Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLS_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:37
Jep, woonkamer is een verdieping hoger, daar is die wenteltrap voor. Deze verdieping is voor koken en eten, en de verbinding met de tuin.

Met een M ben ik bang dat we een beetje in de knel komen met de trap (en wellicht ook in de knel qua budget ;-)). Zal eens proberen wat te tekenen. Dank voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Als je de eerste tekening neemt en dan de bovenste muur ook werkblad / hoge kasten (met werkblad heb je zat ruimte voor evenuteel losse apparatuur, waterkoker, rijstkoker, sous vide, broodrooster, Kitchenaid) maakt ben je er al
Het eiland komt dan ongeveer op de plek waar je de onderste stoelen hebt staan (alleen de 2 rechterstoelen en misschien iets verder richting de muur)

Het eiland zou ik dan puur gebruiken als werkblad, met daaronder kastruimte, eventueel met een hoge afzet boven je werkruimte (iets zoals dit, https://s-media-cache-ak0...4092d85534f99e5ee3a7c.jpg maar dan kleiner :P )

fornuis aan de onderkant, natte partij rechts, tegen korte muur.

Met die vorm heb je dan ook geen bovenkastjes nodig en zou je kunnen volstaan met plankjes voor kruiden etc, veel meer licht op je werkblad.

[ Voor 18% gewijzigd door Bokkie op 30-04-2017 21:36 ]

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLS_
Dat kan ook nog idd. Wil in ieder geval kraan en kookplaat aan hetzelfde blok. Zodat je natte groentes ed altijd boven een aanrecht blijven. Zo'n werkeiland kun je dan mooi gebruiken voor snijwerk, deeg rollen en zaken die in keukenmachine moet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Optie 2 kookeiland vind ik het mooiste. Heb je tijdens het koken gezellig contact met de mensen aan tafel en licht vanaf de raampartij en geen last van eventuele bovenkasten waar je tegen aan staat bij een klassieke opstelling.

[ Voor 9% gewijzigd door SqnLdr op 30-04-2017 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLS_
@Bokkie Nieuw ontwerp gemaakt op basis van de feedback hier. Ziet er interessant uit!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cOmxx60.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ideale opstelling. Dat gaat wel in de papieren lopen als je een werkblad neemt van duur materiaal.

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 01-05-2017 20:46 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Optimaal gebruik van je ruimte, je kan heerlijk in de keuken bezig zijn met meerdere mensen, en je kan ook prima contact hebben met de mensen die aan de eettafel wachten :)

Misschien Iets meer ruimte tussen je wasbak en het fornuis. Het is erg prettig om als je met water bezig bent 1 kant te kunnen pakken en aan de andere kant te kunnen wegzetten

Inderdaad, kosten van je werkplad kan oplopen :X sorry :P
In deze setup zou ik persoonlijk een los fornuis unit gebruiken met oven onder de pitten, dit zodat je alles redelijk dicht bij elkaar hebt, hoewel je afstands gewijs ook wel aan de onderkant die 2 witte units je oven(s) kan laten zijn. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Bokkie op 01-05-2017 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLS_
Is idd een heel mooi gebruik van de ruimte, lijkt me ook gezellig zo. Als je met een paar man in de keuken werkt kan het ook nog.

Waar ik wel nog een beetje mee zit is dat we in dit ontwerp 11 meter werkblad nodig hebben, en een flink aantal kasten. Wil graag weer een stenen blad, liefst natuursteen maar ik denk dat het composiet of keramiek wordt. Nog maar even rekenen.

Of ergens een passend showroom model vinden. Das me in het verleden ook goed bevallen, maar toen zocht ik een standaard rechte keuken dus dat was een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Mja, daarom had ik ook als voetnoot dat ik ook het geld zou moeten hebben.

Het M keuken idee is een beetje mijn droomkeuken. Als ik ooit het geld en de mogelijkheid zou hebben om mijn eigen huis te ontwerpen en bouwn, zou ik beginnen met mijn keuken en daaromheen de rest van mijn huis oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-11-2023
Als je regelmatig wat grotere groepen eters hebt is het fijn als je tafels tegen elkaar kan schuiven. Daarom hebben wij niet voor een eiland gekozen. Maar jij hebt de ruimte wel. In dat geval zou ik een L keuken in hoek rechtsonder fijn vinden en een werkeiland in de rechter bovenhoek en de tafel in het verlengde ervan zetten, zodat alle gasten naar buiten kunnen kijken (ipv met rug naar raam) en je eventueel tafels er tussen kan zetten om een hele lange tafel voor een groep te maken. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoek. Een beetje zoals je eerste ontwerp en dan de L iets kleiner en op plek van tafel het werkeiland, iets naar rechts en in het verlengde ervan je tafel.

[ Voor 12% gewijzigd door knausfan op 01-05-2017 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
p.s. hoe plaats je de afbeeldingen hier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Seau hier is ook bijna de kogel door de kerk. In plaats van 2x Combi-oven toch maar een Stoomoven erbij gepakt na alle positieve verhalen om ons heen. Apparatuur is nu;

- Quooker Fusion Provaq 3
- 1x Siemens Studioline CM836GPS1 Combi-oven
- 1x Siemens Studioline CS856GPS1 Stoomoven
- 2x Siemens koelkast KI18RV62
- 1x Siemens vaatwasser SN636X03IE
- 1x Siemens afzuigkap LC97BA532
- 1x Siemens Studioline EX877LYE3E inductiekookplaat
knausfan schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:26:
[img]URL[/img]

Je kunt ook een andere post bekijken hé, dan zie je welke code er gebruikt wordt ;)

[ Voor 66% gewijzigd door JB op 02-05-2017 08:32 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:19

Shunt

Boe

JB schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:13:
Seau hier is ook bijna de kogel door de kerk. In plaats van 2x Combi-oven toch maar een Stoomoven erbij gepakt na alle positieve verhalen om ons heen. Apparatuur is nu;

- Quooker Fusion Provaq 3
- 1x Siemens Studioline CM836GPS1 Combi-oven
- 1x Siemens Studioline CS856GPS1 Stoomoven
- 2x Siemens koelkast KI18RV62
- 1x Siemens vaatwasser SN636X03IE
- 1x Siemens afzuigkap LC97BA532
- 1x Siemens Studioline EX877LYE3E inductiekookplaat

[...]

[[url=" URL "]afbeelding[/url]]

Je kunt ook een andere post bekijken hé, dan zie je welke code er gebruikt wordt ;)
Een mooie keuken aparte opstelling met de twee koelkasten maar ik kan het qua looks helemaal begrijpen!

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Shunt schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:35:
[...]

Een mooie keuken aparte opstelling met de twee koelkasten maar ik kan het qua looks helemaal begrijpen!
Dank! Ja we hebben de ruimte en dat scheelt ons die extra koelkast in de bijkeuken :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

JB schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:37:
[...]

Dank! Ja we hebben de ruimte en dat scheelt ons die extra koelkast in de bijkeuken :)
Haha wij hebben een 178cm koelkast van siemens en een grote combi koelkast / vries kast die in de bijkeuken staat want je kunt nooit voldoende koelkast hebben. Oh en ook nog een 2 meter grote vrieskist. :D

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Shunt schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:39:
[...]

Haha wij hebben een 178cm koelkast van siemens en een grote combi koelkast / vries kast die in de bijkeuken staat want je kunt nooit voldoende koelkast hebben. Oh en ook nog een 2 meter grote vrieskist. :D
Dat is helemaal lekker ja! Ik ben "te autistisch", dus die apparaten moeten dezelfde lijnen/groottes hebben haha :D Een 178cm icm oven erbovenop zou te hoog worden. Zelfs de stoom en combi-oven heb ik goed bekeken, dat ze een even groot LCD scherm hebben :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

JB schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:41:
[...]

Dat is helemaal lekker ja! Ik ben te autistisch, dus die apparaten moeten dezelfde lijnen/groottes hebben haha :D Een 178cm icm oven erbovenop zou te hoog worden. Zelfs de stoom en combi-oven heb ik goed bekeken, dat ze een even groot LCD scherm hebben :X
Ik ben blij dat ik niet de enige ben. De keuken verkoper verklaarde me voor gek en mijn vriendin ging er maar in mee omdat ik anders gek zou worden :P.
Wij hebben allemaal de grote schermpjes er op zitten. :P

Game PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:37

jeka

Support your local club.

knausfan schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:26:
Je hebt bij je profiel een fotoalbum waar je ze kunt uploaden.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 888777

NLS_ schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:22:
@Bokkie Nieuw ontwerp gemaakt op basis van de feedback hier. Ziet er interessant uit!
[afbeelding]
Redelijk goed gebruik van de ruimte.... maar ondanks dat het "kookeiland" de ruimte leuk breekt is het wel een zinloze en dure toevoeging (en ik zou het draaien). Als je budget het toestaat prima natuurlijk. Maar alleen de achterwand (rechterkant op de tekening) gebruiken en dan ipv een gevormd eiland gewoon een recht "eiland" zodat je langs de zijkanten je keuken deel inloopt lijkt me een beter idee.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 888777 op 02-05-2017 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 15:46
[afbeelding]
Eens met @GH1 (behalve het 'zinloos' gedeelte ;) ), ik zou het eiland sowieso draaien. Je gaat namelijk aan de lange kant staan werken en niet aan de korte kant, en met gasten aan tafel wil je die kant op kunnen kijken (ik tenminste wel) en niet tegen een (keuken)muur aanstaren.

Inderdaad de ruimte tussen kookgedeelte en wasbak groter maken. Je hebt aan beide kanten van je kookgedeelte werkruimte nodig. Wel vind ik het een goed idee om de spoelbak en het kookdeel op de rechte delen van de keuken te houden en niet op het eiland.

Bij kennissen van ons is dit ook het geval en dit maakt dat het eiland je een grote hoeveelheid werkruimte biedt en in de praktijk vaak dienst blijkt te doen als een gezellige en praktische bar op feestjes. Hierover gesproken: heb je overwogen om één kant van het eiland van barkrukken te voorzien of wil je alles kasten houden?

Over het algemeen denk ik dat het bij ieders keuze belangrijk is om de hoeveelheid werkruimte in de gaten te houden. Ik zie bij veel mensen met een kookeiland vaak te weinig 'leeg' werkblad, ook omdat ze het spoel- en kookgedeelte in het eiland stoppen en er hoge kasten tegenover zetten. Ik ben zelf kok en hecht dus veel waarde aan werk- en afzetruimte; je komt snel plek te kort en hebt vaak ook een aantal losse apparaten die meer ruimte innemen dan je denkt.

In volgorde van veel naar weinig minder budget zou dit mijn advies zijn:

1. U-keuken met het kookeiland een slag gedraaid, en ik zou deze ook gewoon recht nemen.
2. L-keuken met kookeiland, waarbij de korte kant van de L aan de kant van de wenteltrap zit, aangezien je die ruimte daarachter in de praktijk waarschijnlijk minder snel voor iets anders gebruikt dan de overkant.
3. Rechte keuken op de korte kant met kookeiland ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Ik zou zelf ook het eliand een kwartslag draaien en rechthoekig maken.
Mijn idee voor de U met eiland is inderdaad om zoveel mogelijk werkruimte te hebben.

Het eiland is perfect voor afzetruimte/plating, waar je de hele aanrecht in de U kan gebruiken als schoonmaak/snij/bereid ketting :)

Daarom zou ik mijn eiland ook zo maken met een verhoging zoals in het plaatje wat ik poste, beetje een afzet zoals ze ook in een restaurantkeuken zouden hebben.

Reden hiervoor is mijn ervaring met koken voor en door veel personen in prive sfeer.

Mijn ideale keuken zou verdacht veel op een restaurant keuken lijken eerlijk gezegd :X

[ Voor 16% gewijzigd door Bokkie op 02-05-2017 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:09
[afbeelding]
Overweeg ook om voor schuine hoeken te gaan i.p.v. haakse,
De ruimte in de hoek ga je minder snel gebruiken omdat het niet fijn werkt als je in de hoek moet staan.
Als je een shuine kant neemt in de hoek, ben je veel sneller geneigd om ook in de hoek een keer iets te doen.

Doordat wij vrij kleine ruimte voor de keuken hebben (2.60 x 2.10) hebben wij hier ook voor gekozen, en daar de wasbak geplaatst. (zie voorbeeld afbeelding niet onze keuken ;) )
De keuken boer stond ervan te kijken, had er zelf niet eens over nagedacht dit te doen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.showroomkeukens.nl/afbeelding5/30499-Hoekkeuken+met+bovenkasten+in+antraciet.jpg

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:32
jongetje schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:39:
Na veel gesprekken bij verschillende keukenboeren:
- Superkeukens: Man achter een bureau die ons probeerde te negeren terwijl we een afspraak hadden. Toch maar even aangesproken "Nee U moet bij mijn vollega zijn, die zit daar ergens achterin" die vervolgens zegt: "Loop maar eerst door de winkel" (terwijl we al wisten wat we wilden). Uiteindelijk wat bij elkaar geklikt maar waren er eigenlijk al klaar mee.
- I-Kook: Transparant de tekeningen van super keukens meegenomen die eerst even afgekraakt moesten worden. Daarna op snelheid tekening gemaakt, goedkoopste van het goedkoopste Candy spul erin om onder de prijs van Super keukens te komen. terwijl wij aangaven een mooie keuken te willen met goede aparatuur, maar dat wilde hij blijkbaar niet verkopen?
- Bemmel en Kroon: Mooie winkel, netjes geholpen en hebben hier wel een goed gevoel bij. Alleen de prijs... Als ik de aparatuur optel met een actie van hun erbij kom ik rond de 3500 a 4000 duizend euro voor de aparatuur (via kieskeurig). De totaal prijs van de keuken ligt rond de 11000 (zonder montage). Nu hebben wij voor de rest geen hele hoge eisen, moet er gewoon netjes en degelijk uitzien. We hebben in de offerte 3 X 3 lades en 2 onder kastjes aan de ene kant (3 meter) en daarboven bovenkastjes en de andere kant 2 hoge kasten voor de apparatuur en kleine 2 meter blad met daaronder kastjes.

Impressie:
[afbeelding]

Nu vind ik die bijna 7000euro voor die kastjes, lades en het kunststofblad best wel veel geld. Wat is jullie mening, in mijn opinie moet hier nog wel een stuk afkunnen alleen ze profileren zich als een netto keukenboer waarbij er weinig te onderhandelen valt.
Denk wel dat je een OK prijs hebt, kan misschien nog een beetje af; hebben zelf ook recent een keuken bij Bemmel gekocht, deze is net vorige week geplaatst.
Wij hebben een vergelijkbare keuken 2 kanten 3 meter maar wel iets minder apparatuur (1 kant hadden wij al een 90cm fornuis staan), dus hebben alleen een afzuigkap (smeg), combi magnetron, vaatwasser en koelkast (allen Bosch).

Wat mij daarnaast opvalt is dat je 3 lange ladekasten hebt, ergens (nog voordat we naar Bemmel gingen) is bij ons aangegeven dat lades vooral heel duur zijn.

Wij waren dus voor de apparatuur, kasten (schuller, kunststof dus goedkoopste) en een composiet blad 8650 kwijt.
Onze indeling is als volgt: 2 hoge kasten (1 koelvries en 1 voor combi oven met boven en onder kastruimte) vervolgens onder 1 ladekast 1m en 1 kastje 50cm met 1,5m blad erop (rest is ruimte over vanwege een verwarming). en bovenkastjes 1 van 1m met dubbele deur en 1 van 50 cm.
Andere zijde is: ladekastje van 30cm incl blad, (eigen fornuis), normale kast 60cm, spoelkast 50cm en vaatwasser 60cm en een vitrine bovenkast van 90cm incl glasbodem.

Overigens bij Bemmel goed opletten wat er op de definitieve orderbevestiging staat, bij ons zat hier nog een fout in.
Daarnaast hadden wij ook een redelijk gevoel bij Superkeukens (Almere) maar dit kan natuurlijk per verkoper verschillen. Wel verkopen zij precies dezelfde keuken als Bemmel, dus als het uiteindelijk daar tussen gaat kun je goed prijzen vergelijken (kastnummers moeten overeen komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sarrr schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:59:
[...]Eens met @GH1 (behalve het 'zinloos' gedeelte ;) ), ik zou het eiland sowieso draaien. Je gaat namelijk aan de lange kant staan werken en niet aan de korte kant, en met gasten aan tafel wil je die kant op kunnen kijken (ik tenminste wel) en niet tegen een (keuken)muur aanstaren.

Inderdaad de ruimte tussen kookgedeelte en wasbak groter maken. Je hebt aan beide kanten van je kookgedeelte werkruimte nodig. Wel vind ik het een goed idee om de spoelbak en het kookdeel op de rechte delen van de keuken te houden en niet op het eiland.
Helemaal mee eens :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YO0ORMUt.jpg

Deze keuken hopen we met 4 weken te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/topS87fm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Wy7NgdDm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
In de meeste opstellingen in showrooms zie je net een omgekeerde opstelling, hoge kasten in houtkleur en lades wit. Maar omdat juist de kasten in een donkere hoek staan en witte lades erg besmettelijk zijn, hebben wij voor de omgekeerde combinatie gekozen.

De kasten zijn allemaal 60cm, behalve de 3 middelste ladenblokken en oven, die zijn 90cm. Apparaten zijn alleen tekenmodellen. vaatwasser wordt in hoge kast naast aanrecht op hoogte ingebouwd.

[ Voor 27% gewijzigd door knausfan op 02-05-2017 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Wat zouden jullie doen? We krijgen onderstaande keuken in een nog aan te bouwen leefkeuken. Allereerst excuses voor de slechte afbeelding maar ik heb niets beters op dit moment. De keuken wordt hoogglans wit en het blad wordt zwart (graniet). Het blad wordt beetje ruw/mat dus geen blinkend blad.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nu twijfelen we over de afwerking onder de raam. Er komt sowieso een opstaande rand achter het blad en de muur wordt waarschijnlijk een tint grijs maar wat te doen met de raam;

- geen vensterbank en alleen stucen (kans op vies worden?)
- wel vensterbank maar in welke kleur?
- vensterbank van graniet zoals het blad?
- andere suggesties?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:49
Geen vensterbank lijkt mij persoonlijk het strakste resultaat geven. Maak je wel een vensterbank dan krijg je een overstaande rand boven je blad met een relatief laag stuk eronder, wat uiteindelijk ruimteverlies is. Werkblad ziet er als 60 diep uit, dus in dat geval lijkt ruimteverlies in de diepte mij niet echt wenselijk.

PS, die brede lade onder de wastafel lijkt mij niet heel efficiënt qua ruimte of hebben ze daar een handige oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

knausfan schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:37:
De kasten zijn allemaal 60cm, behalve de 3 middelste ladenblokken en oven, die zijn 90cm. Apparaten zijn alleen tekenmodellen. vaatwasser wordt in hoge kast naast aanrecht op hoogte ingebouwd.
Ik neem aan dat de vaatwasser niet verhoogd wordt ingebouwd he? Want die oven erboven wordt zowaar nog hoger en hoe hoger een oven zit, hoe moeilijker hij te beladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

JB schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:31:

- geen vensterbank en alleen stucen (kans op vies worden?)
- wel vensterbank maar in welke kleur?
- vensterbank van graniet zoals het blad?
- andere suggesties?
Ik heb een 1,2cm dik blad en heb een smet plint plus een vensterbank van hetzelfde materiaal laten maken.

Stuc is lastig schoonmaken en niet al te hard. Zeker horizontaal zou ik er niet voor kiezen. Maar ik zou ook een smet plint willen aanraden als je keuken verder alleen gestuct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Oilman schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:50:
Geen vensterbank lijkt mij persoonlijk het strakste resultaat geven. Maak je wel een vensterbank dan krijg je een overstaande rand boven je blad met een relatief laag stuk eronder, wat uiteindelijk ruimteverlies is. Werkblad ziet er als 60 diep uit, dus in dat geval lijkt ruimteverlies in de diepte mij niet echt wenselijk.

