daar heb je op zich wel een punt. privacy is tot zover je ze op hun blauwe ogen kan geloven, al geloof ik eerder de blauwe ogen van een europese bedrijf dan van een Amerikaanse.
daarbij: gratis dienst = jij bent het product.
Ik heb op mijn domeinnaam stricte DMARC, DKIM en SFP, enkel kan men gewoon weg mijn @mijndomainnaam.go gewoon gebruiken en ermee spoofen, sterker zelfs alles voor de @ wordt ook gewoon verstuurd! als ik bijv. mijn@mailbox.org gebruik wordt het allemaal wel geblokkeerd... hieruit kan ik eigenlijk wel er van uitgaan dat er bij mailbox.org wat niet op orde is...Intercity schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:23:
[...]
@geenwindows Iedereen kan je e-mailadres spoofen. Ik weet niet of dat aan Mailbox ligt of aan andere partijen. Voorbeeldje: Fastmail heeft bijvoorbeeld geen validatie van het domein; dus je kan zonder domein-eigenaar te zijn via Fastmail een domein invullen en vanuit dat adres e-mails sturen! (Ik stond letterlijk perplex toen dit gebeurde.) Hun weerwoord: ze geloven in de kracht van SPF van ontvangers om die berichten tegen te houden...
Maar! Maar het ligt aan de ontvangende partij of er wat met SPF gedaan wordt... Google/Gmail is bijvoorbeeld een notoir kakbedrijf dat ongeacht hoe strict je aan de zender-kant je SPF of andere dingen ook definieert met: alsjeblieft accepteer deze e-mails niet, ze hem alsnog lekker afleveren aan de eindgebruiker. (Je enige hoop is dat ze er een uitroeptekentje bij plaatsen... En dat de eindgebruiker dat dus ziet)
funfact, mail van mijn domeinnaam naar een gmail adres komt mits goede sfp instellingen op mijn domein goed aan, naar hotmail/outlook komt allemaal in spam, enkel wanneer ik een lange onderwerp invul wil het nog wel eens in de inbox komen. mogelijk dat Thunderbird hier nog invloed op heeft gezien die ook een spamfilter heeft...
mailfence heb ik even naar gekeken, in hun documentatie zijn ze wel duidelijk over dmarc, dkim en sfp instellingen en lijkt het dat je dit ook bij ze kan controleren/valideren. eens kijken naar reviews van ze en vergelijken met mailbox.org...
Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.