Toon posts:

[Whisky / Whiskey] Drink je dat? Wat? Favorieten? - Deel 6 Overzicht

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• mace
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:33

mace

Sapere Aude

Heb even 2 flessen Arran 10 ingeslagen bij DD, vooruit lopend op de Online Scotch Whisky Awards van Roy Aqvavitae en Ralfy. oswa.co.uk

Ik heb een sterk vermoeden dat Arran gaat winnen. Nu verwacht ik niet dat de OSWA een mega groot effect gaat hebben op de beschikbaarheid, echter is Arran naar verluid nu al beperkt leverbaar en worden de leveringen verdeeld tussen landen/importeurs/winkels.

• Case_C
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 21:40

Case_C

[Team Carrack]

mace schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:48:
Heb even 2 flessen Arran 10 ingeslagen bij DD, vooruit lopend op de Online Scotch Whisky Awards van Roy Aqvavitae en Ralfy. oswa.co.uk

Ik heb een sterk vermoeden dat Arran gaat winnen. Nu verwacht ik niet dat de OSWA een mega groot effect gaat hebben op de beschikbaarheid, echter is Arran naar verluid nu al beperkt leverbaar en worden de leveringen verdeeld tussen landen/importeurs/winkels.
Exact mijn gedachte bij mijn laatste doosje van DG :P , heb er nu nog 5 dicht op voorraad. Allemaal onder de €30,- gekocht :P . Zal me niets verbazen als die straks standaard gewoon richting de €40,- stijgen... :/

• mace

mace

Sapere Aude

Ja, sowieso gaat de inflatie hard nu, het gaat er niet goedkoper op worden.

• Bambi105
  • Laatst online: 22:04
Ik denk dat je best gelijk kan krijgen @mace - ik had eerder dit jaar ook maar besloten drie te halen (1 om te drinken met vrienden, 1 om te geven en 1 om over een jaartje of 10 nog eens te openen).

De Arran 10 is een heel lekkere vertolking van een ex-bourbon scotch op 46%, is krachtig van smaak, maar vriendelijk voor nieuwkomers. Daarmee heeft het rond de 30-39 euro een erg goeie prijs-kwaliteit verhouding, maar als het echt naar 45-50 eu per fles gaat, dan zijn er goeie concurrenten in die klasse. Ze blijven denk ik wel lang de gunfactor houden als ze op deze route doorgaan, maar die telt minder mee als je flessen 60-80 eu worden als bijv voor de Springbank 10 van 2021 of de Springbank 12 CS (100+ eu). Hoe goed je ook bent, je concurrentie staat (gelukkig) klaar voor de klanten met kleinere portefeuilles.

• Honesty
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 06:54

Honesty

kattenneus!

Dit weekend weer de actie bij de Makro(helaas nog maar 20% ipv 25%) zoals iedere keer wacht ik met de gangbare whisky's kopen tot er die actie is, alleen ligt de lat steeds hoger.
Die A Bunadh was verleden jaar nog een kerstcadeau en is zit nu in mijn vaste repertoire. Ben nu toe aan de derde batch. De Dalmore 18 is dit jaar het kerstcadeau dus die blijft dicht tot kerst.Die Clynelish 14 vond ik vroeger lekker maar toen was het wel een van de duurdere, nu was het de goedkoopste fles die erbij zit.

Gisterenavond kwam ook de bestelling van DD binnen, ik wist het toen nog niet van de Makro aanbieding O-) anders had ik met de bestelling van DD gewacht, anders had ik waarschijnlijk ook bij de makro de HP18 meegepakt was nu ook rond de 100. Maar de kast is weer vol.

Proefnotitie:
Vanavond de Arran Sherry Cask opengetrokken en meteen een glas uigeadail er naast gezet omdat ik dacht dat deze vergelijkbaar zijn. Het verschil kan misschien niet groter. De Arran heeft vergeleken met de Ardbeg geen geur, de Arran heeft wel een sterkere alcoholgeur. Ik heb ze beide wel vermengt met een drupje water.
De Arran heeft ook een scherpere alcoholsmaak dan de Uigeadail waardoor ik wel denk dat die jonger is(beide NAS) Ik denk dat ik de Arran lekkerder vind maar dat kan ook komen dat ik altijd minder gecharmeerd was van de Uigeadail, die ik wel complex en bijzonder vind maar het is niet mijn smaak. Benieuwd wat Arran doet in verhouding tot Cardhu 15 of Abelour a bunadh wat beide wel mijn favorieten zijn. Qua smaak doet het me meer aan Jura denken maar je proeft ook wel dat het uit dezelfde hoek komt als de ardbeg.Zal komende maanden nog wel vaker Arran proeven en ik ben nu ook wel benieuwd naar de Quarter casks.

Ik moet wel zeggen dat ik zowel de koker als de fles van Arran beide mooi vind voor de prijsklasse waar Arran zich begeeft. Leuk feitje dat op de koker in braille staat Arran Single Malt waar ze volgens mij de enige mee zijn.

[Voor 32% gewijzigd door Honesty op 06-11-2021 16:50]

festina lente

• Bambi105
Je zat goed met je gevoel @mace , de Arran 10yo is in de prijzen gevallen! Met goed recht. Je kan echt blind een Arran pakken en voor weinig geld genieten.

Voor iedereen die het heeft gemist, de Online Scotch Whisky Awards uitreiking (https://www.oswa.co.uk/) is zojuist afgerond en was erg de moeite waard om eens terug te luisteren bij het afwassen. Ik ga me maar eens verdiepen in de new kids on the block als Torabhaig, Raasay en Ardnamurchan na de hulde die zij van het publiek en kenners krijgen.

• Bambi105
@Honesty fijne notities! De Uigeadail was in opzet een mengsel van 50% ex bourbon en 50% ex sherry casks van heavily peated 10 jaar oude spirit, met in de oude versies ook wat oudere vaten. Voor de continuïteit is gekozen om het NAS te maken, dus de kans is groot dat het ondertussen wat jongere Ardbegs bevat.

Van Arran heb ik begrepen dat ze tenminste 6 en bij voorkeur 7 jaar oude whisky gebruiken als jongste spirit in hun NAS whiskies, zonder turf.

Ik lees niets terug in je proefnotities over de turf of rook. Heel interessant! Viel het niet op of juist tegen? Ik 'proef' een beetje uit je aankopen dat je de voorkeur hebt voor sherry, maar een lichtere turf wel waardeert, zoals in de Highland Park. Klopt dat?

Ik krijg er dorst van in ieder geval en schenk ff een Arran 10 in! Proost!

• sebasd
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 26-11 16:13
Had nog wat PayPal saldo staan kwam ik achter, dus na alle lovende opmerkingen komt er ook hier een fles Arran 10 naar toe, samen met een Teeling single grain en een fles Bulleit bourbon. Ben erg benieuwd.

• mace

mace

Sapere Aude

Bambi105 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:05:
Je zat goed met je gevoel @mace , de Arran 10yo is in de prijzen gevallen! Met goed recht. Je kan echt blind een Arran pakken en voor weinig geld genieten.
Eens, één van de beste whisky's op het moment! De 18 is ook erg goed!
Voor iedereen die het heeft gemist, de Online Scotch Whisky Awards uitreiking (https://www.oswa.co.uk/) is zojuist afgerond en was erg de moeite waard om eens terug te luisteren bij het afwassen. Ik ga me maar eens verdiepen in de new kids on the block als Torabhaig, Raasay en Ardnamurchan na de hulde die zij van het publiek en kenners krijgen.
Heb ze alledrie staan, de Torabhaig en Ardnamurchan heb ik open maar de Raasay nog niet. Torabhaig is fijn als je van peated whisky houdt. Zijn bescheiden leeftijd is hierbij een voordeel, want dan komt de peatiness ten goede! De Ardnamurchan is wel de betere van de twee, IMO. Voor zijn relatief jonge leeftijd erg in balans. Lekkere fruitigheid, vanille en een lichte rook. Aangenaam vol mondgevoel. Aanrader!

• Bambi105
Ik zie hier nooit een bottle-share/bottle-split voorstel langskomen, maar ik wil er toch eens een gooi naar doen!

Whiskybase heeft een paar flessen Daftmill op de kop weten te tikken en verkoopt een heel beperkte hoeveelheid. Het is prijzig, maar het is ook de meest gewilde whisky naast Springbank. Zo ziet de fles er op papier uit:

Matured in a First-fill Bourbon barrel
Filled on April 14th 2008
Bottled in 2021
57.60 % - 242 bottles
€185,-

Heftig prijskaartje, Samenkoop-acties zijn op Tweakers niet toegestaan.

En zo niet, hebben jullie enig idee waar er wel interesse voor zou zijn?

[Voor 21% gewijzigd door Ardana op 14-11-2021 14:17]

• Jthem
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 23:14
Vandaag Tamdhu 15 besteld, was bij dd in reclame en had nog 10 euro extra korting dus ben benieuwd...duurt nog even voor die geopend wordt want moet netjes achteraan in de rij aansluiten -_-

• mace

mace

Sapere Aude

@Bambi105 Ik heb wel interesse om een fles te delen.

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 02:03

Toff

FP ProMod
@Bambi105 Dit lijken mij eerder verzamel- of investeringsobjecten. Eenmaal geopend en zelfs gesplit is een groot deel van de waarde vervlogen. Bovendien een heel gedoe om meerdere kleine flesjes te vullen en te verzenden. Niks voor mij iig.

• mace

mace

Sapere Aude

Toff schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:56:
@Bambi105 Dit lijken mij eerder verzamel- of investeringsobjecten. Eenmaal geopend en zelfs gesplit is een groot deel van de waarde vervlogen. Bovendien een heel gedoe om meerdere kleine flesjes te vullen en te verzenden. Niks voor mij iig.
Nou en? Whisky is om gewoon lekker op te drinken!

• Toff

Toff

FP ProMod
mace schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:25:
[...]
Nou en? Whisky is om gewoon lekker op te drinken!
Het blijven dure slokjes. Nog duurder door extra monsterflesjes en verpakking/verzending.

• Bambi105
Toff schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:33:
[...]

Het blijven dure slokjes. Nog duurder door extra monsterflesjes en verpakking/verzending.
Eens @Toff , dure slokjes inderdaad. Het is wel relatief, want een top Kavalan, Compass Box Flaming Heart of een Cigar Malt van Tamdhu of Dalmore kosten een hoop maar worden aan de lopende band gekocht om te drinken.

Zo staan de lui van Daftmill er ook in. Het is niet voor investeerders, maar voor whisky enthousiastelingen.

Ik stel dit ook voor omdat het leuk is en bijzonder om zoiets zeldzaams te drinken (zonder dat je daarvoor miljonair of whisky importeur moet zijn) en niet om er als investeerder iets aan te winnen.

We hebben al 2 van de 5 binnen!

[Voor 0% gewijzigd door Bambi105 op 10-11-2021 21:54. Reden: typo al als]

• Toff

Toff

FP ProMod
Bambi105 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:53:
[...]
We hebben al 2 van de 5 binnen!
Inclusief jezelf, neem ik aan? :P
Hoewel ik er zelf niks in zie, wens ik je veel succes met je project. Kan een heel nieuwe trent worden hier!

• Bambi105
Toff schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:58:
[...]

Inclusief jezelf, neem ik aan? :P
Hoewel ik er zelf niks in zie, wens ik je veel succes met je project. Kan een heel nieuwe trent worden hier!
Klopt @Toff , dank, wie weet!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Succes!!! Jullie kunnen ook afspreken om met zijn allen ergens af te spreken om die 4 drams op de drinken. Voor mij is het ook niks omdat ik vaker meer tijd/drams nodig heb om een whisky te ontdekken.

festina lente

• Bambi105
Bambi105 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:28:
Ik zie hier nooit een bottle-share/bottle-split voorstel langskomen, maar ik wil er toch eens een gooi naar doen!
Het ziet er niet naar uit dat dit doorgaat tenzij we nog een paar geïnteresseerden vinden in de komende uren. Laat maar even weten als je toch nog interesse hebt.

Anders houd ik me aanbevolen voor eventuele latere shares en splits in de toekomst!

En een heel ander punt wat ik al even wil maken: mocht je in de buurt van Meppel wonen en een whiskyclub hebben of willen starten, ik ben net verhuisd en benieuwd of er meer gepassioneerde whisk(e)ydrinkers in de regio zijn.

• mace

mace

Sapere Aude

Bambi105 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:42:
En een heel ander punt wat ik al even wil maken: mocht je in de buurt van Meppel wonen en een whiskyclub hebben of willen starten, ik ben net verhuisd en benieuwd of er meer gepassioneerde whisk(e)ydrinkers in de regio zijn.
In Den Haag is een Meppelweg, telt dat ook? :+

• Blaauw87
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 00:11
Bambi105 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:42:
[...]

Het ziet er niet naar uit dat dit doorgaat tenzij we nog een paar geïnteresseerden vinden in de komende uren. Laat maar even weten als je toch nog interesse hebt.

Anders houd ik me aanbevolen voor eventuele latere shares en splits in de toekomst!

Leuk idee zo'n club, ben dat eigenlijk nog nooit tegengekomen. Je hebt een aantal drankzaken hier in Utrecht die regelmatig tastings aanbieden, ik vind dat persoonlijk toch vaak wat overpriced. Met een vaste groep zoiets doen is dan wel weer tof, maar dan ken ik weer vrij weinig mensen in mijn kring die dit leuk vinden.

• inhico
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:36
Voor liefhebbers van liefhebbers-tastings: kijk eens bij de Usquebauch-society (www.levenswater.nl). Daar wordt met enige regelmaat wat georganiseerd danwel aangekondigd.
Of Dutch Whisky Society (Arnhem). Toen ik nog in die buurt woonde was ik daar trouw lid van. Mooie proeverijen, goede sfeer.

...

• hfos
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Bambi105 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:28:Op vrijdag a.s. (12 nov) wordt de verkoop om 14:00 gestart en die zal na 1-2 minuten wel afgerond zijn.
Toevallig zag ik dit bericht om half twee. Heb volgens mij nog nooit een Daftmill op dus ik heb maar een flesje gekocht (was idd binnen de twee minuten allemaal weg).
Moet even kijken wanneer hij aan de beurt is geopend worden, ik heb nog best veel open staan en drink bijzonder weinig de laatste tijd dus het kan even duren.

• mace

mace

Sapere Aude

Ik kon het ook niet laten en heb een fles bemachtigd... Dat is nu mijn tweede Daftmill. Die eerste is de Ralfy special release. Die gaat open maar voor een bijzondere gelegenheid. Ik weet ook al wel wat, maar dat is persoonlijk. :) Ik denk begin volgend jaar.

De Whiskybase-editie weet ik nog niet, maar dat hij open gaat is een gegeven.

[Voor 6% gewijzigd door mace op 12-11-2021 17:41]

• Bambi105
Mooi @hfos en @mace! Laat het smaken en ik ben benieuwd als jullie je ervaringen hier willen delen!

• fender89
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07:01
Gisteren wederom whisky-cadeau's in ontvangst mogen nemen :+
Met als vreemde eend in de bijt, een PX Irish.
Ben benieuwd wat ik er van kan verwachten :)

• Jthem
https://tweakers.net/i/nzwKU50j0BCrl5I2D_uOX906L84=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kwlgZ0E5pKkUZU8RqOv85KkT.png?f=user_large

Gisteren deze mooie mogen ontvangen, de Edradour 2011 9 jaar cask strength

• Jthem
Blaauw87 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:12:
Ik ben benieuwd wat je van de Garioch 15 vindt, ik vindt 'm vrij vlak qua smaak terwijl vrienden de Whisky echt fantastisch vinden.

Kavalan Olorosso weleens gedronken? Die kan ik wel waarderen :)
Het duurde even maar afgelopen weekend 1e glaasje van gehad...moet zeggen stelde mij echt niet teleur....gelukkig. :9

• Bambi105
Jthem schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:50:
[Afbeelding]

Gisteren deze mooie mogen ontvangen, de Edradour 2011 9 jaar cask strength
Ben je in de mogelijkheid die te vergelijken met de officiële bottelingen van Edradour? Zoals de 12 yo cask strength? Of de 10 yo van Signatory (is eigenlijk ook Edradour)? Ben altijd al benieuwd geweest hoe die zich verhouden!

• Jthem
Zal pas over paar maanden zijn aangezien deze ook weer ergens tussen de andere flessen komt te staan, maar had contact gehad met de handel. Deze zou het dichtste bij de Edradour 12 years sherry cask strength in de buurt moeten komen. Aangezien hij die niet meer op voorraad had kwamen we op deze uit, zelfde dikke vlezige whisky alleen 3 jaar jonger.

Moet ook bekennen dat ik door de 12 erg enthousiast ben geworden en bij Edradour nemen ze nog de tijd om veel met de hand te maken IPV het massale...dat kan ik wel waarderen.

[Voor 24% gewijzigd door Jthem op 18-11-2021 15:04]

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:12

Deathchant

Don't intend. Do!

Jthem schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:30:
Zal pas over paar maanden zijn aangezien deze ook weer ergens tussen de andere flessen komt te staan, maar had contact gehad met de handel. Deze zou het dichtste bij de Edradour 12 years sherry cask strength in de buurt moeten komen. Aangezien hij die niet meer op voorraad had kwamen we op deze uit, zelfde dikke vlezige whisky alleen 3 jaar jonger.

Moet ook bekennen dat ik door de 12 erg enthousiast ben geworden en bij Edradour nemen ze nog de tijd om veel met de hand te maken IPV het massale...dat kan ik wel waarderen.
Ik moet zeggen dat de 10yr STFC van Edradour ook erg dicht bij die 12yr sherry decanter komt. Ik zei het al eerder, maar die Edradours hebben dat extra rijke smaakje aan de whisky wat anderen niet hebben. Glendronach had dit ook bij de 15yr en de 18yr, maar hoe dat nu zit weet ik even niet, want ik koop ze niet meer (te duur :P).

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO
Te koop: Canon 10-22

• Jthem
Ja het stukje: De meeste instrumenten die in de distilleerderij van Edradour staan, dateren nog van de oprichting. Er staan één wash still en één spirit still en een kleine open mash tun en twee kleine washbacks. De drie man die er werken produceren per jaar het aantal liters dat een andere distilleerderij in een week maakt. De whisky wordt dan ook "The Hand Made Malt" genoemd
+++++++++++++

Dat proef je ook :)

De glendronach heb ik nog de 2008 11 jaar staan en als speciale editie de 21 jaar bottled 2019 dus die durf ik niet te openen...

Wil graag de 15 revival nog eens hebben

[Voor 17% gewijzigd door Jthem op 18-11-2021 19:01]

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 00:13

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Jthem schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:58:
Ja het stukje: De meeste instrumenten die in de distilleerderij van Edradour staan, dateren nog van de oprichting. Er staan één wash still en één spirit still en een kleine open mash tun en twee kleine washbacks. De drie man die er werken produceren per jaar het aantal liters dat een andere distilleerderij in een week maakt. De whisky wordt dan ook "The Hand Made Malt" genoemd
+++++++++++++

Dat proef je ook :)

De glendronach heb ik nog de 2008 11 jaar staan en als speciale editie de 21 jaar bottled 2019 dus die durf ik niet te openen...

Wil graag de 15 revival nog eens hebben
Ja Edradour bezoeken is alsof je terug in de tijd gaat, toen wij er waren leuke rondleiding gehad.
Heb nog een Signature fles staan die ik daar gekocht heb toen. Die is ongeopend nog, maar had m net zo goed hier in Nl kunnen kopen (blijft vreemd dat Whisky in Schotland duurder is dan in NL).

Als je er zelf bent geweest geeft dat wel een extra beleving aan de Whisky als je m proeft.

• Jthem
Was na de 1e slok van mijn 12 years sherry sftc verkocht aan het merk. Heb ook de bourbon ervan staan ook erg benieuwd naar...

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Bambi105 schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:54:
@Honesty fijne notities! De Uigeadail was in opzet een mengsel van 50% ex bourbon en 50% ex sherry casks van heavily peated 10 jaar oude spirit, met in de oude versies ook wat oudere vaten. Voor de continuïteit is gekozen om het NAS te maken, dus de kans is groot dat het ondertussen wat jongere Ardbegs bevat.

Van Arran heb ik begrepen dat ze tenminste 6 en bij voorkeur 7 jaar oude whisky gebruiken als jongste spirit in hun NAS whiskies, zonder turf.

Ik lees niets terug in je proefnotities over de turf of rook. Heel interessant! Viel het niet op of juist tegen? Ik 'proef' een beetje uit je aankopen dat je de voorkeur hebt voor sherry, maar een lichtere turf wel waardeert, zoals in de Highland Park. Klopt dat?

Ik krijg er dorst van in ieder geval en schenk ff een Arran 10 in! Proost!
Ik heb inmiddels de bowmore 15 golden & elegant ook mogen proeven en merk denk ik weinig van de turf. Ik denk zelf dat ik het niet herken en/of gewoon niet lekker vind. Dus wat mij minder lekker vond aan jura en me erg irriteerde aan uigeadail(heel veel) misschien de smaak van turf was en dat juist het gene was wat me tegenstond. Ik proef in de bowmore ook zoiets en dat staat me ook al tegen, hoewel daar veel minder.
Lijkt mij een beetje op de weeïge smaak van cognac maar dat zal wel niet.
Ik heb wel vroeger in een fles caol ila van signatory in 2000 opgemaakt maar die smaakte meer als een asbak. Maar moet ook eerlijk toegeven dat ik toen nog rookte en nu na 21 jaar rookvrij te zijn de geur van sigaretten vies vind. Maar de highland parks, scapa's en zelfs CLYNELISH 14 vind ik heerlijk(die laatste wel een stuk minder dan 2 jaar geleden toen ik whisky weer begon te drinken)

festina lente

• Toff

Toff

FP ProMod
Deathchant schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:48:
[...]
Ik moet zeggen dat de 10yr STFC van Edradour ook erg dicht bij die 12yr sherry decanter komt.
Normaal zou ik er niet over vallen, maar hier deed je exact hetzelfde:
Deathchant in "[Whisky / Whiskey] Drink je dat? Wat? Favorieten? - Deel 6"
Het zou toch SFTC moeten zijn, naar ik aanneem (Strait Frrom The Cask)?
Niet dat ie er minder om zal smaken natuurlijk. :9

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:12

Deathchant

Don't intend. Do!

Toff schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 01:20:
[...]

Normaal zou ik er niet over vallen, maar hier deed je exact hetzelfde:
Deathchant in "[Whisky / Whiskey] Drink je dat? Wat? Favorieten? - Deel 6"
Het zou toch SFTC moeten zijn, naar ik aanneem (Strait Frrom The Cask)?
Niet dat ie er minder om zal smaken natuurlijk. :9
"Strait frrom" idd :/

Mijn zeer welgemeende excuses dat ik in maar liefst 2 posts de volgorde van 2 letters heb omgedraaid. Nu snap ik pas wat de Edradours zo speciaal maakt :P

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO
Te koop: Canon 10-22

• mace

mace

Sapere Aude

Straight, zelfs. ;)

• mace

mace

Sapere Aude

Ik ben trouwens wat mindere flessen aan het "wegwerken" en ik moet zeggen dat een Rob Roy cocktail best lekker kan zijn. :P

• YellowCube
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:56

YellowCube

Wait...what?

Ik was ooit vervent verzamelaar en drinker van whisky, nu nog eens af en toe.
Mijn laatste aanwinst zag ik hier tot nu toe niet terug, maar is wel aan te raden (ook financieel);

Komt, zoals ik begrepen heb, niet echt van Terschelling, maar is er wel gerijpt en voorzien van duinwater.
Prima keuze als je er bent of ‘m gewoon ergens ziet.

(Glas is van een andere whisky die er ook vandaan komt en die ik verder niet geproefd heb)

[Voor 7% gewijzigd door YellowCube op 21-11-2021 16:07]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

YellowCube schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:06:
Mijn laatste aanwinst zag ik hier tot nu toe niet terug, maar is wel aan te raden (ook financieel);
Een kleurloze whisky? Dat heb ik nog niet eerder gezien.

• YellowCube
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:56

YellowCube

Wait...what?

downtime schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:21:
[...]

Dat is de achtergrond denk ik
De whisky is zeker niet kleurloos maar ook niet heel donker.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Jthem
Vandaag me nieuwe voorraadkast aangevuld met 2 gemakkelijk drinkbare, aberlour cag annamh en de voor mij nog onbekende bunnahabain 12...

• SunnieNL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 26-11 12:57
Vandaag mijn Whisky Adventskalender binnengekregen. Kan niet wachten tot 1 december (je moet wat nu je straks toch na 1700 nergens heen kan). Zitten er een aantal bij die ik al ken, maar ook aantal die ik nog niet gehad heb. Van de Tory's Extra heb ik ook een fles van eind jaren 60 staan, dus leuk die eens te vergelijken met de smaak van nu :)

1 x 20ml Tory´s Extra (Japan)
1 x 20ml Akashi Red (Japan)
1 x 20ml Suntory Kakubin Yellow (Japan)
1 x 20ml Kirin Oak Master Taru Kaoru (Japan)
1 x 20ml Nikka Black Rich Blend (Japan)
1 x 20ml Talisker Select House Greyjoy (Schottland)
1 x 20ml Glenfiddich 12 Jahre (Schottland)
1 x 20ml Highlandpark 10 Jahre (Schottland)
1 x 20ml West Cork Original Blended Bourbon Cask (Irland)
1 x 20ml Monkey Shoulder (Schottland)
1 x 20ml Glencadam Reserva Andalucia Oloroso Sherry Cask Finish (Schottland)
1 x 20ml Heaven Hill (USA)
1 x 20ml Black Velvet 8 Jahre Reserve (Kanada)
1 x 20ml Bowmore 10 Jahre (Schottland)
1 x 20ml Tomatin 12 Jahre (Schottland)
1 x 20ml Speyburn 16 Jahre (Schottland)
1 x 20ml Dalwhinnie Winter´s Gold (Schottland)
1 x 20ml Greign 20 Jahre (Schottland)
1 x 20ml Paul John Nirvana (Indien)
1 x 20ml Glengarry 12 Jahre (Schottland)
1 x 20ml Cardhu 12 Jahre (Schottland)
1 x 20ml Speymhor Single Malt (Schottland)
1 x 20ml Mackmyra Mack (Schweden)
1 x 20ml Three Ships 12 Years (Südafrika)

[Voor 6% gewijzigd door SunnieNL op 26-11-2021 12:57]

Signature here?

• Blaauw87
SunnieNL schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:51:
Vandaag mijn Whisky Adventskalender binnengekregen. Kan niet wachten tot 1 december (je moet wat nu je straks toch na 1700 nergens heen kan). Zitten er een aantal bij die ik al ken, maar ook aantal die ik nog niet gehad heb. Van de Tory's Extra heb ik ook een fles van eind jaren 60 staan, dus leuk die eens te vergelijken met de smaak van nu :)

1 x 20ml Tory´s Extra (Japan)
1 x 20ml Akashi Red (Japan)
1 x 20ml Suntory Kakubin Yellow (Japan)
1 x 20ml Kirin Oak Master Taru Kaoru (Japan)
1 x 20ml Nikka Black Rich Blend (Japan)
1 x 20ml Talisker Select House Greyjoy (Schottland)
1 x 20ml Glenfiddich 12 Jahre (Schottland)
1 x 20ml Highlandpark 10 Jahre (Schottland)
1 x 20ml West Cork Original Blended Bourbon Cask (Irland)
1 x 20ml Monkey Shoulder (Schottland)
1 x 20ml Glencadam Reserva Andalucia Oloroso Sherry Cask Finish (Schottland)
1 x 20ml Heaven Hill (USA)
1 x 20ml Black Velvet 8 Jahre Reserve (Kanada)
1 x 20ml Bowmore 10 Jahre (Schottland)
1 x 20ml Tomatin 12 Jahre (Schottland)
1 x 20ml Speyburn 16 Jahre (Schottland)
1 x 20ml Dalwhinnie Winter´s Gold (Schottland)
1 x 20ml Greign 20 Jahre (Schottland)
1 x 20ml Paul John Nirvana (Indien)
1 x 20ml Glengarry 12 Jahre (Schottland)
1 x 20ml Cardhu 12 Jahre (Schottland)
1 x 20ml Speymhor Single Malt (Schottland)
1 x 20ml Mackmyra Mack (Schweden)
1 x 20ml Three Ships 12 Years (Südafrika)
Geniet er van!

Wij hebben dit jaar weer een bier advent, is iets waar mijn vriendin ook erg van geniet :)

Ergens nog leuke black friday aanbiedingen voor Whisky? :+

• Honesty

Honesty

kattenneus!

downtime schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:21:
[...]

Ik heb ook rond 2000 een caol illa zonder karamel gehad, die leek meer op wodka dan op whisky.

festina lente

• Denniz0229
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 26-11 17:17
Blaauw87 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:00:
[...]

Geniet er van!

Wij hebben dit jaar weer een bier advent, is iets waar mijn vriendin ook erg van geniet :)

Ergens nog leuke black friday aanbiedingen voor Whisky? :+
er mogen geen grote kortingen meer gegeven worden op drank, dus nee, geen super deals helaas.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 26-11 18:39

Catch22

Oval chainring fetisjist

Denniz0229 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:16:
[...]

er mogen geen grote kortingen meer gegeven worden op drank, dus nee, geen super deals helaas.
25% maximaal inderdaad, maar de basisprijs is niet ineens wettelijk vastgelegd hoor

• Denniz0229
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 26-11 17:17
Catch22 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:18:
[...]

25% maximaal inderdaad, maar de basisprijs is niet ineens wettelijk vastgelegd hoor
dat weet ik, maar merk wel dat sinds de regels er zijn er minder goeie deals voorbij komen als voor de regels.

• Blaauw87
25% is nog steeds een mooie korting toch? :)

• mace

mace

Sapere Aude

Ik heb vandaag 2 flesjes Springbank 10yo gescoord bij de Hanos in Delft. Voor 39,95 ex BTW, dus ongeveer 48 euro incl.

• Jthem
Zijn er die de nieuwere Glendronach 15 revival al hebben gedronken... Ben aan denken deze binnen paar weken in te slaan, deze maand alweer teveel ingeslagen 😀😅

tot nu toe alleen de 12 gedronken en over paar weken gaat de 2008 11 jaar open.

• Bambi105
@Jthem Ik heb de 2020 even geleden gedronken. Erg aangenaam! Het is geen ontzettend bijzondere whisky, maar het is wel zeker de overtreffende trap van de 12 en zit heel dicht op het smaakprofiel van de 12. Een " gevaarlijke " whisky, omdat je er gemakkelijk zo nog een extra glas van inschenkt. Heel veel meer dan 60 euro per fles zou ik er niet voor willen neerleggen omdat er buiten Glendronach zo veel anders lekkers is.

Is iemand nog voor de Tamdhu 17 van D12 gegaan vandaag? Ik was laatste ontzettend verrast door een Tamdu 13 voor Gall&Gall van Douglas Laing's Old Particular serie. Het eerste flesje met een duidelijke zwavelige toon, maar ik vond het toch niet verkeerd. De vreemdste whisky in tijden.

• Jthem
Nee heb wel paar weken geleden de 15 ingeslagen....

Maar euhm de Glendronach 15 is redelijk geprijsd, de 60 euro wat je zegt zou flink koopje zijn overal vanaf 89 tot 100+ euro...

Ben beetje leuke fles aan zoeken rond de 80-120 euro voor weer in me kast te zetten bij me rest van de collectie...

Ben wel sherry cask fan en bourbon heerlijk...Rokerig kan ik weer niet waarderen 🤐

[Voor 5% gewijzigd door Jthem op 26-11-2021 22:11]

• mace

mace

Sapere Aude

De Glendronach 15 is niet meer zoals hij vroeger was, maar het is nog steeds een heerlijk sherrykanon.

• Jthem
Drinkbare

Glendronach 11
Aberlour 14
Glenallachie 12
Aberfeldy 15
Bunnahabain 12
Aberlour 16
Glenallachie 2014 W&M
Arran sherry cask
Tamdhu 15
Aberlour cag annamh

Zuiniger aan
-----------------------
Glen Garioch 15
Glenallachie 18
Aberlour A bunnadh 69
Glenallachie 12 signatory
Edradour 2009 9year
Glengoyne 21
Edradour bourbon
Old pulteney 18
Code
Tobermory 21 oloroso
Edradour 12 sftc

Glendronach 21 bottled 2019
Glenfiddich 21 rum cask

Dit is de collectie nu

[Voor 3% gewijzigd door Jthem op 26-11-2021 22:35]

• Jthem
mace schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:11:
De Glendronach 15 is niet meer zoals hij vroeger was, maar het is nog steeds een heerlijk sherrykanon.
Had ik inderdaad gelezen en daarom twijfel ik, wil graag weer een leuke eind december inslaan

• mace

mace

Sapere Aude

Het is ook een beetje oneerlijk hé, omdat Glendronach dat gat in hun productie hadden, was de 15 jaar oude stiekem vele malen ouder. In 2016 was de 15 jaar oude Glendronach maar liefst 21 jaar oud....

Nu zijn ze bijna helemaal bij en is de 21 jaar de enige die stiekem nog ouder is. De 21 die in 2021 gebottled is is eigenlijk 26 jaar oud. Volgend jaar issie 27 jaar oud. Daarna is de pret op en is het alweer 21 jaar sinds de tijdelijke sluiting en zal de 21 jaar oude ook daadwerkelijk 21 jaar zijn.

• Jthem
Klopt heb de 21 jarige die werkelijk 24 jaar oud is...durf hem ook gewoon niet te openen haha erg hè. Gewoon zo speciaal.

• Jthem
Iemand anders nog iets in gedachte wat super heerlijk is voor rond de 80 tot 125, voor bij de collectie :)

Dacht steeds aan die GD 15 of 18 om eens te proeven

[Voor 20% gewijzigd door Jthem op 26-11-2021 22:42]

• frank..
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 01:33
Misschien een Glenfiddich uit de age of discovery serie? De 19 yo madeira is niet verkeerd 😋.
Of de hele serie in 3x20 cl... zit je ook rond de 100 euro geloof ik.
Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee