Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickmondria
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-04-2024
Blihi schreef op maandag 16 december 2019 @ 08:13:
[...]

Dan betaal je die 600 euro dus om voor oplevering de keuken geplaatst te hebben. De vraag is dan nog steeds of dat verstandig is, want dan moet er daarna nog een vloer in en dat kost weer meer als er voorzichtig om de keuken heen gewerkt moet worden.
Klopt helemaal wat betreft de vloer.
Dat zit mij ook niet lekker. En dat de vloer dan ook niet is doorgelegd onder de keuken is ook zonde.

Ik vroeg ook meteen als de keuken ook geleverd kon worden nadat de vloer er in ligt.
Dat kon maar er verviel een garantie.

Welke Garantie is mij niet duidelijk omdat mijn vrouw nog geen zit had in mijn moeilijke vragen bij het eerste gesprek |:( Keeping the peace
Het is altijd zo ongemakkelijk voor een verkoper als je ze zegt waar het op staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phorcys
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:48
Nickmondria schreef op maandag 16 december 2019 @ 08:18:
[...]

Dat zit mij ook niet lekker. En dat de vloer dan ook niet is doorgelegd onder de keuken is ook zonde.

Ik vroeg ook meteen als de keuken ook geleverd kon worden nadat de vloer er in ligt.

Welke Garantie is mij niet duidelijk omdat mijn vrouw nog geen zit had in mijn moeilijke vragen bij het eerste gesprek |:( Keeping the peace
Het is altijd zo ongemakkelijk voor een verkoper als je ze zegt waar het op staat.
ehmm... bij mij leveren ze gewoon na oplevering, wel moet deze binnen 3 maanden na oplevering geplaatst en betaald zijn. Bij voorkeur plaatsen ze het voor de oplevering maar het hoeft dus niet...

Wat betreft de garantie lijkt me onzin, bij mij zeiden ze dat het geen probleem is mits ik voldoe aan bovenstaande eisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:17
Blihi schreef op maandag 16 december 2019 @ 08:13:
[...]
Dan betaal je die 600 euro dus om voor oplevering de keuken geplaatst te hebben. De vraag is dan nog steeds of dat verstandig is, want dan moet er daarna nog een vloer in en dat kost weer meer als er voorzichtig om de keuken heen gewerkt moet worden.
Ik kan zo niet vinden wat voor vloer @Nickmondria neemt, maar mij is verteld dat je de keuken alleen op de vloer plaatst bij vaste vloeren zoals tegel en gietvloer. Wij hebben click pvc en de keukenleverancier gaf aan dat je ze de keuken dan op het beton plaatsen ipv op de pvc vloer. Het leggen van de vloer om de keuken en het eiland heen is echt niet zo lastig: plinten eraf en gewoon stukje onder de kastjes doorliggen (tot aan de pootjes).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickmondria
cryptapix schreef op maandag 16 december 2019 @ 08:40:
[...]

Ik kan zo niet vinden wat voor vloer @Nickmondria neemt, maar mij is verteld dat je de keuken alleen op de vloer plaatst bij vaste vloeren zoals tegel en gietvloer. Wij hebben click pvc en de keukenleverancier gaf aan dat je ze de keuken dan op het beton plaatsen ipv op de pvc vloer. Het leggen van de vloer om de keuken en het eiland heen is echt niet zo lastig: plinten eraf en gewoon stukje onder de kastjes doorliggen (tot aan de pootjes).
Goed om te weten.
De keuze voor de vloer beneden worden ook tegels .
Dus dan zou de keuken na oplevering geplaatst worden.

En wat betreft die garantie. weet het ook niet . vreemd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

cryptapix schreef op maandag 16 december 2019 @ 08:40:
[...]

Op zich mee eens, maar dan moet je wel de plinten op de vloer zetten. Als je die er tegenaan legt, krijg je de plint niet meer los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbosje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 21:43
Hallo Tweakers,

Na een paar maand mee te lezen en veel te leren van jullie tips waarvoor dank, kan ik het natuurlijk niet maken om zelf geen bericht achter te laten.

Wij zijn opzoek naar een nieuwe keuken en hebben inmiddels twee offertes ontvangen, wij zijn er nog niet helemaal uit en willen eigenlijk na de feestdagen naar een derde. Want wij vinden het verschil tussen deze twee nog best wel groot, in verhouding dan.

Tot nu toe zijn wij aan het kijken naar het volgende:

Keuken: Rotpunkt

Opstelling: Recht blok (3.45 lang 62,5 diep) met een schiereiland (2,20 lang en 1,00 diep), tussen de blokken zit 1 meter als ruimte.

Blad: 1* 220*65cm en 1* 220*100cm Composiet of dekton (1100, meerprijs dekton) in marmer patroon met smetplint en achterwand;

kastjes: Kunststof met zwart eikenpatoon, genaamd Sherwood black, de 35cm met planken, verder volledig uittrek lades.

Rechte stuk:
2* hoog 221*60 (1* koel/vries of koel en 1* oven met uittreklades)
2* laag 78*50 (onderkast met 2 uittreklades en 1 binnenlade)
2* laag 78*60 (onderkast met 2 uittreklades en 1 binnenlade)

Schiereiland.
2* laag 78*50 (onderkast met 2 uittreklades en 1 binnenlade)
2* laag 78*60 (onderkast met 2 uittreklades)
2* laag 78*50 35 diep, planken.
2*laag 78*60 35 diep, planken.

[ Voor 21% gewijzigd door mbosje op 20-12-2019 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
MikeyMan schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:13:
[...]

Op zich mee eens, maar dan moet je wel de plinten op de vloer zetten. Als je die er tegenaan legt, krijg je de plint niet meer los.
Zeker, goede aanvulling. Niet aan gedacht omdat dit bij ons allemaal vanzelf ging. De keukeninstallateur vroeg ons om de totale dikte van de vloer (incl. ondervloer) en heeft de plinten toen op de juiste maat gezaagd. Paste perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Nickmondria schreef op maandag 16 december 2019 @ 08:18:
[...]

Die keukencheck krijg je natuurlijk gewoon uitbetaald als je die niet bij Nobel besteed. Zo zitten al die projecten van Roosdom Tijhuis in elkaar. Of hebben ze nog iets nieuws verzonnen?

Dus eigenlijk was het helemaal niet zo positief en heb je je gewoon laten tillen door de Nobel / Roosdom combi omdat je vrouw geen zin had in moeilijke vragen :?

Of kreeg je korting om hier, op Google, etc. etc. dat copy-paste verhaal over de fijne Herman achter te laten :? Ik zou het haast denken, mede ook omdat bijna al je posts hier reclame zijn voor hen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:49

MAZZA

Barbie is er weer!

KoBolD54 schreef op zondag 15 december 2019 @ 22:31:
[...]

Wij zijn ook aan het kijken naar Bulthaup en zouden graag willen kijken of het goedkoper kan. Welke winkel was dat in Duitsland als ik vragen mag.
Grenzlandküchen Jansen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickmondria
kabeltjekabel schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:26:
[...]

Die keukencheck krijg je natuurlijk gewoon uitbetaald als je die niet bij Nobel besteed. Zo zitten al die projecten van Roosdom Tijhuis in elkaar. Of hebben ze nog iets nieuws verzonnen?

Dus eigenlijk was het helemaal niet zo positief en heb je je gewoon laten tillen door de Nobel / Roosdom combi omdat je vrouw geen zin had in moeilijke vragen :?

Of kreeg je korting om hier, op Google, etc. etc. dat copy-paste verhaal over de fijne Herman achter te laten :? Ik zou het haast denken, mede ook omdat bijna al je posts hier reclame zijn voor hen.
Blijkbaar is dat dan verandert wat betreft de keukencheque.
Alleen de badkamer is te laten vervallen waardoor je dus geld terugkrijgt en niet de cheque.

Nee ik heb mij niet laten tillen. Heb een offerte gekregen voor exact de keuken die ik wil.
De moeilijke vragen wat betreft korting doe je zowiezo pas op de dag dat je daadwerkelijk de keuken koopt.

Keukenverkopers laten pas het achterste van hun tong zien als jij aangeeft die dag ook de keuken te kopen en te tekenen . Eerst 3 leveranciers exact dezelfde keuken laten ontwerpen. En op de aankoop dag 3 belletjes doen en aanhoren wie de scherpste prijs kan geven.

De positieve Review is puur op hoe wij behandelt zijn en niet op de prijzen die ze hanteren.

Waarom zou ik niet mijn verhaal kopieren en zowel op google als hier posten.
Hoe meer meningen des te beter . En ik ga zeker niet elke x een nieuw review typen.

Kreeg ik maar betaald hiervoor zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Nickmondria schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:41:
[...]

Blijkbaar is dat dan verandert wat betreft de keukencheque.
Alleen de badkamer is te laten vervallen waardoor je dus geld terugkrijgt en niet de cheque.
Ik zie het nu ook in de omschrijving. Uitermate kwalijk wat mij betreft. Dat zou de eerste ster al van de review moeten schaven wat mij betreft.
Nickmondria schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:41:
Keukenverkopers laten pas het achterste van hun tong zien als jij aangeeft die dag ook de keuken te kopen en te tekenen . Eerst 3 leveranciers exact dezelfde keuken laten ontwerpen. En op de aankoop dag 3 belletjes doen en aanhoren wie de scherpste prijs kan geven.

De positieve Review is puur op hoe wij behandelt zijn en niet op de prijzen die ze hanteren.
*snip* Prijs komt altijd terug in reviews, of is meestal zelfs leidend voor de keuze voor een bepaalde verkoper. In dit geval ben je door Roosdom Tijhuis ergens naartoe "gedwongen" (wat an sich al negatief is) die vervolgens ook nog eens de duurste van 3 blijkt te zijn. Je had dus eender waar kunnen kopen, een goede lunchroom (naar eigen keuze!) kunnen bezoeken en alsnog geld over houden.

Hou je berichten eens wat minder aanvallend.

[ Voor 26% gewijzigd door Señor Sjon op 17-12-2019 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:50
Bedankt, daar gaan we binnenkort maar eens een bezoekje brengen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:11
We vorderen gestaag met ons proces richting verbouwing en nieuwe keuken. Afgelopen week mogelijkheden besproken bij Voortman. We neigen sterk naar Häcker systemat met composieten werkbladen, met een mooi losstaand fornuis.

Adviseur begreep vrij goed wat we willen en kwam met een eerste schets. Volgende stappen zijn offerte en eventueel vergelijken.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qkXqnxn/keukenimpressie1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Blihi schreef op maandag 16 december 2019 @ 07:19:
[...]

Lees ik het nu goed dat je dus bijna 4,000 euro betaald hebt voor Lunch? Moet wel een flinke lunch geweest zijn dan. Die verkoper verstaat zijn vak als je er nog zo blij mee bent ook.

Je zegt dat Satink de keuken voor 19198 kon plaatsen en Nobel voor ruim 500 euro meer en daar heb je je cheque ingeleverd. Die cheque heb je voor betaald en zou je (in ieder geval deels) terug moeten krijgen als je de keuken niet daar afneemt.

Zelfs als je die cheque buiten beschouwing laat heb je ruim 600 euro voor lunch betaald....
Voor dat geld mag Gordon Ramsay wel voor je koken en een mooie dame sturen als toetje.

Man man. Dat men nog in dit soort Amerikaanse praktijken trapt. Geweldig.

[ Voor 11% gewijzigd door Barry|IA op 17-12-2019 00:51 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:51
Gaat men nu niet een beetje kort door de bocht? We moeten even aannemen dat poster enkel post met goede bedoelingen (of heeft iemand bewijs van het tegendeel?).
Als dat het geval is, dan is het belangrijkste toch dat poster/koper een goed gevoel heeft bij zijn keuze? Wie zijn wij om te zeggen dat hij zich heeft laten rollen?

Wij hebben zonet ook een architect gekozen voor onze woning. De duurste van degenen die we zagen - prijsverschil van 5 000 (+btw) met de goedkoopste. Als wij op het einde van de rit tevreden zijn, en daar gaan we wel van uit :), dan is dat toch belangrijker dan hoeveel we eventueel hadden kunnen besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwakkel schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:19:
Gaat men nu niet een beetje kort door de bocht? We moeten even aannemen dat poster enkel post met goede bedoelingen (of heeft iemand bewijs van het tegendeel?).
Als dat het geval is, dan is het belangrijkste toch dat poster/koper een goed gevoel heeft bij zijn keuze? Wie zijn wij om te zeggen dat hij zich heeft laten rollen?

Wij hebben zonet ook een architect gekozen voor onze woning. De duurste van degenen die we zagen - prijsverschil van 5 000 (+btw) met de goedkoopste. Als wij op het einde van de rit tevreden zijn, en daar gaan we wel van uit :), dan is dat toch belangrijker dan hoeveel we eventueel hadden kunnen besparen?
Of je tevreden met met een (potentieel) veel te duur product staat los van de vraag of het te duur is en je genaaid wordt......zeker met dit soort koppelverkoop bij nieuwbouw. Niemand stuurt jou richting die dure architect. Bij nieuwbouw wordt je bijna altijd gestuurd richting te dure partners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
Kwakkel schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:19:

Uiteraard wil je voor de volle 100 procent tevreden zijn met het eindresultaat, ik weet persoonlijk niet of dat ook logischerwijze behaald wordt door simpelweg te kiezen voor de duurste optie. Je vertelt er niet bij of de duurste architect ook veruit het beste plan had.. ik zou dat vooral laten prevaleren boven prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
Biohazzard21 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:55:
[...]

Uiteraard wil je voor de volle 100 procent tevreden zijn met het eindresultaat, ik weet persoonlijk niet of dat ook logischerwijze behaald wordt door simpelweg te kiezen voor de duurste optie. Je vertelt er niet bij of de duurste architect ook veruit het beste plan had.. ik zou dat vooral laten prevaleren boven prijs.
Was een kennismakingsgesprek, dus voor er sprake is van een plan. Heb nu ook geen zin om 3 architecten elk 4 000 à 5 000 euro te betalen voor een voorontwerp :)
We hadden er wel het beste gevoel bij, en het idee dat er al meteen naar ons geluisterd werd (ze nam al notities van bepaalde bedenkingen/opmerkingen/wensen, zonder dat op dat moment duidelijk was of we met hen in zee zouden gaan). Ook hun werkwijze (conceptontwerp werken ze uit met een aantal variaties, waar de meeste andere architecten slechts 1 ontwerp maken), sprak ons wel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
dennislittle schreef op donderdag 12 december 2019 @ 14:33:
Inmiddels een overzicht gekregen van de apparatuur voor onze nieuwe keuken. Ben benieuwd wat jullie hier van zeggen. Is dit een mooie combi of zouden jullie nog iets veranderen. En zouden jullie kiezen voor Atag of AEG of toch kiezen voor Siemens? En wat vinden jullie van de prijs.

AEG : vaatwasser FD590V

Induktiekookplaat IKE85471FB

Koel-vrieskast SC81816TS

Combi-stoom Oven BSE792220B zwart

Combi-magnetron KME761000B

Afzuigunit DGE5861

Alternatief : schouwmodel hoofdvrij DVB5960V

Prijs set apparatuur : 6500 euro

Alternatief : Atag Combistoomoven in Blacksteel type CS66121D

Atag koel-vriescombi. KS35178B

Atag induktiekookplaat HI8272S mat zwart

Atag afzuigkap WS90212FM Black Steel

Atag Combi-magnetron CX46121D black steel

Siemens vaatwasser (vooraard model) gratis bij aankoop komplete keuken met Atag apparatuur

Voor 7000 euro
Je hebt wel een 3-fase aansluiting? AEG IKE85471FB heeft maar 1 nulklem!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:28
kabeltjekabel schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:26:
[...]

Wij kregen de keuken cheque niet terug. Of bij Nobel en dan de zogenoemde 3500 korting of niks. Weet eigenlijk niet of zulke koppelverkoop legaal is...
Wij hebben er nog wel een “gratis” overnachting met ontbijt uitgesleept en geen keuken bij Nobel besteld _/-\o_
Ook de binnendeuren incl kozijnen laten vervallen, alleen kleine minor updates aan de badkamer regelen ze voor ons,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:11
Wij zijn ook bezig met het zoeken naar een nieuwe keuken. En nu valt mij oog al langere tijd op een Bora Pure als afzuiging. Alleen gaat deze geloof ik niet naar buiten toch? Hoe is jullie ervaring met deze kookplaat qua afbuiging?
Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat hij alles goed afzuiger, hoe zit dat dan met vet etc.? Een beetje wok, of steppen is toch veel te hoog om naar beneden te kunnen afzuigen?

Toch schijnt het veel verkocht te worden volgens de keukenboer. Hij gaf uiteraard aan dat het geweldig werkt, maar ja of ik die altijd moet geloven? ;)
En alles kon zo in de vaatwasser? Hoe zit het dan met kruimels, kleine etensresten etc, waar onze huidige gasfornuis regelmatig onder zit. Dat kan toch niet in die afzuiging komen? Moet ik daar dan heel erg opletten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De Bora Pure kan wel aar buiten, de Bora Puru werkt met recirculatie en blaast dus de gefilterde lucht je woonkamer weer in.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:53
kizke schreef op zondag 15 december 2019 @ 19:01:
[...]

Is een warmhoudlade niet een goede oplossing (bijvoorbeeld: https://m.keukenloods.nl/...ImP9IYZWn4HoaAuS4EALw_wcB).

Is het nog practisch ook, naast dat het dus mooi aansluit.
Wij hebben een grote oven en een combi met warmhoudla eronder; die lade is echt een uitkomst.
In veel gevallen kan je een bord eten een aardige tijd warm houden in de lade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
Goofyduck384 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:32:
Wij zijn ook bezig met het zoeken naar een nieuwe keuken. En nu valt mij oog al langere tijd op een Bora Pure als afzuiging. Alleen gaat deze geloof ik niet naar buiten toch? Hoe is jullie ervaring met deze kookplaat qua afbuiging?
Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat hij alles goed afzuiger, hoe zit dat dan met vet etc.? Een beetje wok, of steppen is toch veel te hoog om naar beneden te kunnen afzuigen?

Toch schijnt het veel verkocht te worden volgens de keukenboer. Hij gaf uiteraard aan dat het geweldig werkt, maar ja of ik die altijd moet geloven? ;)
En alles kon zo in de vaatwasser? Hoe zit het dan met kruimels, kleine etensresten etc, waar onze huidige gasfornuis regelmatig onder zit. Dat kan toch niet in die afzuiging komen? Moet ik daar dan heel erg opletten?
Wij hebben Bora Basic (voorloper van Puru) en afzuigkracht is enorm. Geen enkel probleem met hoge soeppannen etc.

Vet, kruimels, water, alles kan in het gat van de afzuiging vallen. Opletten hoeft niet echt (maar je moet natuurlijk niet je pan soep leeggieten in dat gat). Kunt dat eenvoudig schoonmaken door deksel van ventilatie eraf te halen. Die deksel en het filter dat eronder zit kunnen in vaatwasser. Maar dit kun je ook allemaal vinden in de handleiding. Die als eens bekeken?

Je kunt ook dit topic eens doorlezen: Bora, het einde van de afzuigkap?

[ Voor 3% gewijzigd door cryptapix op 20-12-2019 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:34
yvonnuh01 schreef op zondag 15 december 2019 @ 18:51:
We zijn bezig met de keuken en hebben deze zo goed als rond. Het enige waar we nog mee zitten is onze kastenwand, deze willen we graag symmetrisch (6 kasten naast elkaar). Nu willen we in de middelste 2 een combi-magnetron en een solo oven. Echter de combi magnetron die we willen is geen 60 cm maar 45 cm. Nu willen we dit zo mooi mogelijk rechttrekken door een zwart plaatje bijvoorbeeld. Echter hoe we ook op google zoeken we kunnen dit niet vinden, terwijl dit bij verschillende keukenboeren wel te zien was. Heeft iemand enig idee hoe je dit noemt? Of heeft iemand de gouden tip hoe we dit mooi recht kunnen krijgen zonder een combi-magnetron van circa €1000 aan te moeten schaffen. (we gebruiken deze praktisch nooit).

Keuken komt van de Ikea en zij hebben dit niet :) apparatuur van Siemens.
Dat probleem hadden wij in eerste instantie ook. Uiteindelijk hebben we het, om meerdere redenen, anders opgelost. Magnetrons hebben volgens mij allemaal een afmeting van 45cm.

Wij hebben inmiddels een "grote bakoven" (van Siemens overigens), die heeft wel de juiste afmetingen en kan ook als magnetron fungeren. Dan ben je met één apparaat klaar of je doet twee dezelfde naast elkaar als je echt veel om het uiterlijk geeft (of een stoomoven/koffiezetapparaat etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

B-Real schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:41:
[...]

Dat probleem hadden wij in eerste instantie ook. Uiteindelijk hebben we het, om meerdere redenen, anders opgelost. Magnetrons hebben volgens mij allemaal een afmeting van 45cm.

Wij hebben inmiddels een "grote bakoven" (van Siemens overigens), die heeft wel de juiste afmetingen en kan ook als magnetron fungeren. Dan ben je met één apparaat klaar of je doet twee dezelfde naast elkaar als je echt veel om het uiterlijk geeft (of een stoomoven/koffiezetapparaat etc).
Nee hoor, onder andere Siemens heeft ook 60 cm magnetrons / combi-magnetrons.
Miele daarentegen levert bijvoorbeeld geen 60 cm magnetrons.

Eerst de hele post lezen voor je reageert Pat 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 20-12-2019 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:25

JT

VETAK y0

Ik heb het al eerder gevraagd maar nog geen antwoord gehad, daarom nog een poging: wat vinden mensen hier van Hacker Systemat vs Rotpunkt?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 22:03:
Ik heb het al eerder gevraagd maar nog geen antwoord gehad, daarom nog een poging: wat vinden mensen hier van Hacker Systemat vs Rotpunkt?
Je kunt bij beiden een keuken samenstellen van 10k tot 50k. Wat wil je horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 22:05:
[...]

Je kunt bij beiden een keuken samenstellen van 10k tot 50k. Wat wil je horen?
Ik zal mijn eerdere vraag opnieuw plaatsen:
Hoe verhoudt Rotpunkt zich tot Häcker Systemat? In de TS staat Systemat bij hoogsegment, Rotpunt bij midden. Maar er is mij wat laten zien over de achterwanden, hoe stevig ze gemonteerd zijn bij Rotpunkt en dat het gewoon dikker plaatmateriaal is, geen hardboard ofzo. Korpus is 78cm en de deurtjes/lades zijn 18 of 19mm. Dan vraag ik mij af wat Systemat nog beter kan doen. Ik kan mij bedenken, scharnieren en MDF in plaats van spaanplaat. Maar ik kreeg nu niet de indruk dat Rotpunkt vs Systemat hetzelfde vergelijk is als Ford vs Mercedes. Zie ik dat verkeerd?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 22:07:
[...]

Hoe verhoudt Rotpunkt zich tot Häcker Systemat? In de TS staat Systemat bij hoogsegment, Rotpunt bij midden. Maar er is mij wat laten zien over de achterwanden, hoe stevig ze gemonteerd zijn bij Rotpunkt en dat het gewoon dikker plaatmateriaal is, geen hardboard ofzo. Korpus is 78cm en de deurtjes/lades zijn 18 of 19mm. Dan vraag ik mij af wat Systemat nog beter kan doen. Ik kan mij bedenken, scharnieren en MDF in plaats van spaanplaat. Maar ik kreeg nu niet de indruk dat Rotpunkt vs Systemat hetzelfde vergelijk is als Ford vs Mercedes. Zie ik dat verkeerd?
Die vraag is al eerder beantwoord als je door het topic zoekt....die lijst is indicatief at best. Je keus moet niet van het merk afhangen, maar van het totaalplaatje voor jou persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 09:01:
[...]

Die vraag is al eerder beantwoord als je door het topic zoekt....die lijst is indicatief at best. Je keus moet niet van het merk afhangen, maar van het totaalplaatje voor jou persoonlijk.
Ok. Ik had erop gezocht voor ik de vraag stelde maar kon het niet vinden. Zal wel aan mij liggen dan :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
JT schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 22:07:
[...]

Systemat heeft wat meer mogelijkheden met maatwerk en dergelijke. Rotpunkt is naar mijn weten niet beter in elkaar gezet als Hacker Systemat.

Het verschil is inderdaad niet zo groot als bij een Ford vs Mercedes. Ik vind het lijstje in de TS dan ook niet kloppen (Pronorm is net zo goed als Systemat, dus mag ook in hoog).

Offtopic: dat is lang geleden, Jeffrey!

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofyduck384
Hier ook druk bezig een nieuwe keuken uit te zoeken om ons huidige eiland te vervangen. Vorige week een offerte bij Keukenkampioen laten maken, maar daar zien ze me niet terug. Veel te ‘vage’ prijzen, alles in het segment 10-15k of 15-20k, zonder veel specificaties.

We hebben vandaag een offerte ontvangen van Keukensale.nl. Goed ontvangen en netjes geholpen, eerste indruk erg positief. Duidelijk veel beter dan Keukenkampioen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6Vns5lf.jpg

Het gaat om een keuken van het merk DKG. Na wat onderzoek blijkt dit ook achter Bruynzeel te zitten? Kwalitatief goed te noemen?

Verder qua specificatie:
- kasten € 7117,- (met houten frontjes)
- Siemens oven (60cm) uit de lijn van IQ700 (typenummer moet ik nog navragen): € 640,-
- AEG vriezer: € 460,-
- AEG koelkast: € 490,-
- zwarte standaard kraan + spoelbak: € 195,-
- kookplaat: Elica Switch F: €2700,-
- blad: €800,- (normaal vrij standaard kunststofblad waar je ter plekke een gat in zaagt voor de spoelbak)
- vaatwasser: we nemen onze huidige Siemens mee, is pas 4 jaar oud en doet het prima

- plaatsen van de keuken: € 1283,- (huidige leidingen omleggen en de ombouw van de halfhoge kasten laten we zelf doen door een andere partij).

Totaal: € 13.685,-

Echter moeten we dit jaar nog beslissen of we hiermee in zee willen, 2019 prijzen etc.. (zal wel een standaard praatje zijn). Echter weet ik niet of de prijs van deze keuken inderdaad strak is. Is dit een goede offerte, of is dit vrij normaal en ook ergens anders te krijgen? Einde van 2019 is al snel namelijk en veel tijd om nog allerlei andere keukenzaken te bezoeken is er niet. Ik vind het prima om deze te laten vallen, mits de prijs inderdaad niet super strak is.

Dit is onze eerste keuken die we zelf aanschaffen, dus veel ervaring hebben we niet. Advies? Hoe klinkt dit?

En iemand ervaring met de kookplaat Elica Switch F? We wilden voor een Bora Puru gaan, maar die leverden zij helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Bora mag alleen geleverd worden door een selectief aantal dealers (ze willen niet goedkoop overkomen).

Desondanks zou ik nooit voor de Elica/AEG gaan. Bora Pure is mooier, stiller, beter en voordeliger (ja ik ken de adviesprijzen).

DKG is leuk voor het geld, maar meer ook niet. Je ziet wel echt dat het low-end is. Keukensale heeft als main merk Nobilia, maar die heeft niet dat houtlook front met verticale lijnen die jij mooi vind.

Tip: Pronorm en Hacker! Zij hebben wel wat keuze is dergelijke fronten. Ik heb onlangs zo’n zelfde soort keuken uitgeleverd (DM maar voor link naar de foto’s).

Wat betreft de prijs kan het voordeliger (ook met een Hacker Classic). Kastprijs hebben ze opgehoogd omdat hun marge gehaald moet worden. Siemens is killing voor hen, dus hebben ze je werkblad ook verhoogd in prijs.

[ Voor 8% gewijzigd door Barry|IA op 22-12-2019 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Goofyduck384 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 19:01:
Hier ook druk bezig een nieuwe keuken uit te zoeken om ons huidige eiland te vervangen. Vorige week een offerte bij Keukenkampioen laten maken, maar daar zien ze me niet terug. Veel te ‘vage’ prijzen, alles in het segment 10-15k of 15-20k, zonder veel specificaties.

We hebben vandaag een offerte ontvangen van Keukensale.nl. Goed ontvangen en netjes geholpen, eerste indruk erg positief. Duidelijk veel beter dan Keukenkampioen.

[Afbeelding]

Het gaat om een keuken van het merk DKG. Na wat onderzoek blijkt dit ook achter Bruynzeel te zitten? Kwalitatief goed te noemen?

Verder qua specificatie:
- Siemens oven (60cm) uit de lijn van IQ700 (typenummer moet ik nog navragen): € 640,-
- blad: €800,- (normaal vrij standaard kunststofblad waar je ter plekke een gat in zaagt voor de spoelbak)
- vaatwasser: we nemen onze huidige Siemens mee, is pas 4 jaar oud en doet het prima

- plaatsen van de keuken: € 1283,- (huidige leidingen omleggen en de ombouw van de halfhoge kasten laten we zelf doen door een andere partij).

Echter moeten we dit jaar nog beslissen of we hiermee in zee willen, 2019 prijzen etc.. (zal wel een standaard praatje zijn). Echter weet ik niet of de prijs van deze keuken inderdaad strak is. Is dit een goede offerte, of is dit vrij normaal en ook ergens anders te krijgen? Einde van 2019 is al snel namelijk en veel tijd om nog allerlei andere keukenzaken te bezoeken is er niet. Ik vind het prima om deze te laten vallen, mits de prijs inderdaad niet super strak is.

Dit is onze eerste keuken die we zelf aanschaffen, dus veel ervaring hebben we niet. Advies? Hoe klinkt dit?

En iemand ervaring met de kookplaat Elica Switch F? We wilden voor een Bora Puru gaan, maar die leverden zij helaas niet.
Budget kasten, kunststof blad, zonder een vaatwasser en behalve de oven b merk apparatuur. Vet duur.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
JT schreef op zondag 22 december 2019 @ 00:39:
[...]

Budget kasten, kunststof blad, zonder een vaatwasser en behalve de oven b merk apparatuur. Vet duur.
AEG B-merk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Niet? Zelfde niveau als Bosch/Siemens/Bora/Miele?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
JT schreef op zondag 22 december 2019 @ 00:47:
[...]

AEG en Bosch/Siemens is ongeveer gelijk.

Miele is een luxe merk en dus ook duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Barry|IA schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 16:09:
[...]

Systemat heeft wat meer mogelijkheden met maatwerk en dergelijke. Rotpunkt is naar mijn weten niet beter in elkaar gezet als Hacker Systemat.

Het verschil is inderdaad niet zo groot als bij een Ford vs Mercedes. Ik vind het lijstje in de TS dan ook niet kloppen (Pronorm is net zo goed als Systemat, dus mag ook in hoog).

Offtopic: dat is lang geleden, Jeffrey!
Zeker lang geleden! ;) Alles goed?

[Afbeelding]

Verder qua specificatie:

Ik zal het nog even toelichten. Wij hebben als goedkoopste offerte een Systemat met keramiek blad, alles Siemens/Bosch basisserie (ook vaatwasser dus), 2 hoge kasten, ongeveer 5 a 5,5 meter blad, Quooker, vuilnisbaksysteempje e.d. voor een ruime 13k. Nog wat andere offertes die er net iets boven zitten maar niet veel. Vooral dat blad vind ik bagger voor het geld.
Barry|IA schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:41:
[...]

AEG en Bosch/Siemens is ongeveer gelijk.

Miele is een luxe merk en dus ook duurder.
Over Miele heb ik in ieder geval andere dingen gehoord van enkele monteurs. Zoals ik begreep is Miele kwalitatief helemaal niet meer beter. Waar bij koelkasten bijvoorbeeld alle leveranciers op sommige plekken geen rubber maar kunststof leidingen gebruikt die veel sneller kapot gaat en waardoor je koudemiddel sneller weg is, schijnt Miele daar ook in meegegaan te zijn. Zoals ik het van die lui heb begrepen betaal je voor verschil in functionaliteit niet meer kwaliteit.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
JT schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:53:
Ik zal het nog even toelichten. Wij hebben als goedkoopste offerte een Systemat met keramiek blad, alles Siemens/Bosch basisserie (ook vaatwasser dus), 2 hoge kasten, ongeveer 5 a 5,5 meter blad, Quooker, vuilnisbaksysteempje e.d. voor een ruime 13k. Nog wat andere offertes die er net iets boven zitten maar niet veel. Vooral dat blad vind ik bagger voor het geld.
Zit het verschil dan misschien in het feit dat wij voor houten frontjes hebben gekozen? Hoeveel zou de meerprijs daar ongeveer van zijn t.o.v. kunststof frontjes?
Volgens de Keukenkampioen vielen de kunststof deurtjes in het segment 10-15k en houten deurtjes in 15-20k. Zit daar op de totaal prijs echt €500,- verschil in? Of is dat onzin en verkooppraatje?

[ Voor 13% gewijzigd door Goofyduck384 op 22-12-2019 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Goofyduck384 schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:04:
[...]

Zit het verschil dan misschien in het feit dat wij voor houten frontjes hebben gekozen? Hoeveel zou de meerprijs daar ongeveer van zijn t.o.v. kunststof frontjes?
Echt hout? Of kunststof imitatie? In dat laatste geval kan ik me niet voorstellen dat dat een paar 1000 uitmaakt. In mijn optiek zou de offerte een 2-3k lager moeten zijn. Met de kanttekening dat ik geen expert ben maar nu wel 4 offertes voor mijn neus heb liggen.

[ Voor 9% gewijzigd door JT op 22-12-2019 13:06 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
JT schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:06:
Echt hout? Of kunststof imitatie? In dat laatste geval kan ik me niet voorstellen dat dat een paar 1000 uitmaakt. In mijn optiek zou de offerte een 2-3k lager moeten zijn.
Ja echt hout ja. Dat wilde de vrouw graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Goofyduck384 schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:06:
[...]

Ok, daar weet ik helemaal niks van qua prijzen. Maar ik zou die tent bellen en vragen wat kunststof ongeveer scheelt. En zeker bij andere, niet-DMG zaken langs gaan. Ook lokaal proberen, die prijs is ons reuze meegevallen.

[ Voor 15% gewijzigd door JT op 22-12-2019 13:08 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
JT schreef op zondag 22 december 2019 @ 00:47:
[...]

Ik zou AEG daar inderdaad mee inschalen, maar dan wel benoemen als A-merken. (Ok, je hebt nog merken die de gewone sterveling niet kan betalen, maar die tel ik even niet mee :))
Wat valt er voor jou dan onder A-merken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Kwakkel schreef op zondag 22 december 2019 @ 20:59:
[...]

Ik zou AEG daar inderdaad mee inschalen, maar dan wel benoemen als A-merken. (Ok, je hebt nog merken die de gewone sterveling niet kan betalen, maar die tel ik even niet mee :))
Wat valt er voor jou dan onder A-merken?
Merken die ik opnoemde, allicht ben ik er 1 of 2 vergeten. Maar goed. het zou kunnen hoor. Ik kan niet zeggen dat ik AEG heb gehad en de (andere) a-merken ;) Dan nog vind ik de keuken te prijzig.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:49
@JT vreemde verhalen van die monteurs.
Miele maakt namelijk zelf geen koelkasten maar koopt deze in van de marktleider qua techniek op dat gebied. (Liebherr)
En de overige apparaten zijn echt wel een klasse degelijker dan een AEG/Bosch.
Of het de totale meerprijs waard is moet ieder voor zich bepalen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeMoney schreef op zondag 22 december 2019 @ 22:47:
Miele maakt namelijk zelf geen koelkasten maar koopt deze in van de marktleider qua techniek op dat gebied. (Liebherr)
Jij bent bevooroordeeld, omdat je die apparaten zelf hebt. Maar hoe kun je degelijkheid inschatten en vergelijken zonder onder de kap te kijken?

Denk dat je vooral met design en functies bij Miele voorsprong hebt, maar degelijkheid geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:49
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:19:
[...]

Jij bent bevooroordeeld, omdat je die apparaten zelf hebt. Maar hoe kun je degelijkheid inschatten en vergelijken zonder onder de kap te kijken?

Denk dat je vooral met design en functies bij Miele voorsprong hebt, maar degelijkheid geen idee.
Ook dat maar iemand in mijn naaste familie is installateur :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
Hallo allen,

Ook wij zijn inmiddels bezig met een keuken voor onze nog nieuw te bouwen woning, Inmiddels hebben wij 2 offertes binnen voor de keuken zoals te zien is op de afbeelding.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/TWTbV6Q/keuken.jpg

Graag jullie mening over de prijs welke wij hebben ontvangen.
Keukenmeubels:
5 hoge kasten nano black
3 x 0.60 cm kasten nano black
2 x 0.60 kasten met 2 laden
1x 0.80 kast met 2 laden

Blad: prijsklasse 3(voor het waard is)
Composiet 3 cm masief
Afmetingen 100cm x 200cm
Afmetingen 65cm x 180cm
Stol:
Composiet 3 cm masief
Afmetingen: 100 cm x 95cm
Afmetingen: 65 cm x 95cm

Apparatuur :
Koelkast AEG SKE81811DC 178cm
Vriezer AEG ABE88821LF
Vaatwasser AEG FD660VP
Combioven: KME761000B
Koffie AEG: KKE884500B
Stoomoven AEG: KSE792220B
Kookplaat: Bora Pure
Quooker COMBI+
Quook Zeeppomp

Overig:
Onderbouw spoelbak Carbon Black
Inclusief montage

Prijs op de offerte € 21.000,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
Ik haak graag aan op post boven mij, zijn inmiddels ook bij 3 (lokale) keukenzaken geweest. Hoeveel zou ik hier nog af moeten/kunnen krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/NN46fz8/schetskeuken2.png

Zoals op schets te zien is:

Kasten:
3x 80cm lades
2x 60cm hoge kasten

Eiland 240x100, met 3x 60 cm kasten en 2 x ondiepe kasten van 60 cm.

Werkbladen van composiet met 4cm overstek afwerking

Apparaten: Vaatwasser, koelvries en afzuiging nog niet helemaal over uit, behalve dat het of AEG of Siemens wordt, en hiervan de middenlijn. Verder een wijnklimaatkast, quookerflex pro3 en een Falcon classic deluxe 90 cm losstaand fornuis.

Zaak 1: 20.5k zonder fornuis (mochten we zelf bijbestellen). Op basis van Hacker systemat inc. montage

Zaak 2: 22.5k op basis van Rotpunkt inc. montage

Zaak 3: 21-23k op basis van Rotpunkt inc montage

Omdat we wat betreft kastindeling en apparatuur nog niet helemaal eruit zijn zijn dit uiteraard indicaties. Toch heb ik , zeker na hier meelezen en zelf goed vooronderzoek te doen, zeker het idee dat er eigenlijk overal nog minstens voor 4-5k speling zit. Uiteraard is goede gevoel en service van de tent ook iets waar ik naar kijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hier nog iemand die met een nieuwe keuken bezig is. :-)

Vorige maand handtekening gezet voor een nieuwbouwhuis in regio Nijmegen. Omdat we redelijk laat ingestapt zijn in het project was de deadline voor de technische tekeningen dichtbij. We hadden 3 weken waar we nog wel wat speling op kregen.

De afgelopen weken meerdere keukenzaken online en in de buurt bezocht. Voortman in Elst (die de projectkeuken doet) en daarnaast Kvik, Bruynzeel, enkele DMG-zaken. Online ook in Duitsland over de grens gekeken.

Vanwege het korte tijdsbestek hadden we niet de tijd om uitgebreid bij al die zaken te gaan shoppen en zeker de prijsvechters waren er niet zo happig om een ontwerp voor ons te maken zonder een redelijke kans dat we daar ook de keuken zouden kopen. We wilden uiteindelijk bij maximaal 2 a 3 zaken echt wat tijd besteden, want we moesten al vakantiedagen opnemen om het allemaal rond te krijgen.

Uiteindelijk zijn we terecht gekomen bij Klomp Keukens en Interieurbouw in Mill net onder Nijmegen. Dit bedrijf maakt keuken compleet op maat. Hier werden we eigenlijk direct heel prettig geholpen en de dame in kwestie wist onze wensen snel helder te krijgen en kwam direct met een ontwerp dat ons erg aansprak. Het loste alle nadelen op uit de ontwerpen die we zelf al gemaakt hadden (en die ze op dat moment nog niet eens gezien had.)
Wereld van verschil met Voortman waar we als eerste waren en die niks anders deed dan onze eigen eerste schets in 3D uitwerken.

We hebben nu de indeling van de keuken bepaalt voor het leidingwerk en begin 2020 gaan we de details bekijken. Onderstaande tekening is qua kleur en materiaal etc dus nog niet zeker.

Belangrijkste eis voor ons is dat het een echte leefkeuken moet zijn waar we verwachten veel tijd door te brengen met het gezin.

3D impressie keuken Plattegrond keuken

Voor de beelvorming: Deel tegen de muur is bijna 4,5 m lang en het eiland 3,3 x 1 m. Apparatuur: Kokend water kraan, afwasmachine, koelkast, inductieplaat, afzuiging en (stoom)oven en combi magnetron/oven.
Qua kosten zal dit waarschijnlijk tussen de 20-25K uitkomen kregen we te horen. Daarvoor staat de keuken dan gemonteerd in ons nieuwe huis.

Ben wel benieuwd of er hier mensen ervaring hebben met Klomp keukens?
Wat wij wel erg prettig vonden is dat ze zelf de dag nadat we daar geweest waren nog terug belden dat het haar toch niet helemaal lekker zat om ons al hun standaard overeenkomst te laten tekenen voor de afname van een keuken terwijl we het alleen nog maar over de indeling hadden gehad. Ze stelde voor om nu alleen de technische tekening in rekening te brengen en als we besluiten de keuken ook echt bij hen te kopen worden die kosten in mindering gebracht. Dit terwijl wij de dag ervoor eigenlijk al wel zo'n beetje besloten hadden de keuken daar ook te kopen.
Misschien een handige verkooptruc, maar het bevestigde voor ons wel het prettige gevoel dat we bij de zaak hadden.

@lonehitman, qua prijs en wat je ervoor krijgt lijkt het wel redelijk overeen te komen met de offerte die ik gekregen heb.

[ Voor 2% gewijzigd door Farmerwood op 23-12-2019 19:03 . Reden: Grotere thumbnails geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

GeeMoney schreef op zondag 22 december 2019 @ 22:47:
Wat je zegt klopt over Miele en Liebherr, dat was al een beetje uit mijn hoofd verdwenen. Maar ik ga de deskundigheid van monteurs (van twee verschillende bedrijven) die de apparatuur allemaal van binnen kunnen bekijken niet in twijfel trekken. Daarnaast past het goed in het plaatje van de wegwerpmaatschappij waarin apparaten worden gebouwd op een niet al te lange levensduur én dat ik oudere mensen wel vaker hoor dat de premiummerken van vroeger niet nog de premiumlevensduur hebben. Dat is geen bewijs, maar de monteurs durf ik toch wel op af te gaan en dan klopt het plaatje voor mij wel.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 07:52
Goofyduck384 schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:06:
[...]

Onze ervaring: scheelt zo 33% tot 100% tov kunststof/lak. dan hebben we het niet over de duurste houtsoorten, maar over bijv eik...
Helaas geen voordelige keuze. Wel een mooie🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markolino33
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-09 20:56
Ik heb veel gelezen over wel of geen lade te plaatsen onder een inductiekookplaat en uiteindelijk op afraden van keukenboer toch besloten om het niet te doen. Achteraf gezien (keuken inmiddels geplaatst) spijt dat we het niet hebben gedaan. We missen toch wat ruimte..
We hebben een hacker systemat kast van 1 meter, 2 cm stenen blad, en daarop ligt de inductiekookplaat van siemens 80 cm.
Ik wil nu toch een lade kopen en zelf inbouwen.

Heeft iemand een lade onder de inductiekookplaat en wat zijn de ervaringen?

Weten jullie waar ik een lade zou kunnen aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 23:38
Ik heb hier een lade + binnenlade recht onder de inductie plaat. Enige wat de monteur gedaan heeft is boven de lade een plank erin schroeven, zodat je niet je klauwen verbrand, mocht je toch richting 'onderzijde kookplaat' met je handen komen. Je moet er alleen geen spullen leggen die kunnen smelten (staat er ook op met een sticker van Hacker zelf), want het is toch wat warmer als ergens anders.

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
markolino33 schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:57:
Ik heb veel gelezen over wel of geen lade te plaatsen onder een inductiekookplaat en uiteindelijk op afraden van keukenboer toch besloten om het niet te doen. Achteraf gezien (keuken inmiddels geplaatst) spijt dat we het niet hebben gedaan. We missen toch wat ruimte..
We hebben een hacker systemat kast van 1 meter, 2 cm stenen blad, en daarop ligt de inductiekookplaat van siemens 80 cm.

Hier ook een lade met binnenlade onder een inductieplaat, ligt mn bestek in en nergens last van.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hier al de 2e keuken met lade onder de inductieplaat. Bij de eerste met een wat eenvoudigere plaat nergens last van. De huidige met wat krachtigere plaat en een actieve koeling dmv een ventilator merk ik wel dat die lade best warm wil worden. Het is niet dat je je handen verbrand oid, maar het is wel warmer dan je zou verwachten.

Maar tot nu toe gaat het gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Ik heb een oven onder m'n inductieplaat, en onder die oven een lade (voor de bakblikken). Zit al 7+ jaar zo.

Oke... niet helemaal recht er onder, want hart plaat zit 15 cm verschoven tov hart kastje van oven.

[ Voor 41% gewijzigd door kabeltjekabel op 23-12-2019 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:05
Iemand ervaringen met een kinderslot op kast met besteklade? Heb van die magnetische slotjes gehaald, maar deze passen er niet tussen. Er is te weinig ruimte tussen de lades (zoiets als hieronder). Ik weet dat je ook van die haakjes hebt, maar dat vond ik bij onze vorige keuken altijd zo’n gepriegel bij openen.

Besteklade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Sijhtam schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:39:
[...]

Hier ook een lade met binnenlade onder een inductieplaat, ligt mn bestek in en nergens last van.
Hier ook: eiland met inductieplaat (AEG), met links en rechts een lade onder. Links lade met binnenlade voor bestek. Rechts bakpannen. Mij is de warmte nog niet opgevallen :)
ElGrandoNeuso schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:14:
Iemand ervaringen met een kinderslot op kast met besteklade? Heb van die magnetische slotjes gehaald, maar deze passen er niet tussen. Er is te weinig ruimte tussen de lades (zoiets als hieronder). Ik weet dat je ook van die haakjes hebt, maar dat vond ik bij onze vorige keuken altijd zo’n gepriegel bij openen.

[Afbeelding: Besteklade]
(Gelukkig) niet nodig gehad :) Leg anders scherpe zaken in het midden van de besteklade (als dat kan?); tegen dat ze daar aankunnen, weten ze in principe wel dat messen gevaarlijk zijn :) Zo hebben wij het toch gedaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Farmerwood schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:51:
Uiteindelijk zijn we terecht gekomen bij Klomp Keukens en Interieurbouw in Mill net onder Nijmegen. Dit bedrijf maakt keuken compleet op maat. Hier werden we eigenlijk direct heel prettig geholpen en de dame in kwestie wist onze wensen snel helder te krijgen en kwam direct met een ontwerp dat ons erg aansprak. Het loste alle nadelen op uit de ontwerpen die we zelf al gemaakt hadden (en die ze op dat moment nog niet eens gezien had.)
Ik ken die zaak niet, maar bovenstaande is op zichzelf al heel wat geld waard - nu heb je een keuken-ontwerp waarbij je denkt "klinkt als een goed plan", i.p.v. dat het misschien 2000 euro goedkoper is maar je je de komende 10 jaar elke dag aan wat kleinigheden ergert.

In principe heb je nu bij hun al voor een keuken getekend dus, met details nog in te vullen? Dan is het werkelijk alleen coulant dat ze het (indien gewenst) bij alleen een rekening voor de technische tekening(en) willen houden - ze kunnen je er immers ook al aan houden dat je daar gewoon een keuken bestelt.

Als het goed is heb je door het kijken bij andere zaken inmiddels een redelijk beeld of ze een enigszins redelijk bedrag vragen - dus misschien niet de goedkoopste, maar ook niet 5k+ teveel zeg maar.

In dat geval zou ik met een gerust hart met ze in zee gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix

In dit topic is daar al meermaals wat over gepost, ook mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWout
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-06 22:04
cryptapix schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:04:
[...]

In dit topic is daar al meermaals wat over gepost, ook mijn ervaring.
Binnenlades zijn online goed te vinden, let wel op de juiste tussenmaat van de kast. Een kastwand dikte van 16mm of 18mm maakt net het verschil tussen een goed lopende lade of een stroef irritant ding ;) .

Je kan in de achterwand van de kast (als deze tegen de muur staat en niet als eiland opstelling) wat gaten zagen voor extra ventilatie, dit schrijven de fabrikanten trouwens ook vaak voor. In sommige gevallen wordt de romplat aan de voorkant van de kast/tegen het blad ook verwijderd om ervoor te zorgen dat hij zijn lucht kwijt kan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Laatst online: 13:44
Zo, na een hele zoektocht, zestien verschillende indelingen gemaakt te hebben, bij 4 verschillende keukenzaken langs geweest te zijn hebben we eindelijk een klap op de keuken voor ons nieuwbouwhuis gegeven.

Het wordt een eiland keuken met kastenwand en nisje daarin. Van Hacker Systemat, met composiet blad en alle apparatuur van Siemens in de IQ700 lijn behalve de afzuigkap, die wilde ik van Novy.

Hier wat plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rRPg47Q.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NOuekbw.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aen79G0.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GwcU3gL.jpg

Misschien ga ik het zitgedeelte nog verplaatsen, op die manier iets makkelijker ruimte te maken voor quooker boiler en kan de plaat voor het zitgedeelte wat naar achteren.

We hebben dus een opstelling van 2.90m voor de kastenwand, het eiland is 3 x 1.05. Op die manier houden we genoeg ruimte over voor onze tafel en looppad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
@Scr33x0r Mooie keuken! AV6000?

Twee cosmetische dingen die me opvallen:
1. De verticale greeplijst van de rechterkast in de wand. Waarom niet de horizontale lijnen laten doorlopen?
2. Bewust niet gekozen voor wangen ipv tot de grond lopende zijpaneel bij het eiland? Ik vind wangen persoonlijk mooier omdat het eiland en het blad dan wat meer zweeft (en je je tenen niet stoot aan de hoeken). Nou is een wang bij zijkant waar de “bar” zit lastig. Wij hebben een zelfde eiland en om die reden de bar weggelaten. Ik mis eerlijk gezegd wel de bar aan het eiland nu, maar vind dat niet opwegen tegen het alternatief voor zijwangen: platen tot de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
cryptapix schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:56:

1. De verticale greeplijst van de rechterkast in de wand. Waarom niet de horizontale lijnen laten doorlopen?
Ik vermoed vanwege een 178 cm hoge koelkast.
In combinatie met het hout tegen de greeplijst wordt dit (in de praktijk) inderdaad niet mooi.
2. Bewust niet gekozen voor wangen ipv tot de grond lopende zijpaneel bij het eiland? Ik vind wangen persoonlijk mooier omdat het eiland en het blad dan wat meer zweeft (en je je tenen niet stoot aan de hoeken). Nou is een wang bij zijkant waar de “bar” zit lastig. Wij hebben een zelfde eiland en om die reden de bar weggelaten. Ik mis eerlijk gezegd wel de bar aan het eiland nu, maar vind dat niet opwegen tegen het alternatief voor zijwangen: platen tot de grond.
Wangen zijn niet mogelijk i.v.m. zitgedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:06

orf

Als je zoekt op Blum lades vind je best wat resultaten. Bijvoorbeeld hier: https://www.meubelbeslags...ion-inbouwhoogte-10-6-cm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Barry|IA schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:03:
[...]

In combinatie met het hout tegen de greeplijst wordt dit (in de praktijk) inderdaad niet mooi.

[...]

Ah dat zou wel eens kunnen ja. Wij hebben (ook Systemat en) uiteindelijk voor losse Amerikaanse koelkast gekozen en herinner me nu ook weer dat er wat speelde mbt een kast in onze wand en de greeplijst. Wij kregen het toen niet voor elkaar om er een grote koelvriescombinatie in te krijgen met behoud van mooie horizontale lijnen.

Die wangen klopt ja, daarom hebben wij dus het zitgedeelte aan het eiland laten vallen. Ik werd echt helemaal gek van die platen die tot de grond lopen. Ik heb een of andere rare tik want die constructie is heel normaal, en de verkoper moest wel lachen om mijn enorme weerstand tegen die zijplaten, maar ik vind het echt zo lelijk. Nu moet ik nog vaak van m’n vrouw aanhoren dat ze een bar aan het eiland wil, maar ik heb in ieder geval mijn wangen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:09
@Scr33x0r
Ik zou de verticale greeplijst laten vallen en een mooie greep op die deur plaatsen. Haecker heeft op dit moment een zeer ruime keus in zwarte grepen. Zoals @Barry|IA ook al aangeeft word dit in de praktijk echt niet fraai met al die losse wandjes ertussen.

Haecker heeft ook de mogelijkheid om de deuren boven de nis en apparatuur uit 1 deel te maken. Dit is weliswaar iets duurder maar wel veel rustiger.

Persoonlijk vind ik de bar echt afbreuk doen aan het geheel. Het is echt wel een fraaie keuken maar die bar is de meest eenvoudige oplossing die je kan bedenken en totaal niet in verhouding tot de rest van de keuken.

Heb je speciale wensen mbt je kookplaat? Ik zou echt niet meer kiezen voor een plafondunit maar voor een Bora. Veel efficiënter en waarschijnlijk nog goedkoper ook.

[ Voor 11% gewijzigd door Kapitein Merijn op 24-12-2019 13:24 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384

[Afbeelding]

Verder qua specificatie:
- kasten € 7117,-, kunststof met houtlook

Vandaag nogmaals bij keukensale geweest. Heb er iets van de prijs af gekregen, maar keuken was al vrij strak geprijsd gaven ze aan. Zit nu op €13.000,-

Echter kwam ik toen de actie tegen van 50% korting op elke nieuwe keuken, deze week. Volgens de verkoper ging het alleen om Duitse keukens. Thuis gekomen direct navraag gedaan, blijkt dit onzin te zijn. Zowel op Nederlandse als Duitse keukens. Echter wel alleen op de kasten. Dus weer teruggebeld, want dan zouden wij uitkomen op net iets meer dan €10.000,- Maar toen krabbelde hij terug. Gaf aan dat er her en der al erg veel korting op de kasten zit en de apparatuur vrij goed geprijsd zijn. Dus dat deze keuken echt niet voor 10 of 11k weg kan.

Hoe hard moet ik dit nou spelen? Hij is bereid nog een laatste bod te accepteren, 12k en een beetje. Echter vind ik het belachelijk dat ze aangeven de keuken voor 50% te leveren en dit dan dus niet na willen komen.. normaals zou ik zeggen: zoek lekker ergens anders verder, maar inmiddels zie ik wel overal prijzen van rond de 13/14.000 euro. Dus denk niet dat ik hem ergens goedkoper ga krijgen. Ik vind het gewoon stom dat ze een actie hebben die ze niet nakomen. Dan wil ik die korting gewoon hebben. Ik mocht het eventueel bij een andere keukensale proberen, maar daar staan we natuurlijk al in het systeem, dus zien ze ook de prijzen die we hebben gekregen (en hanteren ze daar gewoon iets duurdere prijzen om daarna met die korting op dezelfde prijs uit te komen..

Kortom wat kan ik doen? Wat is slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Ik zou terug gaan naar de keukenkampioen, die geven je die 50% korting wel... De kans is alleen heel groot dat je dan alsnog boven de prijs van Keukensale uit komt.

Het is een beetje onfatsoenlijk om eerste te gaan onderhandelen en dan te eisen dat ze nog eens 50% korting moeten geven. Je snapt toch ook wel dat die 50% gewoon lucht is. Dat is precies de reden dat je niet terug bent geweest bij de keukenkampioen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:01:
Ik zou terug gaan naar de keukenkampioen, die geven je die 50% korting wel... De kans is alleen heel groot dat je dan alsnog boven de prijs van Keukensale uit komt.

Het is een beetje onfatsoenlijk om eerste te gaan onderhandelen en dan te eisen dat ze nog eens 50% korting moeten geven. Je snapt toch ook wel dat die 50% gewoon lucht is. Dat is precies de reden dat je niet terug bent geweest bij de keukenkampioen toch?
Keukenkampioen straathoer verder buiten. Keukensale heeft ons een mooie offerte gegeven, zonder dat wij onderhandeld hebben, voor €13865,- Dat was hun eerste prijs.
Vandaag wilde ik die graag naar beneden hebben, omdat het €4000,- boven ons budget lag. Echter toen zag ik pas deze actie (deze wisten wij dus niet).
Ik ben toen zelf gaan rekenen met hun eerste prijs van €13865,- en kom dan met deze actie op een prijs van net iets meer dan €10.000,- Dat zou een mooi mazzeltje zijn voor ons.

Dan vind ik het raar als iemand eerst zegt dat het al verwerkt zit in die korting (welke gemaakt is voordat deze actie liep), daarna zegt dat de korting al in de apparatuur zit (terwijl de korting dus alleen voor de kasten geldt) en tot slot zegt dat het alleen voor Duitse keukens geldt (wat opknipt blijkt te kloppen). Ik voel gewoon dat ik ‘voorgelogen’ wordt en hij hem niet goedkoper wil verkopen. Dat snap ik heel goed (de kosten moeten er nou eenmaal uit), maar dan kun je toch ook niet meedoen aan zo’n actie? Iets met ‘afspraken na komen?’ Klinkt al misleiding vind ik.. ben je als verkoper niet een soort van verplicht om dit soort acties na te komen?

[ Voor 3% gewijzigd door Goofyduck384 op 24-12-2019 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deagan1337
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 20:54
@Goofyduck384 Wij hebben een vergelijkbare keuken ( 3 x 2 lades, 3 kastjes en losstaand 3 kasten met koelkast/vriezer en oven - iets andere indeling dus ). Prijs kwam ook ongeveer op jouw bedrag uit maar wij hebben een inductie kookplaat + afzuiger. Wellicht kun je daar nog op besparen of je moet perse dit willen en het geld ervoor over willen hebben.

Keukensale was bij ons de goedkoopste met de beste opties ( andere zaken waren minimaal 3k duurder of veel duurder ). De keuken is vorige week geplaatst. Alles is goed verlopen bij ons wat betreft levering en montage. Waren wat afstel dingen en kleine puntjes. binnen 3 dagen ook verholpen. Dus ik ben er wel heel tevreden over.

Afzuigkap die wij hebben:
Afbeeldingslocatie: https://elica.com/sites/default/files/styles/new_1920x1080/public/prodotti/stripe_nero_90_camino_2018_1.jpg?itok=Hn7Y22yb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Scr33x0r schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:07:
Zo, na een hele zoektocht, zestien verschillende indelingen gemaakt te hebben, bij 4 verschillende keukenzaken langs geweest te zijn hebben we eindelijk een klap op de keuken voor ons nieuwbouwhuis gegeven.

Het wordt een eiland keuken met kastenwand en nisje daarin. Van Hacker Systemat, met composiet blad en alle apparatuur van Siemens in de IQ700 lijn behalve de afzuigkap, die wilde ik van Novy.

Hier wat plaatjes:
[...]

Misschien ga ik het zitgedeelte nog verplaatsen, op die manier iets makkelijker ruimte te maken voor quooker boiler en kan de plaat voor het zitgedeelte wat naar achteren.

We hebben dus een opstelling van 2.90m voor de kastenwand, het eiland is 3 x 1.05. Op die manier houden we genoeg ruimte over voor onze tafel en looppad.
Mag ik vragen waar je (ongeveer) gaat wonen? Als ik die plaatjes zo zie, dan is het qua ruimte echt precies dezelfde ruimte als in ons nieuwe huis. Ook de afmetingen die je noemt passen precies. Alleen zetten wij de keuken dan tegen de tegenovergestelde muur.

[ Voor 0% gewijzigd door Farmerwood op 24-12-2019 17:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Goofyduck384 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:32:
Keukenkampioen straathoer verder buiten.
Freudian slip of the autocorrect? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Wilke schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:52:
[...]

Freudian slip of the autocorrect? O-)
Oeps.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWout

Ikzelf vind die wanden tot op de vloer juist weer mooi. geeft het eiland ook veel stabiliteit en je bent van die vieze plinthoekjes af, daar heb ik dan weer een hekel aan :)
Ik vraag me inderdaad wel af of dit bargedeelte meerwaarde gaat geven, achter een kraan zitten is niet de meest handige plaats.

@Scr33x0r is het blad uit 1 geheel? dat is zeker een punt om rekening mee te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Na maanden van lurken op dit forum, meten, tekenen en rekenen zijn ook voor mij de spannende weken aangebroken: we gaan een keuken kopen.
De aankoop is een van de vele projecten die we voor een nieuw huis doen (bestaande bouw). Kort gezegd gebeurt er in iedere ruimte wel iets. In de woonkamer verplaatsen we de keuken naar de voorkant. De keuken zit nu in het midden vanwege een latere aanbouw. Het huis is jaren '30 stijl, met een erker en een laag raam aan de voorkant. We gaan voor een greeploos kookeiland en een greeploze kastenwand met houtlook langs de wand, omdat we daar zicht op hebben vanuit de zithoek en het er graag als een meubel willen laten uitzien.
Na meerdere tekeningen en meerdere bezoeken aan keukenboeren tekent zich een voorkeur af voor Next 125, maar een maatwerkleverancier is ook nog in de race. We hebben nu meerdere offertes liggen en vragen ons af of we daar nog beweging in kunnen krijgen.

Voor de Next 125 hebben we de volgende offerte liggen

Kastenwand
next125 NX501
4 x 0,60m met een passtuk, ongeveer 2,5 meter lang
221cm hoog incl plint van 15 cm
greeploos, greeplijst op 1,60 m hoogte
1 kast met inbouwlades van next, tot 1,60 meter, verder kasten voor apparatuur of met planken

Kookeiland
next125 NX650
corpushoogte 75 centimeter
plint eronder van ruim 15 centimeter (we zetten de keuken op het beton, omdat we later nog eens de houten vloer willen vervangen), dus hebben een flinke plint nodig
2,70 meter lang bij 1,20 meter breed
aan de ene kant:
3x 2 lades, greeploos van 0,90 meter
aan andere kant:
spoelkast van 90 centimeter
ruimte voor vaatwasser van 60 cm
kookplaatkast van 120 cm met 2 lades, waar ook de afzuiging en recirculatie inzit

Apparatuur
Alles van Neff:
koelkast GI7413C30
stoomoven B47FS26H0
vriezer KI8516D31
vaatwasser S717P82D6E
kookplaat T58PL6EX2 (met afzuiging)
Quooker Combi+ RVS

Blad
Dekker keramiek Evora
ongeveer 120 breed bij 270 lang
Lanesto 913 spoelbak 40x40 cm

We denken er nog over om de greeplijst onder de oven in de kastenwand en van de onderste lade onder de kookplaat te vervangen door tip-on vanwege de horizontale lijnen in de keuken.
De offerte is niet nader gespecificeerd, maar tijdens het doorspreken zag ik zo'n 9400 euro voor de apparatuur, ruim 12,5k voor de kastjes en ruim 4k voor het werkblad langskomen op het scherm. Met 1100 euro voor installatie kwam het totaal op zo'n 27k. Daar trok de leverancier een decemberkorting vanaf en zo kwamen we tot 24k. En nu vraag ik me af of dat bedrag redelijk is, of aan de hoge kant en of er nog ergens iets af te halen valt. Voor de apparatuur had ik een offerte opgevraagd bij keukenloods, die kwamen exclusief de Quooker tot zo'n 6700 euro. Inclusief de Quooker zal dat dan zo'n 8200 zijn.
Die 9400 euro minus de korting zal ook zo rond de 8000 uitkomen. Dat lijkt redelijk. Maar de prijs van de kastjes en het werkblad vind ik lastiger in te schatten. En die zijn nou net zo hoog. Zijn dit redelijke bedragen voor next 125?

De andere offerte die we hebben liggen, is dus voor een maatwerkkeuken. Daar staat dezelfde apparatuur op voor zo'n 10k, inclusief een decemberkorting. Kasten en werkblad waren daar iets goedkoper, maar dat kan ook kwaliteitsverschil zijn. In totaal komt ook die offerte tot 24k. Vrijdag kijken we ook nog naar een keuken op basis van Systemat, misschien is dat ook nog een optie.

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/mRKzdQJ
Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/ryxR44p

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2019 12:46 . Reden: plaatjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r

Ja ik maak me ook wel beetje zorgen over die verticale lijst tussen greep en hout en twijfel of ik de zijkanten van de nis niet gewoon ook zwart doe. Kleur is AV2035, beetje fenix alternatief van Hacker geloof ik.

En ja bewust wangen tot de grond, vind ik persoonlijk dus veel mooier dan van die vage zwevende wangen, hehe :-)
Barry|IA schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:03:
[...]

[...]

Ja jij kent mijn wensen natuurlijk, dan nog voor de hulp! :-) En inderdaad hoge koelkast plus mijn pleuris hekel aan mijn huidige koelkast grepen (horizontaal) waarbij de hele tijd mijn handen eraf schieten.
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:18:
@Scr33x0r
Ik zou de verticale greeplijst laten vallen en een mooie greep op die deur plaatsen. Haecker heeft op dit moment een zeer ruime keus in zwarte grepen. Zoals @Barry|IA ook al aangeeft word dit in de praktijk echt niet fraai met al die losse wandjes ertussen.

Haecker heeft ook de mogelijkheid om de deuren boven de nis en apparatuur uit 1 deel te maken. Dit is weliswaar iets duurder maar wel veel rustiger.

Persoonlijk vind ik de bar echt afbreuk doen aan het geheel. Het is echt wel een fraaie keuken maar die bar is de meest eenvoudige oplossing die je kan bedenken en totaal niet in verhouding tot de rest van de keuken.

Heb je speciale wensen mbt je kookplaat? Ik zou echt niet meer kiezen voor een plafondunit maar voor een Bora. Veel efficiënter en waarschijnlijk nog goedkoper ook.
Ik begin nu een beetje te twijfelen aan de bar, enerzijds lijkt het me super gezellig, als iemand staat te koken dan kan je daar zitten. Ik zit zelf relatief veel met mijn laptop in de keuken, dus daar even zitten, of straks die kleine die daar zijn huiswerk doet terwijl wij aan het koken zijn. Aan de andere kant, de tafel is daar 1,5 meter achter.. Ik wil hem misschien 60cm meer naar het midden doen, dan heb je a) meer ruimte voor boiler, en b) zit je niet bij een kraan of kookplaat.

We krijgen directe afvoer naar buiten, ik heb nu een recirculatieunit en ons huis staat echt blauw als ik een biefstukje bak. Ik wil echte afvoer naar buiten. Nou kan dat met een mooie bora ook wel, maar dan moet je door de fundering heen, geen idee of de aannemer dit ziet zitten, maar de Novy is ook best stil en doet volgens mij goed zijn werk. Scheelt wel weer een hele eilandschouw laten maken..
Farmerwood schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:31:
[...]

Mag ik vragen waar je (ongeveer) gaat wonen? Als ik die plaatjes zo zie, dan is het qua ruimte echt precies dezelfde ruimte als in ons nieuwe huis. Ook de afmetingen die je noemt passen precies. Alleen zetten wij de keuken dan tegen de tegenovergestelde muur.
Diever :-)
iWout schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 19:16:
[...]

Ikzelf vind die wanden tot op de vloer juist weer mooi. geeft het eiland ook veel stabiliteit en je bent van die vieze plinthoekjes af, daar heb ik dan weer een hekel aan :)
Ik vraag me inderdaad wel af of dit bargedeelte meerwaarde gaat geven, achter een kraan zitten is niet de meest handige plaats.

@Scr33x0r is het blad uit 1 geheel? dat is zeker een punt om rekening mee te houden.
Ja blad kan net uit 1 geheel, het eiland is namelijk 2.98 geloof ik, 1 lade kast is ipv 90 ingekort naar 88 cm zodat het uit 1 stuk kon.

Thanks voor alle suggesties, ik ga nog eens kijken wat ik met die nis wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:26
Hallo allemaal, ook wij zijn begonnen in het gebeuren van keukens :) en hebben het volgende ontwerp waar ik graag jullie deskundige commentaar op zou willen.

Uitgangspunten:
* Hacker Systemat AV2035 (greeploos)
* Siemens apparatuur IQ700
* Bora Pure
* Quooker Combi+ flex
* Composiet blad Dekker

- Zwarte kasten (fingerprint free)
- Grijs (elephant) werkblad van 267 x 99 cm
- Witte eiland kasten

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ysVP08M/Screenshot-2019-12-24-at-22-06-04.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/D7c40p3/Screenshot-2019-12-24-at-22-04-04.png

[ Voor 120% gewijzigd door Yihaaa op 24-12-2019 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Yihaaa schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 22:15:
Hallo allemaal, ook wij zijn begonnen in het gebeuren van keukens :) en hebben het volgende ontwerp waar ik graag jullie deskundige commentaar op zou willen.
Waarom de keuze voor de bar bij de kraan? Zag het ook bij het ontwerp van @Scr33x0r.
Wij hebben er juist voor gekozen de bar aan de kopse kant te doen bij het werkblad. (Zie hier) Waar jij ook ruimte voor lijkt te hebben.
Dit hebben we gedaan met het idee dat een van de kinderen of ander bezoek daar kan zitten bij degene die aan het koken is. De meeste tijd gaat meestal op aan het snijden van vlees/groente en dat doe je niet onder de kraan of op het fornuis.

Zie dat jullie beiden voor Siemens IQ700 apparatuur gaan. Enig idee of Home Connect ook zonder cloud bruikbaar is op je lokale LAN (waar je via VPN mee verbindt)? Je oven vast op afstand voorverwarmen is best handig, maar Siemens hoeft niet te weten wanneer ik dat precies doe...

[ Voor 5% gewijzigd door Farmerwood op 24-12-2019 23:12 . Reden: Linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
iWout schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 19:16:
[...]

[...]
Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen ;) Voor stabiliteit heb je die zijwanden niet nodig. Die voegen amper wat toe tov de kasten die er al staan. Die “vieze” plinthoekjes vallen bij ons niet zo op eigenlijk?

Bargedeelte achter kraan is denk ik ook niet de meest ideale plek, maar dat is achter de koooplaat ook niet. Ik mis wel echt een plek ok even aan het eiland te kunnen zitten, dus snap wel dat mensen een zitgedeelte willen. Wij gaan overigens nog voor een bartafel in onze keuken, dus dan komt het zitje er alsnog. Die doen we dan voor 4-6 personen (grote woonkeuken) en dan zetten we elders in het huis nog een 8-10 persoons eettafel (hebben de ruimte toch over).
Scr33x0r schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 21:38:
[...]

Ja ik maak me ook wel beetje zorgen over die verticale lijst tussen greep en hout en twijfel of ik de zijkanten van de nis niet gewoon ook zwart doe. Kleur is AV2035, beetje fenix alternatief van Hacker geloof ik.

En ja bewust wangen tot de grond, vind ik persoonlijk dus veel mooier dan van die vage zwevende wangen, hehe :-)
[...]
Mooi hoe smaken kunnen verschillen ;)

Je zou in showroom eens moeten kijken hoe die greeplijst er bij een nis uitziet. Ons werd ook gezegd dat dSt niet de meest fraaie oplossing is en dat ze liever verticale greeplijsten tussen hoge kasten gebruiken ipv bij een nis/einde van wand.

Ah AV2035 hebben wij niet voor gekozen om twee cosmetische redenen. De kunststof rand ipv volledig gelakt en de witte achterkant van de frontjes. We wilden met name dat laatste absoluut niet omdat we dat een te groot contrast vinden meer de mat zwarte voorkant (al zie je het alleen als je de kast opent).

[...]

Ik begin nu een beetje te twijfelen aan de bar, enerzijds lijkt het me super gezellig, als iemand staat te koken dan kan je daar zitten. Ik zit zelf relatief veel met mijn laptop in de keuken, dus daar even zitten, of straks die kleine die daar zijn huiswerk doet terwijl wij aan het koken zijn. Aan de andere kant, de tafel is daar 1,5 meter achter.. Ik wil hem misschien 60cm meer naar het midden doen, dan heb je a) meer ruimte voor boiler, en b) zit je niet bij een kraan of kookplaat.
[...]
Eerlijk, ik mis het zit gedeelte wel (maar los dat dus nu anders op). Soms hang ik even aan het eiland met een broodje of een kop koffie, dan zou ik graag even zitten (anders sta je zo gebukt).
[...]
We krijgen directe afvoer naar buiten, ik heb nu een recirculatieunit en ons huis staat echt blauw als ik een biefstukje bak. Ik wil echte afvoer naar buiten. Nou kan dat met een mooie bora ook wel, maar dan moet je door de fundering heen, geen idee of de aannemer dit ziet zitten, maar de Novy is ook best stil en doet volgens mij goed zijn werk. Scheelt wel weer een hele eilandschouw laten maken..
[...]
Hmm, daar hebben wij met een Bora Basic recirculatie geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
@cryptapix ik was heel erg fan van Fenix op een Ballerina keuken, maar kwam er met die keukenzaak niet uit. Onze keuken wordt pas in oktober/november 2020 geplaatst, dus ik heb nog tijd en kan tot paar weken voor bestellen nog dingen veranderen. Wellicht komt Hacker weer met wat nieuws, we zien het wel..

We hebben nu een composiet werkblad, zwart met witte marmeren effect erin, maar ook daar twijfel ik nog over..

Man man, je kan toch twijfelen over keukens..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@cryptapix de zwarte AV2035 is volledig zwart hoor. Het kan zijn dat je een laser soft front het gezien van de classic lijn, die zijn inderdaad wit aan de achterzijde.
Daarnaast heeft de AV2035 een anti fingerprint coating die de AV6000 volgens mij niet heeft.
Ik zie echt geen reden om niet voor de AV2035 te kiezen.

@Scr33x0r mijn ervaring met aannemers is dat ze het graag aanleggen mits ze de buizen aangeleverd krijgen. Het is ook zeker niet nodig om door de fundering heen te gaan. De buizen kunnen gewoon in de vloer gestort worden en in de spouwmuur een stukje omhoog worden gebracht.
Mocht het projectmatig zijn kan het wat lastiger worden maar ik zou het zeker even bespreken.

Als je de keuken al hebt gekocht zou ik lekker de spullen aan de kant gooien en ze weer tevoorschijn halen als de keuken echt besteld moet worden. De kans dat je de boel toch weer gaat omgooien (qua kleuren) is echt heel groot.

[ Voor 14% gewijzigd door Kapitein Merijn op 24-12-2019 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 23:48:
@cryptapix de zwarte AV2035 is volledig zwart hoor. Het kan zijn dat je een laser soft front het gezien van de classic lijn, die zijn inderdaad wit aan de achterzijde.
Daarnaast heeft de AV2035 een anti fingerprint coating die de AV6000 volgens mij niet heeft.

@Scr33x0r mijn ervaring met aannemers is dat ze het graag aanleggen mits ze de buizen aangeleverd krijgen. Het is ook zeker niet nodig om door de fundering heen te gaan. De buizen kunnen gewoon in de vloer gestort worden en in de spouwmuur een stukje omhoog worden gebracht.
Mocht het projectmatig zijn kan het wat lastiger worden maar ik zou het zeker even bespreken.
Ik ga er eens achteraan, ik vind werkblad afzuiging wel gaaf, en scheelt het maken van een koof. Hoewel ik dan wel iets qua lichten boven het eiland moet fixen :-) Heb nu gewoon koof + spotjes erin.. Spotjes in het plafond zal wel weer dure klus worden. De aannemer is echt super flexibel overigens (gewoon raam bij de douche verplaatsen zodat ik bad en douche om kon wisselen bijvoorbeeld). Zal binnenkort in projectbouw topic wel een post doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWout
[quote]cryptapix schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 23:28:
[...]

Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen ;) Voor stabiliteit heb je die zijwanden niet nodig. Die voegen amper wat toe tov de kasten die er al staan. Die “vieze” plinthoekjes vallen bij ons niet zo op eigenlijk?

Bargedeelte achter kraan is denk ik ook niet de meest ideale plek, maar dat is achter de koooplaat ook niet. Ik mis wel echt een plek ok even aan het eiland te kunnen zitten, dus snap wel dat mensen een zitgedeelte willen. Wij gaan overigens nog voor een bartafel in onze keuken, dus dan komt het zitje er alsnog. Die doen we dan voor 4-6 personen (grote woonkeuken) en dan zetten we elders in het huis nog een 8-10 persoons eettafel (hebben de ruimte toch over).

[...]

Wat mij opvalt (werk zelf als keukenmonteur) dat in veel gevallen de plinten na verloop van tijd niet het mooiste zijn, dan bedoel ik dat de plinthoeken beschadigen, kwijt raken (hoe dan 8)7 ) niet netjes meer aansluiten, losraken, en bij sommige kleuren zijn de plinthoeken net iets anders van kleur. Maar dat is wellicht een tik van mij ;)
Zijwanden die tot op de grond staan geven wel degelijk stabiliteit aan het eiland en het blad. Zeker als je een eiland hebt met veel voorraadladen van 90cm of meer, bij het dichtgooien van zo'n lade geeft dat altijd wat beweging in het eiland, zelfs met softclose. Is het erg?? niet echt denk ik maar hou er altijd wel van als alles stabiel staat en degelijk aanvoelt. Zeker bij een overspanning bij een bargedeelte zoals deze geeft die steunwand wel degelijk iets extra's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
zie je maar weer hoe smaken verschillen ;) Voor stabiliteit heb je die zijwanden niet nodig. Die voegen amper wat toe tov de kasten die er al staan. Die “vieze” plinthoekjes vallen bij ons niet zo op eigenlijk?

[...]
iWout schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 23:57:

Wat mij opvalt (werk zelf als keukenmonteur) dat in veel gevallen de plinten na verloop van tijd niet het mooiste zijn, dan bedoel ik dat de plinthoeken beschadigen, kwijt raken (hoe dan 8)7 ) niet netjes meer aansluiten, losraken, en bij sommige kleuren zijn de plinthoeken net iets anders van kleur. Maar dat is wellicht een tik van mij ;)
Zijwanden die tot op de grond staan geven wel degelijk stabiliteit aan het eiland en het blad. Zeker als je een eiland hebt met veel voorraadladen van 90cm of meer, bij het dichtgooien van zo'n lade geeft dat altijd wat beweging in het eiland, zelfs met softclose. Is het erg?? niet echt denk ik maar hou er altijd wel van als alles stabiel staat en degelijk aanvoelt. Zeker bij een overspanning bij een bargedeelte zoals deze geeft die steunwand wel degelijk iets extra's
Hmm wij hebben de keuken pas een jaar, dus die ervaring heb ik nog niet. Ik vraag me wel af hoe je de plinthoeken kwijtraakt ;)

Het zal vast iers meer stevigheid geven, maar ik geloof niet dat het merkbaar verschil is. Zeker niet als je zoals wij al een rij van 3 meter met legplankkastjes van 60cm hebt en aan de andere kant 2x120cm laden met een vaatwasser ertussen. Dat schuift echt niet weg hoor. Met een baroverspanning zal het iets meer uitmaken ja.

Overigens leunen de kasten ook met wangen aan de zijkanten op de grond, namelijk via de plint die onder de kast is gelijmd en die je er ook niet onderuit krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iWout
cryptapix schreef op woensdag 25 december 2019 @ 00:46:
zie je maar weer hoe smaken verschillen ;) Voor stabiliteit heb je die zijwanden niet nodig. Die voegen amper wat toe tov de kasten die er al staan. Die “vieze” plinthoekjes vallen bij ons niet zo op eigenlijk?

[...]

[...]

Hmm wij hebben de keuken pas een jaar, dus die ervaring heb ik nog niet. Ik vraag me wel af hoe je de plinthoeken kwijtraakt ;)

Het zal vast iers meer stevigheid geven, maar ik geloof niet dat het merkbaar verschil is. Zeker niet als je zoals wij al een rij van 3 meter met legplankkastjes van 60cm hebt en aan de andere kant 2x120cm laden met een vaatwasser ertussen. Dat schuift echt niet weg hoor. Met een baroverspanning zal het iets meer uitmaken ja.

Overigens leunen de kasten ook met wangen aan de zijkanten op de grond, namelijk via de plint die onder de kast is gelijmd en die je er ook niet onderuit krijgt.
dat klinkt als goed en degelijk gemonteerd, je ziet ook wel eens andere manieren _/-\o_
Maar inderdaad het blijft ook wel een persoonlijke kwestie, ikzelf hou wel van dat massieve blok idee. Het eiland zal zeker niet weglopen, maar beweging zit er vaak wel in als het alleen op de kunststof pootjes staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:05
Gisteren na diverse bezoeken aan diverse keuken boeren een offerte laten opmaken. In ons geval bij de keukenconcurrent. Mede omdat enkele familie leden hier ook reeds keukens heeft gekocht en ze dit goed is bevallen.

Gesprek zelf was heel open en ze namen je ook goed mee in alle opties. Ook werden van de diverse systemen de voor en nadelen benoemd. Zo hadden wij een wasbak uitgekozen waar je recht hoeken in zaten maar na advies toch met rond hoeken genomen (veel makkelijker schoon te houden.

Alle apparatuur hebben we van whirlpool en alle zichtbare apparatuur is van de 6 sense serie muv de kookplaat. Exacte typenummers heb ik niet. De warm/heet/kokend water kraan is van Franke. Mede hiervoor gekozen omdat de opslag onder/achter de plint kan komen dan wat een hoop ruimte scheelt in de kastjes.

Voor dit alles vragen ze 18K incl installatie. Die installatie mogen ze echter achterwege lagen want ze vragen er ~2K voor :/ De keuken zelf kost dus ~16K ongeveer.

Uiteraard hebben ze geprobeerd direct te laten tekenen >:) Maar gewoon simpel aangeven dat ik voor 18K er rustig een paar dagen over ga nadenken. Wel direct een vervolg afspraak ingepland waarna ze het wel opgaven om direct te laten tekenen >:).

Zelf wil ik er nog wel wat vanaf eigenlijk richting de 14/15K voor de keuken. Zou dat nog mogelijk zijn denken jullie ? Ze hebben de "standaard" 50% korting die iedereen krijgt er al vanaf gehaald.

keuken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JzIiTvVJmJ9ktW5NuwEDJQIu/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FFzsqeWLB55Lg43uITwMM9O9/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Fd2Cd9MOSnDsiQ3vTifCq4oc/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VYsfAT5PupyvWGqo7jvVY9NB/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zKtBS16TeWnJqJ89PIJDWmAx/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWout
Jan-man schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:13:
Gisteren na diverse bezoeken aan diverse keuken boeren een offerte laten opmaken. In ons geval bij de keukenconcurrent. Mede omdat enkele familie leden hier ook reeds keukens heeft gekocht en ze dit goed is bevallen.

Gesprek zelf was heel open en ze namen je ook goed mee in alle opties. Ook werden van de diverse systemen de voor en nadelen benoemd. Zo hadden wij een wasbak uitgekozen waar je recht hoeken in zaten maar na advies toch met rond hoeken genomen (veel makkelijker schoon te houden.

Alle apparatuur hebben we van whirlpool en alle zichtbare apparatuur is van de 6 sense serie muv de kookplaat. Exacte typenummers heb ik niet. De warm/heet/kokend water kraan is van Franke. Mede hiervoor gekozen omdat de opslag onder/achter de plint kan komen dan wat een hoop ruimte scheelt in de kastjes.

Voor dit alles vragen ze 18K incl installatie. Die installatie mogen ze echter achterwege lagen want ze vragen er ~2K voor :/ De keuken zelf kost dus ~16K ongeveer.

Uiteraard hebben ze geprobeerd direct te laten tekenen >:) Maar gewoon simpel aangeven dat ik voor 18K er rustig een paar dagen over ga nadenken. Wel direct een vervolg afspraak ingepland waarna ze het wel opgaven om direct te laten tekenen >:).

Zelf wil ik er nog wel wat vanaf eigenlijk richting de 14/15K voor de keuken. Zou dat nog mogelijk zijn denken jullie ? Ze hebben de "standaard" 50% korting die iedereen krijgt er al vanaf gehaald.

keuken
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
2000 euro voor montage 8)7 dat is ruim berekend in ieder geval!!!!

Vind het ontwerp een beetje inspiratieloos, met name de kookplaat zit wat weggestopt in een hoekje in dit ontwerp. Ook vraag ik me af of de lades handig zijn met de stoeltjes/krukjes ervoor. Als je in de lades moet zijn staan deze snel in de weg.

Waarom niet een complete hoge kastenwand aan de kant waar nu de kookplaat zit en een eiland in de midden of een schiereiland tegen de muur waar de hoge kasten tegen aanstaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:52
Ik weet niet hoe lang jij / jullie zijn maar wij hebben gekeken naar een soortgelijke opstelling en mijn vriendin kan dan niet fatsoenlijk bij de bovenste oven. Als ze er iets uit wil pakken zit ze met haar armen tegen de (hete) deur.

Ik zou dat even goed uittesten en eventueel een la onderin weghalen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:44

Reinier

\o/

Xander schreef op woensdag 25 december 2019 @ 12:45:
[...]

Ik weet niet hoe lang jij / jullie zijn maar wij hebben gekeken naar een soortgelijke opstelling en mijn vriendin kan dan niet fatsoenlijk bij de bovenste oven. Als ze er iets uit wil pakken zit ze met haar armen tegen de (hete) deur.

Inderdaad, en er lijkt zat ruimte voor vier of vijf hoge kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:05
iWout schreef op woensdag 25 december 2019 @ 12:21:
[...]

2000 euro voor montage 8)7 dat is ruim berekend in ieder geval!!!!

Vind het ontwerp een beetje inspiratieloos, met name de kookplaat zit wat weggestopt in een hoekje in dit ontwerp. Ook vraag ik me af of de lades handig zijn met de stoeltjes/krukjes ervoor. Als je in de lades moet zijn staan deze snel in de weg.

Waarom niet een complete hoge kastenwand aan de kant waar nu de kookplaat zit en een eiland in de midden of een schiereiland tegen de muur waar de hoge kasten tegen aanstaan?
Ja die 2K gaan we dus ook niet mee akkoord. Mijn schoonvader komt uit de interieur bouw dus die gaat ons helpen dus bespaard weer 2K.

We willen juist express aan het kant van het eiland alles laag hebben en aan de andere kant de 3 hoge kasten.

mbt de lades dit klopt maar ook met gewone deuren zit je met het zelfde probleem. Is iets waar we mee moeten leren leven ben ik bang omdat het gewoonweg niet echt anders kan. Of de krukken weglaten maar dat is iets wat we echt willen!

Kookplaat zijn we zoiezo nog aan het uitrekenen of het wel kan in die hoek. Dit omdat we met de trap zitten die daar langsloopt. Kan dus nog gebeuren dat we het het helemaal omdraaien en dus gaan koken aan de raam zijde en zitten aan de trap zijde.
Xander schreef op woensdag 25 december 2019 @ 12:45:
[...]

Dat is een hele goed tip! Ga dit vrijdag met de vrouw nog zeker bekijken! Maar ook na tekenen vrijdag kunnen we nog wijzigingen laten doorvoeren dus dat gaat goed komen.
Reinier schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:17:
[...]

Inderdaad, en er lijkt zat ruimte voor vier of vijf hoge kasten.
Daar is een hele simpele reden voor! Ik was vergeten te melden dat de achterwand / raam niet klopt!

De keuken komt voor in ons huis en daar zit nog een inham/nis die naar de entree leid waardoor er een heel stuk nutteloze ruimte ontstaat waar we niks kunnen neerzetten helaas. Hierdoor krijgen we achter wel een woon/leef ruimte van ruim 30m2 (5 * 6).

Ook gaat het raam dus niet tot de grond maar tot op radiator hoogte. (radiator gaat weg komt vloerverwarming).

keuken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RArZW9OF8avFxJGPbNAXKLi3/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TsWH03g0jRbl5nl4NzdlB7Bq/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWout
Jan-man schreef op woensdag 25 december 2019 @ 16:09:
[...]

[...]

Dat is een hele goed tip! Ga dit vrijdag met de vrouw nog zeker bekijken! Maar ook na tekenen vrijdag kunnen we nog wijzigingen laten doorvoeren dus dat gaat goed komen.

[...]

keuken
[Afbeelding][Afbeelding]
Met al die keuzes blijft het ook lastig te kiezen, de oven kan je eventueel wijzigen voor de ovens van neff, deze hebben een handige "slide and hide door" dan heb je geen last van de warme deur als je er iets in of uit wil halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennislittle
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-10-2022
Inmiddels zijn wij ook weer wat stapjes verder. Na wat mindere ervaringen bij keukenboeren die niet zo goed meedenken als we zouden verwachten een goed gesprek en een zo goed als definitief ontwerp.

Reden voor de Siemens vaatwasser is omdat de verkoper ervaring heeft met problemen met atag uit het verleden en daarom. Liever geen atag vaatwasser aanraad.

En de pelgrim kookaat raad hij aan omdat hij hier een goede prijs voor heeft op dit moment (of zouden jullie toch kiezen voor alles atag).

Ben benieuwd wat jullie er over denken en vooral welke prijs redelijk is. Komen na wat onderhandelen nu op 13000 euro uit inclusief plaatsen. Exacte tarieven per onderdeel heb ik helaas niet.

Afbeeldingslocatie: https://photos.app.goo.gl/R8tiMHAQLJbeYCK28

Afbeeldingslocatie: https://photos.app.goo.gl/CggWHxrAesMgQpmz8

Afbeeldingslocatie: https://photos.app.goo.gl/dp3GnNi4SdQLXDSC6

Afbeeldingslocatie: https://photos.app.goo.gl/wYkx97CNzcsiiTdS6

Afbeeldingslocatie: https://photos.app.goo.gl/YzkdmcZkAiUQN67k7

Afbeeldingslocatie: https://photos.app.goo.gl/3k5MuTv3p6EHaFCF9

[ Voor 32% gewijzigd door dennislittle op 25-12-2019 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 23:48:

[…]
Ik dacht hierop al te hebben gereageerd, maar zie dat dat deel door een knipfout is weggevallen.

Ons is door de keukenverkoper gezegd dat de AV2035 een kunststof rand heeft en volgens mij ook dat de achterkant wit was. Dit lijkt ook bevestigd te worden op https://thuiskeukens.nl/av2035-zwart.html.

Wij vonden dat niet mooi. Dat randje heeft nooit exact dezelfde kleur (en oogt goedkoper) en de witte binnenkant is echt zo jammer. Dat contrast is gewoon enorm met de zwarte voorkant. Ook al zie je het alleen als de kasten open zijn, dat willen we gewoon niet. Zeker niet als we zoveel neerleggen voor een keuken. Daarom kwamen wij uit op AV6000.

Van die anti fingerprint coating weet ik verder niets, maar op onze keuken zien we geen vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Ik heb geen witte binnenkant gezien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
De AV2035 is rondom zwart.

Het is een laklaminaat front met ABS stootranden onder de laminaat laag. Dit is met opzet gedaan om een minimale panelgap te hebben tussen 2 deuren/laden.

De AV6000 is rondom gelakt (niet anti vingerprint) en heeft dus een zichtbaar grotere panelgap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Barry|IA schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:30:
De AV2035 is rondom zwart.

Het is een laklaminaat front met ABS stootranden onder de laminaat laag. Dit is met opzet gedaan om een minimale panelgap te hebben tussen 2 deuren/laden.

De AV6000 is rondom gelakt (niet anti vingerprint) en heeft dus een zichtbaar grotere panelgap.
Dank voor de info, helder! Dan ben ik blij dat we AV6000 hebben :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Scr33x0r schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 23:51:
[...]

Ik ga er eens achteraan, ik vind werkblad afzuiging wel gaaf, en scheelt het maken van een koof. Hoewel ik dan wel iets qua lichten boven het eiland moet fixen :-) Heb nu gewoon koof + spotjes erin.. Spotjes in het plafond zal wel weer dure klus worden. De aannemer is echt super flexibel overigens (gewoon raam bij de douche verplaatsen zodat ik bad en douche om kon wisselen bijvoorbeeld). Zal binnenkort in projectbouw topic wel een post doen :-)
Wij hebben de keuze moeten maken en een van de keukenboeren vertelde dat die plafondafzuigers niet je vetdruppels e.d. goed opzuigt en dat dit dus weer neerslaat op je keuken/omgeving, zal in de praktijk dan ook wel je grond zijn. Hij bevestigde eigenlijk mijn vermoeden, zo een apparaat kan dat niet optimaal afzuigen op 1,5m afstand. Daarom gaan wij voor geintegreerd in de kookplaat.

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1 ... 109 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1