PS, die brede lade onder de wastafel lijkt mij niet heel efficiënt qua ruimte of hebben ze daar een handige oplossing voor?
De hoogte van de raam is nog niet bepaald, dus die kan hoger. De vensterbank hoeft echt geen 5 cm over te steken, of bedoel je iets anders?

Onder de wastafel komt een uitsparing in de binnenmuur zodat het reservoir van de Quooker er mooi in kan :)
JvS schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:54:
[...]
Ik heb een 1,2cm dik blad en heb een smet plint plus een vensterbank van hetzelfde materiaal laten maken.

Stuc is lastig schoonmaken en niet al te hard. Zeker horizontaal zou ik er niet voor kiezen. Maar ik zou ook een smet plint willen aanraden als je keuken verder alleen gestuct is.
Ja die smetplint komt er sowieso (als je hetzelfde bedoeld als ik met een opstaande rand van hetzelfde materiaal)

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 03-05-2017 09:10 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knausfan
JvS schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:51:
[...]
Ik neem aan dat de vaatwasser niet verhoogd wordt ingebouwd he? Want die oven erboven wordt zowaar nog hoger en hoe hoger een oven zit, hoe moeilijker hij te beladen is.
Ja, dat wordt hij wel. De gewone oven zit onder inductie kookplaat en de andere combi gebruiken we dan voornamelijk als magnetron. We hebben echter combi gekozen omdat het maar 100 euro scheelde met solo magnetron. Dan is het handig voor bijvoorbeeld paar broodjes afbakken. We hebben allebei rugklachten, vandaar makkelijk vaatwasser inruimen en veel lades. Daarnaast voor het mooi doorlopende lijnen...tsja..dan moet je keuzes maken.

[ Voor 12% gewijzigd door knausfan op 03-05-2017 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
We krijgen in de keukenlades 2 Bestekbakken, 1 van 60 en 1 van 90. Verder geen ladeindeling erbij gekocht. Hebben jullie dat wel gedaan? Zo ja graag tips. En als je later bijloopt doe je dat dan bij keukenzaak of kijk je ergens anders, IKEA bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
@ JB

Kun je het werkblad niet 10 cm naar voren halen en dan van hetzelfde materiaal een opstaande rand van 10x10 cm maken over de hele breedte van het werkblad. Dan kan je dat gelijk als vensterbank gebruiken of als afzetruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

knausfan schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:33:
We krijgen in de keukenlades 2 Bestekbakken, 1 van 60 en 1 van 90. Verder geen ladeindeling erbij gekocht. Hebben jullie dat wel gedaan? Zo ja graag tips. En als je later bijloopt doe je dat dan bij keukenzaak of kijk je ergens anders, IKEA bijvoorbeeld?
Het zijn vaak redelijke standaardmaten... maar soms ook net niet. Genoeg lade indelingen te krijgen achteraf, maar die van de keukenboeren zijn vaak net wat fraaier. Maar daar betaal je ook meer dan goed voor.

Kortom, het is een persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

knausfan schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:34:
@ JB

Kun je het werkblad niet 10 cm naar voren halen en dan van hetzelfde materiaal een opstaande rand van 10x10 cm maken over de hele breedte van het werkblad. Dan kan je dat gelijk als vensterbank gebruiken of als afzetruimte
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarschijnlijk een wandplank die overloopt in de vensterbank....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-05 11:43
ollie_1982 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:41:
Ik zal hier ook maar eens onze keuken plaatsen, is wel al besteld en kwam dit fora pas later tegen.

Wij hebben een schiereiland met een kastenwand.

Alle apparaten zijn van AEG:

Sommige apparaten zijn niet meer te vinden via de NL site maar wel via UK.

Vaatwasser : F78600VI1P
Kookplaat : HK874400FB
Combi-oven : KM8403101M
Combi-stoomoven : KS8404701M
Inbouwafzuigkap : X792263MG0
Koelkast : SKZ81800C0

Cooker : Fusion Square
Klimaatkast : Liebherr UWT 1682

Blad : Easystone Elephant Grey 12mm composiet werkblad (6cm dik)

De motor van de afschuigkap wordt in de garage geplaatst.

Leidingschema:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Vandaag via de keukenboer een aanpassing gekregen omtrent de modellen. Nu de 2017 modellen gekregen.

Vaatwasser : FSE72610P
Kookplaat : HK874400FB
Combi-oven : KMK761000M
Combi-stoomoven : KSK792220M
Inbouwafzuigkap : DCE3960HM
Koelkast : SKE81826ZC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

knausfan schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:33:
Ik heb het los gekocht. Let op dat IKEA lades qua maat afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
JvS schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:35:
[...]

Ik heb het los gekocht. Let op dat IKEA lades qua maat afwijken.
Mag ik vragen wat en waar je het hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
JB schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:54:
[...]

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld?
Als je het werkblad 70 cm diep maakt, dan zou je van hetzelfde materiaal een opstaande rand van 10 cm hoog (smetrand) en 10 cm diep (smalle vensterbank), kunnen maken en toch je werkblad van 60 cm kunnen houden. Maar misschien is 10 cm rand wel te smal voor vensterbank? Het zou in ieder geval misschien wel een mooie overloop zijn van keukenblad naar raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/57/13/38/5713380745ac70a4251345898c946bdd.jpg

hier een voorbeeld in beton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

JB schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:06:

[...]
Ja die smetplint komt er sowieso (als je hetzelfde bedoeld als ik met een opstaande rand van hetzelfde materiaal)
Ja. Ik heb even twee foto's gemaakt van hoe het er bij mij uitziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UJc1Fe1SqKXzdpZgZZabRSSh/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fTTdFXMYQC29zzLviufTF2Xs/full.jpg

Ik ben er zelf wel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Zo gaan we het ook doen inderdaad :) Wordt tzt op maat gemaakt zodat smetplint mooi aansluit tot de vensterbank (die ook van hetzelfde graniet wordt). Nu wachten :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06 06:57

Sen

<-->

Ik wilde al heel lang mijn ervaring delen maar ik wilde helaas niets delen tot het allemaal opgelost was.

We kochten vorig jaar een woning met een nogal vervallen keuken met bouwjaar 1970. Helaas was de keukenboer die we 5 jaar eerder hadden failliet gegaan dus konden we weer opnieuw beginnen. Na vele merken en winkels bekeken te hebben ik denk wel 20+ kwamen we erachter dat we beide een Siematic S3 keuken het mooiste en praktische vonden. Omdat het een greeploze keuken met grepen is.

Toen bij 2 siematic winkels(geen DMG) exact dezelfde opstelling laten uitrekenen 1 kwam uit op 19K (een half jaar later kwam ik er toch achter dat dit SieMatic Oosterhout ook een DMG is) en de andere op 17,5K na een klein beetje onderhandelen.

Ik kon nog geen beslissing nemen want de hypotheek was nog niet 100% rond en kon bijna nog fout gegaan omdat de kopers van ons huis de financiering niet rond kregen.

We waren ook bij CVT breda geweest om te kijken maar ik had ze links laten liggen omdat het DMG en door de verkoper werd ik gebeld dat ze een speciale aanbieding hadden blabla en dat het helemaal geweldig was. Ik heb besloten om een afspraak te maken en de koop ging nu 100% zeker door want de hypotheek was rond. Ik had in de ochtend een afspraak gemaakt met de winkel die 17.5k vroeg en in de middag met CVT.

De winkel met 17,5K kon op zijn laagst gaan naar 16500 en ik heb gezegd dat ik die dag nog een beslissing zou nemen.

Toen naar de CVT gegaan om 12 uur de keuken uitgetekend en hij kwam met een prijs van 20K maar omdat ze die super duper actie hebben kon hij naar 16K dit was ongeveer om 2 uur (tekenen kost tijd)

Om een heel lang verhaal kort te maken om 5 voor 5 op zaterdag lopen we de winkel uit met een prijs van 13K (Of dat we een goede deal hebben weet ik niet maar ik ben tevreden)

1 maand later word ik gebeld door de verkoper dat de spoelbak niet mogelijk is en dat hij er een ander merk in moet zetten. Ik zeg prima als hij maar hetzelfde is kwa uiterlijk en kleur (ik wilde een zwarte)

2 maanden later wordt de keuken geleverd en in dezelfde vrachtwagen staat heel toevallig ook de keuken van de buren die hun voordeur op een andere straat hebben dus waardoor het voor de bezorgers niet opviel. (De vrachtwagen hoefde niet verzet te worden en ik vond het al vreemd dat de buurman allemaal aan het kijken was)

En dat staat heel de keuken een weekend in je woonkamer (dat was de vorige keer niet zo maar toen woonde we ook niet al in het huis)

Bij de installatie op maandag ging alles voorspoedig (er waren in totaal 6 man over de 2 locaties die elkaar constant hielpen) maar tegen het eind van de dag zeg ik tegen 1 van de keuken mannen dat er iets niet klopt maar dat ik niet weet wat. Dit heb ik een paar keer herhaald maar ik wist niet wat.

De vrouw komt thuis om 16:30 en die zegt tegen mij hey de spoelbak is verkeerd. Ik denk dat was het de spoelbak die we wilde was 50cm bij 40cm en die er in zat was 65cm bij 50cm.

De keukenman was nog lang niet klaar maar ging alvast even bellen maar helaas was de verkoper er niet. De volgende dag hebben de keuken mannen alles afgemaakt en heb ik met de verkoper gesproken.

De verkoper zei natuurlijk dat ik er toestemming voor had gegeven. Ik zeg ik heb gezegd dat je een ander merk mocht doen (ik had op internet gezocht en van dat merk hadden ze ook gewoon een 50 bij 40cm) en niet dat ik compleet andere maten wilde.

Na 3 weken kreeg ik uiteindelijk gelijk en gingen ze de spoelbak vervangen en dus ook het blad want het gat was ook te groot.

8 weken later komt het nieuwe blad dan eindelijk plus de nieuwe spoelbak (dezelfde als in eerste instantie gekozen en niet de kleinere van het andere merk). Nu bestaat het blad uit 3 delen door de lengte en kwam er maar 1 deel mee maar ik vond daar op dat moment niets raars aan.

De keuken monteurs komen een dag later en 1 begint al te vloeken waarom hij maar 1 deel heeft. Na 3 uur met een föhn bezig te zijn geweest heeft hij eindelijk het blad los van de andere delen. En nog 2 uur later zijn ze klaar met het nieuwe blad. Ik kom kijken en mij valt op dat er kleurverschil is en dat de randafwerking niet hetzelfde is.

Ik heb in de tussentijd ook last van een lekkage bij de gootsteen en daardoor zijn er 3 monteurs langs geweest.

2 weken later krijg ik de melding dat ze het nu helemaal gaan vervangen. 6 weken later komen ze weer langs nu met 3 delen.

De 3 delen worden geïnstalleerd en alles werkt helemaal. Mijn lekkage is er nog steeds dus daar kijken ze ook naar maar een dag later heb ik er weer last van.

Ik kom er zelf achter dat het door de overdruk van de quooker komt en dat het daarom niet constant is. Een nieuwe monteur kom 2 weken later weer langs en weet het weer niet te fixen. 1 dag later komt er weer 1 nadat ik echt boos was geworden en deze zegt doodleuk ja dat is logisch en fixt het in 3 minuten en is weg en ik heb nooit meer iets van water gezien.

Ik denk niet dat mijn volgende keuken nog van de CVT gaat komen maar over het uiteindelijke resultaat ben ik wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essie689
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09-2022
Ja wij hebben een soort gelijk verhaal gehad. Steeds terugkomende lekkage bij het aanrecht.. Verkeerd blad geleverd.. Kleur verschil.. Apparatuur die niet goed functioneerde.. Als er eenmaal iets misgaat dan lijkt alles wel mis tegaan.. En dat voor een keuken van 15k :(..

Bij ons zijn ze uit eindelijk 3 maanden bezig geweest voor de grootste problemen waren opgelost (en uit eindelijk hebben we de laatste punten maar laten zitten, want we waren het echt zat). We hebben gewoon 2 maanden moeten leven met een aanrechtblad gemaakt van spaanplaat.. Geloof me dat was echt geen pretje, want dat was gewoon niet schoon te maken/houden... En natuurlijk al die uren aan de telefoon hangen met DMG om ze uberhaupt terug te laten komen.. En nooit geen sorry of niks.. Nee we moesten blij zijn dat ze het uberhaupt oplosten.

Nu hebben we een ander huis op het oog en daar moet echt ook een nieuwe keuken in. De vraag is alleen waar we die gaan halen? Ik wil echt helemaal niks meer met de DMG groep te maken hebben.. Ik wilde eerst naar Grando, maar schijnbaar is dat nu ook DMG.

Het zou voor ons echt bijna een punt zijn om van de hele woning af te zien :(.

Wat ik ook nergens kan vinden is waar ze extra hoge keukens kunnen leveren?
Momenteel hebben we geloof ik iets van 97cm (was het hoogste wat ze konden leveren bij Edmon keukens), maar wij zouden eigenlijk graag 108cm hebben ivm onze lengte.

[ Voor 8% gewijzigd door Essie689 op 04-05-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Apart om te lezen dat keukenbladen zo vaak mis gaan qua kleurverschil enz. Hoe kan dit? Los van het gezeik dat jullie hebben, dit kost zo'n toko toch ook bakken met geld mbt nazorg :?

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 04-05-2017 15:57 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Bij ons hebben we ook wat gezeur gehad met het blad. Een klein hoogte verschil in de rand aan de voorkant waardoor je met een wolle trui er een beetje aan bleef hangen.
Dit is netjes zover mogelijk weg gewerkt. Ook waren er wat kast deurtjes beschadigd bij het leveren maar dit is allemaal netjes opgelost. De afzuigkap zat een deuk in maar is nog geen dag later vervangen door een nieuw model wat toevallig klaar stond voor een andere kant die nog 4 weken moest wachten op installatie. Dus dat was ook top.

Het zetten van een keuken is simpel de nazorg is waar een bedrijf zijn eer kan halen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essie689
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09-2022
JB schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:56:
Apart om te lezen dat keukenbladen zo vaak mis gaan qua kleurverschil enz. Hoe kan dit? Los van het gezeik dat jullie hebben, dit kost zo'n toko toch ook bakken met geld mbt nazorg :?
Wij hadden betaald voor een 2cm dik composiet blad (in L vorm waardoor optisch 6cm dik leek).
Bij de eerste levering was het materiaal 1.2cm dik ipv de betaalde 2cm..
Vervolgens krijgen we het in 2cm uitvoering maar was 1 van de 3 platen veel te lang waardoor het niet pasten.
Toen dat stuk blad vervangen maar kleur verschil (net ff andere samenstelling steentjes, waardoor het blad veel bruiner was dan de rest). En toen dus alles vervangen...

Hoe ze het doen? Enorm veel winst maken, zodat ze dit soort prutserijen kunnen permitteren..

[ Voor 41% gewijzigd door Essie689 op 04-05-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Essie689 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:47:
[...]

Het zou voor ons echt bijna een punt zijn om van de hele woning af te zien :(.

Wat ik ook nergens kan vinden is waar ze extra hoge keukens kunnen leveren?
Momenteel hebben we geloof ik iets van 97cm (was het hoogste wat ze konden leveren bij Edmon keukens), maar wij zouden eigenlijk graag 108cm hebben ivm onze lengte.
Dat is dan een van de redenen dat wij voor Ekelhoff in Nordhorn hebben gekozen. Lees de recensies op Qasa maar eens. Die ervaringen kloppen echt hebben we bij familie gemerkt. Ze gaan niet weg voor alles 100 % is opgelost en na 2 maanden komen ze nog een keer controleren of alle laden en deurtjes goed sluiten. Na een jaar nog een keer bellen of alles nog naar wens is. Dit geeft na afloop wel een goed gevoel, want de centen ben je dan al kwijt, maar je wilt ook op alles goed kunnen terugkijken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Wij krijgen over 4 weken de keuken en vorige week maandag is monteur een uur lang wezen inmeten en foto's maken van de situatie. De vaatwasser en Quooker die overgebouwd worden gefotografeerd en alle nummers opgeschreven. Situatie schets keuken met deuren. Eerst digitale meting en daarna nog keer handmatig en samen de opdracht doorgenomen. Monteur vertelde dat het zorgvuldig inmeten juist die dure problemen voorkomt en ook overlast voor klanten voorkomt (dus tevreden klanten) en idd, bij mijn ouders en bij mijn broer zijn keuken zonder ook maar 1 foutje geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

knausfan schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:42:
[...]

Wij krijgen over 4 weken de keuken en vorige week maandag is monteur een uur lang wezen inmeten en foto's maken van de situatie. De vaatwasser en Quooker die overgebouwd worden gefotografeerd en alle nummers opgeschreven. Situatie schets keuken met deuren. Eerst digitale meting en daarna nog keer handmatig en samen de opdracht doorgenomen. Monteur vertelde dat het zorgvuldig inmeten juist die dure problemen voorkomt en ook overlast voor klanten voorkomt (dus tevreden klanten) en idd, bij mijn ouders en bij mijn broer zijn keuken zonder ook maar 1 foutje geplaatst.
Zo hoort het ook. Het is geen bankstel wat ze maar neer plempen en weer aftaaien. Ik betaal ook liever meer bij een toko waarvan ik weet dat ze lokaal zijn en het moeten hebben van mond op mond reclame.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knausfan
@JB Je hebt helemaal gelijk. 20 jaar geleden kochten we eerste keuken en werden we al door anderen gewaarschuwd, er gaat altijd wat mis met keuken plaatsen, maar het ligt er maar net aan hoe ze het oplossen en idd ging er bij ons wat mis, maar dat werd keurig opgelost. Later boorde mijn man per ongeluk een gaatje door het paneel (afzuigkap) , omdat daar net het diepe profiel liep. Ze moesten er erg om lachen en vertelden dat dat zelf wel voorkwam bij hun eigen monteurs en we kregen gratis nieuw paneel! topservice!!! Dan kijk je toch met goed gevoel terug. Maar eigenlijk heel raar dat er al vanuit gegaan wordt dat er iets fout gaat bij plaatsen en niet dat alles in 1x goed is de norm is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06 06:57

Sen

<-->

Bij mij bleek het te komen doordat de productiedatum gewoon anders was en ze maken 1 batch per jaar kennelijk van het spul. Oorspronkelijke levering had een datum in mei 2015 (geleverd in augustus 2016) 2de levering had een datum van mei 2016 geleverd in november 2016. 3de levering was weer mei 2016.
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/eVNqSBH.jpg
Op de foto is het kleurverschil te zien en de totaal verschillende facet rand. (En het ergste vond ik nog wel dat de keukenmonteur eerst zei het valt wel mee dat zie je bijna niet.

Ik zie alleen dat ik geen complete keuken foto's heb dus zal ik wel een paar keer foto's maken :)
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/umcjYF2.jpg

Hier heb ik een foto van na dag 1.

[ Voor 12% gewijzigd door Sen op 05-05-2017 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-06 10:44
JB schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:08:
[...]
Zo hoort het ook. Het is geen bankstel wat ze maar neer plempen en weer aftaaien. Ik betaal ook liever meer bij een toko waarvan ik weet dat ze lokaal zijn en het moeten hebben van mond op mond reclame.
Zelfs bij IKEA gebeurt dat digitaal inmeten dus zo bijzonder zou je dat niet moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Sen schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 07:39:
[...]

ze maken 1 badge per jaar kennelijk van het spul.
Au, werkend in productie wil ik deze toch even verbeteren , al is dat wel wijsneuzerig :o. Het is een productiebatch, geen badge :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Lensent schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:04:
[...]

Zelfs bij IKEA gebeurt dat digitaal inmeten dus zo bijzonder zou je dat niet moeten vinden.
Wat zou ik niet bijzonder moeten vinden? Het inmeten? Het gaat me om de service. Bij de grote toko's zoals DMG is het vaak hopen bij de aftercare...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 914249

Wij zijn aan het rondkijken voor de keuken in onze nieuwbouwwoning. We hebben nog even, volgend jaar ergens de oplevering.
We stuitten aan tegen bizarre prijsverschillen. In Nederland hebben we 1 offerte van 24.000,- 40% onderhandelingsruimte.....
In Duitsland gekeken en daar komen ze met een fusion keuken uit op 19.500,- Nog niet onderhandeld, moet nog specifieker gecalculeerd gaan worden. We hadden geen idee dat ze daar enkel Fusion hadden.....

Mensen met tips welke keuken handelaar in de achterhoek e.o. goed is om eens te gaan kijken prijstechnisch gezien? Er wordt bizar hoog ingezet, waarna men er flink onder kan komen met de prijs. Je wilt niet teveel betalen, een eerlijke prijs, voor een prima keuken.

Kort samengevat hoe we de keuken ongeveer gaan indelen:
- 3 meter lang werkblad, 95-100cm diepte
- werkblad van composiet of wat anders
- inductieplaat met wokbrander (wss Atag)
- grote koelkast met wat vriesvakken
- vaatwasser
- quooker
- afzuigkap

Tegenover het eiland 4 kasten tegen de wand met:
- oven
- combi magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:09
Anoniem: 914249 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:06:
Wij zijn aan het rondkijken voor de keuken in onze nieuwbouwwoning. We hebben nog even, volgend jaar ergens de oplevering.
We stuitten aan tegen bizarre prijsverschillen. In Nederland hebben we 1 offerte van 24.000,- 40% onderhandelingsruimte.....
In Duitsland gekeken en daar komen ze met een fusion keuken uit op 19.500,- Nog niet onderhandeld, moet nog specifieker gecalculeerd gaan worden. We hadden geen idee dat ze daar enkel Fusion hadden.....

Mensen met tips welke keuken handelaar in de achterhoek e.o. goed is om eens te gaan kijken prijstechnisch gezien? Er wordt bizar hoog ingezet, waarna men er flink onder kan komen met de prijs. Je wilt niet teveel betalen, een eerlijke prijs, voor een prima keuken.

Kort samengevat hoe we de keuken ongeveer gaan indelen:
- 3 meter lang werkblad, 95-100cm diepte
- werkblad van composiet of wat anders
- inductieplaat met wokbrander (wss Atag)
- grote koelkast met wat vriesvakken
- vaatwasser
- quooker
- afzuigkap

Tegenover het eiland 4 kasten tegen de wand met:
- oven
- combi magnetron
Wij zijn ook bezig met een nieuwbouw woning. Wij hebben de keuken gekocht bij Graafschap Keukens in Aalten.

Heb in de zoektocht naar een keukenleverancier van 4 mensen gehoord dat ze hier zijn geweest en allemaal uiterst tevreden waren over het gehele traject. Dat heeft ons doen besluiten ook hier te gaan shoppen.

Hoewel de keuken nog geplaatst moet worden (eind juni) zijn we tot dusver erg tevreden. Nemen rustig de tijd, geven goed advies en geven je ook de ruimte om dingen even te laten bezinken. Kwamen ook meteen met een keurige prijs. We hebben er nog wat spulletjes bij onderhandeld, want met de prijs konden ze niet heel veel doen. Maar deze was zoals gezegd ook al gewoon netjes.

Dus als het voor jou in de buurt is, zou ik er zeker eens gaan kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Top, bedankt. Altijd goed een goede ervaring te horen. Gaat zeker een bezoekje krijgen

Anderen nog tips? Net over de grens is ook geen enkel probleem

Zit er aan te denken medio december de knoop pas door te hakken. Je ziet nog wel eens dat ze de prijs extra scherp kunnen wegzetten, ivm inkomsten "oude" jaar.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 914249 op 11-05-2017 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knausfan
Wij zijn bij kuchenhaus ekelhoff in Nordhorn geslaagd, familie heeft daar ook keukens gekocht. We hadden budget waar we onze wensen in Nederland niet mee rondkregen. Daar is dat wel gelukt. We wilden gewoon een goede keuken met Siemens apparatuur en verdiept granieten werkblad en smetplinten.

Tip: goed vasthouden aan wensen en budget. Ook gekeken naar ervaringen van anderen, ze komen na plaatsing na 2a3 maand nog een keer langs om alle laden en deuren nog een keer na te lopen. En als er wat is, gaan komen ze tot klacht naar tevredenheid is opgelost. Maak wel gelijk op ochtend afspraak, want later op de dag loopt het vaak uit. Ze hebben op bovenste verdieping Siemens apparatuur waar ze partij van hebben ingekocht of showmodel. Dat scheelt aanzienlijk en er zit gewoon 5 jaar garantie op.

Onze oude keuken gaat er vandaag uit. Spannend hoe het allemaal gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 23:10

PoweRoy

funky!

Inmiddels neemt onze aanbouw met keuken ook steeds meer vorm aan.

Zijn bij 2 keukenzaken geweest: Superkeukens en een lokale.
Superkeuken kwam aanzetten met een U vorm keuken, praktische invullen.

Lokale zaak kwam aanzetten met deze opstelling:
Keuken

- Inductie kookplaat Neff/Bora met afzuiging erin
- Neff Combi oven met stoomfunctie
- Neff Combi oven met magnetronfunctie
- Neff Grote koelkast 122cm
- Neff Grote vriezer 122cm

Bovenkant van tekening is raampartij over gehele breedte, midden aan de linker kant is een dubbele schuifdeur in spouw die naar de woonkamer gaat.

Eiland ziet er mooi uit maar ben een beetje bezorgt over de praktisch invullen. We hebben volgende week een vervolg afspraak maar ik dacht, probeer het eerst hier even.
- Aansluiting electrische aparaten (mixer etc), dat zou dan kunnen met een draaibaar wcd in het blad gok ik?
- Koffiezet apparaat, ik weiger een ingebouwde te nemen a €1800. We hebben nu zo'n kleine nespresso maar misschien komt er later een grote bonenmaler. Maar waar moet ik die gaan plaatsen?

[ Voor 5% gewijzigd door PoweRoy op 12-05-2017 10:55 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

PoweRoy schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:49:

[afbeelding]

- Combi oven met stoomfunctie
- Combi oven met magnetronfunctie
- Grote koelkast 122cm
- Grote vriezer 122cm

Bovenkant van tekening is raampartij over gehele breedte, midden aan de linker kant is een dubbele schuifdeur in spouw die naar de woonkamer gaat.

Eiland ziet er mooi uit maar ben een beetje bezorgt over de praktisch invullen. We hebben volgende week een vervolg afspraak maar ik dacht, probeer het eerst hier even.
- Aansluiting electrische aparaten (mixer etc), dat zou dan kunnen met een draaibaar wcd in het blad gok ik?
- Koffiezet apparaat, ik weiger een ingebouwde te nemen a €1800. We hebben nu zo'n kleine nespresso maar misschien komt er later een grote bonenmaler. Maar waar moet ik die gaan plaatsen?
Kun je niet een mooi stukje blad regelen links en rechts van de hoge kasten? Dan kan je daar mooi dat soort spul op zetten. Vooral als je het dagelijks gebruikt is dat ideaal.
Verder kijk niet naar de catalogus prijzen van keuken spul kijk naar de netto prijzen bij online aanbieders.
Dan heb je een beter beeld wat je echt gaat betalen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982

[afbeelding]

Wij nemen ook een WDC in het blad. Ik heb dit al eerder gepost.

Zie : https://gathering.tweaker...message/50879355#50879355

Daarnaast nemen wij ook geen inbouw koffiezet apparaat meer. In de vorige keuken wel gehad maar veel problemen mee gehad. Daarnaast mocht die stuk gaan na 5 jaar (einde garantie) kost je dat een vermogen en moet je maar hopen dat dezelfde lijn nog beschikbaar is.

Bij onze vorige ging deze stuk, 1 maand voor einde garantie en kreeg gelukkig een nieuw exemplaar, wel een nieuw type en qua design nagenoeg gelijk. Dit was overigens van AEG.

Nu hebben wij in onze apparatenkast aan de linkerkant achter de deur een uitschuifbare plateau waar het koffieapparaat op komt. Zo staat het ook niet in het zicht.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hdqKrUX.png

[ Voor 1% gewijzigd door ollie_1982 op 12-05-2017 11:20 . Reden: Leidingschema toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:17

Weet je zeker dat je dit wil? Dit is namelijk de minste goed werkend vorm van afzuiging. Wel een van de mooiste, maar alles heeft zijn keerzijde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:33
[afbeelding]

Wat is de breedte van die ruimte? Ik vind het er wel schitterend uit zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Luuk84 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:21:
[...]

Weet je zeker dat je dit wil? Dit is namelijk de minste goed werkend vorm van afzuiging. Wel een van de mooiste, maar alles heeft zijn keerzijde ;)
Ik was ook sceptisch, maar ken alleen de voorgaande generatie met zo'n zuil dit achter je kookplaat zit. Die werkt voor geen meter omdat de voorste 'pitjes' te ver van de afzuiging zitten.

De bora zag er prima uit, 4 pannen aangezet met koken en werden prima afgezogen.

Verder als de kookplaat langs de muur zou zitten zou ik inderdaad kiezen voor een normale afzuigkap. Alleen in het geval van een eiland ziet dat naar mijn idee niet uit. En je moet erg letten op welke hoogte die hangt. Ben zelf 1.85m en ik heb enorm vaak bij mensen thuis dat je tegen de kookplaat kijkt ipv in je pan omdat de afzuigkap zo laag hangt.

Verder zou dan de bora aangesloten worden met buis naar buiten, dus geen recirculatie meuk.

Enige onderbouwing waarom het minst goede werkende vorm van afzuiging is?
Lucht stijgt op, maar de motor heeft genoeg capaciteit. Voor vet is juist afzuiging naar boven minder efficient ivm de zwaarte.

(Volgens keukenboer (geen mandemakers verkoper ;) geeft ook aan dat zo'n kookplaat het vaakst wordt verkocht, en iedereen er erg blij mee is)
pixels66 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:33:
Wat is de breedte van die ruimte? Ik vind het er wel schitterend uit zien..
Ruimte is ~3.65m breed, moet nog gebouwd worden. Lengte wordt ~8.55m.

Geen idee wat de precieze keuken maten worden, is nog maar een schets.
Dacht:

Tussen linkermuur:85 cm
Eiland: 110cm
Tussen Eiland en apparatenkast: 110cm
Apparatenkast: 60cm

Bewust gekozen voor geen bar, eettafel staat er praktisch langs. Verder gewone kastjes aan linkerkant van eiland omdat deze niet 60 cm zijn, maar ondieper. Lades maakt het alleen onnodig duurder. Omdat ze ondiep zijn kan je toch er al goed bij.

[ Voor 20% gewijzigd door PoweRoy op 12-05-2017 11:49 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:47
ollie_1982 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:11:
[...]

Wij nemen ook een WDC in het blad. Ik heb dit al eerder gepost.

Zie : https://gathering.tweaker...message/50879355#50879355

Daarnaast nemen wij ook geen inbouw koffiezet apparaat meer. In de vorige keuken wel gehad maar veel problemen mee gehad. Daarnaast mocht die stuk gaan na 5 jaar (einde garantie) kost je dat een vermogen en moet je maar hopen dat dezelfde lijn nog beschikbaar is.

Bij onze vorige ging deze stuk, 1 maand voor einde garantie en kreeg gelukkig een nieuw exemplaar, wel een nieuw type en qua design nagenoeg gelijk. Dit was overigens van AEG.

Nu hebben wij in onze apparatenkast aan de linkerkant achter de deur een uitschuifbare plateau waar het koffieapparaat op komt. Zo staat het ook niet in het zicht.

[afbeelding]
Kun je je problemen met je inbouw koffiemachine wat uitgebreider toelichten? Ben wel heel benieuwd, aangezien wij momenteel ook met een keuken bezig zijn, inclusief inbouw koffiemachine. Is trouwens van ATAG, inclusief 8 jaar garantie.

Wij hebben hetzelfde probleem dat we een eiland hebben + kastenwand en dus niet zo goed weten waar we ons koffieapparaat neer moeten zetten, op het eiland is uitgesloten en wil hem ook niet verstoppen in een kast. Dan zou je alleen een nisje kunnen nemen wat uiteraard ook weer kosten met zich meebrengt + de strakke uitstraling van de dichte wand verstoort.

Zal proberen later vandaag wat meer info over onze keuken te posten, incl. prijs & impressies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 15:46

[afbeelding]

Mooi ontwerp, maar denk inderdaad goed na over hoe je de keuken wilt gebruiken. Ik heb het eerder in dit topic ook al gezegd: mensen met een kookeiland hebben mijns inziens vaak te weinig nagedacht over hoeveel 'leeg' werkblad je in de praktijk eigenlijk nodig hebt. Een deel daarvan wordt al snel ingenomen door spullen en rommeltjes. Wat dat betreft zou een U-keuken je waarschijnlijk meer opleveren.

Als je deze opstelling wilt houden zou ik nadenken over een recht stuk werkblad bij het deel waar nu ook de hoge kasten staan en/of een iets dieper kookeiland zodat je aan de 'overkant' van het kookdeel nog voldoende diepte hebt aan werkblad.

Edit: P.S. Loopt de raampartij volledig tot de grond of kun je hieronder ook kasten kwijt? In dat geval kun je ook een hoek creëren met lage kasten langs het raam en de hoge tegen de muur + een eiland.

[ Voor 5% gewijzigd door Sarrr op 12-05-2017 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
PoweRoy schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:38:
[...]

Ik was ook sceptisch, maar ken alleen de voorgaande generatie met zo'n zuil dit achter je kookplaat zit. Die werkt voor geen meter omdat de voorste 'pitjes' te ver van de afzuiging zitten.

De bora zag er prima uit, 4 pannen aangezet met koken en werden prima afgezogen.
Ook een lekkere steak staan bakken? ;)
Verder als de kookplaat langs de muur zou zitten zou ik inderdaad kiezen voor een normale afzuigkap. Alleen in het geval van een eiland ziet dat naar mijn idee niet uit. En je moet erg letten op welke hoogte die hangt. Ben zelf 1.85m en ik heb enorm vaak bij mensen thuis dat je tegen de kookplaat kijkt ipv in je pan omdat de afzuigkap zo laag hangt.
Dat klopt, maar je kan ook een plafond unit nemen, of je kap wat hoger hangen. Daarnaast Zijn er ook andere oplossingen zoals bijvoorbeeld de Novy Zen, De wave afzuigkap, allemaal voorbeelden van "andere" afzuigkappen.
Verder zou dan de bora aangesloten worden met buis naar buiten, dus geen recirculatie meuk.
Naar buiten afzuigen is prima, maar dan moet de lucht er in eerste instantie wel inkomen. En je kan uiteraard een goede motor monteren, maar hoeveel herrie kan je verdragen ;)
Enige onderbouwing waarom het minst goede werkende vorm van afzuiging is?
Lucht stijgt op, maar de motor heeft genoeg capaciteit. Voor vet is juist afzuiging naar boven minder efficient ivm de zwaarte.
Geluidsniveau ook acceptabel? Je geeft het zelf al aan, lucht gaat naar boven. Heb je zelf al is gekeken in je afzuigkap hoeveel vet daar inzit? Alles wat je afzuigkap dus mist vliegt zo je kamer in. Daarnaast is het zo dat als je een hoge pan bij je afzuiging hebt staan, de pan erachter dus minder goed afgezogen gaat worden. Niet met de gekozen kookplaat
(Volgens keukenboer (geen mandemakers verkoper ;) geeft ook aan dat zo'n kookplaat het vaakst wordt verkocht, en iedereen er erg blij mee is)
Grappig, onze verkoper was er absoluut geen fan van. Gaan vaak kapot, schoonmaken is erg vervelend (je hebt een gaat in je eiland/kookplaat) en efficiënt waren ze in de praktijk ook niet. Zeker niet als je wat trek je in je ruimte hebt (raam/deur open).
Ik geef je alleen wat tegenargumenten. Uiteindelijk moet je zelf beslissen. Een mooie oplossing is het zeker, maar of het echt praktisch is... De meningen zijn erg verdeelt.
Ik heb zelf een recirculatie Novy Zen, over recirculatie zijn de meningen ook verdeelt. Maar hij zuigt uitstekend af. Daarnaast is het voor ons een eye-catcher, dis is natuurlijk persoonlijk.

Succes met je keuze! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kubusje schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:43:
[...]

Kun je je problemen met je inbouw koffiemachine wat uitgebreider toelichten? Ben wel heel benieuwd, aangezien wij momenteel ook met een keuken bezig zijn, inclusief inbouw koffiemachine. Is trouwens van ATAG, inclusief 8 jaar garantie.

Wij hebben hetzelfde probleem dat we een eiland hebben + kastenwand en dus niet zo goed weten waar we ons koffieapparaat neer moeten zetten, op het eiland is uitgesloten en wil hem ook niet verstoppen in een kast. Dan zou je alleen een nisje kunnen nemen wat uiteraard ook weer kosten met zich meebrengt + de strakke uitstraling van de dichte wand verstoort.
Zoiets? Koffieapparaten in de hoek en de spullen erboven op eiken planken:
Keuken1
Keuken2

Wij waren ook in de race voor een U-opstelling maar de verkoper benaderde het praktisch:
  • Hoe loop je als je een pilsje wil pakken 's avonds vanuit de kamer.
  • Hoe loop je als je wat te drinken wilt pakken vanuit de tuin, etc, etc.
  • Hoe loop je als je vanuit de kamer iets uit de schuur wilt halen.
Uiteindelijk op deze opstelling uitgekomen na vergelijken in de showroom, pas na het tekenen budget gegeven en daar is hij nu mee aan het rekenen :)

[ Voor 17% gewijzigd door arjants op 12-05-2017 13:35 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:02

[afbeelding]

Lijkt erg veel op onze opstelling. Wij gaan waarschijnlijk keizen voor een nis in het deel van de hoge kasten. Daar kun je snel wat opzetten en kan een klein apparaatje.

Heb jij een kostenindicatie voor wat er hier getekend is?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Sarrr schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:47:
[...]

Mooi ontwerp, maar denk inderdaad goed na over hoe je de keuken wilt gebruiken. Ik heb het eerder in dit topic ook al gezegd: mensen met een kookeiland hebben mijns inziens vaak te weinig nagedacht over hoeveel 'leeg' werkblad je in de praktijk eigenlijk nodig hebt. Een deel daarvan wordt al snel ingenomen door spullen en rommeltjes. Wat dat betreft zou een U-keuken je waarschijnlijk meer opleveren.

Als je deze opstelling wilt houden zou ik nadenken over een recht stuk werkblad bij het deel waar nu ook de hoge kasten staan en/of een iets dieper kookeiland zodat je aan de 'overkant' van het kookdeel nog voldoende diepte hebt aan werkblad.

Edit: P.S. Loopt de raampartij volledig tot de grond of kun je hieronder ook kasten kwijt? In dat geval kun je ook een hoek creëren met lage kasten langs het raam en de hoge tegen de muur + een eiland.
Eiland vind ik vooral mooier, een U opstelling lijkt me praktischer. Waar dan de Kookplaat links tegen de muur komt, en de keuken rond gaat naar de rechter muur en aansluit op de apparatenkast.

Als ik zie wat we op ons huidige aanrecht hebben staan in ons huidige huis:
- Koffiezetapparaat
- Waterkoker
- Fruitmand
- Zak met brood
- Afwas-maar-misschien-toch-nog-hergebruiken:P

Ramen komen op normale hoogte bij een keuken, dus 1.20 oid. Geen lage ramen.
Vind het ook een lastige keuze. Je vind voornamelijk alleen lovende reacties van alle soorten afzuiging.

Waarom zou steak bakken lastiger moeten zijn?

Verder gaan we nooit binnen friet bakken, maar een bakplaat/gourmet 2x in het jaar is natuurlijk wel iets wat met een ingebouwde afzuiging in de kookplaat niet handig werkt. Dan is zo'n hangende beter. (of gewoon ramen en schuifpui open :>)
artbij schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:03:
[...]

Lijkt erg veel op onze opstelling. Wij gaan waarschijnlijk keizen voor een nis in het deel van de hoge kasten. Daar kun je snel wat opzetten en kan een klein apparaatje.

Heb jij een kostenindicatie voor wat er hier getekend is?
Nog geen kosten indicatie, was alleen nog maar een schets om te kijken wat er mogelijk is. Ik gok zelf rond 15k.

Moeten nog na een 3 keukenboer, kijken wat hij zou aanraden.

Superkeukens: begon gelijk met tekenen wat hij zou doen (heeft helemaal niet over eiland überhauptgesproken)
Lokale: begon gelijk met eiland omdat dan de ruimte meer in evenwicht is 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door PoweRoy op 12-05-2017 12:13 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
PoweRoy schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:07:

Vind het ook een lastige keuze. Je vind voornamelijk alleen lovende reacties van alle soorten afzuiging.

Verder gaan we nooit binnen friet bakken, maar een bakplaat/gourmet 2x in het jaar is natuurlijk wel iets wat met een ingebouwde afzuiging in de kookplaat niet handig werkt. Dan is zo'n hangende beter. (of gewoon ramen en schuifpui open :>)
Steak bakken geeft veel vet en damp. Een pan met kokend water afzuigen is niet zo heel moeilijk.

Frituren binnen zou ik ook nooit doen. Tegen een bakplaat/gourmet is ook niet heel veel bestemd, deuren en ramen open, of een weekje weg werkt dan het best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Luuk84 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:10:
[...]

Steak bakken geeft veel vet en damp. Een pan met kokend water afzuigen is niet zo heel moeilijk.

Frituren binnen zou ik ook nooit doen. Tegen een bakplaat/gourmet is ook niet heel veel bestemd, deuren en ramen open, of een weekje weg werkt dan het best ;)
Kokend water afzuigen schijnt een van de lastigste dingen te zijn.

En een biefstukje bakken doe je in een grillpan zonder olie ;).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
artbij schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:13:
[...]
En een biefstukje bakken doe je in een grillpan zonder olie ;).
Dat kan ook bedoel je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]

- we hebben vrijwel exact dezelfde indeling. Eiland 3 meter lang, 97cm diep. Werkruimte 1.10 en 4 kasten.
Op zich voldoende werkruimte (gelijk als in ons vorige huis). Alleen nu geen wcd tegen de muur, dus maar in het blad. En mss ergens in een kast ofzo
Wcd doen wij dan waarschijnlijk middels de zgnd.twister in het werkblad. Zijn er dan echter maar 2.....Door het diepe werkblad heb je echt wel meer ruimte!
- koffiezetapparaat idem: daar gaan we niet zoveel geld voor uitgeven. We gebruiken te weinig het apparaat daarvoor. EN de Nespresso bevalt ons top !!
Wij zitten ook nog even hoe we die gaan neerzetten straks (gelijke opstelling). Ik twijfel om naast de kastenwand een nisje te maken tbv de kookboeken, maar waar de Nespresso ook zou kunnen staan. Of ergens in een kast, met als nadeel dat je hem er 1-2x daags uit moet halen.....

Nordhof gaan we idd nog even bezoeken. Lees er meerdere positieve verhalen over

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 914249 op 12-05-2017 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luuk84 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:10:
[...]Frituren binnen zou ik ook nooit doen. Tegen een bakplaat/gourmet is ook niet heel veel bestemd, deuren en ramen open, of een weekje weg werkt dan het best ;)
Beetje onzin natuurlijk.... een goede afzuiging kan ook gewoon met frituren en grillen omgaan.

En dan is het juist niet deuren en ramen open maar zorgen voor een goed ontwerp waarbij je de luchtstroom richting je afzuiging krijgt. Dan is er geen enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

De truck zit hem er in om de afzuiging aan te zetten voordat je in begint met koken. Dan heb je al een airflow gaande voordat je begint met bakken.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 888777 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:05:
[...]

Beetje onzin natuurlijk.... een goede afzuiging kan ook gewoon met frituren en grillen omgaan.

En dan is het juist niet deuren en ramen open maar zorgen voor een goed ontwerp waarbij je de luchtstroom richting je afzuiging krijgt. Dan is er geen enkel probleem.
Ik zet mijn frituurpan op de kookplaat voor mijn siemens downdraft met recirculatie en dat gaat prima. D'r blijft nooit een sterke frituurlucht hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Anoniem: 888777 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:05:
[...]

Mijn antwoord moet je met een korrel zout nemen natuurlijk, mijn punt is dat het zo stinkt omdat die geur overal in gaat zitten, ook al zuig je goed af omdat je meestal met 16 man aan bakken bent ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk84 op 12-05-2017 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

[afbeelding]

Eiland ziet er mooi uit maar ben een beetje bezorgt over de praktisch invullen.
Ik zie het nut van een eiland in deze opstelling niet zo :? Heb daar ook naar gevraagd toen we onze leefkeuken aan het inrichten waren; waarom zou ik een kookeiland moeten pakken? Enige goede reden die ik heb gehoord, is dat je gezellig naar de mensen toe staat onder het koken, maar in deze opstelling is dat niet echt aan de orde. Verder ook niet in de zin van lekker naar buiten kijken als ik het goed begrijp?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

JB schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:19:
[...]
Ik zie het nut van een eiland in deze opstelling niet zo :? Heb daar ook naar gevraagd toen we onze leefkeuken aan het inrichten waren; waarom zou ik een kookeiland moeten pakken? Enige goede reden die ik heb gehoord, is dat je gezellig naar de mensen toe staat onder het koken, maar in deze opstelling is dat niet echt aan de orde. Verder ook niet in de zin van lekker naar buiten kijken als ik het goed begrijp?
Ik denk dat een serie kasten voor een mooi open grote raam een beetje zonde is?
Of de halve keuken afsluiten met een L vorm keuken komt de ruimte ook niet ten goede volgens mij.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Shunt schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:29:
[...]

Ik denk dat een serie kasten voor een mooi open grote raam een beetje zonde is?
Of de halve keuken afsluiten met een L vorm keuken komt de ruimte ook niet ten goede volgens mij.
Eens. De inrichting is lastig met veel glas en schuifpui, maar ik zou volgens mij eerder (rechts)onderin beginnen? Dan zit je mooi aan het raam met eten. Of ik zie het verkeerd op basis van info/schets.

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 12-05-2017 14:35 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 00:24
PoweRoy schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:07:
[...]
Vooral doordat de temperaturen daar veel hoger liggen. Een pan met water wordt maximaal 100 graden. Als je een steak bakt dan liggen de temperaturen een stuk hoger. Warmere lucht, stijgt sneller op en je hebt ook een hoop vetdruppels die met redelijk geweld vrijkomen.
Andere factor is dat hierbij geur vrijkomt, daar heb je bij water koken geen last van. Daar zie je alleen dat de (relatief zware) waterdamp wordt afgezogen.

Als je voor een niet conventionele oplossing wilt gaan kan je om wat referenties vragen bij die keukenzaak? Als hun andere klanten zo enthousiast zijn kunnen ze dat vast regelen :)

Wij zijn ook bezig met een woning en zijn aan het kijken wat onze opties zijn voor de keuken. Nu willen we natuurlijk het liefst veel voor weinig :) In dit topic zie ik vrijwel alleen keukens die vrijwel 100% van 1 leverancier (keukenspeciaalzaak) af komen. 1 partij doet ontwerp, bestellen, leveren, monteren. Af en toe wordt er zelf apparatuur in gehangen.

Niemand hier die meer zelf doet? Of b.v. alleen kasten bestelt en een ZZP-er de keuken verder in elkaar laat zetten? Of custom-made door een meubelmaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

@bartvb ZZP-er je keuken in elkaar laten zetten klinkt leuk, maar dan moet je wel afstemming hebben met je keukenboer mbt garantie e.d. Wij laten de keuken wel "zwart" monteren, maar degene die dat doet heeft een goede verstandhouding met mijn keukenboer, dus garantie is geen issue.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

JB schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:31:
[...]

Eens. De inrichting is lastig met veel glas en schuifpui, maar ik zou volgens mij eerder (rechts)onderin beginnen? Dan zit je mooi aan het raam met eten. Of ik zie het verkeerd op basis van info/schets.
"Onderaan" op het papier staat de eettafel, met daaraan schuifpui naar de tuin. "Bovenkant" papier is voorzijde woning.

Veel glas inderdaad, willen we ook hebben. Enige wat we nog kunnen kiezen is dat het raam linksboven op papier niet de hoek omgaat. Maar dit vinden we juist mooi, terwijl we niet veel meer keuken opstellingen extra kunnen krijgen als je het raam niet het hoekje om laat gaan.
bartvb schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:31:
[...]
Als je voor een niet conventionele oplossing wilt gaan kan je om wat referenties vragen bij die keukenzaak? Als hun andere klanten zo enthousiast zijn kunnen ze dat vast regelen :)
Goed idee :)
bartvb schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:31:
[...]
Wij zijn ook bezig met een woning en zijn aan het kijken wat onze opties zijn voor de keuken. Nu willen we natuurlijk het liefst veel voor weinig :) In dit topic zie ik vrijwel alleen keukens die vrijwel 100% van 1 leverancier (keukenspeciaalzaak) af komen. 1 partij doet ontwerp, bestellen, leveren, monteren. Af en toe wordt er zelf apparatuur in gehangen.

Niemand hier die meer zelf doet? Of b.v. alleen kasten bestelt en een ZZP-er de keuken verder in elkaar laat zetten? Of custom-made door een meubelmaker?
Bij ons in het dorp zaten er 2 meubelmakers, maar die zijn beide failliet gegaan afgelopen jaren. ZZP in elkaar laten zetten komt geregeld voor, zit je wel met garantie en of je dan echt goedkoper uitbent?
Heb liever garantie dan dat ik er 50 euro op vooruit ga.

Ik ga maar weer eens praten met met keukenboeren, helaas wel hele dure bedrijven in de buurt of DMG asortie.

[ Voor 28% gewijzigd door PoweRoy op 12-05-2017 15:55 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 00:24
Maar garantie op wat? Apparatuur zit sowieso garantie op als je het nieuw koopt en als een kastje het doet bij levering dan neem ik aan dat deze het een jaar later ook nog doet. En desnoods vervang je een keer een scharnier als er toch onverhoopt iets stuk gaat.

Misschien ben ik wat te naief hoor, in dat geval hoor ik het erg graag :j

Huidige plan hier is om kastjes te halen bij Ikea (want redelijk betaalbaar, redelijk wat keuze), apparatuur bestellen via internet en een handige ZZPer alles in elkaar laten zetten/op maat laten maken. Blad zijn we nog niet over uit maar waarom daar niet b.v. een plaat Trespa voor gebruiken? Relatief makkelijk te bewerken, sterk en vooral niet zo absurd duur als de 'HPL' bladen die ze in de keukenzaak proberen te verkopen.

Garantie heb je dan idd niet maar als je ziet wat er door de keukenzaken af en toe wordt geprutst (tig manuren en opnieuw bestellen van onderdelen om fouten te herstellen) dan zou je denken dat dit allemaal een stuk goedkoper kan door die garantie te laten vervallen. Je loopt dan zelf meer risico maar dat risico heb je zelf in de hand door meer zelf te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
arjants schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:02:
[...]

Zoiets? Koffieapparaten in de hoek en de spullen erboven op eiken planken:
[afbeelding]
[afbeelding]

Wij waren ook in de race voor een U-opstelling maar de verkoper benaderde het praktisch:
  • Hoe loop je als je een pilsje wil pakken 's avonds vanuit de kamer.
  • Hoe loop je als je wat te drinken wilt pakken vanuit de tuin, etc, etc.
  • Hoe loop je als je vanuit de kamer iets uit de schuur wilt halen.
Uiteindelijk op deze opstelling uitgekomen na vergelijken in de showroom, pas na het tekenen budget gegeven en daar is hij nu mee aan het rekenen :)
Mooi ontwerp! Wij hebben ook een kastenwand met houtlook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
Kubusje schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:43:
[...]

Zal proberen later vandaag wat meer info over onze keuken te posten, incl. prijs & impressies.
Het is wel weer een tijd geleden dus exact vertellen wat er allemaal mis mee was kan ik niet meer. Maar bijna elk jaar wel een service verzoek omdat er problemen waren, zoals:

- apparaat ineens stopt bij warm water of koffie geven
- weinig koffie krijgen, veel water wat verdwijnt in de lekbak
- lekkage gehad
- koude koffie, wel heet water

Wij hadden ook één van de eerste modellen en we zijn zeker 10-12 jaar verder. Wij hadden die in 2008 gekocht bij onze keuken dus kan goed zijn dat het al langer geleden is dat dat apparaat op de markt kwam.

Daarna dus de opvolger gehad en die heeft het goed gedaan het eerste jaar, maar dat deed de eerste het ook ;)

Maar door die ervaring dus nu een los apparaat van +/- €300,- euro en geeft goede koffie.

Los daarvan staat zo'n inbouw koffieapparaat wel erg gaaf in een keuken en zou ik een nis ook niet zo snel nemen als je graag alles strak wilt afwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mijn keuken is zwart geinstalleerd. Kastjes, blad en apparatuur overal vandaan. Ik zie niet helemaal welke garantie ik moet hebben op kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knausfan
Mijn vader is bouwvakker en heeft ivm financieën onze vorige keuken 19 jaar geleden geplaatst. Hij kan het dus prima, maar heeft er toch voor gekozen zijn eigen keuken 5 jaar geleden te laten monteren ivm garantie. En inderdaad, er hangt bij hem na 5 jaar nog steeds geen deurtje scheef etc en alles is in 1x zonder problemen gemonteerd en na 2 maand nog eens langsgelopen. Krijg je wat met je keuken...een telefoontje en er komt een monteur om het probleem te verhelpen. Hij heeft er bij ons nu dus ook op gehamerd de keuken incl. plaatsen te laten doen. We doen het voorwerk wel allemaal zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

JvS schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 17:15:
Mijn keuken is zwart geinstalleerd. Kastjes, blad en apparatuur overal vandaan. Ik zie niet helemaal welke garantie ik moet hebben op kastjes.
De discussie wanneer er iets niet klopt cq. mis gaat. Verder ieder zijn ding. Ik ben blij dat ik het uit kan besteden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JB schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:19:
[...]
Wij hebben exact dezelfde indeling gekozen, alleen de eettafel een kwartslag gedraaid. Je kunt nu heerlijk naar buien kijken, contact met de keuken (tenzij je er met de rug naartoe zit, maar daar zit amper iemand), in de ochtend veel daglicht van buiten

http://www.image-maps.com/map_image.php

Er moet nog een deur ingetekend worden, wss tussen de eetkamertafel en de kastenwand (links vd rekening).

http://www.image-maps.com/map_image.php

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 914249 op 12-05-2017 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

knausfan schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:00:
Wij zijn bij kuchenhaus ekelhoff in Nordhorn geslaagd, familie heeft daar ook keukens gekocht. We hadden budget waar we onze wensen in Nederland niet mee rondkregen. Daar is dat wel gelukt. We wilden gewoon een goede keuken met Siemens apparatuur en verdiept granieten werkblad en smetplinten.

Tip: goed vasthouden aan wensen en budget. Ook gekeken naar ervaringen van anderen, ze komen na plaatsing na 2a3 maand nog een keer langs om alle laden en deuren nog een keer na te lopen. En als er wat is, gaan komen ze tot klacht naar tevredenheid is opgelost. Maak wel gelijk op ochtend afspraak, want later op de dag loopt het vaak uit. Ze hebben op bovenste verdieping Siemens apparatuur waar ze partij van hebben ingekocht of showmodel. Dat scheelt aanzienlijk en er zit gewoon 5 jaar garantie op.

Onze oude keuken gaat er vandaag uit. Spannend hoe het allemaal gaat worden.
Ik heb maandag een afspraak daar. Helaas wel 's middags om 14.00 uur. Ga proberen daar om 13.00 uur te zijn, hopelijk helpt dat :)
Overigens heb ik daarna nog een afspraak met Gerwens in Gronau. Is in de buurt, dus gemaild en kan daar nog terecht.

Goede tip van de bovenste verdieping: ik heb een voorkeur voor Siemens (goede ervaringen mee, is dus eigenlijk vooral onderbuik :z ) en het zou mooi zijn als daarmee wat gedaan kan worden!

Hoeveel tijd zit er tussen bestellen en leveren?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knausfan
Pietervs schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 20:25:
[...]

Ik heb maandag een afspraak daar. Helaas wel 's middags om 14.00 uur. Ga proberen daar om 13.00 uur te zijn, hopelijk helpt dat :)
Overigens heb ik daarna nog een afspraak met Gerwens in Gronau. Is in de buurt, dus gemaild en kan daar nog terecht.

Goede tip van de bovenste verdieping: ik heb een voorkeur voor Siemens (goede ervaringen mee, is dus eigenlijk vooral onderbuik :z ) en het zou mooi zijn als daarmee wat gedaan kan worden!

Hoeveel tijd zit er tussen bestellen en leveren?
We hebben de keuken 24 maart gekocht en toen werd levertijd op tussen week 22-26 gezet. Afhankelijk van planning. Daarna komt monteur inmeten (voor onze rechte keuken wel ruim een uur) en krijg je een instalatie schema en week toegewezen. Voor ons dus week 22. 2 weken ervoor krijg je de dag(en) door waarop ze komen, het kan zijn dat een dag tevoren de vrachtwagen al langskomt om spullen af te leveren vertelde de monteur. Al met al geen lange levertijd voor ons dus, we hadden eerst gehoord dat het misschien wel na de zomervakantie zou worden en dat wilden we niet.

Een uur eerder komen zou ik alleen doen als je echt veel rondkijktijd wilt hebben. Je hebt eerder kans dat je een uur later aan de beurt bent, maar niet eerder. Vandaar dat wij de 2e afspraak om 10 uur hebben gedaan. Wij hadden Carsten Palstring. Praat duits en je kan gewoon in nederlands terugpraten. Hij dacht goed mee, deed absoluut geen concessies aan ons wensenplan en kwaliteit. Hij verkoopt liever niet dan iets (om het goedkoper te maken) waar hij niet achter staat. Wel duidelijk je budget stellen en vasthouden. Ze komen toch eerst met te hoge prijs. Maar niet zo absurd als je in Nederland wel eens ziet. Toen we echt op bodemprijs zaten, met 400 verschil tussen ons budget en hun aanbod, lieten ze ons rustig vertrekken om er over na te denken en geen praktijken dat ze je dan nalopen en dat het dan opeens wel kan. Na onze vorige offerte vorig jaar, hebben ze geen contact meer met ons opgenomen, maar gewoon afgewacht tot wij weer terugkwamen. Dat vonden we erg prettig.

ps Als ik tip mag geven, probeer andere zaak er voor te plannen. Je bent zo 3 uur bezig bij Ekelhoff en als je bijvoorbeeld 14.30 aan de beurt bent, ben je zo tot 17.30 bezig. Dan hou je haast geen tijd meer over.

[ Voor 4% gewijzigd door knausfan op 12-05-2017 22:05 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is jullie ervaring met de marge die eraf te dingen is op de keukens uit Duitsland? Ekelhoff, Design Kuechen, Keiten Schmitz.....?
In Nederland merk ik tot dusver rond de 40% op een keuken tussen de 15-20k

Andere vraag: van horen zeggen dat de Duitse leveranciers niet aansluiten, ivm bepaalde garantie. Wat is jullie ervaring hiermee? Toch wel handig als je zelf 2 linker handen hebt wat dit betreft en er het eea aangesloten moet worden (gas, elektra, Quooker)

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 914249 op 13-05-2017 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Anoniem: 914249 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 00:38:
Wat is jullie ervaring met de marge die eraf te dingen is op de keukens uit Duitsland? Ekelhoff, Design Kuechen, Keiten Schmitz.....?
In Nederland merk ik tot dusver rond de 40% op een keuken tussen de 15-20k

Andere vraag: van horen zeggen dat de Duitse leveranciers niet aansluiten, ivm bepaalde garantie. Wat is jullie ervaring hiermee? Toch wel handig als je zelf 2 linker handen hebt wat dit betreft en er het eea aangesloten moet worden (gas, elektra, Quooker)
Die 40% is op een keuke van ongeveer 20k die dan naar 12 ofzo gaat? Zijn dat merkkeukens (siematic next oid) of pronorm/white label keukens?

Met gestrekt been.

Pagina: 1 ... 12 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1