Het grote (LED-)zaklampentopic - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 14:56
Olight S10RII gebruiker hier.

Afbeeldingslocatie: https://www.ijzerwinkel.nl/Files/5/17000/17375/ProductPhotos/MaxContent/344592627.jpg

Heb hem nu ruim een half jaar en heb erg zitten dubben tussen een S30 en de S10. De S10 is een stuk compacter en geeft nog steeds VEEL licht. In ieder geval voor mij in alle situaties meer dan genoeg. Dus toch voor het compactere formaat gegaan. Voordeel is dat je hem daardoor vaker mee neemt.

[ Voor 14% gewijzigd door FragDaddy op 04-01-2017 09:58 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:09
thijsco19 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:23:
Alle vier de 26350 cellen zitten in serie, de XHP35 heeft immers 12volt nodig.
Hmm, ik dacht dat er ook een 6 V versie van de XHP35 was, maar kan die nu niet terugvinden. Ik zal het wel mis hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

citruspers schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:27:
Ik heb zelf een potje jetbeam silicone grease. Kostte geen drol bij fasttech: https://m.fasttech.com/pr...ase-for-flashlight-mainte

Werkt prima op zowel mn zaklampen als mijn airsoft spul. Voor die 3 dollar ben ik er erg tevreden mee.

Edit: deze is nog wel leverbaar, en nog goedkoper ook: https://m.fasttech.com/pr...e-sg7-silicone-grease-for
Joopieboy schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:55:
Ik gebruik zelf PTFE spray, bus van een tientje en werkt perfect. Geeft ook niet zo een rommel. Maar rubbers edg kan ook, net met je auto, met zuurvrije vaseline ingevet worden.
Dank voor de tips heren! Denk dat ik de silicone grease ga proberen. Die siliconentoei is zowel voor de threads smeren als de o-ring in leven houden ideaal, dus dat lijkt me de handigste keus, zeker voor die paar eurootjes en mooie kleine hoeveelheid want je kwakt er geen halve emmer op ;)

Heb inmiddels drie kleine lampjes (en een microlampje aan sleutelbos en meerdere fietslampen, maar dat terzijde :P ):
Fenix LD10 (uit 2009 :> )
Fenix LD12
Olight S15R

Fenixjes op Eneloop AA's, kan de Olight ook maar daar laat ik de oplaadbare accu gewoon lekker in zitten. LD10 is kluslampje/hoofdlampje dankzij hoofdband, LD12 zit meestal in jaszak, o.a. als reserve-reservefietslamp ( :+ ) en de Olight S15R staat op mijn nachtkastje. De Olight is supercute, toch bak licht, maar gebruik de moonlight functie ook graag als ik even iets wil lezen zonder lasogen te krijgen. De Fenixjes voelen iets steviger aan, en door het net een tikje groter wat fijnere grip in de hand, maar die Olight zou zomaar snel in de broekzak kunnen zelfs denk ik. Erg happy mee zo, altijd een lampje onder handbereik, niet te opvallend, makkelijk in jaszakken en tassen te stoppen: ideaal :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-06 13:47
FragDaddy schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:57:
Olight S10RII gebruiker hier.

-knip-

Voordeel is dat je hem daardoor vaker mee neemt.
Is inderdaad een handige meeneem-zaklamp die S10. De S30 is nou ook weer niet heel veel groter/zwaarder. Zit gewoon in mijn rugzak (op de fiets) of aan mijn riem. Ga eigenlijk maar weinig van huis zonder dat ik 'm bij me heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Pat911 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:23:
[...]

Is inderdaad een handige meeneem-zaklamp die S10. De S30 is nou ook weer niet heel veel groter/zwaarder. Zit gewoon in mijn rugzak (op de fiets) of aan mijn riem. Ga eigenlijk maar weinig van huis zonder dat ik 'm bij me heb.
De S30R vind ik toch iets te groot om altijd bij te hebben. Hij pas wel goed in mijn broekzak, maar niet met vanalles erbij (sleutels, iPhone, etc). Ik heb meestal een S1 (schoudertas) en/of een S1R (jaszak) mee. Natuurlijk kan de S30R ook in de jaszak of schoudertas, maar ja, ik heb nu eenmaal zo veel zaklampen en die moet je toch gebruiken. :P De S30R ligt in de keukenla voor algemeen gebruik en de S2 in het nachtkastje voor gebruik 's nacht om in het donker naar de kids te gaan zonder mijn vriendin wakker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Ik ben op zoek naar een zaklamp vergelijkbaar met de SkyRay King. Deze is helaas niet meer leverbaar. Nu heb ik wel een aantal alternatieven gevonden, zoals de NiteCore-TM06S maar deze is dan weer qua prijs niet vergelijkbaar.

Nu heb ik nog wel gezocht of de Sky Ray King nog ergens anders leverbaar is, en nu kom ik op aliexpress wel een aantal handelaren tegen maar ik betwijfel of het dan een originele is: LINK. Mede gezien de prijs en de verhalen op internet over namaak lampen van de Sky Ray King/Kung versie.

Het moet dus echt een lamp zijn met een brede en verre lichtstraal. (Die vergelijkbaar is met bovenstaande modellen)

Heeft iemand suggesties of tips waar ik kan zoeken, behalve in dit topic, want dat heb ik uiteraard al gedaan :+

[ Voor 31% gewijzigd door freestyler2 op 11-01-2017 12:40 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
wimpie schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:11:
[...]

Hoe bevalt de LED upgrade? Heb uiteindelijk 'de grote broer' besteld. Zal laten weten hoe hoe deze bevalt als die binnen is. Niet goedkoop, maar een Convoy L6 is nou eenmaal geen Maglite 8)
Gisteren de led replacement binnen gekregen. In combinatie met een Maglite 4D op AA Eneloops echt een top lamp. Driver kan geschakeld worden met de normale powerknop (hoog, midden, laag). Veel, heel veel licht met een goede throw en prima flood.
Functioneel nog steeds een Maglite, zeer solide en alle voordelen van een metalen staaf.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
freestyler2 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:35:
Ik ben op zoek naar een zaklamp vergelijkbaar met de SkyRay King. Deze is helaas niet meer leverbaar. Nu heb ik wel een aantal alternatieven gevonden, zoals de NiteCore-TM06S maar deze is dan weer qua prijs niet vergelijkbaar.

Nu heb ik nog wel gezocht of de Sky Ray King nog ergens anders leverbaar is, en nu kom ik op aliexpress wel een aantal handelaren tegen maar ik betwijfel of het dan een originele is: LINK. Mede gezien de prijs en de verhalen op internet over namaak lampen van de Sky Ray King/Kung versie.

Het moet dus echt een lamp zijn met een brede en verre lichtstraal. (Die vergelijkbaar is met bovenstaande modellen)

Heeft iemand suggesties of tips waar ik kan zoeken, behalve in dit topic, want dat heb ik uiteraard al gedaan :+
Ehm, de Sky Ray King heeft geen verre lichtstraal. Hoeveel lumen heb je nodig en heb je nog andere vereisten? Kan bv een zaklampmet een XHP70 led ook? Mag een (1 of 2) 26650-batterijen ook ipv multiple 18650's? Wat is het maximale budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

L.N. schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:45:
[...]

Ehm, de Sky Ray King heeft geen verre lichtstraal. Hoeveel lumen heb je nodig en heb je nog andere vereisten? Kan bv een zaklampmet een XHP70 led ook? Mag een (1 of 2) 26650-batterijen ook ipv multiple 18650's? Wat is het maximale budget?
hehe oke, ik vond de Sky Ray King in mijn beleving een verre lichtstraal hebben maargoed de afstand die de Sky Ray King heeft is dus wat mij betreft voldoende. Als ik maar Helder en breed licht heb. Welk soort led er wordt gebruikt is dus wat mij betreft gelijk.

Qua batterijen heb ik geen voorkeur, de 18650 ben ik tevreden over en heeft een lange levensduur, maar hoe langer de levensduur op 1 lading hoe beter natuurlijk. De 26650 lijkt mij vergelijkbaar dus is prima. Gewicht en grote van de zaklamp heeft geen limiet (oke alles heeft een limiet natuurlijk, als hij maar in 1 hand past :P )

Budget is zoals een echte Hollander zou kiezen, best bang for buck.
De Sky Ray King had ik voor circa € 150 incl batterijen en oplader. dus laat ik de grens gelijk houden maar ik zal niet kijken op een paar tientjes meer of minder (minder is natuurlijk beter 8) ).

Als oplader had ik de Nitecore I4 in gedachten circa € 20,- maar suggesties zijn welkom natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door freestyler2 op 11-01-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
freestyler2 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:00:
[...]

hehe oke, ik vond de Sky Ray King in mijn beleving een verre lichtstraal hebben maargoed de afstand die de Sky Ray King heeft is dus wat mij betreft voldoende. Als ik maar Helder en breed licht heb. Welk soort led er wordt gebruikt is dus wat mij betreft gelijk.

Qua batterijen heb ik geen voorkeur, de 18650 ben ik tevreden over en heeft een lange levensduur, maar hoe langer de levensduur op 1 lading hoe beter natuurlijk. De 26650 lijkt mij vergelijkbaar dus is prima. Gewicht en grote van de zaklamp heeft geen limiet (oke alles heeft een limiet natuurlijk, als hij maar in 1 hand past :P )

Budget is zoals een echte Hollander zou kiezen, best bang for buck.
De Sky Ray King had ik voor circa € 150 incl batterijen en oplader. dus laat ik de grens gelijk houden maar ik zal niet kijken op een paar tientjes meer of minder (minder is natuurlijk beter 8) ).

Als oplader had ik de Nitecore I4 in gedachten circa € 20,- maar suggesties zijn welkom natuurlijk.
Volgens mij is wat je wilt nog redelijk breed. Er zijn wel opties. Ik ken vooral de wat betere merken, maar ik vermoed dat er ook goedkopere opties zijn. Dus andere Tweakers, vul gerust aan! Ik dacht aan:
  • Olight Intimidator II: qua lichtopbrengst en formaat vergelijkbaar met de Sky Ray King. Het is een model van vorig jaar, dus met wat zoeken is die binnen budget te vinden.
  • Olight R50 Seeker (niet de R50 POro Seeker): 2500 lumen, 26650-batterij en oplaadbaar. Minder breed, maar verder bereik met het licht. Er is ook een R50 Pro Seeker en dat is min of meer de opvolger. Die zou ook kunnen, maar is waarschijnlijk te duur.
  • Fenix PD40R: 3000 lumen, flink bereik, maar minder brede lichtstraal. Met batterijen misschien boven budget.
  • JETBeam T6: waarschijnlijk niet breed genoeg licht.
  • MANKER MK34: 8000 lumen, slechte batterijduur.
  • JETBeam DDR30: waarschijnlijk niet goedkoop genoeg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Het hoort wellicht niet in dit topic thuis, maar iemand tips voor een goed alternatief van de nitecore I4?
https://www.nkon.nl/charg...r-i4-v2-2014-edition.html

heeft hem helaas niet meer op voorraad, en bij veel shops staat "discontinued"

Voor de geintereseerden, ik heb toch nog een Sky Ray kunnen vinden :-)
icm met deze batterijen

Nu enkel dus nog een oplader voor 18650 batterijen...

Edit: gevonden dankzij tip van L.N

https://www.ledscherp.nl/nitecore-intellicharger-i4

[ Voor 49% gewijzigd door freestyler2 op 11-01-2017 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
freestyler2 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 19:11:
Het hoort wellicht niet in dit topic thuis, maar iemand tips voor een goed alternatief van de nitecore I4?
https://www.nkon.nl/charg...r-i4-v2-2014-edition.html

heeft hem helaas niet meer op voorraad, en bij veel shops staat "discontinued"

Voor de geintereseerden, ik heb toch nog een Sky Ray kunnen vinden :-)
icm met deze batterijen

Nu enkel dus nog een oplader voor 18650 batterijen...
Nitecore D4 als je ook andere batterijen wilt laden, de UM10 of UM20 als je enkel lithium-batterijen wilt laden. Xtar XP4, VP4 of VC4 kunnen ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:52

dragonhaertt

@_'.'

L.N. schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 20:10:
[...]

Nitecore D4 als je ook andere batterijen wilt laden, de UM10 of UM20 als je enkel lithium-batterijen wilt laden. Xtar XP4, VP4 of VC4 kunnen ook.
De Xtar XP4 laadt ook andere cellen en ben ik erg tevreden over voor zeer weinig geld. Vooral de USB laad-functie is erg handig als je wel eens een stroomuitval hebt maar wel met je telefoon wil spelen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 09:06

KnOeFz

no comment...

dragonhaertt schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:51:
[...]

De Xtar XP4 laadt ook andere cellen en ben ik erg tevreden over voor zeer weinig geld. Vooral de USB laad-functie is erg handig als je wel eens een stroomuitval hebt maar wel met je telefoon wil spelen.
Ik hen om de usb aansluiting ook voor de xtar gekozen, daarmee kan ik hem aan mijn zonnepaneeltje hangen om te laden. :) Guilt free lumens :9

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:52

dragonhaertt

@_'.'

KnOeFz schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:27:
[...]

Ik hen om de usb aansluiting ook voor de xtar gekozen, daarmee kan ik hem aan mijn zonnepaneeltje hangen om te laden. :) Guilt free lumens :9
De USB aansluiting is alleen een output! Deze kan je gebruiken om met je al geladen cellen een telefoon o.i.d. op te laden. De USB kan niet worden gebruikt om de lader te voorzien vaan stroom.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 20:08

Mikayu

.srt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bd7m5Kx6iC8w0JyoQ7uXstlb/thumb.jpg
Ik heb een kleine verzameling aan goedkope LED zaklampen waar toch nog behoorlijk wat licht uit komt. Alleen weet ik haast wel zeker dat het echte aantal lumens bij lange na niet in de buurt komt van de opgegeven duizenden. Net zoals de batterijen waar een 0 teveel achter staat. De opgegeven LEDs kloppen wel, maar de binning is ook twijfelachtig. Ik wilde nog checken hoeveel stroom er doorheen gaat door het aantal chipjes te tellen, maar alles zit vast gesoldeerd, dus ik moet nog even met een multimeter aan de slag. Ik weet alleen niet of dat nauwkeurig genoeg is.

De SK68 heeft een XR-E Q5 met een 14500 accu
De WF-502B een XM-L T6 met een 18650 cell
En in de C8 zit een XM-L2 U3 met ook een 18650 batterij

De oplader is een Nitecore 4D, maar die kan geen capaciteit testen dus er is nu een andere onderweg.
Zit nog even te kijken naar een C12 model waarvan ze claimen dat ie 10x AMC7135 heeft. Maar er is ook een drop-in beschikbaar voor de 502B met een XM-L2 op 3.5A die toch wel het lekkerste formaatje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

dragonhaertt schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:24:
[...]

De USB aansluiting is alleen een output! Deze kan je gebruiken om met je al geladen cellen een telefoon o.i.d. op te laden. De USB kan niet worden gebruikt om de lader te voorzien vaan stroom.
Ik voed toch echt mijn vp4 met de usb kabel. Er zit geen usb poort op. Een kabel van usb naar rond voedingsstekkertje. Praten we over de zelfde lader?

Edit:
Je hebt het over de xp4
...
Sorry... verkeerd gelezen

[ Voor 6% gewijzigd door KnOeFz op 13-01-2017 18:46 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-05 22:06
Nu sinds 2 maanden een Olight S30R II op advies van hier gekocht (nog bedankt allemaal!)

Erg prettige lamp had niet verwacht hem zoveel te gebruiken.

Ik kan hier nu de standaard positieve punten herhalen waar ik meer als zaklamp nOOb op in wilde gaan was:
- Formaat; wij snappen niet dat mensen een kleinere kopen want deze is te groot? hebben wij totaal geen last, je loopt wel met je 5" telefoon rond maar de zaklamp is te groot?

- Gewicht, dat vinden nu wel weer een punt, we vinden hem best zwaar. Voor een trektocht zou ik graag opzoek gaan naar een model wat lichter is.

- Intimidatie, er zit natuurlijk de "strob" functie op maar dat vinden wij meer zelfverdediging. Als we hier in de polder weer eens een dronken pool/bulgaar/(vul maar in) tegen komen merk je gewoon dat ze aan de kant gaan voor je sterke lichtstraal. Erg bijzonder om te merken.

- Magneet functie achterkant, ideaal! plop aan de binnenkant van de motorkap, plop op een leiding enz enz.

- Aan/uit schakelaar, voelt robuust maar laat zicht niet makkelijk "vinden", zeer regelmatig dat je zoekt waar zit die. We hebben een tijdje de clip in het verlengde van de knop gezet maar dit werkte ook niet omdat de clip net een beetje over de schakelaar heen valt.

- Zuignappen in het oplaad voetje; Werkt wel voor rechtop maar tegen een gladde wand of onder keukenkastje komt het voetje met daarop de lamp toch los na een tijdje.

- MicroUSB port in het oplaadvoetje; erg slim gebruiken wij heel vaak.

Echt een zeer fijne aankoop, ben blij dat we niet voor een chinees ding zijn gegaan simpelweg omdat je echt gevoel heb dat het kwaliteit is wat je vast houdt.

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Klinkt goed, maar over de kwaliteit die je vasthoud, zit ook bij chinees spul veel verschil in. ;) En uiteindelijk is het allemaal daar gefabriceerd. :P

Ben zelf nog aan het wachten op mijn BLF A6 Cree XPL trouwens, ben benieuwd. Gebruik nu al een tijd de Convoy S3, en hoewel dat geen bijzondere current driver oud is, blijft het licht een stuk beter en stabieler ook met koude. Maar toch zijn die accu's van Eagtec niet heel geweldig.

Iemand een tip waar ik originele Panasonics of LG's vandaan kan halen? :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-06 19:06

thijsco19

KTM 990 SMT

Nkon.nl ;).

De olight lampen kunnen misschien wel in China gemaakt zijn maar de kwaliteit controle Is veel hoger en dat voel en merk je makkelijk.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
Olight produceert niet alleen in China, maar het is een geheel Chinees bedrijf en zit in Shenzhen, (Guangdong). Ook Nitecore en MecArmy zijn Chinees. Veel andere merken zijn Amerikaans, zoals Fenix Surefire, Foursevens). Uitzonderingen bv zijn bij Armytek (Canada) en Led Lenser (Duitsland)

[ Voor 14% gewijzigd door L.N. op 20-01-2017 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 16:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

L.N. schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:54:
Olight produceert niet alleen in China, maar het is een geheel Chinees bedrijf en zit in Shenzhen, (Guangdong). Ook Nitecore en MecArmy zijn Chinees. Veel andere merken zijn Amerikaans, zoals Fenix. Uitzonderingen bv zijn bij Armytek (Canada) en Led Lenser (Duitsland)
Fenix is volgens mij toch echt ook Chinees en zover ik weet zelfs ook in Shenzhen (maar misschien van origine in een ander dorpje ;) )

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:13
Ik las op de vorige pagina iets over een koud lampje en in je jaszak stoppen.
Toen vroeg ik me ineens iets af.

Ik heb een Nitecore MH20 en die heb ik doorgaans in de middenarmsteun van mn auto liggen. Toevallig de laatste paar dagen met thuiskomen van een middagdienst uit de auto meegenomen; dat ding is dan echt steen en steenkoud (logisch ook, want ik moet de laatste dagen flink krabben :P ).

Kan dat geen kwaad? Dopje heb ik altijd een slag losgedraaid. Op de website kan ik geen window vinden van temperaturen waartussen je dat ding kan gebruiken.

Hij doet het overigens nog altijd gewoon prima, maar de vraag is dus of het kwaad kan verder of dat dat eigenlijk geen bal uitmaakt voor zo een lamp? Ik heb geen idee. Iemand? :)

PS: mocht het uitmaken, er zit een Olight 3,6V 3400mAh 18650 batterij in.

=edit=
Op de site van Olight zie ik ook niks mbt die batterij en temperatuur. Op de batterij zelf staat dat je hem niet in het vuur moet gooien en niet moet verhitten boven 60 graden celcius, maar niks over vorst.

[ Voor 11% gewijzigd door vosss op 20-01-2017 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
vosss schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 01:58:
Toen vroeg ik me ineens iets af.

Ik heb een Nitecore MH20 en die heb ik doorgaans in de middenarmsteun van mn auto liggen. Toevallig de laatste paar dagen met thuiskomen van een middagdienst uit de auto meegenomen; dat ding is dan echt steen en steenkoud (logisch ook, want ik moet de laatste dagen flink krabben :P ).

Kan dat geen kwaad? Dopje heb ik altijd een slag losgedraaid. Op de website kan ik geen window vinden van temperaturen waartussen je dat ding kan gebruiken.

Hij doet het overigens nog altijd gewoon prima, maar de vraag is dus of het kwaad kan verder of dat dat eigenlijk geen bal uitmaakt voor zo een lamp? Ik heb geen idee. Iemand? :)

PS: mocht het uitmaken, er zit een Olight 3,6V 3400mAh 18650 batterij in.

=edit=
Op de site van Olight zie ik ook niks mbt die batterij en temperatuur. Op de batterij zelf staat dat je hem niet in het vuur moet gooien en niet moet verhitten boven 60 graden celcius, maar niks over vorst.
Nee, dat maakt niet uit. Pas ergens tussen dej min 20 en min 40 zouden ze stoppen met werken.Wel is de capaciteit minder bij lagere temperatuur.
rockhopper schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 23:55:
[...]

Fenix is volgens mij toch echt ook Chinees en zover ik weet zelfs ook in Shenzhen (maar misschien van origine in een ander dorpje ;) )
Sorry, je hebt gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

vosss schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 01:58:
Voor wat het waard is: in de auto van m'n pa heb ik een lampje met 2x AA eneloops gelegd, en onder onze "barre winterse omstandigheden" werkt het prima. Eneloops tegen het lekken en het langer vasthouden van de lading natuurlijk. Mocht je trouwens echt in de kou zitten en hard licht nodig hebben dan is er altijd nog de tijdelijke oplossing je lamp (of accu) even op te warmen in je broek- of jaszak.

De meeste leveranciers houden een ongeschreven range aan van -10 graden Celsius tot +60 graden waarin de accus normaal functioneren. Ga je hier onder zitten dan verwacht ik niet dat er gevaarlijke situaties ontstaan (als lekkende of ontploffende lampen, al baseer ik dit verder nergens op behalve het beetje basis scheikunde dat ik ooit in een ver verleden heb gehad), ga je echter er boven zitten dan wordt het voor de accu wel gevaarlijk. Er zit niet voor niets op de meeste lampen een thermal protection waarbij de lamp na xx-minuten in de hoogste stand zichzelf weer naar beneden schakelt.
Je loopt dus eigenlijk alleen (meer) risico als je je lamp in de auto in de felle zomerzon van bv Spanje of Griekenland laat liggen.

Bevalt de lamp verder? Ik heb 'm ooit overwogen maar ik vond het een beetje een vreemde maat, waardoor ik zelf verwachte dat hij niet zo fijn in de hand ligt. Maar ik heb nooit een echt exemplaar kunnen/mogen vasthouden.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:13
Bedankt voor de antwoorden heren :)

Lamp bevalt goed. Niet dat ik hem overigens vaak gebruik ofzo. Eigenlijk heb ik hem niet eens nodig. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
rockhopper schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:06:
[...]
Bevalt de lamp verder? Ik heb 'm ooit overwogen maar ik vond het een beetje een vreemde maat, waardoor ik zelf verwachte dat hij niet zo fijn in de hand ligt. Maar ik heb nooit een echt exemplaar kunnen/mogen vasthouden.
De zaklamp ligt lekker in de hand. Hij is wel wat kort, waardoor mensen met grote handen deze te kort kunnen vinden. Hij past niet zo lekker in een spijkerbroek, omdat de kop te dik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junketsu
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-05 07:45
De afgelopen pagina's wat doorgebladerd, lijkt erop dat jullie best wat kennis hebben dus wellicht is m'n vraag niet al te gek :-)

Ik wil m'n fiets wat zichtbaarder maken in het donker, dus beter dan een HEMA led-lampje. Ik fiets niet heel veel dus wil er weinig in investeren, maar net genoeg zeg maar. Ik kwam de volgende tegen en ben benieuwd naar jullie ervaringen - als jullie überhaupt zulke goedkope led-lampen kopen...

https://www.aliexpress.co...ke-Light/32652149740.html

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1ZvDIKFXXXXaeXFXXq6xXFXXX2/High-Quality-Professional-XM-L-T6-3800LM-Bicycle-Light-Torch-Waterproof-Zoomable-LED-Flashlight-Bike-Light.jpg

Dus de vraag: hebben jullie ervaring met een goedkope lamp als deze? En komt er nog een beetje licht uit als ik deze met een AAA-batterij gebruik? Het gaat met name om het zichtbaar zijn, niet om m'n pad te verlichten.

[ Voor 12% gewijzigd door Junketsu op 20-01-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Junketsu schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:06:
Dus de vraag: hebben jullie ervaring met een goedkope lamp als deze? En komt er nog een beetje licht uit als ik deze met een AAA-batterij gebruik? Het gaat met name om het zichtbaar zijn, niet om m'n pad te verlichten.
Ik ken dat merk verder niet, maar jouw voorbeeld lamp valt onder de categorie "ik neem een gok met een Chinese no-name en hoop dat er eventueel ook kwaliteitscontrole plaatsvind".
Voor het geld kan je jezelf geen miskoop doen, maar mochten de lumens (lichtsterkte) kloppen dan zal je tegenliggers met 1000 en 2000 lumen heel erg verblinden. Dat is vaak een probleem met "groter beter sterker" op de fiets. Deze lamp lijkt totaal niet voor de fiets ontworpen maar is gewoon een zaklamp in een houder geschroefd, in principe kan je dat met iedere zaklamp doen.

Nu even iets dieper op de fietslamp keuze zelf: goed dat je beter zichtbaar wilt worden! Er zijn diverse fabrikanten die specifiek lampen maken, met wisselend succes. Let wel dat een gedeelte van deze lampen speciaal ontworpen worden voor off-road nachttochten op de mountainbike. Daar geld: veel licht nodig zonder dat je met tegenliggers rekening hoeft te houden. Iets heel anders dan wij op de Nederlandse wegen. Hier op de weg volstaat 400 lumen prima.
Persoonlijk heb ik 2 lampen van Fenix die ik op mijn fiets kan zetten, de Fenix BC30R en de Fenix BT20 Beide gaan bij mij eigenlijk nooit hoger dan 400 lumen tenzij ik echt midden in het bos rij en iets heel goed moet zien. In de stad staan ze op de laagste stand. Met andere woorden: veel heb je niet nodig. Verder zit er op mijn fiets een Philips Saferide vastgeschroefd (dus niet de los maak meeneem versie) die zit altijd op mijn fiets en werkt gewoon via de dynamo en geeft erg veel licht. Helaas is deze niet meer verkrijgbaar. Uit dezelfde serie heb ik ook een saferide achterlicht (lekker breed licht en goed zichtbaar)

Kijk een beetje rond op diverse sites voor fietslampjes, maak voor jezelf de overweging of je 'm vast aan de fiets wilt hebben of afneembaar zodat het ook een zaklamp is. Mijn BC30R is meer 'zaklamp' dan de BT20 die veel lastiger monteerbaar en weer losmaken is. Mocht je een losse lamp kopen bedenk dat of je zelf met batterijen gaat klooien of dat je een oplaadbare wilt (rechargeble). Ik vind deze site altijd erg interessant met advies over fietsverlichting, verder kan je naar wat zaklampwinkels zoals ledscherp nkon of knivesandtools kijken naar lichtjes. In de meeste fietszaken is het relatief weinig kwaliteit voor veel geld trouwens.

-edit- ik zie dat je wat toegevoegd hebt. Ik zou zelf niet zo snel voor AAA gaan, relatief weinig capaciteit per volume. Op de fiets is het gewicht wat minder belangrijk, kies daarom of voor een ingebouwde accu die je met usb oplaad (duurder) of eentje met AA dan wel 18650 accu's (de laatste optie is het beste qua capaciteit, maar als je deze nog niet hebt weer duurder omdat je dan accu's en lader moet aanschaffen). Mocht je AA kiezen dan kan je weer het beste eneloops AA gebruiken. Redelijk goedkoop aan te schaffen via sk.nkon.nl

[ Voor 14% gewijzigd door rockhopper op 20-01-2017 14:24 . Reden: aanpassen na edit vraagsteller ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

In die adapters gaan 3 keer AAA batterij. Meer capaciteit mogelijk dan die meegeleverde 18650 accu's.
Ik heb zo'n zelfde model ook gehad. Er pastte ook een 26650 accu in. Alleen de zoom schuif ging erg makkelijk heen en weer. Niet echt aan te raden op de fiets, dan staat ie bij elke klinker in een andere stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mikayu schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:33:
In die adapters gaan 3 keer AAA batterij. Meer capaciteit mogelijk dan die meegeleverde 18650 accu's.
Lijkt me stug. 3x AAA is (als we even een doorsnee oplaadbare AAA nemen) 3,6V @ 800mAh of zo? Terwijl de gemiddelde 18650 eerder richting de 2000 mAh zal gaan?

Hoe dan ook lijkt me een schijnwerper van 3800Lumen een beetje onzin als het je puur gaat om zichtbaarheid en niet om het verlichten van je weg.

Kies dan iets waarbij de specificaties en prijs wat meer in balans zijn (dus niet ultiem cheape high specs lamp zoals deze) en die daadwerkelijk aansluit bij wat je zoekt. Voor zichtbaarheid zou ik eerder kijken naar een lamp die ook vanaf opzij zichtbaar is etc. In plaats van alleen een gerichte bundel vooruit te schijnen.

Kortom: gewoon een normaal fietslampje.

[ Voor 41% gewijzigd door Orion84 op 20-01-2017 14:56 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Oeps, ik zat even met AA capaciteiten in mijn hoofd toen ik het zei en de voltage even niet meegerekend... Toe aan weekend.
Een AAA eneloop pro heeft 940mAh. Een beetje degelijke AA bevat zo'n 2700mAh.

Vaak staat er op die meegeleverde 18650 accu's iets van 4200mAh of zelfs 9800mAh, maar na het meten was ik blij dat er 800mAh in zat. Dan moet je een echte Panasonic nemen met 3400mAh en een goeie (!) oplader. Maar dan zit je al in het duurdere segment.

Er zal overigens evenveel licht uit komen met 3x AAA als een 18650, maar met beide nowhere near de 3000 lumens. Ook mis je idd het licht van opzij, dus beter voor een gewoon fietslampje gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Mikayu schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:32:
Er zal overigens evenveel licht uit komen met 3x AAA als een 18650
Nee, een Li-ion kan véél meer stroom leveren dan een NiMh. 1000 Lumen (of zelfs 500.... *) op AAA baterijen is gewoon niet mogelijk, met een Li-ion wel... Iedere Chinese site die beweert 1000 Lumen op AA(A) batterijen te halen praat totale bullsh*t.

Dat is ook het voordeel van een Li-ion batterij. Als je bijvoorbeeld een AA batterij ,2500mAh * 1.2V = 10.8kJ, vergelijkt met een 14500 (Li-ion met hetzelfde formaat als een AA) 800mAh * 3.7V = 10.6kJ dan zie je dat de energiedichtheid tussen vergelijkbare NiMh en Li-ion batterijen helemaal niet verschillend is. Maar hét grote voordeel van Li-ion is dus dat ze veel meer stroom kunnen leveren en dus een veel fellere lamp mogelijk is dan met een NiMh

* van die typische Petzl Tikka hoofdlampjes leveren minder dan 200 Lumen op 3x AAA batterijen met hun 'boost' mode, ga er maar vanuit dat dat ongeveer het maximaal haalbare is met 3x AAA....

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 20-01-2017 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
De afgelopen pagina's wat doorgebladerd, lijkt erop dat jullie best wat kennis hebben dus wellicht is m'n vraag niet al te gek :-)

Ik wil m'n fiets wat zichtbaarder maken in het donker, dus beter dan een HEMA led-lampje. Ik fiets niet heel veel dus wil er weinig in investeren, maar net genoeg zeg maar. Ik kwam de volgende tegen en ben benieuwd naar jullie ervaringen - als jullie überhaupt zulke goedkope led-lampen kopen...

[afbeelding]

Lees deze blog eens. het gaat over dezelfde zaklamp (ook al is de prijs en de naam anders).
Orion84 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:48:
[...]

Lijkt me stug. 3x AAA is (als we even een doorsnee oplaadbare AAA nemen) 3,6V @ 800mAh of zo? Terwijl de gemiddelde 18650 eerder richting de 2000 mAh zal gaan?

Hoe dan ook lijkt me een schijnwerper van 3800Lumen een beetje onzin als het je puur gaat om zichtbaarheid en niet om het verlichten van je weg.

Kies dan iets waarbij de specificaties en prijs wat meer in balans zijn (dus niet ultiem cheape high specs lamp zoals deze) en die daadwerkelijk aansluit bij wat je zoekt. Voor zichtbaarheid zou ik eerder kijken naar een lamp die ook vanaf opzij zichtbaar is etc. In plaats van alleen een gerichte bundel vooruit te schijnen.

Kortom: gewoon een normaal fietslampje.
Helemaal correct. Maar er komt nog bij dat een Lithium batteriuj 3,6-4,2V is en daarmee dus nog een voordeel heeft. De 3800 lumen haal je nooit met AA-- of AAA-batterijen, tenzij je er 20 van gebruikt.

[ Voor 27% gewijzigd door L.N. op 20-01-2017 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junketsu
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-05 07:45
Bedankt voor de uitgebreide reacties en linkje naar de blog. Zeker leuk om te doorheen te gaan en zo wat kennis op te doen. Grappig om te lezen dat de camera bizar afwijkt van de specificaties (ook al is dat wel een beetje Aliexpress/DX eigen), wellicht alsnog leuk om een keer uit te proberen. Als klein zaklampje en (bedankt voor jullie advies) niet als lichtkanon op de fiets.

In plaats van het 'HEMA-led-lampje' zal ik dan een simpel/normaal fietslampje aanschaffen. Had simpelweg gehoopt dat er iets hippere oplossingen zouden zijn na al die jaren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Anoniem: 147126 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:41:
[...]

Nee, een Li-ion kan véél meer stroom leveren dan een NiMh. 1000 Lumen (of zelfs 500.... *) op AAA baterijen is gewoon niet mogelijk, met een Li-ion wel... Iedere Chinese site die beweert 1000 Lumen op AA(A) batterijen te halen praat totale bullsh*t.
Klopt, maar dan moet de zaklamp ook veel meer stroom kunnen vragen. Gezien er alleen 3800 bullsh*t Lumen staat en verder niks over de aansturing ga ik er van uit dat dit geen 6 ampère of iets zal zijn.
Stel het is in werkelijkheid 380 Lumen, dan zou de LED ongeveer 1 ampère nodig hebben. Dat gaat wel lukken uit NiMH cellen zonder dat het voltage teveel inkakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Anoniem: 147126 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:41:
[...]

Voor goedkope Chinese zaklampen heb je gelijk, maar Nitecore (=Chinees merk) levert met de EA45S of de EA41 1000 lumen op 4 AA's. De EA81 zelfs 2150 lumen op 8 AA's.

[ Voor 12% gewijzigd door L.N. op 20-01-2017 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Junketsu schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:33:
Bedankt voor de uitgebreide reacties en linkje naar de blog. Zeker leuk om te doorheen te gaan en zo wat kennis op te doen. Grappig om te lezen dat de camera bizar afwijkt van de specificaties (ook al is dat wel een beetje Aliexpress/DX eigen), wellicht alsnog leuk om een keer uit te proberen. Als klein zaklampje en (bedankt voor jullie advies) niet als lichtkanon op de fiets.

In plaats van het 'HEMA-led-lampje' zal ik dan een simpel/normaal fietslampje aanschaffen. Had simpelweg gehoopt dat er iets hippere oplossingen zouden zijn na al die jaren :-)
Kijk als "hip" je eis is, dan kan je natuurlijk nog wel even verder kijken. Maar je vroeg eerst om een sterke lamp, daarna om zichtbaar te zijn, en je hebt nog steeds geen budget gegeven ;)

Onder het puntje zichtbaarheid zijn er ook laserlichten. En qua hippere uiterlijkheden is er bv deze shop, die als je het bont wil maken je fiets net zo "feestelijk" kan maken als een kerstboom. Maar er zijn ook discretere varianten zoals achterlicht in je zadelpen (best een goede oplossing voor de racefiets)

Je vraagt je advies echter in het ultra turbo zaklampen liefhebbers topic, dus hier wordt veel dieper ingegaan op lichtsterkte, lichtkleur, hoeveel throw een lamp heeft of hoe breed hij straalt en hoe veel / welke accu erin gaat en alles zo licht (pun intended) en draagbaar mogelijk. Het liefst persoonlijk gemaakt met alternatieve versies en weet ik veel wat ;) Fietsverlichting vraagt eigenlijk om wat andere wensen, net zoals iedere situatie eigenlijk een ideale zaklamp heeft. We gaan ook niet een hond zoeken met een klein hoofdlampje, maar daar willen we iets dat redelijk ver schijnt, echter wil je je tent opzetten hoef je niet 500m verder licht te hebben maar wil je eigenlijk iets hebben dat juist breed straalt.

Hopelijk kan je wat inspiratie opdoen uit de linkjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

[afbeelding]

Ah zo'n fietslamp heb ik ook. Waarschijnlijk dezelfde lamp maar een andere houder. Ik gebruik hem incidenteel op mijn mtb.

Voordeel:
- tering veel licht
- zoomable
- gaan 3xaaa batterijen in

Nadeel:
- zaklamp schiet soms uit de houder
- er is geen horizontale verstellingsmogelijkheid. Probeer dan maar eens op een gebogen stuur de lichtbundel min of meer recht voor je te krijgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:59
http://www.marktplaats.nl...990f22a&previousPage=home

DE BESTE ZAKLAMP DIE IN DE WERELD TE VERKRIJGEN IS, NU OOK VOOR U BESCHIKBAAR!

MIXXAR Q250 Flashlight , Militaire zaklamp, die nu ook in Nederland legaal verkocht mag worden.
Deze zaklamp verblindt direct uw aanvallers zodat u minuten de kans krijgt om te kunnen vluchten.
De MIXXAR Q250 Flashlight is in Amerika de populairste zaklamp die er is.

Let op dat u wel de originele Q250 koopt, er is op dit moment heel veel namaak op marktplaats!!!

De enigste originele heeft de volgende kenmerken!!
Op de lamp staat Flashlight & Q250 { Al het andere is namaak }
De lamp zit in een wit doosje met zwarte letters bedrukt:
Flashlight & Q250.
Het knopje aan de achterkant is groen!
Er zijn geen lampen in omloop die verder gaan dan Q250 !!!
{Leuk geprobeerd:-}
Er zijn veel soorten die op elkaar lijken, maar de kwaliteit van deze lamp is vele malen beter dan de rest!!!
Ook is er iemand op marktplaats actief die deze lampen verkopen maar niet leveren!! hoor het de laatste tijd heel vaak !

deze reclame begint me nu wel de strot uit te hangen...je ziet hem overal

en dat voor lampjes van 5 euro ... en dan die claims allemaal ''Er zijn geen lampen in omloop die verder gaan dan Q250''... is eigenlijk gewoon misleiding ;(

maar ze verkopen er blijkbaar wel genoeg, want zelfs op nu.nl zie ik de reclame voorbij komen...en dat is niet goedkoop

[ Voor 66% gewijzigd door Mr. Detonator op 25-01-2017 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06 16:25
Mr. Detonator schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:46:
http://www.marktplaats.nl...990f22a&previousPage=home

...

deze reclame begint me nu wel de strot uit te hangen...je ziet hem overal

en dat voor lampjes van 5 euro ... en dan die claims allemaal ''Er zijn geen lampen in omloop die verder gaan dan Q250''... is eigenlijk gewoon misleiding ;(

maar ze verkopen er blijkbaar wel genoeg, want zelfs op nu.nl zie ik de reclame voorbij komen...en dat is niet goedkoop
Haha mooi is dat. Een lampje op 3 AAA batterijen met 2000 lumen welke 1000 meter ver schijnt. Er zit gewoon een Cree XM-L in. Als tijd en afstand geen issue waren zou ik een afspraak maken om er een op te halen en dan mijn Olight SR90 meenemen. Dat zijn 2000 lumen met 1000 meter bereik :9

Voor de leek zal het absoluut een indrukwekkende zaklamp zijn, maar ben gewoon eerlijk over de specificaties. Een gemiddelde Maglite doet nog geen 100 lumen dus als je zegt dat jouw zaklamp 500 lumen doet, dus 5x zoveel als die Maglite, weet iedereen ook wel dat er licht genoeg uit komt voor 99% van de mensen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou de BLF A6 XML is inmiddels binnen, eerste indruk is zeer positief. Voelt goed aan, lekker degelijk, duidelijk hard gecoat. Clip is ook erg stevig en voelt goed aan, alleen de lak daarop is zwak. Nu gaat bij mij de clip er standaard al af en dan merkte je hoe strak die zat. Bleef wel wat leek een beschadiging achter op de lamp van het eraf schuiven, maar dat bleek van de clip zelf af te komen, beetje koperkleurig spul. Schrok wel even. :P
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/01/2017-01-24-20.34.34-1-Medium-800x450.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/01/2017-01-24-20.36.46-Medium-800x450.jpg
Ik ben uiteindelijk voor de BLF gegaan omdat het formaat en type lamp was wat mij aanspraak, reviews en specs heel erg goed waren en zeker voor het geld (en de aanbiedingen vaak).

Nu heb ik de 3D versie gepakt met een 5000k led, die is mij achteraf toch wel behoorlijk wit en had ik liever voor de 5A gegaan met een 4000k led. Bij mijn Convoy S3 heb ik gekozen voor een 4500k led, wat mij wel heel erg bevalt.

Verder heeft deze dus een goede current driver ( A17DD-L FET+1) wat hopelijk goed werkt. De driver van de Convoy S3 (7135x8 XM) houdt zijn eigen iig al beter met koude omstandigheden. Ik heb hem nu bij mij voor het werk dus ik ben heel benieuwd. :)

Turbo modus is echt goed leip trouwens met 1600 lumen. :D _O_ En moonlight modus is ook erg prettig heb ik al gemerkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Het blijft toch een enorm voordeel dat je bij lampen als de A6 en de meeste lampen van Convoy zelf uit een aantal leds kunt kiezen, de tint van de led en uit verschillende drivers kunt kiezen. Jammer dat de "grote" merken dat niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:25
Ik heb een paar weken terug bij Gearbest een Jaxman E2 met Nichia 219B LED gekocht.

Ik had al vaker gelezen over die Nichia 219B, en voor 17 euro kon ik 'm niet laten liggen.

Dit lampje is erg stevig (doet niet onder voor o.a. Fenix) en de lichtkwaliteit is echt een klasse beter dan de standaard Cree LEDs.
Ik heb de 4000K variant, en het licht lijkt behoorlijk op een goed gloeilampje. Mooie kleuren, en bij mist of sneeuw wordt je veel minder snel verblind door licht wat terugkaatst van de mist of sneeuw.

Het is geen megafelle lamp, maar de lichtkwaliteit maakt dat meer dan goed.
Die Jaxman E2 is nu mijn favoriete EDC. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34
Ik heb zelf sinds kort een Ultrafire xml-t6 LED zaklamp en hij bevalt goed ,
ik ben nu alleen aan het zoeken naar een webshop die orginele Samsung 18650 3400 maH accu's en een lader verkoopt , want die chineese rommel vertrouw ik niet echt .
Er zitten nu 18650's bij met als opschfift 6800 maH wat gewoon niet mogelijk is .
en een lader van Hong Dong en veel te korte aansluitpennen die geen contact maken in een randaarde wcd .
Heeft er iemand tips voor welke webshop goed is ?

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Nkon.nl verkoopt goede batterijen en laders.

Wat voor zaklamp heb je precies? (Linkje?)

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik las de naam en dacht, hee bekende lamp, ben ik ook ooit mee begonnen. Maar je hebt zo te zien een wat grotere. :P Lader die erbij zit heb ik zelf ook gehad met van die hyper super accu's. :+ Accu's gebruik ik niet meer, Lader ligt bij mijn moeder en gaat eigenlijk prima. Geen idee wat voor manier van laden die heeft, en een diep ontladen accu kan ie wss niks mee.

Zelf heb ik toen een Xtar VC2 Lader gekocht. Ideaal ding en gebruik ik met veel plezier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Bij lampen die 2 batterijen in serie gebruiken Is het belangrijk om goed kwaliteit batterijen te gebruiken.
Het liefst ook protected zoals deze: https://www.nkon.nl/rechargeable/18650-size.html?protected=8. Kost wat maar zijn goede batterijen.

Overigens je noemde specifiek Samsung als merk, waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:59
YouTube: Tesla's new 2170 battery cell

zouden dit de nieuwe 18650 kunnen worden ?

maar 50% groter, en bijna 100% meer miliampere (5700)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Mr. Detonator schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 00:54:
YouTube: Tesla's new 2170 battery cell

zouden dit de nieuwe 18650 kunnen worden ?

maar 50% groter, en bijna 100% meer miliampere (5700)
Ach, dat overdrijven is ook een vak (in dat filmpje). Bijna elk groot zaklampmerk heeft 18650's met een capaciteit van 3600 mAh, dus Tesla-batterijen hebben nog geen 60% meer capaciteit in 50% meer volume. Heel spannend is dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Behalve dan dat de 18650's uitgegroeid zijn en de 2170 nog volop potentie heeft.

Overigens die 3600mAh cellen hebben allen die capaciteit bij een ontlading van een paar ampère. De huidige 3000mAh cellen halen hun capaciteit bij een ontladen van 5+ ampère, zelfde met die 2170 cellen. Vandaar die vergelijking.

Hier een test van de Sanyo NCR20700B 4000mAh.
http://budgetlightforum.com/node/51822

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Klein titanium lampje gekocht om wat meer in stijl met m'n zakmes te blijven ;)
M'n eerste zaklamp met een 10180 accu. Vevangt m'n AAA sized edc lampje. Bevalt prima. 2 standen, gebruik vrijwel altijd de zwakste stand. Ingebouwde microusb aansluiting om te laden... een aanrader.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/LoIekNyfGN6kf9AvJlXof24BXwv0dnK5Hc7XhrT26IwUlYyoqD9NzBaonJxc_MVgU3iZD8Fv2qpULlap1J0oIWVTcQSEsNCKj90bbIdlPEkp89i_CtrN_km1Tm8uS2RDBjzkyl0DbVuhZSt6Cvwznn9ZlB84qBxg71NaoGpNL_9PxcE2-OMZR0oy0eOyyy36-y55iP7qdIv-xf2kHTH-JFB3TbBwgIsQR6y5ntChswP52JjJvQEjUMjnuYZUn7bPySYeQpPtZMAncIz7SgjHVQN7TiA-AyMZEaocOqG2YKt_dSekMmTcKrQ-7PGypsAx4sDi8ZA0phkVdu6KxNT_kpjvVrpClq_Q3osdBM02NI7w0d-vUeHgUsIU9d7Z4WZUzoYznL4QQjdZc2Izhg1j_ECM0dNZ9jfZDFXAzUmhmeA2IlX3WHsnDDenwmn6tpGMNtmwgidP-mBOZ8lf-HGSKrrrJm-6jYzhWzIZ3DTXK1b_pbFCMWAP49U-12jXxHHs4vTxbiTRdvV74vVWl3o7zOR9H0ZS7qfc_BK9BtlkGG_rD85wliSGIqkBS83ufWSFSvb9y9SZsdYD8wxik8L7e-mObdo7KOkb8EZ_svSO_fqj85ia0Jms=w800-h533-no

edit
Het is de CooYoo Quantum in heatcolored titanium uitvoering.

[ Voor 4% gewijzigd door KnOeFz op 10-02-2017 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Poeh, net de Nitecore R40 gereviewed. Super zaklamp met 2 inductiedocks om op te laden en een bereik van meer dan 500 meter. Maar ik denk niet dat ik deze zaklamp veel zal gebruiken, dus deze gaat Marktplaats op.....

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Diversen/01_zpsosl2xti3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Laatst online: 25-05 07:40
@L.N.: dank voor je tweakblog over flashlights, heel erg leerzaam! _/-\o_

Had voor een andere hobby een lampje nodig maar van het een kwam het ander en nu zijn er 2 laders, 5 lampen (waaronder een Thrunite TN42) en de nodige batterijen naar me onderweg en ben ik bang dat ik er een nieuwe verslaving bij heb... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Douwe63 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 22:25:
@L.N.: dank voor je tweakblog over flashlights, heel erg leerzaam! _/-\o_

Had voor een andere hobby een lampje nodig maar van het een kwam het ander en nu zijn er 2 laders, 5 lampen (waaronder een Thrunite TN42) en de nodige batterijen naar me onderweg en ben ik bang dat ik er een nieuwe verslaving bij heb... 8)
Graag gedaan! Je gaat er wel vol in met 5 zaklampen en 2 laders. wat heb je gekocht? Zaklampen zijn ook erg verslavend, dus sorry dat ik jou "hooked" heb gemaakt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douwe63
  • Laatst online: 25-05 07:40
Had als eerste een BLF A6 XPL 1A besteld samen met een Nitecore D2 lader en een setje NCR18650B 3.7V 3400mAh 18650 Protected Lithium-ion batterijen.

Na het bekijken van de nodige videos en het lezen van recenties kwamen er een Utorch UT02, Thrunite TN42, Convoy L6 (om te modden) en DQG Tiny 26650 3th 7x XP-G2 NW 2500LM 4modes EDC LED bij en nu ben ik voorlopig wel klaar ;).

Gisteren nog een Liitokala Lii - 500 LCD Battery Charger voor 22 dollar gekocht zodat ik 4 batterijen tegelijk kan laden.

Ik ben een 'sucker' voor coupons en veel te impulsief qua aankopen maar goed, op die Thrunite TN42 na (die duurder was dan de rest bij elkaar) kon ik de lampen voor redelijke bedragen op de kop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Scheelt dat het spul ook allemaal de wereld niet kost. :P Maar de BLF is een leuk lampje! Convoy S3 is voor het geld wel een beetje mijn favo. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Dit is ook een leuke:
https://www.aliexpress.co.../1812094_32791634860.html

Zelfde formaat als Convoy S3 of BLF A6 maar dan met een triple!
Heb hem zelf niet maar zit er wel aan te denken, uiteraard met een fet driver mod voor de ultieme lumens. Misschien zelfs een emitter swap.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Whut, dat wordt best wel een leipe mod. :D Niet meer vast te houden op full power. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-06 09:13
Richub schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:36:
Ik heb een paar weken terug bij Gearbest een Jaxman E2 met Nichia 219B LED gekocht.

Ik had al vaker gelezen over die Nichia 219B, en voor 17 euro kon ik 'm niet laten liggen.

Dit lampje is erg stevig (doet niet onder voor o.a. Fenix) en de lichtkwaliteit is echt een klasse beter dan de standaard Cree LEDs.
Ik heb de 4000K variant, en het licht lijkt behoorlijk op een goed gloeilampje. Mooie kleuren, en bij mist of sneeuw wordt je veel minder snel verblind door licht wat terugkaatst van de mist of sneeuw.

Het is geen megafelle lamp, maar de lichtkwaliteit maakt dat meer dan goed.
Die Jaxman E2 is nu mijn favoriete EDC. :Y
Ik heb het topic doorgelezen omdat mijn oude heer op zoek is naar een "zaklamp uit China". Hij zal het sporadisch in en om het huis gebruiken, maar vooral op vakantie. Nu heb ik veel gelezen over allerlei modellen die naar het doet lijken 50+ euro kosten. Zo leek mij de Olight S30RII een zeer mooi lampje, nu ook in de aanbieding bij Coolblue voor 70 euro, maar dat lijkt me toch wel een overkill voor wat hij er mee doet uiteindelijk.

Qua budget zat ik meer aan deze bovenstaande te denken, maar als ik het goed begrijp moet hier nog wel een oplader bij? Zijn er verder nog degelijke opties voor de bovengenoemde situatie in de 15 - 30 euro range of is het dan vooral afwachten wat je binnenkrijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:25
Je moet er idd een 18650 accu en oplader bij hebben, de Jaxman E2 werkt niet op gewone batterijen...

Deze Jaxman E3 werkt wel op een gewone AA batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

neilpad schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:49:
[...]
Ik heb het topic doorgelezen omdat mijn oude heer op zoek is naar een "zaklamp uit China". Hij zal het sporadisch in en om het huis gebruiken, maar vooral op vakantie. Nu heb ik veel gelezen over allerlei modellen die naar het doet lijken 50+ euro kosten. Zo leek mij de Olight S30RII een zeer mooi lampje, nu ook in de aanbieding bij Coolblue voor 70 euro, maar dat lijkt me toch wel een overkill voor wat hij er mee doet uiteindelijk.

Qua budget zat ik meer aan deze bovenstaande te denken, maar als ik het goed begrijp moet hier nog wel een oplader bij? Zijn er verder nog degelijke opties voor de bovengenoemde situatie in de 15 - 30 euro range of is het dan vooral afwachten wat je binnenkrijgt?
Let wel dat coolblue en aanbieding niet samengaan. Het is een hele goede winkel met uitstekende service, maar daar betaal je ook voor.
Voor een lamp die door een niet-enthousiasteling wordt gebruikt, zou ik eerder of een AA lamp adviseren (liefst met eneloops AA zodat er geen lekkage ontstaat en de zaklamp het na xx maanden nog steeds doet) of een sterkere maar dan rechargeble, dus met ingebouwde oplader. Deze tweede heb je tegenwoordig magnetisch en/of via usb/micro-usb. Dat scheelt je de aanschaf van een aparte set accu's en een lader.

Mocht je echt gegrepen worden door het virus (en die kans is niet gering) dan kan je altijd nog een setje accu's en een goede lader erbij halen.

Overigens is het model dat jij voordraagt, de olight s30rII een oplaadbare versie, je hebt daarvoor dus geen aparte lader nodig. Richub's antwoord is dus niet goed (ik zie dat hij het over de jaxman E2 en E3 heeft). ik ben duidelijk toe aan koffie & lunch Er komt een laadstation bij waarin je de lamp kan zetten.

Het lijkt verder een oud(er) model (ik ben niet zo heel erg bekend met olight's omdat deze bij mij persoonlijk (n=1) problemen hebben gegeven. knives&tools kan 'm niet meer leveren al kan dat ook betekenen dat ze 'm gewoon uit het assortiment hebben gehaald ;) Dat het model overkill is bepaald alleen de gebruiker. Beter een lamp waarover je enthousiast over bent, dan één die je thuis laat liggen (daarvoor geldt dat al het geld te duur is)

Qua Chinalamps en dan met name de merkloze, die zul je denk ik wel bedoelen, voor minder dan 30 euro geld bijna altijd dat ze niet oplaadbaar zijn (dus extra kosten accu & lader) en even zo belangrijk is het een gokje met afwachten wat de kwaliteit bij ontvangst is. Komt natuurlijk nog bij dat het hele garantie verhaal op afstand en levertijden vaak dramatisch zijn. Maar er zitten soms ook juweeltjes tussen.

[ Voor 30% gewijzigd door rockhopper op 22-02-2017 12:14 . Reden: aanvullende reactie op de originele vraagstelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja ik heb voor mijn moeder dan een Ultrafire XML ding gekocht, zit een houder bij voor losse batterijen en geeft een beste bak licht. Dikke prima imho, en dat voor een 5-6 euro. :)

http://www.gearbest.com/led-flashlights/pp_187781.html

Leuk om te geven ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 22:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik had een (zoom) Cree Q5 waar ik best tevreden mee was, maar een tijd terug had ik een nieuwe "mijnwerkers" lamp gekocht waar de voor mij (toen nog) onbekende 18650 batterijen in moesten.

Dus daar 2 van besteld en meteen een wat grotere zaklamp erbij besteld;

http://www.gearbest.com/l...hts/pp_604347.html?wid=21

Komt in vergelijking met die Q5 toch een bak licht vanaf; niet normaal :D. In sterkte instelbaar, geen memory functie helaas.

'Probleem' is nu alleen dat ik voor nog meer licht wil :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ik heb het vermogen van mijn C8 gemeten en kwam op maar 1,25A uit. Meteen maar een paar nieuwe drivers besteld met 10x AMC7135
De 502B trekt bijna 1,9A dus ik twijfel nog of ik daar ook een andere driver in ga zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Notna schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 23:16:
Ik had een (zoom) Cree Q5 waar ik best tevreden mee was, maar een tijd terug had ik een nieuwe "mijnwerkers" lamp gekocht waar de voor mij (toen nog) onbekende 18650 batterijen in moesten.

Dus daar 2 van besteld en meteen een wat grotere zaklamp erbij besteld;

http://www.gearbest.com/l...hts/pp_604347.html?wid=21

Komt in vergelijking met die Q5 toch een bak licht vanaf; niet normaal :D. In sterkte instelbaar, geen memory functie helaas.

'Probleem' is nu alleen dat ik voor nog meer licht wil :+
Bekend probleem, die lust naar lumen! Net als gereedschap zijn ook zaklampen verslavend. Hoewel ik nu een zaklamp heb met 3200 lumen en niet het idee heb dat ik meer nodig heb.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

L.N. schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:02:
[...]
Bekend probleem, die lust naar lumen! Net als gereedschap zijn ook zaklampen verslavend. Hoewel ik nu een zaklamp heb met 3200 lumen en niet het idee heb dat ik meer nodig heb.....
Alsof "nodig hebben" een relevant argument is om geen nieuwe lamp aan te schaffen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 891419

Ik heb de Noctic Focus gekocht, en ben er ENORM tevreden van! De batterij gaat enorm lang mee, het voelt zeer stevig aan, de zoom functie vind ik super handig, maar vooral de lichtsterkte is zot!

Hierbij een Youtube review.

Ik was op uitstap met mijn vriendin, en toen hebben we wat "artistieke" foto's zitten maken 8)7

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/fabianhaverbeke/DSC04456small.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/fabianhaverbeke/DSC04458small.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Leuke foto's! Die zijn wat realistischer dan die van de website van noctic zelf. Alsof je met 500 lumen een heel kasteel van buiten op kan lichten ;)
Lijkt me praktisch lampje verder alleen net iets te groot en zwaar voor edc. Jammer dat hij maar ipx5 is, dat is aan de lage kant in vergelijk met de competitie, van de andere kant is het zoomen weer wel een fijne functie die ik vaak mis. Als ik er dan een diffuser voor zet verlies ik toch weer sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rockhopper schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:11:
Alsof je met 500 lumen een heel kasteel van buiten op kan lichten ;)
Je zou er versteld van staan wat je er echt mee kan verlichten! Als er veel omgevingslicht is, ziet het er natuurlijk wat minder indrukwekkend uit :P. Maar als het echt pikdonker is, denk ik wel dat het zo'n gebouw kan oplichten (misschien iets minder dan op de foto's op de website te zien is, maar toch!)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Anoniem: 891419 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:35:
[...]
Je zou er versteld van staan wat je er echt mee kan verlichten! Als er veel omgevingslicht is, ziet het er natuurlijk wat minder indrukwekkend uit :P. Maar als het echt pikdonker is, denk ik wel dat het zo'n gebouw kan oplichten (misschien iets minder dan op de foto's op de website te zien is, maar toch!)!
Er zit een groot verschil in zichtbaar maken en het zo oplichten als op de foto's. Het is een beetje zoals in die Hollywood films, waar een lucifer ook het hele Wembley stadium kan doen oplichten. Het zal best een "echte" foto zijn, maar als ik de lichtbalans in de foto aanpas is het natuurlijk niet zoals het in werkelijkheid is. Al geef ik toe dat het lastig is om licht van een zaklamp goed op een foto weer te geven.
Ik heb zelf een 900 lumen lamp, als ik kijk naar de 'focus' foto waarin de bovenste etage van dat kasteel (waar de persoon met de zaklamp een flink eind vanaf staat) verlicht wordt dan is dat al gauw een afstand van 50 meter. No way dat je dan zoveel licht hebt met een 500 lumen lampje.
Dan hou je 3 mogelijkheden over: de lamp is beter dan geadverteerd (nee, dus)
er is een andere lamp gebruikt (misschien)
of de foto is geshopped ;) (waarschijnlijk)
Maar ik vind dus dat jouw foto's wel een goed beeld geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt rockhopper! Deze foto's zijn inderdaad niet gephotoshopped (hoewel ik ze misschien wel wat mooier had kunnen maken ^^; ).

Maar ik snap wel wat je bedoeld; op de website zal er inderdaad misschien wat aan de lichtbalans gesleuteld zijn geweest ;-). Licht geeft alleszins altijd raar op foto; afhangende van de camera, en waar de lichtmeter zijn "neutraal" op zet, heb je totaal verschillende foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Anoniem: 891419 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:21:
Bedankt rockhopper! Deze foto's zijn inderdaad niet gephotoshopped (hoewel ik ze misschien wel wat mooier had kunnen maken ^^; ).

Maar ik snap wel wat je bedoeld; op de website zal er inderdaad misschien wat aan de lichtbalans gesleuteld zijn geweest ;-). Licht geeft alleszins altijd raar op foto; afhangende van de camera, en waar de lichtmeter zijn "neutraal" op zet, heb je totaal verschillende foto's!
Niet alleen de lichtmeter is belangrijk, eigenlijk doet deze alleen wat als je op 'automaat' fotografeert. Wat ze hier waarschijnlijk gedaan hebben is 1 foto met een hele korte sluitertijd (donkere "voor" foto) en eentje met een onrealistisch lange sluitertijd (overbelichte "na" foto). Om het nog wat ingewikkelder te maken hadden ze ook nog met de lichtgevoeligheid kunnen spelen (iso waardes). Maar goed als je een product wilt verkopen kan je het bedrijf niet kwalijk nemen dat ze het er (te) goed uit willen laten zien. Het is alleen nogal een teleurstelling als je de foto's ECHT gelooft ;)

Ik zou zelf ook eens graag foto's willen maken van mijn collectie zaklampen, maar eigenlijk heb ik dan zo'n mooie ondergrondse Russische test-bunker/garage nodig met afstand bordjes en perfect duisternis om het heel goed te doen.
En de paar keer dat het mist om mooie 'straalfoto's' te maken is meestal op de ochtenden die niet in het weekend vallen en ik dus fijn naar werk mag. Ach zo blijft er nog wat over op de 'to do list'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:46
Ik heb pas de t01 van Thrunite gekocht voor aan m'n sleutelbos, bevalt me erg goed, zeker voor dat geld (11 euro incl verzenden)

http://www.thrunite.com/t...-xp-g2-led-max-125-lumen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Aangezien die noctic zaklamp een simpele chinese kloon Is (zoek op lumitact g700, ziet er hetzelfde uit inclusief een aantal accessoires) en heel toevalig er 2 mensen binnen een aantal dagen erover berichten heb ik het idee dat er wat reclame Is gepost.

*knip*

[ Voor 44% gewijzigd door naitsoezn op 06-03-2017 09:49 . Reden: quote verwijderd en tekst iets aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Ja, hetzelfde met die Mixxar Flashlight Q250, waarvan je nu overal advertenties ziet. Ook dat is een Chinese zaklamp die je voor minder €5 uit China laat komen en waar ze in Nederland €49,95 voor vragen. Voor €5 is het geen slechte lamp, maar voor €50 zijn veel betere lampen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Inderdaad voor 5 of misschien 10 euro is het nog een beste lamp maar 50 euro Is veelste duur...
Ben benieuwd hoeveel die gasten verdienen.. Denk dat aardig wat mensen die zaklamp voor die prijs kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Een collega van mij doet reviews van LED zaklampen (nouja; de 'budget' versies), en vandaag had hij een stuk of 10 + batterijen even meegenomen naar het werk. Toen ik vroeg hoeveel dat bij elkaar was...

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-W1dTTWscTHU/WMe37VXxB6I/AAAAAAABx_s/1fzyrX7dxWoMVopIIhlebU1OV4rbryDcwCL0B/h249/2017-03-14.png

Hij heeft geloof ik issues :D (en dit zijn gewoon 10 random torches die hij had meegenomen, is blijkbaar maar een fractie van wat hij thuis heeft :') :+ )

[ Voor 18% gewijzigd door Notna op 14-03-2017 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Hahaha, dan heb je inderdaad een uit de hand gelopen hobby. Tenzij hij ze heeft gekregen om er een review over te schrijven en ze daarna heeft gehouden.

Mijn collectie is toch een stuk beperkter met 10 -15 zaklampen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

L.N. schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:50:
Hahaha, dan heb je inderdaad een uit de hand gelopen hobby. Tenzij hij ze heeft gekregen om er een review over te schrijven en ze daarna heeft gehouden.

Mijn collectie is toch een stuk beperkter met 10 -15 zaklampen......
Nou hij had er 3 gratis gekregen, maar dan nog kwam hij op 700 GBP uit voor alleen deze 10 :')

Ach; ieder zijn hobby uiteraard :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
Notna schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:52:
[...]

Nou hij had er 3 gratis gekregen, maar dan nog kwam hij op 700 GBP uit voor alleen deze 10 :')

Ach; ieder zijn hobby uiteraard :D
Ach ja, ik heb ook een fortuin uitgegeven aan gereedschap, dus inderdaad: ieder zijn hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-05 21:43
Zie al een bekende naam hier in dit topic ;)

Even om een idee te krijgen wat de meeste hier leuk vinden.
Hebben jullie vooral zaklampen om mee te spelen of om echt te gebruiken?

Ik zelf in het begin vooral om mee te spelen en minimum echt gebruik. Nu heel weinig spelen en veelal voor het praktische al is het aantal keren van gebruik niet gestegen sinds laatst ik vooral speelde met lampen.

Mijn website: eneloop101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Vooral gebruiken! Meestal bij kleine klusjes in en om het huis of onderweg. Ik merk wel dat ik ze steeds vaker gebruik. Natuurlijk komt dat door een grotere collectie, waardoor je al snel een geschikte zaklamp hebt en ik ze ook vaker bij de hand heb. En voor de reviews gebruik ik ze natuurlijk wat meer (misschien wel meer dan nodig is) om een goed inzicht in de zaklamp te krijgen.

Een aantal zaklampen die ik voor reviews heb gekregen, heb ik aan familieleden gegeven en ik merk dat zij ze ook met regelmaat gebruiken (bij het wandelen met de hond, er was iets achter de autostoel gevallen in het donker, hoekjes bij het klussen verlichten, de kat in de schuur zoeken, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

L.N. schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:30:
Vooral gebruiken! Meestal bij kleine klusjes in en om het huis of onderweg. Ik merk wel dat ik ze steeds vaker gebruik. Natuurlijk komt dat door een grotere collectie, waardoor je al snel een geschikte zaklamp hebt en ik ze ook vaker bij de hand heb. En voor de reviews gebruik ik ze natuurlijk wat meer (misschien wel meer dan nodig is) om een goed inzicht in de zaklamp te krijgen.

Een aantal zaklampen die ik voor reviews heb gekregen, heb ik aan familieleden gegeven en ik merk dat zij ze ook met regelmaat gebruiken (bij het wandelen met de hond, er was iets achter de autostoel gevallen in het donker, hoekjes bij het klussen verlichten, de kat in de schuur zoeken, etc.).
Helemaal mee eens, meer = altijd beter ;) Hoeft ook niet duur te zijn, maar heb wel geleerd voor kwaliteit te gaan, scheelt net zoals bij veel andere dingen veel ergernis. Gebruik ze genoeg, als (backup)fietslamp, om te lezen (moonlight), bij klussen, bbq'en in het donker (hoofdlamp), nichtje mee te laten spelen, spinnenopsporing als vrouwlief in de gordijnen hangt :+

Stomtoevallig zit ik net weer even te kijken voor iets nieuws (neig sterk naar de Zebralight SC5w), aangezien een ultreacheap Chinameuklampje (voordat ik wijzer werd :+ ) die in de woonkamer slingerde doodgegaan is. Schuif ik daar mij Olight naartoe, komt de Zebralight op het nachtkastje/voor het grijpen :) Heb een shitload aan AA-Eneloops, dus mijn keuze wordt al positief teruggesnoeid tot dat formaat batterij.

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 17-03-2017 13:42 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L.N.
2Dutch schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:41:
[...]

Helemaal mee eens, meer = altijd beter ;) Hoeft ook niet duur te zijn, maar heb wel geleerd voor kwaliteit te gaan, scheelt net zoals bij veel andere dingen veel ergernis. Gebruik ze genoeg, als (backup)fietslamp, om te lezen (moonlight), bij klussen, bbq'en in het donker (hoofdlamp), nichtje mee te laten spelen, spinnenopsporing als vrouwlief in de gordijnen hangt :+

Stomtoevallig zit ik net weer even te kijken voor iets nieuws (neig sterk naar de Zebralight SC5w), aangezien een ultreacheap Chinameuklampje (voordat ik wijzer werd :+ ) die in de woonkamer slingerde doodgegaan is. Schuif ik daar mij Olight naartoe, komt de Zebralight op het nachtkastje/voor het grijpen :) Heb een shitload aan AA-Eneloops, dus mijn keuze wordt al positief teruggesnoeid tot dat formaat batterij.
Kijk ook eens naar de Olight S1A voor een AA-zaklamp. Dan heb je waarschijnlijk dezelfde bediening als jouw andere Olight zaklamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

L.N. schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:51:
Kijk ook eens naar de Olight S1A voor een AA-zaklamp. Dan heb je waarschijnlijk dezelfde bediening als jouw andere Olight zaklamp.
Thx voor de tip! Zou zweren op die site rondgekeken te hebben bij AA, maar onder dat label staat ie niet vermeld, geen wonder :P Mooie prijs ook, hmm, zeer interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
2Dutch schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:58:
[...]

Thx voor de tip! Zou zweren op die site rondgekeken te hebben bij AA, maar onder dat label staat ie niet vermeld, geen wonder :P Mooie prijs ook, hmm, zeer interessant :)
Graag gedaan! Er is ook een S2A (2x AA) als je liever een maatje groter hebt.

Let er wel op dat het maximaal aantal lumen behaald wordt bij gebruik van een 14500 lithium batterij. Dat geldt voor de Zebralight SC5w en beide Olights.

Update: ik hoor net dat ik nog 3 Olights krijg voor reviews: H1R Nova, S30R III en S10R III.

[ Voor 21% gewijzigd door L.N. op 17-03-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

L.N. schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:22:
[...]

Graag gedaan! Er is ook een S2A (2x AA) als je liever een maatje groter hebt.

Let er wel op dat het maximaal aantal lumen behaald wordt bij gebruik van een 14500 lithium batterij. Dat geldt voor de Zebralight SC5w en beide Olights.

Update: ik hoor net dat ik nog 3 Olights krijg voor reviews: H1R Nova, S30R III en S10R III.
Heb graag broekzakproof lampjes, 1xAA vind ik echt ideaal :) Yup gelezen, maar wel goed het nog een keer te benadrukken voor meelezers. Zo te zien heb jij ook een zwaar reviewleven ;) Veel fun alvast met het nieuwe (tijdelijke?) speelgoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
2Dutch schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:31:
[...]

Heb graag broekzakproof lampjes, 1xAA vind ik echt ideaal :) Yup gelezen, maar wel goed het nog een keer te benadrukken voor meelezers. Zo te zien heb jij ook een zwaar reviewleven ;) Veel fun alvast met het nieuwe (tijdelijke?) speelgoed :)
Kijk ook eens naar 16340-zaklampen. Dan heb je wel de power/batterijduur van een lithium batterij, maar het formaat van een AA-zaklamp. Zelf heb ik een Olight S1 en een S1R en dat zijn ideale zaklampjes. Mijn broer heeft een S10R en ook hij is erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

L.N. schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:59:
Kijk ook eens naar 16340-zaklampen. Dan heb je wel de power/batterijduur van een lithium batterij, maar het formaat van een AA-zaklamp. Zelf heb ik een Olight S1 en een S1R en dat zijn ideale zaklampjes. Mijn broer heeft een S10R en ook hij is erg tevreden.
Heb hier echt shitloads aan Eneloop AA's liggen (missus en ik hebben lang met Fenix zaklampjes als fietslampen gewerkt). Bij de Olight's zitten wel netjes oplaadbare accu's en laders, maar als ik al voor lithium ga, wordt het toch altijd 14500 omdat die met AA compatibel zijn. Zo hou ik de boel allemaal AA en is het makkelijk om een doosje volle batterijen in een tas te mikken indien nodig. Veel kleiner hoeft van mij niet, maar snap wel dat allerlei formaten in de la hebben liggen (en nog kleiner gaan) leuk is. Echt belachelijk wat er aan licht uit die kleine dingetjes komt 8)7 De S1A ga ik volgende week lekker bestellen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

2Dutch schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 23:45:
[...]

Heb hier echt shitloads aan Eneloop AA's liggen (missus en ik hebben lang met Fenix zaklampjes als fietslampen gewerkt). Bij de Olight's zitten wel netjes oplaadbare accu's en laders, maar als ik al voor lithium ga, wordt het toch altijd 14500 omdat die met AA compatibel zijn. Zo hou ik de boel allemaal AA en is het makkelijk om een doosje volle batterijen in een tas te mikken indien nodig. Veel kleiner hoeft van mij niet, maar snap wel dat allerlei formaten in de la hebben liggen (en nog kleiner gaan) leuk is. Echt belachelijk wat er aan licht uit die kleine dingetjes komt 8)7 De S1A ga ik volgende week lekker bestellen d:)b
Hier ook een Zebralight SC52 en ik zweer er bij. Kan zowel op een 14500 als op een AA, dus dat is echt ideaal. Die S1A ziet er ongeveer vergelijkbaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

L.N. schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:51:
[...]

Dat is een goeie tip, leuk zaklampje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/S2ewKXSGYmB16qVL8JwkvK97/thumb.jpg
Nieuwe controller in de C8 met XM-L2 geplakt. Meet nu 2,98A bij de tailcap en schijnt een stukje verder in vergelijking met de oude controller die niet meer dan 1,25A trok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Mikayu schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 10:22:
[afbeelding]
Nieuwe controller in de C8 met XM-L2 geplakt. Meet nu 2,98A bij de tailcap en schijnt een stukje verder in vergelijking met de oude controller die niet meer dan 1,25A trok
Niet gelijk de dome er afgehaald? Dan schijnt hij snel 50% verder dan standaard. Welke C8 heb je trouwens? Ik heb zelf een convoy c8 in mijn auto liggen..(gebruik ong 1 minuut per jaar ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Ben zelf niet zo een fan van kleine lampen met side switches. De Olight S1A lijkt erg veel op de S15 die ik wel eens heb reviewed : http://budgetlightforum.com/node/23746

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

ChibiM schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 17:00:
[...]

Niet gelijk de dome er afgehaald? Dan schijnt hij snel 50% verder dan standaard. Welke C8 heb je trouwens? Ik heb zelf een convoy c8 in mijn auto liggen..(gebruik ong 1 minuut per jaar ;) )
Een goedkope ultrafire C8... Ik heb ze alleen maar voor de lol.
Nee de dome heb ik laten zitten. De laatste keer dat ik dat deed bij een XR-E ging hij kapot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
ChibiM schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 17:04:
Ben zelf niet zo een fan van kleine lampen met side switches. De Olight S1A lijkt erg veel op de S15 die ik wel eens heb reviewed : http://budgetlightforum.com/node/23746
Bijna de hele S-lijn lijkt op elkaar. Ze hebben dezelfde vormgeving en een side switch. Ik ben juist een fan van de side switch, aangezien ik niet zo fan ben van een tactische of sigaargreep. Maar ieder het zijne....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Dat zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChibiM
Mikayu schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 20:18:
[...]

Een goedkope ultrafire C8... Ik heb ze alleen maar voor de lol.
Nee de dome heb ik laten zitten. De laatste keer dat ik dat deed bij een XR-E ging hij kapot
De Convoy C8 is ook ongeveer $15 inclusief verzenden, maar dan heb je wel gelijk iets goeds. Heb zelf vroeger wel eens de KD C8 gehad, welke mij erg tegenviel hoe hij er uit zag. Convoy zaklampen zijn daarnaast een ehele goede prijs kwaliteit verhouding!

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste