Het grote (LED-)zaklampentopic - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
@defusion goede en juiste opmerking, echter worden deze lampen wel degelijk gebruikt in en om het huis.
Niet frequent maar zeker geen shelf item.
Maar hoe ik ook google om iets te vinden in het budget assorti lukt het me niet iets toepasbaars te vinden.
Vandaar mijn hulpvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-05 08:16
Convoy s2+ voor 18650 misschien, ongeveer $12 per stuk

Mijn website: eneloop101

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 15:51
De Nitecore EA21 is ondertussen in gebruik genomen. Ben tevreden met de hoeveelheid licht, en het aantal standen. De aan/uit knop luister nogal nauw, waar je drukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M7EyzgggOt9pLhf15Yk0dpeR/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oW9yRAWnUgaHL03nUF6God5Z/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ke4rU12zaIBS0c7jvDy0F4xS/thumb.jpg

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChibiM
De convoy is binnen. Simpel lampje voor $12

[ Voor 80% gewijzigd door ChibiM op 18-10-2018 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb zojuist de Convoy S9 besteld met een houder voor op de fiets. Met een 'standaard fietslamp' zie ik echt veel te weinig op onverlichte paden, dus vandaar de gok genomen om de S9 te bestellen. Vooral het feit dat ie is op te laden via USB spreekt me wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik twijfel alleen over de waterdichtheid. Gebruik daarom mijn S3 op de fiets. :)

Welke houder heb jij als ik vragen mag? :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:22:
Ik twijfel alleen over de waterdichtheid. Gebruik daarom mijn S3 op de fiets. :)

Welke houder heb jij als ik vragen mag? :)
Ik ben een mooi-weer fietser, dus als het regent blijf ik liever thuis :+

Deze houder; https://www.banggood.com/...=myorder&cur_warehouse=CN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik heb nu nog een NiteCore TM16 (die te koop is), maar wil naar iets kleiners/handzamers toe, maar wel een flinke bundel. Niet zozeer een brede bundel, maar vooral een smalle goed gedefinieerde bundel.
Oh ja, en als het ff kan, met een redelijke CRI en het liefst gebruik makend van 18650 accu's (heb ik er nog de nodige van; KeepPower protected 2900mAh).

Nu heeft NiteCore een waanzinnig breed assortiment. Maar ik weet gewoon niet waar te beginnen (met zoeken). Nog zinvolle suggesties iemand?

Additionele info: ik heb ook nog 2 stuks Fenix L2Ds. Die doen het ook prima, maar voor outdoor/hiking vind ik die net ff te weinig licht geven. Ik zoek iets tussen die Fenix L2D en het NiteCore TM16 monster in.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

ehtweak schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:50:
Ik heb nu nog een NiteCore TM16 (die te koop is), maar wil naar iets kleiners/handzamers toe, maar wel een flinke bundel. Niet zozeer een brede bundel, maar vooral een smalle goed gedefinieerde bundel.
Oh ja, en als het ff kan, met een redelijke CRI en het liefst gebruik makend van 18650 accu's (heb ik er nog de nodige van).

Nu heeft NiteCore een waanzinnig breed assortiment. Maar ik weet gewoon niet waar te beginnen (met zoeken). Nog zinvolle suggesties iemand?

Additionele info: ik heb ook nog 2 stuks Fenix L2Ds. Die doen het ook prima, maar voor outdoor/hiking vind ik die net ff te weinig licht geven. Ik zoek iets tussen die Fenix L2D en het NiteCore TM16 monster in.
Fenix UC30?

Volgens mij heb ik de vorige generatie daarvan (zonder glow-in-the-dark ring) en die vind ik echt fantastisch. Prima compromis tussen draagbaaarheid en lichtopbrengst. Ik gebruik hem als koplamp op mijn fiets. (Samen met de Fenix stuurhouder. Wel oppassen dat je niet de ogen van je tegenliggers uitschakeld. 1000 lumen recht in je gezicht is nog steeds niet écht leuk.) USB oplaadbaar (maar met 18650 accu, dus je kunt er een nieuwe accu inschroeven als je wil), gaat best lang mee.

https://www.knivesandtool...enix-uc30-led-zaklamp.htm

Ding is waterdicht (IPX8), voor mij ook wel een eis. Ik gebruik dat ding JUIST als het regent. :)

Overigens heb ik 'm op de fiets zelden op max staan. Dat is té fel. Meestal grofweg halverwege, voldoende om het fietspad te verlichten en zelf wat te zien zonder dat het vervelend fel word en je daarbuiten niets meer ziet.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Kijk ook s naar de BLF GT Mini, emisar d1s of Convoy C8/astrolux c8 als verschijners/throwers.

Past 1*18650 batterij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dank voor de suggesties @ChibiM , @unezra
Wat ik mis bij de specificaties (bij vrijwel alle zaklampen) is de CRI waarde...

Die Astrolux C8 ziet er wel interessant uit. Zeker nu de prijs bij BG nog geen 18 euro is!
Maar leverbaar in 3 soorten:
3B (5000-5500K), 1A (6500K-7000K),3A(5500K)
3B Yellow light,1A Cool light,3A Yellow light

Tja, wat is prettig/geeft betere kleurweergave? Iemand?

En er wordt gespecificeerd:
1 x 18650 unprotected battery
betekent dat er dan geen wel-protected 18650 in kan/mag/past? (zoals een KeepPower 18650 2900mAh)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:14

WCA

ehtweak schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:49:

En er wordt gespecificeerd:
1 x 18650 unprotected battery
betekent dat er dan geen wel-protected 18650 in kan/mag/past? (zoals een KeepPower 18650 2900mAh)
Niet per se, alleen houd er rekening mee dat een protected cel wellicht niet genoeg stroom kan leveren. Het zou kunnen dat de beveiliging erop schiet.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Even de reviews lezen, weet ik niet uit mn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

GreNade schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:16:
[...]
Niet per se, alleen houd er rekening mee dat een protected cel wellicht niet genoeg stroom kan leveren. Het zou kunnen dat de beveiliging erop schiet.
Zoiets dacht ik al. Maar uit de beschrijvingen en/of reviews kan ik dat niet eensluidend opmaken. :-(
ChibiM schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:15:
Even de reviews lezen, weet ik niet uit mn hoofd.
(zie hierboven). Er zijn meer mensen die zich dit afvragen, maar een sluitend antwoord zie ik niet. (?)

