Dus als je met 8 neemt heb je 3000mAChibiM schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:35:
[...]
Ja, in principe is de cool witte LED feller dan de NW of WW. De WW zit meestal onder 3000K, NW rond 4500K, en CW meestal rond 6500K.
7135 chips worden het genoemd, terwijl de meeste 380mA zijn. 7135 staat voor 350ma. Dus 8 chips is 2800mA. Maar omdat ze tegenwoordig vooral 380mA zijn, is het bij 8: 3040mA.
Het leuke is dat je eigenlijk weinig verschil met het blote oog ziet.. als je een lamp hebt die 3000mA of 2400mA gebruikt. Waarom weet ik niet, maar meestal wil ik toch wel de mogelijkheid hebben de felste te hebben(behalve the CW temperatuur dan).
Mijn favoriete LED was de 4C, welke redelijk mooi neutraal was. Zelf ben ik er niet zo super in thuis, maar tegenwoordig zul je wel nog 'betere' LEDs hebben die niet verkleuren, een hoge CRI hebben, en neutraal zijn.
Doe je dan hier:
https://www.nkon.nl/recha...er-18650-3500-li-ion.html
Net iets langer dan een uur mee op full power?
Maar hoeveel meer kracht heeft een dergelijke lamp, dan mijn huidige Fenix LD41 op 4 AA’s?!
En wat is dan u erhaupt het verschil tussen de convoy types?! S2, S2+, S3, S9 etc... als je toch de hele setting kunt aanpassen lijken ze redelijk op elkaar...
De S2+ is ongeveer wel de populairste van het lijstje. En ze zijn inderdaad redelijk aan elkaar gewaagd, volgens mij heeft de S9 een ingebouwde lader, en voor de rest is alleen het model anders.
Klopt, de 7135 chips blijven redelijk constant vermogen leveren, dus ook al wordt de batterij iets leger, kun je de felheid redleijk constant houden. Er kanook een ingebouwde timer in zitten.
Dus het gaat dan alleen om de 'vorm' van de lamp, welke soort modus je wilt hebben, welke LED en welke batterij je wilt gaan gebruiken.
Mijn website: eneloop101
(https://www.amazon.com/LR...-Flashlight/dp/B001CZ9CCO)
Nu is dit lampje al ruim 10jr oud, wat zijn tegenwoordig qua single-AA LED lampjes de meest interessante keuzes?
S3 heeft een net iets breder lichtbeeld, vind ik zelf wel erg fijn.ChibiM schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:35:
Ik denk dat de Fenix LD41 ongeveer net zo fel is als de Convoy zaklampen! De LD41 zal iets verder schijnen. Maar weet niet hoe lang de batterijen mee kunnen. Ze zijn wel een stuk compacter.
De S2+ is ongeveer wel de populairste van het lijstje. En ze zijn inderdaad redelijk aan elkaar gewaagd, volgens mij heeft de S9 een ingebouwde lader, en voor de rest is alleen het model anders.
Klopt, de 7135 chips blijven redelijk constant vermogen leveren, dus ook al wordt de batterij iets leger, kun je de felheid redleijk constant houden. Er kanook een ingebouwde timer in zitten.
Dus het gaat dan alleen om de 'vorm' van de lamp, welke soort modus je wilt hebben, welke LED en welke batterij je wilt gaan gebruiken.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Als je wil vasthouden aan Single AA kun je eens kijken naar Zebralight SC53c. Ik heb echter geen ervaring met deze maatvoering.catchingfire schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:47:
Ik gebruik al jaaaaaaren tot grote tevredenheid de LRI Proton Pro (single AA) LED flashlight als EDC, vakantielampje, geocache-lampje, etc.
(https://www.amazon.com/LR...-Flashlight/dp/B001CZ9CCO)
Nu is dit lampje al ruim 10jr oud, wat zijn tegenwoordig qua single-AA LED lampjes de meest interessante keuzes?
Voor net een maatje groter, maar dan wel meteen met 18650 batterij: Zebralight SC64c. Ik heb zelf de Zebralight H600w hoofdlamp. Welke vergelijkbaar is met deze (de SC64c heeft echter warmer licht). Zou de H600w direct weer kopen.
Aan mijn huissleutels heb ik een 1xAAA lamp: de Thrunite Ti3. Deze heeft op het eerste oog vergelijkbare prestaties met door jou gelinkte lamp, dus misschien het bekijken waard.
Aan mijn autosleutel heb ik een Nitecore Tube. Deze komen regelmatig in aanbiedingen op dx e.d. voorbij voor een euro of 6. Kan ze iedereen aanraden. Geef ze ook graag cadeau.
Kijk voor een mooi overzicht eens hier: https://www.reddit.com/r/...r_lights_summer_solstice/
[ Voor 5% gewijzigd door BoGu5 op 09-08-2018 16:33 ]
request.getCookies();
[ Voor 1% gewijzigd door naitsoezn op 31-08-2018 06:54 . Reden: Geen referrals gebruiken ]
En besteld voor $32 nog wat incl. verzending.defusion schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 19:30:
De massdrop Vega ziet er ook erg leuk uit als edc. Vooral met een 14500 en de mogelijkheid standaard AA te gebruiken als je niks anders hebt.
*knip* Zoals ook in Het algemeen beleid #verbodenspam staat, is het niet toegestaan om referrals te delen op Tweakers.
[ Voor 23% gewijzigd door Yorinn op 18-08-2018 14:40 ]
Duurt nog wel ff: Estimated ship date is Jan 31, 2019 PT.defusion schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:30:
En besteld voor $32 nog wat incl. verzending.
Heb je voor de natural white of de cool white gekozen, en waarom?
Zag inderdaad shipping date wat laat, dus ben weer aan het twijfelen. Hij komt tegen die tijd vast nog een keer beschikbaar met gewone voorraad en betere levertijden.
Iemand nog tips voor iets vergelijkbaar? Eisenpakket
- Geschikt voor 14500 met hoge max output, maar kan in noodgevallen met AA overweg
- Compact (dus kop niet veel breder dan body)
- Voorkeur reverse clicky
- Verschillende modes, liefst laag naar hoog zonder memory
- Mogelijkheid van een zeer lage low heeft de voorkeur (moonlight modus)
- Neutrale kleur led (nichia of andere high-cri zou leuk zijn)
- Prijstechnisch sta ik open voor alles, maar >100 moet het wel iets heel speciaals zijn, voorkeur <50
Eagletac D25A clicky met Nichia 219 lijkt redelijk aan je eisen te voldoen. Titanium versie als je iets speciaals wilt.defusion schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:17:
Heb toch maar geannuleerd, half jaar wachten is me wat teveel van het goede.
Iemand nog tips voor iets vergelijkbaar? Eisenpakket
- Geschikt voor 14500 met hoge max output, maar kan in noodgevallen met AA overweg
- Compact (dus kop niet veel breder dan body)
- Voorkeur reverse clicky
- Verschillende modes, liefst laag naar hoog zonder memory
- Mogelijkheid van een zeer lage low heeft de voorkeur (moonlight modus)
- Neutrale kleur led (nichia of andere high-cri zou leuk zijn)
- Prijstechnisch sta ik open voor alles, maar >100 moet het wel iets heel speciaals zijn, voorkeur <50
Nu de titanium versie nog ergens voor een redelijke prijs zien te vinden. Zie wel enkele Europese/uk webshops voor ca. 60 pond / 70 euro, maar allemaal niet meer op voorraad. Uit de VS halen is momenteel minder interessant.
Lijkt iig een van de meest compacte 14500/AA lampjes met clicky.
Ben ook de reylight lan ti tegengekomen. Snap alleen niet waarom ze die zo dik hebben gemaakt... kan ik net zo goed een CR123 model pakken zoals de D25C ti (die wel nog te krijgen is)... Reden voor AA is onder andere juist dat ze relatief dun kunnen zijn.
Daar zitten 3 leds in die max 4292 lumen doen. Dus die 21000 lumen is overdreven. Het is nog steeds veel licht, maar ik denk dat je de helft niet eens haalt.ChibiM schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:34:
Sinds 1 week de haikelite mt03 TA, die 21000 lumens zou moeten zijn...enige dat ik weet is dat hij 16.5Ampere van 2 batterijen trekt.. Best wel veel.
Die 21000 zijn natuurlijk 'honden lumens'L.N. schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:47:
[...]
Daar zitten 3 leds in die max 4292 lumen doen. Dus die 21000 lumen is overdreven. Het is nog steeds veel licht, maar ik denk dat je de helft niet eens haalt.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
ik heb al jaren een oldskool maglite 3D in bezit. Prima ding, robuust, maar niet echt top qua lichtopbrengst maar ik zou toch eens willen kijken naar een LED-upgrade om daarin te plaatsen.
Ik ken het setje van Nite-ize maar kwam ook deze tegen:
Type: CREE-XPG-2
Power: 3Watt
Brightness: >220LM
Beam Angle: 120°
Magleds.nl
hebben nu 25% korting en geen verzendkosten, kost dus nu geen 16 euro maar 12 euro.
Er is ook een wat duurdere optie namelijk:
ledmag LEDupgrades
Die gaan zelfs tot 800 lumen
Is dat wat? wie kan mij een vervangingssetje aanraden voor de 3D?.
[ Voor 13% gewijzigd door Fraggert op 30-08-2018 07:53 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Een alkaline D cell heeft ongeveer dubbel zoveel capaciteit als een 18650 (30wh tegen 15 wh, uitgaande van de best verkrijgbare producten) tegen ongeveer 3 keer zoveel volume (53cm3 tegen 17cm3, waarbij een 18650 in de praktijk vaak iets langer en dikker is dan de 18650 specificatie.L.N. schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:01:
@Fraggert Je blijft dan zitten met een zaklamp met D-cellen. Die zijn zwaar, hebben een laag voltage en weinig capaciteit. Met een veel kleine 18650-zaklamp haal je een betere run times en meer lumen. Alleen als zelfverdedigingswapen heeft een Maglite nog voordelen boven een 18650-zaklamp.
Gewicht weet ik zo even niet, maar zo slecht zijn alkaline D cell batterijen niet. Ze zijn niet oplaadbaar maar wel op elke straathoek verkrijgbaar
wij treffen elkaar ook overal heL.N. schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:01:
@Fraggert Je blijft dan zitten met een zaklamp met D-cellen. Die zijn zwaar, hebben een laag voltage en weinig capaciteit. Met een veel kleine 18650-zaklamp haal je een betere run times en meer lumen. Alleen als zelfverdedigingswapen heeft een Maglite nog voordelen boven een 18650-zaklamp.
Ik heb daar ook over nagedacht, ik heb enkele kleinere zaklampen in bezit.
De Maglite staat naast het bed voor, inderdaad, noodgevallen of als er iets "bump" in de "night" doet zeg maar. Runtimes zijn van ondergeschikt belang, laat ik de hond uit in het donker heb ik een kleinere zuiniger lampje mee.
Ook hier heb ik al een overweging gemaakt, de 3D moet straks ook mee in onze expeditietruck richting Mongolie en andere exotische verre oorden. Ik anticipeer een chronisch gebrek aan straatverlichting en met alles wat mee gaat moet de factor "bush-repair" meegewogen worden en dus ook de verkrijgbaarheid van bijv batterijen. Het vervangen krypton-lampje neem ik als spare mee.GH45T schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:23:
[...]
Een alkaline D cell heeft ongeveer dubbel zoveel capaciteit als een 18650 (30wh tegen 15 wh, uitgaande van de best verkrijgbare producten) tegen ongeveer 3 keer zoveel volume (53cm3 tegen 17cm3, waarbij een 18650 in de praktijk vaak iets langer en dikker is dan de 18650 specificatie.
Gewicht weet ik zo even niet, maar zo slecht zijn alkaline D cell batterijen niet. Ze zijn niet oplaadbaar maar wel op elke straathoek verkrijgbaar
Leuk dat jullie zo meedenken, trouwens.
Eerlijk gezegd zou ik ook geen Maglite 3D meenemen. Ik heb zelf een Fenix LD20, die is in het Fenix assortiment inmiddels vervangen door de LD22, maar de LD20 in ieder geval is behoorlijk betrouwbaar. Formaat en gewicht een stuk kleiner en daardoor kun je zelfs een klein extra zaklampje meenemen. AA is nog beter verkrijgbaar dan D. Volop accesoires verkrijgbaar waarmee hij ook als leeslamp kan dienen of met een oranje kegel er op voor als je ergens langs de weg loopt. Mijn vorige reactie was puur op de 18650 vs alkaline D cell gericht, maar als ik 1 zaklamp mee mocht nemen op reis zou het waarschijnlijk een Fenix LD20 achtig iets worden, en dat zeg ik terwijl mijn meest gebruikte zaklampen een CooYoo quantum TI, een EagleTac D25C TI clicky en enkele Olight's (M22 warrior, SR90 intimidator) zijn. Er zijn natuurlijk vele LD20-achtige zaklampen van andere merken, maar het idee van een Cree XP-G(2) met 2 AA's en verschillende modes en accesoires staat mij enorm aan.Fraggert schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:59:
[...]
wij treffen elkaar ook overal healleen niet altijd onder dezelfde nick
Ik heb daar ook over nagedacht, ik heb enkele kleinere zaklampen in bezit.
De Maglite staat naast het bed voor, inderdaad, noodgevallen of als er iets "bump" in de "night" doet zeg maar. Runtimes zijn van ondergeschikt belang, laat ik de hond uit in het donker heb ik een kleinere zuiniger lampje mee.
[...]
Ook hier heb ik al een overweging gemaakt, de 3D moet straks ook mee in onze expeditietruck richting Mongolie en andere exotische verre oorden. Ik anticipeer een chronisch gebrek aan straatverlichting en met alles wat mee gaat moet de factor "bush-repair" meegewogen worden en dus ook de verkrijgbaarheid van bijv batterijen. Het vervangen krypton-lampje neem ik als spare mee.
Leuk dat jullie zo meedenken, trouwens.
Daar zitten ook wel een paar dure fratsen tussen, tot zelfs een dikke 400 voor die draagbare bouwlamp, ik heb de 3D al in bezit heGH45T schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:14:
[...]
Eerlijk gezegd zou ik ook geen Maglite 3D meenemen. Ik heb zelf een Fenix LD20, die is in het Fenix assortiment inmiddels vervangen door de LD22, maar de LD20 in ieder geval is behoorlijk betrouwbaar. Formaat en gewicht een stuk kleiner en daardoor kun je zelfs een klein extra zaklampje meenemen. AA is nog beter verkrijgbaar dan D. Volop accesoires verkrijgbaar waarmee hij ook als leeslamp kan dienen of met een oranje kegel er op voor als je ergens langs de weg loopt. Mijn vorige reactie was puur op de 18650 vs alkaline D cell gericht, maar als ik 1 zaklamp mee mocht nemen op reis zou het waarschijnlijk een Fenix LD20 achtig iets worden, en dat zeg ik terwijl mijn meest gebruikte zaklampen een CooYoo quantum TI, een EagleTac D25C TI clicky en enkele Olight's (M22 warrior, SR90 intimidator) zijn. Er zijn natuurlijk vele LD20-achtige zaklampen van andere merken, maar het idee van een Cree XP-G(2) met 2 AA's en verschillende modes en accesoires staat mij enorm aan.
Met het goedkoopste LEDje naar 220 lumen zit ik op 14 euro
Het leek mij leuk en allicht praktisch er een LEDje in te zetten en wou eens weten of iemand hier daar al eens ervaring mee had. Zou zonde zijn als al dat spul echt baggerkwaliteit is en na 2 x inschakelen er de brui aangeeft.

Of mijn eigen oplossing: 3 zaklampen op het nachtkastje, dan heb je altijd een backup
Vaak zijn het er zelfs nog meer, want ik loop meestal met een lampje met moonlight modus naar bed, en dan vergeet ik 'm 's morgens altijd weer terug te nemen. Kan makkelijk oplopen tot een stuk of 5-6.
ik heb zojuist @JB even een DM gestuurd, die heeft eerder hier eens geïnformeerd naar zo'n LEDupgrade, en die gaat even uitzoeken of hij nog weet welke LED-upgrade hij heeft gekocht destijds.
Hij wist in elk geval al even te vertellen dat het wisselen niks voorstelde en er een bak licht uit zijn Maglite kwam
edit:
dit zou hem moeten zijn :
https://www.ebay.nl/itm/M...c811dd:g:NRUAAOSwCPRas4RP
[ Voor 18% gewijzigd door Fraggert op 30-08-2018 11:38 ]
Hoi LN. Ik zou niet naar zo een datasheet kijken, dat doet eigenlijk niemand. BLF staat vol informatieve info om meer over lumens te leren. Een XHP70.2 kan zelfs 9000 lumens halen, als je maar genoeg koeling en amps hebt.!L.N. schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:47:
[...]
Daar zitten 3 leds in die max 4292 lumen doen. Dus die 21000 lumen is overdreven. Het is nog steeds veel licht, maar ik denk dat je de helft niet eens haalt.
Om meer te leren over leds, of de XHP70.2 in een test kun je veel op BLF leren. Hier bijvoorbeeld: http://budgetlightforum.com/node/58094
Ik ben bezig (niet echt actief) om een integrated sphere te maken om lumen te testen, maar 21000 verwacht ik idd niet te halen..
De helft van 21000 is net 10.000 lumens, en dit ding doet zeker weten meer dan 10.000 lumens
21000 lumen is prima te doen met 3 xhp70.2's.L.N. schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:47:
[...]
Dat is maar 7000 Lumen per led, 65 watt per led.
Is ongeveer 200 watt wat je nodig heb voor de leds.
De mt03 gebruikt 4 batterijen. In serie is dat 16.8 volt en 11 ampère per batterij wat mogelijk is met goede high drain cellen.
Uiteraard is dit alleen mogelijk voor kortere tijd, zogenoemde start up lumens. Maar het is in ieder geval niet onmogelijk.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Oeps, je hebt gelijk. Ik ging er (onterecht) vanuit dat de capaciteit van een D cell een stuk lager was.GH45T schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:23:
[...]
Een alkaline D cell heeft ongeveer dubbel zoveel capaciteit als een 18650 (30wh tegen 15 wh, uitgaande van de best verkrijgbare producten) tegen ongeveer 3 keer zoveel volume (53cm3 tegen 17cm3, waarbij een 18650 in de praktijk vaak iets langer en dikker is dan de 18650 specificatie.
Waarom niet naar een data sheet kijken? De fabrikant weet wat er mee kan. Bovendien halen A-merken, zoals Olight, Fenix en Nitecore niet meer lumen uit de led dan de datasheet aangeeft....ChibiM schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:59:
[...]
Hoi LN. Ik zou niet naar zo een datasheet kijken, dat doet eigenlijk niemand. BLF staat vol informatieve info om meer over lumens te leren. Een XHP70.2 kan zelfs 9000 lumens halen, als je maar genoeg koeling en amps hebt.!
Om meer te leren over leds, of de XHP70.2 in een test kun je veel op BLF leren. Hier bijvoorbeeld: http://budgetlightforum.com/node/58094
Ik ben bezig (niet echt actief) om een integrated sphere te maken om lumen te testen, maar 21000 verwacht ik idd niet te halen..
De helft van 21000 is net 10.000 lumens, en dit ding doet zeker weten meer dan 10.000 lumensiig at start.
Ja, de batterijen trekken dat wel, maar volgens de datasheet kan de led maar 4,8A op 6V. Nu is dat vast een conservatieve schatting. Maar 11A is meer dan het dubbele.thijsco19 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:04:
[...]
21000 lumen is prima te doen met 3 xhp70.2's.
Dat is maar 7000 Lumen per led, 65 watt per led.
Is ongeveer 200 watt wat je nodig heb voor de leds.
De mt03 gebruikt 4 batterijen. In serie is dat 16.8 volt en 11 ampère per batterij wat mogelijk is met goede high drain cellen.
Uiteraard is dit alleen mogelijk voor kortere tijd, zogenoemde start up lumens. Maar het is in ieder geval niet onmogelijk.
[ Voor 44% gewijzigd door L.N. op 30-08-2018 15:42 ]
Oh maar je kan wel naar de data-sheet kijken, je moet immers ergens vanuit gaan. Maar dat betekent niet dat de waardes die in de data-sheet staan een harde grens zijn.L.N. schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:39:
[...]
Waarom niet naar een data sheet kijken? De fabrikant weet wat er mee kan. Bovendien halen A-merken, zoals Olight, Fenix en Nitecore niet meer lumen uit de led dan de datasheet aangeeft....
Tegenwoordig zie je trouwens wel steeds meer fabrikanten die meer van de led vragen dan in de data-sheet staat. Komt door een simpele reden; ze moeten blijven concurreren. Dat kan soms alleen maar door meer lumens. Aangezien de ontwikkeling in leds niet super snel is proberen ze steeds meer lumens uit een led te krijgen.
Nogmaals de led kan veel meer hebben dan wat de data-sheet aangeeft.[...]
Ja, de batterijen trekken dat wel, maar volgens de datasheet kan de led maar 4,8A op 6V. Nu is dat vast een conservatieve schatting. Maar 11A is meer dan het dubbele.
De enige problemen die je krijgt met het 'overdriven' van een led is een verkorte levensduur. Maar zelfs dan is de levensduur van de led vele malen meer als de levensduur van de zaklamp zelf bij een gemiddeld gebruik.
Je creëert ook meer warmte, dit is evenredig aan de efficiëntie. Door het 'overdriven' van de led gaan de lumens per watt snel achteruit, dit resulteert in meer warmte.
De truc is dus daar een balans in te vinden.
Hier kan je een test vinden van de xhp70.2: http://budgetlightforum.com/node/57715
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Ik bedoelde dan ook een betrouwbaar merk insert. De maglite heeft eigenlijk geen elektronica die raar kan gaan doen, hooguit een switch die het begeeft als je er teveel stroom doorheen pompt. De led insert heeft wel wat elektronica aan boord, dat wil je betrouwbaar hebben.Fraggert schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:21:
@defusion ik heb de Maglite al bijna 25 jaar in bezit, heeft nog nooit geweigerd dus betrouwbaar is die wel.
ik heb zojuist @JB even een DM gestuurd, die heeft eerder hier eens geïnformeerd naar zo'n LEDupgrade, en die gaat even uitzoeken of hij nog weet welke LED-upgrade hij heeft gekocht destijds.
Hij wist in elk geval al even te vertellen dat het wisselen niks voorstelde en er een bak licht uit zijn Maglite kwam
edit:
dit zou hem moeten zijn :
https://www.ebay.nl/itm/M...c811dd:g:NRUAAOSwCPRas4RP
Ok, sorrie, dan begreep ik je verkeerddefusion schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 18:53:
[...]
Ik bedoelde dan ook een betrouwbaar merk insert. De maglite heeft eigenlijk geen elektronica die raar kan gaan doen, hooguit een switch die het begeeft als je er teveel stroom doorheen pompt. De led insert heeft wel wat elektronica aan boord, dat wil je betrouwbaar hebben.
Dat is een mooie leeftijd voor een lamp. Maar wat betreft die betrouwbaarheid... hoe vaak heb je een peertje moeten vervangen? En hoeveel wordt ie gebruikt?Fraggert schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:21:
@defusion ik heb de Maglite al bijna 25 jaar in bezit, heeft nog nooit geweigerd dus betrouwbaar is die wel.
Niet om iets af te doen aan maglite, wat verder een prima maar duur merk is, maar meer om even een verschil te maken tussen pre LED en post LED tijdperk.
Omdat de fabrikant een ander belang heeft dan jij.L.N. schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:39:
[...]
Waarom niet naar een data sheet kijken? De fabrikant weet wat er mee kan. Bovendien halen A-merken, zoals Olight, Fenix en Nitecore niet meer lumen uit de led dan de datasheet aangeeft....
Omdat je het "wij van wc-eend adviseren wc-eend" wilt voorkomen.
Omdat niet iedere fabrikant op dezelfde manier meet, je vergelijkt dus appels met peren als je twee lampen van twee verschillende merken met elkaar vergelijkt.
Maar ik geef je helemaal gelijk dat het beter is dan geen specificaties, helaas niet heel veel beter. Forum/gebruikers ervaringen of vergelijkingsfilmpjes zijn wat dat betreft veel nuttiger (al zijn die ook niet altijd heilig)
[ Voor 43% gewijzigd door rockhopper op 31-08-2018 10:59 ]
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Alleen voor de magcharger is het ineens een stuk duurder ;-(ChibiM schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 22:57:
Als je het super goedkoop wil houden, en 100 lumen voldoende is, kun je ook een led dropin kopen voor de maglite voor ongeveer $2. Heb er zelf ook 1.
ik wou graag wat meer licht, ik vergiste me trouwens in het type, ik heb een 4D en geen 3D.ChibiM schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 22:57:
Als je het super goedkoop wil houden, en 100 lumen voldoende is, kun je ook een led dropin kopen voor de maglite voor ongeveer $2. Heb er zelf ook 1.
zo'n goedkoop setje van 12 euro voor 220 lumen lijkt mij wel wat
Dat krypton lampje pas 1 xrockhopper schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:55:
[...]
Dat is een mooie leeftijd voor een lamp. Maar wat betreft die betrouwbaarheid... hoe vaak heb je een peertje moeten vervangen? En hoeveel wordt ie gebruikt?
Niet om iets af te doen aan maglite, wat verder een prima maar duur merk is, maar meer om even een verschil te maken tussen pre LED en post LED tijdperk.
Wat nu een dingetje is is dat ik hem niet of nauwelijks pak omdat er gewoon geen ruk licht uit dat ding komt in vergelijk met mijn hoofdlampje of kleine AA-lampje in het sleutelrekje. Dat is dus even het pre-LED-tijdperk wat je schetst
Meer licht = vaker pakken
De huidige led lampen (en misschien ook door betere behuizing) die ik heb kunnen weer heel goed tegen vallen.
ik heb Magleds.nl even een mailtje gestuurd want ik twijfel tussen de goedkope 220 lumen drop-in of de 500 lumen vervangingsset (led, reflector) waarbij ik de variable focus verlies.
Ik twijfel tussen onderstaande ombouwen:
€ 12,-
220 lumen Module MGL-CD2 4,5 of 6cel
https://www.magleds.nl/index.php?page=maglite-c-cel
€ 25,-
>500 lumen Module MGL-CD3 3,4,5, of 6 C/D cell
https://www.magleds.nl/in...maglite-c-d-cel-highpower
de 220 optie is lekker goedkoop en met behoud van focus.
de 500 optie bied echt een enorme bak licht, ik verlies de instelbare focus en is een stukje duurder.
Ik hoop dat ik even twee foto's gemaild krijg van Magleds zodat ik het verschil even kan zien, dat beslist allicht wat makkelijker
[ Voor 10% gewijzigd door Fraggert op 03-09-2018 11:35 ]
Mijn eerste neiging is geen van beide namelijk. Ik zou zoals denk ik de meeste hier niet aan blijven modderen met een C of D cell aangedreven lamp.
200 lumen range is voor mij AA, deze intensiteit is leuk voor als het echt donker is, maar heel erg veel heb je er meestal niet aan. Of focus daarbij helpt, tja één keer weinig of 'drie keer weinig', beide scenario's is het in mijn ogen niet veel. Maar als het voor jou genoeg is....
De 500+ range is voor mij enkele 16850. Niet dat ik nou zeg een enorme bak licht, maar in het algemeen genoeg om fatsoenlijk alles te doen wat binnen een normale huisruimte nodig is.
De 1000+ enkele of dubbele of meervoud daarvan 16850 afhankelijk van hoeveel ik er mee moet sjouwen en of hij een speciale functie heeft of gewoon overkill de zon bij nacht terug laat keren.
D en C allemaal leuk en aardig, maar op termijn zowel duur in aanschaf, slecht herlaadbaar, slechte gewicht / vermogen verhouding ten opzichte van de 18650's.
Maar goed als je echt met een knuppel wilt lopen hou ik je natuurlijk niet tegen. Gezien het een aanpassing is voor werk of veiligheid zou ik in ieder geval zonder twijfel voor het meeste licht gaan, dus altijd de 500 optie. Of als er een 1000 optie is, die...
Inmiddels mailtje terug met een foto van de 500 lumen CR5 van Magleds.Fraggert schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:04:
Kleine update over de LED-ombouw van mijn 4D maglite.
ik heb Magleds.nl even een mailtje gestuurd want ik twijfel tussen de goedkope 220 lumen drop-in of de 500 lumen vervangingsset (led, reflector) waarbij ik de variable focus verlies.
€ 12,-
€ 25,-
de 500 optie bied echt een enorme bak licht, ik verlies de instelbare focus en is een stukje duurder.
Ik hoop dat ik even twee foto's gemaild krijg van Magleds zodat ik het verschil even kan zien, dat beslist allicht wat makkelijker

Ze hadden helaas geen foto van de 220 lumen versie maar ik vond op de website van Ledmag.nl
nog een collage met het verschil tussen de standaard 75 lumen, de 220 en de 400 upgrade.
Geeft zo wel een beetje beeld van de verschillen dacht ik zo.

http://www.thefusionlite.com/
Hoi Rockhopper, thanks voor je reactierockhopper schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:34:
Welk advies wil je horen?
Mijn eerste neiging is geen van beide namelijk. Ik zou zoals denk ik de meeste hier niet aan blijven modderen met een C of D cell aangedreven lamp.
200 lumen range is voor mij AA, deze intensiteit is leuk voor als het echt donker is, maar heel erg veel heb je er meestal niet aan. Of focus daarbij helpt, tja één keer weinig of 'drie keer weinig', beide scenario's is het in mijn ogen niet veel. Maar als het voor jou genoeg is....
De 500+ range is voor mij enkele 16850. Niet dat ik nou zeg een enorme bak licht, maar in het algemeen genoeg om fatsoenlijk alles te doen wat binnen een normale huisruimte nodig is.
De 1000+ enkele of dubbele of meervoud daarvan 16850 afhankelijk van hoeveel ik er mee moet sjouwen en of hij een speciale functie heeft of gewoon overkill de zon bij nacht terug laat keren.
D en C allemaal leuk en aardig, maar op termijn zowel duur in aanschaf, slecht herlaadbaar, slechte gewicht / vermogen verhouding ten opzichte van de 18650's.
Maar goed als je echt met een knuppel wilt lopen hou ik je natuurlijk niet tegen. Gezien het een aanpassing is voor werk of veiligheid zou ik in ieder geval zonder twijfel voor het meeste licht gaan, dus altijd de 500 optie. Of als er een 1000 optie is, die...
het is voor mij een combinatie van mijn ouwe trouwe Maglite een beetje nieuw leven inblazen, een leuke gadget voor niet al te veel geld.
De laatste keer dat hem pakte is afgelopen winter geweest, ik hoorde 's nachts een flink lawaai en stoof strijdlustig het huis uit om te constateren dat de helft van mijn haardhout uit het houthok was geflikkerd door het krimpen

De 4D staat naast mijn bed, vergezeld van een grote bandblusser, als "calamiteitensetje" bijv.
Ik vervang om de 2 jaar preventief de 4 D-cellen, dus een kosten/baten analyse versus 18650 of oplaadbare batterijen is gewoonweg niet echt van toepassing.
Zodra ik in de meterkast moet klooien omdat iets anders de batterijen leeg heeft of er een lampje gewisseld moet worden dan weet ik dat ik even de Maglite moet checken.
anyway, nog even over nadenken. Voorlopig lijkt mij de eenvoudige, energiezuinige en goedkope 220 lumen drop-in lekker makkelijk. Krypton-lampje als 2de reserve in de veer achterop en geen losse onderdelen zoals vervangen reflectors die gaan kwijtraken etcetera.
hey, thanks, ik zal ze eens bekijken. Die kende ik nog niet.ChibiM schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:37:
Of kijk eens naar de Fusion drop ins...puur flood. Zoomables met meer dan 200 lumen zijn er niet veel denk ik.
http://www.thefusionlite.com/
Dit doet me eraan denken dat ik ook nog een 3cell maglite heb liggen. Die zal ook een jaar of 25 oud zijn, heb 'm toen gekocht als jong mannetje en weet nog dat het een flinke schijnwerper was. Misschien wel leuk om hem weer wat leven in te blazen met een ledsetje.Fraggert schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:42:
[...]
het is voor mij een combinatie van mijn ouwe trouwe Maglite een beetje nieuw leven inblazen, een leuke gadget voor niet al te veel geld.
Heb nu sinds een paar jaar een Nitecore TM-26 met 4000 lumen, als je die de eerste keer aanzet dan was dat weer een beetje hetzelfde gevoel als toen zeg maar
als je even terugleest op pag. 29 dan vind je nog even wat overwegingen terug van mij.HubD1 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:27:
[...]
Dit doet me eraan denken dat ik ook nog een 3cell maglite heb liggen. Die zal ook een jaar of 25 oud zijn, heb 'm toen gekocht als jong mannetje en weet nog dat het een flinke schijnwerper was. Misschien wel leuk om hem weer wat leven in te blazen met een ledsetje.
Heb nu sinds een paar jaar een Nitecore TM-26 met 4000 lumen, als je die de eerste keer aanzet dan was dat weer een beetje hetzelfde gevoel als toen zeg maar
allicht is het wat voor je
Ik denk klik dit topic een open, beetje surfen in de pauze. Zie ik dit staan, leuk!Fraggert schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:04:
€ 12,-
€ 25,-
Ik heb een 6D staan, slaat helemaal nergens op natuurlijk maar 15 jaar geleden gekocht toen ik 18 was en doet het ook nog steeds. Vond hem laatst met het opruimen van de berging
Ik ga ook maar zo'n led kopen, al is het maar omdat het kan

douwe.nl schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:29:
[...]
Ik denk klik dit topic een open, beetje surfen in de pauze. Zie ik dit staan, leuk!
Ik heb een 6D staan, slaat helemaal nergens op natuurlijk maar 15 jaar geleden gekocht toen ik 18 was en doet het ook nog steeds. Vond hem laatst met het opruimen van de berging
Ik ga ook maar zo'n led kopen, al is het maar omdat het kan
En ik hier maar een beetje het idee krijgen dat ik dwaas was
Iedereen in dit topic is dwaas, al is het alleen al omdat je gek bent op zaklampenFraggert schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:53:
[...]
![]()
En eigenlijk willen we allemaal ook wel een extra TM of een mooie Fenix RC40 (6000 lumen), maar ja iedereen buiten dit topic verklaart je voor gek dat je al meer dan 1 zaklamp hebt.
Nou, niet de enige in ieder gevalFraggert schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:53:
[...]
![]()
Precies! "Dat is toch geen zaklamp meer joh, das 'n bouwlamp"rockhopper schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 17:27:
[...]
Iedereen in dit topic is dwaas, al is het alleen al omdat je gek bent op zaklampen![]()
En eigenlijk willen we allemaal ook wel een extra TM of een mooie Fenix RC40 (6000 lumen), maar ja iedereen buiten dit topic verklaart je voor gek dat je al meer dan 1 zaklamp hebt.
Fjieeuuwww

Probeer dit eens? ;-)Fraggert schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:04:
€ 12,-
€ 25,-
https://www.lampdirect.nl/philips-5761-30w-g4-6v
Met een verse accu erg fel en 700+ lumens, wel uitkijken dat ie niet te heet wordt
Kan trouwens alleen als je een magcharger(relfector) hebt ivm de relefctor die dan van ijzer ipv plastic is
ik heb geen Magcharger helaas en heel erg zuinig is dat niet met 30 watt.wimpie007 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 01:12:
[...]
Probeer dit eens? ;-)
https://www.lampdirect.nl/philips-5761-30w-g4-6v
Met een verse accu erg fel en 700+ lumens, wel uitkijken dat ie niet te heet wordt
Kan trouwens alleen als je een magcharger(relfector) hebt ivm de relefctor die dan van ijzer ipv plastic is
kan je zomaar dat Krypton lampje uit dat voetje wrikken dan?
Niet helemaal mijn ding, maar ik waardeer het meedenken
+1ChibiM schreef op woensdag 5 september 2018 @ 07:29:
Dat is ook een optie, maar past dat?, Toch denk ik dat je blijder wordt met LED, meer lumen/langere batterijduur.
Erg veel plezier mee gehad :-)
Gadgets FTW!
Heb je nog nooit een lampje hoeven vervangen? Die prik je er zo in ;-)Fraggert schreef op woensdag 5 september 2018 @ 07:35:
[...]
ik heb geen Magcharger helaas en heel erg zuinig is dat niet met 30 watt.
kan je zomaar dat Krypton lampje uit dat voetje wrikken dan?
Niet helemaal mijn ding, maar ik waardeer het meedenken![]()
[...]
+1
Ik had mijne keer te lang aangelaten en toen was het glas gebarsten van de hitte haha
Maar wel erg fel, maar zuinig is anders ja ;-)
jazekers, maar bij mijn Maglite vervang je het lampje incl lampvoetje,dus niet het lampje met de 2 pootjes. Tenminste, ik weet niet beter dan het zo moet, ik heb nog nooit gehoord dat je een kapot lampje zo wisselt.wimpie007 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:48:
[...]
Heb je nog nooit een lampje hoeven vervangen? Die prik je er zo in ;-)
Ik had mijne keer te lang aangelaten en toen was het glas gebarsten van de hitte haha
Maar wel erg fel, maar zuinig is anders ja ;-)
Sterker nog, in de schroefdop op de achterzijde zit een reservelampje incl. lampvoetje.
30w 6v lampje met 2x li-ion aandrijven a 7-8v kan best spectaculair zijn.
Ik ga voor lekker makkelijk en budget
Drop-in, Focusbaar, zuinig, 220lm, voor 12 euro op de mat thuis.
Module MGL-CD2 4,5 of 6cel
Type: CREE-XPG-2
Power: 3Watt
Brightness: >220LM
Beam Angle: 120°
Bulb Base: Maglite®
Color: Cool-White(7000-8000°K)

ik ben benieuwd
Ik zal een verslagje/reviewtje plaatsen hier

Ik zou echt niet meer meer dan 4500 willen om eerlijk te zijn...
Plus daarbij, leuk zo een Maglite, maar alleen als slagwapen of om indruk te maken op scouting. Een beetje zaklamp zoals een standaard Concoy heeft al meer opbrengst en met een beetje accu veel langere opbrengst dan een ML.
ik heb de maglite al jaren in bezit en wil met het LEDje deze een nieuw leven inblazen.
Ding heeft voor mij ook een klein stukje emotionele waarde
Gewoon voor de leuk en omdat het kan
Voor cool White vind ik 6000k wel het max. Zoals joopieboy liever rond de 4000k / 5000k.
Maar sowieso een mooie upgrade ten opzichte van een maglite.
Ben benieuwd naar je ondervindingen. Ik zou je ook aanraden om de $2 led dropin te proberen, en kijken welke je beter vind, die van magleds.nl of de $2. Kan linkje sturen als je wil.
[ Voor 3% gewijzigd door ChibiM op 07-09-2018 10:05 ]
fixed it for yathijsco19 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:58:
Maar sowieso een mooie upgrade ten opzichte van een maglite.
@ dropin.....ChibiM schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:04:
Fraggert, goed bezig! Het gaat niet alleen om Lumens, net zoals het bij een auto niet altijd om de snelheid gaat, is mijn opinie.
Ben benieuwd naar je ondervindingen. Ik zou je ook aanraden om de $2 led dropin te proberen, en kijken welke je beter vind, die van magleds.nl of de $2. Kan linkje sturen als je wil.
Ik ben niet zo van de ebay aankopen helaas. Wel bedankt voor het aanbod
ik laat het weten

Voor mij gewoon een leuke probeerseltje, tis een indrukwekkend stuk alu....alleen dat zielige peertje erin valt zo tegen
Gisteren eindelijk weer eens leuk kunnen spelen met zaklampen terwijl er ook functie bij zat. We moesten nagaan hoe het met een septische tank (soort beerput) zat en de endoscoop had denk ik 2 lumen, daar zag je niks door, leuk voor normale leidingen maar niet als je de diepte in moet. Even de goede zaklamp erop en je kon meteen zien waar het ingestort was en waar het allemaal nog goed was.
Overigens wel een scenario waar je je lamp niet wil laten vallen
Het is geen originele maglite meer.
Dus vind ik het een nieuwe lamp.
Jaja ik vergat het woordje origineel.
thijsco19 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:35:
[...]
Het is geen originele maglite meer.
Dus vind ik het een nieuwe lamp.
Jaja ik vergat het woordje origineel.![]()

Rij je nou nog rond op die MT, joh?
Ja, rijd nog prima en mag nog niet zwaarder

Voor wie nog een 32000 lumen monster zoekt.
2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.
Jij gaat bij Schiphol staan?BenEco schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 19:23:
Op dit moment is de Imalent DX80 voor 172,44 euro op Banggood te verkrijgen.
Voor wie nog een 32000 lumen monster zoekt.
Besteld via een mailtje, factuur terug via de pdf en dag erop bevestigingsmail dat betaling binnen is en module op de post is gedaan.
Verzonden in bubble envelop met de module in een plastic zakje met 2 visitekaartjes.
Module plaatsen is gelijk aan reservelamp dus dat stelt niks voor.
Zo'n upgrade voor 12 euro is echt aan te raden, wat een bak licht
En hier de voor en na foto's
Let wel, dit zijn 4 D-cellen uit 2015

Links is voor, rechts is na het plaatsen van de module.
Ik ben er erg blij mee

Edit: nog even nagevraagd, er kan ook gewoon gebruik worden gemaakt van oplaadbare LR20 Dcellen mocht ik dat gaan willen

[ Voor 14% gewijzigd door Fraggert op 09-09-2018 08:25 ]
Kost wel wat zweet en misschien een beetje kramp in bepaalde spieren, maar ik vind het persoonlijk erg leuk/mooi om te zien.
Als voorbeeldje:
http://budgetlightforum.com/node/8644
Je hebt een paar vijltjes nodig en je kunt er allerlei dingen van maken.
Hier nog een voorbeeld.
http://budgetlightforum.com/node/13879
jeetje, wat een wereld gaat er openChibiM schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 07:24:
Fraggert, als je het leuk lijkt kun je ook de buitenkant een beetje pimpen
Kost wel wat zweet en misschien een beetje kramp in bepaalde spieren, maar ik vind het persoonlijk erg leuk/mooi om te zien.
Als voorbeeldje:
http://budgetlightforum.com/node/8644
Je hebt een paar vijltjes nodig en je kunt er allerlei dingen van maken.
Hier nog een voorbeeld.
http://budgetlightforum.com/node/13879

ik vond dit ook wel een hele gave
https://www.xcapecap.com/products.html

cheers mate, ik ben er echt heel blij mee, slechts 220 lumen en een nare kleurtemperatuur op papier maar als je van je krypton hier naartoe upgraded dan lach je je inderdaad helemaal suf.rockhopper schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:59:
Mooie update @Fraggert Het laat wel meteen zien hoe matig de oude lampjes zijn (pre-led). Ziet eruit als een goede upgrade voor weinig geld, money well spent
dikke aanrader imho
Die endcap is om glas te breken, dat zou ik wel een goeie uitbreiding vinden, ik heb de 4D als calamiteitenlamp, in de breedste zin v/h woord, naast mijn bed staan. Naast mijn 6kg blusserrockhopper schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:11:
Die plaatjes zijn zo te zien "wapen" toevoegingen aan je lamp. Een beetje middeleeuws in mijn ogen, maar ik ben dan ook geen onderdeel van een militair tactisch teamIk heb een aantal lampjes waar ik het erop kan zetten (zat erbij) maar ik heb het eraf gehaald, alleen maar extra gewicht in mijn ogen.
Naast me staat (op dit moment) een Sunwayman V20C en een Crelant headlamp.
Nu een 'standaard' Convoy S9 liggen, gek zat.
iemand ervaring met de Nitecore EA21?
https://flashlight.nitecore.com/product/ea21 (circa 46, -op Amazon)
De Fenix LD22 lijkt me door de kleinere kop minder ver een bundel te kunnen richten.
De EagleTac D25A2 tactical lijkt me ook wel wat, maar die is een stuk duurder (60+)
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
Ik zou zelf naar de thrunite's kijken bv de ThruNite Archer 2A V3. Met 2 AA's haal je hier waarschijnlijk de meeste bang for buck uit, niet alleen hebben ze de uitstekende 'firefly' mode maar ook de max zit een stuk hoger. Persoonlijk zou ik voor de neutral white versie gaan, niet de cool white.
De Eagletac D25A2 is €55 bij nkon, er is ook nog een mooiere Titanium versie (waar ik dan weer voor zou gaan) maar de lamp presteert op papier minder dan de Thrunite.
[ Voor 11% gewijzigd door rockhopper op 21-09-2018 14:40 ]
Op papier is de beam distance groter van de Nitecore 200m tegen ThruNite 108m. Dat is dan toch die paar mm van de iets bredere kop.
[ Voor 32% gewijzigd door paulhekje op 21-09-2018 15:07 ]
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
Strikt gesproken is de Fenix TK41C de sterkste AA lamp die ik op dit moment ken, ik heb zelf een ouder type hiervan, maar als je 'm ziet denk je meteen, daar moeten D cellen in. Fijne lamp, maar groot, en omdat AA niet zo efficient is, is de lamp ook meteen groter en zwaarder dan nodig is. Ik heb 'm voornamelijk gekocht omdat AA altijd en overal verkrijgbaar is en ik al een hele reeks eneloops heb liggen.
En als je verder (heel wat duurdere) throwers overweegt, dan kan je ook naar de thrunite TN42 of de TN40 kijken. Al hangt dat natuurlijk helemaal af van wat er voor over hebt. De TN40 heeft weer als voordeel dat er naast de enorme throw ook heel veel flood is, soort van best of both worlds. Maar het is serieus geld voor een serieuze lamp. En hoewel de bouw kwaliteit goed is, loop je hier weer tegen de overhitting problemen aan. Op turbo/max wordt de lamp gewoon heel erg warm.
Ik ga er eens rustig over denken, bedankt voor jullie reacties!
Ik denk dat de Jaxman M2 wel leuk is, je kan altijd de LED proberen te vervangen om nog verder te kunnen schijnen.
Ik zal m'n ervaringen posten
Buy domestic +1paulhekje schreef op maandag 24 september 2018 @ 06:53:
Ik heb de Nitecore EA21 besteld. Niet bij Amazon maar bij knivesandtools. Bij Amazon.de verkochten ze een ouder type met 320 lumen, huidige model is 360.
Ik zal m'n ervaringen posten
Nu zit ik te denken op diverse posities in de woning (meterkast ed) zulke lampen te gebruiken, maar dan budget.
Om hiervoor 3 Nitecore R25 (niet regelmatig gebruik) op te gaan hangen lijkt mij zware overkill.
Iemand tips over mijn budget idee?
10+ jaar shelf life voor lithium primaries lijkt mij beter dan iets oplaadbaar met li-ion.
Ik vermoed dat li-ion harder achteruit gaat namelijk.
Zie ook
http://flashlightguide.co...a-battery-long-term-test/
[ Voor 15% gewijzigd door defusion op 14-10-2018 14:52 ]