[Whisky / Whiskey] Drink je dat? Wat? Favorieten? - Deel 6 Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 76 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Anoniem: 738905 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 22:10:
[...]
Als je veel drinkt heeft het niet drinken gedurende 1 maand als effect dat je lever kan herstellen en weer groter gaat worden (hij krimpt namelijk bij teveel alcoholische versnaperingen voor langere tijd). Voor wie veel drinkt is het niet drinken gedurende 1 maand verstandig en dit is wetenschappelijk aangetoond begrijp ik van wat video's die ik toevallig dit weekeinde erover heb gezien.

Ik vraag me dan wel af wat veel drinken is, ik heb jaren niet gedronken ivm jicht, maar de dokter zei dat ik met de medicatie die ik heb (om een jichtaanval te voorkomen) gewoon elke dag een biertje of een borrel kan drinken, dus na jaren niet drinken ben ik daarmee weer begonnen. Ik drink in iedergeval maar 1 keer per maand veel als het onze kroegavond is, maar verder... ik snap het ook niet zo. Drink dan 1 borrel per avond ipv meerdere, hoef je ook niet te stoppen voor 4 weken.
Iedere dag 1 borrel is ook niet echt heel OK. :)
Net zo min als je 1x per maand helemaal vol laten lopen.

Dit:
https://www.alcoholinfo.n.../wanneer-ben-je-verslaafd

En dat kan dus ook zo zijn als je iedere avond een borrel drinkt.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ben ik hier goed? Dit is toch het Whiskey-topic?
Ik lees hier allemaal (nep)nieuws over mensen die NIET drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
nokiaan958GB schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:48:
Ben ik hier goed? Dit is toch het Whiskey-topic?
Ik lees hier allemaal (nep)nieuws over mensen die NIET drinken.
Nee, je bent hier helemaal fout. Het azijnpissersforum is elders. ;)
Helemaal niks mis met mensen die een maandje overslaan!

[ Voor 8% gewijzigd door Toff op 14-01-2019 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-05 14:29

Secsytime

Automagisch

Zie dat de GoT lijn vanaf februari leverbaar is.. alleen jammer dat de prijzen zo uit balans zijn. Maarja dat valt natuurlijk te verwachten bij merchandise :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:36
Ik zie dat ze per House ook wel echt voor een andere whisky zijn gegaan, dat had ik echt niet verwacht. Maakt het toch een stuk interessantere actie. Ze hadden het zich veel makkelijker kunnen maken en alleen maar een serie verschillende etiketten te maken, of misschien enkele varianten van één merk. Maar nu lijkt het in ieder geval alsof er echt over nagedacht is :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fHmqNyut.jpg

Klik voor groot en leesbare etiketten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Melkunie schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:27:
Ik zie dat ze per House ook wel echt voor een andere whisky zijn gegaan, dat had ik echt niet verwacht. Maakt het toch een stuk interessantere actie. Ze hadden het zich veel makkelijker kunnen maken en alleen maar een serie verschillende etiketten te maken, of misschien enkele varianten van één merk. Maar nu lijkt het in ieder geval alsof er echt over nagedacht is :)

[Afbeelding]

Klik voor groot en leesbare etiketten!
Flinke prijzen..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hbP0W47.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:11
In mijn vriendengroep zijn een paar whiskydrinkers, dus we houden met enige regelmaat een kleine tasting. Zo ook gisteravond. De 'slachtoffers':

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SV6DsocVy7ePdpoosgRneb7z/full.jpg

Uiteraard heb ik niet alles op één avond gehad :+ Mijn gezever erbij:

- Finlaggan Old Reserve. Alleen geproefd omdat ik het verhaal van @Bitzer zo leuk vond. Doet me zowel qua geur als qua smaak erg denken aan Laphroaig. Finlaggan wordt bij een 'geheime' distillery op Islay gedestilleerd. Er zijn er maar acht, en op Bowmore en Kilchoman na heb ik van allemaal whiskies geproefd. Geen enkele andere heeft de specifieke bitterheid van Laphroaig. Dus als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat'ie daar vandaan komt. Ruikt smerig, smaakt smerig, net als Laphroaig :P OK, da's te kort door de bocht, want Laphroaig kan ik op z'n tijd ook waarderen, dus wellicht de Old Reserve ook wel. Het mondgevoel van de Finlaggan vond ik trouwens wel vervelend, kan me niet herinneren eerder zo'n olie-achtige whisky in mijn mond gehad te hebben.

- Caol Ila 12. Gekocht vanuit de ambitie om een Islay-avond te gaan houden waarop we iets van alle acht distilleries gaan proeven. Na één glas heb ik nog geen mening, ik werd in ieder geval niet echt weggeblazen.

- Port Charlotte Scottish Barley blijft mijn favoriete 'gewone' whisky. Heel anders dan de meeste peated whiskies. Karaktervol, maar toch smooth.

- Ardbeg Uigeadail was mijn winnaar van de avond. De combinatie van Ardbeg met sherry is érg bijzonder. Ziltig en zoet, en ja dat werkt. Bijt behoorlijk in de mond (maar niet zo hard als een A'bunadh), maar is het helemaal waard :)

- Ardbeg An Oa vond ik niet heel bijzonder. Kan ook komen doordat ik de Uigeadail eerder had gedronken.

- Ardbeg Corryvreckan. Ardbeg, maar dan meer van alles. Lekker, maar ik wil'm graag nog eens wat eerder op de avond proberen :+

- Gouden Carolus valt een beetje buiten de toon van de avond, maar is daarom niet minder lekker. Zacht, fruitig, beetje zoet. Helemaal prima :)

- Octomore 7.1 blijft geweldig. Rook in de neus, een beetje zoet in de mond en dan een eindeloze afdronk.

- Millstone Oloroso sherry. Ook wat uit de toon, maar één van de aanwezigen had een Millstone-setje als cadeau gekregen van de rest (hij was onlangs jarig), en wilde in ieder geval één fles openmaken. Eendimensionaal (sherry, sherry en sherry), maar niet op een slechte manier. Soms moet je gewoon één ding goed doen, en wat dat betreft vond ik dit niet verkeerd :)

De volgorde van dit alles klopt trouwens niet helemaal, maar heb ik niet echt bijgehouden :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 14:59
Flink rokerige avond dus :)

Ik wist niet dat Gouden Carolus een whisky maakte. Is dat een whisky waar ze gewoon hun naam op hebben geplakt, of heeft het ook nog iets met het bier te maken?

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
RedPixel schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:50:
Flink rokerige avond dus :)

Ik wist niet dat Gouden Carolus een whisky maakte. Is dat een whisky waar ze gewoon hun naam op hebben geplakt, of heeft het ook nog iets met het bier te maken?
Die wordt gemaakt van het moutbeslag van Gouden Carolus tripel :)

En zeker een rokerige avond :9

[ Voor 4% gewijzigd door Wormaap op 20-01-2019 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-04 23:18
Wormaap schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:42:
In mijn vriendengroep zijn een paar whiskydrinkers, dus we houden met enige regelmaat een kleine tasting. Zo ook gisteravond. De 'slachtoffers':

[Afbeelding]

Uiteraard heb ik niet alles op één avond gehad :+ Mijn gezever erbij:

- Finlaggan Old Reserve. Alleen geproefd omdat ik het verhaal van @Bitzer zo leuk vond. Doet me zowel qua geur als qua smaak erg denken aan Laphroaig. Finlaggan wordt bij een 'geheime' distillery op Islay gedestilleerd. Er zijn er maar acht, en op Bowmore en Kilchoman na heb ik van allemaal whiskies geproefd. Geen enkele andere heeft de specifieke bitterheid van Laphroaig. Dus als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat'ie daar vandaan komt. Ruikt smerig, smaakt smerig, net als Laphroaig :P OK, da's te kort door de bocht, want Laphroaig kan ik op z'n tijd ook waarderen, dus wellicht de Old Reserve ook wel. Het mondgevoel van de Finlaggan vond ik trouwens wel vervelend, kan me niet herinneren eerder zo'n olie-achtige whisky in mijn mond gehad te hebben.

....
Ha ha, ja leuk ;) . Smaken verschillen, en mijn smaak -ik bedoel onderscheidend vermogen- is weinig subtiel. Daarom trek ik denk ik naar de uitersten.
Maar ik vind de Old Reserve geen Laphroiag zoals ik die ken. Of het moet zijn dat door de verdere rijping het karakter zich verder ontwikkeld naar wat we als Laphroiag kopen. Dat zou natuurlijk kunnen.

Maar als jij en je companen hadden gevonden dat het naar Lagavulin zou smaken was dat wel gebleken, ik zie op de foto dat het vergelijkingsmateriaal voorhanden was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
RedPixel schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:50:
Toevallig gisteren een combi-rondleiding gehad brouwerij Het Anker (waar ze Gouden Carolus maken), en bijbehorende distilleerderij De Molenberg waar ze, zoals @Wormaap zegt, ze het moutbeslag van de GC tripel tweemaal distilleren om er whisky van te maken. Dit brengen ze uit onder twee merken, Gouden Carolus en De Molenberg.
Ik vind de ‘standaard’ Gouden Carolus whisky best okee, maar mocht je eens in de gelegenheid zijn om de cask strength Single Anker Cask Finish te proberen dan zou ik die niet laten schieten: dat is een goedje waar je gegarandeerd blij van wordt!

Ik zal straks even kijken of ik nog foto’s van mijn camera kan trekken om hier te delen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 21:41

Bio

Melkunie schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:50:
Deze een paar maanden geleden al gekocht, maar gisteravond pas opengemaakt. Denk dat ik mijn favoriete whisky gevonden heb. Wat is dit genieten zeg O+

[Afbeelding]
+1 dit is ook mijn favoriet
palthe schreef op maandag 14 januari 2019 @ 06:48:
[...]

Millstone. Die werd hierboven al genoemd ;-).
De Millstone 100 Rye is een aanrader. Dit was mijn eerste aanraking met rogge-whisky en sindsdien heb ik altijd een fles op de plank staan. Heerlijk unieke frisse en kruidige toets, en die Zuidam variant is zeker een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Bitzer schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:23:
[...]

Ha ha, ja leuk ;) . Smaken verschillen, en mijn smaak -ik bedoel onderscheidend vermogen- is weinig subtiel. Daarom trek ik denk ik naar de uitersten.
Maar ik vind de Old Reserve geen Laphroiag zoals ik die ken. Of het moet zijn dat door de verdere rijping het karakter zich verder ontwikkeld naar wat we als Laphroiag kopen. Dat zou natuurlijk kunnen.

Maar als jij en je companen hadden gevonden dat het naar Lagavulin zou smaken was dat wel gebleken, ik zie op de foto dat het vergelijkingsmateriaal voorhanden was.
Hij is zeker anders dan Laphroaig. Maar die bittere smaak alsof je op een Paracetamol zuigt herken ik zelf niet zo in Lagavulin. Kan natuurlijk ook komen doordat de 'gewone' Laga 16 jaar is. De Laphroaig triple wood heeft dat ook een stuk minder, bijvoorbeeld. Het internet lijkt ervan overtuigd te zijn dat Finlaggan bij Lagavulin vandaan komt, dus best een kans dat ik ongelijk heb hoor. Ik moest in ieder geval meteen aan Laphroaig denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-04 12:42
Weet iemand waar je whiskey kunt verkopen? Ik heb een fles Kavalan gekregen die ik te fancy vind om zelf te drinken. Ook iemand enig idee wat het waard zou kunnen zijn? Voluit is het de "Kavalan solist ex-bourbon single cask strength single malt whiskey", een liter met 59.4%. Qua benaming kunnen de Taiwanezen nog wel wat leren, ik wilde gewoon een normale single malt hebben van Kavalan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

andyy schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:34:
Weet iemand waar je whiskey kunt verkopen? Ik heb een fles Kavalan gekregen die ik te fancy vind om zelf te drinken. Ook iemand enig idee wat het waard zou kunnen zijn? Voluit is het de "Kavalan solist ex-bourbon single cask strength single malt whiskey", een liter met 59.4%. Qua benaming kunnen de Taiwanezen nog wel wat leren, ik wilde gewoon een normale single malt hebben van Kavalan. :P
Denk dat die rond de 100 € kost nieuw.. Voor veilen zou je Catawiki kunnen proberen. Alleen kun je bij whiskys onder de 200 € geen reserve opgeven, en daarnaast moet je 9% veilingkosten betalen als koper (en verkoper). Misschien handiger als je iemand in de buurt vindt die geïnteresseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-04 23:18
Wormaap schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:50:
[...]

Hij is zeker anders dan Laphroaig. Maar die bittere smaak alsof je op een Paracetamol zuigt herken ik zelf niet zo in Lagavulin. Kan natuurlijk ook komen doordat de 'gewone' Laga 16 jaar is. De Laphroaig triple wood heeft dat ook een stuk minder, bijvoorbeeld. Het internet lijkt ervan overtuigd te zijn dat Finlaggan bij Lagavulin vandaan komt, dus best een kans dat ik ongelijk heb hoor. Ik moest in ieder geval meteen aan Laphroaig denken :)
Kan dat door de jodium komen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-05 07:43
Al even geen flessen gekocht. Maar in whiskygroepen zie ik vaak wat leuks voorbij komen en als deze dan voorbij komt en je korting krijgt bij Tim dan toch maar gezwicht :P
Mooie 26yo sherry butt. Single cask releases in de verschillende batches lijken langer en langer te duren, dus dit is ook wel een leuke jacht op mooie flessen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wT5N6LhN/GD.jpg

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 05:08

Honesty

kattenneus!

cardhu 15> viel me tegen, de 12 vind ik eigenlijk lekkerder maar moet nog 2 a 3 keer proeven
lagavullin 16> werd hier gesproken over penicilline en vind ook dat die smaak overheerst, maar ben zelf ook geen fan van de islay's op een van de eerste coal illa van mij uit1991(springbank) als iemand een fles wil ruilen met iets gelijkbaars sta ik er voor open(er is slechts een dram of 2 uit)
clynelish 14 vind ik zelf wel een hele lekkere, misschien wat meer highlands proberen ipv Speyside
dalwhinninnie 15 vond ik de eerste keer super lekker(na deze 3) maar nu valt die best tegen

[ Voor 200% gewijzigd door Honesty op 03-02-2019 20:21 ]

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:23
Ik ben een klein jaar terug uitgenodigd bij een vriend om whisk(e)y proeverij te hebben. Ik vond drank waar ik de alcohol proefde altijd niet te drinken en ik vond het niet netjes om zijn goede whisky's op te drinken als ik het niet te drinken vond. Dus ik heb een aantal flessen whisky en rum gekocht om aan de smaak te wennen voordat ik de proeverij had:

- Glenmorangie 10 (lekker fruitig)
- Laphroaig quarter cask (beste whisky die ik heb geproefd)
- Mount gay rum (Lekker droge rum, heeft wat weg van whisky en drinkt goed weg)
- Ron zacapa 23 (Lekker, maar wel behoorlijk zoet)

Ik ben begonnen met de glenmorangie en na een paar avonden 2 glasjes per avond begon ik wat meer van de smaak te proeven en begon de alcohol wat op de achtergrond te raken. Na een halve fles heb ik de laphroaig geprobeerd en opnieuw na een paar glasjes begon ik de peat wat minder te proeven en de smaken wat meer.

En ik moet zeggen. Whisky is best lekker.

Fast forward tot nu. Ik vond de ron zacapa iets te zoet. De mount gay erg lekker. Bij de whisky proeverij heb ik veel verschillende op, bunnahabhain, bushmills, etc.

Ondertussen heb ik mn eigen collectie ook wat bijgevuld met:

Dalwhinnie 15 (lekker maar niet heel 'sprekend'. Wat anonieme smaak)
Lagavulin 16 (Erg lekker, maar ik vind de quarter cask lekkerder)
Ardbeg 10 (nog niet geproefd)
laphroaig 10 (nog niet geproefd)
glenmorangie quinta rubin (nog niet geproefd)
Talisker 10 (Hele lekkere whisky imo)
Highland park 12 (Wat mild van smaak, wel lekker, maar de smaak mag wat voller zijn)
Ledaig 14 (100ml flesje van die vriend gekregen, kan er weinig info over vinden, de 14 jaar). (Lekker ronde, fruitige en zachte whisky)

Al met al heb ik de smaak goed te pakken. Tot nu toe vond ik de laphroaig quarter cask het lekkerst.
Op de planning staan nog: springbank, glendronach, bunnahabhain en aberlour.

[ Voor 15% gewijzigd door aicaramba op 05-02-2019 13:09 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52
aicaramba schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:08:

Al met al heb ik de smaak goed te pakken. Tot nu toe vond ik de laphroaig quarter cask het lekkerst.
Qua rum kan ik Ron Barcelo Gran Anejo wel aanbevelen. Goedkoop, maar goede kwaliteit (in de Dominicaanse republiek hebben ze nog mindere varianten die ze hier niet eens verkopen). Mount Gay gebruik ik alleen voor door de cola.

Apart dat je gelijk al voor de peated whisky's gaat trouwens. Heb daar zelf wel even aan moeten wennen. Arbeg Uigeadail is ook wel een aanrader in die categorie.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Atomsk schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:40:
[...]

Qua rum kan ik Ron Barcelo Gran Anejo wel aanbevelen. Goedkoop, maar goede kwaliteit (in de Dominicaanse republiek hebben ze nog mindere varianten die ze hier niet eens verkopen). Mount Gay gebruik ik alleen voor door de cola.

Apart dat je gelijk al voor de peated whisky's gaat trouwens. Heb daar zelf wel even aan moeten wennen. Arbeg Uigeadail is ook wel een aanrader in die categorie.
Ik had al wat glenmorangie op toen ik laphroaig probeerde. En toch moest ik nog een paar glazen wennen. Maar toen ik daar doorheen was vond ik de quarter cask een erg zachte whisky.

Overigens ga ik voorlopig alleen nog maar voor de 30-40 euro range. De lagavulin heb ik kado gekregen. Mis ik erg veel als ik goede whisky's in die price range kies tov de 60+ euro whisky's?

[ Voor 11% gewijzigd door aicaramba op 05-02-2019 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

aicaramba schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:02:
[...]

Ik had al wat glenmorangie op toen ik laphroaig probeerde. En toch moest ik nog een paar glazen wennen. Maar toen ik daar doorheen was vond ik de quarter cask een erg zachte whisky.

Overigens ga ik voorlopig alleen nog maar voor de 30-40 euro range. De lagavulin heb ik kado gekregen. Mis ik erg veel als ik goede whisky's in die price range kies tov de 60+ euro whisky's?
Neehoor, goede whisky hoeft niet duur te zijn.

Denk dat ik binnenkort een kavalan solist port concertmaster op ga halen, had hier een miniatuur van geprobeerd en die was erg goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:23

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Een goede whisky hoeft niet duur te zijn, maar tussen de dure whisky's zitten wel hele goede. Als je dure nooit koopt ga je die niet meemaken, of je dat 'missen' moet noemen is nogal persoonlijk.
Zelf heb ik meestal wat standaard flessen staan (40-60) en af en toe eens een wat meer bijzondere fles, soms gekregen soms gekocht. Die duurdere fles biedt dan vaak wel wat extra, maar is niet iets wat ik als doel op zich wil hebben.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik zou de 30 - 40 aanhangen. Met af en toe (dus met de wilde whiskey dagen bij gall, bv) er eentje van 50 tot 60 kopen. Vaak ook nog stevig mert 10 tot 20 euro afgeprijsd. Voor de rest zijn de whiskeys in de 30 vaak afgeprijsd tot in de 20's/25's. Daar ook even goed op letten.

Bij drankgigant en drankdozijn zou ik enkel bulk bestellen. Met een aantal vrienden stevig inkopen, zodat je nauwelijks verzendkosten betaald. Zij lijken goedkoper, maar in je eentje betaal je ontzettend veel verzendkosten.

Bij Gall enkel kopen met aanbieding of tijdens de wilde whisky-dagen. Als je buiten de aanbiedingen koopt dan betaal je veel te veel. De aanbiedingen bij Gall zijn de echte prijzen.

Je kan vaak ook goede whiskeys krijgen bij veilingen van failliete bedrijven. Wel met vrienden doen. Kan je een lot van 180 whiskeys kopen. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Ivysaur op 05-02-2019 16:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
aicaramba schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:08:
Dalwhinnie 15 (lekker maar niet heel 'sprekend'. Wat anonieme smaak)
Lagavulin 16 (Erg lekker, maar ik vind de quarter cask lekkerder)
Ardbeg 10 (nog niet geproefd)
laphroaig 10 (nog niet geproefd)
glenmorangie quinta rubin (nog niet geproefd)
Talisker 10 (Hele lekkere whisky imo)
Highland park 12 (Wat mild van smaak, wel lekker, maar de smaak mag wat voller zijn)
Ledaig 14 (100ml flesje van die vriend gekregen, kan er weinig info over vinden, de 14 jaar). (Lekker ronde, fruitige en zachte whisky)

Als je Highland Park 12 met "anonieme smaak"en Dalwhinnie 15 met "smaak mag wat voller zijn" beoordeelt, dan kan je Aberlour (10) wel overslaan. Die gaat je volgens mij dan niets extra's bieden.
Ivysaur schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:37:
Bij drankgigant en drankdozijn zou ik enkel bulk bestellen. Met een aantal vrienden stevig inkopen, zodat je nauwelijks verzendkosten betaald. Zij lijken goedkoper, maar in je eentje betaal je ontzettend veel verzendkosten.
Bij Drankdozijn betaal je € 5,95 (toch niet echt "ontzettend veel") voor een doos met minder dan 12 gevulde plaatsen die minder dan € 250,= kost. Met een fles of drie in de aanbieding zit je meestal op winst, t.o.v. de goedkoopste elders.
Verder tellen aanbiedingen met gratis Tonic, Cola of glazen voor twee plaatsen, zodat je doos snel vol zit. Kom je dan nog net een plek tekort, dan is een 75CL fles bier ongeveer net zo "duur" als de verzenkosten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De G&G hanteert gewoon normale winkelprijzen, laten we nu niet ineens gaan doen alsof de dozenschuifprijzen de norm zijn. Uiteraard kan het goedkoper, maar dan moet je inderdaad bulkacties of grotere bestellingen gaan doen.
Overigens heb je die zes euro verzendkosten er snel uit als je twee flessen whisky online koopt, want dat kan zomaar een tientje per fles schelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Toff Bij Gall tijdens een aanbieding of in de whiskey-weken heb je zelfs gratis verzenden. :O Maar vind 5.95 euro voor bv 2 flessen best veel verzendkosten. Tenzij je natuurlijk meteen 12 flessen haalt maar dat is iets anders. Zie de gewone whiskey-liefhebber niet even meteen 12 whiskey aftikken. Daarom met vrienden bestellen een beter idee. 6 vrienden ieder 2 flessen. 6 gedeeld door 5.95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Je kunt toch ook nog een stapel bier of wijn mee bestellen? Afgelopen keer had ik twee flessen whisky en de rest van de doos afgevuld met speciaalbier. :9

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ivysaur schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:22:
@Toff Bij Gall tijdens een aanbieding of in de whiskey-weken heb je zelfs gratis verzenden. :O Maar vind 5.95 euro voor bv 2 flessen best veel verzendkosten.
O.K. Laten we voor de grap eens naar een lopende aanbieding van G&G kijken: Talisker 10 y/o € 33,99
Dezelfde fles bij Drankdozijn € 28,95. Verschil per fles: €5.04. En dan is die bij Drankdozijn niet eens echt in de aanbieding.
Neem je 2 flessen bij D2, zoals jij aangeeft, dan bespaar je al € 4,13 t.o.v. G&G.

Vooruit, ik pak er nog een, G&G kaarthoudersactie: Glendronach 12 y/o € 34,99. D2 € 32,95

Nu wil ik niet beweren dat G&G altijd duurder is dan D2, maar ik koop nooit bij G&G zonder te vergelijken iig.

[ Voor 13% gewijzigd door Toff op 05-02-2019 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 23:03

Deathchant

Don't intend. Do!

Gonadan schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:16:
De G&G hanteert gewoon normale winkelprijzen, laten we nu niet ineens gaan doen alsof de dozenschuifprijzen de norm zijn. Uiteraard kan het goedkoper, maar dan moet je inderdaad bulkacties of grotere bestellingen gaan doen.
Overigens heb je die zes euro verzendkosten er snel uit als je twee flessen whisky online koopt, want dat kan zomaar een tientje per fles schelen.
Waar wil je naartoe? Wil je een moreel bezwaar aanstippen dat gaat over fysieke drankhandels vs "dozenschuivende" online drankhandels? Want ik vat em iig niet :? D12 is over de gehele linie goedkoper dan welke fysieke slijterij dan ook. Als je dan toch een fles koopt bij G&G in de actie en dan toch nog duurder is dan D12, tja, dat moet je dan zelf weten. Als je adviezen gaat inwinnen of als je het bedrijf graag wilt steunen, dan mag dat natuurlijk, maar Drankgigant, Drankdozijn zijn toch echt 2 grote online drankhandels en daar kun je met gerust hart kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 05-02-2019 22:02 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Neuh, ik reageer slechts op de stelling dat de aanbiedingen bij de Gall de echte prijzen zijn. Ik vind het niet meer dan logisch dat een fysieke keten iets meer vraagt dat een online groothandel, dat maakt het niet ineens geen echte prijzen.
Waar je het koopt maakt mij niet uit, ik haal zelf ook bij alle drie, net wat me uit komt. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Gonadan Je begrijpt me verkeerd. Als whiskey bij de gall in de aanbieding is dan is dat de echte prijs bij Gall. Een niet-aanbiedingprijs bij Gall = gewoon veel te veel betalen. Dan betaal je voor de nieuwe Maserati van de CEO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ivysaur schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 22:19:
@Gonadan Je begrijpt me verkeerd. Als whiskey bij de gall in de aanbieding is dan is dat de echte prijs bij Gall. Een niet-aanbiedingprijs bij Gall = gewoon veel te veel betalen. Dan betaal je voor de nieuwe Maserati van de CEO.
Nee ik begrijp je niet verkeerd, ik ben het gewoon niet meer je eens. :P

Neemt niet weg dat ik vaak ook gebruik maak van hun aanbiedingen, want ze doen niet anders. Maar dan meestal voor wijn of zo.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Wat jij niet lijkt te begrijpen is, dat zelfs de Whisky "aanbiedingen", ja zelfs die voor kaarthouders, bij Gall & Gall per fles Euro's duurder zijn dan wat je online betaalt. Zoals G&G menig zelfstandige slijter de das heeft omgedaan, zo zijn nu online shops de nagels aan de doodskist van G&G. V&D betekende ooit het einde van de middenstanderswinkel van mijn grootvader en inmiddels is V&D er ook niet meer. Zo gaat het, tenzij je een USP hebt. Een zaak als https://www.whiskyvanzuylen.nl/ heeft dat nog wel, door kennis en assortiment, maar G&G ontbeert beide en is daardoor voor mij niet interessant, hoewel ik er vrijwel wekelijks langs loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Toff schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 22:59:
[...]

Wat jij niet lijkt te begrijpen is, dat zelfs de Whisky "aanbiedingen", ja zelfs die voor kaarthouders, bij Gall & Gall per fles Euro's duurder zijn dan wat je online betaalt. Zoals G&G menig zelfstandige slijter de das heeft omgedaan, zo zijn nu online shops de nagels aan de doodskist van G&G. V&D betekende ooit het einde van de middenstanderswinkel van mijn grootvader en inmiddels is V&D er ook niet meer. Zo gaat het, tenzij je een USP hebt. Een zaak als https://www.whiskyvanzuylen.nl/ heeft dat nog wel, door kennis en assortiment, maar G&G ontbeert beide en is daardoor voor mij niet interessant, hoewel ik er vrijwel wekelijks langs loop.
Hier ga ik je corrigeren. :)
Onze buurt-G&G is een franchise, jonge gast (denk eind 20) die zijn kennis van zijn ouders heeft; zij zijn ook franchisers van G&G. Die knul is meer over whisk(e)y vergeten dan ik nu weet (niet dat ik nu zo'n genie ben, maar OK). Zijn moeder en hij bezoeken ieder jaar minstens 2 destilleerderijen en wijngaarden om bij te leren, en ze kunnen je van elke fles whisk(e)y in het assortiment iets vertellen - en dat zijn schat ik zo'n 80 verschillende soorten.

Dus ja, natuurlijk zijn er G&Gs die weinig toevoegen, maar zo zijn ze zeker niet allemaal.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Fysieke winkels hebben nou eenmaal extra marge nodig om de extra kosten te dekken voor het hebben van een fysieke locatie. Dat heeft niks met een Maserati van een CEO te maken.

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die nog naar een winkel willen kunnen gaan. Wil jij dat niet, dan ben jij waarschijnlijk niet hun doelgroep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Nee dan betaal je voor wat extra service.

Als ik naar mijn G&G ga kom ik daar een whisky liefhebber en kenner tegen achter de toonbank.

Eentje die van verzamelaars whisky koopt en in de winkel zet. Eentje die weet wat ik lekker vind en dan rustig een fles van 100+€ open trekt in de winkel om mij eerst te laten proeven als ik twijfel.

Eentje die zelfs tips geeft om sommige whisky's te kopen en vooral dicht te laten zitten voor een jaartje of 2 en dan gelijk krijgt en de whisky een jaar later al 2x zoveel waard is.

Nee geldt niet voor alle gg's uiteraard maar das de eigen verantwoording om de goede uit te zoeken. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:26
Drankgigant heeft gewoon een fysieke winkel en is toch zeer scherp met de prijzen. Volgens mij hebben ze alle whiskies in de winkel in Oost-Souburg staan.
Je voelt je net een kind in een snoepwinkel.
Bij de G&G bij mij in het dorp weten ze niks van whisky en er staat ook bar weinig in de winkel. Alleen het standaard spul is er te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52
De G&G kan overigens ook wel eens goede aanbiedingen hebben (lagere prijs dan drankdozijn). Het komt echter niet zo vaak voor en de klantenkaart kost je ook wat extra. Ik koop er vooral wijn.

Wel eens bij dde Drankgigant geweest, maar kreeg er een beetje keuzestress van. Online uitzoeken en vergelijken vind ik dat toch wat comfortabeler. :)

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Bra-Jo schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 06:58:
[...]

Hier ga ik je corrigeren. :)
Onze buurt-G&G is een franchise, jonge gast (denk eind 20) die zijn kennis van zijn ouders heeft; zij zijn ook franchisers van G&G. Die knul is meer over whisk(e)y vergeten dan ik nu weet (niet dat ik nu zo'n genie ben, maar OK). Zijn moeder en hij bezoeken ieder jaar minstens 2 destilleerderijen en wijngaarden om bij te leren, en ze kunnen je van elke fles whisk(e)y in het assortiment iets vertellen - en dat zijn schat ik zo'n 80 verschillende soorten.

Dus ja, natuurlijk zijn er G&Gs die weinig toevoegen, maar zo zijn ze zeker niet allemaal.
Niks tegen G&G hoor, maar kijk voor de lol eens hier: https://www.whiskyvanzuyl...-winkel/video-presentatie
Ik heb ze niet nageteld, maar in de presentatie noemt men het huiveringwekkende aantal van 1650 verschillende whisky's in de winkel. Plus 50 jaar ervaring. 'That's different cook', om een bekend voetbalcoach aan te halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:10

Case_C

[Team Carrack]

Toff schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:02:
[...]
Niks tegen G&G hoor, maar kijk voor de lol eens hier: https://www.whiskyvanzuyl...-winkel/video-presentatie
Ik heb ze niet nageteld, maar in de presentatie noemt men het huiveringwekkende aantal van 1650 verschillende whisky's in de winkel. Plus 50 jaar ervaring. 'That's different cook', om een bekend voetbalcoach aan te halen. ;)
Haha die slijterij ken ik :) , heb daar nog eens een keer een fles gehaald. Moet daar binnenkort weer eens langs, want heb er wat mooie flessen in het assortiment gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 14:54
Hebben we voor de discussie over prijsniveaus van (steeds vaker sluitende) fysieke winkels versus online concurrentie niet hier een heel mooi topic: De zonsondergang van fysieke winkels ?

Al ga ik (om mijn post on-topic te maken) morgen maar eens fijn inslaan in de fysieke winkel hier om de hoek. Ik zit momenteel in Frankrijk en bij de plaatselijke Super U neem ik in ieder geval de Knockando 18 mee voor €37,01. Sommige flessen zijn hier slechts marginaal goedkoper dan D12, maar andere flessen zijn weer erg leuk geprijsd. Geen idee hoe de Aberlour Triple Cask is, maar voor €34,94 kan ik me er niet echt een buil aan vallen, lijkt me...

* dreamscape is stiekem toch bezig over prijsniveaus van winkels ...

[ Voor 5% gewijzigd door dreamscape op 06-02-2019 18:26 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Leuke discussie, want ik ben wel iemand die whisky beoordeeld op inkoopprijs. Ik beoordeel whisky's voor wat ik voor betaal, en als dan nummer 1 een jaar later veel duurder is dan nummer 10 kan dat ook snel veranderen.
Doe ik met wijn, bier ook
ik ben alleen wel zo erg dat als ik weet dat een whisky ergens een bepaalde prijs heeft gehad dat ik dan liever niet een hogere prijs betaal ergens anders, met als risico dat je een tijd zit te wachten omdat de prijzen echt veel hoger zijn.
mijn methode is:
Ik zie een prijs offline: ik check de online firma's op hun prijs, minder dan 1 euro is vaak wel ok. verder als er zo'n 25% korting actie is bij de makro ofzo dan ga ik los en wil ik ook veel flessen kopen zelfs ondanks dat ze in mijn smaakprofiel passen, maar dan om te proberen.
Maar mijn smaakprijs is ook tussen de 30-40 maar wel op de goedkope manier en in de aanbieding,
cardhu 12 heb altijd in de kast en kost tussen de 25-29 in de aanbieding en die heb ik nu al een half jaar op omdat hij niet voor de prijs is langsgekomen. Komt die nooit meer in die range moet ik een keer meer betalen, heb nu ook genoeg open om voorlopig cardhu te laten lopen.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 08:35
Ik was na een paar stevigere single malts op zoek naar wat lichters fles en ben ondertussen uitgekomen bij Tomatin. Zowel de 12yo als de 14yo zijn me erg bevallen: wel zoet, maar toch ook redelijk wat nuance en allebei heel verschillend door rijping in verschillende vaten (resp. sherry/bourbon en port/bourbon).

Ik heb nu nog een sample van de Legacy staan, die is voor vanavond. De 18yo zou ook goed moeten zijn, kan iemand me vertellen hoe die zich verhoudt tot de 12yo?

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-05 13:35
HellPunk schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:56:
Ik was na een paar stevigere single malts op zoek naar wat lichters fles en ben ondertussen uitgekomen bij Tomatin. Zowel de 12yo als de 14yo zijn me erg bevallen: wel zoet, maar toch ook redelijk wat nuance en allebei heel verschillend door rijping in verschillende vaten (resp. sherry/bourbon en port/bourbon).

Ik heb nu nog een sample van de Legacy staan, die is voor vanavond. De 18yo zou ook goed moeten zijn, kan iemand me vertellen hoe die zich verhoudt tot de 12yo?
Tomatin! Dat is momenteel mijn favoriete whiskey-huis.

Ze hebben als tagline "The softer side of the Highlands" en dat klopt ook qua smaak. Waar (veel) andere Highland whiskeys wat scherper zijn, is de Tomatin over het algemeen wat zachter.

De 18yo is dan ook niet zo scherp als je zou verwachten van een 18yo. T.o.v. de 12 uiteraard wel wat scherper, maar, vond ik, nog steeds heel toegankelijk.

De 14yo is er ook in een Cabernet Sauvignon variant. Vanwege de rijping op Cabernet Sauvigon vaten (je verwacht het bijna niet) zit er ineens een heel andere smaak aan. Heb ergens mijn tasting notes nog (hoop ik).

Afbeeldingslocatie: https://a24fdcf096f8e78a72d7-80e24453896b862b094a08c8697e25ab.ssl.cf1.rackcdn.com/Tomatin-Whisky-Campaign.jpg

Blog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Van een 18yo verwacht je toch überhaupt niet dat hij scherp is? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 23:03

Deathchant

Don't intend. Do!

Gonadan schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 19:11:
Van een 18yo verwacht je toch überhaupt niet dat hij scherp is? :?
Probeer de glendronach 18yr maar eens. Dies wel wat pittiger dan menig non-caskstrength 18yo.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:53
Iemand hier toevallig al eens aan de slag gegaan met de app “Whizzky”?

Ik kom zelf vaak tegen dat whisky’s die ik scan niet in de database staan, dus was benieuwd of veel mensen hier tegenaan lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:01

bert pit

asdasd

Ik proef sinds 15 jaar elk kwartaal met een clubje 5 whisky's, altijd single malt. Hierbij mij ik niet altijd even goed op het etiket. Voor mij is het dus een soort blind proeven. Op het eind weet ik wel welke ik het lekkerst vind en dat is opvallend vaak dezelfde streek. Daardoor is het voor mij duidelijk waar mijn voorkeur ligt: Speyside.

De laatste opvallende was muckle flugga. Die zit ook nog eens in een erg mooie fles.

De Speyside whisky's hebben geen opvallend karakter maar eerder een verfijnde smaak.

Opvallend is dat in mijn "beginjaren" ik meer geporteerd was van de jodium (en ook rokerige) smaken zoals die van Islay. Ik denk dat de herkenbaarheid dan een rol speelde.

[ Voor 4% gewijzigd door bert pit op 07-02-2019 23:34 ]

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-04 13:53
king_bass schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 22:59:
Iemand hier toevallig al eens aan de slag gegaan met de app “Whizzky”?

Ik kom zelf vaak tegen dat whisky’s die ik scan niet in de database staan, dus was benieuwd of veel mensen hier tegenaan lopen?
Ik gebruik "Drammer" en die vind eigenlijk altijd alles wel (iig wat ik scan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Deathchant schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 22:19:
Probeer de glendronach 18yr maar eens. Dies wel wat pittiger dan menig non-caskstrength 18yo.
Zal het doen als ik de kans krijg, ziet er goed uit.
Toch blijft mijn verwachting bij een 18yo dat hij juist wat zachter en complexer is, ongeacht goede uitzonderingen. ;)
bert pit schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 23:31:
Ik proef sinds 15 jaar elk kwartaal met een clubje 5 whisky's, altijd single malt. Hierbij mij ik niet altijd even goed op het etiket. Voor mij is het dus een soort blind proeven. Op het eind weet ik wel welke ik het lekkerst vind en dat is opvallend vaak dezelfde streek. Daardoor is het voor mij duidelijk waar mijn voorkeur ligt: Speyside.

De laatste opvallende was muckle flugga. Die zit ook nog eens in een erg mooie fles.

De Speyside whisky's hebben geen opvallend karakter maar eerder een verfijnde smaak.

Opvallend is dat in mijn "beginjaren" ik meer geporteerd was van de jodium (en ook rokerige) smaken zoals die van Islay. Ik denk dat de herkenbaarheid dan een rol speelde.
En gewoon de aanwezigheid van smaak, lekker stevig. Je hoort het wel vaker dat men initieel door de uitgesproken smaken naar de whisky getrokken wordt en dan het hele spectrum leert kennen. Als je dan ook de subtielere smaken en variaties leert kennen wordt je interesse vaak vanzelf breder.

Bij sommigen vervalt dat dan in een soort snobisme dat je van de complexe bloemetjes moet houden en de eilandwhiskies maar gewoon lompe rookbommen zijn, maar ja, zo zijn mensen soms. :P

Zelf kan ik een goede van elke streek wel waarderen, maar m'n voorkeur ligt toch bij de eilandwhiskies. Dat is mede omdat ik van een wat zoetere, karamel/honing-achtige smaak misselijk wordt, die kom je bij de bloemige varianten wat vaker tegen.
offtopic:
Wellicht heeft het enige relatie met onvolwassen gebruik van de drie J's (Jack, Johnny en Jim). Sindsdien kan ik er amper aan ruiken. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

bert pit schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 23:31:

Herkenbaar, ik kom ook iedere keer bij de speysides uit en merk ook dat ik steeds vaker daarop koop.
mooie vind ik zelf ook dat zoals met kerst had ik een glenrothes 12 gekregen en toen ik hem proefde dacht ik echt een tweede glenfiddich te proeven. Daarna GF erbij gepakt en na de GF geproeft te hebben merkte ik alsnog een wereld van verschil. Dus zelfs in de Speyside is er nog genoeg te ontdekken.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Gonadan schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 08:58:
[...]
Bij sommigen vervalt dat dan in een soort snobisme dat je van de complexe bloemetjes moet houden en de eilandwhiskies maar gewoon lompe rookbommen zijn, maar ja, zo zijn mensen soms. :P
Je "moet" van mij helemaal niets, maar een ontwikkelde smaak zomaar "snobisme" noemen, gaat mij nogal ver. Jodium en rook zijn goed herkenbare en benoembare smaken, maar ze overheersen nogal, waardoor eventueel aanwezige andere smaken worden weggedrukt. Mag jij lekker vinden, maar niet iedereen vindt dat hiermee het totale aspect van smaken wordt afgedekt. Een Talisker ofzo op zijn tijd kan mij best bekoren, maar een Glen Elgin bijvoorbeeld geeft mij meer om te ontdekken - en dan heb ik het echt niet over onbetaalbare exclusieve whisky.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Toff schreef op zondag 10 februari 2019 @ 23:36:
Je "moet" van mij helemaal niets, maar een ontwikkelde smaak zomaar "snobisme" noemen, gaat mij nogal ver. Jodium en rook zijn goed herkenbare en benoembare smaken, maar ze overheersen nogal, waardoor eventueel aanwezige andere smaken worden weggedrukt. Mag jij lekker vinden, maar niet iedereen vindt dat hiermee het totale aspect van smaken wordt afgedekt. Een Talisker ofzo op zijn tijd kan mij best bekoren, maar een Glen Elgin bijvoorbeeld geeft mij meer om te ontdekken - en dan heb ik het echt niet over onbetaalbare exclusieve whisky.
Lees mijn post anders nog eens, je verzint nu zelf conclusies die ik niet trek.

Als je eilandwhisky's echter wilt degraderen naar puur jodium en rook en de rest wel ontwikkeld wilt noemen dán kom je dus in de zone wat ik snobisme noem. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:45
Hallo allen,

ongeveer 2 weken geleden dit topic ontdekt, en ondertussen helemaal doorgelezen. Heb weer een paar leuke dingen er bij op m'n wishlist :)
Vorig jaar begonnen met wat meer whisky te proeven en te proberen, en heb ondertussen al ontdekt dat ik whisky's van verschillende regio's wel kan waarderen.
Tot nu toe in de collectie (gehad):

JW red label - alleen voor cocktails, cocktailsaus en koken.
Dalwhinnie 15y - eerste serieuzere fles die ik zelf kocht. wat mij betreft een redelijk neutrale maar goede instapper. ondertussen al ruim een jaar leeg
Talisker 10y - gekregen van vrienden bij afstuderen +- 6 jaar geleden, zit nog dicht.
Bunnahabain Stiuireadir - De eerste grote fles die ik vorig jaar kocht, en wat mij betreft geen verkeerde.
Ardbeg Grooves - De duurste van de collectie momenteel. Aangeschaft samen met de Bunnahabain op Ardbeg day vorig jaar. Peated kan ik ook zeker waarderen en er gaan er nog meer in die categorie komen.
Talisker Port Ruighe - bij D2 in de aanbieding gekocht mist misschien wat diepgang, maar niet verkeerd.
Johnnie Walker White Walker - als geinigheidje samen met bovenstaande bij D2 van mijn vriendin cadeau gekregen. GoT is een van mijn favoriete series momenteel. 1x geproefd op oudejaarsavond, moet m nog een keer nemen om te zien wat ik er echt van vind.

Er staat ook nog een doosje met 5 samples van de G&G in de kast (Ledaig 10, Deanston virgin oak, Glenlivet Captain's reserve, Glenrothes 10 y, bunna stiuireadir) en als after dinner likeur een flesje Drambuie, echt heerlijk op z'n tijd.

Sample flesjes die al leeg zijn:
Chivas regal 12y blended - niet mijn ding, kan niet aan die scherpe afdronk wennen.
Glenlivet founder's reserve - ook geen hoogstaander
Jameson irish whiskey - al iets beter dan de 2 hierboven
Glenfiddich 12y - van deze 4 samples de beste
Ardbeg 10y - is al weer langer geleden, maar die kon mij zeker wel bekoren. Daarom durfde ik de Grooves ook wel aan te schaffen.

Ik gebruik nu de "whisky suggest" app, maar misschien ook maar eens een whiskybase account aanmaken binnenkort. (heeft geen app geloof ik?)

Blijf vooral posten, ik lees met plezier mee over de uiteenlopende whisky's :)

edit: vershillende typo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Gonadan schreef op maandag 11 februari 2019 @ 08:45:
[...]

Lees mijn post anders nog eens, je verzint nu zelf conclusies die ik niet trek.

Als je eilandwhisky's echter wilt degraderen naar puur jodium en rook en de rest wel ontwikkeld wilt noemen dán kom je dus in de zone wat ik snobisme noem. :)
Jammer dat je zo vijandig reageert. Mijn smaak heeft zich in de loop van meerdere decennia ontwikkeld tot wat die is, mijn smaak. Wat is daar volgens jou "snobistisch" aan? Laten we elkaar en elkaars smaak ajb respecteren hier, want anders kunnen we dit draadje wel sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Toff schreef op maandag 11 februari 2019 @ 23:49:
Jammer dat je zo vijandig reageert. Mijn smaak heeft zich in de loop van meerdere decennia ontwikkeld tot wat die is, mijn smaak. Wat is daar volgens jou "snobistisch" aan? Laten we elkaar en elkaars smaak ajb respecteren hier, want anders kunnen we dit draadje wel sluiten.
Vind je dat heel raar? Ik vertel dat men soms doet alsof je van de bloemetjeswhiskies moet houden anders is je smaak onderontwikkeld, en dat ik dat snobistisch gedrag vind.
Vervolgens kom jij vertellen dat ik raar ben als ik een ontwikkelde smaak snobistisch vind en zegt dan dat je door de rook en jodium niets anders meer proeft. :D

Je doet dus exact waartegen ik ageer, namelijk het oordelen op smaak. Terwijl mijn eerste post juist probeerde te bereiken wat jij nu schrijft, namelijk dat elke smaak zijn eigen waarde heeft. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• revox862
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 19:21
Gaat iemand nog voor de Game of Thrones whisky's? Ik twijfel nog.

• capellio
revox862 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:36:
Gaat iemand nog voor de Game of Thrones whisky's? Ik twijfel nog.
Ondanks dat het natuurlijk alleen maar een commercieel verkooppraatje is ben ik er wel over aan het denken. Alles kopen is wel weer direct een flink bedrag :?

• Oekol
  • Laatst online: 23:10

Oekol

waka waka hey hey

Commercieel is 1, vond die flessen er ook nog eens niet mooi uit zien :/

Hoe 't smaakt is dan de hamvraag natuurlijk

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Gonadan

Gonadan

Tot nu wist ik niet eens dat ze bestonden, wat heeft whisky met Game of Thrones te maken? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• capellio
Leoon. schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 21:07:
Commercieel is 1, vond die flessen er ook nog eens niet mooi uit zien :/

Hoe 't smaakt is dan de hamvraag natuurlijk
Commerciele aspect legt volgens mij een euro of 5 bovenop de marktwaarde van de whisky's als ze in een fles/koker van de destilleerderij zelf hadden gezeten. Als set is het wel weer een leuke aanvulling maar dan wel als complete set (en dan is het prijzig).

De whisky's die ze hebben gebruikt zijn naar mijn mening best goed. De één heeft wat meer mijn voorkeur dan de ander maar ik heb ze bijna allemaal wel eens geproeft en dat was goed te doen.

De smaak is redelijk besproken door (o.a.) deze jongens:
https://www.youtube.com/channel/UCElm866_W5r1eg8VjhFNARw

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Gonadan schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 21:16:
Tot nu wist ik niet eens dat ze bestonden, wat heeft whisky met Game of Thrones te maken? :?
Er was een connectie geweest als ze Ierse whiskies hadden genomen. Maar nu?

• Ivysaur
  • Niet online
@Bucephalus Als ik jou was zou ik eens wat rokerige wiskey's pakken. Beginnend met Bowmore no 1, Connemara, Black Botlle (mits nog verkrijgbaar) en één van Laproiagh.

Eens je een rokerige/jodium/zilte wiskey heb geproeft wil je niet meer anders. Dan smaakt de rest als ranja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 22:15

Snappie88

Mr. Hollywood

capellio schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 21:29:
[...]

De whisky's die ze hebben gebruikt zijn naar mijn mening best goed. De één heeft wat meer mijn voorkeur dan de ander maar ik heb ze bijna allemaal wel eens geproeft en dat was goed te doen.
Dit verbaaste mij het meest: ik had de hele Johnny Walker collectie in die kokers verwacht maar er zitten zowaar whisky's bij die ik hier ook op de plank heb liggen (Oban in dit geval).

Desondanks ga ik gewoon voor de gewone kokers. Hoewel ik wel fan van de serie ben heeft het voor mij geen toegevoegde waarde.

Surfin' paradise!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bucephalus
@Ivysaur Net van vriendin een setje miniflesjes gekregen (4 peated malts, bij G&G).

Ardmore Legacy
Connemara original
Bowmore 12y
Laphroaig Select

Ze heeft dus redelijk naar je geluisterd :+

Ondertussen ook een whiskybase account gemaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Bucephalus op 16-02-2019 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Bucephalus schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:25:
@Ivysaur Net van vriendin een setje miniflesjes gekregen (4 peated malts, bij G&G).

Ardmore Legacy
Connemara original
Bowmore 12y
Laphroaig Select

Ze heeft dus redelijk naar je geluisterd :+

Ondertussen ook een whiskybase account gemaakt.
Miniflesjes zijn ook wel ideaal om wat uit te proberen zonder dat je een hele fles over hebt als het niet zo bevalt. Er zijn een aantal online winkels die ook samples verkopen.
Mijn accoutnaam op whiskybase is Bean77, mocht je willen linken 8)
Ben.Hahlen schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:03:
[...]

Tomatin! Dat is momenteel mijn favoriete whiskey-huis.

Ze hebben als tagline "The softer side of the Highlands" en dat klopt ook qua smaak. Waar (veel) andere Highland whiskeys wat scherper zijn, is de Tomatin over het algemeen wat zachter.

De 18yo is dan ook niet zo scherp als je zou verwachten van een 18yo. T.o.v. de 12 uiteraard wel wat scherper, maar, vond ik, nog steeds heel toegankelijk.

De 14yo is er ook in een Cabernet Sauvignon variant. Vanwege de rijping op Cabernet Sauvigon vaten (je verwacht het bijna niet) zit er ineens een heel andere smaak aan. Heb ergens mijn tasting notes nog (hoop ik).

[Afbeelding]
Hier staat ook nog een Tomtatin 18yo die nog eens open moet. Ben benieuwd hoe deze is in vergelijking met andere merken. Ook de 14yo port cask staat hier nog.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
Bean77 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 16:00:
[...]

Mijn accoutnaam op whiskybase is Bean77, mocht je willen linken 8)
Ik heb je toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
Same here.
@Bean77 mooie collectie flessen. Daar heb ik het geld helaas niet voor, haha 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Bucephalus schreef op zondag 17 februari 2019 @ 09:29:
[...]

Same here.
@Bean77 mooie collectie flessen. Daar heb ik het geld helaas niet voor, haha 😂
Ach ik ben ooit begonnen met een fles Jameson na een tour daar in Midleton ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Ben op zoek naar een flesje whisky welke goed rokerig mag zijn. Budget circa 60 euro. Is voor een maat van mij. In eerste instantie dacht ik aan een Tallisker Storm maar daar heeft hij er al eentje van staan (niet dat ie niet op komt), maar wellicht dat iemand hier nog een lekkere suggestie heeft!

[ Voor 3% gewijzigd door Snappie88 op 19-02-2019 12:42 ]

Surfin' paradise!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

Snappie88 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:35:
Ben op zoek naar een flesje whisky welke goed rokerig mag zijn. Budget circa 60 euro. Is voor een maat van mij. In eerste instantie dacht ik aan een Tallisker Storm maar daar heeft hij er al eentje van staan (niet dat ie niet op komt), maar wellicht dat iemand hier nog een lekkere suggestie heeft!
Lagavulin 16
Rokerig flesje!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Port Charlotte Scottish Barley. Iets minder gangbaar dan een Lagavulin, maar één van mijn favoriete whiskys :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
Snappie88 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:35:
Laphroaig PX cask. Zo'n lekkere combi van peat met het zoete van de sherry!

[ Voor 11% gewijzigd door coob op 19-02-2019 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Thanks guys! De PX cask stond ook al op m'n shortlist, dus ik ga daarvoor :)

Surfin' paradise!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Ik heb de Lagavullin 8 open staan naast de 16, en moet eerlijk zeggen dat die ondanks de 8 jaar verschil zeker niet onder doet in smaaksensatie. Wellicht iets minder afgerond dan de 16, en minder fruitig.

Neus, peat, met een beetje teer gevolgd door de kruiden. Pallet is erg zoet met toch een hint van appel. Smaak blijft goed lang hangen, maar merk wel met de peaty whisky's dat de nasmaak na zo'n 10 minuten lichtelijk overgaat op een 'ijzer/mineraal-smaak'.

Kan 'm voor de €40,- wel aanraden. De standaard prijs is wel wat stevig, maar dat is de whisky zelf met 48% ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Wilde Whisky dagen van Gall zijn bezig. Hier de prijzen van Rokerige/zilte/jodium, met minimaal 8 euro korting.

Rokerig

Connemara Irish 25 < 33.50
Talisker Skye 30 < 40
Talisker Storm 38 < 46
Ardberg 10 40 < 50
Talisker Port 41 < 50
Lagvulin 16 47 < 60
Lagavulin 8 50 < 66
Scape Glansa 53 < 73
The Ten 07 70 > 78

Denk toch de Lagavulin 8 'the best bang for the buck', maar die Lagavulin 16 en Glansa ook toppers

[ Voor 13% gewijzigd door Ivysaur op 20-02-2019 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:11
Ik vind dan toch de Ardbeg Uigeadail de beste rokerige whisky onder 60,=, gevolgd door een Lagavulin 16

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-05 10:30
Snappie88 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 15:20:
Thanks guys! De PX cask stond ook al op m'n shortlist, dus ik ga daarvoor :)
Anders moet je zeker ook Port Charlotte overwegen. Whisky zoals het bedoelt is. Bij Bruichladdich (de destilleerder waar Port Charlotte vandaan komt) wordt het allemaal nog ouderwets gedaan en dat proef je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Oh ja, Ardbeg Uigeadail. Ook erg lekker.En Bruichladdich ook.

[ Voor 20% gewijzigd door coob op 19-02-2019 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
Hebben hier nog mensen de game of thrones flessen gekocht?

Ik ben mezelf eens te buiten gegaan en krijg de set vrijdag binnen.
Met 2 gedachtes eigenlijk. Ben fan van de serie, dus sowiezo leuk om te hebben. Maar ook een beetje met de gedachte als "investering" en even aan te kijken of het een collecters item gaat worden. En zo niet, dan ook geen probleem, dan heb ik zelf een leuke variatie aan whisky's om lekker zelf van te genieten :)

En er komt ook nog een Lagavulin 16 mee die al een tijdje op het verlanglijstje stond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Bucephalus Niet openen. Anders waarde foetsie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
Ik open ze pas als blijkt dat het geen waardevol collecters item wordt. Wordt makkelijk eerst een jaartje (of langer) er tegenaan kijken en mezelf beheersen.... haha
Daarom ook de Lagavulin 16 meebestelt, heb ik toch iets nieuws wat open mag :)

Edit: Jammer dat er nergens te vinden is wat de oplage is van de flessen. bij de beschrijving op D12 staat wel "batch 1" vermeld, wat doet vermoeden dat er nog meer batches zullen volgen. (ook bij de uitverkochte flessen op de homepage van D12 staat "to be continued back in summer")

[ Voor 55% gewijzigd door Bucephalus op 20-02-2019 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Het zal lollig zijn voor mensen die van Game of Thrones houden, maar het zullen volgens mij nooit echt 'waardevolle' collector's items worden. Juist omdat ze als collector's items in de markt worden gezet. Als het nou buitengewoon goede whiskies zouden zijn was het misschien een ander verhaal maar ik heb een paar reviews voorbij zien komen en ze lijken vergelijkbaar met de 'standaard' expressies, alleen zit het in een flesje met een iets andere oprduk. Over het algemeen wel voor een relatief aardige prijs, dat weer wel.

Ik heb trouwens geen idee in wat voor oplage deze de wereld in worden geslingerd maar ik kan me zomaar voorstellen dat het er niet weinig zullen zijn. Dus ik spreek @Ivysaur even tegen en zeg: @Bucephalus: Lekker openmaken die flessen, met name de Lagavulin, dat schijnt de beste te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
Dan zal ik die maar voor laatst bewaren :)
Maar zoals ik al zei, de gedachte dat ze meer waard worden is niet de hoofdreden dat ik ze gekocht heb. Ook prima als ze later geen drol waard zijn en ik ze lekker zelf open maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Ivysaur schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 17:09:
Wilde Whisky dagen van Gall zijn bezig. Hier de prijzen van Rokerige/zilte/jodium, met minimaal 8 euro korting.

Rokerig

Connemara Irish 25 < 33.50
Talisker Skye 30 < 40
Talisker Storm 38 < 46
Ardberg 10 40 < 50
Talisker Port 41 < 50
Lagvulin 16 47 < 60
Lagavulin 8 50 < 66

Scape Glansa 53 < 73
The Ten 07 70 > 78

Denk toch de Lagavulin 8 'the best bang for the buck', maar die Lagavulin 16 en Glansa ook toppers
weet je ook waarom de 16 goedkoper is dan de 8 jaar?
Ik zie net na wat googlen dat het een cask is, maar dan nog lijkt 16 jaar 40% toch een betere koop, ondanks dat het niet mijn smaak is.
Was bijna aan het twijfelen om naast de 16 deze er ook bij te pakken, maar volgend review op gall.com heeft me ervan weerhouden

"Soepele Jonge Islay"
Een heerlijke soepele whisky voor in de koffie (onderweg naar of op het werk) of in de mix. Regelmatig in de aanbieding waardoor ik voor een gunstige prijs in mijn behoefte kan voorzien.

Nee hoor niet mijn smaak dus pak liever volgende keer iets mee bij de milde whisky dagen

Festina lente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bucephalus
Die review lijkt me eerder van iemand die een drankprobleem heeft en whisky (alcohol in algemeen?) nodig heeft om om het werk te functioneren. Dus om daar nou veel waarde aan te hechten....
Buiten dat, misschien is ie ook wel heel lekker in de koffie, maar ook een feest om puur te drinken. Je weet 't niet tot je 'm proeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Bucephalus schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 18:12:
Maar zoals ik al zei, de gedachte dat ze meer waard worden is niet de hoofdreden dat ik ze gekocht heb. Ook prima als ze later geen drol waard zijn en ik ze lekker zelf open maak.
Ik heb nog nooit een fles gekocht in de hoop dat deze meer waard zou worden. Eerder andersom: Een paar flessen in mijn voorraad zijn een paar keer over de kop gegaan in waarde, soms gewoon omdat ze niet meer geproduceerd worden. Nu durf ik ze bijna niet meer open te maken,,,

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

capellio schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 21:29:
[...]

Commerciele aspect legt volgens mij een euro of 5 bovenop de marktwaarde van de whisky's als ze in een fles/koker van de destilleerderij zelf hadden gezeten. Als set is het wel weer een leuke aanvulling maar dan wel als complete set (en dan is het prijzig).

De smaak is redelijk besproken door (o.a.) deze jongens:
https://www.youtube.com/channel/UCElm866_W5r1eg8VjhFNARw
De Lagavulin (House Lannister) is anders niet goedkoop, vergeleken met de 8 y.o. en scheelt zeker geen € 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik ben mezelf ook wat te buiten gegaan. 3 flessen gekocht.
- Talisker port ruighe, omdat ik talisker 10 ontzettend lekker vind. Hij was flink afgeprijst ivm de got whiskies.
- Ardbeg uigeadail
- glendronach 12.

Op de wenslijst staan nog:
- benromach 10
- bubbahabhain 12 year unchillfiltered
- springbank 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:54
Bucephalus schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:35:
Hebben hier nog mensen de game of thrones flessen gekocht?

Ik ben mezelf eens te buiten gegaan en krijg de set vrijdag binnen.
Met 2 gedachtes eigenlijk. Ben fan van de serie, dus sowiezo leuk om te hebben. Maar ook een beetje met de gedachte als "investering" en even aan te kijken of het een collecters item gaat worden. En zo niet, dan ook geen probleem, dan heb ik zelf een leuke variatie aan whisky's om lekker zelf van te genieten :)

En er komt ook nog een Lagavulin 16 mee die al een tijdje op het verlanglijstje stond :)
Nice!

Ik heb zelf de Night's Watch (Oban).

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/hd2wu9r498cd0vd/rsz_2019-02-24_150540.jpg?raw=1

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

aicaramba schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 15:11:
Op de wenslijst staan nog:
- benromach 10
- bubbahabhain 12 year unchillfiltered
- springbank 10
Bij mij staat die Springbank ook nog op de verlanglijst, maar die zit nu nog tussen de volgende levering.

Ga mezelf eens eerst te buiten aan de Glen Scotia 15, dat schijnt ook een toppertje te zijn.
Voor de peat ook eens een Ardbeg 10 halen, met nog wat andere flessen.

Glenfiddich schreef op zondag 24 februari 2019 @ 15:16:
[...]
Nice!

Ik heb zelf de Night's Watch (Oban).

[Afbeelding]
Zo staat het er wel leuk bij ja :P , nu alleen nog Longclaw aan de muur, om 't af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Case_C schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:51:
[...]

Bij mij staat die Springbank ook nog op de verlanglijst, maar die zit nu nog tussen de volgende levering.

Ga mezelf eens eerst te buiten aan de Glen Scotia 15, dat schijnt ook een toppertje te zijn.
Voor de peat ook eens een Ardbeg 10 halen, met nog wat andere flessen.
Ardbeg 10 heb ik al, maar nog niet geopend. Ik ben nog niet zo lang whisky aan het drinken, maar ik begin nu wel een collectie op te bouwen. Heb er nu 12 ofzo, waarvan er 10 niet op zijn :P 5 zijn nog ongeopend.

Ik probeer vaak te kopen bij kortingen op D12 of Drankgigant. En ik probeer wat whisky's uit verschillende regio's te kopen.

Voorlopig ben ik erg weg van de Talisker 10 (lekker sterke smaak) en laphroaig quarter cask.

[ Voor 15% gewijzigd door aicaramba op 25-02-2019 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-05 21:34
aicaramba schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:15:
[...]

Ardbeg 10 heb ik al, maar nog niet geopend. Ik ben nog niet zo lang whisky aan het drinken, maar ik begin nu wel een collectie op te bouwen. Heb er nu 12 ofzo, waarvan er 10 niet op zijn :P 5 zijn nog ongeopend.

Ik probeer vaak te kopen bij kortingen op D12 of Drankgigant. En ik probeer wat whisky's uit verschillende regio's te kopen.

Voorlopig ben ik erg weg van de Talisker 10 (lekker sterke smaak) en laphroaig quarter cask.
Ik heb die Quarter Cask Laphroaig recent ook gekocht, min of meer per ongeluk in de aanbieding :-). Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
Enigszins teleurgesteld in D12....1 Fles uit de collectie was helaas niet meer te leveren door D12. (wel op voorraad toen ik bestelde)
Nu ergens anders besteld, en hopelijk krijg ik m morgen binnen. Als de collectie compleet is zal ik eens kijken of er een fototje van kan posten hier.
Frappant detail: de fles Lagavulin 16 die ik had meebesteld is volgens de bottle code in 2015 gebotteld. Is dat normaal? zo'n lange periode tussen bottelen en verkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Afgelopen weekend de White Walker cadeau gekregen, de persoon die me die fles cadeau gaf zei dat bij de slijterij waar die vandaan kwam de andere flessen Game of Thrones whiskey ook stonden. Ik had nog wat tijd over dus ik ben maar eens gaan kijken en heb een fles Greyjoy (Talisker) meegepakt. Vormgeving is fenomenaal van deze flessen vind ik al duurt het nog wel even voor deze opengaat. Ik heb nog Glenfiddich IPA, Jura The Sound, Deveron 12, Gordon & Macphaill Scapa openstaan. En heb nog een fles The Chita dichtzitten. Al met al kom ik voorlopig wel weer vooruit. Ik was eigenlijk van plan om eerst op de huidige voorraad in te teren voor er wat nieuws kwam maar ik kon de laatste fles niet laten staan als fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:07
Zijn er nog Rye whisky liefhebbers hier? Sinds ik de 1887 op het festival in Alkmaar geproefd heb, ben ik verkocht :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:11
Ik heb al een paar flesjes Michter's Rye versleten, die is erg lekker. Heb ook nog Sazerac staan maar die moet nog open. Niks mis met een goede Rye of Bourbon. Wordt over het algemeen wat minderwaardig gedaan over bourbon's door de whiskey fundamentalisten, maar die hebben dan denk ik nog nooit een Elijah Craig Barrel Proof of een Old Forester 1920 of iets vergelijkbaars op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Heb de Ardmore legacy gehaald. 25 euro. Best netjes voor een rokerige whisky. Beter dan Black Bottle vermoed ik. Lees dat het zachte tonen heeft dus ben benieuwd.

Wilde een Laproaig of een Lagavulin halen maar ben aan het sparen voor een volwaardig simrig dus bezuinigen op whisky en sigaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
KillaZ schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:40:
Zijn er nog Rye whisky liefhebbers hier? Sinds ik de 1887 op het festival in Alkmaar geproefd heb, ben ik verkocht :)
Ik vind het maar moeilijk, rye whisky. Moet altijd even een drempel over. Vind het in eerste instantie vrijwel altijd stinken, na een minuut of tien, vijftien in het glas valt het mee. Ik heb ooit een fles gekocht in Inverness (17yo Invergordon) maar die zit nog steeds dicht. Bij proeverijen of events wil ik er nog wel eens eentje proberen maar het is zeker niet mijn go-to whisky.
Pagina: 1 ... 18 ... 76 Laatste