Het grote (LED-)zaklampentopic - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 12:40
Hoi!

Na wat zoekwerk lijkt het alsof de Thrunite TN42 de beste throw zaklamp is. Via gearbest te bestellen. Of zouden jullie wat anders aanraden? Bedankt!

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
salutem schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:20:
Hoi!

Na wat zoekwerk lijkt het alsof de Thrunite TN42 de beste throw zaklamp is. Via gearbest te bestellen. Of zouden jullie wat anders aanraden? Bedankt!
Kijk eens naar de test in mijn vorige post, hier zit ook de Thrunite TN40 (turbo) bij, vergelijk de plaatjes maar eens oordeel zelf.

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+SigEnergy 11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
Thanks!!

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 16:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

salutem schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:20:
Hoi!

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
Is het overigens een must om een losse charger te kopen of is de mee geleverde oplossing voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
salutem schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:05:
Is het overigens een must om een losse charger te kopen of is de mee geleverde oplossing voldoende?
Bij de Thrunite TN42 zul je zelf batterijen en een lader moeten kopen.

De Thrunite TN42C heeft: Built in fast charging system (2.8hrs) and 7.2v 6800mAh high capacity battery pack. http://www.thrunite.com/t...argeable-led-searchlight/
Bij de Imalent DX80 kun je de lader rechtstreeks op de lamp aansluiten en hoef je de batterijen niet te verwijderen

[ Voor 20% gewijzigd door BenEco op 23-05-2018 18:19 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+SigEnergy 11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-07 09:32
Wie weet waar je in Nederland zaklamp lumens kan laten meten? Google is niet echt behulpzaam.

Mijn website: eneloop101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@ChibiM Lumen/lux meten?
'Echte' wetenschappelijk correcte metingen in een geconditioneerde omgeving?
Want het is heel erg afhankelijk van hoe en waar je de lichtintensiteit meet in de omgeving t.o.v. de lichtbron. Om nog maar niet te spreken van de golflengtes waarvan je de intensiteit wilt weten en/of de lichtbron een beetje fatsoenlijke spectrum levert en de resulterende CRI waarde, etc, etc.

Je zou b.v. eens kunnen rondvragen bij hogescholen/universiteiten o.i.d.

Of je haalt voor een tientje een lux meter via eBay/BG/AE. ;)

https://www.vsl.nl/technologieen/licht
https://www.engineersonli...den-in-de-fotometrie.html
http://www.olino.org/articles/category/lampen/

of instituten als TNO, TUV, etc.

[ Voor 22% gewijzigd door ehtweak op 24-05-2018 08:53 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

ChibiM schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:05:
Wie weet waar je in Nederland zaklamp lumens kan laten meten? Google is niet echt behulpzaam.
Waarom zou je dat willen? (geen kritiek, wel een geïnteresseerde vraag)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-08 19:20

thijsco19

KTM 990 SMT

ChibiM schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:05:
Djozz? Van BLF?
Weet niet of Amsterdam beetje in de buurt is maar een uitje die kant op kan geen kwaad denk ik.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Bedankt.
Omdat TexasAce op BLF van die tubes verkoopt, en dat bracht bij op het idee te kijken naar mogelijkheden in Nederland waar ze echt die dingen testen.

Ik wil echte ANSI lumens meten/weten. En ben benieuwd hoeveel zoiets zou kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Bedankt ehtweak. Ik zal kijken of ik even contact op kan nemen. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• salutem
Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/eiu0fy

Kennen jullie dat verhaal van die happy bunny?!? 🤪😜😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Iemand de astrolux MF04 besteld? En is die al verzonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Is er ook nog een Nederlandse forum waar er wel dagelijks over zaklampen wordt gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb al een BLF GT, vond de MF04 dan overbodig.

BLF is sowieso wel een leuk forum :)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:06

-Stef-

Slainthe!

Ik heb vandaag een Convoy S3 binnengekregen maar kan niet achterhalen welke 18650 accu ik hiervoor goed kan gebruiken. Ik zie dat veel 18650 accu’s iets langer zijn dan 65mm en die lijken niet te passen in de S3.

Iemand met een Convoy S3 die mij kan tippen welk merk en mAh 18650 batterij ik hiervoor het beste kan gebruiken?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Lengte gaat wel, maar breedte is een probleem. :) De Keeppower 3400mah past wel, maar meer niet, zit net een fractie van een mm tussen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:06

-Stef-

Slainthe!

Meer niet, in de zin van andere batterijen dan Keeppower passen niet of de Keeppower past maar net en kan je beter niet gebruiken?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

ChibiM schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:37:
Is er ook nog een Nederlandse forum waar er wel dagelijks over zaklampen wordt gesproken?
Voor zover ik weet niet. Anders zou ik het graag horen. :D

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Als je in dit topic iedere dag wat post.... tweakers? Je zou ook nog kunnen kijken op de preppers sites / fora, die zijn ook nog wel into zaklampen (en heel veel andere dingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChibiM schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:14:
Bedankt.
Omdat TexasAce op BLF van die tubes verkoopt, en dat bracht bij op het idee te kijken naar mogelijkheden in Nederland waar ze echt die dingen testen.

Ik wil echte ANSI lumens meten/weten. En ben benieuwd hoeveel zoiets zou kosten.
Hoe nauwkeurig wil je het weten? 1%? 10%?
En waarom 'ANSI lumen' i.p.v. lumen? De eerste wordt voornamelijk gebruikt voor beamers etc en heeft te maken met de grootte van beeldprojectie, contrastinstellingen, en meet een gemiddelde helderheid over het geprojecteerde oppervlak. Dus tenzij je met je zaklamp een afbeelding gaat projecteren, heb je er weinig aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:08:
[...]

Hoe nauwkeurig wil je het weten? 1%? 10%?
En waarom 'ANSI lumen' i.p.v. lumen? De eerste wordt voornamelijk gebruikt voor beamers etc en heeft te maken met de grootte van beeldprojectie, contrastinstellingen, en meet een gemiddelde helderheid over het geprojecteerde oppervlak. Dus tenzij je met je zaklamp een afbeelding gaat projecteren, heb je er weinig aan.
Betreft die ANSI lumens, niet helemaal correct.
Zie: http://flashlightwiki.com/ANSI-NEMA_FL-1
Er zijn meerdere standaarden.

Bij zaklampen gaat het dus om de fl1 standaard, dat moeten ze dan ook erbij zetten.
De reden voor die standaard is natuurlijk dat je zaklampen van verschillende fabrikanten kan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Laatst online: 25-08 09:14

Ursamajor

Astrofotograaf

Wat ik nog niet heb kunnen vinden, is of er ook zaklampen / campinglampen zijn met verschillende tinten wit. Zoiets als White ambiance van Philips bijvoorbeeld.
Of dat er ook een draaiknop of iets anders fysiek op zit om de lamp te kunnen dimmen?

Gadgets FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

https://m.gearbest.com/outdoor-lanterns/pp_1823563.html

Deze heeft verschillende tinten wit die je zelf kan instellen.
Aangezien je meerdere leds nodig heb om verschillende tinten te krijgen is het bijna niet mogelijk om het in een zaklamp formaat te maken.

Op BLF is er een project bezig om de ultieme Campinglamp / lantaarn te maken. Ook met verschillende, zelf in te stellen, tinten wit, Lange battery duur en goede lichtopbrengst.
Duurt alleen nog wel voordat die lamp beschikbaar is.
http://budgetlightforum.com/node/44923

Ik weet verder niet of er een andere campinglamp / lantaarn style lamp met verschillende tinten wit bestaat.

Meestal zit er wel een een knop op om te schakelen tussen verschillende lichtsopbrengsten maar dat is geen draaiknop. (Wel goed idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Laatst online: 25-08 09:14

Ursamajor

Astrofotograaf

Had er wel een gevonden in de vorm van een staaflamp die een oranje lichtfunctie had en ook rood en blauw knipperlicht. :|
Dat oranje scheen (no pun intended) tegen de muggen te zijn...
Zal eens kijken naar de linkjes :)

[ Voor 32% gewijzigd door Ursamajor op 27-06-2018 09:46 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Gezien muggen aangetrokken worden door lichaamsgeur en CO2 (uitademing) zal dat oranje lichtje voor de muggen niks doen. Maar je kan er natuurlijk wel een leuke gimmick van maken op Koningsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Zijn er toevallig hier die ook op de wachtlijst voor de Astrolux MF04 staan? Die van mij is nog steeds backorder en nu zie ik de Astrolux MF04s staan.. hmmmm ik zou ze allbei wel willen hebben om te testen.. benieuwd wat het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
man man man.
Ik ben op zoek naar de juiste bewoordingen in het Nederlands. Ik wil wat van mijn reviews op een Nederlandse website plaatsen maar ik heb moeite met het vertalen uit het Engels. Ik doe al sinds het begin mijn reviews in het Engels, dus graag even hulp:

1. knurling
2. flashlight body
3. anodizing
4. prints
5. bezel
6. User Interface
7. ramping mode
8. electronic lock-out
9. momentary on
10. current draw
11. throw (als in maximum throw: maximaal bereik misschien?)
12. modding (modificatie? snap je het dan ook?)

Nee, google translate helpt niet echt, althans, ik weet gewoon niet precies wat Nederlanders nu voor woorden gebruiken als het om zaklampen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

ChibiM schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:11:
man man man.
Ik ben op zoek naar de juiste bewoordingen in het Nederlands. Ik wil wat van mijn reviews op een Nederlandse website plaatsen maar ik heb moeite met het vertalen uit het Engels. Ik doe al sinds het begin mijn reviews in het Engels, dus graag even hulp:
1. knurling
geen idee... wat betekend het?

2. flashlight body
omhulsel dan wel vorm van de zaklamp, in principe de buitenkant vd zaklamp

3. anodizing
ik vermoed electronisch iets, mag je zelf opzoeken. anode / katode plus / min ??

4. prints
printplaat vd ledlamp

5. bezel
buitenrand van een lamp, soms een 'strike' bezel, dan zijn er slagpinnetjes aangebracht om de lamp als wapen te gebruiken. Dit zie je meer bij tactical lampen. zou deze zo laten of even beschrijven.

6. User Interface
manier van "bediening", wat iedere klik doet en in welke volgorde een licht voorbij komt (indien van toepassing)

7. ramping mode
manier waarop het licht sterker wordt dan wel opschaalt, meestal een klik volgorde, maar kan ook een draairing zijn. daarbij aandacht voor stapgewijs of vloeiend (traploos).

8. electronic lock-out
vermoedelijk wordt hiermee een methode bedoelt waarop je de lamp uitzet en dat deze niet per ongeluk in de tas aan gaat. dus electronische vergrendeling?

9. momentary on
een korte manier om de lamp te laten schijnen zonder 'm echt aan te zetten, een soort halve indruk van een knop die bij loslaten het licht ook meteen weer uit laat gaan. waarschijnlijk 'seinstand' beste NL alternatief.

10. current draw
hoeveelheid benodigde stroom, "current" en "draw" zoek op electronisch jargon. stroomverbruik ofzo... ;)

throw vs flood, throw geeft aan hoe ver de lamp schijnt, flood geeft aan hoe breed de straal is, meestal lever je het één in voor het ander. ook deze worden meestal niet vertaald, al is uitleg op z'n plaats.

12. modding (modificatie? snap je het dan ook?) lijkt me wel.
Nee, google translate helpt niet echt, althans, ik weet gewoon niet precies wat Nederlanders nu voor woorden gebruiken als het om zaklampen gaat.
ik vermoed overigens dat er te weinig discussie is in Nederland om het volwaardige Nederlandse termen te geven. De meeste info is te vinden in het Engels en daar wijken Nederlanders die interesse hebben dan ook naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

1. Karteling / gekartelde. (Ja zo heet het echt ;))
2. Zaklamp behuizing. De onderdelen zelf benoemen is lastiger. Batterij buis? 'hoofd'? Eindkap? Eindkapschakelaar?
3. Anodiseren / geanodiseerde.
4. ?? Wat bedoel je hier precies?
5. Bezel weet ik niet direct een ander woord voor maar word uitgelegd als een frame of ring die iets vast houd. Bij zaklampen dus het glas en daarmee vaak ook de reflector.
6. Gebruikers interface. (Is interface een NL woord? Wel een redelijk gangbaar woord in Nederland toch?)
7. ..
8. Elektronische vergrendeling.
9. Kortstondig aan?
10. Stroom gebruik.
11. Reikwijdte? Maximaal bereik klinkt beter.
12. Modificeren / modificatie. Klinkt goed. Of 'aanpassen' gebruiken.

Het is sowieso lastig inderdaad. Een tip, kijk op verschillende Nederlandse webwinkels hoe ze alles benoemen. Er is volgens mij ook iemand die NL reviews maakt hier op het forum?

[ Voor 25% gewijzigd door thijsco19 op 04-07-2018 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Dank Rockhopper en Thijsco!

Prints bedoelde ik zeg maar tekst op de zaklampen. Ik was intussen nog wat lastige woordjes tegengekomen, maar ben ze nu even kwijt.

Ik heb inderdaad wat reviews gelezen op knivesandtools of zoiets, en zal er nog een paar moeten grondiger moeten lezen . ik skim ze altijd :)

Current draw =energieverbruik vind ik wel een goeie en had ik echt niet opgekomen, haha.

Ramping: trapsgewijs/vloeiend feller worden ? Die blijft moeilijk, of ik moet even een lichtmomentje hebben dat er iets goeds binnenschiet.

Ik geloof idd dat er veel woorden gewoon niet vertaald worden. Karteling vind ik bijvoorbeeld best leuk :) zal even moeten kijken of dit ook wordt genoemd in de NL reviews.

Misschien ook een idee om maar een woordenboek toe te voegen bij de reviews, dan kan iedereen het even opzoeken als ze de engelse term niet kennen. Google translate helpt vaak niet..

Bedankt en nog een fijne avond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Trouwens traploos (vloeiend) feller worden vind ik wel de goede kant opgaan :)

Misschien is er nog iets korter/duidelijkere omschrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Tja een lamp heeft verschillende standen met daarbij verschillende sterktes. Eigenlijk is zoiets of een dimmer (in de huiskamer) of een schakelaar dus je kan er wel je eigen draai aan geven. En je hebt zowel traploos als stapsgewijs opvoeren van de sterkte. Trouwens ramping is het proces van meer of minder worden, dus het werkt ook omlaag. (ramping up and ramping down afgeleid van het woord ramp dat helling betekend... hellende schaal? :) )

Print in jouw geval dus opdruk of drukwerk, ik zat toen ik je opsomming las aan iets heel anders te denken ;)

Overigens zou een zaklamp woordenboek ook niet misstaan in dit topic bij de openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Das een goeie!
De "opdruk" klinkt ook wel goed!
Ik ben ook geen ster in Nederlands, haha.. Ik vind "dimmer" ook wel goed om te gebruiken als uitleg. Al lijkt het er op dat ik het toch een beetje uit moet leggen in de tekst.
Bedankt voor de ideeen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het is eigenlijk meer opdruk als er een merknaam dan wel promo van iets of iemand op staat. Anders heb je het al snel over de coating (de kleur en in mindere mate materiaal van de lamp zelf). Maar ik kan niet helemaal opmaken wat je precies bedoelt, want misschien volstaat wel een simpele "het is een lamp in een paarse kleur" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Technisch gezien is het geen opdruk. Het is erin gelaserd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:28

WCA

1. knurling
2. flashlight body
3. anodizing
4. prints
5. bezel
6. User Interface
7. ramping mode
8. electronic lock-out
9. momentary on
10. current draw
12. modding (modificatie? snap je het dan ook?)
1. Ruwe textuur
2. Behuizing
3. Anodiseren
4. Bedrukking/Opdruk
5. Rand/Lensrand
6. Bediening
7. Traploos dimmen
8. Elektronische inschakelbeveiliging
9. Drukknop
10. Stroom (The current draw is high - Er loopt een hoge stroom)
11. Ik zou hier gewoon de Engelse termen gebruiken. Of anders de term 'Bereik in spotlight stand'
12. modding wordt door de meeste Nederlanders wel begrepen

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
oei oei oei. De gravering misschien? Of is dat het ook niet? Opdruk, laserdruk, lasering.
Het gaat inderdaad om de letters/tekening/logo van het merk/type.

GreNade, bedankt voor de ideeen. Behuizing klinkt ook wel goed. Lensrand kan ook nog wel inderdaad! Ruwe textuur, of misschien machinetextuur op de lamp? Traploos dimmen, Traploos licht intensiveren, of traploos feller worden als tegenovergestelde.

Ik dacht dat energie verbruik wat duidelijker was dan stroom...of misschien stroomverbruik.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Welke zaklampen verwachten jullie te ontvangen met de post binnenkort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Geen, het is voor mij meer een winterhobby. Ook al kampeer ik meer in de zomer, ga ik meestal noordelijk waar de zaklamp dan weinig meerwaarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Op het moment niks.
Ik wacht op de release van de GT mini.
Daarnaast koop ik tegenwoordig sowieso niet zo veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sterker nog ik heb een tijd geleden aan een mede Tweaker een zaklamp verkocht, en de maglite 3D led aan een collega. Mijn 'oude' Concoy S3 zit 3 kwart tijd van het jaar op de fiets, laatst nog nieuwe cellen besteld, en mijn 'nieuwe' Convoy S9 zit al een tijdje in mijn elektronica tasje en neem ik vrij veel mee op (motor)vakanties en weekendjes weg, ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Je hebt inderdaad al gauw enkele essentials, voor op het werk, voor in de auto, voor met de fiets, voor in en rond huis, edc en zo groeit de collectie gestaag verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChibiM
Jullie willen dus zeggen dat jullie alleen zaklampen kopen om te gebruiken??
Dat meen je niet...LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb gelukkig genoeg andere onzinnige hobbies om geld tegenaan te smijten zodat ik me redelijk kan (en moet) inhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Ik zie het in je signature :)
Ik heb zelf ook een 5D en een boel lenzen ;) ook die gebruik ik niet allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

ChibiM schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:02:
Dat meen je niet...LOL
Nouja, nu wel. Heb er al genoeg staan 'omdat het kan'.
Nu probeer ik het echt te minimaliseren tot aankopen die ik daadwerkelijk kan, en ga, gebruiken.

Dat gezegd hebbende, zoals ik hierboven al zei de BLF GT mini moet er sowieso nog komen.

Daarnaast eventueel een werklampje. Een tube style lampje oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 11:53
ChibiM schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:02:
Dat meen je niet...LOL
Nog erger: ik heb een behoorlijke set zaklampen (Armytek, Nitecore, Convoy, Trustfire) en de afgelopen maanden gebruik ik met name 2 Nitecore TIP CRI's 8)7

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

ChibiM schreef op zondag 8 juli 2018 @ 19:41:
Ik zie het in je signature :)
Ik heb zelf ook een 5D en een boel lenzen ;) ook die gebruik ik niet allemaal
Ik ben inderdaad aan het sparen voor en wachten op de 7dIII en de 100-400 II. Net zoals m'n zaklampen gebruik ik wel de meeste van m'n lenzen, alleen de 50 1.4 ziet niet zoveel actie omdat het erg specifieke lens is. Sowieso ben ik meer fan van zoom dan fixed.
En buiten zaklampen heb ik ook nog fietsen die verwend mogen worden (mooie combi, zaklamp/licht voor de fiets) en tja je zit op tweakers, dus de pc moet ook onderhouden worden....
Anyway binnenkort prime day op amazon, dat is wel een moment dat er geshopt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Ik heb er weer een paar:

1. tailstanding (hij kan op zn staart staan LOL)
2. button top batteries (batterijen met een gebolde/uitstekende positieve .....)
3. flat top batteries (batterijen met een vlakke....)
4. nipples (nee, niet die dingen, maar zeg maar in een batterijhouden heb je wel eens van die dingetjes waar de batterij contact mee maakt aan de positieve zijde, dus geen veer)
5. spring (noem je dat gewoon een veer?)
6. terminals (polen van een batterij? dus de positieve pool, pluspool?)
7. high drain/Amp batteries ........??? (
8. dedomed LED. (afgesneden/afgeschoren/ led?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:28

WCA

ChibiM schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:00:
Ik heb er weer een paar:

1. tailstanding (hij kan op zn staart staan LOL)
2. button top batteries (batterijen met een gebolde/uitstekende positieve .....)
3. flat top batteries (batterijen met een vlakke....)
4. nipples (nee, niet die dingen, maar zeg maar in een batterijhouden heb je wel eens van die dingetjes waar de batterij contact mee maakt aan de positieve zijde, dus geen veer)
5. spring (noem je dat gewoon een veer?)
6. terminals (polen van een batterij? dus de positieve pool, pluspool?)
7. high drain/Amp batteries ........??? (
8. dedomed LED. (afgesneden/afgeschoren/ led?)
1. Platte achterkant
2. Batterij met een uitstekende plus
3. Batterij met vlakke plus
4. Contact
5. Veer
6. Polen
7. Batterijen met een hoge ontlaadstroom
8. LED waar het koepeltje van verwijderd is

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Je kan voor die polen ook gewoon uiteinde schrijven (om verwarring met de bevolking en het land te voorkomen lol), omdat je de nadruk legt op de vormgeving. Dus uitstekend uiteinde en plat/vlak uiteinde en hetzelfde bij terminals, uiteindes. Maar polen is zeker niet slecht omdat het bij punt 2 en 3 specifiek om de plus kant gaat.

Voor punt 1 is het specifiek dat de lamp kan staan, dus ik zou dat niet vertalen maar gewoon beschrijven als kan (zelfstandig) overeind staan. Neem de vertaling niet altijd letterlijk over, Nederlands is nu eenmaal in essentie grotendeels gelijk aan Engels, maar niet compleet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Bedankt GreNade en rockhopper. Ik heb ze toegepast waar het uitkwam.

Ik zit er aan te denken nog een soort woordenboek pagina aan toe te voegen om de verschillende engelse termen uit te leggen in het Nederlands. Een soort FAQ.
Mocht je interesse hebben eens te kijken hoe de vertaling is gegaan kun je hier kijken:https://www.lumenmonsters.nl/reviews/
Ik moet toegeven dat ik eerst de pagina met Google heb vertaald, en daarna de tekst heb aangepast om hem beter te laten klinken, en soms zelfs de hele tekst aangepast. De Astrolux MF04 review is nog niet klaar overigens. Dus die mag je overslaan. Kreeg toevallig gisteren van DHL een import betalingsverzoek, hoppa € 51.. leuk is dat.. denk je dat je er goed aan doet om mee te doen met een group buy, is hij nog duurder geworden dan je m zo koopt.. echt irritant. (was voor de Astrolux MF04) die wordt volgende week dinsdag afgeleverd. Ben benieuwd hoe die met de BLF GT te vergelijken is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zou je adviseren om het gewoon echt te vertalen, want het leest niet fijn. Engels heeft nu eenmaal een andere zins opbouw dan Nederlands. Verder zie ik met een snelle scan diverse spel- en layout fouten die er al makkelijk uit gehaald konden worden (woorden aan elkaar zonder spatie e.d.)

Ik ben verder nog niet op de inhoud ingegaan, maar je begrijpt hopelijk wel dat je in feite plagiaat aan het plegen bent als je zonder toestemming iemand anders zijn/haar review door de vertaalmachine haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
rockhopper schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:22:
Ik zou je adviseren om het gewoon echt te vertalen, want het leest niet fijn. Engels heeft nu eenmaal een andere zins opbouw dan Nederlands. Verder zie ik met een snelle scan diverse spel- en layout fouten die er al makkelijk uit gehaald konden worden (woorden aan elkaar zonder spatie e.d.)

Ik ben verder nog niet op de inhoud ingegaan, maar je begrijpt hopelijk wel dat je in feite plagiaat aan het plegen bent als je zonder toestemming iemand anders zijn/haar review door de vertaalmachine haalt.
Ik geloof dat het om z'n eigen reviews gaat.

Verder kan ik volkomen beamen wat hierboven gezegd wordt : herschrijf zelf je tekst, ipv een machinevertaling. Ik heb jarenlang zowel reviews geschreven in het Engels voor m'n Tumblr en in het Nederlands voor m'n Tweakblog en bepaalde uitdrukkingen komen echt niet tot hun recht wanneer ze klakkeloos vertaald worden.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Als het om z'n eigen reviews gaat heb ik uiteraard niets gezegd over plagiaat ;)
Maar ik begrijp de stap om het eerst door google translate te halen dan niet goed. Ben je van oorsprong Engelstalig @ChibiM ?

Ik lees in de regel liever iets dat goed geschreven is in het Engels, dan iets dat brak geschreven is in het Nederlands en dat aan alle kanten rammelt.

Hier nog een leuk filmpje wat er met twee keer google translate gebeurt:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=34wr6ibMfn0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Klopt, het zijn mijn eigen reviews :)
Ik heb ze eerst laten vertalen om mijn hoofd niet te breken. Ik moet helaas dagelijks in 4 talen (3 talen en 1 NL dialect) leven, dus soms komen de simpelste woorden niet naar voren en is het veel makkelijk het in het Engels te zeggen, omdat de taal waar ik deze dingen het meeste in gebruik in het Engels zijn, zoals met zaklampen. Op school ben ik ook nooit een ster geweest in Nederlands, en dat ben ik dus nog steeds niet :)
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik echt zin voor zin heb doorgelezen en aangepast. Ik denk niet dat er 1 zin is die ik letterlijk heb overgenomen zoals Google het vertelde.....Het helpt gewoon om veel sneller te werken en de zinnen aan te passen inplaats van echt woord voor woord zin voor zin met het hoofd te vertalen.

Woorden aan elkaar etc zijn gewoon simpele foutjes die ik ook in forums zoals tweakers maak :)
Spelfouten? Dat betekent alleen maar dat ik ze echt heb geschreven. LOL een vertaalmachine maakt meestal geen typfoutjes.

Dus de tekst die je ziet is eigenlijk vertaald door Google maar aangepast door mij...

Als er iets brak is hoor ik graag wat en waar.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Ik heb de BLF GT pagina nog een beetje aangepast... ik zag inderdaad de slechte vertaling.. en moet nu in ieder geval iets beter klinken. Goed om even terug te lezen een paar dagen later.. dat helpt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@ChibiM Even de eerste alinea. Nu leg ik even op alle slakken zout, dus zet je schrap.

blf q8, zin 1 De BLF Q8-zaklantaarn was een van de vele projectenop Budgetlightforum

Sinds de beruchte SkyRay King in ongeveer 2013 het licht zag, zijn de budgetlampen van soepblik-formaat erg populair -- typisch Engels waar tijd en plaats de zin beginnen, wij in Nederland beginnen met het onderwerp. Dus: Budgetlampen in blikvorm zijn sinds het uitbrengen van de beruchte SkyRay King 2013 populair (geworden)

Thorfire is de fabrikant van de zaklamp na overleg en ontwerp van de leden van BLF, vandaar ook de naam BLF q8.
Wat er staat is dat thorfire zowel de zaklamp als de leden heeft ontworpen.
Wat er zou moeten staan: Thorfire, de fabrikant van de zaklamp, heeft in overleg met de leden van BLF de zaklamp ontworpen, vandaar de naam BLF q8.

Het resutlaat was een quatro LED met 5000 lumen onder de 50 dollar (tijden de actie). Moet uiteraard resultaat zijn.

Zie onderin voor een code die nog steeds de prijs onder de 50 dollar drukt.
Kijk onder dit artikel voor een kortingscode die nog steeds de prijs onder de 50 dollar brengt.

Al met al wel een leuke site, die een gat vult in de Nederlandse zaklamp wereld. Mijn advies: kijk hoe Nederlandse artikelen worden geschreven en dan met name reviews. Hier op tweakers worden er dagelijks ware pareltjes geschreven, en iedere maand is er een review top zoveel met de beste reviews. Ideale voorbeelden van andere artikelen. Verder neem je misschien op dit moment te veel hooi op je vork, beter om de review eerst goed te schrijven in één taal, en dan als dat af is, het in één keer goed te vertalen. Als Nederlands te moeilijk is, en het is een erg lastige taal, kan je misschien een co-auteur vragen of het bij Engels laten...
Ik wil je dus stimuleren om iets goed te doen en je niet ontmoedigen, want het is een leuk begin. Er staat nog niet zoveel, maar ik zou vast gaan nadenken om de layout overzichtelijk te maken en welke types je nog meer wilt gaan doen. Hopelijk zie je mijn feedback als opbouwend, want zo is het bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Dank voor de uitleg. Ik ga ze allemaal weer een keetje doorlopen, maar zelfs het vertalen/aanpassen en toevoegen van afbeeldingen kost me al gauw 1-2 uur. En achteraf zie ik inderdaad ook aparte dingetjes naar voren komen, haha. De website is nu ongeveer 2 weekjes oud, maar er komt meer. Eerst de 18650 zaklampen en daarna misschien de AA's. Volgende week krijg ik dus de Astrolux MF04 binnen. De reviews an sich kosten mij makkelijk 3-4 uur, dus ik probeer t hier en daar wel in te perken.

De eerstvolgende die ik hoop nogmaals na te kijken is de BLF Q8. En alle hulp en ideeen zijn welkom! Ook qua tekst en opmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

In mijn ogen hebben de oplaadbare zaklampen meer de toekomst. AA prima voor 'preppers' want AA vind je overal en altijd, maar ze hebben maar een zeer beperkte lading. De 18650's zijn wel ok, maar hier zit je vaak met aparte aanschaf accu's en bijbehorende laders. De lampen die oplaadbaar zijn nemen deze problemen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Goed punt! Ben zelf al sinds jaar en dag een AA lamp fan. Maar zoals je zegt zal er meer interesse zijn in oplaadbare 1000+ lumen lampen. Eerst maar even wachten op de MF04 en dan misschien de volgende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En waarom dan niet een lamp met een leuke opbrengst en een 18650 accu die via micro USB te laden is, die lader of powerbank heeft altijd iedereen wel in het bezit. Ik vind het ideaal als daily...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Dat is wat rockhopper ook bedoelt denk ik. Of misschien met een apart oplaadmechanisme. Ik heb er geen enkele nog, dus misschien tijd een oplaadbare (met micro usb) te kopen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan zou ik de Concoy S9 overwegen, een waar ik bijzonder veel plezier al van heb gehad. :)

https://m.gearbest.com/led-flashlights/pp_1353860.html

https://www.joopiesplace.nl/2018/03/10/nieuwe-gadgets/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Ik heb ook nog een Jetbeam TH20 inkomend, helaas ook geen oplaadbare.
Edit: 24-07: ik heb de BLF Q8 ook aangepast.
Edit 2: 24-07: ik zit er ook aan te denken de MF04S en de BLF GT70 te reviewen, maar dat gaat wel erg veel geld kosten..

[ Voor 59% gewijzigd door ChibiM op 24-07-2018 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Alleen nog meten op 10-20 meter en een filmpje en de review is zo goed als klaar voor de MF04.. Dit keer eerst NL en dan in het EN....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Als je een beetje pr / reclame kan/wil maken of als je genoeg views genereert kan je natuurlijk altijd een fabrikant aanschrijven en om een review exemplaar vragen. Dit om eventuele kosten te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Klopt! Sommige heb ik gekregen, maar de Astrolux wilden ze niet laten reviewen door mij, dus heb ik m gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Oops, vandaag de MF04S besteld.. hopelijk hoef ik daar niet weer extra import voor te betalen!
ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Mocht er iemand interesse hebben in zaklampen reviewen, dan kunnen we kijken of we misschien iets kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Wat is Fenix duur geworden zeg... Ik heb een LD-20 en LD-41.

Maar ik had er destijds zo’n 45 euro voor betaald, kost hij nu bijna 80(!) euro....

Iemand nog een goede goedkoper alternatief?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
dfrenner schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:04:
Wat is Fenix duur geworden zeg... Ik heb een LD-20 en LD-41.

Maar ik had er destijds zo’n 45 euro voor betaald, kost hij nu bijna 80(!) euro....

Iemand nog een goede goedkoper alternatief?
Stil hier...
Raden jullie een goedkoop 18650 lampje aan of gewoon aa?

Ik vind het lastig, aan de ene kant heb ik veel eneloop aa’s. Aan de andere kant is een investering in twee 18650’s met een lader ook niet heel spannend.

Lampje als een convoy s9 was 20 euro zag ik, maar dit is helemaal nieuw voor mij. Iemand wat tips?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Convoy is prima kwaliteit voor het geld, doet niet echt onder voor een Fenix mi. Wel de prijs ... Heb zelf 2 Concoy's, een S3 op de fiets in weer en wind, en een S9 die ik ook overal en nergens mee naartoe sleep. Gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
18650 of AA zou ik ook even kijken naar formaat en gewenst vermogen.
1xAA is leuk formaat voor EDC lampje en dat je er gewoon alkalines in kan gooien.
Als je toch al oplaadbare batterijen wilt gebruiken en het grotere formaat geen probleem is, dan levert 18650 wel flink wat meer vermogen en dus licht.
2xAA zou ik niet eens overwegen, vooral niet bij oplaadbare batterijen, 18650 vindt ik dan een fijner formaat en heeft alleen maar voordelen. Voor noodgevallen waarin je persé een standaard formaat batterij moet kunnen gebruiken liever een 1xAA of AAA als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Ik zou naar de Convoy S2+ kijken voor nog geen $15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
defusion schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:32:
18650 of AA zou ik ook even kijken naar formaat en gewenst vermogen.
1xAA is leuk formaat voor EDC lampje en dat je er gewoon alkalines in kan gooien.
Als je toch al oplaadbare batterijen wilt gebruiken en het grotere formaat geen probleem is, dan levert 18650 wel flink wat meer vermogen en dus licht.
2xAA zou ik niet eens overwegen, vooral niet bij oplaadbare batterijen, 18650 vindt ik dan een fijner formaat en heeft alleen maar voordelen. Voor noodgevallen waarin je persé een standaard formaat batterij moet kunnen gebruiken liever een 1xAA of AAA als backup.
Het punt is dat ik erg tevreden ben met mijn Fenix AA lampjes. Maar de LD41 heb ik ooit voor 35 of 45 euro gekocht. Hij is nu 80...

Dat vind ik echt veel te veel.

Daarom zou ik nu wel een 18650 systeem overwegen. Minder ruimte en meer licht...

De lader en cellen vallen ook geel erg mee in prijs, ik had veel meer verwacht. De S9 kun je ook met USB opladen en heeft ook nog ingebouwde protectie tegen te ver ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Kijk naast convoy ook eens naar de BLF A6.
Ik vindt de interface daarvan een stuk fijner.

edit: Convoy schijnt nu wel een andere interface te gebruiken dan die wat ik heb. Dus weet nu niet hoe ze vergelijken. Moet je even reviews checken.

Verder leuk: Je kunt voor beide ook 18350 battery tubes krijgen. Kun je er een compacter lampje van maken.

[ Voor 63% gewijzigd door defusion op 06-08-2018 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
defusion schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:31:
Kijk naast convoy ook eens naar de BLF A6.
Ik vindt de interface daarvan een stuk fijner.

edit: Convoy schijnt nu wel een andere interface te gebruiken dan die wat ik heb. Dus weet nu niet hoe ze vergelijken. Moet je even reviews checken.

Verder leuk: Je kunt voor beide ook 18350 battery tubes krijgen. Kun je er een compacter lampje van maken.
Huh zijn het geen 18650 lampjes dan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 10:26

skoozie

SCSI

@dfrenner 18650 is het type batterij wat er in gaat. Een 18350 is een kortere batterij. de lampjes bestaan uit een kop,buisje en basis. door het buisje aan te passen naar een kortere variant kan je de kortere 18350 in je zakamp gebruiken, de zaklamp wordt hierdoor een stuk(je) korter.
Zelf ben ik opzoek naar mijn eerste 'echte' zaklamp dacht dat ik voor de Fenix uc30 wilde gaan tot ik die convoy s9 zag... twijfel twijfel :)
Wil gaan voor een oplaadbare 18650 voor thuis en vakantie (hotel/apartement) gebruik en misschien een keer op een fiets schroeven.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
skoozie schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:16:
@dfrenner 18650 is het type batterij wat er in gaat. Een 18350 is een kortere batterij. de lampjes bestaan uit een kop,buisje en basis. door het buisje aan te passen naar een kortere variant kan je de kortere 18350 in je zakamp gebruiken, de zaklamp wordt hierdoor een stuk(je) korter.
Zelf ben ik opzoek naar mijn eerste 'echte' zaklamp dacht dat ik voor de Fenix uc30 wilde gaan tot ik die convoy s9 zag... twijfel twijfel :)
Wil gaan voor een oplaadbare 18650 voor thuis en vakantie (hotel/apartement) gebruik en misschien een keer op een fiets schroeven.
Ik dacht dat die lampjes standaard voor 18650 geschikt waren, maar ik moet dus een andere tube ervoor kopen begrijp ik?

Standaard voor AA dan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Of astrolux s1 of a1! Heeft kort buisje voor18350 batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 10:26

skoozie

SCSI

dfrenner schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:22:
[...]

Ik dacht dat die lampjes standaard voor 18650 geschikt waren, maar ik moet dus een andere tube ervoor kopen begrijp ik?

Standaard voor AA dan?!
die Convoy S9 en BLF A6 zijn standaard 18650 maar kan je korter maken met een 18350 buis zodat er een 18350 baterij in kan.

zie hier onder voor verschil in formaat.
Afbeeldingslocatie: https://img.staticbg.com/thumb/view/oaupload/banggood/images/D4/EB/2cf412fa-92e1-4af4-b8c3-db0cc35a4587.jpg

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Hoe dragen jullie de lampen bij jullie? (EDC versies) in je zak los? met de riemclip eraan?

Ben zelf nu namelij kop zoek naar een 'holster' waar naast een single 18650 formaat ledlamp ook bijv een een mes in past.
Formaat lampjes zal zijn iets van een Nitecore P12 / eagletac d25lc2

Nu draag ik alles los in zak of gebruik ik de clips, maar een holster waar ze beide in passen/aan kunnen zou handig zijn.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
skoozie schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:53:
[...]

die Convoy S9 en BLF A6 zijn standaard 18650 maar kan je korter maken met een 18350 buis zodat er een 18350 baterij in kan.

zie hier onder voor verschil in formaat.
[afbeelding]
Ohhhhhhh
Nee maar 18650 is klein genoeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Bokkie schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:08:
Hoe dragen jullie de lampen bij jullie? (EDC versies) in je zak los? met de riemclip eraan?

Ben zelf nu namelij kop zoek naar een 'holster' waar naast een single 18650 formaat ledlamp ook bijv een een mes in past.
Formaat lampjes zal zijn iets van een Nitecore P12 / eagletac d25lc2

Nu draag ik alles los in zak of gebruik ik de clips, maar een holster waar ze beide in passen/aan kunnen zou handig zijn.
Emisar D4 Ti los in m'n linker broekzak. Nu nog met 18650 tube, maar zodra ik de Keeppower 18350 1200mAh (IMR) binnen heb met 18350 tube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mijn Nitecore SRT 5 (eigenlijk net te groot voor EDC) draag ik altijd bij in m'n zak. Zo'n 18350 oplossing zou hiervoor wel een leuke oplossing zijn, maar dat zal hem helaas wel niet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChibiM
Ik heb mijn MBI HF-R aan mn sleutelbos. Ik zou aanraden in ieder geval een lampje aan je sleutelbos te hebben. (als je die tenminste altijd bij je hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Waar zouden jullie een convoy zaklamp kopen? Ik lees wat verhalen terug over neppe Convoy’s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChibiM
Ga naar Aliexpress en zoek voor Simon, de eigenaar/maker van convoy. Orgineel en je kunt zelf alles kiezen, zoals modes, felheid, led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
ChibiM schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 17:55:
Ga naar Aliexpress en zoek voor Simon, de eigenaar/maker van convoy. Orgineel en je kunt zelf alles kiezen, zoals modes, felheid, led.
Dit is nieuwe materie voor mij, wat is hierin handig?

Ik zie gen Simon, maar wel een convoy flashlight store

[ Voor 8% gewijzigd door BlakHawk op 06-08-2018 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Dan weet je dat het geen namaak is. En je kunt kiezen wat jij wil. Ww, CW, NW en ook het aantal 7135 chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Convoy flashlight store is hij volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
ChibiM schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 00:04:
Dan weet je dat het geen namaak is. En je kunt kiezen wat jij wil. Ww, CW, NW en ook het aantal 7135 chips.
Ww=6500k?
Cw=5500k?
Nw=4500k?

6500k is het felst toch? Nog een belangrijke reden daar niet voor te gaan?

Verder zie ik de keuze tussen 1400mA en 2500mA, meer is beter toch?

Wat bedoel je met het aantal 7135 chips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

6500K is leuk, maar niet de meest praktische kleurtemperatuur. Ik zie (tegenwoordig) liever een wat lagere temp.

WW: 4500K
NW: 5500K
CW: 6500K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

dfrenner schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 06:29:
[...]

Ww=6500k?
Cw=5500k?
Nw=4500k?

Meer is fellere straal, lamp/hele unit wordt warmer, en batterij sneller leeg.

Waar wil je de lamp voor gebruiken? hoe vaak zal je hem gebruiken? etc. Zal allemaal meetellen in wat voor jou wenselijk/het meest handig is.

Tenzij je altijd full power wil en elke dag met een paar extra 18650 cellen op zak loopt voor als hij leeg is zal ik voor een iets lagere mA kiezen. Ook de licht temp zal daar van afhangen.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Bokkie schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:12:
[...]

Meer is fellere straal, lamp/hele unit wordt warmer, en batterij sneller leeg.

Waar wil je de lamp voor gebruiken? hoe vaak zal je hem gebruiken? etc. Zal allemaal meetellen in wat voor jou wenselijk/het meest handig is.

Tenzij je altijd full power wil en elke dag met een paar extra 18650 cellen op zak loopt voor als hij leeg is zal ik voor een iets lagere mA kiezen. Ook de licht temp zal daar van afhangen.
Maar hoe verhoudt zo’n lamp zing met de verschillende versies tot mijn LD41 van Fenix?!

Dat is mijn uitgangspunt!

Ik wil iets feller dan mijn LD41 en niet heel veel inleveren op looptijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChibiM
dfrenner schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 06:29:
[...]

Ww=6500k?
Cw=5500k?
Nw=4500k?

Wat bedoel je met het aantal 7135 chips?
Ja, in principe is de cool witte LED feller dan de NW of WW. De WW zit meestal onder 3000K, NW rond 4500K, en CW meestal rond 6500K.

7135 chips worden het genoemd, terwijl de meeste 380mA zijn. 7135 staat voor 350ma. Dus 8 chips is 2800mA. Maar omdat ze tegenwoordig vooral 380mA zijn, is het bij 8: 3040mA.

Het leuke is dat je eigenlijk weinig verschil met het blote oog ziet.. als je een lamp hebt die 3000mA of 2400mA gebruikt. Waarom weet ik niet, maar meestal wil ik toch wel de mogelijkheid hebben de felste te hebben ;) (behalve the CW temperatuur dan).

Mijn favoriete LED was de 4C, welke redelijk mooi neutraal was. Zelf ben ik er niet zo super in thuis, maar tegenwoordig zul je wel nog 'betere' LEDs hebben die niet verkleuren, een hoge CRI hebben, en neutraal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste