Ik heb ook een Astrolux EC01 besteld. Net voor Chinees nieuwjaar, en net te laat om hem daarvóór nog op transport te krijgen. Maar hij is toch binnengekomen uiteindelijk. Een
Molicel INR21700-P42A erbij gedaan.
Eerst maar eens laden. Dit wilde ik niet thuis zonder toezicht doen, helemaal niet met een lamp + batterij die nieuw voor mij zijn, dus hup aan de powerbank in de trein (met een USB C kabel van Blitzwolf, zijn fijne kabeltjes, net als UGreen trouwens):
Dan testen op een donker paadje. In de Randstad valt het nog niet mee om een echt donker pad te vinden, maar dan toch gelukt.
Ik weet niet of de foto helemaal recht doet aan de lamp, mijn simpele Samsung A6 heeft zijn limieten. Het was iig (helemaal op turbo) een bak licht waar je u tegen zegt. Leuk speeltje dit ding.
Ik vind wel de UI redelijk gecompliceerd, met zoveel keer klikken voor dit en zoveel keer voor dat etc. Je mag de handleiding er wel bij houden of een goed geheugen hebben anders kom je er niet uit. Ik zou deze lamp niet aan een familielid geven als cadeau denk ik, dus in die zin vind ik het juist meer een lamp voor fanaten dan voor beginners*.
*Ja en ik weet dat de EC01 een zogeheten muggle mode heeft, maar die is niet bepaald perfect als ik de reviews mag geloven. En dan nog, ook al zou muggle mode goed werken, dan moet je maar hopen dat de lamp daarin blijft.
Note: Sofirn heeft een lamp die erg lijkt op de EC01, dit is de Sofirn SP33 V3.0. Eén van de verschillen is dat de Sofirn native gezien een 26650 lamp is, en dat een 21700 batterij er met een adaptertje in moet, wat mogelijk wat gaat rammelen (rammelen met een 21700 is iets waar de Astrolux MF01 mini bijvoorbeeld last van heeft). Dit soort lampen hebben voor de beste prestaties baat bij een (relatieve) high drain cell, en dit soort cellen zijn het beste verkrijgbaar in het 21700 formaat (mijn genoemde Molicel, of de Samsung 40T). Dit, en ook het feit dat de Sofirn (iig qua specs) een koelere tint heeft, deed mij voor de Astrolux EC01 kiezen. Echter, de Sofirn heeft de voordelen dat je deze ook inclusief batterij kunt bestellen (misschien niet per se de best presterende batterij, maar je krijgt dan iig wel een compleet pakket), en dat deze wat minder functies heeft en dus minder snel 'van slag' kan raken. Dus ook de Sofirn is denk ik helemaal geen gekke optie.
Edit: De Sofirn SP33 V3.0 lijkt nu ook in 5000K verkrijgbaar ipv alleen de wittere 6500K, althans in de Sofirn Official Store op AliExpress kun je een 5000K versie kiezen.
[
Voor 24% gewijzigd door
smvs op 11-03-2020 23:57
]