[Whisky / Whiskey] Drink je dat? Wat? Favorieten? - Deel 6 Overzicht

Pagina: 1 ... 21 ... 78 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Old Pulteney best te doen. Proef appel, zoetjes/honing en wat noot. Voor de rest een goeie brander in je mond en keel. Goeie zachte whisky meer niet.

Peated/ rokerige whiskeys toch wel het neusje van de zalm, hoor. Behalve die Bowmore nr 1 . Bbrrr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:22
Cross-post! Gisteren nog even gebruik gemaakt van de vaderdagaanbiedingen van Gall&Gall.
Korting ook geldig voor eigen gebruik :9

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CGVaLfIm.jpg

Inmiddels ben ik door mijn proefdozijn heen. De grote winnaar van de selectie is Lagavulin 16, gevolgd door Talisker 10 en Craigellachie 13. Van de eerste twee heb ik nu een flesje staan. De laatste gaat op het lijstje voor m'n verjaardag, met misschien Oban 14 er ook nog bij. En Lagavulin 8 nog eens proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Mijn vrouw moest € 7 gepast hebben, dus maar een flesje

Afbeeldingslocatie: https://static.ah.nl/static/gall/img_120587_Gall_500.png

gekocht bij de Gall en Gall met klantenkaar kortingt en contant betaald met € 40.

Zij de € 7 en ik een fles whisky rijker, win-win. :+

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Melkunie Haal dan ook meteen die Big Peat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Heb ik nog even over getwijfeld, Misschien dat die ook gewoon op het verjaardagslijstje moet :9

Iemand hier trouwens ook nog ervaring met Black Bottle? Zie dat die al voor twee tientjes te halen is. Blend van verschillende Islay whisky's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Melkunie Wachten tot die ooit weer 15 euro in de aanbieding is. Zou van de winter uit het assortiment gaan dus afgesprijst voor 15, maar blijkbaar is dat een fout geweest. Zou um niet duurder dan 15 euro halen. Misschien 17, maar niet meer dan dat.

Leuke peated instapper voor de beginner, maar verder niets bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Melkunie schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:37:
Cross-post! Gisteren nog even gebruik gemaakt van de vaderdagaanbiedingen van Gall&Gall.
Korting ook geldig voor eigen gebruik :9

[Afbeelding]

Inmiddels ben ik door mijn proefdozijn heen. De grote winnaar van de selectie is Lagavulin 16, gevolgd door Talisker 10 en Craigellachie 13. Van de eerste twee heb ik nu een flesje staan. De laatste gaat op het lijstje voor m'n verjaardag, met misschien Oban 14 er ook nog bij. En Lagavulin 8 nog eens proberen :)
Kun je de codes hier ook even posten? Niet iedereen heeft HK access

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
@mark-k , geen codes, gewoon een reguliere aanbieding voor kaarthouders :)
https://www.gall.nl/shop/701750-talisker-10-years-70cl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Melkunie schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:16:
Heb ik nog even over getwijfeld, Misschien dat die ook gewoon op het verjaardagslijstje moet :9

Iemand hier trouwens ook nog ervaring met Black Bottle? Zie dat die al voor twee tientjes te halen is. Blend van verschillende Islay whisky's
Tis allemaal een kwestie van smaak en wellicht vind jij hem wel lekker maar van de +100 whiskeys die ik geproefd heb is de Black Bottle by far de meest slechte whiskey die ik heb gedronken. Zelfs gemixed met cola is hij goor. De fles staat nu tussen de schoonmaakspullen.. :+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:15

Case_C

[Team Carrack]

mark-k schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 06:56:
[...]

Kun je de codes hier ook even posten? Niet iedereen heeft HK access
Verrek worden er kortingscodes voor whisky gedeeld in de HK?

Laat ik dan maar eens toegang gaan aanvragen :> .

Zou graag weer wat flessen halen, maar de ruimte is er niet echt naar :P . Maar wie weet komt de bezorger binnenkort toch weer met zo'n doos aanbellen... Per slot is het zondag vaderdag.. beter excuus is er niet, ofwel?

[ Voor 27% gewijzigd door Case_C op 13-06-2019 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Nee helaas, niet in de huiskamer. Er is wel een compleet subforum voor, maar daar is geen whisky-topic te vinden. Aanbiedingen en Kortingscodes

@ChojinZ, ik weet niet meer hoe ik bij die Black Bottle kwam, en als ik bijvoorbeeld hier kijk zijn de reacties ook enorm verdeeld: https://www.masterofmalt....lack-bottle-whisky/?srh=1
Enorme mix van 1 en 5 sterren. Ook veel 1 ster reviews die aangeven de oude Black Bottle wel konden waarderen en de relaunch dus niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Melkunie schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:54:
Nee helaas, niet in de huiskamer. Er is wel een compleet subforum voor, maar daar is geen whisky-topic te vinden. Aanbiedingen en Kortingscodes

@ChojinZ, ik weet niet meer hoe ik bij die Black Bottle kwam, en als ik bijvoorbeeld hier kijk zijn de reacties ook enorm verdeeld: https://www.masterofmalt....lack-bottle-whisky/?srh=1
Enorme mix van 1 en 5 sterren. Ook veel 1 ster reviews die aangeven de oude Black Bottle wel konden waarderen en de relaunch dus niets vinden.
Dat is wat ik er van vond. Maar misschien vind jij em heerlijk. En dat is ook altijd zo tricky met het aanraden van goede whiskeys: Soms vind je zelf iets heerlijk wat de ander bocht vind. Het blijft dus ook een kwestie van zelf uitproberen. :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Precies dat, gewoon gokken of de gekozen whisky aan jouw smaak voldoet. In mijn collectie zitten ook wel wat exemplaren waarvan ik niet een tweede fles zou kopen.Gelukkig zijn er nog voldoende andere whiskies om te proberen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat is leuk thuiskomen zo :P

Valinches

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Ik ga verhuizen.. Heb 24 flessen whisky die ook mee moeten... Maar twee flessen (ardbeg 10 yr en the kraken rum) besteld zodat ik een doos heb voor verhuizen van drankdozijn :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SMi3YjsyhDekkNXJ4kWcs2ha/full.jpg

Mijn setje GoT collectie tot dusver. De Lagavullin en Clynelish zijn mijn laatste aanwinsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 23:00
Ondertussen begin ik mij echt af te vragen waar je al die flessen laat _/-\o_
Leoon. schreef op maandag 17 juni 2019 @ 23:23:
Ik ga verhuizen.. Heb 24 flessen whisky die ook mee moeten... Maar twee flessen (ardbeg 10 yr en the kraken rum) besteld zodat ik een doos heb voor verhuizen van drankdozijn :+
Ik heb mij er vaak genoeg over verbaasd dat je zelfs bij 1 fles gewoon die mega doos krijg. Maar zoals je zegt, ideaal bij verhuizingen. Daar zijn ze wel slim in geweest.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Bean77 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:19:
[...]

Ondertussen begin ik mij echt af te vragen waar je al die flessen laat _/-\o_
Beetje hetzelfde als met het gezin op autovakantie: stapelen en proppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:54
hfos schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:51:
[...]

Beetje hetzelfde als met het gezin op autovakantie: stapelen en proppen ;)
Maar je drinkt ze niet? :'(
Mijn Port Charlotte Scottish Barley is mijn favoriete betaalbare whisky. Octomore 7.3 vind ik nog een stukje lekkerder, maar is wat prijzig voor doordeweeks :+
Vooruit, 7.1 is ook lekker, maar 7.3 is wat subtieler :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Wormaap schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:54:
[...]

Maar je drinkt ze niet? :'(
Mijn Port Charlotte Scottish Barley is mijn favoriete betaalbare whisky. Octomore 7.3 vind ik nog een stukje lekkerder, maar is wat prijzig voor doordeweeks :+
Vooruit, 7.1 is ook lekker, maar 7.3 is wat subtieler :)
Ja hoor, van de week de SYC:01 opengemaakt. Helaas komen ze sneller uit dan ik kan drinken! En ik wil ook wel eens wat anders dan turf. Anderhalve week geleden een leuke Speyside Distillery-proeverij gehad waar ik een flesje van heb meegenomen, maar ook een nieuwe Kilchoman, de nieuwe Ardbeg Festival fles...

Edit: ik heb momenteel 12 flessen open, en dat is echt niet omdat ik niet mijn best doe! Ook een Octomore 7.2 trouwens, is niet echt iets wat je casual naar binnen giet bij je pinda’s O+

[ Voor 11% gewijzigd door hfos op 18-06-2019 21:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:42
Nou is Jim Beam zeker niet een van mijn favorieten en volgens mij heb ik het wel eens 'prima flambeerwhiskey' genoemd, maar dat moet je niet te letterlijk nemen:
https://beta.washingtonpo...-kentucky/?outputType=amp

Een heel warehouse in vlammen op gegaan. Ook bij Jim Beam is dat toch een beetje zonde...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-09 19:20
Bitzer schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 20:50:
Geprofiteerd van de Gall reclame en voor €20,99 een Finlaggan Old Reserve in huis gehaald. Het is niet moeilijk recensies te vinden van mensen die het smerig of zelfs walgelijk vinden. Een goede reden om dit eens te proberen.
Het kost (nu) één euro meer dan Finlaggan Original waarvan ik nog een ongeopende fles heb staan en die mij bijstaat als Laphroaig-achtig. Misschien een jonge 'afgekeurde' Laphroaig.

Ik heb lang niet alle whisky's van deze wereld geproefd maar de Old Reserve is wel de meest extreme whisky die ik ooit in huis heb gehad. De geur doet me eerder denken aan een vers gebreeuwd schip dan aan een kostelijke drank. Meestal ben ik niet zo bezig met de geur maar hier verdwijnt keer op keer mijn neus in het glas. Nooit eerder voelde ik aarzeling de eerste slok te nemen maar als ik deze fles niet zelf had gekocht, ontzegeld en ontkurkt weet ik niet of ik had durven drinken.

Waar het naar smaakt? Het is niet voor niks dat mensen het smerig vinden ha ha ha. Dit is geen Laphroaig. Lagavullin heb ik ooit wel geproefd maar kan ik me niet meer voor de geest halen, te lang geleden. Het is ook zeker geen Caol Ila. Naar mijn eigen subjectieve mening allemaal natuurlijk.

Eigenlijk schieten woorden me te kort de smaak te omschrijven. Ik ontdek nog steeds nieuwe tonen. Als je in bent voor iets heftigs, voor avontuur, als je open staat voor een extreme ervaring, dan moet je het gewoon eens proberen. Voor die €20,99 is er in ieder geval geen whisky die je een vergelijkbare ervaring bied.

Noot: iemand die ik dit heb laten lezen meende dat ik een miskoop had gedaan. Die begreep het dus niet.
Ik heb weer een fles geopend maar beleef het als een minder extreme ervaring dit keer. Wel hetzelfde maar minder heftig, mogelijk is dit een jongere batch. Het kan ook per batch verschillen, daarvoor is het ook een bottelarij die "restpartijen" op de fles doet. Ik heb nu natuurlijk niet meer het batchnummer van de eerste fles maar ik ga daar eens op letten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 14:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

dreamscape schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 18:34:
Nou is Jim Beam zeker niet een van mijn favorieten en volgens mij heb ik het wel eens 'prima flambeerwhiskey' genoemd, maar dat moet je niet te letterlijk nemen:
https://beta.washingtonpo...-kentucky/?outputType=amp

Een heel warehouse in vlammen op gegaan. Ook bij Jim Beam is dat toch een beetje zonde...
Niet in de laatste plaats omdat we die Bourbon-vaten daarna weer nodig hebben voor fatsoenlijke Schotse whisky 😉

Joejoe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 22:47
Ik maak me eigenlijk meer zorgen over de toekomst van de sherry vaten :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Ik maak me dan weer zorgen om het feit dat er juist meer vaten bij gaan komen:
https://nl.express.live/scotch-whisky-is-geen-scotch-meer/

Vind ik persoonlijk geen goede ontwikkeling. Maargoed, wellicht dat het toch wat moois gaat brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
“Nu zijn ook vaten mogelijk eerder onder meer tequila, mezcal, cachaça, shochu en baijiu hebben bevat,” voert Chaudhuri aan. “De verandering is een overwinning voor fabrikanten die bij de sectororganisatie hebben gelobbyd om de regels te versoepelen.”
Ik vind het juist wel interessant! En als je het niet wil; dan koop je het toch niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:21
Naar aanleiding van mijn topic hier:

Cadeau kopen voor over 20 jaar

Wil ik een goeie fles whisky kopen. De meeste distellederrijen hebben mooie namen in het Gallisch.
Ik had deze lijst gevonden met de vertaling en uitspraak:
https://whiskycast.com/ot...ery-names-pronunciations/

Echter zit er geen één bij die iets van 'dochter' of 'vrouw' betekent.

Zoals een Laphroaig Brodir een mooie is om aan je broer te geven:
Laphroaig = Hollow by the big bay
Brodir = broer

Weten jullie misschien of er ook flessen zijn met de betekenis 'vrouw' of 'dochter'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

418O2 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 17:36:
Ik vind dat persoonlijk zo'n raar iets, dat die turfbakken niet voor beginners zijn. Ik ben daar wel mee begonnen en toen ik doorhad hoe lekker een Port of sherry gerijpte kan zijn, heb ik niet mee omgekeken naar ardbeg of laphroaigh.
Een mooie op port vaten gelegen zou ik als tawny port liefhebber ook wel eens willen proberen. Heb je aanraders (en afraders)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
Voodoo schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:48:
[...]

Een mooie op port vaten gelegen zou ik als tawny port liefhebber ook wel eens willen proberen. Heb je aanraders (en afraders)?
https://drankdozijn.nl/gr...otland&vat-type=port-cask

Die tomatin en arrin heb ik volgens mij gehad, die waren lekker. Glenmorangie en Finlaggan zou ik ook wel blind durven kopen.

https://drankdozijn.nl/gr...d=schotland&merk=aberlour

die double en tripe cask zou je ook kunnen proberen. Waarschijnlijk vind je de sherry-finish ook wel lekker. En de A'bunadh ook, die zijn ook erg fruitig (mijn absolute favoriet, maar ik proef niet superveel en blijf onder de 60-70 euro)

[ Voor 25% gewijzigd door 418O2 op 24-07-2019 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Om te voorkomen dat er te veel openstaat beperk ik mij momenteel tot vier flessen. Momenteel deze staan:

- [ ] Glengoyne 18 years
- [ ] Dalwhinnie 15 years
- [ ] Ardberg corryvreckan

Ik zoek nog één fles om het geheel compleet te maken en op een avond mooi op te kunnen bouwen. Iemand nog een aanrader wat hier tussen zou passen met een wat complexere smaak? Max 100 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Ronwiel op 13-08-2019 07:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

@Ronwiel Complex? Glendronach 21yr. Anders de Glendronach 18yr. Erg krachtige whisky's!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Het is toch de Caol Ila 18 years geworden, vond de 12 al fantastisch. En aangezien de 20% kortingscode van Gall & Gall op Pepper nog werkt, toch maar de knoop doorgehakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 09:21
Aardappel schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:54:

Wil ik een goeie fles whisky kopen. De meeste distellederrijen hebben mooie namen in het Gallisch.

Brodir = broer

Weten jullie misschien of er ook flessen zijn met de betekenis 'vrouw' of 'dochter'?
https://www.ladyoftheglen.com

wel redelijk prijzig en ik weet niet of ze ook verzenden naar NL

[ Voor 4% gewijzigd door Petje72 op 13-08-2019 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Petje72 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:29:
[...]

https://www.ladyoftheglen.com

wel redelijk prijzig en ik weet niet of ze ook verzenden naar NL
Leuk dat ik nog een reactie krijg.
Bedankt voor je speurwerk, verzenden naar Nederland is 30 GBP.
De pond is wel redelijk goedkoop op het moment dus is hou 'm in gedachte, bedankt (y)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

We zijn deze zomervakantie drie weken naar Schotland geweest, helemaal super. Qua prijs moet je de meer standaard whiskies overslaan, maar je kan er natuurlijk wel leuke dingen vinden. Dus voor dit jaar is de score:

-Jura Journey: 22 pond bij de lokale supermarkt en uiterst zacht. Die is tijdens de vakantie helemaal op gegaan.
-Edradour 10: bij de destilleerderij gekocht en hij valt niet tegen. Niet heel complex maar prima vermakelijk. Ook helemaal op.
-Signatory Ayrshire 1998 SV Single grain: Ook bij Edradour gekocht, omdat dat zo'n beetje de flagship-store van Signatory is. Is nog dicht.
-Ben Nevis 10-year-old: bij de stokerij gekocht, is nog dicht. Leuke rondleiding, tasting van de blend die ze hebben was ook best lekker.
-Kirkwall Bay Single Malt Scotch Whisky Morrison and MacKay: In Edinburgh gekocht, schandalig teveel betaald. Nog dicht, maar omdat 'ie bij Highland Park vandaan komt veelbelovend.
-Glen Scotia 2003 Campbeltown Malts Festival 2019 Rum Cask Finish: In Fort William gekocht, ik ben er heel benieuwd naar. Dus ook nog dicht.
-Ardbeg Corryvreckan: op de veeboot van Frau gekregen. Ik heb 'm al eerder gehad en ik vind deze heerlijk. Nu nog dicht.
-Nikka Coffey Grain Whisky: Zelf op de veerboot gekocht. Was voor 22 euro in de aanbieding en eigenlijk had ik het rek leeg moeten kopen. Ik heb een zwak voor single grain, deze is ook nog eens Japans en bij mijn slijter 58 euro. Ook nog dicht.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Nieuwe aanwinsten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2hNI41qC5noTcDqqUo4TWzUZ/full.jpg
Leuk dat ze nu ook whiskey van Pearse Lyons hier verkopen (d12).

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Die Arran is mooi, die hele Cask Finishes serie bevalt me wel. Arran als distilleerderij sowieso, heb ook net twee flessen ontvangen:

Aug201902
(Eigenlijk 1 fles 2x)

En verder deze nog:
Aug201901

Dure week, komt gelukkig niet te vaak voor zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Binnenkort arriveren de Hibiki 12, 17 en 21 op de stoep :). De 30 vond ik iets teveel van het goede.
Moet alleen m'n 2e setje van GoT nog verkopen...

Het was helaas een duur jaartje :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Brodir = broer

Mocht je er niet uitkomen met de Whisky.

In Porto verkopen ze flessen (kort houdbare) soort van port (ben even de naam ervan kwijt).

Het idee is dat je de fles koopt op de geboortemaand/jaar en hem na 30 jaar opent. Het is een traditie in portugual en niet elk jaar/maand heeft daarom ook de juiste flessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 22:47
Squishie schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:11:
Binnenkort arriveren de Hibiki 12, 17 en 21 op de stoep :). De 30 vond ik iets teveel van het goede.
Moet alleen m'n 2e setje van GoT nog verkopen...

Het was helaas een duur jaartje :).
damn dat is een duur geintje, ik heb 2 jaar geleden in Japan een dram van de 17 gehad en die was heel erg lekker maar die prijs voor een fles is mij echt veel te hoog, laat staan de 21 jaar.

Maar wel heel mooi spul, dat zeker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Brodir = broer

Heb je al een naam? Kies anders Charlotte ;)

https://www.bruichladdich...vily-peated-whisky-range/

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Squishie schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:15:
[...]

Mocht je er niet uitkomen met de Whisky.

In Porto verkopen ze flessen (kort houdbare) soort van port (ben even de naam ervan kwijt).

Het idee is dat je de fles koopt op de geboortemaand/jaar en hem na 30 jaar opent. Het is een traditie in Portugal en niet elk jaar/maand heeft daarom ook de juiste flessen.
Maar dan moet ik dus naar Porto...
Ben er 5 jaar geleden geweest...
Haha, da's dan wel weer een beetje de omgekeerde wereld, maar wel een origineel idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Aardappel schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:31:
[...]

Maar dan moet ik dus naar Porto...
Ben er 5 jaar geleden geweest...

[...]

Haha, da's dan wel weer een beetje de omgekeerde wereld, maar wel een origineel idee.
Retourtje porto 50 euro ofzo :D? Misschien kan je ze via de distillerijen laten overvliegen. Als ze teminste de maand en jaar hebben die je zoekt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

En voor de volledigheid ook een plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AjHAhdZyyZnNUybBvnM22FwX/full.jpg

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:44
Als we weer nieuwe aanwinsten aan het posten zijn ga ik ook ff meedoen... :) sinds mijn laatste post hier ook de verzameling weer wat uitgebreid, voornamelijk (maar niet uitsluitend) door bij een executieveiling van een drankenzaak wat te kopen.

- 2x Ardbeg Drum
- Ardbeg Uigeadail
- Ardbeg 10y (met 4 grote Ardbeg glazen)
- Macallan Amber Limited Edition giftset
- Laphroaig 18y
- 2x Laphroaig four oak
- 2x Kilchoman 100% Islay 6th edition
- Kilchoman Loch Gorm 2016
- Caol Ila 12y
- Dewar's 12y the ancestor (cadeautje van vriendin)
- Octomore Event Horizon (als collectors item)

En heb nog een Gall cadeaubon liggen waar ik wat mee kan uitzoeken. Misschien daarmee even wachten tot de wilde whisky dagen.... Weet iemand wanneer die er weer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Laatst online: 17-09 06:49
Bucephalus schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:20:
Als we weer nieuwe aanwinsten aan het posten zijn ga ik ook ff meedoen... :) sinds mijn laatste post hier ook de verzameling weer wat uitgebreid, voornamelijk (maar niet uitsluitend) door bij een executieveiling van een drankenzaak wat te kopen.
Waar vind je zo'n veiling als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
coob schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:44:
[...]

Waar vind je zo'n veiling als ik vragen mag?
Deze had m'n vriendin gevonden, het veilingkantoor had toen een advertentie op marktplaats gezet. Anders zou ik hem ook niet gevonden hebben denk ik.
Er zijn wel websites die executieveilingen en doen. Daar even op googelen en die sites in de gaten houden. Geen idee hoe vaak zoiets voorbij komt, was voor mij ook de eerste keer dat ik zoiets deed.
Wel opletten wat de extra kosten zijn. Ik had toen voor mezelf een excel file gemaakt zodat ik direct kon zien wat het totaalbedrag zou zijn inclusief de veilingkosten en btw, die moeten natuurlijk wel onder de normale winkelprijs blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Laatst online: 17-09 06:49
Bucephalus schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:55:
[...]

Deze had m'n vriendin gevonden, het veilingkantoor had toen een advertentie op marktplaats gezet. Anders zou ik hem ook niet gevonden hebben denk ik.
Er zijn wel websites die executieveilingen en doen. Daar even op googelen en die sites in de gaten houden. Geen idee hoe vaak zoiets voorbij komt, was voor mij ook de eerste keer dat ik zoiets deed.
Wel opletten wat de extra kosten zijn. Ik had toen voor mezelf een excel file gemaakt zodat ik direct kon zien wat het totaalbedrag zou zijn inclusief de veilingkosten en btw, die moeten natuurlijk wel onder de normale winkelprijs blijven ;)
Ja idd, als je de prijzen op bva kijkt....
Vaak duurder dan gewoon via een webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
BVA heb ik ook wel eens gekeken, begin ik ook niet aan. Even nagezocht, die van mij stond op www.puper.nl
En nou niet te veel tegen mij gaan opbieden als daar weer een mooie veiling komt... 😋

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dreamscape
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r3LxY4JnQZQgxtFu52WakFqD/thumb.jpg
Jullie krijgen de groeten vanaf Skye.
Ietwat druk hier en iets te commercieel. Geen uitgebreide tour gedaan, maar wel even een glaasje van hun (net zo commerciële) 'Distillery Exclusive' gedronken. Rond die tijd was het in NL ongeveer 17u, dus dan mag het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
dreamscape schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 18:00:
[Afbeelding]
Jullie krijgen de groeten vanaf Skye.
Ietwat druk hier en iets te commercieel. Geen uitgebreide tour gedaan, maar wel even een glaasje van hun (net zo commerciële) 'Distillery Exclusive' gedronken. Rond die tijd was het in NL ongeveer 17u, dus dan mag het ;)
Geniet er lekker van! Hoe lang blijf je daar? Nog andere bezoeken op de planning?

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
Nee, ik kom hier voor de natuur en een beetje cultuur. Paar dagen Glasgow en nu een paar stops in het noordwesten.

Het is in dit topic wellicht not-done om te zeggen, maar ik heb de afgelopen jaren een paar distilleries gezien en in de basis werkt het overal hetzelfde.

We hopen in Nederland ook dat toeristen meer bekijken dan de Keukenhof en wat kaasgeneuzel in Gouda, toch?

* dreamscape moet echter toegeven dat hij op weg naar Skye de Jacobite Steam Train heeft genomen en ook een foto geschoten heeft op de brug, dus ook een sneue toerist is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:54

mace

Sapere Aude

Ik heb in mijn vakantie naar Schotland veel distilleerderijen bezocht. Het is absoluut waar dat ze enorm vergelijkbaar zijn, want het productieproces is voor 99% hetzelfde overal. Als je er eentje hebt gezien, heb je ze allemaal wel gezien, qua proces.

Wel vond ik het erg leuk om te zien wat dan wél de verschillen waren. Sommigen waren heel groot en commerciëel, met een soort disneyland tour en bezoekerscentrum (Oban bijv.), anderen waren weer klein, knus en heel persoonlijk (Glen Scotia, Benromach). Vooral Glen Scotia was erg leuk want de persoon die de tour geeft is ook de persoon die de vaten in het pakhuis rolt, maar ook de administratie doet, en af en toe de vloer dweilt. Dan wordt het ineens een veel menselijker verhaal dan gewoon een whiskyfabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

In juni heb ik de tour bij Balvenie gedaan. Dat is wel echt een andere ervaring dan andere distillery tours. Max 8 mensen, persoonlijke ontvangst, rondcrossen in een Landrover, kijken in de eigen kuiperij, duurt 3 uur en je krijgt echt mooie dingen te proeven. Toppunt was een 25y/o single barrel, traditional oak die stiekem 29 jaar oud was en voor 450 pond per fles gaat.

Je moet ff op tijd boeken, het kost ff 55 pond, maar het is echt een ervaring. Heel wat anders dan bij de buren van Glenfiddich.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Zulke ervaringen had ik een paar jaar geleden bij Aberlour. Gezellig klein en je kreeg het gevoel dat je in het familiebedrijf werd rondgeleid door die ene neef die af en toe ook wat it-klusjes doet.

Ook dat was de reden dat ik niet zo'n behoefte had aan de grote tour bij Talisker.

Maar toch was die 'Distillery Exclusive' erg lekker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Misschien niet klikken wanneer je Glendronach fan bent: https://www.amazon.de/Gle...ald-Whisky/dp/B01N1HEAGS/ :+

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Heb van mijn ouders een Jack Daniels Cinnamon Firebal ofzo gekregen. één nipje van genomen. Meteen dicht. Straks even terugbrengen en aan mijn broertje geven.

Krijg er kotsneigingen van. Vind het heel lief dat ze het vanuit Spanje hebben meegenomen als een souvenir, volgens mij hadden ze haast en gewoon wat uit de etalage gepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Ivysaur schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 16:51:
Heb van mijn ouders een Jack Daniels Cinnamon Firebal ofzo gekregen. één nipje van genomen. Meteen dicht. Straks even terugbrengen en aan mijn broertje geven.

Krijg er kotsneigingen van. Vind het heel lief dat ze het vanuit Spanje hebben meegenomen als een souvenir, volgens mij hadden ze haast en gewoon wat uit de etalage gepakt.
Da's vloeibare kaneel, puur echt niet lekker. Heb de fles hier maar gemixt met heel veel cola, dat gaat nog. :P

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

DonMetal schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 10:47:
Heel wat anders dan bij de buren van Glenfiddich.
Niet dat jij het doet, maar ik word nu gewoon even door jouw post getriggerd: ik hoor veel mensen "klagen" over de Glenfiddich tour(s). "Veel te massaal", "veel te toeristisch"...

Ik vraag me echt af of mensen dat roepen omdat anderen het roepen, of omdat ze denken dat wegblijven bij alles wat toeristisch is hen puurder maakt ofzo.
Dat iets toeristisch is, is vaak om een reden. Nooit afgaan op dat soort "snobisme", maar gewoon zelf gaan ondervinden.

Ik ben juist hartstikke te spreken over Glenfiddich. Ja, het is zeker niet zo dat je in een select klein gezelschapje iemand voor je alleen krijgt die elke machine zelf bedient en dan achteraf een special-edition caskstrength whisky uit 1 speciale cask te drinken krijgt waarbij je een lekker onderonsje met een guru/kenner kunt doen. Ze hebben een vrij groot aantal stills, grote lagers, maar het is op en top verzorgd! Je krijgt ook leuke extra info erbij over hoe diep het in de houtstaven doordringt en ze laten dat dan ook zien hoe dat uitziet bij 2nd fill, 3rd fill etc.
Ook leuk is dat zij een heel gebied om hen heen gekocht hebben waar alleen zij op mogen verbouwen qua graan etc.
Je krijgt 4 whisky's te proeven voor de standaard tour van 10 pond, en nee, je krijgt niet altijd een Schotse tourguide (wij hadden een Duits meisje), maar ze kennen hun verhaal erg goed.
Ik had er echt een goeie, gezellige en zeer kundige indruk van. Zag er allemaal goed verzorgd uit, niet te druk.

Oban lees ik veel klachten over op tripadvisor dat de mensen niet vriendelijk zijn, de tour niet speciaal genoeg...Het proces is gewoon overal hetzelfde; sterker nog, het begin van het proces is zelfs hetzelfde als hoe bier gemaakt wordt. Oban vond ik net wél heel leuk. Vriendelijke mevrouw, we kregen een speciale caskstrength whisky van 12yr die niet te koop zou komen in de winkel. Zeer lekker, veel lekkerder dan de redelijk smaakloze 14yr. En we mochten het tumbler glas mee naar huis nemen. Hartstikke leuk toch?
Dus ik herken me niet in al die verhalen op TripAdvisor.

De Harris Distillery ben ik heen geweest toen ze net pas geopend waren en ze maken nu nog alleen gin, maar ook dit was een hele leuke tour. Hun gin gaat als zoete broodjes over de toonbank. Zij gebruiken voornamelijk vaten waar eerst buffalo trace in heeft gezeten.

Abhainn Dearg...Tja, dat is een mini complex op Lewis en het ziet er allemaal een beetje D-I-Y uit, en hun whisky is niet te drinken (vind ik ;) ), maar wel leuk om te zien dat ze zo enorm afgelegen toch whisky produceren.

Glendronach, ondanks mijn favoriet qua smaakpalet, is zeker niet de mooiste distillery, en ook niet de meest spannende ofzo. Daar krijg je echt helemaal niks extra's, ook qua informatie niet en ze doen een beetje te moeilijk wat betreft fotograferen, terwijl er niet eens wat bijzonders te zien is ofzo.

Glenfarclas, ondanks het niet mijn whisky is, was wel superleuk. Mooie distillery, netjes, en volledig in bezit van de originele familie nog. Ik heb daar, omdat de tourlady vond dat ik veel interesse had, een hele speciale whisky uit 1959 mogen proeven en eentje uit 1991, die allebei echt superlekker waren. Niks voor hoeven betalen, gewoon de standaard tour. Echt super.
De tasting room is erg mooi, veel rood en veel met hout en erg veel tartan ;)

Maar elke distillery heeft zijn eigen touch, en ik heb er toch al veel bezocht: Talisker, Glenlivet, Oban, Glenfiddich, Glenfarclas, Harris Distillery, Abhainn Dearg, Highland Park, Glendronach, Glengoyne, Aberlour....

Als ik één van deze mocht uitkiezen die ik het "slechtste" vond, dan was het Talisker. De tourguide die wij hadden, klonk net alsof ze het maar aant af raffelen was. Slecht te verstaan, je werd constant gewezen op dingen die absoluut niet mochten etc. Als er een distillery massa-toeristisch te noemen is, dan vind ik toch wel dat het Talisker is. De ligging is mooi, de flessen + design is mooi, maar qua tour is het niet de beste; ik kreeg een beetje het "aan de lopende band"-idee als het ging om mensen inboeken en de tours geven.

Highland Park vond ik eigenlijk ook niet zo goed. Heel donker, veel zwart, maar da's smaak denk ik. Maar ze kwamen daar ook een beetje verbitterd over had ik het idee. Constant slechte zin hebben over de cruiseschepen die op Orkney aanmeren elke zomer en de hele tijd aan het klagen over mensen, vooral Engelsen, die daar alle huisjes opkopen en omdopen tot vakantiewoning enzo...Er zal best validiteit achter hun argumentatie zitten, maar ik vond het wel een beetje verbitterd overkomen op toeristen. Tenminste, zo heb ik het opgevat. Ik ben nou al 18x in Schotland geweest en ik weet een klein beetje hoe het allemaal werkt daar en ik vond dit toch wel echt te zuurpruimerig...Misschien teveel van hun eigen whisky gedronken O-) O-) O-)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Deathchant schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 20:01:
[...]

Niet dat jij het doet, maar ik word nu gewoon even door jouw post getriggerd: ik hoor veel mensen "klagen" over de Glenfiddich tour(s). "Veel te massaal", "veel te toeristisch"...

Ik vraag me echt af of mensen dat roepen omdat anderen het roepen, of omdat ze denken dat wegblijven bij alles wat toeristisch is hen puurder maakt ofzo.
Dat iets toeristisch is, is vaak om een reden. Nooit afgaan op dat soort "snobisme", maar gewoon zelf gaan ondervinden.

Ik ben juist hartstikke te spreken over Glenfiddich. Ja, het is zeker niet zo dat je in een select klein gezelschapje iemand voor je alleen krijgt die elke machine zelf bedient en dan achteraf een special-edition caskstrength whisky uit 1 speciale cask te drinken krijgt waarbij je een lekker onderonsje met een guru/kenner kunt doen. Ze hebben een vrij groot aantal stills, grote lagers, maar het is op en top verzorgd! Je krijgt ook leuke extra info erbij over hoe diep het in de houtstaven doordringt en ze laten dat dan ook zien hoe dat uitziet bij 2nd fill, 3rd fill etc.
Ook leuk is dat zij een heel gebied om hen heen gekocht hebben waar alleen zij op mogen verbouwen qua graan etc.
Je krijgt 4 whisky's te proeven voor de standaard tour van 10 pond, en nee, je krijgt niet altijd een Schotse tourguide (wij hadden een Duits meisje), maar ze kennen hun verhaal erg goed.
Ik had er echt een goeie, gezellige en zeer kundige indruk van. Zag er allemaal goed verzorgd uit, niet te druk.

Oban lees ik veel klachten over op tripadvisor dat de mensen niet vriendelijk zijn, de tour niet speciaal genoeg...Het proces is gewoon overal hetzelfde; sterker nog, het begin van het proces is zelfs hetzelfde als hoe bier gemaakt wordt. Oban vond ik net wél heel leuk. Vriendelijke mevrouw, we kregen een speciale caskstrength whisky van 12yr die niet te koop zou komen in de winkel. Zeer lekker, veel lekkerder dan de redelijk smaakloze 14yr. En we mochten het tumbler glas mee naar huis nemen. Hartstikke leuk toch?
Dus ik herken me niet in al die verhalen op TripAdvisor.

De Harris Distillery ben ik heen geweest toen ze net pas geopend waren en ze maken nu nog alleen gin, maar ook dit was een hele leuke tour. Hun gin gaat als zoete broodjes over de toonbank. Zij gebruiken voornamelijk vaten waar eerst buffalo trace in heeft gezeten.

Abhainn Dearg...Tja, dat is een mini complex op Lewis en het ziet er allemaal een beetje D-I-Y uit, en hun whisky is niet te drinken (vind ik ;) ), maar wel leuk om te zien dat ze zo enorm afgelegen toch whisky produceren.

Glendronach, ondanks mijn favoriet qua smaakpalet, is zeker niet de mooiste distillery, en ook niet de meest spannende ofzo. Daar krijg je echt helemaal niks extra's, ook qua informatie niet en ze doen een beetje te moeilijk wat betreft fotograferen, terwijl er niet eens wat bijzonders te zien is ofzo.

Glenfarclas, ondanks het niet mijn whisky is, was wel superleuk. Mooie distillery, netjes, en volledig in bezit van de originele familie nog. Ik heb daar, omdat de tourlady vond dat ik veel interesse had, een hele speciale whisky uit 1959 mogen proeven en eentje uit 1991, die allebei echt superlekker waren. Niks voor hoeven betalen, gewoon de standaard tour. Echt super.
De tasting room is erg mooi, veel rood en veel met hout en erg veel tartan ;)

Maar elke distillery heeft zijn eigen touch, en ik heb er toch al veel bezocht: Talisker, Oban, Glenfiddich, Glenfarclas, Harris Distillery, Abhainn Dearg, Highland Park, Glendronach, Glengoyne, Aberlour....

Als ik één van deze mocht uitkiezen die ik het "slechtste" vond, dan was het Talisker. De tourguide die wij hadden, klonk net alsof ze het maar aant af raffelen was. Slecht te verstaan, je werd constant gewezen op dingen die absoluut niet mochten etc. Als er een distillery massa-toeristisch te noemen is, dan vind ik toch wel dat het Talisker is. De ligging is mooi, de flessen + design is mooi, maar qua tour is het niet de beste; ik kreeg een beetje het "aan de lopende band"-idee als het ging om mensen inboeken en de tours geven.

Highland Park vond ik eigenlijk ook niet zo goed. Heel donker, veel zwart, maar da's smaak denk ik. Maar ze kwamen daar ook een beetje verbitterd over had ik het idee. Constant slechte zin hebben over de cruiseschepen die op Orkney aanmeren elke zomer en de hele tijd aan het klagen over mensen, vooral Engelsen, die daar alle huisjes opkopen en omdopen tot vakantiewoning enzo...Er zal best validiteit achter hun argumentatie zitten, maar ik vond het wel een beetje verbitterd overkomen op toeristen. Tenminste, zo heb ik het opgevat. Ik ben nou al 18x in Schotland geweest en ik weet een klein beetje hoe het allemaal werkt daar en ik vond dit toch wel echt te zuurpruimerig...Misschien teveel van hun eigen whisky gedronken O-) O-) O-)
Ook bij Glenfiddich hebben we ons prima vermaakt hoor. Maar het contrast is juist zo mooi omdat ze naast elkaar liggen, dat land opgekocht is om ook Balvenie te ‘beschermen’/‘garanderen’ en omdat het van dezelfde eigenaar is.

En je ervaring bij Glendronach deel ik wel. Een van mijn all time favorieten, talloze flessen van (gehad) maar de rondleiding is echt het standaard uurtje met daarna 2 jonge bottelingen en klaar. Meer kun je ook niet verwachten voor (ik geloof) 10 pond.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

DonMetal schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 21:34:
[...]
Meer kun je ook niet verwachten voor (ik geloof) 10 pond.
Bij Oban, Glenfiddich en Glenfarclas krijg je dus respectievelijk een glas, 4 whisky's, en een speciale tasting voor ook 10 pond. Maar goed, bij Glendronach heb ik dan een speciale Manager Distillery cask gekocht #1441. Die is echt de shit. De geur van de lokale goarse (=gaspeldoorn, ruikt naar een mix van lavendel+kokos) en heide zit gewoon in die fles. Daarom moest ik em hebben, zo ontzettend lekker en typisch Schots ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Ik ben bij meerdere distillerijen geweest en heb bij geen een een negatieve ervaring overgehouden. Tuurlijk het verhaal is bijna overal hetzelfde, net zoals bij de bierbrouwerijen. Ook bij Glenlivet, Glenfiddich en Oban werden we prima behandeld en bij de juiste personen toch wat speciale selecties kunnen proeven ;). Achteraf spijt dat ik vergeten was op te schrijven welke het was.

Iemand hier ervaring met het kopen van een 'cask'? Daarmee bedoel ik zo'n klein experiment dingetje van 10L-20L ofzo??

Ik moet mijn extra setje van Game Of Thrones nog verkopen. Perfecte staat. Iemand toevallig interesse :)?

Nu we het er toch over hebben. Waar kopen of verkopen jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Catawiki hoor ik meerdere vrienden gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Squishie schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:14:

whiskybase.com

Die hebben ook een market place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik moet mijn extra setje van Game Of Thrones nog verkopen. Perfecte staat. Iemand toevallig interesse :)?
Mocht je besluiten de flessen los te verkopen dan heb ik interesse in de Royal Lochnagar, Cardhu en de Singleton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Joosie200 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 14:54:
[...]

Mocht je besluiten de flessen los te verkopen dan heb ik interesse in de Royal Lochnagar, Cardhu en de Singleton.
Sorry gaat helaas alleen weg als set.
Dus wssn gaat hij dan op catawiki of whiskybase :).
Mocht iemand interesse hebben dan via de pm :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 21:21
DonMetal schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 21:34:
[...]

Ook bij Glenfiddich hebben we ons prima vermaakt hoor. Maar het contrast is juist zo mooi omdat ze naast elkaar liggen, dat land opgekocht is om ook Balvenie te ‘beschermen’/‘garanderen’ en omdat het van dezelfde eigenaar is.
2 jaar geleden heb ik bij Glenfiddich the Solare Reconstructed tour gedaan. Wel wat duurder, maar lekker kleinschalig en lekker zelf aan de slag met whisky.

Maar, wat ik iedereen die ooit nog in Dufftown komt aanraadt, is de "Speyside tours":
https://www.tripadvisor.n...ftown_Moray_Scotland.html
Een wandeling langs alle distillery's (ook gesloten) met steeds een verhaal en een whisky tasting er bij. Leuke lokale verhalen en ze (ik denk dat er maar 1 gids is?) heeft lokale contacten om toch even stiekem naar binnen te kijken bij distillery's waar normaliter geen toeristen mogen komen. Wij hadden het geluk die dag een langere tour te kunnen pakken met in totaal maar liefst 11 whisky's, waar ook een paar erg bijzondere bij zaten waar nog amper aan te komen is omdat de distillery jaren geleden al gesloten is.

[ Voor 10% gewijzigd door GENETX op 19-08-2019 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Secsytime

Automagisch

Joosie200 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 14:54:
[...]

Heb ik iets gemist? Deze zijn toch nog gewoon verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Secsytime schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:19:
[...]

Heb ik iets gemist? Deze zijn toch nog gewoon verkrijgbaar?
Weet ik. Maar mocht een tweaker er vanaf willen in losse flessen had ik interesse in die drie. En dan koop ik ze liever van een tweaker dan van een reguliere webshop.
Squishie schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:03:
[...]

Sorry gaat helaas alleen weg als set.
Dus wssn gaat hij dan op catawiki of whiskybase :).
Mocht iemand interesse hebben dan via de pm :).
Heb er al vijf liggen dus een tweede complete set is mij een te kostbaar iets. Vandaar mijn vraag. Maar ik snap dat je het als set kwijt wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Ach in het licht van alle Japanse whisky prijzen valt het reuze mee :P

Ben blij met mijn 27, 26,25 etc jaar oude singlecasks van Glendronach. Veel goedkoper :P
[Whisky / Whiskey] Drink je dat? Wat? Favorieten? - Deel 6
Je wordt er spreekwoordelijk mee dood gegooid met die GOT flessen. Denk dat het lastig verkopen gaat zijn. Je kunt ze beter 5 jaar (of langer) ergens netjes in een kast zetten en dan eens kijken wat de markt doet.

Verkopen doe ik via facebook groepen. Let er op dat catawiki, whiskybase etc nog een flink percentage van je verkoopprijs afsnoepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Iemand hier ervaring met het kopen van een 'cask'? Daarmee bedoel ik zo'n klein experiment dingetje van 10L-20L ofzo??
Ik heb alleen een grotere, 200 liter, in Schotland liggen. En hier op mijn bureau een kleintje van 3 liter, die was leeg toen ik hem kocht. Zit al een tijdje een mix van kladjes in. Binnenkort eens kijken of dat al ergens op lijkt.
Met name Whiskybase. Kost wat geld, maar soms willen mensen het buiten de site om regelen wat ik prima vind. Hangt er vanaf wat het is en waar het heen moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:25

TMV

GSX-MAN schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:51:
En voor de volledigheid ook een plaatje:
[Afbeelding]
Oeh, hoe vind je die Glen Scotia? Heb em ook en vind hem heerlijk.. Lekker complex en met een drupje water gaat ie helemaal los O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

TMV schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 21:33:
[...]

Oeh, hoe vind je die Glen Scotia? Heb em ook en vind hem heerlijk.. Lekker complex en met een drupje water gaat ie helemaal los O+
Weet ik nog niet, de fles is nog dicht. Komt binnenkort ongetwijfeld verandering in.

Ondertussen wat flessen opgemaakt die er nog stonden:

Glenlivet Founder's reserve: Ja okee, vorige week bij de Dirck III opgepikt voor €20,-. En binnen een week op. Soepel, zacht, niet complex maar wel lekker.

Glenfiddich 12: Koop ik ieder jaar één fles van, omdat mijn vader het dronk. Open ik op zijn sterfdag en gaat daarna een keer op. Ik vind het nog steeds een lekkere single malt.

Glenfiddich Fire & Cane: Limited maar fucking lekker. Niet zo goed als de Havana Reserve vroeger, maar zeker lekker.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

GSX-MAN schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:29:

Glenfiddich 12: Koop ik ieder jaar één fles van, omdat mijn vader het dronk. Open ik op zijn sterfdag en gaat daarna een keer op. Ik vind het nog steeds een lekkere single malt.
Mooi om te lezen dat je je vader op die manier eert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Deathchant schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:17:
[...]
Mooi om te lezen dat je je vader op die manier eert :)
Zou zoveel fijner zijn als hij Highland Park had gedronken 8)

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

GSX-MAN schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:25:
[...]

Ik weet zeker dat hij Highland Park lekker had gevonden, al was het alleen maar omdat jij zijn zoon bent! Dus met die gedachte zou ik als ik jou was ook lekker je Highland Park blijven drinken en je vader ook daarmee gedenken.
You make it valuable by putting your own feelings in it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Ik ga een taboe openen :).

Whisky straight up
Whisky met een druppel(tje) water
Whisky on the rocks (letterlijk met koude stenen)
Whisky on ice (met 2-3stuks ijsklonten)

Persoonlijk probeer ik de whisky's altijd op alle 4 de verschillende manieren. Ik weet niet of het tussen mijn oren zit, maar bij elke variant heb ik het gevoel dat de whisky's verschillend reagerent. Soms heel positief, soms wordt het echt een enorme bocht.

Zitten er nog meer (fijn)proevers hier, of ben ik een nutty en zit het tussen mijn oren.

Moet nog steeds een keer mijn collectie in een lijst zetten :), maar ben te lui tot nu toe 8)7 8)7 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Squishie op 21-08-2019 14:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 14:25
Squishie schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:24:

Whisky straight up

Persoonlijk probeer ik de whisky's altijd op alle 4 de verschillende manieren. Ik weet niet of het tussen mijn oren zit, maar bij elke variant heb ik het gevoel dat de whisky's verschillend reagerent. Soms heel positief, soms wordt het echt een enorme bocht.

Zitten er nog meer (fijn)proevers hier, of ben ik een nutty en zit het tussen mijn oren.

Moet nog steeds een keer mijn collectie in een lijst zetten :), maar ben te lui tot nu toe 8)7 8)7 8)7
hoe kouder je drank hoe minder je proeft, dat is gewoon wetenschap.

maar whisky is het lekkerste hoe jij hem lekker vind, dat kan niemand anders voor je bepalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nee hoezo zou je een nutty zijn? Als jij het lekkerder vindt als het kouder is, of met water/ijs, dan moet je dat gewoon doen. Over smaak valt gewoon niet te twisten en whisky (en iedere drank) moet je drinken zoals jij het wilt. Laat je in hemelsnaam niks anders vertellen. Snobisme/Purisme is er al genoeg :P Gewoon genieten van je drankje zoals jij het wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
GSX-MAN schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:25:
[...]

Highland Park is de laatste tijd volgens mij wel erg op hol geslagen met alle varianten die er zijn. Moeilijk bij te houden.
Ik heb nu de 30,25,21,18,15,12 als leuke verzameling. Daarnaast nog een aantal extra 18's die erg fijn zijn om te drinken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Squishie schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:24:

Whisky straight up

Drinken zoals jij het lekker vind, dat is het belangrijkste. Ikzelf drink het merendeel puur, maar een Dalhwinnie vind ik bv weer erg lekker met een blokje ijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Bean77 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 17:14:
[...]
Highland Park is de laatste tijd volgens mij wel erg op hol geslagen met alle varianten die er zijn. Moeilijk bij te houden.
[...]
Deze week is (zijn?) Highland Park in de aanbieding bij https://drankdozijn.nl/
Ik verbaasde mij idd over de enorme reeks varianten. Ik tel er zo 33...

[ Voor 8% gewijzigd door Toff op 21-08-2019 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Toff schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:38:
[...]

Deze week is (zijn?) Highland Park in de aanbieding bij https://drankdozijn.nl/
Ik verbaasde mij idd over de enorme reeks varianten. Ik tel er zo 33...
Daar zag ik het ook. Werd er duizelig van alle verschillende versies. En dan nog alle versies die uitgebracht worden maar niet bij drankdozijn aangeboden worden.
Jammer want nu wordt het nog meer uitgehold door de marketing waardoor (voor mij) de glans er een beetje afgaat.
Maar goed, ben blij dat ik hier nog een paar flessen 18yo heb die ik destijds voor 80 euro heb gekocht. Dat blijft gewoon een lekkere klassieker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Deathchant schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:54:
Nee hoezo zou je een nutty zijn? Als jij het lekkerder vindt als het kouder is, of met water/ijs, dan moet je dat gewoon doen. Over smaak valt gewoon niet te twisten en whisky (en iedere drank) moet je drinken zoals jij het wilt. Laat je in hemelsnaam niks anders vertellen. Snobisme/Purisme is er al genoeg :P Gewoon genieten van je drankje zoals jij het wilt.
Toch zou ik minder tolerant zijn als men langs de koelkast loopt voor een fles cola. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 20:28

Honesty

kattenneus!

GSX-MAN schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:29:
[...]
Lijkt een beetje mijn verhaal, ik heb op mijn laatste verjaardag dat hij nog leefde een fles Glenfiddich12 van hem gehad en sinds die tijd(12 jaar geleden) neem ik ieder jaar op zijn geboortedag(om hem te eren eten we buiten de deur of thuis uitgebreid) en na afloop altijd een glaasje GF12. Is ook het enige moment dat ik GF12 drink per jaar, en als gasten hier een glaasje whiskey willen mogen ze alles pakken behalve die fles.

Festina lente

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Honesty schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:17:
[...]

Lijkt een beetje mijn verhaal, ik heb op mijn laatste verjaardag dat hij nog leefde een fles Glenfiddich12 van hem gehad en sinds die tijd(12 jaar geleden) neem ik ieder jaar op zijn geboortedag(om hem te eren eten we buiten de deur of thuis uitgebreid) en na afloop altijd een glaasje GF12. Is ook het enige moment dat ik GF12 drink per jaar, en als gasten hier een glaasje whiskey willen mogen ze alles pakken behalve die fles.
Mooi man. Is het nog steeds dezelfde fles of heb je inmiddels een nieuwe?

Slecht idee... Hoe laat?

• Honesty

Honesty

kattenneus!

GSX-MAN schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:49:
[...]

Mooi man. Is het nog steeds dezelfde fles of heb je inmiddels een nieuwe?
:X Inmiddels is het al een nieuwe, was de eerste jaren iets te fanatiek maar voor het gevoel is het nog steeds dezelfde(ook de reden dat ik maar 1 keer per jaar GF12 drink)

achteraf gezien had ik hem liever dicht gelaten maar dat is achteraf praten.

Festina lente

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Honesty schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:51:
[...]

:X Inmiddels is het al een nieuwe, was de eerste jaren iets te fanatiek maar voor het gevoel is het nog steeds dezelfde(ook de reden dat ik maar 1 keer per jaar GF12 drink)

achteraf gezien had ik hem liever dicht gelaten maar dat is achteraf praten.
Ik had achteraf ook dingen anders gedaan. 't Is niet anders.

Ik heb ook nog een restje Famous Grouse staan, ooit voor kerst van mijn inmiddels overleden schoonmoeder gekregen. Volgende maand is dat 9 jaar geleden, ik ga die fles maar eens opmaken.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
The Glenrothes 12 Years is nu 37 euro bij de G&G en dat is goedkoper dan drankdozijn. De Glenfiddich 12yo is ook in de aanbieding, maar alleen voor kaarthouders en dan nog nauwelijks goedkoper dan d12.

https://www.gall.nl/actie...rticleGroup&prefv1=Whisky

_██_
(ಠ_ృ)

• Bucephalus
Je kan ook de Glenlivet 18y pakken, die is standaard al goedkoper bij de gall (74,99 VS 79,50) en nu in de aanbieding bij de gall voor 60 euro.
Is wel een stapje hoger wat betreft prijs dan de glenrothes 12y....

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Atomsk schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 17:04:
The Glenrothes 12 Years is nu 37 euro bij de G&G en dat is goedkoper dan drankdozijn. De Glenfiddich 12yo is ook in de aanbieding, maar alleen voor kaarthouders en dan nog nauwelijks goedkoper dan d12.

https://www.gall.nl/actie...rticleGroup&prefv1=Whisky
Ik had die glenrothes 12 verleden kerst ook voor die prijs bij de gall en gall en vond hem lekkerder dan de normale 12 jaar oude whiskey. Maar kan ook zijn dat die precies in mijn smaakprofiel past. Speyside is mijn favoriete regio. Ik heb nog een halve fles anders had ik hem meegepakt, ik vind alleen de fles irritant heel klein en heel dik(zelfde profiel als ik dus)

Festina lente

• Atomsk
Honesty schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 19:32:
[...]

Ik had die glenrothes 12 verleden kerst ook voor die prijs bij de gall en gall en vond hem lekkerder dan de normale 12 jaar oude whiskey. Maar kan ook zijn dat die precies in mijn smaakprofiel past. Speyside is mijn favoriete regio. Ik heb nog een halve fles anders had ik hem meegepakt, ik vind alleen de fles irritant heel klein en heel dik(zelfde profiel als ik dus)
Vind Glenrothes wel een prettige, toegankelijke whisky. Vroeger was de verpakking heel simpel trouwens: zat er alleen een stukje karton omheen gevouwen. Fles gaat nog wel, De whisky's van Nikka hebben het meest onpraktische flesontwerp IMO. Dikke, korte flessenhals met korte kurk. Moet je snel inschenken of de helft gaat ernaast.

_██_
(ಠ_ృ)

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Hey, goed nieuws!

https://scotchwhisky.com/...-19-year-old-traigh-bhan/

Een 19 jaar oude Ardbeg. Ik heb in 2000 de 17 jaar oude gekocht, die was fabelachtig goed. En 100 gulden per fles. En helemaal op. En nu meer dan 400 euro waard.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
GSX-MAN schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 23:12:
Hey, goed nieuws!

https://scotchwhisky.com/...-19-year-old-traigh-bhan/

Een 19 jaar oude Ardbeg. Ik heb in 2000 de 17 jaar oude gekocht, die was fabelachtig goed. En 100 gulden per fles. En helemaal op. En nu meer dan 400 euro waard.
LOL. als ik de waarde van alle door mij gedronken whisky op zou tellen, kon ik zomaar een nieuw huis kopen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
Vorig jaar ergens ingeschreven als committee member bij Ardbeg. Blijf het toch raar vinden dat ze niet gewoon naar alle landen kunnen verzenden. Vandaag mail gehad met aankondiging van die 19y, maar als ik hem wil hebben kan ik 'm niet eens thuis laten bezorgen. :S
Ze stellen dan voor dat hem bij kennissen in Duitsland of UK kan laten bezorgen.... Lekkere whisky, maar ze hebben nog niet door dat het 2019 is en bijna iedereen wereldwijd kan verzenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Bucephalus schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 00:38:
Vorig jaar ergens ingeschreven als committee member bij Ardbeg. Blijf het toch raar vinden dat ze niet gewoon naar alle landen kunnen verzenden. Vandaag mail gehad met aankondiging van die 19y, maar als ik hem wil hebben kan ik 'm niet eens thuis laten bezorgen. :S
Ze stellen dan voor dat hem bij kennissen in Duitsland of UK kan laten bezorgen.... Lekkere whisky, maar ze hebben nog niet door dat het 2019 is en bijna iedereen wereldwijd kan verzenden
Dat is dan nieuw, ze hebben de Serendipity ooit naar mijn huis gestuurd.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Er zijn services die vanuit de UK wereldwijd doorshippen (met shipper naar keuze). Ik heb het tot nu toe 1x gedaan met pakketje van 150 euro en werkte perfect en was mega snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Toff schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 23:51:
[...]

LOL. als ik de waarde van alle door mij gedronken whisky op zou tellen, kon ik zomaar een nieuw huis kopen. :*)
Nadeel is wel als je je nieren nog eens wilt verkopen dat niemand er wat voor geeft :P

Vanavond maar eens een Benriach 17 px inschenken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Ik woon hier vlakbij een Embassy, waarschijnlijk zul je ze daar gewoon kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
hfos schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:15:
[...]

Ik woon hier vlakbij een Embassy, waarschijnlijk zul je ze daar gewoon kunnen kopen.
Thanks, had ik nog ff niet aan gedacht. Volgens mij woon ik vlakbij dezelfde Embassy... (v.d. Heijden op de kruisstraat Eindhoven)
Zal als de fles officieel uit is (en een beetje te betalen is....) eens informeren daar. Kan ik misschien gelijk nog een ticket halen voor de tasting op 28 sept.
Pagina: 1 ... 21 ... 78 Laatste