Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb in Maart een keuken laten plaatsen met daarin een oven van Siemens. Deze ov en is ingebouwd op 110cm en de oven is volgens Siemens ook geschikt voor hoge inbouw. Nou is het probleem dat deze niet volledig op 90 graden open wil, maar blijft steken op 80 graden.

Ik heb als eerst de keuken leverancier gebeld om dit probleem op te lossen. Deze is langs geweest, en heeft de oven een stukje omhoog geplaats, wat helaas niet het probleem heeft verholpen. Omdat de monteur het zelf ook vreemd vond heeft hij nagevraagd of deze oven ook 90 graden open zou moeten kunnen, en dat was het geval. Advies was om Siemens direct te bellen en ze de oven te laten repareren.

Siemens monteur is langs geweest, kon geen defect constateren maar vond het ook vreemd, dus hij heeft het nagevraagd bij de fabriek en een week later belde hij terug en opeens mocht er een afwijking in zitten van 5 graden.

Afwijking opgemeten, en het lijkt meer 10 graden dan 5, dus weer Siemens opgebeld met deze constatering. Service desk vond 10 graden ook wel veel dus vandaag is diezelfde monteur weer langs geweest. Nou kwam hij opeens met het verhaal dat volgens de fabriek er een afwijking van tussen de 5 en 10 graden in kan zitten.

Kortom, ik kom geen steek verder, en intussen zit ik met een oven die gevaarlijk is om te gebruiken. Keukenleverancier wijst telkens naar Siemens, die weer blijft beweren dat het volgens de fabriek normaal is.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Volgens mij heb ik rechtsbijstand voor dit soort dingen, is het handig om die meteen in te schakelen?

Ter illustratie een 2 foto's. Het hoogste punt van het deksel is zelfs hoger dan het laagste punt de oven, dus als je niet lang bent is bijna ommogelijk een pizza op de bodem te leggen zonder je armen te verbranden.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/sCSuijx4hZoAS50D1i5yNQdb/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/H3P88TrFmS4Kotz8HHMxTyfR/full.jpg

Wat ik dus ook vreemd vind is dat je een oven koopt die in theorie op 90 graden open kan, maar in de praktijk kan dat dus ook rustig 80 graden zijn? Gewoon random en de mensen die de 90 versie krijgen zijn dan lucky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Heb je al bij een vergelijkbare oven gekeken hoever deze open kan?

Dat het nu perse gevaarlijk is zie ik niet, maar 10 graden verschil is natuurlijk veel.

Ik ken overigens dat kastje muur verhaal van Siemens en verkoper, maar dan met een nieuwe vaatwasser die niet goed droogde.
op een gegeven moment iedere dag gebeld en uiteindelijk gaven ze toe en werd de vaatwasser vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
^
Naar wie heb je elke dag gebeld?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Mandrake466 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:18:
^
Naar wie heb je elke dag gebeld?
Naar Siemens. Eigenlijk moet je bij de winkel zijn, maar dat werd niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wij hebben vrijwel exact de zelfde (siemens combi oven). Bij ons gaat ie net geen 90 graden open, maar wel een stukje verder dan bij jou het geval is.
Wat ik wel zie is dat bij ons de omlijsting een iets grotere opening aan de zijkant heeft. Niet veel, maar ik denk genoeg om de oven net dat beetje naar voren te halen waardoor de deur wel goed open kan :)
Kier tussen lijst en kast is ca 5mm, kan bij jou niet zien hoe groot ie is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:28
Welke type is het? Toevallig de HB84H501? Die komt namelijk bij ons in de nieuwe keuken. Kan ik er even op letten dat hierop gecontroleerd wordt voordat ie door de interieurbouwer ingebouwd wordt. Mag ie namelijk eerst omgewisseld worden voor een ander exemplaar

[ Voor 15% gewijzigd door henri86 op 28-05-2015 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:31

g0tanks

Moderator CSA
Rev! schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:09:
Kortom, ik kom geen steek verder, en intussen zit ik met een oven die gevaarlijk is om te gebruiken.
Waarom is het gevaarlijk als de oven net niet helemaal open kan? (oprecht benieuwd)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:26
g0tanks schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:20:
[...]

