[Whisky / Whiskey] Drink je dat? Wat? Favorieten? - Deel 6 Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:00
De GoT collectie staat ondertussen compleet in de kast. Had jullie een fototje niet willen onthouden, maar ik kan geen foto's toevoegen hier helaas.

Neem maar van mij aan, het staat leuk :)

Budget voor nieuwe flessen is nu wel even op....

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:08

Case_C

[Team Carrack]

Hier word de collectie ook weer uitgebreid met een paar flessen. Zit momenteel redelijk in de turf met 2 Lagavullin flessen open, dus vandaar wat meer lichte whisky's (Ardmore daargelaten).

Ardmore 10,
Glendronach 11,
Glenfarclas 10,
Glenfarclas 12,
Glen Scotia 15,
Bowmore 12,

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Ben ook een beetje begonnen met het drinken en testen van verschillende Whiskeys. Haalde vroeger wel eens een goedkope fles Glen Talloch, maar ik vond het wel tijd om wat betere kwaliteit te proberen. Daarom wat van die kleine flesjes gehaald in 1 pakket waar toch best lekker whiskeys inzaten, dan proef je toch ook wel direct wat een verschil er zit in Whiskey. Ook maar een Proper 12 fles gehaald omdat ik Conor McGregor wel kan waarderen. En ik moet zeggen, niet verkeerd. Al is elke Whiskey na de Glen Talloch eentje die niet verkeerd is.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:23

Deathchant

Don't intend. Do!

Speciale Aberlour 19yr sherry cask:
https://drankdozijn.nl/ar...rry-cask-single-malt-70cl

Sla je slag (250 euro het moet niet gekker worden ;))

Het kan ook goedkoper met een 13 jarige versie:
https://drankdozijn.nl/ar...rs-sherry-cask-34595-70cl

[ Voor 37% gewijzigd door Deathchant op 28-02-2019 17:14 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:50

Secsytime

Automagisch

Deathchant schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:12:
Speciale Aberlour 19yr sherry cask:
https://drankdozijn.nl/ar...rry-cask-single-malt-70cl

Sla je slag (250 euro het moet niet gekker worden ;))

Het kan ook goedkoper met een 13 jarige versie:
https://drankdozijn.nl/ar...rs-sherry-cask-34595-70cl
Wat een prijzen, absurd..

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06 14:19
Dan is de 95 euro die ik bij de distillery van Aberlour zelf voor een 16yo sherry cask heb betaald nog niet eens zo heel veel geld ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:26
Ik heb ook mijn verzameling op whiskybase gezet (zelfde nickname als hier op Tweakers, leuk als je wil linken). Af en toe best lastig zoeken, maar meestal gaat het via de streepjescode het makkelijkst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-06 15:19
Ik heb een jaar of 6 bij een Mitra gewerkt, en ben daardoor ook zeker een whiskyliefhebber geworden :)
Pas geleden vroeg mijn baas van toen of ik mee wilde naar een presentatie/proeverij op het hoofdkantoor van Mitra. Stewart Buchanan, Brand Ambassador van Glendronach en BenRiach, kwam een presentatie doen over het productieproces en de whisky's van deze merken, erg interessant! De proeverij zelf was niet super, het was de standaard lijn van BenRiach en Glendronach. Ik had gehoopt op wat speciale edities maar nog steeds lekker natuurlijk :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N74MmFA.jpg

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:40
Toch eens naar DE rijden. Ben wel nieuwschierig geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
Ik zie op meerdere kanalen berichten van deze whisky als 'beste Schotse whisky', terwijl het om beste schotse blend gaat.. uit de categorie famous grouse en Johnny Walker Red label dus. Leuk dat ze daar als beste van zijn verkozen maar dat heeft weinig waarde imo. Beetje misleidende reclame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Tosemime schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:13:
[...]

Ik zie op meerdere kanalen berichten van deze whisky als 'beste Schotse whisky', terwijl het om beste schotse blend gaat.. uit de categorie famous grouse en Johnny Walker Red label dus. Leuk dat ze daar als beste van zijn verkozen maar dat heeft weinig waarde imo. Beetje misleidende reclame
Dat wordt op de pagina van die link ook zo uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
coob schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:25:
[...]

Dat wordt op de pagina van die link ook zo uitgelegd.
Hier wel inderdaad, maar zie het ook genoeg voorbij komen op Facebook en dergelijke, dat je voor €17 de beste Schotse whisky kan krijgen. Daar kan ik me wel aan ergeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
En dan ook nog eens 'blend tot 12 jaar oud'. Een beetje whiskysnob noemt dat dus ruitensproeiervloeistof :)

* dreamscape denkt met weemoed terug aan de tijd dat dit topic "[Single Malt Whisky] Drink je dat? Wat? Favorieten?" heette...

/snob mode off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:46
Die kun je dan weer wél prima bij de Lidl halen :)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Gluten Parody schreef op zondag 3 maart 2019 @ 18:04:
[...]

Die kun je dan weer wél prima bij de Lidl halen :)
En die haal ik dus juist wel in Duitsland. Want 3 euro voor 5 liter. En dat kan tot -20. Je mag hem aanlengen, maar ik heb mijn ruitensproeiervloeistof ook graag single malt.

Winkels in Kranenburg (.de) zijn hier vlak om de hoek. Voor de Lidl moet ik wat verder rijden, dus ik denk niet dat ik die whisky ga proberen. Then again, als ik er weer eens in de buurt kom, kan het voor die 17 euro geen kwaad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
dreamscape schreef op zondag 3 maart 2019 @ 18:37:
[...]

En die haal ik dus juist wel in Duitsland. Want 3 euro voor 5 liter. En dat kan tot -20. Je mag hem aanlengen, maar ik heb mijn ruitensproeiervloeistof ook graag single malt.

Winkels in Kranenburg (.de) zijn hier vlak om de hoek. Voor de Lidl moet ik wat verder rijden, dus ik denk niet dat ik die whisky ga proberen. Then again, als ik er weer eens in de buurt kom, kan het voor die 17 euro geen kwaad...
Maar voor 2 tientjes heb je ook een prima finlaggan single malt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
Eddye schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 10:01:
Ik heb ook mijn verzameling op whiskybase gezet (zelfde nickname als hier op Tweakers, leuk als je wil linken). Af en toe best lastig zoeken, maar meestal gaat het via de streepjescode het makkelijkst.
Klopt, je krijgt soms erg veel resultaten en dan moet je proberen de juiste er bij te zoeken.... Ik heb ontdekt dat je met zoeken op bottle code een stuk nauwkeuriger kan zoeken. Die code is alleen soms wat lastig te lezen op de flessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Ik was laatst bij een drankenier langsgegaan om te kijken voor een wat duurdere whiskey. De verkoper nam rustig zijn tijd, legde van alles uit, liet ook het veschil proeven. Vond het echt een leerzame tijd dat ik daar was. Flesje Glendronach meegepikt, en ga ook zeker in de toekomst dit kleine winkeltje steunen door daar mijn whiskeys te halen. Die 3 euro verschil zit toch in de verzendkosten dus wat dat betreft maakt het mij geen bal uit.

Ben tegenwoordig ook wat meer van het steunen van de kleine winkeliers. Voor die paar euro hoef je het ook niet te doen. Laatst wel via internet gekocht, maar dat kwam omdat de reguliere drankeniers de whiskey niet in hun assortiment hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
Wat een stilte hier de laatste tijd....

Tijd om weer een paar nieuwe aanwinsten te posten.

Vorige week tijdens de Islay aanbiedingen op D2:
- Caol Ila 25 years
- Octomore Edition 07.1
- Balvenie 14 caribbean cask

Daarvoor kwam ik online toevallig een Octomore edition 08.3 tegen bij een slijter in de buurt, en die moest ik gewoon hebben. Dus zo gezegd zo gedaan... :)

De Balvenie ben ik erg nieuwsgierig naar, die gaat van dit rijtje als eerste open waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:29
Ik heb vanwege naderend brexit, en daarbij toenemende prijzen, en flinke kortingen op D2 ook veel gekocht, laatst.

- Ardbeg corryvreckan
- Ardbeg an oa
- Aberlour a'bunadh
- Aberlour 12 yo
- springbank 10
- benromach 10
- Lagavulin 8
- Bushmills 10
- Bunnahabhain 12

Niet alles had korting, maar sommige wel en met name de lagavulin voor 40 wilde ik er wel bij doen. Hier hoop ik wel flinke tijd mee te doen.

[ Voor 20% gewijzigd door aicaramba op 19-03-2019 21:18 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:19

Toff

FP ProMod
aicaramba schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 21:15:
Ik heb vanwege naderend brexit, en daarbij toenemende prijzen, en flinke kortingen op D2 ook veel gekocht, laatst.
Een voorraadje kan nooit kwaad, maar is Whisky buiten de EU duurder dan hier? Geen idee eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Toff schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:18:
[...]

Een voorraadje kan nooit kwaad, maar is Whisky buiten de EU duurder dan hier? Geen idee eigenlijk.
Nja. Als VK buiten de EU is zullen er importtarieven moeten worden betaald. Wat nu niet is, want vrij handelsblok. Dan zal t allemaal zo’n 20% duurder worden, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
aicaramba schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:23:
[...]

Nja. Als VK buiten de EU is zullen er importtarieven moeten worden betaald. Wat nu niet is, want vrij handelsblok. Dan zal t allemaal zo’n 20% duurder worden, geloof ik.
Er is zoiets als prijselasticiteit. Als Whisky te duur wordt, gaan we massaal Whiskey of Bourbon drinken en dan gaan de Whiskyprijzen vanzelf weer omlaag. Qua importtarieven hoeft Whisky niet meer te kosten dan Russische Wodka, lijkt mij, en die heb je al vanaf € 15 per liter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Toff schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:45:
[...]

Er is zoiets als prijselasticiteit. Als Whisky te duur wordt, gaan we massaal Whiskey of Bourbon drinken en dan gaan de Whiskyprijzen vanzelf weer omlaag. Qua importtarieven hoeft Whisky niet meer te kosten dan Russische Wodka, lijkt mij, en die heb je al vanaf € 15 per liter.
Dat geldt wellicht voor de goedkope blends, maar bij de single malts is de vraag al tijden hoog, ook uit China e.d. en dat gaat niet zomaar minder worden. Dan gaat er wat minder naar de EU en meer naar elders en veranderd er nog niet veel, behalve dat het hier duur blijft.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Atomsk schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 00:13:
[...]

Dat geldt wellicht voor de goedkope blends, maar bij de single malts is de vraag al tijden hoog, ook uit China e.d. en dat gaat niet zomaar minder worden. Dan gaat er wat minder naar de EU en meer naar elders en veranderd er nog niet veel, behalve dat het hier duur blijft.
Je hebt wel gelijk, maar er is IMHO weinig tot geen verband met wel/niet in EU. Belastingtechnisch is een superieure single malt niks anders dan een aardappeldestillaat met vergelijkbaar alcoholpercentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Toff schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:45:
[...]

Gezien de prijsstijging van single malts de afgelopen jaren, kan je wel stellen dat deze redelijk inelastiach is.

Dit komt mede doordat het een globale markt is geworden, waarbij het in opkomende landen als status wordt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-06 11:14
Binnenkort organiseert iemand een proeverij, eigen whisky meenemen omdat het redelijk informeel is. Het komt er op neer dat we op een middag ongeveer 20 whiskies, is dat niet wat veel? Ik ben bang dat we dan wat diepgang van de whiskies gaan missen en daarom lijkt het mij wat zonde om de wat duurdere flessen mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:31
Xanthian schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:43:
Binnenkort organiseert iemand een proeverij, eigen whisky meenemen omdat het redelijk informeel is. Het komt er op neer dat we op een middag ongeveer 20 whiskies, is dat niet wat veel? Ik ben bang dat we dan wat diepgang van de whiskies gaan missen en daarom lijkt het mij wat zonde om de wat duurdere flessen mee te nemen.
20 is wel veel ja als het achter elkaar is ja. Is het niet een idee om 2 keer een dag met 10 soorten te doen? Of om het over langere tijd te spreiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Lijkt me wel veel inderdaad, zelf als je weinig inschenkt. Is misschien te doen wanneer je de whisky uitspuugt na het proeven (en water + brood gebruiken om de smaak te neutraliseren). Ik vermoed echter dat veel liefhebbers dat weer niet zullen waarderen. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Atomsk op 20-03-2019 11:52 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Dus uitspugen van Whisky is "not done"? Bij wijnproeverijen is dat namelijk redelijk standaard, maar dan heb je ook meer volume.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Ik denk dat je er niet 20 'moet' proeven, maar de keuze hebt uit 20. Dus stel dat je er een paar al een keer hebt gehad, of andere lust je niet (misschien houd je niet van peat bijvoorbeeld) dan zal er nog genoeg overblijven op deze manier.
Uitspugen is trouwens niet zo'n problem, ik heb ook wel eens whisky uitgespuugd. Ik zou wel eerst inventariseren wat er op het menu staat en dan kijken of je daar een soort van natuurlijke opbouw in kunt maken, dus eerst de lichtere, 10yo, 40% flessen en zo naar die 40-jarige Bowmore toe werken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:25
Eens met @hfos. Dat er 20 soorten te proeven zijn betekent natuurlijk niet dat je ze ook allemaal hoeft te drinken. Zelfs met kleine proefglaasjes is dat niet te doen. Ik zou gewoon een beetje bekijken wat je interessant lijkt en zorgen dat je dat geproefd hebt :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Xanthian schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:12:
Dus uitspugen van Whisky is "not done"? Bij wijnproeverijen is dat namelijk redelijk standaard, maar dan heb je ook meer volume.
Het kan natuurlijk prima, maar ik bedoel meer dat ik niet weet hoe het valt bij informele gelegenheid waar iedereen z'n eigen whisky meeneemt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Atomsk schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:44:
[...]

Het kan natuurlijk prima, maar ik bedoel meer dat ik niet weet hoe het valt bij informele gelegenheid waar iedereen z'n eigen whisky meeneemt.
Ja, daar was ik dus ook al bang voor. Toch maar even kijken of het een beetje terug kunnen schalen. Het zou de proeverij en kwaliteit niet moeten schaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Aan je eigen lichaam ruiken is ook een tip. Je borst enzo. Zou max 7 flessen nemen. Anders iedereen gauw bezopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Vandaag deze gekocht:

Kilkerran
Batch no. 1, 59.3%. Fles is in de winkel al opengegaan; slijter kreeg er slechts een zeer beperkt aantal en zo kon hij het ook proberen. Heb vaker 'standaard' Kilkerrans gehad en die waren okee, hier verwacht ik na diverse berichten gelezen te hebben wel wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Mooi etiket trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ivysaur schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 18:25:
Aan je eigen lichaam ruiken is ook een tip. Je borst enzo. Zou max 7 flessen nemen. Anders iedereen gauw bezopen.
Ik kan dit niet zo goed plaatsen. Mijn lichaam(seigen bacteriën) ruiken prima en heel vertrouwd (voor mij, want ik ben aan die geur gewend ...), maar dat is geen enkele maatstaf in relatie tot anderen. Ik vreet ook meer knoflook dan de gemiddelde kaaskop en dat ruik je, maar ik zie (ruik, proef) niet hoe dat mijn smaak voor Whisky beïnvloedt. Geen idee hoe mijn borst (links of rechts?) ruikt BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Je moet een tijdje aan je borst ruiken. Gewoon je neus onder je shirt stoppen. Na een minuut of twee reset je neus. Probeer het nu maar eens.

Eerst is neus even van slag maar daarna ruik je weer neutraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
Haha, nog nooit van die methode gehoord. Moet eerlijk gezegd wel een beetje gniffelen bij het beeld van 10 man met hun neus in het T-shirt. 😋
5 minuutjes pauze tussen de whisky's door helpt voor mij meestal ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06 09:47
Als ik lekker pittig wil ga ik voor Lagavulin 16 en als ik rustig aan doe dan Dalwhinnie 15

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vandaag maar weer eens een fijn glaasje Longrow single cask 10 op Sauternes vat gehad. Blijft een heerlijke whisky, goed veel peat maar met een prettige zoetheid uit het vat. Zonder dat het vervelend zoetig is.

Ik vind het nu al jammer dat ik maar 1 fles heb en dat die op gaat raken...

Longrow

[ Voor 22% gewijzigd door Bundin op 22-03-2019 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

Xanthian schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:12:
Maar wijn is natuurlijk ook niet te zuipen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Bundin schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 22:40:Ik vind het nu al jammer dat ik maar 1 fles heb en dat die op gaat raken...
Ik ken het gevoel. Het is een goede week voor peat, deze zat gisteravond in de post:

PAC: 01

1st fill Pauillac vat, 448 flessen, 60.4%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-06 13:07
hfos schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 14:12:
[...]

Ik ken het gevoel. Het is een goede week voor peat, deze zat gisteravond in de post:

[Afbeelding: PAC: 01]

Peat week?

:+

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/kDPB4Jxj/160326-big.jpg

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

hfos schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 14:12:
[...]

[Afbeelding: PAC: 01]

Dat is een mooie! Waar heb je die vandaan als ik vragen mag? :9~ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Secsytime schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 15:06:
[...]
Dat is een mooie! Waar heb je die vandaan als ik vragen mag? :9~ :9
Van de distilleerderij. Als je die bezoekt kun je in de winkel je eigen fles tappen uit twee vaten die daar liggen, een Bruichladdich (unpeated) of een Port Charlotte. En omdat het voor mij als Port Charlotte-enthousiasteling niet te doen is voor elk nieuw vat naar Islay af te reizen zijn ze zo vriendelijk me er elke keer eentje op te sturen. Ontzettend dure hobby, maar goedkoper dan elke keer heen en weer naar dat eiland... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

hfos schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 15:46:
[...]

Van de distilleerderij. Als je die bezoekt kun je in de winkel je eigen fles tappen uit twee vaten die daar liggen, een Bruichladdich (unpeated) of een Port Charlotte. En omdat het voor mij als Port Charlotte-enthousiasteling niet te doen is voor elk nieuw vat naar Islay af te reizen zijn ze zo vriendelijk me er elke keer eentje op te sturen. Ontzettend dure hobby, maar goedkoper dan elke keer heen en weer naar dat eiland... 8)
Dat is wel een hele mooie regeling!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Secsytime schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 16:18:
[...]
Dat is wel een hele mooie regeling!
Dat is het zeker, wel een kostbare :-( .

Hier de familie bij elkaar sinds juni vorig jaar (daarvoor zaten ze in 'gewone' Bruichladdich flessen, is ook een set van 21 stuks):
Valinches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:13
Gaat er iemand naar het festival in Groningen komend weekend? Ik heb kaartjes voor de vrijdagavond

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 26-03-2019 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

418O2 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:30:
Gaat er iemand naar het festival in Groningen komend weekend? Ik heb kaartjes voor de vrijdagavond
Zaterdagavond :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Ziet er bijzonder aardig uit, helaas is Groningen niet te doen voor me.
Ik verwacht wel op zijn minst een verslagje en wat aanraders na dit weekend..!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Beschouw het als een stedentrip naar het buitenland :+
Dan is het snel erg dichtbij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Sinds een jaartje ook aan de whisky geslagen en diverse soorten gedronken, van de zachtere Cardhu 12 tot aan de Lagavulin 16.

Op dit moment staan de volgende flessen in de kast:
  • Aberlour 12
  • Ardbeg 10
  • Dalmore 12
  • Dalwhinnie 15
  • Douglas Laing's Big Peat
  • Glenlivet Founders Reserve
  • Glenmorangie 10
  • Gouden Carolus Single Malt
  • Loch Lomond 12
  • Oban 14
  • Singleton of Dufftown 12
  • Talisker Port Ruighe
Meestal koop ik een whisky tot €40 met hier en daar een lichtelijke overschrijding van het budget. Vooral als je goed de aanbiedingen in de gaten houd van Drankdozijn/Mitra/Gall & Gall kun je soms flessen voor een leuke prijs scoren.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
Waar blijven die verslagen uit groningen? Voor mij was een buitenlands stedentripje ook dichterbij dan groningen, maar ben wel benieuwd naar de ervaringen en wat er zoal geproefd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Iemand nog geinteresseerd in een 25yr Glendronach voor slechts 299 euro?
https://www.whiskysite.nl...for-professional-dan.html

Met de couponcode WS2019 gaat er nog 30 euro vanaf.

[ Voor 14% gewijzigd door Deathchant op 17-04-2019 20:21 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Komende week van woensdag tot en met zaterdag 15 procent korting op alle malt whisky's bij de Mitra. :9

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:11
Mijn schoonvader kreeg onlangs een fles whiskey als relatiegeschenk, maar is zelf geen whiskeydrinker, dus ik mocht de fles komen ophalen. Ik had iets verwacht dat in de lijn van een Glenfiddich 12yo, maar zondag kreeg ik een fles Balvenie Portwood 1993 in mijn handen gedrukt oOo .

Iemand bekend met deze? Van wat er o.a. op Whiskybase staat denk ik wel dat deze mij moet liggen: zoet, fruitig, vanille en wat kruidigheid. Een zoektocht op Internet geeft ook aan dat deze flessen voor redelijk wat geld van de hand gaan (€180 en meer), maar schoonvader gaf al aan dat hij 'm wel wilde proeven als de fles eenmaal open ging :P .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Gister weer eens een Bowmore No.1 gekocht. Het was wat waterig, maar achterin de keel en in je wangen proef je wel de rook en turf. Zou het niet nog een keer kopen.

Ik ga sparen voor een Ardberg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HellPunk schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:53:
Mijn schoonvader kreeg onlangs een fles whiskey als relatiegeschenk, maar is zelf geen whiskeydrinker, dus ik mocht de fles komen ophalen. Ik had iets verwacht dat in de lijn van een Glenfiddich 12yo, maar zondag kreeg ik een fles Balvenie Portwood 1993 in mijn handen gedrukt oOo .

Iemand bekend met deze? Van wat er o.a. op Whiskybase staat denk ik wel dat deze mij moet liggen: zoet, fruitig, vanille en wat kruidigheid. Een zoektocht op Internet geeft ook aan dat deze flessen voor redelijk wat geld van de hand gaan (€180 en meer), maar schoonvader gaf al aan dat hij 'm wel wilde proeven als de fles eenmaal open ging :P .
Nice! Vind zelf whisky die op portvaten heeft gerijpt erg lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
Mee eens, vanavond weer eens een port ruighe ingeschonken, en die port finish geeft 't toch wat extra's.

Afgelopen week ook een fles Ardbeg Alligator op de kop getikt. Die zal nog wel even dicht blijven. Heb nog 4 of 5 flessen open....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Na mijn reis door Schotland kan whisky moeilijk ontbreken. Nu beviel mij drambuie al wel maar dat is een likeur. Dus nu ik thuis ben heb ik een fles Oban 14 meegenomen als souvenir. Die sprak mij het meest aan qua smaak. Nu weet ik dat het vooral marketing is (net zoals de GoT edities waarmee je doodgegooid wordt op het vliegveld iig in Edinburgh en bij de bekende distillery's) maar welke van de classic malts of Scotland zou bij de Oban het meest in de buurt liggen? Bij Talisker of Skye ben ik wel geweest maar het was toen te druk om een tour mee te kunnen pakken voor een tasting. Dacht aan de Glenkinchie 12 jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Heee @Joosie200

Oban is een vrij subtiele "in-between" smaak wat mij betreft. Smaakt niet zo zeer naar rook en ook niet giga veel naar fruit of zoetig. Ik vind em erg granig smaken, dat wat je ook in bier proeft. Vrij neutraal dus.

Aan de fruitige kant van 't spectrum komt een glenfiddich/glenlivet 12yr idd in de buurt. Misschien een Tomintoul 15yr.

De rokerige kant ervan weet ik ff niet, omdat ik geen rookfan ben. Maar mijn guts zeggen me dat een bunnahabhain 12yr ook wel in de buurt komt.

offtopic:
PS: heb je de Naneu Pro K3L tas nog die je toen bent komen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Deathchant schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:44:
Oban is een vrij subtiele "in-between" smaak wat mij betreft. Smaakt niet zo zeer naar rook en ook niet giga veel naar fruit of zoetig. Ik vind em erg granig smaken, dat wat je ook in bier proeft. Vrij neutraal dus.
Klopt wel. Ben qua alcohol ook meer van het bier dan wijn of binnenlands gedistilleerd. Leek mij om die reden geen gekke whisky als starter.
Deathchant schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:44:Aan de fruitige kant van 't spectrum komt een glenfiddich/glenlivet 12yr idd in de buurt. Misschien een Tomintoul 15yr.
De rokerige kant ervan weet ik ff niet, omdat ik geen rookfan ben. Maar mijn guts zeggen me dat een bunnahabhain 12yr ook wel in de buurt komt.

offtopic:
PS: heb je de Naneu Pro K3L tas nog die je toen bent komen halen?
Die twee zag ik ook in grote getalen aangeboden zien worden bij de whisky winkels. Tomintoul/Bunnahabbain zegt me nog niets qua naam.

offtopic:
En of ik die nog heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Ik kreeg een berichtje van Craig dat hij wat leuks had, kon me niet beheersen en gelijk besteld :P

De fles is niet zo bijzonder, maar voor de echte Glendronach liefhebber is zo'n hip flask wel leuk voor de verzameling.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8ckkSnHk/thumbnail-20190501-113731.jpg

Afgelopen week weer diverse flessen verkocht uit mijn verzameling die er niet echt bij passen en nu weer aan het kijken voor een mooie singlecask :)

[ Voor 20% gewijzigd door Bean77 op 01-05-2019 11:47 ]

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:28

Honesty

kattenneus!

toevallig onze emte wordt een jumbo en moeten van hun assortiment af voor 50%
toevallig nu JW black kunnen meepakker @ 16 euro voor .7
en glenmorangie 10 year voor 20
Dus blijf zoeken naar leuke whiskey deals:)

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:22
Tijd voor een rare vraag!

Een tijdje terug had ik een heerlijke biefstuk van de barbecue, een stukje edelhert van de Oostvaardersplassen. Geen peper of zout, gewoon een puur stuk vlees.

Meteen bij de eerste hap dacht ik 'damn, deze smaak zou een whisky moeten zijn!'. Het was gerookt door de barbecue en wat metalig (rare gebakken). Nu ben ik op zoek naar een nieuwe fles en benieuwd of iemand hierbij denkt 'Ah! Melkunie moet duidelijk whisky X hebben!' :)

Nu is mijn ervaring met rokerige whiskys niet zo groot. Of misschien moet ik aan peaty denken? Geen idee, denk niet dat ik daar ervaring mee heb.
Ik kan echter met zekerheid zeggen dat ik de Ardbeg en Laphroaig die ik heb geprobeerd écht niet lekker vond. Deze Thomson Manuka Smoke - Progress Report vond ik daarentegen weer wél lekker. Ik heb deze allemaal veel te ver uit elkaar gedronken om er iets van een vergelijking tussen te maken.

Andere flessen die ik op heb en lekker vond zijn over het algemeen wat aan de zachtere (en zoetere?) kant.
Glenlivet, Chivas Regal, Bulleit (bourbon), Jameson, Dalmore 12, Balvenie 12 Double Wood, Balvenie 14 Caribbean Cask, Macallan Double Cask Gold. Hier moet ik het dus niet echt in zoeken.
Iemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Melkunie Ga maar voor een Bushmills Honey. Honing op je lipjes en een sappige biefstuk in je mond. Oof! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Hm op zich geen gek idee @Ivysaur, vlees en honing is een prima combinatie natuurlijk :)
Ik heb alleen tijdje veel Jack Daniels Honey gedronken en op een gegeven moment deze fles gekregen van een vriend vijand:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vXIel6Qm.png
Ben toen in één klap genezen van honingachtige dranken. Wat is dit een bocht. :+

Misschien ben ik eigenlijk gewoon op zoek naar iets licht rokerigs. Maar dan meer in de richting van smokey bbq-sauce dan uitgeblust-kampvuur-van-gisteren-Ardbeg :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 21:44

Oekol

waka waka hey hey

Melkunie schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 21:46:
Hm op zich geen gek idee @Ivysaur, vlees en honing is een prima combinatie natuurlijk :)
Ik heb alleen tijdje veel Jack Daniels Honey gedronken en op een gegeven moment deze fles gekregen van een vriend vijand:
[Afbeelding]
Ben toen in één klap genezen van honingachtige dranken. Wat is dit een bocht. :+

Misschien ben ik eigenlijk gewoon op zoek naar iets licht rokerigs. Maar dan meer in de richting van smokey bbq-sauce dan uitgeblust-kampvuur-van-gisteren-Ardbeg :9
Bushmills is wat mij betreft ook bocht. Lagavulin niks voor je?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Melkunie Dan een Craiglachhie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06 20:58
Melkunie schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 21:15:
Tijd voor een rare vraag!

Een tijdje terug had ik een heerlijke biefstuk van de barbecue, een stukje edelhert van de Oostvaardersplassen. Geen peper of zout, gewoon een puur stuk vlees.

Meteen bij de eerste hap dacht ik 'damn, deze smaak zou een whisky moeten zijn!'. Het was gerookt door de barbecue en wat metalig (rare gebakken). Nu ben ik op zoek naar een nieuwe fles en benieuwd of iemand hierbij denkt 'Ah! Melkunie moet duidelijk whisky X hebben!' :)

Nu is mijn ervaring met rokerige whiskys niet zo groot. Of misschien moet ik aan peaty denken? Geen idee, denk niet dat ik daar ervaring mee heb.
Ik kan echter met zekerheid zeggen dat ik de Ardbeg en Laphroaig die ik heb geprobeerd écht niet lekker vond.
welke ardbeg , want ik moet meteen aan de Ardbeg Uigeadail denken als ik je verhaal lees (die totaal anders is dan de 10y old)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
@Leoon., Lagavulin klinkt absoluut interessant. Wat ik er zo links en rechts van meegekregen heb is dat echt een hele unieke. Staat al een tijdje op mijn to do-lijst, maar voel me nog niet echt 'ervaren' genoeg om het eens te proberen. Maar misschien is dit wel het moment :)

@Ivysaur, nooit van gehoord, gaaf! Vind vooral dit stukje omschrijving op Drankgigant aantrekkelijk klinken:
"Het is ook pittiger en vol van smaak met tonen van vlezig rook! Deze werkt zich door naar de finish waar dit gerookte vlees meer naar boven werkt en het langzaam vervaagt." Dat klinkt goed!

@Grindtegel, goeie vraag, dat weet ik niet meer. Is ook al even geleden, toen ik echt net begon met whisky drinken. Even naar mijn vader ge-appt die de fles toen had maar hij weet het ook niet meer.

Misschien moet ik maar gewoon wat kleine flesjes gaan proberen en wat meer op verkenning gaan :)
Via dit topic heb ik ooit een webshop gevonden die véél mini-flesjes aanbood. Ik meen dat deze ze zelf vulde. Zou zweren dat ik deze gebookmarked had, maar ben 'm kwijt. Iemand toevallig een idee? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Melkunie https://www.masterofmalt.com/samples/ denk deze ;) Ik ken mijn whiskeys wel, hoor. ;) :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 21:44

Oekol

waka waka hey hey

Melkunie schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 22:47:
@Leoon., Lagavulin klinkt absoluut interessant. Wat ik er zo links en rechts van meegekregen heb is dat echt een hele unieke. Staat al een tijdje op mijn to do-lijst, maar voel me nog niet echt 'ervaren' genoeg om het eens te proberen. Maar misschien is dit wel het moment :)
Ah joh ervaren. Gewoon kopen drinken en niet zeiken. Genieten met die handel. :D

Ervaren zit tussen de oren, lagavulin 16yr is een pareltje. Heb ook een talisker distillers edition die naast rokerig naar koffie smaakt of zo. Er zijn zoveel verschillende wegen te bewandelen. Koop er gewoon wat en geniet! d:)b

Niemand van ons kan jouw smaak bepalen. Ik vind alles wat met bushmills te maken heeft bocht. Ruikt niet lekker smaakt vies. Ik mis die hele beleving, blijkbaar denken anderen daar anders over. Prima toch d:)b

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Melkunie schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 22:47:
Ik begon met een 'beginners whisky' en na een halve fles leeg te hebben ging ik voor de laphroaig quarter cask. Absoluut niet voor beginners. De eerste slokjes waren even doorbijten, maar daarna vond ik het heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:13
Ik vind dat persoonlijk zo'n raar iets, dat die turfbakken niet voor beginners zijn. Ik ben daar wel mee begonnen en toen ik doorhad hoe lekker een Port of sherry gerijpte kan zijn, heb ik niet mee omgekeken naar ardbeg of laphroaigh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Helemaal gelijk natuurlijk allemaal, gewoon proeven is het enige echte antwoord. Heb een lijstje samengesteld. Heb eerst gekeken naar de samples van masterofmalt.com van @Ivysaur. Dan krijg je ze ook in een mooi pakketje geloof ik. Daarna kwam ik echter whiskeysite.nl tegen. Daar lagen de prijzen per sample lager, én ze zijn 6cl ipv 3 cl. Dan maar een minder mooie verpakking :+

Dit is de lijst waar ik (tot nog toe) op uitgekomen ben:
  1. Balvenie 12 Years Old Double Wood 6 CL € 4,49
  2. Bowmore 12 Years Old 6 CL € 3,99
  3. Craigellachie 13 Years Old 6 CL € 5,49
  4. Kavalan Podium 6 CL € 7,49
  5. Lagavulin 16 Years Old 6 CL € 6,49
  6. Nikka from the Barrel 6 CL € 4,99
  7. Oban 14 Years 6 CL € 4,99
  8. Talisker 10 Years Old 6 CL € 3,99
  9. The Glenlivet 18 Years Old 6 CL € 7,99
  10. Woodford Reserve 6 CL € 3,99
Totaal € 53,90. Lijkt me lang niet gek voor 60 CL aan samples :)

Morgen nog eens fris naar kijken en dan definitief bestellen. Tot die tijd sta ik natuurlijk open voor dikke tips en suggesties van iedereen hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Melkunie Haal die Bowmore er maar uit en gooi er een Ardberg in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Nee die heb ik al ooit geproefd en vond ik toen helemaal niets Maar los daar van, ik ben niet gehecht aan de Bowmore in deze selectie, dus als je daar nog een andere suggestie voor hebt hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
West Cork 10 jaar dan maar. Of een ander daar van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Melkunie schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 22:24:
Helemaal gelijk natuurlijk allemaal, gewoon proeven is het enige echte antwoord. Heb een lijstje samengesteld. Heb eerst gekeken naar de samples van masterofmalt.com van @Ivysaur. Dan krijg je ze ook in een mooi pakketje geloof ik. Daarna kwam ik echter whiskeysite.nl tegen. Daar lagen de prijzen per sample lager, én ze zijn 6cl ipv 3 cl. Dan maar een minder mooie verpakking :+

Dit is de lijst waar ik (tot nog toe) op uitgekomen ben:
  1. Balvenie 12 Years Old Double Wood 6 CL € 4,49
  2. Bowmore 12 Years Old 6 CL € 3,99
  3. Craigellachie 13 Years Old 6 CL € 5,49
  4. Kavalan Podium 6 CL € 7,49
  5. Lagavulin 16 Years Old 6 CL € 6,49
  6. Nikka from the Barrel 6 CL € 4,99
  7. Oban 14 Years 6 CL € 4,99
  8. Talisker 10 Years Old 6 CL € 3,99
  9. The Glenlivet 18 Years Old 6 CL € 7,99
  10. Woodford Reserve 6 CL € 3,99
Totaal € 53,90. Lijkt me lang niet gek voor 60 CL aan samples :)

Morgen nog eens fris naar kijken en dan definitief bestellen. Tot die tijd sta ik natuurlijk open voor dikke tips en suggesties van iedereen hier :D
Kavalan concertmaster port cask al geprobeerd? Vind ik zef de beste kavalan.. beter dan de vinho barrique.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
Nog nooit gehad, de Podium wordt mijn eerste Kavalan. De Concertmaster hebben ze helaas niet in sample size. Wie weet een andere keer, als de Podium bevalt!

@Ivysaur, West Cork Single Malt Irish Whiskey Glengarriff Series Peat Charred Cask. Hele mond vol, maar past nog op de lijst. Toegevoegd! :)

En ook nog Benromach 10, kwam wat omschrijvingen en reviews tegen die me wel aanstonden.
Daarmee dus, de eindlijst!

Balvenie 12 Years Old Double Wood
Benromach 10 Years Old
Bowmore 12 Years Old
Craigellachie 13 Years Old
Kavalan Podium
Lagavulin 16 Years Old
Nikka from the Barrel
Talisker 10 Years Old
The Glenlivet 18 Years Old
West Cork Single Malt - Glengarriff Series Peat - Charred Cask
Woodford Reserve

Allemaal bedankt voor de hulp en ideeën. Ik laat weten wat ik er allemaal van vind :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Melkunie

Toevallig heb ik ze allebei staan in de kast. Ga elk jaar naar Glengarriff <3. De ene is beter dan de ander, maar dat zal je zelf ondervinden, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Melkunie schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:07:
Nog nooit gehad, de Podium wordt mijn eerste Kavalan. De Concertmaster hebben ze helaas niet in sample size. Wie weet een andere keer, als de Podium bevalt!

@Ivysaur, West Cork Single Malt Irish Whiskey Glengarriff Series Peat Charred Cask. Hele mond vol, maar past nog op de lijst. Toegevoegd! :)

En ook nog Benromach 10, kwam wat omschrijvingen en reviews tegen die me wel aanstonden.
Daarmee dus, de eindlijst!

Balvenie 12 Years Old Double Wood
Benromach 10 Years Old
Bowmore 12 Years Old
Craigellachie 13 Years Old
Kavalan Podium
Lagavulin 16 Years Old
Nikka from the Barrel
Talisker 10 Years Old
The Glenlivet 18 Years Old
West Cork Single Malt - Glengarriff Series Peat - Charred Cask
Woodford Reserve

Allemaal bedankt voor de hulp en ideeën. Ik laat weten wat ik er allemaal van vind :)
gewoon proeven realiseer je wel dat de prijzen per sample zelfs voor 6cl 1/20ste zijn minimaal als je wilt ontdekken leuk vind kan je ook net als ik iedere maand een fles kopen in de bonus/whiskey van de maand en dan ben je voor de helft misschien wel klaar. Soms heb je een fles die lekker is maar deel je of drink je als je bonje hebt:)
wat ik via samples heb gezien kost bijna het dubbele kan ook niet anders qua verzendkosten en flesjes.

[ Voor 32% gewijzigd door Honesty op 06-05-2019 21:58 ]

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Bij de Gall & Gall nog een tweetal whisky's besteld:
  • Lagavulin 8 Years (nu met 25% korting in de actie)
  • Laphroaig Triple Wood (met 20% korting via klantenkaart plus onderstaande code)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De code is eenmalig geldig tot en met 19 mei op het gehele whisky assortiment.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
Honesty schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:48:
[...]

gewoon proeven realiseer je wel dat de prijzen per sample zelfs voor 6cl 1/20ste zijn minimaal als je wilt ontdekken leuk vind kan je ook net als ik iedere maand een fles kopen in de bonus/whiskey van de maand en dan ben je voor de helft misschien wel klaar. Soms heb je een fles die lekker is maar deel je of drink je als je bonje hebt:)
wat ik via samples heb gezien kost bijna het dubbele kan ook niet anders qua verzendkosten en flesjes.
Mwa qua prijs viel me dit toch behoorlijk mee. Uiteindelijk, inclusief verzending, voor €69. Dan heb ik qua hoeveelheid 72 cl, gewoon een complete normale fles dus aan hoeveelheid. Als ik per complete fles zou doen en dan 12 verschillende whisky's zou willen proeven zou ik daar zo'n drie jaar over doen waarschijnlijk. Dan is dit voor mij stukken beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Melkunie schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:57:
[...]

Mwa qua prijs viel me dit toch behoorlijk mee. Uiteindelijk, inclusief verzending, voor €69. Dan heb ik qua hoeveelheid 72 cl, gewoon een complete normale fles dus aan hoeveelheid. Als ik per complete fles zou doen en dan 12 verschillende whisky's zou willen proeven zou ik daar zo'n drie jaar over doen waarschijnlijk. Dan is dit voor mij stukken beter :)
Ik kan je wel aanraden om 1 hele fles te kopen als je nog niet gewend bent aan de sterke alcohol smaak. Wanneer je alleen een sample drinkt zal je nog niet genoeg aan de alcohol gewend zijn om daadwerkelijk de smaken te proeven. Als je eerst een middels een goedkopere fles aan de alcohol went kun je daarna beter smaken onderscheiden. Anders proef je alleen alcohol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Ik raad juist samples aan. Het is niet alsof je 3cl in één keer naar binnen gooit, ook niet als je hem verdunt (iets wat ik ook aan kan raden als je niet super gewend bent aan alcohol, of als je met cask strength whisky aan de slag gaat). Je kunt zo een breder spectrum ontdekken, en als je een beetje rondshopt kan dat vaak voor behoorlijk acceptabele bedragen.
Ik heb bijvoorbeeld net een aardig setje van 9 Caol Ila's ontvangen (88+ tot 90+ op Whiskybase, 1 'uitschieter' van 'slechts' 86 punten) voor €43 incl glaswerk, excl verzenden. Scheelt me negen flessen van €80 - €150 kopen. En mocht hier nou toch iets stuitend goeds bij zitten, dan kan ik dat altijd alsnog doen natuurlijk.
Volgens Whiskybase heb ik momenteel nog 47 samples thuis (klik op 'samples' onder 'show bottles'), deels zelfgemaakt en deels aangekocht. Af en toe gaat er eentje open, af en toe komen er wat bij. Prima systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
hfos schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:48:
Ik raad juist samples aan. Het is niet alsof je 3cl in één keer naar binnen gooit, ook niet als je hem verdunt (iets wat ik ook aan kan raden als je niet super gewend bent aan alcohol, of als je met cask strength whisky aan de slag gaat). Je kunt zo een breder spectrum ontdekken, en als je een beetje rondshopt kan dat vaak voor behoorlijk acceptabele bedragen.
Ik heb bijvoorbeeld net een aardig setje van 9 Caol Ila's ontvangen (88+ tot 90+ op Whiskybase, 1 'uitschieter' van 'slechts' 86 punten) voor €43 incl glaswerk, excl verzenden. Scheelt me negen flessen van €80 - €150 kopen. En mocht hier nou toch iets stuitend goeds bij zitten, dan kan ik dat altijd alsnog doen natuurlijk.
Volgens Whiskybase heb ik momenteel nog 47 samples thuis (klik op 'samples' onder 'show bottles'), deels zelfgemaakt en deels aangekocht. Af en toe gaat er eentje open, af en toe komen er wat bij. Prima systeem.
Goede reminder dat ik mijn samples ook nog in whiskybase moet zetten ;)
Van elke fles die ik drink maak ik tenminste 1 sample zodat ik later het nog eens kan gebruiken om iets te vergelijken.
Op facebook heb je ook hele sample groepen waarin best wat te krijgen is.

Vanavond verkoop ik nog wat springbank (11 local barley, burgundy wood) en een Glenlivet zenith. Van het geld maar eens rond kijken voor een mooie Glendronach single cask. Al worden die ook steeds duurder en duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik heb de Talisker Select Reserve - House of Greyjoy gehaald voor 60 euro bij mijn lokale slijterij. De Dalwhinnie Winters Frost - House of Stark en Clynelish - House of Tyrell spreken mij ook aan. Helaas tref je die nergens meer aan. Wel in Duitsland maar die verzenden niet naar Nederland. En op het vliegveld in Edinburgh was alles ruim voorradig.

Toch maar hopen op die tweede batch die per 25 mei beschikbaar zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ja, maar bij mij duurde het wel een aantal drams voordat ik gewend was aan de smaak. Meer dan 3, of zelfs 6cl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
De sterke alcohol is gelukkig geen probleem. Heb al een handvol flessen leeg, die gewenning is er wel.
Ik doe nooit water in de whisky, maar ik vind het vaak wel lekker om een glas water er naast te drinken. Kan de mond weer wat neutraliseren zodat de volgende slok weer wat van die eerste burn heeft :)

Heb overigens ook een Whiskybase profiel hier. Zometeen vast de nieuwe samples toevoegen. Kan ze morgen ophalen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
Melkunie schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:19:
De sterke alcohol is gelukkig geen probleem. Heb al een handvol flessen leeg, die gewenning is er wel.
Ik doe nooit water in de whisky, maar ik vind het vaak wel lekker om een glas water er naast te drinken. Kan de mond weer wat neutraliseren zodat de volgende slok weer wat van die eerste burn heeft :)

Heb overigens ook een Whiskybase profiel hier. Zometeen vast de nieuwe samples toevoegen. Kan ze morgen ophalen :)
Dan zijn samples idd prima om verschillende te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:26
Ach, ik durf best wel eens een gokje te wagen met een hele fles, ik probeer dan wel the Whisky Buyer's ABCD van Aqvavitae te volgen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fopper21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-04 22:24
Melkunie schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:19:

Je doet er geen water in om te verdunnen, als wel om de smaken beter uit te laten komen. Vervelende is wel dat water vaak ook een smaakje heeft. Probeer maar eens een paar druppels in een glas te doen en merk dat het lijkt of de whisky veel meer geur en smaak afgeeft. Althans dat is mijn beleving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-06 15:05
Dat is ook mijn beleving met een druppeltje(s) water. Bij sommige whisky's pakt dat dan weer beter uit dan andere.

Overigens pas voor het eerst een Hibiki gedronken. Dit was de Masters's Select editie. Een erg lekkere whisky. Zeker de eerste paar slokken waren een smaak explosie in mijn mond waar ik bijna op kon kauwen :P

[ Voor 58% gewijzigd door Frank!in op 08-05-2019 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Melkunie schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:57:
[...]

Je hebt gelijk dat de prijs wel meevalt je hebt nu voor 70 euro de hoeveelheid van 1 fles en verschillende smaken, de gemiddelde prijs van al die smaken ligt natuurlijk wel lager dan de 70 euro. Ik zal zelf niet snel samples nemen maar dat is mijn smaak. Lagavullan 16 heb ik ook laatst gekocht en pas na een glas of 4/5(niet dezelfde avond natuurlijk) begon ik aan de smaak de wennen en ervoer ik pas de diepte die er inzit. Ik heb dat wel vaker. 6cl zou voor mij te weinig zijn om te beoordelen of ik een whiskey lekker vind of juist niet.
Samples uitwisselen lijkt me al leuker, of samen een avondje organiseren en iedereen neemt wat mee.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-06 15:05
Een avondje met vrienden organiseren doe ik ook eens in de zoveel tijd. Erg leuk om te doen, zo leer op één avond veel nieuwe whisky's kennen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Eens, ook ik raad samples aan. Zeker als je je eigen palet nog niet goed genoeg kent. Je kunt beter 50 euro besteden aan 5 samples met verschillende paletten, en dan ontdekken wat je lekker vindt om vervolgens daarná een fles te kopen, dan je kapot "bestuderen" op 1 fles en dan wellicht teleurgesteld zijn. Is ook jammer. Ik heb door deze manier nog nooit een miskoop-fles gehad omdat ik niet tevreden was over de smaak; het is en blijft een gok als je meteen een grote fles koopt die je niet kent.

Pagina: 1 ... 19 ... 77 Laatste