Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Whisky / Whiskey] Drink je dat? Wat? Favorieten? - Deel 6 Overzicht

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• hfos
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
dvanspijker schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:38:
[...]Thanks, had ik nog ff niet aan gedacht. Volgens mij woon ik vlakbij dezelfde Embassy... (v.d. Heijden op de kruisstraat Eindhoven)
Zal als de fles officieel uit is (en een beetje te betalen is....) eens informeren daar. Kan ik misschien gelijk nog een ticket halen voor de tasting op 28 sept.
Goed plan, inderdaad dezelfde embassy. En mocht je naar het event komen, kom dan vooral even hallo zeggen!
Ik heb trouwens gelezen dat de fles £169 gaat kosten, moet het wel bijzonder lekkere whisky voor zijn..! -O-

• GSX-MAN
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:34

GSX-MAN

Gooit de handleiding weg

https://www.whiskybase.co...32793/ardbeg-corryvreckan

Zo ontzettend lekker. En kilo turf per glas, maar toch een redelijke diepgang. Ik hou er van.

https://www.whiskybase.co...e-malt-scotch-whisky-mmck

Wel wat veel caramel in zowel de neus als smaak. Zacht, maar niet zo complex als ik van Highland Park zou verwachten. Gezien de prijs die ze me er in Edinburgh voor hebben laten betalen niet zo geweldig als gehoopt. Maar de recensies zijn goed, dus morgen nog eens proberen.

"The very existence of flamethrowers proves that some time, somewhere, someone said to themselves, 'You know, I want to set those people over there on fire, but I'm just not close enough to get the job done.'"

• dvanspijker
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 15:44
hfos schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:56:
[...]

Goed plan, inderdaad dezelfde embassy. En mocht je naar het event komen, kom dan vooral even hallo zeggen!
Ik heb trouwens gelezen dat de fles £169 gaat kosten, moet het wel bijzonder lekkere whisky voor zijn..! -O-
Zo, daad bij het woord gevoegd en even langs geweest. Ze verwachten wel dat ze hem krijgen (ongeveer half september) en prijs schatten ze zo rond de 200-210.

Kaartje voor whisky event ook binnen, in de avond. Ben benieuwd, wordt eerste keer voor mij.

Oh, en ook nog een "verzamel" flesje meegenomen, de Glenlivet Code. Staat leuk naast z'n oudere broertje de Cipher :) En had nog een VVV bon die weg moest, dus dat was ook mooi meegenomen :)

• Bean77
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15:16
dvanspijker schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:02:
[...]

Zo, daad bij het woord gevoegd en even langs geweest. Ze verwachten wel dat ze hem krijgen (ongeveer half september) en prijs schatten ze zo rond de 200-210.

Kaartje voor whisky event ook binnen, in de avond. Ben benieuwd, wordt eerste keer voor mij.

Oh, en ook nog een "verzamel" flesje meegenomen, de Glenlivet Code. Staat leuk naast z'n oudere broertje de Cipher :) En had nog een VVV bon die weg moest, dus dat was ook mooi meegenomen :)
Ik blijf het jammer vinden dat de prijzen steeds zo omhoog kruipen. Voor een 19yo zou 140-150 euro veel leuker zijn.
Ik zie het bij Glendronach (merk waar ik regelmatig wat koop) hetzelfde. Prijs kruipt elk jaar verder op en als er een release is is er haast onmogelijk om aan te komen. Gelukkig heb ik ook weer een mooie fles uit de batch 17 weten te bemachtigen, maar 2e hands prijzen rijzen alweer de pan uit. De leuk gaat er zo wel van af. Zonde.

Veel plezier met het event in ieder geval, laat ons hier weten wat je zoal geproefd hebt :9~

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• Case_C
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16:22

Case_C

[Team Carrack]

Dit weekend ook nog maar wat whisky besteld. 2 flessen Glendronach 15y voor niet belachelijk teveel. En een Craigellachie 13 years.

Ook de Balblair '05 open gemaakt. Een erg fijne lichte whisky, goed balans tussen het zoet/zuur. Ideaal voor de warme zomeravonden :) .

Die Ardbeg klinkt inderdaad wel interessant, wellicht ook maar langs de slijterij. Benieuwd of die te reserveren valt.

Star Citizen Tweakers Referral Code Generator - Gathering of Tweakers Incorporated - Predator 15 Review

• Bean77
Case_C schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:54:
Dit weekend ook nog maar wat whisky besteld. 2 flessen Glendronach 15y voor niet belachelijk teveel. En een Craigellachie 13 years.

Ook de Balblair '05 open gemaakt. Een erg fijne lichte whisky, goed balans tussen het zoet/zuur. Ideaal voor de warme zomeravonden :) .

Die Ardbeg klinkt inderdaad wel interessant, wellicht ook maar langs de slijterij. Benieuwd of die te reserveren valt.
Heb je de nieuwe 15yo van Glendronach besteld of de oude versie? Ik moet de nieuwe versie ook nog eens kopen en proeven. Waar heb je ze voor een leuke prijs gezien?

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Bean77 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:20:
[...]

Heb je de nieuwe 15yo van Glendronach besteld of de oude versie? Ik moet de nieuwe versie ook nog eens kopen en proeven. Waar heb je ze voor een leuke prijs gezien?
De nieuwe 15yo hier gekocht, dat lijkt tenminste nog op een normale prijs. Want je ziet wel gigantisch veel variatie in de prijs voorbij komen, tot wel €140,-, en in de retail weet je 1,2,3, niet welke jaar die gebottled gaat zijn. Maar als ik nog eens een fles uit 2016 langs zie komen voor niet teveel, weet ik het wel :P .

Star Citizen Tweakers Referral Code Generator - Gathering of Tweakers Incorporated - Predator 15 Review

• Bean77
Case_C schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:31:
[...]

De nieuwe 15yo hier gekocht, dat lijkt tenminste nog op een normale prijs. Want je ziet wel gigantisch veel variatie in de prijs voorbij komen, tot wel €140,-, en in de retail weet je 1,2,3, niet welke jaar die gebottled gaat zijn. Maar als ik nog eens een fles uit 2016 langs zie komen voor niet teveel, weet ik het wel :P .
Thanks, lijkt mij idd een normale prijs voor de nieuwe versie. Prijzen van 140 zijn veelal de oude versie. Ik heb hier nog 2 oude 15 yo's staan die ik destijds voor ca 60 euro heb gekocht. Die gaan tzt gewoon het glas in.

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Bean77 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:38:
[...]

Thanks, lijkt mij idd een normale prijs voor de nieuwe versie. Prijzen van 140 zijn veelal de oude versie. Ik heb hier nog 2 oude 15 yo's staan die ik destijds voor ca 60 euro heb gekocht. Die gaan tzt gewoon het glas in.
Mwa bij DD vragen ze ook nog gewoon €90,-. En daar houden ze nog steeds bij in welk jaar de GD12 gebottled is, terwijl dat in 2013 voor het laatste interessant was. Dus als ze daarvan een oudere bottling hadden, zouden ze die wel los verkopen :p .

Zelfde verhaal voor de GD18 waarvan ik nog steeds benieuwd ben of de '19 bottling nog eens opduikt?

Case_C wijzigde deze reactie 26-08-2019 12:43 (6%)

• Bean77
Case_C schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:42:
[...]

Mwa bij DD vragen ze ook nog gewoon €90,-. En daar houden ze nog steeds bij in welk jaar de GD12 gebottled is, terwijl dat in 2013 voor het laatste interessant was. Dus als ze daarvan een oudere bottling hadden, zouden ze die wel los verkopen :p .

Zelfde verhaal voor de GD18 waarvan ik nog steeds benieuwd ben of de '19 bottling nog eens opduikt?
Een brutaal mens heeft de halve wereld :+ Maar het is van de zotte. De winkels betalen volgens mij de gewone prijs, maar gooien zelf een flinke marge op.

2019 bottlings heb ik al voorbij zien komen op FB groepen. De eerste lichting was niet al te best meen ik mij te herinneren die erna wel. In NL heb ik de 2019 versie nog niet gezien. Maar moet zeggen dat ik er ook niet naar kijk omdat ik nog 5 a 6 flessen heb staan van de 18yo.

• ijdod
  • Registratie: april 2000
  • Nu online
Begin juni was in voor mijn werk in San Diego, waar ik (ook voor het werk :)) een concert van The Foo Fighters mocht bijwonen. Voorman Dave Grohl noemde daar 'peanut butter whiskey'...

Dat blijkt een lokaal product te zijn onder de naam Skrewball Whiskey. Een lokale bar (wederom zakelijk :D) bleek het ook te hebben, dus maar eens besteld. Dat was... eigenlijk best heel lekker. Het is meer likeur dan whiskey (sowieso, met 35% is het geen whiskey). Het is best erg buiten mijn normale whiskysmaak (huidige #1 is Glen Moray 25yo), maar de fles die ik heb meegenomen gaat hard. Het spul drinkt gevaarlijk lekker weg...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Ramon 73
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 10:31
Nieuw in dit topic maar wel ervaren single malt drinker.
Mooiste ontdekking: Bårelegs Islay single malt en As We Get it (Ian mc leods).
Donderdag de jaarlijkse whisky ophalen bij lokale handel, kopen elk jaar 1 vat voor eigen specifieke whisky.

• thiemo seys
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 10:24
Iemand ervaring met de bottleaar le gus't? lijken wel goeie flessen op bais van 'specs' voor hun prijs.

• hfos
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
thiemo seys schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:21:
Iemand ervaring met de bottleaar le gus't? lijken wel goeie flessen op bais van 'specs' voor hun prijs.
Flessen scoren vrij behoorlijk op WB, al hebben een aantal maar 1 of enkele beoordelingen. Ik had er nog nooit van gehoord in elk geval.

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

Als iemand nog geïnteresseerd mocht zijn in glendronach batch 17, hier staan er 4 die je zo kunt kopen:
http://www.whiskyhuis.be/...ult.php?keywords=Batch+17

Deze wordt als de beste gezien, die is dan ook gelijk 407 euro:
http://www.whiskyhuis.be/...nfo.php?products_id=22312

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• Bean77
Zou er ver weg van blijven.
Ter vergelijking, laatste 26yo single cask Glendronach die ik heb gekocht was 283 euro incl verzenden. Een fles met een 'opslag' van 150 euro zou ik persoonlijk laten staan, tenzij je geld teveel hebt.

(Had van Jurgen van whiskyhuis vanochtend een persoonlijk bericht gekregen over de batch 17 flessen, maar heb hem netjes bedankt voor het aanbod).

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Van 12 t/m 14 september zijn de Whisky Deal Dagen bij Mitra (pagina 2 en 3), 15% korting op alle malt whisky's.

JohanKupers wijzigde deze reactie 08-09-2019 10:49 (30%)

• Slaapje
  • Registratie: november 2004
Na een tijd voornamelijk speciaal bier te hebben gedronken werd het weer eens tijd om de whisky kast wat nieuwe aanvullingen te geven. Nu alleen nog bedenken welke ik als eerste open ga maken :9~

To dare is to do

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Blijf het toch een mooie afsluiting vinden:

JohanKupers wijzigde deze reactie 11-09-2019 15:53 (3%)

• Bean77
Slaapje schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 18:47:
Na een tijd voornamelijk speciaal bier te hebben gedronken werd het weer eens tijd om de whisky kast wat nieuwe aanvullingen te geven. Nu alleen nog bedenken welke ik als eerste open ga maken :9~

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding: Gken Scotia 15]
Ben benieuwd wat je van de glengoyne vindt.

• Slaapje
  • Registratie: november 2004
@Bean77 Dat zal nog wel even duren. Eerst even een aantal restjes opmaken en net de Kilkerran open getrokken, erg lekker :9

To dare is to do

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Raspberry Pi 3

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True