Kijk, zo heurt het! Ik ga ze ook niet hoarden en laat graag een betaalbare SB10 achter voor de liefhebbers en avonturiers. Toevallig stonden er geen SB12 CS meer @
mace ?
Er is toch zo veel lekkers en je lever is maar zo groot... Van het weekend heb ik de Ardnamurchan Cask Strength kunnen proberen en wat is die lekker. Echt ontzettend goed gedaan van Ardna. Citroen speelt de hoofdrol alsof ze de schillen in de vaten hebben gekieperd, maar zonder enige wrangheid en met een heerlijke ziltige en matig geturfde primaire smaakervaring die langzaam wegebt naar bourbon invloeden met noten, vanille en gek genoeg ook pure chocolade. Hij is ook net lekkerder dan de 10.21:06 - niet veel lekkerder, maar wel merkbaar lekkerder. Niet het beste verhaal zo, maar ik ben wel uitermate enthousiast en was al fan van de 10.21:06.
Ook hadden mijn vrienden een flesje Arran Cote-Rotie Finish voor mijn verjaardag gehaald. Een oude botteling nog, maar heel goed gedaan van Arran. Heel charmante, frisse Arran met een aardbei, bes, bloesem aroma die veel weg heeft van de Arran 10 achtige noottonen. Op 50% heeft ie net ook meer oemf dan de Arran 10.
Als laatste nog de Van Wees Aultmore 12 van 2021, op 46%. Het is een ruigere versie van de Aultmore 12 OB (Foggie Moss) die een stuk vriendelijker is en veel meer een gebalanceerde Speysider is. Maar de OB Foggie Moss is ook niet zo spannend en zelfs een beetje saai, terwijl de Van Wees Aultmore dat zeker niet is. Een uitdagende, complexe Speysider die Serge ook recent recenseerde op Whiskyfun.com (
linkje). Serge zegt "waxy" en "rooty/earthy", daar kan ik helemaal inkomen!