Vandaag bij Ekelhof geweest.
Redelijk met de pest in daar weer vertrokken.
Afspraak gemaakt via de mail, was bevestigd en ik had een naam van een verkoper door gekregen. Sta ik dus om kwart over 1 in de winkel (afspraak was om 2 uur), dus eerst even lekker op mijn gemakkie rondgekeken.
Om vijf voor twee naar de balie en gezegd: ik heb een afspraak om 2 uur met die en die. Zegt een Nederlands stel achter mij: goh, wij ook...
Werd er dus een andere verkoper ergens uit de hoek gehaald, aan de reacties van de baliemedewerkers kon ik zien dat ze daar toch erg hun twijfels bij hadden.
Afijn, met die gast gezeten, uitgelegd wat ik wil en dat mijn budget 9 a 10.000 euro is.
Komt hij dus doodleuk met een offerte van 14.800 euro.
Om daarna te vragen wat ik wil schrappen of goedkoper wil. Nou, ik wilde de prijs wel schrappen. Maar dat scheen geen optie te zijn.
Verteld dat het verschil te groot is om er ook maar enigszins serieus op in te kunnen gaan. Na "overleg met zijn chef" (altijd mijn twijfels met dat soort opmerkingen) kon hij de prijs laten zakken tot 13.500 euro.
Ik ben maar vertrokken. Want een papiertje waar wat getallen op staan als basis zonder dat je de prijzen weet van vergelijkbare artikelen (bijvoorbeeld: inductiekookplaat van Siemens was 656 euro, geen idee wat die van bijvoorbeeld AEG moet kosten, of een lager modelletje van Siemens) kun je in het donker rond liggen tasten in de hoop dat je iets vindt waardoor de keuken wel betaalbaar wordt...
Keukens en keukenboeren... geloof dat ik respect begin te krijgen voor tweedehands autoverkopers, en dat vind ik al geen fijn volk!