Het grote RC cars topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 35 ... 45 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:16
memphis schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 19:29:
[...]

Ik neem aan op 220v
Meest goedkope en simpel in bediening maar heeft beperkingen zoals geen storage mode.
https://www.conrad.nl/nl/...po-lihv-nimh-2108329.html

Een redelijke alleskunner, ook op 220v en redelijk in specs en mogelijkheden.
https://www.conrad.nl/nl/...mh-nicd-lood-2108366.html
(Ik heb de S60 op mijn bureau)

Ongeveer gelijk aan de S65 maar kan ook 1 cell accu's laden en gaat tot 10A (bij 2S)
https://www.conrad.nl/nl/...lood-calcium-1484096.html

Nog zo 1, maar dan 8A max
https://www.conrad.nl/nl/...mh-nicd-lood-2108367.html
Thanks, ik zat zelf op Amazon te kijken, maar dan krijg je of best dure, of allerlei zaken met Chinese namen (waarvan ik totaal niet kan inschatten of het wat is). Jouw advies kan ik volgens mij wel vertrouwen.

Ik heb overigens Tamiya PS-40 besteld. Knalroze, translucent verf. Alleen twijfel ik nu over dat translucent. Beter zwart, wit of zilver daarachter? Met zwart lijkt het me paars worden, wit juist weer wat babyroze. Maar zou zilver een metallic effect geven??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:37

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Dat soort verf moet je niets anders dab wit achter spuiten, Alles wat je er achter spuit zal duidelijk zichtbaar zijn en het lelijk maken alleen wit als dekkende kleur zal de verf tot zijn recht laten komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uozX9mXKFlAQ-M6pgvAdXljAEOU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WEKzKbdi2avxxIr6vqHGrRU9.jpg?f=user_large

[ Voor 58% gewijzigd door memphis op 29-12-2023 21:24 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
memphis schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 21:20:
Dat soort verf moet je niets anders dab wit achter spuiten, Alles wat je er achter spuit zal duidelijk zichtbaar zijn en het lelijk maken alleen wit als dekkende kleur zal de verf tot zijn recht laten komen.

[Afbeelding]
Is dat die verf met wit erachter? Heel erg cool!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Of er wit achter zit of puur alleen deze kleur weet ik, zag het op deze site: https://hobbystation.co.n...y-translucent-pink-86040/

En de weergave kleur wordt zo aangegeven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BfFE6RLLhRCCaJ3W_BThyziOdw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l1Xv1Qdjgr86vto6SF6CatKO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-07 15:25
barrymossel schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 19:00:
Morgen wordt m'n eerste RC bezorgd. Een Tamiya Beetle Rally. Lekker hobbyen.

Heb alleen nog geen lader besteld. Zit een nihm accu bij, maar wil in de toekomst wellicht ook lipo's laden (heb ik al een basic lader voor, maar die is niet afdoende). Wil alleen ook niet de hoofdprijs betalen. Wilde eigenlijk wat kopen onder de 50 euro. Is dat mogelijk, of kijk ik dan toch naar 50+?
Ik heb deze laatst zelf gekocht (voor 61,-) als eerste lader: HTRC T240 DUO AC 150W DC 240W 10A
Iets duurder dan 50,- maar dan kan je wel 2 accu's tegelijk laden met 75w - 75w of 1 accu met 150W.
Touchscreen werkt ook goed en overzichtelijk. Ik laad er 3600mah 2s lipo's mee op 1c dus met een uurtje zijn ze vol en gebalanceerd. Komt wel alleen met een Dean T-pug en XT60(verloop) laadkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
memphis schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 22:33:
Of er wit achter zit of puur alleen deze kleur weet ik, zag het op deze site: https://hobbystation.co.n...y-translucent-pink-86040/

En de weergave kleur wordt zo aangegeven

[Afbeelding]
Ik zag juist een filmpje met red translucent en zilver erachter en dat was ook wel erg mooi. Dus doet me toch ietsje twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ben-i schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 22:44:
[...]

Ik heb deze laatst zelf gekocht (voor 61,-) als eerste lader: HTRC T240 DUO AC 150W DC 240W 10A
Iets duurder dan 50,- maar dan kan je wel 2 accu's tegelijk laden met 75w - 75w of 1 accu met 150W.
Touchscreen werkt ook goed en overzichtelijk. Ik laad er 3600mah 2s lipo's mee op 1c dus met een uurtje zijn ze vol en gebalanceerd. Komt wel alleen met een Dean T-pug en XT60(verloop) laadkabel.
En die doet dan ook nimh? Want daar heb ik hem nu primair voor nodig. En dat zie ik zo 1-2-3 niet...

---edit---
Ah, op het plaatje te zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
barrymossel schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 23:26:
[...]

En die doet dan ook nimh? Want daar heb ik hem nu primair voor nodig. En dat zie ik zo 1-2-3 niet...

---edit---
Als je verder naar beneden scrolt is er een hele lap text wat dat ding kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben-i
barrymossel schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 23:26:
[...]

---edit---
Als je accu's een andere aansluiting hebben dan bij de lader zit kun je verloopkabeltjes halen bij bv. Wetronic of een multifunctionele van Aliexpress wel even goed kijken of je de juiste banaanstekkers hebt die passen in je lader

[ Voor 7% gewijzigd door Ben-i op 30-12-2023 11:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-07 18:09

NoFearCreations

3DPrint the world!

Eindelijk wielen gevonden die naar mijn wens zijn. Ook een bullbar er nog op, zwaailampen en underglow, nu is hij wel redelijk af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-_VIx1JI9pUeNUhcBi9_aYDKrDs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aIjUxaXf9HkiehEnGwXSG83v.jpg?f=fotoalbum_medium

Laatste actie foto van dit jaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejRKFyjU2H_5ybxXh3lalPxafX0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o3u2qOPhtwELAc1b3Gh5NI9G.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 28% gewijzigd door NoFearCreations op 31-12-2023 19:42 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peerke15
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:52
Peerke15 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:06:
[...]

Top, bedankt voor je reactie. Net 2 NiMh Accu's besteld, hebben de kids er wat rijtijd bij.
Nog een Noob vraag.: Aankomende zondag willen wij met de auto's gaan rijden. De bijgeleverde NiMh Accu's zijn dan 14 dagen geleden vol geladen en weggelegd. Is dat afdoende of is het slim om in de ochtend voordat we gaan rijden deze nog even aan het infuus te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Bij NiMh was met het racen vrij normaal om de accu voor de start nog even een een zgn peak te geven, dat was meer om nog even een beetje meer in de accu te krijgen. Zeker NiMh kunnen een snelle zelfontlading hebben en kan het zeker geen kwaad om voordat je gaat rijden ze nog even aan het infuus te hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
lepeltje79 schreef op zondag 24 december 2023 @ 18:57:
Ik gebruik een stukje holle messing buis (3-4mm) die ik in mijn boormachine vastzet, dan met een scherp mesje de wanddikte verminderen door de punt van het mesje in de ronding te drukken. Zo kun je mooi twee kleine gaatjes recht tegenover elkaar maken zodat water er inderdaad uit kan. Het gaatje (de gaatjes) aan de binnenkant van de velg plak ik dan wel af.
Afgelopen week precies dit gedaan, nu netjes twee mooie gaatjes in elke band :)
Bij de Hornbach hadden ze prima messing buis.

[ Voor 4% gewijzigd door henkNL op 03-01-2024 18:13 ]

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
henkNL schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:13:
[...]

Afgelopen week precies dit gedaan, nu netjes twee mooie gaatjes in elke band :)
Bij de Hornbach hadden ze prima messing buis.
Wat is dan het voordeel van het gaatje maken met een messingbuisje ipv met dremel/boormachine en een scherp boortje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19-07 22:49
Gaatje met een boortje dicht zichzelf meteen weer. Met een buisje haal je er echt een stukje uit, dus blijft het gaatje gewoon open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-06 20:09

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

WEBGAMING schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:57:
Gaatje met een boortje dicht zichzelf meteen weer. Met een buisje haal je er echt een stukje uit, dus blijft het gaatje gewoon open.
Een dremel met een diamant kopje (zitten vaak in standaard dremel setje) maakt een prachtig open gaatje. Dat schuurt echt een gaatje in het rubber die absoluut open blijft. Verder precies zoals jij omschrijft en je kan lekker door water en zand rijden

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Als de banden nog gelijmd moeten worden gebruikt men een ponstang, zo'n ding waar je bv gaten in een riem maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Ik heb de body nog niet af, maar wilde meteen al leds onder de auto... Zoveel ga ik niet racen. Bouwen vind ik leuker...

Maar hoe dan? Je hebt BitsyLed, maar daar kun je geen leuke effecten gebruiken. Beetje knipperlichten etc.. Dan heb je nog de dure MudLED. Gasten uit Nieuw-Zeeland die eraan willen verdienen en de code niet open-source maken. Prima, is je goedrecht. Maar voor Europeanen niet te betalen daardoor.

Nou, WLED is wel de mooiste oplossing. Alleen niet te bedienen wie de transmitter. Oh, wacht usermods!

Het is me, na drie dagen, gelukt om via de transmitter WLED presets te wijzigen via een kanaal. Super alpha, maar ein-de-lijk!

In principe volle bak uit te breiden met van alles. Brightness, on/off, etc.

---edit---

En met 8 presets op een draaiknop:

[ Voor 10% gewijzigd door barrymossel op 06-01-2024 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
WEBGAMING schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:57:
Ah oke ik snap het dat dat lastig kan zijn met heel zacht rubber ja.
Waarschijnlijk heeft mijn Wltoys dan stugger rubber voor de banden want ik heb met een dremel en normaal boortje keurige ronde gaatjes kunnen maken in de banden.
Vandaar dat ik benieuwd was naar de reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worrel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-07 23:15
Ben-i schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 00:27:
[...]

Ah oke ik snap het dat dat lastig kan zijn met heel zacht rubber ja.
Waarschijnlijk heeft mijn Wltoys dan stugger rubber voor de banden want ik heb met een dremel en normaal boortje keurige ronde gaatjes kunnen maken in de banden.
Vandaar dat ik benieuwd was naar de reden.
Ik gebruik een hete soldeer punt om gaatjes te maken in de banden, werkt ook prima.

Iedereen heeft recht op mijn mening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Tipje voor je body als je LED's wilt gaan gebruiken. Na je kleur een dekkende laag wit en dan een laagje zwart. Zo zal het LED licht niet door de body schijnen en ook niet de binnenkant van je body hinderlijk oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
memphis schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:25:
Tipje voor je body als je LED's wilt gaan gebruiken. Na je kleur een dekkende laag wit en dan een laagje zwart. Zo zal het LED licht niet door de body schijnen en ook niet de binnenkant van je body hinderlijk oplichten.
Hele goede tip. Ik wil vandaag of morgen beginnen met de body. Op jouw aanraden ook nog wit besteld. Dus eerst een aantal lagen PS-40 (die doorschijnende roze), dan wit en dan zwart. Maar nu je het zegt komt dat licht natuurlijk ook door de raampjes en dat wil ik eigenlijk niet. Misschien de raampjes dichtspuiten? Hmmm, je maakt het me niet makkelijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ik heb smoke voor mijn ramen gebruikt, is een tint wat het doorzichtig houdt. Hier een idee op mijn body:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1bgSRFJJKAgjLuF163AjHtynKOs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3lISG1BR6ffUs17xpoGBMRB5.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door memphis op 06-01-2024 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
memphis schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:27:
Ik heb smoke voor mijn ramen gebruikt, is een tint wat het doorzichtig houdt. Hier een idee op mijn body:

[Afbeelding]

[YouTube: RC-Junkies 5-jarig bestaan #5]

[YouTube: RC-Junkies 5-jarig bestaan #4]
Ik kom er net achter (zojuist de body "geknipt) dat de accu tegen de body aankomt. Daar ga ik dus geen ledstrip kunnen plaatsen. Had jij daar geen last van?

Eventueel kan ik de body iets lager plaatsen en dan proppen, maar liever had ik hem wat hoger op z'n poten staan.

Ik heb even een ledstrip erbij gepakt en het past echt precies. :D

[ Voor 4% gewijzigd door barrymossel op 06-01-2024 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Heb een heel vaag vermoeden dat dat geen elektrische auto is.

[ Voor 8% gewijzigd door WEBGAMING op 06-01-2024 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
WEBGAMING schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:34:
Heb een heel vaag vermoeden dat dat geen elektrische auto is.
Haha, had het filmpje nog niet gehoord... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-07 20:49
barrymossel schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 23:56:
Ik heb de body nog niet af, maar wilde meteen al leds onder de auto... Zoveel ga ik niet racen. Bouwen vind ik leuker...

Maar hoe dan? Je hebt BitsyLed, maar daar kun je geen leuke effecten gebruiken. Beetje knipperlichten etc.. Dan heb je nog de dure MudLED. Gasten uit Nieuw-Zeeland die eraan willen verdienen en de code niet open-source maken. Prima, is je goedrecht. Maar voor Europeanen niet te betalen daardoor.

Nou, WLED is wel de mooiste oplossing. Alleen niet te bedienen wie de transmitter. Oh, wacht usermods!

Het is me, na drie dagen, gelukt om via de transmitter WLED presets te wijzigen via een kanaal. Super alpha, maar ein-de-lijk!

[YouTube: WLED controlled by PWM input (from RC receiver)]

In principe volle bak uit te breiden met van alles. Brightness, on/off, etc.

---edit---

En met 8 presets op een draaiknop:

[YouTube: One channel from RC receiver controlling 8 WLED presets through PWM]
Een Arduino Nano met een paar LED's er aan aansluiten aan je receiver en dan kan je van alles zelf programmeren.
Ik regel mijn knipperlichten en remlichten er mee. En ook de backfire in de uitlaat. Die gaat onregelmatig knipperen, zodat het op vuur lijkt op het moment dat je de trigger bijna helemaal indrukt.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Xyphoid schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:12:
[...]

Een Arduino Nano met een paar LED's er aan aansluiten aan je receiver en dan kan je van alles zelf programmeren.
Ik regel mijn knipperlichten en remlichten er mee. En ook de backfire in de uitlaat. Die gaat onregelmatig knipperen, zodat het op vuur lijkt op het moment dat je de trigger bijna helemaal indrukt.
Dat is wel net iets anders... Ik wil graag pimp my ride. Dus cosmetisch en niet praktisch. Al kan beide...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peerke15
Vandaag de NiMh packs goed gebruikt. Runtime tussen +- 8 a 12 minuten in het mulle zand, afhankelijk hoe lang de klepel naar beneden blijft :)

Bij het draaien van de achterwielen kraakt het er door het zand lekker op los, morgenavond beide auto's maar wat TLC geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Gisteren een giga deceptie qua kleur op mijn Tamiya auto. Maar goed, overleven we wel.

Maar nu de vraag: zijn er van WLToys ook kits? Lijkt me best bang for buck maar ik wil graag e.e.a. zelf in elkaar zetten. En kan ik dan een eigen receiver en transmitter gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Kits niet maar van sommige modellen zijn er geloof ik wel rollers te vinden (chassis zonder electronica)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
memphis schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:50:
Kits niet maar van sommige modellen zijn er geloof ik wel rollers te vinden (chassis zonder electronica)
Ik heb de Tamiya rally kever voor de lol, maar iets voor in de duinen lijkt me ook wel gaaf. Aanrader voor iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:45

OMX2000

By any means necessary...

Voor mijn jongens had ik twee jaar geleden een flyhal fc600 ( oftewel een HBX 16890 pro). Toen even mee gereden, een van de wielen bleef los komen. Dat gefixed door betere moertjes te gebruiken. Maar inmiddels een verhuizing verder, en de jongens hebben afgelopen weekend weer een rondgereden. Ging op zich goed. Ze wisten het natuurlijk weer voor elkaar te krijgen om de kap stuk te krijgen, maar tja, shit happens.

Nu begon het weer te jeuken, en ik dacht laat ik eens kijken of er in de 2 jaar nog wat leuke alternatieven zijn gekomen. En na wat rondgekeken te hebben leek mij de MJX 14210 v2 wel een goede. Dus die had ik besteld bij Banggood. Kwam uit om 158 euro voor het model met 2 2S batterijen. Gisteren besteld, en vandaag dacht ik ff te checken wat de status is. Had ik blijkbaar niet goed opgelet, en was het spul niet op voorraad. Maar ach, zal niet de 1e keer zijn dat ik langer moet wachten.

Maar toevallig kwam ik nadat ik op reddit aan het grasduinen was op iemand uit Portugal die via Aliexpress zijn auto had besteld vanuit een Europees warehouse. En wonder boven wonder was ie daar wel op voorraad, en beloven ze een levertijd van 5 dagen. Maar daarnaast is er een optie voor 1x 2S batterij + 2x 3S batterijen, en dan kwam ik uit op 152 euro. Blijft toch magisch hoe dat werkt.

Meanwhile even uitzoeken waar ik een Bat-Safe box ga halen. Want ik laad nu batterijen in een lipo "zak" op, maar dat wil ik wel netter/beter/veiliger gaan doen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-07 12:08
OMX2000 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:42:
Meanwhile even uitzoeken waar ik een Bat-Safe box ga halen. Want ik laad nu batterijen in een lipo "zak" op, maar dat wil ik wel netter/beter/veiliger gaan doen.
Bij de dump een munitiekist kopen is waarschijnlijk de makkelijkste optie, kost je pak 'm beet twee tientjes.

[ Voor 4% gewijzigd door danoontjeh op 10-01-2024 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben-i
barrymossel schreef op zondag 7 januari 2024 @ 23:01:
[...]

Ik heb de Tamiya rally kever voor de lol, maar iets voor in de duinen lijkt me ook wel gaaf. Aanrader voor iets?
Ik heb een Wltoys 104019 gekocht voor mijn zoontje (de brushless versie) die gaat op 2s ook als de brandweer. Voor de prijs best een leuke auto en onderdelen zijn (gelukkig) volop verkrijgbaar via Aliexpress, maar moet zeggen dat we er nog niet veel volgas mee hebben gereden, ding spinned alle kanten op als je volgas geeft op gravel. Of dat aan ons gepruts ligt of aan de auto durf ik niet te zeggen hahaha :+ maar heb de eerste onderdelen al mogen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:48
Gadgeteer schreef op zondag 30 juli 2023 @ 15:43:
Vanochtend op de valreep (vermoed dat ik de laatste had) nog een mystery box besteld bij Toemen. Ben erg benieuwd wat ik mag ontvangen.
En wat zat er nu eigenlijk allemaal in? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Laatst online: 19-07 20:22
Ik wil graag van een Traxxas Sledge overstappen naar een iets rustiger model (liefst iets kleiner, maar vooral niet zo bruut).
Nu ken ik de rustler variant, maar kwam ook de Traxxas Summit tegen. Die is volgens mij een beetje een combi tussen crawlen en gewoon hard rijden. Klopt dat? Mijn zoontje wil namelijk liefst gewoon hard rijden en ik zou het leuk vinden als ik ook nog eens wat ruiger terrein zou kunnen pakken.

Alleen is de Summit niet kleiner dan de Sledge denk ik? En qua snelheid? Hoe kan ik de Summit zien in verhouding tot de Sledge? Ik hoop vooral dat de Summit iets handzamer is dan de Sledge, in onze woonwijk, iets relaxter voor een 9-jarige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoStiglitz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:17
Goofyduck384 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:05:
Ik wil graag van een Traxxas Sledge overstappen naar een iets rustiger model (liefst iets kleiner, maar vooral niet zo bruut).
Nu ken ik de rustler variant, maar kwam ook de Traxxas Summit tegen. Die is volgens mij een beetje een combi tussen crawlen en gewoon hard rijden. Klopt dat? Mijn zoontje wil namelijk liefst gewoon hard rijden en ik zou het leuk vinden als ik ook nog eens wat ruiger terrein zou kunnen pakken.

Alleen is de Summit niet kleiner dan de Sledge denk ik? En qua snelheid? Hoe kan ik de Summit zien in verhouding tot de Sledge? Ik hoop vooral dat de Summit iets handzamer is dan de Sledge, in onze woonwijk, iets relaxter voor een 9-jarige.
Even een hele simpele vraag. Heb je de auto al op de training stand gezet. Heb je de helft van de snelheid 😉.
Ik weet niet of je lipo batterijen gebruikt? Je zou naar NiMH kunnen dat scheelt ook weer qua snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-07 09:25
lochpatje schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:14:
[...]

En wat zat er nu eigenlijk allemaal in? :P
Even graven in mijn geheugen..
HPI Savage XS Flux, HPI Accu, Accu tester, Gereedschap, Onderhoudspulletjes (oa. voor het smeren van je diffs etc), blikje energy drink, Petje, sleutel standaard voor de auto, tie wraps, etc..

Zeker een verrassend leuk pakket. De HPI heeft ook inmiddels de nodige kilometers gemaakt. Grappig hoe zo'n klein model zo veel lol kan opleveren (rij hem vooral met een 3S voor de echte lol)

[ Voor 4% gewijzigd door Gadgeteer op 15-01-2024 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:05:

Echt ruig terrein (en dan bedoel ik geen gravel of gras maar echte stenen) vraagt toch een heel andere aandrijving dan hard rijden. Een crawler heeft typisch bijvoorbeeld geen differentiëlen (of differentiëlen die je kan blokkeren als je wat dieper in de buidel wil tasten), wat ze ongeschikt maakt om aan hoge snelheid nauwkeurig te sturen (nog afgezien van de krachten die dan overal optreden). Ook is de overbrengingsverhouding van een crawler veel lager.

Ik vrees dat een combi tussen beiden jullie alle twee teleur gaat stellen. Dat gaat niet geschikt zijn voor het uitdagendere crawlerwerk en niet echt hard gaan. Ik zou daar toch echt kijken voor twee wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Laatst online: 19-07 20:22
HugoStiglitz schreef op maandag 15 januari 2024 @ 03:47:
Even een hele simpele vraag. Heb je de auto al op de training stand gezet. Heb je de helft van de snelheid 😉.
Ik weet niet of je lipo batterijen gebruikt? Je zou naar NiMH kunnen dat scheelt ook weer qua snelheid.
Zeker! Eigenlijk bijna altijd op trainingsstand, ik vind het gewoon too much om in een woonwijk mee te spelen. :P
indigo79 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:52:
[...]

Echt ruig terrein (en dan bedoel ik geen gravel of gras maar echte stenen) vraagt toch een heel andere aandrijving dan hard rijden. Een crawler heeft typisch bijvoorbeeld geen differentiëlen (of differentiëlen die je kan blokkeren als je wat dieper in de buidel wil tasten), wat ze ongeschikt maakt om aan hoge snelheid nauwkeurig te sturen (nog afgezien van de krachten die dan overal optreden). Ook is de overbrengingsverhouding van een crawler veel lager.

Ik vrees dat een combi tussen beiden jullie alle twee teleur gaat stellen. Dat gaat niet geschikt zijn voor het uitdagendere crawlerwerk en niet echt hard gaan. Ik zou daar toch echt kijken voor twee wagens.
Ik hoef niet het uitdagende crawlerwerk (ben maar een ‘simpele’ amateur ;) ). Ik wil een auto waarmee mijn zoon lekker kan rijden, ook in de woonwijk, met een beetje meer snelheid en betere kwaliteit dan de goedkope zooi. Alleen is de Sledge dan weer het andere uiterste, heb ik ervaren.

Zodoende kwam ik de Summit tegen. Die leek er een beetje tussen in te zitten. Beetje meer mogelijkheden op ruiger terrein (dan de Sledge) en qua brute kracht/en snelheid weer een stapje onder de Sledge. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Goofyduck384 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:07:
[...]

Zeker! Eigenlijk bijna altijd op trainingsstand, ik vind het gewoon too much om in een woonwijk mee te spelen. :P
[...]
Haha zo herkenbaar. Jaren geleden een race drone gebouwd. Die dingen zijn levensgevaarlijk, zo snel gaan ze. In een woonwijk sowieso een no-go (en zeker in mijn handen). Boven een weiland was het mij nog allemaal te snel.

Nu een Tamiya Kever (half) gebouwd en een paar keer een stukje gereden. Binnen natuurlijk niet te doen. En zelf buiten op ons plein moet je zo voorzichtig zijn anders knalt ie (brushed op NiMH) alle kanten op. Binnenkort (als de lader uit China is bezorgd) de auto maar eens afmaken en een beter plekje zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peerke15
Vraagje, in de handleiding van onze Arrma Boost met geborstelde motor staat het volgende.:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftfJQQNl_zdsyV8zPQzanF_Igt8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/s8rO7pXRl1AgxcPlPvCSVJuI.jpg?f=user_large
Op de websites van de bekende RC winkels vind ik genoeg differentieel & schokdemper oliën en smeermiddelen voor lagers maar nergens een oliepen/oliespuitje met een naald zoals in onderstaande link van Traxxas.:
https://traxxas.com/support/Re-Oiling-Motor-Bushings

Wat is het beste om te gebruiken voor de geborstelde motoren?
Na wat googelen vond ik een oliespuitje van Faller welke gemeengoed lijkt te zijn voor modeltreinen.:
https://www.modeltreinmar...al-oliespuitje-25-ml.html

Iemand advies(ga er geen WD40 inspuiten ;) )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Waarom geen wd40? Ik kan uit ervaring zeggen dat het prima smeert. Ik gebruik het voor veel van mijn lagers.

De meeste RC merken zoals Yeah, Hudy, Orion etc hebben wel zo'n spuitje. En Traxxas is zo'n beetje het meest makkelijkst te komen merk dus mogelijk kan je dat flesje ook wel ergens vinden. Je kunt dit soort lege flesjes ook op aliexpress vinden, ik had ooit een paar van die flesjes gekocht en gevuld met Marvel mystery oil wat een fantastische olie voor van alles is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peerke15
memphis schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:56:
Waarom geen wd40? Ik kan uit ervaring zeggen dat het prima smeert. Ik gebruik het voor veel van mijn lagers.

Je kunt dit soort lege flesjes ook op aliexpress vinden, ik had ooit een paar van die flesjes gekocht en gevuld met Marvel mystery oil wat een fantastische olie voor van alles is.
WD40 trekt een hoop stof & rommel aan, ik begrijp dat er betere smeermiddelen zijn dan WD40.

Bedankt voor de tip van Aliexpress, daar had ik nog niet gekeken.
Ze verkopen daar Tamiya Metal bearing lubrication oil 53508 voor een paar knaken, kan worden gebruikt voor geborstelde motoren.

Elders las ik van een Amerikaanse tapijtracer die de beste resultaten met een geborstelde motor op een dyno heeft behaald met volledig synthetische motorolie, wellicht is dat nog het makkelijkste om een mini druppeltje aan te brengen met een paperclip, heb nog een geopende fles staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
@Peerke15 Bij de apotheek kan je injectiespuitjes kopen in verschillende maten met naald en voorals je dat niet ziet zitten kun je ze ook nog gewoon online bestellen even de punt over een schuurpapiertje halen maakt het wat veiliger ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwwS7qpCy5pe769jFYJ30mja928=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3lykTvTVCFZMWSrFnEsWG6Dg.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Ben-i op 17-01-2024 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Peerke15 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:38:
[...]

WD40 trekt een hoop stof & rommel aan, ik begrijp dat er betere smeermiddelen zijn dan WD40.

Bedankt voor de tip van Aliexpress, daar had ik nog niet gekeken.
Ze verkopen daar Tamiya Metal bearing lubrication oil 53508 voor een paar knaken, kan worden gebruikt voor geborstelde motoren.

Elders las ik van een Amerikaanse tapijtracer die de beste resultaten met een geborstelde motor op een dyno heeft behaald met volledig synthetische motorolie, wellicht is dat nog het makkelijkste om een mini druppeltje aan te brengen met een paperclip, heb nog een geopende fles staan.
Iedere olie trekt stof en rommel aan, je moet het niet direct erop spuiten want klein doseren lukt niet maar even een beetje in de dop van de spuitbus waarvan je dan een paar druppels kunt pakken. Echt, over WD40 wordt heel veel geschreven dat het niet smeert en zo en toch heeft het voor een groot deel diverse oliën.

Inweze alles wat smeert zal werken. Als het nog een beetje dun is zal het er makkelijker tussen kruipen. Voor kleine lagers gebruik ik ook vaak Serpent oneway oil, dat is pas echt dunne olie.

Maar ik bedoelde losse needle bottles https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-bottle-needle-oil.html
Kan je zelf een olie naar keuze in stoppen zoals bv gewone handy oil bij de doe-het-zelf vandaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• flip_eg4
  • Laatst online: 24-03 15:17

flip_eg4

Youtube: PhMotorsports

Even wat updaten hier:

Heb de txt-2 voorzien van andere (zelf ontworpen en geprinte) schokbreker steunen, zodat er een lager zwaarte punt komt, maar vooral om het wat meer realistischer te laten ogen. Tamiya was daar wel goed op weg maar had het ff moeten afmaken :)

Was wel redelijk wat puzzel werk om alles netjes werkend te krijgen (dynamisch caster moet ook kloppen).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7vd8g8rPCqeBEk3R_Ro-7FeMZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zCJWhUzQrfoCIe7D0yzAzJ4X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cXOJvZzPo2x1fBwqFv4Cg5As5Hk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VtqKa2EHHNOrV4H7f6QI3iOQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9NPELLqamIowNVunDighXh91SE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LmTk2VHPrvzBiv91sSK6hhCP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2PYxw-vByyzD688V-vbWjJRFkVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MMZHjdQZPGBXUBvWJRYFQM9h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UhYt9Eyv36q3fbhgQLOKByh_hak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7wF9EWW45QS63blxn5Z4AaYt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zH91_ERXqHopGGbVp3ko_XMTK6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PufaAjo4pfuAJTZi1majSjdO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXTTwZFeHeV0gjCgCxmhImIy2iQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L9Aw3a2G7XD3Zg2bTnbClLHN.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.youtube.com/@PhMotorsports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
Vandaag weer met mijn zoontje en de Wltoys 104019 op het strand wezen rijden.
Mannetje vindt het helemaal prachtig *O* , maar is steeds toch wel wat teleurgesteld als er "weer iets" kapot gaat. -O-
Op zich valt het allemaal wel mee, maar vandaag is de voor de 2de keer de wheeliebar gebroken (slechte constructie dus breekt snel bij bv een radslag) en is nu ook de kap/body flink kapot, dus dat wordt weer nieuwe bestellen op Ali.
Ik heb wel alvast wat reserve onderdelen op voorhand besteld maar die blijven natuurlijk heel en wat je niet hebt gaat kapot hahaha. 8)7
Conclusie tot nu toe: Leuke hobby alleen gaat er bijna elke rit wel iets stuk.

Kleine samenvatting hieronder 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Een wheeliebar is ook niet bedoeld om mee te jumpen maar bedoeld voor speedruns op het vlakke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Ben-i schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 18:58:
Mannetje vindt het helemaal prachtig *O* , maar is steeds toch wel wat teleurgesteld als er "weer iets" kapot gaat. -O-
Op zich valt het allemaal wel mee, maar vandaag is de voor de 2de keer de wheeliebar gebroken (slechte constructie dus breekt snel bij bv een radslag) en is nu ook de kap/body flink kapot, dus dat wordt weer nieuwe bestellen op Ali.
Ik heb wel alvast wat reserve onderdelen op voorhand besteld maar die blijven natuurlijk heel en wat je niet hebt gaat kapot hahaha. 8)7

[YouTube: Wltoys 104019 at the beach.]
zelf geen ervaring met dat merk auto waar je zoontje mee rijd , mijn kids rijden met Traxxas autootjes en geloof me ze rijden ermee alsof het kapot moet maar tot op heden nog geen echte schade gereden.
Moet er wel bij vermelden dat ik niet de goedkoopste autootjes heb gekocht. De ene rijd met een Slash Ultimate die standaard met wat alu upgrades uit de doos komt en die heb ik meer dan eens zien flikflakken en andere kapriolen zien doen maar dat autootje geeft er niks om. Nou weet ik niet wat jij voor je autootje heb gegeven en hoe vaak je onderdelen heb gekocht maar als het bij elkaar meer dan 500 euro word dan zou ik zeker een keer naar Traxxas kijken en dan met name de Slash Ultimate. Er is bij ons 1 keer een wiel afgereden omdat hij vol gas tegen een lantaarnpaal reed maar dat bleek gewoon even schroefje er uit draaien en wiel armpje weer vast schroeven en goan. Misschien niet het stoerste model maar zeker degelijk :D

YouTube: World's Most Famous RC Car - Traxxas Slash 4x4 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

sjirafje

No inspirational quotes here

Zo'n wltoys is beduidend goedkoper dan een traxxas. Je kunt 3 a 4 complete wltoys auto's kopen voor de prijs van 1 vergelijkbare traxxas. Voor de prijs zijn het m.i. echt geen slechte karretjes.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
memphis schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 19:32:
Een wheeliebar is ook niet bedoeld om mee te jumpen maar bedoeld voor speedruns op het vlakke.
Ja zonder wheeliebar blijft er dus niks over van de kap hebben we gemerkt :F
Ik ga eens kijken of ik niet zelf een achterbumper (pas) kan maken ofzo.
Freakiebeakie schreef op zondag 28 januari 2024 @ 00:49:
[...]

zelf geen ervaring met dat merk auto waar je zoontje mee rijd , mijn kids rijden met Traxxas autootjes en geloof me ze rijden ermee alsof het kapot moet maar tot op heden nog geen echte schade gereden.
Moet er wel bij vermelden dat ik niet de goedkoopste autootjes heb gekocht. De ene rijd met een Slash Ultimate die standaard met wat alu upgrades uit de doos komt en die heb ik meer dan eens zien flikflakken en andere kapriolen zien doen maar dat autootje geeft er niks om. Nou weet ik niet wat jij voor je autootje heb gegeven en hoe vaak je onderdelen heb gekocht maar als het bij elkaar meer dan 500 euro word dan zou ik zeker een keer naar Traxxas kijken en dan met name de Slash Ultimate. Er is bij ons 1 keer een wiel afgereden omdat hij vol gas tegen een lantaarnpaal reed maar dat bleek gewoon even schroefje er uit draaien en wiel armpje weer vast schroeven en goan. Misschien niet het stoerste model maar zeker degelijk :D

YouTube: World's Most Famous RC Car - Traxxas Slash 4x4 Ultimate
Ik geloof direct dat een Traxxas een stuk degelijker is dan Wltoys, maar ik had geen zin om €500,- voor een eerste rc auto uit te geven haha.
Ik heb die wltoys 104019 met blackfriday gekocht voor €128,- incl 3 Lipo's.
En ik heb nu voor totaal ongeveer €40,- aan onderdelen moeten vervangen die stuk zijn gegaan.
Nieuwe Kap €27,-
2x wheeliebar a €4,-
Rearwheel seat €4,-

Qua kosten vallen het dus allemaal reuze mee. Het is meer dat m'n zoontje het jammer vindt als er "weer al" iets stuk gaat. Begrijpelijk, maar voor mij nog geen reden om zo een dure Traxxas of Arrma te kopen. Al sluit ik niet uit dat die er ooit komt 8)

Ik verwacht ook wel dat de schades wat minder zullen worden als zoon lief ( en papa) wat beter leren rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

De laatste 3 dagen samen met mijn zoons met hun Flyhal FC600 (HBX 16889 pro kloon), en MJX 14210. Die flyhal is ideaal voor hun, omdat je op de transmitter de maximale snelheid kun instellen.

De MJX 14210 is een kleine raket, en op 2S gaat ie al rap. Maar 3S is misschien wel teveel van het goede voor een 1/14 karretje. Veel wheelies, en je merkt toch wel wat lag mbt de controls. Ik heb de servo geüpgraded, wat fijn is. Maar op volle snelheid de boel goed rechtdoor laten gaan is een uitdaging.

Hier in de wijk over gras geracet, en veel door zand. Geen enorme "YouTube jumps" gemaakt, maar dus voor door het zand gecrosst. Uiteindelijk helaas 1 wiel kwijtgeraakt van de MJX, dus voor de volgende keer de "paddle tires" erop schroeven. En ik ben aan het uitzoeken welke batterijen ik voor de Flyhal en de MJX ga halen. En over een tijdje een dual channel lader, want al die batterijen opladen kost ook veel tijd.

Al met al hebben we veel lol met deze apparaatjes. Op YouTube kijk ik wel verlekkerd naar Arrma Mojave's of vergelijkbaar spul. Maar dat is echt wel een bak groter, en serieuzer werk. En daarmee door de wijk scheuren zal niet iedereen zo gezellig vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Ben-i schreef op zondag 28 januari 2024 @ 17:19:

Ik geloof direct dat een Traxxas een stuk degelijker is dan Wltoys, maar ik had geen zin om €500,- voor een eerste rc auto uit te geven haha.
Ik heb die wltoys 104019 met blackfriday gekocht voor €128,- incl 3 Lipo's.
En ik heb nu voor totaal ongeveer €40,- aan onderdelen moeten vervangen die stuk zijn gegaan.
Nieuwe Kap €27,-
2x wheeliebar a €4,-
Rearwheel seat €4,-

Qua kosten vallen het dus allemaal reuze mee. Het is meer dat m'n zoontje het jammer vindt als er "weer al" iets stuk gaat. Begrijpelijk, maar voor mij nog geen reden om zo een dure Traxxas of Arrma te kopen. Al sluit ik niet uit dat die er ooit komt 8)

Ik verwacht ook wel dat de schades wat minder zullen worden als zoon lief ( en papa) wat beter leren rijden :+
Begrijpelijk dat je niet gelijk een auto van 500 euro koopt, de slash ultimate waar mijn zoontje nu mee rijd was eerst mijn autootje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Beyond

Dussssss.......

Gebruiken jullie ook dusty covers? Zo ja, werkt dat een beetje?

Al het goeie.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lepeltje79
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:46
Beyond schreef op maandag 29 januari 2024 @ 23:39:
Ik heb er wel eentje maar zorg dat de koeling van de esc en motor voor elkaar zijn, de dusty cover houdt een hoop vuil buiten maar ook aardig wat warmte vast is mijn ervaring.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Ik heb er geen in mijn MJX 14210. Maar hij is nu wel een partij ENORM smerig. Daar lig ik ook weer niet heel erg wakker van, maar ik moet hem nu toch echt wel schoon gaan maken. Dat lijkt me het voordeel van zo'n dust cover. En in deze tijd van het jaar verwacht ik minder issues met overhitting. Ik heb er wel over nagedacht, maar hey yolo ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xovQDLIVJj2YYJgE2M8hnNZJygk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bh5M5kGZSS3CUzhPJmGYxeZ9.jpg?f=fotoalbum_large

Tandenborstel ligt al klaar ;)

[ Voor 28% gewijzigd door OMX2000 op 30-01-2024 11:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• indigo79
  • Niet online
OMX2000 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:30:
[...]
Tandenborstel ligt al klaar ;)
Ik blaas mijn wagens (en die van mijn zonen) na gebruik even proper met de compressor. Properder en heel veel sneller dan met een tandenborstel. Had dat veel eerder moeten kopen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ja ik heb ze maar om een voorbeeld te geven, onze slash met de wielen onder de kap vind ik die covers ideaal want de auto blijft goed schoon maar zoals hier al gezegd werd word alles wel warmer want dat gaas is echt heel fijn en laat ook weinig lucht door. ik heb ook een Sledge met de wielen buiten de kap en dan zijn ze echt overbodig want dat model word sowieso veel minder vies van binnen. Als het niet echt hoeft zou ik ze niet gebruiken. Wat ik wel echt heel handig vind zijn de shock covers. ik doe ze om de veren en dan vouw ik ze er om en dan druk ik dat dekseltje er zeg maar in dan zijn ze goed afgesloten en blijven ze goed zitten
indigo79 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:25:
[...]
Ik blaas mijn wagens (en die van mijn zonen) na gebruik even proper met de compressor. Properder en heel veel sneller dan met een tandenborstel. Had dat veel eerder moeten kopen. :)
ik heb ook een kleine compressor gekocht toen ik deze hobby begon, zoveel profijt van dat ding gehad.
Scheelt zeker een half uurtje schoonmaken :D

[ Voor 21% gewijzigd door Freakiebeakie op 31-01-2024 18:33 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sluissie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-07 15:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7L02pMQc1IHFMw5-5dJABOB5TMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4w9xBUjm24fRlUjzu5pgCsDQ.jpg?f=fotoalbum_large

Goedendag allen,
Na 12 jaar weer de hobby opgepakt. Vroeger vooral nitro gereden maar nu eens all-in op elektrisch. Had vroeger wel de Slash elektrisch en een Kyosho nitro. Vanwege scheiden etc. de boel verkocht maar nu is het weer tijd om weer te bashen. De 1/5 Traxxas UDR. Dikke Lipo's vol geladen. Eerst maar in een veilige omgeving want 1/5 is wat anders dan 1/8. Wat een bak. Uiteraard al wat aluminium onderdelen besteld waarvan ik weet dat het snel stuk zal gaan. Tevens al een high end torq servo erin gezet en de standaard als bakc-up.

[ Voor 4% gewijzigd door Sluissie op 31-01-2024 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-07 12:09
Ben-i schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 18:58:

[YouTube: Wltoys 104019 at the beach.]
Ik kan je de HBX 901a aanraden als je niet te vaak onderdelen wil bijbestellen.
Is allemaal plastic fantastic maar van zo'n soort die juist niet breekt.
Mn zoontje reed ermee sinds dat ie 4 was en tot nu toe alleen een van de dog bone moeten vervangen en dat was door een extreem crash na een jump op skatepark.
Voor de serieuze racer/ basher is de shock te slap maar voor een kind is het meer dan prima!

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warlock
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 16:33
Hou er ook rekening bij dat het vrij koud is buiten momenteel. Dat maakt het plastic allemaal wat breekbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Plastic delen kan je ook even koken in water. Dat maakt plastic zachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Kevin Talbot zette veel plastic delen in de WD40. Dat helpt ook tot zekere hoogte. Gewoon een ouwe lap en wat WD40 en alle delen poetsen met dat spul. Frist het mooi weer op en het breekt minder snel.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Sluissie schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:14:
[Afbeelding]

Goedendag allen,
Na 12 jaar weer de hobby opgepakt. Vroeger vooral nitro gereden maar nu eens all-in op elektrisch. Had vroeger wel de Slash elektrisch en een Kyosho nitro. Vanwege scheiden etc. de boel verkocht maar nu is het weer tijd om weer te bashen. De 1/5 Traxxas UDR. Dikke Lipo's vol geladen. Eerst maar in een veilige omgeving want 1/5 is wat anders dan 1/8. Wat een bak. Uiteraard al wat aluminium onderdelen besteld waarvan ik weet dat het snel stuk zal gaan. Tevens al een high end torq servo erin gezet en de standaard als bakc-up.
Het is een prachtige auto, ik heb deze zelf ook gehad maar ik geef je alvast een tip. Het is GEEN bash auto, als je een paar keer goed flipt met dat ding dan is ie stuk. De hele auto is vrij flexibel, das op zich handig want als iets buigt dan breekt het niet maar ik had toen dat me hele auto scheef stond en ik moest hem helemaal uit elkaar halen en dingen weer uitlijnen. Ik stond midden in het bos met een auto waar de klep van de batterij niet meer dicht wilde en de tandwielen hoorde je gewoon knarsen zo scheef stond alles. Kan je paar km lopen met die auto in je armen en dat was geen feestje. je oude auto (de slash) blijft wat mij betreft der ultieme bash bak. Waar je ook rekening mee moet houden is dat de schroefjes onder de deur zeg maar bij de dorpel uit gaan scheuren als je keer lekker heb gestuiterd. Ohh herinner me nog iets, de kunstof schijfremmetjes waar het wiel op vast zit kunnen ook zeer snel stuk gaan dan spint het wiel gewoon dat acht kantige dingetje rond en dan is het over. Ik heb bij Ali daar toen mooie alu schijfjes voor gehaald, was wel ff zoeken maar ze zijn wel te vinden

[ Voor 20% gewijzigd door Freakiebeakie op 04-02-2024 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

memphis schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:31:
Plastic delen kan je ook even koken in water. Dat maakt plastic zachter.
WD40 doet dat ook met plastic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluissie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-07 15:50
Waar je ook rekening mee moet houden is dat de schroefjes onder de deur zeg maar bij de dorpel uit gaan scheuren als je keer lekker heb gestuiterd.
Ik had al eigen studie gedaan op YT en een tijdelijke oplossing was er ducttape op doen en dan weer vast schroeven.
Ik heb bij Ali daar toen mooie alu schijfjes voor gehaald, was wel ff zoeken maar ze zijn wel te vinden
Al gedaan :-)

Verder de swaybars en de front suspension arms al vervangen.
Maar deze auto gaat niet gebasht worden. Ben een fan van de jaarlijkse Baja 1000 en die maken ook geen flip flops en en supersalto's. Maar dank voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Nu online

sjirafje

Hebben jullie tips om los lopende wielmoeren tegen te gaan?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-07 23:27
sjirafje schreef op maandag 5 februari 2024 @ 23:28:
Thread lock. Bijvoorbeeld: https://www.amazon.nl/INB...elvast-20g/dp/B0BN6B1Y84/

Werkt perfect.

Ik had voorheen wel eens last van een band die ineens de andere kant op ging :+ Nu nooit meer gehad hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:25
Specialisten, ik heb een vraag;

Jaren geleden (lees ~20 jaar, ben nu 41) geleden twee elektrische Tamiya auto's gehad, een buggy en een F150. Deze zijn in de loop der jaren naar eens verdwenen, kringloop of wat anders, weet ik niet meer.

Nu wil ik het toch weer eens oppakken, ik vind het bouwen en rijden leuk, en wil er nu wat meer aandacht besteden aan het model en de afwerking. Graag zou ik een Mazda RX3 maken, maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen.
Bijvoorbeeld; kan een 1/10 body op ieder 1/10 chassis? Waar moet ik op letten wat dat betreft? Wat is een goede starterkit? Dat soort dingen.

Ik had gehoopt hier een duwtje in de goede richting te kunnen krijgen en me zo verder te oriënteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Als het om M4 moeren gaat kan je het beste gewoon even verse borgmoeren halen.

Verder als je wiel op de adapter wat draaiende speling heeft wordt het tijd voor verse wielen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:10
jeryz schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 00:42:

Jaren geleden (lees ~20 jaar, ben nu 41) geleden twee elektrische Tamiya auto's gehad, een buggy en een F150. Deze zijn in de loop der jaren naar eens verdwenen, kringloop of wat anders, weet ik niet meer.

Nu wil ik het toch weer eens oppakken, ik vind het bouwen en rijden leuk, en wil er nu wat meer aandacht besteden aan het model en de afwerking. Graag zou ik een Mazda RX3 maken, maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen.
Bijvoorbeeld; kan een 1/10 body op ieder 1/10 chassis? Waar moet ik op letten wat dat betreft? Wat is een goede starterkit? Dat soort dingen.

Ik had gehoopt hier een duwtje in de goede richting te kunnen krijgen en me zo verder te oriënteren.
De body die je linkt is een 200mm body volgens de url. Het gemiddelde touring chassis is 190mm breed. Op zich zou je wielen met 5mm offset kunnen gebruiken om op 200mm te komen.

Verdere duw in de richting zal echt afhangen van het budget en of je een kant en klaar chassis wilt of juist wilt bouwen aan een kit. Hecht je waarde aan mooie materialen en productiemethodes of is een kunststof-soort al meer dan prima?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indigo79
  • Niet online
jeryz schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 00:42:

Als ik me niet vergis hebben de meeste of alle 1/10 touring chassis een wielbasis van 257mm, maar bestaan er zowel 190mm als 200mm brede versies.

Edit: @Ruud was me voor. :) Enige nadeel van 5mm offsets vind ik dat je voorwielen te veel naar voor en achter bewegen als je stuurt.

[ Voor 5% gewijzigd door indigo79 op 06-02-2024 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Als ik het goed heb is de HPI RS4 (electro) 200mm breed (of instelbaar) maar inderdaad zijn de meeste 4wd tourwagens 190mm breed.

Er zijn zgn offset wieladapters te vinden maar ik weet niet of de volledige 5mm per wiel gaat passen want iedere verbreding geeft minder lengte voor de wielmoer. Gelukkig komen die offset adapters in diverse maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Afgelopen weekend lekker met de Hoss gereden.
Het valt me op dat hij nogal makkelijk op zijn zijkant terecht komt.
In het gras wat minder snel, op de straat een stuk sneller.

Nu zal dat ook door mijn onervarenheid komen, maar kan ik daar nog wat voor aanpassen?
Vering minder stug stugger, of moet ik denken aan een sway-bar?

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Auto lager afstellen. en een anti roll bar zal ook wel iets helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-07 16:36

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Meer spinazie eten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-07 16:36

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

henkNL schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:33:
Afgelopen weekend lekker met de Hoss gereden.
Het valt me op dat hij nogal makkelijk op zijn zijkant terecht komt.
In het gras wat minder snel, op de straat een stuk sneller.

Nu zal dat ook door mijn onervarenheid komen, maar kan ik daar nog wat voor aanpassen?
Vering minder stug stugger, of moet ik denken aan een sway-bar?
Hoort ook wel een beetje bij het soort auto. De banden grippen soms heel hard op straat, zeker in bochten. Doordat het zwaartepunt van die auto best hoog ligt gaat 'ie dan snel om inderdaad. Ook al maak je hem lager, dan nog blijft het ten dele wel. Straatbanden (= consistentere grip) en het chassis flink omlaag (lees: 2 cm boven het asfalt) zal wel gaan helpen maar dan is een andere auto misschien veel logischer.

Ik heb meerdere RC's, met de off-road modellen rij ik niet op straat en met de on-roads rijd ik niet off-road. Je gaat ook niet met je Ferrari de bospaadjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:25
Dank voor de antwoorden, ik duik er wat dieper in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flip_eg4

flip_eg4

Nieuwe borgmoeren met kartels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Poeh, gaat het nieuwe buitenseizoen alweer binnenkort beginnen. Auto is er klaar voor, motoren als ook onderdelen genoeg om het seizoen in te gaan en 6 wedstrijden op de kaart gezet en met mijn pitmaat overlegd. 4x een BK, 1x een ENS en 1x een NK op mijn thuiscircuit.

En dan de knutsels...
1) momenteel bezig met een aantal motorheaters welke eenvoudiger van bouw zijn maar tegelijk toch iets geavanceerder in de werking.
2) moet nog voor zondag een aantal motor achterdeksels voorzien van een stalen insert. (meer degelijkheid en lagere frictie)
3) Het draaien van een zuiger maar wel met een offset zuigerpen, dus niet in het midden maar een beetje opzij. Hierdoor komt bij de ontbranding de drijfstang in een wat rechtere positie wat veel meer koppel overbrengt.

Verder staat er een nieuwe motor op het verlanglijstje, de Picco Monza-9 is uit de doos een beest en tegelijk zeer betaalbaar. Het heeft mij nieuwsgierig gemaakt om er 1 op te meten en te proberen als ook uiteraard op te fokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Plastic delen al in de wd40 gezet? :+ Sorry, kan het niet laten.

Nee, als je het mij vraagt gaat WD40 gaat een beetje glans geven aan de oppervlakte, het gaat met het plastic voor de rest niets doen. Het gaat optimistisch gezien maximaal 1mm diep in het onderdeel. In de praktijk heb je het waarschijnlijk eerder over 0.01mm.
Olie zorgt er ook alleen maar voor dat plastic broos word.
Ik zou niet echt luisteren naar die kerel voor technische informatie.

Koken, gewoon verwarmen in water, ja kan me wel voorstellen dat dat wat verschil maakt. Maar ook dan, als je dat vaak doet, denk ik juist dat je het plastic verzwakt. Maar 1 of 2 keer om het weer een beetje "wakker" te maken, dat kan ik me wel voorstellen.

Zijn die drijfstangen niet standaard al offset? Weet dat dat bij alle "echte" motoren wel zo is. Zou ik bij modelbouw motoren eigenlijk ook verwachten. Aan de andere kant is het allemaal zo klein en licht, dat het ook vast minder van toepassing is, en voor zo iets kleins is het natuurlijk ook een stuk lastiger om te maken.

Dat het fractioneel meer trekkracht geeft geloof ik, maar voor zo ver ik weet is het op grotere motoren vooral om kantelen van de zuiger tegen te gaan.

Stalen insert? Om zijwaartse beweging tegen te gaan oid?

Ik wou eigenlijk zeggen, als je ze zelf zo bewerkt, voegt zo'n motor toch ook niet heel veel toe? Maar met zo'n motor heb je het natuurlijk wel over hele andere kwaliteit als "normale" motoren. Hier kan je dan waarschijnlijk nog veel meer uit halen voordat het kapot loopt/onbetrouwbaar word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Nu online

sjirafje

WD-40 gaat wel echt overal zitten en zorgt er vervolgens voor dat zand/stof/vuil blijft plakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:34

EraZor

Don't mention the war

Plastic wordt hard omdat de weekmakers vervliegen. Daar doe je niks meer aan. En ja: met de kou is t plastic nog harder. Verwarmen maakt t wat flexibeler, maar alleen door de temperatuur: je kan ook de föhn er even op zetten. T effect houdt nog geen 5 minuten stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
WEBGAMING schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:42:
Plastic delen al in de wd40 gezet? :+ Sorry, kan het niet laten.

Nee, als je het mij vraagt gaat WD40 gaat een beetje glans geven aan de oppervlakte, het gaat met het plastic voor de rest niets doen. Het gaat optimistisch gezien maximaal 1mm diep in het onderdeel. In de praktijk heb je het waarschijnlijk eerder over 0.01mm.
Olie zorgt er ook alleen maar voor dat plastic broos word.
Ik zou niet echt luisteren naar die kerel voor technische informatie.

Koken, gewoon verwarmen in water, ja kan me wel voorstellen dat dat wat verschil maakt. Maar ook dan, als je dat vaak doet, denk ik juist dat je het plastic verzwakt. Maar 1 of 2 keer om het weer een beetje "wakker" te maken, dat kan ik me wel voorstellen.

Zijn die drijfstangen niet standaard al offset? Weet dat dat bij alle "echte" motoren wel zo is. Zou ik bij modelbouw motoren eigenlijk ook verwachten. Aan de andere kant is het allemaal zo klein en licht, dat het ook vast minder van toepassing is, en voor zo iets kleins is het natuurlijk ook een stuk lastiger om te maken.

Dat het fractioneel meer trekkracht geeft geloof ik, maar voor zo ver ik weet is het op grotere motoren vooral om kantelen van de zuiger tegen te gaan.

Stalen insert? Om zijwaartse beweging tegen te gaan oid?

Ik wou eigenlijk zeggen, als je ze zelf zo bewerkt, voegt zo'n motor toch ook niet heel veel toe? Maar met zo'n motor heb je het natuurlijk wel over hele andere kwaliteit als "normale" motoren. Hier kan je dan waarschijnlijk nog veel meer uit halen voordat het kapot loopt/onbetrouwbaar word.
WD40 heeft wel een boel weekmakers, is ook een populair goedje om banden meer grip te geven. Ik kan mij voorstellen dat als het in het plastic trekt dat het wel iets slapper maakt. Probleem vandaag de dag is dat een hoop plastics in de RC ook carbon bevatten en carbon veranderd niet door weekmakers of opname van water maar zal zeker iets effect hebben op het plastic deel.

En nee, de drijfstangen hebben geen offset, de motoren zijn super symetrisch en ik heb ook niet de info dat iemand het ooit geprobeerd heeft. Ik heb een staf van zo'n 30cm van de juiste soort aluminium: https://www.matweb.com/se...1a1d348a780d92a8eec662bdf
Ik heb het redelijk uitgedocterd hoe in welke volgorde welke bewerkingen te doen.

En ja, er is nog veel meer uit een motor te halen. Laatst had ik nog een discussie met iemand van Ielasi Tuned waar iemand vroeg of de motoren gebruikt door de teamrijders op de WK ook voor de normale mens verkrijgbaar was. Ik gaf aan dat die motoren anders zijn dan wat je in de winkel kunt kopen en direct Iemand van Ielasi daar bovenop beweerde dat die dezelfde motoren zijn. Tja... Waarom staan we die Ielasi toch nog verder te tunen voor nog meer prestaties? Ik kan mij niet voorstellen dat wij het beter weten.....

De achterdeksel sluit de drijfstang op zodat die niet van de krukas kan lopen. Is normaal van aluminium en ik maak een versie met spoelkanalen erin die op de spoelkanalen in het carter uit komen wat merkbaar meer koppel geeft. Iemand die ik daarmee sponsor beweerde slijtage te hebben en de laatste trend is een metalen plaat aan de oppervlakte, niet alleen om de slijtage maar ook omdat alumiium op staal minder frictie geeft. Alleen zoals ze het verzonnen hebben geeft het geen ruimte voor de spoelkanalen, ik heb ze wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ysuvMsF2lHwrpmyF8jRnvniNchU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/axRJRpn4H30WCQI1EvF7EZRP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMABpWWZkKQau6GnUmQC7hvnUAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nHqMvdRfrcQyMv3uQVjW1zSI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uGXb9-mklzqxLqJaMudnighMTTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hEhlUuRlAgjOt7nTTd9vb6Lb.jpg?f=fotoalbum_large

(in de haast toen iets uitgeschoten met de dremel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cooldevice
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:12
Meld me in dit topic als voormalig WPL eigenaar :P
Via het algoritme tijdens corona gestuit op het crawlen en zo kwam er dus een WPL C24 (kit).
Al snel kwamen er upgrades en.....tja jullie weten hoe dat gaat.
Uiteindelijk verkocht want verhuizen en verbouwen - geen tijd.

Jaar verder en via MP een SCX24 Wrangler (2019) op de kop getikt. Om te kijken of het nog steeds even leuk is en meteen een platform met nog meer upgrade mogelijkheden. Voor dat ik daar aan de slag mee ga zou ik eerst iets van een betere/veiligere lader willen.

De vragen die ik momenteel heb zijn; is de optie om te 'storage' chargen belangrijk bij deze kleine 2s LiPo's? Aangezien de originele lader dit ook niet kan? Heb ik voor een paar tientjes een lader die het waard is t.o.v. de usb lader die erbij zit?

Uit de oude doos, een foto van de C24-1 toen die nog redelijk stock was.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/55TkZwuVHrJo-RuO0JQHJ5RLVx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kclhEoMI1v6oi1vWzkVxd5x2.jpg?f=fotoalbum_large

“Creativity is a highfalutin word for the work I have to do between now and Tuesday.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:44

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Beetje locktite https://www.toolstation.n...43-draadborgmiddel/p21240

Mocht je een vriendin hebben je zelf nagellak gebruiken dan werkt dat ook, laat ook makkelijk los met aceton.

of borgmoertjes gebruiken...gebruik je die al, let er dan op dat je ze niet teveel gebruikt. In principe zijn die dingen als single-use ontworpen maar bij niet kritisch spul zijn ze natuurlijk prima herbruikbaar.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Nu online

sjirafje

Ik gebruik borgmoertjes (nyloc?). Maar ik denk dat ze gewoon versleten zijn. Ik haal namelijk bij elk onderhoud de wielen er af. Ik heb nieuwe moertjes besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Loctite is eigelijk zelden nodig. Als loctite nodig is is er meestal iets uitgelubberd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:56

_Eend_

🌻🇺🇦

Cooldevice schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:13:
Meld me in dit topic als voormalig WPL eigenaar :P
Via het algoritme tijdens corona gestuit op het crawlen en zo kwam er dus een WPL C24 (kit).
Al snel kwamen er upgrades en.....tja jullie weten hoe dat gaat.
Uiteindelijk verkocht want verhuizen en verbouwen - geen tijd.

Jaar verder en via MP een SCX24 Wrangler (2019) op de kop getikt. Om te kijken of het nog steeds even leuk is en meteen een platform met nog meer upgrade mogelijkheden. Voor dat ik daar aan de slag mee ga zou ik eerst iets van een betere/veiligere lader willen.

De vragen die ik momenteel heb zijn; is de optie om te 'storage' chargen belangrijk bij deze kleine 2s LiPo's? Aangezien de originele lader dit ook niet kan? Heb ik voor een paar tientjes een lader die het waard is t.o.v. de usb lader die erbij zit?

Uit de oude doos, een foto van de C24-1 toen die nog redelijk stock was.
[Afbeelding]
Volgens mij is storage charge wel een must, vooral als je de lipo's niet elke week gebruikt, dan gaan ze in mijn ervaring veel langer mee. Een voorbeeld:

Ik heb een berg 1S LiPootjes voor een kleine FPV drone, bij die drone kreeg ik 3 450 mAh 1S lipo's en een simpel USB ladertje. Binnen een paar maanden was het eerste lipootje al bol gaan staan en de rest volgde al snel. Sinds ik een goede lader met storage charge functie heb laad ik ze, als ik weet dat ik ze langere tijd (= 1 week of langer) niet ga gebruiken laad ik ze weer naar storage charge. De lipootjes die ik sindsdien heb gekocht (meer dan een jaar geleden) werken nu allemaal nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooldevice
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:12
_Eend_ schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:47:
[...]

Volgens mij is storage charge wel een must, vooral als je de lipo's niet elke week gebruikt, dan gaan ze in mijn ervaring veel langer mee. Een voorbeeld:

Ik heb een berg 1S LiPootjes voor een kleine FPV drone, bij die drone kreeg ik 3 450 mAh 1S lipo's en een simpel USB ladertje. Binnen een paar maanden was het eerste lipootje al bol gaan staan en de rest volgde al snel. Sinds ik een goede lader met storage charge functie heb laad ik ze, als ik weet dat ik ze langere tijd (= 1 week of langer) niet ga gebruiken laad ik ze weer naar storage charge. De lipootjes die ik sindsdien heb gekocht (meer dan een jaar geleden) werken nu allemaal nog prima.
Dan geef ik iets meer uit en wordt het een lader met 'storage charge' functie (y)
Op basis van wat ik terug vond in dit topic wordt het denk ik dan de SKYRC S65.

“Creativity is a highfalutin word for the work I have to do between now and Tuesday.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Cooldevice schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 21:49:
[...]

Dan geef ik iets meer uit en wordt het een lader met 'storage charge' functie (y)
Op basis van wat ik terug vond in dit topic wordt het denk ik dan de SKYRC S65.
Enige nadeel wat ik van die Skyrc zo snel zie is de lage Balance Current van 300mA. Als ik het goed begrepen heb wil je die zo hoog mogelijk hebben (liefst boven de 1 A), omdat anders het "balance chargen" van een batterij aan het einde langer kan duren wanneer er verschil in spanning is tussen de verschillende cellen. Zie : YouTube: The most over-looked lipo charger spec: Balance Current

Ik heb ooit een Isdt 608Ac charger gekocht, en die heeft een balance current van. Puur toeval, omdat ik toentertijd niet van balance current gehoord had. Ik heb nu nog niet heel veel batterijen, dus op zich red ik me daar wel mee. Maar ik zit stiekem wel te kijken naar een dual charger, omdat ik 2S en 3S batterijen tegelijk wil kunnen laden en later ook 4S-6S. Op dit moment staan voor mijn de Idst K2 Air (1.5 A) en de Gens Ace iMars D300 (1.2 A) op mijn shortlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
De skyrc doet maar 6A max (tot 2S vanwege het max laadvermogen) Dus die balance stroom valt wel mee. Overigens als balanceren te lang duurt is er te veel ongelijkheid in de cellen

De mensen die schreeuwen om een hogere balancestroom laden meestal op 10A en hoger (tot zelfs 40A)

[ Voor 5% gewijzigd door memphis op 11-02-2024 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben-i
Na de eerste kapotte kap ben ik eens op het web gaan zoeken naar manieren om de nieuwe kap wat te verstevigen en uiteraard vind ik weer 1000 verschillende manieren 8)7 hahaha shoe goo, ductape, gaasband, gorillatape, kit, epoxy etc etc noem het maar op, alles komt voorbij.
Dus nu ben ik wel benieuwd waar jullie de beste ervaring mee hebben, liefst gewoon simpel en effectief. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Nu online

sjirafje

Ben-i schreef op zondag 11 februari 2024 @ 15:57:
Na de eerste kapotte kap ben ik eens op het web gaan zoeken naar manieren om de nieuwe kap wat te verstevigen en uiteraard vind ik weer 1000 verschillende manieren 8)7 hahaha shoe goo, ductape, gaasband, gorillatape, kit, epoxy etc etc noem het maar op, alles komt voorbij.
Dus nu ben ik wel benieuwd waar jullie de beste ervaring mee hebben, liefst gewoon simpel en effectief. ;)
Daar ben ik ook erg benieuwd naar.

Zijn er bijvoorbeeld ook alternatieven voor shoe goo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lepeltje79
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:46
Heb zelf gaasband in combinatie met E6000 lijm geprobeerd op de kap van mijn Team Corally Kronos xtr.
Zit er nog steeds op, is wat flexibel zodat de boel niet breekt bij een crash maar wat meegeeft.

Heb ook voor mijn Team Corally Radix6 een onbreekbare kap van De Wit kappen, dat gaat ook super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Nu online

sjirafje

lepeltje79 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 20:04:
[...]
Heb ook voor mijn Team Corally Radix6 een onbreekbare kap van De Wit kappen, dat gaat ook super.
Die is er mee gestopt. Het restant staat op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip_eg4

flip_eg4

Heb zelf laatst een kap met shoe-go met gaasband verstevigd.. shoe-go was toen per ml het goedkoopste

Viel mij wel op dat e6000 hier heel erg veel keer over de kop gaat tov wat het kost in de VS. (500% is niks)

wat hier een tubetje kost, kost daar een volledige kitspuit.

[ Voor 13% gewijzigd door flip_eg4 op 13-02-2024 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Ik heb een auto met ducktape gedaan, werkt volgens mij wel maar kap word er wel een stuk zwaarder van natuurlijk. Ik heb de hele kap van binnen gewoon een laag gegeven maar misschien is alleen langs de randen en bij gaatjes al voldoende

Pagina: 1 ... 35 ... 45 Laatste