[Whisky / Whiskey] Drink je dat? Wat? Favorieten? - Deel 6 Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 78 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bucephalus schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:38:
[...]Thanks, had ik nog ff niet aan gedacht. Volgens mij woon ik vlakbij dezelfde Embassy... (v.d. Heijden op de kruisstraat Eindhoven)
Zal als de fles officieel uit is (en een beetje te betalen is....) eens informeren daar. Kan ik misschien gelijk nog een ticket halen voor de tasting op 28 sept.
Goed plan, inderdaad dezelfde embassy. En mocht je naar het event komen, kom dan vooral even hallo zeggen!
Ik heb trouwens gelezen dat de fles £169 gaat kosten, moet het wel bijzonder lekkere whisky voor zijn..! -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

https://www.whiskybase.co...32793/ardbeg-corryvreckan

Zo ontzettend lekker. En kilo turf per glas, maar toch een redelijke diepgang. Ik hou er van.

https://www.whiskybase.co...e-malt-scotch-whisky-mmck

Wel wat veel caramel in zowel de neus als smaak. Zacht, maar niet zo complex als ik van Highland Park zou verwachten. Gezien de prijs die ze me er in Edinburgh voor hebben laten betalen niet zo geweldig als gehoopt. Maar de recensies zijn goed, dus morgen nog eens proberen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:36
hfos schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:56:
[...]

Goed plan, inderdaad dezelfde embassy. En mocht je naar het event komen, kom dan vooral even hallo zeggen!
Ik heb trouwens gelezen dat de fles £169 gaat kosten, moet het wel bijzonder lekkere whisky voor zijn..! -O-
Zo, daad bij het woord gevoegd en even langs geweest. Ze verwachten wel dat ze hem krijgen (ongeveer half september) en prijs schatten ze zo rond de 200-210.

Kaartje voor whisky event ook binnen, in de avond. Ben benieuwd, wordt eerste keer voor mij.

Oh, en ook nog een "verzamel" flesje meegenomen, de Glenlivet Code. Staat leuk naast z'n oudere broertje de Cipher :) En had nog een VVV bon die weg moest, dus dat was ook mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 23:00
Bucephalus schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:02:
[...]

Zo, daad bij het woord gevoegd en even langs geweest. Ze verwachten wel dat ze hem krijgen (ongeveer half september) en prijs schatten ze zo rond de 200-210.

Kaartje voor whisky event ook binnen, in de avond. Ben benieuwd, wordt eerste keer voor mij.

Oh, en ook nog een "verzamel" flesje meegenomen, de Glenlivet Code. Staat leuk naast z'n oudere broertje de Cipher :) En had nog een VVV bon die weg moest, dus dat was ook mooi meegenomen :)
Ik blijf het jammer vinden dat de prijzen steeds zo omhoog kruipen. Voor een 19yo zou 140-150 euro veel leuker zijn.
Ik zie het bij Glendronach (merk waar ik regelmatig wat koop) hetzelfde. Prijs kruipt elk jaar verder op en als er een release is is er haast onmogelijk om aan te komen. Gelukkig heb ik ook weer een mooie fles uit de batch 17 weten te bemachtigen, maar 2e hands prijzen rijzen alweer de pan uit. De leuk gaat er zo wel van af. Zonde.

Veel plezier met het event in ieder geval, laat ons hier weten wat je zoal geproefd hebt :9~

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:25

Case_C

[Team Carrack]

Dit weekend ook nog maar wat whisky besteld. 2 flessen Glendronach 15y voor niet belachelijk teveel. En een Craigellachie 13 years.

Ook de Balblair '05 open gemaakt. Een erg fijne lichte whisky, goed balans tussen het zoet/zuur. Ideaal voor de warme zomeravonden :) .

Die Ardbeg klinkt inderdaad wel interessant, wellicht ook maar langs de slijterij. Benieuwd of die te reserveren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Case_C schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:54:
Dit weekend ook nog maar wat whisky besteld. 2 flessen Glendronach 15y voor niet belachelijk teveel. En een Craigellachie 13 years.

Ook de Balblair '05 open gemaakt. Een erg fijne lichte whisky, goed balans tussen het zoet/zuur. Ideaal voor de warme zomeravonden :) .

Die Ardbeg klinkt inderdaad wel interessant, wellicht ook maar langs de slijterij. Benieuwd of die te reserveren valt.
Heb je de nieuwe 15yo van Glendronach besteld of de oude versie? Ik moet de nieuwe versie ook nog eens kopen en proeven. Waar heb je ze voor een leuke prijs gezien?

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Bean77 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:20:
[...]

Heb je de nieuwe 15yo van Glendronach besteld of de oude versie? Ik moet de nieuwe versie ook nog eens kopen en proeven. Waar heb je ze voor een leuke prijs gezien?
De nieuwe 15yo hier gekocht, dat lijkt tenminste nog op een normale prijs. Want je ziet wel gigantisch veel variatie in de prijs voorbij komen, tot wel €140,-, en in de retail weet je 1,2,3, niet welke jaar die gebottled gaat zijn. Maar als ik nog eens een fles uit 2016 langs zie komen voor niet teveel, weet ik het wel :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
Case_C schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:31:
[...]

De nieuwe 15yo hier gekocht, dat lijkt tenminste nog op een normale prijs. Want je ziet wel gigantisch veel variatie in de prijs voorbij komen, tot wel €140,-, en in de retail weet je 1,2,3, niet welke jaar die gebottled gaat zijn. Maar als ik nog eens een fles uit 2016 langs zie komen voor niet teveel, weet ik het wel :P .
Thanks, lijkt mij idd een normale prijs voor de nieuwe versie. Prijzen van 140 zijn veelal de oude versie. Ik heb hier nog 2 oude 15 yo's staan die ik destijds voor ca 60 euro heb gekocht. Die gaan tzt gewoon het glas in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Bean77 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:38:
[...]

Thanks, lijkt mij idd een normale prijs voor de nieuwe versie. Prijzen van 140 zijn veelal de oude versie. Ik heb hier nog 2 oude 15 yo's staan die ik destijds voor ca 60 euro heb gekocht. Die gaan tzt gewoon het glas in.
Mwa bij DD vragen ze ook nog gewoon €90,-. En daar houden ze nog steeds bij in welk jaar de GD12 gebottled is, terwijl dat in 2013 voor het laatste interessant was. Dus als ze daarvan een oudere bottling hadden, zouden ze die wel los verkopen :p .

Zelfde verhaal voor de GD18 waarvan ik nog steeds benieuwd ben of de '19 bottling nog eens opduikt?

[ Voor 6% gewijzigd door Case_C op 26-08-2019 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
Case_C schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:42:
[...]

Mwa bij DD vragen ze ook nog gewoon €90,-. En daar houden ze nog steeds bij in welk jaar de GD12 gebottled is, terwijl dat in 2013 voor het laatste interessant was. Dus als ze daarvan een oudere bottling hadden, zouden ze die wel los verkopen :p .

Zelfde verhaal voor de GD18 waarvan ik nog steeds benieuwd ben of de '19 bottling nog eens opduikt?
Een brutaal mens heeft de halve wereld :+ Maar het is van de zotte. De winkels betalen volgens mij de gewone prijs, maar gooien zelf een flinke marge op.

2019 bottlings heb ik al voorbij zien komen op FB groepen. De eerste lichting was niet al te best meen ik mij te herinneren die erna wel. In NL heb ik de 2019 versie nog niet gezien. Maar moet zeggen dat ik er ook niet naar kijk omdat ik nog 5 a 6 flessen heb staan van de 18yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Begin juni was in voor mijn werk in San Diego, waar ik (ook voor het werk :)) een concert van The Foo Fighters mocht bijwonen. Voorman Dave Grohl noemde daar 'peanut butter whiskey'...

Dat blijkt een lokaal product te zijn onder de naam Skrewball Whiskey. Een lokale bar (wederom zakelijk :D) bleek het ook te hebben, dus maar eens besteld. Dat was... eigenlijk best heel lekker. Het is meer likeur dan whiskey (sowieso, met 35% is het geen whiskey). Het is best erg buiten mijn normale whiskysmaak (huidige #1 is Glen Moray 25yo), maar de fles die ik heb meegenomen gaat hard. Het spul drinkt gevaarlijk lekker weg...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:02
Nieuw in dit topic maar wel ervaren single malt drinker.
Mooiste ontdekking: Bårelegs Islay single malt en As We Get it (Ian mc leods).
Donderdag de jaarlijkse whisky ophalen bij lokale handel, kopen elk jaar 1 vat voor eigen specifieke whisky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de bottleaar le gus't? lijken wel goeie flessen op bais van 'specs' voor hun prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:21:
Iemand ervaring met de bottleaar le gus't? lijken wel goeie flessen op bais van 'specs' voor hun prijs.
Flessen scoren vrij behoorlijk op WB, al hebben een aantal maar 1 of enkele beoordelingen. Ik had er nog nooit van gehoord in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Als iemand nog geïnteresseerd mocht zijn in glendronach batch 17, hier staan er 4 die je zo kunt kopen:
http://www.whiskyhuis.be/...ult.php?keywords=Batch+17

Deze wordt als de beste gezien, die is dan ook gelijk 407 euro:
http://www.whiskyhuis.be/...nfo.php?products_id=22312

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Zou er ver weg van blijven.
Ter vergelijking, laatste 26yo single cask Glendronach die ik heb gekocht was 283 euro incl verzenden. Een fles met een 'opslag' van 150 euro zou ik persoonlijk laten staan, tenzij je geld teveel hebt.

(Had van Jurgen van whiskyhuis vanochtend een persoonlijk bericht gekregen over de batch 17 flessen, maar heb hem netjes bedankt voor het aanbod).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Van 12 t/m 14 september zijn de Whisky Deal Dagen bij Mitra (pagina 2 en 3), 15% korting op alle malt whisky's.

[ Voor 30% gewijzigd door JohanKupers op 08-09-2019 10:49 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:34
Na een tijd voornamelijk speciaal bier te hebben gedronken werd het weer eens tijd om de whisky kast wat nieuwe aanvullingen te geven. Nu alleen nog bedenken welke ik als eerste open ga maken :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DCAxi0OAXmAvEJZvI2qKlIkt/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5iQoyciGBABG6OjzHhYvBxCY/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Xc1y4FFbFIqbLcAAZ1qLHa0q/medium.jpg

Gken Scotia 15

To dare is to do

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Blijf het toch een mooie afsluiting vinden:

Afbeeldingslocatie: https://www.usheit.com/uploads/SuperSizerTmp/fryskhynderfles.-w0-h800-p0-q85-F-----S1-c.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door JohanKupers op 11-09-2019 15:53 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Bean77
Slaapje schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 18:47:
Na een tijd voornamelijk speciaal bier te hebben gedronken werd het weer eens tijd om de whisky kast wat nieuwe aanvullingen te geven. Nu alleen nog bedenken welke ik als eerste open ga maken :9~

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding: Gken Scotia 15]
Ben benieuwd wat je van de glengoyne vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:34
@Bean77 Dat zal nog wel even duren. Eerst even een aantal restjes opmaken en net de Kilkerran open getrokken, erg lekker :9

To dare is to do

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zxp1OoFqRKWZzvkabOMLYM6N/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T7WNExivbfiADbv6Oo28q2CC/full.jpg
Met de Royal Lochnagar, Cardhu en de Singleton is de serie compleet dankzij de Mitra aanbieding van vorige week.

[ Voor 16% gewijzigd door Joosie200 op 18-09-2019 21:46 ]

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Joosie200 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 21:44:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met de Royal Lochnagar, Cardhu en de Singleton is de serie compleet dankzij de Mitra aanbieding van vorige week.
En, welke vind je het lekkerst? O-)
Zoiets als postzegels sparen. De een spaart "post fris" oftewel ongebruikt, de ander vindt een postzegel pas een postzegel, wanneer deze in roulatie is geweest...

• Joosie200
  • Niet online
Toff schreef op donderdag 19 september 2019 @ 00:53:
[...]

En, welke vind je het lekkerst? O-)
Zoiets als postzegels sparen. De een spaart "post fris" oftewel ongebruikt, de ander vindt een postzegel pas een postzegel, wanneer deze in roulatie is geweest...
Niet eens de ocd vraag: waar is de dekseldop van de Oban fles? :+

Heb besloten om voor de komende 8 dagen elke avond een fles te openen. Maar wat gaat de volgorde zijn.. Beginnen met het betere spul ala Lagavulin, Clynelish en dan de rest?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Joosie200 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:18:
[...]

Niet eens de ocd vraag: waar is de dekseldop van de Oban fles? :+

Heb besloten om voor de komende 8 dagen elke avond een fles te openen. Maar wat gaat de volgorde zijn.. Beginnen met het betere spul ala Lagavulin, Clynelish en dan de rest?
Op alfabetische volgorde? Maar dan moet je nog bedenken of je eerst de volgorde van de stokerij of van het type gaat aanhouden >:)

Zoals ze nu staan zou ik ze bijna van rechts naar links doen. Op een avond begin ik meestal met wat zachtere (Highlands, Iers), en bouw op naar wat heftigere smaken of hoger alcoholpercentage (Islay). Als je het verspreid over de week maakt dat natuurlijk wat minder uit, maar dan zou ik misschien nog een paar drupjes van de vorige pakken en dan een nieuwe, zodat je smaken meer kan vergelijken.

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:10
Ik wil iemand een fles whiskey cadeau doen, prijs 60-70 euro.
Aangezien ikzelf niets van whiskey ken, wat tips?

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:28

Honesty

kattenneus!

Vertor schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:39:
weet je wel iets van hem/haar?

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

2 flessen hier van:
https://drankdozijn.nl/ar...clas-105-single-malt-1ltr

Bij twijfel gewoon veel. >:) ;)

Slecht idee... Hoe laat?

• ChojinZ
  • Laatst online: 17-09 19:28
Joosie200 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:18:
[...]

Ik zou juist van licht naar zwaar doen. Na een Lagavulin, proef je al een stuk minder van de Oban omdat de smaak van Lagavulin zo overheerst.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ChojinZ schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:01:
[...]

Ik zou juist van licht naar zwaar doen. Na een Lagavulin, proef je al een stuk minder van de Oban omdat de smaak van Lagavulin zo overheerst.
Als ie elke avond één fles opent, dan lijkt me dat minder relevant. Tenzij hij vervolgens 24u bezig is om die fles te ledigen, alvorens aan de volgende te beginnen :+

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:28

Honesty

kattenneus!

Als je een Sligro pasje hebt kan je daar voor 70 euro glenfiddich 18y meepakken, lijkt me een veilige keuze omdat dat een van de bekendste van de wereld is, niet erg uitgesproken(geen lowland maar ook geen islay) maar ik hou zelf veel van de speysides. Dus

Verder zou ik bij die prijs gaan voor een fles met leeftijdsaanduiding maar je kan ook gewoon naar een slijter toe en dan vragen wat ze hebben staan

Persoonlijk vind ik het zelf leuker als ik flessen krijg die ik normaal niet drink(dus niet mijn vaste flessen, die vul ik zelf wel aan) zodat je nieuwe andere smaken kan ontdekken. En ook een voordeel als ik dan een glaasje drink dan denk je meestal weer terug aan die persoon of aan het moment:)

[ Voor 5% gewijzigd door Honesty op 26-09-2019 15:18 ]

Festina lente

• Joosie200
  • Niet online
Orion84 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:03:
[...]

Als ie elke avond één fles opent, dan lijkt me dat minder relevant. Tenzij hij vervolgens 24u bezig is om die fles te ledigen, alvorens aan de volgende te beginnen :+
Zouden ze leuk vinden: een whisky proeverij op de werkvloer :P Maarja van licht naar zwaar is een beter idee.

• ChojinZ
Orion84 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:03:
[...]

Je hebt helemaal gelijk... verkeerd gelezen... :X

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Ramon 73
JohanKupers schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:47:
Blijf het toch een mooie afsluiting vinden:
Is en blijft een mooie fles, maar heb hem nooit gedronken. In ons clubje zijn er enkelen die hem kennen maar de meningen lopen sterk uiteen. Best nieuwsgierig naar een andere mening. Whiskysuggest is ook ambivalent in reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Whatskeburt met de Laphroaig 15y old?

Bijna nergens meer te krijgen, de shops die hem nog wel hebben vragen minimaal 110 euro terwijl ik zelf nog geen jaar geleden 70 euro heb betaald. Op de site staat hij ook niet meer in assortiment.

Conclusie: Uit productie genomen? :|

Zou wel heel jammer zijn. De 15y was erg lekker en iets meer verfijnd dan bv de 10y met behoud van de herkenbare jodium smaak.

Ik heb zelf nog een half flesje staan. Zuinig aan doen dus.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lone
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:28
@ChojinZ De normale Laphroaig 15 is al een hele lange tijd uit productie. Er is in 2015 nog een limited edition geweest ter ere van het 200 jarig bestaan. Die zal nu dus ook niet meer te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Voor de liefhebber: https://www.ad.nl/koken-e...ycollectie-ooit~adcd51b9/
Gezien de zeldzaamheid en de prijzen helaas meer om naar te kijken dan om te drinken, vrees ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon 73
Deze week de Glenfiddich Fire & Cane gekocht. Mooie fles!
Veel rook, zonder turf/jodium zoals Islay. Rook blijft niet al te lang hangen, wel boventoon in de afdronk. Vanille, beetje sinaasappel, citroen. Zoetje van de rumvaten is aanwezig, maar op de achtergrond. Volgens mij proef ik ook wel beetje peper zonder scherp aan te blijven.

Zaterdag weer whiskyclub en dit wordt mijn inbreng, benieuwd naar de reacties.

Afbeeldingslocatie: https://cdn4.masterofmalt.com/whiskies/p-2813/glenfiddich/glenfiddich-experimental-series-fire-and-cane-whisky.jpg?ss=2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ramon 73 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:19:
Deze week de Glenfiddich Fire & Cane gekocht. Mooie fles!
Veel rook, zonder turf/jodium zoals Islay. Rook blijft niet al te lang hangen, wel boventoon in de afdronk. Vanille, beetje sinaasappel, citroen. Zoetje van de rumvaten is aanwezig, maar op de achtergrond. Volgens mij proef ik ook wel beetje peper zonder scherp aan te blijven.

Zaterdag weer whiskyclub en dit wordt mijn inbreng, benieuwd naar de reacties.

[Afbeelding]
Die fles is hier al een paar maanden op. Erg lekker.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:12
GSX-MAN schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:36:
[...]

Die fles is hier al een paar maanden op. Erg lekker.
Hier ook :P . Heerlijke whisky.

Voor de liefhebbers van op rumvaten gerijpte whisky is dit ook zeker een aanrader. Ongefilterd, natuurlijke kleur en op vatsterkte. Het was een gelimiteerde oplage maar hij is nog wel te vinden voor een redelijke prijs.

Glen Scotia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

frank.. schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:03:
[...]

Hier ook :P . Heerlijke whisky.

Voor de liefhebbers van op rumvaten gerijpte whisky is dit ook zeker een aanrader. Ongefilterd, natuurlijke kleur en op vatsterkte. Het was een gelimiteerde oplage maar hij is nog wel te vinden voor een redelijke prijs.

[Afbeelding: Glen Scotia]
Die heb ik uit Fort William meegenomen, staat nog dicht in de kast.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:54

mace

Sapere Aude

Ik ben bij Glen Scotia geweest. Superleuke distilleerderij, en prachtige whisky.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
https://thewhiskeywash.co...-effect-in-united-states/

Ben benieuwd of de prijzen dan wat naar beneden gaan. Destilleerderijen zitten nu te jammeren, maar ik heb niet zoveel medelijden met ze. :P

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Die Kilchomar Machir Bay... 1 woord: WOW. Een wat goedkopere Lagavulin 16. Maar die smaken, de aroma. Sodeju. Ik denk dat het nog beter tot zijn recht komt als je hem nog een week laat staan, na je eerste glas.

Bij de Gall van 48 naar 38 aanbieding. Dus best een leuke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:47

PeaceNlove

Deugleuter

Inderdaad, kende de Machir Bay ook niet, maar laat me graag verrassen door een aanbieding van de Gall en dit was een zeer positieve verrassing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Ook maar de Kilchomar Machir Bay besteld. :P

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@JohanKupers Ga je geen spijt van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Atomsk schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 11:38:
https://thewhiskeywash.co...-effect-in-united-states/

Ben benieuwd of de prijzen dan wat naar beneden gaan. Destilleerderijen zitten nu te jammeren, maar ik heb niet zoveel medelijden met ze. :P
"Jammeren" vind ik persoonlijk wat misplaatst. Het is nu specifiek Schotland die door Trump hoge importtarieven opgelegd krijgen over een of ander Airbus issue (totally unrelated) terwijl ze over de 1 billion pound verkocht hebben aan de USA. Komt Johnson wel goed uit dat Schotland het zakje is daarmee en niet specifiek engeland.

