Ik was ook sceptisch, maar ken alleen de voorgaande generatie met zo'n zuil dit achter je kookplaat zit. Die werkt voor geen meter omdat de voorste 'pitjes' te ver van de afzuiging zitten.
De bora zag er prima uit, 4 pannen aangezet met koken en werden prima afgezogen.
Verder als de kookplaat langs de muur zou zitten zou ik inderdaad kiezen voor een normale afzuigkap. Alleen in het geval van een eiland ziet dat naar mijn idee niet uit. En je moet erg letten op welke hoogte die hangt. Ben zelf 1.85m en ik heb enorm vaak bij mensen thuis dat je tegen de kookplaat kijkt ipv in je pan omdat de afzuigkap zo laag hangt.
Verder zou dan de bora aangesloten worden met buis naar buiten, dus geen recirculatie meuk.
Enige onderbouwing waarom het minst goede werkende vorm van afzuiging is?
Lucht stijgt op, maar de motor heeft genoeg capaciteit. Voor vet is juist afzuiging naar boven minder efficient ivm de zwaarte.
(Volgens keukenboer (geen mandemakers verkoper

geeft ook aan dat zo'n kookplaat het vaakst wordt verkocht, en iedereen er erg blij mee is)
Ruimte is ~3.65m breed, moet nog gebouwd worden. Lengte wordt ~8.55m.
Geen idee wat de precieze keuken maten worden, is nog maar een schets.
Dacht:
Tussen linkermuur:85 cm
Eiland: 110cm
Tussen Eiland en apparatenkast: 110cm
Apparatenkast: 60cm
Bewust gekozen voor geen bar, eettafel staat er praktisch langs. Verder gewone kastjes aan linkerkant van eiland omdat deze niet 60 cm zijn, maar ondieper. Lades maakt het alleen onnodig duurder. Omdat ze ondiep zijn kan je toch er al goed bij.
[
Voor 20% gewijzigd door
PoweRoy op 12-05-2017 11:49
]