Waarom is het gevaarlijk als de oven net niet helemaal open kan? (oprecht benieuwd)
Ik zou me kunnen voorstellen dat je je onderarmen/ellebogen kan branden aan de openstaande deur als je iets in de oven zet/uit de oven haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Inbouwhoogte heeft hier weinig (niks) mee te maken. Die oven wordt normaliter waarschijnlijk ingebouwd lángs andere apparaten en niet erboven zodat er ónder die oven wat ruimte blijft om de deur te kunnen kantelen (de inbouw diepte klopt dus eigenlijk niet).

Probleem wat je hebt: Je wil (én kunt) nú geen ruimte creëren om het open klappende front van deze ovendeur de ruimte te geven tenzij die oven volledig naar voren mag komen óf er onder de oven ruimte gemaakt wordt (én dus een zaagsnede in het hout/MDF gezet wordt óf de afstand tussen de koelkast en de oven vergroot kan worden).

De persoon/leverancier welke je deze opstelling heeft aangeboden moet eens een lesje "tekenen en rekenen" krijgen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 29-05-2015 02:57 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exact. De oven zit er diep in, en daardoor blokkeert je deur om helemaal open te kunnen gaan.

Je zou de oven iets kunnen uitbouwen, en met een soort 'frame' eromheen als spacer werken.

Dat werkt de oven iets maar naar voren, zodat de deur wat meer ruimte heeft onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:31
Ik zou de keuken leverancier het laten oplossen, die is verantwoordelijk voor de garantie en niet Siemens. Dat hij de tip geeft om direct met Siemens contact op te nemen omdat dit mogelijk sneller gaat, is natuurlijk prima, maar als Siemens niet met de gewenste oplossing komt dan zal toch echt de verkoper zijn verantwoordelijkheid moeten nemen om het op te lossen zonder terug te verwijzen naar Siemens, jij mag die doorverwijzing in principe gewoon weigeren. Als het inderdaad een montage / inteken fout is zoals Wimmel_1 aangeeft zal Siemens natuurlijk sowieso weinig kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:14
Met ^^. Het frontje wat op de ovendeur zit duwt zo te zien tegen de plaat die direct onder de oven zit. Dus de oven is te ver naar achter ingebouwd. Kun je bevestigen dat dit de plek is waar het klemt?

If so, dan is dit gewoon iets wat de keukenleverancier moet oplossen. Ze zijn sowieso verantwoordelijk, jij hebt geen drol met siemens te maken. Al is het soms makkelijker om direct met de leverancier van de spullen te communiceren. Dus even controleren of dat de plek is waar het klem zit. Opbellen naar de keukenleverancier en zeggen dat zij het waarschijnlijk verkeerd hebben gemonteerd.

Ik ben alles behalve een klusser maar dit vind ik toch wel een prutswerk... Als je dit werk dagelijks doet dan moet je dit toch zien als monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Zou wel een hele domme monteur zijn als hij niet ziet dat het aan het inbouwen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:46
op de eerste foto raakt de ovendeur het frontje niet hoor...

zit er niet gewoon een doorklik beveiliging op dat je voor de laatste paar graden ff iets harder moet drukken zodat hij vast klikt en niet uitzichzelf weer omhoog gaat?

[ Voor 58% gewijzigd door PheraX op 29-05-2015 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-08 12:06
Komt de ovendeur nou ergens tegen aan? Of niet?

Als de deur het frontje raakt (lijkt niet het geval te zijn?) kan je 'eenvoudig' met een frees een hoekje van de kast frezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:06
Kan je dit niet heel makkelijk testen door de oven los te schroeven en voorzichtig een klein stukje uit te trekken? Bij mij zijn dit slechts 4 simpele schroeven in de zijwanden van de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisheke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-08 11:30
Zelfde oven hier (visueel toch geen verschillen), zelfde afwijking (zonder dat het frontje ergens klemt!).

Vermoed dat het gewoon standaard zo is voor dit model? Of zeggen de specificaties dat die deur op 90 graden moet openen? Bij ons staat de oven trouwens ook gemonteerd bovenop een ijskast, en ik kan uit ervaring bevestigen: die deur is gevaarlijk! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patoer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-08 13:11
Oven ondersteboven plaatsen en weg is het probleem😀
Serieus,dit had je als koper toch moeten testen in de showroom of de opstelling voor jouw geschikt is of later voor eventuele kinderen? Als de oven op 30 cm boven de vloer geplaatst wordt is zij nog prima te bedienen hoor. Wel weer de kleine kinderen in de gaten houden tijdens braden of bakken als het geen koele oven is.
(Ruim 40jaar ervaring in gebruik en plaatsing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-08 15:53
Patoer schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:30:

Serieus,dit had je als koper toch moeten testen in de showroom of de opstelling voor jouw geschikt is of later voor eventuele kinderen?
En als er in de showroom geen afwijking in zat en de oven wel 90 graden open kon?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien was dat wel de oven met een afwijking. Niet raar voor een showroommodelletje waar iedereen met zijn handen aanzit.

Het lijkt mij trouwens heel normaal dat ie niet 90 gr open gaat. Dan beschadig je met de onderste rand de plint of het kastje wat daar onder zit.

Waarom überhaupt een model nemen wat zo open gaat als je hem ergens bovenop monteert? Dan kan je toch echt beter een model nemen met een scharnier links of rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patoer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-08 13:11
En toen lukte het wel zonder dat je arm de deur aan raakte?
De deur bij jouw is onder de bodem van de oven geplaatst waardoor de top van de deur zo goed als op gelijke hoogte van de bodem ligt. Bij diverse typen oven gaat de deuren wel 90gr open maar dan lig de deur gelijk met de bodemplaat waar door de opening gelijk is aan jouw oven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-08 11:49
Herkenbaar, de Siemens combi van mijn ouders heeft dit ook en die zit ook op armhoogte. Heel vervelend, maar ook daar kan ik niet zien dat hij ergens tegenaan loopt. Kennelijk is het dus ontwerp (of mijn ouders interesseert het verder niet), maar dat wil natuurlijk niet per definitie zeggen dat het bij jou "goed" is.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Leetness schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 02:18:
[...]

Ik zou me kunnen voorstellen dat je je onderarmen/ellebogen kan branden aan de openstaande deur als je iets in de oven zet/uit de oven haalt.
Dit inderdaad, vooral als je wat kleiner bent. Probeer dan maar eens een pizza op de bodem te leggen zonder je arm te verbranden. Het probleem zit niet in hoe hij is geplaatst, zoals gezegd hij is al een stukje omhoog geplaatst, maar dat is het probleem niet. Hij loopt nergens tegenaan, maar het scharnier wil gewoon niet verder. En zit ruimte onder de oven zodat de deur gewoon kan indraaien (niet zichtbaar op de foto)

Zijn nu in totaal 3 monteuren langs geweest, het zit echt in de oven zelf.
henri86 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:16:
Welke type is het? Toevallig de HB84H501? Die komt namelijk bij ons in de nieuwe keuken. Kan ik er even op letten dat hierop gecontroleerd wordt voordat ie door de interieurbouwer ingebouwd wordt. Mag ie namelijk eerst omgewisseld worden voor een ander exemplaar
Inderdaad dat type, wanneer krijg jij hem? Ben nog niet in de gelegenheid geweest om precies dit model te bekijken, maar ik heb vele ovens wel bekeken en allemaal gingen ze echt wel een stuk verder open.

@comments hierboven.

Oven was geen showroom model, sterker nog wij hadden de voorganger van dit model besteld, maar die was niet meer leverbaar ten tijde van plaatsing. Deze zou 100% gelijk moeten zijn. Overigens is het hardstikke normaal om zo'n oven boven de koelkast te plaatsen, kijk voor de gein eens in een keuken showroom. Mijn moeder heeft het ook in haar 8 jaar oude keuken, toevallig ook met een Siemens oven die gaat gewoon normaal open. Lees hier ook dat iemand hetzelfde model heeft met hetzelfde probleem, dus dan ben ik gewoon verkeerd geinformeerd door de keuken winkel denk ik?

[ Voor 45% gewijzigd door Rev! op 29-05-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:33

DYX

Medione1210 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:06:
Zou wel een hele domme monteur zijn als hij niet ziet dat het aan het inbouwen ligt.
Na de oplvering van mijn eigen keuke verbaast niks me meer. Die hadden doodleuk een boogkraan voor mij kiepkantelraam geplaatst. Hierdoor kon het raam dus met geen mogelijkheid open, maar ook dingen als een gigantische deuk aan de bovenkant van de oven veroorzaken waardoor niet veel later de ventilator begon aan te lopen en gewoon zo monteren alsof ik er niet achter zou komen. Dus verbazing over zulk soort dingen...nee. Irritatie...ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
DYX schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:39:
[...]

Na de oplvering van mijn eigen keuke verbaast niks me meer. Die hadden doodleuk een boogkraan voor mij kiepkantelraam geplaatst. Hierdoor kon het raam dus met geen mogelijkheid open, maar ook dingen als een gigantische deuk aan de bovenkant van de oven veroorzaken waardoor niet veel later de ventilator begon aan te lopen en gewoon zo monteren alsof ik er niet achter zou komen. Dus verbazing over zulk soort dingen...nee. Irritatie...ja..
Ik bedoelde de Siemens monteur, niet de keukeninstallateur.

Had je die kraan zelf uitgezocht? (Dan nog zouden ze die niet klakkeloos zo moeten monteren)

[ Voor 8% gewijzigd door Medione1210 op 29-05-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:33

DYX

Ah zo, iets te snel gelezen :-) Met de siemens monteur heb ik zelf dan wel goede ervaring (gelukkig maar 1 keer nodig gehad om me oven uit te deuken).

@Rev!: Mijn ervaring in het algemeen is om de keuken winkel net zo lang te stalken totdat zij met een oplossing komen, desnoods in de vorm van een nieuwe oven aangezien dit voor jou niet aanvaartbaar is. Als de keukenwinkel jouw deze heeft geadviseerd aangezien de voorganger niet meer leverbaar was, dan moet je hen er gewoon op aanspreken en een ander model krijgen. Een pro-actieve houden helpt hierbij heb ik zelf gemerkt. Met het probleem met mijn kraan ben ik gewoon naar de showroom gegaan en de kranen daar opgemeten. Daarna klanten service gebeld om hem om te ruilen met het type die ik zelf al gevonden had. Ga gewoon naar de showroom en trek elke oven van hetzelfde formaat open tot je er 1 vindt die wel opengaat zoals jij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rev! schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:18:
[...]

@comments hierboven.

Oven was geen showroom model, sterker nog wij hadden de voorganger van dit model besteld, maar die was niet meer leverbaar ten tijde van plaatsing. Deze zou 100% gelijk moeten zijn. Overigens is het hardstikke normaal om zo'n oven boven de koelkast te plaatsen, kijk voor de gein eens in een keuken showroom. Mijn moeder heeft het ook in haar 8 jaar oude keuken, toevallig ook met een Siemens oven die gaat gewoon normaal open. Lees hier ook dat iemand hetzelfde model heeft met hetzelfde probleem, dus dan ben ik gewoon verkeerd geinformeerd door de keuken winkel denk ik?
Ik bedoelde niet dat jullie een showroommodel hebben maar dat dat ding wat je hebt gezien in de showroom een afwijking had en daarom juist wel 90gr open ging. Ik kan mij voorstellen dat iedereen daar met zijn fikken aanzit en er niet altijd even voorzichtig mee is.

Ik zie ook wel ovens die boven de koelkast zitten maar dat zijn dan bijna altijd modellen met een scharnier aan de zijkant en niet aan de onderkant.

Tenzij die oven nu op borst/middenrif hangt is het nu natuurlijk niet echt praktisch. Je staat anders altijd boven je macht te werken. Maar goed, ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:19
Ik heb hier ook Siemens inbouwapparatuur, maar niet dezelfde issue. Klep gaat gewoon 90 graden open. Zo de klep open hebben, lijkt mij inderdaad niet veilig voor de armen. Bovendien krijg je de rooster er zo wel helemaal uitgeschoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Inderdaad, hier zit de siemens oven op een vergelijkbare plek ingebouwd en de klep gaat op het oog toch echt 90 graden open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Inderdaad dat type, wanneer krijg jij hem? Ben nog niet in de gelegenheid geweest om precies dit model te bekijken, maar ik heb vele ovens wel bekeken en allemaal gingen ze echt wel een stuk verder open.
De apparatuur wordt 9 juni bij de interieurbouwer geleverd. De keuken zelf wordt pas in juli bij ons geplaatst. Maar over anderhalve week laten we het dan maar direct controleren :) Gezien de hoogte waarop ie geplaatst wordt zou het namelijk voor de vrouw des huize erg onhandig zijn als ie niet 90 graden opengaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:09:
[...]

Ik bedoelde niet dat jullie een showroommodel hebben maar dat dat ding wat je hebt gezien in de showroom een afwijking had en daarom juist wel 90gr open ging. Ik kan mij voorstellen dat iedereen daar met zijn fikken aanzit en er niet altijd even voorzichtig mee is.

Ik zie ook wel ovens die boven de koelkast zitten maar dat zijn dan bijna altijd modellen met een scharnier aan de zijkant en niet aan de onderkant.

Tenzij die oven nu op borst/middenrif hangt is het nu natuurlijk niet echt praktisch. Je staat anders altijd boven je macht te werken. Maar goed, ieder zijn ding.
Deze dingen zijn speciaal voor hoge inbouw bedoelt, ze zijn ook niet zo hoog als een normale oven (45cm ipv 60cm) waardoor de klep normaal gesproken dus geen probleem is.

Plan is nu naar een winkel gaan waar ze veel inbouw hebben staan om eens te vergelijken (Bemmel & Kroon ofzo) en uiteraard aangeven dat we hiervoor niet hebben gekozen bij de keuken winkel. Als echt niemand wil meewerken kan ik de rechtsbijstand nog inschakelen.

Er is nog een probleem btw, die ik nog niet eens gemeld had. De deur van de koelkast eronder word ook erg warm, dit gemeld en Siemens heeft ook dit opgemeten. Conclusie, deur word 70 graden, maar dit is binnen onze norm want die is 75 graden. Lijkt mij toch niet echt gezond voor de deur...

[ Voor 24% gewijzigd door Rev! op 29-05-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerTien
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Is het niet zo dat het front van de oven tegen de romp van de kast aan komt?

[afbeelding]

Edit: plaatje werkte niet

[ Voor 20% gewijzigd door BoerTien op 29-05-2015 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86

Hij is zojuist geleverd hier:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xLf2IpJ.jpg
:( Echt een dramatische opening :'(

Bezorgservice 'wilde 'm niet mee terugnemen, dus dat wordt morgen maar even contact opnemen met de winkel..
Hoe is het bij jou afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:33
Rev! schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:55:
[...]

Deze dingen zijn speciaal voor hoge inbouw bedoelt, ze zijn ook niet zo hoog als een normale oven (45cm ipv 60cm) waardoor de klep normaal gesproken dus geen probleem is.

Plan is nu naar een winkel gaan waar ze veel inbouw hebben staan om eens te vergelijken (Bemmel & Kroon ofzo) en uiteraard aangeven dat we hiervoor niet hebben gekozen bij de keuken winkel. Als echt niemand wil meewerken kan ik de rechtsbijstand nog inschakelen.

Er is nog een probleem btw, die ik nog niet eens gemeld had. De deur van de koelkast eronder word ook erg warm, dit gemeld en Siemens heeft ook dit opgemeten. Conclusie, deur word 70 graden, maar dit is binnen onze norm want die is 75 graden. Lijkt mij toch niet echt gezond voor de deur...
Het is wel telkens:
code:
1
Gemeten waarde + 5 = tolerantie

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:29

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb zelf de HB84K652, deze zit ook boven een (forse) koelkast, onderkant oven zit op 147. Wij hebben dat overigens wel in de showroom getest. Maar ik ben 198 en mijn vriendin 191 dus geen problemen hier. Alhoewel het voor mijn vriendin wel kantje boord is, maarja, zij wilde graag een grote koelkast ;)

Ik weet niet of de titel van het topic wel klopt, het kan ook gewoon "by design" zijn. Bij mij ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.libre-net.nl/online/IMG_4346.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.libre-net.nl/online/IMG_4347.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.libre-net.nl/online/IMG_4348.JPG

Als het bij jou echt problematisch is was je inderdaad beter geweest met een deur die zijwaarts opengaat, of (nog beter) het systeem van Neff. Was daar wel erg gecharmeerd van, uiteindelijk keuken ergens anders gekocht waar de Siemens veel goedkoper was, maar het systeem van Neff blijft mooi. Overigens lees ik nu dat hij op 110 zit bij jou, dat is toch niet zo hoog? Hoe lang zijn jullie? (of mijn referentiekader is kapot :+ )

Overigens, offtopic, die opmerking over die kraan? Die zoek je toch zelf uit als je een keuken koopt? Alsnog hadden ze hem inderdaad niet moeten monteren, maar een beetje zelf nadenken mag toch ook wel? Zeker bij een uitgave van minimaal 4-6k.... (en meestal meer)..

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 09-06-2015 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ik heb hier helaas nog niks meer mee gedaan, ligt even stil tot ik terug ben van vakantie. Het lijkt inderdaad bij design, maar waarom dan in vredesnaam? Het is vreselijk onhandig, en het lijkt me toch geen probleem om hem wat verder te laten draaien :?

We hadden zelf btw een ander type oven besteld, die opeens niet meer leverbaar was, dus ik ga zeker nog wel wat proberen.

Systeem van NEFF ken ik btw, erg mooi maar ook veel duurder. NEFF is van Siemens/Bosch/etc FFS :+

[ Voor 11% gewijzigd door Rev! op 09-06-2015 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
FreakNL schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:24:
Ik heb zelf de HB84K652, deze zit ook boven een (forse) koelkast, onderkant oven zit op 147. Wij hebben dat overigens wel in de showroom getest. Maar ik ben 198 en mijn vriendin 191 dus geen problemen hier. Alhoewel het voor mijn vriendin wel kantje boord is, maarja, zij wilde graag een grote koelkast ;)
Die opening zou ik mee kunnen leven, maar bij ons bevindt het uiteinde van het deurtje zich hoger dan de bodem van de oven, dan kom er je toch snel per ongeluk tegenaan met je armen/ellebogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:41

vhal

ಠ_ಠ

Apart, wij hebben ook een Siemens bakoven (type even onbekend) maar ik herken de genoemde problemen eigenlijk niet. Ik zal vanavond wel even kijken hoe ver mijn oven open kan.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
vhal schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:28:
Apart, wij hebben ook een Siemens bakoven (type even onbekend) maar ik herken de genoemde problemen eigenlijk niet. Ik zal vanavond wel even kijken hoe ver mijn oven open kan.
Graag ook even het typenummer dan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Hier een Siemens HB86K572N (zo'n 5 jaar oud), en eerlijk gezegd: het is dat ik nu dit topic lees want ik heb er nooit erg in gehad dat de ovendeur net niet helemaal open gaat :D .
Ik heb er iig nooit hinder van ondervonden :) .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:41

vhal

ಠ_ಠ

henri86 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:58:
[...]

Graag ook even het typenummer dan! :)
Betreft de Siemens HB86K575N

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/RgMLUzUX7lQzZpnR6mym6rWY/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/i62BOS1r1ZpzaI69hu7kj9YQ/full.jpg

Zoals je ziet, haalt hij de 90 graden niet,denk eerder dat hij op zon 85-87 graden zit

hoogte tot onderkant is overigens 126cm

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Lijk eindelijk een oplossing te hebben, ze hebben toegezegd dat ik in de winkel een andere oven mag uitkiezen. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ze (de keukenconcurrent) hebben zich aan hun woord gehouden, ze ruilen de oven kosteloos om tegen deze Siemens oven(die wel goed open gaat, zelf getest ;))

http://www.siemens-home.nl/productoverzicht/CM633GBS1

Flinke upgrade zelfs in vergelijking met wat ik nu heb :D. Flink zeuren helpt dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:23
Dank voor de update. Was al benieuwd hoe het ging aflopen

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Laatst online: 26-08 14:53

immetjes

HIER is BERN-E

Leuk topic. Absurd dat die deurtjes tot wel 10 graden omhoog staan. Kan je de deur er niet afhalen en wat vd stop afslijpen?

Herinner me opeens weer waarom ik een oven met een linksdraaiend deurtje heb genomen ipv een omlaagklapper. Hoe ga je nu als de omlaagklapper hoog geplaatst is je rösti-rondjes die achterin liggen omdraaien? Lijkt me een garantie voor verbrande lichaamsdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wie doet dat dan ook in de oven? 8)7

Het is voor fabrikanten echt onmogelijk om rekening te houden met alle incompetentie die consumenten tentoonstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Laatst online: 26-08 14:53

immetjes

HIER is BERN-E

Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:09:

Het is voor fabrikanten echt onmogelijk om rekening te houden met alle incompetentie die consumenten tentoonstellen.
Ook goedemorgen. Rösti was een voorbeeld...en ja, het staat op de verpakking. Het gaat erom dat het met een omlaagklapper (zeker als hij hoog geplaatst is) het lastiger is iets achteruit de oven te halen omdat die hete deur in je oksel/onderarm/borst prikt. Je zult dus altijd -als je het veilig wilt doen- het hele rek eruit moeten trekken en dat op het aanrecht leggen en dan doen wat je moet doen.

Edit: Als de oven breed en laag is ontkom je denk ik niet aan een omlaagklapdeur.

[ Voor 17% gewijzigd door immetjes op 24-10-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:09:

Pardon ? Je dient de hele oppervlakte van je bodemplaten normaal te kunnen gebruiken. Het is een grote design-flaw mijn inziens dat deurtjes van ovens niet altijd volledig horizontaal kunnen openklappen.

En ja dit houdt ook in dat je die lekkere röstis achterin zou moeten kunnen omdraaien (wel op normale werkhoogte geplaatste oven) zonder dat je je lichaam of armen zo raar moet houden vanwege de deur.

Wat mij betreft komt hier controle op, want het is zeker een stukje veiligheid, ondanks dat mensen zelf ook altijd voorzichtig moeten zijn met dergelijke apparatuur.

[ Voor 11% gewijzigd door ToFast op 24-10-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De normale werkwijze is,

oven open. bakplaat eruit halen, ovendeur dicht, je product omdraaien, ovendeur open, bakplaat erin, ovendeur dicht.

Zo houd je ook de meeste warmte in je oven. Een oven is nooit ontworpen om je armen in te steken. Je kan dan lekker eigenwijs vasthouden aan je eigen manier maar zo werkt het niet. Als je het doet zoals jullie stellen dan snap je gewoon niet hoe het werkt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:36
Rev! schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:49:
Ze (de keukenconcurrent) hebben zich aan hun woord gehouden, ze ruilen de oven kosteloos om tegen deze Siemens oven(die wel goed open gaat, zelf getest ;))

http://www.siemens-home.nl/productoverzicht/CM633GBS1

Flinke upgrade zelfs in vergelijking met wat ik nu heb :D. Flink zeuren helpt dus wel.
Ik ben erg benieuwd naar het typenummer van de oven wat je had besteld en niet leverbaar zou zijn.
Het apparaat waar je de klacht over hebt is namelijk niet een regulier Siemens apparaat, hier is geen voorloper van.

De CM633GBS1 is de opvolger van de HB84K552.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:36:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar het typenummer van de oven wat je had besteld en niet leverbaar zou zijn.
Het apparaat waar je de klacht over hebt is namelijk niet een regulier Siemens apparaat, hier is geen voorloper van.

De CM633GBS1 is de opvolger van de HB84K552.
De HB84H500

9 November is de grote dag, dan krijg ik de Vervanger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-08 11:11

Nyarlathotep

Crawling Chaos

ToFast schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:17:
[...]

Pardon ? Je dient de hele oppervlakte van je bodemplaten normaal te kunnen gebruiken. Het is een grote design-flaw mijn inziens dat deurtjes van ovens niet altijd volledig horizontaal kunnen openklappen.

En ja dit houdt ook in dat je die lekkere röstis achterin zou moeten kunnen omdraaien (wel op normale werkhoogte geplaatste oven) zonder dat je je lichaam of armen zo raar moet houden vanwege de deur.

Wat mij betreft komt hier controle op, want het is zeker een stukje veiligheid, ondanks dat mensen zelf ook altijd voorzichtig moeten zijn met dergelijke apparatuur.
Je gaat toch niet met je hand helemaal achter in die oven zitten frotten? Uiteraard loop je dan de kans een fikse brandwond op te lopen, daar heeft het deurtje helmaal niets mee te maken!

Ik begrijp hier echt niets van... Hoe kan dat deurtje nou hinderlijk zijn? Hangt de oven soms bijna bij het plafond?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Misschien ben jij langer dan 2 meter, dan heb je inderdaad geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Nyarlathotep schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:29:
[...]
Je gaat toch niet met je hand helemaal achter in die oven zitten frotten? Uiteraard loop je dan de kans een fikse brandwond op te lopen, daar heeft het deurtje helmaal niets mee te maken!

Ik begrijp hier echt niets van... Hoe kan dat deurtje nou hinderlijk zijn? Hangt de oven soms bijna bij het plafond?
Natuurlijk niet, dat is sowieso niet slim om te doen of je er nu goed bij kunt of niet. Maar een deur die wat omhoog staat maakt het risico alleen maar groter. Zelfs bij het gebruik van een spatel of iets derlijks om kleinere producten achterin eruit te halen.

Het is in ieder geval oppassen met elke oven, schuin deurtje of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:14
ToFast schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:17:
[...]

Controle? Wait wut? Je wilt hier weer een legertje controleurs op afsturen vanuit de overheid? Omdat het hinderlijk is dat oven fabrikanten geen ovens maken waarbij de deur volledig 90 graden open gaat maar een aantal graden minder?

Moet ik hier uberhaupt nog meer over zeggen over wat ik hiervan vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:53
Alleen de TS gelezen:

Keukenleverancier moet dit oplossen, apparaat voldoet niet aan de specificatie.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:26
Keukenleverancier gaat het ook oplossen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
Rösti heeft IMHO niet veel in de oven te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Nou hij is gister daadwerkelijk ook geinstalleerd, een hele verbetering. Klep gaat veel vlakker open, en een nog groter voordeel is dat je de roosters eruit kan schuiven zodat je helemaal niet met je handen de oven meer in hoeft.

Bizar genoeg zijn mijn oude & nieuwe de "Best reviewed" van deze maand op kieskeurig, 1 in de catagorie oven in 1 in de catagorie CombiMagnatron.

Nieuw
http://www.kieskeurig.nl/...siemens-cm633gbs1/prijzen

Oud
http://www.kieskeurig.nl/...-siemens-hb84h501/prijzen

De nieuwe oven heeft ook wel een redelijke flaw(waar ik wel mee kan leven :P). Volgens het boekje moet je na Magnatron gebruik de droogfunctie gebruiken. Dit houd in dat hij 10 minuten op 150 graden draait. Natuurlijk is hij dan dus 150 graden, waarna hij ook weer dmv actieve koeling moet afkoelen. Als ik dus een beker chocomel 1 minuut opwarm dan zou ik als ik het boekje opvolg het ding daarna minstens 20 minuten niet kunnen gebruiken, ik zet denk maar gewoon even de deur open....
Pagina: 1