[Whisky / Whiskey] Drink je dat? Wat? Favorieten? - Deel 6 Overzicht

Pagina: 1 ... 37 ... 78 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 19:22

sebasd

loopt op espresso

Jthem schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 07:47:
[...]

Heb bericht terug, hij heeft indd de glengoyne 25 nog. Zijn dan 3cl flesjes a 18 euro voor de 25... Nu de vraag hoe betrouwbaar is het via zo een forum. Ben geen lid daar erop maar is er iets van te zien qua betrouwbaarheid?
Zie de ervaringen met deze verkoper hier:

https://www.hetwhiskyforu...erfield&t=5427&sf=msgonly

Sowieso is het een vrij kleine, hechte community, en de mensen die samples aanbieden over het algemeen echte liefhebbers. Ik heb bij deze verkoper nog niets besteld, wel bij een andere, en dat ging van een leien dakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Qlompia!91 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:26:
Ter aanvulling op onderstaande het is niet de 16 maar de 18 jaar oude.

Goedenavond,
Compleet nieuw hier maar leuk om van mede whisky drinkers al die info te lezen.
Wie van jullie kan me van raad voorzien.
Enkele jaren geleden na een proeverij toen 6x een fles gekocht met het idee dat deze wel eens wat meer waard kon worden.
Betreft:
Omaruvian cask strength 16.

Gekocht voor 100 per fles.
Is zoiets nou interessant om te laten liggen qua “belegging” of is dat bij deze kansloos.

Heel hartelijk dank voor de hulp!
Heb je al eens op whiskybase gekeken? Welke is het precies? Mijn opmerking over de interesse in een fles blijft staan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:18
Bambi105 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:33:
I
Hebben jullie nog andere flessen kunnen proberen? Zoals de Royal Lochnagar of de Mortlach? En de Talisker 8 die in de aanbieding staat?
Ik heb de Talisker 8 kunnen proeven een tijdje geleden. Lekker? Absoluut... de prijs waard? Dat moet je zelf beslissen. Het is een release waar een behoorlijke marketing machine achter zit natuurlijk om de prijs flink op te drijven. Voor een tientje meer heb je volgens mij al de 18 jaar oud.
Zelfs nu in de aanbieding vind ik hem nog te duur voor wat het is maar dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door frank.. op 27-01-2022 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Voodoo schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:16:
[...]

:9~ Klinkt goed! Heb je een linkje voor me van bovenstaande? Werd nieuwsgierig maar kan zo snel geen verkooppunt vinden als ik op Edradour decanter zoek.
@Voodoo Helaas heb ik bij de grote 3 (drankdozijn.nl, whiskysite.nl en drankgigant.nl) niets meer gevonden, niet op voorraad of niet eens aanwezig. Wel de bourbon-decanter.

Overigens, "Decanter" is gewoon een verwijzing naar de soort fles ;)

Eentje die overigens wel echt goed in de buurt komt van deze Decanter is de 10yr SFTC die nog gewoon te krijgen is.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 18-09 19:10
Deathchant schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:54:
[...]

@Voodoo Helaas heb ik bij de grote 3 (drankdozijn.nl, whiskysite.nl en drankgigant.nl) niets meer gevonden, niet op voorraad of niet eens aanwezig. Wel de bourbon-decanter.

Overigens, "Decanter" is gewoon een verwijzing naar de soort fles ;)

Eentje die overigens wel echt goed in de buurt komt van deze Decanter is de 10yr SFTC die nog gewoon te krijgen is.
Klopt had de laatste fles gekocht bij Mitra O-) sorry haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jthem
sebasd schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:06:
[...]

Zie de ervaringen met deze verkoper hier:

https://www.hetwhiskyforu...erfield&t=5427&sf=msgonly

Sowieso is het een vrij kleine, hechte community, en de mensen die samples aanbieden over het algemeen echte liefhebbers. Ik heb bij deze verkoper nog niets besteld, wel bij een andere, en dat ging van een leien dakje.
Heb 3 samples van de Goyne 25 besteld.... Kan ik tenminste ook proeven van de gesloten fles...

Thnx voor de tip en meekijken _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Jthem op 27-01-2022 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlompia!91
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 31-01-2022
sebasd schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:09:
[...]

Heb je al eens op whiskybase gekeken? Welke is het precies? Mijn opmerking over de interesse in een fles blijft staan ;)
Het is de omaruvian cask strenght double wood 18.

Zal eens gaan kijken op whisky base maar huidige waarde lastig te vinden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 18:23
Vandaag de Arran 10 binnen gekregen. Komend weekend eens proberen.

Eeerder had ik al de vraag gekregen om rokerige whisky te proberen. Bowmore 12 kwam als tip voorbij.
Nu heb ik wel een vraag. Ik heb een Highland Park Viking Honour geahd en nu een Tallisker Port Ruigh.
Hoe verhouden deze 2 zich op het rokerige vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Ik hou niet zo van rokerig maar de HP 15 kon ik zelf wel erg waarderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Jthem schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:43:
[...]

Heb 3 samples van de Goyne 25 besteld.... Kan ik tenminste ook proeven van de gesloten fles...

Thnx voor de tip en meekijken _/-\o_
Dus je hebt 54 euro betaald voor 9cl, dat is dus 1/8e deel van een hele fles. 1 Fles kost nu 380 euro, dus 1/8 is dan 47,50. Dan is 54 euro niet superveel duurder...

Is er een reden dat je er 3 gekocht hebt? Met 1 sample weet je toch ook wel of je de fles wilt hebben?

EDIT: lees ik nou goed dat je ook de fles gekocht heb? Ik dacht dat je op het punt stond om em te kopen, maar dat nog niet gedaan had?

[ Voor 10% gewijzigd door Deathchant op 27-01-2022 18:09 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Had zelf 2 besteld, 1 van de 2017 en 1 van de nieuwe en een sample voor collega. De 2017 sample is omgerekend goedkoper dan nu die nieuwe fles gaat worden. Tel maar na :)
Als je telt met de 2017 versie komt dat op ongeveer 362 euro. Dus goedkoper dan de nieuwe versie waar hij nu 370 goedkoopste is.

Was ook aan tellen indd en vergeleken met de 2020, moet eerlijk zeggen dat het enigszins niet echt tegenviel. Prijs is ongeveer zelfde als voor hele fles maar vind prima zo ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Jthem op 27-01-2022 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Flesje zelf ook maar die wil ik gewoon even mooi dicht laten, deze fles hebben ze voor me opzij gelegd/gereserveerd...

[ Voor 32% gewijzigd door Jthem op 27-01-2022 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Qlompia!91 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:25:
[...]

Het is de omaruvian cask strenght double wood 18.

Zal eens gaan kijken op whisky base maar huidige waarde lastig te vinden zo.
De beoordelingen zijn prima, het zijn er alleen niet veel.. Prijzen zo te zien tussen de 110 en 180, beetje wat de gek ervoor geeft denk ik. Ik vraag me af of dat heel veel meer gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Layumi schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:25:
Vandaag de Arran 10 binnen gekregen. Komend weekend eens proberen.

Eeerder had ik al de vraag gekregen om rokerige whisky te proberen. Bowmore 12 kwam als tip voorbij.
Nu heb ik wel een vraag. Ik heb een Highland Park Viking Honour geahd en nu een Tallisker Port Ruigh.
Hoe verhouden deze 2 zich op het rokerige vlak?
Ik ben niet zo van de rokerige whisky, maar de HP 12 Viking Honour is wel aardig (vind em wel vlak, weinig speciaal). De Talisker Port Ruighe is erg lekker maar niet heel rokerig. Ik kan vooral het ziltige daarin wel waarderen.

Zelf nu deze in het glas zitten: https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/2110 Heel lichte whisky van kleur, maar veel (citrus-)smaak. Erg lekker, lijkt niet echt op andere whiskies die ik heb gehad. En dat was precies waar ik op uit was met het kopen van samples, nieuwe dingen ontdekken. Ik ga deze distillery nog wel verder verkennen denk ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
Ik heb een keer een wat duurdere blend meegenomen (32 euro)

https://www.masterofmalt....sland-whisky/#reviewslist

Gekke beschrijving van smaken, maar vond het interessant genoeg om mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Wel verdomd leuke fles voor die 32 euro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:43
Gisterenavond de Ichiro’s Malt Mizunara Wood Reserve open gemaakt. Het eerste wat mij opviel aan de fles is dat het allemaal wat minder gelikt is dan de grote distilleries. Tekst op de achterkant alleen in het Japans, beetje “groezelige” fles - maar dat bedoel ik op een goede manier. Je voelt meteen dat je iets gaat drinken wat niet voor enorme massaproductie gemaakt is. Net opgezocht en blijkt te kloppen: in 2016 hebben ze 100.000 flessen geproduceerd wat een schijntje is ten opzichte van de grotere jongens.

Op de neus is de kurk fantastisch. Bloemig, fruitig, duidelijk hout. Erg prettig. Op advies van de slijter een glas ingeschonken, klein nipje geproefd en even 20 minuten weggezet om met de zuurstof hem even goed los te laten komen. Het eerste wat opvalt als je een slok neemt is dat de whisky je hele mond aan het werk zet. Mijn speekselklieren gingen vol aan en ik zou hem bijna als sappig beschrijven. Ik houd daar erg van.

Dan de smaak. Het is geen krachtige explosie, maar een breed palet dat zich rustig in je mond ontwikkelt bij het nemen van een slok. De whisky is heel mooi gebalanceerd. Je proeft duidelijk het hout, het vrij zoetige van het Mizunara hout, met veel bloemige, fruitige ondertonen. Op de afdronk wat vanille. Na het drinken vervliegt de whisky wel vrij snel - echt een nasmaak laat hij niet achter maar ik weet niet of ik dat nou zo erg vind.

De conclusie is dat het een uitstekende whisky is. Ik heb zelden een zo goed gebalanceerd glas op waarin je alles proeft maar niets de uitgesproken overhand neemt. In dat opzicht is het erg Japans: alle smaken kloppen en het is extreem af. Ik denk ook dat deze fles bij elk glas hetzelfde gaat smaken. Tegelijkertijd is dat denk ik ook de kwetsbaarheid van deze whisky als je, zoals ik, normaal gesproken houdt van krachtige Islays op bijvoorbeeld port vaten. Voor mij persoonlijk is het een hele mooie aanvulling op mijn collectie en eens iets anders dan wat ik normaal drink. De eerste conclusie is dat ik hem de 150 euro die hij kost waard vind omdat hij zo prachtig gebalanceerd is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K1KK-q52ga4TMKFG60IYsN8TSKU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4ZKXkLhyhRIvTcoakJhqavm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:13
Hier ga ik eens even goed van genieten:

Claxton's Tobermory 26 yr.

Op een sherry butt, 52% over en de sample was ge-wel-dig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I1JRdRVi7k6xAdhBVfdeVd7QsuI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qwz5wOypTt1Lwxza7qJBesXx.jpg?f=fotoalbum_large

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Oooo killaZ, wat een feest moet dat zijn!!!

Ik wil die claxtons bunna 16 nog eens inslaan maar even komende weken kijken hoe en wat aangezien ik die glengoyne 25 opzij heb gezet... 💰💰💰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
@Jthem Zeker! Vanavond een borrel met de importeur, dus dat moet goed komen :+

Overigens heeft Johan van The Old Pipe een complete pallet staan van die Bunna, dus je hebt nog even ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
KillaZ schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:55:
@Jthem Zeker! Vanavond een borrel met de importeur, dus dat moet goed komen :+

Overigens heeft Johan van The Old Pipe een complete pallet staan van die Bunna, dus je hebt nog even ;)
Ja die komt er zeer zeker....heb ook daar best hoge verwachtingen van. Maar moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik laatste tijd flink heb ingeslagen 🙈

Maar die bunna komt er zeker..

*Jaloers hoor voor mij geen drank vanavond aangezien we tot ergens in de nacht moeten werken dus de drank blijft bespaard haha

*Kon het toch niet laten en heerlijk genoten van een glaasje Glenallachie 13 Rioja en nog sample van balvenie

[ Voor 8% gewijzigd door Jthem op 29-01-2022 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:15

Case_C

[Team Carrack]

Bij DG was de Arran weer in de aanbieding, dus nog maar 2 flessen aangevuld. Nu heb ik 1 van de flessen naast de oude voorraad gezet... Zou zeggen raad maar wat de nieuwere fles is. 2 foto's met links en rechts om beide in gelijke lichtconditie te fotograferen.

De braille op de koker was ook niet meer embossed, voorbereiding zat er nog in, maar was in dit geval gewoon vlak. Het hoeft allemaal niets te betekenen, maar ik ga deze 2 waarschijnlijk wel een keer naast elkaar zetten in een glas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EsfQfIDmwWzVe2PrcHairQAhAJ8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pTlpYe61vwuIMrxFrgXzd0Zx.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/18CDMyJSLcPsoODA9g7a61seHdo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qCacaQDHanjYutqjFnMmH0Aa.jpg?f=fotoalbum_medium

Daarnaast ook 2 flesjes Tobermory 12 en een extra Glencadam 10 gehaald.

Die Glencadam 10 is gisteren open gegaan, en toch wel een verrassend frisse whisky. Neus heel fris/licht peertje, smaak ook heerlijk fris om af te wisselen van de peat/sherry.

[ Voor 9% gewijzigd door Case_C op 29-01-2022 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:54

mace

Sapere Aude

418O2 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:38:
Ik heb een keer een wat duurdere blend meegenomen (32 euro)

https://www.masterofmalt....sland-whisky/#reviewslist

Gekke beschrijving van smaken, maar vond het interessant genoeg om mee te nemen.
Ik ben fan van de Douglas Laing serie van regionale blended malts. Rock Island (voorheen Rock Oyster), Timorous Beastie, Scallywag, The Gauldrons, etc. Echt goed spul.

Daarom vind ik het ook wel belangrijk om te benadrukken dat het een blended malt is. Er zit dus alleen malt whisky in, geen grain whisky zoals bij blended scotch.

Een goede blender kan echt kunstwerkjes maken met whisky, daar is Compass Box erg goed in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Case_C schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:16:
Bij DG was de Arran weer in de aanbieding, dus nog maar 2 flessen aangevuld. Nu heb ik 1 van de flessen naast de oude voorraad gezet... Zou zeggen raad maar wat de nieuwere fles is. 2 foto's met links en rechts om beide in gelijke lichtconditie te fotograferen.

De braille op de koker was ook niet meer embossed, voorbereiding zat er nog in, maar was in dit geval gewoon vlak. Het hoeft allemaal niets te betekenen, maar ik ga deze 2 waarschijnlijk wel een keer naast elkaar zetten in een glas.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Variatie tussen batches is helemaal niet erg. Het geeft aan dat ze een eerlijk product verkopen.

Ik heb véééél liever dit dan dat ze de boel bijkleuren om het consistent te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mace schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:17:
[...]

Ik ben fan van de Douglas Laing serie van regionale blended malts. Rock Island (voorheen Rock Oyster), Timorous Beastie, Scallywag, The Gauldrons, etc. Echt goed spul.

Daarom vind ik het ook wel belangrijk om te benadrukken dat het een blended malt is. Er zit dus alleen malt whisky in, geen grain whisky zoals bij blended scotch.

Een goede blender kan echt kunstwerkjes maken met whisky, daar is Compass Box erg goed in.
Meestal/vaak is het wel meuk.

Gister heb ik hem geproefd, bijzonder! Smaak profiel zoals beschreven klopt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

418O2 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:11:
[...]

Meestal/vaak is het wel meuk.
Blended malt? Ben ik niet met je eens.

[ Voor 17% gewijzigd door mace op 29-01-2022 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mace schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:56:
[...]

Blended malt? Ben ik niet met je eens.
De blends die ik heb geprobeerd, maar dat waren dan vaak goedkope (sub 25 euro), dat is natuurlijk niet eerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

418O2 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 23:05:
[...]

De blends die ik heb geprobeerd, maar dat waren dan vaak goedkope (sub 25 euro), dat is natuurlijk niet eerlijk
Welke blended malts onder de 25 euro heb jij geprobeerd dan?

e: Ik wil niet vervelend doen hoor. Ik heb gewoon het idee dat je het verschil tussen een blend, en een blended malt misschien niet zo goed weet? Er zijn namelijk nauwelijks blended malts voor die prijs, en diegene die er zijn, zijn inderdaad niet al te goed. Maar de meeste blended malts die op de markt zijn kosten meer dan 25 euro (meer rond de 30 á 40) en zijn gewoon prima.

Wel zijn er meer dan genoeg blends voor dat geld, en dat is inderdaad grotendeels meuk.

[ Voor 44% gewijzigd door mace op 29-01-2022 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mace schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 23:11:
[...]

Welke blended malts onder de 25 euro heb jij geprobeerd dan?

e: Ik wil niet vervelend doen hoor. Ik heb gewoon het idee dat je het verschil tussen een blend, en een blended malt misschien niet zo goed weet? Er zijn namelijk nauwelijks blended malts voor die prijs, en diegene die er zijn, zijn inderdaad niet al te goed. Maar de meeste blended malts die op de markt zijn kosten meer dan 25 euro (meer rond de 30 á 40) en zijn gewoon prima.

Wel zijn er meer dan genoeg blends voor dat geld, en dat is inderdaad grotendeels meuk.
Ik had het over blends ;) en niet veel en heb zeker niet onthouden welke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
@418O2 James Eadie Trademark X is een aanrader voor een blend.

Zitten enorm veel Diageo whisky's in (o.a Talisker, Lagavullin, Aberlour, Littlemill, Cambus, Cameron bridge)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Vandaag mijn samples van de Glengoyne 25 mogen ontvangen heerlijk...

Die worden voor leuk moment bewaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
Zojuist de Caol Ila 18 unpeated besteld. Groot liefhebber van de rokerige versie dus heel benieuwd hoe deze smaakt zonder turf en rook. En hij is nog op vatsterkte ook, 59,8 %.
Deze stond al een tijd op het verlanglijstje dus toen ik vanmorgen de mail van DD kreeg dat hij vandaag met een flinke korting de deur mag... 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

frank.. schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:35:
Zojuist de Caol Ila 18 unpeated besteld. Groot liefhebber van de rokerige versie dus heel benieuwd hoe deze smaakt zonder turf en rook. En hij is nog op vatsterkte ook, 59,8 %.
Deze stond al een tijd op het verlanglijstje dus toen ik vanmorgen de mail van DD kreeg dat hij vandaag met een flinke korting de deur mag... 🥳
Ik zit er ook naar te kijken :p , maar goed ik wacht het wel af of hij vanavond nog op voorraad is. Gok 't niet, maar dat scheelt voor de portomonee.

Gisteravond een barrel-bar besteld, weer wat kastruimte :+ ben erg benieuwd hoe dat is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
Case_C schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:37:
[...]

Ik zit er ook naar te kijken :p , maar goed ik wacht het wel af of hij vanavond nog op voorraad is. Gok 't niet, maar dat scheelt voor de portomonee.

Gisteravond een barrel-bar besteld, weer wat kastruimte :+ ben erg benieuwd hoe dat is!
Dat denk ik ook niet :-) ik had gister hetzelfde met de 15 yo unpeated. Die zat bij de weekaanbiedingen maar toen ik eruit was om hem te bestellen was hij uitverkocht. Gelukkig de volgende dag de mail dat de 18 yo in de aanbieding was. Ik had mazzel maar de portemonnee idd iets minder 🤣.

Wel heel gaaf trouwens een barrel-bar. Heb je een dubbele of enkele gekocht? Fotootje? 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

frank.. schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:44:
[...]

Dat denk ik ook niet :-) ik had gister hetzelfde met de 15 yo unpeated. Die zat bij de weekaanbiedingen maar toen ik eruit was om hem te bestellen was hij uitverkocht. Gelukkig de volgende dag de mail dat de 18 yo in de aanbieding was. Ik had mazzel maar de portemonnee idd iets minder 🤣.

Wel heel gaaf trouwens een barrel-bar. Heb je een dubbele of enkele gekocht? Fotootje? 😎
Met 2 deurtjes, op zich vrij basic maar ziet er op de foto's goed uit. En bijvoorbeeld een glasplaatje erop, ledverlichting erin is ook niet heel lastig te regelen. Bij barrel-boss, gisteren besteld.. dus heb 'm nog niet, denk met 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Oeh, de dagaanbieding is inderdaad het overwegen waard! Wilde eigen later deze week een bestelling plaatsen, maar denk dat ik het toch maar vanavond ga doen.

Zit ook te overwegen om "The best of Lagavulin" voor 250 euro te bestellen. Die bestaat uit:
1. Lagavulin 12 years cask strength special release 2021
2. Lagavulin distillers edition 2006-2021
3. Lagavulin 16 years single malt

Daarnaast had ik in het winkelmandje zitten, maar ben ik er nog niet over uit om (alles) te bestellen:
* Islay Gold 10 years single malt zitten (ter voorbereiding op de wat oudere broertjes)
* Caol Ila 18 years single malt
* Laphroaig lore

Alles bij elkaar, zit ik toch alweer op 520 euro voor een zevental flessen. Moet maar even met vrouwlief overleggen of zij dat ook goed vind of dat ik misschien toch een flesje (of twee) er uit moet gaan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jthem
Vandaag ook aan twijfelen die donderdagdeal van dd te pakken...de caol ila 18 unpeated

Ga hem denk ik toch ook bestellen...alleen de beurs is minder blij maar sinds lange tijd eens een deal die ik echt aantrekkelijk vind

* Hij is ook besteld, bezweken onder mijn eigen druk, was voornemens te wachten aangezien de glengoyne 25 eind van maand gepland staat

[ Voor 71% gewijzigd door Jthem op 03-02-2022 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Nu alleen aan bedenken of ik de fles bij de doordrinkers ga zetten of bij de rustigere duurdere drinkflessen🤤

[ Voor 7% gewijzigd door Jthem op 03-02-2022 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
KillaZ schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:44:
Hier ga ik eens even goed van genieten:

Claxton's Tobermory 26 yr.

Op een sherry butt, 52% over en de sample was ge-wel-dig.
Waar blijven die tasting notes? :)

Also: jaaaren geleden was ik enorm gecharmeerd van de Port Charlotte An Turas Mor. Was prima betaalbaar, stuk of 3 van leeggedronken maar op een gegeven moment werd ie zeldzamer en dus duurder en moeilijk te vinden. Het was de eerste waar ik 'wet rock' echt 100% vond passen in tasting notes.

Iemand een suggestie voor wat ik wil drinken tijdens het met enige weemoed terug te denken aan die flessen?

[ Voor 42% gewijzigd door Bundin op 03-02-2022 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
@&%@(%@
Ben ik bezig met mijn bestelling en ga ik naar afrekenen, is de dagdeal uit de winkelwagen gehaald :( :'(
Hij staat nog op "beschikbaar", maar zodra je hem toevoegt aan het mandje, gaat ie er direct weer uit...

Ben ik dus toch helaas te laat!

Baal er flink van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Bundin schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:48:
[...]

Waar blijven die tasting notes? :)

Also: jaaaren geleden was ik enorm gecharmeerd van de Port Charlotte An Turas Mor. Was prima betaalbaar, stuk of 3 van leeggedronken maar op een gegeven moment werd ie zeldzamer en dus duurder en moeilijk te vinden. Het was de eerste waar ik 'wet rock' echt 100% vond passen in tasting notes.

Iemand een suggestie voor wat ik wil drinken tijdens het met enige weemoed terug te denken aan die flessen?
Ik kreeg een dag later buikgriep, dus even geen whisky voor mij >:)

Misschien dat ik hem van het weekend open trek :9

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
BastaRhymez schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:32:
@&%@(%@
Ben ik bezig met mijn bestelling en ga ik naar afrekenen, is de dagdeal uit de winkelwagen gehaald :( :'(
Hij staat nog op "beschikbaar", maar zodra je hem toevoegt aan het mandje, gaat ie er direct weer uit...

Ben ik dus toch helaas te laat!

Baal er flink van!
Oneeeee 😭was ook hele dag aan twijfelen maar gelukkig nog op tijd, net bevestigd van verzending.

Heb hem voorlopig in het groepje makkelijk drinkbaar gezet aangezien ik keuze maak onder 75-80euro bij de "doordrinkers" maar deze laat me erg twijfelen IVM hoge percentage

[ Voor 14% gewijzigd door Jthem op 03-02-2022 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Zag met dat die vandaag 1779 keer bekeken ja dus zeg maar erg populair....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Jthem schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:16:
[...]

Oneeeee 😭was ook hele dag aan twijfelen maar gelukkig nog op tijd, net bevestigd van verzending.

Heb hem voorlopig in het groepje makkelijk drinkbaar gezet aangezien ik keuze maak onder 75-80euro bij de "doordrinkers" maar deze laat me erg twijfelen IVM hoge percentage
Ik was 's middags ook al aan het kijken en zat toen al te denken om hem maar direct te bestellen. Helaas dus te lang gewacht... Sowieso had ik gister meer problemen, want ik heb een aantal drankbonnen, maar blijkt dat je er maar 3 per bestelling kan verzilveren... Bestelling toen in tweeën gedaan en toen was ie bij het afrekenen ineens niet meer beschikbaar. Vet balen!
Daarnaast ging het afrekenen ook niet vlekkeloos. Kreeg bij beide bestelling een foutmelding en dat de betaling niet was afgerond. Wel waren de drankbonnen "leeggehaald" en het restantbedrag van de rekening afgeschreven.

Gelukkig kreeg ik na een uurtje of twee alsnog de bevestigingen binnen en wordt vandaag bestelling 1 van 2 uitgeleverd *O*

Vandaag krijg ik als het goed is de volgende drie flessen binnen:
* Lagavulin Distillers Edition 2006-2021
* Lagavulin 16 years single malt
* Lagavulin 12 years speciale release 2021

De andere levering zal waarschijnlijk zaterdag volgen en bestaat uit:
* Aerstone 10 years land cask single malt
* Islay Gold 10 years single malt
* Glenlivet Captains reserve
* Bowmore 12 years single malt

De Caol Ila special release van gisteren is nu wel weer leverbaar (voor 92.50 euro). Dus denk dat ze gister gewoon een x aantal flessen in de sale hadden en zagen dat dit toch wel heel hard ging en hem op uitverkocht hebben gezet, terwijl ze nog wat flessen hadden staan... Misschien maar even een poging wagen of ze 'm nog voor de prijs van gisteren willen uitleveren :+

[ Voor 30% gewijzigd door BastaRhymez op 04-02-2022 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik ben een beginnend whisky drinker, dus ik moet nog "oefenen"
Wat ik wel zo leuk vind is, dat je tegenwoordig in de Elzas overal lokale brouwerijen hebt.

Heel veel Eau-de-vie zijn (bij)omgeschakeld naar whisky. En elk respectabel dorp heeft wel een eigen variant.

Zo ben ik wel heel erg fan geworden van Meyer: En dan vooral de Whiskey au pinot noir.

En ze zijn allen betaalbaar. Behalve die van Miclo, dat gaat nergens meer over.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Eau de vie kan overigens ook erg lekker zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
BastaRhymez schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:01:
[...]

Ik was 's middags ook al aan het kijken en zat toen al te denken om hem maar direct te bestellen. Helaas dus te lang gewacht... Sowieso had ik gister meer problemen, want ik heb een aantal drankbonnen, maar blijkt dat je er maar 3 per bestelling kan verzilveren... Bestelling toen in tweeën gedaan en toen was ie bij het afrekenen ineens niet meer beschikbaar. Vet balen!

De Caol Ila special release van gisteren is nu wel weer leverbaar (voor 92.50 euro). Dus denk dat ze gister gewoon een x aantal flessen in de sale hadden en zagen dat dit toch wel heel hard ging en hem op uitverkocht hebben gezet, terwijl ze nog wat flessen hadden staan... Misschien maar even een poging wagen of ze 'm nog voor de prijs van gisteren willen uitleveren :+
Dat is inderdaad balen dat je hem niet kon bestellen zeg! het was sinds lange tijd dat er weer eens een echte mooie deal bij zat. Maar wel heel dubieus dat hij nu wel weer beschikbaar is. Ik zou ze inderdaad gewoon bellen en zeggen dat je het gister diverse keren geprobeerd had toen hij nog beschikbaar was. Misschien heb je geluk. Ik heb het ook een keer voor elkaar gekregen als was het bij een stuk goedkopere fles ;)

Maar als ik zie wat er binnenkomt dan kom je niet om van de dorst :P :P
Erg mooie aanwinsten! Ik heb ook zitten twijfelen over de Lagavulin deal maar ik kreeg het er niet door thuis hahaha.
De peated versie van Caol Ila is trouwens ook top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
Case_C schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:14:
[...]

Met 2 deurtjes, op zich vrij basic maar ziet er op de foto's goed uit. En bijvoorbeeld een glasplaatje erop, ledverlichting erin is ook niet heel lastig te regelen. Bij barrel-boss, gisteren besteld.. dus heb 'm nog niet, denk met 2 weken.
Ik heb even gekeken op de site...moet zeggen dat het er gaaf uitziet! 8)
met deuren is inderdaad een stuk mooier als zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
frank.. schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:04:
[...]

Dat is inderdaad balen dat je hem niet kon bestellen zeg! het was sinds lange tijd dat er weer eens een echte mooie deal bij zat. Maar wel heel dubieus dat hij nu wel weer beschikbaar is. Ik zou ze inderdaad gewoon bellen en zeggen dat je het gister diverse keren geprobeerd had toen hij nog beschikbaar was. Misschien heb je geluk. Ik heb het ook een keer voor elkaar gekregen als was het bij een stuk goedkopere fles ;)

Maar als ik zie wat er binnenkomt dan kom je niet om van de dorst :P :P
Erg mooie aanwinsten! Ik heb ook zitten twijfelen over de Lagavulin deal maar ik kreeg het er niet door thuis hahaha.
De peated versie van Caol Ila is trouwens ook top!
Nu ik kijk hebben ze de hele fles van de site gehaald lijkt het. Ik kan hem althans nergens meer terug vinden...

Ik ga zeker niet omkomen van de dorst. Zitten een paar mooie flessen bij!!
De Lagavulin set was even een klein puntje van discussie, maar ze was thuis al snel om. Aangegeven dat ik die niet ga schenken op een vriendenavond, maar wel bij specials. Dat was prima :+

Nu hopen dat ze snel binnen komen :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-09 16:12
BastaRhymez schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:38:
Zit ook te overwegen om "The best of Lagavulin" voor 250 euro te bestellen. Die bestaat uit:
1. Lagavulin 12 years cask strength special release 2021
2. Lagavulin distillers edition 2006-2021
3. Lagavulin 16 years single malt
Thanks voor de indirecte tip! Stond al veels te lang geen Lagavulin meer in de kast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frank..
Henkie_NtA schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:37:
[...]

Thanks voor de indirecte tip! Stond al veels te lang geen Lagavulin meer in de kast.
Dat is hier ook alweer een tijdje geleden ja...
Meestal had ik de 16 wel staan maar die was de laatste tijd moeilijk te krijgen.
Schrok net wel even van de prijs die DD vraagt trouwens...75 euro :?
kan me niet herinneren dat ik er ooit meer dan 60 voor heb betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-09 16:12
frank.. schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:13:
[...]

Dat is hier ook alweer een tijdje geleden ja...
Meestal had ik de 16 wel staan maar die was de laatste tijd moeilijk te krijgen.
Schrok net wel even van de prijs die DD vraagt trouwens...75 euro :?
Ja same here, die 16 had ik eigenlijk altijd wel in huis. Maar is de laatste jaren erg in prijs gestegen. Eerste keer dat ik hem kocht was volgens mij voor 45 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
De prijzen zijn inderdaad wat gestegen de afgelopen jaren. Maar dat geldt wel voor meer dingen ;-)
Zelf vond ik de set voor 250 euro het wel waard. Voor de normale prijs had ik 'm hoogstwaarschijnlijk laten liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
frank.. schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:13:
[...]
Het kortetermijngeheugen gaat het eerst. :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
BastaRhymez schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:01:
[...]

Daarnaast ging het afrekenen ook niet vlekkeloos. Kreeg bij beide bestelling een foutmelding en dat de betaling niet was afgerond. Wel waren de drankbonnen "leeggehaald" en het restantbedrag van de rekening afgeschreven.

Gelukkig kreeg ik na een uurtje of twee alsnog de bevestigingen binnen en wordt vandaag bestelling 1 van 2 uitgeleverd *O*

De andere levering zal waarschijnlijk zaterdag volgen en bestaat uit:
* Aerstone 10 years land cask single malt
* Islay Gold 10 years single malt
* Glenlivet Captains reserve
* Bowmore 12 years single malt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6k62D_euVN1Tr8dHKUiZCIrPuIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ElIe4RggyT1gz7OGNGOwVXjP.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb hem net opgehaald bij ophaalpunt ...

Die deal wat je hebt voor 250 euro is echt mega mooie aanbieding hoor...ik ben op dit moment nog meer van de sherry/bourbon vaten dus durf ze niet te pakken en daarbij was mijn voornemen niets te pakken want rond de 21e komt mijn Glengoyne 21 dus dan zit ik met een flinkere rekening voor 1 fles en plaats tekort haha maar deze deal wilde ik wel hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mlllscxvC8tkQa68G05AXg8lEUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F6olN5uGbw3meqYUV5APHkDg.jpg?f=fotoalbum_large

Die twee middelste werden me aangeraden bij van Erp Roden. Ben erg benieuwd. Die eau de vie had ik al eens gehad en was erg lekker. De Glenlivet is voor als het niets meer uitmaakt qua smaak, prima simpele whisky voor drie tientjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 22:47
Vandaag even naar The Old Pipe gereden, eigenlijk voor een Benromach 15y en de Glenallachie 10 cask strength. Daar gekomen viel mijn oog op de 12jarige Glenallachie selected for The Old Pipe. Cask strenght (56,6%) en op Oloroso vaten gerijpte sherrybom. Ik mocht er een slokje van proeven en meteen verkocht, wat ik eigenlijk al was toen ik de fles en met name de kleur zag (zo donker als cola).

Dat wordt genieten, ben ook heel benieuwd naar de Benromach 15, die ook erg goed moet zijn. Ben wel fan van Benromach dus zal vast wel goedkomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-qqWd1MDyRr6Go1_F0LqUCRtqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pfw2bOnCodAOqFZoKEL5XAxa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Glenallachie is echt heeeerlijk, heb opzich nog geen slechte Glenallachie gehad ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
Toff schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:36:
[...]

Het kortetermijngeheugen gaat het eerst. :9B
Hahaha touché! 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 09:10
Ik ga begin mei met een vriend een gave tour doen rondom de Oostzee en de Botnische golf. Wij overnachten ook in de regio van High Coast (Höga Kusten). Daar zit ook de destilleerderij van High Coast Whisky, is hier iemand toevallig weleens geweest en is dit een plek waar het de moeite waard is om een flesje (of twee) op te pikken? Independent bottles zijn stiekem altijd wel leuker om in de kast te hebben staan. Ben benieuwd of iemand hier weleens is geweest of meer kan zeggen over hun Whisky :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bambi105
  • Laatst online: 15-09 12:15
Blaauw87 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:37:
Ik ga begin mei met een vriend een gave tour doen rondom de Oostzee en de Botnische golf. Wij overnachten ook in de regio van High Coast (Höga Kusten). Daar zit ook de destilleerderij van High Coast Whisky, is hier iemand toevallig weleens geweest en is dit een plek waar het de moeite waard is om een flesje (of twee) op te pikken? Independent bottles zijn stiekem altijd wel leuker om in de kast te hebben staan. Ben benieuwd of iemand hier weleens is geweest of meer kan zeggen over hun Whisky :)
Je zit volgens mij heel goed bij High Coast! Ik heb het zelf niet kunnen proeven, maar ik hoor veelbelovende dingen.

Whiskyfun is erg te spreken over het meeste van High Coast, behalve de Ten Years van ze. Kijk ook tussen zijn recensies op http://www.whiskyfun.com/world-whisky.html (wel ff zoeken onder Zweden). Vooral de Solera Batches lijken aan te slaan.

Mocht je er naartoe gaan, kan je voor mijn interesse een indruk geven van de prijzen die ze daar hanteren? In Zweden is alcohol sowieso duur, maar het is altijd goed om een referentiekader te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Grindtegel schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 15:59:
Daar gekomen viel mijn oog op de 12jarige Glenallachie selected for The Old Pipe. Cask strenght (56,6%) en op Oloroso vaten gerijpte sherrybom. Ik mocht er een slokje van proeven en meteen verkocht, wat ik eigenlijk al was toen ik de fles en met name de kleur zag (zo donker als cola).
Kun je de geur/smaak eens omschrijven? Ik krijg namelijk een beetje water in de mond ;)
Dus niet online te bestellen?
Hier dus: https://www.theoldpipe.co...ected-for-whiskyshop.html
Lijkt wel identiek de website van whiskysite.nl....

[ Voor 13% gewijzigd door Deathchant op 06-02-2022 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grindtegel
Deathchant schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:22:
[...]

Kun je de geur/smaak eens omschrijven? Ik krijg namelijk een beetje water in de mond ;)
Heb allen nog maar een sampletje op dus dat is moeilijk, maar wel typisch oloroso sherry bom maar met een Glenallachie twist... zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:35
Blaauw87 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:37:
Ik heb een paar maanden geleden bij een proeverij een High Coast gehad en dat was echt de moeite waard. Heb toen direct een fles gekocht (al weet ik niet meer precies welke).

Ik vind het echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Grindtegel schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:08:
[...]

Heb allen nog maar een sampletje op dus dat is moeilijk, maar wel typisch oloroso sherry bom maar met een Glenallachie twist... zoiets?
Haha ;) Niks van kaneel, amadel(spijs), kers, rozijntjes? Bitter of niet? Droog of speekselvloed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grindtegel
Deathchant schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:40:
[...]

Haha ;) Niks van kaneel, amadel(spijs), kers, rozijntjes? Bitter of niet? Droog of speekselvloed?
ik kom ondanks al die jaren en genoeg geproefd nog steeds niet verder dan heeuul lekker...

Maar ik zal het proberen: spijs ja, kaneel nee, kruidig en vol, chocola en een hint van mint? Zoet en (rood) fruitig. Bij iedere Glenallachie proef ik altijd een soort van sinasappelige smaak, zo ook nu weer. Hij is verder lekker stroperig/vet.

Kweenie, ik vind smaak altijd zo moeilijk om te omschrijven, laat staan geur dan haak ik helemaal af. Ik ben jaloers op de kenners die feilloos tien geuren en smaken opsommen als ze iets drinken (al verdenk ik sommigen er wel eens van dat ze maar wat opdreunen om interessant te doen, maar dat zal wel komen omdat ik een ouwe zeurpiet ben / begin te worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Hahaha klopt wel, ik kan soms notengeuren, sinaasappel, chocolade, honing en peer herkennen en dan ben ik blij dat ik het ruik...Maar soms lees ik reviews en denk ik potverdrie ik zou de geur van wat hier staat niet eens herkennen bij het echte wat er staat...

Bv in honing gedrenkte framboosjes en creme brullee en heidegras enz 🤣

Ook echt wel jaloers op

[ Voor 7% gewijzigd door Jthem op 07-02-2022 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 14:04

inhico

pw

Nou ja, het gaat er vooral ook om wat voor een associaties het bij jou oproept. Ik vind het ook altijd moeilijk te benoemen, maar als je het een tijdje probeert dan kun je bepaalde geuren wel herkennen. En dan is een eenvoudige aanduiding het beste te onthouden. Zo herken ik vaak Springbank aan een geur die doet denken aan diesel. Daar ben ik overigens niet de enige in, maar velen hebben weer andere associaties. Heeft uiteraard niets met diesel te maken.

En ik denk dat iemand die in honing gedrenkte framboosjes met creme brulee ruikt al een paar drams op heeft.
Tenzij hij/zij bij een blinde tasting een andere keer met dezelfde omschrijving komt

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Springbank is zeker uniek kwa geur en die pik je er meteen uit maar diesel associeer ik er niet mee hahah, grappig hoe we dezelfde smaken en geuren anders omschrijven. Blijft toch ingewikkeld. Noem het maar smaak -en geurlectisch :P

Ik moet bij Ardbeg (naast rook) altijd aan leer denken, klinkt niet lekker, maar smaakt het zeer zeker wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Dat proeven en geuren en smaken herkennen is inderdaad een kwestie van oefenen (prima excuus zeg ik..)

Maar inderdaad, wat voor een geneuzel sommige mensen in hun reviews prakken.. "de geur van een hooischuur in centraal-Texas waar net een T-Ford is weggereden", "een afdronk van twee weken overrijpe bananen op een roeiboot". Pleur op.

Gisteren van een zakenrelatie een flesje Four Roses Single Barrel binnengekregen. Haalt het qua complexiteit niet bij de gemiddelde single malt, maar ik vond het verrassend lekker. Misschien toch ook maar eens wat meer in de bourbon duiken, dat is ook weer een wereld op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
418O2 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 15:42:
[Afbeelding]

Die twee middelste werden me aangeraden bij van Erp Roden. Ben erg benieuwd. Die eau de vie had ik al eens gehad en was erg lekker. De Glenlivet is voor als het niets meer uitmaakt qua smaak, prima simpele whisky voor drie tientjes
Die rode is goed hoor. Heeft van Erp gezegd welke whisky het is? ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
KillaZ schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:40:
[...]

Die rode is goed hoor. Heeft van Erp gezegd welke whisky het is? ;)
Ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
@418O2 Wat een boefje, dat mag helemaal niet van de importeur :+

Wel leuk dat hij voorbij komt! De sample kwam binnen op 66.7% ABV (!) Die was veel te ruig. Met een paar druppels zijn we tot de conclusie gekomen dat op 50% dit een veel betere whisky is. :Y

[ Voor 58% gewijzigd door KillaZ op 08-02-2022 10:08 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

KillaZ schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:45:
@418O2 Wat een boefje, dat mag helemaal niet van de importeur :+

Wel leuk dat hij voorbij komt! De sample kwam binnen op 66.7% ABV (!) Die was veel te ruig. Met een paar druppels zijn we tot de conclusie gekomen dat op 50% dit een veel betere whisky is. :Y
Doe anders even in een members-only post zeggen welke het is? O-)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
@mace Neuh
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Oké, dan gok ik nog wat verder.... O-)

Dat geheimzinnige gedoe is altijd wel geestig. :)

Trouwens, ik zat laatst Whisky Vault te kijken en daar hadden ze een Amerikaanse IB die gewoon Highland Park op het label had gezet. Daar was ik wel lichtelijk verbaasd over.

[ Voor 7% gewijzigd door mace op 08-02-2022 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
mace schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:03:
Oké, dan gok ik nog wat verder.... O-)

Dat geheimzinnige gedoe is altijd wel geestig. :)

Trouwens, ik zat laatst Whisky Vault te kijken en daar hadden ze een Amerikaanse IB die gewoon Highland Park op het label had gezet. Daar was ik wel lichtelijk verbaasd over.
Het is allemaal wel mogelijk, uitzondering zoals Laphroaig na, maar je betaalt als onafhankelijke gewoon 30 tot 40% meer. Dan is Single Malt from "Orkney" genoeg om iedereen te laten weten dat het HP is (aangezien Scapa niet 1 vat aan een onafhankelijke verkoopt).

Secret Speyside is veelal een Macallan. Maltman heeft een 13 jaar en een 14 jaar die echt ge-wel-dig zijn. Als je die kunt vinden, meteen meenemen als je van Macallan houdt :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Och ik vind Macallan wel prima, het is gewoon veel te duur voor wat het is, dus ik koop het al jaren niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Wat vinden jullie van de Nederlandse Cromlech single estate 2020 die al te reserveren is (beperkt nog maar) zou 1 van de eerste single estate zijn

999 flesjes 0.5 L 80 euro...zou dat "koopje" zijn en steeds duurder gaan worden voor een maar 3 jarige of gewoon waardevast zijn...

Bijna 2j op wachten voor je hem hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Jthem op 09-02-2022 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambi105
@Jthem Ik denk dat dit ook meer een investeringsdingetje is, of niet? Zo niet, dan zou ik je portemonnee raadplegen of het je nieuwsgierigheid waard is. Wellicht hebben ze bij Cromlech wel een mooie techniek toegepast en levert het een lekkere 3yo op.

Aanhakend, hoe zijn die whiskies van Hollandsche bodem wat jullie betreft? Millstone heeft al een goede naam ondertussen en Van Wees en Beek zijn goeie indie bottelaars, maar hoe doet een DenHool het bijvoorbeeld qua kwaliteit - is dat wat? En Cley? Vink? Frysk Hinder was de laatste keer dat ik het dronk niet heel bijzonder en toch duur.

Ergens vrees ik dat de Hollandse whiskies door hun kleine oplage voor het grootste deel worden gekocht voor de investering en bij een heel summier aantal slijterijen wordt verkocht voor het genieten. Dat is slecht nieuws voor de distilleerderijen, want als de bubbel barst, kunnen ze zich niet beroepen op enthousiastelingen die al jaren van de daken zouden schreeuwen hoe lekker hun Cromlech of Vink is. Of als je je Cley aan de straatstenen niet kwijt kan op Catawiki, dan sta je als distilleerderij ook zuur te kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grindtegel
Van mij mag die hele whiskey investeringsbubel echt zo hard knallen. Kan ik tenminste een keer een goeie whiskey voor een normale prijs kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Ja prijzen zijn soms absurd en durf je al bijna geen dure open te trekken...

Kwam toevallig deze Cromlech tegen, echt bizar nu bestellen voor december 2023 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambi105
Gisteren heb ik weer enorm mogen genieten van mijn Uigeadail van Ardbeg. De fles is ondertussen half leeg en ik heb het idee dat de volumeknop echt op vol staat nu! Nooit ben ik teleurgesteld bij deze fles, maar voor de verandering vond ik de bourbon invloeden en de asrook op de voorgrond staan (aansluitend op de eerdere posts over proefnotities: "nasmeulend snoeihout in een verroeste vuurkorf op een verwaaid strand aan de Noordzee"). Dat in tegenstelling tot voorheen, waar ik de sherry invloeden meer vond spreken. Die uiten zich nu als een vlezige, hartige smaak.

Blijft een uitstekend prijs-kwaliteit verhouding. Ik ben nu gecharmeerd van het idee van de Loch Gorm van Kilchoman, die juist een 50 ppm heavily peated 8-9yo spirit zou moeten zijn die al die tijd op enkel sherry butts heeft gelegen. Het is wel een treedje hoger qua prijs, maar het principe lijkt me mooi. Zijn er hier mensen met ervaring?

[ Voor 7% gewijzigd door Bambi105 op 09-02-2022 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Grindtegel schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:18:
Van mij mag die hele whiskey investeringsbubel echt zo hard knallen. Kan ik tenminste een keer een goeie whiskey voor een normale prijs kopen.
Sowieso omdat we dan in dit topic kunnen praten over drinken ipv rendement

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
verrassing van de koerier: m'n Octomore ten (5th edition) stond voor de deur, terwijl die volgens de tracker nog lag weg te rotten in een depot in Glasgow.
benieuwd naar de (relatieve) zachtheid, met "maar" 90.3PPM en 5 (van de tien) jaar op een wijnvat gelegen te hebben.
Nu op zoek naar een excuus om 'm open te trekken :)

*edit: voor de geinteresseerden, ze zijn nu nog te bestellen (distillery only)

[ Voor 21% gewijzigd door dyrc op 09-02-2022 15:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
Voor de mensen die van een Ledaig houden; "nieuwe" vaten gaan voor 2 tot 2,5 keer de prijs in 2022. Dat betekent dat je straks voor een 11 jaar oude Ledaig gewoon 120+ euro mag gaan neertellen. :(

Gaat hard de richting van de Bruichladdich op zo :X

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Waanzin eigenlijk hè nog nooit Ledaig gehad. Zie aan fles en doos dat het veel weg heeft van tobermory of zeg ik iets geks, hebben die iets samen of is dit puur toeval?

Al gevonden inderdaad ook Tobermory...

Heb van Tobermory de 21 olorosso nog staan om keer lekker te openen...

[ Voor 109% gewijzigd door Jthem op 09-02-2022 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Jthem schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:38:
Waanzin eigenlijk hè nog nooit Ledaig gehad. Zie aan fles en doos dat het veel weg heeft van tobermory of zeg ik iets geks, hebben die iets samen of is dit puur toeval?

Al gevonden inderdaad ook Tobermory...

Heb van Tobermory de 21 olorosso nog staan om keer lekker te openen...
peated tobermory inderdaad, maar de standaard Ledaig 10 is echt keiharde bang for buck. Vaker in de sale bij de online dozenschuivers voor 'lage 30', en altijd wel te vinden voor net onder de 40 (nu dus nog als ik de comment van @KillaZ lees. dan moet ik ergens toch ff snel een doosje vandaan halen want hier is 't standaard in de kast, naast een Bunnahabhain 12 en een random Springbank (10-12CS-15).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Bumna 12 ook nog in de wacht staan erg benieuwd naar...mijn "huis"whisky is Aberlour en Glenallachie...

Gaan alle Ledaigs dan zo in prijs omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:43
Gordon & Macphail heeft in de Discovery serie een 12 jaar oude peated Ledaig zitten. Om en nabij de 50 euro. Ook echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Bambi105 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:17:
@Jthem

Aanhakend, hoe zijn die whiskies van Hollandsche bodem wat jullie betreft? Millstone heeft al een goede naam ondertussen en Van Wees en Beek zijn goeie indie bottelaars, maar hoe doet een DenHool het bijvoorbeeld qua kwaliteit - is dat wat? En Cley? Vink? Frysk Hinder was de laatste keer dat ik het dronk niet heel bijzonder en toch duur.

Ergens vrees ik dat de Hollandse whiskies door hun kleine oplage voor het grootste deel worden gekocht voor de investering en bij een heel summier aantal slijterijen wordt verkocht voor het genieten. Dat is slecht nieuws voor de distilleerderijen, want als de bubbel barst, kunnen ze zich niet beroepen op enthousiastelingen die al jaren van de daken zouden schreeuwen hoe lekker hun Cromlech of Vink is. Of als je je Cley aan de straatstenen niet kwijt kan op Catawiki, dan sta je als distilleerderij ook zuur te kijken.
Millstone inderdaad wel prima hoor. Had de double sherry cask die ik kan(kon) waarderen. En nu in de kast nog de Millstone 10 Oloroso special edition van D12 staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Jthem schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:38:
Bumna 12 ook nog in de wacht staan erg benieuwd naar...mijn "huis"whisky is Aberlour en Glenallachie...

Gaan alle Ledaigs dan zo in prijs omhoog?
Dit zijn de vaten voor onafhankelijken die zo omhoog schieten. Dat betekent dat of de eigen bottelingen voorgaan en de productie laag is of dat ook de eigen bottelingen stijgen.

Onafhankelijke bottelaars willen ook continuïteit, dus als er een >8 jaar oud vat verkocht wordt, willen ze een nieuw vat inkopen. Die vaten zijn in een jaar tijd enorm gestegen in prijs. Van een Octaaf die werkelijk 2.5 keer zo duur is tot een hogshead die bijna 2 keer zo duur is geworden....

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een oude Clynelish van een jaar of 20-25, bourbon matured. Ik zie dat Old Pipe er een paar heeft, maar heeft iemand een specifieke aanrader toevallig?

• Jthem
Potverdorie, wilde mij nog een lochlea inslaan maar was te laat... Hoorde ik mooie dingen over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bambi105
mace schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:28:
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een oude Clynelish van een jaar of 20-25, bourbon matured. Ik zie dat Old Pipe er een paar heeft, maar heeft iemand een specifieke aanrader toevallig?
Volgens mij hebben de Thompson Bros er heel recent een uitgebracht als een Secret Highland van 20+ jaar. En North Star had dacht ik een tamelijk oude Clynelish onder de naam Lynch Isle die ik niet al te lang geleden nog te koop zag. Beide Indie's zijn bijna altijd top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Bambi105 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:01:
[...]

Volgens mij hebben de Thompson Bros er heel recent een uitgebracht als een Secret Highland van 20+ jaar. En North Star had dacht ik een tamelijk oude Clynelish onder de naam Lynch Isle die ik niet al te lang geleden nog te koop zag. Beide Indie's zijn bijna altijd top.
Bedankt voor de tips! Voor zover ik kan nagaan is die North Star op Sherry gerijpt, en ik ben toch echt op zoek naar Bourbon. Die Thompson Bros. kan ik zo 123 niet vinden.

edit: Ah ze noemen het Sutherland. Ik zie dat Drambo hem heeft voor 200.

Ik zit hier naar te kijken nu:
https://www.theoldpipe.com/nl/clynelish-21y-97836108.html

Flink aan de prijs wel, maar ik heb de Signatory bottlings van voorgaande jaren gemist en ik heb een beetje FOMO :+

[ Voor 4% gewijzigd door mace op 11-02-2022 22:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Gisteren via hetwhiskyforum een pakketje samples ontvangen met daarin 8 verschillende bottelingen van Glen Scotia:

10-Years Campbeltown Malts Festival
12Y Seasonal Release 2021
15Y
16Y
18Y
Victoriana CS
Vintage Release no3
Vintage 2010 Heavy Char

Dat wordt een leuke proeverij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambi105
Mooi @sebasd , daar ga je veel plezier van hebben! Ik ben benieuwd naar je top 3!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frank..
Victoriana cs, daar heb ik na de review van Ralfy een fles van gekocht. Geen moment spijt van gehad.

Glen scotia heeft sowieso wel goed spul 😋😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Vandaag worden mijn laatste 2 glaasjes glengoyne 21 opgemaakt 😭...
Pagina: 1 ... 37 ... 78 Laatste