Het grote RC cars topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 36 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lepeltje79
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-05 15:55
sjirafje schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:28:
[...]

Die is er mee gestopt. Het restant staat op marktplaats.
Heb het gezien ja, jammer maar helaas.
Zijn ook anderen die zulke kappen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-05 09:03
Hoe gebruiken jullie nou in de praktijk de lipo accu's? Misschien beetje een rant...

Ik heb twee RC wagens en twee lipo's. Ik gebruik ze soms iedere week, maar ook soms maanden lang niet.

Spontaan ze gebruiken is er niet bij, want de accu's staan in storage. De (goede €160 Team Orion) lader kan maar één accu tegelijk laden. Laden doe je in langzamere balance mode, want snelladen is slechter. Dus na 3 a 4 uur heb ik beide accu's klaar om te rijden. Dan hoeft het al niet meer.

En na het rijden, hoor je ze of snel weer te gebruiken - of in storage mode te zetten. Aangezien ik niet precies weet wanneer ik daar weer zin in heb, blijven ze dus leeg of vol in hun bewaartas liggen. Na een paar maanden wil ik ze weer gebruiken en...opgebold.

Dit bovenstaande herhaalt zich steeds, waardoor ik ieder jaar 2x ga rijden (ivm lange opstarttijd met eerst laden) en ieder jaar 2 nieuwe lipo's moet kopen.

[ter info, ik heb nu twee LaTraxx Tetons, dus redelijk basic. Maar ik wissel ook wel, dus hiervoor had ik bijvoorbeeld een Traxxas Bandit VXL en een Arrma Typhon 3S]

[ Voor 8% gewijzigd door X-Kiwi op 14-02-2024 11:25 ]

Kiwi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
X-Kiwi schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:22:
Hoe gebruiken jullie nou in de praktijk de lipo accu's? Misschien beetje een rant...

Ik heb twee RC wagens en twee lipo's. Ik gebruik ze soms iedere week, maar ook soms maanden lang niet.

Spontaan ze gebruiken is er niet bij, want de accu's staan in storage. De (goede €160 Team Orion) lader kan maar één accu tegelijk laden. Laden doe je in langzamere balance mode, want snelladen is slechter. Dus na 3 a 4 uur heb ik beide accu's klaar om te rijden. Dan hoeft het al niet meer.

En na het rijden, hoor je ze of snel weer te gebruiken - of in storage mode te zetten. Aangezien ik niet precies weet wanneer ik daar weer zin in heb, blijven ze dus leeg of vol in hun bewaartas liggen. Na een paar maanden wil ik ze weer gebruiken en...opgebold.

Dit bovenstaande herhaalt zich steeds, waardoor ik ieder jaar 2x ga rijden (ivm lange opstarttijd met eerst laden) en ieder jaar 2 nieuwe lipo's moet kopen.

[ter info, ik heb nu twee LaTraxx Tetons, dus redelijk basic. Maar ik wissel ook wel, dus hiervoor had ik bijvoorbeeld een Traxxas Bandit VXL en een Arrma Typhon 3S]
Als de accu's in storage mode staan, zou je normaal vrij ver moeten geraken met gewoon laden. Vanuit storage mode zou je na 20 minuten wel aan het rijden moeten zijn. Mogelijk zijn je cellen dan niet perfect gebalanceerd, maar dat kost je eigenlijk alleen een klein beetje capaciteit en dus rijtijd. Enkel een issue als je in wedstrijden het uiterste uit je wagen wil halen, maar dat zou je plannen.

Na rijden tenminste terug naar storage laden (of vol als je snel weer wil rijden). Door ze te lang leeg of vol te laten liggen, help je je capaciteit ook snel om zeep, dus in de praktijk ga je meer capaciteit houden door gewoon naar storage te laden en ze net voor je gaat rijden weer snel vol te duwen.

En af en toe neem je eens tijd om ze netjes uit te balanceren. Eventueel zet je ze daarna met de lader terug naar storage. Op zich een beetje energieverspilling, maar LiPo's laten kapotgaan is dat ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:16

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter

Langzamere balance mode? Balance mode zou geen uren meer moeten duren, als je met dezelfde instelling laadt en het veel langer duurt betekent het dat je cellen ver van gelijk zijn.

Het laden van 1C (een stroom gelijk aan de capaciteit) is redelijk standaard aanbevolen, er is geen lipo die dat te veel vindt dan hooguit de Li-Ion pakketten van de kleinere 1:18 auto's van bv FTX.

Maar kijk eens naar een SkyRC e450, een zeer betaalbaar ding om ernaast te hebben om een 2e accu op te laden.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-05 16:35

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ik laad mijn lipos na het rijden altijd naar storage niveau omdat mijn batterijen soms echt maanden niks liggen te doen. ik gebruik een traxxas lader die er 2 tegelijk kan laden en dat duurt een half uurtje ongeveer.
sommige batterijen zijn al jaren oud en doen het nog steeds prima.

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 22:53
Afhankelijk van de accu lader combo bij mij.
Mn 7600Mah Traxxas accu's laden wel langzaam omdat die lader niet sneller gaat.
2 uurtjes als ze tegelijk gaan. 1 uurtje als ik ze per stuk doe.
De rest van de accu's gaan tussen de 1C en 2C met laden.
Mn laders gaan tot max 6A . dus de 5000Mah's gaan gewoon vol op 6A
En mn 2000/2200Mah's gaan lekker op 4/4.4 A.
Oudste accu is nu 3 jaartjes oud en nog geen problemen mee.

Maar wel zodra ik klaar ben en ik weet dat ik niet de volgende dag ga rijden, af laten koelen en daarna op Storage.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Als ik met de F1 wedstrijden rij verbruik ik net zo'n 1800~2000mAh per heat/finale van mijn 4500mAh shorty packs. Dus ja, na de race staat die al op storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Laatst online: 06:59
Heb tweedehands een Traxxas Slash op de kop getikt.
Echter heeft deze (zie ik thuis pas) andere accu’s, niet met de Traxxas stekker die ik gewend was van de Sledge.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MLmEt3-jGsNHFAM3io0Dz3uXPok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0hYgfZ5Fq6kxKK4B6dCBb8it.jpg?f=fotoalbum_large

Op welke stand moet ik dit nu opladen? Wil de accu’s niet kapot maken uiteraard. Welk verloopje heb ik nou nodig om deze accu’s met ID stekker aan te sluiten op mijn Traxxas oplader? Ik snap het even niet ;)

Is dat deze: https://www.toprc.nl/verl...0cgDF_dzzQIoaAtMFEALw_wcB

[ Voor 40% gewijzigd door Goofyduck384 op 17-02-2024 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Je zult denk ik nog zoiets nodig hebben, xt60 is vaker gebruikt.
https://www.toprc.nl/verl...3tSwyJEAQYBCABEgJpZPD_BwE

Je kunt de maten van deze stekkers makkelijk even opzoeken en vergelijken met wat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
memphis schreef op zondag 18 februari 2024 @ 00:00:
Je zult denk ik nog zoiets nodig hebben, xt60 is vaker gebruikt.
https://www.toprc.nl/verl...3tSwyJEAQYBCABEgJpZPD_BwE

Je kunt de maten van deze stekkers makkelijk even opzoeken en vergelijken met wat je hebt.
Hoe weet ik of de connector van de accu’s xt90 of xt60 zijn? Zien er hetzelfde uit geloof ik…
En in mijn lader moet een connector Traxxas male toch?

Dus als ik dan een verloopstekker nodig heb, klopt het dan dat ik aan de ene zijde een Traxxas male nodig heb, en aan de andere kant een xt60 of xt90 female?

Dat is dan toch precies andersom als degene die jij hier boven noemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:31

Snuffel

Vroem!

Bij de echte staat het er gewoon op: XT30/60/90. Helaas zijn er ook fakes van te koop, daar staat het er niet altijd op.

Je batterij heeft en female connector XT90 (als ik dat goed inschat).
Dus heb je een male XT90 nodig en een female Traxxas. Dus is de link van @memphis wel goed

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02:28

_Eend_

🌻🇺🇦

Goofyduck384 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 09:16:
[...]

Hoe weet ik of de connector van de accu’s xt90 of xt60 zijn? Zien er hetzelfde uit geloof ik…
En in mijn lader moet een connector Traxxas male toch?

Dus als ik dan een verloopstekker nodig heb, klopt het dan dat ik aan de ene zijde een Traxxas male nodig heb, en aan de andere kant een xt60 of xt90 female?

Dat is dan toch precies andersom als degene die jij hier boven noemt?
Meestal staat het op de connector welk type het is, maar omdat hier het artikelnummer van Conrad zichtbaar was weet ik het zeker: het is XT90: https://www.conrad.com/en...oftcase-xt90-1344144.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
_Eend_ schreef op zondag 18 februari 2024 @ 09:38:
Meestal staat het op de connector welk type het is, maar omdat hier het artikelnummer van Conrad zichtbaar was weet ik het zeker: het is XT90: https://www.conrad.com/en...oftcase-xt90-1344144.html
Ja klopt, deze is het inderdaad.. (dat artikelnummer opzoeken had ik zelf ook kunnen bedenken |:( |:( )

Zou ik deze dus moeten hebben?
https://www.toprc.nl/verl...axxas-vrouw-xt90-man.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Goofyduck384 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 09:59:
[...]

Ja klopt, deze is het inderdaad.. (dat artikelnummer opzoeken had ik zelf ook kunnen bedenken |:( |:( )

Zou ik deze dus moeten hebben?
https://www.toprc.nl/verl...axxas-vrouw-xt90-man.html
:Y Op LiPo's zit vziw altijd een female XT-stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:48
Iemand nog tips voor een goede betaalbare 3S LiPO rond de 4000/5000Mah? :) Ik zie ook op b.v. Amazon de wereld aan LiPO's nu, maar wat zijn goede? :? Ik ben er al even uit... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flip_eg4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-03 15:17

flip_eg4

Youtube: PhMotorsports

Ik heb redelijk goede ervaringen met de gensace bashing lipo's. Staan vaak het goedkoopste op amazon (tip van flip. check ook ff de amazon.de scheelt soms veel)

https://www.youtube.com/@PhMotorsports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
De ZEEE worden goed aangeprezen door bashers. Kijk ook eens even bij Gens ACE die ook een budget line kent als ook Corally.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:45

OMX2000

By any means necessary...

memphis schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:44:
De ZEEE worden goed aangeprezen door bashers. Kijk ook eens even bij Gens ACE die ook een budget line kent als ook Corally.
Op zich kon ik die tip wel beamen. Ik had vorige week de 3S 4200 120C batterijen van Zee getipt gekregen, omdat die de juiste lengte hebben voor mijn mjx 14210: https://www.amazon.de/dp/B0B1Q1Z67C. Kosten nu weer 75 euro voor 2 stuks, en tot dit weekend ging er nog 15% af.

Via https://zeeebattery.com/ worden ze niet naar Nederland verstuurd helaas. Ingewikkeld gedoe ;)

[ Voor 8% gewijzigd door OMX2000 op 19-02-2024 14:31 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worrel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:25
Danielson schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:42:
Iemand nog tips voor een goede betaalbare 3S LiPO rond de 4000/5000Mah? :) Ik zie ook op b.v. Amazon de wereld aan LiPO's nu, maar wat zijn goede? :? Ik ben er al even uit... :P
Ik heb goede ervaring met China hobby line.
Heb ze van 2s t/m 6s in gebruik. Voor bashen en Speedrunnen

Ook hebben ze regelmatig korting acties.

https://chinahobbyline.com/

Iedereen heeft recht op mijn mening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

worrel schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:36:
[...]

Ik heb goede ervaring met China hobby line.
Heb ze van 2s t/m 6s in gebruik. Voor bashen en Speedrunnen

Ook hebben ze regelmatig korting acties.

https://chinahobbyline.com/
CNHL is prima inderdaad. Ik heb was 6Sjes, prima spul. Het is vaak wel de moeite waard om even te wachten op een sale. En je moet even geduld hebben met verzenden

• Cooldevice
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-05 09:13
Ik zit met het volgende; heb mij laten adviseren in de lokale rc-zaak voor een betere lader voor mijn micro crawler met 2S LiPo. De LiPo heeft een PH 2.0 aansluiting en een balance lead. Had deze overigens meegenomen naar de winkel.

Mij werd een SkyRC S65 aangeraden, welke ik zelf online ook had gevonden als optie. Had dan nog wel een all-in-one charging bordje nodig ivm de aansluiting en dan zou ik kunnen laden. Zover mijn kennis gaat klonk dat logisch en dus aangeschaft. Maar nu wil ik laden...maar kom er niet uit. Volgens mij heeft dat all-in-one laadbordje niet de aansluiting die ik nodig heb.

Klopt dit? Of zit ik er helemaal naast :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IM8nzztRxou3ibLu90HOHH_u7Ps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LqHmxa50LgnY1QxgtpX3IUcj.jpg?f=fotoalbum_large

“Creativity is a highfalutin word for the work I have to do between now and Tuesday.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Je moet ook de balancekabel van het bordje aansluiten op de lader, als het goed is heb je er ook een 7-polig kabeltje erbij gekregen.

Naar qua aansluiting heb je niet een PH stekker op dat bordje maar ik zie dat je daarvoor een verloopje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooldevice
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-05 09:13
memphis schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 23:01:
Je moet ook de balancekabel van het bordje aansluiten op de lader, als het goed is heb je er ook een 7-polig kabeltje erbij gekregen.

Naar qua aansluiting heb je niet een PH stekker op dat bordje maar ik zie dat je daarvoor een verloopje hebt.
Bedankt voor je reactie _/-\o_ Het 7-polig kabeltje was de beste man vergeten terug in de doos te stoppen tijdens de uitleg in de winkel. Die haal ik vanmiddag even op.

Het verloop stekkertje past helaas niet op de PH2.0 aansluiting, maar gezien de originele usb-lader laadt via de balancekabel zal dit nu ook lukken met het 7-polig kabeltje en het all-in-one laadbordje.

“Creativity is a highfalutin word for the work I have to do between now and Tuesday.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Niet online
Cooldevice schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:37:
[...]
Het verloop stekkertje past helaas niet op de PH2.0 aansluiting, maar gezien de originele usb-lader laadt via de balancekabel zal dit nu ook lukken met het 7-polig kabeltje en het all-in-one laadbordje.
In principe kan je perfect laden via je balanskabel (die heeft gewoon een dunne draad op de uiteinden en op elk tussenpunt van je serieschakeling van cellen). De dunne kabel beperkt het laadvermogen uiteraard, maar voor die kleine accu's is dat geen probleem.

Mijn Team Corally Race 60 lader (die er redelijk hetzelfde uit ziet) weigert dat echter, dus mogelijk lukt het in de praktijk niet met jouw lader. Voor mezelf heb ik voor de accu van mijn FMS Toyota Hilux (die ook zo'n kleine accu heeft) gewoon een stekker gemaakt die de hoofdlaadaansluitingen ook naar de balance-stekker van dat accuutje voert (dan moet ik maar één connector vast en weer los prullen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Cooldevice schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:37:

Nee, zo werkt dat niet bij deze laders, de balancepoort staat los van de laadpoort.

Zitten de pinnen 2.54mm uit elkaar? Dan kan je ook zelf een kabeltje maken met een stukje pinheader.

Nee dus, 2mm.....

https://www.amazon.nl/GTI...id=1709288944&sr=8-8&th=1
morgen in huis.

[ Voor 35% gewijzigd door memphis op 01-03-2024 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 13:15
Iemand nog tips waar je beetje met 1:5 scale electro kan rijden in regio zuid holland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Laatst online: 23:52
Geen idee, maar misschien handig om te melden of het on of offroad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
WEBGAMING schreef op maandag 11 maart 2024 @ 02:08:
Geen idee, maar misschien handig om te melden of het on of offroad is.
Uiteraard niet onbelangrijk, Offroad...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ben weer met iets bezig......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/flECRlYR5bpKs0DTCheF6CZ5c8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D9VdjtcwXC91hKuBGfTOeRvS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xln_O65nkS7G59TWAnxOWQDd0mg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tTRETW1xFXYOFJzfcx7TTuOO.jpg?f=fotoalbum_large

Even een zuigertje maken.

De passing is nog ruim, hij gaat zover de bus in (bus loopt iets conisch):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMrK0g8i9nfpPATNcPk-Rn2kvkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/65Tbo8iWYyef68hu8t5mOtji.jpg?f=fotoalbum_large

Omdat een precieze passing niet te doen is op de draaibank zal de zuiger achteraf met een polijstpad op maat gemaakt worden waarmee ook het draaiprofiel aan de oppervlakte verminderd wordt. Dit is tot zover de buitenkant en is al in een ronde vorm aan de binnenkant uitgehold. Nu moet die onder de frees om een sleuf te maken om de drijfstang te laten passen en wat hoekjes af te ronden om het gewicht verder te verminderen.

De laatste stap wordt de moeilijkste, groefjes voor de clipjes om de zuigerpen te borgen. Ik heb hiervoor kleine bolvormige tandartsfreesjes die ik mogelijk nog iets op maat moet slijpen. Met de dremel op de beitelhouder met zo'n freesje en de zuiger met een 4mm as opgeklemd in de draaibank kan ik redelijk precies het groefje erin zetten.

Deze zuiger zal alleen iets anders zijn dan alle modelmotoren standaard kennen, het is een techniek veel toegepast in grote (full scale) race motoren dat meer koppel moet gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-05 15:42
soheilmd schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:31:
[...]

Uiteraard niet onbelangrijk, Offroad...
Ik ben ook op zoek, ook in regio zuid-holland, weliswaar niet 1:5 (meer 1:8-1:12), maar eigenlijk vind ik geen lekker plek.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
  • Laatst online: 07:13
SirLct schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:40:
[...]

Ik ben ook op zoek, ook in regio zuid-holland, weliswaar niet 1:5 (meer 1:8-1:12), maar eigenlijk vind ik geen lekker plek.
Bouwplaatsen en industrieterreinen vind ik met 1:10 altijd wel leuk. Hopen zand, stukken kale grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Zuid holland is redelijk groot. Welke regio?

Rondom Leiden zijn ze regelmatig bij Valkenburg bezig, bij het meer. Met elektro kan je altijd naar het strand en de duinen.

Ergens bij vliegveld Rotterdam was er altijd een clubje bezig, op het Modelbouwforum was daar altijd een groot topic.

En wat dacht je van een openbare skatebaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanE007
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-05 10:17
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar mederijders rondom Assen. Een tijdje geleden waren er veel fora, die ook veel gebruikt werden. Het lijkt wel of dat een stuk minder geworden is. Weet iemand van jullie hoe ik het beste mederijders kan vinden? In mij eentje is het toch een stuk minder leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

ArjanE007 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:07:
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar mederijders rondom Assen. Een tijdje geleden waren er veel fora, die ook veel gebruikt werden. Het lijkt wel of dat een stuk minder geworden is. Weet iemand van jullie hoe ik het beste mederijders kan vinden? In mij eentje is het toch een stuk minder leuk.
Dan meld ik me bij deze aan :)
Wat rij je en waar?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
memphis schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:03:

Rondom Leiden zijn ze regelmatig bij Valkenburg bezig, bij het meer. Met elektro kan je altijd naar het strand en de duinen.

Ergens bij vliegveld Rotterdam was er altijd een clubje bezig, op het Modelbouwforum was daar altijd een groot topic.

Bedankt voor de tip.
Ik zit regio Zoetermeer, eigenlijk vrij centraal, zal even zoeken en kijken waar in Valkenburg, kom regelmatig daar inde buurt. Modelbouwforum zal ik ook even door spitten.
Ben zelf geen skatepark basher, maar meer van snelheid dan springen, en met een auto van 14-15 kilo wordt het snel een duur grapje

En als er mederijders in de omgeving zijn hoor ik dat graag ;)

[ Voor 4% gewijzigd door soheilmd op 12-03-2024 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanE007
Snuffel schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 19:02:
[...]

Dan meld ik me bij deze aan :)
Wat rij je en waar?
Top! Ah je woont ook in Assen. Ik heb van alles (beetje koopziek geweest de afgelopen tijd).

Het leukste vind ik toch wel het offroad rijden. Hiervoor heb ik: Arrma Mojave 4s, Arrma Fireteam, Reely raptor 6s, JLB Cheetah en nog veel kleiner spul van wltoys en MJX Hyper go spul.

Voor onroad heb ik een zd racing ex07 en een rlaarlo voor de speedruns.

Rijd af en toe op wat grasvelden en soms bij baggelhuizerplas.

Waar en wat rijd jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ah ja, herkenbaar dat koopzieke :P

Hier een model of... 30 staan ofzo, van schaal erg klein tot 1/8
In de range van TRX4- SCX10-III, Arrma Typhon 3S en 6S, Granite 4x4 3S, Granite 2WD, Slash, Stampede, wat Tamiya spul, aantal Raiders, noem maar op :)

Baggelhuizen is perfecte locatie. Groot grasveld en stuk zand/strand.
Dan nog Nije Hemelriek, leuk voor rondje crawlen of bashen.
Maar helaas rij ik te weinig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjanE007
Dan moeten we binnenkort dat spul weer even tot leven brengen! Ik stuur je wel even een bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-05 14:18
Onlangs heb ik een HOTA D6 Pro gekocht om daarmee 2S Lipo's te laden.

Ik krijg echter de volgende foutmelding: Too high balancer port voltage!
Zowel op CH1 als CH2.

Moet ik dit zoeken in de lader of in de lipo's? Ik heb ook nog een derde lipo die bij de auto zat, maar ook die geeft deze melding.

Het betreft een CNHL 2200mAh 7.4V 2S 30C Lipo Battery with T/Dean Plug

lipo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5THuAD9iI92-zf3FWCtHzBTXbM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Z2NGOeC2BRVHFlm0iq2WLp0.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EN-qrE1XPaJMOkbKfCypKGpCjXw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QkpGUX6gMiA30XNck2qvsQB3.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KKLZGH9Q6_gmAyby3hq9CEP_LrE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jg9yNHpZGZz5zgNYMJ5wc4Qf.jpg?f=fotoalbum_small

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ik kan mij niet voorstellen dat de rode draad de - is. En dan lijkt je er nog een pin rechts ernaast te zitten dus heb je de balancer plug er niet goed in zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Laatst online: 00:03
DeTjuk schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:16:
Onlangs heb ik een HOTA D6 Pro gekocht om daarmee 2S Lipo's te laden.

Ik krijg echter de volgende foutmelding: Too high balancer port voltage!
Zowel op CH1 als CH2.

Moet ik dit zoeken in de lader of in de lipo's? Ik heb ook nog een derde lipo die bij de auto zat, maar ook die geeft deze melding.

Het betreft een CNHL 2200mAh 7.4V 2S 30C Lipo Battery with T/Dean Plug

lipo
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Doe jezelf een plezier en koop een balanceer bordje. Dan slijt de connector van je lader niet zo en kan je dit soort fouten niet zo makkelijk maken.

Afbeeldingslocatie: https://images.amain.com/images/large/asc/asclrp42100.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-05 14:18
memphis schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:53:
Ik kan mij niet voorstellen dat de rode draad de - is. En dan lijkt je er nog een pin rechts ernaast te zitten dus heb je de balancer plug er niet goed in zitten
Je hebt helemaal gelijk. Ik vond het ook al raar dat ik een pin oversloeg. Maar andersom ging het naar mijn idee niet passen...

Maar ben blijkbaar wat te druk geweest. Heb nu nog eens goed gekeken en warempel nu krijg ik de balanskabel er wel goed in. En nu geen foutmeldingen. Gevalletje |:( 8)7

Vervolg vraag. Klopt het dat bij geen gebruik over langere tijd wordt aangeraden de lipo's te laden naar een bepaalde bewaarstand?

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
DeTjuk schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:54:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Ik vond het ook al raar dat ik een pin oversloeg. Maar andersom ging het naar mijn idee niet passen...

Maar ben blijkbaar wat te druk geweest. Heb nu nog eens goed gekeken en warempel nu krijg ik de balanskabel er wel goed in. En nu geen foutmeldingen. Gevalletje |:( 8)7

Vervolg vraag. Klopt het dat bij geen gebruik over langere tijd wordt aangeraden de lipo's te laden naar een bepaalde bewaarstand?
Ja, 3.8v per cell dacht ik, vaak hebben die laders wel een storage programma! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Danielson op 13-03-2024 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Yep, storage heet dat. Maar inweze moeten de accu's ongeveer op half niveau staan, storage zet ze iets op 50 tot 60% met de 3.8~3.85v. Als je weet dat je 10 minuten op een accu kunt rijden en je hebt maar 5 minuten gereden kan je ze zo wegleggen, ik doe dat met mijn F1 waar ik zo'n 2000mAh per heat/race rij met een 4500mAh accu.

Maar misschien is een balancerbordje een goed idee? Geeft een beetje verlenging aan de balancerkabel en he hebt een rij aan stekkers waar je bij de juiste stekker nooit verkeert kunt prikken.

[ Voor 22% gewijzigd door memphis op 13-03-2024 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Het viel me zojuist op dat van mijn Hoss bij een van de wielen de band deels is losgeraakt van de velg.
Ik kan hem terugduwen en dan lijkt hij er weer recht op te zitten.

Wat voor lijm kan ik hiervoor het beste gebruiken om dit weer vast te zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door henkNL op 13-03-2024 17:28 ]

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:25

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik heb goede ervaring met ZAP-RT PT-44 bandenlijm.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 18:47

NoFearCreations

3DPrint the world!

Aantal weken geleden een 1:12 Landrover en Hilux aangeschaft in leger kleuren. Respectievelijk een MN99 en een WPL C24. Deze beide geupgrade naar beter electronica. De Landrover heeft compleet werkende verlichting, de Hilux alleen koplamen en achterlichten.

Nou heb ik er altijd over zitten denken om eens een trailer te maken. De Hilux achter de landrover leek mij wel wat. Heel wat avonden print werk, solderen en spuiten, is dit het resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1plTFlFXd-zYILRVaRON3wz1Qs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WjbA56b7Udg5yt3VV5QMNX0N.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhjXXb5JY89M-WgNInRCCpvr5k8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UNZacLP7exHuXFiUuddP3a5Z.jpg?f=fotoalbum_medium

Trailer heeft natuurlijk ook werkende verlichting. 8) Echt crawlen kan je er niet meer, maar leuk om bij de volgende Trailhunters tour bij de start mee rond te rijden. En vond het erg leuk om te bouwen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip_eg4

flip_eg4

Cool heb je meer foto's van hoe je die geprint hebt (zelf ontworpen?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danielson
NoFearCreations schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:10:
Aantal weken geleden een 1:12 Landrover en Hilux aangeschaft in leger kleuren. Respectievelijk een MN99 en een WPL C24. Deze beide geupgrade naar beter electronica. De Landrover heeft compleet werkende verlichting, de Hilux alleen koplamen en achterlichten.

Nou heb ik er altijd over zitten denken om eens een trailer te maken. De Hilux achter de landrover leek mij wel wat. Heel wat avonden print werk, solderen en spuiten, is dit het resultaat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Trailer heeft natuurlijk ook werkende verlichting. 8) Echt crawlen kan je er niet meer, maar leuk om bij de volgende Trailhunters tour bij de start mee rond te rijden. En vond het erg leuk om te bouwen.
Hoi broertje! d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GDcOYRkFJmGxuQ1JtWSfw5GdP-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q9SyB8dtSCkbuahoMX2jXsEa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UxDIGOu3jQ58ZurMDwXHr7ak4KM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u10wJ4yGRyKgZIcGjfbBmVIo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 18:47

NoFearCreations

3DPrint the world!

flip_eg4 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:35:
Cool heb je meer foto's van hoe je die geprint hebt (zelf ontworpen?)
Helaas geen foto's gemaakt in de tussentijd. Het is een op maat gezaagde 5mm trespa plaat waar alles, op de wielen na, aan geprint is. Dus bladveren, assen, ramp, etc. Mijne telefoon maakt geen beste foto's, zal kijken of ik wat meer detail shots kan maken.
Die is iets groter dan die van mij, welk chassis is dat?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
NoFearCreations schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 21:32:
[...]

[...]

Die is iets groter dan die van mij, welk chassis is dat?
Een Traxxas TRX-4! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

memphis schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:03:

hadden we hier maar een mooie skatebaan in de buurt (waar geen kinderen skaten) :D vaak zijn ze te klein en anders zijn ze wel te druk (heb het nu over de skatebaan niet over de kinderen xD)

ik rijd omgeving Alkmaar Haarlem, kies vaak de bossen bij de duinen. keertje bij de schoorl wezen rijden je heb daar de klimduin maar dies te druk maar rechts daarvan vond ik een grote zandkuil waar we heerlijk te keer gingen met de slash

[ Voor 20% gewijzigd door Freakiebeakie op 15-03-2024 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lepeltje79
Freakiebeakie schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 21:41:
[...]

hadden we hier maar een mooie skatebaan in de buurt (waar geen kinderen skaten) :D vaak zijn ze te klein en anders zijn ze wel te druk (heb het nu over de skatebaan niet over de kinderen xD)

ik rijd omgeving Alkmaar Haarlem, kies vaak de bossen bij de duinen. keertje bij de schoorl wezen rijden je heb daar de klimduin maar dies te druk maar rechts daarvan vond ik een grote zandkuil waar we heerlijk te keer gingen met de slash
Wij rijden ook vaak in Hargen, parkeren op de grote parkeerplaats en dan naar de zandkuil. Heerlijk om volgas te bashen maar ook met mijn 3 crawlers kan ik daar heerlijk uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Voor de liefhebbers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ty2ujuU-eIJEaB3_fNtfdc_WQk4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y1AidIK5ifPHKA9gxZFb6wZj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Papa? :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oveVSbgoj3WQMJgqlSU9orFYfWM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xqBF8juhHwJiTlS2dfVRgYBs.jpg?f=fotoalbum_medium

TRX-4M. Ik zit stiekem wel te kijken naar de kit van de TRX-4. Zit toch wel erg veel in dat niet in de M-versie zit. Portal axles, diffs die je kunt (un)locken, 2 speed transmission. Alleen is ie wel een stuk groter en heb ik er eigenlijk geen plek voor. Maar toch wil ik 'm. Al ben ik hier volgens mij niet uniek met die gedachten over een nieuwe RC. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flip_eg4

flip_eg4

Nee herkenbaar, ik heb laatst ook weer 2 erbij gekocht, de losi mini LMT...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HqVjixVd_UluaSX9KfebI0UT1YQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XKJ0O72PAvyfj4bG1cdJ4NTY.jpg?f=user_large

En na het spelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQoR5fGxy9Mg3o6a9x2vbDX9tgg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ovaBeIqzBcTUd5NIkTu5fGBv.jpg?f=user_large

Video:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:12

-tom-562

Oliesjeik

Ik zit er aan te denken om een Tamiya Grasshopper te kopen (uit nostalgie :P), nu heb ik nog een WLToys 14401 staan. Zou ik die als donor kunnen gebruiken voor de ESC (WLToys heeft een gecombineerde ontvanger/ESC), stuurservo en motor?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ben een beetje aan het googlen geslagen mbt een goed perslucht busje. Welk merk is een beetje aan te raden voor een redelijke prijs?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Niet online
Slasher schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:09:
Ben een beetje aan het googlen geslagen mbt een goed perslucht busje. Welk merk is een beetje aan te raden voor een redelijke prijs?
Voor airbrush of voor reinigen? Voor reinigen onderweg heb ik gewoon een persluchtbusje van de Action. Voor airbrush en thuis reinigen gebruik ik gewoon een kleine compressor, dat gaat een stuk beter en dat heb je er snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:46

Beyond

Dussssss.......

Die busjes zijn zo leeg is mijn ervaring.

Kijk eens naar de Stanley DST 101. Vrij stil en compact.

Bij de Hornbach voor 120 euro (laagste prijs garantie (Bol - 137) - 10%)

[ Voor 10% gewijzigd door Beyond op 20-03-2024 19:46 ]

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Laatst online: 07:13
Slasher schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:09:
Voor reinigen kun je ook nog zo’n jet fan overwegen. Bijv. Kica Jet Fan 2. Denk dat ik er zo één ga kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluissie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 17:41
@Beyond momenteel goedkoper bij amazon.nl Scheelt 20 pleurie. Mooi man die dagkoersen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:46

Beyond

Dussssss.......

Sluissie schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 22:24:
@Beyond momenteel goedkoper bij amazon.nl Scheelt 20 pleurie. Mooi man die dagkoersen _/-\o_
138,99 is hij daar, lijkt mij duurder toch?

Al het goeie.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ben weer iets verder met mijn zuigertje....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ofZFFYTf1xY3ZkCT97bgC-Th4ds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vDHE6xx5hXfl9pBpsQGIjWNC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wx58xca6JchyrhaQqOTliq-Xfxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UeV8AX9yxs7MKq1QJEME6MOH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ilo5JCxvFInOq1WLTr2-jIouK3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M9gxy0Dh7eivxS3CtVToW4NK.jpg?f=fotoalbum_large

Nog niet helemaal netjes maar het begint echt wat te worden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bfJxly9nCudPvYnb2fGRTYlSWcc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RQcAW1raHmorSjx3VcCodHow.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik moest achter de knieschotten wat met netwerkkabels prutsen en had meer licht nodig. Toch handig, zo'n zaklamp op wieltjes. :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Het raceseizoen is weer begonnen, de fotocamera had er zin in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGvclvPVvQA8M032aOTdVUPHGRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I7yonelda30EuhDcNagCHP6w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1eTiUSFSY73z92pnYRUZ5tdkUv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XyW1ePPz213NBQyZ2s4Ek0ro.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UhwzJuuOFxA5Uni4RtrXmXtdwMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cx0vEXFIHNU6J7dfbCBspQhB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7mI9_z-UpiwPWy7fFi7wVOLC-sI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mLXugHQuZk7VyvKkshcXBObW.jpg?f=fotoalbum_large

Voor mij een redelijk begin. Bij een bezoekje aan Eurol (oliefabrikant) werd mij Eurol-PL aangesmeerd, een soort WD40 maar met veel betere smeereigenschappen en een sterkere oliefilm. Alle snaren lagers en assen met dit spul bewerkt en ik moet toegeven, de boel draait soepel.

MIjn 1e heat was niet de snelste maar door een zeer goede constantheid een redelijke sessie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ts2vpY6pTynfvEqQQonpAUv6fzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nu7rKt6ShSBE32Pk98mygSdM.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk na kleine aanpassingen aan de setup had ik in de halve finale als snelste een 13.9 neergezet met tog redelijk wat rondjes rond de 14.0~14.2

De nr1 van mijn heat is gewoon een snelle rijder maar zijn snelste tijd ligt bijna 1 sec van zijn gemiddelde en mijn snelste tijd maar 0.4 sec van mijn gemiddelde. Het bracht mij een 7e startplek in de halve finale en eindigde als 3e waarmee ik net aan de laatste plek in de finale bemachtigde. Helaas na een paar minuten rijdend op een 8e plek kreeg ik weer kramp in mijn rug (komt uit mijn knie) en moest ik opgeven. Veel meer had er toch niet ingezeten met een redelijke groep zeer snelle rijders en kon ik met een opgeheven hoofd naar huis.

Het was ook voor mijn pitmaat de 1e race waar we gebruik maakten van een Eartec headset.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnDVxNPGpDZdnX5cf-fp9dO2BW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u6174QZDbco5MXlVOlrrXNM2.jpg?f=fotoalbum_large

Zelf zou ik nooit zoiets gekocht hebben maar een racemaatje had de hele RC inboedel van zijn erg zieke maatje voor weinig overgenomen en had daarmee een headset over die mij werd toegeworpen voor de hulp die ik hem weer geef. Hoewel je de motor minder hoort wen je daar wel aan, het is veel relaxer praten met je pitmaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Vorig jaar had ik wat motoren van een Australiër gekregen om op te fokken. 1 nieuwe Alpha .28 moest een volledige makeover krijgen (is ergens hier in dit topic vermeld). Ik kreeg wat resultaten binnen. Uitgevoerd met een standaard Buggy, dus geen versnellingen en iets van 3.5kg zwaar.

Niet slecht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oWdVL5dD0WhsUf3PzQKtc5Aq_eg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eJnDf8MWKHKJyrzzDDCjWOog.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ben ik met een LRP32 bezig welke nog heftiger wordt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
De jongen die ik samen met een maat ondersteun met het bewerken van zijn motoren heeft gister de 1e ronde voor het NK gewonnen. De snelste man van de dag viel uit waardoor hij de koppositie kon overnemen. Samen met nog 2 anderen was het een lang gevecht en stuivertje wisselen voor de koppositie maar door een betere tankstop strategie kon hij de winst binnen halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htV0buvto-2PuvaHER9BPRE97KU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XxVn0wvJmVezwhLr0WaQTx8f.png?f=fotoalbum_large

Gaat een leuk seizoen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:12

-tom-562

Oliesjeik

memphis schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:53:
Ben weer iets verder met mijn zuigertje....

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nog niet helemaal netjes maar het begint echt wat te worden.
Wat vet. Pas je hier gewoon 'normale' 2-takt theorie op toe?

Zo te zien zit er een zuigerveer op? Dus je kan echt extreem breed gaan uitlaatpoort.
Ik ben verder niet zo thuis in dit soort nitro-motoren (wel aardig in de 2-takt theorie). Wat voor een inlaatsysteem gebruikt zo'n motortje, is dat zuigergestuurd, of membraan (of roterende inlaat? Nu lijkt mij dat aardig complex bij zo'n klein motortje :+)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
-tom-562 schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:00:
[...]

Wat vet. Pas je hier gewoon 'normale' 2-takt theorie op toe?

Zo te zien zit er een zuigerveer op? Dus je kan echt extreem breed gaan uitlaatpoort.
Ik ben verder niet zo thuis in dit soort nitro-motoren (wel aardig in de 2-takt theorie). Wat voor een inlaatsysteem gebruikt zo'n motortje, is dat zuigergestuurd, of membraan (of roterende inlaat? Nu lijkt mij dat aardig complex bij zo'n klein motortje :+)
Nee, deze motoren kennen geen zuigerveer. Ik heb nog wel een oude Graupner Grandprix motor met een zuigeveertje. Nee, zuigeveren zouden bij 48.000 rpm uit elkaar spatten.

Bij deze motoren zoeken ze een zuigermateriaal dat qua uitzetting matched met de uitzetting van de cilinderbus. Ook loopt de cilinderbus van binnen iets conisch dat met de verbrandingswarmte aan de bovenkant en met de koeling van het mengsel onderin een rechte vorm krijgt. Mijn zuiger is van een materiaal genaamd RSA-431 wat al jaren voor dit soort zuigers wordt gebruikt.
Nieuw komt de zuiger met een overmaat en dien je in te lopen wat best een aardig proces is maar ook omdat de machines nooit zo nauwkeurig iets perfect passends kunnen maken. Voor een groot deel van de inloop gebruik ik een (zelfbouw) inloopmachine waar de motor in een oliebad langzaam door een electromotor wordt aangedreven en zo de zuiger voor een groot deel gepolijst wordt naar de cilinder: YouTube: Oil bath break in LRP ZR32x
Mijn zuiger is nu redelijk passend, gaat net de bus in. Later zal ik met polijst pads de zuiger geheel op maat maken.

De groeven die je nu ziet zijn een soort van olie-groeven. Ze kunnen olie meenemen en uitsmeren en tegelijk werkt het als een soort hydraulische zuigerveer. En ja, we kunnen heel breed gaan met de uitlaat poort, de snellere motoren hebben dan ook een 3-poort uitlaat opzet en er is ook een motor met 5 uitlaatpoorten.ie hier: https://www.redrc.net/202...-21-nitro-on-road-engine/

En mijn zuigerveertje van een oude antieke motor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VO7L3zaYHKq1sB0ET1RjJzUUW-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T2IlZL20BIRdBFXY1ZhxL0gC.jpg?f=fotoalbum_large

En tunen is inderdaad standaard 2-takt technologie met enig verschil dat we de krukas als roterende inlaat gebruiken, Bij veel motoren is er een inlaatpoort bij de onderrand vd zuiger en kan je nooit de opening en sluiting onafhankelijk van elkaar bepalen, bij een roterende krukas kan je dat wel en is er veel meer mogelijk. Grootste verschil is dat onze ontsteking meer als een diesel is, geen vonk maar een gloeispiraaltje dat samen met de compressie en de ingrediënten vd brandstof een onstekingstijdstip kent en instelbaar is door de plug en compressie shims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
De volgende tandwielen bij m'n Hoss schoon geblazen. Ze zijn alleen wel erg droog.

Advies om dit wel of juist niet te voorzien van een beetje grease?

Als er stof/zand bij kan, dan kan het ook wel troep worden met grease.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SBaGSBWRYRiktuazYI5VMfDo3ss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HwRbTHmhWitUs1YVUAHq5wTe.jpg?f=fotoalbum_large

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Als het helemaal ingesloten zit kan je het smeren, is het open kan je het beter niet doen.

Nodig is het niet als je 1 metalen en 1 plastic tandwiel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:24
Al de nodige tijd ben ik op zoek naar een leuk bouwproject van iets wat 'echt' werkt en na Lego en een 3d printer zou een RC auto wel leuk zijn om op te bouwen maar merk toch dat doordat ik onbekend ben in het wereldje ik niet echt het juiste kan vinden wat ik zoek.

Ik zoek dus een zelfbouw RC auto waarbij voor mij vooral de focus ligt op het opbouwen/in elkaar zetten van de wagen en dus niet het verven of lijmen oid van een auto. Waar kan ik met bovenstaande vraag het beste naar gaan zoeken? Is dat een Tamiya kit? Of moet ik het echt in de categorie 'bouwdozen' zoeken Of is het uberhaupt niet meer zo te vinden tenzij je alles tot in detail zelf gaat samenstellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

la_fusion schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:55:
Al de nodige tijd ben ik op zoek naar een leuk bouwproject van iets wat 'echt' werkt en na Lego en een 3d printer zou een RC auto wel leuk zijn om op te bouwen maar merk toch dat doordat ik onbekend ben in het wereldje ik niet echt het juiste kan vinden wat ik zoek.

Ik zoek dus een zelfbouw RC auto waarbij voor mij vooral de focus ligt op het opbouwen/in elkaar zetten van de wagen en dus niet het verven of lijmen oid van een auto. Waar kan ik met bovenstaande vraag het beste naar gaan zoeken? Is dat een Tamiya kit? Of moet ik het echt in de categorie 'bouwdozen' zoeken Of is het uberhaupt niet meer zo te vinden tenzij je alles tot in detail zelf gaat samenstellen?
Je hebt een 3D printer?

Ik zou zeggen: kijk eens op deze site, en slinger je 3D printer maar weer aan.
Erg leuke auto's om te printen, te bouwen en te rijden, heb er al diverse van gemaakt.

Verder is een Tamiya kit leuk om te bouwen en te leren hoe zoiets in elkaar zit. Iets uitgebreider en duurder een TRX 4 kit, en kijk ook eens bij de kits van CrossRC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er zijn ook 'self assembly' kits van andere merken (Reely in ieder geval), maar Tamiya heeft vrijwel elk model wel in pre-assembled en losse kits.

https://www.eurorc.com/category/310/kit-cars
Deze heeft ze als aparte categorie, geen idee of andere webshops dat ook hebben.

Maar wil je echt leuk doen, bouw je hele eigen 3D printed RC wagen :)
https://www.darkdragonwing.com/creations/
Hij maakt al tijd (veelal indoor drift/cosmetisch/gimmick) 3D printed auto's, maar er zijn diverse sites te vinden waar ze complete RC wagens hebben (van basis 100% print to semi-print en veel losse onderdelen als schroefjes/as/bearings)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
3D printen is leuk maar het wordt geen serieus ding.
Er is een Facebook groep Club Race Hero Racers waar ze pancars (vlakke baan 2wd auto's) 3D printen en als een community ook overal en door iedereen verbeteringen aanbrengen.

Wil je echt bouwen met serieus techniek dan ja, Tamiya is dan het meest betaalbare (tot heel duur) in uiteenlopende kits.

Wil je echte racetechniek kom je uit bij wedstrijdmerken zoals Serpent, Xray, ARC, Capricorn, Shumacher, 3Racing MugenSeiki, Fenix Racing, Infinity en veel meer. Een Merk zoals Awesomatix heeft aparte dempers om al het gewicht laag bij de grond te houden zoals ook het merk Iris: https://www.redrc.net/202...-rotational-shock-system/
Alleen zal je niet goedkoop uit zijn met dit soort modellen maar het zijn wel volwaardige race auto's met alle afsteltechnieken die je ook in de echte racerij tegen komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

memphis schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:56:
3D printen is leuk maar het wordt geen serieus ding.
....
_O- _O-
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-05 15:59
Probleem met een Team Corally Radix 4. Bij het aanzetten maakt de motor 2 keer kort geluid en knippert de LED op de ESC (Torox-135) 2 keer groen en daarna knippert hij onafgebroken rood.

De auto reageert nergens op. We hebben meerdere accu's geprobeerd.

https://youtu.be/GcDfLwuK5RA voor beeld en geluid.

De handleiding geeft niet aan wat dit betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:24
Snuffel schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:12:
[...]

Je hebt een 3D printer?

Ik zou zeggen: kijk eens op deze site, en slinger je 3D printer maar weer aan.
Erg leuke auto's om te printen, te bouwen en te rijden, heb er al diverse van gemaakt.

Verder is een Tamiya kit leuk om te bouwen en te leren hoe zoiets in elkaar zit. Iets uitgebreider en duurder een TRX 4 kit, en kijk ook eens bij de kits van CrossRC.
3d printer is inmiddels verkocht omdat ik 'm niet meer gebruikte :+ Bedankt voor de tips, ga er eens induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lepeltje79
Gadgeteer schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 14:49:
Probleem met een Team Corally Radix 4. Bij het aanzetten maakt de motor 2 keer kort geluid en knippert de LED op de ESC (Torox-135) 2 keer groen en daarna knippert hij onafgebroken rood.

De auto reageert nergens op. We hebben meerdere accu's geprobeerd.

https://youtu.be/GcDfLwuK5RA voor beeld en geluid.

De handleiding geeft niet aan wat dit betekent.
Probeer het eens via deze link...

https://manuals.plus/nl/c...35-manual#troubleshooting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flip_eg4

flip_eg4

Ik zou als je zoiets zoekt, het zoeken in de richting van een crawler of monster truck. 2 assen en een transmissie de rest zelf ontwerpen m.b.v. een 3d printer, materialen uit de bouwmarkt en wat losse onderdelen uit de rc winkel (endlinks, shocks). Kan bij behoefte wel wat posten wat ik allemaal gemaakt hebt

[ Voor 3% gewijzigd door flip_eg4 op 08-05-2024 13:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:46
Ook maar eens hier posten.. vroeger als kleine jongen veel RC spul gehad, maar dat was voornamelijk Nikko en Tamiya spul wat na 10 minuten alle batterijen wel op had gebruikt, jaren 90..
Nu inmiddels overgestapt op iets moderner: twee Kyosho Mini-z’s: de buggy en McLaren. Leuk spul, maar heb toch niet echt de plek ervoor en eigenlijk staan ze nu voornamelijk gewoon te staan, en denk dat ik die uiteindelijk maar weg ga doen.
Ook een Traxxas Slash BL-2S, das wel erg fun om gewoon wat mee te klooien in de tuin en op bouwplaatsen e.d. als rookie.
Maar wat ik standaard altijd wel in de auto heb zijn de twee TRX-4M’s, de Bronco+trailer en F150 High Trail. Dat offroad/crawling vind ik toch wel het leukste momenteel, vooral omdat je het vrijwel overal kan doen natuurlijk. De nieuwe 4MT minimonstertruck staat ook al in preorder, hopelijk met een maandje binnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7rI5Le--Gj9KQKku2N3J3q5M1T8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EWqXhm7w3G2OpS56Xev39Jh1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Tommy-D op 08-05-2024 10:54 . Reden: Plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:49
Vorig jaar eigenlijk vergeten dat ik een RC wagen had. Beetje druk geweest. Dit jaar wel van plan om hem weer mee naar buiten te nemen. Nog steeds eens kijken of er een leuke plek te vinden is om wat rond te rijden en wat off road te doen. Voor het strand was het grote model wel handig geweest, maar het is niet anders. Moet je toch ook ergens laten.

Als ik over mijn jeugd denk, dan moet er ergens nog een witte kleine RC zijn (elektrisch) en een hovercraft van Tyco (Typhoon) waarschijnlijk. :+ Die laatste zou ik wel terug willen hebben. Super leuk ding. Vrienden hadden zo'n Scorcher en die controller ging ook op mijn hover craft. Dat is twee sticks die je naar voren en achter kon gebruiken. Die van mij had 1 voor en achter en 1 links en rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:46
Die Typhoon kan ik me wel herinneren, jongen verderop had er eentje. Voor die tijd was dat echt geweldig, nog nooit zoiets gezien :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flip_eg4

flip_eg4

Kwam er laatst achter dat er een laptimer app is voor op android (LapTrax), ideaal voor op mijn baan >:) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Leuke achtertuin! Wanneer mogen we langs komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Met meerdere auto's wordt dat een backyard banger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Ik snap dat hier je doelgroep zit, en dus potentiële kopers. Maar regels zijn regels, en we doen niet aan verkoop via het forum. Daar hebben we Vraag en aanbod voor.

[ Voor 94% gewijzigd door _ferry_ op 09-05-2024 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Oke, was ik niet van op de hoogte. Ik zal ze daar zetten. Niet echt een categorie voor helaas.

[ Voor 25% gewijzigd door Freakiebeakie op 09-05-2024 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warlock
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 20:29
Freakiebeakie schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 14:58:
Oke, was ik niet van op de hoogte. Ik zal ze daar zetten. Niet echt een categorie voor helaas.
Je hebt altijd nog het vraag en aanbod forum:

Vraag & Aanbod overig

Zondag maar weer eens naar de Soesterduinen om een stukje te rijden, dat blijft echt een fantastische plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Ja niet echt een duidelijke categorie, heb mijn auto's inmiddels op Marktplaats gezet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orky Rulez
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-05 01:26
zou een RC auto wel leuk zijn om op te bouwen
Het is erg low end maar ik heb me prima geamuseerd met mijn WPLRC. Metal parts kit nemen en dat is best capabel en, belangrijk, upgradebaar.

Bedenk wel dat je best nog een degelijke batterijlader gaat willen, evt extra batterijen en dat je alsnog de deur opent naar een stevige money sink hobby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Hobby mag geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Nu weet ik geen reet van 3d-printen, dus vraag me wel iets af hierover. Vriend van me had een Arrma Infraction en heeft hiervoor inner fenders e.d. laten 3d-printen. Zag er super netjes uit, maar bij de eerste aanraking met een stoeprand versplinterde de helft al (auto zelf had geen schade verder). Na één lichte streetbash-sessie was ongeveer driekwart naar de klote. :+

Kun je ook dingen printen die een lichte bash-sessie kunnen overleven? Misschien een zachtere plasticsoort oid? Als je iedere bash-sessie alles opnieuw moet printen is de lol er snel af tenslotte.

Deze gast doet vrij veel met 3d-printen met RC trouwens, leuk om te volgen:
https://www.youtube.com/@Project-Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Iemand hier ervaring met RC Tanks trouwens? Ik zit met een schuin oog te kijken naar een Torro Pro-edition. Die zijn best wat duurder dan Heng Long, en vraag me af of het prijsverschil gerechtvaardigd is. Tamiya valt voor mij af, zie mezelf zo'n tank niet verven/schilderen (het bouwen lijkt me wel leuk) en ik vind dat ie moet kunnen schieten. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
OK, dat was best een aardige demonstratie wat wij aan motoren modificeren. Hier vanaf pole vertrekt Jesse die met een door ons gemodificeerde motor rijdt.

YouTube: 2. NK BC10 & BC08 2024 // Sunday – Qualification 1-3 & Finals // Rea... (vanaf 5:58:00)

Volg de witte auto met een blauwe streep over de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Gaius schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:20:
[...]

Nu weet ik geen reet van 3d-printen, dus vraag me wel iets af hierover. Vriend van me had een Arrma Infraction en heeft hiervoor inner fenders e.d. laten 3d-printen. Zag er super netjes uit, maar bij de eerste aanraking met een stoeprand versplinterde de helft al (auto zelf had geen schade verder). Na één lichte streetbash-sessie was ongeveer driekwart naar de klote. :+

Kun je ook dingen printen die een lichte bash-sessie kunnen overleven? Misschien een zachtere plasticsoort oid? Als je iedere bash-sessie alles opnieuw moet printen is de lol er snel af tenslotte.

Ligt een beetje aan het materiaal waarmee je print. PLA breekt sneller dan bijv Nylon of ABS.
3D Printen voor cruciale parts wanneer je gaat bashen met je auto: misschien niet de beste optie.
Maar voor crawlers, drifters, mini-z en andere doeleinden is 3D printen een zeer mooie toevoeging voor RC rijden. Of vliegen. Of varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:02

Harrie

NederVlaming

Gaius schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:20:
[...]

Klinkt alsof het geprint werd met PLA materiaal. Dat is een veel gebruikt materiaal om te printen, maar vrij bros.
Voor dingen die een impact moeten kunnen weerstaan, zou een materiaal als TPU waarschijnlijk veel beter zijn; maar veel moeilijker om mee te printen omdat het flexibeler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Mwah, TPU printen valt heel erg mee hoor.
Kwestie van niet te snel willen en juiste temperatuur en je bent een heel eind.
Met de juiste zachtheid van TPU kan je ook banden printen, werkt perfect

Pagina: 1 ... 36 ... 42 Laatste