Weet je zeker dat het niet aan je gereedschap ligt? Daar zou ik eerder naar kijken dan grub screws, daar zie ik (en ik heb ze dagelijks in handen) vrijwel nooit wat mis mee zijn, hoogstens lostrillen, maar daarom zit er vaak al wat locktite op.Henkie-Jan schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:14:
Hele stomme vraag misschien. Maar weet iemand wat de maat zo´n beetje is van een standaard hex grub schroef voor de pinion? Als ik meet komt op een draaddiameter van 2.87 en een lengte van 3.93 uit. Zou dus M3x4 zijn?
Wil betere kwaliteit daar van bestellen want 9 van de 10 keer als je ze weer los wil draaien draai je de hex kapot. Gebruik uiteraard een goede kwaliteit en bewust nieuwe hex 1.5mm titanium die niet rond is of iets.
Ow ja en ik weet dat je de standaard pinion´s soms moet verwarmen om de loctite wat los te laten. Maar helaas zat de laatste niet eens met loctite vast.Maar merk een paar hex-grub schroeven die ik hier heb gewoon belabberd van kwaliteit zijn en alle kanten op bewegen al in de hex schroevendraaier.
Grub screws van Traxxas bijv. zijn goedkoop en top in mijn ervaring.