Ik denk dat je beter af kan gaan of er een
IP rating bij zit, dan weet je in ieder geval zeker dat de fabrikant achter zijn product staat binnen die specificaties.
Niet dat je dan meteen een ip x8 moet nastreven (duiklamp tot zekere diepte) maar ipx7 is toch wel fijn als je denkt, of rekening moet houden met, onder water te gaan. Ik heb toch al een paar keer tijdens een bui gehad dat m'n zaklamp in een regenplas ondergedompeld werd, dan ben ik blij als ik ipx7 heb.
Verder mag je natuurlijk niet de wereld verwachten van de S9, een fijne lamp maar vanwege de prijs natuurlijk met bepaalde beperkingen.
Wat betreft de usb poort, als de rating er is valt daar ook de usb poort onder, deze kunnen prima 'waterdicht' gemaakt worden, maar tegen een prijs. En de volgende keer dat je een grot in gaat, bedenk dat in dat scenario 2 lampen slechts 1 lamp is, en 1 lamp is dan geen lamp. Oftewel bring a backup
Ik heb geen ervaring met de Astrolux S1, maar in ieder geval staat er bij banggood een ip rating (die ik zelf als een schaal lager zou lezen) van ipx8 (tot 2 meter), dat interpreteer ik als ipx7 tot (1 meter 30 min) vanwege de prijs en omdat het Chinees B-merk is (wat niet betekend dat het een slechte lamp is, maar wel dat ik daardoor gewoon minder vertrouwen heb in de bouwkwaliteit). Voor het geld een prima lamp die waarschijnlijk je grot avontuur wel overleefd zou hebben.
Mocht je wat gerichter advies willen dan zul je wat meer moeten vertellen waarvoor je de lamp wilt gebruiken, wat je budget is en wat je wenst of verwacht. (bv tijdens wandelen met de hond, voor 30 €, vooral een breed oppervlak belichten/bijschijnen/zoeklicht en makkelijk mee te nemen, interne lader gewenst)