daarnaast nog los aanrecht op lage kasten. Voor een 2cm graniet blad (6cm rand) met smetplinten (10cm), betaalden wij zowat 2800 voor 395cmx70cm.

Ik snap het idee van hoge kastdeur met binnenladen niet zo goed. Waarom dan niet gewoon greeploze laden? Dan heb je toch veel meer plezier van je ruimte?
Bij de meeste bladen maakt het weinig uit of je nu 60 of 70 cm neemt. 120cm uiteraard wel. Ik was zelf voor 300*65cm incl spatrand en uitsparingen zo'n 1800 euro kwijt. Dit was wel een gemiddelde prijs voor composiet. Dus het had goedkoper gekund maar ook zeker duurder.
Die 500 euro is meer om een richting aan te geven. Met kunststof was ik voor 750 euro klaar geweest. Vaak is het ook zo dat bij de ene leverancier de prijs incl. uitsparing en standaard wasbak is. Bij de ander betaal je hier weer los voor. Zo was mijn standaard vierkante wasbak maar 150 euro terwijl de afwijkende vierkante 800 euro zou kosten omdat het gat dan anders was.
Bij een standaard keuken met hardstenen blad kan je globaal uitgaan van 1/3 kastjes 1/3 apparatuur en 1/3 blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
knausfan schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:56:
[...]

Ik neem aan dat je mijn afbeelding bedoelt? Het gaat alleen om de onderste kastjes die wij hebben. Linksonder en tussen de wijnkoeler en koelkast in komen ze. Daarboven is het gewoon een kast met planken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1VwUnpF.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
@ollie_1982

Ja dat bedoel ik. Gewone lades zijn dan toch makkelijker en ruimer? Of doe je het omdat je een deurtje mooier vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

knausfan schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:33:
@ollie_1982

Ja dat bedoel ik. Gewone lades zijn dan toch makkelijker en ruimer? Of doe je het omdat je een deurtje mooier vindt?
Dat lijkt me ja, je gaat daar linksonder toch geen lades doen? Dat staat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Nu ben ik ook druk bezig met onze eigen keuken samen te stellen, met ikea keukenkastjes. Waar ik me alleen erg aan stoor, is dat als er een lade in een lade is, de bovenste niet automatisch mee gaat. Dit heb ik wel gezien bij elke andere fabrikant.

Nu vraag ik mij af, als ik losse "lade meenemers" koop, werkt dat dan op de metod keukens van ikea?

Voorbeeldje;

Afbeeldingslocatie: http://www.keukenkastenfabriek.nl/mod/Shop01/_Files/thumbs/Meenemer%20voor%20binnenlade%20Nieuw%20model.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJP

HerrJP

!!!!!

chrisborst schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:44:
[...]

Als ik vlug reken zou een mooi keukenblad niet meer dan 2.5K mogen kosten. De kasten zijn ook niet duur en zou je rond de 4K moeten uitkomen. Dus iets van 7.5K lijkt mij reeler, zeker omdat je de apparatuur zelf al koopt. Mooie vergelijk is om je keuken in de planner van de ikea samen te stellen. Vooral de prijs voor de kastjes geven een mooie richtlijn wat die zouden mogen kosten. Voor een beetje deftig keukenblad moet je +- 500 euro rekenen per strekkende meter (bij kookeiland voor het gemak 2x breedte). Dit is inclusief uitsparingen.
Het blad zit inderdaad rond de 2,5K dus dat gaat wel goed dan. Goeie tip vwb de Ikea planner, ga ik meteen even doen!
ollie_1982 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:22:
[...]

Mooie keuken!

Hoe is je indeling in de kasten? Schappen of heb je hier ook nog lades in? Dat kan ook schelen in de kosten. Wij hebben een vergelijkbare indeling alleen hebben wij 2 kasten met daarin weer 3 laden voor voorraad.

Zoals dit :

....
Momenteel hebben we geen laden in de hoge kasten laten tekenen maar dat is iets waar we nog over denken. Het zullen dan wel normale laden worden en niet achter een deur. Het houdt het aanzicht wel rustiger maar het lijkt me niet heel erg praktisch :)
ollie_1982 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:22:
[...]

Zie de opstelling hier : https://gathering.tweaker...message/50874015#50874015

Totaalprijs : €18.000,- (excl. ombouw en verlaagd plafond).

Voor het verlaagd plafond en ombouw betalen we via de keukenboer +/- €550,- en deze wordt daarna door de stukadoor meegenomen als het plafond wordt gestukt en daarna wordt het wit gespoten als het plafond gedaan wordt.

Het zal dan uitkomen op een kleine €19.000,- totaal incl. ombouw etc.

Ik vind die €15k dan sowieso aan de hoge kant en die €10k wellicht ook...
Die opstelling lijkt inderdaad erg op die van ons! De wijnkoelkast stond bovenaan ons lijstje. Deze zou naast de bakoven komen en de koffiemachine vrijstaand. Omdat we de koffiemachine meer zullen gebruiken dan de wijnkoelkast (zal erom hangen >:) ) kiezen we toch voor een mooie inbouw koffiemachine. Wijnkoelkast willen we nog wel maar het moet wel in het plaatje passen...

Morgen nog langs twee zaken en dan de balans maar eens opmaken.

-o-o-0-o-o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rond de 15k voor deze keuken als je zelf de apparatuur regelt lijkt me wat hoog. Wij hebben nu een offerte van rond de 17k, incl apparatuur. Zie hieronder, zaterdag proberen de laatste euro's er af te tikken.

Deze indeling
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/opghslvimv4af.png

Rechts staat het eiland van 3 meter breed, 1 meter diep.
Links de kastenwand met 4 kasten, waarbij in 1 kast een koelvriescombinatie, oven en combi oven.
Kastenwand in antraciet kleur. Eiland in hoogglans wit. Kastenwand is nog in twijfel of die in hoogglans gaat komen (net als het eiland) of in mat antraciet). Vloer is eveneens antraciet, betonlook.

In het eiland komt een Quooker fusion, wasbak, inductiekookplaat en vaatwasser.
We hebben diverse offertes gehad tussen de 17k en 24k.
We gaan verder met die van 17k, die eens (ja ook uiteraard) om het geld, maar vooral ook omdat die van 24k niet prettig voelde. Zaken uitgezocht qua apparatuur welke niet overeenkwamen met wat er in de boeken van het betreffende product staat vermeld. De zaak waar we die 17k in de offerte hebben gekregen voelde vanaf het begin super goed

Apparatuur:
Oven: Siemens HB636GNS1
Combi oven: Siemens HM836GPS1
Afzuigkap: Bosch DID09T951
Koelvries: Siemens KI822VF30
Inductie: Atag IGT9472MBA
Vaatwasser: Siemens SX836X00PE
Quooker: Combi + fusion square
Totaal €7250,-

Kasten zouden ook rond dit bedrag zijn.

Incl.1x twister stopcontact, stopcontact in linkerkast tbv koffiezetapparaat, werkblad composiet dikte 4 cm (twijfelen nog om 2cm te nemen) a €2.400,- (zitten ook keramiek te overwegen), prullenbak, 3x uitschuifbare laden in de linkerkast.

Inclusief montage, exclusief koof bouwen om afzuigkap en we willen de kastenwand in een koof hebben (excl).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2017 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJP

HerrJP

!!!!!

Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:25:
Rond de 15k voor deze keuken als je zelf de apparatuur regelt lijkt me wat hoog. Wij hebben nu een offerte van rond de 17k, incl apparatuur. Zie hieronder, zaterdag proberen de laatste euro's er af te tikken.

Deze indeling
[afbeelding]

Links de kastenwand met 4 kasten, waarbij in 1 kast een koelvriescombinatie, oven en combi oven.
Kastenwand in antraciet kleur. Eiland in hoogglans wit. Kastenwand is nog in twijfel of die in hoogglans gaat komen (net als het eiland) of in mat antraciet). Vloer is eveneens antraciet, betonlook.

We gaan verder met die van 17k, die eens (ja ook uiteraard) om het geld, maar vooral ook omdat die van 24k niet prettig voelde. Zaken uitgezocht qua apparatuur welke niet overeenkwamen met wat er in de boeken van het betreffende product staat vermeld. De zaak waar we die 17k in de offerte hebben gekregen voelde vanaf het begin super goed

Apparatuur:
Totaal €7250,-

Incl.1x twister stopcontact, stopcontact in linkerkast tbv koffiezetapparaat, werkblad composiet dikte 4 cm (twijfelen nog om 2cm te nemen) a €2.400,- (zitten ook keramiek te overwegen), prullenbak, 3x uitschuifbare laden in de linkerkast.

Inclusief montage, exclusief koof bouwen om afzuigkap en we willen de kastenwand in een koof hebben (excl).
Ziet er goed uit en mooie prijs voor de apparatuur ook! Wij twijfelen ook over de dikte van het blad. Persoonlijk vind ik een dun blad mooier. Dit omdat ik vind dat een dikke deksel op het eiland hem zo aanwezig maakt. Mijn vriendin wil juist een dik blad omdat ze geen extreem strakke keuken wil. Het zal wel een middenweg worden gok ik :)

Als je een 4cm blad neemt zou ik de want mat doen, dan leg je iets meer de nadruk op het eiland. Bij een 2cm werkblad ga je meer voor de moderne look en daar horen hoogglans kasten bij vind ik. Maarja, het zal hoe dan ook een mooie keuken worden. Ben benieuwd of je de prijs zaterdag nog wat hebt kunnen drukken
8)

-o-o-0-o-o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Ik hoorde van de keukenmonteur vorige week dat ze weer meer matte keukens gaan plaatsen en keukens in 2 kleuren met oa hout. Na jaren lijkt hoogglans toch minder populair te worden. En dat las ik bij trends in Keukenland ook.

http://www.keukenervaring...-nieuwe-hoogglans-keuken/

[ Voor 14% gewijzigd door knausfan op 07-06-2017 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJP

HerrJP

!!!!!

Dat heb ik ook gelezen inderdaad, ik denk dat het met de Urban keuken stijl te maken heeft. Veel mat, wel heel gaaf.

Dit is dat artikel trouwens:
nvrmnd - knausfan was me al voor :)

[ Voor 24% gewijzigd door HerrJP op 07-06-2017 22:52 ]

-o-o-0-o-o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HerrJP schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:24:
[...]

Ziet er goed uit en mooie prijs voor de apparatuur ook! Wij twijfelen ook over de dikte van het blad. Persoonlijk vind ik een dun blad mooier. Dit omdat ik vind dat een dikke deksel op het eiland hem zo aanwezig maakt. Mijn vriendin wil juist een dik blad omdat ze geen extreem strakke keuken wil. Het zal wel een middenweg worden gok ik :)

Als je een 4cm blad neemt zou ik de want mat doen, dan leg je iets meer de nadruk op het eiland. Bij een 2cm werkblad ga je meer voor de moderne look en daar horen hoogglans kasten bij vind ik. Maarja, het zal hoe dan ook een mooie keuken worden. Ben benieuwd of je de prijs zaterdag nog wat hebt kunnen drukken
8)
Herr JP: ik kan je link niet openen

Knausfan: Check!! Het wordt dus idd mat antraciet kastenwand en hoogglans eiland. Ik twijfelde even of dat zou kunnen. We zijn blijkbaar voor op de nieuwe "trend".
Zal gelijk eens vragen of mat nu echt goedkoper is dan hoogglans

Lastige keuzes he?!!
Zoals we er nu tegenover staan is inderdaad wat jij ook zegt: meer nadruk op de kastenwand ipv het eiland middels een dunner blad. Met een dikker blad leg je idd de nadruk op het eiland. En die is al aanwezig met zijn hoogglans wit. Ellende is dat je gewoon heeeeeeel veel 4cm. bladen ziet. Het ziet er prima uit, maar toch bang dat het idd te aanwezig wordt.
En, persoonlijk vinden wij een dunner blad het geheel strakker doen lijken. Dikkere bladen vind ik meer tot zijn recht komen bij een wat landelijkere uitstraling. Daar zie je ook grote, grove wasbakken van steen, dikke bladen, etc. Maar dan moet je ook voor andere kastjes kiezen bij een echt dik blad. Kastjes, glans/mat maken de keuken strak/robuust/landelijk, etc. Blad geeft de finishing touch en accent legger.
Mss dat ze nu om is voor een dunner blad? ;-)

Het blad wordt wss antraciet of wit. Dat geeft wat meer rust in het geheel. Hoogglans eiland, mat antraciet kastenwand die in een witte koof komt

Apparatuur: daarbij hebben we de keukenboer geconfronteerd met prijzen van anderen. Slik, oké. Plop, prijs naar beneden :-D
Kasten blijft lastig aangezien je daar geen zicht op hebt wat voor marges daarin zitten

Hoe denken de nieuwe keukenbezitters over stopcontacten op/in het nieuwe aanrecht? Red je je met een twister en een inbouw duo? Heb je echt meer nodig??

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2017 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamwitz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 21:36
- Sense keukens Hoorn
- Nolte Almere

- Sense 10.3K
- Nolte 15K

Helaas hebben we van Nolte geen tekeningen meegekregen en zijn die van Sense niet meer correct maar ik voeg hem toch bij om een beetje een idee te geven.
Ik heb een beetje in je reactie geknipt hier en daar. ;)

Als ik het zo lees, zou ik tot nu toe het meest vertrouwen hebben in Sense. Niet vanwege de prijs, maar omdat ze je 0,0 pushen en je tekeningen mee krijgt. Als ik jouw was zou ik nog vragen of ze je de offerte met (prijs)specificatie willen mailen/geven.
Krijg je die? Dan hebben ze waarschijnlijk weinig te verbergen. Ze vertrouwen op hun product en reputatie, en de kans dat ze het voor een eerlijke prijs aanbieden is groot. Je kunt immers makkelijk (op bv internet) checken wat je koopt en of iets duur is. (Het is wat dat betreft jammer dat je keukenapparatuur zelf regelt, want dat is nu net makkelijk te checken. Wel even opletten dat ze niet het dubbele vragen voor de kastjes. ;) )

Nolte... Tja als ze tegen het einde van het gesprek gaan pushen en je niets meegeven, dan daalt het vertrouwen bij mij heel snel. Waarom krijg ik niets mee? Bang dat ik naar de concurrent ga omdat zij goedkoper/beter zijn? Ik zou gewoon eens vragen of ze je tekeningen en specificatie kunnen toesturen. Kun je gelijk zien of ze echt een eerlijke prijs bieden.

Wat betreft kwaliteitverschil in kastjes zou ik mij niet zo heel druk maken. Volgens mij zit daar niet zo veel verschil in. Je hebt kastjes met deurrem en zonder, folie en gelakt (?), maar daar eindigt het wel zo'n beetje.
(Net als keukenapparatuur. Pelgrim, Etna en ATAG komen uit dezelfde fabriek. Voor Bosch en Siemens geldt hetzelfde. Het zou mij niet eens verbazen als een groot deel de componenten van deze vijf merken uit één en dezelfde fabriek komen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:53:
[...]

Apparatuur: daarbij hebben we de keukenboer geconfronteerd met prijzen van anderen. Slik, oké. Plop, prijs naar beneden :-D
Kasten blijft lastig aangezien je daar geen zicht op hebt wat voor marges daarin zitten

Hoe denken de nieuwe keukenbezitters over stopcontacten op/in het nieuwe aanrecht? Red je je met een twister en een inbouw duo? Heb je echt meer nodig??
In de kastjes zit vaak de meeste marge. Apparatuur kan je gemakkelijk vergelijken en de prijzen van werkbladen zijn ook redelijk gemakkelijk te vinden. Waar je bij kastjes vooral voor betaald is maatwerk. Dus als jij standaard maten heb en geen gekke wensen moet je daarop goed kunnen onderhandelen.
Bij Siematic bijv. betaalde je voor een standaard klepkastje 300 euro. Wilde je de versie die 2x zo hoog was maar wel met 1 grote klep dat was die ineens 1200 euro.
Maar als ik jou kasten zie, 4 hoge waarvan 1 bijna leeg (koelvries), 2 simpele door inbouw oven en 1 met deurtjes, zou dat echt niet meer dan 2K mogen kosten. (Ikea is bijv. 200 euro voor zo'n hoge kast)
2 brede lades van 120cm a 800 euro = 1.6K. Vaatwasser is enkel een frontje. Verder 5 ondiepe kastjes en wat afwerk panelen, 1.5K, kom ik uit op zo'n 5K.
Kijk eens hier voor een idee van prijzen: http://www.keukenkastenfabriek.nl/webwinkel.html
Een van blad van 2.5K is best netjes voor een eiland. Dat is dan 7.5K bij elkaar. Je apparatuur is 7.5K. Dus een offerte van 17K is best redelijk, maar er zou inderdaad nog wel wat vanaf kunnen lijkt mij.

Qua stopcontacten; kijk even wat je maximaal tegelijk gebruikt, je hebt een Quooker dus waterkoker valt al af. Verder is locatie ook handig om naar te kijken, waar wil je bijv je mixer gebruiken of je keukenmachine. En soms kan het ook handig zijn om bijvoorbeeld een stopcontact in je plint of koof te maken voor je stopzuiger etc. En je kan beter nu beslissen voor een extra set dan als de keuken er staat er achter komen dat het toch wel handig was om een extra stopcontact te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door chrisborst op 08-06-2017 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
Reinier schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:47:
[...]

Dat lijkt me ja, je gaat daar linksonder toch geen lades doen? Dat staat niet.
Juist!

Eigenlijk wilde we een apothekerskast maar dit paste niet naast 4 kasten. Vandaar deze oplossing en dan is een normale lade niet mooi. Zo blijft het een mooi geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

ollie_1982 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:56:
[...]

Juist!

Eigenlijk wilde we een apothekerskast maar dit paste niet naast 4 kasten. Vandaar deze oplossing en dan is een normale lade niet mooi. Zo blijft het een mooi geheel.
Alllen jammer dat binnenkorven zo duur zijn. Prijsverschil wat ik hier heb is ongeveer 400 euro bij een simpele onderkast van 60 cm breed.
Per kast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Reinier schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:41:
[...]

Alllen jammer dat binnenkorven zo duur zijn. Prijsverschil wat ik hier heb is ongeveer 400 euro bij een simpele onderkast van 60 cm breed.
Per kast :P
Hier ook verbaasd toen ik vroeg om afvalsysteem voor 1 van de lades. De lade werd 2x zo duur :z

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• knausfan
Hier dan eindelijk de foto's van onze keuken die vorige week geplaatst is. Het wachten was nog even op de grote oven, die vanmorgen is geinstaleerd. Nu wachten we alleen nog op een deurtje boven de combi magnetron, waarvan het handvat verkeerd is gemonteerd (verticaal ipv horizontaal).

We zijn enorm blij met het extra diepe granieten aanrechtblad, de extra werkruimte, grote koelkast met vrieslades en vooral met de vaatwasser op hoogte. Wat een gemak om in en uit te ruimen! De grote laden zijn ook heerlijk overzichtelijk. Dat de inductiekookplaat van 60 naar 80 cm is gegaan is ook goed te merken met de pannen, gelukkig niet meer zo dicht op elkaar. We zijn er erg blij mee!

Monteren ging super netjes en harde werkers. Eerst werd gang en keuken met vloerbescherming bekleed en alles werd ook keurig achtergelaten. Alleen het water hebben we zelf aangesloten, dat doen ze niet.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cQ4wdsQm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kyb0sygm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RxEszADm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LeRFduwm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L704qkCm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V81dJrum.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Fraai die combo met wit en hout!
JB schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:21:
[...]

Hier ook verbaasd toen ik vroeg om afvalsysteem voor 1 van de lades. De lade werd 2x zo duur :z
Ik denk dat ik zo'n afvalsysteem achteraf zelf monteer. Bijv. van Halio. Volgens mij is dat precies hetzelfde wat Häcker ook levert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@knausfan Ziet er mooi uit. Ik zelf vind het niet zo fraai dat de kasten minder diep zijn door het bredere keukenblad maar ik ben dan ook mega autistisch qua lijnen ed. Dubbele wasbak hebben wij ook gekozen, ideaal!
Reinier schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:57:

[...]

Ik denk dat ik zo'n afvalsysteem achteraf zelf monteer. Bijv. van Halio. Volgens mij is dat precies hetzelfde wat Häcker ook levert.
Gewoon bewaren als laatste. Daar kan ik het gewoon op laten afketsen, loop serieus de deur uit. Gratis erbij, geen flauwekul.

Ik ga de laatste 2x ook altijd terug zonder de vrouw, die kan dat niet.

[ Voor 17% gewijzigd door JB op 08-06-2017 12:56 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
JB schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:47:
@knausfan Ziet er mooi uit. Ik zelf vind het niet zo fraai dat de kasten minder diep zijn door het bredere keukenblad maar ik ben dan ook mega autistisch qua lijnen ed. Dubbele wasbak hebben wij ook gekozen, ideaal!
De witte kastenwand kan niet naar voren omdat het dan problemen geeft met deuren naar gang en kamer.
Maar door de kleurstelling vonden wij dit niet erg. Omdat we de rvs onderplint wel hebben laten doorlopen, krijg je zo een beetje zwevend effect en dat vonden wij wel mooi. Tevens heel praktisch omdat je niet meer met je tenen tegen de plint staat met afwassen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:25:

Deze indeling
[afbeelding]

Apparatuur:
Totaal €7250,-

Mooie opstelling! Qua opstelling vergelijkbaar met die van ons zoals je al in je PM aangaf. Jij hebt dus ook in de linkerkast een plek voor het koffiezetapparaat. Ook hier een twister stopcontact voor in het blad :)

Heb je een 3D tekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Dit is de opstelling waar wij aan denken. De ruimte is ongeveer 4 x 3,3 meter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1VZzZJMdDNOusgo3DzXr07AK/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2NjVWnWdGZLo00RTKuGPX03B/full.png

Linkerkant van de keuken: spoelbak, Quooker met zeeppomp 8), vaatwasser. Flex-inductieplaat. Ik kwam met twee ladenkasten van 90 cm beter uit dan met tweemaal 100 cm wat eigenlijk fraaier is: nu kan er in een 90 cm brede bovenkast precies een Novy Fusion + en houden we plek over voor een 30 cm breed kruidenkastje. Passtukken kunnen nu ook iets smaller.

Aan de overkant drie hoge kasten met twee ovens (bakoven met magnetron en bakoven met stoom) en een koffiezetapparaat. Daaronder koeler en vriezer. Van de derde kast wordt de onderste inbouwnis omgebouwd tot servieskast (dus achterwand, planken, gewone deur). Of wellicht binnenkorven, maar da's duur :D
Daarnaast nog een stel lage kasten met nu nog onbekende inhoud. Alle apparatuur is Siemens behalve de afzuigunit.

Kasten zijn Häcker Systemat met matgrijs front. Bovenkasten in contrastkleur, misschien hout, misschien brons metallic gelakt. Niet greeploos maar wel met greeplijst.
Als werkblad lijkt me licht composiet met grove structuur wel mooi: Ionia Stone Quartz Concrete Snow.
Häcker levert eventueel ledspots onder de bovenkasten maar die zijn koudwit en niet dimbaar dus daar ga ik een alternatief voor zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJP

HerrJP

!!!!!

Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:53:
[...]

Lastige keuzes he?!!
Zoals we er nu tegenover staan is inderdaad wat jij ook zegt: meer nadruk op de kastenwand ipv het eiland middels een dunner blad. Met een dikker blad leg je idd de nadruk op het eiland. En die is al aanwezig met zijn hoogglans wit. Ellende is dat je gewoon heeeeeeel veel 4cm. bladen ziet. Het ziet er prima uit, maar toch bang dat het idd te aanwezig wordt.
En, persoonlijk vinden wij een dunner blad het geheel strakker doen lijken. Dikkere bladen vind ik meer tot zijn recht komen bij een wat landelijkere uitstraling. Daar zie je ook grote, grove wasbakken van steen, dikke bladen, etc. Maar dan moet je ook voor andere kastjes kiezen bij een echt dik blad. Kastjes, glans/mat maken de keuken strak/robuust/landelijk, etc. Blad geeft de finishing touch en accent legger.
Mss dat ze nu om is voor een dunner blad? ;-)
Haha ik sta hier helemaal achter! Zal het haar vanavond laten lezen ;)
Steamwitz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 00:23:
[...]

Ik heb een beetje in je reactie geknipt hier en daar. ;)

Als ik het zo lees, zou ik tot nu toe het meest vertrouwen hebben in Sense. Niet vanwege de prijs, maar omdat ze je 0,0 pushen en je tekeningen mee krijgt. Als ik jouw was zou ik nog vragen of ze je de offerte met (prijs)specificatie willen mailen/geven.
Krijg je die? Dan hebben ze waarschijnlijk weinig te verbergen. Ze vertrouwen op hun product en reputatie, en de kans dat ze het voor een eerlijke prijs aanbieden is groot. Je kunt immers makkelijk (op bv internet) checken wat je koopt en of iets duur is. (Het is wat dat betreft jammer dat je keukenapparatuur zelf regelt, want dat is nu net makkelijk te checken. Wel even opletten dat ze niet het dubbele vragen voor de kastjes. ;) )

Nolte... Tja als ze tegen het einde van het gesprek gaan pushen en je niets meegeven, dan daalt het vertrouwen bij mij heel snel. Waarom krijg ik niets mee? Bang dat ik naar de concurrent ga omdat zij goedkoper/beter zijn? Ik zou gewoon eens vragen of ze je tekeningen en specificatie kunnen toesturen. Kun je gelijk zien of ze echt een eerlijke prijs bieden.

Wat betreft kwaliteitverschil in kastjes zou ik mij niet zo heel druk maken. Volgens mij zit daar niet zo veel verschil in. Je hebt kastjes met deurrem en zonder, folie en gelakt (?), maar daar eindigt het wel zo'n beetje.
(Net als keukenapparatuur. Pelgrim, Etna en ATAG komen uit dezelfde fabriek. Voor Bosch en Siemens geldt hetzelfde. Het zou mij niet eens verbazen als een groot deel de componenten van deze vijf merken uit één en dezelfde fabriek komen.)
Dit is ook mijn gevoel wat Sense en Nolte betreft. Sense heeft alles meegegeven, ook een zeer uitgebreide prijs specificatie en een lijst met alternatieven zodat ik zelf kan schuiven en direct zie wat dat voor invloed heeft op de prijs.
Ik ben het met je eens dat het meeste waarschijnlijk uit dezelfde fabriek komt. Echter voelen wij wel verschil in laden en deurtjes als het gaat om openen en sluiten. De laden bij Nolte waren van links naar rechts amper te bewegen waar je bij sommig keukens haast dansende laden tegenkomt. Sommige keukens hebben pneumatische veren in klepkasten waar anderen gewone veren gebruiken enz. .
We neigen nu dus naar Sense maar nog twee keukentovenaars te gaan, kijken wat die creatieve geesten voor ons op papier gaan zetten 8)

-o-o-0-o-o-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Helaas is de keuken nog niet af....verkeerde panelen voor boven de kastenwand en koelkast en ook het eiland hebben ze het gat vootr de stopcontact te klein gemaakt :( Zodra het af is komen de mooie foto's in het showroom topic :)

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2cgeybm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2po5emu.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door bvbal79 op 08-06-2017 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
bvbal79 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:37:
[...]

Helaas is de keuken nog niet af....verkeerde panelen voor boven de kastenwand en koelkast en ook het eiland hebben ze het gat vootr de stopcontact te klein gemaakt :( Zodra het af is komen de mooie foto's in het showroom topic :)

[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er goed uit. Wat was je ongeveer kwijt als ik vragen mag?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
@bvbal79

Daar wordt je chagrijnig van he? Hier net zo toen oven nog niet binnen was. Staat er een mooie keuken met groot gat er in. En dat is niet zo erg, als je maar krijgt te horen wanneer het wel binnen is. Gelukkig heeft de vertraging maar week geduurd. Nieuw deurtje boven combi was nog niet binnen, dat gaat dus langer duren, maar ja, er zit een deur in, dat vindt ik niet zo'n probleem. Hopelijk krijg jij het spul ook gauw binnen en kan je prachtige keuken compleet op de foto 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tacmulder
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-08 17:59
@bvbal79

Mooie keuken!

Ik ben eigenlijk benieuwd naar de afmetingen van de keuken, eiland en met name de loopruimtes.

Wij krijgen een soortgelijke ruimte (3,3 meter breed?), maar wij zitten nog heel erg te spelen met de opstelling en of we een kookeiland willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ollie_1982 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:14:
[...]

Mooie opstelling! Qua opstelling vergelijkbaar met die van ons zoals je al in je PM aangaf. Jij hebt dus ook in de linkerkast een plek voor het koffiezetapparaat. Ook hier een twister stopcontact voor in het blad :)

Heb je een 3D tekening?
Ik heb helaas nog geen 3D tekening.
Het koffiezetapparaat, Nespresso, wil ik graag op een uitschuifbare plank hebben staan in de kastenwand. Denk eens kijken op zo'n site als hierboven.
Maar welke....? wordt een plank of 2 eruit gehaald en vervangen door een uittrekbare plank oid. Nu deze pagina eens bekeken: scheelt enorm qua prijzen vd keukenboeren. Maar ja, is het echt zo makkelijk zelf te monteren....?
https://www.keukenmarkt-n...NO124fLrtQCFdQ_GwodH8kCLQ

Ben namelijk bang dat ze daar wel grof geld voor gaan vragen. Waarom uitschuifbaar? Ivm vocht, cup erin te stoppen, waterbak aan de zijkant normaal te kunnen vullen, cups vanuit de voorkant er uit te kunnen halen.
Tsja, staat je kastdeur open. Maar wij zijn zelf geen grote koffiedrinkers.
Als er een 3D komt, zet ik hem online.

Qua afmetingen met het eiland hebben we nu gekozen voor:
Kastenwand a 60cm diep (normale maat, 1.10 mtr werkruimte (manlief is lang en oud-kok, wil ruimte hebben. 1 mtr is vrij normaal), 97,6-1mtr diep aanrechtblad. Dan houden we aan de andere kant vh eiland 82cm over. Niet veel, maar die ruimte gaat niet als werkruimte gebruikt worden. Zit een groot raam, wordt gebruikt als doorloop van de eetkamer tafel naar de woonkamer (als manlief aan het koken is).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2017 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Als je weinig de Nespresso gebruikt, is het dan niet handiger hem op een dienblad te zetten. Gebruiken op het aanrecht en daarna zo met dienblad in de kast te zetten. Met een open deur lijkt me ook niet zo handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
Verwijderd schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 17:29:
[...]

Ik heb helaas nog geen 3D tekening.
Het koffiezetapparaat, Nespresso, wil ik graag op een uitschuifbare plank hebben staan in de kastenwand. Denk eens kijken op zo'n site als hierboven.
Maar welke....? wordt een plank of 2 eruit gehaald en vervangen door een uittrekbare plank oid. Nu deze pagina eens bekeken: scheelt enorm qua prijzen vd keukenboeren. Maar ja, is het echt zo makkelijk zelf te monteren....?
https://www.keukenmarkt-n...NO124fLrtQCFdQ_GwodH8kCLQ

Ben namelijk bang dat ze daar wel grof geld voor gaan vragen. Waarom uitschuifbaar? Ivm vocht, cup erin te stoppen, waterbak aan de zijkant normaal te kunnen vullen, cups vanuit de voorkant er uit te kunnen halen.
Tsja, staat je kastdeur open. Maar wij zijn zelf geen grote koffiedrinkers.
Als er een 3D komt, zet ik hem online.

Qua afmetingen met het eiland hebben we nu gekozen voor:
Kastenwand a 60cm diep (normale maat, 1.10 mtr werkruimte (manlief is lang en oud-kok, wil ruimte hebben. 1 mtr is vrij normaal), 97,6-1mtr diep aanrechtblad. Dan houden we aan de andere kant vh eiland 82cm over. Niet veel, maar die ruimte gaat niet als werkruimte gebruikt worden. Zit een groot raam, wordt gebruikt als doorloop van de eetkamer tafel naar de woonkamer (als manlief aan het koken is).
Wij hebben een extra lade in de kast daarboven waar de koffieapparaat op/in staat om dezelfde redenen die jij noemt. Wij vinden het ook mooier om het uit het zicht te hebben en als je inderdaad 2x per dag koffie pakt dan is dat niet storend dat de kastdeur even open is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ollie_1982 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:46:
[...]

Wij hebben een extra lade in de kast daarboven waar de koffieapparaat op/in staat om dezelfde redenen die jij noemt. Wij vinden het ook mooier om het uit het zicht te hebben en als je inderdaad 2x per dag koffie pakt dan is dat niet storend dat de kastdeur even open is. ;)
Eerlijk gezegd geen zin dat ding te verplaatsen. Ik ken mezelf, dan ligt hij echt een keer in stukken op de grond.....
Heb je nog ergens staan wat voor lade dit is bij jullie? Keukenboer moest echt goed op zoek gaan. Meesten hebben een hoge opstaande rand aan de voorkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
artbij schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:45:
[...]

Ziet er goed uit. Wat was je ongeveer kwijt als ik vragen mag?
16K inclusief Amerikaanse koelkast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
bvbal79 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:55:
[...]

16K inclusief Amerikaanse koelkast
Dat is niet slecht. Welke winkel/merk?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
artbij schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:08:
[...]

Dat is niet slecht. Welke winkel/merk?
Totalprojects. kreeg 5K terug via de aannemer. Het is een Rotpunkt keuken.

De Amerikaanse Koelkast van Bosch heb ik zelf besteld op hun advies in verband met de prijs. Bij 123aparatuur was ik maar 1300 euro kwijt.

[ Voor 23% gewijzigd door bvbal79 op 09-06-2017 00:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steamwitz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 21:36
HerrJP schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:24:
De laden bij Nolte waren van links naar rechts amper te bewegen waar je bij sommig keukens haast dansende laden tegenkomt.
Volgens mij kun je lades/rails ook in zijwaartse richting afstellen. Zou mij niets verbazen als de ene keukenwinkel ze super netjes (of misschien wel te strak?) afstelt en de andere keukenwinkel er minder op let. Misschien iets om even uit te zoeken / na te vragen.

(Als je ze super netjes (of misschien te strak?) afstelt heb je wel weer een mooi verkoopverhaaltje naar je klant. "Kijk eens hoe super mooi onze laatjes over de rails glijden!" De klant weet toch niet dat je dat gewoon kunt afstellen. }) Nee, ik vertrouw keukenwinkels voor geen meter. :P )

Edit:
Ikea: https://www.youtube.com/watch?v=wfVA7cSyyTk (2:25)

[ Voor 13% gewijzigd door Steamwitz op 09-06-2017 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Daarbij zijn de geleiders en slowmotion meuk ook vaak van andere merken (Grass, Hettich, Sallice, Blumm) dan de kastjes zelf. Dus dat zegt niet zoveel.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
bvbal79 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 00:22:
[...]

Totalprojects. kreeg 5K terug via de aannemer. Het is een Rotpunkt keuken.

De Amerikaanse Koelkast van Bosch heb ik zelf besteld op hun advies in verband met de prijs. Bij 123aparatuur was ik maar 1300 euro kwijt.
Kost hij dus eigenlijk 21k?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Laatst online: 09-09 14:25
Steamwitz schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 00:37:
[...]

Volgens mij kun je lades/rails ook in zijwaartse richting afstellen. Zou mij niets verbazen als de ene keukenwinkel ze super netjes (of misschien wel te strak?) afstelt en de andere keukenwinkel er minder op let. Misschien iets om even uit te zoeken / na te vragen.
Je kunt ook nog een diagonale stang aan de achterkant van je lade monteren. Dan loopt hij iets minder soepel, of maakt iets meer rolgeluid, maar de zijwaartse stijfheid is wel veel beter.

Wij vinden het 'zwabberen' van lades ook erg vervelend, daarom werd ons die stang gedemonstreerd.

Die stang zit volgens mij standaard bij de lades (wel bij onze leverancier) en ik vond het verschil in soepel lopen of geluid niet merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

Verwijderd schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:48:
[...]

Eerlijk gezegd geen zin dat ding te verplaatsen. Ik ken mezelf, dan ligt hij echt een keer in stukken op de grond.....
Heb je nog ergens staan wat voor lade dit is bij jullie? Keukenboer moest echt goed op zoek gaan. Meesten hebben een hoge opstaande rand aan de voorkant
Interessant idee...ben ik ook wel benieuwd naar (om de nespresso in de kast te verbergen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
Verwijderd schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:48:
[...]

Ik heb de vraag even uit staan bij de keukenboer. Nu staat er inderdaad lade maar we hebben het gehad over een soort van plank. Als er inderdaad een rand voor zit maakt het wel wat lastiger om bijvoorbeeld het waterreservoir er uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waterreservoir zou bij de oude Nespresso nog lukken, zit aan de zijkant. Hoe de nieuwe erin verwerkt zit geen idee. Je zit daarnaast ook te prutsen met het opvangbakje en het cupsbakje te legen. Denk dat enkel een uitschuifbare plank uiteindelijk het meest praktisch is voor dit soort dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Redelijk offtopic maar kan je zo'n Nespresso apparaat niet vrij eenvoudig voorzien van een wateraansluiting? Dat moet voor de gemiddelde Tweaker niet zo moeilijk zijn, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
bartvb schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:41:
Redelijk offtopic maar kan je zo'n Nespresso apparaat niet vrij eenvoudig voorzien van een wateraansluiting? Dat moet voor de gemiddelde Tweaker niet zo moeilijk zijn, toch? :)
En dan wil je met vlottertjes gaan werken? Lijkt mij vragen om problemen, doe het dan sjiek: https://www.miele.nl/c/3969.htm?info=200018659-ZPV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
tacmulder schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 17:10:
@bvbal79

Mooie keuken!

Ik ben eigenlijk benieuwd naar de afmetingen van de keuken, eiland en met name de loopruimtes.

Wij krijgen een soortgelijke ruimte (3,3 meter breed?), maar wij zitten nog heel erg te spelen met de opstelling en of we een kookeiland willen.
Inderdaad 3,3 meter breed. Uiteindelijk hebben we nu 70 cm ruimte vanaf de muur naar het eiland (misschien te krap maar we gaan het zien, dit had 80 moeten zijn, maar doordat de aannemer het gat bovende afzuigkap niet correct heeft gezet verloren we 10 cm). dan is het eiland zelf 90 cm breed en heb ik dus ongeveer 1,10 tussen kastenwand en eiland (win ik die 10 cm). Bij de koelkast heb ik nu dus 95 cm ipv 85. Daar begon de keukeboer over te zeuren dat dat te krap was etc....ik bepaal zelf wel wat krap is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
artbij schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 08:37:
[...]

Kost hij dus eigenlijk 21k?
Ja, maar die 5K vind ik gewoon de marge van de aannnemer en de keukenboer die handjeklap spelen. Dus 21K had ik hem nooit waard gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
bvbal79 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:11:
[...]

Ja, maar die 5K vind ik gewoon de marge van de aannnemer en de keukenboer die handjeklap spelen. Dus 21K had ik hem nooit waard gevonden :)
Los van die handje klap, uiteindelijk heb je die gewoon betaald in de prijs van je huis. (vriendjes politiek?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
bvbal79 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:11:
[...]

21k klinkt normaler. Maar voor de 5k heb je waarschijnlijk 8 betaald ;)

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
jongetje schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:42:
[...]

Los van die handje klap, uiteindelijk heb je die gewoon betaald in de prijs van je huis. (vriendjes politiek?)
ik heb het huis betaald, daarna hoe de geldstromen met de keuken gaan heb ik geen idee.Casco kreeg je 4K terug en ik kreeg 5K terug op de keuken als ik bij Totalprojects afnam. Dus het blijft gewoon handje klap. Ik vond dit uiteindelijk een mooie prijs voor een keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
artbij schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:00:
[...]

21k klinkt normaler. Maar voor de 5k heb je waarschijnlijk 8 betaald ;)
als je de keuken casco liet opleveren kreeg je maar 4K terug. dus betalen moest ik sowieso. Vandaar dat ik zeg dat er achter je rug om altijd ergens handje klap wordt gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:33:
[...]

En dan wil je met vlottertjes gaan werken? Lijkt mij vragen om problemen, doe het dan sjiek: https://www.miele.nl/c/3969.htm?info=200018659-ZPV
Gaaf, alleen ik ga echt in geen 2400 jaar €2.400,- euro uitgeven voor een inbouwkoffiezetapparaat
Goede zet van Miele om Nespresso te integreren !!

Wij hebben een oldtimer van Nespresso, niet aan te sluiten op het water (simpel bakje wat je vult met water)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:34:
[...]

Gaaf, alleen ik ga echt in geen 2400 jaar €2.400,- euro uitgeven voor een inbouwkoffiezetapparaat
Goede zet van Miele om Nespresso te integreren !!

Wij hebben een oldtimer van Nespresso, niet aan te sluiten op het water (simpel bakje wat je vult met water)
Dat kost dat ding waarschijnlijk ook niet als je hem online koopt of via de keukenboer.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
bvbal79 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:37:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie keuken, heb je een keukenplint bij de kastenwand of onder de kasten ook een stukje muur/stucwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
Shunt schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:38:
[...]

Dat kost dat ding waarschijnlijk ook niet als je hem online koopt of via de keukenboer.
Zal vast wel iets goedkoper te vinden zijn ergens. Bij keukenloods gewoon de adviesprijs.

https://www.miele.nl/c/ko...at=09529290&name=CVA_6431
https://www.keukenloods.nl/cva6431rv.html

€2149,-

Zal dan hooguit bij een keukenboer i.c.m. een keuken goedkoper kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Magicw00b schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:04:
[...]

Mooie keuken, heb je een keukenplint bij de kastenwand of onder de kasten ook een stukje muur/stucwerk?
Keukenplint in het zilver gelijk aan de lijn in het midden van de kastenwand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJP

HerrJP

!!!!!

update op :HerrJP in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwali..."

Vandaag naar Grando en het Keukenhuys in Hoorn geweest.

We hoopten met Grando nog een offerte te krijgen tussen de 10K-15K om zo een goed vergelijk te maken met Sense.
Het keukenhuys is een luxe zaak met voornamelijk Siematic keukens en Miele. We verwachtten hier de hoofdprijs.

Gek genoeg kwam Grando met de duurste offerte: 17K (zonder app.)
Opstelling gelijk aan de keuken van Sense en Nolte. Verschil: Beal Mortex blad en stollen. Toen ik de onderhandeling probeerde te starten gaf hij direct aan dat als we de prijs wilde laten zakken we moesten gaan strepen en/of andere kwaliteit moesten gaan kiezen.We hebben het dus maar even gelaten. Verder niet pushy en prima gesprek.

Bij het keukenhuys lieten we ons lekker gaan omdat we dachten dat de keuken toch al aan het eind van ons budget zou zitten. Ze hadden leuke ideeën en een prachtige tekeningen gemaakt op basis van eerdere input. Keuken van Studioline (?) (Gemaakt van gerecyclede mais meuk, hipperdepip, bladiebla). Wij lachen toen ze de prijs ging halen omdat we rekenden op 30K+. Offerte: 15K (zonder app.)
Ze gaf aan dat ze enkel netto prijzen geven maar dat neem ik met een korreltje zout.

Resumé:
-Nolte is nu dus afgevallen aangezien we voor hetzelfde geld een mooiere keuken in Hoorn kunnen halen.
-Sense-keuken moeten we nog een beetje aankleden om dezelfde uitstraling te krijgen als de anderen Wel zonder al teveel kosten
-Grando moet nog een end zakken
-Keukenhuys zou nog een beetje moeten zakken en we zijn blij.

We komen er wel ;)

-o-o-0-o-o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ollie_1982 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:15:
[...]

Zal vast wel iets goedkoper te vinden zijn ergens. Bij keukenloods gewoon de adviesprijs.

https://www.miele.nl/c/ko...at=09529290&name=CVA_6431
https://www.keukenloods.nl/cva6431rv.html

€2149,-

Zal dan hooguit bij een keukenboer i.c.m. een keuken goedkoper kunnen.
Dan nog vinden wij dat teveel geld voor de hoeveelheid koffie die we drinken. 2x in de week 2-3 bakjes.....zonde van de bonen. Plus.....we horen om ons heen EN van de keukenboeren dat er onwijs veel apparaten storingen geven na 1-2 jaar in gebruik
Wij blijven fijn bij zo'n oud bollig nespresso ding. Ook ideaal als de een sterke koffie drinkt en de ander (women) soft coffee ;-)
Pagina: 1 ... 14 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1