@Jthem Wat een absurde prijs op D12 zeg.. 95 eu is ook al ruim, maar het is een erg lekkere fles dus ik begrijp je aanschaf. Rond de zomer dit jaar vond ik nog een nieuwe Arran 18 voor 72 euro, dus die kon ik zeker niet laten staan. Nu drinkt die veel te lekker weg en moet ik 'm voor mezelf verbergen, maar was het ook niet lastig hem open te maken voor dat geld.
Ja precies...
D12 soms alleen tijdens aanbiedingen maar ik bestel er amper nog op...
Toevallig was die(Arran 18) deze week daar nog 139.95 en net zag ik het absurde bedrag voorbij komen..
Had de Arran 18 nog niet gehad dus wilde hem toch keer inslaan!
D12 soms alleen tijdens aanbiedingen maar ik bestel er amper nog op...
Toevallig was die(Arran 18) deze week daar nog 139.95 en net zag ik het absurde bedrag voorbij komen..
Had de Arran 18 nog niet gehad dus wilde hem toch keer inslaan!
Vroeger mijn favoriete doordeweekse whisky
You don't need eyes to see, you need vision
Dat mag je wel zeggen ja... proberen ook een beetje te profiteren van de "gekte"KillaZ schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 20:51:
D12 is sowieso wel gek bezig de laatste tijd, kijk bijvoorbeeld naar die Aera......![]()
Octomore 13.2 voor 239,95. Dezelfde bestel ik in Duitsland voor 157euro.

Ok de verzendkosten zijn dan 15 euro ipv 6.95.
Ik bestel er alleen nog als ik een cadeaubon ofzo krijg of er een schandalig goeie aanbieding is. Vaak betaal ik nog liever iets meer bij mn lokale slijter als bij d12.
Ik bestel geregeld van die 6cl samples. Welke me wel wat lijken zoek ik even op in bv whiskybase voor de reviews. Leuke manier om een beetje wegwijs te worden van wat je nou wel en niet lekker vind.Ronwiel schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:04:
Wat is jullie manier van lessen kopen? Ik start altijd bij de bekende handelaren in Nederland (online) en ga dan reviews lezen. Soms eindig ik op whiskey community sites. Maar al met al blijf ik het lastig vinden waar je dan voor moet gaan. Met bier gaat dat makkelijk, je koopt een flesje proeft en gaat door.
Hoe pakken jullie dit doorgaans aan?
Weet niet of ik hier sites mag vermelden maar zelf bestel vaak via whiskysite. Goeie ervaringen mee en ze hebben aardig wat.
Ik probeer ook altijd eerst ergens een sample te scoren van een dure fles voordat ik hem koop.
Ben ooit in IJsland op pad geweest en had deze als weapon of choice meegenomen.
Niet alleen lekker, maar ook fotogeniek
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5mB8xqvXH4uVK16x8M0Mpiai.jpg?f=user_large)
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Ik heb wel eens gekeken naar Duitse sites, maar die bezorgden allemaal niet in Nederland. Maar het kan dus wel.frank.. schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:55:
[...]
Octomore 13.2 voor 239,95. Dezelfde bestel ik in Duitsland voor 157euro.![]()
Ok de verzendkosten zijn dan 15 euro ipv 6.95.
De aanbieding van vandaag op D12 is volgens mij nog niet zo slecht...
40 euro is nog prima te betalen voor een "gewone" whiskey om zo te schenken. Denk dat ik toch 1 of 2 flesjes zo nog ga bestellen..
Twijfel of ik ook een Genesis Harvest Stage 1 er bij doe. Op whiskeybase scoort ie een 85.97 dus dat is wel het proberen waard. Maargoed, dan moet ik misschien ook de stage 2 er bij stoppen, zodat de "set" compleet is...
Iemand toevallig ervaring met de stage 1 of 2
40 euro is nog prima te betalen voor een "gewone" whiskey om zo te schenken. Denk dat ik toch 1 of 2 flesjes zo nog ga bestellen..
Twijfel of ik ook een Genesis Harvest Stage 1 er bij doe. Op whiskeybase scoort ie een 85.97 dus dat is wel het proberen waard. Maargoed, dan moet ik misschien ook de stage 2 er bij stoppen, zodat de "set" compleet is...
Laatst een Kilchoman Machir Bay open gemaakt tijdens een zeilweekendje. Was niet gelijk onder de indruk, beetje "vlak" en jong.... kwam misschien ook omdat er bv een Glen Scotia Victoriana Cask Strength open was, ahum....BastaRhymez schreef op donderdag 22 december 2022 @ 20:23:
Anyway, later thuis begon ik de Kilchoman toch meer te waarderen. Sipte lekker weg, niks geks maar helemaal niet zo beroerd eigenlijk...
Welke site in DE is dat ? Probeer dat ook weleens maar nog geen enkele gevonden die naar NL verstuurd.frank.. schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:55:
[...]
Dat mag je wel zeggen ja... proberen ook een beetje te profiteren van de "gekte"
Octomore 13.2 voor 239,95. Dezelfde bestel ik in Duitsland voor 157euro.![]()
Ok de verzendkosten zijn dan 15 euro ipv 6.95.![]()
Ik bestel er alleen nog als ik een cadeaubon ofzo krijg of er een schandalig goeie aanbieding is. Vaak betaal ik nog liever iets meer bij mn lokale slijter als bij d12.
deliawhisky.de had ik gevonden die naar NL verzend.Len020 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 21:43:
[...]
Welke site in DE is dat ? Probeer dat ook weleens maar nog geen enkele gevonden die naar NL verstuurd.
Ik heb de Sanaig opgepikt bij D12 gisteren. Heb die afgelopen zomer bij mijn bezoek aan Kilchoman daar geproefd en vond hem zeer geslaagd. Zat er al een tijdje op te azen maar vond hem eigenlijk iets te duur, gisteren was hij dus 40 euro, en bovendien kreeg ik gisteren vanwege mijn verjaardag een 10 euro kortingsbon van D12 die tot mijn aangename verrassing al vanaf 25 euro besteding geldig was. Op die manier werd de Sanaig wel lekker betaalbaar, al ging de 10 euro bon natuurlijk wel grotendeels op aan de verzendkosten. Maar al met al is netto 36 euro voor een Sanaig een goede prijs denk ik.BastaRhymez schreef op donderdag 22 december 2022 @ 20:23:
De Genesis Malting stage 2 heb ik eerder al gekocht bij D12, was toen een betere aanbieding dan nu. Vind hem erg geslaagd, maar is hij de 70 euro waard? Mwah. Voor dat geld heb je ook twee Machir Bay's, die in mijn "smaakherinnering" -zeer subjectief dus- wel in hetzelfde straatje vallen (ondanks dat er wel degelijk verschillen zijn in de productie), ik zou ze eens direct naast elkaar kunnen zetten want heb nog een mini-flesje Machir Bay staan. De Genesis is wel mooi verpakt overigens.
Catch a smile out there!
De Sanaig was gisteren inderdaad prima geprijsd en heb dus ook maar 2 flessen besteldGlenfiddich schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:41:
[...]
Ik heb de Sanaig opgepikt bij D12 gisteren. Heb die afgelopen zomer bij mijn bezoek aan Kilchoman daar geproefd en vond hem zeer geslaagd. Zat er al een tijdje op te azen maar vond hem eigenlijk iets te duur, gisteren was hij dus 40 euro, en bovendien kreeg ik gisteren vanwege mijn verjaardag een 10 euro kortingsbon van D12 die tot mijn aangename verrassing al vanaf 25 euro besteding geldig was. Op die manier werd de Sanaig wel lekker betaalbaar, al ging de 10 euro bon natuurlijk wel grotendeels op aan de verzendkosten. Maar al met al is netto 36 euro voor een Sanaig een goede prijs denk ik.
De Genesis Malting stage 2 heb ik eerder al gekocht bij D12, was toen een betere aanbieding dan nu. Vind hem erg geslaagd, maar is hij de 70 euro waard? Mwah. Voor dat geld heb je ook twee Machir Bay's, die in mijn "smaakherinnering" -zeer subjectief dus- wel in hetzelfde straatje vallen (ondanks dat er wel degelijk verschillen zijn in de productie), ik zou ze eens direct naast elkaar kunnen zetten want heb nog een mini-flesje Machir Bay staan. De Genesis is wel mooi verpakt overigens.
De Genesis malting is allen de stage 1 geworden, de stage 2 heb ik toch achterwege gelaten... Wellicht dat die de volgende keer wel mee gaat.
Onlangs op m'n werk gingen we van kantoren/kamers verhuizen en ik zag al zolang ik daar werk een Bowmore Surf staan naast wat andere wijn flessen. Bij de verhuizing konden ieder een fles meenemen en ik hield me natuurlijk meteen aabevolen voor die Bowmore.
Nu blijkt het een 2004 versie te zijn die dik euro 300 (en erover) oplevert als ik de whiskybase mag geloven.
Tja opdrinken met kerst met m'n pa (ook whisky liefhebber) met een goed gerookte zalm of verkopen?
Heb weleens Bowmore gehad en was een prima whisky, kent iemand deze?
:strip_exif()/f/image/yyMRIj4H3uokvko5Khn1BLVD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pNqvW5J2PeYkmhhL0Bjw56ey.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu blijkt het een 2004 versie te zijn die dik euro 300 (en erover) oplevert als ik de whiskybase mag geloven.
Tja opdrinken met kerst met m'n pa (ook whisky liefhebber) met een goed gerookte zalm of verkopen?
:strip_exif()/f/image/yyMRIj4H3uokvko5Khn1BLVD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pNqvW5J2PeYkmhhL0Bjw56ey.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dUn6RAWKjDP3PEvB5htYQLtL.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is toch een buitenkansje om zoiets kunnen drinken met je vader! Geen normaal mens geeft €300 uit voor een fles whisky. Maar als je zoiets wilt proeven ben je wel zoveel geld kwijt. Dus als je een Bowmore liefhebber bent zou ik zeggen: trek deze open en geniet ervan.
...
Lol, dus iemand die >300euro uitgeeft aan een goede fles, is geen normaal mens meer... ben benieuwd wat ik dan ben volgens jou...inhico schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:10:
Dit is toch een buitenkansje om zoiets kunnen drinken met je vader! Geen normaal mens geeft €300 uit voor een fles whisky. Maar als je zoiets wilt proeven ben je wel zoveel geld kwijt. Dus als je een Bowmore liefhebber bent zou ik zeggen: trek deze open en geniet ervan.
Had het inderdaad subtieler/anders kunnen verwoorden, mijn excuses.BastaRhymez schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:48:
[...]
Lol, dus iemand die >300euro uitgeeft aan een goede fles, is geen normaal mens meer... ben benieuwd wat ik dan ben volgens jou...
Was niet mijn bedoeling iemand te veroordelen.
Jij bent iemand die bovengemiddeld veel liefhebberij heeft in whisky en daar wat voor over heeft.
Niks mis mee.
...
Samen met je pa drinken natuurlijk!!Tadream schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:54:
Ja lijkt me ook het beste, ben eigenlijk best benieuwd hoe die is.terror-oehoe schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 21:40:
[...]
Samen met je pa drinken natuurlijk!!
Gaan we ff lekker voor zitten.
Ben wel benieuwd of mensen vandaag of morgen een speciaal flesje openmaken?
Heb zelf vanmiddag een Port Charlotte 10 heavily peated opengetrokken, omdat ik verwacht dat Ralfy die (vanavond?) als whisky of the year gaat aankondigen.
Voor morgen staat de Bunnahabhain 12 cask strength 2022 op de planning. Ben toch gezwicht @Herzeleid @Bean77
Heb zelf vanmiddag een Port Charlotte 10 heavily peated opengetrokken, omdat ik verwacht dat Ralfy die (vanavond?) als whisky of the year gaat aankondigen.
Voor morgen staat de Bunnahabhain 12 cask strength 2022 op de planning. Ben toch gezwicht @Herzeleid @Bean77
Wat zijn de ervaringen met de alternatieve lijnen die Highland Park tegenwoordig heeft?
Vind Highland Park 12yo erg lekker, maar weet uit ervaring dat een andere whisky van hetzelfde merk vies tegen kan vallen.
Had gehoopt op een mini-proeverij verpakking maar kon het zo snel niet vinden, bestaat zoiets?
Vind Highland Park 12yo erg lekker, maar weet uit ervaring dat een andere whisky van hetzelfde merk vies tegen kan vallen.
Had gehoopt op een mini-proeverij verpakking maar kon het zo snel niet vinden, bestaat zoiets?
Geniet er van!schraal schreef op zondag 25 december 2022 @ 17:00:
Zelf open ik in principe geen flessen bij bepaalde de gelegenheden. Ik heb doorgaans een fles of 6 tegelijk open, en het leeg zijn van één van de open flessen is de gelegenheid om een nieuwe te openen
Soms staan flessen waar ik me erg op verheug langdurig te wachten tot er eindelijk weer een fles leeg is.
Catch a smile out there!
Ik zou dan sneller een HP van een onafhankelijke bottelaar zoeken. Daar vind je veel meer variatie met de spirit dan de debiele speciale edities die ze maken die echt niet zo bijzonder zijn.CyBeRSPiN schreef op zondag 25 december 2022 @ 17:12:
Wat zijn de ervaringen met de alternatieve lijnen die Highland Park tegenwoordig heeft?
@Tadream met je pa drinken, 100%. Deze kwaliteit vind je nergens meer
K to the KillaZ
En waar vind ik die? Is het uitgangspunt dan dezelfde smaak als de “originele” HP?KillaZ schreef op zondag 25 december 2022 @ 18:30:
[...]
Ik zou dan sneller een HP van een onafhankelijke bottelaar zoeken. Daar vind je veel meer variatie met de spirit dan de debiele speciale edities die ze maken die echt niet zo bijzonder zijn.
Vaak zie je ze voorbij komen als "distilled at Orkney" of iets dergelijks. Pak een Gordon mcphail, een ultimate of welke botteling je voorbij ziet komen en je zult zoveel meer smaken voorbij zien komen.CyBeRSPiN schreef op zondag 25 december 2022 @ 18:42:
[...]
En waar vind ik die? Is het uitgangspunt dan dezelfde smaak als de “originele” HP?
De spirit blijft HP, dus het ziltige zal altijd wel terug komen
K to the KillaZ
@CyBeRSPiN deze kan je blind kopen https://www.dramtime.nl/T...le-Malt-11-years-old-2011 omdat het een Thompson Bros is.CyBeRSPiN schreef op zondag 25 december 2022 @ 18:42:
[...]
En waar vind ik die? Is het uitgangspunt dan dezelfde smaak als de “originele” HP?
En deze is jong (Whitlaw is de andere schuilnaam van HP), maar zelfs dan specialer dan de standaard 12yo van HP: https://www.dramtime.nl/T...4-426?filter_name=whitlaw
@schraal ik heb niet iets bijzonders voor de eerste keer geopend, maar een paar bijzondere flessen worden wel weer even geproefd. Vanavond twee armagnacs, waarvan 1 een blend is van 25 tot 45 jaar oude Bas-armagnac van 1 huis dat helaas inmiddels niks meer maakt.schraal schreef op zondag 25 december 2022 @ 17:00:
Morgen gaan 2 verschillende Ardnamurchans mee naar de familie, waaronder de Cask Strength.
Proost allemaal en fijne Kerst!
Toevallig krijg ik morgen van mijn vrouw wel een balvenie 14 rum cask, zelf gekocht we tijd gelegen en laat ik dan inpakken door haar voor de verassing. Normaal wel een duurdere Maar kwam zo uit.schraal schreef op zondag 25 december 2022 @ 17:00:
Ik ben zelf wel voorstander van het openmaken van whiskeyflessen op speciale dagen omdat je dan iedere keer terug denkt aan die dag.
Helaas of gelukkig ook een keer een fles scapa gekocht omdat we naar een concert gingen en dat was ook de laatste keer op bezoek bij mijn moeder. Dus die whisky is nu de whisky voor moeder.
Festina lente
Zonder twijfel drinken met je vader. Koester het moment, maak er wat supermoois van en je hebt een mooie herinnering voor als hij er niet meer is. Geen seconde over twijfelen maar gewoon doen. DOEN!Tadream schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:54:
Voor het feestgedruis losbarst even relaxen met een Glen Scotia Double Cask. Hier kan ik intens van genieten, hoewel hij bijna te simpel lijkt (20 eu per fles voor betaald, meteen 4 flessen gehaald!)
Heerlijk fruitig met lichte bessen, maar ook een sterke honing en malt toon. Glen Scotia doet het toch o zo goed!
:strip_exif()/f/image/lqWgdEoZGM4ZeNARcrd8UHln.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat was een goeie deal want voor minder dan 35 euries gaan ze niet meer.Bambi105 schreef op maandag 26 december 2022 @ 15:04:
Voor het feestgedruis losbarst even relaxen met een Glen Scotia Double Cask. Hier kan ik intens van genieten, hoewel hij bijna te simpel lijkt (20 eu per fles voor betaald, meteen 4 flessen gehaald!)[Afbeelding] Heerlijk fruitig met lichte bessen, maar ook een sterke honing en malt toon. Glen Scotia doet het toch o zo goed!
Dit jaar geen speciale fles geopend, ook met kerst maar 2x glaasje gehad. Verder aan de wijn en speciaal bier gezeten.
24e bij ons thuis gehouden met ouders/schoonouders en toen mezelf wel getrakteerd en afgesloten met een sample van Glengoyne 25 die ik nog had staan.
Zag ook Highland park voorbij komen, ben denk ik wel van mening dat HP zo verhaal is" je houdt ervan of je vind het echt niks" ik heb wel vrij veel van HP maar ook enorm veel onafhankelijke bottelingen.
24e bij ons thuis gehouden met ouders/schoonouders en toen mezelf wel getrakteerd en afgesloten met een sample van Glengoyne 25 die ik nog had staan.
Zag ook Highland park voorbij komen, ben denk ik wel van mening dat HP zo verhaal is" je houdt ervan of je vind het echt niks" ik heb wel vrij veel van HP maar ook enorm veel onafhankelijke bottelingen.
@Bambi105 bekend glaasje
K to the KillaZ
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xX58GvK13ySlzwZGIpkJ60hc.jpg?f=user_large)
Wij hadden voor dit jaar dit flesje. En geen spijt van! We vonden hem echt lekker. Vrij zoet, zacht en qua turf ook niet heftig. Prima flesje om ook zonder kerst te drinken
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Absoluut geen spijt van gehad. Wat een lekker dik spulschraal schreef op zondag 25 december 2022 @ 17:00:
Afgelopen feestdagen geen speciale flessen geopend maar zeker geen tegenvallers
Arran Sherry Cask (The Bodega)
Ledaig Sinclair Series (Rioja)
Port Charlotte 10 - literfles nr2 dit jaar
Glenfarclas 2010 Christmas Edition
[ Voor 7% gewijzigd door Herzeleid op 27-12-2022 22:40 ]
Toch jammer, dat iemand een blend maakt van allerlei stevige Islay whisky's en het zelfs 'Big Peat' noemt, en dat het dan qua turf niet heftig is. Volgende keer toch maar Laphroig?Hupske schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:37:
[Afbeelding]
Wij hadden voor dit jaar dit flesje. En geen spijt van! We vonden hem echt lekker. Vrij zoet, zacht en qua turf ook niet heftig. Prima flesje om ook zonder kerst te drinken
Punctuality is the politeness of kings
Ghehe nouja hij is in ieder geval goed gelukt! Qua peated is die als niet peated drinker wel zwaar maar goed te doen. Zit mooi tussen een Kilchoman en een Laphroaig in. Laphroaig is wel mijn definitie van stevig. Een Caol Ila 12 of de Lagavulin’s zijn ook ook wel stukje lichter dan een Laphroaig.dreamscape schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 22:50:
[...]
Toch jammer, dat iemand een blend maakt van allerlei stevige Islay whisky's en het zelfs 'Big Peat' noemt, en dat het dan qua turf niet heftig is. Volgende keer toch maar Laphroig?
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Mijn ontdekking van het jaar. Bedenk me ook net dat ik nodig weer even een nieuwe fles moet halen
Mijn favorieten van dit jaar zijn:
Glen Scotia Victoriana
Port Charlotte 10
Speyburn 15
en buiten core range
Hart Brothers Speyburn 10 (Portpipe)
Bunnahabhain 12 Cask Strenght
Ben benieuwd naar jullie bevindingen, welke whisky mag niet ontbreken?
Glen Scotia Victoriana
Port Charlotte 10
Speyburn 15
en buiten core range
Hb port pipe inderdaad ontdekking geweest...Herzeleid schreef op donderdag 29 december 2022 @ 17:38:
Mijn favorieten van dit jaar zijn:
Glen Scotia Victoriana
Port Charlotte 10
Speyburn 15
en buiten core range
Verder verrast door div onafhankelijke bottelingen van heb wat ik echt mega vind/ vond.
Voor mij dit jaar (ook) de Glen scotia Victoriana CS. En daarnaast de Compass Box Orchard House.
[ Voor 4% gewijzigd door olafmol op 29-12-2022 20:50 ]
Ik heb dit jaar weinig nieuws geproefd, alleen de Glenmorangie Quinta Ruban 14 vond ik een uitschieter (fles is inmiddels al op) die ik in het nieuwe jaar weer opnieuw ga kopen, juist omdat ik de 12 nectar helemaal niks vond.
Mortlach 12 ook afgelopen jaar gekocht maar vond ik rauw en niets aan.
Voor de rest veel aangevuld maar weinig nieuwe flessen, enerzijds veel goede flessen kunnen inslaan bij de makro omdat ze uit het assortiment gingen(50% korting op al een korting prijs) waardoor de kast nu overvol staat.
Ik was laatst bij de Makro en dat schap is gewoon bijna leeg nu, daar staan alleen nog blends en de glens, dus vanaf komend jaar denk ik dat als de kast leeg is het gewoon d12 wordt waar ik alles haal.
Mortlach 12 ook afgelopen jaar gekocht maar vond ik rauw en niets aan.
Voor de rest veel aangevuld maar weinig nieuwe flessen, enerzijds veel goede flessen kunnen inslaan bij de makro omdat ze uit het assortiment gingen(50% korting op al een korting prijs) waardoor de kast nu overvol staat.
Ik was laatst bij de Makro en dat schap is gewoon bijna leeg nu, daar staan alleen nog blends en de glens, dus vanaf komend jaar denk ik dat als de kast leeg is het gewoon d12 wordt waar ik alles haal.
Festina lente
@Herzeleid Dit jaar was Benromach voor mij favoriet. Vooral de Cask Strength 10yo was overweldigend goed.
Daarnaast heb ik erg genoten van de nieuwe Van Wees Aultmore 12 en de eerste Ardnamurchan Cask Strength.
Daarnaast heb ik erg genoten van de nieuwe Van Wees Aultmore 12 en de eerste Ardnamurchan Cask Strength.
Vandaag ga ik de glenfarclass 15 eens proberen.
@Bambi105 Benromach 15 werd me door VanZuylen paar maanden geleden aangeraden dus heb de 15 jaar ook in de kast staan en erg benieuwd naar...
@Bambi105 Benromach 15 werd me door VanZuylen paar maanden geleden aangeraden dus heb de 15 jaar ook in de kast staan en erg benieuwd naar...
Kan ik me voorstellen! Ondanks de 43% is het heel bijzondere whisky. Gordon & McPhail weten gelukkig wat ze doen. Ben benieuwd waar ze mee komen zodra hun 'The Cairn' distilleerderij een 3+ jaar oude whisky op de markt brengt.Jthem schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:12:
Vandaag ga ik de glenfarclass 15 eens proberen.
De Cask Strenght ga ik zeker een keer aanschaffen. De 15 was goed maar nog beter geweest met een hoger percentage.Bambi105 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 02:23:
@Herzeleid Dit jaar was Benromach voor mij favoriet. Vooral de Cask Strength 10yo was overweldigend goed.
Orchard Houseolafmol schreef op donderdag 29 december 2022 @ 20:49:
Voor mij dit jaar (ook) de Glen scotia Victoriana CS. En daarnaast de Compass Box Orchard House.
Deze zomer goed doorgekomen
Glenfarclas 15 is wel een prima whisky, net 1e glaasje gedronken ervan, was steeds voor mij qua aankoop net niet verhaal maar toch wel prima sherry neusje en sherry smaakje. Verder niks schokkends maar ook niets slechts over te zeggen.
@Jthem men noemt het (Glenfarclas) ook wel een beetje een 'dirty' malt, zoals Clynelish, Springbank, Ardnamurchan, Edradour en Mortlach dat zijn. Herken je dat? Een bittertje, een rauw randje, farmy tonen of grond/aarde of zelfs mest tonen?
[ Voor 0% gewijzigd door Bambi105 op 31-12-2022 22:00 . Reden: typo ]
Ik blijf dat vreemd vinden, dat rauwe randje in Springbank, Edradour en Glenfarclas vind ik heerlijk. Mortlach daarentegen... Ik kan er niet aan wennen.
To dare is to do
Edradour 12 sherry cask 1 van de lekkerste die er is 😀
@Bambi105 ik proef wel iets "aparts" buiten de zoete sherry om, beetje kaneelachtig maar mij verbaasde het hoe zoet sherryachtig hij ruikt.
Prijs kwaliteit prima in orde
Beste wensen allemaal!
@Bambi105 ik proef wel iets "aparts" buiten de zoete sherry om, beetje kaneelachtig maar mij verbaasde het hoe zoet sherryachtig hij ruikt.
Prijs kwaliteit prima in orde
Beste wensen allemaal!
[ Voor 5% gewijzigd door Jthem op 01-01-2023 00:51 ]
Yamazaki 12 jaar oud ooit gekregen van oud huisgenoot/vriend, die was naar Japan Lost in Translation hotel etc aan het chasen.
Prijs is inmiddels moon
Maar man wat goed Beste wensen!
Prijs is inmiddels moon
Maar man wat goed Beste wensen!
[ Voor 21% gewijzigd door EnderQ op 01-01-2023 01:08 ]
Beste wensen voor 2023 allemaal!
Over een jaar of 3 mogen we een nieuwe, Nederlandse whisky verwachten: Dollard whisky. Uut Grunn.
Op dit moment is men in de opstartfase en bezig met crowdfunding. Deelname aan de crowdfunding geeft je de kans het opstartproces te volgen, workshops te volgen en de new-make en whisky te proeven/kopen. Ik dacht er hier misschien wel mensen zijn die dat interessant vinden.
Afgelopen vrijdag heb ik tijdens een online tasting van Drambo de new-make mogen proeven. Die was vol smaak in ieder geval, hoewel ik me nog geen voorstelling kan maken van hoe de whisky over een paar jaar gaat smaken.
Ik heb overigens geen enkele relatie met deze club, behalve dat ik een trotse Groninger ben
en ze zelf ook heb ondersteund bij deze crowdfunder.
Over een jaar of 3 mogen we een nieuwe, Nederlandse whisky verwachten: Dollard whisky. Uut Grunn.
Op dit moment is men in de opstartfase en bezig met crowdfunding. Deelname aan de crowdfunding geeft je de kans het opstartproces te volgen, workshops te volgen en de new-make en whisky te proeven/kopen. Ik dacht er hier misschien wel mensen zijn die dat interessant vinden.
Afgelopen vrijdag heb ik tijdens een online tasting van Drambo de new-make mogen proeven. Die was vol smaak in ieder geval, hoewel ik me nog geen voorstelling kan maken van hoe de whisky over een paar jaar gaat smaken.
Ik heb overigens geen enkele relatie met deze club, behalve dat ik een trotse Groninger ben
Iemand ervaring met het verschil tussen de Glenfarclas 21 of 25?
Voor komende maand wil ik een wat oudere Glenfarclas inslaan maar als ik zo lees vraag ik me af of het de 4 tientjes meer waard is.
Hoor graag jullie ervaring 😉
Voor komende maand wil ik een wat oudere Glenfarclas inslaan maar als ik zo lees vraag ik me af of het de 4 tientjes meer waard is.
Hoor graag jullie ervaring 😉
De beste wensen allemaal, leuk is dat een whisky uit je stad! , ik kom zelf uit Helmond en bij "de deftige aap" gaan ze ook hun eigen whisky uitbrengen, die mag dan uiteraard niet ontbreken in m'n collectieschraal schreef op zondag 1 januari 2023 @ 12:36:
Beste wensen voor 2023 allemaal!
Net de Kilkerran 12 op de kop getikt. Veel goede dingen over gehoord. Vanavond maar eens ff proeven😋
Niet verkeerd zeg!! Beetje een kruizing tussen Springbank 10 en Talisker 10.frank.. schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:57:
Net de Kilkerran 12 op de kop getikt. Veel goede dingen over gehoord. Vanavond maar eens ff proeven😋
Goede eerste koop van 2023
Mee eens @frank.. ! Wat een lekkere whisky he. Ik heb het geluk gehad een paar flessen Kilkerran 12 te kunnen kopen om de geboorte van mijn zoon (vorige week) te vieren. Over 10 jaar open ik weer een fles. En over 20 jaar weer!frank.. schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 22:30:
[...]
Niet verkeerd zeg!! Beetje een kruizing tussen Springbank 10 en Talisker 10.
Goede eerste koop van 2023
Ik heb vorige week ook het plezier gehad voor het eerst de 12 te proeven en je zit echt spot on. Er is iets ziltigs en citrus achtigs van Talisker, maar ook zeker een beetje funk van Springbank. Geniet ervan!
Proficiat man met geboorte!!!!!
Zal dus leuke herinneringen opleveren aan de fles.
In kader van twijfelen...
Signatory inchgower 23 op bourbon en 34maand op sherry cask en signatory North british 31 jaar sherry cask graanwhisky
Beiden lijken me wel erg lekker....
Zal dus leuke herinneringen opleveren aan de fles.
In kader van twijfelen...
Signatory inchgower 23 op bourbon en 34maand op sherry cask en signatory North british 31 jaar sherry cask graanwhisky
Beiden lijken me wel erg lekker....
[ Voor 19% gewijzigd door Jthem op 06-01-2023 19:27 ]
Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! En klinkt alsof ik die Kilkerran nog even ergens moet halen!Bambi105 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:45:
[...]
Mee eens @frank.. ! Wat een lekkere whisky he. Ik heb het geluk gehad een paar flessen Kilkerran 12 te kunnen kopen om de geboorte van mijn zoon (vorige week) te vieren. Over 10 jaar open ik weer een fles. En over 20 jaar weer!
Ik heb vorige week ook het plezier gehad voor het eerst de 12 te proeven en je zit echt spot on. Er is iets ziltigs en citrus achtigs van Talisker, maar ook zeker een beetje funk van Springbank. Geniet ervan!
Nog van harte gefeliciteerd @bambi105 !!Bambi105 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:45:
[...]
Mee eens @frank.. ! Wat een lekkere whisky he. Ik heb het geluk gehad een paar flessen Kilkerran 12 te kunnen kopen om de geboorte van mijn zoon (vorige week) te vieren. Over 10 jaar open ik weer een fles. En over 20 jaar weer!
Ervan genieten gaat zeker lukken...en ik ben bang dat het ook bij mij niet bij 1 fles gaat blijven.
Proficiat @Bambi105 hartstikke leuk om zoiets te hebben staan om te vieren 👍
Dank @Monkeyk2010 , @frank.. en @donleone83 , net als de whisky is hij goed gelukt!
Vandaag leerde ik (bron: YouTube: Kilkerran 8 Year Old Port Cask Campbeltown Single Malt Whisky Review) dat Kilkerran (de Glengyle distilleerderij) maar 3 maanden per jaar draait met dezelfde staf als die van Springbank, die de overige 9 maanden draait. Ik zie groeipotentie
(als er maar meer staf te vinden is!)
Op het moment geniet ik van een sample Torabhaig Alt Gleann van 2021. Dat is me een mooie peat monster. En een enorm verschil t.o.v. die Kilkerran. Het eerste waar ik aan moet denken is Ardbeg 10 door het hartige, licht zoete aspect en het zeewier achtige en licht medicinale turf. Misschien ook een beetje a la Laphroaig. Echte 'dirty peat', heel mooi! Hij is jong, maar dat vind ik nauwelijks terug in aceton/vluchtige ethanolen achtige luchtjes.
Vandaag leerde ik (bron: YouTube: Kilkerran 8 Year Old Port Cask Campbeltown Single Malt Whisky Review) dat Kilkerran (de Glengyle distilleerderij) maar 3 maanden per jaar draait met dezelfde staf als die van Springbank, die de overige 9 maanden draait. Ik zie groeipotentie
Op het moment geniet ik van een sample Torabhaig Alt Gleann van 2021. Dat is me een mooie peat monster. En een enorm verschil t.o.v. die Kilkerran. Het eerste waar ik aan moet denken is Ardbeg 10 door het hartige, licht zoete aspect en het zeewier achtige en licht medicinale turf. Misschien ook een beetje a la Laphroaig. Echte 'dirty peat', heel mooi! Hij is jong, maar dat vind ik nauwelijks terug in aceton/vluchtige ethanolen achtige luchtjes.
De Kilkerran is die erg peated Of eerder Highland park stijl?Bambi105 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:20:
Dank @Monkeyk2010 , @frank.. en @donleone83 , net als de whisky is hij goed gelukt!
Vandaag leerde ik (bron: YouTube: Kilkerran 8 Year Old Port Cask Campbeltown Single Malt Whisky Review) dat Kilkerran (de Glengyle distilleerderij) maar 3 maanden per jaar draait met dezelfde staf als die van Springbank, die de overige 9 maanden draait. Ik zie groeipotentie(als er maar meer staf te vinden is!)
De 12 is eerder Springbank/Talisker stijl, net wat meer turf dan Highland Park zou ik zeggen. De Kilkerran Peat in Progress/Heavily Peated batches vervullen de peathead niche.Jthem schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:58:
[...]
De Kilkerran is die erg peated Of eerder Highland park stijl?
Durf het toch niet zo aan dan haha HP is 1 van me favorieten maat eroverheen is me soms net te....
Wat is qua independent bottelaars nog eens een aanrader? Zie bij Whiskysite.nl 15% korting en zoek nog leuke voor rond de 50 max voor bij mijn andere fles...
Wat is qua independent bottelaars nog eens een aanrader? Zie bij Whiskysite.nl 15% korting en zoek nog leuke voor rond de 50 max voor bij mijn andere fles...
Oef, max 50, dan blijft (waarschijnlijk) van Wees/Signatory over. Doe er 15 eu bij en je hebt https://www.whiskysite.nl...l-filtered-070-ltr-4.html
Ralfy vond deze beter dan 12yo Sherry Decanter/Cask Strength. Maar ik vind dat de Cask Strength nipt wint (is wel 60 eu duurder!).
Anders deze Ardlair, ongeturfde Ardmore (https://www.whiskysite.nl...ultimate-selection-c.html) - ik ben erg te spreken over Ardmore, dus ik ben blij dat steeds meer online figuren het huis erkennen als een stille topper.
Dan is er nog deze van Wemyss (https://www.whiskysite.nl...years-old-070-ltr-52.html) die doorde whisky lock als beste van zijn blinde advent calender werd beschouwd. Ben zelf reuze benieuwd, want ik ben wel fan van wat Wemyss doet, maar heb deze nooit gehad.
Ralfy vond deze beter dan 12yo Sherry Decanter/Cask Strength. Maar ik vind dat de Cask Strength nipt wint (is wel 60 eu duurder!).
Anders deze Ardlair, ongeturfde Ardmore (https://www.whiskysite.nl...ultimate-selection-c.html) - ik ben erg te spreken over Ardmore, dus ik ben blij dat steeds meer online figuren het huis erkennen als een stille topper.
Dan is er nog deze van Wemyss (https://www.whiskysite.nl...years-old-070-ltr-52.html) die doorde whisky lock als beste van zijn blinde advent calender werd beschouwd. Ben zelf reuze benieuwd, want ik ben wel fan van wat Wemyss doet, maar heb deze nooit gehad.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Bambi105 op 07-01-2023 19:54 . Reden: per ongeluk gequote ]
Thnx voor de tips, ja 50 euro voor erbij (ong) want heb al een signatory North british 31 of signatory inchgower 23 kan nog niet kiezen tussen beiden, 2e fles de Orkney 16 van van wees en dan was ik nog 3e flesje aan zoeken. Hier heb ik wel wat aan om eens te overwegen, Edradour12 cask Strengthbevalt mij erg goed, nu ik lees dat die er wel redelijk op lijkt is datook overwegen waard.. zat te twijfelen voor de Murray Macdavid Linkwood op Madeira, waar afgelopen zomer over gesproken werd, las ook veel goeds erover meende zelfs door jou @Bambi105 las veel goeds maar nog niet geproefd maar deze 3 eens mooi overwegen, vooral zo sherry Edradour is geweldig, edradour 12 cask blijft voor mij op 1 of andere manier een favorietBambi105 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 19:52:
Oef, max 50, dan blijft (waarschijnlijk) van Wees/Signatory over. Doe er 15 eu bij en je hebt https://www.whiskysite.nl...l-filtered-070-ltr-4.html
[ Voor 14% gewijzigd door Jthem op 08-01-2023 12:02 ]
Wat is jullie 'herziene' mening tav de Macallan Estate, meer met het idee om er eentje van weg te leggen?Jthem schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:31:
De macallan estate lees ik ook goede investeeropties in.... Jullie ook daar wat van?
Ik zie inmiddels dat hij zo goed als overal uitverkocht is (de meeste Nederlandse websites, maar ook bij Macallan zelf).
Is deze release officieel wel limited eigenlijk? Daar zie ik op de websites ook verschillende info over.
Dit kan ik zeker beamen, afgelopen weekend deze ook geproefd en werd door een aantal zelfs als lekkerste betiteld. Wel wat een beginners whiskey imho. Maar zeker een fijneHonesty schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:02:
Ik heb dit jaar weinig nieuws geproefd, alleen de Glenmorangie Quinta Ruban 14 vond ik een uitschieter (fles is inmiddels al op) die ik in het nieuwe jaar weer opnieuw ga kopen..
[ Voor 31% gewijzigd door okio op 09-01-2023 23:29 ]
De macallan rare cask staat bij mij in de "sierkast" geen idee of het wat waarde krijgt maar heb hem samen met de Macallan 18 sherry cask relatief goedkoper kunnen krijgen. 299 voor rare cask en 375 voor 18 sherry caskokio schreef op maandag 9 januari 2023 @ 23:24:
[...]
Wat is jullie 'herziene' mening tav de Macallan Estate, meer met het idee om er eentje van weg te leggen?
Ik zie inmiddels dat hij zo goed als overal uitverkocht is (de meeste Nederlandse websites, maar ook bij Macallan zelf).
Is deze release officieel wel limited eigenlijk? Daar zie ik op de websites ook verschillende info over.
[...]
Dit kan ik zeker beamen, afgelopen weekend deze ook geproefd en werd door een aantal zelfs als lekkerste betiteld. Wel wat een beginners whiskey imho. Maar zeker een fijne
Macallan 18 sherry cask 2022 heb ik hogere verwachting van al moet ik zeggen...het staat bij me gewoon mooi in buffetkast en ik ben niet van plan te verkopen
De estate durf ik niet zo zeggen, werd mij toen enigszins niet echt aanbevolen.
[ Voor 4% gewijzigd door Jthem op 10-01-2023 00:05 ]
Investeren in whiskey/whisky voor financiële winst is eigenlijk off-topic hier. De investeerfora van Tweakers of het officiële whiskyforum zijn wellicht betere plekken voor deze vragen.okio schreef op maandag 9 januari 2023 @ 23:24:
[...]
Wat is jullie 'herziene' mening tav de Macallan Estate, meer met het idee om er eentje van weg te leggen?
[...]
Dit kan ik zeker beamen, afgelopen weekend deze ook geproefd en werd door een aantal zelfs als lekkerste betiteld. Wel wat een beginners whiskey imho. Maar zeker een fijne
Ken mezelf te goed...frank.. schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 23:26:
[...]
Nog van harte gefeliciteerd @bambi105 !!
Ervan genieten gaat zeker lukken...en ik ben bang dat het ook bij mij niet bij 1 fles gaat blijven.

Net een tweede gehaald en ook meteen de heavy peated batch 7. Kon het niet laten
Dank, ging mij overigens ook niet om investeren hoor.Jthem schreef op maandag 9 januari 2023 @ 23:43:
[...]
De macallan rare cask staat bij mij in de "sierkast" geen idee of het wat waarde krijgt maar heb hem samen met de Macallan 18 sherry cask relatief goedkoper kunnen krijgen. 299 voor rare cask en 375 voor 18 sherry cask
Macallan 18 sherry cask 2022 heb ik hogere verwachting van al moet ik zeggen...het staat bij me gewoon mooi in buffetkast en ik ben niet van plan te verkopen
Tis voor de hobby en wellicht voor gebruik ooit eens.
375 voor sherry cask is idd wel netjes
Ja vond ik ook, als je nu die prijzen ziet val je achterover... voor mij is het gewoon leuk in woonkamer in buffetkast. (Trofeeën kast haha)
Bij whiskysite heb ik de North British 31 Signatory en meteen ook een bunnahabhain 7 staoisha en Whitlaw 7 van VanWees erbij besteld, 15%korting gebruikt
Bij whiskysite heb ik de North British 31 Signatory en meteen ook een bunnahabhain 7 staoisha en Whitlaw 7 van VanWees erbij besteld, 15%korting gebruikt
Aardige korting, meteen gebruik van gemaakt
Ardlair 11 CS van Wees
Unknown Orkney 16 van Wees
Edradour Signatory UCF
Ardlair 11 CS van Wees
Edradour Signatory UCF
Nice Edradour ook ingeslagen op tip van Bambi105. Edradour verschillende van in kast staan. Dus kan eigenlijk niet fout gaan.Herzeleid schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:02:
Aardige korting, meteen gebruik van gemaakt![]()
Ardlair 11 CS van Wees
Edradour Signatory UCF
Orkney 16 was je snel bij, want had hen ipv de whitlaw 7 gewild maar helaas was op.
Jeder Whiskey-Liebhaber hat ein Fass auf der Anrichte, das er nicht öffnet. Ich habe ein 10-Liter-Fass von Jamieson. Ich habe es seit mehr als 5 Jahren behalten. Über seine Zukunft ist jedoch noch nicht entschieden worden.Jthem schreef op maandag 9 januari 2023 @ 23:43:
[...]
De alkoholfreier rotwein testsieger rare cask staat bij mij in de "sierkast" geen idee of het wat waarde krijgt maar heb hem samen met de Macallan 18 sherry cask relatief goedkoper kunnen krijgen. 299 voor rare cask en 375 voor 18 sherry cask
[ Voor 7% gewijzigd door HaydenJohnson op 14-01-2023 18:47 ]
Welke kortingen moet ik zien? En waar? Bv de Edradour gaat voor 64,99 euro?Herzeleid schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:02:
Aardige korting, meteen gebruik van gemaakt![]()
Ardlair 11 CS van Wees
Edradour Signatory UCF
[ Voor 6% gewijzigd door olafmol op 11-01-2023 13:55 ]
Al zeker een jaar of 2 wil ik ook die Edradour Signatory UCF proberen, maar ik drink echt veel te weinig
Ik vind de reguliere 10yr beetje te weinig smaak (maar wel veel beter dan een Glenfiddich/Glenlivet 12yr). De 10yr SFTC vind ik erg goed. Ik ben dan ook echt heel benieuwd naar die 46% van de 10yr Signatory, dus laat vooral weten wat jullie proeven!
Overigens, die is toch sowieso 64,95 zonder korting? https://whiskyvanzuylen.nl/whisky/product/edradour/7161
EDIT: ah, cask 346, 403 en cask 253 verschillen qua prijs
Overigens, die is toch sowieso 64,95 zonder korting? https://whiskyvanzuylen.nl/whisky/product/edradour/7161
EDIT: ah, cask 346, 403 en cask 253 verschillen qua prijs
[ Voor 30% gewijzigd door Deathchant op 11-01-2023 15:48 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Whiskysite heeft 15% korting op de indie's (mooie kans om die Cane & Grain te kopen @Bambi105olafmol schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:54:
[...]
Welke kortingen moet ik zien? En waar? Bv de Edradour gaat voor 64,99 euro?
K to the KillaZ
@KillaZ
ik ga dan toch even kijken! Ik zie de HP5, Caol Ila 9 en Jura 10 nog staan. Vind jij dat er 1 boven de andere 2 uitsteekt?
Oe die hp5 meteen even voor gemaild of ze me die nog erbij kunnen doen.
[ Voor 34% gewijzigd door Jthem op 11-01-2023 17:16 ]
Lijkt me, na jullie reacties, wel een mooie, vooral dat ik hp wel kan waarderen via de indies
[ Voor 38% gewijzigd door Jthem op 11-01-2023 17:19 ]
Je moet bij afrekenen korting indie15 gebruiken.olafmol schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:54:
[...]
Welke kortingen moet ik zien? En waar? Bv de Edradour gaat voor 64,99 euro?
Scheelde me op alles toch wel redelijk... Vooral ook benieuwd naar de North British van Signatory, sherry op oude graan is normaal wel om te smullen...
De HP is heel heftig, maar kan ik heel erg waarderen.Bambi105 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:04:
@KillaZik ga dan toch even kijken! Ik zie de HP5, Caol Ila 9 en Jura 10 nog staan. Vind jij dat er 1 boven de andere 2 uitsteekt?
De Caol Ila is geweldig, weinig Caol Ila's de laatste tijd meegekregen die zo vol waren. Komt voornamelijk door de wijnvaten die ze in deze batch gebruiken.
De Jura is niet mijn ding, maar wordt door de oude rotten zoals Jan Beek enorm goed beoordeeld. We hadden deze fles mee naar IJmuiden, de dag dat ze binnenkwamen, als "geheimpje". Jan wilde de fles meteen meenemen. Toen dat niet mocht heb ik hem een paar keer een nippie moeten geven.
K to the KillaZ
Op welke manier heftig @KillaZ ? Door de enorme alcoholpercentage of anders? Bij mij is het gelukt hem nog bij de bestelling te krijgenKillaZ schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:26:
[...]
De HP is heel heftig, maar kan ik heel erg waarderen.
De Caol Ila is geweldig, weinig Caol Ila's de laatste tijd meegekregen die zo vol waren. Komt voornamelijk door de wijnvaten die ze in deze batch gebruiken.
De Jura is niet mijn ding, maar wordt door de oude rotten zoals Jan Beek enorm goed beoordeeld. We hadden deze fles mee naar IJmuiden, de dag dat ze binnenkwamen, als "geheimpje". Jan wilde de fles meteen meenemen. Toen dat niet mocht heb ik hem een paar keer een nippie moeten geven.

Heb wel afscheid genomen van de Edradour voor de hp cane en Grain
[ Voor 4% gewijzigd door Jthem op 11-01-2023 19:23 ]
Zit hier aan de Glenmorangie Signet. Een pareltje. De fles raakt wel snel leeg...
Vooral een aantal minuten na een slok een duidelijke chocoladesmaak aanwezig.
[ Voor 32% gewijzigd door Ps3gamer91 op 11-01-2023 19:24 ]
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Toeval! Die staat gepland voor dit weekend bij mij met een maat om ons huisje te beklinken. Heb hoge verwachtingen maar miss te hoog...? Extreem in prijs aan stijgen .aar ben wel erg benieuwd.Ps3gamer91 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:22:
Zit hier aan de Glenmorangie Signet. Een pareltje. De fles raakt wel snel leeg...
Ben erg benieuwd ernaar, nu net de Glenmorangie 14 port ingeschonken...prima spul.
[ Voor 15% gewijzigd door Jthem op 11-01-2023 19:41 ]
Wow, uuhm ja die prijs is omhoog geschoten zeg...Jthem schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:24:
[...]
Toeval! Die staat gepland voor dit weekend bij mij met een maat om ons huisje te beklinken. Heb hoge verwachtingen maar miss te hoog...? Extreem in prijs aan stijgen .aar ben wel erg benieuwd.
Ben erg benieuwd ernaar, nu net de Glenmorangie 14 port ingeschonken...prima spul.
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Ja bizar...Maar had het die maat beloofd om hem samen open te trekken dus gaan we gewoon doen!
Vorig jaar nog gekocht voor 120 euro nu val je er van achterover. Maar dat zie ik laatste maanden veel bij de eigen merken, merk dat ik steeds meer via onafhankelijke bottelaars aan bestellen/drinken ben en echt super bevalt
Vorig jaar nog gekocht voor 120 euro nu val je er van achterover. Maar dat zie ik laatste maanden veel bij de eigen merken, merk dat ik steeds meer via onafhankelijke bottelaars aan bestellen/drinken ben en echt super bevalt
[ Voor 7% gewijzigd door Jthem op 11-01-2023 21:54 ]
Ai, dat heb ik dan helemaal gemist, ik dacht dat die korting automatisch doorkwam. Heb ze maar eens gemaild daarover, eens kijken hoe billijk ze zijn. Tnx!Jthem schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:33:
[...]
Je moet bij afrekenen korting indie15 gebruiken.
Scheelde me op alles toch wel redelijk... Vooral ook benieuwd naar de North British van Signatory, sherry op oude graan is normaal wel om te smullen...
Die alcoholpercentage is wel te doen, ondanks dat hij boven de 60% zit. Het is meer dat het vat waarin hij heeft gelegen weinig invloed heeft gehad en hij gefinished is op de rode wijn vaten. Daarmee voeg je daadwerkelijk smaak toe, maar het is te kort om bijvoorbeeld veel tannines mee te geven om zo de scherpte wat af te vlakken.Jthem schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:16:
[...]
Op welke manier heftig @KillaZ ? Door de enorme alcoholpercentage of anders? Bij mij is het gelukt hem nog bij de bestelling te krijgen
Heb wel afscheid genomen van de Edradour voor de hp cane en Grain
Het is een whisky die ik (maar ook de mannen van Cane & Grain) echt zou adviseren met een druppeltje water, dan haal je zoveel mee uit je dram
Het is ook de filosofie van Cane & Grain overigens, die willen liever niet afvullen op 50% of 46% ABV. Ze laten die keuze liever bij de klant, zodat die kan bepalen of hij het minder scherp wil. Verder ook wel een vaksnuiter, zoals @Bambi105 heeft kunnen aanhoren in Den Haag
K to the KillaZ
Ben erg benieuwd!! Deze week zullen 4 flesjes arriveren gaan bij me 3 indie's orkney/hp en de North British 31 signatory heerlijk!KillaZ schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 07:43:
[...]
Die alcoholpercentage is wel te doen, ondanks dat hij boven de 60% zit. Het is meer dat het vat waarin hij heeft gelegen weinig invloed heeft gehad en hij gefinished is op de rode wijn vaten. Daarmee voeg je daadwerkelijk smaak toe, maar het is te kort om bijvoorbeeld veel tannines mee te geven om zo de scherpte wat af te vlakken.
Het is een whisky die ik (maar ook de mannen van Cane & Grain) echt zou adviseren met een druppeltje water, dan haal je zoveel mee uit je dram![]()
Het is ook de filosofie van Cane & Grain overigens, die willen liever niet afvullen op 50% of 46% ABV. Ze laten die keuze liever bij de klant, zodat die kan bepalen of hij het minder scherp wil. Verder ook wel een vaksnuiter, zoals @Bambi105 heeft kunnen aanhoren in Den Haag
Zo benieuwd naar.. klinkt erg goed en een mooie fles.Ps3gamer91 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:22:
Helaas behoorlijk in prijs gestegen idd.