Daarnaast zie ik mogelijke problemen met de afmetingen. Het schijnt dat de 18650 soms wel, soms (net) niet past in een specifieke zaklamp. Minieme verschillen in dikte/lengte. Maar ook hier weer; geen eenduidig antwoord (voor zover ik kan vinden).

Terwijl de Astrolux C8 me tot nu toe, qua licht specificaties, wel zou bevallen.
In vergelijking met mijn huidige NiteCore TM16 is 'ie natuurlijk fors minder, maar daarom wil ik ook overstappen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:33

thijsco19

KTM 990 SMT

Een protectors 18650 zal prima gaan betreft de hoeveelheid stroom er geleverd kan worden.
Vaak zit het probleem in de afmetingen van de cellen. Protected cellen zijn net wat groter dan unprotected cellen.

Het is overigens geen noodzaak om protected cellen te gebruiken. Lees je even in in de gevaren en tips betreft het gebruik van li-Ion cellen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@thijsco19 Ik weet wat de verschillen zijn tussen de protected/unprotected versies van de 18650.

Maar, zoals aangegeven, heb ik nog een aantal 18650's liggen en die wilde ik graag gebruiken voor, bijvoorbeeld, die Astrolux C8.

En ik weet dat die Keeppowers 2900mAh max ca. 10A kunnen leveren.
Maar nergens vind ik een eenduidig antwoord OF ze fysiek passen in die Astrolux C8, EN wat de maximale stroomsterkte is, die die Astrolux C8 trekt... :?

Of wat b.v. de CRI waarde is...

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 02-11-2018 11:38 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-05 20:21
Zo, eindelijk de Maglite 3d voorzien van een ledje, heeft even geduurd voor ik deze 25 jaar oude lamp terug vond op zolder.
Links met de standaard lamp, midden met de goedkope TTS-3WCREE xp-g2 vervangings led. Rechts, niet helemaal eerlijk, een vergelijk met de 4000 lumens uit de Nitecore TM26.
Alles met de belichting vastgezet. Als ik deze instelde op de Nitecore zag je alleen maar zwart op de foto met het standaard Maglite lampje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xskbaXVW7wlvoqoRiMHfgGdz/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Toch een vooruitgang van de maglite. Hij zal ook wel langer met de batterijen doen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

HubD1 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 23:29:
Zo, eindelijk de Maglite 3d voorzien van een ledje, heeft even geduurd voor ik deze 25 jaar oude lamp terug vond op zolder.
Links met de standaard lamp, midden met de goedkope TTS-3WCREE xp-g2 vervangings led. Rechts, niet helemaal eerlijk, een vergelijk met de 4000 lumens uit de Nitecore TM26.
Alles met de belichting vastgezet. Als ik deze instelde op de Nitecore zag je alleen maar zwart op de foto met het standaard Maglite lampje.
[Afbeelding]
Hey, wat leuk d:)b

Tof dat je even je vergelijkje hier neerzet, top

Ik ben ook nog steeds meer dan tevreden met mijn LED-upgrade voor mijn 4D. Vorige week nog ff buiten lopen klooien in het donker en waar ik eerder liep te martelen met de schaarse lumens had ik nu ruim voldoende licht met de Mag plat op de grond.

Die TM26 <3 ........ff opgezocht maar sodeju wat een geld zeg :o

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Fraggert schreef op woensdag 7 november 2018 @ 08:18:
[...]

Die TM26 <3 ........ff opgezocht maar sodeju wat een geld zeg :o
De TM16 geeft bijna net zo'n smak licht en is een stuk betaalbaarder... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Of voor nog een stuk minder, een BLF Q8, doet ook 5000 lumen voor weinig geld.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
+1 voor de BLF Q8 als iemand max 50 euro uit wil geven voor een zaklamp met 5000 lumens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Het heeft precies een maand geduurd, maar eindelijk is mijn Convoy S9 binnen! Het is mijn eerste 18650 lampje ooit, en de eerste indruk is prima. Iemand een idee hoe lang het duurt voordat een Keeppower 2600mAh volledig is opgeladen in dat ding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Uur of 6-8 ben ik meestal kwijt met een 3400mAh, dus waarschijnlijk wat eerder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wat ik zo kan vinden is de laadstroom ca. 500mA, dus zou bij 2600mAh iets langer dan 5 uur moeten duren. Klopt wel redelijk met bovenstaande.

[ Voor 15% gewijzigd door defusion op 17-11-2018 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Het charger indicatie lampje is inderdaad na ongeveer 5 uur van rood naar blauw gesprongen. Nu is het tijd voor de vuurdoop, even een rondje door een niet verlicht park maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:03
Hallo zaklampliefhebbers!

Mijn schoonvader heeft voor Sinterklaas een mooie zaklamp op het verlanglijstje gezet. Het budget is 20 euro, hij heeft een linkje naar een zaklamp van Travelmore op bol.com gepost. Nou zijn er vast betere en mooiere alternatieven voor dat geld te koop, maar helaas heb ik geen verstand van zaklampen. Wat zouden jullie aanraden? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:55

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@AFT0570 Voor dat geld wil je eigenlijk vanuit China importeren en om dan sinterklaas nog te halen ben je nu aan de late kant.
De tekst bij de lamp en gezien de prijs valt bij mij in de categorie 'too good to be true' maar goed als je schoonvader er zelf mee komt is het natuurlijk altijd goed ;) Volgens mij is er hier in dit topic al een keer deze 'super militaire' zaklamp besproken en de reviews/meningen hierover waren niet zo best. De foto van de lamp die een hele berg in licht zet ga je in de praktijk niet halen omdat je niet in madurodam bent.
Bedenk dat je naast een zaklamp ook een accu krijgt (onbekend type), een doosje, een lader (extern altijd een nadeel), en bewegende onderdelen in de lamp zelf. Te veel dingen voor de kleine prijs.

Voor mij beginnen de meeste 'waardige' zaklampen die in Nederland in de winkel liggen pas bij 40€ maar ik ben niet zo bekend met de budget regio (goedkoper dan 40€) dus wellicht dat iemand anders je kan helpen. Op dit moment zou ik waarschijnlijk iets als een nitecore TIP adviseren, wellicht dat deze voor 20€ langskomt tijdens de black friday sale. Voordeel van deze is de interne lader dus alleen aansluiten op een usb poort en het kleine formaat met redelijke opbrengst. Je kan 'm altijd bij hebben en geeft genoeg licht in het donker (niet al te lang maar goed daar is de prijs ook naar) Zo zijn er nog wel wat meer, maar zoals gezegd niet helemaal het gebied waar ik veel in rondneus.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Als je op aliexpress iets kunt vinden met de optie "aliexpress standard shipping" dan heb je het waarschijnlijk wel voor sinterklaas binnen. Duurt meestal een week bij mij, langer dan 10 dagen nog niet gehad.

De officiële convoy store op aliexpress heeft het helaas niet. Wel een andere aanbieder van convoy lampen. Convoy S9 voor iets van 17 dollar + 0.65 voor aliexpress standard shipping. Dan zit de lader meteen ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:41
+1 voor Rockhopper.

De Bol.com lamp is een heel generiek model wat je in China maar een paar dollar kost, en wordt geleverd met een batterij en oplader die waarschijnlijk alleen geschikt zijn om de brandmelder in je huis te testen.
Vermijden dus.

Convoy is een prima budget merk waarbij je veel waar voor je geld krijgt. De Nitecore TIP (CRI) is ook een goede koop, en is op Gearbest onder je budget te vinden. De levertijd daarentegen is wel krap, of hij voor sinterklaar binnen is....geef het 50/50 kans.

@defusion De Aliexpress levertijden zijn bij mij meestal ook vrij goed, maar hou er rekening mee dat Lithium accu's meestal niet via luchttransport mogen worden vervoerd. Dat kan de levertijd nogal eens in de soep helpen.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

citruspers schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:10:

@defusion De Aliexpress levertijden zijn bij mij meestal ook vrij goed, maar hou er rekening mee dat Lithium accu's meestal niet via luchttransport mogen worden vervoerd. Dat kan de levertijd nogal eens in de soep helpen.
Wat je dan kan doen is de zaklamp via AliExpress bestellen zonder lithiumaccu, en de accu bestellen bij bijvoorbeeld NKON in Nederland. Die zijn niet veel duurder en worden vanuit NL verzonden dus die heb je zo in huis

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:03
Wat erg veel scheelt is dat we door vakanties en andere verplichtingen in het buitenland pas ergens midden januari het zullen vieren, dat had ik misschien even moeten vermelden ;) Ontzettend bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

in dat geval: de Convoy s9.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Of de Nitecore TIP CRI via Gearbest (16 euro): https://www.gearbest.com/nitecore-tip-cri-_gear/

Het verschil is dat de CRI versie een LED heeft die veel kleurechter is (veel prettiger, imho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Iemand nog leuke Black Friday deals gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-05 16:00

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Goedenavond. Ik heb vanwege mijn werk een streamlight Protac. Met daarin 2 Cr123 batterijen. Nu ben ik op zoek naar oplaadbare exemplaren of een goede accu ter vervanging. Iemand goede ervaringen ?

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Zo te zien kun je gewoon een willekeurige 18650 accu gebruiken.
Voor de duidelijkheid, één 18650 vervangt de twee cr123 batterijen.

Ik ben wat protected accu's betreft fan van keeppower, maar er zijn vele merken beschikbaar.

Bijv deze: https://www.nkon.nl/keepp...oRMMSoTx8uI0aAsDcEALw_wcB

Unprotected gebruik ik deze: https://www.nkon.nl/samsung-inr-18650-30q-3000mah.html

[ Voor 36% gewijzigd door defusion op 25-11-2018 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
defusion schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:12:
Voor de duidelijkheid, één 18650 vervangt de twee cr123 batterijen.
Qua lengte wel, maar je voltage wordt wel gehalveerd. Of dat een probleem is hangt helemaal af van de zaklamp (of eigenlijk de driver die er in zit).

Je hebt ook oplaadbare RCR123's of 18350's, maar de capaciteit daarvan is mijn mijn ervaring niet zo denderend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Ik bedoel inderdaad voor de zaklamp van @Gri77ie
Echt vervanging ook voor voltage is lastiger. 2xRcr123 heeft juist weer hoger voltage.
Maar de protac kan zo te zien ook gewoon 1x18650 hebben. Misschien ook 2xrcr123 maar dat zou ik inderdaad niet doen ivm lage capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Thanx... dan ga ik online eens shoppen voor zo'n 18650. Ik heb geen ervaring met dat soort accu's. Vandaar mijn vraag hier. Kan dit in een standaard oplader ?

Dus dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
Gri77ie schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:30:
Kan dit in een standaard oplader ?
Nee. Lithiumaccu's zijn een andere slag dan je standaard oplaadbare AA(A) NiMH accu's.
Nkon heeft een aantal opladers voor Lithiumaccu's, waarvan sommigen zelfs te gebruiken zijn voor NiMH EN Lithium.

Ik heb zelf laders van Nitecore, maar die van Xtar zijn ook prima. Volgens mij verkoopt Nkon sowieso alleen maar prima laders, je moet alleen even oppassen over er wel protected cells in passen (deze zijn net ietsje langer)

Het is bij lithiumaccu's trouwens ook verstandig om ze niet onbeheerd op te laden ivm (klein) brandgevaar. Geldt trouwens voor al je apparaten met Lithiumaccu's, niet alleen zaklamp batterijen :)

[ Voor 14% gewijzigd door citruspers op 25-11-2018 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

citruspers schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:36:
[...]

Nee. Lithiumaccu's zijn een andere slag dan je standaard oplaadbare AA(A) NiMH accu's.
Nkon heeft een aantal opladers voor Lithiumaccu's, waarvan sommigen zelfs te gebruiken zijn voor NiMH EN Lithium.

Ik heb zelf laders van Nitecore, maar die van Xtar zijn ook prima. Volgens mij verkoopt Nkon sowieso alleen maar prima laders, je moet alleen even oppassen over er wel protected cells in passen (deze zijn net ietsje langer)

Het is bij lithiumaccu's trouwens ook verstandig om ze niet onbeheerd op te laden ivm (klein) brandgevaar. Geldt trouwens voor al je apparaten met Lithiumaccu's, niet alleen zaklamp batterijen :)
Top dank je wel !
Ga ik er mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Ik had overigens even snel gegoogled op 'streamlight protac 18650', en zag dat dat inderdaad ging.
Maar ik realiseer me nu dat 'protac' een hele reeks streamlight zaklampen is. Ze hebben er bijvoorbeeld ook die op AA's werken.

Grote kans dat die van jou alsnog gewoon op 18650's werkt (de meeste 2xcr123 lampen doen het ook op 1x18650), maar als je het zeker wilt weten moet je even zoeken op het specifieke type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ChibiM schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:44:
Iemand nog leuke Black Friday deals gekocht?
Gelukkig niet. ;)
Heb bijna 4 weken geleden een Astrolux C8 besteld via BG. En daar zit ik nog steeds op te wachten.
Maar toen al die 'zogenaamde' aanbiedingen kwamen was 'ie ineens een stuk duurder. 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Haha. Dat zie je inderdaad wel eens dat de prijzen omhoog gaan vpor deze speciale dagen. Ik heb nog een Astrolux FT02 onderweg. Trouwens ook mijn Astrolux MF04S binnen, begin augustus besteld, vorige week binnen....

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Nadat m'n convoy s9 een grot in is geweest met een hoop water (en ook onder water is geweest), doet ie het helaas niet meer.. ik vermoed vocht in de usb poort gekomen waardoor nu de electronica stuk is gegaan.

Nu zoek ik een mooie vervanger die wél goed waterdicht is... ik denk dat ik dan een lamp moet hebben zonder USB poort, dus de accu apart laden.
Is de astrolux S1 dan een goede keuze??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik denk dat je beter af kan gaan of er een IP rating bij zit, dan weet je in ieder geval zeker dat de fabrikant achter zijn product staat binnen die specificaties.

Niet dat je dan meteen een ip x8 moet nastreven (duiklamp tot zekere diepte) maar ipx7 is toch wel fijn als je denkt, of rekening moet houden met, onder water te gaan. Ik heb toch al een paar keer tijdens een bui gehad dat m'n zaklamp in een regenplas ondergedompeld werd, dan ben ik blij als ik ipx7 heb.

Verder mag je natuurlijk niet de wereld verwachten van de S9, een fijne lamp maar vanwege de prijs natuurlijk met bepaalde beperkingen.

Wat betreft de usb poort, als de rating er is valt daar ook de usb poort onder, deze kunnen prima 'waterdicht' gemaakt worden, maar tegen een prijs. En de volgende keer dat je een grot in gaat, bedenk dat in dat scenario 2 lampen slechts 1 lamp is, en 1 lamp is dan geen lamp. Oftewel bring a backup :)

Ik heb geen ervaring met de Astrolux S1, maar in ieder geval staat er bij banggood een ip rating (die ik zelf als een schaal lager zou lezen) van ipx8 (tot 2 meter), dat interpreteer ik als ipx7 tot (1 meter 30 min) vanwege de prijs en omdat het Chinees B-merk is (wat niet betekend dat het een slechte lamp is, maar wel dat ik daardoor gewoon minder vertrouwen heb in de bouwkwaliteit). Voor het geld een prima lamp die waarschijnlijk je grot avontuur wel overleefd zou hebben.

Mocht je wat gerichter advies willen dan zul je wat meer moeten vertellen waarvoor je de lamp wilt gebruiken, wat je budget is en wat je wenst of verwacht. (bv tijdens wandelen met de hond, voor 30 €, vooral een breed oppervlak belichten/bijschijnen/zoeklicht en makkelijk mee te nemen, interne lader gewenst)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Ik heb inderdaad naar de IP ratings gekeken, maar die moet je bij die chinese merken toch met een korrel zout nemen.
(de convoy S9 heeft ook ipx8 volgens banggood)

Het is niet dat ik vaak een zaklamp gebruik, ik wil gewoon dat ik een lamp heb klaarliggen mocht er eens 1 nodig hebben. En na het grotavontuur prefereer ik iets wat ook (even) onder water kan.
Ik heb sowieso een flinke 4D mag-lite voor thuis, maar dat is op vakantie wat minder handig meenemen, vandaar de keuze voor die S9 destijds.

Budget is wel rond de €40, en ik hoef niet een lader in de lamp te hebben (ik vermoed dat dat bij de chinese merken toch een zwakke plek is mbt waterdichtheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

De S9 heb ik ook nooit vertrouwd om op mijn fiets te gebruiken, dat enkele flapje gaf al nul vertrouwen en dat bevestig jij nu dus ook. Mijn S3 daarin tegen heeft al menige plensbui en ellende overleefd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Net boven je budget maar nu wel in de aanbieding:
Deze eagletac met een ipx8 die ik wel vertrouw. A merk met A kwaliteit. De verkoper is ook een tweaker trouwens, maar voel je niet verplicht om hier wat te halen. Er is veel te krijgen voor 40€, wat allemaal meetelt is soort accu, heb je al een lader / accu ja/nee? Frequentie gebruik en welke lichtstanden wil je per se wel of niet. En om dan nog verder in de diepte te gaan: welke bedieningsmodi wil je? Kortom als je eenmaal een beetje liefhebber wordt zijn er genoeg dingen waar je mee kan gaan experimenteren en uitproberen.

Maar zonder gekheid, neem in een grot altijd 2 zaklampen mee.

Ik zou zeggen kijk eens rond op de nederlandse webwinkels zoals knivesandtools nkon ledscherp etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-05 08:13

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Voor de mensen die nog snel een BLF-Q8 (voor in de auto >:) ) willen aanschaffen:

Ik zag vandaag dat ze bij Banggood in de aanbieding zijn: iets van 42,.. incl. priority mail.

Vanmorgen mijn tweede besteld. Beste lamp in mijn verzameling van 7 stuks.

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Over BG en aanbiedingen gesproken... :X
ehtweak in "China-shopping levertijdentopic"

BTW: zit nog steeds te wachten op een Astrolux C8 die ik begin november 2018 bij BG besteld heb...

En aanbiedingen die vaak weer gecanceld worden omdat het zogenaamd niet leverbaar is via BG. En een dag later 'ineens' weer voor de normale prijs per direct leverbaar zijn... O-)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-05 08:13

Schinnen-groen

Groen is een kleur

ehtweak schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:36:
Over BG en aanbiedingen gesproken... :X
ehtweak in "China-shopping levertijdentopic"

BTW: zit nog steeds te wachten op een Astrolux C8 die ik begin november 2018 bij BG besteld heb...

En aanbiedingen die vaak weer gecanceld worden omdat het zogenaamd niet leverbaar is via BG. En een dag later 'ineens' weer voor de normale prijs per direct leverbaar zijn... O-)
Laten we hopen dat het in dit geval wel goed gaat....

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

rockhopper schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:00:
Net boven je budget maar nu wel in de aanbieding:
Deze eagletac met een ipx8 die ik wel vertrouw. A merk met A kwaliteit. De verkoper is ook een tweaker trouwens, maar voel je niet verplicht om hier wat te halen. Er is veel te krijgen voor 40€, wat allemaal meetelt is soort accu, heb je al een lader / accu ja/nee? Frequentie gebruik en welke lichtstanden wil je per se wel of niet. En om dan nog verder in de diepte te gaan: welke bedieningsmodi wil je? Kortom als je eenmaal een beetje liefhebber wordt zijn er genoeg dingen waar je mee kan gaan experimenteren en uitproberen.

Maar zonder gekheid, neem in een grot altijd 2 zaklampen mee.

Ik zou zeggen kijk eens rond op de nederlandse webwinkels zoals knivesandtools nkon ledscherp etc.
Je linkje is stuk.

Edit: sorrie, was ook een post van november '18

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Ik heb eindelijk een nieuwe headlamp :)
Het is uiteindelijk de Nitecore HC65 geworden :
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hcxbh75l.jpg
Lekker veel licht uit de XM-L2 U2 main LED als het nodig is, en een extra high CRI LED voor als er wat minder licht nodig is. Daarnaast ook nog een rode LED, die wel handig is als je je nachtzicht niet wil verpesten.
Het heeft veel te lang geduurd, maar ik ben er wel erg tevreden mee.
Goeie opvolger voor m'n Zebralights imho.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Fraggert schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 10:38:
[...]
Je linkje is stuk.

Edit: sorrie, was ook een post van november '18
Hier de link naar het model bij de fabrikant. Het was een aanbieding, dus dat is meestal beperkte voorraad of uitlopend model met een fijne prijs. Maar met wat zoeken vind je 'm vast wel ergens anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Eindelijk, na ruim 2 maanden wachten en een resend van Banggood, kwam 'ie dan toch binnen.
De Astrolux C8. (ik heb er 17,50 euro voor betaald)

Handzaam lampje! Ligt erg prettig in de hand. En werkt bij mij prima met een Keeppower protected 18650 accu.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7889/46975336942_42bb06a6c0_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4803/46113623815_118f693fc9_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4888/46113623955_b25755e964_c.jpg

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-05 12:47
ehtweak schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:54:
Eindelijk, na ruim 2 maanden wachten en een resend van Banggood, kwam 'ie dan toch binnen.
De Astrolux C8. (ik heb er 17,50 euro voor betaald)

Handzaam lampje! Ligt erg prettig in de hand. En werkt bij mij prima met een Keeppower protected 18650 accu.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een dag nadat ik deze dacht te hebben besteld, zag ik de Convoy C8 in de lijst van bestellingen staan. Vandaag maar geanuleerd en de Astrolux besteld. Dezelfde prijs, maar komt net iets beter uit de tests. Wel jammer dat de kleuren waarin de Convoy wordt geleverd niet beschikbaar zijn voor de Astrolux.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiyedM
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17-05 15:59
Schinnen-groen schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:29:
Voor de mensen die nog snel een BLF-Q8 (voor in de auto >:) ) willen aanschaffen:

Ik zag vandaag dat ze bij Banggood in de aanbieding zijn: iets van 42,.. incl. priority mail.

Vanmorgen mijn tweede besteld. Beste lamp in mijn verzameling van 7 stuks.
Die is intussen ook serieus toegenomen in prijs:
Staat intussen aan 73, hopelijk daalt hij terug tot rond de 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Volgens mij is dat ook gewoon de blf q8. Sofirn was volgebs mij de fabrikant van de q8.
Ondertussen heb ik weer een hele lading aan zaklampen ontvangen van wuben a21 tot acebeam x45 tot imalent ms12. Er komt geen eind aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

ChibiM schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:42:
Volgens mij is dat ook gewoon de blf q8. Sofirn was volgebs mij de fabrikant van de q8.
Ondertussen heb ik weer een hele lading aan zaklampen ontvangen van wuben a21 tot acebeam x45 tot imalent ms12. Er komt geen eind aan ;)
Thorfire is de fabrikant van de Q8 :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
GreNade schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:46:
[...]

Thorfire is de fabrikant van de Q8 :)
Dat dacht ik ook altijd, maar Sofirn maakte de lampen voor Thorfire.. Apart

http://budgetlightforum.com/comment/1378088#comment-1378088

Edit: het staat ook zelfs in hun advertentie op aliexpress!
https://m.aliexpress.com/...on-Procedure-Super-Bright

[ Voor 32% gewijzigd door ChibiM op 29-03-2019 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ChibiM schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:42:
Wat doe je er mee? :+
Verzamelen of zo? ;)

Toegegeven ik vind het ook leuke gadgets, maar een stuk of drie, vier vind ik wel genoeg.
Tweetal Fenix L2D's. Die doen het al jaren, gewoon een gemakkelijk lampje met een paar penlights erin. Zitten verspreid over 2 rugzakken.
Daarnaast een Astrolux C8 voor het 'echte' werk; lekker handzaam, maar toch een bak licht.
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4803/46113623815_118f693fc9.jpg

Daarvoor had ik een Nitecore TM16; maar die heb ik verkocht. Vond ik gewoon te massief, te zwaar. (en te verblindend >:) )
Vóór die TM16 had ik nog een Fenix TK45; maar die is gesneuveld door lekkende Duracell (bagger) batterijen. Wel compleet vergoed gekregen door Duracell, maar toen moest ik wel de TK45 inleveren/opsturen. Daarna was ik voorgoed genezen van die zogenaamde Durabagger. Alleen nog maar alkaline Lidl batterijen; is gewoon waar voor je geld. En lekken zeer zeker niet.

Oh ja, en voor in de gereedschapkist een el-cheapo LED lampje van de Aldi:
Afbeeldingslocatie: https://www.supermarktaanbiedingen.com/public/images/discount/2016/44/579577.jpg
lag een keertje in de uitverkoopbak, voor nog geen 2 euro! Is verbazingwekkend goed en handig voor in de gereedschapskoffer.

Ok, ok, ik heb wel weer wat besteld... niet echt een zaklamp zelf, maar een holster voor de Astrolux C8. Via eBay, voor het waanzinnige bedrag van maar liefst EUR 1,15. :) Nu nog afwachten hoe lang het duurt voordat 'ie binnenkomt...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

ChibiM schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:10:
[...]

Dat dacht ik ook altijd, maar Sofirn maakte de lampen voor Thorfire.. Apart

http://budgetlightforum.com/comment/1378088#comment-1378088
Apart.

De Sofirn Q8 maakt wel gebruik van andere LED's dan de BLF Q8 in ieder geval, XPL V6 in de BLF, en XPL-HI in de Sofirn versie. Dat doet ook iets met het beampattern, aangezien de xpl-hi's geen koepeltje hebben en de BLF wel

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
ehtweak schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:12:
[...]

Verzamelen of zo? ;)

Toegegeven ik vind het ook leuke gadgets, maar een stuk of drie, vier vind ik wel genoeg.
Tweetal Fenix L2D's. Die doen het al jaren, gewoon een gemakkelijk lampje met een paar penlights erin. Zitten verspreid over 2 rugzakken.
Daarnaast een Astrolux C8 voor het 'echte' werk; lekker handzaam, maar toch een bak licht.
[Afbeelding]

Daarvoor had ik een Nitecore TM16; maar die heb ik verkocht. Vond ik gewoon te massief, te zwaar. (en te verblindend >:) )
Vóór die TM16 had ik nog een Fenix TK45; maar die is gesneuveld door lekkende Duracell (bagger) batterijen. Wel compleet vergoed gekregen door Duracell, maar toen moest ik wel de TK45 inleveren/opsturen. Daarna was ik voorgoed genezen van die zogenaamde Durabagger. Alleen nog maar alkaline Lidl batterijen; is gewoon waar voor je geld. En lekken zeer zeker niet.

Oh ja, en voor in de gereedschapkist een el-cheapo LED lampje van de Aldi:
[Afbeelding]
lag een keertje in de uitverkoopbak, voor nog geen 2 euro! Is verbazingwekkend goed en handig voor in de gereedschapskoffer.

Ok, ok, ik heb wel weer wat besteld... niet echt een zaklamp zelf, maar een holster voor de Astrolux C8. Via eBay, voor het waanzinnige bedrag van maar liefst EUR 1,15. :) Nu nog afwachten hoe lang het duurt voordat 'ie binnenkomt...
Ik schrijf reviews, speel ermee, en ze staan mooi op de kast...of liggen opgeborgen in de la....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Trouwens ook 2 goedkope lampjes van eBay ontvangen. Nep thorfire... De tg06s (uit mn hoofd) en een goedkoop zoom ding van thorfire...weet t model even niet... Die laatste is zn geld niet waard. Allebei onder de $4 volgens mij. De nep tg06s is niet verkeerd qua kwaliteit voor zn prijs maar output is erg laag....heel laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:55
Ik wacht nog steeds tot Sofirn met die dubbele tube van de Q8 komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

GreNade schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:14:
[...]

Apart.

De Sofirn Q8 maakt wel gebruik van andere LED's dan de BLF Q8 in ieder geval, XPL V6 in de BLF, en XPL-HI in de Sofirn versie. Dat doet ook iets met het beampattern, aangezien de xpl-hi's geen koepeltje hebben en de BLF wel
Niet zo heel apart hoor.
Sofirn is of was de oem voor thorfire. De vraag werd gesteld of sofirn de productie helemaal mocht overnemen. En daarbij dan ook een update en extra dingen zoals de dubbele tube waar wimpie het over heeft.

Sowieso zijn er in de Chinese zaklampen wereld maar een aantal die hun onderdelen zelf maken. Meestal komt het van een oem vandaan die tevens een eigen merk heeft. Vandaar er soms ook vele lampjes hetzelfde zijn maar toch een andere naam hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

[...]

Verzamelen of zo? ;)
Gewoon, omdat het kan is voor mij al een goede reden.
Maar net zoals gereedschap en messen en dergelijke, zijn verschillende zaklampen meer en minder geschikt voor bepaalde situaties.
Niet alleen het kosten plaatje speelt mee, maar ook type straal, type accu, gewicht en wat je ermee gaat doen en vooruit plannen wanneer je het eventueel gaat gebruiken. Een survivalist (post apocalyptic) zal bijvoorbeeld sneller voor AA kiezen omdat die krengen overal te grabbel liggen.

Maar goed ik begrijp het onbegrip verder wel hoor. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Iemand nog een nieuwe zaklamp onderweg?
Toevallig vandaag een afstandsmeter besteld om ook op afstand verder dan 10 meter te meten.... Onze tuin is ongeveer 10.5 meter diep, dus dat gaat wel, maar iets verder wordt lastig. Heb een goedkope UniT besteld voor $18

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[...]

...
En is binnen!
Geen exclusieve :+ lamslederen holster, maar gewoon van kunststof, met klittenband sluiting en riembevestiging met drukknopje.
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/zhsAAOSwkx5XEJLZ/s-l500.jpg
Voor dat geld, gewoon een prima hoesje! d:)b

Klein verschil met de productfoto is dat bij het hoesje wat ik heb binnengekregen de klittenband flap wat korter is en wat krapper overlapt, vanwege het dikkere uiteinde van de Astrolux C8. Maar sluit verder prima.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Heb de MS18 binnen. 100.000 lumens. Lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Tijd voor een review en foto's. Die 100.000 Lumens lijkt me niet realistisch maar misschien heb je echt een draagbare stadionlichtmast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ChibiM schreef op maandag 27 mei 2019 @ 22:41:
WTF?

600 euro (zie ik op BG) voor een 'zaklamp' ?!? 8)7

Maar ff sereneus; heeft dit nog wel zin? Of is het gewoon omdat het kan?

[ Voor 16% gewijzigd door ehtweak op 27-05-2019 23:31 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Klopt, ik wilde de eerste zaklamp die officieel 100.000 lumens claimde. Ik hoop binnenkort de zaklamp in het NL te reviewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ChibiM schreef op maandag 27 mei 2019 @ 22:41:
Dit is echt hilarisch _O-

heb je ook een karretje voor die 2 vrachtwagenaccu's die er bij horen :P ?
ChibiM schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 07:13:
Klopt, ik wilde de eerste zaklamp die officieel 100.000 lumens claimde. Ik hoop binnenkort de zaklamp in het NL te reviewen.
die MOET gewoon hier op de Frontpage van Tweakers natuurlijk d:)b

[ Voor 37% gewijzigd door Fraggert op 28-05-2019 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
ChibiM schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 07:13:
Lol, een BLF'er en DR Discord member heeft ff de math ervoor gedaan :
6250 lumens per LED with 90% optical efficiency
1200W of power
exhausting 8× 20700 batteries in seconds

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

dodge_911 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:00:
[...]

Lol, een BLF'er en DR Discord member heeft ff de math ervoor gedaan :

[...]
Dat is 600 euro (excl. een pallet AA's) voor een hele felle flits :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChibiM
Nee, ik heb al een paar knoopcelen besteld bij de Action. Hopelijk kunnen die het trekken.

De review is klaar: https://www.lumenmonsters.nl/reviews/imalent-ms18/

Het kan nog verder uitgebreid worden. Dus laat maar weten of er iets mist, of dat het waardig is om op Tweakers te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

ChibiM schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:22:
Nee, ik heb al een paar knoopcelen besteld bij de Action. Hopelijk kunnen die het trekken.

De review is klaar: https://www.lumenmonsters.nl/reviews/imalent-ms18/

Het kan nog verder uitgebreid worden. Dus laat maar weten of er iets mist, of dat het waardig is om op Tweakers te plaatsen.
Ik vind het wel weer typisch Imalent, er van uitgaand dat je afwijking in je lightbox/tube niet zo groot is als je hier toont.

Los daarvan ben ik benieuwd hoelang jouw MS18 heel blijft, de DX80's bleken ook weer dat het niet de meest betrouwbare zaklampen zijn (al is "zak" in zaklamp hier best grappig :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Tja.. dat is een goeie vraag. Ik heb Imalent niet super hoog in mijn boekje staan voor kwaliteit, dus we zullen zien. Maar ik kon het gewoon niet laten!

De lumens.. dat blijft lastig. Het is een piepschuimen bal, en dat ding wordt gewoon 1 grote lichtbal. Dus ik denk dat er veel fotonen of hoe heten die dingen.. verdwaald raken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Vandaag is eindelijk m'n ibood bestelling van m'n favoriete zaklamp binnen. Nu de blije eigenaar van een aantal reserve Nitecore SRT 5's. Voor de prijs bij ibood kon ik ze niet laten liggen ondanks m'n matige ervaringen met de winkel. De zaklamp is ideaal voor m'n dagelijkse werkzaamheden en ik was al een tijdje op zoek naar een tweede exemplaar als reserve. Maar niet meer leverbaar was het standaard antwoord.

Er zijn helaas te weinig zaklampen die op een enkele 18650 lopen en traploze lichtinstelling hebben zonder ook meteen bulky te worden. De 750 Lumen die de lamp geeft is wel aan de lage kant, maar toereikend voor mij. Liever had ik een 1000+ Lumen gehad, maar we doen het met wat beschikbaar is.

@ChibiM Tja wat kan ik er van zeggen. Die 100.000 was ook wel ergens te mooi om waar te zijn. Beetje een loze marketing kreet. Desalniettemin een beest van een lamp, maar ook meteen een duivelse prijs.
Je zou als extra info nog even de afstand van het te beschijnen object bij je foto's kunnen vermelden.
Verder zou ik "1" gewoon als één schrijven, dat leest beter bij kleine getallen zeker aan het begin van een zin.

[ Voor 23% gewijzigd door rockhopper op 31-05-2019 20:13 . Reden: feedback chibim toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

rockhopper schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 20:08:
Vandaag is eindelijk m'n ibood bestelling van m'n favoriete zaklamp binnen. Nu de blije eigenaar van een aantal reserve Nitecore SRT 5's. Voor de prijs bij ibood kon ik ze niet laten liggen ondanks m'n matige ervaringen met de winkel. De zaklamp is ideaal voor m'n dagelijkse werkzaamheden en ik was al een tijdje op zoek naar een tweede exemplaar als reserve. Maar niet meer leverbaar was het standaard antwoord.

Er zijn helaas te weinig zaklampen die op een enkele 18650 lopen en traploze lichtinstelling hebben zonder ook meteen bulky te worden. De 750 Lumen die de lamp geeft is wel aan de lage kant, maar toereikend voor mij. Liever had ik een 1000+ Lumen gehad, maar we doen het met wat beschikbaar is.

@ChibiM Tja wat kan ik er van zeggen. Die 100.000 was ook wel ergens te mooi om waar te zijn. Beetje een loze marketing kreet. Desalniettemin een beest van een lamp, maar ook meteen een duivelse prijs.
Je zou als extra info nog even de afstand van het te beschijnen object bij je foto's kunnen vermelden.
Verder zou ik "1" gewoon als één schrijven, dat leest beter bij kleine getallen zeker aan het begin van een zin.
Emisar d4 is traploos, en superfel! Haalt de 4000 als ik me goed herinneren

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Ik heb net wat beamshots toegevoegd. Vanavond gemaakt.

100.000 Lumens zal het misschien niet zijn, maar zoals ik al zei vind ik het knap dat ik boven de 50.000 lumen kon meten. Wellicht heeft hij nog veel meer lumens, alhoewel misschien geen 100K.

Goede tip. Ik hoop daar op te gaan letten. 1.. ipv een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

GreNade schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 00:02:
[...]
Emisar d4 is traploos, en superfel! Haalt de 4000 als ik me goed herinneren
Ziet er interessant uit, al vind ik de bediening matig als ik even snel naar de begeleidende tekst kijk. (dit zal iets persoonlijks zijn, dus niet per se een nadeel, wel voor mij)

Het fijne van de Nitecore is juist de ring bediening. Ik heb ook de grote broer SRT 9, maar die is weer te bulky.
Zoals gezegd, ik ben blij dat ik nu een paar reserve heb en ik hou me aanbevolen voor alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Hoe duur was die op ibood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

rockhopper schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 00:13:
[...]

Ziet er interessant uit, al vind ik de bediening matig als ik even snel naar de begeleidende tekst kijk. (dit zal iets persoonlijks zijn, dus niet per se een nadeel, wel voor mij)

Het fijne van de Nitecore is juist de ring bediening. Ik heb ook de grote broer SRT 9, maar die is weer te bulky.
Zoals gezegd, ik ben blij dat ik nu een paar reserve heb en ik hou me aanbevolen voor alternatieven.
De bediening is een van de tofste dingen aan het apparaat juist. Maar dat kan per persoon verschillen natuurlijk

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
CrashOne schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:32:
[...]

Ik vind het wel weer typisch Imalent, er van uitgaand dat je afwijking in je lightbox/tube niet zo groot is als je hier toont.

Los daarvan ben ik benieuwd hoelang jouw MS18 heel blijft, de DX80's bleken ook weer dat het niet de meest betrouwbare zaklampen zijn (al is "zak" in zaklamp hier best grappig :P).
Ruim een jaar verder met 2 Imalent DX80 en ze zijn nog heel, best betrouwbare zaklampen. (of mazzel). :9

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

BenEco schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 00:32:
[...]

Ruim een jaar verder met 2 Imalent DX80 en ze zijn nog heel, best betrouwbare zaklampen. (of mazzel). :9
Zag recent deze langskomen:

http://budgetlightforum.com/node/67104

Hoop dat die van jou netjes blijft werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met het meenemen van een zaklamp in handbaggage in het vliegtuig? Ik maak met enige regelmaat tripjes waarbij ik alleen een kleine rugzak bij me heb. Een Nitecore MH20(GT), zou dat een probleem opleveren of wordt het wellicht als slagwapen gezien? En zo'n Astrolux C8 zoals hierboven? Het klinkt misschien vergezocht voor zulke kleine lampjes, maar ik wil niet iets kopen en er dan op het vliegveld achterkomen dat het voor niets was.

Edit: Volgens de TSA mogen zaklampen in beginsel, maar goed ik ga niet naar de VS.

[ Voor 16% gewijzigd door smvs op 09-06-2019 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Met een Convoy of een Armytek Wizard heb ik geen problemen gehad toen ik er mee vloog, maar die zijn natuurlijk wel een slagje kleiner dan de MH20.

Belangrijk is in ieder geval dat je de accu's in je handbaggage hebt, niet in de ruimbaggage (ivm de ontvlambaarheid van Lithium accu's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ok. Ik zat nu ook naar de Convoy S9 te kijken. Deze is een stuk goedkoper en voldoet vermoedelijk ook voor mij (het is vooral voor als ik ga hiken en het sneller donker wordt dan ik verwachtte). Nu zie ik dat er nogal wat lichtkleuren zijn. Is er 1 kleur die algemeen geaccepteerd als prettigst of 'beste' ervaren wordt?

En nog iets anders: De Nitecore MH20 kun je losschroeven en op die manier beveiligen, en op sommige andere lampen zit weer een ander type beveiliging tegen het ongewenst aan gaan. Heeft de Convoy S9 dit ook? Wat ik wil voorkomen is dat hij aan gaat op de hoogste stand in een volle tas, en dat er brand ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

6000K is gewoon te wit, zie je geen kleuren en valt alles weg, erg storend. Persoonlijk heb ik zelfs liever 4300K en wat minder output dan de 5000K omdat het veel rustiger en prettiger licht is. Dat zacht geel is met nachtelijke wandelingen of met fietsritten ideaal.
citruspers schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:07:
Met een Convoy of een Armytek Wizard heb ik geen problemen gehad toen ik er mee vloog, maar die zijn natuurlijk wel een slagje kleiner dan de MH20.

Belangrijk is in ieder geval dat je de accu's in je handbaggage hebt, niet in de ruimbaggage (ivm de ontvlambaarheid van Lithium accu's).
Ik ben bij een algemene controle mijn Maglite 3D LED kwijtgeraakt, als je naar Amerika reist weet ik dat een 18650 verboden is, kennis is daarmee 'gepakt', binnen Europa is het allemaal niet zo spannend en heb ik zelf ook geen last van gehad. Maar als je een verkeerd iemand heb ben je alsnog de sjaak...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Dat is dat niet door de batterijen, maar waarschijnlijk doordat het een slagwapen kan zijn. Je mag 100Wh in je handbagage meenemen naar de meeste landen (NL, US in ieder geval zeker). In je ruimbagage mag je geen losse <=100Wh batterij meenemen, in je handbagage wel.

Ik reis al jaren met een 18650 zaklamp, nog nooit problemen mee gehad (wel eens moeten laten zien).

Zie:
https://www.klm.com/trave...cted_article/index.htm#p3
https://www.tsa.gov/trave...watt-hours-or-less-device
https://www.faa.gov/about...sengers_and_batteries.pdf
https://www.easa.europa.e..._update%20Sept%202017.pdf

[ Voor 39% gewijzigd door CrashOne op 10-06-2019 15:50 . Reden: Edit: Bronnen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

rockhopper schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 00:13:
[...]

Ik zie bij K&T een SRT 5 Grey in het assortiment voor € 60. Aangezien een foto ontbreekt zal het wel een nieuw product zijn. Blik op de specs en wat zoeken op internet geeft me de indruk dat het dezelfde lamp is maar in een soort titanium kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 14:18

BoGu5

hmmmz

smvs schreef op zondag 9 juni 2019 @ 15:58:
Heeft iemand ervaring met het meenemen van een zaklamp in handbaggage in het vliegtuig? Ik maak met enige regelmaat tripjes waarbij ik alleen een kleine rugzak bij me heb. Een Nitecore MH20(GT), zou dat een probleem opleveren of wordt het wellicht als slagwapen gezien? En zo'n Astrolux C8 zoals hierboven? Het klinkt misschien vergezocht voor zulke kleine lampjes, maar ik wil niet iets kopen en er dan op het vliegveld achterkomen dat het voor niets was.

Edit: Volgens de TSA mogen zaklampen in beginsel, maar goed ik ga niet naar de VS.
Volgens mij had ik mijn zebralight h600w en Eagletac p20a2 continu in mijn handbagage terwijl ik door Thailand en Indonesie vloog. Kreeg meer vragen over mijn Nintendo Switch en 3DS :9. Zo groot is die MH20 toch helemaal niet?

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

smvs schreef op zondag 9 juni 2019 @ 15:58:
... of wordt het wellicht als slagwapen gezien? En zo'n Astrolux C8 zoals hierboven?
Een slagwapen? :?
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/4803/46113623815_118f693fc9_c.jpg
AstroluxC8-4 by Erik Haak, on Flickr

Die C8 past gewoon in je hand. Een elektrische scheerapparaat is nog groter...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

downtime schreef op maandag 10 juni 2019 @ 18:06:
[...]

Ik zie bij K&T een SRT 5 Grey in het assortiment voor € 60. Aangezien een foto ontbreekt zal het wel een nieuw product zijn. Blik op de specs en wat zoeken op internet geeft me de indruk dat het dezelfde lamp is maar in een soort titanium kleur.
Beetje late reactie, maar heb je een directe link want ik krijg hem niet te zien, wat ik ook probeer. Ik vermoed dat het een hele oude pagina is ofzo...? Ik kan me niet voorstellen dat dat er een "nieuwe" uitkomt met alleen de kleur als verandering.
€39,95

[ Voor 10% gewijzigd door rockhopper op 14-06-2019 01:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

rockhopper schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 01:38:
[...]

Beetje late reactie, maar heb je een directe link want ik krijg hem niet te zien, wat ik ook probeer. Ik vermoed dat het een hele oude pagina is ofzo...? Ik kan me niet voorstellen dat dat er een "nieuwe" uitkomt met alleen de kleur als verandering.
https://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-nitecore-srt5-grey.htm

Ik heb ‘m sinds gisteren al in huis en zie, afgezien van iets andere kleur, geen verschil met de oude.
Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste