[Whisky / Whiskey] Drink je dat? Wat? Favorieten? - Deel 6 Overzicht

Pagina: 1 ... 20 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:27
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mxIBB3tl.png

Daar zijn ze dan!

Denk dat ik vanavond eens ga beginnen met de Oban, om drie redenen.
  1. Ik heb een lijst gemaakt met beschrijvingen van de hele rij whiskey's. Echter ben ik om de een of andere reden de Oban vergeten hierin op te nemen.
  2. Deze heeft zijn etiket raar zitten. Dat moet een teken zijn.
  3. Keuzestress. Geen idee hoe ik zou moeten kiezen, dus ik doe maar even wat :)
Oh en nog ter indicatie van het formaat van de samples, naast een 5 cl standaard miniflesje:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6ta1cuOm.png
Valt me niks.tegen, had moeite me een voorstelling te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 19:36
De middelste!

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:03

Secsytime

Automagisch

Melkunie schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:22:
[Afbeelding]

Daar zijn ze dan!

Denk dat ik vanavond eens ga beginnen met de Oban, om drie redenen.
  1. Ik heb een lijst gemaakt met beschrijvingen van de hele rij whiskey's. Echter ben ik om de een of andere reden de Oban vergeten hierin op te nemen.
  2. Deze heeft zijn etiket raar zitten. Dat moet een teken zijn.
  3. Keuzestress. Geen idee hoe ik zou moeten kiezen, dus ik doe maar even wat :)
Oh en nog ter indicatie van het formaat van de samples, naast een 5 cl standaard miniflesje:
[Afbeelding]
Valt me niks.tegen, had moeite me een voorstelling te maken.
Als je in het noorden woont, kun je wel een peat monster/Glen Garioch 12 sample krijgen.. dat is wat ik nu open heb staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Helaas, ZO-Brabant, maar bedankt voor het aanbod!

Uiteindelijk even bij de helft van de Oban 14 gehouden zodat er later nog wat over is om naast elkaar te gaan vergelijken. Die beviel absoluut wel, een stukje hartiger dan ik gewend ben en dat is ook precies waarom ik 'm gehaald heb.

Komende dagen helaas vrij druk dus niet echt tijd om rustig verder te proeven. Zondag komt m'n vader langs en pak ik de grote fles Balvenie 14 Caribbean Cask er bij, die moest hij nog proeven en ik denk dat hij 'm wel gaat waarderen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:01
Deathchant schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:07:
[...]

Eens, ook ik raad samples aan. Zeker als je je eigen palet nog niet goed genoeg kent. Je kunt beter 50 euro besteden aan 5 samples met verschillende paletten, en dan ontdekken wat je lekker vindt om vervolgens daarná een fles te kopen, dan je kapot "bestuderen" op 1 fles en dan wellicht teleurgesteld zijn. Is ook jammer. Ik heb door deze manier nog nooit een miskoop-fles gehad omdat ik niet tevreden was over de smaak; het is en blijft een gok als je meteen een grote fles koopt die je niet kent.
Ik heb juist het tegenover gestelde.

Paar keer een sample gehad waarvan ik dacht: 'die is best lekker! Daar ga ik een fles van halen!'
Dan haal ik vervolgens een fles en dan blijkt hij halverwege de fles toch tegen te vallen.

Ik heb minimaal 1 fles nodig om een goed oordeel te kunnen vellen. Mijn smaakpapillen zijn best wel wispelturig en wat de ene dag best goed smaakt, kan een andere dag weer tegenvallen. Dit komt mede omdat ik veel rook en altijd aan het eten ben. Dus die smaak word bijna altijd vervuild door andere consumpties.

Ik haal geen samples meer maar altijd een fles. Het risico is dan wel, zoals jij al beschrijft, dat het een miskoop word. Maar dat risico loop ik ook als ik ,na het drinken van een sample, een fles koop.

Overigens is dit mijn eerste post hier. Ik lurk al een tijdje mee maar voorheen nog niets echt zinnigs te zeggen. :+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
De kortingen en whiskey van deze week en volgend week bij Gall stellen niet veel voor, zeg. Jammerdebammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Melkunie schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:47:
Helaas, ZO-Brabant, maar bedankt voor het aanbod
Toevallig in de buurt van Eindhoven? Wees dan vooral eens welkom...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Ivysaur schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:12:
De kortingen en whiskey van deze week en volgend week bij Gall stellen niet veel voor, zeg. Jammerdebammer.
In de klantenfolder zit een 20% kortings coupon die voor elke whiskey geldig is. Wel slechts 1 fles, enkel voor kaarthouders. Tis niet veel, maar hey... alle beetjes helpen! :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

ChojinZ schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:57:
[...]

In de klantenfolder zit een 20% kortings coupon die voor elke whiskey geldig is. Wel slechts 1 fles, enkel voor kaarthouders. Tis niet veel, maar hey... alle beetjes helpen! :)
JohanKupers schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:46:
Bij de Gall & Gall nog een tweetal whisky's besteld:
  • Lagavulin 8 Years (nu met 25% korting in de actie)
  • Laphroaig Triple Wood (met 20% korting via klantenkaart plus onderstaande code)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De code is eenmalig geldig tot en met 19 mei op het gehele whisky assortiment.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
hfos schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:31:
[...]

Toevallig in de buurt van Eindhoven? Wees dan vooral eens welkom...
Ha, een mede Eindhovenaar.... Ik ben sinds 2 en half jaar import Eindhovenaar (vanuit Amsterdam). Welke shop kan je aanbevelen? Ik woon niet ver van van der Heijden aan de kruisstraat, en bij de Mitra in Oirshot ben ik ook wel eens geweest. Hebben ook leuk spul daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Van der Heijden is mijn vaste stek, woon er ook niet ver vandaan dus ik kom er (iets te) vaak. Mocht je daar niet slagen kun je eventueel uitwijken naar het Wijnhuis aan de Vlokhovenseweg, daar hebben ze ook best een behoorlijk aanbod. Ook organiseren zij a.s. zondag (meen ik me te herinneren) een whisky evenementje. Niet zo groot als het event van vd Heijden eind September, maar toch leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:55

Honesty

kattenneus!

Melkunie schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:47:
Helaas, ZO-Brabant, maar bedankt voor het aanbod!

Uiteindelijk even bij de helft van de Oban 14 gehouden zodat er later nog wat over is om naast elkaar te gaan vergelijken. Die beviel absoluut wel, een stukje hartiger dan ik gewend ben en dat is ook precies waarom ik 'm gehaald heb.

Komende dagen helaas vrij druk dus niet echt tijd om rustig verder te proeven. Zondag komt m'n vader langs en pak ik de grote fles Balvenie 14 Caribbean Cask er bij, die moest hij nog proeven en ik denk dat hij 'm wel gaat waarderen :)
Wil je die Balvenie 14 ruilen voor 1 of 2 andere sampels kan je bij mij in den bosch ook terecht, heb niet echt bijzondere open staan maar wel een fles of 15. Maar wil dan wel minimaal 0,1l of 0,07l hebben.
Ik kan een lijstje sturen.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

hfos schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:18:
Van der Heijden is mijn vaste stek, woon er ook niet ver vandaan dus ik kom er (iets te) vaak. Mocht je daar niet slagen kun je eventueel uitwijken naar het Wijnhuis aan de Vlokhovenseweg, daar hebben ze ook best een behoorlijk aanbod. Ook organiseren zij a.s. zondag (meen ik me te herinneren) een whisky evenementje. Niet zo groot als het event van vd Heijden eind September, maar toch leuk!
Gall en Gall bij de AH XL aan de limburglaan niks? Ben er wel eens langs geweest en hadden leuke dingen staan, zoals de meeste XL's lekker groot of ben ik weinig gewend, geen XL in onze regio.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
Ik kom wel eens bij de G&G bij WoensXL, maar bij de G&G vind ik het meestal toch de gangbaardere flessen voor te hoge prijzen, bij bijv. een v.d. Heijden kan je ook nog wat specialere flessen vinden, alhoewel de prijs daarvan natuurlijk wat moeilijker te vergelijken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:49
Mijn favoriete whisky is Laphroaig Quarter Cask.

Deze whisky heb ik jaren geleden ontdekt bij mijn favoriete slijterij Traverse. Helaas moest deze slijterij 6 jaar geleden zijn deuren sluiten https://www.uitdragerij.n...traverse-definitief-dicht .
Heel jammer.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:35
Xfile schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:42:

Deze whisky heb ik jaren geleden ontdekt bij mijn favoriete slijterij Traverse. Helaas moest deze slijterij 6 jaar geleden zijn deuren sluiten https://www.uitdragerij.n...traverse-definitief-dicht .
Heel jammer.
Dan zou je eens de PX van Laphoaig moeten proberen.
Dat is de QC maar dan nog een poos op sherry vaten afgerijpt. Erg lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:43
Xfile schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:42:

Heel jammer.
Gelukkig is dat niet de enige slijter die deze fles verkoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
coob schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:57:
[...]

Dan zou je eens de PX van Laphoaig moeten proberen.
Dat is de QC maar dan nog een poos op sherry vaten afgerijpt. Erg lekker!
Kheb ze beide geprobeerd maar vond ze niet heel bijzonder (Laphroaig 10 is nog steeds mijn all-time favorite). De 15 jaar daarentegen vond ik echt subliem. Niet zo in-your-face als de 10 maar een stuk subtieler met wat meer lagen. De 18 jaar vond ik ook erg lekker, maar die is de afgelopen jaren een stuk duurder geworden.

Als je de kans krijgt zou ik zeker een keer de 15 jaar proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:17
Zo zie je maar dat smaken verschillen. Laphroaig 10 zal ik niet meer kopen maar andere Islay's vind ik wel erg lekker :)
Misschien zal ik een Laphroaig QC of een PX in huis halen, maar die staan niet erg hoog op de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Eddye schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:56:
Zo zie je maar dat smaken verschillen. Laphroaig 10 zal ik niet meer kopen maar andere Islay's vind ik wel erg lekker :)
Misschien zal ik een Laphroaig QC of een PX in huis halen, maar die staan niet erg hoog op de lijst.
lol, zeker weten!!! Ik ken heel veel mensen die zowat over hun nek gaan door de sterke jodium smaak. Ik kan niet meer leven zonder.... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:00
Tip voor de mensen die omgeving Eindhoven wonen; rijdt eens naar St Oedenrode, daar zit The Old Pipe drankhandel. Dat is een whisky paradijs met ook heel veel independent flessen. En een hele aardige eigenaar. Oh ja en de prijzen zijn er ook prima.

Overigens heb ik geen aandelen daar 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
ChojinZ schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:51:
[...]

Kheb ze beide geprobeerd maar vond ze niet heel bijzonder (Laphroaig 10 is nog steeds mijn all-time favorite). De 15 jaar daarentegen vond ik echt subliem. Niet zo in-your-face als de 10 maar een stuk subtieler met wat meer lagen. De 18 jaar vond ik ook erg lekker, maar die is de afgelopen jaren een stuk duurder geworden.

Als je de kans krijgt zou ik zeker een keer de 15 jaar proberen.
Mijn quote was dan ook voor Xfile.
Die zei dat qc zijn favoriet was, vandaar mijn reactie.
Ik vind de 10 juist wat iel vergeleken met qc.
15 wil ik wel eens proberen net als brodir

[ Voor 15% gewijzigd door coob op 10-05-2019 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik liep gisteren door de winkelstraat in Zwolle en zag op het einde van de diezerstraat https:/slijterijbartels.nl. Kleine zaak, maar toch een leuke verrassing om te zien dat de muren volstonden met allerhande whisky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-06 18:45
Van Wees in Amersfoort is ook een aanrader. Ontzettend veel keus en kennis. Proeven, daar begin je mee als je binnenkomt.

Ik heb zelf de volgende flessen daar een paar weken geleden gekocht:

The ultimate, Ledaig cask strenght 2010.
The ultimate, Inchower 2007.
Spirit of Scotland, Caol Ila 8yo.

The Ultimate is hun eigen label en volgens mij Single Cask.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
coob schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:59:
[...]

Brodir is zeker een aanrader. De Final batch is ook wel betaalbaar. 60 euro ongeveer. Mijn fles is net leeg helaas maar er komt snel een nieuwe ;-)
An Cuan Mor heb ik nu open. Ook een topper. Heeft wat weg van de qc maar dan nog een stuk complexer en wat voller van smaak.

De 15 yo, 10 yo Cask Strenght en Lore staan nog te wachten in de kast :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddye
Nu een fantastische dram Glenmorangie Signet. Deze voor de kerst gekocht, en er is nog over. Af en toe een dram om echt van te genieten, zoals nu.
Alvast maar even wat sparen want hiervan wil ik nog een fles, zonder twijfel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
Noxa schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:18:
[...]

Gelukkig is dat niet de enige slijter die deze fles verkoopt.
Dat is zo, maar ik had liever gezien dat de slijterij was gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
coob schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:59:
[...]

De Laphroaig 10 vind ik ook wat iel, het mist de rokerige turfsmaak van de Laphroaig Quarter Cask.
Bedankt voor de tip over Laphroaig PX Cask. Ik ga er binnenkort een fles van aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Xfile Mijn schoonzus heeft een Laphroiag Four Oaks ofzo. Dat is echt geweldig spul <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Xfile schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 20:07:
[...]

De Laphroaig 10 vind ik ook wat iel, het mist de rokerige turfsmaak van de Laphroaig Quarter Cask.
Bedankt voor de tip over Laphroaig PX Cask. Ik ga er binnenkort een fles van aanschaffen.
As We Get It Islay Single Malt en Jack Wiebers islay zijn ook nog aanraders.
Betaalbare cask strengts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Nieuw: AI whisky https://news.microsoft.co...-first-ai-created-whisky/. Nou ja, AI geblend dan. :P

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
Gister weer een paar nieuwe aanwinsten binnen gekregen. een Talisker 8 year old, een Talisker distillers edition 2003-2014 en een aberlour casg annamh. Als die laatste bevalt ook maar eens een a'bunadh proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
Bucephalus schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 20:19:
Gister weer een paar nieuwe aanwinsten binnen gekregen. een Talisker 8 year old, een Talisker distillers edition 2003-2014 en een aberlour casg annamh. Als die laatste bevalt ook maar eens een a'bunadh proberen
Ben wel benieuwd wat je van de 8 yo vind ten opzichte van de 10 yo. Deze 8 is op vat sterkte denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Ik heb weer een nieuwe Port Charlotte in de post gehad, de MOC:01. Moulis (rode wijn) Cask, 12 jaar oud. Binnenkort weer een nieuwe voor Feis Ile, balen dat ik daar dit jaar niet bij kan zijn (Octomore Masterclass! :9~)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
@frank.. Is inderdaad op vatsterkte die 8yo. De 10yo die ik hier heb zit nog dicht. Was een afstudeercadeautje van een paar vrienden 6 jaar terug, dus geen direct vergelijkingsmateriaal. Laatste keer dat ik m gehad heb was een maand of 6 geleden.

@hfos lucky bastard!

[ Voor 4% gewijzigd door Bucephalus op 18-05-2019 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
Bucephalus schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 20:19:
Abunadh is echt heel fijn. Sowieso vind ik bijna alles van aberlour erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frank..
Bucephalus schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 22:24:
@frank.. Is inderdaad op vatsterkte die 8yo. De 10yo die ik hier heb zit nog dicht.
Dan zit er niks anders op dan zelf maar eens een fles te kopen ;)
De 10 heb ik net leeg dus dat komt mooi uit lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:11

Deathchant

Don't intend. Do!

Heeft iemand deze al geprobeerd: https://www.whiskysite.nl...s-chapter-number-one.html

Ik ben benieuwd of dit een krachtige sherry is, of zo "week" als een Glenfarclas?

EDIT: bij drankgigant is deze 2,50 goedkoper.

[ Voor 25% gewijzigd door Deathchant op 19-05-2019 21:57 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
Gisteren een mooie fles op de kop kunnen tikken: Signatory Vintage 1999, Caol Ila Burgundy cask.
11 jaar oud, ongefilterd en niet bijgekleurd.

Hier gaan we van het weekend eens goed voor zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Deathchant schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:54:
Heeft iemand deze al geprobeerd: https://www.whiskysite.nl...s-chapter-number-one.html

Ik ben benieuwd of dit een krachtige sherry is, of zo "week" als een Glenfarclas?
Ik hoor het graag als je hem te pakken krijgt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:22
Na het drinken van Lagavulin 16 en Ardbeg 10, helemaal verkocht aan Islay whisky.
Voor mijn verjaardag zonet een Kilchoman Sanaig gekregen. Heel erg blij mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
sandpatt schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:06:
Na het drinken van Lagavulin 16 en Ardbeg 10, helemaal verkocht aan Islay whisky.
Voor mijn verjaardag zonet een Kilchoman Sanaig gekregen. Heel erg blij mee!
Ardberg Ten Years trouwens in de aanbieding bij Gall. 1 euro duurder dan bij Drankdozijn, maar dat mag de pret niet drukken. :9 Gooi er een goedkope whiskey erbij en je hebt twee voor de prijs van 1. :+

Ardberg 10 toch de heilige graal van betaalbare peated/rokerige whiskeys. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Vergeet het niet, eind volgende week (1 juni) is het weer Ardbeg Day bij je dichtstbijzijnde Embassy. Probeer er de Feis Ile special van dit jaar, de Drum, en als het even meezit nog een andere Ardbeg. Of twee ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Ivysaur schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:22:
[...]

Ardberg 10 toch de heilige graal van betaalbare peated/rokerige whiskeys. _/-\o_
En verslaat met gemak whiskeys die het 3 dubbele kosten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Vind ik zelf te tricky. Fake whiskeys zijn een groot probleem en ik vermoed dat je juist op veilingsites erg moet oppassen met 'vintage' whiskeys. Het zou mij niets verbazen als ook catawiki (onbewust) nep spul verkoopt. Het testen op authenticiteit is ook best wel lastig (niet te doen?) voor een consument.

https://www.bbc.com/news/...cotland-business-46566703

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:38
Ivysaur schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:22:
[...]
Haha, oei.... Ik heb ooit zo'n ardberg 10 gekocht icm zo'n warehouse blik. Meer om het blik dan om de fles :P Sterker nog, de fles staat hier nog steeds pot dicht te verstoffen haha. :+

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Melkunie
Update op het sample-dozijn!
Inmiddels heb ik meer dan de helft geprobeerd.
  • Tot nu toe vind ik Oban 14 en Craigellachie 13 lekker, zie ik mezelf best nog eens een fles van halen, maar andere krijgen vermoedelijk voorrang.
  • De West Cork Peat Charred vond ik wat tegenvallen. Zeker met zo'n dramatische titel had ik iets bijzonderders verwacht.
  • Talisker 10 vond ik heel erg fijn, gaat hier zeker eens in huis komen.
  • Dan de Bowmore 12, hier moet ik @Ivysaur toch echt gelijk geven :9 Geur was veelbelovend, maar in de mond blijft er helemaal niets van over. Nope.
  • Kavalan Podium, vreemde en krachtige aceton geur. Smaak is oké, maar toch blijf ik die aceton er in vinden. Geen fan van.
En dan de topper tot nu toe: Lagavulin 16! Vanwege alle internetaandacht was ik bang dat dit een beetje een meme was in plaats van écht lekker spul... Maar dit is écht lekker spul. Ik probeer van elk flesje nog even ongeveer de helft over te houden, maar drie keer raden welke de Lagavulin is... Betwijfel of ik nog iets te proeven heb die dit gaat overtreffen.

Nu denk ik ook dat ik de Ardbegs en Laphroaigs nog een nieuwe kans moet geven. Toen ik die proefde begon ik net aan de whisky en vond ik het niks. Maar na dit Lagavulin-succes toch maar naar de herkansing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
ChojinZ schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:37:
[...]

Vind ik zelf te tricky. Fake whiskeys zijn een groot probleem en ik vermoed dat je juist op veilingsites erg moet oppassen met 'vintage' whiskeys. Het zou mij niets verbazen als ook catawiki (onbewust) nep spul verkoopt. Het testen op authenticiteit is ook best wel lastig (niet te doen?) voor een consument.

Beste wat je kan doen is zoeken naar executie-veilingen, ofwel inboedels van faliiet gegane slijterijen. Gooi samen met wat vrienden een leuke bedrag samen en je hebt voor een jaar of 2 een voorraadje. :+

@Melkunie Jammer dat je die Glengarriff Peated niet lekker vond. Vond ik van de twee wel de beste. Als je het gaat vergelijken met echte Peated uit Islay, ja. Dan is het bocht. Dan had ik je misschien beter Connemara moeten aanraden. Dat is de enige echte rokerige whiskey van Ierland. :D Gaat vaak in de uitverkoop bij Gall, van 36 naar 27ish

[ Voor 19% gewijzigd door Ivysaur op 24-05-2019 23:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
Ach da's helemaal niet erg. Kan ook deels komen omdat ik 'm de avond na de Lagavulin probeerde. Ga ik toch automatisch vergelijken natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandpatt
Ondertussen twijfel ik nog over mijn volgende aankoop (budget van 50euro gekregen als cadeau. Ik kan natuurlijk zelf nog bijleggen).

Ik twijfel tussen onderstaande:
- Ardbeg Corryvreckan (is het de serieuze meerkost tov de 10 het waard?)
- Laphroaig Brodir
- Glen Garioch 15 Sherry Cask (is natuurlijk ook heel wat duurder. dit zou tevens ook mijn eerste sherry cask zijn)
- Highland Park 12 + nog een andere goedkopere whisky (geen idee welke dit kan worden)
- andere -liefst gerookte- aanraders? Een Bowmore misschien?

Iemand die mij kan aanbevelen wat te kiezen?

[ Voor 5% gewijzigd door sandpatt op 25-05-2019 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Voor 50 euro zou ik meteen voor een Ardberg, Laphroiag of een Lagavulin (aanbieding) gaan. En anders 3 of 4 doordeweekse zuipwhiskeys ofzo. @sandpatt

[ Voor 4% gewijzigd door Ivysaur op 25-05-2019 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
Bedankt voor de feedback alvast!
Ik ben zeker bereid wat op te leggen hoor, dus ik kijk vooral in het segment 50-80 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
@sandpatt
Je kan ook eens kijken wat er van Caol Ila, Port Charlotte, Bruichladdich of Kilchoman in het budget te vinden is. Weer eens iets anders dan de 'usual suspects'.

(sidenote: zelf geen van allen geprobeerd, staan wel op m'n lijstje, en een paar nog dicht in de kast)

[ Voor 7% gewijzigd door Bucephalus op 27-05-2019 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
sandpatt schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:06:
Ondertussen twijfel ik nog over mijn volgende aankoop (budget van 50euro gekregen als cadeau. Ik kan natuurlijk zelf nog bijleggen).

Ik twijfel tussen onderstaande:
- Ardbeg Corryvreckan (is het de serieuze meerkost tov de 10 het waard?)
- Laphroaig Brodir
- Glen Garioch 15 Sherry Cask (is natuurlijk ook heel wat duurder. dit zou tevens ook mijn eerste sherry cask zijn)
- Highland Park 12 + nog een andere goedkopere whisky (geen idee welke dit kan worden)
- andere -liefst gerookte- aanraders? Een Bowmore misschien?

Iemand die mij kan aanbevelen wat te kiezen?
Ik kan je de Laphroaig Brodir erg aanraden. De finish in portvaten voegt echt wat toe. Het maakt de smaak iets zachter en zoeter. Maar het blijft verder een Laphroaig natuurlijk... ;) Ik heb hem zelf een tijdje geleden gehad maar zit er aan te denken om weer een fles te gaan halen. Al is het maar voordat hij misschien niet meer te krijgen is.

Als je voor Ardbeg gaat zou ik voor de Uigeadail gaan. Dat is toch de topper van Ardbeg. Iets minder duur en de smaak is wat complexer. Corry is wat vlakker van smaak, vooral een peatblast.

Highpark 12 vond ik erg tegenvallen. smaak wel ok maar voor die prijs vind je wel wat beters. nasmaak is ook zo weg.

glen garioch is mij onbekend...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sandpatt
Bedankt voor de uitgebreide toelichting!

Nu is het de Glen Garioch geworden. Om eens iets volledig nieuw te proberen (en de reviews zijn erg positief).

Mijn volgende aankoop zal hoe dan ook een Laphroaig Brodir of Ardbeg Uigeadail/Corry zijn.

edit: zonet trouwens de HP 12 Viking Honour gekregen van mijn zus, dus gelukkig heb ik hem niet zelf gekocht.

[ Voor 18% gewijzigd door sandpatt op 27-05-2019 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Wilde een Finlagan halen voor 20 euro, maar het zijn de wilde wijn dagen deze komende 2 weken. Mijn vermoeden is dat midden juni de wilde whiskey dagen weer komen. Nog even geduld en dan met massa inslaan. Gratis verzenden enzovoort. Dan in je eentje goedkoper uit dan die toren hoge verzendkosten van Drankdozijn en Drankgigant. Met vrienden ben je waarschijnlijk goedkoper uit bij DD en DG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bucephalus
Als je met massa gaat inslaan zit je bij DD zo over de €250,- of heb je een volle doos, dan zijn de verzendkosten gratis. (ik zit er soms met 3 of 4 flessen al aan... :+ ) Drankgigant heb ik nog nooit besteld, dus daar geen ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
Bucephalus schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:08:
Als je met massa gaat inslaan zit je bij DD zo over de €250,- of heb je een volle doos, dan zijn de verzendkosten gratis. (ik zit er soms met 3 of 4 flessen al aan... :+ ) Drankgigant heb ik nog nooit besteld, dus daar geen ervaring mee
Precies zo, eens in de zoveel maanden een keer boven de €250,- bestellen, eventueel samen met iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:00
sandpatt schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:29:
Bedankt voor de uitgebreide toelichting!

Nu is het de Glen Garioch geworden. Om eens iets volledig nieuw te proberen (en de reviews zijn erg positief).

Mijn volgende aankoop zal hoe dan ook een Laphroaig Brodir of Ardbeg Uigeadail/Corry zijn.
Glen Garioch is top, een heerlijke sherry bom.

ik vind zowel de uigedail als de corry erg goed, maar ik vind de uigedail rokeriger dan de corry... ben ik nou gek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Wat ik mij al een tijdje afvraag: Hoeveel drinkt de gemiddelde tweaker per maand en wat word er gemiddeld uitgegeven?

Ik drink zelf ongeveer een liter in de maand (anderhalf a 2 flessen). Budget heb ik niet echt (ik koop wat ik op dat moment op het oog heb) maar ben gemiddeld zo'n 7 tientjes kwijt.

Wel maak ik onderscheid tussen slobberwhiskeys (bv. Glen Talloch) en de duurdere single malts. Voor een single malt wil ik nog weleens speciaal gaan zitten. De slobberwhiskeys zijn er meer voor als ik het bier zat ben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddye
Hooguit 2 glazen per avond in het weekend of als ik vrij ben. Ik kijk ook niet echt naar de prijs. Zo tussen de €40 en €70 per fles, met uitschieters. Ik probeer wat me goede fles lijkt, meestal gebaseerd op wat ik lees of zie op youtube bij aqva vitea of scotch 4 dummies (en in dit topic).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 508148

Om zelf te drinken ligt het budget meestal tussen de 35-70 euro. Wel heb ik een paar speciale flessen gekocht meer als collectors/investerings- item. En moesten ze toch niet stijgen in waarde zijn ze nog altijd perfect voor heel speciale gelegenheden.

Voorlopig zijn het nog maar 2 speciale flessen, Een Green Spot single cask #25850 en een Springbank 23 Masterpieces.

Een caol ila 35 smoky nectar van wemyss is nog op weg :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Gaat meestal met vlagen, in de winter wat meer dan in de zomer (dan is het eerder bier of wijn). Meestal doe ik een jaar met 3-4 flessen whisky, maar sommige maanden gaat het hard. En: life's too short to drink bad whisky; oftewel ik doe niet aan "slobbershisky". Liever kwaliteit dan kwantiteit. Meeste tussen 30 en 50 per 70cl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
defusion schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:03:
Gaat meestal met vlagen, in de winter wat meer dan in de zomer (dan is het eerder bier of wijn). Meestal doe ik een jaar met 3-4 flessen whisky, maar sommige maanden gaat het hard. En: life's too short to drink bad whisky; oftewel ik doe niet aan "slobbershisky". Liever kwaliteit dan kwantiteit. Meeste tussen 30 en 50 per 70cl
Hehe, life isnt to short. Jij moet gewoon meer drinken! :+

Maar on a serious note: Slobber whiskey wil nog niet zeggen dat de kwaliteit meteen slecht is. ;) Slobberwhiskies zijn voor mij de whiskies die je drinkt op momenten dat een dure whiskey eigenlijk zonde is. Als je aan de borrelhapjes zit, of tijdens de BBQ of na 6 biertjes. De momenten dat je smaak zo vernageld is dat een 18 oude Glenlivet gewoon zonde is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
De ene keer zit ik elke week aan de whiskey, en de andere keer een maand(en) lang niet. Merk wel dat ik meer begin te drinken als de nachten langer beginnen te worden.

Als ik maar niet zoals me pa al begin als ik wakker word en eindig als ik ga slapen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bucephalus
Ik drink er in het weekend meestal 1 of 2, en doordeweeks bijna nooit eigenlijk. Alleen als ik de volgende dag niet hoef te werken. Nu 5 flessen open, waarvan er eigenlijk 2 leeg moeten voordat ik een andere open maak.... Even m'n best doen dus, haha...
Verder net als @Anoniem: 508148 heb ik flessen om te openen en een paar als collector/investering. Maar ik koop alleen flessen die ik eventueel zelf wil openen als het "investeringsresultaat" tegenvalt.
Mijn specialere flessen op dit moment zijn:
- Glenlivet Cipher (dicht)
- Octomore Edition 08.3 (dicht)
- Ardbeg Alligator (dicht)
- Ardbeg Grooves (open)
(Game of Thrones collectie ook meetellen? allen dicht)

Van de geopende flessen doet de Pig's Nose het niet slecht als 'daily dram'. Verrassend smooth voor die +- 20 - 25 euro

Kleine toevoeging: eigenlijk zou ik van de specialere flessen van elk wel 2 stuks willen, kan je er 1 zelf openmaken en 1 dicht houden :)

[ Voor 8% gewijzigd door Bucephalus op 28-05-2019 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
Heel verschillend. Soms meerdere keren per week, soms een paar weken niet.
Aankopen gebeurt eigenlijk regelmatiger ;) maar dat is omdat ik het mooi en leuk vind, ik zie het ook als een investering in de toekomst (of ik drink ze leeg, of ik verkoop er wat).

Qua prijs kijk ik er niet zo veel naar, ik ken m'n eigen smaak en selecteer daarop. Ik probeer wel onder de € 100 te blijven maar dat lukt niet altijd.

Ik heb ook veel (te veel) flessen open staan, die maak ik eerst leeg (totdat ik er nog 4 a 5 open heb) voordat ik nieuwe flessen open maak. Het is een zware taak maar een noodzakelijk kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Bucephalus schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:38:

Van de geopende flessen doet de Pig's Nose het niet slecht als 'daily dram'. Verrassend smooth voor die +- 20 - 25 euro
Nooit van gehoord. Klinkt echter wel interessant, zeker voor die prijs. Ik ga is kijken....
Bucephalus schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:38:

Kleine toevoeging: eigenlijk zou ik van de specialere flessen van elk wel 2 stuks willen, kan je er 1 zelf openmaken en 1 dicht houden :)
Hehe, heb ik geprobeerd. Maar ik heb de discipline niet. Als ik de whiskey echt lekker vind, gaat die 2e fles ook open. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:53

Case_C

[Team Carrack]

Gisteren is mijn fles Lagavullin 16 helaas op gegaan. Erg jammer, want hij bevalt erg goed.
Nog wel een Lagavullin 8 open staan, ook een fantastische whisky, maar is toch een wat ruwere variatie op de 16. Ardmore 10 is ook open gegaan, ben er nog niet enthiousiast van geworden. Zeker met als vergelijking de Lagavullins..

Ook een week of wat terug uit noodzaak een tweetal blends moeten maken :+ . Had een flesje Glenfarclas 10 staan die open mocht. Trek je aan de kurk, voel je 'm scheuren'... |:( , na veel voorzichtig proberen was de dop los gekomen, dus dan met de kurkentrekker.. nou die duwde 'm in de fles.. kurk was dusdanig uitgedroogd dat hij verkruimde.

Uiteindelijk maar gefilterd, en een lege fles gezocht. Had ik geen lege flessen meer 8)7 . In de kast kijken, een Ileach cask strength op 1/4 vol, en een Tomatin 12 op 1/2 vol. Dus nu heb ik weer een volle fles Ileach á 45% met een verbazend fruitig karakter :9 , en een 3/4 fles Tomatin die er ook niet persé op achteruit is gegaan.

De kurk in kwestie bleek niet 'solid' maar een behoorlijke split in het hart te hebben ter grote van 2/3mm. Op zich wel jammer, en het is dat het 'maar' een fles is van nog geen 3 tientjes, en dat er achteraf toch een leuke oplossing voor is. Maar wat als je zoiets zou hebben bij je duurdere flessen, hoe zouden jullie dat aanpakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

@Case_C Volgens de Gall & Gall zijn dit de bewaar tips:

1. Houd de fles recht
Whisky hoort altijd rechtop bewaard te worden. Hoewel een fles wijn lekkerder wordt door in contact te komen met de kurk, wordt de smaak van een fles whisky er niet beter op. Wegens het hoge alcoholpercentage is de kans groot dat de whisky bederft zodra de relatie tussen de whisky en de kurk iets te innig wordt. Kortom; bewaar een fles whisky dus altijd rechtop!

2. Bewaar de fles in een constante temperatuur
De ideale temperatuur om whisky te bewaren is tussen de 15 en 18 graden Celsius. Belangrijk is om de temperatuur niet teveel te laten schommelen en zeker niet te warm te laten worden. Zodra de whisky te warm wordt zal de inhoud namelijk verdampen en dat willen we natuurlijk niet! Bewaar de whisky daarom in een ruimte waar zoals de kelder. Geen kelder in huis? Bewaar de whisky dan in een afgesloten ruimte waar de temperatuur niet te veel schommelt.

3. Bewaar de fles in een donkere ruimte
Whisky is allergisch voor zon; zonlicht breekt alcohol af en zorgt voor verandering van smaak en kleur. Houd de whisky daarom altijd in een donkere ruimte en eventueel in de verpakkingsdoos; hoe minder licht, hoe beter.

4. Houd de kurk vochtig
Indien de whisky geruime tijd verticaal wordt bewaard is er een hoog risico op uitdroging van de kurk. Het zou toch zonde zijn als je na een aantal maanden eindelijk die fles opent en de kurk breekt af…Houd de kurk daarom vochtig door de fles eens per maand te kantelen.

5. Houd de fles tot minimaal de helft gevuld
Zodra er teveel zuurstof bij de whisky komt zal de kwaliteit achteruitgaan. Een goede tip is, indien de fles voor minder dan de helft is gevuld, hem over te schenken in een kleinere fles. Hierdoor wordt de hoeveelheid zuurstof in de fles verminderd.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik heb nu de Stark/Dalwhinnie, Nightwatch /Oban en Greyjoy/Talisker Game of Thrones fles in huis. Heb nog de Clynelish, Lagavulin onderweg. Over de Johnny Walker, Royal Lochnagar, Cardhu Gold, Singleton ben ik nog niet uit.

En oh de good ol Oban 14. Maar merk wel dat ik sneller een biertje erbij pak gelet op het weer. Vind een goede Scotch meer iets voor herfst/winter dan lente/zomer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frank..
Zojuist de laphroaig cairdeas triple wood cask strength besteld. oOo
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:50
Vanavond weer even een Ultimate - Highland Park 1989 (22yr sherry) gedronken. Da's toch wel machtig prachtig spul.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@JohanKupers grappig dat je dat opsomt. Zijn allemaal tips die zelfs gall niet opvolgt. O.a whisky-etalage pal achter/voor een raam met de felle lentezon erop. Zonnewering ho maar. Heb er drie in de stad en is er een die de whisky goed wegstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Ivysaur schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 23:29:
@JohanKupers grappig dat je dat opsomt. Zijn allemaal tips die zelfs gall niet opvolgt. O.a whisky-etalage pal achter/voor een raam met de felle lentezon erop. Zonnewering ho maar. Heb er drie in de stad en is er een die de whisky goed wegstopt.
Ja mooi is dat he? Hier staan de whiskys allemaal rechtop in een tweetal kastjes, de een met open flessen en de andere met de nog gesloten flessen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
ChojinZ schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:37:
[...]

Ik ben dezelfde mening toegedaan: het is risicovol om online te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Uit de folder van vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5LzoCUoFZ5P99GSLfnrZSsft/full.jpg
gelding van 14/6 t/m 16/6

[ Voor 67% gewijzigd door nokiaan958GB op 04-06-2019 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Jammer dat ze geen echt goede flessen verkopen. Maar een Glenfiddich 15 is wel leuk voor die prijs. Dalwhinnie kon mij echt niet bekoren.

Afgelopen maanden heb ik mijn collectie wat uitgedund. Puur om ruimte te maken voor toekomstige flessen en omdat ik de verkochte flessen toch niet ging drinken en niet bijzonder genoeg waren als verzameling.

Momenteel heb ik een benriach 17 open staan en een Tomatin 14 port wood om binnenkort open te gaan maken. Ben benieuwd.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Bean77 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:31:
Jammer dat ze geen echt goede flessen verkopen. Maar een Glenfiddich 15 is wel leuk voor die prijs. Dalwhinnie kon mij echt niet bekoren.
20% op alle whiskeys, niet alleen die getoond worden in de folder. Makro heeft een groot assortiment en daar zit goed spul tussen.
Niks mis met bv. een Lagavulin 16 year. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
ChojinZ schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:04:
[...]

20% op alle whiskeys, niet alleen die getoond worden in de folder. Makro heeft een groot assortiment en daar zit goed spul tussen.
nou..... haha nee als het je smaak is dan is dat een prima whisky inderdaad.
Misschien zelf nog even langsgaan om te kijken wat voor assortiment de lokale makro heeft. Altijd leuk om rond te neuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

ChojinZ schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:04:
[...]

Verleden jaar hadden ze ook deze actie 20% toen waren er best wel veel uitsluitingen, afgelopen november was er zelfs 25% op whisky en dat was al een stuk breder assortiment. De prijzen zijn altijd al redelijk scherp bij de makro en met korting van 20 of 25% komen ze zeker onder de prijzen van D12 en DD.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Vandaag via Drankdozijn nog een Ardbeg An Oa en een Caol Ila 12 ontvangen vanuit hun aanbiedingen. :9

[ Voor 53% gewijzigd door JohanKupers op 05-06-2019 15:33 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Bean77 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:17:
[...]

nou..... haha nee als het je smaak is dan is dat een prima whisky inderdaad.
Misschien zelf nog even langsgaan om te kijken wat voor assortiment de lokale makro heeft. Altijd leuk om rond te neuzen.
Moet je tegenwoordig nog een Makro pas hebben om binnen te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
JohanKupers schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:32:
Vandaag via Drankdozijn nog een Ardbeg An Oa en een Caol Ila 12 ontvangen vanuit hun aanbiedingen. :9
Nice :) Ik had een tijdje geleden een Caol Ila 25 yo van hun in de aanbieding. Die staat nog te wachten wanneer die open mag. En vandaag een pakketje ontvangen met een Ardbeg Renaissance er in.

Er moet nog 1 flesje leeg hier voordat er een nieuwe open mag. Merk wel dat hoe meer flessen er in huis komen hoe moeilijker het kiezen is welke de volgende is die open gaat, haha....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Secsytime schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:42:
[...]

Moet je tegenwoordig nog een Makro pas hebben om binnen te komen?
Weet niet hoe ze tegenwoordig werken met een dagpas, vroeger kon je gewoon de gegevens van je buurman opgeven en naar binnen. Als je het over Den Bosch hebt kan ik je wel mee naar binnen nemen, vast en zeker zijn er hier meerdere met een pasje en je ergens anders naar binnen kunnen loodsen.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
Ik zou mij binnenkort graag eens aan een Octomore wagen.
Welke is jullie favoriet? (wil er ook geen 200+ euro aan uitgeven)

Ik had gedacht aan de 8.2. de x.3 reeks lijkt mij overdreven.

Op whiskysite.nl zie ik samples van de 9.2. Mss moet ik eerst een sample kopen vooraleer ik zoveel geld uitgeef.
Is de 9.2 een groot verschil tov de 8.2?

[ Voor 29% gewijzigd door sandpatt op 10-06-2019 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Voor kaarthouders is de 'Big Peat' voor flinke korting te krijgen bij Gall. Goeie whiskey, etiket te veel opsmuk.

Ledaig ook een goeie keuze

[ Voor 11% gewijzigd door Ivysaur op 10-06-2019 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

sandpatt schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:35:

Op whiskysite.nl zie ik samples van de 9.2. Mss moet ik eerst een sample kopen vooraleer ik zoveel geld uitgeef.
De 6.2 is mijn favoriet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Het zal wel een kwestie van smaak zijn. Ledaig vond ik een van de slechtste whiskies die ik ooit geproefd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
downtime schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:53:
[...]

Het zal wel een kwestie van smaak zijn. Ledaig vond ik een van de slechtste whiskies die ik ooit geproefd heb.
Misschien een verkeerde fles meegekregen. Heb weleens een whiskey meegekregen dat blijkbaar te veel te lijden heeft gehad, en smaakte nergens meer naar :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
downtime schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:53:
[...]

Dat denk ik ook. Ik vond Ledaig juist een van de betere eerlijk gezegd. Slechte fles misschien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

frank.. schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 00:32:
[...]

Dat denk ik ook. Ik vond Ledaig juist een van de betere eerlijk gezegd. Slechte fles misschien??
Ik vond 'm vlak en smakeloos. Peat, verder niks, terwijl ik toch de meeste Islays wel geproefd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
sandpatt schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:35:

Ik heb ook eerst een sample gekocht, de 8.1. Blij dat ik dat gedaan heb en niet meteen een hele fles. Octomore is zeker geen slechte whisky, absoluut niet, maar voor dat geld koop je ook minstens 2 flessen die net zo goed of misschien zelfs beter zijn. In heb de Ardbeg uigeadail en Laphroaig An Cuan Mor ervoor in de plaats gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
downtime schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 00:46:
[...]

Ik vond 'm vlak en smakeloos. Peat, verder niks, terwijl ik toch de meeste Islays wel geproefd heb.
Ledaig komt van het eiland Mull ;)
Maargoed, vlak en smakeloos, dat hoort niet nee

Welke had je? De 10 of de 18?

[ Voor 5% gewijzigd door frank.. op 11-06-2019 01:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

frank.. schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 01:07:
[...]

Ledaig komt van het eiland Mull ;)
Ik wist dat het geen Islay was maar wou gewoon aangeven dat ik wel peated whiskies gewend ben.
Welke had je? De 10 of de 18?
De 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:11

Deathchant

Don't intend. Do!

Ledaig (uitgesproken Led-jig ) is gewoon de rokerige whisky van Tobermory, het hoofdstadje van Mull idd :) Leuk dorpje. In 2014 geweest. Ik ga er graag naartoe terug.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Dus ik die Lediag bij de Gall halen. Is die niet meer in de aanbieding. Wat is dat nou? Gisteren was die het nog. Raar, hoor. :(

Toen maar een Old Pulteney meegenomen. En maar hopen dat die goed smaakt. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Ivysaur op 11-06-2019 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Deathchant schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:56:
Ledaig (uitgesproken Led-jig ) is gewoon de rokerige whisky van Tobermory, het hoofdstadje van Mull idd :) Leuk dorpje. In 2014 geweest. Ik ga er graag naartoe terug.
Tobermory heb ik overgeslagen om naar Fionnphort te komen vanaf Craignure. Wil Tobermory wel een keer gaan bezoeken. Om daarna richting Lunga te gaan.

Ben wel bij Oban en Talisker geweest dus daar heb ik wel whisky van meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
downtime schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 01:53:
[...]

Ik wist dat het geen Islay was maar wou gewoon aangeven dat ik wel peated whiskies gewend ben.

[...]

De 10.
Ah dat zal het wezen. Ik bedoelde de 18. De 10 heb ik nog niet geproeft. Zo horen kan ik die dan overslaan :)
Pagina: 1 ... 20 ... 77 Laatste