Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote (LED-)zaklampentopic - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste
Acties:

• Laank
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online
Fraggert schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:03:
[...]

ook even gekeken:

https://www.leatherman.nl/actie

als ze die nou voor 1.99 in een envelop stoppen is dat tot daar aan toe, maar ik snap uberhaupt die normale prijs van 15 euro voor een "Leatherman #8" niet. Zelfs nu voor 5.95 verzendkosten is dat nog steeds vorstelijk duur IMHO :P
Inderdaad, dan zijn ze in de US nu toch wat vriendelijker geprijsd, de Leatherman 8 voor nog geen $2,-.

Hier de Olight i1R 2 EOS inmiddels ook besteld, handig voor aan de sleutelbos.

[Voor 12% gewijzigd door Laank op 13-12-2019 13:52]

• L.N.
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 22:01
@Fraggert Bedankt om mij te taggen, want anders hadden ik deze actie gemist....

• Fraggert
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19:22
L.N. schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:50:
@Fraggert Bedankt om mij te taggen, want anders hadden ik deze actie gemist....
You're welcome d:)b

@key @Xilantof@laaK @L.N. , in navolging van jullie heb ik ook de Olight i1R 2 EOS besteld *O*

[Voor 20% gewijzigd door Fraggert op 13-12-2019 22:34]

Whiskey Tango Foxtrot

• defusion
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
De olight vandaag binnen gekregen. Op het eerste gezicht, prima lampje!
Batterij is niet te vervangen, maar voor 6 euro hoor je me niet klagen.
Vandaag nog eentje besteld als cadeau.
(In de voorwaarden staat alleen max 1 per bestelling, niks van 1 per adres ofzo. Wel dat ze je kunnen weigeren als ze je niet meer leuk vinden. Zal wel goed komen.)

• Fraggert
@defusion , ik keek gisteravond nog en toen ik op de link klikte bij de actie dan kreeg ik hem niet met korting in beeld, ook op een werkPC lukt het me deze ochtend niet meer.

Whiskey Tango Foxtrot

• defusion
  • Niet online
Je moet dus het lampje in de winkelmand leggen, dan staat ie met de volle prijs in de winkelmand.
Door vervolgens op de link op de actiepagina te klikken met "Ja, ik wil een cadeau van olight ontvangen!" wordt de prijs aangepast.

Nu nogmaals geprobeerd, en werkt gewoon.

• key
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 08-04 16:23
Lampje gisteren binnen geregen. Mooi ding. 5 lumen is voldoende voor wat zicht. De 150 lumen is wel een bak licht voor zo een klein ding. Li-Ion batterij, dus dat moet wel even meegaan.
Leuk ding voor die 6 euro.

Bedankt voor de tip! @Xilantof
@Fraggert hier werkt de actie gewoon. Ik kreeg wel de melding bij het invoeren van de gegevens dat de korting niet was verwerkt, een stap verder wel.

[Voor 25% gewijzigd door key op 17-12-2019 09:24]

• rockhopper
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb inmiddels de mijne ook binnen. Prima lampje voor het geld. Ik heb in het verleden niet al te beste ervaringen met Olight (n=1) maar voor dit geld ben ik er voor gegaan.
Het formaat is echt bizar klein, ongeveer 4,5cm (formaat pinkje) en lichtgewicht met 13,5 g. Ook handig is de ingebouwde oplader, dat het past in 4,5cm met zo'n laag gewicht is echt opmerkelijk. Laden via micro usb (jammer dat er geen kabel bijzit en dat het micro is dat langzaam aan het verdwijnen is)
Het licht zelf is ook fijn, via draaien kan je door de drie standen (uit, low en high) waarbij high een bak licht is van 150 lumen (iets dat ongeveer een kwartier zou kunnen branden) en low meer moonlight met slechts 5 lumen (iets dat 6 uur zou moeten halen)
Verdere specs: 75min laadtijd (max), 40m throw, waterdicht volgens IPX8 en 1,5m valproof.

Nuttige toevoeging voor de collectie.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Fraggert
@key @defusion

ok thanks, als ik heb hem zal ik even kijken of een tweede interessant is.

Whiskey Tango Foxtrot

• Pnnnkk
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 17:23
Dank voor de tip, lampje ook meteen besteld. Altijd handig in de auto of met de hond etc.
Had bijna de leatherman ook besteld, maar denk dat ik me toch maar inhou. Heb al genoeg bieropeners en vind de prijs in de us wel heel veel beter.

• Xilantof
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 22:11

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Gister het lampje kunnen ophalen bij het pakketpunt. Aangenaam verrast door het doosje. Mooi lampje, zeker voor dit bedrag. Wellicht bestel ik er ook nog één.

Fotografie en bouwen.

• Fraggert
Ding is binnen :)

d:)b =

*goeiendag! wat een bak licht voor zo'n klein ding
*lekker licht
*zeer klein
*2 standen (dim/fel)
*micro USb makkelijk (telefoonlader)
*bouwkwaliteit

-O- =

*bediening dmv lensdop draaien (heb liever een drukknop, altijd gevoel dat de dop er een keer afgaat tijdens vervoer etc hoewel dat bij deze niet kan omdat je de lensdop helemaal los moet draaien om bij de laadpoort te komen en de dop wordt tegengehouden op de uiterste stand en kan er dus niet af.)

En omdat foto's altijd leuk zijn :) :

https://tweakers.net/ext/f/OUwXCiFj5RIApPpc7HWYpBrG/full.jpg

Ter vergelijk in mijn hand gelegd met mijn Leatherman Wingman en bij mijn sleutels.
Mijn ouwe trouwe VW logo (aan de huissleutels) van mijn lievelingsauto (RIP '88 Golfje GTI MKII) of mijn bieropener (autosleutel; voor het contrast: ik rijd nu een Ford Fusion :+ ) die ik ooit kreeg bij de aankoop van een zwikje sportklimspullen.

Nu even zien welke sleutelhanger gaat sneuvelen :P

Whiskey Tango Foxtrot

• key
Een clicky achterop je kleine zaklamp lijkt me ook niet erg praktisch. In dit geval is draaien een prima optie. Bij mijn oude Maglight mini pro plus vond ik het maar irritant (Net als het doseren van je licht dmw een kantelschakelaar). Normaal heeft een clicky mijn voorkeur.

Overigens voor dagelijks gebruik en bij Scouting gebruik ik de Convoy S2+ en een C8 (Hi). Mijn oude Petzl gebruik ik thuis voor wat te klussen of zoeken. Scouting is het een Ali-express hoofdlamp, waarbij ik een opbergdoosje heb om hem ook als tentlamp te gebruiken. Ding gaat al 3.5 jaar mee zonder enige probleem.

• Fraggert
key schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:07:
Een clicky achterop je kleine zaklamp lijkt me ook niet erg praktisch. In dit geval is draaien een prima optie. Bij mijn oude Maglight mini pro plus vond ik het maar irritant (Net als het doseren van je licht dmw een kantelschakelaar). Normaal heeft een clicky mijn voorkeur.
Een groot voordeel van een drukknop is het gemak van de eenhandige bediening, maar dat is meer wat ik persoonlijk erg prettig vind, echt puur persoonlijk. :)

Whiskey Tango Foxtrot

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Fraggert schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:34:
[...]
Een groot voordeel van een drukknop is het gemak van de eenhandige bediening, maar dat is meer wat ik persoonlijk erg prettig vind, echt puur persoonlijk. :)
Ik zie dit kleine schattige lampje meer als een noodlampje, in case all else fails. Voor dagelijks gebruik zou ik altijd voor clicky gaan, maar voor sleutelhanger en sporadisch gebruik is draai weer beter doordat de kans dat het per ongeluk aanspringt veel kleiner is.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• AlizaJohn
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 20-12-2019
De helderste zaklamp is nu de Imalent M12 die schijnt in 53000 lumen in de turbomodus

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online
rockhopper schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:08:
[...], maar voor sleutelhanger en sporadisch gebruik is draai weer beter doordat de kans dat het per ongeluk aanspringt veel kleiner is.
Ik heb dat precies andersom: draai heeft bij mij juist de neiging om spontaan aan te springen. Met een lege batterij tot gevolg, juist wanneer het lampje juist wilde gebruiken.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

AlizaJohn schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:35:
De helderste zaklamp is nu de Imalent M12 die schijnt in 53000 lumen in de turbomodus
De Imalent MS18 zou anders 100.000 Lumen moeten halen... De "high" niet turbo is daar al 60.000 lumen
(ik ben verder niet bekend met de review site waar het linkje naar linkt, maar het is in het Nederlands geschreven)

[Voor 29% gewijzigd door rockhopper op 20-12-2019 15:11. Reden: link toegevoegd]

• Navi
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:00
Zomaar een vraag he, wat moet je daarmee? Dat is eigenlijk gewoon een bouwlamp en meestal wil je die toch gewoon op een statief neerzetten als je ergens aan het werk gaat.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Navi schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 11:59:
Zomaar een vraag he, wat moet je daarmee? Dat is eigenlijk gewoon een bouwlamp en meestal wil je die toch gewoon op een statief neerzetten als je ergens aan het werk gaat.
Dat zijn ook geen gewone bouwlampen meer, maar meer richting stadionlichten. Die lopen op tot zo'n 150.000 lumens. (denkende aan sportvelden, in de Arena/Wembley zal het nog wel iets meer zijn)
Wat je er mee moet? Tja misschien iets uit een "my dick is bigger than yours" categorie voor de meeste.
Verder is het handig bij grot exploratie, en bij zoekacties. Al kan je beide ook prima uitvoeren met minder licht.

• MaffeMaarten
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:42
Omdat m'n Nitecore MH20 kwijt is geraakt afgelopen zomer zit ik nu toch te azen op de TLF/BLF FW3A. Belachelijk klein voor een 18650 lamp; erg interessante, maar toch ook praktische UI; niet te duur.

Beste plek om 'm te kopen lijkt nealsgadgets te zijn, heeft iemand hier ervaringen met die site? En dan vooral bestellingen naar Nederland toe: Wat was de levertijd, heb je invoerrechten moeten betalen, after-service nodig gehad?

• citruspers
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:01
MaffeMaarten schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:50:

Beste plek om 'm te kopen lijkt nealsgadgets te zijn, heeft iemand hier ervaringen met die site?
Kijk even op reddit's /r/flashlight. Heel veel klachten over Neal die niet reageert, niet verzend, of pas nadat je een paypal dispute aanmaakt.

I'm a photographer, not a terrorist

• MaffeMaarten
citruspers schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:50:
[...]

Kijk even op reddit's /r/flashlight. Heel veel klachten over Neal die niet reageert, niet verzend, of pas nadat je een paypal dispute aanmaakt.
Had ik misschien mee moeten beginnen: Ik had al op r/flashlight gekeken, en op BLF. Daar veel tegenspraak gezien, op elke klacht kwamen er wel weer mensen die zeggen dat het juist wel heel goed gaat, en dat ie het gewoon druk heeft, en dat er zelfs een topic is over alle positieve ervaringen met Neal.

Dat allemaal meegenomen leek mij het persoonlijk toch wel een goede plek om te kopen, ik was eigenlijk vooral benieuwd verder naar Nederlandse ervaringen.

Verder heb ik met Banggood nooit problemen gehad (hoewel daar ook een hoop klachten over te vinden zijn online), dus ik twijfel nog een beetje.

Beter nog zou een NL winkel zijn die de FW3A verkoopt, voor een niet te bizarre meerprijs. Die heb ik tot nu toe niet gezien, maar als iemand iets weet hoor ik dat graag.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

MaffeMaarten schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:28:
[...]

Beter nog zou een NL winkel zijn die de FW3A verkoopt, voor een niet te bizarre meerprijs. Die heb ik tot nu toe niet gezien, maar als iemand iets weet hoor ik dat graag.
Wat noem jij een bizarre meerprijs?

Ik zie 'm b.v. op amazon.de voor 45 euro en binnen enkele dagen in huis.
Op BG vragen ze er ook 40 euro voor... (en dat loop je het risico mogelijk BTW/inklaringskosten te moeten betalen)

Ik vind nog steeds dat deze Astrolux:
https://live.staticflickr.com/4803/46113623815_118f693fc9_c.jpg
een hele goede deal is.
Heb er nog geen 20 euro voor betaald.
Moest er wel lang op wachten, via BG.

[Voor 31% gewijzigd door ehtweak op 03-01-2020 10:40]

Mooie Plaatjes   

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

MaffeMaarten schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:50:
Omdat m'n Nitecore MH20 kwijt is geraakt afgelopen zomer zit ik nu toch te azen op de TLF/BLF FW3A. Belachelijk klein voor een 18650 lamp; erg interessante, maar toch ook praktische UI; niet te duur.

Beste plek om 'm te kopen lijkt nealsgadgets te zijn, heeft iemand hier ervaringen met die site? En dan vooral bestellingen naar Nederland toe: Wat was de levertijd, heb je invoerrechten moeten betalen, after-service nodig gehad?
If it's too good to be true, it usually is.
Als je geduld hebt en geen aftersales nodig denkt te hebben en je hebt een beperkt budget, ga vooral voor de goedkoopste.
Persoonlijk betaal ik liever iets meer en koop lokaal zodat ik de Nederlandse economie steun en ik gewoon aftersale service heb. Gelukkig nog niet veel nodig gehad.

Met oud en nieuw nog even de Fenix TK41 mogen gebruiken. Een of andere flapdrol vond het leuk om bij de buren vuurwerk door de bus te gooien. |:(
Even de buurt doorgegaan om te kijken of de daders nog ergens te vinden waren in donkere hoekjes, meteen opmerkingen van mensen "wat geeft dat veel licht" (het is vooral een thrower, wel fijn voor de achterom steegjes die de huizenblokken hebben) Ter info: 900 lumen maar een throw van 500 meter, het is een smalle bundel met ver bereik dus. Helaas niemand kunnen vinden, maar ik hoorde dat de buurman in kwestie zelf achter de daders is aangegaan, dus dan kan je niet zo makkelijk verstoppen.

• MaffeMaarten
ehtweak schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:35:
[...]

Wat noem jij een bizarre meerprijs?

Ik zie 'm b.v. op amazon.de voor 45 euro en binnen enkele dagen in huis.
...
Ha, dankjewel! _/-\o_
Stom dat ik daar nog niet had gekeken (ook wel maf dat Google 'm daar niet vond, misschien net de verkeerde zoektermen gebruikt)

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Google is niet zo betrouwbaar met "koopjes", de eerste hits zijn vaak verborgen sponsored. Omdat ze al heel groot zijn zonder veel concurrentie valt hier de betrouwbaarheid helaas een beetje weg. Ik merk veel trechtervorming op lokatie/land, op zich niet heel erg maar soms vervelend, zeker omdat Nederland eigenlijk maar een klein landje is.

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:29

JB

Cédric roelt!

Ik ben inmiddels ook toe aan iets beters maar wel voor "normale prijzen". Komende van een aantal 3 euro dingen uit China wil ik graag 2 mooie kleine lampjes (liefste formaat FW3A) om samen met mijn zoontje op pad te kunnen. Wensen (mits realistisch);

- (USB) oplaadbaar ipv gewone batterijen
- Aanpasbare beam om echt ver te kunnen schijnen
- Compact
- Dikke lichtbundel (de huidige lampen schijnen voor mijn gevoel "de vogels al uit de bomen" maar echt geen idee hoeveel lumen zoiets doet :?)

De huidige "military lamp" die we hebben, met mega lelijke beam op de kleinste bundel (uitgetrokken);

https://imgup.nl/images/2020/01/08/01.jpg
https://imgup.nl/images/2020/01/08/02.jpg
https://imgup.nl/images/2020/01/08/03.jpg

Zou helemaal gaaf zijn als we een deal in NL/Amazon kunnen vinden, ivm a.s. vrijdag speurtocht in de bossen van zijn voetbalclub

Het is een Led Lenser MT10 geworden 8)

https://imgup.nl/images/2020/01/11/01.jpg

[Voor 20% gewijzigd door JB op 11-01-2020 10:23]

Mijn boefje is liev!

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:11
Ik ben benieuwd naar je ervaringen! :) Vooral het instelbare lichtbeeld voor een beetje leuke prijs en beetje compact qua bouwvorm was lastig te vinden. Zeker omdat je het snel geleverd wilde hebben. :+

I7 9700K 5,1Ghz

• JB

JB

Cédric roelt!

Joopieboy schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:10:
Ik ben benieuwd naar je ervaringen! :) Vooral het instelbare lichtbeeld voor een beetje leuke prijs en beetje compact qua bouwvorm was lastig te vinden. Zeker omdat je het snel geleverd wilde hebben. :+
Ja klopt maar kijkende naar Chinese alternatieven incl de hele ratteplan met batterij, oplader etc, scheelt het niet zo veel meer qua prijs dus dan is dit sneller geleverd. Helaas staat zaakje nog niet op verzonden en DHL komt hier meestal in de avond, dus ben er bang voor dat ik er morgenavond al plezier van ga hebben :(

Mijn boefje is liev!

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
JB schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:09:

- Dikke lichtbundel (de huidige lampen schijnen voor mijn gevoel "de vogels al uit de bomen" maar echt geen idee hoeveel lumen zoiets doet :?)

Het is een Led Lenser MT10 geworden :) Ben benieuwd 8)
Waar ga je die dikke lichtbundel precies voor gebruiken? Ik ben benieuwd naar de meerwaarde in jouw geval (oprechte vraag).

Ik heb jaren meegelezen op fora en wat Fenix lampjes gehad die (voor die tijd) een bak licht gaven. Totdat ik me realiseerde dat mijn lampen maar heel zeldzaam op high/turbo gezet werden en dat 'te veel licht' een optie is :) Zeker in een bos vind ik licht snel te fel, zo ver zijn die bomen niet weg.

Ik heb mijn licht dus aangepast aan mijn specifieke use case: incidenteel gebruik om het huis en soms 's avonds door een bosje of veld lopen (maar nooit uren). Dus een totaal niet spannende Nitecore TIP CRI aan mijn sleutelbos en klaar. Ik ben er ook achter dat ik high CRI een stuk belangrijker vind dan meer dan ~300 lumen. Voor mij is het grootste nadeel zelfs dat ik het laag niet laag genoeg vind, ik zou traag een firefly optie hebben :)

I like bacon!

• JB

JB

Cédric roelt!

Bundin schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:43:
[...]

Waar ga je die dikke lichtbundel precies voor gebruiken? Ik ben benieuwd naar de meerwaarde in jouw geval (oprechte vraag).
Nice to have, als ik toch geld uit ga geven. Hier zal de turbo stand ook echt niet vaak aan staan denk ik, heb ook niet echt een referentiekader om te kunnen vergelijken. Mijn pa heeft ook een Led Lenser op AAA en vind het erg mooie en degelijke lampjes. Ben dus ook zeer benieuwd of deze echt zoveel meer doet tov wat ik nu al gezien heb :)

Aanpassen lichtbundel vind ik gewoon fijn; iets wat ik vaak met pa deed tijdens spotten wild in de avond (jacht) dus wil dat gewoon graag kunnen :)

[Voor 11% gewijzigd door JB op 09-01-2020 10:07]

Mijn boefje is liev!

• Joopieboy
JB schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:38:
[...]

Ja klopt maar kijkende naar Chinese alternatieven incl de hele ratteplan met batterij, oplader etc, scheelt het niet zo veel meer qua prijs dus dan is dit sneller geleverd. Helaas staat zaakje nog niet op verzonden en DHL komt hier meestal in de avond, dus ben er bang voor dat ik er morgenavond al plezier van ga hebben :(
Mja de Convoy S9 is gewoon via USB laadbaar, en een accu kun je via NKON bestellen en is vaak wel prima.
Alleen zit je wel met de levertijd en alles. :)

@Bundin zelfde vraag hier vanwaar de instelbare bundel. :) Ik heb zelf de S3 en S9 en beiden zijn erg compact (dus makkelijk in de hand te houden) en hebben een hotspot waar je prima redelijk ver mee kunt richten. Ik kom er niet tekort aan.

En qua vermogen, mijn S3 is een L2 T6 4C met 7135x8 chip met een 4300-4500K lichtkleur. Dit is mijn favoriet vanwege de lichtkleur (erg fijn en natuurlijk licht) alleen heeft hij teveel vermogen om lekker te gebruiken. De low stand is net te fel voor moonlight en net te weinig voor 'gewoon' gebruik. Bij de middel stand is het net weer te veel voor gewoon gebruik (valt erg op, mensen reageren erop) en de hoge stand is echt feller dan een beetje koplamp van een auto. :+

Wel de gene die ik veel gebruikt en mishandelt heb, en nog steeds (spat)waterdicht is en het gewoon prima doet. En dat voor een lampje van 13-15 euro. _O_

De S9 is gekomen nadat ik de BLF A6 geprobeerd had, die was qua bediening en manier van gebruik echt ruk voor mij, kon er niet aan wennen. Die heb ik helaas met een lichtkleur van 5500K genomen en dan is eigenlijk niet prettig. Moet eens kijken of ik een ander lampje daarvoor kan scoren, want verder en met name door de mogelijkheid van opladen via usb, echt een prima lampje. 580 lumen is meer dan zat en prima te regelen naar gelang je gebruik. Beetje een sweetspot als je mij vraagt. :)

Alleen helaas te weinig gebruikt die S9 eigenlijk. :P

[Voor 54% gewijzigd door Joopieboy op 09-01-2020 09:57]

I7 9700K 5,1Ghz

• HyperH
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 07-04 17:36
Mijn laatste huis-tuin-en keuken zaklamp is vorig jaar gesneuveld en ik ben mij nu aan het rondkijken voor een deftige opvolger. Getriggered door de Cree LED zaklamp aanbieding van de ALDI ben ik mij in dit topic aan het inlezen.

Ontwikkelingen op het gebied van LED verlichting hebben als ik het goed begrijp tot enkele interessante capabele doch zeer betaalbare zaklampen geleid.

Afgelopen kerstvakantie kwam ik tijdens een wandeling een boswachter tegen met een zeer indrukwekkende zaklamp tegen. Volgens mij was het deze deze Feniks TK22 v2.0.

Ruim €80,- voor een zaklamp vind ik nu echter nog iets te veel van het goede.
Op dit moment ben ik wel geïnteresseerd in deze twee modellen:
  • Astrolux C8
  • Lumintop TLF/BLF FW3A
De Astrolux C8 is aanzienlijk goedkoper dan de Lumintop FW3A maar de laatsgenoemde biedt misschien ook iets meer.

Voor zover ik kan oordelen zijn beide redelijk allround mits ik de goede LED configuratie kies. Het spreekt mij aan dat ze een fijne formfactor hebben. Je kunt ze makkelijk meenemen en hanteren.
Een nadeel vind ik het gemist van een USB laadmogelijkheid, want dat maakt een zaklamp een stuk flexibeler. Met usb-poort kun je makkelijk overal bijladen zonder dat je een acculader mee hoeft te slepen.

De batterijen / accu heb ik ook nog enkele vragen over. Beide zaklampen kunnen alleen 'unprotected' 18650 batterijen in. Volgens mij wordt de Samsung INR18650-30Q veel aangeraden. Als ik deze website mag geloven heeft de chemische samenstelling (INR - LiNiCoMnO2) van de Samsung geen 'circuit protection' nodig.

Waar beschermt de 'circuit protection' precies tegen. Is dat alleen bescherming tijdens het opladen van de batterij of ook tijdens het gebruik in de zaklamp?
Is een dergelijk type batterij echt veilig zonder deze bescherming? Ik wil natuurlijk geen potentieel bommetje in mij jaszak, dashboard-kastje of naast het bed!

• Joopieboy
Die Samsung cellen wordt aangeraden omdat die zo belachelijk veel stroom kan leveren, is een wat nieuwer type LG cel zo even uit mijn hoofd gezegd, leuk maar totaal niet nodig. Betere optie is dan een Keeppower 3400mah:
https://lygte-info.dk/rev...h%20%28Black%29%20UK.html

Die is voor een beetje normaal gebruik ook met voldoende levensduur voor een leuke prijs. De 3500 zou ook kunnen voor nog geen euro meer, alleen is die opgeladen een mm dikker dan de 3400 of kleiner, en daardoor in de Convoy lampjes zoals ik die heb passen die net niet in de buis.

Protectie wil je altijd, die begrensd de stroom van en naar de accu, dus als er wat misgaat (ook al heb je een goeie print in je lamp) dan nog wil je dat hebben.

En qua kosten, kijk even verder dan alleen de aanschafprijs, want als je een goede lader (Xtar VC2 bv) en een 2tal goeie accu's koopt ben je die 80 of 100 euro vaak ook wel snel kwijt.

[Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 11-01-2020 15:13]

I7 9700K 5,1Ghz

• HyperH
Oké, dus eigenlijk moet ik alleen naar batterijen met protectie kijken. Daarmee vallen de bovengenoemde zaklampen dus af.

Je schreef dat de Samsung belachelijk hoge stroom levert. Klopt het dat dit gunstig is voor de lichtopbrengst?
Volgens de specificatie heeft Keeppower ook batterijen met een vergelijkbare ampèrage of bedoelde je dat niet?

Je schrijft ook dat je met een oplader en twee goede batterijen ook al snel op €80 á €100,- zit. Dat had ik niet verwacht.

Samsung INR18650-30Q 3000mAh - 15A€4,75
XTAR VC4 batterijlader€16,95
Keeppower 18650 3000mAh (protected) - 15A€10,25

Bron: nkon.nl

Wanneer ik kijk naar de prijzen van 18650 batterijen plus de door jou genoemde lader kom ik nu op een heel ander bedrag uit. De protected Keeppower batterij is wel iets duurder dan de unprotected Samsung, maar Voor €21,- voor twee Keeppower batterijen en de XTAR lader voor €17,- dan is het iets meer dan veertig euro inclusief verzendkosten? Of zie ik dan iets over het hoofd?

• Joopieboy
Ik had het over de cellen met protectie. Niet de lampen zelf. Beetje lamp heeft een chip die stroom geregeld is of op een andere manier. Maar toch wil je de beveiliging ook in de accu zelf.

De Samsung cel _kan_ een hoge stroom leveren, zelfde met stroom thuis, een koffiezetter gaat niet ineens meer stroom trekken dan een wasmachine als je er een dikkere stekker aan hangt of een zwaardere automaat voor zet...

Zoals mijn Convoy S3 met de 7135x8 chip/driver die pakt in turbo stand 2,8A zo uit mijn hoofd. Zie daar dat je met een beetje gewone lamp gewoon absoluut niet meer dan 8 a 10A nodig hebt wat een gewone accu kan leveren. Met nadruk op kan dus nogmaals. :)

Dus vergeet dat 15A verhaal, neem een gewone 3400mAh keeppower voor een euro of 8, en het geld wat je bespaard op een goede lader leg bij het budget voor een lamp die dan wel USB laadbaar is, dan ben je er. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

HyperH schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:49:
Oké, dus eigenlijk moet ik alleen naar batterijen met protectie kijken. Daarmee vallen de bovengenoemde zaklampen dus af.

Je schreef dat de Samsung belachelijk hoge stroom levert. Klopt het dat dit gunstig is voor de lichtopbrengst?
Volgens de specificatie heeft Keeppower ook batterijen met een vergelijkbare ampèrage of bedoelde je dat niet?

Je schrijft ook dat je met een oplader en twee goede batterijen ook al snel op €80 á €100,- zit. Dat had ik niet verwacht.

Wanneer ik kijk naar de prijzen van 18650 batterijen plus de door jou genoemde lader kom ik nu op een heel ander bedrag uit. De protected Keeppower batterij is wel iets duurder dan de unprotected Samsung, maar Voor €21,- voor twee Keeppower batterijen en de XTAR lader voor €17,- dan is het iets meer dan veertig euro inclusief verzendkosten? Of zie ik dan iets over het hoofd?
Ik geloof dat @ChibiM problemen had met de lumintop. Verder zijn het twee budget lampen die je kiest. Op zich niks mis mee, maar hou er rekening mee dat er dus ook weinig fabricage controle en after sale service is.

Wat betreft je stroom, er zijn sommige zaklampen die wat meer amperage nodig hebben om in de turbostand te gaan. Als je niet zo'n lamp hebt, heb je dus ook niks aan de duurdere soort 18650 die dat hogere amperage aankunnen. Verder is zo'n turbostand vaak maar tijdelijk hanteerbaar omdat er meestal te veel hitte bij ontstaat om hem lang in die stand te houden.

Nkon is verder een van de goedkoopste Nederlandse "winkels", we hebben het in dit topic vaker over gemiddelde prijzen omdat niet iedereen altijd bij de goedkoopste winkel haalt en ook niet altijd in het buitenland gekocht wordt (china shops etc). Veel hangt af van je budget, hoe snel je producten wilt, wat de levertijd en beschikbaarheid is van de lampen die je wilt en het aanbod. Er is zover ik weet geen enkele winkel die alle merken en types aanbied, laat staan op voorraad heeft.

Tot slot, let wel dat de TK22 in principe op een 21700 accu loopt, en dus eigenlijk een heel ander beest is met een andere voeding dan de "standaard" 18650 lampen. Al zijn er ook oudere versies van eerdere jaargangen die minder fel zijn en wel alleen op 18650's draaien. Verder wel een mooie lamp, dat wel.

• HyperH
Joopieboy schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 18:14:
Ik had het over de cellen met protectie. Niet de lampen zelf. Beetje lamp heeft een chip die stroom geregeld is of op een andere manier. Maar toch wil je de beveiliging ook in de accu zelf.
Ik had begrepen dat je het over de batterijen had (cellen = batterij toch?). Volgens mij vallen de twee zaklampen daarmee wel af, omdat ze allebei te klein zijn om van protected batterijen te voorzien. Protected batterijen zijn blijkbaar iets groter dan unprotected batterijen?
De Samsung cel _kan_ een hoge stroom leveren, zelfde met stroom thuis, een koffiezetter gaat niet ineens meer stroom trekken dan een wasmachine als je er een dikkere stekker aan hangt of een zwaardere automaat voor zet...
Dank je voor de uitleg. Dat maakt het inderdaad duidelijker. :)
Dus vergeet dat 15A verhaal, neem een gewone 3400mAh keeppower voor een euro of 8, en het geld wat je bespaard op een goede lader leg bij het budget voor een lamp die dan wel USB laadbaar is, dan ben je er. :)
Een USB oplaadbare zaklamp spreekt mij zeker aan. Ik moet dan dus op zoek naar een andere zaklamp die vermoedelijk groter zal zijn omdat er protected batterijen in moeten kunnen én een oplader moet zijn ingebouwd.

• HyperH
rockhopper schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:22:
[...]
Ik geloof dat @ChibiM problemen had met de lumintop. Verder zijn het twee budget lampen die je kiest. Op zich niks mis mee, maar hou er rekening mee dat er dus ook weinig fabricage controle en after sale service is.
Dank je wel voor de warschuwing.
Verder is zo'n turbostand vaak maar tijdelijk hanteerbaar omdat er meestal te veel hitte bij ontstaat om hem lang in die stand te houden.
Het is niet de bedoeling om met een onhandelbare zaklamp rond te lopen die omstanders verblind of op afstand zelfs wordt verward met de Brandaris. De mogelijkheid om kortstondig even meer licht te kunnen gebruiken lijkt mij overigens wel handig.
Tot slot, let wel dat de TK22 in principe op een 21700 accu loopt, en dus eigenlijk een heel ander beest is met een andere voeding dan de "standaard" 18650 lampen. Al zijn er ook oudere versies van eerdere jaargangen die minder fel zijn en wel alleen op 18650's draaien. Verder wel een mooie lamp, dat wel.
Ik had niet bewust voor een 18650 gekozen. De twee zaklampen die ik toevallig tegen kwam hier in het topic met goede prijs / kwaliteit verhouding hebben beide dit type batterij.
Met een adapter kun je in de TK22 overigens wel een 18650 in stoppen las ik. Het is zeker een mooie zaklamp maar ik heb het gevoel dat je ook betaald voor zaken die voor mij minder belangrijk zijn. (ik ben geen commando of bewaker)

• defusion
  • Niet online
Die INR18650-30Q zijn overigens wel getest op veiligheid met kortsluiting, althans door Samsung op 10 milliohm. Wordt wel heet, maar geen explosies/brand als met de meeste 'normale' li-ion batterijen.
Daarnaast getest in een oven op 140 graden. Ook geen issues.

Lees onder 'safety' wat de criteria waren:
https://www.nkon.nl/sk/k/30q-specs.pdf
https://eu.nkon.nl/sk/k/30q.pdf

Ik heb meer vertrouwen in een batterij met een chemische samenstelling die inherent veiliger is (niet explodeert of ontbrandt bij een hoge load of temperatuur), dan in een beschermingscircuit in combinatie met een minder veilige samenstelling.

Persoonlijk gebruik ik vrijwel alleen maar 'unprotected' IMR accu's en die INR 30Q van Samsung.

Zo te zien is er recentelijk nog een mafketel geweest die het heeft getest met de 30Q:
YouTube: Samsung 30Q 18650 battery on Fire

Edit: ik had dit filmpje willen linken: YouTube: Samsung 30Q vs Nickel Strip
Een test van iemand die kortsluiting veroorzaakt, zonder spontane ontbranding.

Zou wel interessant zijn eens te herhalen met iets met nog minder weerstand, maar realistisch gezien denk ik niet dat een kortsluiting in de praktijk een lagere weerstand zou hebben dan waar hij mee test.
Tegen doorboring en brand/andere externe temperatuurverhogingen gaat een circuit ook niet helpen.

Enige wat ik me nog zou kunnen voorstellen waar een extra chip nuttig voor is, is tegen 'overcharging'. Gaat de lader opeens gekke dingen doen en veel te hoge voltages leveren, dan kan een extra chip wel eens helpen.
Maar kennelijk is de INR 30Q daar ook op getest. 20V met 20A, 7 uur, zonder explosie/vuur.

Zou overigens wel mooi zijn als men een veilig chemie zou combineren met een chip. Maar ik kan me even geen voorbeeld bedenken van een accu waar dat het geval is. Waarschijnlijk wordt het door de industrie toch als voldoende beschouwd.

[Voor 17% gewijzigd door defusion op 12-01-2020 18:31]

• ChibiM
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 20:20
@rockhopper , klopt. Had problemen met de UI. Dat is toen opgelost door Toykeeper (die het UI heeft ontworpen) en later een Reset functie heeft toegevoegd. Dus de nieuwe hebben dat.

Die van mij zit nu continu in mijn jaszak, met de tailcap losgeschroefd zodat hij niet per ongeluk aan kan gaan.

Als eerste lamp zou ik met iets simpelere beginnen denk ik. Kijk eens naar de Astrolux EC01. Ook een populaire lamp met USB C lader. Heeft ook dezelfde UI als de Lumintop FW3A volgens mij.

Mijn website: eneloop101

• HyperH
defusion schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:30:
Ik heb meer vertrouwen in een batterij met een chemische samenstelling die inherent veiliger is (niet explodeert of ontbrandt bij een hoge load of temperatuur), dan in een beschermingscircuit in combinatie met een minder veilige samenstelling.
Dank je wel voor je antwoord met onderbouwing. Dit zet het voor mij in een duidelijk perspectief.

Een compleet veilige accu bestaat niet want het is uiteindelijk een chemisch fabriekje dat bepaalde marges heeft voordat het mis gaat. De chemisch veiligere samenstellingen (IMR en INR) zijn daarbij toleranter met ruimer marges voordat het echt fout gaat zoals op het filmpje, daarom is de protection op dergelijke batterijen niet nodig. Dergelijke protection biedt onder die omstandigheden toch geen bescherming omdat het extreme externe factoren betreft.

Heb ik het zo goed samengevat? Uiteraard zou een combinatie van 'veilige' chemische samenstelling en protection nog mooier zijn.

• HyperH
ChibiM schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 21:44:
Als eerste lamp zou ik met iets simpelere beginnen denk ik. Kijk eens naar de Astrolux EC01. Ook een populaire lamp met USB C lader. Heeft ook dezelfde UI als de Lumintop FW3A volgens mij.
Ik heb wat reviews gelezen over de Astrolux EC01 en dat vind ik wel een hele mooie kandidaat!
Het is een capabele zaklamp met usb-oplaad poort.

Bij dennisdeal.com is hij momenteel €45

Er is momenteel een interessante aanbieding op banggood.com in het kader van de CES:
Een 5000K versie uit de VS voor €27
Een 6000K - 6500K versie uit China voor €35

Ik heb niet goed vergelijkingsmateriaal. Welke temperatuur kleur zou de betere keuze zijn? Op de review filmpjes lijkt het voor mijn leken-oog allemaal wel prima. Volgens mij zijn dat echtr allemaal filmpjes van die 6000 - 6500 K versies?

• Joopieboy
Voor met wandelen en normaal gebruik vind ik een warmere kleur een heel stuk fijner. Ook qua zien en dingen herkennen. Ja je hebt iets minder lichtopbrengst maar dat kleine beetje mis ik niet.

Lekker voor de warmste kleur gaan die er is. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

HyperH schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:53:
Ik had niet bewust voor een 18650 gekozen. De twee zaklampen die ik toevallig tegen kwam hier in het topic met goede prijs / kwaliteit verhouding hebben beide dit type batterij.
Met een adapter kun je in de TK22 overigens wel een 18650 in stoppen las ik. Het is zeker een mooie zaklamp maar ik heb het gevoel dat je ook betaald voor zaken die voor mij minder belangrijk zijn. (ik ben geen commando of bewaker)
Met die adapter doet de TK22 het wel, maar zijn niet alle standen (de turbo ontbreekt) beschikbaar. Maar het is net wat je doeleinden zijn.
Er is geen lamp die voor alle doelen perfect is, maar er zijn genoeg lampen die perfect zijn voor één doel. Ik geef meestal het advies om met een redelijke allrounder te beginnen, enigszins floody, niet te veel throw en een paar standen waarbij de moonlight stand zeker aan te raden is.
Bij gebruik kom je er daarna vanzelf achter of je nog een extra thrower, een extra flooder of juist een handsfree variant wilt. (lees: de fan koopt daarna nog een paar lampen ter uitbreiding en aanvulling)

• defusion
  • Niet online
Ik had per ongeluk een verkeerd filmpje gelinkt.
Maar inderdaad, met een gasbrander krijg je het wel stuk ;)

Het goede linkje staat nu wel in mijn vorige post, was iemand die opzettelijk kortsluiting veroorzaakt bij de 30Q accu. Wordt wel heet, maar geen ontbranding/explosie.

• key
De Samsung 30Q is een van de meest betrouwbare 18650 batterijen. Als je oplader/lamp zelf een beveiliging heeft is de beveiligde batterij wellicht ook wat overkill.

Overbelading is overigens nooit goed.

Draait al een aardige tijd mee in mijn Convoy C8.

• Joopieboy
key schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:15:
De Samsung 30Q is een van de meest betrouwbare 18650 batterijen. Als je oplader/lamp zelf een beveiliging heeft is de beveiligde batterij wellicht ook wat overkill.

Overbelading is overigens nooit goed.

Draait al een aardige tijd mee in mijn Convoy C8.
Heb je niet liever iets meer capaciteit dan de mogelijkheid tot zoveel stroom? :P

I7 9700K 5,1Ghz

• TomK85
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 30-03 23:12
Heb op dit moment al een aantal zaklampen van HDS en een van Malkoff Devices. Nu zit ik eraan te denken om de Wildcat V6 te kopen. Iemand hier op Tweakers die de Wildcat V6 al heeft?

• Fraggert
Fraggert schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:02:
Ding is binnen :)

d:)b =

*goeiendag! wat een bak licht voor zo'n klein ding
*lekker licht
*zeer klein
*2 standen (dim/fel)
*micro USb makkelijk (telefoonlader)
*bouwkwaliteit

-O- =

*bediening dmv lensdop draaien (heb liever een drukknop, altijd gevoel dat de dop er een keer afgaat tijdens vervoer etc hoewel dat bij deze niet kan omdat je de lensdop helemaal los moet draaien om bij de laadpoort te komen en de dop wordt tegengehouden op de uiterste stand en kan er dus niet af.)

En omdat foto's altijd leuk zijn :) :

[Afbeelding]

Ter vergelijk in mijn hand gelegd met mijn Leatherman Wingman en bij mijn sleutels.
Mijn ouwe trouwe VW logo (aan de huissleutels) van mijn lievelingsauto (RIP '88 Golfje GTI MKII) of mijn bieropener (autosleutel; voor het contrast: ik rijd nu een Ford Fusion :+ ) die ik ooit kreeg bij de aankoop van een zwikje sportklimspullen.

Nu even zien welke sleutelhanger gaat sneuvelen :P
Belofte maakt schuld :)

De kleine Olight van de actie zit aan mijn huissleutels. Met uitzondering van de tuin zet ik namelijk geen stap buiten de deur zónder mijn huissleutels en op deze manier heb ik hem dus altijd bij me.

https://tweakers.net/ext/f/hysMM40UHmR8N8WR1I6BebV8/full.jpg

Ik heb de lamp nog niet werkend uit mijn broekzak gehaald dus de kop draait niet makkelijk rond. Voor de zekerheid even gechecked maar na het helemaal losdraaien van de kop kun je bij de micro-USB aansluiting om hem te laden en daarbij blijft de kop zitten, die komt niet los van de lamp dus daar is goed over nagedacht.

blij mee d:)b

Whiskey Tango Foxtrot

• HyperH
De bestelling is inmiddels de deur uit en ik ben voor de Astrolux EC01 gegaan. Dank jullie wel voor jullie bijdragen! :-)

De aanbieding uit het linkje in de VS bestond inmiddels niet meer dus hij komt nu uit China via banggood.com. Hoewel hij daar 'op voorraad' was zegt de orderstatus nu dat er geen voorraad meer is en de te verwachten verzend-datum 04 februari is.
Het zal dus nog wel even duren voor het pakketje hier arriveert, want dan duurt het nog 7 tot 20 dagen.

De batterij wil ik het liefst bij een betrouwbare winkel in Nederland bestellen. Wat is de te verwachten levensduur van een 21700-batterij? Is dat in de orde van jaren of merk je na 1 jaar al dat er sprake is van 'slijtage'?

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Slijtage heeft meer met ontlaad-cycli te maken dan leeftijd, hoewel beide een rol spelen.

Ik denk niet dat er al veel ervaring is met 21700 aangezien hier nog niet zo lang lampen voor zijn. Sterker nog de accu zelf is pas rond 2015 aangekondigd. Waarschijnlijk is de eerste pas in 2017 van de band gerold. Ik heb in Nederland pas in 2019 de eerste lampen te koop gezien die ze kunnen gebruiken.

• JB

JB

Cédric roelt!

Ben meer benieuwd naar de keuze om voor 21700 te gaan? :)

Mijn boefje is liev!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

JB schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 08:57:
Meer capaciteit, zou voor mij al reden genoeg kunnen zijn. In een onbeperkt budget een makkelijke keuze lijkt me. Verder kan er meer stroom geleverd worden waardoor er dus fellere standen mogelijk zijn in een zeer beperkt aantal zaklampen (op dit moment).

• JB

JB

Cédric roelt!

rockhopper schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:37:
[...]

Meer capaciteit, zou voor mij al reden genoeg kunnen zijn. In een onbeperkt budget een makkelijke keuze lijkt me. Verder kan er meer stroom geleverd worden waardoor er dus fellere standen mogelijk zijn in een zeer beperkt aantal zaklampen (op dit moment).
Die snap ik maar ook zonder risico? Die dingen geven nogal wat "power", is dat voor de "huis en tuin gebruiker" aan te raden?

Mijn boefje is liev!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik denk dat ze (tot het tegendeel wordt bewezen) net zo veilig zijn als 18650's, met de voetnoot dat als het mis gaat er meer schade zal zijn door de grotere capaciteit en de tweede voetnoot dat er groot verschil zit tussen unprotected en protected cellen.
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee omdat ik ze nergens voor kan gebruiken, en ze zijn nog relatief nieuw (dus minder gebruikers-ervaringen). Je mag hopen dat ze daarom (relatief nieuw) ook beter en langer hebben nagedacht over veiligheid (al hoeft dit uiteraard niet zo te zijn).

Dat gezegd hebbende, er zijn flink wat veiligheidseisen waaraan je moet voldoen voordat het in Nederland verkocht mag worden, aangezien dit mag zal het wel meevallen. Met daarbij de tweede opmerking dat ik aan huis-tuin-keuken-mensen altijd gewone AA's of C/D lampen aanraad. Of een ingebouwde accu in de lamp zelf.

Risico loop je altijd, ook met je telefoon en laptop. Gewoon niet je lamp in een zonverhitte auto laten liggen, geen accu's bij het kampvuur/haardvuur en ik verwacht dat je geen problemen tegenkomt.

• Tamerciaga
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22:28
Xilantof schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:01:
Kerstactie van Olight:
Tegen verzendkosten een Olight i1R 2 EOS
(Normaal 19,95, nu voor verzendkosten á 5,95)

https://www.olightstore.nl/actie
De actie lijkt nog steeds actief te zijn, heb woensdag een besteld en was echt verbaasd, mooi ding!
Vandaag maar nog een besteld als cadeau :)

• HyperH
JB schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 08:57:
Ik was op zoek naar een capabele zaklamp voor all-round gebruik en bij voorkeur met usb-laad functionaliteit zodat er geen aparte oplader nodig is.

De Astrolux EC01 werd als een geschikte 'beginner' model genoemd door ChibiM. Deze heeft ook goede reviews en lijkt aan mijn wensen te voldoen. Ik heb dus voor die zaklamp gekozen, maar niet bewust voor een batterij-type. Je zou overigens met een adapter ook een 18650 kunnen gebruiken als dat je voorkeur hebt als ik het goed had begrepen.

Ik sta te popelen om het ding uit te proberen, maar ik moet nog ruim een maand wachten volgens de order-status. Hoe dan ook het zel vast een enorme verbetering zijn t.o.v. mijn oude zaklampen.

• Franswah
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 27-02 23:34
Ik heb sinds een klein jaar een ThruNite TC20, niet goedkoop, maar wel een geweldig ding!
Hij heeft 4 lichtstanden en een alarmstand. USB-oplaadbaar.

http://www.thrunite.com/thrunite-tc20-3800-lumen-flashlight/

• TomK85
Tamerciaga schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:25:
[...]

De actie lijkt nog steeds actief te zijn, heb woensdag een besteld en was echt verbaasd, mooi ding!
Vandaag maar nog een besteld als cadeau :)
Heb gister denk ik een van de laatste besteld. Is nu uitverkocht

• Psvrandy
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 15-03 20:40
Ik ben opzoek naar een oplaadbare led zaklamp die een warme kleur licht heeft. Iemand een idee waar ik het beste op kan zoeken?

• Joopieboy
In dit topic?

I7 9700K 5,1Ghz

• Psvrandy
Had in dit topic al gezocht maar is zo groot dat ik zo makkelijk niet echt iets kan vinden. Vind alleen lampen die uit china moeten komen, alleen hebben deze mij een te lange verzendtijd.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Psvrandy Veel LED zaklampen die in dit topic voorbijkomen, zijn vaak ook in Europa (b.v. via Amazon) te koop. Ook Nederlandse (web)winkels hebben genoeg keuzes.
Alleen betaal je hier ter plekke wat/veel meer... aan jou de keuze...

Kwestie van zoeken op kleurtemperatuur. ;)

Mooie Plaatjes   

• ChibiM
Warme LED zaklampen zijn er niet zoveel. Wil je m snel hebben? Anders even rustig rondkijken bij Convoy Store op AliExpress. Daar kun je een voordelig lamp bestellen met best wat keus in LED kleuren.

• ChibiM
Kleur= temperatuur /tint....

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Psvrandy schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 12:37:
Had in dit topic al gezocht maar is zo groot dat ik zo makkelijk niet echt iets kan vinden. Vind alleen lampen die uit china moeten komen, alleen hebben deze mij een te lange verzendtijd.
Hoe warm is warm? Je hebt ze ruwweg in drie smaakjes, cold (meerderheid omdat het "feller" oogt), neutral (mijn persoonlijke voorkeur) en warm (meer zoals in de huiskamer wordt gebruikt omdat het "gezellig" is)

Dus zoek eerst uit welke temperatuur je wilt, dit wordt in Kelvin weergegeven en zoek vervolgens op led flashlight of ledzaklamp of kijk gewoon even bij wat grotere leveranciers in de buurt (amazon.de, nkon, knivesandtools etc) als er geen kleur temperatuur vermeld staat mag je er vanuit gaan dat het koud is.

Tot slot, gewoon uit interesse, waarom wil je zo graag warm?

• Joopieboy
Even persoonlijk, ik heb zelf ook het liefst warm omdat het rustiger is voor mijn ogen met bv wandelen en je ziet en herkent kleuren veel beter. Dat 'harde' en 'kille' wit vind ik echt niet fijn.

En idd, betaalbaar en oplaad kom je al snel uit op bv de Convoy S9, alleen zit je wel met de levertijd.
Ook daarom had @JB een Led Lenser MT10 gekocht. Nadeel is wel dat je echt flink wat meer kwijt bent en dan valt deze qua kosten nog mee. Zit nml ook al een accu bij. :)

Zie: https://www.amazon.de/dp/B06XD6V62N/

[Voor 45% gewijzigd door Joopieboy op 25-01-2020 13:17]

I7 9700K 5,1Ghz

• Psvrandy
Bedankt voor jullie reacties.

Ik wil juist een warme kleur hebben omdat ik in mergelgroeves loop in Maastricht. Met een warme kleur lamp heb je dan veel mooier licht en kan je mooiere fotos maken van met name de tekeningen.

@Joopieboy heeft de ledlenser MT10 ook een warme kleur?

• Joopieboy
Durf ik zo niet te zeggen, kan ik zo snel ook niet terugvinden, misschien kan @JB daar antwoord op geven. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• JB

JB

Cédric roelt!

Joopieboy schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 13:43:
Durf ik zo niet te zeggen, kan ik zo snel ook niet terugvinden, misschien kan @JB daar antwoord op geven. :)
Daglicht kleur als ik het moet zeggen. Niet dat koude blauwe maar ook niet dat warme zoals traditionele niet LED zaklampen. Zal 6500K zijn denk ik?

[Voor 5% gewijzigd door JB op 25-01-2020 13:56]

Mijn boefje is liev!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Psvrandy schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 13:29:

Ik wil juist een warme kleur hebben omdat ik in mergelgroeves loop in Maastricht. Met een warme kleur lamp heb je dan veel mooier licht en kan je mooiere fotos maken van met name de tekeningen.
Met een 'warmere' kleur heb je geen mooier licht, maar ander licht.
Dan is het eerder een kwestie van je witbalans op je camera, of tijdens de nabewerking, bijstellen. Als het je om de foto's van tekeningen gaat. En eerder een brede bundel/flood dan een smalle lichtbundel. Plus de mogelijkheid om je lamp op een voetje/statiefje te zetten, zodat je boel kunt uitlichten en dan vanaf een andere hoek een foto kunt maken.

Eigenlijk moet je eerder zoeken naar een LED lamp die een hoge CRI waarde heeft, alleen wordt dat zelden aangegeven. :-(
Dit i.v.m. de betere kleurweergave.

Mooie Plaatjes   

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Sowieso is een zaklamp niet heel erg tof voor foto's, vaak heb je dan toch een hotspot die aanwezig is. Je wilt dan vaak meer flood hebben, wat je wel kan doen is een kap voor de lamp doen zodat alles mooi verspreid wordt. Zo'n kap heet met een mooi woord een diffuser en deze zorgt voor een mooie egale verspreiding van het licht dat ideaal is voor fotografie. Kost gelukkig niet zoveel en is voor veel lampen apart als accessoire te verkrijgen.

Qua kleur wil je dan inderdaad op neutraal zitten, ik zou ook wegblijven van warm (en koud). De CRI is dan een goede maat naast kleur, maar buiten fotografie en schilder-bouwlampen wordt dit niet zo vaak aangegeven helaas. Voor de rest is het ook goed je toestel aanpassen met de juiste witbalans (neem je grijskaart mee) en of nabewerken.

[Voor 5% gewijzigd door rockhopper op 25-01-2020 18:41]

• GZFan
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:21
TomK85 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:24:
[...]

Heb gister denk ik een van de laatste besteld. Is nu uitverkocht
Vanochtend waren ze weer gewoon beschikbaar, kan ik je uit ervaring vertellen. ;)

Sony Ericsson K750i > Sony Ericsson K770i > HTC Hero > HTC Dream > Sony Xperia U > Motorola Moto G 2014 > Xiaomi Mi A1

• TomK85
GZFan schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:10:
[...]

Vanochtend waren ze weer gewoon beschikbaar, kan ik je uit ervaring vertellen. ;)
Heb er inmiddels idd nog een besteld 😂

• HyperH
De Astrolux EC01 is binnen. Het is een mooie handzame zaklamp. Na uitpakken moest ik wel eerst flink schoonmaken want er zaten flinke vette plekken op. De lamp was zo plakkerig dat hij niet te gebruiken was.

Wat mij opviel is dat de knop verlicht is. Ook als de lamp uit staat blijven er twee ledjes in de knop groen licht geven.

Hoeveel energie zou dat van de batterij nemen? (ik wil niet met een lege batterij op het moment dat je de zaklamp wilt gebruiken)

p.s.
Ik heb de backlight LED in de knop uitgezet door:
  1. In 'off-modus' (zaklamp uit)
  2. 7x kort drukken
  3. Herhalen en de verlichting modus cycli doorlopen tot de LEDs uit zijn

[Voor 18% gewijzigd door HyperH op 08-02-2020 10:58]

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:13

thijsco19

Yamaha MT03 2008

Mits het goed geïmplementeerd is zou het zo weinig moeten zijn dat het jaren duurt voordat je batterij leeg is.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mooie gelegenheid om even dit pareltje te posten:
https://i.redd.it/jlxhb7p4l5f41.jpg

• ChibiM
Lol

Iedereen z'n batterijen opgeladen?
Morgen kan het flink gaan stormen!

• HyperH
Uiteraard heb ik de batterij opgeladen om de Astrolux EC01 te kunnen proberen. Het is echt een hele fijne zaklamp. Zowel binnen als buiten huis een uitkomst want dankzij de 'ramping' kun je makkelijk de intensiteit aanpassen aan de omstandigheden.

Ik ben heel blij met de aanbeveling voor de Astrolux EC01 want het is een hele fijne allround zaklamp die ik waarschijnlijk veel ga gebruiken.

In de handleiding kwam ik de volgende passage tegen:
TURBO is only for short times. At around a minute
you may notice it dims slowly down! The user
should use it only for short periods instead of
relying on thermal regulation to prevent heat
damage. Full turbo is powerful enough to start fires
in just a few seconds, especially when aimed at
dark-colored materials.
Hoe serieus moet ik die laatste zin nemen? Dat de lamp zelf warm wordt snap ik maar kan de lichtbundel ook objecten opwarmen en zelfs ontbranden?! Dat lijkt me een beetje overdreven toch?

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:38
HyperH schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:07:
Uiteraard heb ik de batterij opgeladen om de Astrolux EC01 te kunnen proberen. Het is echt een hele fijne zaklamp. Zowel binnen als buiten huis een uitkomst want dankzij de 'ramping' kun je makkelijk de intensiteit aanpassen aan de omstandigheden.

Ik ben heel blij met de aanbeveling voor de Astrolux EC01 want het is een hele fijne allround zaklamp die ik waarschijnlijk veel ga gebruiken.

In de handleiding kwam ik de volgende passage tegen:

[...]

Hoe serieus moet ik die laatste zin nemen? Dat de lamp zelf warm wordt snap ik maar kan de lichtbundel ook objecten opwarmen en zelfs ontbranden?! Dat lijkt me een beetje overdreven toch?
Mijn BLF A6 heeft in mijn jaszak een brandgat veroorzaakt :P

It's easier to try, than to prove it can't be done

• ChibiM
Dat zou hij zeker moeten kunnen. Hield paar weken geleden een zaklamp tegen m'n jas.. resultaat: gat in m'n jas. Ik was beamshots aan het maken van stuk of 4 lampen dus welke de boosdoener was weet ik niet meer. Allemaal tussen 1000-4000 lumens.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

HyperH schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:07:
De hitte komt van de lamp zelf. Ik denk dat het licht van een normale zaklamp geen ontvlamming kan veroorzaken. Het wordt een ander verhaal als je het over een laser hebt. Ook met de zon gebeurt dit niet snel en heb je meestal een bundeling nodig door een lens. En de zon is toch wel een stukje feller dan welke zaklamp dan ook. En de zon zal ook wel uit meer dingen bestaan dan standaard licht uit de zaklamp. Aangezien ik daar verder weinig vanaf weet wil ik het daar bij laten ;)

De brandgaten en dergelijke worden wel makkelijk veroorzaakt door de hitte van de zaklamp zelf, dus ontstaan door thermodynamica, niet licht. De zaklamp zelf wordt bij hoge licht standen snel erg warm. Ik heb zelf al regelmatig een auw moment gehad van een lampje dat aangegaan is in de broekzak.

• ChibiM
Het licht kan zeker wel brand veroorzaken! Zoek maar even op YouTube . Er zijn genoeg filmpjes waar er papier in brand wordt gestoken met een felle zaklamp..ook met LED

• TomK85
Wat foto’s van de collectie!

De oudjes:
- Maglite 3D
- Mini Maglite
- Surefire 6P issued voor KCT. Wel voorzien van een Malkoff Dropin

De nieuwe generatie
- Zebralight SC600 MKIV
- Frelux Synergy I
- Malkoff Hound Dog 18650
- Malkoff Wildcat V6
- HDS Systems Rotary UV
- HDS Systems Rotary 325 NLT (5000k)
- HDS Systems Rotary 250 (6200k)
- HDS Systems Rotary High Noon (5700k)
- HDS Systems Rotary SS40 (4000k)
- HDS Systems Clicky NB45 (4500k)

https://i.postimg.cc/RVjJy6w2/17629702-5949-4-BEC-9804-011130-E6-A5-BF.jpg

https://i.postimg.cc/cLy6XqSS/392383-DA-B3-F8-4-A3-A-9-C41-E5-CDE62-B368-C.jpg

https://i.postimg.cc/j5dDPzrn/4-DF6-E303-CFDC-4853-A43-A-5-BBC65-E2-AF94.jpg

https://i.postimg.cc/tRvxdmJq/63-FEFAD5-2-B4-F-4-D11-981-E-CFC4-B37-CF75-C.jpg

https://i.postimg.cc/3NzNsV02/90-AA5-D0-E-E7-EF-434-B-85-EA-0170-A24-CC8-FB.jpg

https://i.postimg.cc/wxr1Ry43/92-A45335-0655-4590-9-F20-E9-A735428278.jpg

https://i.postimg.cc/yNKg6MQP/9-BFC98-B7-D91-A-407-B-967-F-388545-FE982-B.jpg

https://i.postimg.cc/qMCzsJWw/B49-F8779-AE0-F-4-B1-F-93-AE-FC893273-E03-C.jpg

https://i.postimg.cc/Px3P4Pt3/C3-B946-B8-3050-42-E8-B5-D6-3536-BE14118-F.jpg

https://i.postimg.cc/nhB9JFkr/D39-EDE4-B-0744-4906-995-E-1-F8-E78-BB594-B.jpg

https://i.postimg.cc/zfkLyx41/DDECE813-6-F7-C-4-AA8-BB20-BD465-BD3-ED2-C.jpg

https://i.postimg.cc/yxDWrsxV/E45-DF9-FE-A2-B1-4-F7-E-87-B1-DD6858268766.jpg

De Wildcat is hiertoe in staat (heeft best wel wat throw)

https://i.postimg.cc/cHB496dy/2-A086967-0932-4662-B2-C4-A73700558-B3-A.jpg

https://i.postimg.cc/5y99Z1tH/D52-A89-DB-9-F97-4564-A6-C9-C221-B7-B39007.jpg

[Voor 7% gewijzigd door TomK85 op 10-02-2020 16:31]

• smvs
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Vraag uit nieuwsgierigheid: Wat is er zo speciaal aan die HDS Systems lampen, dat je zoveel versies hebt?

[Voor 45% gewijzigd door smvs op 05-03-2020 08:28]

• TomK85
smvs schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:47:
[...]

Vraag uit nieuwsgierigheid: Wat is er zo speciaal aan die HDS Systems lampen, dat je zoveel versies hebt?
Allemaal verschillende leds. Eentje is een executive, een UV, een tactical en de rest rotary’s

• smvs
  • Niet online
TomK85 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 22:43:
[...]

Allemaal verschillende leds. Eentje is een executive, een UV, een tactical en de rest rotary’s
Zijn nog niet goedkoop ook zie ik. Leuke collectie :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geneuzel
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 07-04 21:58
Hallo Forumleden,

Ik ben op zoek naar een zaklamp om slakken op te sporen in mijn moestuin. Kunnen jullie mij helpen waar ik dan op moet letten?

Gr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Geneuzel schreef op zondag 8 maart 2020 @ 07:58:
Ik ben op zoek naar een zaklamp om slakken op te sporen in mijn moestuin. Kunnen jullie mij helpen waar ik dan op moet letten?
Search for:

"Snail detection radiation beam enabled flashlight"!

oOo *O*

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
HyperH schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:53:
De bestelling is inmiddels de deur uit en ik ben voor de Astrolux EC01 gegaan.[...]
Ik heb ook een Astrolux EC01 besteld. Net voor Chinees nieuwjaar, en net te laat om hem daarvóór nog op transport te krijgen. Maar hij is toch binnengekomen uiteindelijk. Een Molicel INR21700-P42A erbij gedaan.

Eerst maar eens laden. Dit wilde ik niet thuis zonder toezicht doen, helemaal niet met een lamp + batterij die nieuw voor mij zijn, dus hup aan de powerbank in de trein (met een USB C kabel van Blitzwolf, zijn fijne kabeltjes, net als UGreen trouwens):
https://i.postimg.cc/c4n53bFr/20200304-155618.jpg

Dan testen op een donker paadje. In de Randstad valt het nog niet mee om een echt donker pad te vinden, maar dan toch gelukt.
https://i.postimg.cc/9fWxvFC7/20200304-220325.jpg

Ik weet niet of de foto helemaal recht doet aan de lamp, mijn simpele Samsung A6 heeft zijn limieten. Het was iig (helemaal op turbo) een bak licht waar je u tegen zegt. Leuk speeltje dit ding.

Ik vind wel de UI redelijk gecompliceerd, met zoveel keer klikken voor dit en zoveel keer voor dat etc. Je mag de handleiding er wel bij houden of een goed geheugen hebben anders kom je er niet uit. Ik zou deze lamp niet aan een familielid geven als cadeau denk ik, dus in die zin vind ik het juist meer een lamp voor fanaten dan voor beginners*.

*Ja en ik weet dat de EC01 een zogeheten muggle mode heeft, maar die is niet bepaald perfect als ik de reviews mag geloven. En dan nog, ook al zou muggle mode goed werken, dan moet je maar hopen dat de lamp daarin blijft.

Note: Sofirn heeft een lamp die erg lijkt op de EC01, dit is de Sofirn SP33 V3.0. Eén van de verschillen is dat de Sofirn native gezien een 26650 lamp is, en dat een 21700 batterij er met een adaptertje in moet, wat mogelijk wat gaat rammelen (rammelen met een 21700 is iets waar de Astrolux MF01 mini bijvoorbeeld last van heeft). Dit soort lampen hebben voor de beste prestaties baat bij een (relatieve) high drain cell, en dit soort cellen zijn het beste verkrijgbaar in het 21700 formaat (mijn genoemde Molicel, of de Samsung 40T). Dit, en ook het feit dat de Sofirn (iig qua specs) een koelere tint heeft, deed mij voor de Astrolux EC01 kiezen. Echter, de Sofirn heeft de voordelen dat je deze ook inclusief batterij kunt bestellen (misschien niet per se de best presterende batterij, maar je krijgt dan iig wel een compleet pakket), en dat deze wat minder functies heeft en dus minder snel 'van slag' kan raken. Dus ook de Sofirn is denk ik helemaal geen gekke optie.

Edit: De Sofirn SP33 V3.0 lijkt nu ook in 5000K verkrijgbaar ipv alleen de wittere 6500K, althans in de Sofirn Official Store op AliExpress kun je een 5000K versie kiezen.

[Voor 24% gewijzigd door smvs op 11-03-2020 23:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fraggert
smvs schreef op zondag 8 maart 2020 @ 23:37:
*Ja en ik weet dat de EC01 een zogeheten muggle mode heeft, maar die is niet bepaald perfect als ik de reviews mag geloven. En dan nog, ook al zou muggle mode goed werken, dan moet je maar hopen dat de lamp daarin blijft.
Nou ben ik geen hardcore Potter-fan...maar deze had ik nog niet eerder gehoord, is een muggle-mode de instelling voor een tech-device dat "de gewone mens" hem ook kan bedienen? :? :)

Wat een humor _O- d:)b

Whiskey Tango Foxtrot

• smvs
  • Niet online
Fraggert schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:29:
[...]

Nou ben ik geen hardcore Potter-fan...maar deze had ik nog niet eerder gehoord, is een muggle-mode de instelling voor een tech-device dat "de gewone mens" hem ook kan bedienen? :? :)

Wat een humor _O- d:)b
Ja hij wordt dan simpeler te bedienen, en de output wordt drastisch verminderd. De output wordt zoveel minder, dat het eigenlijk een totaal andere lamp wordt.

Een Potter boek heb ik nog nooit opengeslagen, maar dan weet ik ook weer waar dat vandaan komt ;)

https://i.postimg.cc/4xJxTvH3/Muggle.jpg

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

smvs schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:49:
[...]

Ja hij wordt dan simpeler te bedienen, en de output wordt drastisch verminderd. De output wordt zoveel minder, dat het eigenlijk een totaal andere lamp wordt.

Een Potter boek heb ik nog nooit opengeslagen, maar dan weet ik ook weer waar dat vandaan komt ;)

[Afbeelding]
Leuk om iemand lekker mee te trollen. Even omzetten naar noob stand en hem/haar laten schijnen en dan zelf snel naar de normale mode gaan en een bak licht laten zien ;)

• ChibiM
Welke zaklampen hebben jullie op bestelling? En waarom?

Ik heb 1 Sofirn UV zaklamp op bestelling.

In de toekomst ga ik een aantal UV zaklampen met elkaar vergelijken. Om te zien wat het verschil is tussen de merken en kwaliteit.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ChibiM schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:32:
...
In de toekomst ga ik een aantal UV zaklampen met elkaar vergelijken. Om te zien wat het verschil is tussen de merken en kwaliteit.
Maar heb je dan ook meetapparatuur om het uitgestraalde UV-spectrum te meten c.q. te vergelijken?

Mooie Plaatjes   

• ChibiM
Nee, ik wil gewoon kijken of het met het oog/camera op te merken valt qua verschillen. Bijvoorbeeld vlekken in de tapijt, welke zaklampen het wel en niet goed/beter laten zien. Een vergelijking IPV technische details.

Heb geen apparatuur er voor. En vraag me ook af wat ik daarbij moet denken?

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@ChibiM Als het echt serieuze UV lampen zijn, zou ik maar uitkijken met het "gewoon kijken met het blote oog"...
Want dat is nou juist het probleem; je ziet het niet, maar het kan wel schade aanrichten! :S

Mooie Plaatjes   

• ChibiM
Ik ga ze niet in mijn ogen schijnen. Ben benieuwd of weerkaatsing een effect heeft?

Ik heb al een paar UV lampen en je ziet het heel goed als je ergens op schijnt...maar of dat al schadelijk is?

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True