Anyway, de verwachting is dat dit doordreunt naar de kleinere Schotse ondernemingen en dat hiermee toch wat banen op de tocht komen. Het zal dus eerder nog duurder worden dan goedkoper. Dus "jammeren" vind ik dan toch iets te ongenuanceerd.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
Deathchant schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:37:
[...]

"Jammeren" vind ik persoonlijk wat misplaatst. Het is nu specifiek Schotland die door Trump hoge importtarieven opgelegd krijgen over een of ander Airbus issue (totally unrelated) terwijl ze over de 1 billion pound verkocht hebben aan de USA. Komt Johnson wel goed uit dat Schotland het zakje is daarmee en niet specifiek engeland.

Anyway, de verwachting is dat dit doordreunt naar de kleinere Schotse ondernemingen en dat hiermee toch wat banen op de tocht komen. Het zal dus eerder nog duurder worden dan goedkoper. Dus "jammeren" vind ik dan toch iets te ongenuanceerd.
Oh, kom op: jarenlang groei en nu het een keer tegenzit, vragen ze gelijk de overheid om bij te springen. Het is de Pavlov reactie van iedere sector bij problemen, maar dan moet uiteindelijk de belastingbetaler ervoor opdraaien en dat kan ook niet.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Voorsorterend op de Brexit: denk dat ik de engelsen maar ga boycotten dus hoe zijn de ierse Whiskey's?

Zie dat er dit jaar nog maar 2x over ierse Whiskey's gesproken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
nokiaan958GB schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:00:
Voorsorterend op de Brexit: denk dat ik de engelsen maar ga boycotten dus hoe zijn de ierse Whiskey's?

Zie dat er dit jaar nog maar 2x over ierse Whiskey's gesproken is.
Met Bushmills kan je wel even vooruit, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Noem dan een Teeling, Bushmills en Jameson zijn de archetypes van Ierse whiskey. Tikje saai. Wil je een klassieke single pot still proeven pak dan een Redbreast.

Nieuwe Dublin distilleries:
https://thedld.com/
https://www.roeandcowhiskey.com/

En Teeling natuurlijk: https://teelingwhiskey.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@wagenveld Mag ook natuurlijk, maar voor iemand die niet bekend is met Ierse whiskey is "tikje saai" nog niet zo gek om mee te beginnen imho. Aan zo'n Bushmills 10 y/o bijvoorbeeld val je je geen buil.
spoiler:
Als je het niks vindt kan je het nog altijd door de cola of door een mindere whisky mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Toff schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:03:
[...]

Met Bushmills kan je wel even vooruit, denk ik.
Besef wel dat Bushmills in Noord-Ierland ligt, wat voorlopig nog de UK is. Ik zou dan eerder Teeling of Jameson aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
@Toff Is ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Megajr schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:47:
[...]

Besef wel dat Bushmills in Noord-Ierland ligt, wat voorlopig nog de UK is. Ik zou dan eerder Teeling of Jameson aanraden.
Tullemore Dew is hier de aanstichter van de whiskey verzameling

Mijn schoonvader was hier wel weg van:
https://www.spotwhiskey.com/en-EN
https://www.midletonveryrare.com/en-EN/

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Goed. Volgens mij ben ik hier de Ierland-kenner. Ik ga elke jaar naar Ierland en heb de afgelopen 4 jaar heel veel Ierse whiskey gedronken. Iets te veel, hehe.

Hier komt het:

Bushmills: Komt uit Noord-Ierland. Perfect voor de beginner. De whiskey's zijn niet vies of verdienen geen schoonheidsprijs, maar het zijn wel verdomd aardige whiskey's voor een beginner. Vooral die Honey doet het goed bij de vrouwtjes en de '10 jaar' zou ik aanraden als een doordeweekse whiskey

Jameson: Prima merk. Mij iets te popiopie. Weinig smaak. De caskmates zijn aardig om te proberen. Ik zou het enkel drinken als het in de aanbieding is en voor op feestjes.

Paddy's (Paddy Irish): Mijn to go whiskey. Ook lekker voor in je Irish Coffee

Killbeggan: De normale versie zou ik niet halen. De duurdere ben ik zeer tevreden over. Geeft een soort boterige smaak over je tong. Heel vreemd, maar toch lekker.

Clontarf: Prima te doen. Je hebt zo'n uitprobeerset met alle drie uitgaven. Halen!

Tullamore: Niks bijzonders. Prima whiskey

Connemara: De enige rokerige whiskey uit Ierland. Als je van rokerig/turf houdt zou ik deze zeker halen. Is ook mijn favoriete Ierse whiskey

West Cork: Dit merk heeft een speciaal plekje in mijn hart. Ik zou vooral de Cask Strength en Black Cask aanraden. Strength heeft dat boterige smaakje over je tong dat ik wel kan waarderen. De normale versie van 25 euro vind ik niet te zuipen. En de overige edities moet je van houden.

Teeling: De normale versie is prima. De duurdere zou ik sowieso in huis halen. Smaakte mij prima. Zou alleen wachten tot het in de aanbieding is.

Tyreconnel: Gangbare versie niets bijzonders. De duurdere is al een stuk beter.

Powers: Dat is echt een bocht. Geen aanraden

Writers Tears: Alle versies van dit merk moet je op aanbieding halen. Veel te duur voor hun prijs, maar er zitten een aantal goede tussen.

Quiet man: Deze heeft weer zo'n boterige smaakje over je tong. Echt lekker. Gewoon halen.

The Irish Man: Ik vind de goedkopere versie wat saai, maar prima te doen. De duurdere versie is mijn favoriet van dit merk. Ik kan het niet beschrijven. Het was alsof ik weer voor het eerst verliefd werd.

Wild Geese: Heel mooi verhaal, heel mooie fles. Halen die hap.

Conclusie:

Er zijn nog veel duurdere merken en edities, enzovoort, maar vind dat Ierse whiskeys niet te duur moeten zijn. Dan kan je beter kijken naar rokerige/turfachtige whiskeys van het eiland Islay. Die whiskey's zijn complexer. In het algemeen lijken de Ierse whiskeys te veel op elkaar. Alle merken zijn aardig zacht, ruiken altijd naar appel of vanille. Ierse whiskeys zijn ook vrij saai. Boven de 25 euro zijn ze wat rijker, onder de 25 euro zijn het zuip en/of mix-whiskeys. De regel is dat je Ierse Whiskey's altijd in de aanbieding moet halen.

[ Voor 51% gewijzigd door Ivysaur op 23-10-2019 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

@Ivysaur Nice!
Misschien iets om aan de TS toe te voegen want dit is wel een heel mooi lijstje. :)

Zelf ben ik een groot fan van niet-Schots. Gewoon omdat Schots heel erg lekker is, maar er zo veel meer is dan Schots. Dus ik heb Frans, Nederlands, Zwitsers, Israelisch, Welsh, Brits én Schots in huis.

West Cork moet ik eens proberen, om de doodsimpele reden dat ik een zwak heb voor Cork. Ik heb d'r kort gewoond. (In de stad that is.)

Connemara, hmmm, heerlijk! ROOK!

Ja, Iers lijkt wat ondergewaardeerd. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@unezra Armorik uit Bretagne was wel een leuke whiskey. Zijn er twee. Wel wat prijzig.

Ja. Ik zal vanavond dit lijstje nog wat verbeteren. Zinnen die niet lekker lopen, enzovoort. Hehe. Ik beschik helaas niet over een 'fotografische' smaak-geheugen, dus ik kan niet 1 2 3 gedetailleerd beschrijven hoe een Teeling 3 jaar geleden mij heeft gesmaakt. Maar net als ieder mens onthoudt ik wel wat vrij goed smaakte en wat niet lekker smaakte.

Offtopic:

Ik ga elke jaar naar rondom Bantry dus Cork heeft voor mij ook een plekje in mijn hart. Vind alleen de binnenstad niet zo prettig rijden. Als je uit Flevoland komt dan zijn Cork, Dublin, Killarney enz gewoon verschrikkelijk. Maar goed was 2 jaar geleden bij West Cork dus dat was wel leuk om te doen. Meteen even APKtje regelen voor mijn oma der auto.

[ Voor 29% gewijzigd door Ivysaur op 23-10-2019 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ivysaur schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:23:
@unezra Armorik uit Bretagne was wel een leuke whiskey. Zijn er twee. Wel wat prijzig.
Ik ken alleen Eddu, van de Distillerie Des Menhirs.
http://www.distillerie.bzh/en/

Per toeval ontdekt. We waren op vakantie in de buurt, reden er langs, zijn naar binnen gegaan en meteen een rondleiding gekregen omdat ze het zo leuk vonden dat er iemand langs kwam uit het buitenland. :)

Super schattig. Twee ketels hadden ze toen. Compleet persoonlijke rondleiding en mensen die echt super trots zijn op wat ze maken. Uiteraard neem je dan een flesje mee, ook vanwege de herrinnering.

Spul is gestookt van boekwijt (dat is daar heel groot in die streek) en maakt het daarmee bijzonder. De smaak is niet heel uitgesproken, niet heel bijzonder, maar de whiskey zelf ís vanwege de grondstof en het verhaal, juist wel een heel leuke om te drinken.
Ja. Ik zal vanavond dit lijstje nog wat verbeteren. Zinnen die niet lekker lopen, enzovoort. Hehe. Ik beschik helaas niet over een 'fotografische' smaak-geheugen, dus ik kan niet 1 2 3 gedetailleerd beschrijven hoe een Teeling 3 jaar geleden mij heeft gesmaakt. Maar net als ieder mens onthoudt ik wel wat vrij goed smaakte en wat niet lekker smaakte.
Nice!
Ja, ik zie graag meer niet-Schots voorbij komen. :)
Offtopic:

Ik ga elke jaar naar rondom Bantry dus Cork heeft voor mij ook een plekje in mijn hart. Vind alleen de binnenstad niet zo prettig rijden. Als je uit Flevoland komt dan zijn Cork, Dublin, Killarney enz gewoon verschrikkelijk. Maar goed was 2 jaar geleden bij West Cork dus dat was wel leuk om te doen. Meteen even APKtje regelen voor mijn oma der auto.
Hahahaha.
Binnenstad weet ik niet meer, ik kom wel eens in de UK. Het is even wennen maar na een paar uur rijd het als thuis.

Maar weer eens een vakantie plannen en dan een distillery bezoeken. Gewoon, omdat het kan.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Oof. Mijn broertje was niet zo geamuseerd toen ik een whiskey 'waterig' noemde. Geen idee welke het was. Volgens mij Famous Grouse en anders een van de Glenfiddisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Net Lagavulin 16 meegenomen. 48 euro. Das niks. Zit alleen te twijfelen of ik vanavond wel een glas moet proeven. Gisteren namelijk mijn zusje + zwager op bezoek gehad. Die had me toch veel parfum opgespoten dat mijn hele tong van slag is. Nu nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:47

PeaceNlove

Deugleuter

Ja, die Lagavulin 16 stond ook hoog op mijn lijstje voor vanavond. Uiteindelijk met een Glenfiddich Malt Masters, Glenrothes 10 en de Lagavulin weer naar buiten gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:17
Grappig, ik heb vanavond ook weer een Lagavulin 16 gekocht. Samen met een Deanston Virgin Oak, die voor €25 wat mij betreft zowat onverslaanbaar is in die prijsrange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Goed. Gisteren die Lagavulin 16 genuttigd. Kan enkel concluderen dat die Lagavulin de top van de top is qua whiskey's. De geur, de smaken, de hele ambiance. Wat een whiskey is dat, zeg. Van alle whiskeys is het toch de beste whiskey die ik ooit heb gedronken. Wat een climax, zeg!

Maar.. Het is ook ergens weer een anti-climax.. Is dit het dan? Ja, dat was het dan. Van alle whiskeys is die Lagavulin 16 toch de heilige graal en is er eigenlijk niks beters te krijgen. Wellicht dat er nog duurdere whiskeys zijn die nog beter zijn, maar dan spreken we van 'dimishing returns'. Het verschil met de andere whiskeys worden dan heel subtiel, maar de prijzen gaan wel exponentieel omhoog.

Ik heb het gevoel de whiskey-wereld nu wel te kennen. Van de Ierse whiskey, tot de blends, tot de rokerige Islay's. Heb enkel de Japanse whiskeys niet genuttigd ivm radiatie. (Ja, ik ben mietje) Heb dit gevoel ook gehad met bier, truffels (legale magic mushrooms), wijn, enz enz.

Het leven is tot een bepaalde hoogte gewoon hartstikke tof. Je hebt smaken ,geuren, texturen enz, maar tot een bepaald budget. Of zeg maar tot een bepaald niveau is het toppunt wel bereikt. Ik kan wel hoger gaan, maar dan zijn de verschillen wel heel klein, maar de prijs steeds hoger.

Lagavulin 16... Ja die moet iedereen geprobeerd hebben. Is er meer? Ik weet het niet. Heb wel het idee dat die Lagavulin 16 het toppunt is van de whiskey-wereld. Is er een vergelijkbaar merk? Ja. Dat is Laphroaig. Maar na die Lagavulin 16 te hebben gedronken is er niks beters dan dat.

Kortom: Fuck alles in de wereld. Alles kan zo mooi zijn. Zo interessant zijn. Zo geweldig zijn. Maar niets is zoals het is, en alles is zoals het is. Je moet die Lagavulin 16 hebben gedronken, Of juist niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

[taalnazimodus] Het is whisky, niet whiskey als je het over Schotse whisky hebt ;) En het is Laphroaig ;) [/taalnazimodus]
Ook ik vind de Lagavulin van alle rookwhisky's die ik heb gehad de beste en meest volle smaak hebben. That's saying a lot, want ik hou totaal niet van rookwhisky's. Dat asfalt en die vingerverfgeur.... :N
De distillers Edition van die Lagavulin is ook erg lekker. Weet niet of je van rookwhisky-op-sherryvat houdt, maar dat is ook een goeie combi.

Gaat er iemand morgen nog naar The Spirit of Maastricht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Deathchant schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:46:
[taalnazimodus] Het is whisky, niet whiskey als je het over Schotse whisky hebt ;) En het is Laphroaig ;) [/taalnazimodus]
Ook ik vind de Lagavulin van alle rookwhisky's die ik heb gehad de beste en meest volle smaak hebben. That's saying a lot, want ik hou totaal niet van rookwhisky's. Dat asfalt en die vingerverfgeur.... :N
De distillers Edition van die Lagavulin is ook erg lekker. Weet niet of je van rookwhisky-op-sherryvat houdt, maar dat is ook een goeie combi.

Gaat er iemand morgen nog naar The Spirit of Maastricht?
Denk dat ik klaar ben met whiskey. :+ Je moet op je hoogtepunt stoppen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:48
Weer eens een craigellachie 13 gehaald, blijft toch wel 1 van mijn favoriete budgetflessen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 06:49
Ivysaur schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:28:
Goed. Gisteren die Lagavulin 16 genuttigd. Kan enkel concluderen dat die Lagavulin de top van de top is qua whiskey's. De geur, de smaken, de hele ambiance. Wat een whiskey is dat, zeg. Van alle whiskeys is het toch de beste whiskey die ik ooit heb gedronken. Wat een climax, zeg!

Maar.. Het is ook ergens weer een anti-climax.. Is dit het dan? Ja, dat was het dan. Van alle whiskeys is die Lagavulin 16 toch de heilige graal en is er eigenlijk niks beters te krijgen. Wellicht dat er nog duurdere whiskeys zijn die nog beter zijn, maar dan spreken we van 'dimishing returns'. Het verschil met de andere whiskeys worden dan heel subtiel, maar de prijzen gaan wel exponentieel omhoog.

Ik heb het gevoel de whiskey-wereld nu wel te kennen. Van de Ierse whiskey, tot de blends, tot de rokerige Islay's. Heb enkel de Japanse whiskeys niet genuttigd ivm radiatie. (Ja, ik ben mietje) Heb dit gevoel ook gehad met bier, truffels (legale magic mushrooms), wijn, enz enz.

Het leven is tot een bepaalde hoogte gewoon hartstikke tof. Je hebt smaken ,geuren, texturen enz, maar tot een bepaald budget. Of zeg maar tot een bepaald niveau is het toppunt wel bereikt. Ik kan wel hoger gaan, maar dan zijn de verschillen wel heel klein, maar de prijs steeds hoger.

Lagavulin 16... Ja die moet iedereen geprobeerd hebben. Is er meer? Ik weet het niet. Heb wel het idee dat die Lagavulin 16 het toppunt is van de whiskey-wereld. Is er een vergelijkbaar merk? Ja. Dat is Laphroaig. Maar na die Lagavulin 16 te hebben gedronken is er niks beters dan dat.

Kortom: Fuck alles in de wereld. Alles kan zo mooi zijn. Zo interessant zijn. Zo geweldig zijn. Maar niets is zoals het is, en alles is zoals het is. Je moet die Lagavulin 16 hebben gedronken, Of juist niet....
Ardbeg Uigeadail en Corryvreckan!
Veel beter wordt het niet IMO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Zojuist de grootste gok uit mijn alcoholisch leven genomen. :) Ik had een kortingsbon van 25% van Gall en Gall gekregen, die heb ik gebruikt voor een fles Glendronach 21yr Parliament, nu voor 82 euro. Nog nooit gehad, ik ben puur afgegaan op diverse reviews en vergelijkingen, en mijn ervaring met de Allardice. Hopelijk is de Parliament van hetzelfde kaliber.

Maandag overdag wordt ie bezorgd, maandagavond ben ik niet aanspreekbaar. :9

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
Bra-Jo schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 16:17:
Zojuist de grootste gok uit mijn alcoholisch leven genomen. :) Ik had een kortingsbon van 25% van Gall en Gall gekregen, die heb ik gebruikt voor een fles Glendronach 21yr Parliament, nu voor 82 euro. Nog nooit gehad, ik ben puur afgegaan op diverse reviews en vergelijkingen, en mijn ervaring met de Allardice. Hopelijk is de Parliament van hetzelfde kaliber.

Maandag overdag wordt ie bezorgd, maandagavond ben ik niet aanspreekbaar. :9
Hele goede keuze, erg goede whisky die parliament. En voor 82 euro is het echt een super koopje.

Geniet er van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Wat bedoel je met radiatie? Ik heb gegoogled maar snap er niks van in deze context. Care to explain?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Leoon. Straling van/door Fukushima. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Ivysaur schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 17:22:
@Leoon. Straling van/door Fukushima. :9
Aha, het was mijn gedachte wel gepasseerd maar dacht zou die? Neeh..

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:08
Ivysaur schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:21:
Die had me toch veel parfum opgespoten dat mijn hele tong van slag is. Nu nog.
Heb enkel de Japanse whiskeys niet genuttigd ivm radiatie.
Dude, seriously? Grow a pair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Wat heb je dan met je tong bij je zwager /zusje gedaan dan? :p

Maar really? Drink je geen Japanse Whiskey omdat je bang bent voor straling? Je weet dat er gewoon op getest wordt hè.

Ik ga morgen ook wat halen. Ik heb eigenlijk nog genoeg staan, maar ach ik mis eigenlijk nog wel een goede Highland, hoewel ik een goede Scapa ook nog wel in mijn collectie wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Noxa @Barrycade

Die zo veel parfum gespoten dat het gewoon zo overheersend was. Dat ik het zelf proefde in mijn mond en tong. Een dag later nog.

Maar goed, ja. Ik ga het risico niet nemen. Met die Japanse whiskey's. Lagavulin 16 was het toppuntje van alle whiskey's die ik ooit heb gedronken. Gaat niet beter worden dan dat. Het is een leuke reis en ervaring geweest. Net als sigaren roken. Heb dat sinds 2007 gedaan. Alle merken, alle modellen, enz enz. Sinds Juni gestopt met roken.

Het gaat om de ervaring. Iets te ervaren en er veel van te willen weten. Nu op zoek naar iets anders. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ivysaur op 26-10-2019 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Je weet dat je met roken en whisky drinken ook niet erg gezond bezig bent geweest?

Wat ga je dan nu proberen? Steaks? in alle soorten en maten? Dat is qua gezondheid ook zo'n verboden vrucht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Barrycade Ik heb geen idee. Heb van alles geprobeerd. Truffels (Legale magic mushrooms), Whiskey, Sigaren, Wiet/Hasj. Enigstee wat echt nog interessant is en op de lijst staat is elk denkbare vrouw met elk denkbare ronding/maten, maar die kan je niet even 1 2 3 bestellen of kopen. Misschien maar eens alle biersoorten proberen? of alle wijn, of alle rum, jenever, enz. Of alle mayonaise. :o

Heb het simracen weer opgepakt dus dat is ook fijn. Leuke uitlaatklep ook. Dingen ervaren is interessant. Misschien eens cursus zang doen ofzo. Kan ik in Ierland in al die pubs een potje zingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ivysaur op 26-10-2019 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
And it's no, nay, never
No, nay, never no more
Will I play the wild rover
No, never no more…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
Ivysaur schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:07:
@Noxa @Barrycade

Die zo veel parfum gespoten dat het gewoon zo overheersend was. Dat ik het zelf proefde in mijn mond en tong. Een dag later nog.

Maar goed, ja. Ik ga het risico niet nemen. Met die Japanse whiskey's. Lagavulin 16 was het toppuntje van alle whiskey's die ik ooit heb gedronken. Gaat niet beter worden dan dat. Het is een leuke reis en ervaring geweest. Net als sigaren roken. Heb dat sinds 2007 gedaan. Alle merken, alle modellen, enz enz. Sinds Juni gestopt met roken.

Het gaat om de ervaring. Iets te ervaren en er veel van te willen weten. Nu op zoek naar iets anders. ;)
Meestal reageer ik niet op dit soort larie. Maar vandaag kan ik het niet laten.

Je blaast hoog van de toren met je verhalen over sigaren en truffels. Maar tussen de regels door leest iedereen dat je er geen barst van af weet.

Als Lagavulin 16yrs jouw absolute whisky hoogte punt is dan raad ik je aan nog even verder te zoeken. Want om nou te zeggen dat de 16yrs het beste is wat er op de markt te krijgen is...

Probeer eens de Scarabus. Stuk goedkoper en minstens, zo niet veel, lekkerder. Of als je leuks voor de kerst wilt en Lagavulin Distillers Edition van Lagavulin. Praten we daarna weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Noxa Oh oh oh oh. Come at me bro. Vechten? En trouwens over smaken valt niet te twisten. oOo En ik vind het wel goed zo. ;) Van alles gedronken en genipt. Als ik die Lagavulin het hoogtepuntje vind van mijn 'journey' sinds 2016 dan is dat maar zo.

Op de man, je zou beter moeten weten.

[ Voor 96% gewijzigd door Ardana op 27-10-2019 10:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:48
Rustig boys! Smaak is heel persoonlijk en ik kan me voorstellen dat de prijs de interpretatie beïnvloed. Daarbij kunnen de omstandigheden waarin je een whisky voor het eerst dronk ook zorgen voor een betere associatie.

Waar ik het wel mee eens ben, zoals hierboven geopperd, is dat je eigenlijk bijna nooit kan proeven voor je een fles koopt. Bij een fles tot 50 euro vind ik dat niet zo'n issue, maar daarboven durf ik zelf niet echt op reviews en tasting notes af te gaan. Enige manier om te proeven is een festival, of in een groep drinkers als iemand hem toevallig heeft.

na een dag nog de geur of smaak parfum van je zusje in je mond hebben is overigens wel bijzonder

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 27-10-2019 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivysaur schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:21:
@Noxa Oh oh oh oh. Come at me bro. Vechten? En trouwens over smaken valt niet te twisten. oOo En ik vind het wel goed zo. ;) Van alles gedronken en genipt. Als ik die Lagavulin het hoogtepuntje vind van mijn 'journey' sinds 2016 dan is dat maar zo.

Quote aangepast.
Als je Lagavulin 16 de beste whisky vind dat je al gedronken hebt vraag ik mij toch serieus af hoe veel whisky's je al gedronken hebt? Zeker geen slechte whisky maar toch een tikkeltje saai als je het mij vraagt.

Hoeveel single casks en cask strength whisky's heb je al geprobeerd? Zeker op vlak van independent bottlers kan je wel eens sterk verrast worden.

[ Voor 2% gewijzigd door Ardana op 27-10-2019 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 22:43
Ivysaur schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:21:

Quote aangepast.
Probeer ook eens de Talisker Port Ruighe _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Ardana op 27-10-2019 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Ach jongens. Jullie zoeken het maar lekker uit. Ik ben hier weg. Ik probeer gewoon wat te ervaren van het leven voor bepaalde substanties in te nemen en te proeven, of bepaalde simulaties te draaien dat mij een beeld geeft wat bv een bepaalde baan nou echt is, zoals ETS 2, enzovoort.

Door mij te zeggen dat ik er niks van af weet enzovoort is diep diep intriest en geheel respectloos. Nu weet ik weer wat voor schorriemorrie 'normale' mensen zijn. Ben er klaar mee. Heb jaren allerlei whiskeys uit geprobeerd. Van de Ierse, tot de blends, tot de rokerige, tot weet ik wat. Weet het een en ander van het productieproces.

Dikke doei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivysaur schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 13:55:
Ach jongens. Jullie zoeken het maar lekker uit. Ik ben hier weg. Ik probeer gewoon wat te ervaren van het leven voor bepaalde substanties in te nemen en te proeven, of bepaalde simulaties te draaien dat mij een beeld geeft wat bv een bepaalde baan nou echt is, zoals ETS 2, enzovoort.

Door mij te zeggen dat ik er niks van af weet enzovoort is diep diep intriest en geheel respectloos. Nu weet ik weer wat voor schorriemorrie 'normale' mensen zijn. Ben er klaar mee. Heb jaren allerlei whiskeys uit geprobeerd. Van de Ierse, tot de blends, tot de rokerige, tot weet ik wat. Weet het een en ander van het productieproces.

Dikke doei.
Wat zijn dan whisky's dat voor jou dicht in de buurt komen van Laga 16 op gebied van kwaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
Persoonlijk vind ik de Octomore reeks van Bruichladdich nog wel een stapje hoger. Heel veel rook, maar ook veel diepgang en een lange afdronk. Is helaas echter zelden onder de 100 euro te krijgen.

Ook wel eens van een verzamelaar een hele oude whisky uit 1963 mogen proeven. Zou het niet meer kunnen omschrijven, maar het was wel een ervaring waar je even stil van werd. Maar los daarvan is "de beste whisky" eigenlijk onzin. Je hebt zoveel soorten en smaken en wat je lekker vind hangt ook maar van je voorkeur of stemming af.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik ben zojuist terug van The Spirit of Maastricht....Ik heb me prima vermaakt met ons groepje, maar ik vond het evenement eigenlijk niet goed genoeg.

Met het risico om cheapass over te komen: ik vond het echt veel te duur voor wat je kreeg. De entree vooraf was 40 euro, en bijna interessante dingen waar je voor komt moest je bijbetalen en dan niet altijd met slechts 1 euro voor een dram...
Niet oneerbiedig bedoeld, maar ik had geen zin om 3 euro af te tikken voor een shotje Balvenie 14yr caribbean cask.
Wederom niet oneerbiedig, maar alleen de lightweight whisky's zoals een Glenfiddich 12yr, of een Balvenie 12yr doublewood waren gratis te proberen. Dit zijn meestal wel whisky's die het publiek onderhand wel kent.
Kep uiteindelijk wat geld betaald voor een Glendronach 21yr ondanks ik die al ken, maar dan heb ik tenminste wat gehad wat echt lekker vond.
Het brood werd heel slecht bijgevuld en de ruimte was dit keer in een zeer donkere zaal. Verlichting was in orde, maar het was qua sfeer minder dan vorige keren in het hotel Grande L'Empereur aan het station.

Wat me het meeste bijgebleven was, was de Carolus whisky (belgisch) van 48%. Lightweight, maar veel meer smaken. Ook de 21yr El Dorado Rum vond ik wel OK.
De Octomore 9.1 was verrassend "mild" te noemen t.o.v. andere Octomores. Geschikt voor degene die zich wilt wagen aan een Octomore :)

Maar goed, al met al vrij teleurstellend. Volgend jaar ga ik niet meer. Jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrujeriA
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-09 23:58
Vanavond een Label5 in m'n glas. Gewoon slobberwhisky. Niet meer en niet minder. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Overigens, voor degene die geinteresseerd zijn in de 26yr Glendronach uit batch 17 met 59,8%, die is nu "in de aanbieding" bij Drankdozijn voor 350 euro:
https://drankdozijn.nl/ar...oloroso-sherry-cask-70cl1

Bij Jurgens Whiskyhuis uit Belgie was deze 407 euro en hij is officieel gereleased voor 300 pond dacht ik. Deze cask schijnt de beste te zijn van heel die batch.
59,8% voor 26 jaar...boh man, da's nog echt veel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
Deathchant schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 20:01:
Ik ben zojuist terug van The Spirit of Maastricht....Ik heb me prima vermaakt met ons groepje, maar ik vond het evenement eigenlijk niet goed genoeg.

Met het risico om cheapass over te komen: ik vond het echt veel te duur voor wat je kreeg. De entree vooraf was 40 euro, en bijna interessante dingen waar je voor komt moest je bijbetalen en dan niet altijd met slechts 1 euro voor een dram...
Niet oneerbiedig bedoeld, maar ik had geen zin om 3 euro af te tikken voor een shotje Balvenie 14yr caribbean cask.
Wederom niet oneerbiedig, maar alleen de lightweight whisky's zoals een Glenfiddich 12yr, of een Balvenie 12yr doublewood waren gratis te proberen. Dit zijn meestal wel whisky's die het publiek onderhand wel kent.
Kep uiteindelijk wat geld betaald voor een Glendronach 21yr ondanks ik die al ken, maar dan heb ik tenminste wat gehad wat echt lekker vond.
Het brood werd heel slecht bijgevuld en de ruimte was dit keer in een zeer donkere zaal. Verlichting was in orde, maar het was qua sfeer minder dan vorige keren in het hotel Grande L'Empereur aan het station.

Wat me het meeste bijgebleven was, was de Carolus whisky (belgisch) van 48%. Lightweight, maar veel meer smaken. Ook de 21yr El Dorado Rum vond ik wel OK.
De Octomore 9.1 was verrassend "mild" te noemen t.o.v. andere Octomores. Geschikt voor degene die zich wilt wagen aan een Octomore :)

Maar goed, al met al vrij teleurstellend. Volgend jaar ga ik niet meer. Jammer :(
Ik deel je ervaring met whisky beursen/proeverijen. Vorig jaar op The Spirit Maastricht geweest en vorige maand in Arnhem op een beurs. Entree prijzen zijn al aan de maat en ter plekke betaal je aanzienlijke prijzen voor een paar druppels in je glas.

Wat mij betreft een reden om niet meer te gaan. Dan koop ik liever een sample set via het whisky forum oid en ga ik me daar aan wagen. Want voor de prijs van 2 tickets kun je een paar hele goede samples op de kop tikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Enige proeverij die ik het waard vond was van The Old Pipe in Sint Oedenrode, dat was echt goed geregeld en een leuke avond. Verder hoorde ik hier in Veghel ook goede verhalen over de lokale Gall en Gall, dus nadat ik de Scapa Glansa besteld had, ben ik ook weer voor een jaar lid geworden.

Ben trouwens heel benieuwd naar de Scapa, op advies van een kennis gekocht, ik ben aardig fan van de Highland Whisky's, en als deze mij niet beviel kocht hij hem over. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als alternatief voor de proeverijen kun je ook prima op whiskysite.nl samples bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:31
The Spirit of Maastricht viel inderdaad een beetje tegen. Het was kleiner dan vorig jaar, en er waren naar mijn idee minder echt bijzondere whiskies te proeven. Verder heb ik me prima vermaakt, maar volgende keer bestel ik inderdaad wel een stel samples.
Ach, heb ik eens een Laphroaigh van 12€ per dram geproefd :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:26

Secsytime

Automagisch

Wormaap schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 08:34:
The Spirit of Maastricht viel inderdaad een beetje tegen. Het was kleiner dan vorig jaar, en er waren naar mijn idee minder echt bijzondere whiskies te proeven. Verder heb ik me prima vermaakt, maar volgende keer bestel ik inderdaad wel een stel samples.
Ach, heb ik eens een Laphroaigh van 12€ per dram geproefd :+
Voor mij gaat het eigenlijk voornamelijk om een gezellige avond uit met wat vrienden, al is het Whisky Festival Noord Nederland ook gewoon heel goed.. maar inderdaad niet echt goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

defusion schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 07:03:
Als alternatief voor de proeverijen kun je ook prima op whiskysite.nl samples bestellen.
Dat kan, maar een proeverij is en lekker en gezellig, en als je echt geen idee hebt, of eens heel iets anders toegeschoven krijgt kan dat best leuk zijn. :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:31
Secsytime schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:58:
[...]

Voor mij gaat het eigenlijk voornamelijk om een gezellige avond uit met wat vrienden, al is het Whisky Festival Noord Nederland ook gewoon heel goed.. maar inderdaad niet echt goedkoop.
De gezellige avond heb ik ook als we gewoon met vrienden samen komen en allemaal een of meerdere flessen meenemen, en dat gebeurt ook regelmatig. Zo'n festival(letje) vind ik vooral leuk om wat bijzondere dingen te proeven zonder meteen een kapitaal aan een fles uit te moeten geven. Dus als dat deel tegenvalt gaan we de volgende keer gewoon weer lekker bij iemand thuis zitten :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:03
Onlangs wees een mede whisky liefhebber mij op de website/app " http://www.whizzky.net "
Waar ik tot voorheen de app Drammer gebruikte, vind ik Whizzky toch net iets fijner werken, meer doorontwikkeling.

Handige feature is o.a. het delen van je collectie, dus bij deze :)

Mijn collectie - Whizzky

Het aantal nieuwe toevoegingen stagneert sinds dit jaar, al heb ik September j.l. nog een flesje (Flora & Fauna) Blair Athol 12 Y.O. cadeau gekregen. Meegenomen uit Schotland door familie :)
Tevens zal ik niet uitsluiten dat er met de feestdagen weer een mooie fles bij komt >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
fender89 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:14:

Handige feature is o.a. het delen van je collectie, dus bij deze :)
Mijn collectie - Whizzky
Ik krijg deze melding:
Error
Kan aan mijn (werk)computer liggen..?
Deathchant schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 20:01:

Jammer is dat. Ik had dat laatst min of meer ook bij de Whiskybase Gathering in Rotterdam. Ik ging erheen in de wetenschap dat alles met bijbetaling is, maar sommigen wisten wel van de prijzen. Heb mezelf dus maar een strikt budget besteld. Desalniettemin een paar aardige dingen geprobeerd. Wel erg druk.
Vorig jaar Gouden Carolus Single Cask voor B&T gehad, geweldige whisky. De standaardexpressies vind ik meh, wel okee. Wel mooi distilleerderijtje trouwens.
Pagina: 1 ... 22 ... 78 Laatste