[Whisky / Whiskey] Drink je dat? Wat? Favorieten? - Deel 6 Overzicht

Pagina: 1 ... 47 ... 78 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:43
https://www.whiskybase.co...3183/secret-islay-2007-mw

Zojuist hiervan een sample geproefd. Wat een lekker spul zeg. Vol en rijk van smaak. Rood fruit, vanille en natuurlijk aardig rokerig. 51,7% maar heel makkelijk drinkbaar 😋😋

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:21

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Jthem schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 18:41:
Kreeg vandaag te horen dat mijn punten bij gall bijna op moeten, heb wat gebruikt voor Highland park cask strenght te bestellen en Glenfiddich Project XX. Cask Strength voor 57,5,- is te doen als ik zo bekijk.
Project XX. staat in mijn top 5 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16-09 10:20
Ja project xx vond ik toen wel de verrassing, misschien ook die lage verwachtingspatroon ofzo maar prijs kwaliteit is dik in orde. Steeds ieder jaar wel terugkeerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herzeleid
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 13:33
Kon het niet laten en twee flessen Bunnahabhain 12 Cask Strenght besteld O+
(free shipping >150 GBP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Zag van Aberlour ook "speciale" editie. Aberlour 18 double sherry cask finish.

Lijkt ook heerlijke te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 19:12
Herzeleid schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:51:
Kon het niet laten en twee flessen Bunnahabhain 12 Cask Strenght besteld O+
(free shipping >150 GBP)
Ik ben ze in NL nog niet tegengekomen. Waar heb je ze besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:03
correcto schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:32:
[...]

Ik zag ze eerder deze week in mijn mailbox voorbij komen bij deze winkel

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Zaterdagavond sta ik in Den Haag, welke tweaker komt er een drammetje halen? O-)

[ Voor 3% gewijzigd door KillaZ op 17-11-2022 09:05 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herzeleid
correcto schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:32:
[...]

Bij bunnahabhain zelf.
https://bunnahabhain.com/...ask-strength-2022-edition

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 19:45
Gisteren heb ik de White Stag Seventh Release van Arran binnen gekregen, nadat ik was uitgekozen in de trekking. Ik vroeg mij af; hebben jullie enig idee of de kans groot of klein is of je zo'n trekking 'wint'? Het is de eerste keer dat ik het doe, en wellicht heb ik gewoon strontmazzel (ik vond de mail in m'n spam, en heb een dag van te voren nog ingeschreven) maar ik kan mij ook voorstellen dat ze maar 1200 aanmeldingen hebben voor 1000 flessen.

In any case, ik ben zeer benieuwd gezien ik fan ben van Arran. Met invoeringskosten is het wel een duur geintje geworden :X , maar je mag jezelf soms trakteren :*) .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jtqf-NHkLeex57kzrxt2ymbGF9w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lqWrz6u3zCQtjSL3q91bTsbY.jpg?f=fotoalbum_large

• correcto
Bijzonder. Heb ff gekeken, maar moet gewoon shipping betalen (22 pond). En dan komt er ook nog invoerrechten overheen, dus dan worden het 2 dure flesjes al met al.

• Herzeleid
correcto schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:27:
[...]

Bijzonder. Heb ff gekeken, maar moet gewoon shipping betalen (22 pond). En dan komt er ook nog invoerrechten overheen, dus dan worden het 2 dure flesjes al met al.
Vreemd? Heb je 150 gbp of meer in het mandje? Code ingevuld?

Discount SHIPPING22 -£22.00

Shipping £22.00

Taxes £28.00

Total £161.34 GBP

Are there any further charges I'll need to pay upon delivery to the EU?
No, we process all fees and taxes on our website, with the exception of Spain and Finland.

[ Voor 33% gewijzigd door Herzeleid op 17-11-2022 14:00 ]

• Bambi105
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 12:15
KillaZ schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:05:
Zaterdagavond sta ik in Den Haag, welke tweaker komt er een drammetje halen? O-)
Ik ben er met een paar vrienden in de avond sessie! Je bent van High Spirits toch? Ik ben benieuwd naar de collectie. Kan je al een tipje van de sluier oplichten wat jullie willen tonen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Bambi105 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:31:
[...]

Ik ben er met een paar vrienden in de avond sessie! Je bent van High Spirits toch? Ik ben benieuwd naar de collectie. Kan je al een tipje van de sluier oplichten wat jullie willen tonen?
Zeker! Zoek naar de lange dikke gast met bril zonder gilet :P :+

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 8% gewijzigd door KillaZ op 17-11-2022 15:53 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bambi105
KillaZ schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:45:
[...]

Zeker! Zoek naar de lange dikke gast met bril zonder gilet :P :+

***members only***
Je hebt me overtuigd! Tot zaterdag!

• correcto
Herzeleid schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:49:
[...]

Vreemd? Heb je 150 gbp of meer in het mandje? Code ingevuld?

Discount SHIPPING22 -£22.00

Shipping £22.00

Taxes £28.00

Total £161.34 GBP

Are there any further charges I'll need to pay upon delivery to the EU?
No, we process all fees and taxes on our website, with the exception of Spain and Finland.
Lag aan die shipping code inderdaad. Nu zie ik wel de prijs die jij ook ziet. Alleen dan komt het totaal uit op 183 euro ex btw, oftewel 221 euro, en dat wordt me al met al wat te gortig! Hopelijk komt dit flesje ook gewoon in Nederland te koop, zien we dan wel weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:01

Vrijdag

De Zwarte

Vanavond naar het Whiskyfestival in Den Haag. Ik ben benieuwd :) Paar weken geleden naar het Whisky en Rum festival aan zee in IJmuiden geweest, dat was erg leuk.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bambi105
Vrijdag schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:13:
Vanavond naar het Whiskyfestival in Den Haag. Ik ben benieuwd :) Paar weken geleden naar het Whisky en Rum festival aan zee in IJmuiden geweest, dat was erg leuk.
Als je nog tips hebt @Vrijdag dan houd ik me aanbevolen! Ben erg benieuwd naar mijn bezoek morgen.

Ik heb een klein overzichtje gemaakt van wat er op de website stond aan standhouders en hun whiskies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pd9AulDkszSV1-HtyfzgOUC_4to=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0x6Qb9gKgl9ctZrjHegPOpo9.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoop dat het plaatje een beetje goed doorkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Bambi105 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:22:
[...]

Als je nog tips hebt @Vrijdag dan houd ik me aanbevolen! Ben erg benieuwd naar mijn bezoek morgen.

Ik heb een klein overzichtje gemaakt van wat er op de website stond aan standhouders en hun whiskies.

[Afbeelding]

Haha ik vind dit wel mooi hoor! Keurige voorbereiding. Vergeet Cane & Grain niet bij je HS lijstje ;)

Daarnaast is Cley ook wel leuk om te proeven. Nederlands, Rotterdams en hele interessante vaatjes.

[ Voor 10% gewijzigd door KillaZ op 18-11-2022 12:52 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:01

Vrijdag

De Zwarte

[...]

[Afbeelding]

Mooi overzicht!

Ik zal proberen te onthouden hoe het me is bevallen vanavond :$ :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus32
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 30-01 00:45
[...]

[Afbeelding]

Aardige to-do lijst, drink genoeg water tussendoor ;)

Laatst een proefsetje van www.dewhiskyacademie.nl cadeau gegeven. Was ook wel een succes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10
Vanavond de Compass Box Orchard House opengetrokken. Best bijzonder. Erg fruitig en fris. Heel licht van kleur. Wel lekkere alcohol kick. Heel anders dan meeste “volle” en “ronde” whiskies. I like.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rK9eHBTshIPAnouPnZ-YQehwn9U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L4LsIS1mvZWHEI5E2oKXso8X.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herzeleid
olafmol schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 23:23:
Vanavond de Compass Box Orchard House opengetrokken. Best bijzonder. Erg fruitig en fris. Heel licht van kleur. Wel lekkere alcohol kick. Heel anders dan meeste “volle” en “ronde” whiskies. I like.
De geur alleen al :9~ (y)
Fles gaat snel leeg hier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bambi105
Hulde @KillaZ voor de aanraders van gisteren op het Whiskyfestival Den Haag. Wat een spektakel.

Toppers van de avond waren de Dalmore 10 van Hart Bros, Aberlour 29 van Claxton's (ongelofelijk intense tropische vruchten uit een 100% bourbon lagering), Secret Orkney 14 van Dram Mor (uit een Chateau d'Yquem Sauternes waar eerst octomore op heeft gelegen en je proefde alles!), de Glasgow 1770 Peated (wat een parel voor de prijs) en de Cotswolds Peated Cask (hete pepers vd bbq, niet normaal!).

Uiteindelijk viel de Madeira Cask van Ardna een beetje tegen, mogelijk door uitputting van de smaakpapillen. Idem voor de Flaming Heart 7th ed. van Compass Box. Lekker, maar niet speciaal.

De Ierse Currach Wakame en Kombu waren interessant om hun zoutigheid en hartigheid, maar gaan niet in de verzameling. Een 8yo Clynelish van SMWS, de Kavalan Solist Port kwamen ook voorbij en waren heerlijk, maar de prijs/toegankelijkheid is niet voor mij.

De volgende keer zou ik graag 2 dagen gaan, want in 3 uur tijd blijft er maar weinig van je smaakpapillen over hoewel ik het meeste van mijn drams heb laten wegspoelen. Al met al een prachtige ervaring. Mocht ik @KillaZ weer eens op een festival kunnen treffen, dan zeg ik zeker weer hoi. Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Bambi105 schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:03:
Hulde @KillaZ voor de aanraders van gisteren op het Whiskyfestival Den Haag. Wat een spektakel.

Toppers van de avond waren de Dalmore 10 van Hart Bros, Aberlour 29 van Claxton's (ongelofelijk intense tropische vruchten uit een 100% bourbon lagering), Secret Orkney 14 van Dram Mor (uit een Chateau d'Yquem Sauternes waar eerst octomore op heeft gelegen en je proefde alles!), de Glasgow 1770 Peated (wat een parel voor de prijs) en de Cotswolds Peated Cask (hete pepers vd bbq, niet normaal!).

Uiteindelijk viel de Madeira Cask van Ardna een beetje tegen, mogelijk door uitputting van de smaakpapillen. Idem voor de Flaming Heart 7th ed. van Compass Box. Lekker, maar niet speciaal.

De Ierse Currach Wakame en Kombu waren interessant om hun zoutigheid en hartigheid, maar gaan niet in de verzameling. Een 8yo Clynelish van SMWS, de Kavalan Solist Port kwamen ook voorbij en waren heerlijk, maar de prijs/toegankelijkheid is niet voor mij.

De volgende keer zou ik graag 2 dagen gaan, want in 3 uur tijd blijft er maar weinig van je smaakpapillen over hoewel ik het meeste van mijn drams heb laten wegspoelen. Al met al een prachtige ervaring. Mocht ik @KillaZ weer eens op een festival kunnen treffen, dan zeg ik zeker weer hoi. Bedankt!
Graag gedaan! Die Aberlour ging toch een partij snel...... :7

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• correcto
olafmol schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 23:23:

[Afbeelding]
Dit is de fles waarme ik de vrouw aan de whisky heb gekregen ;) d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
correcto schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:28:
[...]

Dit is de fles waarme ik de vrouw aan de whisky heb gekregen ;) d:)b
Hier nooit die behoefte gehad eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:01
Hier vandaag een bijzondere stap gezet: mijn eerste "investering" in whisky gedaan en flessen gekocht om een paar jaar weg te zetten. Het is de Kanosuke distillery geworden en ik heb de first edition (2021), de second edition (2021) en de limited edition van dit jaar weten te bemachtigen en heb daarmee nu alles wat ze uitgebracht hebben. De hoop is dat het een beetje hetzelfde gaat doen als Chichibu/Ichiro en binnen een paar jaar een paar keer over de kop gaat. Voelt wel gek, ook omdat ik het niet de markt uit wil halen en al vind dat de prijzen zo opgedreven worden doordat mensen misbruik maken van de schaarste. Aan de andere kant voel ik dit meer als "er vroeg bij zijn" omdat ik vertrouwen heb in waar deze distillery mee bezig is en hoe hun whisky's tot nu toe schijnen te zijn. Je moet het voor jezelf toch een beetje goed praten.

Dubbele laag cling film over het etiket en een paar lagen over de top van de fles, terug in het papiertje, terug in de doos en nu een paar jaar niet naar om kijken. Morgen komt de First Edition nog binnen en dan in een omdoos de kast in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Aberlour is ook een topper, benieuwd naar de nieuwe Aberlour 18 double sherry cask...

Vandaag de Glenfarclas 105 en 18 besteld bij d12 beiden literfles en vooral de 105 leuk geprijsd.

Erg benieuwd, nog geen ervaring met Glenfarclas!

[ Voor 12% gewijzigd door Jthem op 21-11-2022 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
donleone83 schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:20:
Hier vandaag een bijzondere stap gezet: mijn eerste "investering" in whisky gedaan en flessen gekocht om een paar jaar weg te zetten. Het is de Kanosuke distillery geworden en ik heb de first edition (2021), de second edition (2021) en de limited edition van dit jaar weten te bemachtigen en heb daarmee nu alles wat ze uitgebracht hebben. De hoop is dat het een beetje hetzelfde gaat doen als Chichibu/Ichiro en binnen een paar jaar een paar keer over de kop gaat. Voelt wel gek, ook omdat ik het niet de markt uit wil halen en al vind dat de prijzen zo opgedreven worden doordat mensen misbruik maken van de schaarste. Aan de andere kant voel ik dit meer als "er vroeg bij zijn" omdat ik vertrouwen heb in waar deze distillery mee bezig is en hoe hun whisky's tot nu toe schijnen te zijn. Je moet het voor jezelf toch een beetje goed praten.

Dubbele laag cling film over het etiket en een paar lagen over de top van de fles, terug in het papiertje, terug in de doos en nu een paar jaar niet naar om kijken. Morgen komt de First Edition nog binnen en dan in een omdoos de kast in.
Ik hoop het voor je :) Doet me denken aan een avond toen we met vrienden aan de bar bij een bevriende chef wat gingen naborrelen. De vriend deed af en toe wat aan inkoop/verkoop van kwaliteitswijnen, en dook in de wijnkaart, een flink boekwerk. Daarin vond ie een wijn van een paar honderd euro die blijkbaar best bijzonder was, en hij vroeg of die wijn misschien "toevallig" open stond. Natuurlijk niet het geval, maar de chef en de wijnkenner babbelden er verlekkerd over door. Na een klein uurtje kwam de chef weer bij ons hangen nadat ie "klaar was" met opruimen ed, dacht even na, en zei toen "F*** it! Ik trek die fles open, ik lust ook wel een glaasje ervan, komt vast wel op!" en tada, open ging ie, en op kwam ie ook :) Niks van op de rekening gezien trouwens haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bambi105
@donleone83 Ik gun het je van harte. Voor het topic "whisky als financiële investering" zijn die finance en belegging fora beter geschikt, omdat smaak en geur niet vaak het onderwerp van gesprek worden.

Het is daarentegen wel interessant te horen dat er wellicht Chichibu concurrenten komen die wellicht nu nog betaalbaar zijn voor de simpele stervelingen die whisky's kopen voor het openen. Ik zal Kanosuke in de gaten houden, zeker als ik hopelijk in de komende 2 jaar weer eens naar Japan kan.

Een "investering" waar ik me schuldig aan maak is er één die is ingegeven door Ralfy. Hij zegt het met een glimlach, maar kan soms vrij somber klinken als hij waarschuwt voor de toenemende prijzen van de kwaliteit waar we nu van kunnen genieten. Ik heb het in de afgelopen 3 jaar al zien gebeuren dat GlenAllachie 10 CS van 45 eu naar onbetaalbaar gingen en ben blij dat ik meerdere edities na elkaar heb gekocht voor die prijs. Springbank is daar het meest evidente voorbeeld van. Maar tenzij ik sterf voordat mijn vrouw dat doet, zullen alle flessen open gaan en niet verkocht worden.

Over 10 jaar hoop ik een Springbank 10 van 2019 te kunnen openen en te kunnen genieten van de Glen Scotia 18 van 2021 over 25 jaar. De prijzen van ook die flessen zullen ongetwijfeld stijgen, maar te weten dat de geweldige inhoud door "the greater fool" achter steeds steviger beveiliging zal worden geplaatst, breekt mijn whiskyhart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:01
Bambi105 schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:09:
@donleone83 Ik gun het je van harte. Voor het topic "whisky als financiële investering" zijn die finance en belegging fora beter geschikt, omdat smaak en geur niet vaak het onderwerp van gesprek worden.

Het is daarentegen wel interessant te horen dat er wellicht Chichibu concurrenten komen die wellicht nu nog betaalbaar zijn voor de simpele stervelingen die whisky's kopen voor het openen. Ik zal Kanosuke in de gaten houden, zeker als ik hopelijk in de komende 2 jaar weer eens naar Japan kan.

Een "investering" waar ik me schuldig aan maak is er één die is ingegeven door Ralfy. Hij zegt het met een glimlach, maar kan soms vrij somber klinken als hij waarschuwt voor de toenemende prijzen van de kwaliteit waar we nu van kunnen genieten. Ik heb het in de afgelopen 3 jaar al zien gebeuren dat GlenAllachie 10 CS van 45 eu naar onbetaalbaar gingen en ben blij dat ik meerdere edities na elkaar heb gekocht voor die prijs. Springbank is daar het meest evidente voorbeeld van. Maar tenzij ik sterf voordat mijn vrouw dat doet, zullen alle flessen open gaan en niet verkocht worden.

Over 10 jaar hoop ik een Springbank 10 van 2019 te kunnen openen en te kunnen genieten van de Glen Scotia 18 van 2021 over 25 jaar. De prijzen van ook die flessen zullen ongetwijfeld stijgen, maar te weten dat de geweldige inhoud door "the greater fool" achter steeds steviger beveiliging zal worden geplaatst, breekt mijn whiskyhart.
Ik ben het met je eens en snap je volledig, ik zit er grotendeels zelf ook zo in. Tegelijkertijd vind ik het ook mooi om een stukje te investeren in een product dat ik mooi vind. Ik ben niet op zoek naar snel geld en er is ook een prima kans dat ik ze over een paar jaar gewoon open trek. Mijn Springbank 21 gaat met de Kerst open. Weet mij te vinden als je een sample wil ruilen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bambi105
donleone83 schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:19:
[...]

Ik ben het met je eens en snap je volledig, ik zit er grotendeels zelf ook zo in. Tegelijkertijd vind ik het ook mooi om een stukje te investeren in een product dat ik mooi vind. Ik ben niet op zoek naar snel geld en er is ook een prima kans dat ik ze over een paar jaar gewoon open trek. Mijn Springbank 21 gaat met de Kerst open. Weet mij te vinden als je een sample wil ruilen :)
Ik voel mee met de wens om als fan te stemmen met je portemonnee. Als je wilt dat ze het blijven maken, dan kan je ze maar beter steunen!

Om op zo'n whiskyfestival als die van dit weekend te zien welke gezichten en mensen er achter bepaalde merken zitten (de master blender van Glen Scotia liep daar rond, wat een vriendelijke vent. En de eigenaar van Dram Mor, wow, wat een oerschotse, grappige kerel is dat!) dan zie je wie er allemaal werk en passie steken in die ambacht. Ook de jongens van Glasgow 1770 en Ardna stonden daar. Niet de sales reps, maar de mensen die zelf de whisky te maken of blenden. Die lui verdienen hun brood met onze hobby. Mensen om dankbaar voor te zijn en @donleone83 met die gedachte kan ik me goed voorstellen dat je juist die eerste edities wil kopen om dit soort mensen te steunen. Geen corporate fat cats vetter maken, maar kleine bedrijven (zoals Kanosuke, zoals ik vanavond gelezen heb) bedanken voor hun inzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Bambi105 schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:56:
[...]

Ik voel mee met de wens om als fan te stemmen met je portemonnee. Als je wilt dat ze het blijven maken, dan kan je ze maar beter steunen!

Om op zo'n whiskyfestival als die van dit weekend te zien welke gezichten en mensen er achter bepaalde merken zitten (de master blender van Glen Scotia liep daar rond, wat een vriendelijke vent. En de eigenaar van Dram Mor, wow, wat een oerschotse, grappige kerel is dat!) dan zie je wie er allemaal werk en passie steken in die ambacht. Ook de jongens van Glasgow 1770 en Ardna stonden daar. Niet de sales reps, maar de mensen die zelf de whisky te maken of blenden. Die lui verdienen hun brood met onze hobby. Mensen om dankbaar voor te zijn en @donleone83 met die gedachte kan ik me goed voorstellen dat je juist die eerste edities wil kopen om dit soort mensen te steunen. Geen corporate fat cats vetter maken, maar kleine bedrijven (zoals Kanosuke, zoals ik vanavond gelezen heb) bedanken voor hun inzet.
Vergis je niet, ook Ardna wordt gewoon gepushed door Adelphi om te bottelen hoor. ;)

Neemt niet weg dat het leuk praten is met die gasten! :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambi105
KillaZ schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:50:
[...]

Vergis je niet, ook Ardna wordt gewoon gepushed door Adelphi om te bottelen hoor. ;)

Neemt niet weg dat het leuk praten is met die gasten! :)
Ongetwijfeld! Maar het feit dat die Graeme Mackay en Jenny Karlsson et al er zelf staan op de festivals en dan op hun doordeweekse dag met Alex Bruce de vaten uit zitten te zoeken om de nieuwe AD te maken of de Cask Strength te kiezen, dat geeft aan hoe kleinschalig en persoonlijk het merk (nog) is. Ik vond de reps van Waterford, Lochlea en Kavalan enorm vriendelijk, maar de passie van de makers zelf is niet te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jthem
Vandaag de Glenfarclas 105 en 18 mogen ontvangen. Ben erg benieuwd, vooral de 105, omgerekend 26,56 voor 0.7l voor een cask Strength, kan het tegenvallen?

Glenfarclas 18 literflesje omgerekend 45,50 per 0.7l ook daar wel nieuwsgierig naar maar blijft nog wel even staan de 105 gaat over maandje of 2 open.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
om wat medetweakers te helpen: Ardnamurchan (Adelphi) heeft zn membership gistermiddag weer opengezet.
vanaf 2023 komen er club bottlings, dus nu instappen kan interessant zijn. 75gbp + verzendkosten voor welkomstgeschenk, lifetime membership (beetje vergelijkbaar met de Springbank club dus).
op moment van schrijven nog plek voor 130 man, dan gaat de boel weer op slot.

[ Voor 5% gewijzigd door dyrc op 23-11-2022 11:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bambi105
@dyrc toptip! Ik heb me direct aangemeld. Niet goedkoop, dat kost me zo weer 2-4 whiskies (139 eu incl tax/shipping van enkele weinig bijdragende goodies en 75 pond membership) maar ik hoefde hier geen 3 seconden over na te denken!

Haakt mooi aan op het punt van @donleone83 dat sommige distilleerderijen de steun van de klanten verdienen. Wie weet zitten de AD/venturers er over 20 jaar net zo bij als die van Springbank ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Bambi105 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:26:
@dyrc toptip! Ik heb me direct aangemeld. Niet goedkoop, dat kost me zo weer 2-4 whiskies (139 eu incl tax/shipping van enkele weinig bijdragende goodies en 75 pond membership) maar ik hoefde hier geen 3 seconden over na te denken!

Haakt mooi aan op het punt van @donleone83 dat sommige distilleerderijen de steun van de klanten verdienen. Wie weet zitten de AD/venturers er over 20 jaar net zo bij als die van Springbank ;)
Ik denk er hetzelfde over. Adelphi maakt mooi spul, en Ardamurchan is een van de "new kids with potential".
Bij Springbank zie je dat de society nu al ruim 1000 dagen geen leden meer aanneemt, en geen zicht op of ze ooit nog aan gaan nemen.
Ardnamurchan club zelf heeft de eerste wave members vorig jaar gehad, en ik gok (hoop) dat ze nu aanvullen tot "wat de eerste club bottlings aan oplage hebben" zodat t voor iedereen leuk is en ze weinig rest overhouden.
(hopen dat loten zoals bij springbank iets van de far future is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
@Bambi105 Heb je trouwens de Cane & Grain nog geprobeerd? Kan het mij even niet voor de geest halen :+

[ Voor 28% gewijzigd door KillaZ op 23-11-2022 12:52 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambi105
KillaZ schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:52:
@Bambi105 Heb je trouwens de Cane & Grain nog geprobeerd? Kan het mij even niet voor de geest halen :+
Nee helaas! Die zijn buiten de boot komen te vallen. Onder andere die indie Jura sprak me wel erg aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Bambi105 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:59:
[...]

Nee helaas! Die zijn buiten de boot komen te vallen. Onder andere die indie Jura sprak me wel erg aan.
Ah zonde, die had je wel mooi gevonden 8)

Al heb ik zo'n vermoeden dat je verder een prima festival hebt gehad.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:43

mace

Sapere Aude

dyrc schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:52:
om wat medetweakers te helpen: Ardnamurchan (Adelphi) heeft zn membership gistermiddag weer opengezet.
vanaf 2023 komen er club bottlings, dus nu instappen kan interessant zijn. 75gbp + verzendkosten voor welkomstgeschenk, lifetime membership (beetje vergelijkbaar met de Springbank club dus).
op moment van schrijven nog plek voor 130 man, dan gaat de boel weer op slot.
Bedankt voor de tip! Ik ben lid geworden, hoewel ik wel een beetje schrok van de verzendkosten voor een paar kleine dingetjes. Maar ach, het lidmaatschap is levenslang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

In ander nieuws: Gisteren even bij Van Zuylen binnengelopen en de volgende knaap aangeschaft:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0MiYXMM.png

Redelijk aan het begin van mijn whisky-journey dronk ik graag Old Pulteney. Een heerlijke toegankelijke coastal highland malt. (Vooral de 17 jaar oude was geweldig, zo jammer dat die er niet meer is.)

Tegenwoordig mijd ik de meeste non-integrity whisky, en dat is helaas bij bijna alle Pulteney het geval. 40%, chill-filtered, bijgekleurd. Ik laat het staan.

Daarom vond ik het leuk weer eens een indy bottling te zien van een Pulteney, en moest ik hem hebben. Een eerlijke botteling van Pulteney wat 14 jaar op een Bourbon vat heeft gelegen en waar verder niet mee is gerommeld. Hopelijk kan ik weer iets van dat plezier vangen wat ik vroeger van Pulteney kreeg. :)

[ Voor 9% gewijzigd door mace op 24-11-2022 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 07:04
Happy black friday :). Zojuist 2 mooie flessen gekocht (tenminste, daar ga ik toch vanuit :-P )

Fotootje komt zodra ze binnen zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herzeleid
fender89 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:06:
Happy black friday :). Zojuist 2 mooie flessen gekocht (tenminste, daar ga ik toch vanuit :-P )

Welke flessen heb je gekocht en waar? Black friday aanbieding? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fender89
@Herzeleid

Wilde het nog even als een verrassing houden, maar ach. waarom ook niet alvast delen ;)

Éen betrof inderdaad een BF aanbieding (althans, zo geadverteerd. Of het een 'echte' aanbieding is blijft altijd twijfelachtig): Port Askaig Quarter Sherry Cask ( 64,95 eu)

en een lagavulin 11 year offerman edition - charred oak cask. Ineens kom je zoiets tegen... in de meeste webshops nergens te krijgen maar toevallig liep ik hem tegen het lijf bij Drankhandel leiden. (Staat nu niet meer op de site, dus ze hadden wellicht maar 1 of enkele exemplaren?)

Voor een relatief-prima prijs (93,95 EU)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
  • Laatst online: 06:49
fender89 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:00:
@Herzeleid

Wilde het nog even als een verrassing houden, maar ach. waarom ook niet alvast delen ;)

Éen betrof inderdaad een BF aanbieding (althans, zo geadverteerd. Of het een 'echte' aanbieding is blijft altijd twijfelachtig): Port Askaig Quarter Sherry Cask ( 64,95 eu)

en een lagavulin 11 year offerman edition - charred oak cask. Ineens kom je zoiets tegen... in de meeste webshops nergens te krijgen maar toevallig liep ik hem tegen het lijf bij Drankhandel leiden. (Staat nu niet meer op de site, dus ze hadden wellicht maar 1 of enkele exemplaren?)

Ik krijg morgen een Port Askaig CS en een litertje Old Ballantruan binnen.
Volgens mij houden wij wel van dezelde whiskies. :9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
Old Ballantruan heb ik hier ook nog staan, sealed :-) Stond wel op mijn 'binnenkort-maar-eens-openmaken'- lijstje ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 16:49
Mijn eerste fles was een Lagavulin 25 yrs. Ik was toen 19 en die had ik gekocht van mijn eerste salaris. Zo af en toe een glaasje, maar de fles ging sneller leeg dan ik dacht en ik snapte dat niet...Ik woonde toen nog thuis en zei dat tijdens het avondeten met mijn ouders...mijn vader lachen...ja jonge ik vind hem ook ERGGG lekker haha :+

Ik koop whiskey om er van te genieten en niet als sommige om te investeren of te verzamelen. Beide prima natuurlijk.

In de jaren best wel wat geproeft en gehad in huis. Tot nu toe is mijn persoonlijke fav. The Balvenie 15 en 17. De 21 ook gehad, maar vind het zijn geld niet waard tegenover de andere 2.

Al mijn flessen zijn op, behalve 1...Helaas is mijn schoonvader overleden en hij jield ook van whisky, niet de flessen die ik zou kopen..famous grouse 12..Na zijn overlijden heb ik 1 ongeopende fles uit zijn verzameling mee genomen en die drink ik zo nu en dan en proost ik op hem <3

Een goed stukje donkere chocolade erbij of nougat oid vind ik ook wel erg lekker.

Ijs doe ik er niet in, wel 1 of 2 druppels water.

Vorig jaar een leuk cadeau gehad van mijn vrouw. Dat waren 6 whisky samples in langwerpige flesjes, met uitleg en wat zoets erbij. Erg leuk cadeau. Van de 6 vond ik er 3 erg lekker, maar ik heb niet opgeschreven welke ik nou zo lekker vond |:( |:( ... zucht typisch ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herzeleid
fender89 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:00:
@Herzeleid

Heb al eens eerder gezocht naar die offerman edition maar zonder success. Ik dacht een US-only release? Benieuwd naar je bevindingen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
Herzeleid schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:22:
[...]

Heb al eens eerder gezocht naar die offerman edition maar zonder success. Ik dacht een US-only release? Benieuwd naar je bevindingen!
https://www.passievoorwhi...ars-offerman-edition.html

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 07:44
Kijk eens wat er in mijn schoentje zat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6d1a005gQICevR2DciYgiTSiENg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0VaFBHTOMzGH6Zt3Hxs2fePH.jpg?f=fotoalbum_large

Met dank aan Sintermissus. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
Yonix schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 21:11:
Kijk eens wat er in mijn schoentje zat:
[Afbeelding]

Met dank aan Sintermissus. :*)
Altijd goed, allemansvriend! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Herzeleid schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:22:
[...]

Er zijn meerdere edities geweest. Naar mijn weten is dit de derde.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Tijdje niet meer gepost hier, maar afgelopen voorjaar een whisky-roadtrip gedaan met wat vrienden. Uiteraard naar Islay geweest, en Laphroaig bezocht. Daar deze zelf kunnen bottelen (gelagerd op Madeira vaten 17 jaar oud:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ow_oURfjGz8l4W_piSgStJdZiWw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/69ZIT7TEMHYG2P6LfntN7Mqs.jpg?f=fotoalbum_medium

Helaas begint de bodem wel in zicht te komen... :(

HENG HENG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fender89
fender89 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:06:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZAORIfFqpX67QYrdHpiUXhZYmk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FUDUp7zNFwGyLXE1X4mfizii.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akOtW0DyGmOvsdpFqlyL4UIIcfU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w3rPWh2avFUPQtnt2jkoFV4O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfKrKFVkPQvcJBXfDnValXRRpLc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hVj0xO9vGvHQetspe6fmE1No.jpg?f=fotoalbum_large

@Spacecowboy die Laphroaig lijkt me erg interessant! Mooie aankoop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus32
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 30-01 00:45
Hier komen mooie flesjes voorbij!

Mijn nieuwste aanwinst was een Blackadder Red Snake uit de Raw Cask serie. Ik wist dat er schraapsel uit het vat in zou zitten, maar er zit wel zodanig veel meuk in (en niet alleen char) dat ik sterk overweeg de boel even door een koffiefilter te gooien 7(8)7 Wel verrekte lekker spul.

Laatst ook dit proefpakketje besteld. Erg leuk om wat meer in de wereld van bourbon te duiken (nog niet zo veel ervaring mee). Ze komen binnenkort ook met een proefpakket met rokerige whisky heb ik begrepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:03

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Vandaag mijn flesjes eens ingepakt voor de verhuizing...dan kom je erachter hoeveel flessen in zo kast passen 🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bambi105
Jthem schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:45:
Vandaag mijn flesjes eens ingepakt voor de verhuizing...dan kom je erachter hoeveel flessen in zo kast passen 🙄
Do tell ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Kom je op LAX toch zomaar een heel schap van dit tegen...... 8)7 :X Helaas maar 1 fles pp. De dame vond ze al zo hard gaan ;(

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 6% gewijzigd door KillaZ op 01-12-2022 21:54 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:26
[Whisky / Whiskey] Drink je dat?
Yup

Wat?
Cheap shit met Pepsi Max

Favorieten?
Did I mention cheap shit.

FR, Any Macallan of de oude 12Y/O Glenlivet (die niet meer gemaakt wordt)
Die was ooit 23 euri.. How times have changed.

Sterker nog, hij was 19.99

[ Voor 4% gewijzigd door Bad Brains op 01-12-2022 22:01 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:23

Mfpower

In dubio

Bad Brains schreef op donderdag 1 december 2022 @ 22:00:
[Whisky / Whiskey] Drink je dat?
Yup

Wat?
Cheap shit met Pepsi Max

Favorieten?
Did I mention cheap shit.

FR, Any Macallan of de oude 12Y/O Glenlivet (die niet meer gemaakt wordt)
Die was ooit 23 euri.. How times have changed.

Sterker nog, hij was 19.99
Ik mis de oude glenlivet ook. Niet een super whisky maar voor 2 tientjes altijd in m'n kast. Alles wat Glenlivet nu maakt is echt niet goed imho :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martidinho
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-07 18:52
Ik heb nog een aantal brora's liggen. Is het waard om op zijn minst 1 brora ooit te proeven? Ik ben wel enorm benieuwd, maar verwacht eigenlijk een enorme teleurstelling zodra ik de fles open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
martidinho schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:58:
Ik heb nog een aantal brora's liggen. Is het waard om op zijn minst 1 brora ooit te proeven? Ik ben wel enorm benieuwd, maar verwacht eigenlijk een enorme teleurstelling zodra ik de fles open.
Wat zegt whiskybase over die flessen? Ik zou de lekkerste zelf opdrinken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Brora is een fijne whisky, maar natuurlijk veel te veel waard om dat op te drinken in mijn ogen. The Old Pipe heeft wat samples beschikbaar. Je zou hen eens kunnen contacten.

K to the KillaZ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• inhico
  • Laatst online: 16-09 17:54

inhico

pw

Brora kan geweldig zijn. Maar je vraag is niet zomaar te beantwoorden zonder te weten welke bottelingen het zijn.
Ik heb zelf een paar Brora's (zie https://www.whiskybase.com/profile/inhico/collection). Daaronder 2 van de Diageo special releases. deze zijn gepeat en errug lekker. Maar volgens whiskybase 3500 tot 7000€ waard per fles. Naar mijn idee is geen enkele fles whisky zoveel geld waard. Tegelijkertijd, als je zo'n fles al hebt is het een unieke kans om zoiets te proeven, zonder een vermogen uit te geven. dat moet je dan afwegen tegen het geld wat je kunt krijgen als je ze verkoopt in plaats van opdrinkt.
Oviergens was Brora vaak niet gepeat. Met die niet gepeate heb ik weinig ervaring. Brora is eigenlijk de orspronkelijke Clynelish distillery. Dat geeft misschien een idee van het smaakprofiel.

Maar ik begrijp je dillema helemaal. Mijn Brora-flessen zijn nog niet aangebroken, maar heb een paar daarvan wel ooit kunnen proeven, zodat ik weet dat het lekker spul is. Maar die paar duizend euro.... Zodra je de fles open maakt ben je honderden euro's armer...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
inhico schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:52:
[...]

Brora kan geweldig zijn. Maar je vraag is niet zomaar te beantwoorden zonder te weten welke bottelingen het zijn.
Ik heb zelf een paar Brora's (zie https://www.whiskybase.com/profile/inhico/collection). Daaronder 2 van de Diageo special releases. deze zijn gepeat en errug lekker. Maar volgens whiskybase 3500 tot 7000€ waard per fles. Naar mijn idee is geen enkele fles whisky zoveel geld waard. Tegelijkertijd, als je zo'n fles al hebt is het een unieke kans om zoiets te proeven, zonder een vermogen uit te geven. dat moet je dan afwegen tegen het geld wat je kunt krijgen als je ze verkoopt in plaats van opdrinkt.
Oviergens was Brora vaak niet gepeat. Met die niet gepeate heb ik weinig ervaring. Brora is eigenlijk de orspronkelijke Clynelish distillery. Dat geeft misschien een idee van het smaakprofiel.

Maar ik begrijp je dillema helemaal. Mijn Brora-flessen zijn nog niet aangebroken, maar heb een paar daarvan wel ooit kunnen proeven, zodat ik weet dat het lekker spul is. Maar die paar duizend euro.... Zodra je de fles open maakt ben je honderden euro's armer...
124 flessen? Waar bewaar je dat joh? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martidinho
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-07 18:52
correcto schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:22:
[...]

Wat zegt whiskybase over die flessen? Ik zou de lekkerste zelf opdrinken ;-)
+- 4000 euro per stuk.
KillaZ schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:24:
[...]

Brora is een fijne whisky, maar natuurlijk veel te veel waard om dat op te drinken in mijn ogen. The Old Pipe heeft wat samples beschikbaar. Je zou hen eens kunnen contacten.
dat is wel een goede. Thanks, dat kan ik denk ik dan beter doen.
inhico schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:52:
[...]

heb inderdaad ook diageo special releases liggen en dus hebben ze ook die absurde prijzen. Ben inderdaad erg benieuwd naar de smaak van deze whiskys

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• inhico
  • Laatst online: 16-09 17:54

inhico

pw

@olafmol deels in dozen op zolder.... Overigens zijn het wel wat minder. Ik hou het niet zo bij op whiskybase.

Wellicht kennen velen het potstill festival van Van Wees in Amersfoort. Tot en met 2005 (als ik me niet vergis) was dat in Leusden en tot dan waren er ook grote spelers present. Zoals Diageo en die brachten geweldig spul mee dat je gewoon gratis kon proeven. Daar heb ik toen Brora 30 geproefd, naast Talisker 30 en Glenury Royal 36 en 50. Vooral die laatste was toen relatief duur (ik meen zo'n €500,- !!!). Die Brora was de absolute topper van die avond.
In de periode daarna heb ik voor min of meer normale prijzen (100-120€) nog 2 van die Diageo special releases kunnen scoren. Één via Ebay en één via slijterij Zonneveld in Maassluis.

Meeste van mijn aankopen dateren uit de periode 2003 - 2009. Sindsdien koop ik alleen nog af en toe een betaalbaar doordrinkertje.

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adVS9zn_U04EhA3vVFv2sS45Zl4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TCkWWzLkPTpSaaAFYrVsrIeQ.png?f=user_large

Vanavond deze Glenfiddich Project XX op aanraden van dit forum. Not bad at all!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Mfpower schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:13:
[...]

Ik mis de oude glenlivet ook. Niet een super whisky maar voor 2 tientjes altijd in m'n kast. Alles wat Glenlivet nu maakt is echt niet goed imho :(
Heb je de Illicit Still of Licensed Dram wel eens geprobeerd? Ik laat normaal Glenlivet ook staan, maar die vond ik wel de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

fender89 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:57:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

@Spacecowboy die Laphroaig lijkt me erg interessant! Mooie aankoop
Die zat be de Laphroaig tour inbegrepen. Daar toentertijkd nog wel wat moois meegenomen, maar ik moet nu echt nieuw gaan bestellen.

Iemand nog aanraders, die een beetje buiten de gebaande paden gaan?

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bambi105
Spacecowboy schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:52:
[...]
Die zat be de Laphroaig tour inbegrepen. Daar toentertijkd nog wel wat moois meegenomen, maar ik moet nu echt nieuw gaan bestellen.

Iemand nog aanraders, die een beetje buiten de gebaande paden gaan?
Cotswolds Peated Cask. Een erg lekker, ongeturfd distillaat dat ze vervolgens op een Laphroaig vat hebben gelegd. Dus geen turfrook in de neus, maar de smaak is echt wat anders. Bbq jalapeno denk ik elke keer weer aan. Betaalbaar ook!

Ballechin 10 of de Ballechin/Edradour 8 Cuvee zijn heel bijzonder voor hun beperkte prijs. Highland turf (die zoeter is dan Islay turf) met een zeer smaakvol en complex distillaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jthem
olafmol schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 23:35:
[Afbeelding]

Vanavond deze Glenfiddich Project XX op aanraden van dit forum. Not bad at all!
Geen miskoop toch...Is voor mij altijd wel een terugkomer 1a2x per jaar...

Vandaag in de nieuwe woning buffetkasten opgezet voor paar leuke beneden te "showen" en rest komt op de hobbykamer straks...Maar na verhuizing ook wel toe aan hele fles te drinken.

[ Voor 16% gewijzigd door Jthem op 04-12-2022 22:04 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:43

Hupske

AFCA

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2cNZ7MzHJxmXN-nYg1lRWduH8r4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h8732GmUAAPQXjADePG9YwT2.jpg?f=fotoalbum_medium

Dit is mijn kleine trots :p Staat leuk in de woonkamer en iedereen zijn oog valt er gelijk op. Heb er thuis alleen even voor moeten strijden om het voor elkaar te krijgen, maar de vrouw is er zelfs content mee.
Uiteraard staat niet al mijn flessen erop. Staan er ook nog een hoop in de voorraad kast. Vooral de flessen die ik niet veel drink of door de koffie doe soms.

Zelf behoorlijk fan van het merk Kilchoman. Mooie balans in de rook smaak icm het zoetige wat ze hebben. Kan er altijd maar geen genoeg van krijgen.

Je ziet verder bovenop het kastje nog een flesje van whisky snippers staan. Iemand daar ervaring mee om daar wat lekkers van te maken?

[ Voor 7% gewijzigd door Hupske op 04-12-2022 18:48 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
Nice! Vind zelf de Loch Gorm van Kilchoman erg lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

correcto schreef op zondag 4 december 2022 @ 18:56:
Nice! Vind zelf de Loch Gorm van Kilchoman erg lekker.
Ooh daar baal ik zo van! Op Black Friday was die 75 euro geloof ik. Was alleen te laat, dus was de voorraad op :(
Maar begin al te kwijlen bij de tekst die er bij staat.

Heb uiteindelijk de The Netherlands Small batch gehaald. Die ga ik pas rond kerst uit de voorraad kast halen als de Machir Bay op is.

[ Voor 16% gewijzigd door Hupske op 04-12-2022 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
Hupske schreef op zondag 4 december 2022 @ 18:59:
[...]

Ooh daar baal ik zo van! Op Black Friday was die 75 euro geloof ik. Was alleen te laat, dus was de voorraad op :(
Maar begin al te kwijlen bij de tekst die er bij staat.
Ik was wel op tijd :*) Maar moet zeggen dat ik de andere Kilchomans nog niet ken. Heb toen nog wel getwijfeld of ik niet een andere zou gaan proberen.
Wat is jouw favoriet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

correcto schreef op zondag 4 december 2022 @ 19:33:
[...]

Ik was wel op tijd :*) Maar moet zeggen dat ik de andere Kilchomans nog niet ken. Heb toen nog wel getwijfeld of ik niet een andere zou gaan proberen.
Wat is jouw favoriet?
Ooh, ik vind dat altijd zo moeilijk om een favoriet te kiezen. Het is voor mij ook maar net waar ik zin in heb.

Al denk ik dat ik het meeste neig naar de Sanaig. De zoetste van de 3 en vanaf het begin zijn de sherry invloeden goed aanwezig en is hij lekker fruitig.

De Machir bay is dan weer het meest toegankelijk. Is het zachtste en de vanille is lekker aanwezig. Vind ik altijd een mooi begin om de avond mee af te trappen.

De Saligo is in het begin wat scherp, daarna komt het zoete van de citrus erdoor. Hierdoor is dit een mooie frisse whisky.

Ik zal ze in ieder geval alle 3 ook zo weer in huis halen. Vind ze bijvoorbeeld lekkerder dan de Lagavulin 16 en de Caol Ila 12.

[ Voor 7% gewijzigd door Hupske op 04-12-2022 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror-oehoe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:16
Zijn hier Macallan drinkers, want wat is een beetje een lekkere Macallan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@terror-oehoe De lekkerste is degene die in je glas zit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bambi105
terror-oehoe schreef op zondag 4 december 2022 @ 23:53:
Bestaan die Macallan drinkers nog?

Ik voel me een beetje 'opa vertelt' bij Macallan omdat ik alleen kan refereren aan oudere bottelingen van de 12yo (gebotteld pre-2006) als ik aan lekkere Macallans denk. De rest haalt de prijs-kwaliteit drempel niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Bambi105 schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:54:
[...]

Ik voel me een beetje 'opa vertelt' bij Macallan omdat ik alleen kan refereren aan oudere bottelingen van de 12yo (gebotteld pre-2006) als ik aan lekkere Macallans denk. De rest haalt de prijs-kwaliteit drempel niet.
:o

Volledig met je eens, al was de laatste triple cask (nu OOS) nog best te pruimen (maar die schiet nu ook alweer naar 200 euro + als ik op WB kijk :/

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• correcto
terror-oehoe schreef op zondag 4 december 2022 @ 23:53:
Misschien kun je eens naar de Thompson brothers TB/BSW 6 years old kijken? Weet niet in hoeverre deze in NL te krijgen is.

https://gathering.tweaker...message/73235018#73235018

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
correcto schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:57:
[...]

Misschien kun je eens naar de Thompson brothers TB/BSW 6 years old kijken? Weet niet in hoeverre deze in NL te krijgen is.

https://gathering.tweaker...message/73235018#73235018
Niet of nauwlijks, Whiskybase importeert Thompson Brothers en verspreid ze naar 2 of 3 slijters in NL waaronder whiskysite.nl. Als die de fles niet heeft, wordt het lastig in NL.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Bambi105 schreef op zondag 4 december 2022 @ 17:42:
[...]

Cotswolds Peated Cask. Een erg lekker, ongeturfd distillaat dat ze vervolgens op een Laphroaig vat hebben gelegd. Dus geen turfrook in de neus, maar de smaak is echt wat anders. Bbq jalapeno denk ik elke keer weer aan. Betaalbaar ook!

Ballechin 10 of de Ballechin/Edradour 8 Cuvee zijn heel bijzonder voor hun beperkte prijs. Highland turf (die zoeter is dan Islay turf) met een zeer smaakvol en complex distillaat.
Dank! Ga ik zeker even naar kijken. Zeker met het oog op de feestdagen!
Hupske schreef op zondag 4 december 2022 @ 18:44:
[Afbeelding]

Dit is mijn kleine trots :p Staat leuk in de woonkamer en iedereen zijn oog valt er gelijk op. Heb er thuis alleen even voor moeten strijden om het voor elkaar te krijgen, maar de vrouw is er zelfs content mee.
Uiteraard staat niet al mijn flessen erop. Staan er ook nog een hoop in de voorraad kast. Vooral de flessen die ik niet veel drink of door de koffie doe soms.

Zelf behoorlijk fan van het merk Kilchoman. Mooie balans in de rook smaak icm het zoetige wat ze hebben. Kan er altijd maar geen genoeg van krijgen.

Je ziet verder bovenop het kastje nog een flesje van whisky snippers staan. Iemand daar ervaring mee om daar wat lekkers van te maken?
Dat ziet er erg mooi uit. We hebben net een nieuw interieur, en daar heeft helaas mijn whisky uitstalling het veld in moeten ruimen, dus ik ben nog en beetje kijkende naar hoe ik dat op een manier kan doen dat m'n vrouw het er ook mee eens is.

[ Voor 50% gewijzigd door Spacecowboy op 05-12-2022 16:50 ]

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Spacecowboy schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:48:
[...]

Dank! Ga ik zeker even naar kijken. Zeker met het oog op de feestdagen!

[...]

Dat ziet er erg mooi uit. We hebben net een nieuw interieur, en daar heeft helaas mijn whisky uitstalling het veld in moeten ruimen, dus ik ben nog en beetje kijkende naar hoe ik dat op een manier kan doen dat m'n vrouw het er ook mee eens is.
Bij mij staat het dus gewoon op een best goedkoop Ikea karretje. Klik..
De accessoires erop heeft ze zelf mogen uitkiezen en neer zetten. Dus de mooie karaf met de twee glazen erbij was zelfs haar input. Verder iets van een groen plantje werkt altijd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Deze kasten pas opgebouwd in de woning.. voorzien van paar leuke flessen, morgen foto ervan

[ Voor 68% gewijzigd door Jthem op 06-12-2022 20:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• terror-oehoe
Bambi105 schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:54:
[...]

Geen idee of ze bestaan, ik ben ze iig tot op heden nog niet tegen gekomen. In tegenstelling tot de investeerders. Maar goed een Classic Cut voor 100eu wil ik opzich nog wel proberen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Hupske schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:34:
[...]

Bij mij staat het dus gewoon op een best goedkoop Ikea karretje. Klik..
De accessoires erop heeft ze zelf mogen uitkiezen en neer zetten. Dus de mooie karaf met de twee glazen erbij was zelfs haar input. Verder iets van een groen plantje werkt altijd :9
Thanks, dit staat wel in ons nieuwe interieur. Krijg zo nog sidetable binnen, dus even kijken of ik daar ook nog wat mee kan, maar anders is deze voor in een andere hoek ook nog wel een optie. En inderdaad, gewoon wat keuzevrijheid bieden door wat fröbeldingetjes er op te laten zetten, werkt meestal wel goed.

Als ik volgende week terug ben van m'n tripje ga ik even rustig kijken naar wat mooie flessen.

HENG HENG

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jthem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iQcJq4J79tAmeeN9nnODwwPWIrg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b5E1xie2RQxNYAVHn2nDzUso.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk in woonkamer mijn eigen kastje, beneden plank ga ik dan gebruiken voor paar open flessen te zetten.. Rest gaat in de hobbykamer

[ Voor 10% gewijzigd door Jthem op 06-12-2022 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror-oehoe
Jthem schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:39:
[Afbeelding]

Eindelijk in woonkamer mijn eigen kastje, beneden plank ga ik dan gebruiken voor paar open flessen te zetten.. Rest gaat in de hobbykamer
Ha, zie ik daar nou een Macallan staan?! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Ja goed gezien, als je goed zoekt zie je er zelfs 2 *;

Paar flesjes om dicht te houden omdat het gewoon leuk is om paar bewaarflessen te hebben.

Mijn geboortejaarfles, Glengoyne 25 is gewoonweg supervet in de houten kist, de 2 oudere Glendronachs dan de daadwerkelijke leeftijd(mooi verhaal gewoon), de 2 Macallans en dan de 3 bijzondere Royal Saluts. Als ik volledig verhuisd ben even zoeken welke nog leuk erbij mag staan.

[ Voor 84% gewijzigd door Jthem op 06-12-2022 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat is jullie manier van lessen kopen? Ik start altijd bij de bekende handelaren in Nederland (online) en ga dan reviews lezen. Soms eindig ik op whiskey community sites. Maar al met al blijf ik het lastig vinden waar je dan voor moet gaan. Met bier gaat dat makkelijk, je koopt een flesje proeft en gaat door.

Hoe pakken jullie dit doorgaans aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Ronwiel schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:04:
Wat is jullie manier van lessen kopen? Ik start altijd bij de bekende handelaren in Nederland (online) en ga dan reviews lezen. Soms eindig ik op whiskey community sites. Maar al met al blijf ik het lastig vinden waar je dan voor moet gaan. Met bier gaat dat makkelijk, je koopt een flesje proeft en gaat door.

Hoe pakken jullie dit doorgaans aan?
Ik koop vaak samples, of zoals nu een 1 of meer advent kalenders om dingen te proberen.
Of ruil met collega’s vrienden samples uit, ga naar tasting avonden.

In de winkel kan ik vaak ook wel wat kleine beetjes proeven. Maar bovenstaande doe ik vaker :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Mooi setje binnen;

Een 21yr Dumbarton op Amarone
Een 26yr "Speyside distillery" op Sauternes

Een graan en een Speyside op Wijn, ben benieuwd!

*O* Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TU2FWHuCUcjIKqQdhb5vEHMGh5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dqey6IzLUl95DsQ7PfRBZ1de.jpg?f=fotoalbum_large

Kon het niet laten:
Dunbarton, een gesloten graan distilleerderij die voornamelijk in de ballentines ging. De whisky heeft op een Amarone vat zijn laatste dagen gehad.

Neus: Wat gek, ik verwacht wat meer rood fruit door de Amarone, niets is minder waar. Peertje, friszuur met in de verte vanille

1e slok: weg Peer! Een bak zoete karamel, typisch grain. Dit keer 1 zonder rauw randje. Heel gebalanceerd, wat een fijne whisky in de mond. In de verte bespeur je rood fruit, maar dat is echt geen gegeven.

Afdronk: Lang, zwoel, zoethout, karamel.

Dit is de ideale dessert whisky. Heerlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-TphVnyXtXn7pFM6clW-Ko3JPM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8PBG2Mn9yxLuphMc3WzmVHKu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door KillaZ op 14-12-2022 20:48 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Eindelijk de ballot gewonnen bij Thompson Bros. Een "over" 12 year old Williamson "blended malt". *O* (Teaspooned Laphroaig, als ik me niet vergis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Vandaag de Arran 18 besteld bij WvZ. Wat een normaal tarief ipv bij d12, zag net dag d12 de prijs heeft verhoogd naar 169,95 euro... is toch overdreven, net nog onder de 95 betaald.
Pagina: 1 ... 47 ... 78 Laatste