Het grote (LED-)zaklampentopic - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-05 21:43
rockhopper schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 01:38:
[...]

Beetje late reactie, maar heb je een directe link want ik krijg hem niet te zien, wat ik ook probeer. Ik vermoed dat het een hele oude pagina is ofzo...? Ik kan me niet voorstellen dat dat er een "nieuwe" uitkomt met alleen de kleur als verandering.

[...]

€39,95
Dank!

Mijn website: eneloop101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Daarom gaf ik ook aan dat ik het vergezocht vond. Maar je weet nooit, flesjes water lijken me ook niet echt gevaarlijk en mogen ook niet mee.

--

Iets anders, ik zat nu te denken aan een Zanflare F1, want USB oplaadbaar, de USB poort is goed afgedekt met een ring ipv een plastic klepje, en een bediening (met aparte 2 knoppen) die lekker eenvoudig is. Link. Daar moet je dan een aparte batterij bij kopen. Zou een LiitoKala (NCR18650B, protected) van AliExpress een verstandig keuze zijn? Behalve de in dit geval achterlijke levertijd van naar schatting meer dan 6 weken ziet dit er goed uit voor 3,49 euro per stuk?

Ik zag overigens dat LiitoKala ook USB oplaadbare batterijen verkoopt. Afgezien van wellicht de extra lengte, is dat wat? Ik wil namelijk sowieso iets dat USB oplaadbaar is, maar als de batterij zelf USB oplaadbaar is dan zou ik ook een lamp kunnen kiezen die dit niet is.

Edit: Hmm laat maar: Massive fraud on 18650s in the Littokala Aliexpress stores! . Toch, heeft iemand ervaring met USB oplaadbare batterijen? Misschien van een ander merk?

[ Voor 8% gewijzigd door smvs op 16-06-2019 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• szulfikar
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-11-2023
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een zaklamp rond de 20-40 euro. Graag zo vel mogelijk maar het liefst weer ook niet een hele dikke zaklamp.

Ik heb er best weinig verstand van, vandaar dat ik hier op wat tips hoop.

Alvast bedankt allen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie en lees wat in dit topic. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• szulfikar
Is best oud, heb niks konkreets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Is je budget incl. batterij en lader, of alleen de lamp?
Hoe dan ook, met het volgende zit je wel in de richting:

Astrolux S1 (iets meer dan 20 euro voor 1600 lumen, zeggen ze. is in ieder geval voldoende fel voor 99,9% van zaklampgebruikers)

Een degelijke protected 18650 batterij (bijv. een keeppower 3600mAh): zeg 10-12 euro?

Nog een lader voor genoemde 18650 batterij: vanaf een euro of 5-10, maar als je een wat uitgebreidere wilt reserveer dan ca. 15-20 euro. Iets van xtar of nitecore is altijd wel prima, goed verkrijgbaar en betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• szulfikar
Bedankt voor je reactie. Oplader en 18650 batterijen heb ik al in principe. Budget zonder dus. Wil eigenlijk zo fel mogelijk en zat aan 2 zaklampen te denken, eentje zo klein mogelijk met zoveel mogelijk lichtsterkte en een ander mag groot zijn. Heb 2x dit budget dus.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

szulfikar schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:49:
Is best oud, heb niks konkreets kunnen vinden.
Mwow dat zal wel meevallen toch? Wat heb je zelf dan gevonden?

Anyway, ik zou zelf zeggen de Convoy S9 met idd de bovengenoemde Keeppower 18650 accu. Voordeel is dat deze via USB te laden is en je geen losse laders nodig hebt en die mooi compact is.

Verdere opties en keuzes staan echt wel zat benoemd hier. Gezien jouw bovenstaande reactie, waar wil je hem voor gebruiken?

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 20-06-2019 05:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

szulfikar schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:17:
Graag zo vel mogelijk maar het liefst weer ook niet een hele dikke zaklamp.

Ik heb er best weinig verstand van, vandaar dat ik hier op wat tips hoop.
Tja, een zaklamp met een dik vel zou ik ook niet willen... :+

Neem aan dat je fel bedoelt? Maar zoek je iets wat heel ver schijnt? Heel intens is? Heel breed straalt? Instelbare bundel? Korte, lange runtime?

Anders ga je bij een outdoor winkel langs, of een zaak als b.v. https://www.knivesandtools.nl/nl/ct/zaklampen.htm of https://www.ledscherp.nl/onze-winkel. En zo zijn er vast nog veel meer.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Zou kijken maar de emisar d4, of de lumintop wf3a. De laatste ben ik aan t reviewen, maar mijne heeft enkele kuren. Hopelijk kan ik zonder moeite omruilen maar andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:30

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

smvs schreef op zondag 16 juni 2019 @ 10:52:
[...]
Daarom gaf ik ook aan dat ik het vergezocht vond. Maar je weet nooit, flesjes water lijken me ook niet echt gevaarlijk en mogen ook niet mee.
Het flesje zelf op zich niet, de reden is meer dat als een flesje vol zit het al snel een halve kilo is (afhankelijk van het flesje) of meer. Gooi je dat van enige hoogte (stadium) of met een flinke vaart, dan komt zoiets toch nog hard aan. Je ziet daarom ook wel eens dat flesjes zonder dop wel naar binnen mogen, de gedachte hierachter is dat de masse er dan uitgaat en zo minder hard aankomt bij 'vandalistisch gebruik'.

Iets meer ontopic:
Ik dacht lekker even te kunnen spelen met de zaklampen deze vakantie, maar ik was alweer helemaal vergeten dat het niet donker wordt in Scandinavië deze tijd van het jaar. 7(8)7
Half twaalf nog redelijk licht, daarna iets wat een beetje op donker lijkt, maar eigenlijk ook weer niet en om half drie is het eigenlijk alweer licht. Oh well. Gelukkig was het licht stuk in één van de ferry cabines, zodat ik toch nog even iets functioneel heb kunnen doen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
rockhopper schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:32:
[...]

Het flesje zelf op zich niet, de reden is meer dat als een flesje vol zit het al snel een halve kilo is (afhankelijk van het flesje) of meer. Gooi je dat van enige hoogte (stadium) of met een flinke vaart, dan komt zoiets toch nog hard aan. Je ziet daarom ook wel eens dat flesjes zonder dop wel naar binnen mogen, de gedachte hierachter is dat de masse er dan uitgaat en zo minder hard aankomt bij 'vandalistisch gebruik'.
Dat lijkt me toch niet de reden, want als je door de security bent mag je wel een grote glazen fles Bacardi kopen, waar je een paard nog mee dood kunt slaan. Maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Het gaat ook om de inhoud. Daarom kan je inderdaad na de beveiliging gewoon vloeistof kopen, die vloeistof is al gecontroleerd en 'bekend'.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

smvs schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 01:25:
[...]
Dat lijkt me toch niet de reden, want als je door de security bent mag je wel een grote glazen fles Bacardi kopen, waar je een paard nog mee dood kunt slaan. Maar goed.
Ik ga denk ik naar de verkeerde evenementen, die ben ik nog niet tegengekomen 8)

Het zal wel een combi zijn van 'veilige vloeistoffen' en 'gooi en smijt gevaar' of '#random excuse from page @random--' zolang wij als bezoeker ophouden met zeuren en braaf de regeltjes volgen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Iemand ook de Lumintop FW3A gekocht?

Niemand problemen ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafzwaan
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-05 11:56
Ik heb de FW3A en bij mij werkt alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

ChibiM schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 11:00:
Iemand ook de Lumintop FW3A gekocht?

Niemand problemen ermee?
Hier ook 1, voor zover ik hem gebruikt of getest heb nog geen problemen aangetroffen.

Jij wel problemen? Of welke problemen verwacht je?

[ Voor 9% gewijzigd door thijsco19 op 08-07-2019 08:03 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Had zelf het probleem met de schakelaar, die piepte zeg maar door het schuren van metaal. Tweede probleem was de UI. Maar achteraf bleek dat ik de modes zelf had aangepast. Had er teveel mee gespeeld ;)

Maar zonder de hulp van ToyKeeper had mijn probleem niet opgelost geweest. Ik dacht dat ie gewoon kapot was.
Dat is het nadeel van deze firmware. Je moet de UI begrijpen of de handleiding lezen voor je er mee gaat spelen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

ChibiM schreef op maandag 8 juli 2019 @ 08:07:
Had zelf het probleem met de schakelaar, die piepte zeg maar door het schuren van metaal.
Hoewel de mijne ook niet 100% soepel gaat heb geen last van schuren van metaal. Maar heel vreemd is het niet als je kijkt naar de opbouw van de lamp.
Tweede probleem was de UI. Maar achteraf bleek dat ik de modes zelf had aangepast. Had er teveel mee gespeeld ;)

Maar zonder de hulp van ToyKeeper had mijn probleem niet opgelost geweest. Ik dacht dat ie gewoon kapot was.
Dat is het nadeel van deze firmware. Je moet de UI begrijpen of de handleiding lezen voor je er mee gaat spelen ;)
Haha ja, de ui is echt iets heel bijzonders. Een simpele handleiding is eigenlijk niet voldoende. Er zijn zoveel opties en mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl00dy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 23:17
defusion schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:00:
Is je budget incl. batterij en lader, of alleen de lamp?
Hoe dan ook, met het volgende zit je wel in de richting:

Astrolux S1 (iets meer dan 20 euro voor 1600 lumen, zeggen ze. is in ieder geval voldoende fel voor 99,9% van zaklampgebruikers)

Een degelijke protected 18650 batterij (bijv. een keeppower 3600mAh): zeg 10-12 euro?

Nog een lader voor genoemde 18650 batterij: vanaf een euro of 5-10, maar als je een wat uitgebreidere wilt reserveer dan ca. 15-20 euro. Iets van xtar of nitecore is altijd wel prima, goed verkrijgbaar en betaalbaar.
Mooi lampje!

1600 lumen voldoende fel voort de meeste zaklampgebruikers? Interessant standpunt, ik heb heel wat zaklampen inmiddels, maar bij mijn normale gebruik heb ik zelden meer dan 150-200 lumen nodig (liefst zelfs minder zo rond de 50 of dikwijls zelfs een zgn. firefly mode), of bij echt licht nodig hebben heb ik zelden de behoefte aan >500 lumen (open veld of iets dergelijks).

Vraag me dan wel af voor welk doel je de lamp wil gebruiken? :)

The only true wisdom is in knowing you know nothing - Socrates

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Over hoeveel lumen genoeg is hangt heel sterk af aan wie je het vraagt en voor welk doeleinde je een lamp wilt gaan gebruiken. Dus genoeg voer om weken over te discussiëren.
Maar ik sluit me aan dat 1600 lumen in principe voldoende is voor de meeste doeleinden, vaak zelfs al te veel.
Enige keer dat ik meer wil is als ik een lamp gebruik tijdens zoekacties in het veld, dan kan je eigenlijk nooit te veel hebben.
Mijn edc blijft de nitecore srt 5 met een matige 750 lumen, maar een fijne draairing voor traploze sterkte instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl00dy
Ik "EDC" altijd een lampje, maar varieert nogal wat ik meeneem. Mijn oude SRT 3 bijvoorbeeld bevalt me ook erg goed,Van alle lampen die ik heb van max 10 lumens, tot 1200 lumen is mijn HDS Rotary 250 echter met zijn "slechts" 250 lumen nog steeds mijn favoriet.

Voor een groot veld is een sterkere lamp inderdaad altijd handig.

[ Voor 11% gewijzigd door bl00dy op 08-07-2019 20:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Als liefhebber heb je natuurlijk een aparte speciale lamp voor iedere situatie. Variërend van flooders tot throwers, handsfree of juist als knuppel te gebruiken, een licht om een heel stadion te verlichten tot kaartlezen tijdens de jacht of het vissen enzovoort :)

Maar ik krijg altijd jeuk als ik die 'advertenties' zie die alleen maar lumens schreeuwen die vaak ruimschoots overdreven zijn en de andere belangrijke details weglaten (gewicht, accu etc) Er zijn zat situaties waarin je te veel licht hebt, zelden echt te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mijn zaklampen combineer ik het liefste nog met een aantal zakmessen, maakt mij dat een slecht mens? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Alleen als het messen van slecht staal zijn ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Guusz
  • Laatst online: 24-05 19:55
Nadat ik mijn Nitecore TIP aan m’n vader had gegeven, miste ik toch wel een klein edc lampje....
Dus toen ik de de Nitecore TUP zag met 1000 lumen Cree Xp-L led, was ik gelijk verkocht...
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/26x3h45vu8qwshq/IMG_20190816_152245.jpg?raw=1
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/0d41fs7f5xpgeea/IMG_20190816_152312.jpg?raw=1
Mooi lampje met het oled schermpje..., maar ik moet zeggen dat ik h’m toch wel iets dikker vind dan ik gehoopt had...

Afijn, toen ik een paar dagen later de Nitecore TIP nog voor €15 in een flashsale bij Gearbest voorbij zag komen, die ook maar weer besteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Mooi ding maar inderdaad veel te groot en onhandige vorm voor aan een sleutelhanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zeker een mooi ding, maar na de TIP CRI wil ik alleen maar high CRI lampjes meer. En de 240 lumen in turbo (die ik precies 1x gebruikt heb) is meer dan zat. Low is de door mij meest gebruikte stand en die is me eigenlijk al te fel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 08:53
Wat vinden jullie van de lampen van Acebeam? Ik moet nu wat lampjes van verschillende merken aan het testen en ik ben aardig onder de indruk van hun producten. Mijn favorieten zijn tot nu toe de TK16 en de W30.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7j49msil.jpg

De TK16 is echt een EDC lampje, ongeveer ter grootte van een 18650 accu. Deze TK16 komt met drie Luminus SST-20 leds met een CRI van 95, die zo'n 1250 lumens output geven. Maar ze zijn ook met andere led's te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bdqvGxal.jpg

De W30 heeft slechts een lichtbundel van 500 lumen, maar schijnt wel 2400 meter ver. Het is 's nachts alsof je een lightsaber vasthebt. Hij werkt met een LEP (Laser Excited Phosphor) emitter en heeft dus een extreem gefocuste straal. Erg indrukwekkend, maar ik ben benieuwd in welke situaties hij echt geschikt zal zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ghng9pal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Zeer mooie lampen, die Acebeams! Het is een goed merk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Zo'n straal is alleen geschikt om "gevonden" te worden vanuit willekeurige richtingen. Je ziet ze wel eens bij avond en nacht events (discotheken e.d.) die wat meer richting platteland liggen.
Het is zo'n beetje de enige manier om vanuit alle richtingen gevonden te kunnen worden, al is het niet een hele strakke aanwijzer. Naar mate je dichterbij komt is het lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
rockhopper schreef op maandag 2 september 2019 @ 23:12:
Zo'n straal is alleen geschikt om "gevonden" te worden vanuit willekeurige richtingen. Je ziet ze wel eens bij avond en nacht events (discotheken e.d.) die wat meer richting platteland liggen.
Het is zo'n beetje de enige manier om vanuit alle richtingen gevonden te kunnen worden, al is het niet een hele strakke aanwijzer. Naar mate je dichterbij komt is het lastiger.
Misschien is zo'n ding als zelfverdediging te gebruiken? Om je belager flink te verblinden? :P

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 15:09

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Zo heb ik ook een NiteCore P15.
Met "slechts" 430 lumen, maar met de relatief kleine LED en relatief grote reflector is de throw en focus behoorlijk tof.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:00

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Fraggert schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 23:22:
Zo, led-module ontvangen :)

Besteld via een mailtje, factuur terug via de pdf en dag erop bevestigingsmail dat betaling binnen is en module op de post is gedaan.
Verzonden in bubble envelop met de module in een plastic zakje met 2 visitekaartjes.

Module plaatsen is gelijk aan reservelamp dus dat stelt niks voor.

Zo'n upgrade voor 12 euro is echt aan te raden, wat een bak licht d:)b

En hier de voor en na foto's :P

Let wel, dit zijn 4 D-cellen uit 2015 ;) hoog tijd voor 'n nieuw setje :+

[Afbeelding]

Links is voor, rechts is na het plaatsen van de module.

Ik ben er erg blij mee *O*

Edit: nog even nagevraagd, er kan ook gewoon gebruik worden gemaakt van oplaadbare LR20 Dcellen mocht ik dat gaan willen :Y
Kleine update :)

Bijna een jaar verder en de LED-upgrade bevalt nog prima. De Maglite heeft inmiddels heel wat meer actie gezien. Naast mijn BlackDiamond-hoofdlamp gebruik ik de 4D de laatste tijd erg veel omdat we een brandweertruck aan het ombouwen zijn tot expeditietruck.

Ondanks een verlichtte hal is het handig een bak licht te hebben als ik onder het chassis door moet om allerlei onnodige kabelarij te verwijderen. Ook kan de LED-lamp wel tegen een stootje want hij is al meer dan eens naar beneden gestuiterd :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iJE8ARFuXFGOwihaUTF7Fctt/full.jpg

Kortom, ik dacht ik post nog even mijn bevindingen. Ik ben blij dat ik de upgrade gedaan heb.
Als ik nog eens, viavia, tegen een oude Maglite aanloop dan denk ik dat ik daar zo'n echt hele felle in ga zetten >:) .

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Glenfiddich schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:23:
[...]
Misschien is zo'n ding als zelfverdediging te gebruiken? Om je belager flink te verblinden? :P
Zelfverdediging is voor mij op volgorde:
1) Strobe
2) zaklamp als knuppel
3) felste stand zaklamp en dan liefst zo breed mogelijk, want om nou zo'n smalle beam tijdens stress te moeten richten lijkt me lastig

Maar vooruit als ze nou op 2 km afstand staan, kan ik ze lekker jennen met zo'n beam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Ik heb een Zanflare F1 gekocht en getest op vakantie in Bulgarije. Er ging een wereld voor me open, opeens hoef je niet meer voor het donker is terug in de bewoonde wereld te zijn. Of het verstandig is om in het pikkedonker te gaan lopen in een omgeving waarvan je niet goed weet hoe veilig die is na zonsondergang laat ik maar even in het midden, dit is een persoonlijke overweging. Mijn redenering was dat als je iemand wil beroven je niet op een donker bospaadje gaat zitten wachten op die ene gek als ik per avond die daar met zijn zaklamp gaat lopen.

Youth Hill, Plovdiv. Ik dacht een shortcut te nemen en snel weer op de normale weg uit te komen, maar het bleek een op zichzelf staand pad wat volledig naar beneden ging. Hier kwam ik overigens zowaar een tegenligger tegen, die me vriendelijk groette en overigens zelf (held!) geen zaklamp bij zich had. Dit is volgens mij op de hoogste normale (niet-turbo) stand. Het was iig meer dan genoeg licht:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hjRMrdvx/20191012-194216.jpg

Wat betreft de Zanflare F1 (4500-5000K versie): Ik heb hem gekocht voor 15.40 euro bij de Zanhome store op AliExpress. Als batterij gebruik ik een 3500 mAh Keeppower protected buttontop 18650 batterij, gekocht bij NKON. Dit werkt prima samen. Een flat top werkt misschien ook, maar in deze review geven ze aan dat het positieve contact in de lamp flat is, en dat als je ook een flat batterij gebruikt er mogelijk geen goed contact gemaakt wordt.

Wat betreft de bediening: De Zanflare heeft 2-knops bediening en is daarom simpel te bedienen. Ik dacht eerst dat de 2 knoppen een voordeel zouden zijn, maar ik ben nu niet meer 100% overtuigd. Gezien de aan/uit knop achterop zit, kun je de lamp dus niet eenvoudig aan/uit doen met de duim van de hand waarmee je de lamp vasthoudt. Wel kun je door de modi cyclen tot je bij moonlight uitkomt, wat praktisch gezien ook soort van uit is (verbruikt amper iets en in moonlight modus kan hij ook prima in je broekzak), maar dan moet je dus wel door alle normale standen heen. Ook ben ik niet 100% overtuigd van de kwaliteit van de micro USB aansluiting (het is een beetje rommelen om een kabeltje er goed in te krijgen).

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan en ik overweeg nu toch (ook) de aanschaf van een Olight S2R Baton II. Deze heeft 1 knops bediening, en heeft laden via inductie. Nadeel van dit laatste is dat je een speciale Olight laadkabel altijd bij je moet hebben, maar er zit iig geen micro USB poort op de lamp die stuk kan. To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
een zaklampen topic, handig.
ik ben op zoek naar een klein handzaam zaklampje (ik denk nu aan een cm of 10-15 lang)
die een hele bak licht genereert en het liefst oplaadbaar is via usb. (pre, niet perse nodig, maar maakt opladen met bv een powerbank wel mogelijk volgens mij), andere pre is water/ stofdicht (als werklamp kunnen gebruiken)
mijn huidige (een no name op 2 of 3x aaa) is zelfs buiten voor mij onbruikbaar na een dag of 2 gebruik en is niet echt breed inzetbaar

Ik had al wel eerder gehoord van de "speciale" led lampen uit china maar nooit echt naar gekeken, nu wel een beetje rondgekeken maar het blijft een enorme wirwar aan informatie.

Las dat oa fenix vrij bekend is en zag bij bever de fenix uc30 al vond ik die wel enorm prijzig (€60). ik heb echter geen idee of dat reguliere prijzen zijn (wat ik zo vond lijkt het een gangbaar bedrag te zijn)
en wellicht zijn er andere merken die ook goed zijn.

Ik hoop dat ik hier wat tips kan krijgen mbt een zaklampje dat kan voldoen en ook nog in NL leverbaar is (zou, als het even kan, hem volgende week al mee willen nemen op vakantie, dat ik dan wat meer betaal dan in china so be it. )

[ Voor 6% gewijzigd door mschol op 25-10-2019 08:41 . Reden: aanvulling wensen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Convoy S9 op Ali kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
bedankt voor je reactie,
waarom specifiek die?
volgende week mee kunnen nemen wil ik ook best wat meer voor neer leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@mschol Als je je zaklamp snel wilt hebben, valt de China optie eigenlijk af.
Tja, en dan moet je dokken en hier in NL (of b.v. via amazon.de) bestellen. Waarbij je uiteraard voor dat bestelgemak meer geld kwijt bent.

Ik heb zelf wat oudere modellen Fenix (LD2) en die bevallen goed. Gewoon met simpele (al dan niet oplaadbare) penlights erin.

M'n meest recente Astrolux C8:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/4803/46113623815_118f693fc9_c.jpg
Vind ik ook een zeer handzaam lampje. En waar voor je geld. Heb er nog geen 18 euro voor betaald.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

mschol schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 07:37:
Las dat oa fenix vrij bekend is en zag bij bever de fenix uc30 al vond ik die wel enorm prijzig (€60). ik heb echter geen idee of dat reguliere prijzen zijn (wat ik zo vond lijkt het een gangbaar bedrag te zijn)
Dat is een normale gangbare prijs.
De Chinese lampjes zijn dan wel een stuk goedkoper maar evenaren nog steeds niet de kwaliteit en service van bijv. een Fenix lampje.
Dus niet twijfelen, ga voor die Fenix uc30. Je gaat er echt geen spijt van hebben!

Daarna kan je eens een kijkje nemen in de 'chinese zaklamp wereld'. Waarbij de bovengenoemde 'C8' een leuk lampje is.

[ Voor 8% gewijzigd door thijsco19 op 25-10-2019 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:00

WCA

thijsco19 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:31:
[...]

Dat is een normale gangbare prijs.
De Chinese lampjes zijn dan wel een stuk goedkoper maar evenaren nog steeds niet de kwaliteit en service van bijv. een Fenix lampje.
Dus niet twijfelen, ga voor die Fenix uc30. Je gaat er echt geen spijt van hebben!

Daarna kan je eens een kijkje nemen in de 'chinese zaklamp wereld'. Waarbij de bovengenoemde 'C8' een leuk lampje is.
De vraag is of dat het waard is. Ik heb mijn Astrolux S1 lampje voor een prikkie gekocht, die doet het altijd. En als ie het altijd doet, heb ik weinig service nodig. Verder is het enige wat ik moest doen om hem nog ietsje beter te krijgen, de schroefdraad iets invetten. Iets wat je met een fenix na verloop ook moet doen om 'm soepel te laten blijven schroeven.

Je krijgt bij Fenix iets meer een "polished" product. Maar ik vind het niet de meerprijs waard als ik eerlijk ben. Ook heeft Fenix beperkte keuze in LED's (tenminste, toen ik mijn Astrolux kocht, weet niet hoe het nu zit). Bij Fenix kon ik alleen maar hele koude witte kleuren krijgen, terwijl ik liever neutraal/warm wit heb

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

thijsco19 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:31:
[...]

Ehhh... waar denk je dat Fenix flashlights gemaakt worden?
Juist ja, in China. :+

http://www.fenixlight.com/About.aspx

Address: 8/F, 2nd Building, DongFangMing Industrial Center, 33rd District, Bao'an, Shenzhen 518133, China

[ Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 25-10-2019 10:07 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

WCA schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:39:
[...]

De vraag is of dat het waard is. Ik heb mijn Astrolux S1 lampje voor een prikkie gekocht, die doet het altijd. En als ie het altijd doet, heb ik weinig service nodig. Verder is het enige wat ik moest doen om hem nog ietsje beter te krijgen, de schroefdraad iets invetten. Iets wat je met een fenix na verloop ook moet doen om 'm soepel te laten blijven schroeven.

Je krijgt bij Fenix iets meer een "polished" product. Maar ik vind het niet de meerprijs waard als ik eerlijk ben. Ook heeft Fenix beperkte keuze in LED's (tenminste, toen ik mijn Astrolux kocht, weet niet hoe het nu zit). Bij Fenix kon ik alleen maar hele koude witte kleuren krijgen, terwijl ik liever neutraal/warm wit heb
Simpel gezegd, ja. (Al blijft het persoonlijk)
En als jij zegt 'altijd', wat bedoel je dan?
Het klopt dat bijvoorbeeld Astrolux of Convoy goede zaklampjes maken. Toch is er nog steeds een kwaliteitsverschil met bijvoorbeeld Fenix. Je hoort daarom nog steeds dat er meer problemen zijn bij een astrolux dan bij een Fenix.

Ik heb als mijn eerste goede lamp een Eagletac lampje gekocht, ook iets van 6 tientjes. Doet het na iets van 7 jaar nog steeds perfect. En die heb ik op mijn werk gebruikt en vaak genoeg laten vallen. ( Inclusief in olie en water en dergelijke)
Toen der tijd was het die 60 euro waard, en persoonlijk gezien nu nog steeds. Ondanks dat ik inmiddels al meer dan 15 verschillende 'chinese' lampjes heb. (Groot en klein, onder de 60 euro en ook erboven)

Je hebt een goed punt betreft keuze uit verschillende licht Kleuren. De keuze bij de 'chinese merken' is soms beter.
ehtweak schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:04:
[...]

Ehhh... waar denk je dat Fenix flashlights gemaakt worden?
Juist ja, in China. :+

http://www.fenixlight.com/About.aspx

Address: 8/F, 2nd Building, DongFangMing Industrial Center, 33rd District, Bao'an, Shenzhen 518133, China
Euh... Wat niet tegenwoordig... Je snapt hopelijk toch wel wat ik bedoel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

mschol schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:46:
[...]

bedankt voor je reactie,
waarom specifiek die?
volgende week mee kunnen nemen wil ik ook best wat meer voor neer leggen.
Kwaliteit is goed, goeie chip, oplaadbaar via USB en in andere led kleuren te krijgen dan alleen spierwit waar je weinig aan hebt. Vrij compact, en allee 18650's tot 3400mAh passen erin. Ik vond het al daily perfect.

Sorry voor de korte reactie vanochtend trouwens. :)

En over kwaliteit gesproken, mijn S3 gebruik ik al 2 jaar dagelijks in weer en wind op de fiets, S9 is ook alweer ff oud en mijn S2 is na 5 jaar stuk gegaan, of beter gezegd lek en de knop was gammel. Knop had ik inmiddels wel besteld maar seals niet kunnen vinden. En dat voor een tientje...

[ Voor 21% gewijzigd door Joopieboy op 25-10-2019 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

mschol schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 07:37:
een zaklampen topic, handig.
ik ben op zoek naar een klein handzaam zaklampje (ik denk nu aan een cm of 10-15 lang)
die een hele bak licht genereert en het liefst oplaadbaar is via usb. (pre, niet perse nodig, maar maakt opladen met bv een powerbank wel mogelijk volgens mij), andere pre is water/ stofdicht (als werklamp kunnen gebruiken)
mijn huidige (een no name op 2 of 3x aaa) is zelfs buiten voor mij onbruikbaar na een dag of 2 gebruik en is niet echt breed inzetbaar

Ik had al wel eerder gehoord van de "speciale" led lampen uit china maar nooit echt naar gekeken, nu wel een beetje rondgekeken maar het blijft een enorme wirwar aan informatie.

Ik hoop dat ik hier wat tips kan krijgen mbt een zaklampje dat kan voldoen en ook nog in NL leverbaar is (zou, als het even kan, hem volgende week al mee willen nemen op vakantie, dat ik dan wat meer betaal dan in china so be it. )
Alles via de bekende China shops duurt lang en je kan er slechtere exemplaren tussen krijgen (lees: er is geen kwaliteitscontrole) Dat neemt niet weg dat er ook heel veel goede exemplaren bij zitten, maar omdat er minder aandacht aan besteed wordt, kosten ze ook minder. Bij Fenix en de andere grote merken (zie dit topic) zoals Nitecore, Eagletac wordt er wel een goede controle uitgevoerd.

Of iets prijzig is of niet, hangt meer van je eigen portemonnee af en of je het er voor over hebt. Er zijn een aantal winkels in nl die actief zijn in de verkoop van zaklampen, daar kan je een flink aantal dingen makkelijk naast elkaar vergelijken met de winkel filters. Niet beperkt tot bijvoorbeeld nkon.nl en knivesandtools.nl maar er zijn er meer. Bever is geen specialist en daardoor meteen duurder, net als zwerfkei, maar heeft weer als voordeel dat er een makkelijke fysieke winkel aan gekoppeld is.

Tot slot: er is niet één lamp voor alle functies. Een bouwlamp en campinglamp in één is meestal niet handzaam genoeg en bij de jack-of-all-trades modellen lever je toch meestal in bij een onderdeel (hoge prijs, handteerbaarheid/gewicht, stabiliteit)

Tips:
  • koop er eentje met tailstand zodat je naar het plafond kan schijnen en dat hij stabiel kan staan.
  • bedenk goed of je oplaadbaar wilt of dat je wilt investeren in duurdere 18650 accu's of genoeg hebt aan AA, ingebouwde oplader is altijd duurder en je kan niet altijd in het veld van accu wisselen dit hangt van het model en de accu af natuurlijk
  • meer lumens is niet altijd beter, in de regel heb je in 95% van alle situaties genoeg aan ongeveer 1000 lumens, tijdens de uitzonderingen pak je de tweede of derde lamp
  • bezint eer ge begint, lampjes kopen kan een verslaving worden
  • als eerste lamp, zeker op een camping wil je liever een breedstraler (flooder) dan een verstraler (thrower)
  • één lamp is geen lamp, neem buiten altijd een reserve mee
  • in de bouw wil je een neutrale lichttemperatuur, de meeste shops focussen op koud licht omdat dat iets meer lumens geeft en bij de reclame wereld geld: meer is beter.
Succes met je keuze, in Nederland voor een eerste lamp zou ik een budget van 50€ als start aanhouden, maar de meeste lampen die ik gekocht heb kosten tussen de 60 en 120€

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
thnx voor het uitgebreide advies, ik ben voor nu (omdat ik hem toch erg graag mee wilde kunnen nemen) voor de fenix uc30 gegaan, vandaag binnengekomen (besteld bij knives&tools voor 52,95) en man wat is het een lekker lampje zo op het eerste gezicht/gevoel.
de low stand verlicht sowieso al beter dan het lampje wat ik hier had, en volgens mij is zelfs nog beter, maar dat kan ik niet testen.

hij ligt mij lekker in de hand, al had iets meer relief/grip hem nog beter gemaakt voor mij.
dat je wat langer knopje in moet drukken om hem aan te krijgen neem ik voor lief, voor "casual" gebruik vind ik dat geen probleem.

ik voorzie wel een probleem met het afdek rubbertje van de USB poort, dat oogt niet echt stevig en ligt er denk ik vrij snel af.

er lag hier ook nog een grote maglite met D cellen (volgens mij, die hele grote dikke iig) erin maar die heeft door dat zoom/verstel systeem een wat onprettige lichtval

en ik ga niet opeens allemaal zaklampen kopen, daar blijf ik ze "te duur" voor vinden :D

[ Voor 11% gewijzigd door mschol op 26-10-2019 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daarom zijn die Ali lampjes zo leuk, zeker als je voor de bekendere gaat. ;)

En feli met je zaklamp, veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Goede keus, de UC30 was daar in de aanbieding zag ik. En "opeens" en "allemaal" zaklampen kopen doet niemand, maar als je eenmaal merkt hoe fijn een goede zaklamp is merk je dat er bepaalde situaties komen waarbij je net een ander type wil en zo breid de collectie langzaam maar zeker uit.
En er zijn voor ieder budget leuke lampjes te krijgen. Ik ken zelfs mensen die kopen gewoon 25 budget lampjes voor een tientje per stuk en delen deze gewoon uit in een geval van nood.

Die maglites zijn alleen prima te gebruiken als vermomde knuppel, verder is het een duur merk dat onderpresteert, veel geld voor weinig bang. Geen goede zaklampen, alleen een reputatie dat ze vroeger ooit lang lang geleden wel goed waren (of een goede PR afdeling hadden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl00dy
rockhopper schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 02:20:
Die maglites zijn alleen prima te gebruiken als vermomde knuppel, verder is het een duur merk dat onderpresteert, veel geld voor weinig bang. Geen goede zaklampen, alleen een reputatie dat ze vroeger ooit lang lang geleden wel goed waren (of een goede PR afdeling hadden)
Grotendeels mee eens, want ze vertrouwen voor het grootste deel nog steeds op hun jaren 80 technologie en faam. Ze verkopen bijvoorbeeld nog steeds de 16 lumen Mini Maglite AA met gloeilamp.

Maar er komen af en toe wel degelijk betere varianten uit. Heb zelf bijvoorbeeld de ML150LR, puur uit nostalgie qua formaat, maar wel met moderne specificaties. De ML150LR doet echt niet onder voor veel moderne lampen qua batterijduur en lichtsterkte, en is nog steeds gebouwd als een tank. De nieuwe ML300LX ziet er ook goed uit volgens de laatste reviews. De Mini Maglite Pro is (als je ermee kunt leven dat je even moet focussen om een redelijke bundel te krijgen) ook best prima voor de meeste mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

bl00dy schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 14:17:
[...]
Grotendeels mee eens, want ze vertrouwen voor het grootste deel nog steeds op hun jaren 80 technologie en faam. Ze verkopen bijvoorbeeld nog steeds de 16 lumen Mini Maglite AA met gloeilamp.

Maar er komen af en toe wel degelijk betere varianten uit. Heb zelf bijvoorbeeld de ML150LR, puur uit nostalgie qua formaat, maar wel met moderne specificaties. De ML150LR doet echt niet onder voor veel moderne lampen qua batterijduur en lichtsterkte, en is nog steeds gebouwd als een tank. De nieuwe ML300LX ziet er ook goed uit volgens de laatste reviews. De Mini Maglite Pro is (als je ermee kunt leven dat je even moet focussen om een redelijke bundel te krijgen) ook best prima voor de meeste mensen.
Kan je mij een model noemen dat gelijk presteert met een gelijke prijs? Volgens mij zijn jouw voorbeelden ook iets duurder dan de concurrent. Door de reputatie komen ze er mee weg, als ik aan niet liefhebbers om een zaklampen merk vraag antwoorden ze steevast Maglite, maar het blijft duur. Ik geef wel toe dat ze zeer robuust zijn, echt gebouwd als een tank. Maar hoe vaak laat jij je zaklamp vallen? En zijn er scenarios waar een ander A-merk het wel zou hebben af laten weten na die val en een Maglite niet?

Voor de liefhebbers de UC30 van Fenix is nog wat goedkoper vandaag bij knives and tools. Nog wat laatste aanbiedingen voordat het black friday is. Mooi moment om voor jezelf alvast een lamp uit te zoeken om die over een paar weekjes misschien met korting mee te kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl00dy
rockhopper schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 16:36:
[...]

Kan je mij een model noemen dat gelijk presteert met een gelijke prijs? Volgens mij zijn jouw voorbeelden ook iets duurder dan de concurrent. Door de reputatie komen ze er mee weg, als ik aan niet liefhebbers om een zaklampen merk vraag antwoorden ze steevast Maglite, maar het blijft duur. Ik geef wel toe dat ze zeer robuust zijn, echt gebouwd als een tank. Maar hoe vaak laat jij je zaklamp vallen? En zijn er scenarios waar een ander A-merk het wel zou hebben af laten weten na die val en een Maglite niet?
Ik laat mijn zaklamp best wel eens vallen, ja, het is immers een gebruiksvoorwerp. En ik ken wel een aantal duurdere oplaadbare Fenix lampen die vergelijkbaar zijn met de prestaties van de ML150LR. Ik denk qua betrouwbaarheid ook min of meer gelijk. Bijvoorbeeld de RC20 of TK47. Ik ben het nog steeds eens met de stelling dat Maglite veel te lang is blijven hangen, maar dat neem niet weg dat er ook wel (eindelijk) wat innovatievere lampen zijn, hoewel de prijs hier in NL hoger ligt dan die in de VS.
rockhopper schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 16:36:
[...]
Voor de liefhebbers de UC30 van Fenix is nog wat goedkoper vandaag bij knives and tools. Nog wat laatste aanbiedingen voordat het black friday is. Mooi moment om voor jezelf alvast een lamp uit te zoeken om die over een paar weekjes misschien met korting mee te kunnen pakken.
Deze lamp vind ik persoonlijk dan weer echt mega irritant :D Wie heeft ooit bedacht dat als je de lamp in lockout mode zet hij twee keer gaat knipperen (op hoge stand) als de knop aangeraakt wordt? Dat ding staat in lockout omdat ik niet wil dat dat ding aangaat. Plus dat de lamp ondanks die lockout nog steeds regelmatig per ongeluk aangaat in mijn broek- of jaszak. Binnenkort maar eens op Marktplaats of V&A zetten. Iets duurder, maar de PD35 serie is dan veel interessanter mijns inziens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

bl00dy schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 22:13:
[...]
Ik laat mijn zaklamp best wel eens vallen, ja, het is immers een gebruiksvoorwerp. En ik ken wel een aantal duurdere oplaadbare Fenix lampen die vergelijkbaar zijn met de prestaties van de ML150LR. Ik denk qua betrouwbaarheid ook min of meer gelijk. Bijvoorbeeld de RC20 of TK47. Ik ben het nog steeds eens met de stelling dat Maglite veel te lang is blijven hangen, maar dat neem niet weg dat er ook wel (eindelijk) wat innovatievere lampen zijn, hoewel de prijs hier in NL hoger ligt dan die in de VS.
[...]
Deze lamp vind ik persoonlijk dan weer echt mega irritant :D Wie heeft ooit bedacht dat als je de lamp in lockout mode zet hij twee keer gaat knipperen (op hoge stand) als de knop aangeraakt wordt? Dat ding staat in lockout omdat ik niet wil dat dat ding aangaat. Plus dat de lamp ondanks die lockout nog steeds regelmatig per ongeluk aangaat in mijn broek- of jaszak. Binnenkort maar eens op Marktplaats of V&A zetten. Iets duurder, maar de PD35 serie is dan veel interessanter mijns inziens.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar voor de huidige prijs is het een overweging waard, goede prijs-kwaliteit verhouding in mijn ogen. Plus hij is oplaadbaar. De PD serie vind ik zelf overigens ook fijner, maar ook weer wat meer aan de prijs.

Wat betreft het vallen, het ging mij er niet om -dat- een lamp valt, want dat doen ze allemaal wel eens, het punt dat ik wilde maken is meer: wanneer is zo'n val nou zo ernstig dat een A-merk lamp wel schade oploopt, terwijl een maglite dat niet zou doen? Ik denk dat zoiets niet vaak gebeurt, de frequentie van zulke valpartijen zal ten eerste laag zijn, en ik denk ook dat de marge van verschil in 'stevigheid' niet zo groot is tussen A-merken en Maglite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:07
Ook ik ben opzoek naar een nieuwe zaklamp, ik ben gemiddeld zon 2 maand per jaar op ameland.
En aangezien de hond dan ook mee gaat, loop ik in het pikkedonker met hem.
Nou heb ik al een tijdje een paar van deze lampjes.

Maar ik ben nu eigenlijk opzoek naar een kwalitatief alternatief.
Kom wel meerdere lampjes tegen die bijna aan al mijn eisen voldoen:
Usb oplaadbaar
Handzaam(lees: jaszak-formaat)
+- 60 euro( evt. excl. 18650)

Maar.. ik vind het fijn om de focus te kunnen regelen, om in de verte ook wat te kunnen zien. Iemand toevallig een tip welke lamp geschikt is? ik zie door de bomen het bos niet meer, en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zou beginnen met een zoek naar focus zaklamp bij een dealer. Er zijn niet zoveel fabrikanten die dat toepassen, ze verkopen liever aparte lampen voor aparte doelen in plaats van jack-of-all-trades lampen. De bekendste die er veel heeft is led lenser, maar die is fors aan de prijs.

Maar de eerste vraag is: wat wil je bereiken, moet de hond zichtbaar zijn? Hang dan liever een lamp aan de halsband van de hond. Wil je ver zoeken (lamp met throw) of wil je liever dichtbij kijken zodat je niet struikelt (lamp met flood (breedstraler))?

Er zijn een paar tussenvormen die redelijke throw hebben en toch floody zijn, en je hebt throwers (verstralers) waarbij je zelf een diffuus schermpje voor de lamp kan doen zodat het verstralen/throw veranderd in breedstralen/flood.

Persoonlijk zou ik naar de betere hoofdlampen kijken die een bereik van 200meter hebben, heeft meteen het voordeel dat je je klauwen vrij hebt. En om je alvast uit de illusie te halen, de perfect lamp bestaat niet voor alle situaties. En des te meer wensen / eisen je hebt, des te sneller de prijs stijgt. Sowieso zijn rechargeable lampen duurder dan die zonder ingebouwde lader.

Dus denk even na hoe ver je echt nodig hebt qua verstralen, handzaam en meer dan 400 meter gaat sowieso niet lukken en hoe belangrijk dichtbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
@rockhopper thx voor je reactie!

Zat er al een tijdje aan te denken om een reactie te plaatsen in dit topic, maar had al verwacht dat ik zo'n reactie zou krijgen. begrijp me niet verkeerd hoor.
Ik ben niet opzoek naar de heilige graal oid, maar als een chinees het voor 6.8 dollar kan had ik zo de gedachte dat een 'gerenommeerd' merk ook zo'n optie zou bieden.

Die ik nu heb is wat mij betreft perfect(idd niet struikelen, en in de verte wat gedierte kunnen spotten) op 2 dingen na, hij heeft een (voor mij nutteloze) cob led strip aan de zijkant. En het is een chinees, ik loop er niet zo fijn mee vanwege de niet echt bestaande QC in china.
Daarom gaf ik ook aan opzoek te zijn naar een kwalitatief alternatief, maar ik heb dan waarschijnlijk gewoon te simpel gedacht >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Een direct alternatief zou dan de Ledlenser p7r kunnen zijn.
https://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-led-lenser-p7r.htm
Is alleen ruim over budget. Al valt dat relatief mee aangezien er een batterij (ter waarde van al gauw 10 tot 15 euro) meegeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
thijsco19 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 18:17:
Een direct alternatief zou dan de Ledlenser p7r kunnen zijn.
https://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-led-lenser-p7r.htm
Is alleen ruim over budget. Al valt dat relatief mee aangezien er een batterij (ter waarde van al gauw 10 tot 15 euro) meegeleverd wordt.
Aii, dat is precies wat ik zoek! voor 75 te koop bij Conrad, ik ga eind december pas weer dus tijd zat!

[ Voor 24% gewijzigd door lennertvdkort op 15-11-2019 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@lennertvdkort Wat had je dan voor een antwoord gewilt? :?

Zoek deze en volgende week, de 28e is het black friday en zaklampen doen altijd mee. Ga de grote merken na fenix, nitecore, ledlenser, eagletac, zebralight, des te Amerikaanser, des te groter de stunts. Soms kan het zelfs zinvol zijn te importeren. Maar je moet natuurlijk van te voren uitzoeken wat je wilt.
Persoonlijk ben ik meer van het dimmen dan focus. Voor dieren heb je echt een thrower nodig, beetje het omgekeerde van wat je nodig hebt om niet te struikelen. Ik zou dus een tweede lamp meenemen, immers 1 lamp is géén lamp ;)
Eentje op het hoofd voor tijdens het wandelen zodat je ziet waar je loopt, deze continue aan. De tweede wat bredere verstraler voor de beestjes. Maar allemaal ruim boven budget natuurlijk ;)

Als je de focus laat vallen kan deze misschien ook interessant zijn:
https://www.knivesandtool...ion-tactische-zaklamp.htm
met een review in het Nederlands (geen idee of het sponsored review is, dus hou dat in je achterhoofd)
net zoals de TK serie van Fenix.

[ Voor 11% gewijzigd door rockhopper op 15-11-2019 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
rockhopper schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:24:
@lennertvdkort Wat had je dan voor een antwoord gewilt? :?
Het antwoord wat thijsco19 me gaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tot mijn grote spijt is mijn MagLite Mini met Nite Ize combo upgrade achtergebleven in Albanië. Was er erg tevreden mee, en had hem al jaaaaren. Was eigenlijk van plan dezelfde weer te bestellen. Echter, zie dat de techniek toch wel aardig vooruit gegaan is. Zie al 1000/1600 Lumen langs komen. Das even iets anders dan de 30 die ik gewend was.

Enige wat me tegenhoudt aan de modernere lampen is dat ik toch liever een paar AA batterijen gebruik dan allerlei moeilijke cellen. Ik ga maar even het topic doorspitten naar AA ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

MikeyMan schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:49:
Tot mijn grote spijt is mijn MagLite Mini met Nite Ize combo upgrade achtergebleven in Albanië. Was er erg tevreden mee, en had hem al jaaaaren. Was eigenlijk van plan dezelfde weer te bestellen. Echter, zie dat de techniek toch wel aardig vooruit gegaan is. Zie al 1000/1600 Lumen langs komen. Das even iets anders dan de 30 die ik gewend was.

Enige wat me tegenhoudt aan de modernere lampen is dat ik toch liever een paar AA batterijen gebruik dan allerlei moeilijke cellen. Ik ga maar even het topic doorspitten naar AA ervaringen.
Waarom niet zoiets als een Convoy S9 of een wat duurdere tegenhanger van Fenix die via USB laadbaar is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Joopieboy schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:09:
[...]

Waarom niet zoiets als een Convoy S9 of een wat duurdere tegenhanger van Fenix die via USB laadbaar is? :)
Op zich een goede suggestie, maar ik denk voor mij persoonlijk minder handig. Gebruik dat ding niet heel erg vaak. Kans bestaat dan natuurlijk dat je hem leeg aantreft. Een paar nieuwe AA's erin stoppen is dan sneller opgelost dan een lege lamp opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

MikeyMan schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:12:
[...]

Op zich een goede suggestie, maar ik denk voor mij persoonlijk minder handig. Gebruik dat ding niet heel erg vaak. Kans bestaat dan natuurlijk dat je hem leeg aantreft. Een paar nieuwe AA's erin stoppen is dan sneller opgelost dan een lege lamp opladen.
Kwestie van een goeie 18650 kopen met een lage zelfontlading... Ik heb hier een lampje liggen die ik soms pas na een jaar weer gebruik. Niks aan de hand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Joopieboy schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:16:
[...]

Kwestie van een goeie 18650 kopen met een lage zelfontlading... Ik heb hier een lampje liggen die ik soms pas na een jaar weer gebruik. Niks aan de hand. :)
Doe je me toch twijfelen aan een TK20 of TK22... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daarom zeg ik het ook, Fenix maakt mooi spul hoor. ;) Neem dan wel de TK20R, die is nml wel USB laadbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Joopieboy schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:39:
Daarom zeg ik het ook, Fenix maakt mooi spul hoor. ;) Neem dan wel de TK20R, die is nml wel USB laadbaar.
Ja maar de 22 heeft 1600 Lumen...

What have I done... Had gewoon die minimag moeten bestellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Die AA's zijn sneller leeg dan een 18650 bij langdurig geen gebruik inderdaad. Mijn advies, nu even rondshoppen / huiswerk doen en aanstaande vrijdag tijdens black friday / cyber monday een leuke lamp eruit pikken tijdens de black friday sale.

De LD30, E30R en pd35r (oplopend in prijs) hebben ook 1600 lumen. De 22 heeft trouwens ook nog een Ultimate Edition (keuzes, keuzes)

Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat. Maar zonder poespas (strobe standen en dergelijke) heb je eigenlijk aan de LD30 de beste prijs/kwaliteit verhouding, tenzij je een ingebouwde lader wilt.
De 22 heeft als voor (en nadeel) dat er twee verschillende types accu in kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:46

JoeZuCK

_Fonz > all.

@rockhopper

Zoek deze en volgende week, de 28e is het black friday en zaklampen doen altijd mee. Ga de grote merken na fenix, nitecore, ledlenser, eagletac, zebralight, des te Amerikaanser, des te groter de stunts. Soms kan het zelfs zinvol zijn te importeren. Maar je moet natuurlijk van te voren uitzoeken wat je wilt.

Wat bovenstaande betreft; ik zoek me een ons naar een Fenix PD35 camo edition flashlight. Maar voor onder de 60 nergens te vinden. Enig idee welke sites ik in de gaten moet houden?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@JoeZuCK ik denk dat je @MikeyMan bedoelt. Ik ben niet op zoek naar een lamp. Al zal ik wel kijken of ik iets leuk zie volgende week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het geval wil dat mijn ouders in Washington DC wonen, en ik daar eind december ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Zijn er al goeie black friday deals gesignaleerd?

Ik ging er ook altijd van dat AA-batterijen langer vol blijven en een lion-accu na een jaar niet opladen dood was. Maar als dat niet waar is dan ben ik aan nieuwe hardware toe :+
Eentje die je ook meteen als powerbank kunt gebruiken. Is dat handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ook bij AA's heb je verschillende versies. Eigenlijk meer variatie dan bij de 18650's.
Ik ga er bij de AA's vanuit dat je goedkope rechargeables gebruikt (dat is wat de meeste mensen in mijn beleving gebruiken) in een zaklamp die regelmatig (of onregelmatig) gebruikt wordt.
Die van GP zijn na een half jaar een flink deel van de lading kwijt. (NiCd / NiMh)

Als je wegwerp AA's gebruikt, bijvoorbeeld die van dat konijn (alkaline), dan zal de lading wel een tijd blijven hangen, meestal 5 jaar. Probleem met deze soort is dat de brandduur erg kort is, heeft geloof ik te maken met het voltage dat geleverd wordt al beken ik dat ik hier het fijne niet van weet.

Blijft over de derde soort die ik zelf gebruik en het langst de lading vasthoud, de eneloops.

Dan tot slot heb je duurdere voor lage temperaturen, die niet meer zoveel verkocht worden, de lithium AA's. Kortom veel keuze.

Voor mij is verder een lamp een lamp, niet een powerbank. Als ik in een situatie kom waarin ik iets moet opladen zou ik liever een echte powerbank bij hebben met wat meer capaciteit. Het nadeel van een powerbank in een zaklamp is dat je weer allerlei extra elektronica toevoegt, onderdelen die weer makkelijker tot defecten kunnen leiden en prijsverhogend zijn. Ieder zijn ding, maar ik ben er geen fan van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Ik heb onder het motto één is geen er een lamp bijgekocht naast mijn Zanflare F1: De Olight S2R baton II.

Van beide lampen zijn al zat reviews te vinden, maar hier de belangrijkste verschillen op een rij:

Zanflare F1
- Prijs: 15 euro bij AliExpress + losse protected buttontop batterij van 12 euro bij NKON inclusief verzendkosten is samen 27 euro (note: op AliExpress lijkt de Zanflare F1 momenteel niet meer verkrijgbaar. Ik kan hem nog wel vinden op Gearbest, maar daar is hij een stuk duurder)
- Aantal lumen: 1240, 590, 290, 50, 1 lumen (moonlight)
- Opladen via Micro USB (verborgen achter een ring met schroefdraad, dus geen gaar klepje)
- Kleur: 4500-5000K (licht gelig). Er is ook een wittere versie overigens.
- Bediening: 1 knop voor aan/uit, 1 knop voor mode wisselen
- Geen magneet
- Werkt met standaard 18650 batterijen
- Formaat: redelijk lomp
- Modes: moonlight, dan 3 normale standen, turbo, strobe, SOS
- Waterdichtheid: IP-68
- Lockout: Je kunt de dop een klein beetje losdraaien, dan gaat hij niet meer aan. Maar sowieso is de lamp nog nooit spontaan aangegaan bij mij. Voor de veiligheid zet ik hem voor ik hem uit zet altijd in moonlight mode, mocht hij dan aan gaan in mijn tas dan doet hij dit op een zeer lage stand.

Olight S2R baton II
- Prijs: 76 euro (batterij inbegrepen) inclusief verzendkosten bij multitools.nl
- Aantal lumen: 1150, 400, 120, 15, 0.5 lumen (moonlight)
- Opladen via inductie (magneet)
- Kleur: 7500K (wit). Dit is de enige versie die er is.
- Bediening: 1 knop voor alles
- Magneet aan de achterkant
- Gebruikt proprietary 18650 batterij wegens opladen met inductie (functioneert wel met standaard 18650 batterij maar deze kan dan niet in de lamp opladen)
- Formaat: Ongelovelijk klein voor een 18650 lamp
- Modes: moonlight, dan 3 normale standen, turbo, strobe
- Waterdichtheid: IPX-8
- Lockout: Je kunt hem als je echt zeker wil zijn bij de kop losdraaien. Hij heeft ook een elektronische lockout mode: door de knop 2 seconden ingedrukt te houden gaat hij niet meer aan als je de knop in drukt (je moet hem dan eerst weer 2 sec ingedrukt houden)

En nog een derde lamp: De Olight Baton Pro
Dit is de nieuwste kleine lamp van Olight. Deze heeft hogere specs (2000 lumen in turbo mode), maar heeft bijvoorbeeld geen echte moonlight mode (begint bij 5 lumen) en is ook duurder dan de S2R baton II. Op basis van onder meer deze vergelijking heb ik de Baton Pro gelaten voor wat die is en ben bewust voor de S2R baton II gegaan.

Mijn ervaringen
Ik heb de Zanflare F1 al getest op vakantie. Het is een toplamp met (iig voor mij) meer dan voldoende licht en een zeer eenvoudige / makkelijk te snappen bediening. Niet heel elegant, maar voor het geld echt een fijn ding. De Zanflare doet iig op papier qua prestaties niet onder voor de Olight.

De Olight is qua uitstraling van een ander niveau. Veel kleiner, als je ze naast elkaar ziet geloof je bijna niet dat het beide 18650 lampen zijn. De Olight is echt een juweeltje, en is doordat hij aanzienlijk kleiner is makkelijker mee te nemen in een jaszak. Het witte licht (wat soms als nadeel wordt uitgelegd, niet specifiek bij deze Olight, maar in het algemeen) vind ik niet storend denk ik. Waar ik nog niet uit ben is wat ik vind van het laden via inductie. De Zanflare kan met iedere Micro USB kabel opgeladen worden. Voor de Olight moet je de specifieke inductie/magneetkabel bij je hebben. Uiteraard is inductie wel duurzamer, want er zit geen Micro USB poort op de Olight die stuk kan gaan of waar water in kan komen.

De tijd zal leren welke lamp mijn voorkeur heeft, maar ik heb nu voorlopig iig weer even genoeg speeltjes 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jShm0hx2/20191124-175503.jpg

Edit:
Ik heb beide lampen naast elkaar getest op wat echt donkere paadjes. Ik moet zeggen dat de Zanflare F1 mijn voorkeur heeft. De Olight is erg mooi en compact, maar heeft ook enige nadelen: De high is 'slechts' 400 lumen, dus er zit nogal een gat tussen high en turbo (van 1000+ lumen). Ik mis ook wat throw met de Olight. Daarnaast vind ik de erg witte lichtkleur (toch) minder prettig. De Zanflare daarentegen heeft een high van 600 lumen en ook aanzienlijk meer throw, dus je kunt verder zien op het pad. Nu kunnen deze 2 laatste zaken ook weer potentiële nadelen opleveren, namelijk respectievelijk een kortere batterijduur en minder flood/zicht rondom. Echter, met het beam pattern van de Zanflare kun je ook op mid nog prima een bospaadje verkennen. Daarnaast lijkt bij de Zanflare de throw niet ten koste te gaan van de flood. De Zanflare lijkt met andere woorden een heel uitgekiend beam pattern te hebben (althans ik ervaar het als erg prettig). De Zanflare is echt een blijvertje voor mij.

[ Voor 12% gewijzigd door smvs op 04-12-2019 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-05 19:52
Ben ik als leek toch erg benieuwd waar jullie je lampen voor gebruiken? 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Verschillende lampen, verschillende doeleinden ;)

Nitecore SRT5 is mijn ietwat grote EDC (every day carry). Veel op werk op plekken waar het licht matig is. Denk aan CV ketels, meterkasten, hoekjes achter kasten en dergelijke.

Rondom het huis, datgene wat ik het eerste tegenkom, meestal iets groots dat ook als knuppel kan werken.

Camping: hoofdlampje

Op de fiets: Fenix BC, voor als ik echt goed licht wil.

En zo hebben we er nog een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Watvoor hoofdlamp heb jij? En wat denk je van een lamp als de Sofirn SP40? (hoewel je hem kunt inkorten lijkt mij deze mogelijk wat lomp op je hoofd, maar ik heb er geen ervaring mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:09
Ik heb zelf ook wat Fenix lampen.
Het is bij mij begonnen met een Fenix LD20 die momenteel in de auto ligt met
eneloops (LSD cellen)
Voordeel is dat als ik die pak dat hij dan ook gewoon werkt en dat ik geen lekkende batterijen heb waardoor ik al meerdere goedkope zaklampen heb weggegooid.

Moet zelf zeggen dat een hoofdlamp toch wel erg makkelijk is.
Meerdere malen gehad dat het buiten te donker was om wat te doen en dat ik het eigenlijk prima kon doen met de hoofdlamp.

Ik heb de:
https://www.fenix-nederla...pen/hoofdlampen/hl55.aspx

Als normale zaklamp heb ik de UC35.
Let erop met die high power led zaklampen dat ze erg warm kunnen worden.
De UC35 heb ik ooit een keer op de bank gegooid terwijl ik niet doorhad dat hij nog aanstond.
Dit was een beste brandplek op de bank 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb een Sofirn SP40, krijg je ook een short tube bij voor een 18350. Werkt perfect en neutral white is een prettige tint.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
CrashOne schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:15:
Ik heb een Sofirn SP40, krijg je ook een short tube bij voor een 18350. Werkt perfect en neutral white is een prettige tint.
Gebruik je de short tube ook? Of is het met een 18650 batterij ook te doen?

[ Voor 61% gewijzigd door smvs op 27-11-2019 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

smvs schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:33:
[...]

Watvoor hoofdlamp heb jij? En wat denk je van een lamp als de Sofirn SP40? (hoewel je hem kunt inkorten lijkt mij deze mogelijk wat lomp op je hoofd, maar ik heb er geen ervaring mee).
De Fenix HP30 (zonder R), is inmiddels al een oudje. Geen ervaring met Sofirn, gezien de prijs kan je wel een gokje wagen. Omdat bij de no-brand/kleine zaklampen wat minder kwaliteits controle is verwacht ik dat 1) de lamp minder lang zal meegaan 2) het aantal geleverde lumens zal afwijken 3) je altijd geluk kan hebben.

Mijn HP30 is erg licht op het hoofd (geen accupack daar) maar een flinke 'klus' om aan te doen, kabel onder kleding / jas laten lopen en accupack aan riem, nadeel is dat de kabel erg stug is. Voordeel voor lange activiteiten blijft hij heel lang branden en ik heb er ook een diffuser cap op zitten en de stugge kabel kan tegen een stootje (hufterproof dus) en je kan met de accupack ook andere apparaten opladen via usb aansluiting (ten koste van je accu's / brandduur lamp). Extra voordeel voor mij, accupack is uitwisselbaar met die van mijn fenix fietslamp BT20. Al gebruik ik tegenwoordig meer de BCR30

De nieuwe HP30R hoofdlamp lijkt een verbetering hierop 1750 lumens versus de 900 die de oude versie levert, die 900 is al overkill voor de meeste situaties dus tel uit je winst. Maar een heel ander beest en prijsklasse dan jouw hoofdlamp bij alie.

Zo'n Sofirn lijkt me eerder iets voor in mijn gereedschapskist. Dus misschien mijn kerstlijstje maar even aanpassen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

smvs schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:50:
[...]

Gebruik je de short tube ook? Of is het met een 18650 batterij ook te doen?
18650 is te doen als je er niet mee gaat hardlopen (al heb ik dat ook gedaan, band wat strakker en de lamp blijft prima zitten), 18350 is daar veel beter geschikt voor.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psvrandy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-05 21:45
Ik ben aan het denken om de Ledlenser MT14 aan te schaffen. Iemand die ervaringen heeft met deze lamp? Raden jullie mij deze aan, of juist af? Of raden jullie juist een andere lamp aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vrijdag een Feniks TK22 UE besteld in de VS voor in totaal 81 euro. Nog even geduld hebben tot het ophalen bij m'n ouders :)

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Psvrandy schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:10:
Ik ben aan het denken om de Ledlenser MT14 aan te schaffen. Iemand die ervaringen heeft met deze lamp? Raden jullie mij deze aan, of juist af? Of raden jullie juist een andere lamp aan?
Waarvoor wil je hem gaan gebruiken en waarom overweeg je deze? Zonder die info is ieder antwoord van ons eigenlijk zinloos.

Om iets dieper op je vraag in te gaan, persoonlijk heb ik ooit een Ledlenser P7R 2018-editie besteld, beetje vergelijkbare lamp, en deze is retour gegaan. Het is niet mijn soort lamp, ik vond hem verder relatief groot en lomp. De afwerking was wel goed maar het was voor mij duidelijk geen klik. Mijn algemene indruk van het merk is dat het relatief aan de prijs is (duurder dan de andere gelijk presterende A-merken) maar verder kwalitatief goed spul.

[ Voor 35% gewijzigd door rockhopper op 01-12-2019 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psvrandy
rockhopper schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:48:
[...]

Waarvoor wil je hem gaan gebruiken en waarom overweeg je deze? Zonder die info is ieder antwoord van ons eigenlijk zinloos.

Om iets dieper op je vraag in te gaan, persoonlijk heb ik ooit een Ledlenser P7R 2018-editie besteld, beetje vergelijkbare lamp, en deze is retour gegaan. Het is niet mijn soort lamp, ik vond hem verder relatief groot en lomp. De afwerking was wel goed maar het was voor mij duidelijk geen klik. Mijn algemene indruk van het merk is dat het relatief aan de prijs is (duurder dan de andere gelijk presterende A-merken) maar verder kwalitatief goed spul.
Ja beetje nutteloze post zo van mij ja :P.
Ik ga hem vooral voor wandeltochten in de bergen gebruiken. Met af een toe een uitstapje naar een (donkere) grot / ondergronde tunnels.

Wil dus graag een zaklamp die zowel kortbij als ver weg voldoende licht geeft. (Daarom voor focusseerbaar gaan? Of zal dit niet nodig zijn?).
En ik wil graag dat hij oplaadbaar is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik denk dat het ook wel lukt zonder specifiek focus. Afhankelijk van de duur van je tochten kan je overwegen of je liever compact hebt (met een reserve accu in je zak) of iets groter zodat er 2 grotere 18650's in kunnen. Oplaadbaar is natuurlijk leuk en makkelijk maar met losse accu's werkt het meestal ook wel, het heeft in het veld vaak het voordeel dat je gewoon even wisselt. Maar als dat een dealbreaker is, er is gelukkig inmiddels genoeg met ingebouwde lader verkrijgbaar.

Zeker voor het werk in grotten (speleologie specifiek) wil je eigenlijk altijd een hoofdlamp die op de helm gaat. In het bos kan deze ook fijn zijn. (fenix hp30r?) Maar als je niet de handen vrij hoeft te hebben is bijvoorbeeld de fenix e30r leuk (compact en toch 1600 lumen) of de lr40r (draagbare zon met 12.000 lumen meer specifiek voor zoekacties en grotten verkennen)

Ik kan voor mijn gewone activiteiten eigenlijk prima uit de voeten met 900 lumen tot een afstand van 50 meter, daar ben je met veel lampen al snel klaar mee. Voor het serieuzere werk of langere tochten gaat bij mij de nitecore srt 9 mee (2000 lumens met daarin 2 accu's). Voordeel van de nitecore srt serie is dat niet de bundel focusbaar is, maar juist de lichtintensiteit traploos omhoog en omlaag gedraaid kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik vraag me echt af of dit echt is.. Vaak genoeg in de aanbieding voor rond de 57

€ 77,32 | 2018 New FENIX PD35 V2.0(Digital Camo) Cree XP-L HI V3 LED 1000 lumens Tactical Flashlight
https://s.click.aliexpress.com/e/1cXBUK9ZZ

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

JoeZuCK schreef op maandag 2 december 2019 @ 08:02:
Ik vraag me echt af of dit echt is.. Vaak genoeg in de aanbieding voor rond de 57

€ 77,32 | 2018 New FENIX PD35 V2.0(Digital Camo) Cree XP-L HI V3 LED 1000 lumens Tactical Flashlight
https://s.click.aliexpress.com/e/1cXBUK9ZZ
Waarom twijfel je? Prijs lijkt me binnen de normaal grenzen. Het is niet een editie die mij aanspreekt, maar gezien de normale versie hier in NL ook voor rond de 70€ gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

rockhopper schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:24:
[...]

Waarom twijfel je? Prijs lijkt me binnen de normaal grenzen. Het is niet een editie die mij aanspreekt, maar gezien de normale versie hier in NL ook voor rond de 70€ gaat.
Omdat het via Aliexpress wordt verkocht en ik er niet vanuit ga, dat de aanbieder een officieel verkoopkanaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het is dus meer een shopreview vraag. Als je in China koopt of gaat kopen moet je de voor en de nadelen bij elkaar afwegen. Voor mij is koop in China een koop zonder garantie en afwachten of ik het juiste product krijg en of het überhaupt aankomt. Dus in de regel nooit te prijzig (iets dat ik kan missen voor mezelf) en nooit iets met haast. Voor minder dan een tientje prijsverschil zou ik in NL / BE zaken doen overigens.

Dat gezegd hebbende, aftersales via Aliexpress is bij nog altijd goed gegaan in de zin dat ik bij fouten m'n geld terug heb gekregen. En dat iets via Aliexpress verkocht wordt maakt het niet meteen tot nep. Immers nagenoeg alle zaklampen worden in China gefabriceerd zeker die van Fenix (Chinees merk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psvrandy
rockhopper schreef op zondag 1 december 2019 @ 23:50:

Ik kan voor mijn gewone activiteiten eigenlijk prima uit de voeten met 900 lumen tot een afstand van 50 meter, daar ben je met veel lampen al snel klaar mee. Voor het serieuzere werk of langere tochten gaat bij mij de nitecore srt 9 mee (2000 lumens met daarin 2 accu's). Voordeel van de nitecore srt serie is dat niet de bundel focusbaar is, maar juist de lichtintensiteit traploos omhoog en omlaag gedraaid kan worden.
De Nitecore srt9 is nergens meer verkrijgbaar, lijkt me een erg fijne zaklamp. Heeft deze al een vergelijkbare opvolger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

De srt 5 (mijn persoonlijke favoriet) was ook een tijdje uitverkocht / niet meer verkrijgbaar maar inmiddels weer volop verkrijgbaar. En er lijkt een nieuwe srt 7 GT uitgebracht zijn, die komt redelijk in de buurt, iets minder lumen maar ook wat compacter. Ik vermoed dat in de nabije toekomst de 9 weer heruitgebracht wordt, al weet je dat natuurlijk nooit zeker en misschien komt hij helaas nooit meer terug.

Als je van een grote gok houdt hier is hij nog verkrijgbaar (jawel dat is in Singapore en dat is ongeveer 150€ ex eventuele verzendkosten hou rekening met eventuele inklaring kosten etc plus het risico van lang transport en problemen met garantie)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Xilantof

Xilantof

Kerstactie van Olight:
Tegen verzendkosten een Olight i1R 2 EOS
(Normaal 19,95, nu voor verzendkosten á 5,95)

https://www.olightstore.nl/actie

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:35

key

Klinkt te goed om waar te zijn. Kent iemand deze site/dit bedrijf?
Weinig te vinden op internet over deze site. Is wel actief sinds 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

key schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:36:
Klinkt te goed om waar te zijn. Kent iemand deze site/dit bedrijf?
Weinig te vinden op internet over deze site. Is wel actief sinds 2013.
kleine zoekactie, lijkt mij weinig aan de hand :)

https://www.google.com/ma...!3d52.1853086!4d5.9946254

https://www.kvk.nl/zoeken...6675&start=0&site=kvk2014

@L.N. weet te melden dat Adola gewoon een importeur is:

L.N. in "Het grote (LED-)zaklampentopic - deel 2"

[ Voor 8% gewijzigd door Fraggert op 13-12-2019 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key

key

Adola ken ik inderdaad, dit via Leatherman.
Kon alleen deze site niet linken aan Adola. (blijkbaar zijn ze ook groothandel van Ganzo/Firebird, Fjallknife, Mora, Sog, Coldsteel, Spiderco en ander leuk speelgoed)
Op de site van Adola staan ze ook niet als webwinkel aangegeven.

Overige prijzen op de site zijn overigens richting adviesprijzen, bij een scam zijn alle prijzen vaak te laag. Maar een leuk lampje voor 6 euro.

Edit: Ik zie dat leatherman.nl ook een tooltje aanbied voor verzendkosten. Zelfde opzet als deze site.
Echter niet zo interessant dan het lampje.

[ Voor 15% gewijzigd door key op 13-12-2019 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

key schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:08:
Edit: Ik zie dat leatherman.nl ook een tooltje aanbied voor verzendkosten. Zelfde opzet als deze site.
Echter niet zo interessant dan het lampje.
ook even gekeken:

https://www.leatherman.nl/actie

als ze die nou voor 1.99 in een envelop stoppen is dat tot daar aan toe, maar ik snap uberhaupt die normale prijs van 15 euro voor een "Leatherman #8" niet. Zelfs nu voor 5.95 verzendkosten is dat nog steeds vorstelijk duur IMHO :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof

Xilantof

Ik had hem (het lampje) gister direct besteld en kreeg netjes GLS verzendbevestiging. Kan hem vandaag al ophalen bij een GLS ophaalpunt.

[ Voor 5% gewijzigd door Xilantof op 13-12-2019 11:09 ]

Fotonerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• key

key

Heb het zojuist ook even besteld. Leuke aanbieding. Handig om standaard in je tas te hebben bij Scouting.
Voor dat geld kan ik het niet laten liggen. Olight heeft toch mooie producten.
Kan mijn kleine, crappy (nog steeds te grote) chinalampje verhuizen naar de garage.

In ieder geval bedankt voor de tip!

Die Leatherman actie heb ik ook laten schieten. 6 euro is me te prijzig.
Ben bang dat ik dat ding net zo vaak gebruik als mijn Leatherman zelf, bijna nooit.

[ Voor 4% gewijzigd door key op 13-12-2019 11:36 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste