Het grote RC cars topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 29 ... 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 15:24
Henkie-Jan schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:14:
Hele stomme vraag misschien. Maar weet iemand wat de maat zo´n beetje is van een standaard hex grub schroef voor de pinion? Als ik meet komt op een draaddiameter van 2.87 en een lengte van 3.93 uit. Zou dus M3x4 zijn?

Wil betere kwaliteit daar van bestellen want 9 van de 10 keer als je ze weer los wil draaien draai je de hex kapot. Gebruik uiteraard een goede kwaliteit en bewust nieuwe hex 1.5mm titanium die niet rond is of iets.

Ow ja en ik weet dat je de standaard pinion´s soms moet verwarmen om de loctite wat los te laten. Maar helaas zat de laatste niet eens met loctite vast. :P Maar merk een paar hex-grub schroeven die ik hier heb gewoon belabberd van kwaliteit zijn en alle kanten op bewegen al in de hex schroevendraaier. :)
Weet je zeker dat het niet aan je gereedschap ligt? Daar zou ik eerder naar kijken dan grub screws, daar zie ik (en ik heb ze dagelijks in handen) vrijwel nooit wat mis mee zijn, hoogstens lostrillen, maar daarom zit er vaak al wat locktite op.
Grub screws van Traxxas bijv. zijn goedkoop en top in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
memphis schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:41:
Meestal is het een M3 inbusje, zeker als je het met een 1.5mm inbussleutel aandraait. Je noemt Titanium, vergeet het maar, Titanium is een taai materiaal wat het sterk maakt maar blijft flexibel. Naast dat zijn veel schroeven in de slappe grade-5 kwaliteit.

Staal 12.9 is ongeveer het sterktste wat je commercieel kunt kopen hoewel kleinere schroeven vaak niet hoger dan in 10.9 sterkte te vinden zijn.

Maar let ook op je inbusschroevendraaier, die slijt ook, merk je wel als je een verse koopt dat die stroef in alle boutjes gaat en de oude al wat speling in verse boutjes heeft.
Met titanium bedoelde ik ook de inbusschroevendraaier. Heb er voor de zekerheid zojuist weer een nieuwe ingezet en in 1 inbus zit ie ook strak met normale beweging maar de andere inbus die ik ooit gekocht heb is van lood gemaakt denk ik. Die wiebelen echt alle kanten op op de nieuwe inbusschroevendraaier.
thaan schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:55:
[...]

Weet je zeker dat het niet aan je gereedschap ligt? Daar zou ik eerder naar kijken dan grub screws, daar zie ik (en ik heb ze dagelijks in handen) vrijwel nooit wat mis mee zijn, hoogstens lostrillen, maar daarom zit er vaak al wat locktite op.
Grub screws van Traxxas bijv. zijn goedkoop en top in mijn ervaring.
Heb echt het idee dat het aan de grub screws ligt. Denk dat jij dagelijks gewoon goede kwaliteit in handen hebt. Heb net weer ook een nieuwe inbusschroevendraaier gepakt en die zit op 1 gewoon perfect en vast en de andere wiebelt alle kanten op.

Die Traxxas zijn vast ook goed. Heb al eens een gewoon schroeven setje van gekocht. Bedankt voor de tip!

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 15:24
Henkie-Jan schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:02:
[...]

Met titanium bedoelde ik ook de inbusschroevendraaier. Heb er voor de zekerheid zojuist weer een nieuwe ingezet en in 1 inbus zit ie ook strak met normale beweging maar de andere inbus die ik ooit gekocht heb is van lood gemaakt denk ik. Die wiebelen echt alle kanten op op de nieuwe inbusschroevendraaier.

[...]

Heb echt het idee dat het aan de grub screws ligt. Denk dat jij dagelijks gewoon goede kwaliteit in handen hebt. Heb net weer ook een nieuwe inbusschroevendraaier gepakt en die zit op 1 gewoon perfect en vast en de andere wiebelt alle kanten op.

Die Traxxas zijn vast ook goed. Heb al eens een gewoon schroeven setje van gekocht. Bedankt voor de tip!
Geen probleem, schroeven ed van Traxxas zijn spotgoedkoop. Roest wel bij contact met water, maar gewoon droog houden ;)
Niks lekkerder sleutelen dan als iets een hele strakke passing heeft, dat je de schroef van je schroevendraaier af moet trekken. Arrowmax schroevendraaier tips bijv.

Klinkt idd als de schroeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flip_eg4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-03 15:17

flip_eg4

Youtube: PhMotorsports

MIP tools zijn ook goed (wel prijzig)

https://www.youtube.com/@PhMotorsports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Gisteren een RC car gekocht met een li ion accu, die ik kan opladen met de bijgeleverde 1A usb lader.
Nu heb ik nog een balance charger voor mijn drone batterijen, dus die wou ik hier ook voor gebruiken.
Het gaat om een SkyRC Imax B6 AC v2.

Echter voor de drone batterijen gebruik ik een Tamiya standaard connector en op de RC car batterij zit een Tamiya mini connector.

Ik ben dus al een tijdje aan het zoeken naar een aansluitsnoer vanuit de skyrc hiervoor maar ik kom er niet uit.
Wikipedia: Tamiya connector
"The female sockets are in a male housing and the male pins are in a female housing. The male pins (female housing) connector is usually on the battery side. "

Echter bij mij is de batterij kant een male housing.

Wie kan mij hierin helpen?

//UPDTAE: denk dat ik inmiddels iets gevonden heb.
https://wingsdump.nl/airs...l-large-male-small-female
Deze is alleen wel van airsoft, dus dan zal rood en zwart wel omgedraaid zijn.

Zou toch ook mooi zijn als ik iets rechtstreeks heb van banana naar tamiya mini female.

[ Voor 14% gewijzigd door Yohost! op 20-01-2023 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:07

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Zelf maken? Stekkers of de stekker met een stuk draad kan je los kopen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:23
Ik heb even 2 vragen, ik ben helemaal nieuw in de RC auto`s, en wilde er graag mee gaan starten.
Dit komt hoofdzakelijk omdat ik van jongs af aan al een zwak heb voor RC auto`s (en toen ook wat simpele versies heb gehad). Ik zou dit nu wat serieuzer aan willen pakken, maar nog wel enigzins met een normaal budget (circa 500 euro).

Laatst heb ik dus iemand zien rijden met de HPI racing quantum+ flux XT, en man wat een geweld heeft dat ding in zich. Ik ken zelf alleen van vroeger hoofdzakelijk het merk Traxxas, en ik weet niet waar ik goed aan doe qua levensduur en onderdelen etc. Deze wordt volgens mij vergeleken met de Traxxas Rustler 4x4 (brushless). Het voordeel van de HPI, is dat hij iets meer kracht heeft als ik het goed begreep, en een derde differentieel. De Traxxas heeft als voordeel dat iets van een gyro struring in zit (of hoe dat ook heet) waardoor hij wat correcties kan maken tijdens het rijden, dat er een optie in zit waarbij de auto zichzelf weer om kan gooien als hij op zijn kop ligt, en dat de kap vele malen makkelijker los te halen is door het simpele vergrendel systeem. Kloppen deze verschillen of zijn er veel meer?, en klopt het dat de HPI wel wat sneller en krachtiger is?

Daarnaast ben ik benieuwd of iemand gebieden kent rondom leiden, waar je lekker kunt racen. Ik heb wel gezocht naar RC tracks, maar deze zijn veelal betaald en heel vaak gesloten op de momenten dat ik zou kunnen. Iets van BMX banen o.i.d zouden ook prima zijn. Skatebanen wil ik liever vermijden vanwege het asfalt (slecht voor de banden) en de kinderen die er veelal aanwezig zijn.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Vandaag de dag zijn er heel veel modellen met Brushless geweld. Arrma, Carson en Corally kennen grote 4S tot 6S modellen, van een oud collega had ik begrepen dat Corrally heel degelijk is uitgevoerd.

Daarnaast kennen de meeste competitie merken ook elektrische buggies waarmee je met een eigen keuze aan motoren en accu's kunt uitleven maar dan betaal je met je budget alleen de kale auto.

Plekken rondom Leiden... vroeger waren ze altijd bij de Valkenburgmeer bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
memphis schreef op zondag 19 februari 2023 @ 11:42:
Vandaag de dag zijn er heel veel modellen met Brushless geweld. Arrma, Carson en Corally kennen grote 4S tot 6S modellen, van een oud collega had ik begrepen dat Corrally heel degelijk is uitgevoerd.

Daarnaast kennen de meeste competitie merken ook elektrische buggies waarmee je met een eigen keuze aan motoren en accu's kunt uitleven maar dan betaal je met je budget alleen de kale auto.

Plekken rondom Leiden... vroeger waren ze altijd bij de Valkenburgmeer bezig.
Dank voor je snelle reactie!

De HPI die ik aankaartte dat is een 3S. Ga je enorm veel verschil merken als je naar een 4S en of 6S gaat? Wat ik vaak begrijp is dat de 4S en 6S autos ook groter en zwaarder zijn, en dat het dus onder de streep op hetzelfde uitkomt qua geweld en snelheid. Klopt dat?

Daarnaast is het ook nog zo dat de accu`s ook wel echt weer aanzienlijk duurder zijn als je een 4S of 6S auto neemt toch? Dan wordt het misschien voor een starter weer wat prijzig.

Ik ga ze wel even bekijken. Ik had alleen even in een winkel ook wat navraag gedaan, en daar werden deze merken helemaal niet genoemd. Wel werd HPI aangeraden. Heeft het een reden dat deze auto`s niet genoemd worden?

Ik zoek dus overigens een elektrische, waarmee je lekker kan rammen door het vel/gras/bos en af en toe een track.

PS kun je mij taggen zodat ik een melding ontvang? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Aha, had ik even niet door dat die HPI een 1:10 was, Ook best een gaaf model.
De door mij genoemde 4S en 6S opties zijn 1:8 welke toch geliefder zijn voor maximum geweld.

Arrma kent een aantal 1:10 BLX auto's die ook op 3S kunnen maar zijn 2wd zo ver ik het nog ken. Traxxas is inderdaad populair, meestal omdat je het vandaag de dag bijna bij iedere winkel kunt bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:21
Wachten... schreef op zondag 19 februari 2023 @ 11:20:
Ik heb even 2 vragen, ik ben helemaal nieuw in de RC auto`s, en wilde er graag mee gaan starten.
Dit komt hoofdzakelijk omdat ik van jongs af aan al een zwak heb voor RC auto`s (en toen ook wat simpele versies heb gehad). Ik zou dit nu wat serieuzer aan willen pakken, maar nog wel enigzins met een normaal budget (circa 500 euro).

Laatst heb ik dus iemand zien rijden met de HPI racing quantum+ flux XT, en man wat een geweld heeft dat ding in zich. Ik ken zelf alleen van vroeger hoofdzakelijk het merk Traxxas, en ik weet niet waar ik goed aan doe qua levensduur en onderdelen etc. Deze wordt volgens mij vergeleken met de Traxxas Rustler 4x4 (brushless). Het voordeel van de HPI, is dat hij iets meer kracht heeft als ik het goed begreep, en een derde differentieel. De Traxxas heeft als voordeel dat iets van een gyro struring in zit (of hoe dat ook heet) waardoor hij wat correcties kan maken tijdens het rijden, dat er een optie in zit waarbij de auto zichzelf weer om kan gooien als hij op zijn kop ligt, en dat de kap vele malen makkelijker los te halen is door het simpele vergrendel systeem. Kloppen deze verschillen of zijn er veel meer?, en klopt het dat de HPI wel wat sneller en krachtiger is?

Daarnaast ben ik benieuwd of iemand gebieden kent rondom leiden, waar je lekker kunt racen. Ik heb wel gezocht naar RC tracks, maar deze zijn veelal betaald en heel vaak gesloten op de momenten dat ik zou kunnen. Iets van BMX banen o.i.d zouden ook prima zijn. Skatebanen wil ik liever vermijden vanwege het asfalt (slecht voor de banden) en de kinderen die er veelal aanwezig zijn.
Maat van me heeft de HPI Maverick XT.
Daar is in een korte tijd zo veel aan kapot gegaan, dat is gewoon niet leuk meer.

Heeft nu de Hoss en daar is nog niks van kapot gegaan, en die ondergaat het zelfde idiote rijgedrag.

Zelf ben ik fan van de Traxxas Maxx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
memphis schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:12:
Aha, had ik even niet door dat die HPI een 1:10 was, Ook best een gaaf model.
De door mij genoemde 4S en 6S opties zijn 1:8 welke toch geliefder zijn voor maximum geweld.

Arrma kent een aantal 1:10 BLX auto's die ook op 3S kunnen maar zijn 2wd zo ver ik het nog ken. Traxxas is inderdaad populair, meestal omdat je het vandaag de dag bijna bij iedere winkel kunt bestellen.
Maar ga je echt een verschil merken met een 1:8 met een 4s accu of een 1:10 met een 3s accu?

Ik snap dat als je in dezelfde grote auto een 3 of 4s accu stopt, dat je het verschil wel merkt. Maar de 1:8 autos zijn natuurlijk ook groter en zwaarder, waardoor je ook meer power nodig hebt om hetzelfde te bereiken.

Kortom waar ligt dat omslagpunt, want ze kunnen allemaal wel rond de 70mph rijden (met de juiste vertanding).

Overigens is die Arrma kraton 4s ook wel echt een heel tof ding.

@iketot dank voor je opheldering. Het is soms ook geluk hebben denk ik, want ik zie ook genoeg filmpjes waar je echt lopen te rammen met zn ding, en dat er niks aan kapot gaat. Die geluk of pech kun je denk ik altijd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Een 1:8 op 4/6S of een 1:10 op 3S zal niet veel verschil in snelheid uitmaken dan misschien wat rijgemak. 1:8 is groter en zwaarder wat wel ten goede komt in ruig terrein en handelbaarheid.
Staar niet blind of alleen het aantal cellen, veel RTR auto's komen met ongeveer dezelfde motoren terwijl er daarbuiten veel meer te vinden is. Hier een filmpje met auto's op 2S om een idee te geven dat 2S ook rap kan zijn YouTube: ETS 09/10 Rd5 Modified A-main Leg 2

Vorige week overigens een ledenvergadering bij de MACH in Heemstede gehad (ik kom zelf uit Sassenheim) en het nieuwe bestuur gaat kijken of men wat soepeler kan zijn om andere auto's dan alleen onroad racers toe te laten, dan kan je ook tegen betaling van een dagvergoeding eens een baan proberen.

Of als je echt een behoefte hebt om in gezelligschap te rijden/racen misschien toch eens bij een club kijken. Sowieso is de MACH in Heemstede als ook de HFCC in den Haag niet ver weg. Of ga er gewoon eens binnenkort kijken, als de betere temperaturen aanbreken komen vele RC rijders uit hun winterslaap om hun nieuwe bouwsels te testen.

De HFCC heeft overigens een fun competitie voor ogen https://www.facebook.com/...KcUhRzp7iJE7iE2ZC5NBrLwWl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik heb een oude/vintage Carson Unimog op de kop getikt. Ik heb alle 27mhz meuk eruit getrokken, en de zwaar onder presterende stuur servo ook. Vervangen door moderne spullen.
Heb inmiddels een Futuba 6X besteld, omdat ik meerdere verlichting functies en kiep functie wil gaan inbouwen.

Maar nu heb ik een probleem met 2 setjes Traxxas TQi(rood) en 6518 Rx. De ene linked goed, maar verliest connectie na 30s of 5m. Opnieuw met elkaar linken en het werkt weer even.

Andere set verbind goed, maar channel 2(throttle) doet helemaal niks, dus ESC wil ook niet.

Dit zijn oude setjes die me broer nog had liggen, maar die ik tijdelijk wil gebruiken, tot dat m'n Rx uit china binnen is.

Afbeeldingslocatie: https://img.ebay-kleinanzeigen.de/api/v1/prod-ads/images/da/daa2bb23-0ff8-4540-af20-3b24bf20c94a?rule=$_20.JPG

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ik was weer gevraagd om een andere backplate te maken. REDS heeft onlangs een low friction backplate aangekondigd want normaal zal altijd de drijfstang tegen het achterdeksel aanlopen. Het idee van REDS is een gelagerde schijf aan het achterdeksel dat wanneer de drijfstang er tegenaan loopt de schijf mee draait ipv een wrijving creëert.
Je kunt je afvragen of er een merk verschil is gezien normaal altijd alles geöliëd is en veel achterdeksels teflon of DLC gecoat zijn.

Met een beetje passen en meten ben ik tot dit gekomen (paint skilz), binnenkort maar even de machines aanslingeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GCW1eR_JgIQfDWUCg4oEZYWMRsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DUGmyV33qEO4EwSS9ffn9TTk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Wachten... schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:56:
[...]

Maar ga je echt een verschil merken met een 1:8 met een 4s accu of een 1:10 met een 3s accu?

Ik snap dat als je in dezelfde grote auto een 3 of 4s accu stopt, dat je het verschil wel merkt. Maar de 1:8 autos zijn natuurlijk ook groter en zwaarder, waardoor je ook meer power nodig hebt om hetzelfde te bereiken.

Kortom waar ligt dat omslagpunt, want ze kunnen allemaal wel rond de 70mph rijden (met de juiste vertanding).

Overigens is die Arrma kraton 4s ook wel echt een heel tof ding.

@iketot dank voor je opheldering. Het is soms ook geluk hebben denk ik, want ik zie ook genoeg filmpjes waar je echt lopen te rammen met zn ding, en dat er niks aan kapot gaat. Die geluk of pech kun je denk ik altijd hebben.
Klopt wel hoor, maar omdat het nieuw was gekocht hadden we er wel meer van verwacht.

Heb met n 2ehands Rustler ook veel moeten vervangen, steeds kleine dingen maar dat was ook goed voor het leren van alles en t uit elkaar halen etc.

Nu we beiden nieuwe Hoss en Maxx hebben, veel gebashed er mee en beide nog niets gesloopt op kapschade na..

Maar er zullen inderdaad ook genoeg mensen zijn die geen problemen hebben met de HPI. Zou het zelf niet kopen omdat ik van dichtbij heb gezien hoe snel het stuk ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
memphis schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:29:
Een 1:8 op 4/6S of een 1:10 op 3S zal niet veel verschil in snelheid uitmaken dan misschien wat rijgemak. 1:8 is groter en zwaarder wat wel ten goede komt in ruig terrein en handelbaarheid.
Staar niet blind of alleen het aantal cellen, veel RTR auto's komen met ongeveer dezelfde motoren terwijl er daarbuiten veel meer te vinden is. Hier een filmpje met auto's op 2S om een idee te geven dat 2S ook rap kan zijn YouTube: ETS 09/10 Rd5 Modified A-main Leg 2

Vorige week overigens een ledenvergadering bij de MACH in Heemstede gehad (ik kom zelf uit Sassenheim) en het nieuwe bestuur gaat kijken of men wat soepeler kan zijn om andere auto's dan alleen onroad racers toe te laten, dan kan je ook tegen betaling van een dagvergoeding eens een baan proberen.

Of als je echt een behoefte hebt om in gezelligschap te rijden/racen misschien toch eens bij een club kijken. Sowieso is de MACH in Heemstede als ook de HFCC in den Haag niet ver weg. Of ga er gewoon eens binnenkort kijken, als de betere temperaturen aanbreken komen vele RC rijders uit hun winterslaap om hun nieuwe bouwsels te testen.

De HFCC heeft overigens een fun competitie voor ogen https://www.facebook.com/...KcUhRzp7iJE7iE2ZC5NBrLwWl
Dank voor je uitgebreide reactie, maar dan houd ik het denk ik nog bij een 3s of 4s. Ik snap wel je verhaal over groter (stabieler), maar de prijzen liegen er ook niet om. Als het dan qua power min of meer gelijk is, dan bespaar ik liever wat geld, want alles is duurder bij een 1:8.

Misschien dat ik later dan eens ga kijken naar zoiets, maar voor nu is het een beetje een hobby erbij. Wel ben ik inmiddels redelijk gecharmeerd van de Arrma. Zij maken best wel toffe RC's met veel power zo te zien.

Ik ga ook maar eens een baan opzoeken. Ik hoorde inderdaad dat de meeste rc mensen met lekker weer pas naar buiten komen :p

Ik kan je link overigens niet zien, want ik zit niet op Facebook. Staat het ook op een website ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
iketot schreef op zondag 19 februari 2023 @ 22:47:
[...]

Klopt wel hoor, maar omdat het nieuw was gekocht hadden we er wel meer van verwacht.

Heb met n 2ehands Rustler ook veel moeten vervangen, steeds kleine dingen maar dat was ook goed voor het leren van alles en t uit elkaar halen etc.

Nu we beiden nieuwe Hoss en Maxx hebben, veel gebashed er mee en beide nog niets gesloopt op kapschade na..

Maar er zullen inderdaad ook genoeg mensen zijn die geen problemen hebben met de HPI. Zou het zelf niet kopen omdat ik van dichtbij heb gezien hoe snel het stuk ging.
Even een nuance, het model waar naar gewezen wordt is een Maverick, ik weet niet hoe de modellen nu zijn maar voorheen waren die gewoon bij een Chinees ingekocht met een Maverick branding erop terwijl HPI wel uit eigen huis ontwerpen zijn.

Die Fun series: https://simplyfunracing.nl/

Laat ik dan ook maar even de Tamiya cup onder de aandacht brengen https://www.tamiyacup.nl/
Ook die hebben betaalbare raceklasses waar je open aan mee kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
memphis schreef op maandag 20 februari 2023 @ 08:06:
[...]

Even een nuance, het model waar naar gewezen wordt is een Maverick, ik weet niet hoe de modellen nu zijn maar voorheen waren die gewoon bij een Chinees ingekocht met een Maverick branding erop terwijl HPI wel uit eigen huis ontwerpen zijn.

Die Fun series: https://simplyfunracing.nl/

Laat ik dan ook maar even de Tamiya cup onder de aandacht brengen https://www.tamiyacup.nl/
Ook die hebben betaalbare raceklasses waar je open aan mee kunt doen.
Ja klopt, dit is de Maverick versie, maar nogmaals, ik heb echt totaal geen verstand (nog) van deze dingen Ik ken alleen Traxxas van vroeger, maar thats it.

Maar als je zou moeten kiezen tussen een Arrma kraton 4s of die HPI quantum+ flux XT, dan gaat de voorkeur uit naar een Arrma zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Kijk dan ook eens naar de Corally Kronos Die zou een stuk degelijker zijn. Maar met je 500 euro budget kome je er niet als je dan ook nog accus en een lader erbij nodig hebt.

Als het om het budget gaat en een beetje proeven zou die Maverick een prima instapper zijn, door zijn grote wielen redelijk doenbaar ok diverse ondergronden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:46

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Arrma Kraton 4s is bijna een 1:8 auto, hoewel het chassis zelf hetzelfde is als die van hun 1:10 line-up. Maar bijvoorbeeld een Granite, Big Rock, Senton of Vorteks is veel lichter. Die hebben ook een 3S-systeem erin liggen, terwijl de Kraton een 4s is.
De Granite 3s BLX is nu volgens mij € 300. Dan heb je alleen nog accu('s) en een lader nodig.

Mijn zoontje heeft een Granite, die auto is stevig zat. Tuurlijk breek je wel eens wat maar niets is onbreekbaar dus daar moet je gewoon rekening mee houden. Qua prijs ook een stukje vriendelijker dan de Kraton.

Een alternatief is ook nog de Team Associated Rival MT10. Maar ik weet niet hoe het zit met verkrijgbaarheid van onderdelen, dat zou je even moeten onderzoeken. Die auto schijnt wel echt goed in elkaar te zitten en is echt stevig te noemen (afgaande op YouTube reviews)

Traxxas maakt mooie, degelijke auto's maar zijn echt wel een klapje duurder voor wat je krijgt. HPI en Team Corally heb ik zelf geen ervaring mee, maar de Kronos waar @memphis het over heeft is zeker niet per definitie steviger dan een Arrma of Traxxas... (ook hier weer: bron = Youtube reviews).

[ Voor 4% gewijzigd door Icephase op 21-02-2023 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flip_eg4

flip_eg4

Zelfbouw tamiya juggernaut 2 met een e-maxx (3906) 2 versnellingenbak.

Voorheen had ik een txt-2 met de e-maxx bak erin, maar ik had dit chassis ook nog staan en beide auto's konden mij niet voor de volle 100 procent bekoren, dus ik heb ze samen gevoegd.

Moet alleen nog een sterkere servo vinden waar je 2 rod-ends op kan aansluiten, de huidige (kimbrough #124) is te slap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik heb een XK X6 tx op de kop getikt, maar krijg hem niet gebind.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Hdbee9bf2cc4a420b922bea326c9e8b09f/Xk-X6-Zender-Controller-Spare-Met-Futaba-Voor-Wltoys-Xk-K100-K123-K124-Rc-Racing-Drone.jpg

Kan nergens vinden hoe ik de tx in binding modus kan krijgen?

Heb er een DumboRC X6F bij die FHSS ondersteund, maar krijg het niet voor elkaar. Begreep dat dit een Futuba kloon is?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dat is er een die al gebind is van factory, die had ik al gezien.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
@NoFearCreations je zou gewoon je zender aan moeten zetten en daarna de bind knop op de receiver in moeten drukken. In het filmpje is ook te zien hoe hij dit doet, vandaar dat ik deze ook linkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

MdBruin schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:00:
@NoFearCreations je zou gewoon je zender aan moeten zetten en daarna de bind knop op de receiver in moeten drukken. In het filmpje is ook te zien hoe hij dit doet, vandaar dat ik deze ook linkte.
Ik denk dat ik ze helaas niet compatible met elkaar zijn, jammer van het geld. Hier iemand interesse in een zender?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
@NoFearCreations waarom kijk je anders niet naar een S-FHSS ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

MdBruin schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:50:
@NoFearCreations waarom kijk je anders niet naar een S-FHSS ontvanger?
Zijn allemaal een stuk duurder dan wat ik voor mijn ontvanger of zelf de auto waar het in moet heb betaald. 8)7

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
@NoFearCreations hoeveel kanalen en heb je de gyro nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

4 tot 6 kanalen, ivm met verlichting en aanverwanten artikelen die ik wil schakelen. Is voor een crawler achtige auto, dus geen gyro nodig. Ik had deze Tx gekocht vanwege de extra kanalen, maar lastig om een low budget Rx voor te vinden.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:54

Harrie

NederVlaming

Inderdaad, echt goedkoop zijn die receivers niet. Ik heb wel de D-Power R4SF / R6SF / R8SF gezien, die zitten tussen 30 en 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
NoFearCreations schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:12:
Ik heb een XK X6 tx op de kop getikt, maar krijg hem niet gebind.

[Afbeelding]

Kan nergens vinden hoe ik de tx in binding modus kan krijgen?

Heb er een DumboRC X6F bij die FHSS ondersteund, maar krijg het niet voor elkaar. Begreep dat dit een Futuba kloon is?
FHSS is geen garantie dat je dat iedere FHSS ontvanger kunt koppelen. FHSS is een zend technologie en zegt nog niets over de algoritme hoe van kanaal gewisseld wordt (FHSS = Frequency hopping) en de taal dat er overheen verzonden wordt. Ieder merk heeft zo zijn eigen taal en moet je aan de zender ook een compatible ontvanger koppelen en dat is meestal dan alleen van een eigen merk. Uitgezonders zijn merken zoals Flysky die hun GT2/GT3 zenders voor meerdere merken maken zoals Jamara, Modelcraft etc. Daar is vaak niet nog eens een merk afhankelijke taal verzonnen en kan je die onderdelen met elkaar binden.

De zender die je hebt: http://www.rc-castle.com/image/data/XK%20X6/X6%20manual.pdf
Maar binden met een DumboRC ontvanger zal waarschijnlijk niet lukken, ook niet met een Futaba S-FHSS zoals voorgesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

memphis schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 21:16:
[...]

FHSS is geen garantie dat je dat iedere FHSS ontvanger kunt koppelen. FHSS is een zend technologie en zegt nog niets over de algoritme hoe van kanaal gewisseld wordt (FHSS = Frequency hopping) en de taal dat er overheen verzonden wordt. Ieder merk heeft zo zijn eigen taal en moet je aan de zender ook een compatible ontvanger koppelen en dat is meestal dan alleen van een eigen merk. Uitgezonders zijn merken zoals Flysky die hun GT2/GT3 zenders voor meerdere merken maken zoals Jamara, Modelcraft etc. Daar is vaak niet nog eens een merk afhankelijke taal verzonnen en kan je die onderdelen met elkaar binden.

De zender die je hebt: http://www.rc-castle.com/image/data/XK%20X6/X6%20manual.pdf
Maar binden met een DumboRC ontvanger zal waarschijnlijk niet lukken, ook niet met een Futaba S-FHSS zoals voorgesteld
Hmm, volgens deze pagina gebruikt die XK X6 een Futaba protocol.

Maar de futaba receivers zijn duurder dan een complete dumborc 6channel zender+ontvanger, wat voor een crawler waarschijnlijk ook wel voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
@memphis in de door jouw gelinkte handleiding staat op pagina 2 dat deze het futaba s-fhss communicatie afspraak zou gebruiken. Theoretisch gezien zou dan een s-fhss ontvanger moeten werken. Maar ik begrijp ook jouw punt, iets wat compatibel zou moeten zijn moet ook juist worden geïmplementeerd.

@NoFearCreations helaas heb ik geen s-fhss ontvanger liggen, de mijne is nog met de fasst technologie (T8FG met ontvanger). Anders had je het van mij mogen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik heb de zender inmiddels weer te koop gezet. Op me gemak verder kijken, wil eigenlijk geen pistool zender, kan daar niet aan wennen. Heb er nu een Traxxas TQi met een 6518 op zitten, maar die verliest random connectie.

Ben ook op zoek naar een set lipo's+lader, maar moeten klein zijn. Aan de andere kant wil ik er weer niet teveel geld in 1x aan uitgeven, gaat al hard zo. :P

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
OK, overheen gekeken. Dat er andere ontvangers zijn die het Futaba protocol ondersteunen is mij duidelijk, merken zoals Orange, Dasmikro en Corona maken ontvangers voor div protocollen. Zenders daartegen is dit de 1e niet-rebadged die ik zie.

De enige echte fatsoenlijke car stickzender voor een redelijke prijs op het moment is de Futaba T4GRS. Abshima keen ook nog een 2 of 3 kanaals maar kent weinig instellingen.

Maar je wilt meer kanalen....
Voor Futaba is de R2106 ontvanger erg populair onder de scalers met een Futaba meer-kanaals zender. Kost maar rond de 40 euro en is S-FHSS

Populair is ook de FlySky/Turnigy X9 zender die je voor nog geen 100 euro hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
@memphis ik keek er ook heel wat keren overheen, waarschijnlijk omdat ik die mooie tabellen gewend ben waar de belangrijkste informatie in staat. Ik had het ook niet verwacht tussen de tekst te vinden.
Qua stick zenders is inderdaad weinig keuze, heel beperkt (vaak ook maar 2 kanalen) of toch iets verder in de buidel tasten. Qua zenders ben ik het ook nog niet tegengekomen, ready to fly is meestal dat je een originele spectrum zender moet kopen. Qua ontvangers is het een stuk makkelijker. Ik ga de futaba ook maar eens op mijn lijstje zetten, zelf kan ik ook niet echt wennen aan de wiel zender.

@NoFearCreations Ja de rc hobby is prijzig, het kan inderdaad behoorlijk snel gaan. Welke crawler heb je nu? Ik ben wel een beetje benieuwd, ik loop er ook een beetje naar te kijken, het hoeft voor mij niet meer zo snel te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

@NoFearCreations Ja de rc hobby is prijzig, het kan inderdaad behoorlijk snel gaan. Welke crawler heb je nu? Ik ben wel een beetje benieuwd, ik loop er ook een beetje naar te kijken, het hoeft voor mij niet meer zo snel te gaan.
Ik heb exact hetzelfde, hoeft van mij niet zo hard te gaan. Heb deze hele simpele Ali toygrade crawler. Kijken of ik hem langzaam aan een beetje kan upgraden. Merk wel dat het niet de beste basis is om iets serieus van te maken, dus probeer er nu nog niet teveel aan te besteden. Is wel dual motor, dus dat is een pluspunt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WuyVTocXHGnBRWExYlcN9TaiOys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JYmkpguPIo92Xt9sB61PB2uS.jpg?f=fotoalbum_large

Esc, ontvanger en servo zijn vervangen. Assen versterkt. Net een set van 4 2200 2S lipo's gekocht met lader. Nu aan het kijken naar andere schokbrekers.

Komt z.s.m een lichtsetje binnen + 4 losse verstralers en een roofbar met 4 verstralers.

Zojuist de Unimog weer verkocht, was teveel werk om er iets bruikbaars van te maken.

Ga waarschijnlijk 1 Juli naar Autotron Rosmalen, groot RC evenement.

[ Voor 3% gewijzigd door NoFearCreations op 26-02-2023 17:00 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
MdBruin schreef op zondag 26 februari 2023 @ 15:43:
@memphis ik keek er ook heel wat keren overheen, waarschijnlijk omdat ik die mooie tabellen gewend ben waar de belangrijkste informatie in staat. Ik had het ook niet verwacht tussen de tekst te vinden.
Qua stick zenders is inderdaad weinig keuze, heel beperkt (vaak ook maar 2 kanalen) of toch iets verder in de buidel tasten. Qua zenders ben ik het ook nog niet tegengekomen, ready to fly is meestal dat je een originele spectrum zender moet kopen. Qua ontvangers is het een stuk makkelijker. Ik ga de futaba ook maar eens op mijn lijstje zetten, zelf kan ik ook niet echt wennen aan de wiel zender.
Ik heb door de jaren heen alleen maar Robb/Futaba gehad. Heb een T4GRS ooit voor een review gehad en mocht hem ook houden maar heb zelf een T7XC gekocht welke voor mij even net iets meer biedt als ook beter in mijn grote handen ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdBruin
@NoFearCreations met zender/ontvanger kan je langer doen dan de auto zelf, je kunt deze meenemen naar het volgende model. Maar ik begrijp ook wel wat je bedoelt, het starten met de rc hobby kost al genoeg en je bent ook een beetje aan het kijken wat jezelf leuk vind. Zelf ben ik een beetje aan het kijken naar een axial kit, een beste basis waar genoeg upgrades voor zijn maar waar ook wel een prijskaartje aan hangt. Gisteren kwam ik nog een optie tegen, zelf een crawler printen. Er zijn plannen/bestanden voor te koop.

@memphis zeker een mooie zender maar die is voor mijn huidige budget te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Voor wie in de buurt van Heemstede woont, zaterdag 18 maart houdt Serpent een dag op de MACH voor een soort van pre-season testing. Nieuw gebouwde auto's en verse motoren zullen ingelopen en uitgetest worden met ondersteuning van de Serpent ontwikkelaar.
De dag is open voor ook andere auto's en bezoekers.

Uiteraard is het afhankelijk van wat het weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Wederom drama met een marktplaats aankoop. Een Graupner ultramat plus met 4 2s lipo's gekocht. Pakket ontvangen, kom ik erachter dat het speciale Traxxas ID2s accu's zijn, die een speciale lader of adapter nodig hebben. En die dus helemaal niet met de lader van de advertentie geladen kunnen worden. Verkoper zegt jammer maar helaas.

Zit nu te twijfelen om de accu's weer te verkopen, en "normale" accu's te kopen, of de adapter zodat ik ze wel kan laden kopen. Zijn 2200Mah 2S.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Die ID plug is niets meer dan de power en balancer in 1, je kunt knippen en er wat anders op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

memphis schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:38:
Die ID plug is niets meer dan de power en balancer in 1, je kunt knippen en er wat anders op zetten.
Is maar een enkele draad voor de balancer, dus kan je niet zomaar wat anders aan zetten.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

NoFearCreations schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:50:
[...]

Is maar een enkele draad voor de balancer, dus kan je niet zomaar wat anders aan zetten.
Ja, de andere 2 draden van de balance connector komen aan de + en - van de batterij dan toch?

Edit: of misschien zoiets, dan kan je ze met een normale lader opladen: https://www.toprc.nl/traxxas-id-2s-laadkabel.html

[ Voor 16% gewijzigd door Harrie op 28-02-2023 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
@NoFearCreations helaas zitten er op marktplaats meer van die lui, verkopen is belangrijker dan je koper echt helpen. Zelf ben ik op marktplaats eerder van ophalen dan op laten sturen.

Wat Harrie al aangeeft klopt. De balanceerkabel is niets anders dan een aftakking tussen de cellen in. Deze zorgt ervoor dat je lader elke cel afzonderlijk kan meten om overladen op een cel te verkomen. Bijvoorbeeld doordat 1 cel niet meer wil laden worden de overige cellen overladen als alleen de totale spanning wordt gemeten, bij meten per cel kan de lader herkennen dat een cel op de maximale spanning is en het laden stoppen. Afhankelijk van welke lader (smart of niet) geeft deze een error op het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Harrie schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:15:
[...]

Ja, de andere 2 draden van de balance connector komen aan de + en - van de batterij dan toch?

Edit: of misschien zoiets, dan kan je ze met een normale lader opladen: https://www.toprc.nl/traxxas-id-2s-laadkabel.html
Als ik de accu houd, zat ik meer aan deze kabel te denken:
https://www.toprc.nl/beez...-2s-laadkabel-banana.html

Die is makkelijker voor mijn lader. Maar zit er ook mee dat aan de stekker je geen lipo alarm kunt zetten, en m'n huidige esc heeft er geen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Neem je een 2e kabel en gebruik je als verloop naar je stekker in de auto

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Of ik kan deze 4 accu's verkopen, en 2 wat grotere 2s kopen met een normale stekker.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:36
Iemand hier ervaring met het bevestigen van een body dmv klitteband? Het magneet project zag er leuk uit maar de kap vloog er om de haverklap vanaf. Eerste testje gedaan met klitteband en dat ziet er veelbelovend uit. Een stuk sterker. Ik was benieuwd of iemand ervaringen hiermee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
In de buggywereld is het veel gedaan, komt omdat daar veelal de body dezelfde lijnen volgt als het chassis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flip_eg4

flip_eg4

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SB3UNz-Bi2dje7sTYmM3EMje4Dw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RhwD8V2XJvfwqSMzJTUC2QPI.jpg?f=fotoalbum_large

2 tamiya txt's gekocht.. ga er weer 1 daarvan weg doen. Wou een originele erbij hebben voor op de plank voor weinig. Dat is denk ik gelukt, zodra de andere verkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartz123
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-04 10:34
Zijn er nog ergens 1:5 offroad banen in Nederland trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Zeeland en den Helder zijn denk ik nog de enige MRCZ en HMC heten ze geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mario52
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-09 07:35
Is er een leuke bashing plek in de regio Capelle aan den IJssel/Rotterdam?

Afbeeldingslocatie: https://www1.picturepush.com/photo/a/16612677/1024/RC-modelbouw/20230401-220205.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www1.picturepush.com/photo/a/16612676/1024/RC-modelbouw/20230402-095539.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Mario52 op 02-04-2023 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Mario52 schreef op zondag 2 april 2023 @ 12:00:
Is er een leuke bashing plek in de regio Capelle aan den IJssel/Rotterdam?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nesselande is wel leuk 😀

Schans op de boulevard en saltos t strand op doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Parkeerterrein Willem-Alexanderbaan (Zevenhuizen denk ik?) is ook wel okay. Afhankelijk van hoe druk het is natuurlijk, maar ik heb het daar de paar keer dat ik er geweest ben niet druk gezien.

[ Voor 9% gewijzigd door Gaius op 02-04-2023 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik ben me aan het oriënteren voor een RC. Ben een beginner met weinig technische kennis. Mijn oog is (op aanraden van een collega) een Traxxer Rustler.

Ik wil gewoon samen met mijn zoontje van 8 lekker rijden met dat ding en topsnelheden halen is niet het doel op zich.

Wat kan er fout gaat als je gewoon normaal ermee rijdt?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:46

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Slasher schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:01:
Ik ben me aan het oriënteren voor een RC. Ben een beginner met weinig technische kennis. Mijn oog is (op aanraden van een collega) een Traxxer Rustler.

Ik wil gewoon samen met mijn zoontje van 8 lekker rijden met dat ding en topsnelheden halen is niet het doel op zich.

Niks is onbreekbaar, dus alles kan/gaat een keertje stuk. Dus dat technische leer je vanzelf, maar je moet er dus wel voor open staan. Soms breekt er elke keer dat je gaat rijden wel iets, soms rijd je een jaar zonder issues. Gelukkig zijn onderdelen voor Traxxas, maar ook bijv. Arrma, Team Associated, HPI, Team Corally, etc. redelijk goed verkrijgbaar. Tamiya heb je ook, maar is wel echt kwetsbaarder dan genoemde merken en is denk ik niet wat je zoekt.

Een Rustler 4x4 VXL is echt een topauto. Je zegt wel 'topsnelheden halen is niet het doel', maar dat ga je vroeg of laat zeker willen. Dan wil je gewoon een flinke brushless setup.

Traxxas heeft als nadeel dat ze een eigen stekkersoort gebruiken, en dat je dus eigenlijk vast zit aan hun eigen Lipo's en lader die stukken duurder en/of minder goed zijn dan sommige alternatieven. De andere merken gebruiken veelal IC3/IC5 stekkers die veel universeler zijn. Plus Traxxas is van zichzelf al duurder dan bijv. Arrma. Een Rustler is vergelijkbaar met een Arrma Vorteks wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 21:33

EraZor

Don't mention the war

Ik zou niet je keuze laten bepalen door t type stekkertjes…
Niks zo makkelijk als een stekker omsolderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Niet alleen EC3 en EC5 stekkers. Deans (ook wel T-plug) als ook XT60 is veel gebruikt naast de gebruikelijke banaan stekkers. En voor de Traxxas stekkers zijn genoeg verloopjes voor normale laders verkrijgbaar.....

Betreffende Traxxas auto's zijn er ook genoeg modellen met de 12 turns brushed 550 motor wat de kosten drukt en gemoedelijker rijdt.

Maar een andere, populaire en zeer betaalbare optie is een WLtoys. Er is een 1:12 4wd buggy voor een 150 euro. Komt met een brushed motor en een keuze uit een 3 tal kleuren body.
https://upgraderc.be/prod...0m1gwfEAAYAiAAEgIUmPD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik moet toch zeggen dat ik wel fan ben van Traxxas. Mooie auto's, nette kwaliteit, wel wat duurder dan de concurrent ja. Maar der zit ook wel wat gemak bij. Voor het laden van je Traxxas-accu hoef je alleen maar te weten of je storage, balans of fast wil laden. De rest regelt het apparaat voor je.

Voor m'n Arrma's (ook hele mooie auto's, ook fan van), moet ik dan toch eerst weer 2 stekkertjes per accu aansluiten ipv 1, het aantal cellen instellen, en de laadstroom instellen. Ik bedoel, het is niet ingewikkeld verder, maar bij Traxxas accu's + lader is dat toch eenvoudiger. Goed, als je altijd dezelfde accu oplaadt zal je lader de instellingen wel onthouden dus blijft alleen het punt van 2 stekkertjes nog over, maar toch. :P

En als je onvermijdelijk een keer wat reserveonderdelen nodig hebt, is de kans bij Traxxas veel groter dat het op voorraad is, want iedere winkel verkoopt het wel. En de reserveonderdelen zijn niet duur. (tot je naar de alu-upgrades gaat kijken dan, wat volgens mij ook wel onvermijdelijk is :+ ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 18:21
Craven schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:07:
Iemand hier ervaring met het bevestigen van een body dmv klitteband? Het magneet project zag er leuk uit maar de kap vloog er om de haverklap vanaf. Eerste testje gedaan met klitteband en dat ziet er veelbelovend uit. Een stuk sterker. Ik was benieuwd of iemand ervaringen hiermee heeft?
Bij racebuggies (bijvoorbeeld, deze: https://www.racing-cars.c...=%2frc-models-2%2fcars%2f, die gebruik ik voor 2wd) zitten de bodies vaak vast met klitteband, gaat prima. Blijft bij ruw rijden/over de kop gaan ook zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Was gister even in Deventer bij de IDFM race. Had ook een leuk gesprek met de eigenaar van Fenix racing over hoe dom de RC racers vandaag de dag kunnen zijn en ook hoe schaamteloos fabrikanten vandaag de dag kunnen zijn met hun prijzen voor gereedschap welke zo van Ali zijn geplukt. Ik ken de man al een tijdje en hij is zijn bedrijf vanuit de hobby begonnen en is net als ik een knutselaar. Ik heb hem ook een diffplaat polijst tool gegeven waarvan ik er een paar gemaakt heb. Altijd goed om dat soort mensen te vriend te houden.

En ja, de foto's ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5bbYQ_NturjntU-QeL9zpOcYvJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UpEOyj7BYIiDn79Mk8YA9gA5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UcVWo7RquOig03B45lU9TyMWkLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJjJxWKcAvQJYOTzfq9d37pM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npHkgMWPB9wqZ9T9fPIHpiFhqZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TGW6p55d0nvnzZkYS1ZFxWEM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSXzt7sJSmqimaEHLiMn2hkoyKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FUpYzyaTDh1IOeV2rMQmYtS9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYsiwpWiQSoudJasZA8Gjg7hyvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AOilous2S0l2muZZFdLjLc7c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aE5Gz6pXfeTEqqRTOVHZ4O96P04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UcLdjGqCm9vuPT9yQicm5DKc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gc92z7W5h8XyX4IW-j8lz5uXkN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zomx5rqBfvDMhYKwgcUnqIVE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TeBB6LM56-0CQ-UbD8clbmYzLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MURij2fSKDOtoDjwOKjCHsP1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6uXd57qVyHdsgcx0vTaVd5hDWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CBwwANTTTnYt69qCSgX7J1xo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:09

_Eend_

🌻🇺🇦

memphis schreef op maandag 10 april 2023 @ 10:42:
Was gister even in Deventer bij de IDFM race. Had ook een leuk gesprek met de eigenaar van Fenix racing over hoe dom de RC racers vandaag de dag kunnen zijn en ook hoe schaamteloos fabrikanten vandaag de dag kunnen zijn met hun prijzen voor gereedschap welke zo van Ali zijn geplukt. Ik ken de man al een tijdje en hij is zijn bedrijf vanuit de hobby begonnen en is net als ik een knutselaar. Ik heb hem ook een diffplaat polijst tool gegeven waarvan ik er een paar gemaakt heb. Altijd goed om dat soort mensen te vriend te houden.

[...]
Dat van die tools klinkt mij als modelbouwer bekend in de oren. Je kunt al tijden bij AliExpress en consorten je eigen verpakkingen laten maken, als je maar genoeg afneemt. Veel fabrikanten springen daar op in door voor een appel en een ei een stuk gereedschap te kopen, het te laten voorzien van een logootje en custom verpakking. Voila: Je betaalt nu makkelijk 3x meer voor dezelfde meuk als die je op Ali kunt kopen.

Een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cBV4q95mtomWcjbBkyF-QtIFIew=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Rj7DJQ5PX0yOa7wSgkAbCj2x.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4LefCRLBdbOYLv3IlOUygYJQrA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/DBCNUDtk3MAy6YEGIg5BWUQX.png?f=fotoalbum_tile

Dit is -zoals je kunt zien- een verf/nagellakschudder. De linker, van een bekend modelbouwmerk kost 40 euro. De rechter is van Ali. Daar kost ie 16 euro. Het verschil? De stickers. Het is letterlijk een stuk plastic, een adaptertje, een motortje en een paar stukjes oud ijzer zodat het ding niet van de tafel af trilt.

En op het werk heb ik nog wel ergere voorbeelden gezien. Een paslezer en schrijver: 10 euro op Ali, 250 euro bij onze leverancier.

[ Voor 5% gewijzigd door _Eend_ op 10-04-2023 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Laatst online: 23-09 21:25
Ik zou toch wel een beetje oppassen met dit soort uitspraken. Maar misschien heb jij specifieke kennis van dit product.

Wie zegt dat het Aliexpress product het origineel was? Meestal gaat dat precies andersom. Een fabrikant maakt iets, en dat word goedkoop gekopieerd door China.

Op de foto's ziet het origineel er ook gewoon anders uit, het kopie ziet er zelfs op deze slechte foto's veel goedkoper uit.

Het klopt ook dat je gewoon je eigen logo op een hoop producten kan zetten inderdaad, maar dat is toch wel weer iets anders.

[ Voor 14% gewijzigd door WEBGAMING op 10-04-2023 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Meest schofterige wat ik heb gezien is deze:
https://infinityrccars.co...tyclutchnutclearancegauge

Dit is gebaseerd op een simpele bandenprofielmeter welke je hier in Nederland al voor 5 euro kunt vinden, op Aliexpress voor 2 euro en op Alibaba bij 1000 stuks al richting 1 euro. 2 simpel stukjes aluminium in Azië CNC gedraaid en met assemblage en een beetje verpakking verwacht ik dat dat ding voor nog geen 10 euro de fabriek uit gaat. Infinity kent geen tussenhandel ofwel distributeurs dus daardoor gaat de prijs al niet 4x over de kop en toch bij directe leveringen aan de winkeliers gaat het 7 tot 10x over de kop.
De versie van Infinity is dan nog een beetje origineel met eigen gemaakte adapters, dan is er ook deze waar niets aan veranderd is en zo vanuit de fabriek wordt doorgeschoven:
https://www.tecvelocity.c...world-cup-edition-v2.html

Ik heb er een paar gemaakt, opvallend als je dat in een RC racersgroep gooit dat je ineens een hoop Facebookvrienden erbij krijgt, uiteraard allemaal met de vraag of ze er 1 kunnen kopen. Een maat van mij heeft op basis van mijn tekeningen hetzelfde gemaakt. Hij heeft CNC apparatuur en heeft er zelfs een mooie handige klem bij gemaakt voor een nog betere meting, samen met een passend geprint doosje verkoopt hij ze voor 50 euro waar hij nog flink op verdient.

Of wat dacht je van een simpele waterpomptang welke je hier uit de 5 euro bak kunt halen:
https://missmoorc.net/?product_tag=pliers
(is in Australische dollars dus reken even de helft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

WEBGAMING schreef op maandag 10 april 2023 @ 17:21:
Ik zou toch wel een beetje oppassen met dit soort uitspraken. Maar misschien heb jij specifieke kennis van dit product.
Ik heb beide versies van dit product gezien. Ze zijn 100% identiek.
Wie zegt dat het Aliexpress product het origineel was? Meestal gaat dat precies andersom. Een fabrikant maakt iets, en dat word goedkoop gekopieerd door China.
Dat heb ik bij een van mijn werkgevers vaak genoeg gezien. En familie van mij heeft bij bedrijven gewerkt die bijna alles in China laten maken. Fabrikanten produceren vaak ook te veel om eventuele defecten op te vangen. Of een door de klant afgekeurde batch wordt gewoon elders verkocht. Veel van hun spullen kun je ook op Ali kopen. Dus daar ben ik wel redelijk bekend mee .
Op de foto's ziet het origineel er ook gewoon anders uit, het kopie ziet er zelfs op deze slechte foto's veel goedkoper uit.
Dat ligt dan aan de foto, want ik heb de mijne bij deze winkel op Ali gekocht en die is zoals ik al eerder schreef identiek. En sterker nog: in het echt ziet het ding er nog veel goedkoper uit. Het is zwart plastic met een laagje zilverkleurige verf er op.
Het klopt ook dat je gewoon je eigen logo op een hoop producten kan zetten inderdaad, maar dat is toch wel weer iets anders.
Ik durf wel te stellen dat ze dat gedaan hebben ;)

En wat mij betreft is dat helemaal prima, maar waar ik moeite mee heb is de prijs die men ervoor vraagt. 40 euro voor een stukje plastic is gewoon belachelijk veel geld (en dat ding was een tijd geleden nog veel duurder) De 12 euro die ik ervoor heb betaald vond ik eigenlijk al aan de hoge kant voor wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
memphis schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 18:51:
Maar een andere, populaire en zeer betaalbare optie is een WLtoys. Er is een 1:12 4wd buggy voor een 150 euro. Komt met een brushed motor en een keuze uit een 3 tal kleuren body.
https://upgraderc.be/prod...0m1gwfEAAYAiAAEgIUmPD_BwE
Dat is echt veel te duur. Ik heb voor dit model destijds een euro of 92 voor betaald op AliExpress, inclusief twee accu's. Mooie kar, maar gaat iets te snel voor mijn 7-jarige zoon om goed te kunnen handlen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worrel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:04
MaZo schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:19:
[...]
Dat is echt veel te duur. Ik heb voor dit model destijds een euro of 92 voor betaald op AliExpress, inclusief twee accu's. Mooie kar, maar gaat iets te snel voor mijn 7-jarige zoon om goed te kunnen handlen.
hier ook gekocht voor rond de 100 euro incl accu's , voor mij neefje.
Er zit op de zender een knopje om hem langzamer te laten rijden. mijn neefje van 6 raced er iedere keer mee als die bij ons is.

Iedereen heeft recht op mijn mening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
_Eend_ schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:09:
[...]

Ik heb beide versies van dit product gezien. Ze zijn 100% identiek.

[...]

Dat heb ik bij een van mijn werkgevers vaak genoeg gezien. En familie van mij heeft bij bedrijven gewerkt die bijna alles in China laten maken. Fabrikanten produceren vaak ook te veel om eventuele defecten op te vangen. Of een door de klant afgekeurde batch wordt gewoon elders verkocht. Veel van hun spullen kun je ook op Ali kopen. Dus daar ben ik wel redelijk bekend mee .

[...]

Dat ligt dan aan de foto, want ik heb de mijne bij deze winkel op Ali gekocht en die is zoals ik al eerder schreef identiek. En sterker nog: in het echt ziet het ding er nog veel goedkoper uit. Het is zwart plastic met een laagje zilverkleurige verf er op.

[...]

Ik durf wel te stellen dat ze dat gedaan hebben ;)

En wat mij betreft is dat helemaal prima, maar waar ik moeite mee heb is de prijs die men ervoor vraagt. 40 euro voor een stukje plastic is gewoon belachelijk veel geld (en dat ding was een tijd geleden nog veel duurder) De 12 euro die ik ervoor heb betaald vond ik eigenlijk al aan de hoge kant voor wat je krijgt.
Ik kan op de foto's al zien dat ze niet identiek zijn.

Er komt praktisch niets origineel van alie. Dat is gewoon totale onzin. Er word weinig tot niets ontwikkeld, er word gekopieerd.

En hierdoor worden prijzen en producten dus compleet kapot gemaakt. Daarom gaan fabrikanten die wel echt dit soort producten maken dus kapot.
Ze maken iets, dat kost een hoop ontwikkel tijd en geld. Dan moet je een relatief simpel product misschien aanbieden voor 40, om je investering terug te verdienen. Maar nee, China kopieert het, en zet het voor 12 euro te koop. Niemand wil het meer kopen voor de hogere prijs, hoppa, de maker is compleet genaaid.

En op die kopieën kan je dan je logo laten zetten etc.

Dat is hoe het echt werkt in die wereld.

Maar ja, als je dat vraagt aan de makers van dit soort producten, (de kopieën) vertellen ze je natuurlijk een mooi rooskleurig verhaal. Als je dat dan gewoon helemaal gelooft... Tja, weet ik eigenlijk niet eens waar ik moet beginnen.

[ Voor 9% gewijzigd door WEBGAMING op 11-04-2023 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
MaZo schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:19:
[...]
De link was ook een voorbeeld. Natuurlijk zal Aliexpress en Banggood veel goedkoper zijn.

Maar te snel? Vergeet niet dat er een brushless en een brushed versie is, de brushed is voor normale begrippen redelijk tam. Als dat nog te snel is moet je denk ik toch naar een Nikko uitkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:22
Quartz123 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:49:
Zijn er nog ergens 1:5 offroad banen in Nederland trouwens?
In Groningen toch?
Ik ga gewoon lekker het lokale bos of speeltuin in met mijn 1/5, zolang er niemand is doe ik ook niemand kwaad :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
G.Scholtens schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:08:
[...]

In Groningen toch?
Ik ga gewoon lekker het lokale bos of speeltuin in met mijn 1/5, zolang er niemand is doe ik ook niemand kwaad :9
Naar mijn weten is de offroadbaan in Groningen alleen nog voor 1:8 en kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
memphis schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:43:
[...]

Naar mijn weten is de offroadbaan in Groningen alleen nog voor 1:8 en kleiner.
Ooh zijn daar regels aan verbonden? Ik wist dat ze een offroad hadden tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Hoe doet een 1/5 het op een kartbaan? Zijn ze eigenlijk net te klein voor denk ik? En voor offroad een kleine fiets of motorcross baan?

[ Voor 39% gewijzigd door WEBGAMING op 11-04-2023 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
G.Scholtens schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:53:
[...]

Ooh zijn daar regels aan verbonden? Ik wist dat ze een offroad hadden tegenwoordig
Ze hebben een tijd terug de baan meer aangepast voor kleinere schalen zodat ze op dat stukje veld een betere en meer uitdagender baan hadden.
WEBGAMING schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:35:
Hoe doet een 1/5 het op een kartbaan? Zijn ze eigenlijk net te klein voor denk ik? En voor offroad een kleine fiets of motorcross baan?
Ik weet dat ze vroegah bij de autotron in Rosmalen met de modelbouwdagen met de 1:5 op de kartbanen hebben gereden. Als het asfalt ingereden is hebben die dingen goed grip, de laatste tijd zijn er wat klachten geweest op vers geasfalteerde banen (Apeldoor en Utrecht) waar men geen grip kon vinden. Eenmaal ingereden gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Aha, gebeurt dus al wel. Kwam ineens in me op, je hebt toch best wat kart banen, kan je misschien ook wel iets op organiseren. Ligt ook aan de baan, op een complexe (binnen) baan zal het moeilijk zijn om overzicht te houden. Hier in de buurt zit een relatief simpele buiten baan, zal je denk ik ook wel goed op kunnen rijden met een 1/5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Binnen kartbanen hebben veelal een betonnen vloer dat wordt wat lastiger met rubberen banden. Bij de Baanbrekers hebben we wat mogen proberen bij de kartbaan in Ettenleur voor een mogelijke indoor race, dat was met foambanden prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

WEBGAMING schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:14:
[...]

Ik kan op de foto's al zien dat ze niet identiek zijn.

Er komt praktisch niets origineel van alie. Dat is gewoon totale onzin. Er word weinig tot niets ontwikkeld, er word gekopieerd.

En hierdoor worden prijzen en producten dus compleet kapot gemaakt. Daarom gaan fabrikanten die wel echt dit soort producten maken dus kapot.
Ze maken iets, dat kost een hoop ontwikkel tijd en geld. Dan moet je een relatief simpel product misschien aanbieden voor 40, om je investering terug te verdienen. Maar nee, China kopieert het, en zet het voor 12 euro te koop. Niemand wil het meer kopen voor de hogere prijs, hoppa, de maker is compleet genaaid.

En op die kopieën kan je dan je logo laten zetten etc.

Dat is hoe het echt werkt in die wereld.

Maar ja, als je dat vraagt aan de makers van dit soort producten, (de kopieën) vertellen ze je natuurlijk een mooi rooskleurig verhaal. Als je dat dan gewoon helemaal gelooft... Tja, weet ik eigenlijk niet eens waar ik moet beginnen.
Ik schreef dat ik beide modellen heb gezien en dat ze 100% identiek waren. Dat is niet wat de verkopers mij vertellen, dat is wat ik heb gezien.

Maar goed, ik stop verder met deze discussie, want hier gaan we toch niet uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:03

ST10©DE

Dus.............

Ik heb al een tijdje een Arrma Typhon Mega 550. Inmiddels heb ik er een brushless motor ingezet, de servo vervangen en de pinion vervangen door één met 27 tandjes. De Typhon loopt voor mij gevoel nu een stuk sneller. Maar natuurlijk zou ik dit weleens willen weten. Nu heb ik nog wel wat oude mobieltjes die ik aan de auto zou kunnen bevestigen om het te meten. Maar welke app kan ik daar het beste voor gebruiken?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:57
Aanstaande zondag is de Tamiya Cup bij AMCA Apeldoorn, het lijkt me leuk om er een kijkje te nemen, maar ik kan nergens vinden hoe laat het begint, iemand enig idee? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
ST10©DE schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:38:
Ik heb al een tijdje een Arrma Typhon Mega 550. Inmiddels heb ik er een brushless motor ingezet, de servo vervangen en de pinion vervangen door één met 27 tandjes. De Typhon loopt voor mij gevoel nu een stuk sneller. Maar natuurlijk zou ik dit weleens willen weten. Nu heb ik nog wel wat oude mobieltjes die ik aan de auto zou kunnen bevestigen om het te meten. Maar welke app kan ik daar het beste voor gebruiken?
ik gebruik Drag Racer. Laat ook 0-20-50-80-100 etc zien. Tijd over afstand, etc.
Als ik een "dashboard" wil hebben digiHUD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Laatst online: 10:27
Danielson schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:45:
Aanstaande zondag is de Tamiya Cup bij AMCA Apeldoorn, het lijkt me leuk om er een kijkje te nemen, maar ik kan nergens vinden hoe laat het begint, iemand enig idee? :)
Meestal rond 9'en al, maar er worden eerst kwali's gereden en die zijn voor toeschouwers niet heel interessant. De finales zijn ergens in de middag, ik gok vanaf een uur of 1.

Geef ze anders een belletje zaterdag, dan wordt er getrained en is er zeker iemand aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Danielson schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:45:
Er zijn ruim 100 mensen ingeschreven, ga er maar van uit dat ze heel vroeg beginnen (8:00~9:00) en laat (18:00) eindigen
Zie: https://www.myrcm.ch/myrc...]=org&dId[O]=33479&pLa=nl

Dit weekend is er ook het NK brandstof 1:8 en 1:10 bij de Raco in Utrecht.

[ Voor 6% gewijzigd door memphis op 13-04-2023 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
G.Scholtens schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:53:
[...]

De offroadbaan bij Real80 bestaat niet meer, is enkele weken geleden afgebroken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mh5DXv09CBNroRWQMgaTIafX_5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hXlebkYWrg2waOPBJPUDJvM4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Is dat niet gewoon even ruimte maken voor de aankomende EK?
REAL80 organiseert namelijk een EK bigscale en dan wil je ook ruimte hebben voor kampeerders en parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Nee, baan werd niet meer onderhouden en is nu definitief afgebroken. Tijdens het EK en daarna zal het inderdaad als parkeer en kampeerterrein worden gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Jammer. Vroeger wel eens een keer daar geweest met een RC-junkies meeting ergens in 2004 die kant op. Ben uiteindelijk in 2005 gaan paintballen, en de hobby gelaten voor wat het was.. Maar toen kwam corona, en hmja dan moet je wat te doen hebben... Een maat van me had een crawler gekocht, en heeft me in 2020 weer aangestoken. Inmiddels staat de auto teller op 10. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DInAPiNMP0VURiWVZTQTFFEhVvM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aYpYJdMI7mPH2CSsYauE17uP.jpg?f=fotoalbum_medium

Niet mijn eerste, maar wel mijn favo crawler... TRX4 sport met proline body en zelfgebeunde diff lock (op 1 servo) Zit naast een lier ook nog een geluidsmodule in, en een hoop 3D geprinte onderdelen. :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
ebis schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 22:30:
[...]

De offroadbaan bij Real80 bestaat niet meer, is enkele weken geleden afgebroken.

[Afbeelding]
Wel zonde voor de mensen uit Groningen en omstreken.

Ik blijf lekker in de buurt rijden voor de hobby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 23:30

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Slasher schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:01:

Traxxas is wel aan te raden voor een beginnend rc liefhebber, ik rijd zelf ook met traxxas en vind het hele degelijke autootjes. Als je gewoon doet zijn ze over het algemeen haast niet stuk te krijgen.
Mijn jongste zoontje van 7 rijd met een Traxxas slash ultimate ( mijn oude karretje, echt super sterke auto) en zn broer van 10 en ik rijden met een Traxxas sledge. Afhankelijk van wat je wilt uitgeven zou ik gewoon even bij een online shop kijken welke modellen van traxxas jou aanspreken.

En wat sommige hier als nadeel zien van Traxxas ( de batterijen met de aparte traxxas stekkertjes) zie ik juist als positief. Ik laad ze altijd nadat ik ze gebruikt heb op op Store stand dan worden ze 60% geladen en kan je ze langere tijd wegleggen en ik doe al vrij lang met die zelfde batterijen. en met een traxxas lader erbij is het echt de stekker er in steken en op laden drukken en ze worden geladen.

[ Voor 18% gewijzigd door Freakiebeakie op 23-04-2023 16:09 ]

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

weet iemand nog bash plekken omgeving Haarlem/Alkmaar? Ik ging wel eens rijden bij de crosskuil (sluizen van IJmuiden) maar die is recent helemaal weggehaald en laatst ben ik weggestuurd bij de klimmuur van Spaarnwouden. het liefst zand en gras met wat heuveltjes om te springen met deze karretjes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DkkJotUwFHDpjJv0pTUuIQV17uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LyTDzFRqJTi2VQsKlaYGZeTu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Freakiebeakie schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:01:
[...]

Traxxas is wel aan te raden voor een beginnend rc liefhebber, ik rijd zelf ook met traxxas en vind het hele degelijke autootjes. Als je gewoon doet zijn ze over het algemeen haast niet stuk te krijgen.
Mijn jongste zoontje van 7 rijd met een Traxxas slash ultimate ( mijn oude karretje, echt super sterke auto) en zn broer van 10 en ik rijden met een Traxxas sledge. Afhankelijk van wat je wilt uitgeven zou ik gewoon even bij een online shop kijken welke modellen van traxxas jou aanspreken.
Dank voor je reactie, ik heb inmiddels een Rustler gekocht met nimh accus die gaan snel genoeg, kan altijd nog overstappen naar een lipo accu

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TCmig19ho5G3Df4He6RPm1O4cgY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zcUuHkS8WgnAVTzSHMUZzKD3.jpg?f=fotoalbum_medium

Maar goed, niet stuk te krijgen dat ben ik niet met je eens, na 3 dagen had ik al wat ophanging onderdelen gebroken en al vervangen. :P

Ook gezien het feit dat er duizenden onderdelen te krijgen zijn geeft aan dat het niet levensduurbestendig is ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Slasher op 23-04-2023 18:01 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Ik heb zelf geen rustler gehad , voor de autotjes die ik wel heb gehad heb ik nooit iets hoeven kopen en mijn kids rijden met die dingen alsof ze ze haten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmeulenbrug
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-08 08:44
Weet iemand toevallig een bash locatie in de buurt van Deventer / Apeldoorn / Zwolle?
Normaal bezoek ik een aantal keer de Motocross baan in Lochem.. want die is echt heerlijk echter de laatste keer dat ik daar was, werd ik aangesproken door een locale boer die dreigde de politie te bellen wegens het betreden van dat terrein.

wetende dat er nergens aangegeven word dat het terrein 'verboden toegang' is voor bezoekers en dergelijke.
dus ik heb mij daar netjes laten weg sturen met mijn hpi baja omdat ik verder niemand lastig wil vallen..
ik zal deze zomer nog wel eens langs gaan om te kijken of meneer de boer er nog is..
mocht ie er toch weer zijn dan verkas ik wel weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Maar die baan is toch van een vereniging? Als ik er even op zoek kom ik uit bij https://www.macsev.nl/
Die kent dus een contributie voor een lidmaatschap en daarmee het gebruik van de baan. Lijkt mij dus geheel terecht dat je er niet op mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:44
memphis schreef op donderdag 27 april 2023 @ 16:51:
Maar die baan is toch van een vereniging? Als ik er even op zoek kom ik uit bij https://www.macsev.nl/
Die kent dus een contributie voor een lidmaatschap en daarmee het gebruik van de baan. Lijkt mij dus geheel terecht dat je er niet op mag.
Politie is niet nodig. De leden zullen niet te beroerd zijn om illegaal gebruik van hun circuit tegen te gaan, desnoods met behulp van wat Achterhookse gastvrijheid.

[ Voor 17% gewijzigd door Bambufan op 27-04-2023 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lepeltje79
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 16:13
Freakiebeakie schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:13:
weet iemand nog bash plekken omgeving Haarlem/Alkmaar? Ik ging wel eens rijden bij de crosskuil (sluizen van IJmuiden) maar die is recent helemaal weggehaald en laatst ben ik weggestuurd bij de klimmuur van Spaarnwouden. het liefst zand en gras met wat heuveltjes om te springen met deze karretjes
[Afbeelding]
Regio Alkmaar, zou ik zeggen probeer het eens in Hargen, achter de grote parkeerplaats is een heel stuk duin waar veel mul zand ligt en je heerlijk los kunt gaan!
Ben er vanmiddag nog geweest en 2 packs 4s en twee packs 6s leeg gereden.
Ook is het strand dichtbij en som sook wel leuk om te bashen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8UMhCd9aSAlD5KV3dqshd9GazU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5bgG9pG6CkrSxLZGRYfMqKGC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door lepeltje79 op 27-04-2023 18:19 . Reden: Foto invoegen wat eerder niet lukte. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Laatst online: 21-09 10:40
Ik overweeg een traxxas Sledge aan te schaffen. Maar ik vroeg me even af, hoe lang kan ik daar eigenlijk mee rijden voor de accu’s weer leeg zijn? En hoe lang duurt het opladen daarna weer?

Ik zat aan deze accu’s te denken: https://www.toprc.nl/traxxas-6s-combo-trx-2990g.html
Pagina: 1 ... 29 ... 48 Laatste