Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

artbij schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 01:32:
[...]

Die 40% is op een keuke van ongeveer 20k die dan naar 12 ofzo gaat? Zijn dat merkkeukens (siematic next oid) of pronorm/white label keukens?
MDG of onafhankelijke keukenboer. Ik heb echt niet van die onzin prijzen gekregen. Meteen goed en scherp. Nog wat kleine dingen erbij gehandeld en een 1000 euro eraf gepraat en het was klaar.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-11-2023
Ons budget was 10000 incl. monteren, bij heel veel zaken gekeken, maar geen goed gevoel. Hier las ik dat die allemaal onder zelfde paraplu vallen. Bij Arma in Nunspeet de eerste echte offerte. Heel gedetailleerd, maar 4000 boven begroting. Men wilde toen aan sturen op kunstofblad, kleiner werkblad ipv verdiept, goedkopere apparatuur, kasten ipv duurdere lades, zelf plaatsen etc. Maar daar hadden we geen zin in. Na nog een extra gesprek met leidinggevende, kon er maar heel klein beetje bijgestuurd worden en kregen we offerte met 2000 goedkoper kunststof blad.

Dus keken we niet op dat bij ekelhoff de eerste berekening ook op 14000 kwam. Intussen ook bij kleine zelfstandige gekeken en daar werd alles naar onze wens 12000. Bij ekelhoff na heel scherp onderhandelen en koel vriezer, afzuigkap, inductiekookplaat en combi oven van Siemens van bovenste verdieping en 90 cm borretti oven ( was van Siemens wel erg duur, omdat het geen gangbare maat is voor inbouw) toch op 10400 kunnen afronden. We hebben een redelijk nieuwe Siemens vaatwasser en Quooker, die bouwen ze over.

Maar dat is dan ook uiterste, ze riepen ons niet na toen we winkel uitliepen, of later bellen om nog eens te praten zoals bij Arma. Bij Arma werden we naar paar maand nog eens gebeld of we al geslaagd waren of dat we nog eens aan tafel wilden zitten, maar dat had volgens ons geen zin met zo'n groot gat. Wel keurige offerte en behandeling daar.

Dus is Nordhorn van 14000 naar 10400 gegaan. Maar dan wel met goedkopere Siemens apparatuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Vandaag bij Ekelhof geweest.
Redelijk met de pest in daar weer vertrokken.
Afspraak gemaakt via de mail, was bevestigd en ik had een naam van een verkoper door gekregen. Sta ik dus om kwart over 1 in de winkel (afspraak was om 2 uur), dus eerst even lekker op mijn gemakkie rondgekeken.
Om vijf voor twee naar de balie en gezegd: ik heb een afspraak om 2 uur met die en die. Zegt een Nederlands stel achter mij: goh, wij ook...

Werd er dus een andere verkoper ergens uit de hoek gehaald, aan de reacties van de baliemedewerkers kon ik zien dat ze daar toch erg hun twijfels bij hadden.
Afijn, met die gast gezeten, uitgelegd wat ik wil en dat mijn budget 9 a 10.000 euro is.
Komt hij dus doodleuk met een offerte van 14.800 euro.
Om daarna te vragen wat ik wil schrappen of goedkoper wil. Nou, ik wilde de prijs wel schrappen. Maar dat scheen geen optie te zijn.

Verteld dat het verschil te groot is om er ook maar enigszins serieus op in te kunnen gaan. Na "overleg met zijn chef" (altijd mijn twijfels met dat soort opmerkingen) kon hij de prijs laten zakken tot 13.500 euro.

Ik ben maar vertrokken. Want een papiertje waar wat getallen op staan als basis zonder dat je de prijzen weet van vergelijkbare artikelen (bijvoorbeeld: inductiekookplaat van Siemens was 656 euro, geen idee wat die van bijvoorbeeld AEG moet kosten, of een lager modelletje van Siemens) kun je in het donker rond liggen tasten in de hoop dat je iets vindt waardoor de keuken wel betaalbaar wordt...

Keukens en keukenboeren... geloof dat ik respect begin te krijgen voor tweedehands autoverkopers, en dat vind ik al geen fijn volk! :(

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Wat jammer dat jij deze ervaring hebt! idioot dat er 2 dezelfde boekingen zijn en je dan afgescheept wordt met junior verkoper blijkbaar. Is het nog wat geworden bij de andere zaak waar je naar toe wilde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 914249

Hmmmm, net vanmiddag er een afspraak gemaakt nav meerdere positieve recensies. We gaan het zien.
Idd nog elders wel goed gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-06 17:28
Pietervs schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:05:
Afspraak gemaakt via de mail, was bevestigd en ik had een naam van een verkoper door gekregen. Sta ik dus om kwart over 1 in de winkel (afspraak was om 2 uur), dus eerst even lekker op mijn gemakkie rondgekeken.
Om vijf voor twee naar de balie en gezegd: ik heb een afspraak om 2 uur met die en die. Zegt een Nederlands stel achter mij: goh, wij ook...

Werd er dus een andere verkoper ergens uit de hoek gehaald, aan de reacties van de baliemedewerkers kon ik zien dat ze daar toch erg hun twijfels bij hadden.
Afijn, met die gast gezeten, uitgelegd wat ik wil en dat mijn budget 9 a 10.000 euro is.
Om daarna te vragen wat ik wil schrappen of goedkoper wil. Nou, ik wilde de prijs wel schrappen. Maar dat scheen geen optie te zijn.

Verteld dat het verschil te groot is om er ook maar enigszins serieus op in te kunnen gaan. Na "overleg met zijn chef" (altijd mijn twijfels met dat soort opmerkingen) kon hij de prijs laten zakken tot 13.500 euro.

Ik ben maar vertrokken. Want een papiertje waar wat getallen op staan als basis zonder dat je de prijzen weet van vergelijkbare artikelen (bijvoorbeeld: inductiekookplaat van Siemens was 656 euro, geen idee wat die van bijvoorbeeld AEG moet kosten, of een lager modelletje van Siemens) kun je in het donker rond liggen tasten in de hoop dat je iets vindt waardoor de keuken wel betaalbaar wordt...

Keukens en keukenboeren... geloof dat ik respect begin te krijgen voor tweedehands autoverkopers, en dat vind ik al geen fijn volk! :(
Standaard keukenboeren verhaal dit toch? Denk je dat die keuken bij een andere verkoper van dezelfde toko goedkoper was geweest?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:54

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter

Dit is op de dubbele afspraak na exact de ervaring die wij ook hebben. Wij hadden geen Junior verkoper maar een wat oudere kale man die ondanks dat we aan hadden gegeven bij maken afspraak geen Duits te spreken enkel Duits sprak of heel gebrekkig wat Nederlandse woordjes

Ekelhoff is imho een beetje teveel gericht op de Nederlands keuken koper en doet het qua prijzen niet heel denderend. Voelde voor ons destijds ook als een wat afgezwakte DMG, even terug naar voor herberekenen en dan met oplossingen komen die je niet wilt.

Lijkt er een beetje op alsof ze onder een bepaald bedrag gewoon niet mee willen denken. Wij hadden een budget van ~10.000 in gedachten en daar kwam ook een offerte uit van ruim 17.000 en dan kon er wel geschrapt worden in luxe en met showmodellen aan de gang. Nou nee dank je.

Blij dat we daar uiteindelijk niet gekocht hebben

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 19-06 22:11

RUFFNECK

Poentje

Rubman schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 08:22:
[...]

Dit is op de dubbele afspraak na exact de ervaring die wij ook hebben. Wij hadden geen Junior verkoper maar een wat oudere kale man die ondanks dat we aan hadden gegeven bij maken afspraak geen Duits te spreken enkel Duits sprak of heel gebrekkig wat Nederlandse woordjes

Ekelhoff is imho een beetje teveel gericht op de Nederlands keuken koper en doet het qua prijzen niet heel denderend. Voelde voor ons destijds ook als een wat afgezwakte DMG, even terug naar voor herberekenen en dan met oplossingen komen die je niet wilt.

Lijkt er een beetje op alsof ze onder een bepaald bedrag gewoon niet mee willen denken. Wij hadden een budget van ~10.000 in gedachten en daar kwam ook een offerte uit van ruim 17.000 en dan kon er wel geschrapt worden in luxe en met showmodellen aan de gang. Nou nee dank je.

Haha dat klinkt als dhr. M. Meyer? Ik heb nl. exact dezelfde ervaring, aangegeven geen duits te spreken, krijg ik doodleuk hem toegewezen. Uiteindelijk ging het op zich ok (hij begreep wel wat nederlands, ik moest meer moeite doen om duits te begrijpen), maar het heeft niet echt geholpen in de hele ervaring nee. De prijs was er ook niet naar, ondanks goede ervaringen bij andere mensen wat dit betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jusv
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-06 12:26
Precies dit heb ik ook meegemaakt. Afspraak gemaakt, dag vrij genomen en richting Ekelhoff gereden. Ook bij mij was er een dubbele afspraak en kreeg ook ik iemand toegewezen die alleen Duits sprak. Het vreemde was dat wij naast het andere Nederlands stel stonden en de baliemedewerker met de dubbel geboekte verkoper openlijk een afweging probeerde te maken met wie ze het gesprek in wilden gaan en wie er pech had. Hele ongemakkelijke situatie voor ons en het andere stel. De jongen die ons vervolgens kwam helpen had zijn eerste verkoopgesprek. 'Sorry, normaal zit ik op kantoor...' Vervelend voor die jongen, was niet zijn fout, maar onze ervaring was al met al niet erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
RUFFNECK schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:35:
[...]

Haha dat klinkt als dhr. M. Meyer? Ik heb nl. exact dezelfde ervaring, aangegeven geen duits te spreken, krijg ik doodleuk hem toegewezen. Uiteindelijk ging het op zich ok (hij begreep wel wat nederlands, ik moest meer moeite doen om duits te begrijpen), maar het heeft niet echt geholpen in de hele ervaring nee. De prijs was er ook niet naar, ondanks goede ervaringen bij andere mensen wat dit betreft.
Nee heb het even terug gezocht en wij spraken met U. Brama.
ansich als verkoper niks mis mee en dacht keurig mee met tekenen e.d. echter ging het mis op de verwachte prijs en apparaten die je er vervolgens voor terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Anoniem: 914249 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 00:52:
Hmmmm, net vanmiddag er een afspraak gemaakt nav meerdere positieve recensies. We gaan het zien.
Idd nog elders wel goed gelukt?
Heb je bij kuechenhaus of kuechenland geboekt? Wij waren bij kuechenhaus in hoofdstraat en hebben goede ervaring met Dhr Palstring. Misschien kan je daar naar vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

knausfan schreef op maandag 15 mei 2017 @ 23:19:
Wat jammer dat jij deze ervaring hebt! idioot dat er 2 dezelfde boekingen zijn en je dan afgescheept wordt met junior verkoper blijkbaar. Is het nog wat geworden bij de andere zaak waar je naar toe wilde?
Misschien was het mijn dag niet: Gerwens Kuchens (was die andere zaak) belde me 's morgens op om te vertellen dat hun verkoper ziek geworden was. Ik heb een nieuwe afspraak gemaakt voor zaterdag.
Ik ben overigens aan Gerwens gekomen door een collega die dezelfde ervaring had met Kuchenland: ze voelde zich daar ook afgescheept en is vervolgens bij Gerwens terecht gekomen.
knausfan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:05:
[...]

Heb je bij kuechenhaus of kuechenland geboekt? Wij waren bij kuechenhaus in hoofdstraat en hebben goede ervaring met Dhr Palstring. Misschien kan je daar naar vragen?
Dat was bij Kuchenland.
Rubman schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 08:22:
[...]
<knip>

Blij dat ik in ieder geval niet de enige ben. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig waar je uiteindelijk wel je keuken gekocht hebt? :?
artbij schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 01:19:
[...]

Standaard keukenboeren verhaal dit toch? Denk je dat die keuken bij een andere verkoper van dezelfde toko goedkoper was geweest?
Gaat me niet eens zo zeer om de prijs. Gaat om het gebrek aan luisteren van de verkoper en de manier waarop: nietszeggend lijstje on de neus duwen en dan vragen wat ik eventueel wil schrappen.
Bij Kvik kreeg ik een volledig gespecificeerde offerte. Als er iets geschrapt moet worden, kun je tenminste nog enigszins de discussie aan gaan. Nu stond er bijvoorbeeld: kasten: 6520 euro. Ok, maar hoeveel is de apothekerskast dan? Hoeveel zijn de hangkasten? Hoeveel waren de ladekasten, want misschien dat ik wel genoegen kan nemen met 1 in plaats van 2?
Nu had ik zoiets van: laat maar. Ik ga niet in het wilde weg wat roepen om maar wat geschrapt te krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door Pietervs op 16-05-2017 13:32 . Reden: aanvullilng reactie. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 914249

knausfan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:05:
[...]

Goed dat je dat vraagt....Euhm kuchenland.. ik ga gelijk maar even bellen en hem omzetten naar Haus. Niet eens gezien dat het er idd 2 zijn.

Küchenland Ekelhoff
Bentheimer Str. 259
48529 Nordhorn
Tel: 05921-8021-0
Fax: 05921-8021-21
kuechenland@ekelhoff.de

Küchenhaus Ekelhoff
Hauptstr. 14-16
48529 Nordhorn
Tel: 05921-8048-0
Fax: 05921-8048-48
info@ekelhoff.de

Meer mensen met goede of juist slechte ervaringen met KuchenHAUS?
Ik ben afgegaan op de eerste positieve recensies vwb meedenken en totale financiële plaatje vergeleken met NL

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 914249 op 16-05-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Kuechenhaus heeft op bovenste verdieping die apparatuur met korting staan, of de andere vesting dat heeft weet ik niet, daar zijn we niet geweest. Onze ervaring bij Keuchenhaus was juist dat verkoper de keuken zoals wij die voor ogen had wilde leveren, dus geen concessies aan indeling ,granieten blad en montage. Iets wat wij juist in Nederland tegenkwamen! Wij zijn juist op apparatuur gaan bezuinigen door van zolder te kiezen. Hij vertelde ons na afloop dat we bijvoorbeeld een goedkopere spoelbak uit China hadden kunnen nemen, maar dat hij dat niet eens wil noemen bij een kwaliteitskeuken. Hij verkocht dus liever niet, dan met mindere kwaliteit. Misschien kan je vragen of je die verkoper mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Pietervs schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:58:

[...]

Blij dat ik in ieder geval niet de enige ben. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig waar je uiteindelijk wel je keuken gekocht hebt? :?
Wij hebben uiteindelijk gekocht bij Duitse Keuken Import in Hoofddorp.
Een zaak zonder showroom al hebben ze wel het een en ander aan spullen liggen, maar geen volledige keukens.
Wel alle frontjes en dergelijken.

Ben over het verkoop proces redelijk tevreden, ze vragen wat meer van jezelf qua hoe je het hebben wilt en sturen je bijvoorbeeld langs bij inspiratiehuizen maar zijn niet te beroerd om mee te denken.
Voorkeur voor al een tekening en eventuele offerte hebben is er zeker.

Echter is het wel nadat de keuken geïnstalleerd is ook gewoon klaar, wij hadden nog een issue met de plint en een frontje waar ze keurig voor langs zijn gekomen hoor daar niet van, maar ze gaan niet na bellen of extra zelf langs komen voor controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

knausfan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:34:
Kuechenhaus heeft op bovenste verdieping die apparatuur met korting staan, of de andere vesting dat heeft weet ik niet, daar zijn we niet geweest. Onze ervaring bij Keuchenhaus was juist dat verkoper de keuken zoals wij die voor ogen had wilde leveren, dus geen concessies aan indeling ,granieten blad en montage. Iets wat wij juist in Nederland tegenkwamen! Wij zijn juist op apparatuur gaan bezuinigen door van zolder te kiezen. Hij vertelde ons na afloop dat we bijvoorbeeld een goedkopere spoelbak uit China hadden kunnen nemen, maar dat hij dat niet eens wil noemen bij een kwaliteitskeuken. Hij verkocht dus liever niet, dan met mindere kwaliteit. Misschien kan je vragen of je die verkoper mag?
Ik ga zaterdag naar Gerwens en ik heb ook nog een afspraak bij een keukenzaak in Uden (Janssen en Ko). Ik verwacht dat de laatste sowieso te duur zal zijn, maar wie weet verrassen ze me wel.
Na Gerwens ga ik eens even nadenken of ik nog een keer naar Duitsland ga: ik vrees dat als ik nu naar Kuchenhaus toe ga, ze in het systeem (via Kuchenland) zullen zien dat er al een offerte ligt en ik alsnog voor niks die kant op ga. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 14:21
Wat zullen we eens op de achterwand gaan smeren?
JvS schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:06:
Wapex 660 mat 2 componenten verf gebruiken voor die hele muur en dan gewoon het stuc schilderen. Dat vormt een laagje epoxyhars en wordt kneiterhard en een soort van mat laagje kunsstof.
Rubman schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:28:
Ga voor de keuken als je nog geen achterwand hebt voor Sigma Clean Pearl Matt. Die neemt geen vuil op en veeg je schoon met een doekje. Is bij de sigma centers te verkrijgen als particulier.
Oilman schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:54:
Achterwand zou ik sowieso met een matte 2 componenten coating (polyurethaan) behandelen, dat is uiteindelijk veel duurzamer.
Tehh schreef op zondag 23 april 2017 @ 14:06:
De groene muur is van die schrobvaste verf (sigmapearl clean). Omdat het 30 dagen moet drogen...
Ik lees nogal wat verschillende ervaringen, hier en elders. Vrouw des huizes wil geen glazen/tegels/metalen achterwand, het moet geverfd worden. De achterwand-muur in kwestie loopt door naar een gedeelte van de woonkamer waar we geen overgang willen zien, dus het moet niet te bewerkelijk zijn en nog wel enigszins betaalbaar blijven.

We zaten tot heden aan SigmaPearl Clean te denken (ook op advies van onze lokale service-bouwmarkt), maar helaas vind ik niet overal een unaniem advies. Zo hoor ik ook over Sikkens Alphatex IQ (een buiten-latex die zeer geschikt zou zijn voor keukengebruik), Trae-Lyx Natural Finish (2-componenten transparante lak), enz enz. Maar bijvoorbeeld over die laatste staat 1 review bij bol.com welke het product weer meteen affakkelt.

Wat denken jullie ervan? SigmaPearl Clean een goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
catchingfire schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:22:
Wat zullen we eens op de achterwand gaan smeren?

[...]

[...]

[...]

[...]

Ik lees nogal wat verschillende ervaringen, hier en elders. Vrouw des huizes wil geen glazen/tegels/metalen achterwand, het moet geverfd worden. De achterwand-muur in kwestie loopt door naar een gedeelte van de woonkamer waar we geen overgang willen zien, dus het moet niet te bewerkelijk zijn en nog wel enigszins betaalbaar blijven.

We zaten tot heden aan SigmaPearl Clean te denken (ook op advies van onze lokale service-bouwmarkt), maar helaas vind ik niet overal een unaniem advies. Zo hoor ik ook over Sikkens Alphatex IQ (een buiten-latex die zeer geschikt zou zijn voor keukengebruik), Trae-Lyx Natural Finish (2-componenten transparante lak), enz enz. Maar bijvoorbeeld over die laatste staat 1 review bij bol.com welke het product weer meteen affakkelt.

Wat denken jullie ervan? SigmaPearl Clean een goede optie?
In mijn ogen wel, maar nu ben ik enigszins biased omdat mijn vriendin bij de producent werkt.

Er is in het programma Volt (de Belgische Kassa) een test geweest van de Clean Matt die aangaf dat hij echt werkt. Ook de Reclame die wel op internet te vinden is, is gedaan met echte vakschilders en klanten van Sigma.

Houdt er wel rekening mee dat het zeker 3-4 weken duurt voor de verf goed is ingedroogd en de werking kan garanderen en je een juiste onderlaag moet hebben (wij hebben Sigma Wallprim gebruikt)
Daarnaast wordt een schoonmaak middel van Sigma geadviseerd voor de hardnekkige vlekken, de rest is doekje en klaar.

De muur blijft natuurlijk wel de muur en is bewerkelijker voor butsen enzo dan glas/tegels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knausfan
Pietervs schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:59:
[...]

Ik ga zaterdag naar Gerwens en ik heb ook nog een afspraak bij een keukenzaak in Uden (Janssen en Ko). Ik verwacht dat de laatste sowieso te duur zal zijn, maar wie weet verrassen ze me wel.
Na Gerwens ga ik eens even nadenken of ik nog een keer naar Duitsland ga: ik vrees dat als ik nu naar Kuchenhaus toe ga, ze in het systeem (via Kuchenland) zullen zien dat er al een offerte ligt en ik alsnog voor niks die kant op ga. :X
Dan heb je iig 2 offertes en weet je in welke richting je moet denken en of het haalbaar is binnen je budget. Als je wel na de hauptstrasse gaat, vertel dan dat je al
Slechte ervaring hebt gehad bij ander filiaal en vraag dan ( liefst gelijk s morgens als eerste) naar Dhr Palstring. Ze geven nml korting als je een bekende aanbrengt als klant. Mijn vader zou dan voor 250 euro aan keuken accessoires krijgen. Dit hebben we laten vervallen en als korting gekregen. Mijn vader voor de het prima en zo kwamen we rond. In dit geval zou je mijn korting mogen hebben 😉.
Ik zou gewoon zeggen dat je een keuken samen met hem wilt ontwerpen en dat je strak budget hebt. Wat voor keuken zoek je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Rubman schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:37:
[...]

In mijn ogen wel, maar nu ben ik enigszins biased omdat mijn vriendin bij de producent werkt.

Er is in het programma Volt (de Belgische Kassa) een test geweest van de Clean Matt die aangaf dat hij echt werkt. Ook de Reclame die wel op internet te vinden is, is gedaan met echte vakschilders en klanten van Sigma.

Houdt er wel rekening mee dat het zeker 3-4 weken duurt voor de verf goed is ingedroogd en de werking kan garanderen en je een juiste onderlaag moet hebben (wij hebben Sigma Wallprim gebruikt)
Daarnaast wordt een schoonmaak middel van Sigma geadviseerd voor de hardnekkige vlekken, de rest is doekje en klaar.

De muur blijft natuurlijk wel de muur en is bewerkelijker voor butsen enzo dan glas/tegels.
Wij zitten nu ook in deze fase. Leidingsleuven gefreesd en zaterdag stuccen. We willen in eerste instantie dezelfde scan als in woonkeuken ook achter aanrecht. Met afwasbare muurverf net als rest van de keuken. Kan je die Sigma Pearle over scan gebruiken? Ik denk trouwens dat er met de tijd wel een glazen wand tussen afzuigkap en inductie kookplaat komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

knausfan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:36:
[...]

Dan heb je iig 2 offertes en weet je in welke richting je moet denken en of het haalbaar is binnen je budget. Als je wel na de hauptstrasse gaat, vertel dan dat je al
Slechte ervaring hebt gehad bij ander filiaal en vraag dan ( liefst gelijk s morgens als eerste) naar Dhr Palstring. Ze geven nml korting als je een bekende aanbrengt als klant. Mijn vader zou dan voor 250 euro aan keuken accessoires krijgen. Dit hebben we laten vervallen en als korting gekregen. Mijn vader voor de het prima en zo kwamen we rond. In dit geval zou je mijn korting mogen hebben 😉.
Ik zou gewoon zeggen dat je een keuken samen met hem wilt ontwerpen en dat je strak budget hebt. Wat voor keuken zoek je?
Eigenlijk niet eens heel bijzonder: werkblad van 3.3 meter, kastjes en vaatwasser eronder, inductiekookplaat in de ene hoek en anderhalve spoelbak in de andere. Afzuigkap erboven en 2 of 3 kastjes.
Aan de andere kant 2 hoge kasten: de een met een combimagnetron, de ander heeft de koel/vriescombinatie. Daar tussen een apothekerskast (40 cm) om het geheel af te maken.
Elektra en water zijn al aanwezig, want dit moet de bestaande keuken vervangen.

Bedankt voor de tip, ik ga er over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Pietervs schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:54:
[...]

Eigenlijk niet eens heel bijzonder: werkblad van 3.3 meter, kastjes en vaatwasser eronder, inductiekookplaat in de ene hoek en anderhalve spoelbak in de andere. Afzuigkap erboven en 2 of 3 kastjes.
Aan de andere kant 2 hoge kasten: de een met een combimagnetron, de ander heeft de koel/vriescombinatie. Daar tussen een apothekerskast (40 cm) om het geheel af te maken.
Elektra en water zijn al aanwezig, want dit moet de bestaande keuken vervangen.

Bedankt voor de tip, ik ga er over nadenken.
Dat moet lukken binnen dat budget. Wij hebben ongeveer gelijk maar dan 3,95 granieten blad extra diep, 70 cm inclusief 10 cm smetplinten rondom. Ook 2 hoge kasten , met koelvries kast en combi en hier bouwen we vaatwasser in op hoogte mer lade eronder .Verder ook 80 cm inductie en afzuigkap. Geen apothekers kast, maar wel 5 ladenblokken 3x90cm en 2x 60cm van 3 laden met luxe brede greepstangen over breedte van lade, ook onder spoelbak, die het een stuk duurder maken TOV kastjes. Er hebben 1 brede lage hangkast. Vaatwasser en Quooker worden overgebouwd, maar daarentegen weer dure 90 cm oven. En kasten wand wordt afgetimmerd tot aan plafond.

[ Voor 4% gewijzigd door knausfan op 17-05-2017 07:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
@knausfan als Scan = Glasvezel/glasvlies behang dan ja gewoon als op een reguliere muur te gebruiken.

Hoe het zit met eventuele grondverven weet ik niet. Weet alleen dat een verf ala Wallprim geadviseerd wordt als grondlaag bij direct op zuigende muur aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Rubman schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 07:18:
@knausfan als Scan = Glasvezel/glasvlies behang dan ja gewoon als op een reguliere muur te gebruiken.

Hoe het zit met eventuele grondverven weet ik niet. Weet alleen dat een verf ala Wallprim geadviseerd wordt als grondlaag bij direct op zuigende muur aanbrengen.
Dan ga ik dat maar bestellen denk ik, aangezien jullie er goede ervaringen mee hebben! Dank je voor tip! Is het ook zinvol dat speciaal schoonmaak middel erbij te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
knausfan schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 07:25:
[...]

Dan ga ik dat maar bestellen denk ik, aangezien jullie er goede ervaringen mee hebben! Dank je voor tip! Is het ook zinvol dat speciaal schoonmaak middel erbij te kopen?
Lees voor de zekerheid deze even door.
Kenmerkenblad
https://www.sigma.nl/prof...ing/sigmapearl-clean-matt

Wij hebben het zelf nog niet gekocht, maar als je een notoire knoeier bent is het handig.

Belangrijker is goede spullen erbij te halen voor het aanbrengen zoals kwalitatieve rollers en kwasten en geen Action troep :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Mijn vader is zijn hele leven bouwvakker geweest oa timmerman en plafond spuiter, broer is ZZP er in de bouw, dus met materialen komt het best goed 😉. Vader schilderde altijd met sigma, maar is sinds jaar of 10 over op Sikkens, waarvoor weet ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
@Pietervs quote: Nu stond er bijvoorbeeld: kasten: 6520 euro. Ok, maar hoeveel is de apothekerskast dan? Hoeveel zijn de hangkasten? Hoeveel waren de ladekasten, want misschien dat ik wel genoegen kan nemen met 1 in plaats van 2?

Dit bedrag is veel te hoog! Wij hadden inderdaad ook een kladje. Het is fijn als je voor jezelf weet wat het in nederland moet kosten. De eerste keer hadden wij 5820 staan hiervoor en dat vonden we veel te veel. Dat gaf hij zelf ook toe en ging terug om te schrappen. Uiteindelijk als ik alles goed op een rij zet hebben we 3.139 voor alle ladeblokken, kasten en fronten incl grepen betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:24
Hier goede ervaringen gehad met het Kuchenhaus Ekelhoff, was met dhr Reineke. Hij dacht goed mee over details, de verschillende materialen en ons wensenlijstje. En nam ruim de tijd om ons ook over prijs en kwaliteitsverschillen van verschillende producten te praten. Het totale financiele plaatje kwam behoorlijk goed overeen met onze verwachtingen. Ook de installatie is ons goed bevallen, prima vaklui die nauwkeurig werken.
Anoniem: 914249 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:22:
[...]

Goed dat je dat vraagt....Euhm kuchenland.. ik ga gelijk maar even bellen en hem omzetten naar Haus. Niet eens gezien dat het er idd 2 zijn.

Küchenland Ekelhoff
Bentheimer Str. 259
48529 Nordhorn
Tel: 05921-8021-0
Fax: 05921-8021-21
kuechenland@ekelhoff.de

Küchenhaus Ekelhoff
Hauptstr. 14-16
48529 Nordhorn
Tel: 05921-8048-0
Fax: 05921-8048-48
info@ekelhoff.de

Meer mensen met goede of juist slechte ervaringen met KuchenHAUS?
Ik ben afgegaan op de eerste positieve recensies vwb meedenken en totale financiële plaatje vergeleken met NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Apart dat jullie al zo snel over budget beginnen cq. kenbaar maken. Ik laat dat in het midden en spreek eerst mijn wensen uit qua indeling enz. Als er ook maar 1 verkoper hamert op het moeten weten van het budget alvorens te kunnen starten, ben ik meteen weg...

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 17-05-2017 09:04 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

JB schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:03:
Apart dat jullie al zo snel over budget beginnen cq. kenbaar maken. Ik laat dat in het midden en spreek eerst mijn wensen uit qua indeling enz. Als er ook maar 1 verkoper hamert op het moeten weten van het budget alvorens te kunnen starten, ben ik meteen weg...
Same here, ben uiteindelijk bij een bedrijf uitgekomen die mij wél aanspraken en met mijn ideeën wilde meedenken en een oplossing bood. Met name een hoge 'hangende' design keuken (werkhoogte 105cm), hogere kastjes dan standaard, geen bovenkastje, etc etc. Al met al een hoop werk geweest om er iets van te maken maar zo kan het ook. En uiteindelijk werd gezegd van joh, wat denk jij dat dit gaat kosten/wat is je budget. Dat kwam later pas ter sprake. En ze zaten dik onder wat ik wilde uitgeven en mijn budget was. :)

En dat bij een keukenboer onder de MMG ;) Tulp Keukens in Son (Ehv) trouwens. :)

Na de feestdagen boel laten inmeten, laatste dingen doorspreken en dan voor de zomervakantie laten plaatsen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
JB schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:03:
Nou, dat hebben we dus in Duitsland wel gedaan na teleurstelling in Nederland. Daar konden we de wensen die we hadden niet krijgen binnen ons budget. Vandaar hebben we ons plan neergelegd en gezegd, is dit mogelijk binnen budget? Anders is het voor beiden verloren tijd. Hij gaf gelijk aan dat het lastig zou worden, maar dat hij alles op alles goed gegaan zetten dat het zou gaan lukken. Daarna gewoon keukenplan en alle materialen langs gelopen zonder te sturen naar goedkopere items. Alleen zolder apparatuur werd gevraagd of we dit wilden. Ik begrijp je punt van budget, dat had ik eerst ook. Maar later wilden we gelijk duidelijkheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

knausfan schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:25:
[...]

Nou, dat hebben we dus in Duitsland wel gedaan na teleurstelling in Nederland. Daar konden we de wensen die we hadden niet krijgen binnen ons budget. Vandaar hebben we ons plan neergelegd en gezegd, is dit mogelijk binnen budget? Anders is het voor beiden verloren tijd. Hij gaf gelijk aan dat het lastig zou worden, maar dat hij alles op alles goed gegaan zetten dat het zou gaan lukken. Daarna gewoon keukenplan en alle materialen langs gelopen zonder te sturen naar goedkopere items. Alleen zolder apparatuur werd gevraagd of we dit wilden. Ik begrijp je punt van budget, dat had ik eerst ook. Maar later wilden we gelijk duidelijkheid.
Je onderhandelingspositie wordt een stuk minder sterk. Je koopt geen keuken in een dag. Als je budget laat vallen dan komen ze altijd precies in de buurt of zelfs net over budget heen. Zo werkt het spelletje. Ik heb me ook eerst georiënteerd en mede door dit topic beeld en geluid gekregen bij prijzen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

@catchingfire en @knausfan, mijn ervaring met twee component spul (wapex) is erg goed. Ook vetvlekken die een nacht hebben kunnen intrekken, veeg je er de volgende dag zo weer af.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
JB schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:28:
[...]

Je onderhandelingspositie wordt een stuk minder sterk. Je koopt geen keuken in een dag. Als je budget laat vallen dan komen ze altijd precies in de buurt of zelfs net over budget heen. Zo werkt het spelletje. Ik heb me ook eerst georiënteerd en mede door dit topic beeld en geluid gekregen bij prijzen.
Nou, dat begrijpen we wel. Maar we wisten wat we wilden en wat kostprijs van blad en kasten prijs en apparatuur ongeveer waren in Nederland. We hadden budget 10.000, maar gaven 9000 als uiterste aan. Dan komen ze toch hier in de buurt met prijs van 14000, (later een andere zaak 12000) maar vaste prijs, niet onderhandelbaar, dus niet vlak er boven. Ja, dan proberen ze het via zelf plaatsen en kunstofblad of goedkoper apparatuur toch in de buurt te krijgen. Dus wel of niet noemen maakt niet veel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

JB schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:28:
[...]

Je onderhandelingspositie wordt hooguit minder sterk als je zelf niet goed weet wat je voor welke prijs wilt hebben en je bereid bent weg te lopen als je dat niet haalt. Of je een keuken laat samen stellen en daarna gaat afdingen, of dat je een een bedrag noemt, daar een keuken op samen gaat stellen en dan gaat "opdingen" met betere spullen ofzo maakt volgens mij niet echt uit. Zolang je niet weet wat voor welke prijs een goede deal is, stat je slecht.

Met een beetje vooronderzoek (Dit topic helpt, IKEA keukenplanner, internet apparatuurprijzen + inschatting installatiekosten is daar een prima indicatie voor) kom je er wel uit wat je voor ongeveer welke waarde wilt hebben. Kost wat voorwerk, maar kan je prima onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

@JvS voor mijn gevoel zitten de marges vooral op keukenkastjes en blad. Apparatuur is allemaal op te zoeken bij keukenloods e.d. dus ze zorgen dat ze met die prijzen strak in de offerte zitten waardoor veel mensen al denken "oh, das een nette prijs" maar die kastjes/blad/materiaal kun je nergens online pzoeken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

JB schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:01:
@JvS voor mijn gevoel zitten de marges vooral op keukenkastjes en blad. Apparatuur is allemaal op te zoeken bij keukenloods e.d. dus ze zorgen dat ze met die prijzen strak in de offerte zitten waardoor veel mensen al denken "oh, das een nette prijs" maar die kastjes/blad/materiaal kun je nergens online pzoeken.
Dat is mij wel gelukt. Kastjes kan je op minstens drie plekken opzoeken en voor de werkbladen kan je helemaal los gaan met tientallen leveranciers.

Apparatuur: Kieskeurig, pricewatch, honderden plekken
Kastjes: Ikea, Kvik, keukenkastjesfabriek
Bladen: Ikea, Werkbladkopen.nl, [google=keuken werkblad online]

Ik ben uiteindelijk gegaan voor een combi van kastjes van kvik, keramisch werkblad van werkbladkopen.nl, apparatuur van overal en nergens en een losse installateur. Dat was namelijk flink goedkoper dan alles bij 1 leverancier waar ik me prettig bij voelde. Ik heb 2 van die onderhandelwinkels geprobeerd en ik had ongeveer 1000 euro over voor het One stop shop" gemak, maar nergens ging hem dat worden, of het werd heel grimmig onderhandelen. Daar heb ik een pleurishekel aan, dus lekker alles los gedaan.

[ Voor 25% gewijzigd door JvS op 17-05-2017 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Als je paar offertes hebt dan zie je wel wat de onderdelen moeten kosten. Wij hebben inderdaad ook prijs voor werkblad via internet opgevraagd. Maar het liefst wilden we alles onder 1 dak hebben, voor als dingen niet goed gaan. Bij onze uitbouw waren er 2 partijen en als je wat hebt wijzen ze naar elkaar. Ook hebben wij apparaten via internet gekocht maar als er iets mis gaat binnen garantie is het soms een heel gezeur, terwijl de winkel (al 2x bij expert meegemaakt) het keurig voor je op lost. Dat scheelt dan hoop erfenis, bellen en i. De wachtrij hangen. Als het in Duitsland niet was gelukt, dan zouden we er wel serieus over nadenken, groot bezwaar was dan nog dat we in dat geval eerst de kasten wilden plaatsen en dan pas granieten werkblad laten inmeten. Omdat wij erin wonen (dus geen nieuwbouw) leek ons het toch wel lastig zolang zonder keuken te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Rubman schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:37:
[...]

Stel we hebben een keuken-achterwand die vers gestuc'd is, hoe kunnen we deze dan het beste behandelen mochten we voor een SigmaPearl Clean traject gaan? Eerst 1xSigmafix, 1xSigma WallPrim en dan 2x SigmaPearl Clean Matt (en die 30dgn laten drogen alvorens hij afgewassen mag worden)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

knausfan schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:39:
@Pietervs quote: Nu stond er bijvoorbeeld: kasten: 6520 euro. Ok, maar hoeveel is de apothekerskast dan? Hoeveel zijn de hangkasten? Hoeveel waren de ladekasten, want misschien dat ik wel genoegen kan nemen met 1 in plaats van 2?

Dit bedrag is veel te hoog! Wij hadden inderdaad ook een kladje. Het is fijn als je voor jezelf weet wat het in nederland moet kosten. De eerste keer hadden wij 5820 staan hiervoor en dat vonden we veel te veel. Dat gaf hij zelf ook toe en ging terug om te schrappen. Uiteindelijk als ik alles goed op een rij zet hebben we 3.139 voor alle ladeblokken, kasten en fronten incl grepen betaald.
Daarom ging ik de discussie ook niet aan: zonder specificatie is het onmogelijk om te zien wat wel en wat niet realistisch is. En wat er eventueel geschrapt kan worden of anders moet.

Ik ga Kuchenland morgen een mail sturen om ze te vertellen wat ik van hun "service" vind, en van hun geweldige (kuch) aanbieding.

Dank voor je tips en input, dat waardeer ik heel erg!

[ Voor 0% gewijzigd door Pietervs op 18-05-2017 06:40 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
catchingfire schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:39:
[...]

Stel we hebben een keuken-achterwand die vers gestuc'd is, hoe kunnen we deze dan het beste behandelen mochten we voor een SigmaPearl Clean traject gaan? Eerst 1xSigmafix, 1xSigma WallPrim en dan 2x SigmaPearl Clean Matt (en die 30dgn laten drogen alvorens hij afgewassen mag worden)?
De Sigmafix zou niet eens nodig zijn.
De WallPrim is een voorstrijk en grond in 1.

Wij hebben in de nieuwbouw woning niet gestucd of behangen maar alle muren 1x met WallPrim gerold en daarna gewone verf erover en dat varieerde van SigmaPearl Clean Matt en gewone Monodek tot Kistor kalkmat Color Collection.

De gewone verven hebben we het over het algemeen 2 lagen gedaan maar dat is ook omdat het nog nieuwe muren waren die gewoon heel erg zuigen. Dus lagen is een kwestie van aankijken of het niet streept en mooi opdroogt.

30 dagen is gewoon de aanbevolen droogijs voor de werking optimaal is. Tot die tijd kan bij het schoonmaken nog glans ontstaan of het vuil in de verf trekken.

Ik ben geen expert, maar wij hebben het als prettig ervaren qua verven. Het kost wel wat, maar het zit er nu ongeveer 1,5 maand op en nog geen vuiltje achter gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Rubman schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 06:52:
[...]

De Sigmafix zou niet eens nodig zijn.
De WallPrim is een voorstrijk en grond in 1.

Wij hebben in de nieuwbouw woning niet gestucd of behangen maar alle muren 1x met WallPrim gerold en daarna gewone verf erover en dat varieerde van SigmaPearl Clean Matt en gewone Monodek tot Kistor kalkmat Color Collection.
Sigma zelf adviseerde me vandaag op fb om geen WallPrim maar SigmaFix te gebruiken op een net gestucte muur :?
Ook noemden ze SigmaPearl Clean Satin ipv SigmaPearl Clean Matt. Zit daar qua renigbaarheid verschil in of is het puur een zijdeglans/mat verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Volgens mij dat laatste. :) ook de verf waar ik naar zit te kijken trouwens.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Dat laatste, en wat betreft fix of Prim kan je dan misschien beter luister en naar de mensen in een service centre die zouden het beter moeten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 14:29

PoweRoy

funky!

PoweRoy schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:49:
Lokale zaak kwam aanzetten met deze opstelling:
[afbeelding]

- Inductie kookplaat Neff/Bora met afzuiging erin
- Neff Combi oven met stoomfunctie
- Neff Combi oven met magnetronfunctie
- Neff Grote koelkast 122cm
- Neff Grote vriezer 122cm
Even mezelf quoten, gisteren een vervolg afspraak gehad bij de keukenboer. Wij vonden het eiland idee toch minder praktisch. Toen kwam hij met deze opstelling. Naar ons idee veel meer praktisch invulling zoals het koffiezetapparaat dat gewoon tegen de muur kan ipv op het eiland. Ook prullenbak die gewoon onder de gootsteen kan ipv losstaande.

Tekening van de aanbouw moet wel aangepast worden dat het raam aan de voorzijde smaller wordt zodat kastenwand tegen de muur komt ipv raam.

Orgineel eiland idee
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KmGqzS66Sqyjbe6tkgDkOksB/medium.jpg

Nieuw idee
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TVVURHlP3swV7pxhYyGMpPkh/medium.jpg

Apparaten ( Alles van Neff):
- Oven met stoom functie en oven met magnetron functie komen nu boven elkaar. Dus zelfde hoogte maakt niet meer uit: stoom 60cm, magnetron 45cm
- Nog steeds grote vriezer en grote koelkast
- Kookplaat zonder afzuiging, toch mijn twijfels gekregen. Gekozen voor eilandkap.
- Vaatwasser (hadden we eerst ook al gekozen maar niet in de post gezet)

Eerste prijs opgaaf 18k :X Nog kijken wat we gaan doen.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Wij hebben de keuken wel zoals het eerste plaatje, wat is de breedt van de kamer?
Voor 18K mag je toch minstens een afzuigkap hebben in een verlaagd plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Wackmack schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:05:
Wij hebben de keuken wel zoals het eerste plaatje, wat is de breedt van de kamer?
Voor 18K mag je toch minstens een afzuigkap hebben in een verlaagd plafond.
3.65m is de breedte. Verlaagd plafond is niet nodig, moet namelijk nog gebouwd worden :9

[This space is for rent]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knausfan
Persoonlijk vindt ik die houtkleurige planken niet mooi boven aanrecht blad. Kun je ze niet wit of ik kleur van aanrecht doen? Dan vormen ze een geheel met blok eronder en geen vleugels van kastenwand.

Ik weet niet of er bij jullie huisdieren of kinderen over de vloer komen? Onze oudste is 22, jongste 15 en nog schare kleine neefjes en nichtjes, heeft mij na ruim 20 jaar witte keuken doen kiezen om ladeblokken in houtkleur te doen en alleen hoge kast in wit. Anders blijf je aan het poetsen, op wit zie je veel meer. Is misschien ook nog een idee?

[ Voor 46% gewijzigd door knausfan op 19-05-2017 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Dit bedoel ik met omdraaien kleur. Deze hopen wij over 2 weken te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onoref
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-01 09:06
Guys, wij gaan een huis bouwen!
Nu goed, we moeten daar eerlijk in zijn, een firma gaat voor ons een huis zetten.

Nu zitten we met het probleem dat we bij DSM keukens (ja ik ben een Belg :)) al eens een prijs hebben laten maken en we daar een heel nette keuken voor een schappelijke prijs kunnen krijgen. Langs de andere kant heeft de aannemer ons een keukenboer aanbevolen die meer kleinschalig is en wat duurder uitkomt voor hetzelfde.

Uitleg is: DSM werkt met goedkope platen die snel gaan doorbuigen, wij (de kleinere keukenboer) werkt met platen die onder heel hoge druk geperst worden en dus veel harder/steviger en minder snel buigen.

Hoe hard moet ik hier rekening mee gaan houden en wat is daarvan aan naar jullie mening?

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

knausfan schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:54:
Persoonlijk vindt ik die houtkleurige planken niet mooi boven aanrecht blad. Kun je ze niet wit of ik kleur van aanrecht doen? Dan vormen ze een geheel met blok eronder en geen vleugels van kastenwand.
Alleen de linkerkant bij het raam willen we doen. De rechterkant niet. Verder wordt de kleur cognac, dus wat donkerder bruin.
knausfan schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:54:
Ik weet niet of er bij jullie huisdieren of kinderen over de vloer komen? Onze oudste is 22, jongste 15 en nog schare kleine neefjes en nichtjes, heeft mij na ruim 20 jaar witte keuken doen kiezen om ladeblokken in houtkleur te doen en alleen hoge kast in wit. Anders blijf je aan het poetsen, op wit zie je veel meer. Is misschien ook nog een idee?
Zal het inderdaad meenemen. Vriendin zat er namelijk zelf ook over te twijfelen.

[This space is for rent]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 16:41
PoweRoy schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:20:
[...]
Verlaagd plafond is niet nodig, moet namelijk nog gebouwd worden :9
Een inbouw-afzuigkap bouwt toch een heel stuk makkelijker in in een stukje verlaagd plafond, dan in de betonnen verdiepingsvloer ;) . Als dat laatste constructief überhaupt al kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:07

FreakNL

Well do ya punk?

Essie689 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:47:
[...]

Ja wij hebben een soort gelijk verhaal gehad. Steeds terugkomende lekkage bij het aanrecht.. Verkeerd blad geleverd.. Kleur verschil.. Apparatuur die niet goed functioneerde.. Als er eenmaal iets misgaat dan lijkt alles wel mis tegaan.. En dat voor een keuken van 15k :(..

Bij ons zijn ze uit eindelijk 3 maanden bezig geweest voor de grootste problemen waren opgelost (en uit eindelijk hebben we de laatste punten maar laten zitten, want we waren het echt zat). We hebben gewoon 2 maanden moeten leven met een aanrechtblad gemaakt van spaanplaat.. Geloof me dat was echt geen pretje, want dat was gewoon niet schoon te maken/houden... En natuurlijk al die uren aan de telefoon hangen met DMG om ze uberhaupt terug te laten komen.. En nooit geen sorry of niks.. Nee we moesten blij zijn dat ze het uberhaupt oplosten.

Nu hebben we een ander huis op het oog en daar moet echt ook een nieuwe keuken in. De vraag is alleen waar we die gaan halen? Ik wil echt helemaal niks meer met de DMG groep te maken hebben.. Ik wilde eerst naar Grando, maar schijnbaar is dat nu ook DMG.

Het zou voor ons echt bijna een punt zijn om van de hele woning af te zien :(.

Wat ik ook nergens kan vinden is waar ze extra hoge keukens kunnen leveren?
Momenteel hebben we geloof ik iets van 97cm (was het hoogste wat ze konden leveren bij Edmon keukens), maar wij zouden eigenlijk graag 108cm hebben ivm onze lengte.
Weet niet waar je woont, maar ga gewoon naar Budgetplan in Ridderkerk. Geen DMG, apparatuur is gewoon "live" te zien, je zit niet vast aan 5xmerk x voor korting, etc.. En ze hebben keukens in elke prijsklasse. Verder doen ze niet raar over prijzen, je krijgt gewoon een faire prijs waar je nog iets vanaf kunt lullen maar niet 40%.

Heb er zelf ook een keuken van (die van ons is 1 meter hoog, hoger had ook gekund maar dan kregen we wel een erg hoge plint) en bij vervanging of nieuw huis ga ik gewoon weer naar hun... Ik heb trouwens alles wat ik gekocht heb bij hun terug kunnen vinden op andere plekken. Vooral de kastjes waren een echte zoektocht ;) Maar ze waren met het blad zo'n 500 euro duurder dan de goedkoopste internetleverancier, de apparatuur(ex. afzuigkap) was bij elkaar 300 euro duurder dan kopen bij diverse internetleveranciers en de kastjes had ik uit Duitsland kunnen importeren, dan waren ze 700 euro goedkoper geweest. Zo'n 1500 euro duurder dus dan alles los her-en-der bestellen.. Maarja, ik heb nu wel alles onder 1 dak... En als ik de afzuigkap meereken speel ik quitte op de apparatuur, want die was bij Budgetplan 300 euro goedkoper dan waar dan ook..

Wat ik vooral fijn vond is dat ik gewoon een Miele vaatwasser kon nemen, een Kuppersbusch afzuigkap (ze hadden een restvoorraadje dus goeie prijs) en de rest van Siemens. Geen gelul over dat je alles van 1 merk moet nemen. En stel voor de grap eens een technische vraag aan die lui die beneden lopen (dat zijn dus niet de keukenverkopers), je staat versteld van hun diepgaande technische kennis van het spul wat ze verkopen...

[ Voor 24% gewijzigd door FreakNL op 19-05-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Dirtbiter schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:34:
[...]

Een inbouw-afzuigkap bouwt toch een heel stuk makkelijker in in een stukje verlaagd plafond, dan in de betonnen verdiepingsvloer ;) . Als dat laatste constructief überhaupt al kan...
Het woord aanbouw heb je even over het hoofd gezien. Wordt namelijk een aanbouw langs het huis gezet, waar de keuken in komt.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
PoweRoy schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:20:
[...]

3.65m is de breedte. Verlaagd plafond is niet nodig, moet namelijk nog gebouwd worden :9
Wij hebben breedte en dit nemen wij:

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/ef93cbdb73e8f8f8a7ca167dd1073506dc9bc791/?url=http%3A%2F%2Fi67.tinypic.com%2F2jdmcg3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:54
FreakNL schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:50:
[...]
je zit niet vast aan 5xmerk x voor korting, etc..

.....

Geen gelul over dat je alles van 1 merk moet nemen.
Dat hoef je in principe nergens. Alleen geeft de leverancier van 1 merk bij (meestal) 4 apparaten als extra, totaal 5 jaar garantie. Dan kun je prima als 5e apparaat een Miele vaatwasser nemen (waarom eigenlijk perse een Miele?) alleen krijg je daar dan de standaard garantie op.

Zie bijvoorbeeld: http://www.aeg.nl/support...antie-op-inbouwapparaten/ of https://www.whirlpool.nl/...reer-product.content.html dat is dus niet iets van de keuken leverancier maar vanuit de fabrikant.

[ Voor 19% gewijzigd door jongetje op 19-05-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

PoweRoy schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:05:
[...]

Het woord aanbouw heb je even over het hoofd gezien. Wordt namelijk een aanbouw langs het huis gezet, waar de keuken in komt.
Grappig :D Komt beetje overeen met onze plannen. Ook een leefkeuken. Hoe groot wordt de ruimte in totaal? 3,65m bij ...?

Vorige week gevelstenen uitgezocht bij Kusters op de Hei. Zo te zien kom je uit de buurt :)

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 19-05-2017 14:59 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

JB schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:58:
[...]

Grappig :D Komt beetje overeen met onze plannen. Ook een leefkeuken. Hoe groot wordt de ruimte in totaal? 3,65m bij ...?

Vorige week gevelstenen uitgezocht bij Kusters op de Hei. Zo te zien kom je uit de buurt :)
Binnenmaat 3.65m bij 8.56m. Slag om de arm, maandag komt kadaster de grond inmeten zodat we de precieze maten weten.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

PoweRoy schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:07:
[...]

Binnenmaat 3.65m bij 8.56m. Slag om de arm, maandag komt kadaster de grond inmeten zodat we de precieze maten weten.
Dan snap ik de schierkookeiland opstelling inderdaad, lekker ruim! Hier worden de binnenmaten 4,3 breed bij 5,1m lang maar we gebruiken een deel van de totale 7,5m lengte als extra bijkeuken en daarom geen kookeiland opstelling gekozen zodat het ruim blijft.

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 19-05-2017 23:01 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34426

Voor de openingspost: Keukenloods is ook van die oplichters van Mandemakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

JB schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:10:
[...]

Dan snap ik de kookeiland opstelling inderdaad, lekker ruim! Hier worden de binnenmaten 4,3 breed bij 5,1m lang maar we gebruiken een deel van de totale 7,5m lengte als extra bijkeuken en daarom geen kookeiland opstelling gekozen zodat het ruim blijft.
Nou de kookeiland opstelling vinden we juist klein. Veel minder praktische ruimte. Kleine dingen als spullen die je toch nodig hebt koffiezetapparaat vind ik niet mooi op een eiland. Op aanrecht langs de muur is dan veel handiger.

Aanrecht bij eiland is 3m bij 1m

Bii schiereiland opstelling: 2.60m bij 1m en bij het raam 3.65 bij 0.6. Veel meer laaien :Y)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
PoweRoy schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:27:
[...]

Nou de kookeiland opstelling vinden we juist klein. Veel minder praktische ruimte. Kleine dingen als spullen die je toch nodig hebt koffiezetapparaat vind ik niet mooi op een eiland. Op aanrecht langs de muur is dan veel handiger.

Bii schiereiland opstelling: 2.60m bij 1m en bij het raam 3.65 bij 0.6. Veel meer laaien :Y)
Ook gezelliger dat je met koken naar de tafel ( met evt gasten) kijkt en kan praten. Dat kunnen wij helaas niet met enkelwandige opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

PoweRoy schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:27:
[...]

Ja bedoel inderdaad schiereiland :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:28

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gloeiende gloeiende! Iedereen loopt het wel altijd te miepen over de prijs van de keuken, maar de kosten van een installateur en/of stucadoor kunnen nog een nare post extra zijn. :X

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Gonadan schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:34:
Gloeiende gloeiende! Iedereen loopt het wel altijd te miepen over de prijs van de keuken, maar de kosten van een installateur en/of stucadoor kunnen nog een nare post extra zijn. :X
Ja uiteraard. Een keukeninstallatie is wat anders dan een ruimte compleet verbouwen. Mijn huis is ook compleet verbouwd. De wc, keuken en badkamer kostten samen iets van 18k aan materiaal incl tegels, maar de complete verbouwing van die ruimtes was iets van 35k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-06 15:47
catchingfire schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:22:

Ik heb enkel ervaring met de Trae-lyx natural finish. Ons is afgeraden om enkel afwasbare latex te gebruiken, omdat het niet duurzaam zou zijn. Ons werkblad is 70 cm diep en we hebben een 12 cm hoge spatrand, dat vangt het ergste gespetter wel op, maar regelmatig zit er wel het 1 en ander op de muur. Je veegt het er zo af.

Aan brengen was makkelijk, wel netjes werken met 't mengen van 2-componenten spullen. Kleurverschil met onbehandelde muur is zeer minimaal. Als je voor Trae-Lyx zou gaan dan zou ik het overigens niet op Bol.com bestellen, maar elders, dat scheelt zo'n beetje 40%.

Muur is bij ons: voorstrijk over de stuc, 2 lagen SIKKENS ALPHACRYL PURE MAT SF en vervolgens 2 lagen Traelyx natural finish.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Oilman schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:34:
[...]

Ik heb enkel ervaring met de Trae-lyx natural finish. Ons is afgeraden om enkel afwasbare latex te gebruiken, omdat het niet duurzaam zou zijn.
Yep mee eens. Ik hoor hetzelde. Op zig is die afwasbare latex wel afneembaar, maar ik wil afschrobbaar :).
Muur is bij ons: voorstrijk over de stuc, 2 lagen SIKKENS ALPHACRYL PURE MAT SF en vervolgens 2 lagen Traelyx natural finish.
http://www.parketlak.nl/n...llijn/naturel-finish_669/

Dat spul is ook 2 componentenlak op PU basis dat echt chemisch uithard en ook gebruikt kan worden op betonvloeren. Ik denk dat dat ook een goede keuze is, naast de door mij zeer gepromote WAPEX 660 van Sikkens :P. Die is voor de olierijke garagevloer bedoeld. Het verschil is dat Wapex op epoxyhars basis is en die Trealex op PU basis. Wat beter is durf ik niet te zeggen. Dat het alletwee beter is dan afneembare latex durf ik mn hand voor in het vuur te steken.

Mensen: Smeer twee componentenspul op je muur. Dan krijg je gewoon een harde gladde en matte laag die je echt hard kan schrobben. En dat wil je :).

(mijn smetplint is slechts 7cm, die wilde ik zo klein mogelijk hebben).

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 20-05-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JvS schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 23:47:
Ja uiteraard. Een keukeninstallatie is wat anders dan een ruimte compleet verbouwen. Mijn huis is ook compleet verbouwd. De wc, keuken en badkamer kostten samen iets van 18k aan materiaal incl tegels, maar de complete verbouwing van die ruimtes was iets van 35k
Ja het verplaatsen van de radiator en het wegwerken van leidingen kiezen we er zelf bij, maar dat geldt niet voor alles.

De meterkast is nogal brak aangelegd en heeft veel te weinig groepen. De stoppenkast wordt dus vervangen en veel opnieuw gelegd, dat kost mij ook even 2k extra. :'(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Pietervs schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:59:
[...]

Vandaag op pad geweest.
Janssen en Ko waren inderdaad, zoals verwacht, te duur. Hun voorstel om het A-merk apparatuur te schrappen en te vervangen door een "huismerk" (Junker) voelde eigenlijk niet goed. Plus dat ze daarmee nog steeds te duur waren.

Daarna als een dolle door gereden naar Gerwens. Afspraak om 15.00 uur, was er om 15.10 uur. Was geen probleem. Zaak ademde rust uit, sympathieke, relaxte verkoper die goed Nederlands sprak.
Ik had vooraf al een plattegrond met afmetingen van de keuken gemaild. Op basis daarvan had hij al een keuken ontworpen, die eigenlijk wel overeen kwam met wat andere keukenboeren ook ontworpen hadden.
Toen gekeken naar de apparatuur. Ik had aangegeven een lichte voorkeur voor Siemens te hebben, maar dat ik ook open stond voor alternatieven. Er kwam dus alleen Siemens apparatuur ter sprake.
Ik had een prijs opgegeven van 11 tot 12.000 euro.
Hij kwam op een prijs van 12.400 euro, maar bleek de Quooker Flex vergeten te zijn: een kostenpostje van 1500 euro. Samen even gekeken wat er geschrapt kon worden (smetplinten, koof), maar dat zette eigenlijk geen zoden aan de dijk. Tot ik zei: "laat de Quooker maar zitten, doe maar helemaal geen kraan, die kan ik in Nederland beetellen voor 1200 euro". Verkoper stond op, verontschuldigde zich voor het feit dat hij slechts een junior was en ging even overleggen.

Hij kwam terug met een prijs van 12.500 euro, inclusief Quooker en smetplinten!
Ik heb getekend. *O* Want ik kan nog tien keukenboeren afgaan: qua ontwerp scheelt het allemaal niet gek veel (kastje hier, handgreepje daar) en qua prijzen: rust hebben door te weten wat je hebt (beter gezegd: gaat krijgen in september) is ook wat waard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knausfan
@pietervs

Gefeliciteerd! Wij zijn ook 400 boven onze max gegaan, maar op gegeven moment weet je dat het goed is en wil je klaar zijn he? Een hele opluchting. Kun je tekening hier plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

@Pietervs ook wel benieuwd naar apparatuur en omvang keuken :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

sorry, moest even zoeken hoe ik kon inscannen, converteren van PDF naar jpg en vervolgens de jpgs bewerken om de persoonlijke gegevens eruit te halen ;) En daarna nog een foto-album aanmaken...

Anyhoe:
Omvang keuken: lange kant van 3,31m, breedte van 2,91 meter, korte kant van 2,42 meter. Aan een kant zitten ramen tot op de grond (over de breedte).
Plattegrond van de keuken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aGPMusvcRcjH7BGqo9ed3rpT/thumb.jpg

vooraanzicht van de linkerkant (lage kant) van de keuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3CwBYPPGN62xWgIoh4xWVM1g/thumb.jpg

vooraanzicht van de hoge kant van de keuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NO3K7LHB6GbgbJwDDyrHO1ve/thumb.jpg

(je ziet naast de hoge kasten nog een hoop ruimte (centimetertje of 70). Dat komt omdat daar nog een raam zit, en 2 verwarmingsbuizen waar ik in een overmoedige bui misschien nog wel eens een koofje omheen timmer... :+ )

Wat betreft de apparatuur: ik heb helaas nog geen overzicht van daarvan. Ik moet het dus even opzoeken, ik hoop dat ik de juiste gevonden heb:
- combimagnetron: HB84H501
- inductiekookplaat (80 cm): EX851FVC1E
- afzuigkap: LC90BA530
- vaatwasser: SN69M091NL
- koel/vriescombo: weet ik even niet zeker meer. 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Pietervs op 21-05-2017 00:14 . Reden: aanvulling apparatuur ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ziet er prima uit! Wat voor blad heb je? Ik denk dat er nog wel wat af had gekund als ik de omvang en hoeveelheid apparatuur bekijk maar ik snap ook dat je op een gegeven moment klaar bent met uitzoeken. Hadden we precies hetzelfde. Als het goed voelt, doen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

JB schreef op zondag 21 mei 2017 @ 08:09:
Ziet er prima uit! Wat voor blad heb je? Ik denk dat er nog wel wat af had gekund als ik de omvang en hoeveelheid apparatuur bekijk maar ik snap ook dat je op een gegeven moment klaar bent met uitzoeken. Hadden we precies hetzelfde. Als het goed voelt, doen.
Het blad is graniet, 2 cm met 4 cm verdikkingsrand. Het blad komt op 97cm hoogte, wat een stuk beter is als de 88 die mijn huidige keuken heeft :D
Volgens de verkoper maakte graniet of composiet elkaar in prijs niet uit, wat mij verbaasde. Maar aangezien het binnen het budget paste vond ik het prima.

Je hebt wel gelijk hoor, en @knausfan zei het volgens mij al eerder dat dit goedkoper moet kunnen. Maar ik was een beetje klaar met dat keukengedoe.
Enige wat ik echt jammer vind is dat de plaatsing pas in september zal zijn: in juli/augustus ga ik geen week vrij krijgen en juni gingen ze niet meer redden.

Volgende project: badkamer... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

JvS schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:43:
[...]
Yep mee eens. Ik hoor hetzelde. Op zig is die afwasbare latex wel afneembaar, maar ik wil afschrobbaar :).

[...]

http://www.parketlak.nl/n...llijn/naturel-finish_669/

Dat spul is ook 2 componentenlak op PU basis dat echt chemisch uithard en ook gebruikt kan worden op betonvloeren. Ik denk dat dat ook een goede keuze is, naast de door mij zeer gepromote WAPEX 660 van Sikkens :P. Die is voor de olierijke garagevloer bedoeld. Het verschil is dat Wapex op epoxyhars basis is en die Trealex op PU basis. Wat beter is durf ik niet te zeggen. Dat het alletwee beter is dan afneembare latex durf ik mn hand voor in het vuur te steken.

Mensen: Smeer twee componentenspul op je muur. Dan krijg je gewoon een harde gladde en matte laag die je echt hard kan schrobben. En dat wil je :).

(mijn smetplint is slechts 7cm, die wilde ik zo klein mogelijk hebben).
Je vergeetr alleen te melden dat je er na die twee componentenspul niet veel anders meer mee kan doen he :P

Dat spul is zo bedacht dat er na uitharding zowat niets meer op hecht daarna, Dus smeer dat er alleen op als je zeker bent van je kleur en dat je dit inderdaad als afwerking wil :+

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja dat klopt. Als het eraf moet, kan je met een bandschuurmachine aan de slag :). Misschien dat een laag van hetzelfde er nog wel overheen gaat btw.

[ Voor 29% gewijzigd door JvS op 22-05-2017 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Het schiet hier mooi op, leidingen ingefreesd en verlegd, koof voor afzuiging en spotjes getimmerd en zaterdag is de wand gestucd. En met dit weer droogt het lekker, heel de dag deur en schuifpui open laten staan, toppie. Nu nog stopcontact onderaan maken en een nieuw perilex kabel aanleggen voor inductie. En dan kan vloertje ook gestort worden (stuk onder oude keuken). Hopelijk kunnen we over paar dagen glasvezel gaan plakken. We hebben na overleg voor Sigma Pearl gekozen, ook al omdat ik eerst wil kijken of het bevalt en later misschien toch nog ergens anders voor kies. Volgende week dinsdagmiddag of woensdagmorgen gaan ze hier starten met keuken opbouwen. Hopelijk alles 2x geverfd voor ze komen, dan hoeven we alleen de spotjes nog maar in te bouwen, hiermee willen we wachten om te zien hoe de lichtval is als de keuken staat en kastje hangt. We hebben er veel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
@pietervs

Ziet er mooi uit die tekeningen!
Nog een vraagje...je hebt volgens mij niet zo heel erg veel bergruimte in je kasten als koelvries en vaatwasser er nog afgaan qua bergruimte. Kun je dan niet kiezen om een maximaal aantal lades te kiezen? mijn ervaring is dat je daarin veel meer kwijt kunt dan in kastjes. Achterin zo'n kast is het toch lastiger pakken, terwijl je lades goed kan vullen en toch overzicht hebt. Zo maar even nieuwsgierig of verkopers dat niet geadviseerd hebben? Of zitten er verborgen lades achter de rechte deurtjes?

[ Voor 5% gewijzigd door knausfan op 22-05-2017 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-06 14:44
Ik ben ondertussen ook zover met mijn verbouwing dat ik kan gaan opsparen voor een keuken. het wordt een hoekkeuken met een lengte van 220 bij 295 cm. (70 cm diepte lijkt mij praktisch) Koelkast staat los en heb ik al, grohe heetwaterkraan ligt ook al klaar. Heb nog geen idee hoe wat en waar maar budget was eigenlijk rond de 6.000 euro. Als het niet lukt daar een fatsoenlijke keuken voor te krijgen (excl koelkast en kraan) dan kan ik dat budget opschroeven tot maximaal 10.000 euro. Dat is dan wel inclusief oven, inductie kookplaat (90 cm), vaatwasser en overig spul. Heb geen hele gekke eisen/wensen verder, het moet wel degelijk zijn. Een keramisch keukenblad had ik al even een prijs voor opgevraagd en die zou zo'n 2400 euro moeten kosten. Had daar wel een dure uitvoering van gekozen en inclusief mooie spoelbak, volgens mij kan er van die prijs nog wel mooi wat af.
Gonadan schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:12:
[...]

Ja het verplaatsen van de radiator en het wegwerken van leidingen kiezen we er zelf bij, maar dat geldt niet voor alles.

De meterkast is nogal brak aangelegd en heeft veel te weinig groepen. De stoppenkast wordt dus vervangen en veel opnieuw gelegd, dat kost mij ook even 2k extra. :'(
Dat is wel veel geld afhankelijk van wat er opnieuw is gelegd. Ik heb ervoor gekozen met een vriend zelf de meterkast te vervangen en heb door de energiebeheerder 3 fasen aan laten sluiten. Mooie Hager kast met krachtgroep voor de inductieplaat, genoeg groepen en beltrafo was maar een paar honderd euro op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Je kan moeilijk uit losse hand prijs indicatie geven. Ladeblokken zijn duurder dan losse kasten, maar wel veel praktischer. Tussen graniet of kunststof werkblad kan zo 2000 euro verschil zitten. Ook welk merk en type apparatuur, wel of niet hangkasten etc. Je kunt gewoon zaken bezoeken en wensenlijst neerleggen en vragen een mooie tekening te maken voor 6000 euro. Ze gaan natuurlijk proberen hoger uit te komen. Maar als je paar zaken hebt gehad, weet je echt wat je wel en niet wil en wat haalbaar is binnen budget.

Wij hebben ook alles zelf gedaan alleen stucwerk door broer die ZZP is. Dat is toch wel vakwerk. Mijn vader (Timmerman​ geweest) heeft meegeholpen koof timmeren. Leiding en elektra werk doet man zelf en gas hebben we niet meer. Dat scheelt 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met goede adressen voor lade indelingen zoals bestekbakken en dergelijken?

Uiteraard al gekeken naar IKEA maar met hun afwijkende maten is het niet te doen om voor een niet IKEA keuken goed passende dingen te vinden.

Ik ben op zoek naar een besteklade indeling (kruidenpotjes kwijt willen enzo) voor een Rotpunkt ladeblok van 80CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:08
Rubman schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:54:
Heeft er iemand ervaring met goede adressen voor lade indelingen zoals bestekbakken en dergelijken?

Uiteraard al gekeken naar IKEA maar met hun afwijkende maten is het niet te doen om voor een niet IKEA keuken goed passende dingen te vinden.

Ik ben op zoek naar een besteklade indeling (kruidenpotjes kwijt willen enzo) voor een Rotpunkt ladeblok van 80CM.
https://www.lade-indeling.nl/bestekbak

Is toch veel te vonden online?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Rubman schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:54:

Hier ben ik ook maar op zoek. Wij krijgen laden van 60 en 90cm. Contur keuken en vraag me af of IKEA 60 cm daar in past. 2 besteklade indelingen zitten er al bij. Gaat meer om Tussenvakken voor pannendeksels, folierollen etc. Maar die bovengenoemde site weer van prijzen zeg!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Ben je een beetje handig? dan zou ik gewoon zelf aan de slag gaan met wat hout eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Ja maar weinig in de vorm van kruidenrekjes en dergelijken, reguliere lade indelingen kan ik ook wel vinden.
vandaar dat ik ook refereerde naar de IKEA.
knausfan schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:19:
[...]

Hier ben ik ook maar op zoek. Wij krijgen laden van 60 en 90cm. Contur keuken en vraag me af of IKEA 60 cm daar in past. 2 besteklade indelingen zitten er al bij. Gaat meer om Tussenvakken voor pannendeksels, folierollen etc. Maar die bovengenoemde site weer van prijzen zeg!!!
ja niet normaal gewoon

Ik ga toch maar even kijken naar de IKEA kruiden inlays en potjes hiervoor want dat lijkt de makkelijkste oplossing die er ook nog redelijk uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:08
Rubman schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:32:
[...]

Ja maar weinig in de vorm van kruidenrekjes en dergelijken, reguliere lade indelingen kan ik ook wel vinden.
vandaar dat ik ook refereerde naar de IKEA.
https://www.lade-indeling.nl/kruidenrek :?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ik ben tegen een probleem bij ikea aangelopen. Ben er nog steeds verbaasd over.

Ik heb in mijn huurhuis een inbouwkoelkast-kast van ikea gemonteerd en een eiland met kastjes met inbouwvaatwasser en blad. Dit komt overeen met de bruynzeel maten. Dit in 2013 gekocht en gemonteerd. Zo goed zover. Nu is 2017 aangebroken en hebben we een huis gekocht. In dit huis zit een ikea keuken uit 2009. Beide uit de faktum lijn. Nu is ikea overgegaan op nieuw systeem genaamd metod in 2014 met klompeet afwijkende maten. Nu wil ik dus voor de koelkastkast andere frontjes kopen en 2e hoge kast 30cm voor er langs. Niet dus, verkoop ervan is in 2016 gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
@sugarlee89

http://www.k14.nl/ikea-faktum-deurtjes/
Misschien kan je hier iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

knausfan schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:00:
@pietervs

Ziet er mooi uit die tekeningen!
Nog een vraagje...je hebt volgens mij niet zo heel erg veel bergruimte in je kasten als koelvries en vaatwasser er nog afgaan qua bergruimte. Kun je dan niet kiezen om een maximaal aantal lades te kiezen? mijn ervaring is dat je daarin veel meer kwijt kunt dan in kastjes. Achterin zo'n kast is het toch lastiger pakken, terwijl je lades goed kan vullen en toch overzicht hebt. Zo maar even nieuwsgierig of verkopers dat niet geadviseerd hebben? Of zitten er verborgen lades achter de rechte deurtjes?
Nee, er zitten geen lades achter de deurtjes.
Moet zeggen dat ik daar ook nog een beetje over twijfel, niet nog een derde hangende kast erbij moet bestellen... Maar ik heb het idee dat het allemaal wel moet passen, hooguit dat ik het glaswerk uit de keuken haal en in een kast in de woonkamer opberg.

Lades zijn inderdaad erg fijn. Maar dat weten de verkopers ook, dus de prijzen zijn daar ook naar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

warcow schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:54:

Ik ben ondertussen ook zover met mijn verbouwing dat ik kan gaan opsparen voor een keuken. het wordt een hoekkeuken met een lengte van 220 bij 295 cm. (70 cm diepte lijkt mij praktisch)

Een keramisch keukenblad had ik al even een prijs voor opgevraagd en die zou zo'n 2400 euro moeten kosten. Had daar wel een dure uitvoering van gekozen en inclusief mooie spoelbak, volgens mij kan er van die prijs nog wel mooi wat af.
Ik vraag het me af. Ik had een 4meter 12mm massief keramisch werkblad van Neolith met een diepte van 60cm met spoelbak en kraangaten plus 7cm smetplinten (4,6m) voor 2200 euro.

Ze hadden vast nog marge, maar het was al 1500 euro goedkoper dan bij Kvik :). Waar heb jij je offerte vandaan? Ik bij werkbladkopen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Pietervs schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:53:
[...]

Nee, er zitten geen lades achter de deurtjes.
Moet zeggen dat ik daar ook nog een beetje over twijfel, niet nog een derde hangende kast erbij moet bestellen... Maar ik heb het idee dat het allemaal wel moet passen, hooguit dat ik het glaswerk uit de keuken haal en in een kast in de woonkamer opberg.

Lades zijn inderdaad erg fijn. Maar dat weten de verkopers ook, dus de prijzen zijn daar ook naar 8)7
Daarom zijn wij eerst zelf maanden bezig geweest hoe we onze keuken konden ontwerpen met zoveel mogelijk laden, met lijnen die doorlopen en hoge vaatwasser. Nu dus 5 ladeblokken en lade onder vaatwasser. Dit was vast gegeven in onderhandeling. Als je er nog voor kan kiezen, altijd doen!!! Krijg je nooit spijt van. Is het bijvoorbeeld geen optie om vaatwasser onder oven te doen en dan alle lage kasten lades? Dan heb je mooie strakke lijnen.

Ps zelf zou ik eerder Quooker laten vallen dan kastenwerk. Quooker kun je later nog eenvoudig in laten bouwen. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Dan nog niet geschikt voor de besteklade met een bruikbare hoogte van 7cm waar dat bij de Ikea wel kan.
En überhaupt maten waar ik niet direct heb van goh dat past goed en degelijk tenzij je gaat naar maatwerk en dan is de prijs meteen maar 5.
Blijven refereren naar deze site is wat nutteloos imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

warcow schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:54:
Dat is wel veel geld afhankelijk van wat er opnieuw is gelegd. Ik heb ervoor gekozen met een vriend zelf de meterkast te vervangen en heb door de energiebeheerder 3 fasen aan laten sluiten. Mooie Hager kast met krachtgroep voor de inductieplaat, genoeg groepen en beltrafo was maar een paar honderd euro op die manier.
Tja, dat is geen vergelijking natuurlijk. Een stoppenkast vervangen op zich kan je meestal al zo op €1000 rekenen. Daarnaast is één man en dag werken ook zo €400. Kan hard gaan als je het gewoon officieel laat doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat zijn dan 1000 dure euros. Ik was 200 euro voor de stoppenkast kwijt en 2 manuur + voorrijkosten om er een nieuwe in te hangen. Ik had een goeikope kerel dus dat was 125 euro, laat het normaal totaal 400 euro zijn oid.

Dan vraag ik me af wat er voor die overige 1600 euro allemaal gedaan is :o. Dat is 32 manuur werken en een hoop materiaal aan leidingkjes leggen en fresen en trekken. Da's bijna een hele elektrische installatie qua tijd :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-06 17:28
Keukenboeren komen op.het laatse moment langs, dan zeggen ze dat ze de keuken niet komen plaatsen zonder nieuwe stoppen kast. En omdat je dan nog maar een dag of twee hebt ben je snel geneigd het te laten doen door de keukenboer.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Bokkie schreef op maandag 22 mei 2017 @ 07:01:
Je vergeetr alleen te melden dat je er na die twee componentenspul niet veel anders meer mee kan doen he :P

Dat spul is zo bedacht dat er na uitharding zowat niets meer op hecht daarna, Dus smeer dat er alleen op als je zeker bent van je kleur en dat je dit inderdaad als afwerking wil :+
Dat is wel een puntje... dus dat is 1x kleur kiezen en eigenlijk niet meer kunnen switchen? Misschien dan toch eerst Sigma Pearl Clean proberen en mochten we na een tijdje blij zijn met de kleur er een keer zo'n Trae-Lyx overheen sausen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JvS schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:52:
Dat zijn dan 1000 dure euros. Ik was 200 euro voor de stoppenkast kwijt en 2 manuur + voorrijkosten om er een nieuwe in te hangen. Ik had een goeikope kerel dus dat was 125 euro, laat het normaal totaal 400 euro zijn oid.
Zal best, maar dat soort bedragen heb ik nog nooit ergens gezien als het gaat om een normaal bedrijf wat je vraagt.
Leuk dat 'een mannetje' het voor minder kan, dat kan ik ook wel regelen. Iedereen die het in mijn omgeving officieel heeft laten doen komt rond de 1000, zeker als je een stapel groepen nodig hebt.
Dan vraag ik me af wat er voor die overige 1600 euro allemaal gedaan is :o. Dat is 32 manuur werken en een hoop materiaal aan leidingkjes leggen en fresen en trekken. Da's bijna een hele elektrische installatie qua tijd :o.
Er is nog helemaal niets gedaan, ik ga eerst kritische vragen stellen over de offerte want die 2000 vind ik ook aan de hoge kant. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

catchingfire schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:31:
[...]

Dat is wel een puntje... dus dat is 1x kleur kiezen en eigenlijk niet meer kunnen switchen? Misschien dan toch eerst Sigma Pearl Clean proberen en mochten we na een tijdje blij zijn met de kleur er een keer zo'n Trae-Lyx overheen sausen?
Ja, als je niet zeker weet dat je dat spul wil, zou ik eerst gewoon Sigma pearl clean oid erop doen.

Twee componenten spul is namelijk redelijk permanent :P Het is gewoon betonverf wat ze zeg maar ook in een autowerkplaats op de vloier smeren.Dus dan weet je meteen wat het kan verdragen en hoe het uithard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Wij zijn er uit. Ook sigmapearl. Ik ga vandaag bestellen. Eronder glad glasvlies. Als muur goed droog is, morgen avond plakken. Dan Hemelvaartsdag dagje rust, ook wel lekker, en vrijdag gaan verven. Als het ons niet bevalt met schoonhouden kies ik denk ik voor glazen wand achter inductie kookplaat. We hebben 10 cm smetplinten. In onze vorig huis hadden we kunststof blad doorgetrokken op wand. Met allemaal kasten er boven (was toen nog 😉). Ideaal om schoon te maken. In dit huis zaten witte tegeltjes, dat stond erg mooi. Maar wat een poetswerk. Al die ribbeltjes. Nu dus weer nieuwe ervaring
Pagina: 1 ... 13 ... 517 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1