Heb het gezien ja, jammer maar helaas.sjirafje schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:28:
[...]
Die is er mee gestopt. Het restant staat op marktplaats.
Zijn ook anderen die zulke kappen maken.
Heb het gezien ja, jammer maar helaas.sjirafje schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:28:
[...]
Die is er mee gestopt. Het restant staat op marktplaats.
[ Voor 8% gewijzigd door X-Kiwi op 14-02-2024 11:25 ]
Kiwi !
Als de accu's in storage mode staan, zou je normaal vrij ver moeten geraken met gewoon laden. Vanuit storage mode zou je na 20 minuten wel aan het rijden moeten zijn. Mogelijk zijn je cellen dan niet perfect gebalanceerd, maar dat kost je eigenlijk alleen een klein beetje capaciteit en dus rijtijd. Enkel een issue als je in wedstrijden het uiterste uit je wagen wil halen, maar dat zou je plannen.X-Kiwi schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:22:
Hoe gebruiken jullie nou in de praktijk de lipo accu's? Misschien beetje een rant...
Ik heb twee RC wagens en twee lipo's. Ik gebruik ze soms iedere week, maar ook soms maanden lang niet.
Spontaan ze gebruiken is er niet bij, want de accu's staan in storage. De (goede €160 Team Orion) lader kan maar één accu tegelijk laden. Laden doe je in langzamere balance mode, want snelladen is slechter. Dus na 3 a 4 uur heb ik beide accu's klaar om te rijden. Dan hoeft het al niet meer.
En na het rijden, hoor je ze of snel weer te gebruiken - of in storage mode te zetten. Aangezien ik niet precies weet wanneer ik daar weer zin in heb, blijven ze dus leeg of vol in hun bewaartas liggen. Na een paar maanden wil ik ze weer gebruiken en...opgebold.
Dit bovenstaande herhaalt zich steeds, waardoor ik ieder jaar 2x ga rijden (ivm lange opstarttijd met eerst laden) en ieder jaar 2 nieuwe lipo's moet kopen.
[ter info, ik heb nu twee LaTraxx Tetons, dus redelijk basic. Maar ik wissel ook wel, dus hiervoor had ik bijvoorbeeld een Traxxas Bandit VXL en een Arrma Typhon 3S]
Langzamere balance mode? Balance mode zou geen uren meer moeten duren, als je met dezelfde instelling laadt en het veel langer duurt betekent het dat je cellen ver van gelijk zijn.X-Kiwi schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:22:
Spontaan ze gebruiken is er niet bij, want de accu's staan in storage. De (goede €160 Team Orion) lader kan maar één accu tegelijk laden. Laden doe je in langzamere balance mode, want snelladen is slechter. Dus na 3 a 4 uur heb ik beide accu's klaar om te rijden. Dan hoeft het al niet meer.
ik laad mijn lipos na het rijden altijd naar storage niveau omdat mijn batterijen soms echt maanden niks liggen te doen. ik gebruik een traxxas lader die er 2 tegelijk kan laden en dat duurt een half uurtje ongeveer.X-Kiwi schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:22:
Hoe gebruiken jullie nou in de praktijk de lipo accu's? Misschien beetje een rant...
Ik heb twee RC wagens en twee lipo's. Ik gebruik ze soms iedere week, maar ook soms maanden lang niet.
En na het rijden, hoor je ze of snel weer te gebruiken - of in storage mode te zetten. Aangezien ik niet precies weet wanneer ik daar weer zin in heb, blijven ze dus leeg of vol in hun bewaartas liggen. Na een paar maanden wil ik ze weer gebruiken en...opgebold.
Dit bovenstaande herhaalt zich steeds, waardoor ik ieder jaar 2x ga rijden (ivm lange opstarttijd met eerst laden) en ieder jaar 2 nieuwe lipo's moet kopen.
[ter info, ik heb nu twee LaTraxx Tetons, dus redelijk basic. Maar ik wissel ook wel, dus hiervoor had ik bijvoorbeeld een Traxxas Bandit VXL en een Arrma Typhon 3S]
YO! fucknuts! It's Probing time!
Bier, Whiskey en Metal!!
[ Voor 40% gewijzigd door Goofyduck384 op 17-02-2024 19:45 ]
Hoe weet ik of de connector van de accu’s xt90 of xt60 zijn? Zien er hetzelfde uit geloof ik…memphis schreef op zondag 18 februari 2024 @ 00:00:
Je zult denk ik nog zoiets nodig hebben, xt60 is vaker gebruikt.
https://www.toprc.nl/verl...3tSwyJEAQYBCABEgJpZPD_BwE
Je kunt de maten van deze stekkers makkelijk even opzoeken en vergelijken met wat je hebt.
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Meestal staat het op de connector welk type het is, maar omdat hier het artikelnummer van Conrad zichtbaar was weet ik het zeker: het is XT90: https://www.conrad.com/en...oftcase-xt90-1344144.htmlGoofyduck384 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 09:16:
[...]
Hoe weet ik of de connector van de accu’s xt90 of xt60 zijn? Zien er hetzelfde uit geloof ik…
En in mijn lader moet een connector Traxxas male toch?
Dus als ik dan een verloopstekker nodig heb, klopt het dan dat ik aan de ene zijde een Traxxas male nodig heb, en aan de andere kant een xt60 of xt90 female?
Dat is dan toch precies andersom als degene die jij hier boven noemt?
Ja klopt, deze is het inderdaad.. (dat artikelnummer opzoeken had ik zelf ook kunnen bedenken_Eend_ schreef op zondag 18 februari 2024 @ 09:38:
Meestal staat het op de connector welk type het is, maar omdat hier het artikelnummer van Conrad zichtbaar was weet ik het zeker: het is XT90: https://www.conrad.com/en...oftcase-xt90-1344144.html
Goofyduck384 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 09:59:
[...]
Ja klopt, deze is het inderdaad.. (dat artikelnummer opzoeken had ik zelf ook kunnen bedenken![]()
)
Zou ik deze dus moeten hebben?
https://www.toprc.nl/verl...axxas-vrouw-xt90-man.html
Op zich kon ik die tip wel beamen. Ik had vorige week de 3S 4200 120C batterijen van Zee getipt gekregen, omdat die de juiste lengte hebben voor mijn mjx 14210: https://www.amazon.de/dp/B0B1Q1Z67C. Kosten nu weer 75 euro voor 2 stuks, en tot dit weekend ging er nog 15% af.memphis schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:44:
De ZEEE worden goed aangeprezen door bashers. Kijk ook eens even bij Gens ACE die ook een budget line kent als ook Corally.
[ Voor 8% gewijzigd door OMX2000 op 19-02-2024 14:31 ]
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik heb goede ervaring met China hobby line.Danielson schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:42:
Iemand nog tips voor een goede betaalbare 3S LiPO rond de 4000/5000Mah?Ik zie ook op b.v. Amazon de wereld aan LiPO's nu, maar wat zijn goede?
Ik ben er al even uit...
Iedereen heeft recht op mijn mening
CNHL is prima inderdaad. Ik heb was 6Sjes, prima spul. Het is vaak wel de moeite waard om even te wachten op een sale. En je moet even geduld hebben met verzendenworrel schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:36:
[...]
Ik heb goede ervaring met China hobby line.
Heb ze van 2s t/m 6s in gebruik. Voor bashen en Speedrunnen
Ook hebben ze regelmatig korting acties.
https://chinahobbyline.com/
“Creativity is a highfalutin word for the work I have to do between now and Tuesday.”
Bedankt voor je reactiememphis schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 23:01:
Je moet ook de balancekabel van het bordje aansluiten op de lader, als het goed is heb je er ook een 7-polig kabeltje erbij gekregen.
Naar qua aansluiting heb je niet een PH stekker op dat bordje maar ik zie dat je daarvoor een verloopje hebt.
“Creativity is a highfalutin word for the work I have to do between now and Tuesday.”
In principe kan je perfect laden via je balanskabel (die heeft gewoon een dunne draad op de uiteinden en op elk tussenpunt van je serieschakeling van cellen). De dunne kabel beperkt het laadvermogen uiteraard, maar voor die kleine accu's is dat geen probleem.Cooldevice schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:37:
[...]
Het verloop stekkertje past helaas niet op de PH2.0 aansluiting, maar gezien de originele usb-lader laadt via de balancekabel zal dit nu ook lukken met het 7-polig kabeltje en het all-in-one laadbordje.
Nee, zo werkt dat niet bij deze laders, de balancepoort staat los van de laadpoort.Cooldevice schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:37:
Het verloop stekkertje past helaas niet op de PH2.0 aansluiting, maar gezien de originele usb-lader laadt via de balancekabel zal dit nu ook lukken met het 7-polig kabeltje en het all-in-one laadbordje.
[ Voor 35% gewijzigd door memphis op 01-03-2024 11:31 ]
Uiteraard niet onbelangrijk, Offroad...WEBGAMING schreef op maandag 11 maart 2024 @ 02:08:
Geen idee, maar misschien handig om te melden of het on of offroad is.
Ik ben ook op zoek, ook in regio zuid-holland, weliswaar niet 1:5 (meer 1:8-1:12), maar eigenlijk vind ik geen lekker plek.
Life is too short to drive boring cars
Bouwplaatsen en industrieterreinen vind ik met 1:10 altijd wel leuk. Hopen zand, stukken kale grond.SirLct schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:40:
[...]
Ik ben ook op zoek, ook in regio zuid-holland, weliswaar niet 1:5 (meer 1:8-1:12), maar eigenlijk vind ik geen lekker plek.
Dan meld ik me bij deze aanArjanE007 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:07:
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar mederijders rondom Assen. Een tijdje geleden waren er veel fora, die ook veel gebruikt werden. Het lijkt wel of dat een stuk minder geworden is. Weet iemand van jullie hoe ik het beste mederijders kan vinden? In mij eentje is het toch een stuk minder leuk.
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Bedankt voor de tip.memphis schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:03:
Zuid holland is redelijk groot. Welke regio?
Rondom Leiden zijn ze regelmatig bij Valkenburg bezig, bij het meer. Met elektro kan je altijd naar het strand en de duinen.
Ergens bij vliegveld Rotterdam was er altijd een clubje bezig, op het Modelbouwforum was daar altijd een groot topic.
En wat dacht je van een openbare skatebaan?
[ Voor 4% gewijzigd door soheilmd op 12-03-2024 19:03 ]
Top! Ah je woont ook in Assen. Ik heb van alles (beetje koopziek geweest de afgelopen tijd).Snuffel schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 19:02:
[...]
Dan meld ik me bij deze aan
Wat rij je en waar?
lipo | ||
![]() | ![]() | ![]() |
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Doe jezelf een plezier en koop een balanceer bordje. Dan slijt de connector van je lader niet zo en kan je dit soort fouten niet zo makkelijk maken.DeTjuk schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:16:
Onlangs heb ik een HOTA D6 Pro gekocht om daarmee 2S Lipo's te laden.
Ik krijg echter de volgende foutmelding: Too high balancer port voltage!
Zowel op CH1 als CH2.
Moet ik dit zoeken in de lader of in de lipo's? Ik heb ook nog een derde lipo die bij de auto zat, maar ook die geeft deze melding.
Het betreft een CNHL 2200mAh 7.4V 2S 30C Lipo Battery with T/Dean Plug
lipo [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Je hebt helemaal gelijk. Ik vond het ook al raar dat ik een pin oversloeg. Maar andersom ging het naar mijn idee niet passen...memphis schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:53:
Ik kan mij niet voorstellen dat de rode draad de - is. En dan lijkt je er nog een pin rechts ernaast te zitten dus heb je de balancer plug er niet goed in zitten
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Ja, 3.8v per cell dacht ik, vaak hebben die laders wel een storage programma!DeTjuk schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:54:
[...]
Je hebt helemaal gelijk. Ik vond het ook al raar dat ik een pin oversloeg. Maar andersom ging het naar mijn idee niet passen...
Maar ben blijkbaar wat te druk geweest. Heb nu nog eens goed gekeken en warempel nu krijg ik de balanskabel er wel goed in. En nu geen foutmeldingen. Gevalletje![]()
![]()
Vervolg vraag. Klopt het dat bij geen gebruik over langere tijd wordt aangeraden de lipo's te laden naar een bepaalde bewaarstand?
[ Voor 4% gewijzigd door Danielson op 13-03-2024 11:58 ]
[ Voor 22% gewijzigd door memphis op 13-03-2024 12:10 ]
[ Voor 5% gewijzigd door henkNL op 13-03-2024 17:28 ]
EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
---RAWE CEEK!!!---
Hoi broertje!NoFearCreations schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:10:
Aantal weken geleden een 1:12 Landrover en Hilux aangeschaft in leger kleuren. Respectievelijk een MN99 en een WPL C24. Deze beide geupgrade naar beter electronica. De Landrover heeft compleet werkende verlichting, de Hilux alleen koplamen en achterlichten.
Nou heb ik er altijd over zitten denken om eens een trailer te maken. De Hilux achter de landrover leek mij wel wat. Heel wat avonden print werk, solderen en spuiten, is dit het resultaat.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Trailer heeft natuurlijk ook werkende verlichting.Echt crawlen kan je er niet meer, maar leuk om bij de volgende Trailhunters tour bij de start mee rond te rijden. En vond het erg leuk om te bouwen.
Helaas geen foto's gemaakt in de tussentijd. Het is een op maat gezaagde 5mm trespa plaat waar alles, op de wielen na, aan geprint is. Dus bladveren, assen, ramp, etc. Mijne telefoon maakt geen beste foto's, zal kijken of ik wat meer detail shots kan maken.flip_eg4 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:35:
Cool heb je meer foto's van hoe je die geprint hebt (zelf ontworpen?)
Die is iets groter dan die van mij, welk chassis is dat?
---RAWE CEEK!!!---
Een Traxxas TRX-4!NoFearCreations schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 21:32:
[...]
[...]
Die is iets groter dan die van mij, welk chassis is dat?
hadden we hier maar een mooie skatebaan in de buurt (waar geen kinderen skaten)memphis schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:03:
Zuid holland is redelijk groot. Welke regio?
Rondom Leiden zijn ze regelmatig bij Valkenburg bezig, bij het meer. Met elektro kan je altijd naar het strand en de duinen.
Ergens bij vliegveld Rotterdam was er altijd een clubje bezig, op het Modelbouwforum was daar altijd een groot topic.
En wat dacht je van een openbare skatebaan?
[ Voor 20% gewijzigd door Freakiebeakie op 15-03-2024 21:46 ]
Wij rijden ook vaak in Hargen, parkeren op de grote parkeerplaats en dan naar de zandkuil. Heerlijk om volgas te bashen maar ook met mijn 3 crawlers kan ik daar heerlijk uit de voeten.Freakiebeakie schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 21:41:
[...]
hadden we hier maar een mooie skatebaan in de buurt (waar geen kinderen skaten)vaak zijn ze te klein en anders zijn ze wel te druk (heb het nu over de skatebaan niet over de kinderen xD)
ik rijd omgeving Alkmaar Haarlem, kies vaak de bossen bij de duinen. keertje bij de schoorl wezen rijden je heb daar de klimduin maar dies te druk maar rechts daarvan vond ik een grote zandkuil waar we heerlijk te keer gingen met de slash
Papa?
Vaak bu'j te bang!
Elect a clown, expect a circus.
Voor airbrush of voor reinigen? Voor reinigen onderweg heb ik gewoon een persluchtbusje van de Action. Voor airbrush en thuis reinigen gebruik ik gewoon een kleine compressor, dat gaat een stuk beter en dat heb je er snel uit.Slasher schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:09:
Ben een beetje aan het googlen geslagen mbt een goed perslucht busje. Welk merk is een beetje aan te raden voor een redelijke prijs?
[ Voor 10% gewijzigd door Beyond op 20-03-2024 19:46 ]
Al het goeie.......
Voor reinigen kun je ook nog zo’n jet fan overwegen. Bijv. Kica Jet Fan 2. Denk dat ik er zo één ga kopen.Slasher schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:09:
Ben een beetje aan het googlen geslagen mbt een goed perslucht busje. Welk merk is een beetje aan te raden voor een redelijke prijs?
138,99 is hij daar, lijkt mij duurder toch?Sluissie schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 22:24:
@Beyond momenteel goedkoper bij amazon.nl Scheelt 20 pleurie. Mooi man die dagkoersen
Al het goeie.......
Wat vet. Pas je hier gewoon 'normale' 2-takt theorie op toe?memphis schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:53:
Ben weer iets verder met mijn zuigertje....
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nog niet helemaal netjes maar het begint echt wat te worden.
Vaak bu'j te bang!
Nee, deze motoren kennen geen zuigerveer. Ik heb nog wel een oude Graupner Grandprix motor met een zuigeveertje. Nee, zuigeveren zouden bij 48.000 rpm uit elkaar spatten.-tom-562 schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:00:
[...]
Wat vet. Pas je hier gewoon 'normale' 2-takt theorie op toe?
Zo te zien zit er een zuigerveer op? Dus je kan echt extreem breed gaan uitlaatpoort.
Ik ben verder niet zo thuis in dit soort nitro-motoren (wel aardig in de 2-takt theorie). Wat voor een inlaatsysteem gebruikt zo'n motortje, is dat zuigergestuurd, of membraan (of roterende inlaat? Nu lijkt mij dat aardig complex bij zo'n klein motortje)
EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh
Je hebt een 3D printer?la_fusion schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:55:
Al de nodige tijd ben ik op zoek naar een leuk bouwproject van iets wat 'echt' werkt en na Lego en een 3d printer zou een RC auto wel leuk zijn om op te bouwen maar merk toch dat doordat ik onbekend ben in het wereldje ik niet echt het juiste kan vinden wat ik zoek.
Ik zoek dus een zelfbouw RC auto waarbij voor mij vooral de focus ligt op het opbouwen/in elkaar zetten van de wagen en dus niet het verven of lijmen oid van een auto. Waar kan ik met bovenstaande vraag het beste naar gaan zoeken? Is dat een Tamiya kit? Of moet ik het echt in de categorie 'bouwdozen' zoeken Of is het uberhaupt niet meer zo te vinden tenzij je alles tot in detail zelf gaat samenstellen?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
memphis schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:56:
3D printen is leuk maar het wordt geen serieus ding.
....
3d printer is inmiddels verkocht omdat ik 'm niet meer gebruikteSnuffel schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:12:
[...]
Je hebt een 3D printer?
Ik zou zeggen: kijk eens op deze site, en slinger je 3D printer maar weer aan.
Erg leuke auto's om te printen, te bouwen en te rijden, heb er al diverse van gemaakt.
Verder is een Tamiya kit leuk om te bouwen en te leren hoe zoiets in elkaar zit. Iets uitgebreider en duurder een TRX 4 kit, en kijk ook eens bij de kits van CrossRC.
Probeer het eens via deze link...Gadgeteer schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 14:49:
Probleem met een Team Corally Radix 4. Bij het aanzetten maakt de motor 2 keer kort geluid en knippert de LED op de ESC (Torox-135) 2 keer groen en daarna knippert hij onafgebroken rood.
De auto reageert nergens op. We hebben meerdere accu's geprobeerd.
https://youtu.be/GcDfLwuK5RA voor beeld en geluid.
De handleiding geeft niet aan wat dit betekent.
Ik zou als je zoiets zoekt, het zoeken in de richting van een crawler of monster truck. 2 assen en een transmissie de rest zelf ontwerpen m.b.v. een 3d printer, materialen uit de bouwmarkt en wat losse onderdelen uit de rc winkel (endlinks, shocks). Kan bij behoefte wel wat posten wat ik allemaal gemaakt hebtla_fusion schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:55:
Al de nodige tijd ben ik op zoek naar een leuk bouwproject van iets wat 'echt' werkt en na Lego en een 3d printer zou een RC auto wel leuk zijn om op te bouwen maar merk toch dat doordat ik onbekend ben in het wereldje ik niet echt het juiste kan vinden wat ik zoek.
Ik zoek dus een zelfbouw RC auto waarbij voor mij vooral de focus ligt op het opbouwen/in elkaar zetten van de wagen en dus niet het verven of lijmen oid van een auto. Waar kan ik met bovenstaande vraag het beste naar gaan zoeken? Is dat een Tamiya kit? Of moet ik het echt in de categorie 'bouwdozen' zoeken Of is het uberhaupt niet meer zo te vinden tenzij je alles tot in detail zelf gaat samenstellen?
[ Voor 3% gewijzigd door flip_eg4 op 08-05-2024 13:50 ]
[ Voor 24% gewijzigd door Tommy-D op 08-05-2024 10:54 . Reden: Plaatje ]
[ Voor 94% gewijzigd door _ferry_ op 09-05-2024 14:46 ]
[ Voor 25% gewijzigd door Freakiebeakie op 09-05-2024 15:04 ]
Je hebt altijd nog het vraag en aanbod forum:Freakiebeakie schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 14:58:
Oke, was ik niet van op de hoogte. Ik zal ze daar zetten. Niet echt een categorie voor helaas.
Het is erg low end maar ik heb me prima geamuseerd met mijn WPLRC. Metal parts kit nemen en dat is best capabel en, belangrijk, upgradebaar.la_fusion schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:55:
zou een RC auto wel leuk zijn om op te bouwen
Nu weet ik geen reet van 3d-printen, dus vraag me wel iets af hierover. Vriend van me had een Arrma Infraction en heeft hiervoor inner fenders e.d. laten 3d-printen. Zag er super netjes uit, maar bij de eerste aanraking met een stoeprand versplinterde de helft al (auto zelf had geen schade verder). Na één lichte streetbash-sessie was ongeveer driekwart naar de klote.
Ligt een beetje aan het materiaal waarmee je print. PLA breekt sneller dan bijv Nylon of ABS.Gaius schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:20:
[...]
Nu weet ik geen reet van 3d-printen, dus vraag me wel iets af hierover. Vriend van me had een Arrma Infraction en heeft hiervoor inner fenders e.d. laten 3d-printen. Zag er super netjes uit, maar bij de eerste aanraking met een stoeprand versplinterde de helft al (auto zelf had geen schade verder). Na één lichte streetbash-sessie was ongeveer driekwart naar de klote.![]()
Kun je ook dingen printen die een lichte bash-sessie kunnen overleven? Misschien een zachtere plasticsoort oid? Als je iedere bash-sessie alles opnieuw moet printen is de lol er snel af tenslotte.
Deze gast doet vrij veel met 3d-printen met RC trouwens, leuk om te volgen:
https://www.youtube.com/@Project-Air
Klinkt alsof het geprint werd met PLA materiaal. Dat is een veel gebruikt materiaal om te printen, maar vrij bros.Gaius schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:20:
[...]
Nu weet ik geen reet van 3d-printen, dus vraag me wel iets af hierover. Vriend van me had een Arrma Infraction en heeft hiervoor inner fenders e.d. laten 3d-printen. Zag er super netjes uit, maar bij de eerste aanraking met een stoeprand versplinterde de helft al (auto zelf had geen schade verder). Na één lichte streetbash-sessie was ongeveer driekwart naar de klote.![]()
Kun je ook dingen printen die een lichte bash-sessie kunnen overleven? Misschien een zachtere plasticsoort oid? Als je iedere bash-sessie alles opnieuw moet printen is de lol er snel af tenslotte.
Deze gast doet vrij veel met 3d-printen met RC trouwens, leuk om te volgen:
https://www.youtube.com/@Project-Air
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq