Het grote (LED-)zaklampentopic - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:37

thijsco19

KTM 990 SMT

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:20
Speedfightserv schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:01:
[...]

Balen, Dus de nederlandse bedrijven kopen ze dan rechtstreeks bij olight in? Dan maar weer wachten tot ik jarig ben ;)
Sommige zaklampmerken hebben een Nederlandse importeur of bv een Duitse importeur die ook voor Nederland geldt, andere merken hebben geen importeur en dan kopen de winkels rechtstreeks bij het merk. Volgens mij valt Olight onder de eerste groep en Nitecore onder de tweede.

Update: Adola.nl is de Nederlandse importeur van Olight en bv ook Leatherman.
Fairy schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:05:
Zijn er tegenwoordig ook betaalbare UV zaklampen waarmee je viezigheid e.d. kan opsporen? De beroemde Rob Geus zaklamp....?

Heb er al eens naar gekeken, maar kwam bij óf hele dure lampen uit of dubieuze specs zodat je nog geen zekerheid had of het niet gewoon een blauw lampje is.

Ben benieuwd of iemand daar van weet. Leek me een beetje overbodig om hier een apart topic over te openen :)
Nitecore heeft diverse UV-lampen, zowel dedicated UV als reguliere zaklampen met een extra UV-led (bv MH27UV).

Mijn volgende review wordt de Nitecore SRT9 en die heeft ook een UV-led. Maar ik vermoed dat die bij jou onder de "hele dure lampen" valt.

[ Voor 45% gewijzigd door L.N. op 14-07-2017 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

teacher schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:56:
Over hoofdlampen: ik zoek een flood lampje, voor kamperen in en om de tent, eventueel boekje lezen savonds. Evt rood licht als extra. 2aa of oplaadbaar.
Ik heb al gekeken naar de olight h05 en een paar petzl's, maar als er betere alternatieven zijn hoor ik het. :)
Het heeft even geduurd, maar het is een black diamond ION geworden, met een brede dimbare witte led, en een brede dimbare rode led. 2x AAA, prima licht om s'avonds bij te lezen.

Afbeeldingslocatie: http://demandware.edgesuite.net/aakn_prd/on/demandware.static/-/Sites-bdel/default/dw31cf3360/products/lighting/F16/620627_BLAK_Ion_light_web.jpg

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:51

KnOeFz

no comment...

teacher schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:29:
[...]

Het heeft even geduurd, maar het is een black diamond ION geworden, met een brede dimbare witte led, en een brede dimbare rode led. 2x AAA, prima licht om s'avonds bij te lezen.

[afbeelding]
Mooi lampje, ga je veel plezier van hebben. Heb destijds een Pezl gekozen (die prima zijn werk doet) omdat de Black Diamond toen te lang op zicht liet wachten. Maar ze bieden fijne opties imho.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
teacher schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:29:
[...]

[afbeelding]
Daar ga je inderdaad veel plezier van hebben. Ik heb een Black Diamond Spot en die is volgens mij redelijk vergelijkbaar. Die van mij heeft er een rode led bij. Maarl die gebruik ik eigenlijk nooit, omdat ik de hoofdlamp vooral bij het klussen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger435
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-05 11:13
Hoi,
Ik zoek een hoofdlamp, met de volgende eisen en wensen.
  • oplaadbaar dmv usb/microusb,
  • redelijk lange lichttijd (op max stand is een uur tot 2h non-stop prima).
  • Verre afstand is niet nodig, max ~40 a 50m is voldoende.
  • Fijn zou wel zijn als ik zowel breed als gefocuste beam kan instellen (bestaan die uberhaupt?).
  • Rood of strobe licht is niet nodig.
  • Wat mooi zou zijn is als ik de lamp ook als losse zaklamp kan gebruiken, maar dat is geen must.
  • Hij moet wel tegen een stootje kunnen !
  • (spat)waterdicht
Mijn oog is nu gevallen op de Fenix HL60R.
  • Voldoet deze naar jullie mening naar mijn wensen?
  • Welk alternatief zouden jullie aanbevelen? (ook gezien de Fenix eigenlijk net boven het budget zit wat ik in eerste instantie voor ogen had).
  • Is de HL60R hetzelfde als de HL60R raptor?
Alvast bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door ger435 op 23-07-2017 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:25
Ik heb net de Nitecore SRT9 gekocht via Gearbest voor €69,39 !!
Gebruik couponcode : N9deal bij het uitchecken om aan deze prijs te komen.
Gemiddelde prijs in NL ligt rond de €140

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Voor die prijs kon ik 'm niet laten liggen. Ik heb al het kleinere broertje de SRT5. Bedankt voor de headsup!

[ Voor 23% gewijzigd door rockhopper op 29-07-2017 02:28 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
Kreeg gisteren mailtje dat 'ie onderweg is.
Ben heel benieuwd naar de gekleurde leds, vooral groen. Woon op het moment tijdelijk midden in de veluwse bossen, bijna geen verlichting en met het uitlaten vd hond heb je echt een lamp nodig. Het schijnt dat groen licht rustiger is voor je ogen in het pikkedonker, staan hier in de buurt ook een aantal lantaarnpalen die groenig licht verspreiden.
Maar nog even wachten dus.
Code is overigens tot eind deze maand te gebruiken.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35
Ik hoop dat'ie door de douane komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
Waarom zou een zaklamp niet door de douane komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Je moet wel goed lezen: hij bedoelt dat hij geen extra kosten wil omdat verzending zo te zien vanuit China gaat. Overigens hier ook bericht van verzending.

@Wobcat als die kleurledjes net zoals bij de srt 5 detective zijn kan je er niet heel veel mee buiten. Het geeft licht maar het is van het 'gloeiende spijker' niveau, weinig lumens. Als je rustiger licht wilt voor de ogen kan je beter zelf een filter over de kop zetten met een kleur en het witte licht aanhouden (rode of groene filters zijn dan inderdaad de betere opties), dan hou je in ieder geval meer opties over qua sterkte (lumens). In een kleine donkere ruimte zijn ze wel te gebruiken of voor het lezen van een kaart oid. Als het echt donker is en mijn hond zou wegrennen dan weet ik dat ik 'm met de gekleurde ledjes niet terug ga vinden buiten.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35
Wobcat schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:52:
Waarom zou een zaklamp niet door de douane komen ?
Ik bedoelde zonder extra kosten door de douane :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 11:32:
De S1A binnengekregen. Wat een cutie zeg :P Even snel naast de S15R gelegd + een Eneloop AA voor size comparison :)

[afbeelding]

Wat puntjes om op te letten bij aanschaf:
- geen oplaaddock meegeleverd, en ook niet te gebruiken in andere oplaaddocks van Olight: normale eindcap
- er wordt een niet oplaadbare lithiumbatterij meegeleverd
- hij kan alleen 600 lumen / 300 lumen halen met een oplaadbare lithiumbatterij
- performance met een normale AA of Eneloop is uiteraard minder: geen turbo, beperkte tijd met 200 lumen

Voor mezelf niet zo'n punt, ik kreeg bij de S15R een oplaadbare lithiumbatterij + dock, dus zo ga ik laden. De S1A is heerlijk compact, en het is niet alsof ik er continu mee loop te schijnen en elke dag moet opladen ;)
Even een aanvulling: de clip is voor mij niet handig, kan de zaklamp niet lampzijde beneden in de zak doen. Zal misschien een bepaalde reden hebben, maar viel me toevallig pas op omdat ik hem even ergens mee naartoe wilde nemen. Ook apart dat ik nog steeds een zaklamp automatisch vastpak met duim op de achterkant, toch verknocht aan de Fenixjes denk ik ;) Maar maakt niet uit verder, lekker overal waar een lamp handig kan zijn eentje liggen zowat :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Afgelopen nacht een paar nieuwe 18650 accu's gekocht (LG HG2 en Sanyo NCR18650GA) en een xtar vc2 omdat de accu's in m'n Ultrafire XML-T6 begonnen na te laten. Nu heb ik die lamp incl. lader en 2 accu's een aantal jaren geleden gekocht voor ~20 euro via eBay in de UK dus 't kan zijn dat die 18650's sowieso al geen 3000mAh waren.

Nu ben ik per ongeluk vanmorgen in dit topic terecht gekomen en via hier op 't budget light forum bij de BLF A6. Die had ik in eerste instantie ook willen nemen. Maar toen ging ik per ongeluk kijken wat ze nog meer voor mooie lampjes daar hadden gemaakt. En toen kwam ik de Kronos X5 / X6 tegen. En toen heb ik per ongeluk via Banggood een Astrolux S2 gekocht:
Afbeeldingslocatie: https://img.banggood.com/thumb/water/oaupload/banggood/images/EB/83/f4079878-0d8a-ddd0-382e-e7ddafc8acf0.jpg

En, echt niet m'n bedoeling, heel per ongeluk... ook de Astrolux SS:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1698/24493123869_4a30253590_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://toykeeper.net/torches/x6v2/sample2/20151023132159.jpg
Gifje (GoT wil 'm niet want te lang...)

Voor mensen met betere zelf controle:
http://budgetlightforum.com/node/40642

Nu 7 - 12 werkdagen wachten. En hopen dat ie niet te lang bij de Duitse douane blijft liggen.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
rockhopper schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:17:
@Wobcat als die kleurledjes net zoals bij de srt 5 detective zijn kan je er niet heel veel mee buiten. Het geeft licht maar het is van het 'gloeiende spijker' niveau, weinig lumens. Als je rustiger licht wilt voor de ogen kan je beter zelf een filter over de kop zetten met een kleur en het witte licht aanhouden (rode of groene filters zijn dan inderdaad de betere opties), dan hou je in ieder geval meer opties over qua sterkte (lumens). In een kleine donkere ruimte zijn ze wel te gebruiken of voor het lezen van een kaart oid. Als het echt donker is en mijn hond zou wegrennen dan weet ik dat ik 'm met de gekleurde ledjes niet terug ga vinden buiten.
Gaat ook niet om weggelopen hond weer te spotten, daar gebruik ik die 2150 lumen wel voor ;)
Ik denk, als ik de reflector zo bekijk, dat de kleurleds iets meer te betekenen hebben in het donker (echt donker, nergens verlichting hier) als de srt5.
Maar ik hoop met een week of 3 ermee rond te lopen, dan weten we 't zeker.
En mocht de douane er nog tussen zitten dan ben ik nog steeds zo'n €30/40 goedkoper uit als in NL.
Nu alleen nog even wat extra keeppowers bij nkon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

C.44 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:42:
Afgelopen nacht een paar nieuwe 18650 accu's gekocht (LG HG2 en Sanyo NCR18650GA) en een xtar vc2 omdat de accu's in m'n Ultrafire XML-T6 begonnen na te laten. Nu heb ik die lamp incl. lader en 2 accu's een aantal jaren geleden gekocht voor ~20 euro via eBay in de UK dus 't kan zijn dat die 18650's sowieso al geen 3000mAh waren.

Nu ben ik per ongeluk vanmorgen in dit topic terecht gekomen en via hier op 't budget light forum bij de BLF A6. Die had ik in eerste instantie ook willen nemen. Maar toen ging ik per ongeluk kijken wat ze nog meer voor mooie lampjes daar hadden gemaakt. En toen kwam ik de Kronos X5 / X6 tegen. En toen heb ik per ongeluk via Banggood een Astrolux S2 gekocht:
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

Nu 7 - 12 werkdagen wachten. En hopen dat ie niet te lang bij de Duitse douane blijft liggen.
Mocht je nog een zgan BLF A6 willen, ik heb de mijne 'over' nu ik weer wat meer binnen zit voor werk. Mag voor een leuk prijsje weg. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Grappig dat het hier zo vaak over de SRT9 gaat, omdat ik niet echt had gedacht dat het een lamp was die veel gekocht zou worden. De SRT-reeks in nu niet echt het succesnummer van Nitecore. De volgende week krijg ik waarschijnlijk mijn SRT9 binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C.44

C.44

De XTAR VC2 is nu net binnen dus ik heb er direct even m'n Ultrafire 3000mAh accus in gefrot. Een van de twee kreeg ik met de originele china lader al helemaal niet meer geladen. Heb er met de VC2 nog wel wat in gekregen, amper 290mAh. Hij ging ook redelijk snel van 0V naar 4.2V. De andere accu deed min of meer 't zelfde al kan ik die wel nog in de originele lader laden. Ook vrij snel naar 4.2V en met pijn en moeite iets meer dan 300mAh. Lijkt dus op echte china troep die "3000mAh" accu's. Maar ja wat wil je als lamp + lader + 2 accus amper 2 tientjes incl. verzending kost 8)7

@Joopieboy Je hebt PM

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

L.N. schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:02:
Grappig dat het hier zo vaak over de SRT9 gaat, omdat ik niet echt had gedacht dat het een lamp was die veel gekocht zou worden. De SRT-reeks in nu niet echt het succesnummer van Nitecore. De volgende week krijg ik waarschijnlijk mijn SRT9 binnen.
Ik heb op mijn werk niet heel vaak extra licht nodig, maar als dat wel het geval is, dan is al jaren de srt5 mijn go-to lampje. Met name de traploze lichtsterkte instellen is voor mij een echte winner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

C.44 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:17:
De XTAR VC2 is nu net binnen dus ik heb er direct even m'n Ultrafire 3000mAh accus in gefrot. Een van de twee kreeg ik met de originele china lader al helemaal niet meer geladen. Heb er met de VC2 nog wel wat in gekregen, amper 290mAh. Hij ging ook redelijk snel van 0V naar 4.2V. De andere accu deed min of meer 't zelfde al kan ik die wel nog in de originele lader laden. Ook vrij snel naar 4.2V en met pijn en moeite iets meer dan 300mAh. Lijkt dus op echte china troep die "3000mAh" accu's. Maar ja wat wil je als lamp + lader + 2 accus amper 2 tientjes incl. verzending kost 8)7

@Joopieboy Je hebt PM
Xtar VC2 is een fijne lader. Ik heb die en de Plus versie om een powerbank te hebben en een die Ni-MH en Ni-CD kan laden. Ideaal. Display van de gewone is wel fijner trouwens. :)

Ultrafire accu's heb ik weggedonderd trouwens, na een jaar gebruik al veel van de capaciteit kwijt en ze werden snel behoorlijk heet. Heb nu een protected Panasonic in een lamp zitten en een serie Eagtec protected cellen van Nkon in een ander omdat die Pana's wat breder zijn en niet altijd lekker passen (bruine serie). Maar die Eagtecs doen het vrij goed, ze halen allemaal alleen niet helemaal of totaal niet de capaciteit.
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2016/10/2016-10-18-09.18.25-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2016/07/2016-07-05-09.46.29-Medium-800x450.jpg

Pb terug trouwens. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 05-08-2017 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C.44

C.44

Joopieboy schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:42:
[...]

Xtar VC2 is een fijne lader. Ik heb die en de Plus versie om een powerbank te hebben en een die Ni-MH en Ni-CD kan laden. Ideaal. Display van de gewone is wel fijner trouwens. :)

Ultrafire accu's heb ik weggedonderd trouwens, na een jaar gebruik al veel van de capaciteit kwijt en ze werden snel behoorlijk heet. Heb nu een protected Panasonic in een lamp zitten en een serie Eagtec protected cellen van Nkon in een ander omdat die Pana's wat breder zijn en niet altijd lekker passen (bruine serie). Maar die Eagtecs doen het vrij goed, ze halen allemaal alleen niet helemaal of totaal niet de capaciteit.
[afbeelding]
[afbeelding]

Pb terug trouwens. :)
Ik heb zitten dubben tussen de normale en "plus master". Ik kon weinig echte vergelijkingen vinden tussen de twee modellen. Ik heb al een powerbank (ironisch genoeg hangt de VC2 daar op dit moment aan :+ ) dus dat was voor mij niet echt een plus punt. Ik vind 't wel jammer dat de VC2 geen NiCd, NiMh of normale AA of AAA's kan laden, maar daarentegen kan ik nu wel eindelijk zien hoeveel ik eigenlijk in m'n accus kan frotten.

PB terug btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
L.N. schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:02:
Vond het al een leuke lamp maar voor ~€130 zijn er nog een paar andere kandidaten. Met die korting werd het ineens te verleidelijk om 'm te laten liggen.... :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik ben nu een tijdje actief met zaklampen en accu's, de welbekende goedkope fout gemaakt met de Lightfire accu's, naderhand een goeie Panasonic gekocht (bruine 18650 protected) en later nog 2 EagleTac'ss bijgehaald via Nkon. Die laatste haalden de capaciteit gewoon niet maar verder prima.

Was nu bezig voor wat AA batterijen te regelen, had eerst wat van BTY gekocht maar die haalden bij lange na de capaciteit niet, spanning viel heel snel weg, etc. Wel grappig om te zien (ook aan gewicht, 13 gram) kun je zien dat dit een AAA is in een AA behuizing. Die laatste zijn meestal zo een 30 gram. :P Maar ook zaken als interne weerstand en het behouden van spanning is wel interessant.

Nu een set Eneloop Pro's besteld (zie hier) van 2450mAh. Ik ben benieuwd. :)

Edit: nog even over de 18650's die ik hier heb, en de EagleTac's die de capaciteit niet zouden halen. Zit net te vergelijken met een test met mijn Panasonic 18650:
Afbeeldingslocatie: https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/nl/1009507_BB_00_FB/panasonic-ncr18650b-speciale-oplaadbare-batterij-18650-li-ion-37-v-3400-mah.jpg?x=520&y=520
http://www.candlepowerfor...NCR18650B-3400mAh-(Green)
Afbeeldingslocatie: http://lygte-info.dk/pic/Batteries2012/Panasonic%20NCR18650B%203400mAh%20%28Green%29/Panasonic%20NCR18650B%203400mAh%20%28Green%29-Capacity.png

Afbeeldingslocatie: https://www.nkon.nl/magento17/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/e/a/eagletac-18650-3400-2.jpg
http://www.candlepowerfor...650-3400mAh-(White-green)
Afbeeldingslocatie: http://lygte-info.dk/pic/Batteries2012/EagleTac%2018650%203400mAh%20(White-green)/EagleTac%2018650%203400mAh%20(White-green)-Capacity.png

Als ik ze dan vergelijk met 2.0A bij bv 3,4V, dan zakt de Pana pas bij 2Ah onder die spanning, de EagleTac's zakken al bij 1,75Ah onder die 3,4V, een heel stuk sneller. Dat verklaart wel.

Daarbij hebben ze een iets hogere interne weerstand (0,12Ω voor de ET vs 0,11Ω voor de Pana), etc. Weer duidelijk dat duurder toch weer beter is. :)

Ook leuk om dan te kijken naar de BTY's die ik dan had liggen:
Afbeeldingslocatie: http://lygte-info.dk/pic/Batteries2013NiMH/BTY%20AA%202500mAh%20(Silver-blue)/DSC_3759.jpg
http://www.candlepowerfor...-AA-2500mAh-(Silver-blue)
Afbeeldingslocatie: http://lygte-info.dk/pic/Batteries2013NiMH/BTY%20AA%202500mAh%20(Silver-blue)/BTY%20AA%202500mAh%20(Silver-blue)-CapacityTime.png
Met 0,2A kakt ie gewoon in binnen een half uur. :+ Leuk voor bijvoorbeeld wat led lampjes zoals de zonnelampjes die ik buiten heb (15mA trekken die leds), maar verder waardeloos.

Ook leuk om te zien als je de BTY's open maakt:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170811_072732448-Medium-800x450.jpg
Hoop lege ruimte en een soort condensator qua opbouw, wat capacitieve folie opgerold met wat gel en klaar.

[ Voor 68% gewijzigd door Joopieboy op 11-08-2017 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
C.44 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:42:

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

Nice maar die X6 is er niet meer? Met die 3 leds erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Trouwens net ook de SRT9 besteld ;-)

Maar nu nog batterijen voor erin.

Lees verschillende verhalen over protected en niet protected.

Ik lees goeie dingen over de Samsung 30Q en LG HG2 en de ncr18650b

Zeggen dat voor high drain je juist unprotected moet hebben maar op de nkon site wordt gewaarschuwd dat ze juist niet voor zaklampen geschikt zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@wimpie007 Alvast een tip: haal button top 18650 want de flat tops werken niet.

Overigens denk ik dat ik een slecht exemplaar heb want de sluiting werkt echt naadje. Eens kijken wat customer service zegt of dat ik naar m'n geld kan fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

wimpie007 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:12:
Trouwens net ook de SRT9 besteld ;-)

Maar nu nog batterijen voor erin.

Lees verschillende verhalen over protected en niet protected.

Ik lees goeie dingen over de Samsung 30Q en LG HG2 en de ncr18650b

Zeggen dat voor high drain je juist unprotected moet hebben maar op de nkon site wordt gewaarschuwd dat ze juist niet voor zaklampen geschikt zijn.....
Dat is een algemene waarschuwing.
Als jij bekend bent met li ion cellen, kan je gerust een unprotected nemen.
Ik zelf zou voor dit soort lampen de sanyo 18650GA nemen. Is een goede 3500mAh cell.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Ik zit even te speuren en dit lijkt me een goeie deal?

https://www.amazon.de/gp/...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Niet verkeerd inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
Gelijk 6 besteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Mijn SRT9 is al even binnen. Hier naast de Olight R50 Pro Seeker (XHP70, 3200 lumen):

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4431/36533703081_fa8250be8d_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4348/36533685871_12ec176189_k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Om ook maar wat te showen hier een teaser:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nRzou5g.jpg

Zal nog wel weken duren voordat ik hem heb aangezien die nog gemaakt moet worden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
thijsco19 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:39:
[afbeelding]

Zal nog wel weken duren voordat ik hem heb aangezien die nog gemaakt moet worden. 8)
Wat is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Jaaaahhhh :+ :+
Iets wat 2km ver schijnt en 2000 Lumen uitspuugt. >:)
http://budgetlightforum.com/node/50303

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C.44

C.44

Ik heb nu een goede week een BLF A6 (van @Joopieboy over genomen) en ben daar heel tevreden over. Kort daarvoor heb ik m'n nieuwe accus binnen gekregen, een LG HG2 en een Sanyo dus kon ik direct aan de slag. Qua formaat ietsje kleiner dan m'n Ultrafire XML-T6, maar met veel meer throw. Ik moet wel nog eens even naar die setup flow chart gaan kijken want er zitten een aantal licht sterktes tussen die imho overbodig zijn.

En vanmorgen kwamen dan ook m'n Astrolux lampen binnen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LPg4nQ9l.jpg

De S2 is qua gewicht vergelijkbaar met m'n Ultrafire, ietsje zwaarder dan de A6. De SS aan de andere kant....
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lM9alkbl.jpg

Als je dat ding in je broekzak steekt kun je er maar beter een riem op hebben :+

Wat betreft de output, de S2 word net zoals de A6 lekker warm op standje turbo. De SS aan de andere kant... amper. Maar de throw op die dingen! Abnormaal. Wellicht moet ik daar morgen even een plaatje van trekken >:)
wimpie007 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:34:
[...]

Nice maar die X6 is er niet meer? Met die 3 leds erin?
De X6 heeft nooit 3 leds gehad maar ik heb die foto inderdaad ook gezien. Als je goed leest in die comment staat er ook iets bij dat dat een probeersel of een prototype van iets anders was geloof ik.

De X6 en X5 worden onder die naam niet meer gemaakt. Tegenwoordig heet de X5 "Astrolux S3" en de X6 "Astrolux S2". Of, als je met een 420 grams zaklamp wil sjouwen, "Astrolux SS". De X5 / S3 is trouwens wel een 14500 accu, niet de "standaard" 18650.
thijsco19 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:42:
Jaaaahhhh :+ :+
Iets wat 2km ver schijnt en 2000 Lumen uitspuugt. >:)
http://budgetlightforum.com/node/50303
Heel, heeeel even dacht ik een 5e lampje te nemen. Toen las ik dat de voorkant 13+ cm in diameter was :| Jah, dat gaat 'm even niet worden. Wel impressive trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

C.44 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 00:14:

De S2 is qua gewicht vergelijkbaar met m'n Ultrafire, ietsje zwaarder dan de A6. De SS aan de andere kant....
[afbeelding]

Als je dat ding in je broekzak steekt kun je er maar beter een riem op hebben :+

[...]

Heel, heeeel even dacht ik een 5e lampje te nemen. Toen las ik dat de voorkant 13+ cm in diameter was :| Jah, dat gaat 'm even niet worden. Wel impressive trouwens!
Noem je dat zwaar? >:)
* thijsco19 mompelt iets over een 2kg zwaar wegende 'zak'lamp.. zit dan wel bevestigingspunten aan voor een schouderriem.

Die blf X5 en x6/astrolux S3 en S2 zijn mooie lampjes. Staan stiekem op mijn lijst waar eigenlijk al te veel op staat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C.44

C.44

thijsco19 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:42:
[...]

Noem je dat zwaar? >:)
* thijsco19 mompelt iets over een 2kg zwaar wegende 'zak'lamp.. zit dan wel bevestigingspunten aan voor een schouderriem.
Klinkt meer als een rugzaklamp 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

C.44 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:30:
[...]
Klinkt meer als een rugzaklamp 8)7
Volgens mij zit er een sticker op van een zekere vleermuis en mag hij alleen in nood gebruikt worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

rockhopper schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 23:05:
[...]

Volgens mij zit er een sticker op van een zekere vleermuis en mag hij alleen in nood gebruikt worden. :+
Ik ga gokken dat daar minimaal 2 26650's in zitten hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Omdat soms plaatjes meer zeggen dan woorden:
Afbeeldingslocatie: http://www.angelfire.com/super/cisworld/images/Batman/BatLight2.jpg

(ja ik weet dat er ook "echte" zaklampen zijn met 'the bat signal')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

rockhopper schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 00:21:
Omdat soms plaatjes meer zeggen dan woorden:
[afbeelding]

(ja ik weet dat er ook "echte" zaklampen zijn met 'the bat signal')
Had ik wel door hoor :+

Even back on topic, is er even bepaalde accu die jullie me kunnen aanraden voor de X5 / S2 / SS? Ik heb nu een Sanyo NCR18650GA en LG HG2. De Sanyo kan max 10A ontladen, maar heeft 3500mAh. De LG doet 30A en heeft een 3000mAh capaciteit. Ik neig zelf naar de LG HG2 eerlijk gezegd maar zoek wat validatie / alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Ik heb nu een goede week een BLF A6 (van @Joopieboy over genomen) en ben daar heel tevreden over. Kort daarvoor heb ik m'n nieuwe accus binnen gekregen, een LG HG2 en een Sanyo dus kon ik direct aan de slag. Qua formaat ietsje kleiner dan m'n Ultrafire XML-T6, maar met veel meer throw. Ik moet wel nog eens even naar die setup flow chart gaan kijken want er zitten een aantal licht sterktes tussen die imho overbodig zijn.
Ik heb ook die A6 en ben van 7 mode naar 4 mode gegaan met memory

15 keer snel half press doen tot ie stop met knipperen. Dan nadat ie 1 keer knippert uitzetten.

Dan zit je in mode 4 ipv 7 en nog een keer 15 keer snel drukken en dan na de 3eblink uitzetten en dan heb je memory en zal ie aangaan op de mode waarin je hem hebt uitgezet

Welke kleurtint heb je eigenlijk?
Ik heb de 5A en die is toch wel vrij gelig

[ Voor 4% gewijzigd door wimpie007 op 21-08-2017 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

wimpie007 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 00:49:
[...]

Ik heb ook die A6 en ben van 7 mode naar 4 mode gegaan met memory

15 keer snel half press doen tot ie stop met knipperen. Dan nadat ie 1 keer knippert uitzetten.

Dan zit je in mode 4 ipv 7 en nog een keer 15 keer snel drukken en dan na de 3eblink uitzetten en dan heb je memory en zal ie aangaan op de mode waarin je hem hebt uitgezet
Thx =) Ik kan me herinneren dat er in dit topic ook al ergens die afbeelding voor de UI voorbij gekomen is, daar moet ik nog even naar zoeken. Op dit moment zitten m'n accu's in de lader dus kan ik zoveel op dat knopje drukken als ik wil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

C.44 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 00:17:
[...]

Ik ga gokken dat daar minimaal 2 26650's in zitten hoor!
4 of 8 18650's (4s2p)

Betreft de batterij keuze, aangezien ze gebruik maken van een fet driver zullen ze profiteren bij het gebruik van de lg cell als in meer lumens. De batterij duur is met de sanyo wel beter.
Of je het verschil in lumens en batterij duur gaat merken is natuurlijk de vraag.
Dus wil je echt het maximale aantal lumens eruit halen ga voor de lg.

Hier dat plaatje van de UI:
See below.

[ Voor 4% gewijzigd door thijsco19 op 21-08-2017 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
Dat is niet het UI plaatje van de A6 trouwens hoor

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/16qidg.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Oops, dacht dat er gebruik gemaakt werd van de bistro firmware. Schijnbaar een oudere / aangepaste A6 firmware.
Er klopte al iets niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Trouwens net nog een unanodised a6 besteld en voor beide de 18350 tube en 2 18350 batterij. Die waren nog lastig te vinden trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

https://www.rtlnieuws.nl/...koop-verblindende-zaklamp

Kwam zojuist dit oudere 'nieuws artikel' tegen op facebook.

Wat een grap! :') :')

[ Voor 34% gewijzigd door thijsco19 op 23-08-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
En nog een blf a6 voor maar 16 euro nu bij banggood. Heb nu straks dan de 3d, a1 en 5a versie ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douwe63
  • Laatst online: 18-09 16:19
thijsco19 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:39:
[afbeelding]

Hehe, ik sta ook op de wachtlijst (ook voor de Q8 trouwens) 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

De Q8 heb ik al liggen, geweldige lamp!!
Bak licht en een geweldige UI. Bij staat ie nog steeds op ramping mode, nog geen zin gehad om het te veranderen en dat ga ik voorlopig niet doen ook.

• Douwe63
thijsco19 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 22:09:
De Q8 heb ik al liggen, geweldige lamp!!
Bak licht en een geweldige UI. Bij staat ie nog steeds op ramping mode, nog geen zin gehad om het te veranderen en dat ga ik voorlopig niet doen ook.
Ah, dan ben je een van de ontwikkelaars, cool! _/-\o_

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

@Douwe63 Nah, Zo klinkt het als of ik veel gedaan heb. :9
Maar ik heb er inderdaad aan meegeholpen.
Net zoals bij de GT, al ben ik daar wat meer bij betrokken.

• wimpie007
thijsco19 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:01:
Mezelf even aangemeld daar al was wimpie007 al bezet :(
Als je daar post en zegt dat je er 1 wil kom je dan op de lijst en krijg je dan een banggood link ofzo?

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Alles staat meestal uitgelegd in de startpost.
Maar beide projecten zijn nog in de ontwikkel of productie fase, dus een post in 1 vd topics dat je x aantal wilt zorgt ervoor dat je op de lijst komt.
Als de lamp klaar is voor de verkoop krijg je een linkje voor de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
thijsco19 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:01:
Nice, heb een paar dagen geleden al de 14 dollar overgemaakt, ben benieuwd wanneer ik dat monster echt in mijn handen kan houden! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Srt9 nitecore is nu al binnen. Kwam met DPD haha!
18 aug besteld voor €71.92 incl shipping, gelukkig zo de douane door ;)

Wijs ding al had ik hem groter en nog feller verwacht stiekem

[ Voor 21% gewijzigd door wimpie007 op 29-08-2017 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
rockhopper schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:55:
@wimpie007 Alvast een tip: haal button top 18650 want de flat tops werken niet.

Overigens denk ik dat ik een slecht exemplaar heb want de sluiting werkt echt naadje. Eens kijken wat customer service zegt of dat ik naar m'n geld kan fluiten.
Ja je moet een beetje wiebelen tot het in elkaar klikt lijkt het?
Geef mij maar gewoon een screw down achterkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
SRT9 nu een poosje in gebruik en ben er erg tevreden mee. Geen problemen met de sluiting, werkt soepel en goed bij mijn exemplaar. De groene led geeft voldoende licht om met de hond over een bospaadje te lopen en net genoeg te zien om niet over boomwortels te struikelen. Ook een stuk prettiger voor de ogen als wit licht. Traploos verstelbare 'hoofdverlichting' is ook perfect, enorme bak licht als het nodig is. Mooie lamp voor nog geen €70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Bij mijn exemplaar is de sluiting ook niet heel goed. Maar dat komt, denk ik, eerder door het ontwerp dan door een fabricagefout. Je moet echt hard drukken en goed naar beide kanten kijken. Je kunt het batterijklepje er op zetten en maar op 1 kant laten klikken en dan werkt de SRT9 ook. Maar dan kan er wel vuil en vocht in de zaklamp.

Mijn volgende review wordt de 12000 lumen (!) Olight X7R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
thijsco19 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:33:
Alles staat meestal uitgelegd in de startpost.
Maar beide projecten zijn nog in de ontwikkel of productie fase, dus een post in 1 vd topics dat je x aantal wilt zorgt ervoor dat je op de lijst komt.
Als de lamp klaar is voor de verkoop krijg je een linkje voor de verkoop.
Die Q8 staat inmiddels op Banggood maar wanneer krijg ik dan een PM met die discountcode? Is me niet helemaal duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

@wimpie007 Zijn ze mee bezig. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door thijsco19 op 06-09-2017 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
De Olight X7R is binnen. Wat een beest!

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4363/36673735640_aa4ff90663_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4388/36673762580_a0b4279497_z.jpg

Hier naast de Nitecore SRT9 (2150 lumen)

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 21:36
Hi!
Na veel reviews lezen, en postst in dit topic moet ik toch wat meningen vragen. Ik zoek een lamp voor het geval een inbreker in huis staat. Even de discussie passeren of dit wel of niet een goede manier is... Al geeft het maar een gevoel van veiligheid.

Het is zaak dat de lamp op strobe modus(deze is vaak niet op het felste betreft lumen, helaas) de ongewenste persoon blindeert en/of desoriënteert. De throw hoeft dus ook niet groot te zijn en de hoek juist wel lekker groot(flood light). De stobe stand moet ook als kan snel met 1 druk in te schakelen zijn. Accu kan 1x of 2x lion/IMR of iets zijn met simpele lader :)

Dit is tot nu toe mijn lijstje:
Fenix TK35
Fenix PD40R (voorkeurtje, lekker met 3000 lumen, maar strobe op 1000 lumen, ook fel genoeg denk ik)

evt:
Olight m30, nog niet goed bekeken...

niet:
Nitecore tm03, heeft dedicated accu, wil graag normale 18650 o.i.d.
Nitecore EC4S, te hoge standby drain, jammer (ding komt gewoon in de la te liggen)
Convoy L6, te groot en te long range

Ik hoor graag wat jullie aanraden. Zou ook de voorkeur hebben om iets in NL te bestellen, en prijsrange is 90-130 euro, maar op 10tallen komt het niet als het echt de moeite is 8)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

PCJR schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:18:
Hi!
Na veel reviews lezen, en postst in dit topic moet ik toch wat meningen vragen. Ik zoek een lamp voor het geval een inbreker in huis staat. Even de discussie passeren of dit wel of niet een goede manier is... Al geeft het maar een gevoel van veiligheid.

Het is zaak dat de lamp op strobe modus(deze is vaak niet op het felste betreft lumen, helaas) de ongewenste persoon blindeert en/of desoriënteert. De throw hoeft dus ook niet groot te zijn en de hoek juist wel lekker groot(flood light). De stobe stand moet ook als kan snel met 1 druk in te schakelen zijn. Accu kan 1x of 2x lion/IMR of iets zijn met simpele lader :)

Fenix TK35
Fenix PD40R (voorkeurtje, lekker met 3000 lumen, maar strobe op 1000 lumen, ook fel genoeg denk ik)

evt:

niet:
Nitecore EC4S, te hoge standby drain, jammer (ding komt gewoon in de la te liggen)

Ik hoor graag wat jullie aanraden. Zou ook de voorkeur hebben om iets in NL te bestellen, en prijsrange is 90-130 euro, maar op 10tallen komt het niet als het echt de moeite is 8)
Heb zelf de PD35 van Fenix.
De strobe functie werkt op 960 lumen.
Even getest op mezelf, was ook gelijk de laatste keer dat ik dat probeer. :P

Fijne lamp. Ligt lekker in de hand en meer dan genoeg licht.

[ Voor 76% gewijzigd door Franko P. op 07-09-2017 21:32 ]

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Het BLF topic over de Q8 is een beetje stuk, de startpost is weg en de layout is helemaal anders.
Als ik de startpost wil wijzigen dan heeft het topic geen categorie meer maar lijkt direct in home te staan.
Met de explosie aan berichten lijkt het een soort lite/safe mode te zijn.
Mochten er vragen zijn dan is er even geen startpost om op terug te vallen. Ik hoop dat de admin het snel in orde weet te maken, maar ja hij zou ook de PMs versturen maar toch moest ik daarstraks vol aan het copy pasten om ze alsnog zelf de deur uit te doen dus ik hoop maar dat alles goed gaat met hem.

• Silent7
wimpie007 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:01:
[...]

Die Q8 staat inmiddels op Banggood maar wanneer krijg ik dan een PM met die discountcode? Is me niet helemaal duidelijk
Heb je die nog niet binnen?
Wil je me een PM sturen op BLF? Dan doe ik jouw groep een nieuwe want dan zullen ze geen van de 10 een bericht hebben ontvangen.

• wimpie007
Silent7 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 22:07:
[...]

Heb je die nog niet binnen?
Wil je me een PM sturen op BLF? Dan doe ik jouw groep een nieuwe want dan zullen ze geen van de 10 een bericht hebben ontvangen.
Hoe heet je op BLF dan? Heb inmiddels wel een code binnen. Maar wil er best nog 1 ;-)

• wimpie007
L.N. schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:39:
De Olight X7R is binnen. Wat een beest!

[afbeelding]

[afbeelding]

Hier naast de Nitecore SRT9 (2150 lumen)
Wauwwwww! Wat een kanon!

• Douwe63
Inmiddels ook al de 40 dollar overgemaakt voor mijn Q8, ben benieuwd... :*)

• Silent7
wimpie007 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 22:13:
[...]

Hoe heet je op BLF dan? Heb inmiddels wel een code binnen. Maar wil er best nog 1 ;-)
The Miller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Silent7 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 22:05:
Het BLF topic over de Q8 is een beetje stuk, de startpost is weg en de layout is helemaal anders.
Als ik de startpost wil wijzigen dan heeft het topic geen categorie meer maar lijkt direct in home te staan.
Met de explosie aan berichten lijkt het een soort lite/safe mode te zijn.
Mochten er vragen zijn dan is er even geen startpost om op terug te vallen. Ik hoop dat de admin het snel in orde weet te maken, maar ja hij zou ook de PMs versturen maar toch moest ik daarstraks vol aan het copy pasten om ze alsnog zelf de deur uit te doen dus ik hoop maar dat alles goed gaat met hem.
_O- _O- _O-

Of het inmiddels gemaakt is weet ik niet maar ik zie de startpost van het q8 topic, de rest doet het ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

PCJR schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:18:
Hi!

Fenix TK35

evt:

niet:

De meeste 'strategische' lampen voldoen wel aan je wensen (wel even sorteren op je gewenste accu type), wat je vaak bij die lampen ziet is dat er een 'strike bezel' op zit (soort verborgen grijze gebied wapen). Sommige lampen hebben een dedicated strobe knop, al weet ik zelf niet zo goed meer welke modellen. De door jou nog niet bekeken O-light M-serie past hier naadloos in, zou ik dus zeker even naar kijken.

Voor mij persoonlijk voldoet mijn favoriete lamp de Nitecore SRT5 perfect, via de draairing (uiterste stand is strobe op volle sterkte 800-nog-wat-lumens) makkelijk instelbaar en is daarnaast bescheiden formaat (minder goed mocht je je lamp ook als slagwapen willen gebruiken). Klein nadeel is dat het per se button top 18650's nodig heeft.

@L.N. tering het is echt een monster. Wat gaat daar in om 'm te laten werken? Mini pony op een tredmolen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
rockhopper schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:44:
[...]

De meeste 'strategische' lampen voldoen wel aan je wensen (wel even sorteren op je gewenste accu type), wat je vaak bij die lampen ziet is dat er een 'strike bezel' op zit (soort verborgen grijze gebied wapen). Sommige lampen hebben een dedicated strobe knop, al weet ik zelf niet zo goed meer welke modellen. De door jou nog niet bekeken O-light M-serie past hier naadloos in, zou ik dus zeker even naar kijken.

Voor mij persoonlijk voldoet mijn favoriete lamp de Nitecore SRT5 perfect, via de draairing (uiterste stand is strobe op volle sterkte 800-nog-wat-lumens) makkelijk instelbaar en is daarnaast bescheiden formaat (minder goed mocht je je lamp ook als slagwapen willen gebruiken). Klein nadeel is dat het per se button top 18650's nodig heeft.

@L.N. tering het is echt een monster. Wat gaat daar in om 'm te laten werken? Mini pony op een tredmolen? :+
Kwam net iets nieuws tegen: IMALENT DN70. Heeft iemand die? Lijkt me ook een zeeer geschikte :>

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

PCJR schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:55:
[...]
Kwam net iets nieuws tegen: IMALENT DN70. Heeft iemand die? Lijkt me ook een zeeer geschikte :>
Niet vervelend bedoelt, maar valt hij niet automatisch af wegens je eigen voorwaarde van -moet een 18650 hebben en niet rechargeble zijn-? (kijkend naar je originele post en je opmerkingen bij de nitecores) Ik ken het merk verder niet, lijkt me iets voor het budgetlight forum waar geloof ik al een review staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
thijsco19 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 07:12:
[...]

_O- _O- _O-

Of het inmiddels gemaakt is weet ik niet maar ik zie de startpost van het q8 topic, de rest doet het ook prima.
SB heeft het gefixed. Was waarschijnlijk de combinatie van velen die postten en de pagina verversten
Alex die in post 11116 zei dat hij op reis ging deed me beginnen met codes sturen,
Nu zitten we op 11707 met meerdere posts, dus views en activiteit zoals F5 om verloop van de presale te volgen gedurende het PM sturen.
Was echt een gekkenhuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
rockhopper schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:09:
[...]

Niet vervelend bedoelt, maar valt hij niet automatisch af wegens je eigen voorwaarde van -moet een 18650 hebben en niet rechargeble zijn-? (kijkend naar je originele post en je opmerkingen bij de nitecores) Ik ken het merk verder niet, lijkt me iets voor het budgetlight forum waar geloof ik al een review staat.
Helemaal waar. Ik heb al even op google gekeken en ook op dat forum erover gelezen.
Deze heeft een dikkere accu, maar gelukkig wel universeel, niet perse hun eigen variant nodig.
Daarbij komt dat deze een usb ingebouwde oplader heeft, dat leek me handig :>

Voor een 50 euro ook een ander verhaal als de 140-170 euro ( met weer accu+lader apart erbij) voor de andere opties. Heb m besteld op gearbest ofzoiets, we gaan het zien! (heeft iig mooie strobe modus door 2x op de linker knop te drukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
rockhopper schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:44:
Er zit een batterijpack (50,4 Wh) in. Deze is niet vervangbaar en is op basis van 4 x 18650-batterijen,

• wimpie007

En vanmorgen kwamen dan ook m'n Astrolux lampen binnen.
[afbeelding]

[afbeelding]

Wat betreft de output, de S2 word net zoals de A6 lekker warm op standje turbo. De SS aan de andere kant... amper. Maar de throw op die dingen! Abnormaal. Wellicht moet ik daar morgen even een plaatje van trekken >:)

[...]

De X6 heeft nooit 3 leds gehad maar ik heb die foto inderdaad ook gezien. Als je goed leest in die comment staat er ook iets bij dat dat een probeersel of een prototype van iets anders was geloof ik.

De X6 en X5 worden onder die naam niet meer gemaakt. Tegenwoordig heet de X5 "Astrolux S3" en de X6 "Astrolux S2". Of, als je met een 420 grams zaklamp wil sjouwen, "Astrolux SS". De X5 / S3 is trouwens wel een 14500 accu, niet de "standaard" 18650.

[...]

Zat nu ook naar die Astrolux SS te kijken maar die is ineens 50usd geworden? Of was ie dat al?
En is jouw tailcap wel uniform verlicht? Want schijnt dat ze van 2 naar 1 ledje gegaan zijn waardoor 1 kant feller is dan de ander

[ Voor 3% gewijzigd door wimpie007 op 14-09-2017 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

wimpie007 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:04:
[...]

Zat nu ook naar die Astrolux SS te kijken maar die is ineens 50usd geworden? Of was ie dat al?
En is jouw tailcap wel uniform verlicht? Want schijnt dat ze van 2 naar 1 ledje gegaan zijn waardoor 1 kant feller is dan de ander
De SS is altijd duurder geweest dan de alu versie, komt omdat ie van RVS en koper gemaakt is. Dat de tailcap idd 1 ledje heeft ipv 2 kan goed kloppen. Als je er op let is 't wel te zien maar 't is niet storend. Uiteraard verbruikt 1 ledje ook minder energie dan 2 ledjes, dan kan je accu in "standby" iets langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Zo de Q8 is binnen, wat een monster!

Wel even wennen aan het rampen maar wat een bak licht komt eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Laatst online: 22:50

WCA

Zojuist een BLF A6 XPL besteld, samen met een Samsung INR18650-30Q 3000mah batterij.Ik ben heel benieuwd! Ben niet heel erg thuis in de zaklampje, maar dit leek mij wel een leuk ding om gewoon als handig zaklampje te hebben.

Hoor er veel goeds over, en hij is verre van duur.

Ik heb nu een "Sipik" die ik gratis bij een set VR goggles uit china kreeg, verassend veel licht uit een simpele AA batterij als ik eerlijk ben, maar hij begint kuren te vertonen (denk dat er ergens een soldeerverbindinkje los zit, ik moet m af en toe een tik geven).

[ Voor 32% gewijzigd door WCA op 18-09-2017 16:06 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 18:59
GreNade schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:39:
Zojuist een BFL A6 XPL besteld, samen met een Samsung INR18650-30Q 3000mah batterij.Ik ben heel benieuwd! Ben niet heel erg thuis in de zaklampje, maar dit leek mij wel een leuk ding om gewoon als handig zaklampje te hebben.

Hoor er veel goeds over, en hij is verre van duur.
Ik heb precies dezelfde combinatie :) prima lampje voor het geld. Ik had in het begin wel dat hij slecht contact maakte waardoor hij soms spontaan op een andere stand ging, of dat hij flikkerde. Nu is dat opeens verdwenen. De firmware vind ik prima.

Een andere fabrikant die leuke budget lampen maakt is Convoy. Ik heb een C8 en een S2+ van dat merk, allebei 'clear anodized' dus gewoon metaalkleurig. Natuurlijk keuze uit allerlei led-opties, en bij de S2+ ook uit allerlei kleuren en firmwares.

Batterijen haal ik wel uit Nederland, bij NKON. De oplader is een Nitecore die gewoon een micro-usb aansluiting heeft zodat ik alles met 1 oplader kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Laatst online: 22:50

WCA

O88088 schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:50:
[...]

Ik heb precies dezelfde combinatie :) prima lampje voor het geld. Ik had in het begin wel dat hij slecht contact maakte waardoor hij soms spontaan op een andere stand ging, of dat hij flikkerde. Nu is dat opeens verdwenen. De firmware vind ik prima.

Een andere fabrikant die leuke budget lampen maakt is Convoy. Ik heb een C8 en een S2+ van dat merk, allebei 'clear anodized' dus gewoon metaalkleurig. Natuurlijk keuze uit allerlei led-opties, en bij de S2+ ook uit allerlei kleuren en firmwares.

Batterijen haal ik wel uit Nederland, bij NKON. De oplader is een Nitecore die gewoon een micro-usb aansluiting heeft zodat ik alles met 1 oplader kan doen.
Nitecore USB lader heb ik ook gedaan. Ik heb de batterij ook bij banggood gehaald, de reviews gaven aan dat ze origineel waren en goed werkten. Daarbij heb ik bij banggood nog geen namaakspul gehad dus dat zit wel goed denk ik. Als ik het niet vertrouw haal ik er wel een bij nkon, wanneer mijn pa dan nieuwe batterijen voor zijn vapespul nodig heeft laat ik er mooi een meekomen :P

Ik heb overigens de warmst witte besteld, dat koude licht van mijn cheapo AA lampje vind ik maar niets

[ Voor 4% gewijzigd door WCA op 18-09-2017 15:56 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Mocht je problemen hebben zoals flikkeren of moet je de lamp af en toe een tik geven, kijk dan goed of alles vast zit.
Zeker de ringen die in de lamp zitten om de schakelaar of de driver op hun plek houden. Deze willen nog weleens los geraken.

• wimpie007
GreNade schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:55:
[...]

Nitecore USB lader heb ik ook gedaan. Ik heb de batterij ook bij banggood gehaald, de reviews gaven aan dat ze origineel waren en goed werkten. Daarbij heb ik bij banggood nog geen namaakspul gehad dus dat zit wel goed denk ik. Als ik het niet vertrouw haal ik er wel een bij nkon, wanneer mijn pa dan nieuwe batterijen voor zijn vapespul nodig heeft laat ik er mooi een meekomen :P

Ik heb overigens de warmst witte besteld, dat koude licht van mijn cheapo AA lampje vind ik maar niets
Ja die warme witte heb ik ook, ga je erg blij van worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:18
Had ook in het mountainbike topic kunnen posten, maar gezien de hoeveelheid ervaring en expertise is het hier misschien meer op z'n plaats.

Nu de dagen korter worden, wil ik toch graag mijn mountainbiketochtjes voortzetten. Deze zijn meestal tussen de 1 en 2 uur in dichtbebost gebied. Ik heb al een lamp op m'n stuur, maar merk dat die tekort komt zowel qua lichtopbrengst als het hebben van licht waar het nodig is (niet in de bocht, maar om de bocht).
Met andere woorden, een hoofdlamp zou zeer gewenst zijn :) Wellicht is het antwoord op mijn vraag ook wel nuttig voor de campers hier.

Uiteraard kan ik een grove 200 euro spenderen aan courante mtb merken als BBB, maar als tweaker wil je uiteraard het maximale bang-for-buck :D

Ik heb een budget gezet van 25-40 euro. Mocht er een duurder alternatief zijn van 50 euro, dan zou ik mezelf dat wel kunnen verantwoorden. Losse of interne accu maakt me niet zo heel veel uit. Ik neig wel naar lithium ipv AA vanwege de prestaties/capaciteit. Met uiterlijk 2 uurtjes rijden hoeft het ook geen extreme pil te zijn.

Het is zeer makkelijk om flink geld uit te geven aan lampen. De vraag is dan ook of mijn budget + wensen een utopische combi is of dat er toch 'pareltjes' te vinden zijn voor dit geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 18:59
Heb je al lithium batterijen en een geschikte oplader? Moet dat uit ook uit het budget?

Ik ben zelf van het China-shoppen en ik heb goede ervaringen met het merk van deze hoofdlamp. Ik heb zelf geen ervaringen met deze lamp maar het ziet er goed uit. Er gaan wel AAA batterijen in...

Anders kan je kijken naar zoiets; een losse hoofdband en losse zaklamp. Dit gebruikt wel 18650 batterijen.

deze hoofdband lijkt mij trouwens handiger.

[ Voor 9% gewijzigd door O88088 op 24-09-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:18
O88088 schreef op zondag 24 september 2017 @ 14:40:
Heb je al lithium batterijen en een geschikte oplader? Moet dat uit ook uit het budget?

Ik ben zelf van het China-shoppen en ik heb goede ervaringen met het merk van deze hoofdlamp. Ik heb zelf geen ervaringen met deze lamp maar het ziet er goed uit. Er gaan wel AAA batterijen in...

Anders kan je kijken naar zoiets; een losse hoofdband en losse zaklamp. Dit gebruikt wel 18650 batterijen.

deze hoofdband lijkt mij trouwens handiger.
Thanks voor je antwoord. Ben zelf ook niet vies van wat China shoppen ;) Heb al een 18650 lader (Nitecore um10). Een extra accu is geen probleem, anders zou ik toch batterijen moeten kopen.

Iemand ervaring met de Nitecore NU10/20/30 of Fenix HL35? Die laatste kan in geval van nood ook AA's slikken, naast de 2x 14500's..

ps. kwam per toeval deze flashsale tegen:
https://www.gearbest.com/led-flashlights/pp_135793.html
Nitecore Tube van $9.99 voor $5.99

[ Voor 7% gewijzigd door geekeep op 24-09-2017 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:26
Ik heb laatst een Astrolux S41 met 4x Nichia 219B LEDs gekocht, samen met de buis om 18650 accu's te kunnen gebruiken.

Erg mooi lampje, de lichtkwaliteit en tint zijn geweldig.. _/-\o_
Het is alleen geen lampje voor SHTF situaties, daarvoor is de brandduur op de hoogste standen te kort.
4 LEDjes aansturen vreet natuurlijk behoorlijk stroom. Ook wordt het lampje dan erg snel heet.

Voor EDC is het een prachtding, een mooie floody lichtstraal zonder het voor LEDs vaak kenmerkende koude blauwige licht. De 5000K kleurtemperatuur is IMHO de mooiste tint voor zaklampen: Niet blauwig of te geel.

Ik heb ook een Nitecore TIP cri gehaald, met hetzelfde Nichia 219B LEDje. Ideaal lampje voor in het muntgeldzakje van je (spijker)broek. :Y

Voor mij geen cool blue lampen meer, of ik moet een flinke bak licht nodig hebben. Die Nichia's LEDjes halen de maximale lichtopbrengst van de bekende Cree LEDs niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Het leek er even op, maar ik zag wel nieuwe posts dus het moet iets anders zijn

Ja eenmaal twee ongeveer gelijke lampen met cool en neutral naast elkaar gezien zijn er maar weinig die voor CW kiezen :)

Niet mijn plaatjes maar ze geven een mooie overzichtje
Thorfire S70 (cooler white)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zS56O4y.jpg

Q8 (XPL HD V6 3D NW)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tlQCUGr.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Cool white versus neutral/warm white
Eenmaal een neutrale of warme tint ervaring wil je niet meer terug.
Zeker als je leds neemt met een hoge cri waarde zoals bijvoorbeeld de nichia 219b leds.

_/-\o_ 7(8)7 :+

• Silent7
thijsco19 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:43:
Zeker als je leds neemt met een hoge cri waarde zoals bijvoorbeeld de nichia 219b leds.

[video]

hahaha mooie video, VOB heeft hem al een tijd, was erg moeilijk om niet te vragen hoe het met video maken ging :)
Mooi ook vlak voor de Chinese vakantie, dit geeft wat afleiding en nieuwe blik tijdens het wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douwe63
thijsco19 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:43:

[video]

Wow, hij is echt GROOT 8).

Over die tinten, heb je het nu over het 'modden' van de lamp zoals hij standaard geleverd wordt of komen er verschillende versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Douwe63 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 00:16:
[...]

Wow, hij is echt GROOT 8).

Over die tinten, heb je het nu over het 'modden' van de lamp zoals hij standaard geleverd wordt of komen er verschillende versies?
Over het algemeen ;)

De blf GT zal standaard met een neutral White led komen.

Voor mij persoonlijk is neutral White de betere keus.
Heeft meer lumens opbrengst dan de warm White leds maar toch ook net dat fijnere kleur.
Wat ik eigenlijk belangrijker vind is de cri waarde. (Color rendering index)
Hoe hoger deze waarde des te beter is de kleurweergave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
Ja een cool white XHP35hi zal onder ideale omstandigheden bij gelijke reflector en stroom meer lumens en throw geven.
Tot wel 10% meer.
Maar voor 99% van de tijd zal deze neutrale tint verder komen en dus praktischer zijn.
CW is beter voor de specificaties maar daar is eigenlijk alles mee gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Voor sommigen misschien interessant, let wel op dat ie wat dikker is dan de meeste 18650's:
https://www.conrad.nl/nl/...650b-1-stuks-1009507.html

Nu net geen 12 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Weet iemand of er ook LED lampen zijn om een halogeenfietslampje op dynamo te vervangen? De lokale fietsenmaker had er niks voor.

Is 6V en 3W wat de dynamo max kan leveren en kwam onderstaande LED bulbs tegen voor zaklampen maar geen idee of dat op een dynamo ook kan/gaat werken?

https://m.ebay.com/itm/2p...125411?varId=511522192690

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 28-10-2017 17:25 ]

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste