@
rockhopper Ik wil de zaklamp idd gebruiken om de weg te vinden. Doorgaans zal ik wel weten waar ik moet zijn (verkenning vooraf/bekend terrein), maar wil ik niet ineens tot m'n knieën in het water staan, omdat ik dacht dat dat beekje een meter verder naar rechts lag
Over prijs had ik nog niet zo nagedacht, aangezien de laatste posters helemaal lyrisch waren over een paar zaklampen van nog geen €20,-. Gezien het doel (de weg vinden), vind ik €50,- aardig aan de prijs. Zie dat maar als max budget.
Hoewel voor mij niet van toepassing, twijfel ik over het belang van de kleurtemperatuur van de lamp. Volgens mij kun je dat volledig compenseren met witbalans. Hetzij in de camera, of achteraf in de bewerkingssoftware. Het lijkt mij dan belangrijker dat de led een hoge kleurechtheid heeft (CRI wordt vaak genoemd, maar bij led is de waarde van die index discutabel, omdat de led zo gemanipuleerd kan worden dat deze puur op de meetpunten van die index goed scoort, maar dat op alle andere punten niet hoeft te doen).
@
thijsco19 en @
unezra
Die led lenser p7.2 ziet er wel interessant uit. Valt ook binnen budget en de batterijduur zit wel goed denk ik, als ik het vergelijk met de fenix uc30 (heb 750mah eneloop batterijen). Nadeel lijkt mij de knop aan de achterkant.
De fenix uc30 biedt voor mij dan waarschijnlijk wat teveel, valt net buiten budget, maar ziet er wel degelijker uit.
[
Voor 15% gewijzigd door
LA-384 op 07-12-2017 21:40
]