Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:29
Hoi,

Ook wij hebben inmiddels een tweede offerte opgevraagd bij een keukenboer.

Het gaat om een L keuken:

Maxiline onderkasten voor 20% meer opbergruimte
Uniek greeploos Mat Grafiet zwart
Veel Mooie brede laden.
Eventueel Hout kleur bovenkasten.
Mooie apparatuur van AEG:
Koeler nis 1030 mm. A++
Inductiekookplaat breed 4 zones.
Plafondunit afzuigkap Elica 850 M3
AEG Multifunctionele hetelucht oven. Met pyrolitische zelfreiniging
AEG Vaatwasser Siemens A++
Keramieken werkblad smetlijsten.
Grote Strakke spoelbak vlak inbouw.
Zwarte Quooker Combi Fusion
Ledverlichting enz.

Komt in eerste instantie uit op € 13750.- met van alles het mooiste.

Montage van de keuken komt op € 950.- excl. Koof en installatiewerk.

Ik heb nu eerst om type nummers gevraagd zodat ik een beetje kan vergelijken. Is dit een beetje fair prijs tot nu toe ? Het komt er op neer dat apparatuur van AEG is. Alleen de afzuigkap niet ? (Plafond unit)
Verder dus een keramisch blad .

Foto van de opzet:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/cg88pszpp.jpg

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Jan-man schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:13:
Voor dit alles vragen ze 18K incl installatie. Die installatie mogen ze echter achterwege lagen want ze vragen er ~2K voor :/ De keuken zelf kost dus ~16K ongeveer.
Wellicht dat ik iets zwaar over het hoofd ziet, maar mij lijkt die prijs, zelfs zonder montage eigenlijk nog behoorlijk aan de stevige kant, zeker gezien de merken apparatuur.
Ik zou ook eens bij andere keukenboeren gaan kijken, bij voorkeur niet bij een DMG leverancier, maar gewoon ergens waar ze direct een goede netto prijs geven zonder dat je ze in de waan laten dat je zogenaamd een extreem goede deal aan het maken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:17
Madshark schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 14:23:
[...]

Wellicht dat ik iets zwaar over het hoofd ziet, maar mij lijkt die prijs, zelfs zonder montage eigenlijk nog behoorlijk aan de stevige kant, zeker gezien de merken apparatuur.
Ik zou ook eens bij andere keukenboeren gaan kijken, bij voorkeur niet bij een DMG leverancier, maar gewoon ergens waar ze direct een goede netto prijs geven zonder dat je ze in de waan laten dat je zogenaamd een extreem goede deal aan het maken bent.
We hebben hem al besteld. Hebben nog een beetje eraf gekregen en doen zelf de installatie.

In vergelijking met een Ikea setup zitten hun er nu zo'n 3/4000 erboven dus of ik er nog veel eraf had gekregen bij een ander vermoed ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:55

CoronelHimself

Division Brabant

Ik mag binnenkort ook langs met mijn "waardecheque" bij de projectleverancier om ondere andere te kijken naar een keuken. Bij mijn huidige woning 10 jaar geleden was de projectleverancier niet bepaald de beste optie, dus ben benieuwd of deze wel eerlijk prijzen weet aan te bieden. De vorige keer kreeg je in ieder geval nog wel de helft van de cheque terug. Maar in mijn hoofd heb ik deze cheque al afgeschreven, dus het kan alleen nog maar meevallen.

Maar ik heb ook nog wat vragen.
Bij mijn huidige keuken was er al een half muurtje geplaatst op de kopse kant van de keuken, waardoor de keuken wat uit het zicht is en je de zijkant van de keukenkast niet kan zien. Dus wat zien jullie als mogelijke opties?
  • (middel)hoge kast aan het begin de keuken? Dit blokkeert wel een deel van het licht denk ik. En zijn de zijkanten van een standaard kast wel "mooi" genoeg of zijn daar nog speciale sierplaten voor?
  • Zelf toch een half muurtje plaatsen?
  • Gewoon de rotzooi opruimen na het koken? :+ :N
  • Andere opties?
Werkt een recirculatie afzuigkap in/ of bij een inductieplaat wel goed genoeg en past het in een sub-10k keuken? Mijn ervaring met recirculatie afzuigkappen is nu niet perfect te noemen.

En als laatste weet iemand nog een goede keukenzaak voor een sub-10k keuken (parallel opstelling)
Lokatie: Het hart van het DMG imperium :P Nou ja, bijna dan.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:15

_Arthur

blub

Hoe groot is die waardecheque. Wie is de keuken-projectleverancier? En wat zijn de afmetingen van de keuken.

Want nu is er niets zinnigs over te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

_Arthur schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:23:
[...]

Hoe groot is die waardecheque. Wie is de keuken-projectleverancier? En wat zijn de afmetingen van de keuken.

Want nu is er niets zinnigs over te zeggen...
2500 euro, Van Wanrooij in Waardenburg

3,5m bij 2,5m. Waarbij de korte zijde aan de ene kant in een open verbinding staat met de woonkamer. En de andere korte zijde heeft een kozijn die bijna van boven tot onder loopt.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:42
Possible schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 14:12:
Hoi,

Ook wij hebben inmiddels een tweede offerte opgevraagd bij een keukenboer.

Het gaat om een L keuken:

Maxiline onderkasten voor 20% meer opbergruimte
Uniek greeploos Mat Grafiet zwart
Veel Mooie brede laden.
Eventueel Hout kleur bovenkasten.
Mooie apparatuur van AEG:
Koeler nis 1030 mm. A++
Inductiekookplaat breed 4 zones.
Plafondunit afzuigkap Elica 850 M3
AEG Multifunctionele hetelucht oven. Met pyrolitische zelfreiniging
AEG Vaatwasser Siemens A++
Keramieken werkblad smetlijsten.
Grote Strakke spoelbak vlak inbouw.
Zwarte Quooker Combi Fusion
Ledverlichting enz.

Komt in eerste instantie uit op € 13750.- met van alles het mooiste.

Montage van de keuken komt op € 950.- excl. Koof en installatiewerk.

Ik heb nu eerst om type nummers gevraagd zodat ik een beetje kan vergelijken. Is dit een beetje fair prijs tot nu toe ? Het komt er op neer dat apparatuur van AEG is. Alleen de afzuigkap niet ? (Plafond unit)
Verder dus een keramisch blad .

Foto van de opzet:

[Afbeelding]
Zijn volgens mij nog veel onbenoemde factoren die bepalen of de prijs scherp is. Dikte van je werkblad, welke kookplaat en led verlichting enzovoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
CoronelHimself schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:17:

En als laatste weet iemand nog een goede keukenzaak voor een sub-10k keuken (parallel opstelling)
Lokatie: Het hart van het DMG imperium :P Nou ja, bijna dan.
Gezien de projectleverancier in Waardenburg gok ik dat je ergens rond Den Bosch zit?

Hoe breed is het raam? Smal genoeg om aan beide kanten de keuken direct parallel te laten beginnen? Ik zou er dan juist voor kiezen om de hoge kasten aan de raamzijde te doen om niet de lichtinval richting je woonkamer te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

nooberke schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:42:
[...]

Gezien de projectleverancier in Waardenburg gok ik dat je ergens rond Den Bosch zit?

Hoe breed is het raam? Smal genoeg om aan beide kanten de keuken direct parallel te laten beginnen? Ik zou er dan juist voor kiezen om de hoge kasten aan de raamzijde te doen om niet de lichtinval richting je woonkamer te blokkeren.
Ik dacht dat het raam in het midden zat, maar bij nader inzien is dat toch niet zo. Aan de ene kant is er zo'n 45cm ruimte aan de andere kant 70cm. Er is wel een optie aanwezig in de standaard optielijst om de onderkant van het kozijn dicht te laten zetten. Zodat het wel mogelijk is om er een keuken onder te plaatsen. Dan zou een L-vorm wel mogelijk zijn. U-vorm uiteraard ook, maar zoveel keuken heb ik niet nodig.

Even voor de duidelijkheid ik ben verre van een keukenprins en voor mij is een keuken een plek om eten te bereiden en koffie/ thee te zetten en ik hoef hem ook niet te showen naar familie of vrienden.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvp1983
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-06-2021
Na ongeveer 300 pagina’s doorlezen, en zelf op het punt aangekomen om me goed te informeren en oriënteren voor een nieuwe keuken - toch maar even een eerste post :)

Ik zit op dit moment nog in de fase waar het met name over de opstelling van de keuken gaat. Inmiddels 2 winkels een schets laten maken, waarvan we bij 1 winkel de schets digitaal mee kregen. Tot nu toe komen we op 2 mogelijkheden uit qua keuken opstelling (ter referentie ook de volledige tekening, echter moet daar nog 2,5 meter uitbouw aan vast);

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/s4v4t3fkd.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ejvmee.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/9oy31sksq.jpeg

Hebben jullie nog creatieve ideeën, feedback, kritische opmerkingen op basis hiervan?

Mijn voorkeur zou een eiland zijn, echter is de ruimte beperkt (te beperkt?)?

Ben benieuwd wat jullie zien, ik heb inmiddels al te lang naar de tekening gekeken en ben wat inspiratie loos :)

[ Voor 6% gewijzigd door fvp1983 op 29-12-2019 14:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
fvp1983 schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:55:

Hebben jullie nog creatieve ideeën, feedback, kritische opmerkingen op basis hiervan?

Ben benieuwd wat jullie zien, ik heb inmiddels al te lang naar de tekening gekeken en ben wat inspiratie loos :)
Heb je al ideeën wat betreft inrichting van de woonkamer? Waar wil je de eettafel kwijt bijvoorbeeld? Eerste vraag die ik bij (een goede) keukenleverancier kreeg was ook hoe en wanneer we de ruimte willen gebruiken. Puur koken vs complete leefkeuken maakt nogal een verschil.
Welke interactie heb je bv met anderen? Wil je kunnen praten met iemand die in de woonkamer zit? Of wil je een barretje zodat er mensen naast degene kunnen zitten die kookt?
Op basis van die antwoorden kun je dan gaan nadenken over de inrichting.
Tip die ik daarbij nog kreeg is dat je over het algemeen meer met anderen praat tijdens het voorbereiden van het koken (snijden van groenten etc) dan het koken zelf. Dus je wilt vooral vanaf je werklad denken en niet vanaf je kookplaat.

[ Voor 2% gewijzigd door Farmerwood op 29-12-2019 14:16 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:40
Zijn er nog eigenaren van schuine wandschouw afzuigkappen van "glas"?
Ik lees wat ervaringen dat de condens er gewoon weer de pannen in druipt, is dat echt zo of valt het wel mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:55
fvp1983 schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:55:
Na ongeveer 300 pagina’s doorlezen, en zelf op het punt aangekomen om me goed te informeren en oriënteren voor een nieuwe keuken - toch maar even een eerste post :)

Ik zit op dit moment nog in de fase waar het met name over de opstelling van de keuken gaat. Inmiddels 2 winkels een schets laten maken, waarvan we bij 1 winkel de schets digitaal mee kregen. Tot nu toe komen we op 2 mogelijkheden uit qua keuken opstelling (ter referentie ook de volledige tekening, echter moet daar nog 2,5 meter uitbouw aan vast);

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Een eiland met uitzicht op een muur waar maar 1 meter tussenzit is (wederom) een goed voorbeeld van per se een eiland willen maar de ruimte niet hebben. Dat zou ik nooit zo doen. Ik wil vanaf ons eiland interactie met de kamer (ipv met de muur). Je lijkt de ruimte wel te hebben als je je eiland 90 graden draait (dan wel schiereiland of kleiner eiland). Verder wat @Farmerwood zegt. Wat wil je voor keuken en wat wil je met je eettafel.

Wat ik bij een vriend zag (in zijn nieuwbouwhuis van destijds met ook een lange smalle keuken) was een opstelling waarbij je keukenwand is zoals bij optie 2 (en 1, maar dan langer) en een schiereiland daar haaks op, als het ware in het verlengde van de wc-ruimte (dus niet vast aan je keukenwand). Niet ideaal, maar wel creatief gebruik gemaakt van de ruimte. Bij jou misschien wat onhandig ivm de vele deuren, maar je kunt eens puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daphora
  • Laatst online: 27-03-2021
Wij zijn voor het eerst op zoek naar een keuken voor ons nog nieuw te bouwen huis.
De ruimte in de keuken is vrij beperkt, 2400x2740.

Het zou nu een L-opstelling worden met twee hoge kasten (221 cm excl. plint) voor koel-vriescombinatie (AEG SCE81816TS), en in de andere hoge kast een oven (AEG BPE742220B). Verder nog een vaatwasser (Siemens SN836X12IE), inductiekookplaat van 60 cm(nog geen specifiek type) en een NOVY plafond afzuigunit. Spoelbak en kraan van Caressi carbon black (nog twijfel over kokend-waterkraan).
Tegenover de L-opstelling is nog een extra 'buffetkast' van 1000x350 met werkblad ingetekend.
Blad is Jetstone composiet 20mm met 10 cm smetplint. Greeploos, mat zwart.

Eerste prijs offerte is 12,5 k, exclusief montage, dit doen wij zelf.

Wat vinden jullie van deze prijzen?

[ Voor 24% gewijzigd door Daphora op 30-12-2019 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Daphora schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:04:
Wij zijn voor het eerst op zoek naar een keuken voor ons nog nieuw te bouwen huis.
De ruimte in de keuken is vrij beperkt, 2400x2740.

Het zou nu een L-opstelling worden met twee hoge kasten (221 cm excl. plint) voor koel-vriescombinatie (AEG SCE81816TS), en in de andere hoge kast een oven (AEG BPE742220B). Verder nog een vaatwasser (Siemens SN836X12IE), inductiekookplaat van 60 cm(nog geen specifiek type) en een NOVY plafond afzuigunit. Spoelbak en kraan van Caressi carbon black (nog twijfel over kokend-waterkraan).
Tegenover de L-opstelling is nog een extra 'buffetkast' van 1000x350 met werkblad ingetekend.
Blad is Jetstone composiet 20mm met 10 cm smetplint.
Merk keuken is Ballerina, greeploos, mat zwart.

Eerste prijs offerte is 12,5 k, exclusief montage, dit doen wij zelf.
Een andere zaak heeft een soortgelijke keuken ontworpen maar dan met lagere kasten (201 cm), kleinere buffetkast (90 cm) en heeft geen afzuiging en kraan meegenomen in de offerte en die komt uit om 11k.

Wat vinden jullie van deze prijzen?
Mijn eerste opmerking, waarom de keuken zo vol zetten? En heb je bv een mogelijkheid om apparatuur ergens anders onder te brengen? Mijn keuken is nog net iets kleiner en ik heb er bewust voor gekozen om maximaal werkblad te hebben, ook omdat ik een 80cm kookplaat wilde en brede lades.

Als je dan apparatuur in hoge kasten erlangs zet dan zit je al snel met bv je kookplaat of spoelbak hier tegenaan, en dat is echt niet prettig...

Foto van mijn opstelling:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/12/IMG_20191229_151909-Medium.jpg
En dit is ook al echt net aan... Jij zou dan 1 kastje van 60 dieper kunnen aan de rechterkant.

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 29-12-2019 15:20 . Reden: Nieuwe betere foto gemaakt ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daphora
Joopieboy schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:13:
[...]

Mijn eerste opmerking, waarom de keuken zo vol zetten? En heb je bv een mogelijkheid om apparatuur ergens anders onder te brengen? Mijn keuken is nog net iets kleiner en ik heb er bewust voor gekozen om maximaal werkblad te hebben, ook omdat ik een 80cm kookplaat wilde en brede lades.

Als je dan apparatuur in hoge kasten erlangs zet dan zit je al snel met bv je kookplaat of spoelbak hier tegenaan, en dat is echt niet prettig...

Foto van mijn opstelling:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En dit is ook al echt net aan... Jij zou dan 1 kastje van 60 dieper kunnen aan de rechterkant.
Een andere plek voor de apparatuur is er niet echt. Oven hebben wij toch het liefst hoger en niet onder het werkblad. 60 cm inductieplaat vinden wij voldoende, koken nu al geruime tijd op een tweepitter en gaat prima. Op de 3d ontwerpen vinden wij het er niet te vol uit zien. Het lukt mij nog niet om hier van een foto toe te voegen.. Naast de hoge kasten zouden wij een stuk blad van 50 cm hebben en daarna de hoekkast. Hierna begint de andere zijde en daarin spoelbak 40 cm , 60 cm blad en daarna de inductieplaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Daphora op 29-12-2019 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Je kan een design koelkast gebruik laten maken van de kamer, zoals bv bij mij op de kopse kant. Alhoewel ik hem zelf in het ketelhok er direct langs heb staan. Oven onderbouw valt mij persoonlijk erg mee, je kijkt makkelijk in je gerechten, en je hoeft alleen maar iets te bukken (scheelt ook dat mijn keuken met 1.03m erg hoog is).

Kookplaat is ook persoonlijk, maar met een beetje pannen staat het al snel wel 'vol'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daphora
De hoge kasten geven ons ook weer een hoop bergruimte die we niet vanuit de lengte kunnen halen en we vinden het zelf altijd erg mooi staan, een hoge kastenwand.
Koken nu al meer dan een jaar op een tweepitter zonder problemen. Met 4 pannen koken zal voor ons heel weinig voor gaan komen waardoor we ons prima zullen gaan redden met 60 cm. Waarschijnlijk zullen we wel voor flex-inductie kiezen zodat we de pannen flexibel kunnen plaatsen wat al weer meer mogelijkheid geeft. Maar blijft inderdaad persoonlijk. Sowieso is het moeilijk voor te stellen aangezien het huis er niet staat en we de ruimte niet echt kunnen zien.. Designkoelkasten hebben we naar gekeken, maar zijn vaak zo groot en wij zijn maar met z'n tweeën.. en vind het toch weer afbreuk doen aan het geheel.. ook persoonlijk natuurlijk!

[ Voor 12% gewijzigd door Daphora op 29-12-2019 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Aan de andere kant, zoals met van die grote berglades zoals ik heb, met een binnenlade voor bestek heb ik effectief veel meer ruimte dan ik met 1 hoge kast aan de zijkant eerst had. Dus dat dat betreft.

Maar idd, lastig zo iets voor te stellen idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daphora
Joopieboy schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:27:
Aan de andere kant, zoals met van die grote berglades zoals ik heb, met een binnenlade voor bestek heb ik effectief veel meer ruimte dan ik met 1 hoge kast aan de zijkant eerst had. Dus dat dat betreft.

Maar idd, lastig zo iets voor te stellen idd. :)
Als wij één hoge kast weghalen en de oven verplaatsen onder het werkblad dan zouden wij daardoor 60 cm ruimte missen onder het werkblad en ook boven de oven geen opbergruimte meer hebben. Dus voor ons gevoel leveren wij dan veel in. Door het extra smalle kastje aan de andere kant waar wij ruimte creëren voor apparatuur zoals koffiezetapparaat e.d. is het werkblad in de keuken zo goed als volledig te gebruiken als werkruimte.
Het zal hoe dan ook een kleine keuken blijven..
Qua prijs weten we dan alleen echt niet wat nou normaal is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Niet gek, komt in de buurt van wat ik betaald heb. Jij hebt alleen iets meer apparatuur. :)

En succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickmondria
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-04-2024
Na mijn laatste "positieve" post over Nobel keukens zijn we eens goed gaan vergelijken met 2 concurrenten. En hier de uitkomst. En misschien iemand nog een tip ?

- Superkeukens
- Primo keukens.

Bij Superkeukens hadden we alvorens een offerte en tekening laten maken dus die hoefde alleen aangepast te worden.
Echter kon Superkeukens ons niet dezelfde keuken aanbieden.

Fronten kunststof mat zwart.
De keuken die we hebben uitgezocht heeft de binnenkant van de corpussen dezelfde kleur als de fronten Zwart.. Dit is niet mogelijk alleen wit bij superkeukens.

Ook de selectie bladen is erg beperkt als ze een "scherpe" prijs willen bieden.
Gekozen voor een composiet in de scherpe prijs selectie meer was er niet in de showroom.
Ook al valt Superkeukens meteen af aangezien ze de binnenkant niet op kleur kunnen leveren.

Dan eens bij Primo keukens naar binnen.
Fronten kunststof mat zwart
Hier konden ze gelukkig wel de corpussen meeleveren in de kleur van fronten.
Hierbij gekozen voor een composiet blad wat dan er het dichtstbij kwam uit de scherpe prijs collectie ook hier was er niet meer in de showroom.

Front Nobel kunststof zwart eiken met laklaag.Met Zwarte binnenkant corpussen.
Wij hebben een Jetstone composiet blad uitgezocht bij die wij mooi vinden.(prijsgroep 12 zegt mij niet veel).
Niet te krijgen zeggen ze bij beide andere leveranciers.

Apparatuur is:
Oven/magn. Siemens HM633GNS1
Inductieplaat Siemens SX836X12IE
Afzuiging Siemens LC97BHM50
Filter tbv afz. LZ10DXU00
Vaatwasser Siemens SX836X12IE
Bestek la Siemens SZ73603:
Kraan 250069
Filterstop 250383

De bladen zijn dus wel verschillend helaas en de fronten afwerking ook . En bij Nobel zit er nog een Decker wcd 3 inbouw bij,
En toch gekozen om alleen de hoge kasten wand met greep te doen en de rest greeploos.
Dit is niet bij de offerte,s van Superkeukens en Primo. Al zal Dat geen grote prijsverschillen opleveren denk ik.

Wat mij vooral opviel is dat ze een beperkte selecte hebben aan bladen en fronten. En daardoor goedkoper zijn dan een ander. evenals met apparatuur.

Prijzen:
Superkeukens € 18.176,31 + (€640 installatie tekening nieuwbouw + 2x €140,- tbv dubbele wcd)
Totaal € 19.096,31

Primo keukens € 16.575,- + (€640 installatie tekening nieuwbouw + 2x €140,- tbv dubbele wcd)
Totaal € 17.495,-

Bouwcentrum Nobel € 19.490 (compleet)
En ja de keukencheque is hiervan af. 1 ster voor dat. Echt stom.

Nu willen wij graag een Jetstone blad omdat we dat mooi vinden.
We hebben nog niet getekend en ik ga natuurlijk nog proberen korting te scoren.
Iemand tips of triks?

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.customrvs.nl/wp-content/uploads/2019/12/Mondria-Kampen-1903703-RT-5181-10_-vooraanzicht-2a.png?resize=1024%2C600&ssl=1

Afbeeldingslocatie: https://photos.google.com/search/_tra_/photo/AF1QipOGeQXi7dkY0EoQBpF0geFbkRA5uTV71T5RjXiL

[ Voor 14% gewijzigd door Nickmondria op 29-12-2019 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvp1983
Farmerwood schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:14:
[...]

Heb je al ideeën wat betreft inrichting van de woonkamer? Waar wil je de eettafel kwijt bijvoorbeeld? Eerste vraag die ik bij (een goede) keukenleverancier kreeg was ook hoe en wanneer we de ruimte willen gebruiken. Puur koken vs complete leefkeuken maakt nogal een verschil.
Welke interactie heb je bv met anderen? Wil je kunnen praten met iemand die in de woonkamer zit? Of wil je een barretje zodat er mensen naast degene kunnen zitten die kookt?
Op basis van die antwoorden kun je dan gaan nadenken over de inrichting.
Tip die ik daarbij nog kreeg is dat je over het algemeen meer met anderen praat tijdens het voorbereiden van het koken (snijden van groenten etc) dan het koken zelf. Dus je wilt vooral vanaf je werklad denken en niet vanaf je kookplaat.
Het liefste een klein barretje 2/3 krukken Max. Daarnaast willen we wel gewoon een eet tafel, maar hoe en waar is nog niet duidelijk.

Goed advies om het op deze manier te benaderen. Er is wellicht gewoon nog te onduidelijk om echt richting een opstelling te werken.
cryptapix schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:48:
[...]

Een eiland met uitzicht op een muur waar maar 1 meter tussenzit is (wederom) een goed voorbeeld van per se een eiland willen maar de ruimte niet hebben. Dat zou ik nooit zo doen. Ik wil vanaf ons eiland interactie met de kamer (ipv met de muur). Je lijkt de ruimte wel te hebben als je je eiland 90 graden draait (dan wel schiereiland of kleiner eiland). Verder wat @Farmerwood zegt. Wat wil je voor keuken en wat wil je met je eettafel.

Wat ik bij een vriend zag (in zijn nieuwbouwhuis van destijds met ook een lange smalle keuken) was een opstelling waarbij je keukenwand is zoals bij optie 2 (en 1, maar dan langer) en een schiereiland daar haaks op, als het ware in het verlengde van de wc-ruimte (dus niet vast aan je keukenwand). Niet ideaal, maar wel creatief gebruik gemaakt van de ruimte. Bij jou misschien wat onhandig ivm de vele deuren, maar je kunt eens puzzelen.
Eiland zou mijn voorkeur hebben echter besef ik me ook dat de ruimte daarvoor echt te klein is. We gaan eerst wel even wat puzzelen met eet tafel en indeling. Een schier eiland vind ik zo verkeerd nog niet. Maar hoe en waar precies dat is de grote vraag nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhumba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-05 21:46
Goedenavond,

Volg het topic al heel lang en heel wat mooie keukens voorbij zien komen! _/-\o_

Ook wij zitten in nieuwbouwtraject en zijn bij de projectleverancier geweest voor de keuken.
Onderaan ga ik proberen de plaatjes te posten (excuses voor de kwaliteit)

Keuken is van het huismerk maar dat is Pronorm.

Kastjes van rechts naar links:

2x ladenkast met 2 laden van 90cm
Vaatwasserkast
Spoelkast
Hoekkast met legplanken
En dan dwars erop ladenkast met 2 laden van 120cm

Daar overheen dus een baropbouw (kunststof) zodat de rommel niet zichtbaar is vanuit de woonkamer ;)

Hoge kasten:

1x voor vriezer van 140cm
1x voor solo oven en combi magnetron
1x voor koelkast 140cm

Werkblad is van keramiek en is geloof ik 5cm.

Apparatenlijst

Alles van Pelgrim

PVS24140N Vrieskast 140cm
OVP826MAT Oven (solo)
MAC824MAT Oven/magnetron
PKS24140 Koelkast 140cm
GVW487ONY actievaatwasser zo goed als gratis (schijnt de beste te zijn van Pelgrim?)
IK2084F inductieplaat
BSK961MAT afzuigkap

Totaalprijs is zo ongeveer 17k en dan komt er nog 1200 euro bij van de aannemer voor verleggen van wat leidingen en extra stopcontacten. Is dat een reële prijs? (Stelpost van 6830 gaat hier nog vanaf)

De standaard keuken was 3 meter vanuit de hoek en 2 hoge kasten er tegenover. Dat met allemaal Siemens apparatuur. Stelpost daarvan was 6830 euro.

Ik heb het gevoel dat de prijs niet reeel is omdat ze weer van 0 af aan beginnen terwijl ik er eigenlijk een hoekstuk aanplak en een ladenkast van 120cm. Ze kunnen er dus eigenlijk zo op verder borduren en dan zou het volgens mij veel lager uitkomen.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie input/hulp! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jAuEGMM.jpg
https://imgur.com/jAuEGMM

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ap7VX1L.jpg
https://imgur.com/ap7VX1L

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/k70eB8p.jpg
https://imgur.com/k70eB8p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickmondria
Rhumba schreef op zondag 29 december 2019 @ 18:19:

Ik heb het gevoel dat de prijs niet reeel is omdat ze weer van 0 af aan beginnen terwijl ik er eigenlijk een hoekstuk aanplak en een ladenkast van 120cm. Ze kunnen er dus eigenlijk zo op verder borduren en dan zou het volgens mij veel lager uitkomen.
10/k voor alleen de aanpassing van het hoekstuk en andere apparatuur lijkt mij ook erg veel.

Je geeft zelf al aan dat ze konden doorborduren op de huidige keuken maar dat is niet gedaan.

Andere apparatuur - ander blad - misschien nog wel meer andere zaken die afwijken van de standaard keuken.
Standaard keuken heel goedkoop. word in bulk ingekocht waarschijnlijk. alles wat afwijkt reguliere prijs.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
Fromz schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:37:
Zijn er nog eigenaren van schuine wandschouw afzuigkappen van "glas"?
Ik lees wat ervaringen dat de condens er gewoon weer de pannen in druipt, is dat echt zo of valt het wel mee?
Het gaat om deze:
https://m.keukenloods.nl/lc87khm60.html

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:15

_Arthur

blub

Kennelijk doel je op dit topic? https://radar.avrotros.nl...-te-verhalen-t137655.html

Als ik het zo lees; licht het niet aan de afzuigkap, maar aan de beperkte capaciteit van de afvoerbuis. Condens kan bij elke afzuigkap gebeuren; plat of schuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
Nee ik zag het bij een van de reviews voorbij komen. Wat betreft afvoer, ik wil recirculatie toepassen, ik weet dat de efficiëntie iets minder zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:07
Ik ben ook bezig met kijken of we de plek van de eettafel en keuken kunnen omwisselen, iemand een idee of dit niet te krap wordt?
Rondom het kookeiland is pakweg 90-95cm (behalve links).
Is het kookeiland niet te klein om aan te werken?
Iemand nog ideeen hoe het anders te doen?

Sorry, ik ben fan van excel en had geen zin om een tekenprogramma te leren kennen.
Elk vakje is 20cm.

Huidig (niet in detail uitgewerkt):
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/J0nPd3W5/oud.jpg

Nieuw idee:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pdRQ6Qf5/nieuw.jpg

Zij:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dQGyzHBH/nieuw-2.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 29-12-2019 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Als je zo een VT wonen bank tegen te muur zet zou het kunnen idd. Ben je alleen niet bang dat dat kookeiland een sta in de weg wordt? Dit met looproutes edg. Zeker als de deur vaker open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Sta in de weg denk ik niet, in principe heb ik tussen eettafel+stoel en deur nu ook maar 1m10, en staat de tafel verder naar rechts richting deur, ik heb het idee dat dat meevalt.
Deur is meestal ook dicht ivm kou.
Ik kan eventueel het schiereiland nog weghalen, mis je wel gelijk een berg ruimte en het barretje..

In de winkels vond ik 80cm rond een eiland wel echt krap, maar 90 leek al best prima, maar die show keukens zijn aan de andere kant zonder muur, dus lijkt het ruimer?
In totaal heb ik 345cm:
60cm aanrecht
90cm loopruimte in keuken
95cm eiland
100cm loopruimte richting tafel

Uiteindelijk gaat het om het gevoel denk ik..

[ Voor 19% gewijzigd door mitsumark op 29-12-2019 23:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:02
@mitsumark : ik vind de ruimte niet geschikt voor een kookeiland. De looppaden rondom zijn echt te smal; zo zal de vaatwasser in open stand zeker tegen de lade onder de kookplaat knallen. Een kookeiland moet een centrale positie in de keuken innemen en kunnen "ademen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Thanks Sjakie, dit soort meningen zijn zeker welkom.
Een keukenboer zal gewoon een keuken willen verkopen, die zegt zeker dat het kan.
Vaatwasser kun je natuurlijk nog verplaatsen en je hoeft niet beiden tegelijk open te doen, al is dat soms met uitruimen wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

mitsumark schreef op zondag 29 december 2019 @ 23:16:
Ik ben ook bezig met kijken of we de plek van de eettafel en keuken kunnen omwisselen, iemand een idee of dit niet te krap wordt?

Sorry, ik ben fan van excel en had geen zin om een tekenprogramma te leren kennen.
Elk vakje is 20cm.

[Afbeelding]

Nieuw idee:
[Afbeelding]

Zij:
[Afbeelding]
Bij het nieuwe idee zie ik opeens ramen links. Is dat de reden dat de keuken met de lange zijde niet aan de linkerwand zit? Dat zou voor mij namelijk het meest logisch zijn qua indeling. Dus de 'huidige' indeling, maar dan gedraaid op de linkerwand.

Ik denk dat een kookeiland inderdaad te krap is op die plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Laatst online: 16-05 10:38

DJT

Elk vakje is 20cm.

[Afbeelding]

Nieuw idee:
[Afbeelding]

Zij:
[Afbeelding]
Ik denk ook dat er rondom je eiland te weinig ruimte zit. Waarom wil je eigenlijk koken op het eiland terwijl je ook deels een wandopstelling hebt?

Ik zou denk ik tegen de wand koken en spoelbak combineren (2x lades van 120cm met respectievelijk spoelbak en koken in het midden ipv 4x kastjes van 60cm). Dan kan je het eiland kleiner maken (bijvoorbeeld 180x80). De kastjes onder het eiland kan je dan gebruiken voor je borden, bestek, glazen, droge etenswaren, etc.. Kastjes van 36cm diep zijn daar heel geschikt voor. Óp het eiland kan je dan 's morgens je bammetjes smeren en in de avond alle voorbereidende werkzaamheden voor het koken doen, je hebt daar dan alle ruimte voor. Je hoort weleens het argument dat het zo leuk is om aan een kookeiland te koken omdat je dan de ruimte in kijkt, alsof je uren achter elkaar in een pan staat te roeren.. :? Bij mij kost het voorbereiden altijd meer tijd.

Overigens hebben wij een schiereiland van 240x96 met daarin alleen de spoelbak (naast de vaatwasser). Achteraf gezien was dat eiland beter uit de verf gekomen als hij 210x96 was geweest. We kwamen dan alleen qua symetrie niet lekker uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisssss
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-01-2023
Zijn er hier ook ervaringsdeskundigen op het gebied van keukenmontage?

Ik ben voornemens een rechte keuken te plaatsen (tegen een lange wand) waarbij de vaatwasser op de hoek zal komen. Er komt een composiet of keramiek blad op. Wat is de beste manier om de vaatwasser te monteren en het blad vervolgens te plaatsen?

Mag een werkblad op de vaatwasser liggen of moet er een frame gemaakt worden?

Chris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb bij een kennis een lat over de breedte gemonteerd waar de kastjes tegenaan komen, het blad op rust en van daaraf gaan werken. Zo heb je 1 vaste en rechte maat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeeeJeee
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:07
Mijn inbouw vaatwasser is 80,5 cm hoog dus dan komt je werkblad wel laag.
Mijn vaatwasser staat los maar je kunt hem ook vastzetten tegen de wanden.

Rampage 4 extreme, i7-4960X, RTX2070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:41
chrisssss schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:14:
Zijn er hier ook ervaringsdeskundigen op het gebied van keukenmontage?

Ik ben voornemens een rechte keuken te plaatsen (tegen een lange wand) waarbij de vaatwasser op de hoek zal komen. Er komt een composiet of keramiek blad op. Wat is de beste manier om de vaatwasser te monteren en het blad vervolgens te plaatsen?

Mag een werkblad op de vaatwasser liggen of moet er een frame gemaakt worden?

Chris
Een frame is niet nodig maar wel een steunwand om het blad te dragen. Deze zet je met stoelhoeken vast op de muur en je bevestigd bovenaan een lat die de steunwand verbind met de kast langs de vaatwasser.
Als hij tegen een muur staat plaats je de steunwand als het ware achter het passtuk. Je kan dan ook de terugsprong van de plint eruit zagen zodat je hem niet ziet staan.

@Nickmondria Weet je van welk merk de keukens zijn? Als je fronten daadwerkelijk zwart kunststof zijn zou ik er zo ver mogelijk van weg blijven. Zwart kunststof is extreem vlekgevoelig, dat is ook de reden dat de vraag naar de Fenix fronten zo groot is nu. Er zijn wel fabrikanten die een coating toepassen op de laklaminaat fronten.

[ Voor 15% gewijzigd door Kapitein Merijn op 30-12-2019 13:55 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-05 10:27
Vorig jaar mijn keuken geplaatst in mijn huidige huis. Ik had al veel ervaring opgedaan 2 jaar eerder in mijn appartement en toe alle keuken verkopers gehad die je maar kan verzinnen. Voor deze keuken bij Bruynzeel geweest en aantal meubelmakers die gespecialiseerd zijn in keukens. maar gewoon niet kunnen vinden wat ik wilde dus zelf maar gaan maken. Na een hoop werk, bloed, zweet (hittegolf van vorig jaar) en tranen heb ik wel een mooie en zeer degelijke keuken staan! Door de goede voorbereiding (werkplaats tekeningen) toch aardig snel in elkaar gefietst.

Grootste uitdaging was om dingen dus los te kopen zoals het blad en stomme dingen als inzet bakken (past het in de lades? ). Van die standaard zaken die vrij vloeiend gaan in de keukenzaak maar als je het los informatie wilt wordt het moeilijk.

Apparatuur:
Siemens IQ300 vaatwasser
Siemens IQ700 kookplaat inductie
Siemens IQ700 oven
Siemens IQ500 Koelkast/vriezer
Siemens IQ100 vlakscherm afzuiger

Scharnieren en lades zijn van Blum en is gemaakt van MDF V313 met folie.
Blad is van granito, tegeltjes bak van dezelfde leverancier
Bakjes zijn nog uit een hele oude collectie van ikea
Grepen van een een standaard grepen boer
Kraan van Hans Grohe
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 9% gewijzigd door ocrammarco op 18-01-2020 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhumba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-05 21:46
Nickmondria schreef op zondag 29 december 2019 @ 18:34:
[...]

10/k voor alleen de aanpassing van het hoekstuk en andere apparatuur lijkt mij ook erg veel.

Je geeft zelf al aan dat ze konden doorborduren op de huidige keuken maar dat is niet gedaan.

Andere apparatuur - ander blad - misschien nog wel meer andere zaken die afwijken van de standaard keuken.
Standaard keuken heel goedkoop. word in bulk ingekocht waarschijnlijk. alles wat afwijkt reguliere prijs.

Succes
Bedankt. Vandaag hoop uitgezocht aangezien ze morgen bellen want hameren op 2019 prijzen...jaja ;)

Iemand anders nog een mening of tips welke ik kan meenemen voor morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:09
Rhumba schreef op maandag 30 december 2019 @ 17:23:
[...]

Bedankt. Vandaag hoop uitgezocht aangezien ze morgen bellen want hameren op 2019 prijzen...jaja ;)

Iemand anders nog een mening of tips welke ik kan meenemen voor morgen?
De '2019 prijzen' is onzin, tenzij je echt al een scherpe deal hebt. Niet intrappen en je niet laten opjagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickmondria
@Kapitein Merijn de keuken komt bij ballerina keukens vandaan. En is zwart eiken kunststof met een laklaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvp1983
Vraagje mbt. kookplaten. Ik twijfel op het moment tussen de Bora pure en de Siemens iq700 met afzuiging. Zijn er qua prestaties of kwaliteit grote verschillen?

Mijn voorkeur zou de Siemens zijn, echter hoor ik vaak Bora vallen als het gaat om kookplaten met afzuiging. Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
Wij nemen de Bora Pure recirculatie, omdat de binnenlades niet ingekort hoeven te worden. Meer laderuimte is altijd beter. :)
fvp1983 schreef op maandag 30 december 2019 @ 21:17:
Vraagje mbt. kookplaten. Ik twijfel op het moment tussen de Bora pure en de Siemens iq700 met afzuiging. Zijn er qua prestaties of kwaliteit grote verschillen?

Mijn voorkeur zou de Siemens zijn, echter hoor ik vaak Bora vallen als het gaat om kookplaten met afzuiging. Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:57
Misschien een domme vraag maar in de OP staat in het hoogsegment Systemat kasten, middensegment Hacker kasten.
Nu lees ik dat er keukens gekocht worden van Hacker Systemat, hoe zit dat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:13
Iemand ervaringen met het merk en type keuken ecook pro? Dat wordt bij Eigenhuis keukens geleverd. Daar heb ik nu een offerte van liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwenoort
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-11-2024
Nee. Wj hebben op voorhand al niet gekozen voor Eigenhuis (was de project keukenleverancier), gezien hun magere aftersales score en de wassen neus keukenaanbieding en keukencheque.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocrammarco

Volgens mij was Bora simpelweg de eerste en bekend om dat systeem. Techniek is vernoemd naar het merk.
Ik heb zelf geen dagelijkse ervaring met de Bora met de Siemens wel. Ik heb zelf geen kookplaat afzuiging toendertijd wel naar gekeken. Denk dat het er aan ligt wat je voorkeur heeft. ik had het idee dat de afzuiging van de Bora beter werkte maar de flex induction van Siemens is echt briljant en de bediening vind ik fijner. Daarbij heb ik het idee dat het geluid van de Siemens minder is wat betreft de zoem van de inductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvp1983
ocrammarco schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 08:31:
[...]

Volgens mij was Bora simpelweg de eerste en bekend om dat systeem. Techniek is vernoemd naar het merk.
Ik heb zelf geen dagelijkse ervaring met de Bora met de Siemens wel. Ik heb zelf geen kookplaat afzuiging toendertijd wel naar gekeken. Denk dat het er aan ligt wat je voorkeur heeft. ik had het idee dat de afzuiging van de Bora beter werkte maar de flex induction van Siemens is echt briljant en de bediening vind ik fijner. Daarbij heb ik het idee dat het geluid van de Siemens minder is wat betreft de zoem van de inductie.
Juist de flex induction is een van de punten die me heel prettig lijkt. Zeker ook in combinatie met bijv. een grill plaat, omdat er hier nog wel is wat vlees op de grill gaat. Maar het moet niet teveel inleveren op de afzuig prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-04-2022
wokkelz schreef op maandag 30 december 2019 @ 22:24:
Misschien een domme vraag maar in de OP staat in het hoogsegment Systemat kasten, middensegment Hacker kasten.
Nu lees ik dat er keukens gekocht worden van Hacker Systemat, hoe zit dat nu?
de default van hacker is de hacker classic, hun premium lijn is Systemat. Als er bij hacker niet over Systemat gepraat wordt hebben ze het over de classic.

Bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
fvp1983 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 09:04:
[...]

Juist de flex induction is een van de punten die me heel prettig lijkt. Zeker ook in combinatie met bijv. een grill plaat, omdat er hier nog wel is wat vlees op de grill gaat. Maar het moet niet teveel inleveren op de afzuig prestaties.
Nadeel is dat je eigenlijk nooit iemand hebt met dagelijkse ervaring met beide producten in dezelfde tijd. Ik zei al had het idee dus verschil is echt niet groot tussen die 2.

Ik heb nog een vergelijk gevonden: https://www.keuken-prijs.nl/kookplaat-afzuiging/. Aan de reacties te zien uit 2017. Wat je daar wel in ziet is dat ieder merk onderdeeltje heeft waar ze goed zijn maar over het algemeen wel gelijk zijn.

Het word vooral kijken her en der dus vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn

Ga je de afvoer naar buiten leggen of ga je recirculeren?
Bij de Bora Pure kan je heel eenvoudig van bovenaf het koolfilter wisselen en hij gaat vanwege de opbouw ook langer mee als die van Siemens. Bij de Siemens kookplaat moet je de kast open maken om vervolgens de buizen los te klikken en de filter te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

ocrammarco schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:43:
Vorig jaar mijn keuken geplaatst in mijn huidige huis. Ik had al veel ervaring opgedaan 2 jaar eerder in mijn appartement en toe alle keuken verkopers gehad die je maar kan verzinnen. Voor deze keuken bij Bruynzeel geweest en aantal meubelmakers die gespecialiseerd zijn in keukens. maar gewoon niet kunnen vinden wat ik wilde dus zelf maar gaan maken. Na een hoop werk, bloed, zweet (hittegolf van vorig jaar) en tranen heb ik wel een mooie en zeer degelijke keuken staan! Door de goede voorbereiding (werkplaats tekeningen) toch aardig snel in elkaar gefietst.

Grootste uitdaging was om dingen dus los te kopen zoals het blad en stomme dingen als inzet bakken (past het in de lades? ). Van die standaard zaken die vrij vloeiend gaan in de keukenzaak maar als je het los informatie wilt wordt het moeilijk.

Apparatuur:
Siemens IQ300 vaatwasser
Siemens IQ700 kookplaat inductie
Siemens IQ700 oven
Siemens IQ500 Koelkast/vriezer
Siemens IQ100 vlakscherm afzuiger

Scharnieren en lades zijn van Blum en is gemaakt van MDF V313 met folie.
Blad is van granito, tegeltjes bak van dezelfde leverancier
Bakjes zijn nog uit een hele oude collectie van ikea
Grepen van een een standaard grepen boer
Kraan van Hans Grohe

[Afbeelding]
Wat een leuke keuken, heb je ook wat duidelijkere en grotere foto's? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raggie3
  • Laatst online: 09-12-2024
Wij hebben ook een kookeiland in een krappe ruimte. Daarbij hebben we als vuistregel genomen dat het eiland minimaal 1meter ruimte rondom moet hebben. Dat is toch wel echt minimaal. 80cm of minder zou ik zeker niet doen voor plaatsen waar je bezig bent met koken. Bij ons zijn de zijkanten met een doorloop van 80cm en 70cm (door verwarming). Dat is prima, maar waar je kookt is het dus 1 meter en dat had niet minder moeten zijn.
Denk dat je vooral ook naar verhoudingen moet kijken. Ons kookeiland is bijvoorbeeld 90cm diep en 180 breed. Maak je een eiland dieper dan moet je hem naar mijn inziens ook breder maken. Een 1:2 verhouding is denk ik het mooiste. En daarbij een doorloop van 1.20 aan alle kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APBaguette
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-02 06:25
Weet iemand toevallig of bij een Ikea keuken een keramische of inductiekookplaat (klein model, zonder afzuiging) past boven een inbouwkoelkast of inbouwvaatwasser? De ontwerptool lijkt die mogelijkheid niet te hebben. Het keukenblad wordt 38mm dik.

In de installatiegids van bijv. de Smaklig kookplaat bouwen ze hem in boven een oven, maar dat is natuurlijk erop ontworpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Raggie3 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:17:
[...]

Wij hebben ook een kookeiland in een krappe ruimte. Daarbij hebben we als vuistregel genomen dat het eiland minimaal 1meter ruimte rondom moet hebben. Dat is toch wel echt minimaal. 80cm of minder zou ik zeker niet doen voor plaatsen waar je bezig bent met koken. Bij ons zijn de zijkanten met een doorloop van 80cm en 70cm (door verwarming). Dat is prima, maar waar je kookt is het dus 1 meter en dat had niet minder moeten zijn.
Denk dat je vooral ook naar verhoudingen moet kijken. Ons kookeiland is bijvoorbeeld 90cm diep en 180 breed. Maak je een eiland dieper dan moet je hem naar mijn inziens ook breder maken. Een 1:2 verhouding is denk ik het mooiste. En daarbij een doorloop van 1.20 aan alle kanten.
Wil je daar eens een foto van delen?
PS: je geeft aan dat je het toch gedaan hebt in een 'kleine' ruimte, maar adviseert om het niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raggie3
mitsumark schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:59:
[...]

Wil je daar eens een foto van delen?
PS: je geeft aan dat je het toch gedaan hebt in een 'kleine' ruimte, maar adviseert om het niet te doen?
keuken-kookeiland-maten

Ik probeerde eigenlijk niet echt een advies te geven, maar dat was dus mislukt :o Ik probeerde meer te omschrijven hoe het nu bij ons is. Zoals we het nu hebben hierboven zijn we heel tevreden. Ik zou het gedeelte met '1meter' niet smaller willen hebben. De doorloop aan beide kanten is prima, maar daar loop je ook echt alleen maar langs.
Het super leuke van de keuken is dat als je aan het koken bent je niet met je hoofd naar de muur toestaat. Veeel gezelliger en eventuele kids kun je zo ook een beetje in de gaten houden.

Wat ik meer bedoel is dat het een keus is tussen gemak en gezelligheid en krapheid aan de andere kant. Ik zou best een krappe keuken accepteren als dat ook betekent dat je niet elke dag naar een muur staat te kijken tijdens het koken :)

[ Voor 11% gewijzigd door Raggie3 op 31-12-2019 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Duidelijk, thanks.
Als ik (aan beide kanten) 1 meter ruimte wil houden moet het eiland 80-85cm worden, wellicht wat raar met een kookplaat van 50-55cm diep.
Dan kan ik natuurlijk altijd nog een eiland zonder kookplaat/wasbak nemen, maar ik weet niet of ik dat zou willen en/of ik het dan beter helemaal moet vergeten :)
Maargoed, misschien het praten over 5-10cm hier en daar sowieso het antwoord dat het eigenlijk niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raggie3
mitsumark schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:36:
Duidelijk, thanks.
Als ik (aan beide kanten) 1 meter ruimte wil houden moet het eiland 80-85cm worden, wellicht wat raar met een kookplaat van 50-55cm diep.
Dan kan ik natuurlijk altijd nog een eiland zonder kookplaat/wasbak nemen, maar ik weet niet of ik dat zou willen en/of ik het dan beter helemaal moet vergeten :)
Maargoed, misschien het praten over 5-10cm hier en daar sowieso het antwoord dat het eigenlijk niet kan.
Onze kookplaat is ongeveer 77x52cm. Heb je nog minimale randen rondom nodig in je keukenblad dus heb je effectief minder werkruimte. In jouw excel zit de plaat ook wel dicht aan de rand, denk dat deze meer naar het midden zou moeten. Eiland is dus bij ons 180x90. In jullie geval is het puur de diepte van het eiland eigenlijk waar het probleem zit.. Als je die idd 85 kunt maken kom je al aardig uit.
Mijn vrouw en ik hebben hier ook dagenlang over gepraat.. en elke cm uitgeplozen. Uiteindelijk ook van aan elkaar geplakte A4 het kookeiland gemaakt en op de grond neergelegd. Vooral dat je later als het er eenmaal staat nog een beetje kan schuiven is erg handig. Als je er dus toch voor kiest, laat dan je afzuigkap pas als allerlaatste plaatsen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
APBaguette schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:58:
Weet iemand toevallig of bij een Ikea keuken een keramische of inductiekookplaat (klein model, zonder afzuiging) past boven een inbouwkoelkast of inbouwvaatwasser? De ontwerptool lijkt die mogelijkheid niet te hebben. Het keukenblad wordt 38mm dik.

In de installatiegids van bijv. de Smaklig kookplaat bouwen ze hem in boven een oven, maar dat is natuurlijk erop ontworpen.
De meeste electrische kookplaten hebben een inbouwhoogte van 5-6cm, dat gaat dus niet lukken. Daarnaast moet de kookplaat ook z'n warmte kwijt kunnen.
Inbouwen boven een vaatwasser of koelkast is dus geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celluiar
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-04 12:45
Na het bezoeken van een aantal keukenzaken zijn wij tot het volgende ontwerp gekomen.
Ook bij ons gaat de voorkeur uit naar een 'leef keuken' en dus kookeiland.

Het gaat om een Next125 NX912, Lava zwart en een keramiek blad met marmer look.
3 hoge kasten, 1x koelvries, 1x combistoomoven, 1x combimagnetron.
We twijfelen alleen nog over de plaatsing van de wasbak en Bora Pure kookplaat.

Het voordeel van de huidige situatie is dat de boiler van de Quooker nu mooi past in het kastje onder de bar (wat in de praktijk weinig gebruikt zal worden, daar hier de barkrukken voor staan).
Nadeel is echter de afstand tot de stoomoven (vullen waterreservoir) en het losse koffiezetapparaat welke bij het hoekraam komt te staan.

Daarnaast twijfelen of het fijn zitten is aan de bar op het moment dat er vlak voor je neus een hittebron en mogelijk gespetter van het koken aanwezig is.

We zijn erg benieuwd naar ervaringen en/of tips met de huidige opstelling (wasbak tegenover bar / afstand stoomoven) dan wel de kookplaat tegenover een bar. :)

(Overigens is de linker deur op de tekening een deur naar de hal en rechts van de deur loopt het door naar de woonkamer (hier zit dus geen raam)).

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/z8MYD6t/20200101-193909.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HB3vcvk/20200101-195114.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:15
Celluiar schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 20:17:
Daarnaast twijfelen of het fijn zitten is aan de bar op het moment dat er vlak voor je neus een hittebron en mogelijk gespetter van het koken aanwezig is.

We zijn erg benieuwd naar ervaringen en/of tips met de huidige opstelling (wasbak tegenover bar / afstand stoomoven) dan wel de kookplaat tegenover een bar. :)
In onze oude keuken hadden we een bar tegenover de kookplaat. Alleen niet zo hoog als in jou plan. Heel eerlijk was dat geen favoriete plek. Het gespetter is een dingetje. Maar ook de ruimte is beperkt. ik schat je bar ongeveer 40 a 50 cm diep in. Daar kun je net geen krantje lekker op lezen. Het wordt of een hangplek voor visite die op je vingers kijkt bij het koken, of een aflegplek voor alles wat je in je zakken hebt.

Bij onze nieuwe keuken begon de verkoopster ook over een barretje, dat hebben we gelijk geschrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:51
Weet iemand een goed merk speciale verf voor achter de kookplaat?
Is dat dan doorzichtig? De muur moet dezelfde kleur worden als de woonkamer echter wel beschermd tegen spetters etc.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Je hebt speciale verfsoorten in 'alle' kleuren die je kunt afnemen met een vochtige doek.
Anders een laagje vernis erover, geeft ook wel een iets ander aanzicht wat betreft glans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Spuitbus autolak laten maken in de juiste RAL kleur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
mitsumark schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 23:50:
Je hebt speciale verfsoorten in 'alle' kleuren die je kunt afnemen met een vochtige doek.
Anders een laagje vernis erover, geeft ook wel een iets ander aanzicht wat betreft glans.
Ik bedoel niet de standaard afneembare muurverf, volgens mij is er 2 componenten verf speciaal voor in de keuken. Helaas de kleur die we nodig hebben is geen RAL kleur dus ben eigenlijk op zoek naar een doorzichtige laag die over die “normale” kleur muurverf kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Martinusz schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 00:25:
[...]

Ik bedoel niet de standaard afneembare muurverf, volgens mij is er 2 componenten verf speciaal voor in de keuken. Helaas de kleur die we nodig hebben is geen RAL kleur dus ben eigenlijk op zoek naar een doorzichtige laag die over die “normale” kleur muurverf kan.
Alstu: https://dullerenco.nl/advies/muur-coaten-plaats-van-tegels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Martinusz schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 00:25:
[...]

Dan wordt het dus de vernis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13:23
its_me_ schreef op maandag 30 december 2019 @ 22:59:
Iemand ervaringen met het merk en type keuken ecook pro? Dat wordt bij Eigenhuis keukens geleverd. Daar heb ik nu een offerte van liggen.
Zou nog eens een nachtje erover slapen; EHK was ook hier de leverancier en de verkoper was zeker meedenkend en qua prijs ook prima. Bij plaatsen begon de ellende; uiteindelijk heeft het bijna 4 maanden geduurt voordat alles goed was opgeslost. Zonder ook maar enige form van excuses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 12:54
Na het bezoeken van een aantal keukenzaken zijn wij tot het volgende ontwerp gekomen.

Het voordeel van de huidige situatie is dat de boiler van de Quooker nu mooi past in het kastje onder de bar (wat in de praktijk weinig gebruikt zal worden, daar hier de barkrukken voor staan).
Nadeel is echter de afstand tot de stoomoven (vullen waterreservoir) en het losse koffiezetapparaat welke bij het hoekraam komt te staan.
Hier geen bar, maar een doorlopend blad met zitgedeelte. Beperkt gebruikt, met zijn tweeen af en toe wel gezellig. Het probleem met het water zie ik niet zo, ik heb iets minder grote afstanden, maar dat scheelt 2 stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

mitsumark schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:36:
Duidelijk, thanks.
De breedte van je eiland hangt heel erg af wat je met je eiland wilt bereiken. En dat is bij jou niet zo duidelijk.

Je kunt best een smaller eiland doen, maar dan accepteer je dat het niet mogelijk is om er omheen te zitten. En dat verwacht je ook niet, aangezien je barkrukken op een andere plek hebt bedacht. ;) Op zich is een eiland van 80cm nog ruim genoeg om heel veel spullen op kwijt te kunnen, ook achter de kookplaat. Daarmee kun je wel de ruimte creëren die je nodig hebt.

Voor het alternatief (een breder eiland) kan wel, maar dan heb je in de breedte ongeveer 4 meter nodig. Ik weet niet of je die ruimte nog kunt creëren?

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Krisp schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:35:
[...]

De breedte van je eiland hangt heel erg af wat je met je eiland wilt bereiken. En dat is bij jou niet zo duidelijk.

Je kunt best een smaller eiland doen, maar dan accepteer je dat het niet mogelijk is om er omheen te zitten. En dat verwacht je ook niet, aangezien je barkrukken op een andere plek hebt bedacht. ;) Op zich is een eiland van 80cm nog ruim genoeg om heel veel spullen op kwijt te kunnen, ook achter de kookplaat. Daarmee kun je wel de ruimte creëren die je nodig hebt.

Voor het alternatief (een breder eiland) kan wel, maar dan heb je in de breedte ongeveer 4 meter nodig. Ik weet niet of je die ruimte nog kunt creëren?
Ik denk andersom, de maximale maat van het eiland moet dan bepalen wat ik erop zou kunnen doen.
Het liefst zou ik wel snijden en koken op 1 deel zodat je niet hoeft over te steken met spullen van de snijplank naar de pan, maar dan moet dat wel zo uitkomen.

Het alternatief was niet een langer eiland, maar een smaller eiland voor alleen snijden/smeren, en dan koken en spoelen tegen de muur, maar dit geniet niet de voorkeur.

Eiland kan imo niet te lang worden ivm, de deur naar de hal.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ik heb inmiddels een nieuwe offerte ontvangen..

De apparatuur:
IKB8440SFB AEG inductieplaat
Quooker Fusion Black: 3in1 kraan
AEG BPE535120B Solo oven:
AEG FSB52600Z vaatwasser
AEG SKB41011AS koelkast:
ELICA hilight ix/a/100 plafond afzuigkap.

Als ik dit op internet zoek dan kom ik op 5400 ongeveer uit.

Nu komt er ook een keramisch blad op.. Hoeveel kan ik daar ongeveer voor rekenen? ik ben uitgegaan van 2k .

Inclusief montage komt de keuken nu uit op 13.400. Dit is exclusief leidingwerk en het maken van een koof voor de afzuigkap.

Is dit een nette prijs of kan er nog wel wat van af? Het gaat om een zogehete ''TRENDLINE LUXE"

Ik kom dan op 6000k voor de kastjes en winst voor de keukenboer.. Is dat realistisch ?

@lonehitman ?

linkje naar foto: https://www.mupload.nl/img/cg88pszpp.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Possible op 02-01-2020 16:24 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimRewijn
  • Laatst online: 13-04-2020
Tot nu toe zaten we voor onze nieuwe keuken met een inductiekookplaat met recirculatie steeds aan een Neff te denken (T58TL6EX2). Een verkoper wees ons erop dat we dan geregeld de filters moeten vervangen en dat we daarvoor een van de ladekasten en een aantal buizen moesten weghalen op het kookeiland. Daar had ik eigenlijk nog niet eerder aan gedacht. Hij wees ons erop dat we ook een plasmafilter konden gebruiken, dat we pas na lange tijd hoefden te vervangen. Eerder had ik die optie al eens bekeken (oa op Ervaringen met plasmafilters kwam het langs). Toen leek het erop dat er nog niet veel ervaringen waren met plasmafilters, maar wel wat uitgesproken meningen. Is er ondertussen wat meer ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Martinusz schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 23:45:
Weet iemand een goed merk speciale verf voor achter de kookplaat?
Is dat dan doorzichtig? De muur moet dezelfde kleur worden als de woonkamer echter wel beschermd tegen spetters etc.
Ik ben voor SigmaPearl Clean gegaan en deze op kleur van de overige muurverf gemengd. Zou in het vervolg weer deze nemen, lekker makkelijk en geen gedoe met 2k meuk waarom/wat te overwegen?

- kleur matchen gaat bijna nooit 100%, ga er dus vanuit dat je de hele muur een laatste laag met deze verf moet geven. Kleurverschil met een muur die er haaks op ziet die zie je niet snel ivm. De altijd andere lichtinval

- ja 2k spul is sterker echter als je vlot afneemt hoef je niet/amper te schrobben en blijft het lang goed. 1x tje Oververfen elke paar jaar is een eitje imho, Als het Al nodig is.

- dit kan uiteraard niet als je een gasfornuis hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocrammarco

(Overigens is de linker deur op de tekening een deur naar de hal en rechts van de deur loopt het door naar de woonkamer (hier zit dus geen raam)).

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben zelf niet zo van de eilanden (in veel gevallen) en barren. Maar mijn ervaring bij andere is dat de bar als opslag plek van van alles en nog wat word gebruikt en nauwelijks gezeten word. Word het bij jullie echt een geplande plaats voor bijvoorbeeld ook ontbijt? Dan zou ik hem wel dieper maken namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocrammarco
Joopieboy schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:18:
[...]

Wat een leuke keuken, heb je ook wat duidelijkere en grotere foto's? :)
Als ik weer even thuis ben zal ik even hoger resolutie er op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
GoldenSample schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:21:
[...]

Ik ben voor SigmaPearl Clean gegaan en deze op kleur van de overige muurverf gemengd. Zou in het vervolg weer deze nemen, lekker makkelijk en geen gedoe met 2k meuk waarom/wat te overwegen?

- kleur matchen gaat bijna nooit 100%, ga er dus vanuit dat je de hele muur een laatste laag met deze verf moet geven. Kleurverschil met een muur die er haaks op ziet die zie je niet snel ivm. De altijd andere lichtinval

- ja 2k spul is sterker echter als je vlot afneemt hoef je niet/amper te schrobben en blijft het lang goed. 1x tje Oververfen elke paar jaar is een eitje imho, Als het Al nodig is.

- dit kan uiteraard niet als je een gasfornuis hebt
We gaan voor 2k spul, zodat we de juiste kleur uit heel het huis kunnen doorzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celluiar
ocrammarco schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:42:
[...]
...mijn ervaring bij andere is dat de bar als opslag plek van van alles en nog wat word gebruikt en nauwelijks gezeten word. Word het bij jullie echt een geplande plaats voor bijvoorbeeld ook ontbijt? Dan zou ik hem wel dieper maken namelijk.
We hebben dit vaker voorbij zien komen en dat zet ons toch aan het denken. De bar is 40 cm diep (kan helaas qua afmetingen niet dieper, dat gaat ten koste van de doorloop) en het idee is wel om er eventueel een ontbijtje te eten of 's avonds tijdens het koken met elkaar een borreltje te drinken.

Bij het weglaten van de bar zijn we bang dat we de gezelligheid van de keuken wegnemen.

Heerlijk die twijfel :+ 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:57
Possible schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:23:

De apparatuur:
AEG FSB52600Z vaatwasser
AEG SKB41011AS koelkast:

Nu komt er ook een keramisch blad op.. Hoeveel kan ik daar ongeveer voor rekenen? ik ben uitgegaan van 2k .

Inclusief montage komt de keuken nu uit op 13.400. Dit is exclusief leidingwerk en het maken van een koof voor de afzuigkap.

Is dit een nette prijs of kan er nog wel wat van af? Het gaat om een zogehete ''TRENDLINE LUXE"

Ik kom dan op 6000k voor de kastjes en winst voor de keukenboer.. Is dat realistisch ?

@lonehitman ?

Welke keukenzaak ben je geweest?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
Bora heeft niet stilgezeten. Dit voorjaar komt de BORA X Pure uit.
https://www.bora.com/nl/nl/kookveldafzuiging/bora-x-pure/
Een verbeterde versie van Pure waarbij je de kookvelden kan koppelen.
Dat vonden wij het grootste manco aan de normale Pure.

We hebben lopen balen met vertraagde oplevering van onze nieuwbouwhuis, maar elk nadeel hebt zijn voordeel. ;)
Hopelijk schrikken we niet achterover van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
Possible schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:23:

De apparatuur:
AEG FSB52600Z vaatwasser
AEG SKB41011AS koelkast:

@lonehitman ?

Lijkt me geen gekke prijs. Je kan áltijd elders nog een andere offerte opvragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
lonehitman schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 00:43:
[...]

Lijkt me geen gekke prijs. Je kan áltijd elders nog een andere offerte opvragen?
Denk ook niet dat er meer in zit.. prijs lijkt mij ook prima ja. @wokkelz ik ben bij Trend Keukens geweest in Drachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lonehitman
Possible schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 06:36:
[...]

Denk ook niet dat er meer in zit.. prijs lijkt mij ook prima ja. @wokkelz ik ben bij Trend Keukens geweest in Drachten.
Daar zijn wij gisteravond geweest. We wachten nu op de offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celluiar
NNCi schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 00:15:
Dat is heel goed nieuws!
Weet alleen nog niet wat ik van het design vind, maar wellicht is dit aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14:00
Celluiar schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 07:39:
[...]

Dat is heel goed nieuws!
Weet alleen nog niet wat ik van het design vind, maar wellicht is dit aan te passen.
Het design (rooster) is niet aan te passen (alleen qua kleur). Deze plaat is de opvolger van de BFIU. Vanaf week 20 leverbaar waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
lonehitman schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 07:19:
[...]

Daar zijn wij gisteravond geweest. We wachten nu op de offerte.
Oke nice! Wat voor opstelling hebben jullie ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:26

Reinier

\o/

Die prijs kun je opvragen bij een verloper:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/i85IG9HtwlaZXu1pwfeH88YC/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
@Possible
lonehitman schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:50:
Hallo allen,

Ook wij zijn inmiddels bezig met een keuken voor onze nog nieuw te bouwen woning, Inmiddels hebben wij 2 offertes binnen voor de keuken zoals te zien is op de afbeelding.

[Afbeelding]

Graag jullie mening over de prijs welke wij hebben ontvangen.
Keukenmeubels:
5 hoge kasten nano black
3 x 0.60 cm kasten nano black
2 x 0.60 kasten met 2 laden
1x 0.80 kast met 2 laden

Blad: prijsklasse 3(voor het waard is)
Composiet 3 cm masief
Afmetingen 100cm x 200cm
Afmetingen 65cm x 180cm
Stol:
Composiet 3 cm masief
Afmetingen: 100 cm x 95cm
Afmetingen: 65 cm x 95cm

Apparatuur :
Koelkast AEG SKE81811DC 178cm
Vriezer AEG ABE88821LF
Vaatwasser AEG FD660VP
Combioven: KME761000B
Koffie AEG: KKE884500B
Stoomoven AEG: KSE792220B
Kookplaat: Bora Pure
Quooker COMBI+
Quook Zeeppomp

Overig:
Onderbouw spoelbak Carbon Black
Inclusief montage

Prijs op de offerte € 21.000,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenVerweij
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:12
Een verbeterde versie van Pure waarbij je de kookvelden kan koppelen.
Dat vonden wij het grootste manco aan de normale Pure.

We hebben lopen balen met vertraagde oplevering van onze nieuwbouwhuis, maar elk nadeel hebt zijn voordeel. ;)
Gaaf ding! Ik ben nog ernstig aan het twijfelen of ik een werkbladafzuiging de meerprijs waard vind, aangezien ik tegen een wand ga koken en dus een kap/schouw kan gebruiken.

Members only: offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qzar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-05 12:15
RubenVerweij schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:37:
[...]

Gaaf ding! Ik ben nog ernstig aan het twijfelen of ik een werkbladafzuiging de meerprijs waard vind, aangezien ik tegen een wand ga koken en dus een kap/schouw kan gebruiken.

***members only***
Ja bij ons hetzelfde. Afgelopen Maart een keuken besteld met Bora Basic en die dus later laten omzetten naar een Bora Pure (geen extra kosten aan verbonden trouwens).

Erg benieuwd wat nu de "upgrade" naar Bora Pure X gaat kosten :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
RubenVerweij schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:37:
[...]

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashboarder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-05 07:23
Beste medeforummers,

We staan op het punt een nieuw keuken te kopen en ik zou graag advies willen hebben over Voortmankeukens!

Weet iemand wat voor prijsstrategie Voortman keukens hanteert?

Als het kan, zou ik het liefst een gespecificeerde offerte willen hebben (apparatuur, kasten en werkblad), doen ze dat? Zo ja, hanteren ze adviesprijs voor apparatuur?

Wie weet wat voor merken kasten ze verkopen? Ik dacht Hacker (onder hun eigen naam) maar weet niet zeker...

Alle tips over Voortman zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Laatst online: 07:55
flashboarder schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 23:09:
Beste medeforummers,

We staan op het punt een nieuw keuken te kopen en ik zou graag advies willen hebben over Voortmankeukens!

Weet iemand wat voor prijsstrategie Voortman keukens hanteert?

Als het kan, zou ik het liefst een gespecificeerde offerte willen hebben (apparatuur, kasten en werkblad), doen ze dat? Zo ja, hanteren ze adviesprijs voor apparatuur?

Wie weet wat voor merken kasten ze verkopen? Ik dacht Hacker (onder hun eigen naam) maar weet niet zeker...

Alle tips over Voortman zijn welkom!
Zoek eens op Voortman in dit topic, ik heb op de helft van je vragen al een antwoord gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashboarder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-05 07:23
[b]
Zoek eens op Voortman in dit topic
heb ik natuurlijk al gedaan... Recentere ervaringen zijn altijd welkom en zeker niet alle antwoorden op mijn vragen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:41
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:32:
[...]
Members only:
wij hebben in de offerte ook een bfiu zitten. heb gevraagd om dit of dit om te zetten is naar een pure x.
Members only:

[ Voor 30% gewijzigd door koendio op 03-01-2020 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:02
We hadden vandaag een afspraak bij een keukenboer, na 3 uur praten en kijken hebben we een ontwerp. Helaas was er geen tijd meer voor een volledige 3D ontwerp. Het was best een goede ervaring, niet opdringerig en de tijd werd rustig genomen. Hieronder de info, graag zou ik jullie advies willen.

Members only:

Dit allemaal voor 21K inclusief montage. Links en rechts van het eiland houden we 1.2M over, leek ons genoeg. Tussen keuken en eiland is het 1M, leek ons ook best genoeg ruimte.

Waarom ATAG? We hebben op en neer gelopen tussen Siemens en ATAG, en we vonden de bediening van de ATAG ovens toch beter. Daarnaast is 10 jaar garantie ook een pluspunt. Upgrade naar Miele was een optie, maar de prijzen voor de betere apparaten vond ik te gek worden.
Waarom Dekton? We vonden een composiet in een bepaalde kleur erg mooi, helaas was deze niet naadloos te krijgen in ons geval. Toen zag mijn vrouw een andere kandidaat, bleek Dekton te zijn. Als je het voelt en ziet is het toch een klasse apart. Graniet vinden we niet zo mooi.

Een paar twistpunten tussen mijn betere wederhelft en ik.
- Ik wil de Bora Pure, zij de afzuigkap. Ik vind het persoonlijk een vreemd aanhangsel zo boven het eiland, maar zij vind een zwarte afzuigkap wel mooi staan ("anders is het zo kaal"). Ik moet wel toegeven dat het handig is met die lampjes.
- Dubbele spoelbak of niet. Ik vind één goed genoeg, maar zij wil er twee zonder een duidelijk reden.
- Indeling van de hoge kasten. Nu staan ze alle vier aan de linkerkant, dit vind ik mooi i.v.m. lichtinval vanuit de glaspartij rechts. Rechterblad kan ook mooi een koffie apparaat staan. Ik denk dat ik me ook een beetje opgesloten zou voelen als we twee hoge kasten links en twee hoge kasten tegen de muur rechts zouden doen. Volgens haar is het zo echter niet symmetrisch en zou het raar kunnen staan.
- De ovens zagen er best klein uit, het leek erop dat je er amper een hele kip erin krijgt. Schat ik dit verkeerd in?

Wat vinden jullie van de opstelling en prijs? Alle advies is welkom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:14
Celluiar schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 21:57:
[...]

We hebben dit vaker voorbij zien komen en dat zet ons toch aan het denken. De bar is 40 cm diep (kan helaas qua afmetingen niet dieper, dat gaat ten koste van de doorloop) en het idee is wel om er eventueel een ontbijtje te eten of 's avonds tijdens het koken met elkaar een borreltje te drinken.

Bij het weglaten van de bar zijn we bang dat we de gezelligheid van de keuken wegnemen.

Heerlijk die twijfel :+ 7(8)7
In de praktijk zul je zien dat dat “gezellig een borreltje drinken” tijdens koken er niet van komt.

Al die aangebouwde barretjes en semi-tafel eilanden zijn alleen een hype waarmee de keukenboeren proberen de keuken te romantiseren en extra omzet proberen te boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

mister_S schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 21:53:
We hadden vandaag een afspraak bij een keukenboer, na 3 uur praten en kijken hebben we een ontwerp. Helaas was er geen tijd meer voor een volledige 3D ontwerp. Het was best een goede ervaring, niet opdringerig en de tijd werd rustig genomen. Hieronder de info, graag zou ik jullie advies willen.

***members only***

Dit allemaal voor 21K inclusief montage. Links en rechts van het eiland houden we 1.2M over, leek ons genoeg. Tussen keuken en eiland is het 1M, leek ons ook best genoeg ruimte.

Waarom ATAG? We hebben op en neer gelopen tussen Siemens en ATAG, en we vonden de bediening van de ATAG ovens toch beter. Daarnaast is 10 jaar garantie ook een pluspunt. Upgrade naar Miele was een optie, maar de prijzen voor de betere apparaten vond ik te gek worden.
Waarom Dekton? We vonden een composiet in een bepaalde kleur erg mooi, helaas was deze niet naadloos te krijgen in ons geval. Toen zag mijn vrouw een andere kandidaat, bleek Dekton te zijn. Als je het voelt en ziet is het toch een klasse apart. Graniet vinden we niet zo mooi.

Een paar twistpunten tussen mijn betere wederhelft en ik.
- Ik wil de Bora Pure, zij de afzuigkap. Ik vind het persoonlijk een vreemd aanhangsel zo boven het eiland, maar zij vind een zwarte afzuigkap wel mooi staan ("anders is het zo kaal"). Ik moet wel toegeven dat het handig is met die lampjes.
- Dubbele spoelbak of niet. Ik vind één goed genoeg, maar zij wil er twee zonder een duidelijk reden.
- Indeling van de hoge kasten. Nu staan ze alle vier aan de linkerkant, dit vind ik mooi i.v.m. lichtinval vanuit de glaspartij rechts. Rechterblad kan ook mooi een koffie apparaat staan. Ik denk dat ik me ook een beetje opgesloten zou voelen als we twee hoge kasten links en twee hoge kasten tegen de muur rechts zouden doen. Volgens haar is het zo echter niet symmetrisch en zou het raar kunnen staan.
- De ovens zagen er best klein uit, het leek erop dat je er amper een hele kip erin krijgt. Schat ik dit verkeerd in?

Wat vinden jullie van de opstelling en prijs? Alle advies is welkom.
Kijk ook eens naar de Bora Pure X. Die komt binnenkort uit en dan heb je een Bora met koppelbare zones. Als je de extra pitten van een klassieke inductieplaat niet nodig heb, zou ik voor de Bora gaan. Mijn moeder heeft de Miele variant en die heeft mij echt verbaasd. Een afzuigkap is handig qua lichtjes, maar ook weer een stofvanger, zeker in het zwart. Nog los van de krassen die je blijkbaar altijd krijgt op die dingen.

Vergeet de dubbele spoelbak en ga voor 1 grote. Die hebben wij nu en daar kan dus ook gewoon een hele ovenbakplaat plat in verdwijnen. Wel zo makkelijk met schoonmaken.

Zonder de rest van je woonkamer/keuken te zien kan je lastig bepalen of dit een zinnige opstelling is. Ik denk dat je gelijk heb qua lichtinval, maar dat is puur een gevoel.

Wat betreft de ovens, je hebt 45 en 60 cm varianten. De meeste combioven magnetrons zijn 45 cm en dat is met een flinke kip of taart al snel krap. Kijk eens of ATAG ook 60cm varianten heeft. Ik heb er 1 van 45 en 60 (niet van ATAG) en ben soms erg blij met die extra 15cm.

Prijs klinkt niet heel vreemd. Dekton is duur heb ik gemerkt. Mijn moeder heeft net een opstelling laten plaatsen die lijkt op de jouwe en die was ongeveer hetzelfde kwijt.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1 ... 110 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1