[Whisky / Whiskey] Drink je dat? Wat? Favorieten? - Deel 6 Overzicht

Pagina: 1 ... 56 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
@Bambi105 Je kan WIN even bellen? Dat is de importeur, misschien dat Frank of Gerben zo lief is om eens rond te bellen.

Ik weet dat de mannen van High Spirits daar nooit zo heel moeilijk om doen.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11:48
Hey @KillaZ

Aangezien je de Glen Moray 27 hebt kan jij beste adviseren. Glen Moray 27 vs Glenfarclass 26 vs linkwood 25 signatory welke is de grootste aanrader aangezien je al geproefd hebt van de Glen Moray en wat kan je zeggen over de Glen Moray mbt bourdeaux vat😉

[ Voor 26% gewijzigd door Jthem op 20-08-2023 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Jthem schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 19:46:
Hey @KillaZ

Aangezien je de Glen Moray 27 hebt kan jij beste adviseren. Glen Moray 27 vs Glenfarclass 26 vs linkwood 25 signatory welke is de grootste aanrader aangezien je al geproefd hebt van de Glen Moray en wat kan je zeggen over de Glen Moray mbt bourdeaux vat😉
Daar kun je helaas niets van zeggen ;)

Een oude Glen Moray is geweldig, als je budget het toelaat haal je een whisky in huis die in alles in mijn ogen een betere koop zal zijn dan een glenfarclass en een linkwood.

Puur omdat ik de Glenfarclass spirit niet zo heel bijzonder vindt en een oude linkwood 90% van de tijd tegenvalt. Een linkwood bij een indie moet je tussen en 8 (met een goed vat) en 18 jaar halen. Daarboven verliest hij vaak zijn karakter en wordt het allemaal wat flets. Je proeft dan meer vat dan spirit en dat vind ik persoonlijk heel jammer.

Dat heb je dus niet bij oude Glen Moray's die ik geproefd heb boven de 20 jaar.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jthem
Wel de Benriach 10 van HB in winkelmandje gezet. Zag dat je die ook hier al eens gepost had dat die heerlijk is.

Verder nog eens kijken wanneer er weer leuke aanbieding is mbt de oudere glen moray.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:11
Gaan er nog mede Tweakers naar Maltstock?

Moet ik nog aan dingen denken om mee te nemen naast een fles, slaapzak en toilettas?
Ik neem in ieder geval een fles Whistler 16 mee en mogelijk een M&H Dead Sea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:18

Secsytime

Automagisch

Ok, mogelijk heb ik toch de Paul Launois gekocht :P :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambi105
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-06 21:19
Secsytime schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:05:
Ok, mogelijk heb ik toch de Paul Launois gekocht :P :X
Hahaha, verklaar je nader met 'mogelijk' ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik geloof dit niet echt, jullie?

Haay in "Strijdverloop in de Rusland Oekraïne oorlog 2023-M8"
Toevallig was ik laatst in een slijterij en raakte ik even in gesprek met de eigenaar. Ging over (Schotse) Single Malt whisky's en de stijgende prijzen daarvan. Direct gevolg van de graantekorten veroorzaakt door de acties van Rusland op de Oekraïense graanexporten. Daarbij zul je dus ook zien dat graantekorten nu lineair doorwerken op de prijzen van single malt whisky's die over 12-15 jaar op de markt komen. Die moeten namelijk nu in het vat gaan. Maar dit is slechts een voorbeeld. Alle afgeleide producten van graan worden er door geraakt.

[ Voor 69% gewijzigd door olafmol op 24-08-2023 10:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 22:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Oh jawel hoor, kosten die nu gemaakt worden zullen vast doorberekend worden. Alleen is de inkoop van graan volgens mij maar een relatief kleine factor in de prijs van whisky, dus het kan onmogelijk de reden zijn dan immense prijsstijgingen. Hooguit een extra argument als men de hoge prijs probeert te verantwoorden die feitelijk gewoonweg door vraag bepaald is.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Nu online
Gonadan schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 10:21:
Oh jawel hoor, kosten die nu gemaakt worden zullen vast doorberekend worden. Alleen is de inkoop van graan volgens mij maar een relatief kleine factor in de prijs van whisky, dus het kan onmogelijk de reden zijn dan immense prijsstijgingen. Hooguit een extra argument als men de hoge prijs probeert te verantwoorden die feitelijk gewoonweg door vraag bepaald is.
dat bedoel ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 19:09

Toff

FP ProMod
@olafmol Het gaat niet alleen over de malts die over 12-15 jaar op de markt komen, maar over alle whisky die nu op voorraad is. Het is goed boekhoudkundig gebruik om bij de waardeberekening van de voorraad uit te gaan van de vervangingswaarde ipv de historische waarde. Oftewel: Wat kost het nu om een produkt te produceren en in voorraad te krijgen.
Dat de graanprijs maar een fractie van de totaalprijs van een fles whisky bepaalt, zoals eerder hier aangegeven, lijkt duidelijk, al weet ik niet hoeveel kilo graan er in een liter gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jthem
Hibiki japanese harmony is voor 85,- ook wel mooie aanbieding lijkt me. Zomers whiskytje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bambi105
Jthem schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:43:
Hibiki japanese harmony is voor 85,- ook wel mooie aanbieding lijkt me. Zomers whiskytje.
Voor z'n normale prijs is het idd wel een aanbieding, maar voor wat je krijgt is het wat mij betreft erg duur. 43% en gefilterd, soepel en smaakvol, maar niet echt speciaal. Ik heb de fles gekregen en ben er dankbaar voor en ieder z'n ding uiteraard, maar hele soepele, weinig uitdagende blends krijg je ook voor sub 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:13
Bambi105 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:10:
[...]

voor wat je krijgt is het wat mij betreft erg duur. 43% en gefilterd, soepel en smaakvol, maar niet echt speciaal. Ik heb de fles gekregen en ben er dankbaar voor en ieder z'n ding uiteraard, maar hele soepele, weinig uitdagende blends krijg je ook voor sub 40 euro.
Dat heb ik eigenlijk met alle Japanse whiskies die ik tot nogtoe heb geproefd. Duur en vrij saai.
Iemand misschien een tip voor een echte parel?
Die een beetje betaalbaar is dan hè 😉😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:00

Honesty

kattenneus!

