Toon posts:

Het grote RC cars topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste
Acties:

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-01 08:35
Henkie-Jan schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:14:
Hele stomme vraag misschien. Maar weet iemand wat de maat zo´n beetje is van een standaard hex grub schroef voor de pinion? Als ik meet komt op een draaddiameter van 2.87 en een lengte van 3.93 uit. Zou dus M3x4 zijn?

Wil betere kwaliteit daar van bestellen want 9 van de 10 keer als je ze weer los wil draaien draai je de hex kapot. Gebruik uiteraard een goede kwaliteit en bewust nieuwe hex 1.5mm titanium die niet rond is of iets.

Ow ja en ik weet dat je de standaard pinion´s soms moet verwarmen om de loctite wat los te laten. Maar helaas zat de laatste niet eens met loctite vast. :P Maar merk een paar hex-grub schroeven die ik hier heb gewoon belabberd van kwaliteit zijn en alle kanten op bewegen al in de hex schroevendraaier. :)
Weet je zeker dat het niet aan je gereedschap ligt? Daar zou ik eerder naar kijken dan grub screws, daar zie ik (en ik heb ze dagelijks in handen) vrijwel nooit wat mis mee zijn, hoogstens lostrillen, maar daarom zit er vaak al wat locktite op.
Grub screws van Traxxas bijv. zijn goedkoop en top in mijn ervaring.

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-01 12:16
memphis schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:41:
Meestal is het een M3 inbusje, zeker als je het met een 1.5mm inbussleutel aandraait. Je noemt Titanium, vergeet het maar, Titanium is een taai materiaal wat het sterk maakt maar blijft flexibel. Naast dat zijn veel schroeven in de slappe grade-5 kwaliteit.

Staal 12.9 is ongeveer het sterktste wat je commercieel kunt kopen hoewel kleinere schroeven vaak niet hoger dan in 10.9 sterkte te vinden zijn.

Maar let ook op je inbusschroevendraaier, die slijt ook, merk je wel als je een verse koopt dat die stroef in alle boutjes gaat en de oude al wat speling in verse boutjes heeft.
Met titanium bedoelde ik ook de inbusschroevendraaier. Heb er voor de zekerheid zojuist weer een nieuwe ingezet en in 1 inbus zit ie ook strak met normale beweging maar de andere inbus die ik ooit gekocht heb is van lood gemaakt denk ik. Die wiebelen echt alle kanten op op de nieuwe inbusschroevendraaier.
thaan schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:55:
[...]

Weet je zeker dat het niet aan je gereedschap ligt? Daar zou ik eerder naar kijken dan grub screws, daar zie ik (en ik heb ze dagelijks in handen) vrijwel nooit wat mis mee zijn, hoogstens lostrillen, maar daarom zit er vaak al wat locktite op.
Grub screws van Traxxas bijv. zijn goedkoop en top in mijn ervaring.
Heb echt het idee dat het aan de grub screws ligt. Denk dat jij dagelijks gewoon goede kwaliteit in handen hebt. Heb net weer ook een nieuwe inbusschroevendraaier gepakt en die zit op 1 gewoon perfect en vast en de andere wiebelt alle kanten op.

Die Traxxas zijn vast ook goed. Heb al eens een gewoon schroeven setje van gekocht. Bedankt voor de tip!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-01 08:35
Henkie-Jan schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:02:
[...]

Met titanium bedoelde ik ook de inbusschroevendraaier. Heb er voor de zekerheid zojuist weer een nieuwe ingezet en in 1 inbus zit ie ook strak met normale beweging maar de andere inbus die ik ooit gekocht heb is van lood gemaakt denk ik. Die wiebelen echt alle kanten op op de nieuwe inbusschroevendraaier.

[...]

Heb echt het idee dat het aan de grub screws ligt. Denk dat jij dagelijks gewoon goede kwaliteit in handen hebt. Heb net weer ook een nieuwe inbusschroevendraaier gepakt en die zit op 1 gewoon perfect en vast en de andere wiebelt alle kanten op.

Die Traxxas zijn vast ook goed. Heb al eens een gewoon schroeven setje van gekocht. Bedankt voor de tip!
Geen probleem, schroeven ed van Traxxas zijn spotgoedkoop. Roest wel bij contact met water, maar gewoon droog houden ;)
Niks lekkerder sleutelen dan als iets een hele strakke passing heeft, dat je de schroef van je schroevendraaier af moet trekken. Arrowmax schroevendraaier tips bijv.

Klinkt idd als de schroeven.

• flip_eg4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-01 10:53

flip_eg4

PSN:Doorligplek

MIP tools zijn ook goed (wel prijzig)

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:58
Gisteren een RC car gekocht met een li ion accu, die ik kan opladen met de bijgeleverde 1A usb lader.
Nu heb ik nog een balance charger voor mijn drone batterijen, dus die wou ik hier ook voor gebruiken.
Het gaat om een SkyRC Imax B6 AC v2.

Echter voor de drone batterijen gebruik ik een Tamiya standaard connector en op de RC car batterij zit een Tamiya mini connector.

Ik ben dus al een tijdje aan het zoeken naar een aansluitsnoer vanuit de skyrc hiervoor maar ik kom er niet uit.
Wikipedia: Tamiya connector
"The female sockets are in a male housing and the male pins are in a female housing. The male pins (female housing) connector is usually on the battery side. "

Echter bij mij is de batterij kant een male housing.

Wie kan mij hierin helpen?

//UPDTAE: denk dat ik inmiddels iets gevonden heb.
https://wingsdump.nl/airs...l-large-male-small-female
Deze is alleen wel van airsoft, dus dan zal rood en zwart wel omgedraaid zijn.

Zou toch ook mooi zijn als ik iets rechtstreeks heb van banana naar tamiya mini female.

[Voor 14% gewijzigd door Yohost! op 20-01-2023 12:34]

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:01

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Zelf maken? Stekkers of de stekker met een stuk draad kan je los kopen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee