Het grote RC cars topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 31 ... 49 Laatste
Acties:

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-10 15:18
Niet geheel een rc auto, maar toch leuk.

Alle eerdere mx rc motors waren niet echt je van het, maar dit ziet er toch een stuk beter uit.

Wel aan de prijs helaas, maar toch maar gepreordered. Keer wat anders om tussendoor mee te rijden.

Heb een traxxas e Revo 1/16 vxl, slash ultimate en een Maxx, verder nog een arrma infraction 3s.

https://youtu.be/V2gE6Sdiaxg

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:23

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Eindelijk zijn al mijn koelkoppen van mijn logo voorzien. Een collega is aan het spelen met een eigenbouw laser snijder/grafeerder en hij wilde wel het graferen op geannodiseerd aluminium proberen. Eerst een plaat dibond voor hem meegenomen en na wat oefeningen heeft hij nu all mijn resterende koelkoppen gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xRSbemsZRsFqMeU6La2LICqvCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NtJltBQ3nha0rx20SX02FDvp.jpg?f=fotoalbum_large

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:28
Mocht iemand interesse hebben in 2 Traxxas batterijen 3s, en een 3s lipo van mijn Cessna.

Doe ze gratis weg, 1 is nog sealed in de doos. De andere Traxxas batterij is 1 keer getest geweest en terug in de doos gestoken. Mijn Cessna lipo is nooit gebruikt geweest, tijdens de rit naar het vliegveld is mijn vleugel gesneuveld van mijn Cessna.

Af te halen in West Vlaanderen, stuur ze niet op voor de veiligheid.
Heb het ook even in een RC groep op Facebook gezet. Maar laat het hier ook maar even weten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YdY1oCjXDC0lbvZaqTXGDnDK-Hs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pV0bvVaey11hqYmfp1O26NxA.jpg?f=fotoalbum_large

Als dit bericht niet mag, verwijder maar mod.
Kon het niet meteen vinden in de openings post eigenlijk.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:02
@KBE91 Volgens mij is Vraag & Aanbod de plek waar het moet.

Nice, het is dat ik niet echt in West Vlaanderen kom de komende tijd.

Bedenk me net dat ik mijn Rc wagen nog eens moet laden en gaan gebruiken.
Moet alleen een adapter kabel halen om beide batterijen tegelijk te gebruiken voor langere rij tijd. Vergeet iedere keer of het serieel of parallel is. :+

• memphis

memphis

Topicstarter
Ik ben komend weekend in Roeselare

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Arunia schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:44:
@KBE91 Volgens mij is Vraag & Aanbod de plek waar het moet.
Vergeet iedere keer of het serieel of parallel is. :+
Parallel.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:28
memphis schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:58:
Ik ben komend weekend in Roeselare
Als het tegen dan nog beschikbaar is, geef maar een seintje.
Ik hou gewoon niets meer bij, al vaker in het verleden dat ze dan erom gaan komen.
Niets meer laten horen van hun en berichten negeren.

• Arunia
Thanks! Binnenkort maar eens dat kabeltje bestellen. Maar laat ik hem eerst maar weer eens uit de doos halen.
Er zit achter Vlaardingen een mountainbike baan in de bossen. Wellicht ook leuk om met de wagen te rijden, maar moet dan uitkijken dat hij niet aan gort wordt gereden.

Achter bij ons hebben we een wielerbaan met een crossbaan er tussenin. Die laatste lijkt me ook wel gaaf, maar moet dan eens kijken of dat mogelijk is daar.

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:51

_Eend_

🌻🇺🇦

Arunia schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:44:
[...]
Moet alleen een adapter kabel halen om beide batterijen tegelijk te gebruiken voor langere rij tijd. Vergeet iedere keer of het serieel of parallel is. :+
In serie opladen duurt nóg langer :+

• Arunia
_Eend_ schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:47:
[...]

In serie opladen duurt nóg langer :+
Voor opladen gaan we dat niet doen natuurlijk. :P

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het nieuwe brushless motorsetje voor de Traxxas Bandit is binnen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Z3Lg00tFpvn6CQRdIxI4GEphec=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nNloc4c65FQjJyOeR4tiVDXF.jpg?f=fotoalbum_small
Wanneer hij sneller gaat rijden zou het beter zijn om de banden te lijmen, las ik. Waarmee lijm je dat en krijg je dat er daarna ooit nog af?

• memphis

memphis

Topicstarter
superlijm

• vassago
  • Laatst online: 23:12
Velg en de rand van de band even ontvetten en dan inderdaad met superlijm/secondenlijm.
Velgen zijn in principe wegwerpartikelen, in principe kan je ze herbruiken maar is dat vaak verkeerde zuinigheid.

Band eerst goed om de velg leggen en dan pas een beetje van de velg loshalen en er een druppeltje lijm tussen laten vallen. Herhalen tot je rond bent.

• lampenkapnl
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 31-10 20:51
BounceMeister schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:47:
Het nieuwe brushless motorsetje voor de Traxxas Bandit is binnen!
[Afbeelding]
Wanneer hij sneller gaat rijden zou het beter zijn om de banden te lijmen, las ik. Waarmee lijm je dat en krijg je dat er daarna ooit nog af?
Ik heb zelf ook een traxxas bandit wat voor soort motortje is dat. ik heb er zelf niet zoveel verstand van en zou graag een brushless motor in mijn bandit zetten alleen weet ik niet zo goed een goedkoop passend motortje te vinden.

• BounceMeister
  • Niet online
@lampenkapnl het is deze, maar ik weet nog niet of het de juiste keuze was. Ik kan er pas na het weekend mee aan de slag.
Ik heb de 4370kV, ik gebruik 2S Lipo's. Als je 3S gebruikt, zou de 3300kV wellicht een betere keuze zijn.

• lampenkapnl
BounceMeister schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:14:
@lampenkapnl het is deze, maar ik weet nog niet of het de juiste keuze was. Ik kan er pas na het weekend mee aan de slag.
Ik heb de 4370kV, ik gebruik 2S Lipo's. Als je 3S gebruikt, zou de 3300kV wellicht een betere keuze zijn.
wat zou hier voor de rest dan nog bij moeten?

• BounceMeister
  • Niet online
lampenkapnl schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 19:43:
[...]
wat zou hier voor de rest dan nog bij moeten?
Ik heb er een programmeerkaartje bijbesteld:
https://m.banggood.com/nl...Rocket-ESC-p-1057127.html

Verder zou het 1 op 1 over te zetten moeten zijn, maar andere tandwieltjes (pinion gear en spur gear) zou misschien handig zijn om de overbrenging aan te passen.
Maar zodra ik het vervangen heb, weet ik het zeker.

Edit:
Oh, en nog een verloopje:
(TRX male to T female)
https://nl.aliexpress.com/item/1005003936190100.html
@lampenkapnl

[ Voor 10% gewijzigd door BounceMeister op 04-07-2023 20:50 ]

• lampenkapnl
Hoe weet ik nou eigenlijk wat voor battery connector Ik nodig heb?

• lampenkapnl
lampenkapnl schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:52:
Bij bijvoorbeeld deze motor.
https://www.amazon.nl/Bor...16332312031&s=toys&sr=1-9

• worrel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:56
lampenkapnl schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:52:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8NyoMFxbxXE35oY6gTq9jFyNxAc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xoBE70RZkGxlMJittczrqqD1.jpg?f=user_large

Iedereen heeft recht op mijn mening

• worrel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:56
Bij de specificaties staat T stekker, maar op de foto zie je XT60

Iedereen heeft recht op mijn mening

• lampenkapnl
worrel schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:49:
[...]

Bij de specificaties staat T stekker, maar op de foto zie je XT60
Oke bedankt ik kwam er niet helemaal uit ik ben opzoek naar een eerste brushless setje voor mijn traxxas bandit. Maar dan niet een heel duur setje.

• lampenkapnl
https://www.toemen.nl/pro...-motor-trx3371-gebruikt-3.
Zou hier perse een traxxas vxl esc bij moet of zou er ook een andere esc bij kunnen?

• Pino Blauw
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-10 07:56
Hi guys,

Mijn neefje is met vrij groot een diy RC rupsvoertuig (bulldozer/tank//kraan/battlebot achtig model) bezig en heeft me gevraagd te helpen met de aandrijving, daar ben ik al een poosje mee bezig maar snap nog steeds niks van RC aandrijving.
Er moeten 2 wielen/rupsen aangedreven worden, deze worden ook gebruikt om mee te sturen.
1 of 2 opties om iets te verstellen of te laten draaien.

het transmitter/receiver,batterij deel is wel aardig helder maar ik snap niet hoe het motor controller gedeelte moet of werkt.

"RC tank Controller" levert weinig nuttige zoekresultaten.
Ik kom ook weinig verder met google, ik heb het idee dat ik verkeerde zoektermen gebruik.

Hoe vinden we wat we moeten hebben om zo iets aan te sturen?
Weet iemand een starter kitje die zoiets kan?

• Arunia
@Pino Blauw Ik kan niet helpen overigens, maar je bedoeld sturen door links en rechts omgekeerd te laten draaien toch? Zoiets als uiteraard een tank doet en wat de Scorcher van vroeger ook deed op hoge snelheid.

Daar had je vroeger controllers voor met 2 sticks die naar voren en achteren konden.

• memphis

memphis

Topicstarter
lampenkapnl schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:02:
https://www.toemen.nl/pro...-motor-trx3371-gebruikt-3.
Zou hier perse een traxxas vxl esc bij moet of zou er ook een andere esc bij kunnen?
Brushless = brushless, zolang de regelaar aan de specs voldoet kan je alles gebruiken.

• lampenkapnl
memphis schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:08:
[...]

Brushless = brushless, zolang de regelaar aan de specs voldoet kan je alles gebruiken.
https://www.amazon.nl/Bor...et&qid=1688481808&sr=8-18
https://www.amazon.nl/S36...&rnid=17033332031&sr=8-92

Ik heb een beetje naar brushless setjes voor mijn traxxas bandit. Gekeken en deze setjes leken mij hier prima voor alleen weet ik niet waar ik verder naar moet kijken.

[ Voor 52% gewijzigd door lampenkapnl op 04-07-2023 16:50 ]

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:18

Snuffel

Vroem!

Twee motoren, twee snelheidsregelaars/ESC, twee kanalen

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:06:
@Pino Blauw Ik kan niet helpen overigens, maar je bedoeld sturen door links en rechts omgekeerd te laten draaien toch? Zoiets als uiteraard een tank doet en wat de Scorcher van vroeger ook deed op hoge snelheid.

Daar had je vroeger controllers voor met 2 sticks die naar voren en achteren konden.
Deze 2-kanaals Absima zender lijkt kruisknuppels te hebben, in dat geval zou je die daar voor kunnen gebruiken (eventueel met een beetje manueel herbedradingswerk).

Vierkanaals stick zenders met twee kruisknuppels zijn sowieso geschikt.

Anders moet je met een pistoolzender en een Arduino of andere microcontroller achter de ontvanger die snelheid + sturen naar twee snelheden vertaalt ook iets moeten kunnen doen, maar dat is al iets meer een projectje voor gevorderden.

[ Voor 3% gewijzigd door indigo79 op 05-07-2023 01:01 ]

• BounceMeister
  • Niet online
Ik zie de Traxxas plug nog niet in het lijstje:
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/6146OiwLJwL.jpg

• memphis

memphis

Topicstarter
lampenkapnl schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:12:
[...]

https://www.amazon.nl/Bor...et&qid=1688481808&sr=8-18
https://www.amazon.nl/S36...&rnid=17033332031&sr=8-92

Ik heb een beetje naar brushless setjes voor mijn traxxas bandit. Gekeken en deze setjes leken mij hier prima voor alleen weet ik niet waar ik verder naar moet kijken.
De 3650kv set ligt een beetje gelijk aan de 3500kv set van Traxxas zelf. Sla dan even de manual open van de Bandit VXL en kijk dan even welke motor tandwiel ze gebruikt hebben.

• Naralu
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-09 12:43
Pino Blauw schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:01:
Hi guys,

Mijn neefje is met vrij groot een diy RC rupsvoertuig (bulldozer/tank//kraan/battlebot achtig model) bezig en heeft me gevraagd te helpen met de aandrijving, daar ben ik al een poosje mee bezig maar snap nog steeds niks van RC aandrijving.
Er moeten 2 wielen/rupsen aangedreven worden, deze worden ook gebruikt om mee te sturen.
1 of 2 opties om iets te verstellen of te laten draaien.

het transmitter/receiver,batterij deel is wel aardig helder maar ik snap niet hoe het motor controller gedeelte moet of werkt.

"RC tank Controller" levert weinig nuttige zoekresultaten.
Ik kom ook weinig verder met google, ik heb het idee dat ik verkeerde zoektermen gebruik.

Hoe vinden we wat we moeten hebben om zo iets aan te sturen?
Weet iemand een starter kitje die zoiets kan?
Je zoekt een 'V-tail mixer', zoals bijvoorbeeld deze: https://www.conrad.nl/nl/...uismengpaneel-225231.html
Dit zorgt ervoor dat je bij een bepaald stuursignaal van je zender de separate ESC's van de linker en rechtermotor juist worden aangestuurd om een ander gassignaal te geven.

• Pino Blauw
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-10 07:56
Je zoekt een 'V-tail mixer'

Dit zorgt ervoor dat je bij een bepaald stuursignaal van je zender de separate ESC's van de linker en rechtermotor juist worden aangestuurd om een ander gassignaal te geven.
JAAAA.
Heel erg bedankt. Hier ga ik me in verdiepen!!

• lampenkapnl
memphis schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:53:
[...]

De 3650kv set ligt een beetje gelijk aan de 3500kv set van Traxxas zelf. Sla dan even de manual open van de Bandit VXL en kijk dan even welke motor tandwiel ze gebruikt hebben.
Is dit verstandig om er direct bij te bestellen of zouden de gewone tandwielen het ook nog even uithouden?

• memphis

memphis

Topicstarter
Ik zou het even vergelijken met wat er nu in zit. Zeker als de brushless pinion minder tandjes kent is het verstandig om die mee te bestellen.

• lampenkapnl
memphis schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:08:
Ik zou het even vergelijken met wat er nu in zit. Zeker als de brushless pinion minder tandjes kent is het verstandig om die mee te bestellen.
https://m.traxxas.com/news/fixed-gear-adapters

Ik zie wel redelijk wat verschil dus dan zou het wel nodig zijn?

(Ik rijd nu met stock gearing)

[ Voor 4% gewijzigd door lampenkapnl op 05-07-2023 15:34 ]

• BounceMeister
  • Niet online
Ik heb net de brushless motor (set) van Banggood ingebouwd, maar de pinion past er niet op zoals hij bij de originele motor zit. Daarvoor is de as te kort. Ik heb de pinion gear nu omgedraaid, met het schroefje aan de binnenkant. Hij zit 99% goed uitgelijnd nu. Zijn er ook andere pinion gears die anders gemonteerd worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XxC9UB2AY90mBY6s5qWYKis67jA=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/Mnfrcwb8fX649ZqqdPOwG70G.png?f=fotoalbum_medium

• memphis

memphis

Topicstarter
Als ik het goed begrijp heeft de bandit brushed 21/86 en de brushless 26/76

Je kunt de originele tantwielen gebruiken, een lichtere vertanding is niet erg, je zult een hoop wheelies gaan trekken. Wil je voor de snelheid gaan dan moet je richting de VXL vertanding gaan.

• lampenkapnl
Oke is het slim om met dat 3600 kv setje 4s lipos te gebruiken? Of gewoon bij 3s houden?

[ Voor 85% gewijzigd door lampenkapnl op 05-07-2023 17:49 ]

• memphis

memphis

Topicstarter
lampenkapnl schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:44:
Oke is het slim om met dat 3600 kv setje 4s lipos te gebruiken? Of gewoon bij 3s houden?
Ik denk niet dat het 4S aan kan. Daarnaast, probeer een 4S accu te vinden dat past....

• lampenkapnl
Oke... dus het beste is vxl tandwielen?

• indigo79
  • Niet online
BounceMeister schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:26:
Ik heb net de brushless motor (set) van Banggood ingebouwd, maar de pinion past er niet op zoals hij bij de originele motor zit. Daarvoor is de as te kort. Ik heb de pinion gear nu omgedraaid, met het schroefje aan de binnenkant. Hij zit 99% goed uitgelijnd nu. Zijn er ook andere pinion gears die anders gemonteerd worden?

[Afbeelding]
Ik ben dat al vaak zo tegengekomen. Je tandwiel zit nog altijd netjes over je as, dus dat is echt geen probleem. Als je het schroefje op het uiteinde van je as zou monteren en het tandwiel voorbij de as zou zitten is dat een ander verhaal, maar hier heeft het tandwiel nog altijd dezelfde ondersteuning.

Mogelijk moet je de motor even losmaken om aan het schroefje van het tandwiel te geraken, maar verder is daar echt geen nadeel aan.

• BounceMeister
  • Niet online
indigo79 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 18:40:
[...]

Ik ben dat al vaak zo tegengekomen. Je tandwiel zit nog altijd netjes over je as, dus dat is echt geen probleem. Als je het schroefje op het uiteinde van je as zou monteren en het tandwiel voorbij de as zou zitten is dat een ander verhaal, maar hier heeft het tandwiel nog altijd dezelfde ondersteuning.

Mogelijk moet je de motor even losmaken om aan het schroefje van het tandwiel te geraken, maar verder is daar echt geen nadeel aan.
Voor een perfecte uitlijning zou het tandwieltje nog een heel klein stukje meer richting de motor moeten, maar dan kan ik niet meer bij het schroefje. Ik zie niet helemaal het voordeel van de motor losmaken? Dan kan hij alleen maar verder de verkeerde kant op?

• indigo79
  • Niet online
BounceMeister schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:36:
[...]

Voor een perfecte uitlijning zou het tandwieltje nog een heel klein stukje meer richting de motor moeten, maar dan kan ik niet meer bij het schroefje. Ik zie niet helemaal het voordeel van de motor losmaken? Dan kan hij alleen maar verder de verkeerde kant op?
Normaal is het gat groot genoeg om de motor met het tandwiel uit de versnellingsbak te halen.

Zit het tandwiel tot (bijna) tegen de motor? Indien niet, kan je het los van de versnellingsbak nog iets dichter zetten (dan kan je er beter aan met je hex schroevendraaier). Indien wel zou ik het tandwiel een beetje inkorten. Ik zou dat zelf afdraaien op mijn draaibank, maar als je het gewoon terug omgekeerd op de motor zet (en zorgt dat het uiteinde net voorbij de as komt) en even tegen een vijl laat draaien, is dat ook redelijk netjes gedaan.

• lampenkapnl
Zou ik met elke lipo lader alle soorten lipos kunnen laden?

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-10 19:37
lampenkapnl schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:37:
Nee dat kan hoe dan ook niet.

Maar met zo weinig info is er weinig van te zeggen.

• memphis

memphis

Topicstarter
lampenkapnl schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:37:
Lipo of lithium gebaseerd?

Een beetje lader tegenwoordig kent een programma voor:
- LiPo
- Li-Ion
- Li-HV
- LiFePo4

Omdat bij de races accu.s niet hoger dan 4.2v per cel geladen mogen worden worden ook Li-HV accu's op normaal LiPo stand geladen. De accu werkt hetzelfde maar kent dan ongeveer 80 tot 90% van zijn capaciteit.

Li-Ion kan veelal gewoon op LiPo stand geladen worden. Er zijn wel Li-Ion cellen die nominaal 3.6 ipv 3.7v hebben en dan ook op 4.1v ipv 4.2v geladen moeten worden, in de praktijk werkt de LiPo stand prima.
Alleen LiFePo4 (ook wel LiFe) kent totaal andere spanningen en moet op een eigen programma geladen worden.

• lampenkapnl
memphis schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 17:19:
[...]

Lipo of lithium gebaseerd?

Een beetje lader tegenwoordig kent een programma voor:
- LiPo
- Li-Ion
- Li-HV
- LiFePo4

Omdat bij de races accu.s niet hoger dan 4.2v per cel geladen mogen worden worden ook Li-HV accu's op normaal LiPo stand geladen. De accu werkt hetzelfde maar kent dan ongeveer 80 tot 90% van zijn capaciteit.

Li-Ion kan veelal gewoon op LiPo stand geladen worden. Er zijn wel Li-Ion cellen die nominaal 3.6 ipv 3.7v hebben en dan ook op 4.1v ipv 4.2v geladen moeten worden, in de praktijk werkt de LiPo stand prima.
Alleen LiFePo4 (ook wel LiFe) kent totaal andere spanningen en moet op een eigen programma geladen worden.
Ik bedoelde eigenlijk te vragen kan ik met een lipo lader 3s maar ook 6s laden?

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:51

_Eend_

🌻🇺🇦

Als de lader 6S aan kan: ja. Welke lader heb je?

• memphis

memphis

Topicstarter
lampenkapnl schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 17:39:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk te vragen kan ik met een lipo lader 3s maar ook 6s laden?
De meeste laders gaan wel tot 6S maar er zijn er ook genoeg die maar tot 3 of 4S gaan. Je moet dus naar de specs van de lader lijken.

Dan speelt er nog iets anders. De maximale laadstroom van laders hoeft niet altijd gelijk op te gaan met het maximale laadvermogen. Voorbeeld:

De standaard iMax B6 lader kan maximaal 5A laden maar ook maximaal 50watt.
6S laden gaat op een spanning van 25.2 volt, bij 50 watt betekent dat je nog maar met max 2A kunt laden en niet de 5A die de lader gespecificeerd heeft. Die 5A haal je wel bij 2S accu's.

Dan moet je ook goed opletten met zgn AC/DC laders. Dit zijn laders met een ingebouwde 220v voeding en de mogelijkheid om via 12v te laden. Heel vaak liggen de specs op de eigen 220v voeding lager dan via een externe 12v bron.

Als laatste iets wat je bij iChargers veel ziet is dat de ingangsstroom beperkt is. Zo zijn er 1000watt laders maar alleen mogelijk als je de lader op de volle 32v voed. Bij 12v zal je laadvermogen minder zijn.

• lampenkapnl
Zou een 3s accu met een capaciteit van 2000 mah gangbaar zijn?

• WEBGAMING
Stel toch gewoon eens gedetailleerde vragen, en verzin gewoon een paar vragen oid. (en probeer het zelf ook eens op te zoeken) Dit schiet toch niet op. Een beetje eigen inzet, kom op zeg.

Ben eerlijk gezegd verbaast dat je zulke uitgebreide antwoorden krijgt bij zulke vage vragen.

[ Voor 18% gewijzigd door WEBGAMING op 07-07-2023 13:15 ]

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 23:10
Ok, voor de vakantie wil ik mijn E-revo ook nog wel eens gebruiken als trail truck/crawler.
Nu vraag ik mij af, hoeveel en hoe zou het uitmaken als ik mijn accu's normaal in serie erin zet vs paralel.

Dus als ik 6S 5500mah rijd @ 50% throttle of 3S 11000mah @ 100%.
zou ik hier een verschil in merken en zo ja wat dan.

Mijn logica zou zijn, 6S iets meer punch door hoger voltage ondanks dat ie max@ 50% rijd
Maar verder geen idee.

Bier, Whiskey en Metal!!

• vassago
LordMithril schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:31:
Dus als ik 6S 5500mah rijd @ 50% throttle of 3S 11000mah @ 100%.
zou ik hier een verschil in merken en zo ja wat dan.
Zo werken electro motoren niet ;) Als het voltage met 50% afneemt, neemt het vermogen met 2x50% af niet met 1x 50%.
Bovendien kan de standaard ESC niet met 3s packs overweg, 4s of 6s.

Als je wilt crawlen zou ik eerder andere vertanding zoeken.

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 23:10
vassago schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:40:
[...]

Zo werken electro motoren niet ;) Als het voltage met 50% afneemt, neemt het vermogen met 2x50% af niet met 1x 50%.

Rijd prima hoor op 3S ;) op de standaard esc.
Maar zie dat ik het wellicht iets wat knullig getypt heb.
Ik bedoelde dus, op de remote de max throttle op 50% zetten (Dumborc TX) zodat ik wel volle range heb op de trigger. En dat dan op 6s 5500mah.
vs
wel de 100% throttle range maar dan de 2 packs paralel zodat ik effectief 3s 11000mah heb.

Bier, Whiskey en Metal!!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-10 09:56

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

vassago schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:40:
[...]

Of een bluetooth module voor je e-revo halen en met je telefoon gewoon dat ding sloom maken

YO! fucknuts! It's Probing time!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Ik ben met een projectje bezig... Ik had een TRX4 die ik uit wou bouwen naar een TRX6, maar na anderhalf jaar heb ik toch de stekker eruit getrokken en er toch maar weer een TRX4 van gemaakt. Eerste idee was om er toch maar afstand van te doen, maar blijft zo'n geweldige auto dat ik em toch maar hou.

Vorige week er een 1978 Ford Bronco body voor gehaald. Die heb ik eerder gehad, maar nu wil ik zoveel mogelijk scaler gaan ipv gwoon mee crawlen. Dus Vandaag de cab en de grille voorzien van wat flat clear en dat ziet er echt geweldig uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m__93V8aT_9qnnXFC2ZjHQlDfyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2qNw47QwohxVeYFaDDMuXemP.jpg?f=fotoalbum_large

Rest van de auto komt nog, ik heb wat dingen onderweg van ome ali, komt een 2300KV spectrum setje in, portal axle delete, Gmade banden en velgen voor wat meer scale looks en natuurlijk leds! :)

Helaas nog wel body pins, maar ik wou niet wachten tot de F150 bodies een beetje beschikbaar komen.

Mn 3D printer blogje..

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-10 07:33
WEBGAMING schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:10:
Stel toch gewoon eens gedetailleerde vragen, en verzin gewoon een paar vragen oid. (en probeer het zelf ook eens op te zoeken) Dit schiet toch niet op. Een beetje eigen inzet, kom op zeg.

Ben eerlijk gezegd verbaast dat je zulke uitgebreide antwoorden krijgt bij zulke vage vragen.
Die uitgebreide antwoorden zijn juist wat Tweakers maakt tot wat het is, een community met behulpzame mensen. Verder zie je vaker bij relatief nieuwe Tweakers dat er een leercurve is in het posten van de gewenste info.

Wel jammer dat je er zo negatief op reageert in plaats van iemand in de goede richting te sturen.

Met behulp van de gegeven antwoorden heeft hij nu in ieder geval wel de benodigde upgrades kunnen bestellen. Het resultaat zal hij nog posten nadat hij alles heeft ontvangen en ingebouwd.

-------

OT:
Sinds gisteren in het bezit van een (gebruikte) E-Revo 2 (1:8), voorzien van Hobbywing EZRUN MAX8 XT90 & EZRUN 4274SL Sensorless Motor Combo en verschillende upgrades.
Eerste run maakt me direct duidelijk dat de originele bandjes niet heel geschikt zijn voor de brute kracht. Ze blazen op als ballonnen (zowel op gras als op straat). Eerste zoektocht dus naar fatsoenlijke bandjes voor op straat (en schoolplein met flink wat zand op de tegels ;))
Verkoper attendeerde me erop dat het tandwiel combo is afgesteld op rijden op een baan (minder snel, nog meer trekkracht). Dat gaat bij mij niet gebeuren dus ik denk dat ik de (meegeleverde) andere tandwielen uiteindelijk ga plaatsen (geen ervaring met sleutelen aan een RC auto dus eerst maar even rustig uitzoeken hoe e.e.a. in elkaar zit, veel meer onderdelen dan in de XL-5 auto's hier in huis..)

Ik zie online nogal wat prijsverschil in straat bandjes. Variërend van pm. 25 euro per 4 tot zo'n 30 euro per stuk. Ik snap dat de goedkopere minder lang mee zullen gaan en wellicht wat smaller zijn maar zullen de duurdere ook daadwerkelijk 4 keer langer mee kunnen? Ik zal het allemaal moeten gaan ontdekken :)

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-10 15:28
Afgelopen weekeinde weer eens gereden (eigenlijk voornamelijk mijn zoontjes) met de Tamiya DT-03. Zag dat hij toch al wel wat beschadigingen had. Aan de voorkant een scheur in het badkuip chassis op één van de vier schroefpunten voor de ophanging. En aan de achterkant ook een stukje afgebroken bij één van de vier schroefpunten voor de ophanging. Heb het zo goed als mogelijk weer vastgezet, reed weer prima. Helaas was het gras voor de deur iets te hoog (lange harde sprieten ertussen) waardoor het op het gras niet zo hard ging. Op het zanderige voetbalveldje en het paadje om het grasveld met kleine steentjes ging het wel goed. Totdat hij alleen nog maar heel langzaam achteruit wilde rijden en vooruit piepjes uit de regelaar kwamen.

De aandrijving uit elkaar geschroefd en daar kwamen al wat kleine steentjes uitvallen. De motor bleef echter weigeren, dus die ook eruit gehaald en losgemaakt. Kon echter niet zien hoe ik de as van de motor met de windingen kon verwijderen, dus kwam niet veel verder. Goed schoongeblazen en weer in elkaar gezet. Na een aantal keer voor- en achteruit draaien van de motor, kwam er een heel klein steentje uitvallen en deed hij het weer. Ik heb echter het motorhuis (het grote omhulsel, niét aan de endbell kant gewoon weer erop geschroefd, zonder te kijken hoe het zat.

Klopt het dat je de timing versteld met de endbel en ik daar dan niets verkeerds heb gedaan? Hij reed nog prima, het is een brushless motortje. En is er een manier om te voorkomen dat er rotzooi in de motor komt? er zitten een stuk of 5-6 kleine spleetjes waardoor iets naar binnen kan komen.

• memphis

memphis

Topicstarter
Als het een sensored brushless is kan je de endbell verdraaien of een ander insertje plaatsen voor verandering van de timing. Heb je sensorless (alleen maar 3 dikke draden) doet de endbell niets.

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:34
Gadgeteer schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:34:
[...]

Die uitgebreide antwoorden zijn juist wat Tweakers maakt tot wat het is, een community met behulpzame mensen. Verder zie je vaker bij relatief nieuwe Tweakers dat er een leercurve is in het posten van de gewenste info.

Wel jammer dat je er zo negatief op reageert in plaats van iemand in de goede richting te sturen.

Met behulp van de gegeven antwoorden heeft hij nu in ieder geval wel de benodigde upgrades kunnen bestellen. Het resultaat zal hij nog posten nadat hij alles heeft ontvangen en ingebouwd.

-------

OT:
Sinds gisteren in het bezit van een (gebruikte) E-Revo 2 (1:8), voorzien van Hobbywing EZRUN MAX8 XT90 & EZRUN 4274SL Sensorless Motor Combo en verschillende upgrades.
Eerste run maakt me direct duidelijk dat de originele bandjes niet heel geschikt zijn voor de brute kracht. Ze blazen op als ballonnen (zowel op gras als op straat). Eerste zoektocht dus naar fatsoenlijke bandjes voor op straat (en schoolplein met flink wat zand op de tegels ;))
Verkoper attendeerde me erop dat het tandwiel combo is afgesteld op rijden op een baan (minder snel, nog meer trekkracht). Dat gaat bij mij niet gebeuren dus ik denk dat ik de (meegeleverde) andere tandwielen uiteindelijk ga plaatsen (geen ervaring met sleutelen aan een RC auto dus eerst maar even rustig uitzoeken hoe e.e.a. in elkaar zit, veel meer onderdelen dan in de XL-5 auto's hier in huis..)

Ik zie online nogal wat prijsverschil in straat bandjes. Variërend van pm. 25 euro per 4 tot zo'n 30 euro per stuk. Ik snap dat de goedkopere minder lang mee zullen gaan en wellicht wat smaller zijn maar zullen de duurdere ook daadwerkelijk 4 keer langer mee kunnen? Ik zal het allemaal moeten gaan ontdekken :)
Wanneer je geen "ballooning" meer wilt kun je het beste op zoek naar Belted banden. Hierbij zit een kevlar-achtig weefsel in de band, wat dit effect tegen gaat. Wel ten koste van het gewicht.
Je verliest hierdoor ook wat controle wanneer je "airbone" bent omdat je minder gyroscopisch effect hebt.
Ik ga zelf waarschijnlijk voor de MX38 Belted Badlands. Heb zelf goede ervaringen met de normale 3.8" badlands, maar deze heb ik zelf voorzien van een laag Gorillatape aan de binnenzijde.

Controleer trouwens ook je midden differentieel even. De kans is groot dat hier veel te weinig olie in zit, of dat de olie dusdanig oud is dat deze te vloeibaar is geworden. Ik heb afgelopen weekend mijn midden diff opnieuw gevuld met 20M olie (eerder een erg dikke pasta) en nu gaat er weer veel minder power naar de voorbanden. Voorheen werd een erg groot deel naar de voorkant gestuurd waardoor juist die banden enorm "balloonen".

[ Voor 8% gewijzigd door wesleytjuh op 10-07-2023 14:31 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Gadgeteer
wesleytjuh schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:24:
[...]

Wanneer je geen "ballooning" meer wilt kun je het beste op zoek naar Belted banden. Hierbij zit een kevlar-achtig weefsel in de band, wat dit effect tegen gaat. Wel ten koste van het gewicht.
Je verliest hierdoor ook wat controle wanneer je "airbone" bent omdat je minder gyroscopisch effect hebt.
Ik ga zelf waarschijnlijk voor de MX38 Belted Badlands. Heb zelf goede ervaringen met de normale 3.8" badlands, maar deze heb ik zelf voorzien van een laag Gorillatape aan de binnenzijde.
Ik zal nog even rondkijken. Ik begrijp dat het hele ballooning niet echt kwaad kan?
Dat geeft me tijd eerst even de rest van de auto te leren kennen. Een van de achterwielen lijk een klein beetje scheef te staan (naar buiten toe) eerst eens puzzelen hoe ik dat netjes weer in lijn krijg.

• WEBGAMING
Gadgeteer schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:34:
[...]

Als het een topic geweest was, was het in no time gesloten. Nu openen ze natuurlijk geen topic, maar een beetje eigen inzet mag ook wel.

• wesleytjuh
Gadgeteer schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:32:
[...]

Ik zal nog even rondkijken. Ik begrijp dat het hele ballooning niet echt kwaad kan?
Dat geeft me tijd eerst even de rest van de auto te leren kennen. Een van de achterwielen lijk een klein beetje scheef te staan (naar buiten toe) eerst eens puzzelen hoe ik dat netjes weer in lijn krijg.
In principe niet. Enkel wanneer je bijvoorbeeld met één band vast zit, gaat al het vermogen naar de andere band waardoor die enorme toeren kan gaan maken, waardoor die band los kan komen / scheuren.

Ik vind zelf het rijgedrag er ook wat onvoorspelbaar door worden, vandaar dat ik de mijne getaped heb.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• memphis

memphis

Topicstarter
Balooning is het gevolg van middelpunt vliegende kracht bij hoge toeren. Doe je niets aan.
In de lucht houdend lijkt het erger dan op de grond omdat je op de grond niet die toerentallen haalt en ook wat gewicht op de band rust.

• Gadgeteer
De auto leren kennen zal op deze manier best snel gaan :s

Had opeens geen aandrijving meer op de voorste wielen.
tandwiel in het voorste differentieel mist 3 tanden een deel van de driveshaft is volledig naar de knoppen (partnummer TRX-8655 voor de kenners) hier horen 2 uitsteeksels te zitten met een gaatje waar zo'n pinnetje in komt. Ik schrijf horen aan te zitten want de mijne is volledig plat aan de voorkant :S. Maar eens kijken of hier een sterkere variant voor bestaat.

Ik moet nu op onderdelen jacht. Helaas ken ik geen RC shops in de omgeving (Groningen) dus ik ben bang dat ik op internet ben aangewezen voor mijn parts (loop liever ergens binnen voor dit soort dingetjes)

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:31
Gadgeteer schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:25:

tandwiel in het voorste differentieel mist 3 tanden een deel van de driveshaft is volledig naar de knoppen (partnummer TRX-8655 voor de kenners) hier horen 2 uitsteeksels te zitten met een gaatje waar zo'n pinnetje in komt. Ik schrijf horen aan te zitten want de mijne is volledig plat aan de voorkant :S. Maar eens kijken of hier een sterkere variant voor bestaat.

Ik moet nu op onderdelen jacht. Helaas ken ik geen RC shops in de omgeving (Groningen) dus ik ben bang dat ik op internet ben aangewezen voor mijn parts (loop liever ergens binnen voor dit soort dingetjes)
https://www.traxxas.nl/winkels/ Niet echt in de buurt van Groningen.

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:26
@Gadgeteer: Hoogeveen heeft GearRC in Hollandscheveld. Niet helemaal in de buurt maar als je haast heb goed te doen denk ik?

Ik heb last van een midlife crisis en naast Lego komt dan ook Tamiya RC terug in mijn geval. Afgelopen maand een Lunchbox en Grasshopper in elkaar geknutseld en hoewel dat leuk is, is het ook wel plastic fantastic natuurlijk.

Afgelopen week kwam er een XV-02 Pro binnen en dat lijkt weer op de TA-03F-Pro en TA-04 Pro waarmee ik ooit geeindigd ben. Maar, waar ik het geduld niet voor heb en wat ik nooit echt heel goed kon is een body goed spuiten. Tips en tricks zijn er genoeg maar eigenlijk wil ik gewoon een kant en klare body kopen. De lol zit voor mij namelijk in de techniek van het chassis, niet in de body.

Bitty Design levert kant en klare bodies en dat is een goede optie voor een 1:10 onroad zoals een TA08-Pro. Maar voor de XV-02 zou ik het liefste een Lancia Delta body hebben. Is er een winkel/hobbyist die een Tamiya body spuit, voorziet van de decals, daar lol aan beleeft en er iets aan over wil houden?

En aan wat voor bedrag moet ik dan denken los van de body? Kost dat 50 euro? Kost dat 100 euro? Of gaat er zoveel tijd in zitten dat ik beter 3 bodies kan kopen waarbij ik er twee verklooi en de derde goed genoeg is? :P

Ik heb de Delta van Killerbody gezien en die valt direct af door ledverlichting. Ook ben ik niet kapot van de looks van de Alfa bodies die ze hebben dus ik weet niet zeker of een Delta er ook niet zo 'het lijkt best een beetje op het origineel' uitziet.

Het worden BTW shelf queens. Net zoals vroeger vind ik het bouwen leuker dan het rijden.

• memphis

memphis

Topicstarter
Kijk even op facebook bij RCcracks, die had laatst nog een paar 190mm tourwagen airbrushed bodies te koop.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 18:18

Metalfreak

Hoije woh!

memphis schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:32:
Kijk even op facebook bij RCcracks, die had laatst nog een paar 190mm tourwagen airbrushed bodies te koop.
Dat is geloof ik niet wat hij vraagt. Ik denk dat je de grootste kans maakt ergens bij een hobbyist die dit ook leuk vindt.

De Delta Integrale heb ik eigenlijk alleen goed van Tamiya gezien (ik heb nog een TA-01 met die originele (weliswaar beschadigde) body) en het is eigenlijk alleen een kwestie van de ramen goed afplakken en wit spuiten, de rest is stickers plakken. Misschien is er vast wel ergens via een modelbouwforum iemand te vinden die dat voor je wil/kan doen. Wel jammer dat ze tegenwoordig niet meer de coureurs erbij leveren zoals bij de originele TA-01:
Afbeeldingslocatie: https://tamiyabase.com/images/stories/models/model_58117_01.jpg

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• memphis

memphis

Topicstarter
Bitty, RCcracks, Peter's airbrush, Rico paint en meer kunnen voor jou een body airbrushen als je die opstuurt.

• Gadgeteer
Even een nieuw probleem tussendoor..

De Bandit van @lampenkapnl voorzien van een 3600KV brushless combo van Amazon.
Direct de vertanding aangepast maar nu we alles in elkaar hebben gezet gebeurt er iets vreemds:

De afstandsbediening (standaard Traxxas) is connected. Op de ontvanger gaat een groen ledje branden wanneer ik de afstandsbediening aanzet. Wanneer ik echter gas geef, gebeurt er niets. Stuur ik echter naar links, dan stuurt hij prima maar hij geeft dan ook gas...
Ik heb al wat youtube filmpjes bekeken maar ben dit nog niet tegen gekomen. Reconnect van de afstandsbediening heeft niets geholpen helaas. ESC gereset naar factory defaults, geen oplossing.
Iemand hier dit al eens meegemaakt (en opgelost?)

Update: opgelost. Blijkbaar moet deze esc op kanaal 3 in plaats van kanaal 2 worden aangesloten.. Leer zo elke dag iets bij ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Gadgeteer op 13-07-2023 13:31 ]

• Ruud
memphis schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:53:
Bitty, RCcracks, Peter's airbrush, Rico paint en meer kunnen voor jou een body airbrushen als je die opstuurt.
Perfect, daar kan ik eens naar gaan kijken.

• WEBGAMING
Ruud schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:48:
[...]

Perfect, daar kan ik eens naar gaan kijken.
Maar zo te lezen wil je toch niets speciaals? Om een kap wit te spuiten heb je geen airbrush nodig.

En je hebt het er over dat je het bouwen leuker vind als het rijden? Dan is zo'n kap maken toch ook hartstikke leuk en belonend?

Probeer het gewoon eens zelf. 1 kleurtje is echt niet ingewikkeld. Goed afplakken is eigenlijk het enige waar je op moet letten. En de stickers natuurlijk netjes plakken. (er zit natuurlijk ook wat techniek in goed spuiten, maar ook dat is niet heel ingewikkeld)

[ Voor 25% gewijzigd door WEBGAMING op 13-07-2023 15:03 ]

• wesleytjuh
Gadgeteer schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:25:

Dat is vrij knap :P . De differentiëlen van een E-Revo 2.0 zijn juist erg sterk (itt de E-Revo 1.0). Gelijk even de lagers vervangen en zodra je de boel in elkaar zet de gears "shimmen" dus zorgen dat er niet te veel spelling tussen de tandwielen is.

Bedoel je de center drive shafts? Hier bestaat ook een metalen "CVD" variant van. Die wordt inderdaad aangeraden omdat op 6S de stock plastic shafts nogal eens kapot willen gaan.

• Gadgeteer
memphis schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:41:
Balooning is het gevolg van middelpunt vliegende kracht bij hoge toeren. Doe je niets aan.
In de lucht houdend lijkt het erger dan op de grond omdat je op de grond niet die toerentallen haalt en ook wat gewicht op de band rust.
Mijn bandjes zwellen op de grond ook op.
Zal eerdaags (wanneer alles weer hersteld is, lastig tijd vrij te maken ;) ) eens een filmpje proberen te maken.

• memphis

memphis

Topicstarter
Gadgeteer schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:51:
[...]

Mijn bandjes zwellen op de grond ook op.
Zal eerdaags (wanneer alles weer hersteld is, lastig tijd vrij te maken ;) ) eens een filmpje proberen te maken.
Zeker bij monstertrucks vrij normaal ;)
YouTube: tire ballooning, 4s hpi savage 25 #hpiracing #rc #rcbashing #traxxas...

• Ruud
WEBGAMING schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:56:
[...]En je hebt het er over dat je het bouwen leuker vind als het rijden? Dan is zo'n kap maken toch ook hartstikke leuk en belonend?

Probeer het gewoon eens zelf. 1 kleurtje is echt niet ingewikkeld. Goed afplakken is eigenlijk het enige waar je op moet letten. En de stickers natuurlijk netjes plakken. (er zit natuurlijk ook wat techniek in goed spuiten, maar ook dat is niet heel ingewikkeld)
Bouwen vind ik leuker dan rijden inderdaad. Maar dan wel het technische aspect van bouwen, het shimmen van de aandrijving, zorgen voor zo min mogelijk weerstand, tappen van draad ipv grove schroefjes dat soort dingen.

Het spuiten van een body hoort daar niet bij voor me. Ik ken mijn beperkingen en vind mijn eigen werk niet goed genoeg ;)

Voor een onroad wordt het een BittyDesign, voor de Delta heb ik nu in ieder geval wat namen. Plakken van stickers kan ik dan wel weer goed :+

En ik kan best eens een goedkopere body kopen en die spuiten. Misschien heb ik er tegenwoordig wel de rust voor.

• WEBGAMING
Ruud schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:44:
[...]

Bouwen vind ik leuker dan rijden inderdaad. Maar dan wel het technische aspect van bouwen, het shimmen van de aandrijving, zorgen voor zo min mogelijk weerstand, tappen van draad ipv grove schroefjes dat soort dingen.

Het spuiten van een body hoort daar niet bij voor me. Ik ken mijn beperkingen en vind mijn eigen werk niet goed genoeg ;)

Voor een onroad wordt het een BittyDesign, voor de Delta heb ik nu in ieder geval wat namen. Plakken van stickers kan ik dan wel weer goed :+

En ik kan best eens een goedkopere body kopen en die spuiten. Misschien heb ik er tegenwoordig wel de rust voor.
Het stelt echt niet zo veel voor hoor. De Tamiya verf is ook best vergevend in mijn ervaring, je krijgt er niet snel druipers mee oid. Maar zoals altijd, liever 10 dunne lagen, dan 1 dikke. Gewoon lekker de tijd nemen, elke 15 minuten een dun laagje er op, tot het mooi dekt.
Nogmaals, met 1 kleur stelt het echt niet veel voor. En het mooiste is, de oneffenheden zitten aan de binnenkant. Kan natuurlijk zijn dat je het nog wel een beetje ziet, maar omdat je hem aan de binnenkant spuit, valt dat ook gewoon veel minder op.

Zou het inderdaad gewoon (nog) eens proberen als ik jou was. Als je dat werk aan auto's leuk vind, weet ik bijna zeker dat je een kap spuiten (of tenminste een mooi eindresultaat) ook leuk vind.

Over het ballooning. Mensen maken daar tegenwoordig zo'n punt van. En voor sommige auto's is het ook wel een beetje een probleem.
Maar dat je banden wat opzetten als je ze in de lucht laat draaien, wil niet zeggen dat dat ook op de grond gebeurt. Ik heb auto's (of banden) gezien die ook ontzettend uitzetten als je ze zo los laat draaien, maar als je ze op de grond zet gebeurt dat niet. Of tenminste, heb je er helemaal geen last van. De wielen draaien los in de lucht natuurlijk veel harder rond als op de grond.

Meestal is het gewoon helemaal geen probleem.

• Gadgeteer
Nieuwe tandwielen geplaatst voorste diff. Voorste deel aandrijfas vervangen alles weer in elkaar weten te zetten en klaar om te testen..... Wat een tegenvaller. Voorste wielen nu ook aangedreven alleen weer een vreemde ratel maar die lijkt van achter te komen. Achterwielen met de hand ronddraaien dan draaien de voorste maar af en toe mee. Draai ik de voorste dan draait achter wel mee...

Denk dat dit nog een lange klus wordt voordat ik alles goed heb, met mijn sleutel kennis en ervaring..

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-10 12:46

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Gadgeteer schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:42:
Nieuwe tandwielen geplaatst voorste diff. Voorste deel aandrijfas vervangen alles weer in elkaar weten te zetten en klaar om te testen..... Wat een tegenvaller. Voorste wielen nu ook aangedreven alleen weer een vreemde ratel maar die lijkt van achter te komen. Achterwielen met de hand ronddraaien dan draaien de voorste maar af en toe mee. Draai ik de voorste dan draait achter wel mee...

Denk dat dit nog een lange klus wordt voordat ik alles goed heb, met mijn sleutel kennis en ervaring..
Dat meedraaien/niet meedraaien kan ook komen door je centerdiff (ik ken de eRevo 2.0 overigens niet goed genoeg), dus daar zou ik niet direct teveel conclusies aan willen verbinden. Die vreemde ratel hoort niet, en moet je onderzoeken. 'Lijkt van achter te komen' zegt niet zoveel; het kan een kwestie van shimmen of goed aandraaien zijn, maar er kan ook een steentje ergens gekomen zijn waar het niet hoort bijvoorbeeld. Echt stuk krijg je de boel pas als je het écht flink misbruikt... je geeft toch geen gas als de auto na een sprong landt hoop ik? Want dat is een garantie voor diff-problemen.

• Gadgeteer
Icephase schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:24:
[...]

Dat meedraaien/niet meedraaien kan ook komen door je centerdiff (ik ken de eRevo 2.0 overigens niet goed genoeg), dus daar zou ik niet direct teveel conclusies aan willen verbinden. Die vreemde ratel hoort niet, en moet je onderzoeken. 'Lijkt van achter te komen' zegt niet zoveel; het kan een kwestie van shimmen of goed aandraaien zijn, maar er kan ook een steentje ergens gekomen zijn waar het niet hoort bijvoorbeeld. Echt stuk krijg je de boel pas als je het écht flink misbruikt... je geeft toch geen gas als de auto na een sprong landt hoop ik? Want dat is een garantie voor diff-problemen.
Springen heb ik nog nooit gedaan maar de auto is 2e hands, ik weet niet wat er eerder mee is gedaan. Heb er zelf nog maar nauwelijks mee kunnen rijden helaas.
Binnenkort de Lipo's maar in storage laden en beginnen de hele auto te demonteren. Geen ervaring mee dus zal wel de nodige strubbelingen geven wanneer het weer in elkaar moet maar alleen zo denk ik het weer klaar te krijgen. |:(

• Icephase

Icephase

Gadgeteer schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:39:
[...]

Springen heb ik nog nooit gedaan maar de auto is 2e hands, ik weet niet wat er eerder mee is gedaan. Heb er zelf nog maar nauwelijks mee kunnen rijden helaas.
Binnenkort de Lipo's maar in storage laden en beginnen de hele auto te demonteren. Geen ervaring mee dus zal wel de nodige strubbelingen geven wanneer het weer in elkaar moet maar alleen zo denk ik het weer klaar te krijgen. |:(
Storage laden van de Lipo's moet je élke keer doen, zodra je gereden hebt! Nooit leeg of vol bewaren, ook geen paar daagjes!

De handleiding geeft precies aan hoe e.e.a. in elkaar hoort te zitten, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Succes!

[ Voor 8% gewijzigd door Icephase op 19-07-2023 10:06 ]

• vassago
Icephase schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:05:
[...]
Storage laden van de Lipo's moet je élke keer doen, zodra je gereden hebt! Nooit leeg of vol bewaren, ook geen paar daagjes!
Onzin, zo krampachtig hoef je echt niet om te gaan met LiPO's. Komt nog bij dat leeg gereden nooit helemaal leeg is.

• Icephase

Icephase

vassago schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:16:
[...]

Onzin, zo krampachtig hoef je echt niet om te gaan met LiPO's. Komt nog bij dat leeg gereden nooit helemaal leeg is.
Tja, better safe than sorry dunkt mij. Risico bestaat altijd uit de kans dat iets gebeurt maal de impact die het dan heeft. Ook al is de kans vrij klein, de impact die een lipo-brand heeft is vaak wél enorm... Genoeg voorbeelden waar het toch mis gaat, en da's eigenlijk nooit bij een lipo die in storage mode staat. En bewaren in een brandbestendige 'doos' natuurlijk.

• vassago
Lipo-brand komt voor bij beschadigde cellen en overladen, niet van (te) leeg wegleggen.
Het advies de accu niet leeg weg te leggen komt omdat hij dan capaciteit kan verliezen.

• memphis

memphis

Topicstarter
Als ze ongeveer half vol zijn kan je ze rustig zonder storage lang wegleggen. Geheel vol of leeg kan voor een basher ook gemakkelijk tot enkele weken. Alleen een racer die constante rondetijden kan rijden zal wel kunnen merken als zijn accu voor een paar dagen niet goed is opgeslagen geweest.

• Icephase

Icephase

memphis schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:44:
Als ze ongeveer half vol zijn kan je ze rustig zonder storage lang wegleggen. Geheel vol of leeg kan voor een basher ook gemakkelijk tot enkele weken. Alleen een racer die constante rondetijden kan rijden zal wel kunnen merken als zijn accu voor een paar dagen niet goed is opgeslagen geweest.
Daar ben ik het mee eens, want storage is feitelijk niks anders dan 40% volgeladen en gebalanceerd. Dus da's hetzelfde als 'ongeveer half vol zijn'.

Ik ben het niet eens met de stelling dat alleen beschadigde en/of overladen cellen in de brand kunnen vliegen, da's simpelweg niet waar. Plus je kunt aan de buitenkant niet zien of er beschadigde cellen in de accu zitten. Daarom: altijd voorzichtig wat mij betreft. Dat jullie het risico wél aan durven, wil nog niet zeggen dat dat goed advies is.

• vassago
Icephase schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:48:
[...]
Ik ben het niet eens met de stelling dat alleen beschadigde en/of overladen cellen in de brand kunnen vliegen, da's simpelweg niet waar.
Als lege accu's in de fik vliegen doen ze dat geladen voor storage net zo goed.
Daarbij is er energie nodig om in de fik te vliegen maar die is er simpelweg niet of minder met een lege accu.

Een accu vliegt niet zomaar in de fik, op de een of andere manier lijk jij daar wel bang voor te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door vassago op 19-07-2023 13:00 ]

• flip_eg4
  • Laatst online: 24-03 15:17

flip_eg4

Youtube: PhMotorsports

Naja cell temperatuur is eigenlijk belangrijker (15-40celcius) dan voltage w.b.t. veiligheid (ja je moet hem wel half opladen voor als je hem weg legt)

Maar bewaren op een zonnige plek naast het tuinhuisje is een no go, dan heb je kans op een thermal runaway.

https://www.youtube.com/@PhMotorsports

• wesleytjuh
Gadgeteer schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:42:

Als ik je beschrijving zo hoor kan het zijn dat je spider gears in de center diff zelf kapot zijn, lijkt me vrij sterk, maar wie weet. Andere grote kanshebber is je achterdiff, dat matched ook wel met je omschrijving. Dat is hetzelfde klusje als aan de voorkant.

Je midden diff heb je er gelukkig wel zo uit. Toevallig een aantal weken geleden nog gedaan. Ik heb hem toen opnieuw gevuld met 20M olie. Vanuit de fabriek zit er veel te weinig in, en ik heb het idee dat het gene wat er bij mij in zat ook "op" was. Na het opnieuw vullen had ik er veel minder last van dat alle power continu naar de voorwielen gaat.

Om het diff eruit te halen hoef je enkel de skid plates aan de onderkant los te maken, de midden aandrijfassen los te maken en daarna de 4 schroeven van de gearbox los te draaien. Hierna kan je het geheel na wat wrikken uit het frame tillen, en schroef je zo de cover van de gearbox eraf.

[ Voor 13% gewijzigd door wesleytjuh op 19-07-2023 15:57 ]

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-10 17:19
Ik ben net nieuw in de hobby en vroeg me af wat de ervaringen zijn qua (web)winkels voor rc auto's.

Ik heb twee keer besteld bij Toprc en allebei de keren was er een product niet op voorraad wat wel op de site als in voorraad stond. 2 keer dus al wel langer moeten wachten. En 1 keer maar geannuleerd na 2 weken.

1 keer bij The Border Rc en dat ging goed.

2 keer bij Modellbau Berlinski (Duitsland). Netjes op tijd binnen 3 werkdagen binnen.

Paar keer bij Drifted en dat ging goed. Ben daar ook langsgeweest om daar te kijken.

Net mijn bestelling van Toemen binnen en er missen dingen. Gereedschapset zat niet in verpakking en miste de helft van de tools. Heb ze met gemaild, dus ben benieuwd naar de reactie.

Al met al niet tevreden met Toemen en Toprc. Is dit standaard of kan jet door vakantieperiode komen?

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:18

Snuffel

Vroem!

Mwah, voor beide winkels wel vrij standaard te noemen

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Gadgeteer
Xyphoid schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:49:
Ik ben net nieuw in de hobby en vroeg me af wat de ervaringen zijn qua (web)winkels voor rc auto's.

Ik heb twee keer besteld bij Toprc en allebei de keren was er een product niet op voorraad wat wel op de site als in voorraad stond. 2 keer dus al wel langer moeten wachten. En 1 keer maar geannuleerd na 2 weken.

1 keer bij The Border Rc en dat ging goed.

2 keer bij Modellbau Berlinski (Duitsland). Netjes op tijd binnen 3 werkdagen binnen.

Paar keer bij Drifted en dat ging goed. Ben daar ook langsgeweest om daar te kijken.

Net mijn bestelling van Toemen binnen en er missen dingen. Gereedschapset zat niet in verpakking en miste de helft van de tools. Heb ze met gemaild, dus ben benieuwd naar de reactie.

Al met al niet tevreden met Toemen en Toprc. Is dit standaard of kan jet door vakantieperiode komen?
Bij Toemen nooit besteld.

Bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
laatst wel toevallig (9 juli).

Een onderdeeltje niet op voorraad, deze zou medio augustus geleverd worden. Ik heb toen aangegeven dat dat onderdeel geannuleerd mag worden.
Reactie van winkel: de rest is verzonden en het ontbrekende item wordt nagezonden.
Nogmaals aangegeven dat deze geannuleerd mag worden.
Reactie: mag ik het bedrag van het item omzetten in shoptegoed?
Mijn reactie: dan wordt er een deel minder vergoed omdat ik dat shoptegoed niet kan gebruiken zonder weer bezorgkosten te betalen.
Uiteindelijk een creditfactuur op 11 juli en nu wacht ik op het bedrag terug op mijn rekening.

Het gaat om slechts een paar euro maar het sluit blijkbaar goed aan bij jouw ervaring.

Voor mij was het mijn eerste bestelling daar en ik zal vast en zeker in de toekomst nog vaker bij hun bestellen maar ik vind het jammer dat dit zoveel inspanning moest kosten terwijl ik in mijn eerste mail al aangaf hoe ik dit graag wou oplossen.

The Border RC en Berlinski ken ik verder niet.

Nils Ester in Oudega (bij Drachten in de buurt) vind ik wel een leuke winkel. Heeft ook veel Traxxas parts op voorraad. Deze man lijkt ook de nodige kennis te hebben, waardoor je ook goed bij hem om advies kunt vragen.

Daarnaast hebben we de ooit in Lelystad bij RC Shop Flevoland een Bandit gekocht. Ook hier werden we prima geholpen.

• WEBGAMING
Berlinski heb ik ook hele goede ervaringen mee. Geeft me een beetje het Conrad gevoel van vroeger.

Toemen en toprc ben ik alleen fysiek binnen geweest. Toprc was wel oké, alleen stond mij de persoon achter de toonbank niet zo aan. Beetje het gevoel dat ik weggekeken werd. Ik vroeg iets, en dat werd ook maar half beantwoord. (en het was ook niet zo dat het druk was of zo.)
Dus daar ben ik niet meer naar terug geweest.

En misschien trof ik ze net op een slechte dag oid. Was niet echt heel slecht, maar ik zal ook niet snel terug komen. Wel een hele mooie winkel trouwens.

Toemen vond ik ze juist wel weer heel aardig en behulpzaam, maar het is daar wel echt ontzettend chaotisch. Dat er een keer iets mis gaat sta ik niet echt van te kijken zeg maar. Maar ik heb wel het idee dat ze dat gewoon oplossen. Ik had ook iets kapot, werd zonder morren omgewisseld.

[ Voor 14% gewijzigd door WEBGAMING op 20-07-2023 15:19 ]

• memphis

memphis

Topicstarter
Probleem is gewoon dat online shops en hun werkelijke voorraad niet altijd synchroon loopt. Ook zijn er genoeg webshops die de voorraadlijsten van hun leveranciers uploaden, dan hebben ze het niet echt in huis maar door levergaranties van de leverancier kan het alsnog snel in huis zijn.
En dan zijn er ook webshops die je de indruk geven het te hebben om de klant te trekken en als je de bestelling gedaan hebt zit je eraan vast en kan het weken duren. Ook al meegemaakt dat ze een minimaal bedrag aan orders bij de leverancier willen neerleggen om de verzendkosten te drukken, vooral met merken uit Duitsland (of verder) wordt dat veel gedaan.

Maar idd staat toemen niet als de beste bekend hoewel nadat de zoon het had overgenomen het wel beter geworden is. En van TopRC had ik ook gehoord dat ze aangeven de spullen op voorraad te hebben en dan niet leveren omdat ze iets niet hebben.

Maar ja, heel eerlijk. Voorraad houden kost geld, de meeste auto's die over de toonbank gaan worden gebruikt tot ze kapot gaan en wordt steeds minder voorraad aangelegd. Veel winkeliers zijn dan ook afhankelijk van hun leveranciers en dit is niet in de RC branche, overal zie je dit gebeuren..

• Xyphoid
Gadgeteer schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:29:
[...]

Bij Toemen nooit besteld.

Bij
***members only***
laatst wel toevallig (9 juli).

Een onderdeeltje niet op voorraad, deze zou medio augustus geleverd worden. Ik heb toen aangegeven dat dat onderdeel geannuleerd mag worden.
Reactie van winkel: de rest is verzonden en het ontbrekende item wordt nagezonden.
Nogmaals aangegeven dat deze geannuleerd mag worden.
Reactie: mag ik het bedrag van het item omzetten in shoptegoed?
Mijn reactie: dan wordt er een deel minder vergoed omdat ik dat shoptegoed niet kan gebruiken zonder weer bezorgkosten te betalen.
Uiteindelijk een creditfactuur op 11 juli en nu wacht ik op het bedrag terug op mijn rekening.

Het gaat om slechts een paar euro maar het sluit blijkbaar goed aan bij jouw ervaring.

Voor mij was het mijn eerste bestelling daar en ik zal vast en zeker in de toekomst nog vaker bij hun bestellen maar ik vind het jammer dat dit zoveel inspanning moest kosten terwijl ik in mijn eerste mail al aangaf hoe ik dit graag wou oplossen.
Ik heb wel shoptegoed genomen (was maar 10 Euro), maar weet niet of ik dat in de nabije toekomst ga gebruiken. Nou ja, nog 1 keer daar bestellen en dan niet meer.

Qua voorraad snap ik dat ze veel niet op voorraad hebben om de kosten te drukken. Maar zet dat dan op de site. En niet alles "op voorraad" zetten en na het bestellen zeggen dat ze het leveren zodra ze het binnen hebben. Wat dus 2 weken kan duren. Waar ik dus ook pas achter kwam nadat ik ze zelf gemaild had met de vraag hoe lang het zou duren.

Maar goed. Ik zal deze ervaringen mijn lol met rc niet laten verpesten. Hopelijk na mijn vakantie wel mijn Batsafe binnen. Blijkbaar zijn ze bij die winkel met vakantie en worden bestellingen pas 22 juli verstuurd. Las ik dus ook op de site nadat ik besteld had...

Kan ik lipo batterijen in een vacuümzak doen en dan in de Batsafe en die in de schuur zetten? Ik heb binnen niet echt een veilige plek. Schuur is onverwarmd en 1 laags baksteen. Wordt dus wel koud in de winter (laatste jaren is het hier niet kouder dan -4 geweest volgens mij) en beetje warm (max 28 graden) in de zomer.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• vassago
Xyphoid schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 00:21:
[...]
Kan ik lipo batterijen in een vacuümzak doen en dan in de Batsafe en die in de schuur zetten? Ik heb binnen niet echt een veilige plek.
Maak je niet zo druk en laat je niet zo bang maken, die accu's vliegen echt niet zomaar in brand als je ze netjes behandeld.

Lipo's kunnen prima tegen een beetje vorst, voor gebruik zou ik de accu wel opwarmen in de huiskamer. Koude lipo's doen het veel minder goed dan warme/kamertemp. lipo's.

• memphis

memphis

Topicstarter
vassago schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 07:54:
[...]

Maak je niet zo druk en laat je niet zo bang maken, die accu's vliegen echt niet zomaar in brand als je ze netjes behandeld.

Lipo's kunnen prima tegen een beetje vorst, voor gebruik zou ik de accu wel opwarmen in de huiskamer. Koude lipo's doen het veel minder goed dan warme/kamertemp. lipo's.
Kijk naar de brand gemeld in de openingspost, dit is bij een Duitse club in de nacht gebeurd dus niet tijdens het laden oid. En zo zijn er best meer situaties bekend dat een LiPo uit het niets spontaan ontbrand. Ja, voor 99.9999% zal het goed gaan maar ik blijf van mening dat die ene keer dat het fout kan gaan je de maatregelen genomen hebt, de kosten van een stukje beveiliging staat in het niets tegenover de renovatie van een kamer of huis.

Inderdaad in een schuur opslaan is niet echt nodig maar in een lipo zak of een batsafe kist is wel aan te bevelen.

• Xyphoid
memphis schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:08:
[...]

Kijk naar de brand gemeld in de openingspost, dit is bij een Duitse club in de nacht gebeurd dus niet tijdens het laden oid. En zo zijn er best meer situaties bekend dat een LiPo uit het niets spontaan ontbrand. Ja, voor 99.9999% zal het goed gaan maar ik blijf van mening dat die ene keer dat het fout kan gaan je de maatregelen genomen hebt, de kosten van een stukje beveiliging staat in het niets tegenover de renovatie van een kamer of huis.

Inderdaad in een schuur opslaan is niet echt nodig maar in een lipo zak of een batsafe kist is wel aan te bevelen.
Voor die 0,00001% dat het voorkomt, wil ik wel beveiliging ja. Zul je net zien dat het die ene keer bij mij voorkomt en mijn hele huis affikt.
Maar ik heb in huis geen veilige plek (waar ie veilig kan affikken). En al is die Batsafe veilig, rookschade is ook schade. Dus vandaar de schuur.
En ja, ik ben wel van plan ze eerst binnen te acclimatiseren voordat ik ze oplaad/storage laad. Vandaar de vacuümzak. Maar moet nog testen of dat echt helpt tegen condensatie.

Pagina: 1 ... 31 ... 49 Laatste