Was het niet zo dat voor de oorlog al de prijzen van whisky aan het stijgen waren? Misschien tijdens corona wat minder omdat we weinig horeca open was en vliegvelden ook een stuk minder verkochten maar volgens mij heeft het meer met populariteit temaken dan met graan.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambi105
frank.. schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:35:
[...]

Dat heb ik eigenlijk met alle Japanse whiskies die ik tot nogtoe heb geproefd. Duur en vrij saai.
Iemand misschien een tip voor een echte parel?
Die een beetje betaalbaar is dan hè 😉😉
Ik zou dan op zoek gaan naar de dichtstbijzijnde whiskybar met een groot Japans aanbod, zoals Behind Bars in Utrecht of zijn concullega in Arnhem (weet de naam daar niet van, maar de eigenaar van Behind Bars zei dat die Arnhemse tent ook bijzonder veel had).

Dan proef je zo een heerlijke Mars Komagatake of een Yoichi 10, of zelfs een Kanosuke of een Akkeshi voor onder de 15 euro per glas ipv 200+ euro per fles.

De Yoichi NAS kan je nog wel vinden onder de 80 euro en die biedt ook wel echt een andere smaak dan Schotse geturfde whisky, maar toch ook die blijft het wel erg duur voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
Behind Bars in Utrecht dat is redelijk vlakbij, staat genoteerd! 😎
Allemaal namen die ik nog niet geproeft heb behalve de Yoichi NAS. Die was inderdaad wel heel apart. Kan me herinneren dat ik wel getwijfeld heb om een fles te kopen destijds.

Maar verder precies wat je zegt...gewoon lekker ontdekken per glas is een goed begin. Wie weet zit er eentje tussen die zo lekker is dat ik mezelf maar eens een flink kado geef voor mijn verjaardag 😉

Maar bedankt voor de tips in iedergeval Bambi 👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jthem
Bambi105 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:10:
[...]

Voor z'n normale prijs is het idd wel een aanbieding, maar voor wat je krijgt is het wat mij betreft erg duur. 43% en gefilterd, soepel en smaakvol, maar niet echt speciaal. Ik heb de fles gekregen en ben er dankbaar voor en ieder z'n ding uiteraard, maar hele soepele, weinig uitdagende blends krijg je ook voor sub 40 euro.
Heb meer dat de Japanse whisky bij de tuin past. In voorjaar in de semi Japanse tuin genieten geblazen. Schotse whisky, vooral indie's hebben het vaak prijs kwaliteit beter voor elkaar maar is meer het totaalplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Nu online
Honesty schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:19:
[...]

Was het niet zo dat voor de oorlog al de prijzen van whisky aan het stijgen waren? Misschien tijdens corona wat minder omdat we weinig horeca open was en vliegvelden ook een stuk minder verkochten maar volgens mij heeft het meer met populariteit temaken dan met graan.
Ja dat denk ik dus ook. De stelling is ook niet van mij maar een quote van iemand anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Nu online
frank.. schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 00:25:
Behind Bars in Utrecht dat is redelijk vlakbij, staat genoteerd! 😎
Allemaal namen die ik nog niet geproeft heb behalve de Yoichi NAS. Die was inderdaad wel heel apart. Kan me herinneren dat ik wel getwijfeld heb om een fles te kopen destijds.

Maar verder precies wat je zegt...gewoon lekker ontdekken per glas is een goed begin. Wie weet zit er eentje tussen die zo lekker is dat ik mezelf maar eens een flink kado geef voor mijn verjaardag 😉

Maar bedankt voor de tips in iedergeval Bambi 👌
Dan zou ik zelf the Malt Vault aan de Oudegracht willen aanraden. Leuke collectie, aardige mensen. Geen direct idee over de hoeveelheid Japanse whiskies daar, zullen er ongetwijfeld zijn. Behind Bars kom ik niet meer als ik het kan vermijden, vind de eigenaar een hork.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bambi105
olafmol schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:57:
[...]

Dan zou ik zelf the Malt Vault aan de Oudegracht willen aanraden. Leuke collectie, aardige mensen. Geen direct idee over de hoeveelheid Japanse whiskies daar, zullen er ongetwijfeld zijn. Behind Bars kom ik niet meer als ik het kan vermijden, vind de eigenaar een hork.
Hahaha, geheel mee eens! Hij heeft me de ene keer vriendelijk geholpen en de tweede keer was hij een enorm arrogante sikkeneur. Bij de Malt Vault zijn ze veel vriendelijker, maar als je het treft is die eigenaar van Behind Bars niet verkeerd. Ik vind de prijzen van de Malt Vault wel om van te huilen als je kijkt naar wat ze schenken. En hoewel hun selectie de meest uitgebreide is die ik heb gezien in Utrecht, is hun Japanse collectie mager, maar niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Vandaag gaan de Ardbeg 13 (harpy' tale) in de verkoop. de Ardbeg 19 (traigh bhan) volgt snel (eind vd maand, al zal t zonder preorder lastig te verkrijgen zijn). doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambi105
dyrc schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 07:57:
Vandaag gaan de Ardbeg 13 (harpy' tale) in de verkoop. de Ardbeg 19 (traigh bhan) volgt snel (eind vd maand, al zal t zonder preorder lastig te verkrijgen zijn). doe er je voordeel mee.
Mooie heads up! Weet je of het klopt dat het deze Ardbeg 19 is die nu 40% en gefilterd is? Dit itt alle vorige uitgaven van de 19 die gewoon netjes en integer werden gepresenteerd. Of gaat dat om een andere hoge age statement Ardbeg die binnenkort komt?

[ Voor 0% gewijzigd door Bambi105 op 01-09-2023 08:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambi105
Foutje: dubbel gepost

[ Voor 93% gewijzigd door Bambi105 op 01-09-2023 08:14 . Reden: zie bericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Bambi105 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:12:
[...]

Mooie heads up! Weet je of het klopt dat het deze Ardbeg 19 is die nu 40% en gefilterd is? Dit itt alle vorige uitgaven van de 19 die gewoon netjes en integer werden gepresenteerd. Of gaat dat om een andere hoge age statement Ardbeg die binnenkort komt?
deze batch 5 heeft een age statement van 19yo, 46.2% en is non-chillfiltered (alles op t etiket dus we hoeven niet te speculeren).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
olafmol schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:57:
[...]

Ook al vind ik the malt vault absoluut een mooie zaak met een even zo mooie collectie, ze zijn wel erg aan de prijs....

Dan ga ik liever langs bij de drie dorstige herten als ik eerlijk ben. Alleen is de kans op een plek daar niet zo groot gezien de omvang van de zaak.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

dyrc schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 07:57:
Een tip waar te kopen/pre-orderen? Zit nu in Noorwegen, uitzoeken gaat iets lastiger :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambi105
dyrc schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:44:
[...]

deze batch 5 heeft een age statement van 19yo, 46.2% en is non-chillfiltered (alles op t etiket dus we hoeven niet te speculeren).
Dank @dyrc! Dan is het een andere aanstormende Ardbeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bambi105
Onlangs heb ik Raasay's 2de release kunnen proeven in een sample flesje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVbhrP9ghei5_gFtsd-qqiUsb60=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jqiskNMKbokzwnl17PUF7xSP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLhIindXuUS_WLa6Ztb0bBx-WZg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gci5NyBErFrvVpX3HmIo0Sya.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iuObLn5mwbpPmDOSY_MeP06bqvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PK1xdDZtlCl03AdZx7YiO4BX.jpg?f=fotoalbum_large

Dramface had 2 enigszins uiteenlopende conclusies van 2 reviewers. Leuk artikel om te lezen trouwens.

Mijn review zou dichter bij de hoge 6/10 Dramface score zitten. Ik vind het een uitstekende poging tot een karaktervolle eilandwhisky, met turf en zeelucht, maar ook bijzondere fruitigheid en volle houttonen. Die 3 vaten (ex Bordeaux, Chinquapin en ex rogge whiskey) doen erg veel en geven het, naar mijn mening, die Springbank achtige funk. Wellicht speelt het distillaat daar ook een grote rol in. Ik heb hoge verwachtingen voor deze distilleerderij en de nieuwe Machrihanish in Campbeltown van dezelfde eigenaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frank..
Bambi105 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:19:
Onlangs heb ik Raasay's 2de release kunnen proeven in een sample flesje. [TABLE]

Mijn review zou dichter bij de hoge 6/10 Dramface score zitten. Ik vind het een uitstekende poging tot een karaktervolle eilandwhisky, met turf en zeelucht, maar ook bijzondere fruitigheid en volle houttonen. Die 3 vaten (ex Bordeaux, Chinquapin en ex rogge whiskey) doen erg veel en geven het, naar mijn mening, die Springbank achtige funk. Wellicht speelt het distillaat daar ook een grote rol in. Ik heb hoge verwachtingen voor deze distilleerderij en de nieuwe Machrihanish in Campbeltown van dezelfde eigenaar.
Een tijdje geleden heb ik ook deze sample besteld en ik zou hem 6/10 geven.
Nog een beetje aan de jonge kant om echt interessant te zijn maar dit is er wel eentje die ik in de gaten ga houden. De basis beloofde veel goeds! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-06 08:34
Secsytime schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:36:
[...]

Een tip waar te kopen/pre-orderen? Zit nu in Noorwegen, uitzoeken gaat iets lastiger :p
Ik zie whisky.nl voor 150 euro de Harpy Tale, de andere zie ik voor 300 euro her en der. Beste prijzen wel. Ik zou haast denken aan beleggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Kreeg van collega te horen dat er weer nieuwe dikbuikjes van Claxton zijn op Moscatel en Shiraz etc maar zie ze alleen op Claxton's zelf staan...wanneer zouden ze verkrijgbaar zijn?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:13
Ik was laatst in Hoorn en daar liep ik nietsvermoedend een slijterij binnen die ‘t Fust heet, omdat ze een paar hele mooie Springbanks in de vitrine hadden staan. Wat een shop hee. Enorme collectie van zowel distilleries als independent bottlers. Enige “jammere” is dat ze wel de hoofdprijs durven te vragen, maar check deze collectie Springbanks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-7N06ay8NJvW_vTFiWVSEfD8wuM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7jbp4GXoN5LZfQH8Zo72rtdN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bambi105
donleone83 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 08:25:
Ik was laatst in Hoorn en daar liep ik nietsvermoedend een slijterij binnen die ‘t Fust heet, omdat ze een paar hele mooie Springbanks in de vitrine hadden staan. Wat een shop hee. Enorme collectie van zowel distilleries als independent bottlers. Enige “jammere” is dat ze wel de hoofdprijs durven te vragen, maar check deze collectie Springbanks.

[Afbeelding]
Prachtig museum wordt het zo ;) Het wordt tijd voor een reisje naar Campbeltown om de Washback Bar van Springbank te bezoeken. Zo kan je nog een hele trits Local Barleys per dram drinken voor redelijke prijzen! Deo volente zit ik daar volgend jaar deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

donleone83 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 08:25:

[Afbeelding]
Jemig, dat zijn heftige prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-06 18:39

LankHoar

Langharig tuig

Volgende maand wil ik een goede vriend van me een cadeau geven. Hij is gek op whiskey (en motor rijden, maar dat lijk me minder relevant voor nu, maar wie weet). Ik heb zelf helemaal niets met whiskey, dus heb er ook geen verstand van. Enerzijds lijkt me een goede fles whiskey een leuk cadeau, anderzijds geef ik liever een "houdbaar" cadeau, welke bruikbaar blijft. Misschien bijzonder glazen/schenkfles. Maar ik heb geen idee wat leuk is voor Whiskey liefhebbers. Daarom mijn post hier om jullie om tips te vragen :) Het budget is 50-75 euro. Hoor graag jullie ideën. Dus: wat zou jij als echte whiskey liefhebber leuk vinden om cadeau te krijgen? :)

-Edit- indien het een voorwerp is dat gegraveerd kan worden zou dat helemaal mooi zijn, dan kan ik het personaliseren voor de gelegenheid van het cadeau.

[ Voor 10% gewijzigd door LankHoar op 09-09-2023 13:52 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bambi105
LankHoar schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:51:
Volgende maand wil ik een goede vriend van me een cadeau geven. Hij is gek op whiskey (en motor rijden, maar dat lijk me minder relevant voor nu, maar wie weet). Ik heb zelf helemaal niets met whiskey, dus heb er ook geen verstand van. Enerzijds lijkt me een goede fles whiskey een leuk cadeau, anderzijds geef ik liever een "houdbaar" cadeau, welke bruikbaar blijft. Misschien bijzonder glazen/schenkfles. Maar ik heb geen idee wat leuk is voor Whiskey liefhebbers. Daarom mijn post hier om jullie om tips te vragen :) Het budget is 50-75 euro. Hoor graag jullie ideën. Dus: wat zou jij als echte whiskey liefhebber leuk vinden om cadeau te krijgen? :)

-Edit- indien het een voorwerp is dat gegraveerd kan worden zou dat helemaal mooi zijn, dan kan ik het personaliseren voor de gelegenheid van het cadeau.
Ik zou je iets dergelijks aanraden: https://www.whiskeyglazenshop.nl/graveren/

Daar kan je een trio aan Glencairn glazen kopen met geinig houten 'plinth' of je laat enkele glazen graveren. Hier in huis kan ik niet genoeg Glencairns kopen of krijgen, er sneuvelt altijd wel een, maar mijn gegraveerde nooit! Daar ben ik net wat zuiniger mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:34

mace

Sapere Aude

Ik opende gisteren een fles Powers John's Lane 12yo en ik denk dat ik voor het eerst een fles heb die kurk heeft. :( Echt zo'n paddestoelig natte krant aroma. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Bambi105 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 18:49:
[...]

Ik zou je iets dergelijks aanraden: https://www.whiskeyglazenshop.nl/graveren/

Daar kan je een trio aan Glencairn glazen kopen met geinig houten 'plinth' of je laat enkele glazen graveren. Hier in huis kan ik niet genoeg Glencairns kopen of krijgen, er sneuvelt altijd wel een, maar mijn gegraveerde nooit! Daar ben ik net wat zuiniger mee.
Leuk idee! Helaas hebben ze geen gift set/3 glazen op voorraad. Mooie karaf met 2 glazen erbij is misschien ook wel leuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donleone83
LankHoar schreef op zondag 10 september 2023 @ 14:42:
[...]

Leuk idee! Helaas hebben ze geen gift set/3 glazen op voorraad. Mooie karaf met 2 glazen erbij is misschien ook wel leuk.
Ja is ook leuk. Behalve dat de meeste liefhebbers hun whisky niet in een karaf zullen stoppen. Een fles met dop is beter afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wookster
  • Nu online
LankHoar schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:51:

Zoiets is ook een mooi cadeau. Zware kristallen glazen. Heb er ook een aantal vrienden erg blij mee gemaakt. Het klassieke Glencairn glas, maar dan met een twist.

https://www.bol.com/nl/nl...lmfARgjQ7ioEaAiSXEALw_wcB

[ Voor 10% gewijzigd door Wookster op 10-09-2023 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

donleone83 schreef op zondag 10 september 2023 @ 16:11:
[...]

Ja is ook leuk. Behalve dat de meeste liefhebbers hun whisky niet in een karaf zullen stoppen. Een fles met dop is beter afgesloten.
Goed punt. Dan kan ik het beter bij een set glazen houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Wookster schreef op zondag 10 september 2023 @ 16:19:
[...]

Zoiets is ook een mooi cadeau. Zware kristallen glazen. Heb er ook een aantal vrienden erg blij mee gemaakt. Het klassieke Glencairn glas, maar dan met een twist.

https://www.bol.com/nl/nl...lmfARgjQ7ioEaAiSXEALw_wcB
Die loodkristallen glazen van Glencairn zijn inderdaad echt prachtig. Heb er zelf een tumbler van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jthem
Heb ook deze glazen, echt fantastisch cadeau!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Die zijn gaaf hoor. Maar de prijs is wel maf. Ik heb ooit een setje van vier standaard glencairnglazen cadeau gekregen, die prijs was al tamelijk hoog vond ik.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

mace schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 18:58:
Ik opende gisteren een fles Powers John's Lane 12yo en ik denk dat ik voor het eerst een fles heb die kurk heeft. :( Echt zo'n paddestoelig natte krant aroma. :'(
Het smaakt alsof je met je trouwe jachthond door een herfst bos met oeroude eiken-, beuken- en kastanjebomen wandelt na een lange regenbui en de eerste zonnestralen schijnen door de rood en bruin gekleurde bladeren terwijl in de verte een buizerd vliegt en je denkt aan de wildschotel die je vanavond bij een knapperend haardvuur zal verorberen terwijl je "De Parelvissers" van Bizet op je antieke platenspeler draait.

Zoiets? 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wookster
  • Nu online
Dit weekend gehaald voor een erg mooie prijs. Stond voor 169 euro in het schap in Uden. Met een cadeaubon van 50 euro brandend in m'n zak kon ik deze niet laten staan natuurlijk. Nu nog even geduld hebben voordat hij open gaat. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duQe6tO67wtAOluQ3Ych1oYmIZk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hWc8PJEosqLlK0hZ3TumtJSp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-06 21:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpDB2QB_VXl9xfmOpmmukT9R18A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Rmuomz9k8JMZOVKt68SXghS.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn laatste aankoop gekocht voor mijn zoon.

Is gebotteld in 2021 (zijn geboortejaar) als hij 18 is krijgt hij deze cadeau en gaan we samen een glaasje drinken.

Nu nog 16 jaar dicht laten dus 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wookster
  • Nu online
16 hele lange jaren 😉 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
LankHoar schreef op zondag 10 september 2023 @ 14:42:
[...]
Anders een setje Norlan glazen? Ik gebruik nog zelden glencairns, het is copita of Norlan of zo'n bol belachelijk blender's glas. Maar de Norlans zien er verreweg het beste uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

hfos schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:39:
[...]

Anders een setje Norlan glazen? Ik gebruik nog zelden glencairns, het is copita of Norlan of zo'n bol belachelijk blender's glas. Maar de Norlans zien er verreweg het beste uit.
Die zien er geweldig uit! Wel een machtig prijskaartje ook. Graveren lijkt daar geen optie, dus ik wacht even op de terugkoppeling van de Glencairns :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Die had ik even gemist, maar die zijn inderdaad gaaf. Maar ook met een bijbehorend, iets minder gaaf, prijskaartje :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-06 10:44
@Wookster

Lucky you! Ook zonder de cadeaubon was dit een beste prijs, als ik even google ....

Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Zijn er hier nog mensen die zaterdag naar WTF gaan in utrecht? Kom even een drammetje halen ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
LankHoar schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:11:
[...]
Die zien er geweldig uit! Wel een machtig prijskaartje ook. Graveren lijkt daar geen optie, dus ik wacht even op de terugkoppeling van de Glencairns :)
Tja, graveren zou ik zelf ook niet doen met zoiets, is toch een beetje als graffiti op een Lamborghini... ;) Succes ermee iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:00

Honesty

kattenneus!

[...]

Die Norlan zien er mooi uit, zal ze een keer in het echt willen zien maar ga ze denk ik zeker halen als ze net zo mooi zijn als op internet.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acotone777
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:29
Weer 4 flessen Thompson brothers
TB/BSW 6 years old binnengekregen, direct bij de Dornoch distillery besteld

https://www.thompsonbrosd...-6-years-old-70cl-46-abv/

Klaar voor najaar/winter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambi105
acotone777 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:11:
Weer 4 flessen Thompson brothers
TB/BSW 6 years old binnengekregen, direct bij de Dornoch distillery besteld

https://www.thompsonbrosd...-6-years-old-70cl-46-abv/

Klaar voor najaar/winter
Goeie tip! Ik gok dat het daarmee financieel uit kan, of zijn er andere redenen om het direct via Dornoch te kopen? Als ik ff gauw reken kom ik op 45 euro per fles incl verzendkosten maar ex btw. Volgens mij verkopen een hoop zaken ze nog voor 40-50 euro per fles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
[...]

Drinkt dat niet heel vreemd, zo'n dikke rand?
Dubbelwandig lijkt mij verder een beetje jammer. Ik houd ervan om soms de drank met handwarmte iets op te warmen, wat de beleving anders kan maken. Met zo'n thermosglas kan dat niet.
gewoon mijn gedachten en het kan voor iedereen anders liggen natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-06 21:07
Heel zeker maar heb hem wel geproefd al uiteraard voor ik hem kocht gelukkig 😃👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Toff schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 20:35:
[...]

Drinkt dat niet heel vreemd, zo'n dikke rand?
Dubbelwandig lijkt mij verder een beetje jammer. Ik houd ervan om soms de drank met handwarmte iets op te warmen, wat de beleving anders kan maken. Met zo'n thermosglas kan dat niet.
gewoon mijn gedachten en het kan voor iedereeen anders liggen natuurlijk
Dikte van de rand valt in de praktijk wel mee gelukkig (of misschien had ik geluk met mijn batch). En je hebt helemaal gelijk v.w.b. het opwarmen, dat zit er zo niet in. Ik moet ook wel zeggen dat ik geen opwarmer ben, meer een swirler - daar haal ik persoonlijk meer uit. En dan heeft deze weer een vorm die het evaporeren van ethanol zou bevorderen, waardoor de geurbeleving een stuk sympatieker is. Moet wel bekennen dat dit vooral marketingpraat is die ik overneem, maar het verschil is er wel degelijk (zeker bij hogere ABV).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jthem
donleone83 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:48:
Hier ook nog even een update. Iets meer dan twee weken geleden werd ik 40 en heb ik nog twee pareltjes aan mijn collectie toe mogen voegen!

Daarnaast van een zeer dierbare vriendengroep ook nog deze ongelooflijke SV Auchroisk 1996 op sherry gehad, 26 jaar oud. Deze was ik lyrisch over nadat ik hem bij The Malt Vault had geproefd en dat heeft een van die jongens onthouden! Heel vet!

[Afbeelding]

Tasting notes volgen wanneer deze bad boys open gaan!
Toevallig al gedronken van de Auchroisk 26 SV of niet? Kwam hem ook tegen en dacht smaaknotities zien er goed uit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 22:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
hfos schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:22:
[...]

Dikte van de rand valt in de praktijk wel mee gelukkig (of misschien had ik geluk met mijn batch). En je hebt helemaal gelijk v.w.b. het opwarmen, dat zit er zo niet in. Ik moet ook wel zeggen dat ik geen opwarmer ben, meer een swirler - daar haal ik persoonlijk meer uit. En dan heeft deze weer een vorm die het evaporeren van ethanol zou bevorderen, waardoor de geurbeleving een stuk sympatieker is. Moet wel bekennen dat dit vooral marketingpraat is die ik overneem, maar het verschil is er wel degelijk (zeker bij hogere ABV).
Zo te zien gaat het niet om het bevorderen van het verdampen van de alcohol maar de wijze waarop dampen en geuren gevangen worden in het glas. Dat is in feite wat het glencairn glas heeft bedacht, deze glazen zijn daar duidelijk op gebaseerd. Ik zie dan ook alleen een vergelijking met simpele portglazen en tumblers, maar niet met de glencairn.

Als je het verdampen van alcohol an sich wilt bevorderen dan is je whisky gewoon te sterk voor je, daar is een klein beetje water voor uitgevonden. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• donleone83
Jthem schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:30:
[...]

Toevallig al gedronken van de Auchroisk 26 SV of niet? Kwam hem ook tegen en dacht smaaknotities zien er goed uit...
Nee hij is nog dicht! Zal binnenkort eens een glas inschenken. Probeer hem, net als mijn Springbank 21, voor “specialere” gelegenheden te houden.

• Jthem
Dat snap ik indd! Doe je goed ook... Is niet een fles wat je zo op drinkt (wel lekker maar zonde van de kwaliteit als het op kort termijn op is)

• donleone83
Jthem schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:22:
Dat snap ik indd! Doe je goed ook... Is niet een fles wat je zo op drinkt (wel lekker maar zonde van de kwaliteit als het op kort termijn op is)
Ja, een “speciale” gelegenheid kan bij mij ook gewoon zijn dat ik zin heb in een écht goed glas 😂 Dus zal hem binnenkort eens openmaken!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:34

mace

Sapere Aude

Vrijdag schreef op zondag 10 september 2023 @ 22:28:
[...]

Het smaakt alsof je met je trouwe jachthond door een herfst bos met oeroude eiken-, beuken- en kastanjebomen wandelt na een lange regenbui en de eerste zonnestralen schijnen door de rood en bruin gekleurde bladeren terwijl in de verte een buizerd vliegt en je denkt aan de wildschotel die je vanavond bij een knapperend haardvuur zal verorberen terwijl je "De Parelvissers" van Bizet op je antieke platenspeler draait.

Zoiets? 8)
Jij werkt in de marketing? :D

Ik heb de kurk vervangen en de fles wat lucht gegeven, en het is wat minder geworden, maar het is nog steeds aanwezig. Bij een stevige Islay zou het wel in de achtergrond opgaan, maar bij een Ierse whiskey valt het helaas wel redelijk uit de toon. Geen goeie combi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jthem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GRSZEcfD9g2SH8GViBeFZEfA9ws=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v2NtZqFqJta5KPOcyNQPDQa6.jpg?f=fotoalbum_large

Na de glazen vam glencairn op forum dacht ik dat het tijd werd de mooie glencairn glazen uit te halen. Heerlijk hp18 erin!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wookster
  • Nu online
Jthem schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:41:
[Afbeelding]

Na de glazen vam glencairn op forum dacht ik dat het tijd werd de mooie glencairn glazen uit te halen. Heerlijk hp18 erin!
Mooie combinatie, goed plan voor morgenavond 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• terror-oehoe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-06 19:45
Jthem schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:41:
[Afbeelding]

nooit eerder wijn als een chaser gezien :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jthem
Haha das voor de vrouw natuurlijk 🙃

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wookster
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QgyJG9bWTxq7C2BPthhzNpDbGZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BWVPDUJdetvwc67IOeIcY7iJ.jpg?f=fotoalbum_large

Het is toch deze geworden in plaats van de HP18, prima om het weekend mee te beginnen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jthem
KillaZ schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:47:
@Jthem Deze HB? Is wel een oude botteling hoor, bijna 2 jaar oud. Wel een fijne, veel oranje fruit, vanille en lange afdronk. Lekker voor in de zomer straks :)

[Afbeelding]
Heb nu deze(Craigellachie 11 HB) op vakantie net geopend, indd veel oranje fruit maar merk ook een scherpe neus en flinke tinteling op de tong, krachtig heerlijke HB

[ Voor 9% gewijzigd door Jthem op 16-09-2023 09:26 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• donleone83
Oh man jongens, ik heb vanavond onderstaande fles geopend. Wát een onwijs lekkere whisky zeg. Vol sherry (uiteraard) maar zo ontzettend goed in balans. Ik ga er geen hele smaaknotities over pennen, daar ben ik niet zo goed in. Op de neus veel sherry en wat vanille, plus wat zoet fruitigs. Qua smaak, ik denk mede door de leeftijd, ondertonen van caramel, chocola en iets zoetigs hout om het te compenseren. Geniale fles. Mag ook wel in die prijscategorie, maar ik ben onwijs onder de indruk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zmg0y1n6aM5jtGv1IbNAi8rMfj4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VkwzZ5oXXAUC7XPLXorQpPf3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/poP_3qVcfhLsPzD5N56fJDs7scQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jc1Zi0V1NHubiWxOVsB0c6d3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
donleone83 schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:26:
Oh man jongens, ik heb vanavond onderstaande fles geopend. Wát een onwijs lekkere whisky zeg. Vol sherry (uiteraard) maar zo ontzettend goed in balans. Ik ga er geen hele smaaknotities over pennen, daar ben ik niet zo goed in. Op de neus veel sherry en wat vanille, plus wat zoet fruitigs. Qua smaak, ik denk mede door de leeftijd, ondertonen van caramel, chocola en iets zoetigs hout om het te compenseren. Geniale fles. Mag ook wel in die prijscategorie, maar ik ben onwijs onder de indruk.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mocht je ze nog vinden: James Eadie heeft een aantal Auchroisk flessen van de 12 jaar en 14 jaar vol op de oloroso of PX die hier perfect in passen qua smaak.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jthem
@donleone83 thnx voor de mooie review. Het maakt me door dit nog meer aan twijfelen. Komende maand staat op planning voor een leuke fles in te slaan maar deze of de Glen Moray Claxton's die werd aangeraden zijn de 2 kanshebbers...
Maakt beiden lastig voor paar tientjes verschil...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Jthem schreef op zondag 17 september 2023 @ 21:49:
@donleone83 thnx voor de mooie review. Het maakt me door dit nog meer aan twijfelen. Komende maand staat op planning voor een leuke fles in te slaan maar deze of de Glen Moray Claxton's die werd aangeraden zijn de 2 kanshebbers...
Maakt beiden lastig voor paar tientjes verschil...
Koop ze nou maar allebei... Ken ik jou beter dan jij jezelf? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Haha nee nee.. niet in 1 maand whaha. Stichting centen tekort dan ervoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Koop je nu de ene en over twee weken de andere. Probleem opgelost 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Jthem schreef op zondag 17 september 2023 @ 23:34:
Haha nee nee.. niet in 1 maand whaha. Stichting centen tekort dan ervoor.
Had je maar niet moeten ^) ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• donleone83
@Jthem ik weet niet in welke regio je woont, maar we kunnen natuurlijk altijd een sample uitwisselen tegen iets anders moois! Ik woon in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Toff schreef op maandag 18 september 2023 @ 00:37:
[...]

Had je maar niet moeten ^) ...
7(8)7 inderdaad. Daar gaat alles fout

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jthem
donleone83 schreef op maandag 18 september 2023 @ 07:27:
@Jthem ik weet niet in welke regio je woont, maar we kunnen natuurlijk altijd een sample uitwisselen tegen iets anders moois! Ik woon in Utrecht.
Goed idee, alleen voor mij erg ver vanuit zuiden des lands.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bambi105
Doet hier nog iemand anders mee met de Best of Wines Blind Tasting 2023? Ik heb net mijn set besteld. De vorige jaren zaten er stuk voor stuk interessante whiskies tussen en enorme klappers, als ik whiskynotes.be zo afstruin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Kijk uit waar je je dure whisky koopt: https://www.ad.nl/binnenl...aar-dure-merken~a7af9585/
Hier ga je als slijter echt aan kapot. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Nu online
Toff schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:31:
Kijk uit waar je je dure whisky koopt: https://www.ad.nl/binnenl...aar-dure-merken~a7af9585/
Hier ga je als slijter echt aan kapot. :(
Paywall. Maar hoezo gaat dit over mij als consument en waar ik wel of niet whisky koop?

[ Voor 4% gewijzigd door olafmol op 19-09-2023 18:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
olafmol schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:32:
[...]
Paywall. Maar hoezo gaat dit over mij als consument en waar ik wel of niet whisky koop?
Je kunt genoeg lezen om te weten te komen dat een paar vrouwen stelselmatig dure flessen whisky (en champagne) steelt bij slijters. Die flessen vinden hun weg mogelijk via de tweedehands markt online.
Mijn tip is dus: Brand je vingers niet aan (te?) goedkope particuliere aanbiedingen online van onbekenden.

Daarnaast gaf ik blijk van sympathie met de onfortuinlijke slijters die beroofd worden. Zonder deze mensen zouden we een heleboel mooie flessen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Nee en tip van flip, iets wat goedkoper is dan je werkelijk zou geloven doe het niet. Heb je toevallig dan zelf zo een fles in handen dan ben je ook verdachte van heling.

Meestal verdwijnen de flessen ook niet bij 1 van de reguliere particulieren maar in het andere circuit. Dus geen zorgen hierom.

Maar het blijft zuur voor de slijterijen maar het geldt voor zoveel detailhandel als je ziet hoeveel er gestolen wordt een in omdat. Zie er denk ik maar een klein deel van voorbij komen...

[ Voor 39% gewijzigd door Jthem op 19-09-2023 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
De flessen op de Claxton's site die daar in augustus uitkomen wanneer zouden deze in de shop te "vinden" zijn? Zie paar op leuke vaten...

[ Voor 15% gewijzigd door Jthem op 20-09-2023 00:00 ]

• KillaZ
  • Nu online
Jthem schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:59:
De flessen op de Claxton's site die daar in augustus uitkomen wanneer zouden deze in de shop te "vinden" zijn? Zie paar op leuke vaten...
Welke bedoel je en wat is je vaste slijter? Mag ook per DM als het het topic vervuilt :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bambi105
Voor iedereen die wil lachen, de nieuwe Diageo Special Release fact sheet: https://drive.google.com/...MU5VYJw8uVfjUs/view?pli=1

Paar pareltjes: een 120 pond NAS Talisker op port vaten (geen slecht idee voor max 60 eu) en een NAS Mortlach met een 'stoere samurai op de voorkant wow' voor 250 pond.

De ideeën achter alle flessen zijn echt prima. Ex tequila vat Lagavulin is top! Een volledige ex bourbon cask strength Clynelish, heel mooi! Maar het is echt voor een ander segment kopers dan waar ik me in bevind. Net als die van vorig jaar zullen talloze flessen onaangeraakt ergens bovenaan een slijterijkast gaan staan voor jaren, tot er eens 25% korting op gegeven wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wookster
  • Nu online
Bambi105 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:34:
Voor iedereen die wil lachen, de nieuwe Diageo Special Release fact sheet: https://drive.google.com/...MU5VYJw8uVfjUs/view?pli=1

Paar pareltjes: een 120 pond NAS Talisker op port vaten (geen slecht idee voor max 60 eu) en een NAS Mortlach met een 'stoere samurai op de voorkant wow' voor 250 pond.

De ideeën achter alle flessen zijn echt prima. Ex tequila vat Lagavulin is top! Een volledige ex bourbon cask strength Clynelish, heel mooi! Maar het is echt voor een ander segment kopers dan waar ik me in bevind. Net als die van vorig jaar zullen talloze flessen onaangeraakt ergens bovenaan een slijterijkast gaan staan voor jaren, tot er eens 25% korting op gegeven wordt.
Hele goede marketing natuurlijk. Maar je betaald teveel voor de flessen. Leuk om cadeau te krijgen, zonde om te kopen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frank..

Nou je hebt me zeker aan het lachen gekregen zeg ;)
Elk jaar worden de prijzen van deze special releases idioter. 140 pond voor een 11 jarige Oban met een fancy finish...alsjeblieft zeg...serieus??
En wat betreft die Talisker, koop gewoon de Port Ruighe als je een port finish wilt. Die heb je voor een kwart van de prijs en zal ongetwijfeld heel dicht in de buurt van deze komen. Heb hem zelf nog op de plank staan :P
Van de afgelopen 2 jaar heb ik samples gehad van de Talisker en Lagavulin. Stuk voor stuk de prijs in de verste verte niet waard. Begrijp me niet verkeerd want het waren op zich geen slechte whisky maar ze hadden op de markt gebracht moeten worden als instappers. Zoals bijvoorbeeld de Wee Beastie van Ardbeg of de Select van Laphroaig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frank..
Vorig weekend weer een flesje van Nederlandse bodem binnen gekregen.
Bus Whisky batch 24, single malt, single cask en single estate. 55% en first fill bourbon.
Net geen 4 jaar oud. Dit merk stond al een tijdje op mijn radar maar de stevige prijs voor een 50cl (65 euro) weerhield me er eerst een beetje van. Maar nu ik hem geproeft heb zeker geen spijt.
Zonder water een sterke kruidige en graanachtige neus, dit komt ook in de smaak goed naar voren samen met eiken en zoetigheid als caramel en vanille.
Met water neemt het sterke kruidige iets af en komen de zoete en wat meer fruitige tonen en eiken meer naar voren. De afdronk is ook best lang voor zo`n jonge whisky.
Al met al een leuke fles en de prijs... ach...een beetje sponsoring van een mooi nederlands product kan ook geen kwaad op zn tijd ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xnd3TgxOXSsDeo6LAXprV1vd21E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DLddWVXCwg9wTrJfwO75rE9V.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• olafmol
  • Nu online
Port Ruighe is idd een van mijn standaard op voorraad flessen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wookster
  • Nu online
frank.. schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:40:
Vorig weekend weer een flesje van Nederlandse bodem binnen gekregen.
Bus Whisky batch 24, single malt, single cask en single estate. 55% en first fill bourbon.
Net geen 4 jaar oud. Dit merk stond al een tijdje op mijn radar maar de stevige prijs voor een 50cl (65 euro) weerhield me er eerst een beetje van. Maar nu ik hem geproeft heb zeker geen spijt.
Zonder water een sterke kruidige en graanachtige neus, dit komt ook in de smaak goed naar voren samen met eiken en zoetigheid als caramel en vanille.
Met water neemt het sterke kruidige iets af en komen de zoete en wat meer fruitige tonen en eiken meer naar voren. De afdronk is ook best lang voor zo`n jonge whisky.
Al met al een leuke fles en de prijs... ach...een beetje sponsoring van een mooi nederlands product kan ook geen kwaad op zn tijd ;-)

[Afbeelding]
Ben ook wel benieuwd naar deze whisky, de distilleerderij is zo'n 10 minuten rijden van mij vandaan. Ze hebben ook leuke workshops en rondleidingen. Misschien toch eens een keer op bezoek gaan dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frank..
Als het zo dichtbij is dan zou ik het zeker een keertje doen, ongetwijfeld dat je dan ook even lekker kan proeven!
Voor mij is het een dik uur karren... maar als ik eens in de buurt ben pak ik hem ook wel even mee. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:11
Wookster schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:48:
[...]

Ben ook wel benieuwd naar deze whisky, de distilleerderij is zo'n 10 minuten rijden van mij vandaan. Ze hebben ook leuke workshops en rondleidingen. Misschien toch eens een keer op bezoek gaan dan :)
Mijn tip: kijk of je een rondleiding kan meepakken en eet in het restaurant daar (ik had de aanbieding met overnachting, rondleiding en 3 gangen diner in de covid periode). Kun je gelijk ook de specials van ze meepakken tijdens het eten :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• donleone83

Man man man. Die Mortlach op ex-Kanosuke vaten is natuurlijk wel speciaal omdat Kanosuke niet zo veel produceert, maar die prijs…

Ik ben dan blij met mijn slijter, waar ik deze week gewoon weer een Springbank 10 en een 15 kan ophalen voor enigszins normale prijzen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• terror-oehoe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-06 19:45
Die Roseisle is toch ook wel speciaal?
Pagina: 1 ... 56 ... 77 Laatste