Het grote RC cars topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 34 ... 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:16

Snuffel

Vroem!

@FiXeL : kijk een tweaker die ook in de 4x4 app zit!
Dat zijn de echte 😄

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:27

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Goofyduck384 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:11:
M’n zoon (9 jaar) wil graag een nieuwe auto van onze goedheiligman. Hij heeft nu een FTX tracer Truggy, https://www.toemen.nl/pro...o-truggy-truck-rtr-oranje, maar wil een stapje omhoog. Zelf heb ik een Traxxas Sledge waar hij wel eens mee rijdt, maar die vindt hij eigenlijk te groot, net too much.

Nu probeer ik hem duidelijk te maken dat hij dan bij bekende webshops/winkels moet kijken (bijv Toemen), zodat we ook zeker weten dat we onderdelen kunnen vervangen als er iets kapot gaat. Maar hij heeft zijn oog nu laten vallen op dit ding https://www.temu.com/nl/b..._1699466473049_duelun8aww

Ik snap het wel, ziet er leuk uit, maar ik ben vooral bang dat ik de onderdelen niet zomaar kan vervangen. Is toch een onbekende auto, onbekend merk, beetje ‘troep’.
Klopt mijn mening? Ik had namelijk eerder deze op het oog: https://www.toemen.nl/pro...o-monster-truck-rtr-blauw. Dit is qua onderdelen te vervangen en een stapje beter dan hij nu heeft. Maar ja, hij ziet er minder mooi uit als degene waar hij zijn oog op heeft laten vallen.

Iemand nog andere ideeen? Budget is eigenlijk max €150,-. En klopt het dat de onderdelen niet zomaar te krijgen zijn voor de auto die hij dus zelf gevonden had? Want dat weet ik natuurlijk niet zeker. Ik neem alleen aan dat dit niet zomaar universeel is toch?
Die auto die gelinkt wordt heeft hetzelfde formaat als de FTX Tracer, wat hoop je daar dan mee te bereiken? Wat is er precies mis met z'n huidige auto? Als het er alleen om gaat om 'm sneller te maken, is het voldoende om alleen de esc en motor te vervangen namelijk.

De Sledge is schaal 1:10, en dat is toch wel een beetje de basis qua schaal voor een hobbygrade RC auto. Je ziet tegenwoordig wel steeds meer kleinere auto's, maar de meesten daarvan komen uit China en zijn vooral te verkrijgen via Aliexpress etc. Van de grote merken heb je voor zover ik kan bedenken alleen de Traxxas mini E-revo, de net nieuwe Arrma Granite Grom, en de FTX Tracer.

[ Voor 7% gewijzigd door Icephase op 09-11-2023 13:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-09 18:37

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Goofyduck384 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:11:
M’n zoon (9 jaar) wil graag een nieuwe auto van onze goedheiligman. Hij heeft nu een FTX tracer Truggy, https://www.toemen.nl/pro...o-truggy-truck-rtr-oranje, maar wil een stapje omhoog. Zelf heb ik een Traxxas Sledge waar hij wel eens mee rijdt, maar die vindt hij eigenlijk te groot, net too much.
ik snap je budget, een sint kadootje moet wel leuk blijven maar ik ben toch meestal van mening (soms niet :D) dat goedkoop duurkoop is. Als je een duurzame auto wil waar hiij een tijdje mee voort kan dan kom je al snel bij een Rustler uit of een e-revo maar die gaan qua prijs al snel richting en over de 300. zelf heb ik een e-revo 1/10 gereden en die zijn echt leuk en een maatje kleiner dan de sledge (waar ik nu zelf ook mee rijd) alleen ben je dan gelijk 400 achter de wagen of als je voor de mooiste gaat zelfs 600. Ik zou indien mogelijk het budget iets verhogen en een leuke Rustler nemen dat lijkt een beetje op de auto van papa maar dan de kinder versie

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

€ 600 is natuurlijk ook wat overdreven, maar verder ben ik het met @Freakiebeakie eens; als je een goede auto wilt, kost dat behoorlijk wat geld. Met dit soort bedragen ontgroei je ook het stadium van speelgoed wat mij betreft.

Voor € 300 koop je al heel wat moois in schaal 1:10, van Traxxas, Arrma, Team Corally, HPI of Team Associated (dat zijn wel een beetje dé merken die in die prijsrange aanbieden). Degelijke auto's, goede electronica, reserveonderdelen goed beschikbaar en door onderlinge concurrentie vaak goede prijzen. Maar met € 150 begin je inderdaad wenig, zéker als daar nog accu's en en lader bij moeten.

Let op: Traxxas is qua aanschaf wat duurder en vaak is er sprake van koppelverkoop doordat shops je meteen ook Traxxas-accu's mee willen verkopen. Traxxas accu's zijn echter niks speciaals, alleen zijn de stekkers specifiek voor Traxxas. Die zijn prima te vervangen of met een verloopje naar een ander soort om te 'bouwen'. Daardoor wordt het qua accu's echter wel veel makkelijker want je kunt dan in principe uit alle accu's kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:19

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Met 600 euro koop ik nog net geen kaal chassis. Het is maar wat je wilt, zeker in mijn klasse zijn er geen goedkope modellen of RTR dan hooguit nog van Edam maar dat is eigenlijk een uitstervend merk.

Ook met offroad als je wedstrijden wilt rijden kan je best nog ver komen met een RTR versie van de betere merken welke veelal op een ver verouderd wedstrijd chassis is gebaseerd maar uiteindelijk wil je toch iets beters.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17

_Eend_

🌻🇺🇦

FiXeL schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:39:
Dit is een project waar ik sinds afgelopen Augustus mee bezig ben:

[Afbeelding]

Is een Cross-RC BT-8 oftewel een BTR-82 in schaal 1:12. Echt wel een pittig bouwdoosje, niet alleen vanwege de prijs... Inmiddels ongeveer bij 95% completion rate, nog wat kleine dingen spuiten en alles inelkaar zetten maar wauw wat een ding... 8X8 drive, 8x8 stuur, 2 versnellingen, verlichting, extra motor voor aandrijving in het water (ja, je kan er mee varen) Servos voor de turret en ik heb zelf nog wat extra dingen ingebouwd die standaard niet aangedreven zijn in de kit, zoals de voorste splash guard en de klep die de amfibische aandrijving afdekt aan de achterzijde. Moest daarvoor wel een andere ontvanger scoren, want 8 kanalen bleek niet voldoende te zijn. :/ Magoed, die Flysky zenders zijn cheap, de ontvangers gelukkig ook. :)

[Afbeelding]

Internals zonder alle extra meuk.

[Afbeelding]

Internals mét alle extra meuk en de plexi afdekking gemonteerd..

[Afbeelding]

Heb nog getwijfeld of ik camo wou doen, maar gewoon groen met wat weathering is het geworden. (nu alleen nog wat highlights, de rest van de weathering moet nog)

[Afbeelding]

Hopelijk komend weekend de laatste dingetjes afronden, en dan maar eens rijden met dit ding. Hij/Zij/Het zal denk ik rijklaar bijna 15 killo wegen.
Holy crap, wat een ding :9~ Maar met 1300 dollar net iets boven mijn budget. Ik zag ook dit ding op de site staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqP0cQpywhaC9JmcMQdtZFm8AaI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yAz8w5q8kSGn4GIHPHpBwpBT.webp?f=fotoalbum_large

(https://www.crossrc.us/shop/xx10-t-rex/)

Compleet onrealistisch met 2x een 155 mm kanon achterop, een BTR-80 toren op het dak van wat een deel van een cabine van een Russische dieselloc lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_1976
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23:26
Beginnersvraag, hoop dat dit het goede forum is :-)

Mijn zoon van 12 wil voor 5 December graag een RC monstertruck en wel eentje die ook snel kan.
Mijn budget is 100 euro max.

Ik kwam de volgende beginners modellen tegen :

de FTX Tracer - 90 euro (RC Shop).
Kenmerken : schaal 1/16, onderdelen goed beschikbaar, gaat wat minder hard dan de carrera zo te zien.

Carrera Ford F-150 Raptor -AX- Carrera(C) Profi(C) RC - op dit moment 84 euro bij Bol.
Kenmerken schaal 1/18, kan tot 50kmp/h, oliegeveerde schokdempers, reserve onderdelen via carrera

Ik begrijp dat FTX wellicht het meer professionele merk is maar ben toch benieuwd naar jullie mening/keuze. Carrera lijkt me voor de huidige prijs wellicht een betere deal ? Hoe veel merk je van het grootte verschil tussen 1/16 en 1/18 als je "offroad" rijdt buiten ?

Of zijn er nog andere alternatieven die ik kan overwegen ?
De FTX tracer brushless is nog mooier maar die is vooralsnog buiten budget.

Dankjulliewel alvast

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Die Carera zou volgens de Carera website maar 25km/u gaan en ik zag op Bol ook 1 voor 53 euro. Zijn er verschillen of is het maar 1 model en lopen de prijzen en papieren specs gewoon uiteen?

Die FTX staat nu bij Wetronic in de aanbieding met extra accu etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_1976
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23:26
memphis schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:07:
Die Carera zou volgens de Carera website maar 25km/u gaan en ik zag op Bol ook 1 voor 53 euro. Zijn er verschillen of is het maar 1 model en lopen de prijzen en papieren specs gewoon uiteen?

Die FTX staat nu bij Wetronic in de aanbieding met extra accu etc.
thanks die extra accu bij Wetronic is een nette aanbieding.
De carrera is de Profi Versie zie deze link. Is een ander model dan die van 53 euro volgens mij.

https://carrera-toys.com/...aptor-px-carrera-profi-rc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Duidelijk, dan zijn er 2 modellen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
_Eend_ schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 07:08:
[...]

Holy crap, wat een ding :9~ Maar met 1300 dollar net iets boven mijn budget. Ik zag ook dit ding op de site staan:
[Afbeelding]

(https://www.crossrc.us/shop/xx10-t-rex/)

Compleet onrealistisch met 2x een 155 mm kanon achterop, een BTR-80 toren op het dak van wat een deel van een cabine van een Russische dieselloc lijkt
Ik heb bij dat ding ook zoiets van: Waarom? Zijn 8 wielen niet genoeg? En die kit kost nog een flinke mep meer dan die BTR.

Afgelopen weekend heb ik de laatste ditjes en datjes in de verf gezet, alles aangesloten en dit is dan het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6T9l3OnQ6-iihUw8MRqwLI_Fs0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cg2iLrlk38737UNC1PGl8Dxg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tqmiq81yz0gaLGAOXaO8l2o4HZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HFpUc6TybecHaO0Ynm1duSVU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MvlITS3u88XbvTQKgheI4tQTmOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DDy7eRIvILcNHrPmQCK90waD.jpg?f=fotoalbum_large

Bijna 3 maanden zoet mee geweest, maar wel blij dat ie eindelijk af is. Ik zit er nog aan te denken om een geluidsmodule te plaatsen, (heb ik nog liggen) maar ik heb eigenlijk nog een extra kanaal nodig voor het bedienen van de claxon/machinegeweer (het wordt de laatste }) ) maar alles is bezet... Dus ik denk dat ik een schakelaar ga zetten tussen de servo die de versnellingsbak bedient... Snel rijden doe je toch niet met zo'n unit... Gewicht is zonder accu nu 9,2 kilo.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:04
Ik heb sinds heel kort een WLToys rc car gekocht. Voor mijn zoontje, eerder nog geen enkele ervaring mee gehad. Het is een WLToys 284161 geworden met een 400mah 2s 7.4V batterij. Gisteren is hij er heerlijk mee aan de slag gegaan, heuveltjes rijden en zo, en vond het fantastisch (niet op de snelste stand, hij is 4 jaar, dus deze auto leek mij prima geschikt voor hem, beter dan die plastic meuk bij de speelgoedwinkels). Totdat de batterij leeg was. De Lipo heb ik daarna geprobeerd op te laden met de bijgeleverde usb lader, maar dan blijft hij even een paar seconden tot een minuut op een rood lampje staan, en gaat hij daarna uit. Als ik daarna de lipo terug in de auto stop, doet hij even de lichten aan en klapt hij daarna weer uit.

Ik dacht dus, de lader is misschien stuk dan, want bij beide lipo's die ik heb het zelfde resultaat. Dus heb ik via Amazon een goedkopere Lipo lader gekocht, een ISDT PD60, maar deze geeft alleen de optie Lipo 1A, 2A, 3A en 4A. Aangezien de batterij een 400Mah is, lijkt mij die 1A een beetje te veel, klopt dat? Iemand anders ervaring met het opladen van die soort kleinere batterijen?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worrel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:15
Raznov schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:39:
Ik heb sinds heel kort een WLToys rc car gekocht. Voor mijn zoontje, eerder nog geen enkele ervaring mee gehad. Het is een WLToys 284161 geworden met een 400mah 2C 7.4V batterij. Gisteren is hij er heerlijk mee aan de slag gegaan, heuveltjes rijden en zo, en vond het fantastisch (niet op de snelste stand, hij is 4 jaar, dus deze auto leek mij prima geschikt voor hem, beter dan die plastic meuk bij de speelgoedwinkels). Totdat de batterij leeg was. De Lipo heb ik daarna geprobeerd op te laden met de bijgeleverde usb lader, maar dan blijft hij even een paar seconden tot een minuut op een rood lampje staan, en gaat hij daarna uit. Als ik daarna de lipo terug in de auto stop, doet hij even de lichten aan en klapt hij daarna weer uit.

Ik dacht dus, de lader is misschien stuk dan, want bij beide lipo's die ik heb het zelfde resultaat. Dus heb ik via Amazon een goedkopere Lipo lader gekocht, een ISDT PD60, maar deze geeft alleen de optie Lipo 1A, 2A, 3A en 4A. Aangezien de batterij een 400Mah is, lijkt mij die 1A een beetje te veel, klopt dat? Iemand anders ervaring met het opladen van die soort kleinere batterijen?
Welke C waarde staat er op je LIPO voor het laden? als hier 5C op staat mag je 5x 400Mah laden = 2A
(dit verkort wel de levensduur)

Iedereen heeft recht op mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
worrel schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:54:
[...]

Welke C waarde staat er op je LIPO voor het laden? als hier 5C op staat mag je 5x 400Mah laden = 2A
(dit verkort wel de levensduur)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrgEXOBc0ivCPmNiKJIfpQkbR7E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QhkXGPFdPePqu0ImRnth1i5Y.jpg?f=user_large
Het zijn dergelijke batterijen, 20c dus dat zou dan 8a max zijn? Dan is het geen probleem om ze op te laden op 1a lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worrel
Raznov schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:57:
[...]

[Afbeelding]
Het zijn dergelijke batterijen, 20c dus dat zou dan 8a max zijn? Dan is het geen probleem om ze op te laden op 1a lijkt mij?
dat is de maximale ontlaad stroom, daar zou ik hem niet mee opladen.

hier staat volgens mij geen laad waarde op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
worrel schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:02:
[...]

dat is de maximale ontlaad stroom, daar zou ik hem niet mee opladen.

hier staat volgens mij geen laad waarde op
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2ZtLpA1CaD1OnUH8NsSHRjzJOA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2sokJN2V46dOTKt5YhSnqMaV.jpg?f=user_large
Dom van mijn natuurlijk, ik had de vorige lader kunnen pakken, welke is dit geval output 7.4V 2000mA heeft staan, dus 2A lijkt mij dan de optie? Of zou de 1A "veiliger" zijn?

edit: geprobeerd, denk dat deze nieuwe pd60 lader niet werkt hiermee, want krijg op beide 1A en 2A een error. Geen idee meer wat ik kan proberen, want laden via de usb lader op de laptop werkt niet, op de 65W powerbank doet hij het ook niet (steeds maar max een minuut). Twijfel of ik het hele zooitje dan maar retour moet sturen en op zoek moet naar een betaalbare (ook voor reparaties) rc, had verwacht met alle reviews die ik had gelezen dat de WLToys modellen wel prima waren.

[ Voor 28% gewijzigd door Raznov op 14-11-2023 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worrel
Raznov schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:11:
[...]

[Afbeelding]
Dom van mijn natuurlijk, ik had de vorige lader kunnen pakken, welke is dit geval output 7.4V 2000mA heeft staan, dus 2A lijkt mij dan de optie? Of zou de 1A "veiliger" zijn?

edit: geprobeerd, denk dat deze nieuwe pd60 lader niet werkt hiermee, want krijg op beide 1A en 2A een error. Geen idee meer wat ik kan proberen, want laden via de usb lader op de laptop werkt niet, op de 65W powerbank doet hij het ook niet (steeds maar max een minuut). Twijfel of ik het hele zooitje dan maar retour moet sturen en op zoek moet naar een betaalbare (ook voor reparaties) rc, had verwacht met alle reviews die ik had gelezen dat de WLToys modellen wel prima waren.
Vreemd dat beide laders niet werken.
Het lijkt er op dat je lipo’s te ver ontladen zijn. Wat is de cel voltage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
worrel schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 22:02:
[...]

Vreemd dat beide laders niet werken.
Het lijkt er op dat je lipo’s te ver ontladen zijn. Wat is de cel voltage?
Heb ik nog niet kunnen testen, multimeter heb ik niet zo snel bij de hand. Is dat niet gek dat er bij beide lipo's welke ik heb, waarvan 1 is gebruikt (totdat de auto niet meer bewoog) en de ander "nieuw" is, ze beide te ver ontladen zijn? Ik kan ook weinig vinden over te ver ontladen en rc cars, of dat al kan zijn na 1 ritje?

Ik twijfel heel erg over terugsturen of nog een nieuwe lader kopen en testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worrel
Raznov schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 22:41:
[...]

Heb ik nog niet kunnen testen, multimeter heb ik niet zo snel bij de hand. Is dat niet gek dat er bij beide lipo's welke ik heb, waarvan 1 is gebruikt (totdat de auto niet meer bewoog) en de ander "nieuw" is, ze beide te ver ontladen zijn? Ik kan ook weinig vinden over te ver ontladen en rc cars, of dat al kan zijn na 1 ritje?

Ik twijfel heel erg over terugsturen of nog een nieuwe lader kopen en testen.
Sluit je op de nieuwe lader wel beide kabels aan? Of alleen de balans poort

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Je moet een normale 2A stekkerlader pakken. Een USB poort van een laptop/PC kan geen 2A leveren en bij een powerbank is dat ook nog de vraag plus dat een powerbank moeilijk kan doen door in slaap te vallen als er even geen stroom loopt.

Aan het eind van het verhaal wil je een gewone RC computerlader hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
worrel schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 23:07:
[...]

Sluit je op de nieuwe lader wel beide kabels aan? Of alleen de balans poort
Als ik de reviews zo zie, denk ik niet eens dat ik een balanspoort op die lipos heb zitten. Heb een witte connector (2s?) en een rode connector (welke ik aansluit voor in de auto). Die rode kan ik niet op de gele poort welke ik in de filmpjes van de lader zie, plaatsen.
memphis schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 23:12:
Je moet een normale 2A stekkerlader pakken. Een USB poort van een laptop/PC kan geen 2A leveren en bij een powerbank is dat ook nog de vraag plus dat een powerbank moeilijk kan doen door in slaap te vallen als er even geen stroom loopt.

Aan het eind van het verhaal wil je een gewone RC computerlader hebben.
Ook met een normale usb stekker geprobeerd, 2.4A max per poort, maar resultaat blijft het zelfde, na ongeveer 1 minuut valt de "standaard" lader alweer uit. De PD60 wil sowieso niets doen (error).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• worrel
Raznov schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 23:19:
[...]

Als ik de reviews zo zie, denk ik niet eens dat ik een balanspoort op die lipos heb zitten. Heb een witte connector (2s?) en een rode connector (welke ik aansluit voor in de auto). Die rode kan ik niet op de gele poort welke ik in de filmpjes van de lader zie, plaatsen.

[...]

Ook met een normale usb stekker geprobeerd, 2.4A max per poort, maar resultaat blijft het zelfde, na ongeveer 1 minuut valt de "standaard" lader alweer uit. De PD60 wil sowieso niets doen (error).
Dat is de reden dat het niet werkt op jouw nieuwe lader. Je moet de balansstekker (witte) en de rode voeding stekker beide aansluiten op je lader. Anders gaat deze niet laden
Voor de voeding kun je dat doen met een XT60->JST Adapter

[ Voor 9% gewijzigd door worrel op 15-11-2023 07:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
worrel schreef op woensdag 15 november 2023 @ 07:11:
[...]

Dat is de reden dat het niet werkt op jouw nieuwe lader. Je moet de balansstekker (witte) en de rode voeding stekker beide aansluiten op je lader. Anders gaat deze niet laden
Voor de voeding kun je dat doen met een XT60->JST Adapter
Bij dit soort simpele laders wordt er alleen via de balance poort geladen.

Meet de spanning eens, als de totaalspanning onder de 6v is kan daar je probleem zitten. Je kunt op de balance stekker ook de cellen onderling meten, de middelste pin is de verbinding tussen de 2 cellen in het pakket, met 1 pen van de voltmeter op de middenpin en de andere pen op een buitenste meet je de losse cel.
Je kunt ook voor een paar euro een LiPo checker halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worrel
memphis schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:25:
[...]

Bij dit soort simpele laders wordt er alleen via de balance poort geladen.
De nieuwe PD60 lader van hem gebruikt beide kabels om te laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
worrel schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:39:
[...]

De nieuwe PD60 lader van hem gebruikt beide kabels om te laden
Ah, die had ik niet gezien. Ik zag de foto van zijn USB lader...

Die ISDT lader wil denk ik dan ook een USB-C poort hebben met een fast charger hebben waarmee de spanning omhoog geslingerd wordt. Een simpele USB2 lader en een USB-C computerpoort doet dat niet.

https://oscarliang.com/isdt-uruav-pd60-lipo-charger/

[ Voor 5% gewijzigd door memphis op 15-11-2023 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
memphis schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:59:
[...]

Ah, die had ik niet gezien. Ik zag de foto van zijn USB lader...

Die ISDT lader wil denk ik dan ook een USB-C poort hebben met een fast charger hebben waarmee de spanning omhoog geslingerd wordt. Een simpele USB2 lader en een USB-C computerpoort doet dat niet.
Nee klopt, ik heb een 65W lader en een 65W powerbank voor onderweg :-). Ik heb nu in ieder geval het verloopje gekocht, want blijf toch bij mijn aanname dat de originele lader het niet doet. Hopelijk weet ik morgen weer iets meer.

Ik ben ook nog aan het wachten op een lipo bag, want dat is eigenlijk het beste om ze in op te laden en te bewaren begreep ik? Als ik de verhalen zo lees moet ik de lipo eigenlijk naast mij leggen in bed als ik ga slapen, puur voor het geval dat. Of is het niet zo erg als het lijkt, en als je ze "normaal" gebruikt is er weinig aan de hand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Bij normaal gebruik kan er weinig gebeuren maar een LiPo is nu eenmaal een onstabiel ding en is het spreekwoord "voorkomen is beter dan genezen" heel dan toepasselijk. Het gaat niet om dat het altijd goed gaat maar om die ene keer dat het fout kan gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
FiXeL schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:05:
[...]

Bijna 3 maanden zoet mee geweest, maar wel blij dat ie eindelijk af is. Ik zit er nog aan te denken om een geluidsmodule te plaatsen, (heb ik nog liggen) maar ik heb eigenlijk nog een extra kanaal nodig voor het bedienen van de claxon/machinegeweer (het wordt de laatste }) ) maar alles is bezet... Dus ik denk dat ik een schakelaar ga zetten tussen de servo die de versnellingsbak bedient... Snel rijden doe je toch niet met zo'n unit... Gewicht is zonder accu nu 9,2 kilo.
Zelf je RC systeem bouwen is ook een leuk project en dan zijn er geen of nauwelijks beperkingen, zeker in een groot model. Ik heb dat zelf voor een ander RC model gedaan op basis van Arduino's en nRF24L01 modules (en een Nextion HMI scherm omdat ik de implementatie van de GUI in het begin wat wou uitstellen en hem daarna goed genoeg vond). De finale versie zie je hier en wat eerder in de thread staat het prototype. Was oorspronkelijk van plan hem zelfrijdend te maken, maar met COVID lockdown zoveel tijd in de carrosserie gestoken dat ik dat niet meer durf nu. :)

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Kijk dit hele batterijen en lader verhaal is de reden dat ik voor mijn kids en stiekum ook voor mijzelf gewoon traxxas koos, lekker simpel de stekker er in steken en het laad. misschien als ik ooit een ander merk wil gaan rijden dat ik me er een keer in ga verdiepen maar ik houd er wel van dat het simpel is.

• Raznov
Freakiebeakie schreef op donderdag 16 november 2023 @ 02:55:
Kijk dit hele batterijen en lader verhaal is de reden dat ik voor mijn kids en stiekum ook voor mijzelf gewoon traxxas koos, lekker simpel de stekker er in steken en het laad. misschien als ik ooit een ander merk wil gaan rijden dat ik me er een keer in ga verdiepen maar ik houd er wel van dat het simpel is.
Dat begrijp ik heel goed, echter beginnen de Traxxas al op het dubbele van het bedrag waar ik deze voor heb gekocht. Dat maakt voor mij wel redelijk wat verschil. Mogelijk had ik beter voor een andere kunnen kiezen, maar mogelijk laden de battterijen straks weer prima op en heb ik een geweldige auto voor mijn zoontje om mee te racen. Het is en blijft, ondanks de vele positieve reviews, een beetje een gok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Freakiebeakie schreef op donderdag 16 november 2023 @ 02:55:
Natuurlijk een prima keuze maar al dat Traxxas is niet altijd zaligmakend. Zeker zo'n ID stekker dat de lader verteld wat voor een accu het is werkt goed, totdat je moet gaan foutzoeken, dan steek je niet even snel een voltmeter in de connector. OK, als je even zoekt zijn er wel weer verloopjes te vinden en dan nog maar niet te praten over missende geavanceerde mogelijkheden met een lader zoals weerstandsmeeting van de cellen..

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 21:10
Ik heb ook wat zitten zoeken over accu's en laders.
Ik ben er ondertussen wel over uit dat hier de Arrma Gordon gaat komen (tenzij er een scherpe Black Friday aanbieding komt voor de Granite of Stampede)

Nu heb ik het een en ander over accu's en laders opgezocht, maar kom ik niet goed uit welke C waarde een LiPo voor de Gordon zou moeten hebben 30C, 50C of 100C?
Volgens de handleiding van de 2-in-1 Brushed ESC + SLT is de Continuous current 25A ( de specs van de motor kan ik niet goed vinden.)

Ik wil een 2s 5000mAh Lipo dus 25 delen door 5 is 5. C-waarde 5 is toch wel erg laag?? of maak ik hier een fout?
(berekening komt hier vandaan)

• Raznov
De verloopjes zijn binnen, maar ook nu, als ik de lipos aansluit op de PD60 zijn ze binnen een paar seconde "vol". Het probleem ligt dan dus mogelijk wel ergens bij de auto zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:58
Ben-i schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:23:
Ik wil een 2s 5000mAh Lipo dus 25 delen door 5 is 5. C-waarde 5 is toch wel erg laag?? of maak ik hier een fout?
(berekening komt hier vandaan)
Je bent dan ook de minimum geschikte c-waarde aan het berekenen. Zoals je gelinkte artikel ook al aangeeft moet je gewoon zorgen dat je daarboven zit. Bijvoorbeeld die accu van 25C is dus prima voldoende voor jouw doeleinde.

• memphis

memphis

Topicstarter
Al heb je 200C, het geeft alleen maar aan hoeveel piekstroom maximaal uit de accu getrokken mag worden.

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:13
Nope het is de continu stroom die je hier er uit kunt trekken en dan wat volgens de fabrikant nog veilig is.
memphis schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:05:
Al heb je 200C, het geeft alleen maar aan hoeveel piekstroom maximaal uit de accu getrokken mag worden.

Xiaomi 13T Pro

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:07
memphis schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:15:
[...]

Natuurlijk een prima keuze maar al dat Traxxas is niet altijd zaligmakend. Zeker zo'n ID stekker dat de lader verteld wat voor een accu het is werkt goed, totdat je moet gaan foutzoeken, dan steek je niet even snel een voltmeter in de connector. OK, als je even zoekt zijn er wel weer verloopjes te vinden en dan nog maar niet te praten over missende geavanceerde mogelijkheden met een lader zoals weerstandsmeeting van de cellen..
Dit is echt puur een theoretisch verhaal.

In de praktijk komen die problemen praktisch niet voor met een Traxxas accu & lader. Komt het wel voor, dan heeft Traxxas een goede garantie.
Ik zie beide categorieën dagelijks: Traxxas en non-Traxxas accu's (en laders). Het is in de praktijk toch echt de laatste van die 2 waar de mensen meeste gedoe mee hebben.
Zoals @Freakiebeakie zei: het no-nonsens systeem van Traxxas, werkt voor 9vd10 toch echt het makkelijkst en dus.. zonder nonsense ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Btje schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:53:
Nope het is de continu stroom die je hier er uit kunt trekken en dan wat volgens de fabrikant nog veilig is.

[...]
Nee hoor, dat het bij auto accu's het om een continu stroom gaat is al lang verleden tijd, de huidige C-specificatie is een kortstondige piekstroom, heb ik ooit al eens nagevraagd. Daarnaast zijn de gebruikte connectoren meestal veel minder gespecificeerd. Als jij een 8Ah-100C accu hebt zou die volgens jou 800A continu mogen geven. Dat houden de solderingen, de accu-tabs en zeker de pluggen niet.

En heel eerlijk, de oorlog om de C-waarde is vaak alleen maar gebakken lucht om de verkoop boven de concurrent te krijgen. Soms wordt hier naar de gemiddelde interne weerstand van de accu gekeken waarmee berekend wordt wat de maximale (kortsluit)stroom kan zijn.

@thaan
Ik zeg ook als je meer wilt. En dat de mogelijke verloopjes kunnen je prima helpen, zo zag ik dat er ook LiPo checkers icm een verloopje voor de Traxxas ID plug worden verkocht.

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
indigo79 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:07:
[...]

Zelf je RC systeem bouwen is ook een leuk project en dan zijn er geen of nauwelijks beperkingen, zeker in een groot model. Ik heb dat zelf voor een ander RC model gedaan op basis van Arduino's en nRF24L01 modules (en een Nextion HMI scherm omdat ik de implementatie van de GUI in het begin wat wou uitstellen en hem daarna goed genoeg vond). De finale versie zie je hier en wat eerder in de thread staat het prototype. Was oorspronkelijk van plan hem zelfrijdend te maken, maar met COVID lockdown zoveel tijd in de carrosserie gestoken dat ik dat niet meer durf nu. :)
Nice! Scratch building vindt ik persoonlijk een drempel te ver, gaat nóg meer tijd in zitten en omdat je het zelf gebouwd hebt zie je ook sneller de dingen die niet perfect zijn... Maar zeker mooi om te doen, en een Volvo ook nog. 8)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Raznov schreef op donderdag 16 november 2023 @ 07:44:
[...]

Dat begrijp ik heel goed, echter beginnen de Traxxas al op het dubbele van het bedrag waar ik deze voor heb gekocht. Dat maakt voor mij wel redelijk wat verschil. Mogelijk had ik beter voor een andere kunnen kiezen, maar mogelijk laden de battterijen straks weer prima op en heb ik een geweldige auto voor mijn zoontje om mee te racen. Het is en blijft, ondanks de vele positieve reviews, een beetje een gok.
Ging mij er ook om dat mijn zoontje zelf zijn batterijen kan laden. kost misschien meer maar ik ben best te spreken over de kwaliteit van traxxas spullen. Heb hier al veel negatieve dingen gehoord over de batterijen maar zelf nog helemaal niet ervaren. Misschien komt het doordat ik ze zeer netjes behandel en altijd netjes met store mode weer netjes ontlaad/laad voor ik ze opberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
danoontjeh schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:22:
[...]

Je bent dan ook de minimum geschikte c-waarde aan het berekenen. Zoals je gelinkte artikel ook al aangeeft moet je gewoon zorgen dat je daarboven zit. Bijvoorbeeld die accu van 25C is dus prima voldoende voor jouw doeleinde.
Thanks voor de bevestiging, dan neem ik gewoon een 30C LiPo erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:25

Shiro

Serenity

Na lang nadenken en reviews lezen en even lang wachten, kwam eindelijk mijn HBX 16889a Pro aan, zou het zelfde als een FTX tracer moeten zijn.

Echter maakt het zo'n door slippend/schurend geluid:
YouTube: November 22, 2023

Aan begin van de video hoor je het en zie je dat de wielen niet bewegen, maar als je verder gas geeft hoor je het niet meer, eigenlijk elke keer als ik naar achteren ga en dan naar voren, hoor ik dan zo'n door slippend/schurend geluid.

Ik heb naast wat RC auto's als kind van de Bart Smit nooit meer 1 gehad, dus dit leek mij een leuke om dit als hobby weer op te pakken, maar dit is toch niet normaal? En waar zou ik moeten zoeken als ik dit wil repareren? De auto is dus helemaal nieuw en maakte al gelijk zo'n geluid. Zit er niks anders op dan dat ding helemaal open halen en vanaf de motor alle tandwieltjes bij langs lopen?

Edit:
Ik heb dat ding maar helemaal uit elkaar gehaald, tandwielen allemaal goed, het lijkt erop dat de motor eerst draait maar gewoon door spint ofzo...

Is dat een defecte motor of kastje dat de motor aanstuurt? Of is dat normaal voor een brushless motor?

Video, je ziet de motor eerst draaien voordat de tandwiel beweegt...

[ Voor 19% gewijzigd door Shiro op 22-11-2023 20:50 ]

Juniper RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:58
Shiro schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:40:
Als ik het zo zie zit er speling op de as met het grote tandwiel. Ik moet toegeven dit zonder geluid te hebben gekeken, maar zo op video lijkt de as een sprongetje te maken, waarbij vermoedelijk je tandwielen slippen. Kan me voorstellen dat zodra je achteruit bent gereden en direct weer vooruit wil de kracht te groot wordt en de boel slipt, waarna hij als hij eenmaal op gang is wel weer normaal aangrijpt.
Heb geen ervaring met deze auto dus verder helaas geen specifiek advies, maar wellicht dat dit een richting is waarin je kunt zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MikeyMan schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:39:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/byT6ayc_BPNT1wrrxRhbAWHUF_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4rt00EBQ3qS0y46KrPAzSPQr.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zijn ze. Volgens mij allemaal wel aardig spul. Die offroader heeft een serieus onderstel eronder zitten. Kun je van twee meter hoogte laten vallen en hij staat netjes stil :)

HPI Savage X zo te zien.
Quote van een hele tijd geleden... Conclusie is dat ik geen tijd heb om er iets mee te gaan doen... Is er iemand die dit spul, inclusief nog een doos spullen eromheen, zou willen komen ophalen in Zoetermeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:56

RKD

MikeyMan schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:19:
[...]

Quote van een hele tijd geleden... Conclusie is dat ik geen tijd heb om er iets mee te gaan doen... Is er iemand die dit spul, inclusief nog een doos spullen eromheen, zou willen komen ophalen in Zoetermeer?
Zie je DM :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flip_eg4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-03 15:17

flip_eg4

Youtube: PhMotorsports

Dit weekend een brushless losi 22s sct gekocht, eens wat anders dan een monster truck. :P
En omdat ik een auto zocht waarmee ik eens wat anders kon doen en voornamelijk op baan kan rijden.

Stukje gereden op 3s..toch heel andere koek dan een losi LMT.

Erg leuk als je zelf een baan hebt of een stuk terrein waar je een parcours kan uitzetten, toch eens gaan kijken voor een laptimer systeem voor van de zomer.

https://www.youtube.com/@PhMotorsports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:25

Harrie

NederVlaming

Shiro schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:40:
Na lang nadenken en reviews lezen en even lang wachten, kwam eindelijk mijn HBX 16889a Pro aan, zou het zelfde als een FTX tracer moeten zijn.

Echter maakt het zo'n door slippend/schurend geluid:

Aan begin van de video hoor je het en zie je dat de wielen niet bewegen, maar als je verder gas geeft hoor je het niet meer, eigenlijk elke keer als ik naar achteren ga en dan naar voren, hoor ik dan zo'n door slippend/schurend geluid.

Ik heb naast wat RC auto's als kind van de Bart Smit nooit meer 1 gehad, dus dit leek mij een leuke om dit als hobby weer op te pakken, maar dit is toch niet normaal? En waar zou ik moeten zoeken als ik dit wil repareren? De auto is dus helemaal nieuw en maakte al gelijk zo'n geluid. Zit er niks anders op dan dat ding helemaal open halen en vanaf de motor alle tandwieltjes bij langs lopen?

Edit:
Ik heb dat ding maar helemaal uit elkaar gehaald, tandwielen allemaal goed, het lijkt erop dat de motor eerst draait maar gewoon door spint ofzo...

Is dat een defecte motor of kastje dat de motor aanstuurt? Of is dat normaal voor een brushless motor?

Nu je hem al zo ver open hebt, zou ik ook eens die centrale aandrijfas eruit halen. Misschien kan je dan uitsluiten of het in motor+esc zit, of toch ergens in de tandwielen/diffs.

Er zit nu nog maar 1 diff in zie ik, misschien eerst die eruit nemen en kijken of het dan weg is?

Het lijkt haast wel iets in de motor zelf te zijn? Ik heb de non-pro versie, op het zicht lijkt de aandrijflijn van jou hetzelfde, alleen een grotere motor in die pro.

Ik heb die van mij nog niet open gemaakt gehad, maar maakt ook niet zo'n n geluid. Ik moet wel altijd 2 keer de trigger induwen als ik van rij richting wil veranderen. Dat lijkt bij jou niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:25

Shiro

Serenity

Harrie schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 19:27:
[...]

Nu je hem al zo ver open hebt, zou ik ook eens die centrale aandrijfas eruit halen. Misschien kan je dan uitsluiten of het in motor+esc zit, of toch ergens in de tandwielen/diffs.

Er zit nu nog maar 1 diff in zie ik, misschien eerst die eruit nemen en kijken of het dan weg is?

Het lijkt haast wel iets in de motor zelf te zijn? Ik heb de non-pro versie, op het zicht lijkt de aandrijflijn van jou hetzelfde, alleen een grotere motor in die pro.

Ik heb die van mij nog niet open gemaakt gehad, maar maakt ook niet zo'n n geluid. Ik moet wel altijd 2 keer de trigger induwen als ik van rij richting wil veranderen. Dat lijkt bij jou niet?
Lijkt iets in de motor te zitten of ESC, want de tandwiel op de motor draait eerst niet eens. Eerst zo'n vage geluid en dan gaat het pas draaien, en dat gebeurt alleen als ik eerst naar achteren ben gegaan. Als ik voorruit rij en stop en dan weer, hoor je niks. Zal wellicht iets vaagst afgesteld zijn in ESC of niet zo'n hele goeie motor? Maar goed, het is in ieder geval duidelijk dat dit dus niet helemaal normaal is.

Voor de rest, wat een monster is zo'n kleine 1:16 zeg, ding gaat rond de 40 en op volle vermogen valt er zowat niet normaal mee te rijden als je vol gas geeft, toch geweldig leuk zoiets, kan mij prima vermaken nog met zo'n simpele model voor nu, wellicht in de toekomst een 1:10 ofzo nemen.

Juniper RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Shiro schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:17:
[...]

Lijkt iets in de motor te zitten of ESC, want de tandwiel op de motor draait eerst niet eens. Eerst zo'n vage geluid en dan gaat het pas draaien, en dat gebeurt alleen als ik eerst naar achteren ben gegaan. Als ik voorruit rij en stop en dan weer, hoor je niks. Zal wellicht iets vaagst afgesteld zijn in ESC of niet zo'n hele goeie motor? Maar goed, het is in ieder geval duidelijk dat dit dus niet helemaal normaal is.

Voor de rest, wat een monster is zo'n kleine 1:16 zeg, ding gaat rond de 40 en op volle vermogen valt er zowat niet normaal mee te rijden als je vol gas geeft, toch geweldig leuk zoiets, kan mij prima vermaken nog met zo'n simpele model voor nu, wellicht in de toekomst een 1:10 ofzo nemen.
Ik zal vanavond eens proberen een video van de mijne te maken. De ESC doet wel iets speciaals bij rij-richting veranderen. Ik moet altijd eerst een keer kort achteruit duwen, en dan bij de 2e keer duwen gaat hij pas achteruit rijden volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Dat klopt, de 1e keer is de rem, bij de 2e keer komt de achteruit.

• Ben-i
Kleine update vanaf mijn kant.
Helaas is de Arrma Gorgon nog steeds overal uitverkocht en zijn er nauwelijks aanbiedingen geweest op de Granite of Stampede.
Dus gisteren de knoop doorgehakt en toch maar de WLtoys 104019 besteld op Aliexpress.
Hij is wel wat kleiner dan de gewenste 1/10 maar wel weer 4x4 en brushless en met 3 extra accu's, nog net in de cybermonday aanbieding kunnen kopen voor €125,- Denk dat zoonlief er wel blij mee zal zijn.
Heb wel mijn twijfels over de kwaliteit en de accu's en lader maar we zullen wel zien hoe het gaat. Wellicht moet ik er een (B6)lader bijkopen om wat sneller te kunnen laden maar dat moet ik nog even goed uitzoeken.
Iemand toevallig al ervaring met het upgraden van de Wltoys accu's en lader?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flip_eg4

flip_eg4

Tis wat met die vele regen :')

Dan maar zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:41
WEBGAMING schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:54:
[...]

Het stelt echt niet zo veel voor hoor. De Tamiya verf is ook best vergevend in mijn ervaring, je krijgt er niet snel druipers mee oid. Maar zoals altijd, liever 10 dunne lagen, dan 1 dikke. Gewoon lekker de tijd nemen, elke 15 minuten een dun laagje er op, tot het mooi dekt.
Nogmaals, met 1 kleur stelt het echt niet veel voor. En het mooiste is, de oneffenheden zitten aan de binnenkant. Kan natuurlijk zijn dat je het nog wel een beetje ziet, maar omdat je hem aan de binnenkant spuit, valt dat ook gewoon veel minder op.

Zou het inderdaad gewoon (nog) eens proberen als ik jou was. Als je dat werk aan auto's leuk vind, weet ik bijna zeker dat je een kap spuiten (of tenminste een mooi eindresultaat) ook leuk vind.
Een update, zomaar een maand of 6 later.

Goedkoop airbrush setje gekocht bij Airgoo, compressor schijnt gewoon goed te zijn. Bijgeleverde airbrush pistooltje (Fengda) is van bedenkelijke kwaliteit. Bouwkwaliteit goed genoeg maar het resultaat laat te wensen over. Maar voor mijn eerste probeersels goed genoeg. Dat zal toch nog niet meer dan acceptabel worden.

Gebruike liquid mask: Bitty Design
Verf: Vallejo Premium
Body: Tamiya Super Avante

Resultaat: work in progress :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ruud schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:42:
[...]

Een update, zomaar een maand of 6 later.

Goedkoop airbrush setje gekocht bij Airgoo, compressor schijnt gewoon goed te zijn. Bijgeleverde airbrush pistooltje (Fengda) is van bedenkelijke kwaliteit. Bouwkwaliteit goed genoeg maar het resultaat laat te wensen over. Maar voor mijn eerste probeersels goed genoeg. Dat zal toch nog niet meer dan acceptabel worden.

Gebruike liquid mask: Bitty Design
Verf: Vallejo Premium
Body: Tamiya Super Avante

Resultaat: work in progress :+
Ik heb jaren met een goedkope Revell airbrush met externe mix gespoten (een voorloper van deze: https://www.revell.de/en/...ts/starter-class-set.html, al gebruikte ik daar wel mijn gewone olievrije compressor voor). Een paar jaar geleden heb ik dan een Badger 150 gekocht (omdat 'm in aanbieding was) en achteraf gezien had ik dat echt heel veel eerder moeten doen.

Welke airbrush het best is hangt een beetje van je gebruik af (ik gebruik 'm vooral voor RC modellen, dus meestal toch relatief grote oppervlakken), maar het verschil tussen zo'n instapmodel en een goede airbrush is gigantisch, zowel voor het spuiten van details als voor grotere oppervlakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
Action cam mount voor je RC auto, als iemand interesse heeft.
De mount zelf is specifiek voor mijn auto, maar die kan apart geprint worden van de arm(en).

Printables:
https://www.printables.com/model/665704-rc-car-actioncam-arm

Thingiverse:
https://www.thingiverse.com/thing:6345184

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ruud
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4w-5rY2XzD4Qy9yinO7b-PxeSpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LBoyt33ms0ITV8UJT4x46lgU.jpg?f=fotoalbum_large

Niet slecht voor een eerste keer. Klein stukje waar de zwarte verf onder de liquid mask is gegaan.

Setje witte wielen is wel verplicht en de spoiler moet ook nog. Maar verder ben ik best tevree.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Maandag komt de Arrma Mojave 4S binnen. Een flinke upgrade t.o.v. de 1/12 en 1/18 modellen die mijn zoon en ik vooralsnog gereden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Wat doen jullie met de lipo als je een klein stukje wilt rijden,
bijvoorbeeld de straat een paar keer op en neer, even een demo en weer klaar.

Gewoon vanuit de storage modus rijden en daarna weer laden naar storage?
Of wel naar een hoger voltage / helemaal opladen?

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Gewoon vanuit storage voltage rijden. Maar dat ligt wel aan je gebruik. Je voorbeeld gaat over een auto maar stel dat je een EDF jet wilt showen die in 5 minuten een volle lipo leegtrekt zou ik dus weer niet vanuit storage doen.

Maar een lipo in een auto een minuutje gebruiken waar je normaal 20 tot 30 minuten mee kunt rijden? Dat is prima te doen vanuit storage.

Waar sla je de lipos op? In een koude omgeving? Dan zou ik ze ook eerst op kamertemperatuur laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Laatst online: 12-10 06:10
Ruud schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:53:
[Afbeelding]

Niet slecht voor een eerste keer. Klein stukje waar de zwarte verf onder de liquid mask is gegaan.

Setje witte wielen is wel verplicht en de spoiler moet ook nog. Maar verder ben ik best tevree.
Netjes hoor! Ook wel lol in gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
WEBGAMING schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:54:
[...]

Netjes hoor! Ook wel lol in gehad?
Zeker, niet meer klooien met spuitbusjes en de angst dat het mislukt is er niet meer. Er zijn altijd meer bodies te koop.

En liquid mask is veel makkelijker dan tape. Nu nog handigheid krijgen in het snijden van vloeiende lijnen en meer oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
Ruud schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:29:
Gewoon vanuit storage voltage rijden. Maar dat ligt wel aan je gebruik. Je voorbeeld gaat over een auto maar stel dat je een EDF jet wilt showen die in 5 minuten een volle lipo leegtrekt zou ik dus weer niet vanuit storage doen.

Maar een lipo in een auto een minuutje gebruiken waar je normaal 20 tot 30 minuten mee kunt rijden? Dat is prima te doen vanuit storage.

Waar sla je de lipos op? In een koude omgeving? Dan zou ik ze ook eerst op kamertemperatuur laten komen.
Tnx, het gaat idd om een auto.
Ben in de markt voor een Traxxas Hoss (voor kerst).

Aangezien het voor mij nu nog niet echt lekker rij-weer is, wil ik hem toch wel kunnen testen en eens de straat op en neer.

Bewaren van de lipo zal op zolder zijn in een lipo safe guard, circa 16-19 graden. Goede tip van de kamertemperatuur :)

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
Even een lader uitzoeken... man man man wat zijn er veel verschillende!

Zoals eerder vermeld heb ik een Wltoys besteld en nu wil ik daar en fatsoenlijke lader bij hebben, echter hoeft deze lader niet duurder te zijn dan de auto maar iets met een handig schermpje met spanning per cel vind ik wel weer fijn dus... Wat is nu een fatsoenlijke en goede lader die niet al te duur is?
Hoef geen "top of the line" meer "most bang for the buck". ;)

Wensen zijn:
-Ingebouwde AC voeding
-Storage modus
Lipo's zijn 3x 2s 3600mah Dean LiPo's.
(heel misschien dat er nog een 2s 5000mah Lipo bij komt als de 3600mah te snel leeg gaan.)
Budget zo'n 50-60 euro.

Ik heb deze gevonden:
RC plus Power 80

Maxam Invader 80

SkyRC S65 single AC

ISDT 608AC

Zouden deze voldoen aan mijn wensen, of raden jullie iets anders aan? En zo ja welke is de beste? :P

[ Voor 11% gewijzigd door Ben-i op 05-12-2023 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Alle 4 zullen voldoen, ze hebben bijna dezelfde specs. De ISDT heeft de grootste afwijken van de 4 vanwege een beter begrijpbaar menu en veel laadvermogen via een externe voeding (handig voor later als je wat groters gaat kopen)

De andere 3 hebben een zgn B6 menu. Als je voor het eerst daarmee werkt is het onbegrijpbaar maar als je het eenmaal snapt valt het wel mee. Ik heb overigens onder mijn grote selectie aan laders een S60 (de voorloper van die S65) en bevalt prima. Overigens vandaag een nieuwe SkyRC gepresenteerd https://www.redrc.net/2023/12/skyrc-b6acneo-charger/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Ben-i schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 20:38:
Even een lader uitzoeken... man man man wat zijn er veel verschillende!

Zoals eerder vermeld heb ik een Wltoys besteld en nu wil ik daar en fatsoenlijke lader bij hebben, echter hoeft deze lader niet duurder te zijn dan de auto maar iets met een handig schermpje met spanning per cel vind ik wel weer fijn dus... Wat is nu een fatsoenlijke en goede lader die niet al te duur is?
Hoef geen "top of the line" meer "most bang for the buck". ;)

Wensen zijn:
-Ingebouwde AC voeding
-Storage modus
Lipo's zijn 3x 2s 3600mah Dean LiPo's.
(heel misschien dat er nog een 2s 5000mah Lipo bij komt als de 3600mah te snel leeg gaan.)
Budget zo'n 50-60 euro.

Ik heb deze gevonden:
RC plus Power 80

Maxam Invader 80

SkyRC S65 single AC

ISDT 608AC

Zouden deze voldoen aan mijn wensen, of raden jullie iets anders aan? En zo ja welke is de beste? :P
Eén tip: je zult waarschijnlijk merken dat je in deze hobby heel snel iets groters wilt dan die WLToys. Dan kom je al bij 3S of zelfs 4S lipo's terecht. Als je die wilt laden -en vaak wil je dan ook 2 lipo's tegelijk kunnen laden- heb je al snel een fatsoenlijke 200W lader nodig (2x 100W). Die zijn niet eens heel veel duurder dan waar je nu naar kijkt, maar maakt je dus wél toekomstbestendig. Ik zou dat dus serieus overwegen. Een lader koop je niet voor de auto die je nu hebt, maar voor alle auto's die je nog gaat kopen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flip_eg4

flip_eg4

Ik heb weer een projectje erbij :D

In eerste instantie een tamiya txt-2 gekocht bij toemen ivm de dubbele brushless set die erbij zat. Naja die op mijn clodbuster gemonteerd, maar toen hield ik een txt over.

Ik heb al wel een txt-1 met een carbon chassis maar dat vond ik toch niet zo mooi, en niet realistisch genoeg.
Dus heb ik deze txt-2 aangepast met een rc4wd scs transmissie, en omdat ik toch weer een 3d printer had gekocht wat dingen ervoor geprint.

Afbeeldingslocatie: https://scontent.frtm1-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/407206302_7585386304824278_5699653415372719100_n.jpg?_nc_cat=106&ccb=1-7&_nc_sid=c42490&_nc_ohc=1ZOOJBumwTkAX9HhpBT&_nc_ht=scontent.frtm1-1.fna&oh=00_AfBZNUrcOmt3Vx8QtxcbWLBB0tt_ppjnKE5g20kjRGr_-w&oe=6574B3E1

Afbeeldingslocatie: https://scontent.frtm1-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/407578574_7585386161490959_4458891302455410250_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-7&_nc_sid=c42490&_nc_ohc=x0FOrnkdTaQAX9pZxgl&_nc_ht=scontent.frtm1-1.fna&oh=00_AfC38RPPgoM2ZH83gFWx_kotqytcNQk1Cn-uXuvPd5AjKw&oe=6575144A

Afbeeldingslocatie: https://scontent.frtm1-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/407401800_7585386398157602_6993902903853218756_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-7&_nc_sid=c42490&_nc_ohc=5BCPh3wMU1kAX-cU4bD&_nc_ht=scontent.frtm1-1.fna&oh=00_AfCVYXdFYQFLUrjW8j_A-gQPornbTnARJBMfyLhUpc8FGw&oe=65751384

Hij rijdt nu wel maar ik ben nog bezig om een andere schokbreker steun te maken in fusion360 zodat de rijhoogte omlaag kan, hij staat op dit moment te hoog (mijn ziens een ontwerpfout van tamiya).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
memphis schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 23:36:
Alle 4 zullen voldoen, ze hebben bijna dezelfde specs. De ISDT heeft de grootste afwijken van de 4 vanwege een beter begrijpbaar menu en veel laadvermogen via een externe voeding (handig voor later als je wat groters gaat kopen)

De andere 3 hebben een zgn B6 menu. Als je voor het eerst daarmee werkt is het onbegrijpbaar maar als je het eenmaal snapt valt het wel mee. Ik heb overigens onder mijn grote selectie aan laders een S60 (de voorloper van die S65) en bevalt prima. Overigens vandaag een nieuwe SkyRC gepresenteerd https://www.redrc.net/2023/12/skyrc-b6acneo-charger/
Ik vind de ISDT inderdaad wel het meest interessant door het duidelijke en simpele menu, wellicht is hij daardoor voor mijn zoontje (als hij wat ouders is) ook makkelijker te leren gebruiken.
Icephase schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:00:
[...]

Eén tip: je zult waarschijnlijk merken dat je in deze hobby heel snel iets groters wilt dan die WLToys. Dan kom je al bij 3S of zelfs 4S lipo's terecht. Als je die wilt laden -en vaak wil je dan ook 2 lipo's tegelijk kunnen laden- heb je al snel een fatsoenlijke 200W lader nodig (2x 100W). Die zijn niet eens heel veel duurder dan waar je nu naar kijkt, maar maakt je dus wél toekomstbestendig. Ik zou dat dus serieus overwegen. Een lader koop je niet voor de auto die je nu hebt, maar voor alle auto's die je nog gaat kopen ;)
Daar heb je natuurlijk een goed punt ja. Alleen zou ik liever nu eerst wat kennis en ervaring op willen doen om dan later eventueel te upgraden naar iets wat precies naar wens is ipv nu maar iets kopen waarvan ik denk dat ik het misschien nodig ga hebben. Vandaar de keus voor een wat "voordeligere" lader. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ik ben ondertussen ook met wat projectjes bezig. Ik ben nu bezig met een soort van goedkopere en simpelere versie ban mijn engine heater. Omdat ik wat vraag had gekregen probeer ik gewoon even middels 4 stuks te kijken hoe en wat....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBSKmcatbFogBSPk5gxpGL9T-og=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZRlGqQomYdwASZEqkVJUByzg.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn 1e heater had ik helemaal uit een stuk staf aluminium gemaakt. Dat is duur en veel draaiwerk. Dit is een stuk buis op de juiste diameter wat alleen maar op lengte gezaagd hoeft te worden en van boven een schijf in geperst wordt. Geen 2 meter weerstandsdraad als heater omheen gewikkeld maar een simpele 40w cartridge heater welke ook nog eens veel krachtiger werkt.
De verwarming gaat een eigen stukje ontwikkelt elektronica krijgen die de koker op rond de 100 graden houdt. In het midden komt een temperatuursensor dat in het midden van de koelkop vlak bij de gloeiplug komt te hangen en daar de warmte meet dat op een display wordt weergegeven.
De schema's zijn uitgetekend en het geheel op een stukje experimenteerprint is ook al uitgetekend.

Ten opzichte van mijn 1e bouwsel wordt dit dan veel goedkoper, makkelijker te maken, kleiner en door de werkelijke temperatuur te meten ook geavanceerder.

Hier een linkje naar mijn 1e creatie: https://www.modelbouwforu...tro-engine-heater.275887/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Tof! Misschien voor iteratie 3 kun je de bovenkant nog wat dikker maken en er een (wat is het?) 5/6 mm gat in boren om de heater in te doen. Even vastzetten met een grub-schroefje en het verwarmen gaat waarschijnlijk iets gelijkmatiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
De bovenkant is 5mm dik, de heater is 6mm. Ik wacht nog op een bol-frees om netjes een verdieping te frezen dat ook rond loopt. Er zal iets (+/- 2mm) uitsteken maar zeker een beter contact maken. Maar zelfs in deze test verbaasd het mij hoe makkelijk de boel heet wordt.

Ik was eerst begonnen met een zgn PTC heater met een temp van 110 graden maar dat had te weinig vermogen om de boel op temperatuur te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:37

Beyond

Dussssss.......

MaZo schreef op zondag 3 december 2023 @ 08:19:
Maandag komt de Arrma Mojave 4S binnen. Een flinke upgrade t.o.v. de 1/12 en 1/18 modellen die mijn zoon en ik vooralsnog gereden hebben.
En? Wat is je indruk?

Al het goeie.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Ben-i schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:45:
[...]

Ik vind de ISDT inderdaad wel het meest interessant door het duidelijke en simpele menu, wellicht is hij daardoor voor mijn zoontje (als hij wat ouders is) ook makkelijker te leren gebruiken.

[...]

Daar heb je natuurlijk een goed punt ja. Alleen zou ik liever nu eerst wat kennis en ervaring op willen doen om dan later eventueel te upgraden naar iets wat precies naar wens is ipv nu maar iets kopen waarvan ik denk dat ik het misschien nodig ga hebben. Vandaar de keus voor een wat "voordeligere" lader. ;)
Je kan ook nog kijken naar een Hota D6 pro of een Hota D6+. De D6 pro is 200Watt op AC, de D6+ 325Watt op AC.

Ik zelf heb de D6+, ooit voor zo'n 90 euro gekocht. Ze zijn zo te zien wel wat in prijs gestegen.. :/
De 200 Watt van de Pro zou voor de meeste batterijen ook wel volstaan. Dan kan je 2 4S lipos tegelijk met 6A opladen, ik ga daar eigenlijk nooit boven.

Zijn wel wat boven het budget van 50-60 euro, maar zijn ineens ook dual channel.
Om een enkele 2S op te laden voldoen alle laders die je in je lijstje hebt staan wel.
Het opladen van een Lipo duurt vrij lang als je de laadstroom beperkt tot 1C-2C, je gaat al snel een dual charger willen denk ik.

Ik heb ook al goede verhalen gehoord over de HRTC T240, die is momenteel rond de 60 euro. Lijkt me voor die prijs een goede lader, en is dual channel.
https://banggood.onelink.me/zMT7/plvkmw39
Of de grotere broer, de HRTC T400. Maar ik heb zelf geen ervaring met die laders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
Harrie schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:53:
[...]

Je kan ook nog kijken naar een Hota D6 pro of een Hota D6+. De D6 pro is 200Watt op AC, de D6+ 325Watt op AC.

Ik zelf heb de D6+, ooit voor zo'n 90 euro gekocht. Ze zijn zo te zien wel wat in prijs gestegen.. :/
De 200 Watt van de Pro zou voor de meeste batterijen ook wel volstaan. Dan kan je 2 4S lipos tegelijk met 6A opladen, ik ga daar eigenlijk nooit boven.

Zijn wel wat boven het budget van 50-60 euro, maar zijn ineens ook dual channel.
Om een enkele 2S op te laden voldoen alle laders die je in je lijstje hebt staan wel.
Het opladen van een Lipo duurt vrij lang als je de laadstroom beperkt tot 1C-2C, je gaat al snel een dual charger willen denk ik.

Ik heb ook al goede verhalen gehoord over de HRTC T240, die is momenteel rond de 60 euro. Lijkt me voor die prijs een goede lader, en is dual channel.
https://banggood.onelink.me/zMT7/plvkmw39
Of de grotere broer, de HRTC T400. Maar ik heb zelf geen ervaring met die laders.
Dank je! Die T240 ziet er wel goed uit en ga ik gelijk bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Hij zit nog in de doos. Waarschijnlijk tot kerst nog... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
Hier is de Wltoys 104019 ondertussen ook binnen.
Ik heb gelijk het voor- en achter differentieel open gemaakt om te kijken of er vet is zit want dat laat Wltoys nog wel eens achterwegen volgens de youtubers.
Op de 2 tandwielen in het "differentieel huis" zat helemaal geen vet en op de kleine tantwieltjes in het differentieel zat maar een klein beetje vet.
Heb voor nu maar alles flink ingevet maar wat mij wel opviel is dat beide differentieelen behoorlijk zwaar draaien zelfs met nieuw vet er in, is dat normaal?
En dan bedoel ik gedemonteerd zijn ze met de hand amper te draaien, gemonteerd met de wielen gaat wel makkelijker natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Laatst online: 12-10 06:10
Je hebt zo te horen de differentiëlen aangepast zodat ze veel sperwerking hebben. De dikte van het vet in het differentieel bepaalt hoe veel sperwerking er is. Daar zal je nu wel heel dik vet (lagervet oid?) in gestopt hebben als ik het zo hoor.
Wikipedia: Sperdifferentieel
En dat zorgt er inderdaad voor dat alles veel zwaarder voelt, omdat je alles (probeert) rond te draaien, in plaats van alleen de as van dat wiel.

Daarom heb je ook heel veel verschillende types (viscositeit) differentieel olie.
https://www.eurorc.fi/page/149/

De olie/vet in het differentieel had ik (op een nieuwe auto) persoonlijk gewoon met rust gelaten, de tandwielen in het huis wel gewoon invetten als dat droog is. Die kunnen inderdaad wel gewoon wat vet gebruiken, en dat maakt voor de rest ook geen verschil op de rijeigenschappen.

Als je hem dan toch wat beter of anders wil afstellen, voor driften bijvoorbeeld, kan je hele zware olie in het achter differentieel stoppen, dan sperren de achterwielen, en krijg je veel meer wielspin. (heel simpel gezegd)

[ Voor 10% gewijzigd door WEBGAMING op 07-12-2023 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
Ja nou ze draaide origineel met weinig vet al erg zwaar en schokkerig en nu met nieuw en flinke klodder kogellagervet wel iets minder schokkerig maar nog steeds zwaar.
Ik heb dit youtube filmpje gevolgd, daar wordt een flinke klodder lithiumvet er in gedaan, ik had alleen kogellagervet staan vandaar.
Zal later nog eens achter nieuwe pakkingtjes aangaan en dan inderdaad olie of dunner vet proberen.

Met wat kunnen de tandwielen van de motor etc het best gesmeerd worden?
Vet lijkt me niet handig ivm vuil en zand maar misschien een ptfe spray ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johennes
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-03-2024
Dag Hobbyisten,

Ik heb vandaag een ''oude'' Schumacher SST Sport Volvo S40 (volgens mij K007H?) met doos en toebehoren van mijn zolderkamer tevoorschijn gehaald. Geen idee of alles nog werkt.

Is er iemand in dit topic die ik hiermee gelukkig maak tegen een zacht prijsje? Stuur gerust een PB voor foto's.. Op te halen regio Aalsmeer.

Grt een oude hobbyist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Gisteren de Tamiya TD4 uitgelaten. Vrij rap (2s 3800kV), genoeg grip op zand/blad/naalden met de standaard spikes.

Maar niet heel geschikt voor iets langer gras dan kunstgras. Echt een chassis voor een club als je het mij vraagt. En dan vraag ik me af of je niet beter iets anders kunt kopen. Er is namelijk echt geen ruimte in dat ding. Alles zit op elkaar gepropt.

Ik kan wel weer naar de winkel rennen en iets kopen maar laat ik nu eerst eens onderzoek doen. 😶

Dus wat is wijsheid als er ook gras in het spel is? Een maatje grotere buggy of een groot uitgevallen 1/10 truggy?

Ik ben niet echt gecharmeerd van merken als Arrma en Traxxas. Dan liever een Corally of Hobao bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:18
Mijn team corally shogun komt zo goed als overal wel doorheen. Maar ik moet wel zeggen dat het ook een verhaaltje van wc eend zegt dat wc eend de beste is. Ik wil dat ding ook eigenlijk kwijt namelijk.

Edit:pb verstuurd

[ Voor 4% gewijzigd door Craven op 17-12-2023 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Craven schreef op zondag 17 december 2023 @ 08:52:
Mijn team corally shogun komt zo goed als overal wel doorheen. Maar ik moet wel zeggen dat het ook een verhaaltje van wc eend zegt dat wc eend de beste is. Ik wil dat ding ook eigenlijk kwijt namelijk.
Doe maar een PB ;) ik zal Corally world weer eens aanslingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Zijn er mensen in de omgeving Breda die, net als ik, vaak alleen op pad moeten? Zoek nog wat mensen redelijk in de buurt om eens mee te rijden :)

Ik heb zelf wat 1/8&1/7 bashers en één 1/10.

AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peerke15
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-10 15:59
Voor mijn 2 zoons(4, bijna 5 en 8 ) een grijze en rode Arrma Vorteks 4x2 boost 1/10 RC auto gekocht voor onder de kerstboom. In het beginsel laat ik ze op 50% van het vermogen rijden, ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat we opzoek kunnen naar losse vervangingsonderdelen 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
Sinds gisteren heb ik hier een Traxxas Hoss staan.
Nu lees ik hier en daar dat men gaatjes in de banden boort vanwege zand/water wat er dan uit kan.
Is dat nog steeds verstandig om te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Bij offroad banden altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Warlock
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10 00:25
Ik boor nooit in banden, ik heb een oude imbus die ik heet maak en die duw ik er dan in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lepeltje79
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10 13:55
Ik gebruik een stukje holle messing buis (3-4mm) die ik in mijn boormachine vastzet, dan met een scherp mesje de wanddikte verminderen door de punt van het mesje in de ronding te drukken. Zo kun je mooi twee kleine gaatjes recht tegenover elkaar maken zodat water er inderdaad uit kan. Het gaatje (de gaatjes) aan de binnenkant van de velg plak ik dan wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
Wat is de diameter van het gat die jullie er in maken?

@lepeltje79 bij jou 3 tot 4mm dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lepeltje79
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10 13:55
@lepeltje79 bij jou 3 tot 4mm dus?
[/quote]

Ja dat klopt. Al.zijn dat vrij grote banden dus dan valt het niet super op, ook trekt het rubber weer iets bij elkaar na het boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peerke15
Peerke15 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:44:
Voor mijn 2 zoons(4, bijna 5 en 8 ) een grijze en rode Arrma Vorteks 4x2 boost 1/10 RC auto gekocht voor onder de kerstboom. In het beginsel laat ik ze op 50% van het vermogen rijden, ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat we opzoek kunnen naar losse vervangingsonderdelen 🤣
De Arrma's zijn gelukkig goed ontvangen door mijn kroost :)

Op een geasfalteerd pumptrack hebben ze getracht de boel op de baan te houden, ondanks de instelling van het gas/throttle op 50% op de zender hadden de heren daar de grootste moeite mee :D (ik ook trouwers).

Na een x aantal minuten waren de NiMh battery packs natuurlijk leeg en deze aan de bijgeleverde USB lader aangesloten. Na 7 uur waren de lampjes op de lader groen, alleen toen was het donker buiten ;(

Ben me nu aan het verdiepen in de verschillende accu's en laders, een beetje lader kost al gauw meer dan de complete RTR auto :)

Nu de vraag wat is wijsheid, een LiPo Accu of een vergelijkbare NiMh Accu kopen. De kids gaan er mee spelen en de nadelen van de Lipo Accu(moeten laden na gebruik, accu defect mochten deze in de auto lang aangesloten blijven, wat ik zomaar zie gebeuren mocht ik er zelf niet bij zijn) neig ik meer om nog 2 NiMh Accu bij te kopen. Qua performance hebben ze hieraan voorlopig genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Er is niets mis met NiMh, de 2000~2400mAh kan je met wat zoeken per 3 voor 3 tientjes vinden.
Ook het laden van NiMh gaat 10x makkelijker zonder gedoe van een balancekabel en voor de veiligheid ook geen LiPo zak oid nodig. Ook dergelijke laders zijn goed betaalbaar.

Je kunt kijken naar bv. een SkyRC B6AC (werkt op 220 en 12v, makkelijk voor onderweg) of een S60/S65 (alleen 220v) maar de bediening kan wat lastig zijn om aan te leren.
Een SkyRC e450 is meer rechtoe-rechtaan https://www.conrad.nl/nl/...po-lihv-nimh-2108329.html

LiPo is tegenwoordig goed betaalbaar en zal qua kosten niet veel uitmaken tov een NiMh, het verschil zit meer in het gebruikersgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peerke15
memphis schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:33:
Er is niets mis met NiMh, de 2000~2400mAh kan je met wat zoeken per 3 voor 3 tientjes vinden.
Ook het laden van NiMh gaat 10x makkelijker zonder gedoe van een balancekabel en voor de veiligheid ook geen LiPo zak oid nodig. Ook dergelijke laders zijn goed betaalbaar.

Je kunt kijken naar bv. een SkyRC B6AC (werkt op 220 en 12v, makkelijk voor onderweg) of een S60/S65 (alleen 220v) maar de bediening kan wat lastig zijn om aan te leren.
Een SkyRC e450 is meer rechtoe-rechtaan https://www.conrad.nl/nl/...po-lihv-nimh-2108329.html

LiPo is tegenwoordig goed betaalbaar en zal qua kosten niet veel uitmaken tov een NiMh, het verschil zit meer in het gebruikersgemak.
Top, bedankt voor je reactie. Net 2 NiMh Accu's besteld, hebben de kids er wat rijtijd bij.

Lader laad ik even voor wat het is, de bijgeleverde lader Spektrum 120 ondersteund een USB QC 2.0/3.0 protocol voor sneller laden, alle 15/20 watt USB/Apple laders thuis ondersteunen dit protocol natuurlijk niet, gelukkig kan ik van een collega een Belkin lader lenen om het e.e.a. te proberen. Ben benieuwd!

[ Voor 14% gewijzigd door Peerke15 op 27-12-2023 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
Peerke15 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:06:
[...]

Top, bedankt voor je reactie. Net 2 NiMh Accu's besteld, hebben de kids er wat rijtijd bij.

Lader laad ik even voor wat het is, de bijgeleverde lader Spektrum 120 ondersteund een USB QC 2.0/3.0 protocol voor sneller laden, alle 15/20 watt USB/Apple laders thuis ondersteunen dit protocol natuurlijk niet, gelukkig kan ik van een collega een Belkin lader lenen om het e.e.a. te proberen. Ben benieuwd!
Die lader moet je inderdaad op een goede QC usb stekker aansluiten, als je hem op een 2.0/3.0 usb stekker aansluit krijg je een blauwe led te zien ipv een witte. (zie handleiding onder LED indicator)
Mocht je in de toekomst toch Lipo's willen, Spectrum heeft ook smart LiPo's die je met 1 connector aansluit (zonder balansstekker) en die zichzelf ook ontladen naar storage modus als je ze een x aantal dagen niet gebruikt, werkt allemaal erg makkelijk maar daar betaal je dan ook iets meer voor.
Mocht je ooit een andere lader willen, dan is een duo charger zodat je 2 accu's tegelijk kan laden erg fijn.

Hier trouwens ook dikke pret en apetrots met zijn Wltoys 104019!
Gelukkig heeft de controller een "trottle trim" waarmee het vermogen flink terug gedraaid kan worden, want anders kon de auto toch echt nog een paar jaar terug de kast in. hahaha
Papa zou wel even laten zien hoe hard ie kan :X (kan gelijk nieuwe achterwiel seat bestellen :F papaaaa! :( ) Gelukkig kon ik het met wat seconde lijm ff tijdelijk repareren zodat hij nog wel rustig er mee kan rijden tot dat de nieuwe van alu van Ali binnen zijn. :+
Wel zijn die T-plug stekkers van de Lipo's rete lastig uit elkaar te krijgen zeg, helemaal met koude vingers

Welke onderdelen gaan eigenlijk het vaakst/het snelst stuk?

[ Voor 4% gewijzigd door Ben-i op 27-12-2023 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10 20:22
memphis schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:15:
[...]

Beetje een late reactie, maar dit klopt eigenlijk totaal niet.

Traxxas ID stekkers bestaan uit:
* RFID chip die de lader laat weten wat voor batterij het is
* 2 contacten waar de auto/boot zijn stroom mee krijgt, als je hier een volt meter wil op aansluiten, kan dat gewoon
* een aantal balance contacten (aantal afhankelijk van aantal cellen), allemaal netjes verwerkt in dezelfde fool-proof stekker. Deze contacten zijn evengoed bereikbaar met een multimeter als het standaard balance contact van niet-traxxas batterijen.

Betaal je meer voor het gemak: absoluut

Zijn de laders nogal basic: eigenlijk wel ja, maar ze doen gewoon hun werk (ook voor niet-traxxas batterijen trouwens)

Maar fout zoeken is niet lastiger of makkelijker dan gelijk welke andere batterij.

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• memphis

memphis

Topicstarter
In de ID stekker zit ook de balance stekker opgenomen. Cellen appart meten is vaak de 1e handeling als er een vermoeden is dat er iets met de accu mis is, op een normale balance stekker is dat eenvoudig, in een ID zit het wat meer verstopt.

Overigens is de 1e herkenning tussen een LiPo of NiMh niet de RFID chip maar gewoon simpelweg of er spanning op de balance stekkers is gedetecteerd.

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10 20:22
memphis schreef op donderdag 28 december 2023 @ 00:03:
In de ID stekker zit ook de balance stekker opgenomen. Cellen appart meten is vaak de 1e handeling als er een vermoeden is dat er iets met de accu mis is, op een normale balance stekker is dat eenvoudig, in een ID zit het wat meer verstopt.

Overigens is de 1e herkenning tussen een LiPo of NiMh niet de RFID chip maar gewoon simpelweg of er spanning op de balance stekkers is gedetecteerd.
Nu moet je me toch eens uitleggen hoe dit 'wat meer verstopt' is ? :z
Is fysisch heel gelijkaardig aan een generieke balance stekker toch?

Overigens recycleerde ik onlangs een connector van een kapotte Traxxas ID NiMH batterij om een verloopkabeltje te maken naar een Deans.

LiPo aangesloten met Deans + Balance contacten aangesloten op de balance poort: lader ging doodleuk in NiMH modus, niet uit te krijgen. Zelfs forceren in advanced mode lukt niet. De enige oplossing was het stuk maken van de RFID chip in de connector.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/By81mOSq962vFMh-b8_x7JLjxfU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wpi5bPNbh7EHufbPJNqjcPGz.jpg?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door BitProcessor op 28-12-2023 22:33 ]

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

henkNL schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:08:
Sinds gisteren heb ik hier een Traxxas Hoss staan.
Nu lees ik hier en daar dat men gaatjes in de banden boort vanwege zand/water wat er dan uit kan.
Is dat nog steeds verstandig om te doen?
Met een dremel aan 2 kanten van je band klein gaatje van 4mm. Zo heb ik het gedaan bij de sledge waar ik en mijn zoontje mee rijden. En dan het gaatje in de velg afplakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Groot en bruut. Is erg snel, wendbaar en kan tegen een stootje. Al stopte hij er wel mee na een paar minuten door het vochtige gras rijden. Er knipperde een rode LED op de ESC dus ik neem aan oververhitting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dIeRfacZB-hci4_6Gh39Ef_u8TU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0zdiFVAVK8tYaRQVNr59YmSA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-10 22:09
Morgen wordt m'n eerste RC bezorgd. Een Tamiya Beetle Rally. Lekker hobbyen.

Heb alleen nog geen lader besteld. Zit een nihm accu bij, maar wil in de toekomst wellicht ook lipo's laden (heb ik al een basic lader voor, maar die is niet afdoende). Wil alleen ook niet de hoofdprijs betalen. Wilde eigenlijk wat kopen onder de 50 euro. Is dat mogelijk, of kijk ik dan toch naar 50+?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
barrymossel schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 19:00:
Morgen wordt m'n eerste RC bezorgd. Een Tamiya Beetle Rally. Lekker hobbyen.

Heb alleen nog geen lader besteld. Zit een nihm accu bij, maar wil in de toekomst wellicht ook lipo's laden (heb ik al een basic lader voor, maar die is niet afdoende). Wil alleen ook niet de hoofdprijs betalen. Wilde eigenlijk wat kopen onder de 50 euro. Is dat mogelijk, of kijk ik dan toch naar 50+?
Ik neem aan op 220v
Meest goedkope en simpel in bediening maar heeft beperkingen zoals geen storage mode.
https://www.conrad.nl/nl/...po-lihv-nimh-2108329.html

Een redelijke alleskunner, ook op 220v en redelijk in specs en mogelijkheden.
https://www.conrad.nl/nl/...mh-nicd-lood-2108366.html
(Ik heb de S60 op mijn bureau)

Ongeveer gelijk aan de S65 maar kan ook 1 cell accu's laden en gaat tot 10A (bij 2S)
https://www.conrad.nl/nl/...lood-calcium-1484096.html

Nog zo 1, maar dan 8A max
https://www.conrad.nl/nl/...mh-nicd-lood-2108367.html

Pagina: 1 ... 34 ... 48 Laatste