Het grote (LED-)zaklampentopic - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Lijkt mij niet aangezien een fietslamp veel meer spanningswisselingen krijgt te verwerken. Een ouderwetse dynamo is dan ook alles behalve optimaal...

Mijn idee zou eerder zijn om wat led verlichting op accu of batterijen te gaan bestellen.

Daarover, net een houder besteld om mijn Convoy S3 op de fiets te kunnen gebruiken. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:37

thijsco19

KTM 990 SMT

@JB Het kan wel, weet alleen niet of die lampjes te koop zijn.
Zoals joopieboy zegt is het zo gemakkelijk in verband met die dynamo.

@Joopieboy Een zaklamp is eigenlijk niet geschikt als fietslamp vanwege de lichtstraal.
Doordat een zaklamp rondom licht uitstraalt worden mensen verblind, ook als je hem naar beneden wijst.

Lampen voor fietsen hebben meestal een speciale lens zodat het licht 'afgevlakt' word.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Snap ik, maar de stukken hier door het bos en de velden waar je geen mens tegenkomt ga ik het gewoon gebruiken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:16

WCA

Zo, ik heb de knoop doorgehakt en een BLF Q8 met 4x Sony VTC6 batterijen (button top) besteld. Ben heel benieuwd. Ik heb 48 euro betaald voor de zaklamp op banggood.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

JB schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:24:
Weet iemand of er ook LED lampen zijn om een halogeenfietslampje op dynamo te vervangen? De lokale fietsenmaker had er niks voor.

Is 6V en 3W wat de dynamo max kan leveren en kwam onderstaande LED bulbs tegen voor zaklampen maar geen idee of dat op een dynamo ook kan/gaat werken?

https://m.ebay.com/itm/2p...125411?varId=511522192690
Het hangt ook een beetje van je dynamo af, zo'n ouderwetse velgdynamo is niet geschikt, maar wellicht als je een fiets hebt met naafdynamo zou het wel kunnen werken. Persoonlijk vind ik de fietslampen van spanninga erg goed, dan met name het axendo model voor voorlicht en de elips als achterlicht, techniek komt van phillips af trouwens.
Maar ja dan heb je het wel over montage van een geheel nieuwe lamp in plaats van een bulb vervangen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

https://www.banggood.com/...sobought&cur_warehouse=CN

De BLF A6 is in de aanbieding voor 16,49! Heb 'm nu een tijdje, wat een zaklamp zeg...

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Geeft goed licht, fijn ding idd. Alleen ik heb zelf het menu nooit aangepast gekregen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:25
Mijn Fenix e05 (een AAA sleutelboslampje) werkt niet meer. Geen idee waarom: Heeft een paar maand in mn tas gezeten en ook met nieuw batterijtje geeft'ie geen sjoege.

Dus ik zoek een vervanger :)

Mijn wensenlijstje:
-AAA
-Hoe kleiner hoe beter
-floody
-Liefst meer batterijduur dan meer licht.
-gewoon aan/uit, geen fratsen met verschillende modes

Welke opties zijn er dan?

[ Voor 7% gewijzigd door Raymond op 13-11-2017 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Raymond schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:55:
Mijn Fenix e05 (een AAA sleutelboslampje) werkt niet meer. Geen idee waarom: Heeft een paar maand in mn tas gezeten en ook met nieuw batterijtje geeft'ie geen sjoege.

Dus ik zoek een vervanger :)

Mijn wensenlijstje:
-AAA
-Hoe kleiner hoe beter
-floody
-Liefst meer batterijduur dan meer licht.
-gewoon aan/uit, geen fratsen met verschillende modes

Welke opties zijn er dan?
https://www.banggood.com/...Flashlight-p-1026854.html

Mijn neef heeft deze gekocht en is er erg tevreden mee

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-w-1993
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 12:42
Ik ben zelf in het bezit van een BLF A6 SE en een BLF Q8. Die Q8 geeft echt een bak licht. Wel zit ik vaak te stoeien om de verlichting van de aan/uit knop uit te krijgen. Iemand anders hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik zag gisteren toevallig dit beestje voorbij komen:
https://www.knivesandtool...elhangerzaklamp-blauw.htm

Fenix UC02SS

Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb nu een E05 (https://www.knivesandtool...-e05-xp-e-r2-led-blue.htm) als sleutelhanger zaklamp en dat bevalt as-such prima maar dit lampje ziet er met 130 lumen max toch ook wel heel leuk uit. Is er ook in blauw en zwart. :)

Zou voor mij dus echt puur een sleutelhanger zaklamp zijn. Als EDC heb ik deze permanent in mijn tas zitten: https://www.knivesandtool...ition-led-flashlight1.htm (de UC30, helaas nog niet de 2017 editie die er ook wel héél sexy uit ziet: https://www.knivesandtool...x-uc30-led-flashlight.htm )

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

unezra schreef op maandag 4 december 2017 @ 07:34:

Fenix UC02SS

Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb de gewone (zwarte) UC02. Leuk ding voor het formaat en inderdaad handig voor aan de sleutelbos. Micro-USB is wel ideaal voor zo’n ding. Nog compacter dan met AAA-batterij zonder dat je exotische (dure) batterijen of accu’s moet gebruiken.

Verder valt er weinig over te zeggen. Het enige nadeel is dat je aan de kop moet draaien om ‘m aan en uit te doen. Ik vind dat onhandig (want twee handen nodig) maar het schijnt niet anders te kunnen bij zo’n compact lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:00

Fenix UC02SS
Heb zelf nu 2 jaar lang een CooYoo Quantum TI aan mijn sleutelbos hangen. Ongeveer hetzelfde idee, de CooYoo is nog iets kleiner en een wat lichter door gebruik van titanium ipv RVS. Net zo fel, ook oplaadbaar met micro-USB en ook kop draaien om in- en uit te schakelen.

De CooYoo bevalt mij in ieder geval uitstekend. Mij lijkt dat de Fenix ook prima zal zijn. Het is echt meenemen en vergeten. Af en toe een keer opladen en je hebt altijd licht bij de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:13
Het is eigenlijk niet de juiste manier, maar ik heb nog even geen tijd om me in de wereld van zaklampen te verdiepen.

Ik ben op zoek naar een eenvoudige, maar degelijke zaklamp die ik kan gebruiken om in het donker de weg te vinden.

Ik ben m'n fotografie hobby nieuw leven in aan het blazen en zal komende winter regelmatig ruim voor zonsopkomst de natuur in gaan.

Ik denk dat ik een zaklamp zoek die een meter of 10-20 vooruit goed kan belichten, maar geen al te grote straal-hoek heeft. Ik wil namelijk niet alle dieren het stuipen op het lijf jagen.

Weten jullie zo een aanrader?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik denk dat je wel een breedstraler wilt, maar niet eentje die ver schijnt (dus veel throw heeft). Tenminste het is meestal één van de drie opties: Zet alles in het licht (beetje het idee van een stadionlamp, breed, fel en ver), zet een gebied dichtbij om je heen goed in het licht (breedstraler die niet ver schijnt, het idee ik wil een tent opzetten maar ondertussen blijven de tassen en de kookspullen ook in het zicht en in het licht) of je wilt ver schijnen met een focus punt (het idee van een zoeklicht, honderd(en) meters ver met een hotspot focus punt)

Nou is het niet helemaal duidelijk of het je bedoeling is om met het zaklamp licht te fotograferen of dat je alleen dingen wilt vinden / zien en vervolgens met je flits wilt schieten.
Als je onder zaklamplicht wilt schieten is bij fotografie de lichtkleur wel iets om rekening mee te houden, je wilt een zo neutraal mogelijk licht. Veel lampen hebben wat meer kouder licht (omdat dit op ons mensen als feller overkomt) Verder is in dat geval ook de hotspot (felle centrum) van een zaklamp iets wat je meestal niet wilt, je centrum overbelicht terwijl de rest onder/minder fel belicht is.

Verder raad ik je aan om een gps of kaart mee te nemen om de weg te vinden, een lamp helpt natuurlijk alleen maar om je de weg te laten zien ;)

Als je een budget hebt kom je meestal al wat verder, want ik vind een 50€ lamp goedkoop, jij ook?

Tot slot als het je om de dieren gaat kan je altijd nog licht met een filterkap gebruiken. Zeg maar op z'n simpelst een soort rode doorkijkfolie over je lamp heen (als je met dieren zoogdieren bedoelt) of blauw voor vissen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

@LA-384
https://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-led-lenser-p7-2.htm

Ideaal omdat deze een focusseerbare lichtbundel heeft. Simpel bediening door een enkele schakelaar achterop. Hoog en laag stand, dus je kan niet opeens een stroboscoopstand activeren waardoor ieder dier verschrikt weg vlucht.
Doordat deze gebruikt maakt van een optic (ipv een reflector zoals veel lampen) is de straalhoek redelijk smal of juist heel breed. Door de kop naar voren of naar achter te schuiven kan je de lichtbundel aanpassen.

Nadeel is dat deze lamp 'maar' 320 lumen heeft. Is niet heel veel maar vaak wel genoeg.

Mocht je meer lichtopbrengst willen en dezelfde focusseerbare lichtbundel dan zou ik voor de Led Lenser P7R gaan. Is tevens oplaad baar dus geen gekloot met losse batterijen. (de P7.2 gebruikt 4x aaa batterijen..)

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

@rockhopper Ik vind dit een heel fijn exemplaar:
@LA-384 Ik vind dit een heel fijn exemplaar:
https://www.knivesandtool...enix-uc30-led-zaklamp.htm

Ik heb de niet-2017 editie en het is een prima every-day-carriage lamp. Knalt er bijna 1000 lumen uit, dat gebruik je eigenlijk nooit. Is oplaadbaar via USB (micro USB) maar eventueel kun je de batterij ook los opladen.

Ik gebruik 'm zowel als fietslamp als als all-purpose-lamp.

Overigens heb ik lang een PD-30 gehad met pak 'm beet 300 lumen. Ben het niet eens met @thijsco19 dat dat niet veel is. 300 lumen is meer dan genoeg om met 40 km/h over een donker fietspad te knallen en dan moet je je lamp al niet te hoog richten anders worden je tegenliggers boos. :)

1000 is hardstikke leuk, maar in de praktijk zul je denk ik vooral de lagere standen gebruiken. (Gaat 'ie nog wat langer mee op een lading ook.)

[ Voor 3% gewijzigd door unezra op 07-12-2017 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:59
Zou voor mij dus echt puur een sleutelhanger zaklamp zijn. Als EDC heb ik deze permanent in mijn tas zitten: https://www.knivesandtool...ition-led-flashlight1.htm (de UC30, helaas nog niet de 2017 editie die er ook wel héél sexy uit ziet: https://www.knivesandtool...x-uc30-led-flashlight.htm )
Als sleutelhangerlampje vind ik mijn Nitecore TIP ook erg fijn (en dat telt dubbel voor de CRI versie met een Nichia LED).

Paar honderd lumen, vrij logische UI met dimstanden, Nichia LED en USB charging op zo'n formaat: yes please.

Ik heb er al eentje, maar ze zijn weer in de aanbieding bij gearbest en ik kon het niet laten...
https://www.gearbest.com/...hts/pp_434466.html?wid=21

De tweede is onderweg :+

[ Voor 4% gewijzigd door citruspers op 07-12-2017 18:38 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@rockhopper Ik wil de zaklamp idd gebruiken om de weg te vinden. Doorgaans zal ik wel weten waar ik moet zijn (verkenning vooraf/bekend terrein), maar wil ik niet ineens tot m'n knieën in het water staan, omdat ik dacht dat dat beekje een meter verder naar rechts lag :D

Over prijs had ik nog niet zo nagedacht, aangezien de laatste posters helemaal lyrisch waren over een paar zaklampen van nog geen €20,-. Gezien het doel (de weg vinden), vind ik €50,- aardig aan de prijs. Zie dat maar als max budget.

Hoewel voor mij niet van toepassing, twijfel ik over het belang van de kleurtemperatuur van de lamp. Volgens mij kun je dat volledig compenseren met witbalans. Hetzij in de camera, of achteraf in de bewerkingssoftware. Het lijkt mij dan belangrijker dat de led een hoge kleurechtheid heeft (CRI wordt vaak genoemd, maar bij led is de waarde van die index discutabel, omdat de led zo gemanipuleerd kan worden dat deze puur op de meetpunten van die index goed scoort, maar dat op alle andere punten niet hoeft te doen).

@thijsco19 en @unezra
Die led lenser p7.2 ziet er wel interessant uit. Valt ook binnen budget en de batterijduur zit wel goed denk ik, als ik het vergelijk met de fenix uc30 (heb 750mah eneloop batterijen). Nadeel lijkt mij de knop aan de achterkant.

De fenix uc30 biedt voor mij dan waarschijnlijk wat teveel, valt net buiten budget, maar ziet er wel degelijker uit.

[ Voor 15% gewijzigd door LA-384 op 07-12-2017 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hmmm, de kleurtemperatuur is wel een ding trouwens @LA-384. Misschien dat @GreNade daar nog iets zinvols over kan zeggen. Mijn niet-2017 is vrij blauw. Voor wat ik er mee doe is dat prima bruikbaar maar om te fotograveren is het misscihen te. (Ik weet niet of de 2017 variant minder blauw is.)

Moet zeggen dat ik geen ervaring heb met andere lampen dan die van Fenix op een Petzl hoofdlamp na. Fenix vind ik zelf heel degelijk, maar het is niet goedkoop. (Aan de andere kant, je doet jaren met zo'n ding. Ik vervang mijn lampen eerder omdat er een leuker model uit komt dan dat ze kapot gaan door slijtage of ouderdom.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

unezra schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:53:
Hmmm, de kleurtemperatuur is wel een ding trouwens @LA-384. Misschien dat @GreNade daar nog iets zinvols over kan zeggen. Mijn niet-2017 is vrij blauw. Voor wat ik er mee doe is dat prima bruikbaar maar om te fotograveren is het misscihen te. (Ik weet niet of de 2017 variant minder blauw is.)

Moet zeggen dat ik geen ervaring heb met andere lampen dan die van Fenix op een Petzl hoofdlamp na. Fenix vind ik zelf heel degelijk, maar het is niet goedkoop. (Aan de andere kant, je doet jaren met zo'n ding. Ik vervang mijn lampen eerder omdat er een leuker model uit komt dan dat ze kapot gaan door slijtage of ouderdom.)
Mijn pa is groot fan van Fenix, alleen al zijn lampen zijn erg blauw. Hij zegt dat ie dat prettig vind, maar ik heb toch liever een gelig licht. Ik weet niet of er misschien Fenix te krijgen is met Nichia 219 led? Die zijn erg prettig. Nog prettiger dan de Cree XPL 5A LED in mijn BLF A6.

Edit: Zo te zien alleen wat sleutelhangerlampjes en hoofdlampjes bij Fenix die een Nichia LED bevatten :( Ik zie ook dat de 219 niet zo'n enorme hoeveelheden stroom aankan als ik dacht, en daardoor niet de felste led ooit is.

[ Voor 9% gewijzigd door WCA op 07-12-2017 22:23 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mijn favoriet de Nitecore SRT 5 is kleur neutraal. Voordeel van deze lamp is dat je traploos van laag naar hoog kan (qua lichtsterkte) maar de bundel is niet verstelbaar. Daar heeft de ledlenser weer een klein voordeel mee. Deze Nitecore zal waarschijnlijk wel buiten je budget liggen, maar je zit hier dan ook bij het liefhebbers gedeelte ;) .

Het klopt trouwens wel wat je zegt dat je dingen aan je foto achteraf kan corrigeren, maar als fotograaf begrijp je zelf ook wel dat iedere correctie die je niet achteraf hoeft te doen bijdraagt aan een betere foto. Ik ga natuurlijk ook niet expres verkeerd belichten om vervolgens extra lang in lightroom bezig te zijn om alles weer recht te trekken.

Qua budget tips: denk even na of je een lamp wilt met ingebouwde accu (via usb oplaadbaar), dat is vaak wel een fijne extra, in mijn ogen wel 20€ meerprijs waard, want je hoeft geen lader te kopen en geen accu's. Verder zijn de goedkoopste exemplaren uit China te halen via de Chinese webshops, let wel dat de kwaliteit hier heel erg in varieert. Bekende merken zijn in de regel duurder, maar altijd goed. Denk aan nitecore, fenix, olight, armytek en eagletac, zo zijn er nog een paar. Voordat je de knoop doorhakt probeer te achterhalen of de lichtkleur ergens in een review staat, en tot slot heb je aan 500 lumen genoeg, meer is fijner en beter, maar inderdaad niet noodzakelijk.

Mocht je een dubbelfunctie niet erg vinden, de fietslampen van fenix zijn ook kleurneutraal, deze kan je dus en op je fiets gebruiken maar ook als zaklamp. Deze bijvoorbeeld https://www.knivesandtool...fenix-fietslamp-bc21r.htm
De winkel is verder prima, maar mogelijk is ie elders goedkoper te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@rockhopper Mijn eerste doel voor de zaklamp is puur om de weg te vinden, niet om foto's mee te belichten.

Maar ik denk toch echt dat de kleurtemperatuur ook bij belichting van foto's niet van groot belang is. Je kunt in de camera en achteraf de witbalans aanpassen. Zo lang je met raw bestanden werkt (digitaal negatief) gaat dat zonder kwaliteitsverlies. Qua over en onderbelichting heb je gelijk, daar zitten grenzen aan.

Je hebt gelijk dat het handiger is als je niets of weinig achteraf hoeft te corrigeren, maar voor de kwaliteit maakt het dus niet uit.

Ik denk dat de kleurkwaliteit dan echt belangrijker is. De afwijking in het blauw moet net zo groot zijn als de afwijking in het rood bijvoorbeeld. Anders kun je dat met witbalans niet meer goed corrigeren denk ik.

Iig bedankt voor de verdere info, ik ga nog eens goed nadenken over wat ik wil.

Dan van de kleurtemperatuur ga ik nog even testen (heb thuis leds die variëren van 2200 kelvin (geel) tot 4000 kelvin (blauwig)).

[ Voor 7% gewijzigd door LA-384 op 08-12-2017 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:00
Een iets warmere kleurtemperatuur is in mijn beleving ook rustiger voor de ogen. Daarbij past je beeld zich enigszins op het licht aan, dus als je een zaklamp met blauw-wit licht gebruikt is je beeld bij fotograferen daarna niet helemaal neutraal. Ik zou een neutrale kleurtemperatuur kiezen in het geval van @LA-384

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Yup, ik zou sowieso eigenlijk voor een hoofdlampje gaan voor wandelen en navigeren. Dan hou je je handen vrij voor apparatuur en andere zaken terwijl je in de regel gewoon licht hebt waar nodig. Maar deze zijn in de regel ook weer iets duurder dan de gewone. @LA-384 Je mag dat gerust van mij denken, ik geef je alleen de tip om je achteraf werk te besparen. Dat je met raw werkt leek me wel duidelijk, dat is in mijn ogen voor nachtfotografie een must.

Hier een klein commercieel overzichtje van led kleuren voor je: https://www.ledsrefresh.n...ratuur-voor-mijn-led-lamp misschien dat je dat wat werk uit handen neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LA-384 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:03:
@rockhopper Ik wil de zaklamp idd gebruiken om de weg te vinden. Doorgaans zal ik wel weten waar ik moet zijn (verkenning vooraf/bekend terrein), maar wil ik niet ineens tot m'n knieën in het water staan, omdat ik dacht dat dat beekje een meter verder naar rechts lag :D
Eens met hierboven, kies een hoofdlamp. Ik snap ook niet wat precies de reden is dat veel hier voor een zaklamp in plaats van een hoofdlampje kiezen? Ik heb ook wel wat dure zaklampjes met weetikveel hoeveel lumen en modes en alles, maar m'n simpele Petzl Tikka gebruik ik echt 1000x vaker.

Die heb ik -altijd- bij me. Mega betrouwbaar, is een keer 30 meter gevallen bij klimmen (en overleefd) en heeft me al zóvaak uit de brand geholpen (oa. een multipitch klim waar we de weg kwijt waren, het ineens pikdonker werd, en ik de enige was die een lampje bij zich had 8)7 ).

Ook leuk dat er nu een USB batterij is voor die Tikka's (Petzl Core). Al 'vertrouw' ik dat dan weer minder dan gewoon een stel Lithiums. Technology...

Een rood ledje van een paar lumen is ook een must. Helemaal als je gaat kamperen ofzo; don't be 'that guy' die iedereen in z'n gezicht schijnt met z'n mega-felle witte lampje. Is ook handig met (hard)lopen als je weet waar je heen moet, je kunt precies zien wat er voor je ligt en je nachtzicht blijft behouden.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2017 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Ik heb mijn keuze op de Fenix uc30 laten vallen. De knop bovenop, de oplaadbare (én verwisselbare) accu, geheugen mbt intensiteitsstand en hoge lichtintensiteit (indien nodig) hebben de doorslag gegeven. Mocht het echt niks zijn, gaat ie retour afzender.

Een hoofdlamp heb ik over zitten denken, maar zie ik voorlopig van af. Een zaklamp heeft denk ik meer gebruiksdoeleinden.

Bedankt voor de adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 14:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

LA-384 schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:13:
Ik heb mijn keuze op de Fenix uc30 laten vallen. De knop bovenop, de oplaadbare (én verwisselbare) accu, geheugen mbt intensiteitsstand en hoge lichtintensiteit (indien nodig) hebben de doorslag gegeven. Mocht het echt niks zijn, gaat ie retour afzender.

Een hoofdlamp heb ik over zitten denken, maar zie ik voorlopig van af. Een zaklamp heeft denk ik meer gebruiksdoeleinden.

Bedankt voor de adviezen!
UC30 is een hele fijne lamp, ga je veel plezier van hebben!

Heb hem ook aan mijn vader en schoonvader gegeven, erg fijn!

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb twee defecte fenix lampjes. Hebben jullie ervaring met de garantie-afhandeling rechtstreeks bij Fenix? Hun site zegt dat het via de winkel loopt, maar daar heb ik ff geen zin in (amerikaanse webshop :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:20
Raymond schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:04:
Ik heb twee defecte fenix lampjes. Hebben jullie ervaring met de garantie-afhandeling rechtstreeks bij Fenix? Hun site zegt dat het via de winkel loopt, maar daar heb ik ff geen zin in (amerikaanse webshop :) )
Geen ervaring met Fenix, maar de NL importeur is KATO (http://www.fenix-nederland.nl/contact.aspx). Ik zou via Fenix vragen of je de afhandeling van de garantie door KATO kunt laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
@L.N. Ik heb er een mailtje aan gewaagd, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
unezra schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:47:
@rockhopper Ik vind dit een heel fijn exemplaar:
@LA-384 Ik vind dit een heel fijn exemplaar:
https://www.knivesandtool...enix-uc30-led-zaklamp.htm

Ik heb de niet-2017 editie en het is een prima every-day-carriage lamp. Knalt er bijna 1000 lumen uit, dat gebruik je eigenlijk nooit. Is oplaadbaar via USB (micro USB) maar eventueel kun je de batterij ook los opladen.

Ik gebruik 'm zowel als fietslamp als als all-purpose-lamp.
Ik vroeg me nog af hoe je dat gedaan hebt. Hou je de lamp gewoon vast of zit deze op de fiets gemonteerd, en zo ja, hoe? Ik zie er zo geen mount voor te koop staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daarom heb ik zo een klem besteld:
https://m.ebay.com/itm/36...-Clip-Clamp-/282731794900

Werkt prima, erg blij mee en geeft lekker veel licht zo op de fiets!

[ Voor 27% gewijzigd door Joopieboy op 24-12-2017 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

LA-384 schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:02:
[...]

Ik vroeg me nog af hoe je dat gedaan hebt. Hou je de lamp gewoon vast of zit deze op de fiets gemonteerd, en zo ja, hoe? Ik zie er zo geen mount voor te koop staan.
https://www.knivesandtool...tagesysteem-zaklampen.htm

Dat is de mount. :)

Afbeeldingslocatie: https://www.knivesandtools.be/productimages/photogallery/photos/fenix-af02-zaklamphouder-fiets-d1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:09:
Daarom heb ik zo een klem besteld:
https://m.ebay.com/orderD...94900&txnId=1763640593018

Werkt prima, erg blij mee en geeft lekker veel licht zo op de fiets!
Jouw link is voor mij niet zichtbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
@unezra Helaas niet meer leverbaar, morgen maar eens kijken voor een alternatief.
@Joopieboy Thanks voor de link

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Zaklampje binnen :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UjPtKzh.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VFuU9kh.jpg

Mooi formaatje toch?
135 x 315 mm en ongeveer 2 kilo

[ Voor 9% gewijzigd door thijsco19 op 05-01-2018 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Zat je bij de eerste groep, die hem voor 111 dollar kon kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Nope, onderdeel van het team. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:22
thijsco19 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:37:
[afbeelding]
[afbeelding]

Mooi formaatje toch?
De tering... _/-\o_

Mooie lamp, ben btje jaloers. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

@Richub Het is een geweldige 'zak'lamp maar realistisch gezien is het natuurlijk wel een beetje overdreven, haha :D .
2km throw ga je niet echt vaak gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 18:59
Is er überhaupt wel een realistisch gebruiksscenario voor zo'n lamp?

Anyway, ik heb nu twee BLF A6 lampen (of 1 en een kloon, ziet er precies hetzelfde uit op de switch na voor zover ik kan zien). De een is zilverkleurig en de andere is zwart. Als ik de zilverkleurige in elkaar schroef doet hij het soms goed, maar vaak heb ik ook dat het licht gaat branden en niet meer uit wil. Als ik de tailcap van de zwarte op de zilveren body schroef is er niks aan de hand dus ik vermoed dat er iets mis is met de zilveren tailcap.

Ik heb niet heel veel verstand van zaklampen en/of elektronica, maar ik vermoed iets van kortsluiting? Ik heb al contact opgenomen met de verkoper maar is er misschien een simpele fix? De knop van de zwarte heeft ook een zwarte ring en die van de zilveren een bruine?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IXGOwAXgt78ny2aGs7wiO9Qh/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

O88088 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 18:03:
Is er überhaupt wel een realistisch gebruiksscenario voor zo'n lamp?
Denk bijvoorbeeld aan search en rescue situaties.
Tevens jacht en andere outdoor activiteiten met lange afstanden.

Voornamelijk ging het erom om de verst schijnende lamp te maken die van een reflector gebruikt maakt.
Search and rescue hadden we wel in onze achterhoofd met het ontwerpen van de lamp.

Wij, als blf, hebben ons werk gedaan. Het is nu aan lumintop om de lamp te adverteren en aan de man te brengen.

Hier een simpel filmpje van de blf GT en de blf q8 (throw versus flood).

[ Voor 12% gewijzigd door thijsco19 op 06-01-2018 16:36 . Reden: Verwoording ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-07 09:32
Thijs, heb je import kosten moeten betalen? Of was het geen dhl?

Mijn website: eneloop101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

thijsco19 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:37:
[afbeelding]
[afbeelding]

Mooi formaatje toch?
Jammer van de e-switch, gaat ie niet per ongeluk aan in je broekzak? :+

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

@GreNade Nee hoor, de switch zit nog boven de zak. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eCI6u5L.jpg
ChibiM schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:51:
Thijs, heb je import kosten moeten betalen? Of was het geen dhl?
Via DHL maar gelukkig geen import kosten of andere extra kosten hoeven te betalen. Stond een waarde van 25 dollar op het pakketje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Oh, mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

thijsco19 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 18:52:
[...]
Binnen Nederland? Denk het niet.
Buiten Nederland kan je denken aan search and rescue situaties. Tevens jacht en andere outdoor activiteiten met lange afstanden.

Voornamelijk ging het erom om de verst schijnende lamp te maken die van een reflector gebruikt maakt.
Search and rescue hadden we wel in onze achterhoofd met het ontwerpen van de lamp.
Want mensen en dieren mogen binnen Nederland niet gevonden / gered worden? Ik vind het een beetje een vreemde verwoording. 8)7

Verder bruut grote lamp. Lijkt me ideaal op een schip in het donker, beetje zwaar voor iets waarbij je 'm zelf de hele tijd/tocht moet dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

rockhopper schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:23:
[...]

Want mensen en dieren mogen binnen Nederland niet gevonden / gered worden? Ik vind het een beetje een vreemde verwoording. 8)7
|:( Beetje stom verwoord ja..
Bedoel het natuurlijk niet zo.
rockhopper schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:23:
Verder bruut grote lamp. Lijkt me ideaal op een schip in het donker, beetje zwaar voor iets waarbij je 'm zelf de hele tijd/tocht moet dragen.
Gisteren een stukje gelopen om de GT uit te proberen, was totaal een half uur tot 3 kwartier weg.
Had de GT aan een schouderriem om me schouder hangen en moet zeggen dat ik niks merkte van het gewicht. Een gemiddelde schoudertas is waarschijnlijk al zwaarder.
Voor een luxere draagcomfort kan je altijd nog een goede rugtas nemen.

[ Voor 48% gewijzigd door thijsco19 op 06-01-2018 16:41 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Zojuist een mooie aluminium koffer ingericht met plukschuim en de BLF GT en BLF Q8 een plekje gegeven.
Komen nog een paar doosjes met 18650's erin en mogelijk een oplader.
Mooi totaal pakket met een thrower en een flooder. :9

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/M8HB4eD.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:41

KnOeFz

no comment...

thijsco19 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:16:
Zojuist een mooie aluminium koffer ingericht met plukschuim en de BLF GT en BLF Q8 een plekje gegeven.

[afbeelding]
Vette koffer en inhoud!

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Mijn Olight R40 heeft het begeven. Nu zoek ik wat nieuws. Op zich beviel hij goed, maar ik vermoed dat er weer wat vooruitgang is geboekt in de LED techniek. De 1100 Lumen waren prima welkom. Verder ben ik helemaal geen expert op het gebied van zaklampen, en ik gebruik 'm, veel vaker dan ik dacht, in en om het huis.

Wat mij beviel aan de Olight, en wat ik dus graag terug zou zien:
  • Opladen met USB kabel aan zaklamp. Hier liefst met meest gangbare aansluiting (micro usb of usb-c)
  • Minimaal 1000 Lumen.
  • +/- 15cm formaat
  • Goed in de hand. Moet degelijk aan voelen. Liever geen clip of andere uitsteeksels., tenzij deze er eenvoudig af kunnen.
  • Eenvoudig te bedienen. Ik gebruik vooral verschillende lichtsterktes, stroboscoop interesseert me niet
  • Hoeft op zich niet extreem lang op 1 lading te kunnen branden, mag regelmatig aan de oplader.
  • Prijs rond 100 euro is OK. Mag ook 150, maar liever 50 :)
Ik weet bijvoorbeeld niets van de verschillende types LED's. Ik heb even op Knives en Tools gekeken, daar zag ik bijvoorbeeld deze zaklampen: Ook vaak varianten van hetzelfde, waarbij de verschillen me een beetje ontgaan.Heeft iemand nog adviezen?

Zelf zou ik neigen naar die Fenix TK35 2018, maar alleen omdat ik zie dat hij 3200 Lumen lichtopbrengst heeft. Wel een beetje prijzig, zeker omdat er nog 2 accu's los bij moeten.

Edit: O, ik zie dat Knives en Tools geen Olight heeft. Hier zie ik bijvoorbeeld een soort opvolger van mijn huidige zaklamp:
https://www.olightzaklamp...-r50-seeker-rechargeable/
Dat is misschien mijn nieuwe favoriet. Ook een Pro variant, maar het verschil ontgaat me. Misschien is het Cree-XHP50 vs. Cree-XHP70

[ Voor 5% gewijzigd door KopjeThee op 17-01-2018 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Met geen van bovengenoemde zal je een miskoop doen.
Het zal echt je persoonlijke voorkeur betreft design en vorm wat de doorslag zal geven.

Maar. Waarom niet je huidige R40 proberen te maken?
Wat exact doet ie niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
thijsco19 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:54:
Met geen van bovengenoemde zal je een miskoop doen.
Het zal echt je persoonlijke voorkeur betreft design en vorm wat de doorslag zal geven.

Maar. Waarom niet je huidige R40 proberen te maken?
Wat exact doet ie niet meer?
Misschien is maken een optie, maar ik weet niet waar dat kan, en ben bang dat de kosten al vlug hoog zullen uitvallen (tegenwoordig nieuw 90 euro, daar zit je al vlug aan als iemand er naar moet gaan kijken). Ideeën? Het probleem is dat hij helemaal niet meer aan gaat. Het lijkt niet de batterij, want na opladen is het lampje gewoon groen. Dus ik zou denken aan het LEDje. Maar ik ben nergens zeker van, en zelf kan ik verder weinig testen. Hij doet het ook niet als ik de laadkabel er in heb.

[ Voor 11% gewijzigd door KopjeThee op 17-01-2018 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Ergens laten doen? Je zit op Tweakers hé ;).

Ik ken die lamp zelf niet precies maar zo heel ingewikkeld is het vaak niet.
Heb je de beschikking over een multimeter? Dan zou je de battery voor de zekerheid na kunnen meten.
Zie je iets aan de led zelf?

Mocht je het aandurven kan je hem helemaal uitelkaar halen.
Waarschijnlijk zal het dan de driver zijn die het begeven heeft. Afhankelijk van welk onderdeel zou je het kunnen repareren.
Mocht dat niet gaan kan je een andere driver erin zitten. Gelijk dan ook een nieuwere led.
Het enige probleem wat je misschien dan heb is het oplaadsysteem. Hoe dit zit weet ik niet maar de mogelijkheid is dat het niet meer werkt.

Tip, kijk even rond op Budgetlichtforum en candlepowerforums om te zien hoe je een lamp kan modden.

Trouwens, nog gedacht aan garantie? Niet alleen bij de winkel waar je de lamp gekocht heb maar ook bij olight zelf?

[ Voor 14% gewijzigd door thijsco19 op 17-01-2018 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
thijsco19 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:27:
Ergens laten doen? Je zit op Tweakers hé ;).

Ik ken die lamp zelf niet precies maar zo heel ingewikkeld is het vaak niet.
Heb je de beschikking over een multimeter? Dan zou je de battery voor de zekerheid na kunnen meten.
Zie je iets aan de led zelf?

Mocht je het aandurven kan je hem helemaal uitelkaar halen.
Waarschijnlijk zal het dan de driver zijn die het begeven heeft. Afhankelijk van welk onderdeel zou je het kunnen repareren.
Mocht dat niet gaan kan je een andere driver erin zitten. Gelijk dan ook een nieuwere led.
Het enige probleem wat je misschien dan heb is het oplaadsysteem. Hoe dit zit weet ik niet maar de mogelijkheid is dat het niet meer werkt.

Tip, kijk even rond op Budgetlichtforum en candlepowerforums om te zien hoe je een lamp kan modden.

Trouwens, nog gedacht aan garantie? Niet alleen bij de winkel waar je de lamp gekocht heb maar ook bij olight zelf?
Garantie kan ik nog proberen. Als dat niet werkt, dan durf ik hem wel uit elkaar te halen. Uit elkaar halen is nooit slechter dan hem direct in de vuilnisbak te gooien. Dat wordt dan wel een hobby projectje over iets langere tijd. Ik ga hem al eerder missen, dus dan koop ik er ook een nieuwe bij.

[ Voor 4% gewijzigd door KopjeThee op 17-01-2018 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

KopjeThee schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:35:
[...]

Garantie kan ik nog proberen. Als dat niet werkt, dan durf ik hem wel uit elkaar te halen. Uit elkaar halen is nooit slechter dan hem direct in de vuilnisbak te gooien. Dat wordt dan wel een hobby projectje. Ik ga hem al eerder missen, dus dan koop ik er ook een nieuwe bij.
Dat is de goede mentaliteit! d:)b O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

KopjeThee schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:54:
Mijn Olight R40 heeft het begeven. Nu zoek ik wat nieuws. Op zich beviel hij goed, maar ik vermoed dat er weer wat vooruitgang is geboekt in de LED techniek. De 1100 Lumen waren prima welkom. Verder ben ik helemaal geen expert op het gebied van zaklampen, en ik gebruik 'm, veel vaker dan ik dacht, in en om het huis.

Wat mij beviel aan de Olight, en wat ik dus graag terug zou zien:
  • Opladen met USB kabel aan zaklamp. Hier liefst met meest gangbare aansluiting (micro usb of usb-c)
  • Minimaal 1000 Lumen.
  • +/- 15cm formaat
  • Goed in de hand. Moet degelijk aan voelen. Liever geen clip of andere uitsteeksels., tenzij deze er eenvoudig af kunnen.
  • Eenvoudig te bedienen. Ik gebruik vooral verschillende lichtsterktes, stroboscoop interesseert me niet
  • Hoeft op zich niet extreem lang op 1 lading te kunnen branden, mag regelmatig aan de oplader.
  • Prijs rond 100 euro is OK. Mag ook 150, maar liever 50 :)
Ik weet bijvoorbeeld niets van de verschillende types LED's. Ik heb even op Knives en Tools gekeken, daar zag ik bijvoorbeeld deze zaklampen: Ook vaak varianten van hetzelfde, waarbij de verschillen me een beetje ontgaan.Heeft iemand nog adviezen?

Zelf zou ik neigen naar die Fenix TK35 2018, maar alleen omdat ik zie dat hij 3200 Lumen lichtopbrengst heeft. Wel een beetje prijzig, zeker omdat er nog 2 accu's los bij moeten.

Edit: O, ik zie dat Knives en Tools geen Olight heeft. Hier zie ik bijvoorbeeld een soort opvolger van mijn huidige zaklamp:
https://www.olightzaklamp...-r50-seeker-rechargeable/
Dat is misschien mijn nieuwe favoriet. Ook een Pro variant, maar het verschil ontgaat me. Misschien is het Cree-XHP50 vs. Cree-XHP70
Mooi lijstje hoor, maar ik vind het wel een beetje breed. Je zet een lamp van pak 'm beet 70-80 gram naast exemplaren die ruim 350gram wegen, dat is echt een bruut verschil in de zaklampen wereld, net zoals de lichtsterkte van pak 'm beet 1100 Lumen vs 3000+

Ik heb verder geen ervaring met het eden merk zelf (eigen merk van Knives & tools), maar van de bekende merken fenix/nitecore/olight/eagletac kan je eigenlijk niet fout gaan. Ledlenser vind ik persoonlijk wat aan de dure kant voor wat ze leveren (slechte bang-for-buck ratio) maar is kwalitatief wel goed.

Misschien dat we je iets beter kunnen adviseren als je wat beter verteld waarom je je oude zaklamp zo fijn vond en waarvoor je 'm vooral wilt gebruiken. Een zoeklicht tijdens het varen vraagt toch om een ander type dan EDC of iets dat je wilt gebruiken als de stroom uitgevallen is.

De oplaadfunctie is erg aan populariteit aan het winnen, dus de meeste succesmodellen zullen snel in een rechargeable variant uitgebracht worden, zover dit al niet gebeurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
rockhopper schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:49:
[...]

Mooi lijstje hoor, maar ik vind het wel een beetje breed. Je zet een lamp van pak 'm beet 70-80 gram naast exemplaren die ruim 350gram wegen, dat is echt een bruut verschil in de zaklampen wereld, net zoals de lichtsterkte van pak 'm beet 1100 Lumen vs 3000+

Ik heb verder geen ervaring met het eden merk zelf (eigen merk van Knives & tools), maar van de bekende merken fenix/nitecore/olight/eagletac kan je eigenlijk niet fout gaan. Ledlenser vind ik persoonlijk wat aan de dure kant voor wat ze leveren (slechte bang-for-buck ratio) maar is kwalitatief wel goed.

Misschien dat we je iets beter kunnen adviseren als je wat beter verteld waarom je je oude zaklamp zo fijn vond en waarvoor je 'm vooral wilt gebruiken. Een zoeklicht tijdens het varen vraagt toch om een ander type dan EDC of iets dat je wilt gebruiken als de stroom uitgevallen is.

De oplaadfunctie is erg aan populariteit aan het winnen, dus de meeste succesmodellen zullen snel in een rechargeable variant uitgebracht worden, zover dit al niet gebeurt is.
Bedankt voor je reactie. Hiermee vallen Eden en Ledlenser af. Qua gebruik: 9/10 keer om binnenshuis dingetjes te zoeken op donkere plekken. Die Olight R40 was prima daarvoor. Die 1100 lumen stand ook. Wat ik fijn vond heb ik volgens mij wel enigszins beschreven. Ik neig dan ook naar die Olight R50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Duidelijk, je wilt dus meer, maar ook groter. Ik zou naast je Olight R50 / R50 Pro ook de Fenix RC40R (oplaadbaar) overwegen, die valt binnen je budget van 150€ en heeft wat meer standen bovendien iets lichter dan je overleden exemplaar de R40 en de R50's.
Verder voor een scherpere prijs heb je ook bij eagletac exemplaren die doen wat je wilt zoals de TX3G pro @A_K nkon hangt ook op tweakers rond dus je kan 'm misschien DM'en bij vragen over het merk. Bij de eerste link zijn alle modellen met een R op het eind oplaadbaar, en ze hebben per serie verschillende 'doelgroepen'

Persoonlijk heb ik betere ervaringen met Fenix dan met Olight, hoewel beide merken goed zijn heb ik met fenix nog nooit problemen gehad, met olight wel (al was de leverancier ook twijfelachtig, dus ik wil het merk niet afvallen) daarbij n=1 dus ik denk dat er vast net zoveel mensen hebben die juist net een mindere fenix hebben gehad en wel een goede olight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
rockhopper schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:59:
Duidelijk, je wilt dus meer, maar ook groter. Ik zou naast je Olight R50 / R50 Pro ook de Fenix RC40R (oplaadbaar) overwegen, die valt binnen je budget van 150€ en heeft wat meer standen bovendien iets lichter dan je overleden exemplaar de R40 en de R50's.
Verder voor een scherpere prijs heb je ook bij eagletac exemplaren die doen wat je wilt zoals de TX3G pro @A_K nkon hangt ook op tweakers rond dus je kan 'm misschien DM'en bij vragen over het merk. Bij de eerste link zijn alle modellen met een R op het eind oplaadbaar, en ze hebben per serie verschillende 'doelgroepen'

Persoonlijk heb ik betere ervaringen met Fenix dan met Olight, hoewel beide merken goed zijn heb ik met fenix nog nooit problemen gehad, met olight wel (al was de leverancier ook twijfelachtig, dus ik wil het merk niet afvallen) daarbij n=1 dus ik denk dat er vast net zoveel mensen hebben die juist net een mindere fenix hebben gehad en wel een goede olight.
Bedankt voor de adviezen! Ze zien er goed uit. Ik zal beide zaklampen door Google halen voor nog wat ervaringen. De Eagletec lijkt wat weinig te vinden, en bij de Fenix lees ik wat problemen met de hoogste stand. Maar ik ga nog wat verder kijken naar ervaringen. Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Eagletac is wat meer "bang for buck" zeg maar Fenix met een budget sausje. De echte liefhebbers betalen meestal iets meer voor premium (maar weer niet zoveel als voor ledlenser ;) ) Waar Fenix, olight en nitecore A+ zijn betaal je ook een beetje voor de brandname, iets dat bij Eagletac minder het geval is.
Veel succes en we lezen graag welke het geworden is (en zien ook graag foto's na aanschaf!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Ik heb de Olight R50 Seeker Pro gekocht. Dat is wel het zonnetje in huis :) Vrij letterlijk. Erg mooi lampje.

Ik heb alvast geïnformeerd naar eventuele garantie op de R40. Ben benieuwd. Levenslang stond er...

De R50 heeft op het oog dezelfde accu als de R40. Dus ik heb de accu's nog even verwisseld. Gek genoeg doen beide lampen het dan niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Niet heel vreemd dat ze niet werken, de zowel de R40 als de R50 heeft een "customized" 26650 accu, dat klinkt als iets dat zeer beperkt is tot die lamp en die lamp alleen al zou het natuurlijk uit productie punt bekeken een slimmere zet zijn als ze dus -wel- uitwisselbaar zouden zijn. Welke R50 PRO heb je genomen? De gewone R50 Pro Seeker of de R50 Pro Seeker LE (je hebt om het nog ingewikkelder te maken ook nog de R50 zonder pro)? Ik geloof dat het verschil hem met name in de lader zit.

Mooie lamp waar je denk ik wel veel plezier mee gaat hebben. Zelf zoek ik meestal een lamp die ook nog wat minder fel kan, 60 lumen in de laagste stand is echt veel te veel voor mijn wensen.

[ Voor 16% gewijzigd door rockhopper op 18-01-2018 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
rockhopper schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:36:
Niet heel vreemd dat ze niet werken, de zowel de R40 als de R50 heeft een "customized" 26650 accu, dat klinkt als iets dat zeer beperkt is tot die lamp en die lamp alleen al zou het natuurlijk uit productie punt bekeken een slimmere zet zijn als ze dus -wel- uitwisselbaar zouden zijn. Welke R50 PRO heb je genomen? De gewone R50 Pro Seeker of de R50 Pro Seeker LE (je hebt om het nog ingewikkelder te maken ook nog de R50 zonder pro)? Ik geloof dat het verschil hem met name in de lader zit.

Mooie lamp waar je denk ik wel veel plezier mee gaat hebben. Zelf zoek ik meestal een lamp die ook nog wat minder fel kan, 60 lumen in de laagste stand is echt veel te veel voor mijn wensen.
Ik heb de gewone pro.

Bij die LE zit nog een houder voor aan de muur. Wat wel leuk is, is dat hij dan automatisch aan gaat als de stroom uitvalt. En je hebt gelijk een plaats om hem op te bergen, en hij is altijd opgeladen. Maar goed, die dus niet. Ik zou niet weten waar ik hem moet ophangen. Hij ligt altijd op een vaste plaats in een keukenla.

De laagste stand is redelijk subtiel, tenzij je iets van vrij dichtbij wilt verlichten. Bij die 3200 lumen stand is het spontaan een zonnige dag in een donkere kamer. Hij straalt ook vrij breed.

Het magneetje van de lader zit wel erg goed vast. Misschien zelfs iets te. Bij de R40 vond ik het wel fijn dat het laden met micro usb ging, hetzelfde als mijn telefoon. Nu heb ik weer een apart kabeltje. Maar dat is wel een heel klein "probleem".

De R50 is iets korter dan de R40. Erg handzaam. De bediening is net als de R40 erg fijn door de positie van de knop. Prettig onderhands te bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
N.a.v: Raymond in "Het grote (LED-)zaklampentopic - deel 2" en de tip van @L.N. om eens contact op te nemen met de importeur, ben ik nu ook in het bezit van een nieuw lampje :)
Mijn e01 en e05 konden niet (rendabel) gerepareerd worden. Ik kreeg daarom het aanbod voor korting op een nieuw lampje.

Daarom voor de
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/01lsPJrkDb61VG53lCaJzfga/full.jpg
(klikbaar) gekozen. Is de uc02ss van Fenix. Mooi roestvaststaal. Achteraf gezien was ik net zo lief voor Alu gegaan, want dat is een stuk lichter :)

Magoed, roestvaststaal is wel mooier :) Fijn klein dingetje, zonder ingewikkelde sos/flitstoestanden erop. Gewoon uit-zacht-fel en meer niet. Ideaal voor aan de sleutelbos.

Met dank aan de service van de NL importeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
thijsco19 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:37:
[...]

Dat is de goede mentaliteit! d:)b O-)
Ik denk dat het hobby project van de R40 niet doorgaat. Even contact met winkel gehad. Zit 5 jaar garantie op. Ze vroegen om hem voor afhandeling naar de importeur te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Laatst online: 18-09 16:19

[afbeelding]
Nice, die kleine heb ik ook al een tijdje, bevalt goed :)

Die grote is al lang geleden besteld (samen met 8 batterijen) maar weet niet nog precies wanneer ik die kan verwachten... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Zo, ik heb al te veel zaklampen, maar ik heb er toch een gekocht.

Emisar D4, XPL-Hi versie in 4000k

Ben benieuwd, 't is echt een gimmicklampje maar toch

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Ik heb de Olight R40 inmiddels weer gerepareerd terug van de importeur. Dat hebben ze binnen een paar dagen gedaan. Dus geen klachten over service!

Een klein vergelijk tussen het licht van de R40 en R50 pro leert dat:
  • De totale lichtopbrengt van R50 groter is. Dat zou ook moeten qua specs.
  • De lichtbundel van de R50 behoorlijk breder is.
  • Beide op vol vermogen zie je precies in het midden de bundel van de R40 door die van R50 heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Over accu's gesproken, gebruik al tijden een Convoy S3 met een 7135x8 XM chip, die lust in de felste stand best wel wat sap (2800mA), een keuze die ik niet snel meer zou maken met name vanwege de warmte. De lichtkleur van 4300~4500k is wel echt super, en de iets minder opbrengst tov gewoon wit valt best mee. Een x6 zou meer dan voldoende moeten zijn en dan heb je 'iets' meer regeling dan net voldoende of alles verblinden...

Maar goed, accu's dus. :P Al een jaar of 2 een setje bekende Eagletac 2600's van Nkon in gebruik die mij slecht bevallen. De spanning zakt snel in waardoor de bruikbare hoeveelheid energie al een heel stuk lager is, plus inmiddels de 2000mAh moeilijk te halen is. :+

Tijd voor nieuwe dus. *O* Uiteindelijk bij KeepPover uitgekomen met een nieuwe serie 3500's, de 3400's kunnen iets meer load aan volgens de testen, maar voor mij is dit voldoende. Echt wel indrukwekkende cellen:
Afbeeldingslocatie: http://lygte-info.dk/pic/Batteries2012/Keeppower%2018650%203500mAh%20(Black)%202015/Keeppower%2018650%203500mAh%20(Black)%202015-Capacity.png
Afbeeldingslocatie: http://lygte-info.dk/pic/Batteries2012/Keeppower%2018650%203500mAh%20(Black)%202015/Keeppower%2018650%203500mAh%20(Black)%202015-TripCurrent.png
Zie: http://lygte-info.dk/revi...Black%29%202015%20UK.html

In mijn geval dus bij full load @2,8A zou ik een 3 uur de zaklamp kunnen gebruiken. :) Stuk beter dan nu net aan een uurtje. ;)

Leuke aanbieding op Banggood met 31% korting voor net iets meer dan 16 euro 2 cellen, en volgens de accutester lijkt het te kloppen. :)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/02/2018-02-03-13.09.31-Medium.jpg
O+

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 03-02-2018 14:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
3500mah trek je echt wel sneller leeg dan 3 uur op 2.8 A.
In theorie is het 3.5/2.8=1.25 uur

Dat gezegd hebbende zijn het een van de beste batterijen met protectie. Dus zeker geen miskoop, maar verwacht er geen wonderen van dat het nu opeens 3 uur mee gaat ;)

edit:
staat ook in de test
Afbeeldingslocatie: http://lygte-info.dk/pic/Batteries2012/Keeppower%2018650%203500mAh%20(Black)%202015/Keeppower%2018650%203500mAh%20(Black)%202015-CapacityTime.png
zeg dat het 3.0 ampere is, kom je net iets boven het uur uit.

[ Voor 32% gewijzigd door defusion op 03-02-2018 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:51

Schinnen-groen

Groen is een kleur

[afbeelding]
Sinds een paar dsagen heb ik de Q8 binnen. Wat een bak licht, maar.... wat wordt dat ding warm!
Wat metingen gedaan en daarbij een max. temperatuur gemeten van 58,2 C. Dat is niet meer vast te houden. Hij schakelt na 3 minuten wel naar beneden, maar als je hem weer rampt naar maximaal, dan wordt het erg "hot" aan de vingers.
Misschien dat ik overschakel naar een T max ipv de 3 minutenregel.

Nu nog wachten op de A6. die is ook onderweg.

Schitterend speelgoed. Mooie aanvulling op de TK70, de TK45 en de L2D van Fenix.

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 18-09 16:45
Schinnen-groen schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:27:
Sinds een paar dsagen heb ik de Q8 binnen. Wat een bak licht, maar.... wat wordt dat ding warm!
Ook besteld, en meteen wat koperen schroefjes voor de 300 lumen extra "mod", zal 'ie nog wel wat warmer door worden ;) Wel benieuwd. Helaas vergeten douane bescherming aan te klikken dus nu fingers crossed, heb nooit zoveel mazzel met bestellen van pakketjes boven de 22 Euro maar ja, we'll see :)
Wat metingen gedaan en daarbij een max. temperatuur gemeten van 58,2 C. Dat is niet meer vast te houden. Hij schakelt na 3 minuten wel naar beneden, maar als je hem weer rampt naar maximaal, dan wordt het erg "hot" aan de vingers.
Misschien dat ik overschakel naar een T max ipv de 3 minutenregel.
T max ga ik ook sowieso inschakelen ja. Dat tweaken met de settings was eigenlijk dé reden deze lamp te willen, echt nodig is 'ie sowieso niet maardat naar eigen wens instellen rulez wel enorm :P
Nu nog wachten op de A6. die is ook onderweg.
Ja zag deze te laat. Had toen al een Astrolux S42 besteld en kon deze niet meer wijzigen. Had liever de A6 gehad vanwege de zeer veel betere UI. Nou ja eentje met Nichia LEDs is ook wel mooi op zich.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Brad Pitt schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:33:
[...]

Ook besteld, en meteen wat koperen schroefjes voor de 300 lumen extra "mod", zal 'ie nog wel wat warmer door worden ;) Wel benieuwd. Helaas vergeten douane bescherming aan te klikken dus nu fingers crossed, heb nooit zoveel mazzel met bestellen van pakketjes boven de 22 Euro maar ja, we'll see :)

[...]

T max ga ik ook sowieso inschakelen ja. Dat tweaken met de settings was eigenlijk dé reden deze lamp te willen, echt nodig is 'ie sowieso niet maardat naar eigen wens instellen rulez wel enorm :P

[...]

Ja zag deze te laat. Had toen al een Astrolux S42 besteld en kon deze niet meer wijzigen. Had liever de A6 gehad vanwege de zeer veel betere UI. Nou ja eentje met Nichia LEDs is ook wel mooi op zich.
Waar heb je die koperen schroefjes besteld? Ik kon ze niet vinden.
Het solderen van de veren aan de min-pool van de batterijen staat al op het programma.

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Schinnen-groen schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:57:
Waar heb je die koperen schroefjes besteld? Ik kon ze niet vinden.
Wel 2x meer dan nodig maar vanwege de prijs nog wel te overzien lijkt mij ;)
https://www.ebay.com/itm/...Bolts-Screws/232018831618
Het solderen van de veren aan de min-pool van de batterijen staat al op het programma.
Solderen geen held in plus durf niet dus schroefjes wisselen, batterijen opladen en GO it is here :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Brad Pitt schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:05:
[...]

Wel 2x meer dan nodig maar vanwege de prijs nog wel te overzien lijkt mij ;)
https://www.ebay.com/itm/...Bolts-Screws/232018831618

[...]

Solderen geen held in plus durf niet dus schroefjes wisselen, batterijen opladen en GO it is here :)
Heb je ook de maat? M2/M3? Lengte?
Ik moet de zaak nog uit elkaar schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Schinnen-groen schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:52:
Heb je ook de maat? M2/M3? Lengte?
Ik moet de zaak nog uit elkaar schroeven.
M2.5 x 5mm :)

Als je ze allemaal wilt vervangen (zinloos, zeker in jouw geval met solderen), de maten zijn dan:

code:
1
2
3
4
Driver:        M2.5 ×  4mm - 2x
Onderste PCB:  M2.5 ×  5mm - 4x (deze ga ik vervangen)
Reflector:     M4 ×   10mm - 1x
MCPCB:         M2.5 × 10mm - 2x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Brad Pitt schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:18:
[...]

M2.5 x 5mm :)

Als je ze allemaal wilt vervangen (zinloos, zeker in jouw geval met solderen), de maten zijn dan:

code:
1
2
3
4
Driver:        M2.5 ×  4mm - 2x
Onderste PCB:  M2.5 ×  5mm - 4x (deze ga ik vervangen)
Reflector:     M4 ×   10mm - 1x
MCPCB:         M2.5 × 10mm - 2x
Met dank!! _/-\o_

Ik zie wel dat ze alleen PayPal accepteren (daar zit je dan met je creditcard en je Ideal).

Maar met deze info ga ik weer eens verder zoeken.

edit: toch gelukt met creditcard. Nogmaals bedankt voor de link.

[ Voor 5% gewijzigd door Schinnen-groen op 27-02-2018 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:49

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

De Nitecore P15 bij iBood vandaag, voor 25 EUR.
Heb hem zelf al jaren, mooie zaklamp voor als je veel throw wilt. Erg tevreden mee!

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 20:27

JoeZuCK

_Fonz > all.

Als jullie mochten kiezen tussen de Nitecore P15 of de Fenix PD35. Welke zou het worden? Of is er nog een erg goed ander alternatief voor ongeveer 40-45 euro?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Fenix is wat dat betreft wel een absolute topper. :Y

Zelf geef ik dat geld er echt niet (meer) aan uit. Mijn duurste was een van BLF, maar die beviel niet.

Huidige Convoy S3 gebruik ik veel met een houder op de fiets, alleen erg jammer dat ondanks de specs gelijk zijn de Keeppower 3500mAh 18650's toch opgeladen een mm groter zijn. :/

Mijn S9 die oplaadbaar via USB is, ligt bij het postkantoor, morgen even ophalen. Ideaal voor in de jas met wandelen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Weinig leven hier ;) Dan maar dubbelposten :P

Convoy S9 is binnen, eerste indruk is zeer goed. :)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/03/2018-03-10-16.21.46-Medium.jpg
Afwerking is weer zeer goed te noemen, laden via usb werkt, de Keeppower 3500 mAh's passen dit keer wel (in de S3 net niet als ze opgeladen zijn, scheelt een mm ondanks de specs hetzelfde zijn als mijn Eagtec's). Hotspot is er nog maar beeld is breed genoeg, beetje hetzelfde als de S3. Goed genoeg om mee te wandelen. Qua output doet het ondanks wat de specs vermoeden niet onder voor de S3.
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/03/2018-03-10-16.22.01-Medium.jpg
Identificatie lampje is ook erg handig en lichtbeeld is goed genoeg.
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/03/2018-03-10-16.23.44-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/03/2018-03-10-16.24.53-Medium.jpg
Al met al best tevreden. :) De S3 zit inmiddels al enige tijd op de fiets, de S9 gaat mijn jas in, en mijn Lightfire ligt met een Panasonic 3400 mAh cel in mijn werkkar. ;)

Edit: en twee foto's van mijn S3 en de S9 bij elkaar:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/03/2018-03-11-10.07.14-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/03/2018-03-11-10.07.40-Medium.jpg
Ik vind bij de S9 het ontbreken van de zilveren rand wel beter, algemene uitstraling is ook een stuk strakker. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Joopieboy op 11-03-2018 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Hoeveel kostte de s9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik had een Banggood coupon, was een euro of 16 kwijt, is ie nu bij Gearbest ook voor te koop. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChibiM
Niet verkeerd voor een zaklamp met ingebouwde USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Laatst online: 18-09 16:19
Joopieboy schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 17:12:
Weinig leven hier ;) Dan maar dubbelposten :P

Convoy S9 is binnen, eerste indruk is zeer goed. :)
[afbeelding]
Mooi lampje inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Inmiddels al een tijdje in gebruik en voor zo te gebruiken prima, maar gezien de USB aansluiting alleen afgesloten wordt met een rubber flapje heb ik minder vertrouwen in de waterdichtheid dan mijn S3. Die gebruik ik ook met plensregen gewoon nog op de fiets en zou ik bij wijze van spreken nog in het zwembad kunnen gebruiken, maar goed. :P Bediening is idd fijner, verwissel niet per ongeluk van menu oid, en status weergave en regeling van het licht en het vermogen is prima geregeld, werkt net zo fijn als ik gewend ben van de S3.

Voor het geld zeker een aanrader. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hehe, vandaag is hier de BLF Q8 met Keeppower's 3500mAh batterijen toegekomen.
Batterijen nog niet helemaal opgeladen en al even geprobeerd, wat een leuk ding. Is eigenlijk m'n eerste deftige zaklamp. Leuk hebbedingetje.

Je kan hem trouwens op banggood voor € 37,90 kopen met M4DQ8 als coupon (42% korting) ;)

[ Voor 4% gewijzigd door SmokingCrop op 28-03-2018 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:30
Bij CoolBlue zie ik een Olight S30RIICBS Baton in het assortiment, voor € 59,95. Lijkt me een mooie lamp voor die prijs, maar heeft iemand een idee waar CBS voor staat? Ik vind dat model nergens terug, alleen de 'gewone' S30RII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:54

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Msniekers schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:17:
Bij CoolBlue zie ik een Olight S30RIICBS Baton in het assortiment, voor € 59,95. Lijkt me een mooie lamp voor die prijs, maar heeft iemand een idee waar CBS voor staat? Ik vind dat model nergens terug, alleen de 'gewone' S30RII.
het vreemde is dat ik op de website van Olicht die ook helemaal niet kan terugvinden

https://www.olightworld.n...30RIICBS&price1=&price2=&

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Betekent dat niet iets van CoolBlueSpecial Edition o.i.d? ;)
Je weet maar nooit, soms laten grote wederverkopers hun eigen 'model' beplakken/verpakken.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:30
Zoiets zal het wel zijn inderdaad, hij ziet er ook exact hetzelfde uit als de S30RII.
Heb voor de zekerheid een mail gestuurd voor meer info en anders maar gewoon bestellen en uitproberen :)

Edit: de klantenservice van Coolblue kon me het verschil niet vertellen. Net voor het paasweekend heb ik de lamp binnengekregen. Er staat daadwerkelijk S30RIICBS op geprint.
Het enige verschil is volgens mij dat de lader/docking de vernieuwde versie is die ook bij de S30RIII zit.

[ Voor 42% gewijzigd door Msniekers op 09-04-2018 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Heb een Imalent DX80 led zaklamp onderweg vanuit China (Gearbest), met couponcode redelijk geprijst.
Nieuwsgierig of het echt het lichtkanon is zoals beschreven in vele reviews, iemand hier er ervaringen mee?

Edit: Kan bevestigen dat dit inderdaad 1 van de betere led zaklampen op dit moment is, wat een licht geeft dat ding. 7 uur max. op 1500 lumens voldoet al, maar je heb ook nog 5000, 7000-13000/32000 lumens.

Link naar zeer uitgebreide vergelijkende test: http://budgetlightforum.com/node/56217

[ Voor 43% gewijzigd door BenEco op 12-05-2018 20:11 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ik ben opzoek naar een oplaadbaar lampje voor bij het boogschieten, klein, compact en redelijk wat opbrengst.
Ik kwam deze tegen: http://s.aliexpress.com/RfyMzeQB

Moeilijk in te schatten. Iemand een idee? Meer dan 30 euro wil ik er niet aan uitgeven.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Dat is een prima lampje, zijn een aantal reviews van gedaan op budgetlightforum.com.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zou persoonlijk die accu alleen niet echt vertrouwen... Voor dat geld zou ik een Convoy S9 halen die oplaadbaar is via USB en dan een goeie keeppower cell erin. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:18
Ik heb afgelopen week de Olight S1R Baton aangeschaft (via Coolblue, 59,95). Man, man wat een bak licht komt er uit zo'n klein ding zeg, niet te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een edc met een hele serie eisen. Nog niks gevonden dat voldoet aan alle punten:

-18650, met mogelijkheid om in het lampje op te laden
- high CRI, ik ben erg te spreken over de Nichia 219b in mijn Nitecore TIP CRI
- erg lage laagste stand, zodat ik een kaartje kan bekijken zonder nachtzicht om zeep te helpen
- mogelijkheid om meteen in die laagste stand te gaan als ik 'm aanzet

Ik ben veeleisend, heb nog niks kunnen vinden (behalve de HDS Rotary voor veelhonderd dollar). Iemand een suggestie?
Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste