[F1] Seizoen 2016-11 - GP van Hongarije Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 22 Laatste
Acties:
  • 46.412 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:32
ANdrode schreef op maandag 25 juli 2016 @ 08:44:
[...]

Hah nee die hebben het altijd al over the other car. De sfeer zal niet top zijn :P.

En als je net door team afspraken niet mocht aanvallen (vrees ik) terwijl je wel sneller was dan heb je er geen zin in. Dat haalt ook de glans van de winst bij Hamilton weg, die reageerde ook zeer mat.
Nee, HAM reageerde op z'n HAM's: blablabla....great audience...blabla...wonderful time...enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 17:24

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hahaha mooie uiteenzetting van Hamilton over die gele vlaggen. Hoop dat dit inderdaad wordt aangepakt want roze sector tijdens dubbel geel is echt onzin .. je ronde is gewoonover als er dubbel geel is, want je moet van je gas, period.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 11:28
Alfa90_Buttje schreef op maandag 25 juli 2016 @ 09:39:
[...]
Hahaha mooie uiteenzetting van Hamilton over die gele vlaggen. Hoop dat dit inderdaad wordt aangepakt want roze sector tijdens dubbel geel is echt onzin .. je ronde is gewoonover als er dubbel geel is, want je moet van je gas, period.
Roze? Dacht dat het paars was of komt het vanwege roze maandag?

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 17:24

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

*O*

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Rav schreef op zondag 24 juli 2016 @ 23:07:
[...]

Ik vraag me af of sommige mensen in de war zijn met het feit dat je 1x mag afwijken van de racing line. Dus als de bocht naar rechts gaat mag je links sturen om iemand te blokkeren en dan alsnog rechtsaf de bocht induiken. Soms komt het op de camera over als 2x iemand blokkeren.
Ik volg de F1 nog niet zo lang en ik heb het filmpje van VES en RAI een paar keer bekeken. Zou je uit kunnen leggen waarom iedereen zegt dat hij 2x instuurt? Is dat de eerste keer dat hij naar rechts gaat (dus na de exit van de vorige bocht) of pakt hij daar de race lijn nog (hoog insturen volgende bocht?) en blokt hij dus als hij naar links gaat en de bocht dus laag instuurt. Of is het juist andersom?

Volgens mij maakt VES hier tot op de rand gebruik van de regels maar zoals gezegd ik volg het nog niet zo lang en probeer het wat beter te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:32

Sandyman538

SandstorM [148839]

Pos2007 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:18:
[...]

Ik volg de F1 nog niet zo lang en ik heb het filmpje van VES en RAI een paar keer bekeken. Zou je uit kunnen leggen waarom iedereen zegt dat hij 2x instuurt? Is dat de eerste keer dat hij naar rechts gaat (dus na de exit van de vorige bocht) of pakt hij daar de race lijn nog (hoog insturen volgende bocht?) en blokt hij dus als hij naar links gaat en de bocht dus laag instuurt. Of is het juist andersom?

Volgens mij maakt VES hier tot op de rand gebruik van de regels maar zoals gezegd ik volg het nog niet zo lang en probeer het wat beter te begrijpen.
Hij doet het enkele keren op verschillende manieren. Maar over het algemeen stuurt de aanvallende partij een kant op (bv naar rechts), Verstappen reageert ook richting deze kant (knap, want dat moet in een fractie van een seconde gebeuren) (dit is het blokken) en daarna gaat de bocht naar links en zal hij die toch moeten nemen, dus stuurt hij naar links (weer richting de racelijn). Heel moeilijk om voorbij te komen zoals we ook in eerdere GP's gezien hebben.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Pos2007 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:18:
[...]

Mag ook gewoon wat hij deed.
Wat Max deed en waar Kimi niet zo goed tegen kon, is heel laat verdedigen.
Als iemand je inhaalt mag je je auto voor zijn neus gooien, zolang zijn voorvleugel niet naast jouw achterwiel zit. Als je dat op het laatste moment pas doet is het heel lastig uitwijken voor die ander. En zo raakte Kimi een deel van zijn voorvleugel kwijt.
En doe je het te laat, dat krijg je net zoiets als de 2 mercedessen al 2 keer hebben gehad. Dan lig je naast de baan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Sandyman538 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:22:
[...]

Hij doet het enkele keren op verschillende manieren. Maar over het algemeen stuurt de aanvallende partij een kant op (bv naar rechts), Verstappen reageert ook richting deze kant (knap, want dat moet in een fractie van een seconde gebeuren) (dit is het blokken) en daarna gaat de bocht naar links en zal hij die toch moeten nemen, dus stuurt hij naar links (weer richting de racelijn). Heel moeilijk om voorbij te komen zoals we ook in eerdere GP's gezien hebben.
Maar volgens de regel moet je na het blokken (1e keer naar rechts?) 1 auto ruimte laten (bocht naar links) en daar zit VES aan de binnenkant. Mijn conclusie was dan dat de 1e keer geen blok kan zijn want dan zou het wel bestraft worden.

[ Voor 0% gewijzigd door Pos2007 op 25-07-2016 10:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Sandyman538 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:22:
[...]

ik heb het niet een aantal keer teruggekeken, maar in mijn ogen volgde Verstappen de racelijn door naar rechts te gaan en ging hij juist van zijn lijn door eerder dan normaal naar links te gaan... en daarom werd het niet als slingeren gezien....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:14
Hij maakt een klein knikje naar rechts vlak voor het insturen, en stuurt dan pas echt naar links in.

Extreem op het randje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Max heeft gewoon goed zijn plek verdedigd, het was gewoon irritatie van Rai dat hij niet sneller was en duidelijk kon inhalen. Max zou hem echt niet van de baan rijden als ie er eenmaal naast zit. Rai zat alleen 1 keer aan de verkeerde kant omdat de bocht rechts af ging en Rai dacht er links langs te kunnen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

RAI hield VES op in het begin van de race
VES hield RAI op aan het einde van de race.

punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
http://www.ad.nl/formule-...ij-gp-hongarije~a954e60b/

Goh, het team wat er last van had vond het niets, het team dat er profijt van had vond het prima. Wat verrassend.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Buiten die defense acties was het echt een saaie race.
Op een gegeven moment was er een duel om plek 18 in beeld, simpelweg omdat er niks anders gebeurde op de baan. Prima natuurlijk, maar zegt wel wat over deze race. Erg jammer, want hij kan wel degelijk vol spektakel zitten(zie 2015)

De kwalificatie daarintegen was een stuk vermakelijker! Paar rode vlaggen, opdrogende baan, controverse rond dubbel geel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Pos2007 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:41:
[...]

Maar volgens de regel moet je na het blokken (1e keer naar rechts?) 1 auto ruimte laten (bocht naar links) en daar zit VES aan de binnenkant. Mijn conclusie was dan dat de 1e keer geen blok kan zijn want dan zou het wel bestraft worden.
Volgens welke regel? Je mag gewoon een keer een verdedigende beweging maken en daarna gewoon de racelijn volgen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Trevor schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:26:
http://www.ad.nl/formule-...ij-gp-hongarije~a954e60b/

Goh, het team wat er last van had vond het niets, het team dat er profijt van had vond het prima. Wat verrassend.
Lol, Ja Vettel zat in zelfde schuitje achter Ricciardo

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
JvS schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:43:
[...]

Volgens welke regel? Je mag gewoon een keer een verdedigende beweging maken en daarna gewoon de racelijn volgen.
20.3 Any driver moving back towards the racing line, having earlier defended his position off-line, should leave at least one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.

Daar heeft iedereen het volgens mij over. Ik heb het van https://f1metrics.wordpress.com. Dit dus in het geval wanneer de 1e actie van VES een afwijking van de racelijn zou zijn. Ik ben er dan maar vanuit gegaan dat "edge of the track" in dit geval de binnenkant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

hardware-lover schreef op maandag 25 juli 2016 @ 00:05:
[...]

Volgens mij heeft Bernie een dikke vinger in de pap, dus.......

En we kunnen nog even vooruit daar; Bernie Ecclestone Confirms Hungarian Grand Prix Until At Least 2026
Bernie (of beter, CVC waar hij voor werkt) geeft er verder niks om zolang het geld maar binnenkomt. En in Hongarije is dat blijkbaar nooit een probleem of punt van onderhandeling. Dat is jammer, want het circuit zelf leent zich totaal niet voor F1, maar ja...

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Pos2007 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:09:
[...]

20.3 Any driver moving back towards the racing line, having earlier defended his position off-line, should leave at least one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.

Daar heeft iedereen het volgens mij over. Ik heb het van https://f1metrics.wordpress.com. Dit dus in het geval wanneer de 1e actie van VES een afwijking van de racelijn zou zijn. Ik ben er dan maar vanuit gegaan dat "edge of the track" in dit geval de binnenkant is.
'edge of the track' gaat in dit geval over de buitenkant. Als hij terug gaat naar de race-lijn, moet hij aan de kant waar hij naartoe gaat ruimte laten omdat daar degene zit die probeert je in te halen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Pos2007 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:09:
[...]

En daarna begint de 'bocht', bij het moment van insturen. Wanneer er op het moment van insturen geen significant deel van een andere auto naast zit hoef je logisch gezien geen autobreedte over te houden?

Als dit niet opgaat is dan volgt via reductio ad absurdum dat de track limits een car width naast de rand van de baan liggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:16
Er wordt nu zoveel gesproken over de actie(s) van Verstappen op Raikonnen. Maar eerder in de race toen Verstappen achter Raikonnen zat kwam Verstappen toch ook ernaast in bocht twee, waarbij Raikonnen de bocht zo ruim nam dat Verstappen wel moest afremmen om niet naast de baan geduwd te worden. Valt dat dan niet onder (dezelfde) regels van "minimaal 1 auto breedte ruimte laten"? Ondanks dat dat dan ging om uitkomen bocht, en de meeste commotie nu is over het ingaan van de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:14
RobertMe schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:48:
Er wordt nu zoveel gesproken over de actie(s) van Verstappen op Raikonnen. Maar eerder in de race toen Verstappen achter Raikonnen zat kwam Verstappen toch ook ernaast in bocht twee, waarbij Raikonnen de bocht zo ruim nam dat Verstappen wel moest afremmen om niet naast de baan geduwd te worden. Valt dat dan niet onder (dezelfde) regels van "minimaal 1 auto breedte ruimte laten"? Ondanks dat dat dan ging om uitkomen bocht, en de meeste commotie nu is over het ingaan van de bocht.
Had Raikkonen in dat geval vooraf verdedigd maw al van zijn lijn afgeweken om te verdedigen? Het is, als je afwijkt van je lijn om te verdedigen, dat je bij het terugkeren een wegen breedte open moet laten

Weet niet onmiddellijk over welk moment je het hebt dus weet niet of RAI toen van zijn lijn afweek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er zijn diverse "experts" die eigenlijk meer moeite hebben met het plots van richting veranderen in de remzone, aan het einde van het rechte stuk. Dat zou eerder bestraft moeten worden dan zijn actie in bocht 2.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
hardware-lover schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:08:
Er zijn diverse "experts" die eigenlijk meer moeite hebben met het plots van richting veranderen in de remzone, aan het einde van het rechte stuk. Dat zou eerder bestraft moeten worden dan zijn actie in bocht 2.
Om eerlijk te zijn, vond ik dat ook wel iets "gewaagder" dan de bocht 2. :$
In de remzone mag je niet meer veranderen van richting en dat deed Verstappen wel (zeer lichtjes). Maar omdat ik hier niemand heb zien vertellen over bocht 1, ging ik er van uit dat het gewoon aan mij lag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Kenhas schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:15:
[...]

Om eerlijk te zijn, vond ik dat ook wel iets "gewaagder" dan de bocht 2. :$
In de remzone mag je niet meer veranderen van richting en dat deed Verstappen wel (zeer lichtjes). Maar omdat ik hier niemand heb zien vertellen over bocht 1, ging ik er van uit dat het gewoon aan mij lag ;)
Nou ja, het is een lastige situatie. De remzone voor bocht 1 loopt iets door in bocht 1, dus iedere coureur remt en stuurt tegelijkertijd daar.

Tegelijkertijd moet je wel zo realistisch zijn dat beide acties echt wel op de grens van het toelaatbare zaten en misschien ook wel erover. Ik vind dat overigens niet erg. Precies dit soort acties en deze houding is waarom iemand kampioen wordt en waarom mensen je herinneren jaren of decennia later. Prost, Senna, Schumacher, Hamilton, iedere grote kampioen heeft deze instelling en de rest van het veld weet dat.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-06 23:54
Moeten we ons nog ergens druk overmaken? Er is geen straf, en als we gaan zeuren om het gezeur van Ferrari dan zijn we niet minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Raikkonen verkozen tot driver of the day.
Kan ik wel mee leven. Als hij VES had verschalkt, dan was ie nog meer verdiend geweest :)
Vond het deze race wel lastig om een te kiezen die er echt bovenuit steekt.
VES had m misschien ook wel verdiend voor het verdedigen, maar reed voor zijn doen niet zijn allerbeste wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vind zelf dat Ricciardo meer verdient als Rai mbt Driver of the Day

edit: Bedoel Sainz Jr:

[ Voor 20% gewijzigd door Hackus op 25-07-2016 14:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Nu online
Hackus schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:21:
Vind zelf dat Ricciardo meer verdient als Rai mbt Driver of the Day
3e starten en 3e finishen. Geen spannende gevechten en geen mooie acties op de start na. Maar dat leverde uiteindelijk niks op.
RAI is 14e gestart en 6e gefinisht.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Volledig terecht imho :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-06 22:53
Is er nog een verklaring waarom Max zei "I'm driving like a granny" - had hij weer bak problemen? Ik heb daar later nl niks meer van gehoord?

[ Voor 0% gewijzigd door The_Butler op 25-07-2016 14:28 . Reden: typo ]

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
PauseBreak schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:29:
[...]

Nou ja, het is een lastige situatie. De remzone voor bocht 1 loopt iets door in bocht 1, dus iedere coureur remt en stuurt tegelijkertijd daar.

Tegelijkertijd moet je wel zo realistisch zijn dat beide acties echt wel op de grens van het toelaatbare zaten en misschien ook wel erover. Ik vind dat overigens niet erg. Precies dit soort acties en deze houding is waarom iemand kampioen wordt en waarom mensen je herinneren jaren of decennia later. Prost, Senna, Schumacher, Hamilton, iedere grote kampioen heeft deze instelling en de rest van het veld weet dat.
Daarom dat ik ook zei "gewaagder" en dan nog eens met quotes. ;) Was gewaagd maar daarom zeker niet over de grens. Mocht hij dat twintig keer in een wedstrijd doen, dan zou er misschien wel reactie komen. Maar aangezien er zelfs niets van onderzoek is geweest (toch niet dat ik meegekregen heb), niets aan de hand
The_Butler schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:26:
Is er nog een verklaring waarom Max zei "I'm driving like a granny" - had hij weer bak problemen? Ik heb daar ater nl niks meer van gehoord?
was volgens mij omdat ie, van het team, moest vertragen om meer in propere lucht te rijden. Daarop zei ie dat ie al traag reed (maar dan iets mooier uitgedrukt)

[ Voor 17% gewijzigd door Kenhas op 25-07-2016 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

RocketKoen schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:24:
[...]

3e starten en 3e finishen. Geen spannende gevechten en geen mooie acties op de start na. Maar dat leverde uiteindelijk niks op.
Zeker, Kimi had een uitermate goede race. De andere coureurs waarvan ik zou zeggen dat die het ook verdiende zijn Sainz en Palmer. Beiden hebben die auto laten finishen boven waar die auto's eigenlijk horen. Zeker Palmer was goed bezig. Jammer dat die niet net ff een puntje wist te pakken.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Nu online
PauseBreak schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:27:
[...]

Zeker, Kimi had een uitermate goede race. De andere coureurs waarvan ik zou zeggen dat die het ook verdiende zijn Sainz en Palmer. Beiden hebben die auto laten finishen boven waar die auto's eigenlijk horen. Zeker Palmer was goed bezig. Jammer dat die niet net ff een puntje wist te pakken.
Palmer heeft het zelf verpest door achterstevoren naast de bocht te gaan staan :P
Sainz was inderdaad erg goed. Zeker gezien TR op het moment de zwakste PU heeft en zijn Kvy het veel slechter deed.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 21:40

Wom

RocketKoen schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:29:
[...]

Palmer heeft het zelf verpest door achterstevoren naast de bocht te gaan staan :P
Sainz was inderdaad erg goed. Zeker gezien TR op het moment de zwakste PU heeft en zijn Kvy het veel slechter deed.
Die zakt niet door het ijs, die staat met zijn voeten op de bodem van de zee. Nu is Sainz zeker een topper voor de toekomst, maar het verschil met Kvyat is bizar groot. Zeker ook na zijn uitspraak dat hij de auto totaal niet vertrouwd. Dat komt niet goed met onze Rus.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

The_Butler schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:26:
Is er nog een verklaring waarom Max zei "I'm driving like a granny" - had hij weer bak problemen? Ik heb daar later nl niks meer van gehoord?
Volgens mij was dat misschien meer om aan te geven dat ie sneller kon dan degene die op dat moment voor hem reed?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 11-05 07:00
hardware-lover schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:43:
[...]

Volgens mij was dat misschien meer om aan te geven dat ie sneller kon dan degene die op dat moment voor hem reed?
Denk ik niet. Denk dat het zelf kritiek was, omdat hij ook daarna geen echte pace meer had of kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 21:49

Martinspire

Awesomeness

PauseBreak schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:27:
[...]

Maar was de race van Kimi uitermate goed of was het vooral dat Haas, Williams en Force India het lieten afweten en de Toro Rosso's en McLarens toch nooit in de buurt kwamen?

Want volgens mij heeft Raikkonen gewoon op soft naar de top toe gereden omdat ie het tempo gewoon bij kon houden en vanwege zijn start op soft een betere strategie gehad (omdat de rest simpelweg op softs startte).

Raikkonen zelf vond ik weinig speciaal. Die had Verstappen echt wel weer moeten pakken maar hij faalt wederom. En omdat er contact was, geven ze Verstappen de schuld ipv dat ze hem aanwijzen omdat ie weer wilde kruisen (waar gewoon geen ruimte meer voor was). Hij had eigenlijk gewoon de binnenkant in moeten duiken, waarna ie toch de volgende bocht aan de verkeerde kant zat. Was er geen contact geweest maar had het ook niet zo dramatisch geweest.

Ik vond het eerlijk gezegd niet echt bijzonder. Net als dat Rosberg gewoon Hamilton voorbij had moeten gaan gezien zijn problemen, maar mogelijk is dit het resultaat van de nieuwe teamorders.

Het was mazzel dat Raikkonen echt net voor Verstappen terug op de baan kwam. Anders had ie gewoon troosteloos naar de 6e plek gereden ipv dat ie nog een kans kreeg

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 25-07-2016 14:49 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RocketKoen schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:24:
[...]

Bedoel eigenlijk Sainz Jr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Martinspire schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:48:
[...]

Het was mazzel dat Raikkonen echt net voor Verstappen terug op de baan kwam. Anders had ie gewoon troosteloos naar de 6e plek gereden ipv dat ie nog een kans kreeg
Hoe je het ook wendt of keert, op een baan waar je niet kunt inhalen van P14 naar P6 rijden is knap. Kimi is de coureur die het wat dat betreft het beste heeft gedaan deze race. Dat hij niet meer de 'edge' heeft die hij vroeger wel had qua inhalen doet daar wat mij betreft weinig aan af.

Een en ander ook in verhouding met hoe slaapverwekkend de race verder was natuurlijk.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

UltraSub schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:47:
[...]
Denk ik niet. Denk dat het zelf kritiek was, omdat hij ook daarna geen echte pace meer had of kon vinden.
Het was in ronde 8 en hij zat nog binnen DRS van Ricciardo?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:18
PauseBreak schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:52:
[...]

Hoe je het ook wendt of keert, op een baan waar je niet kunt inhalen van P14 naar P6 rijden is knap onmogelijk...
Als je niet kunt inhalen, kun je niet inhalen. Als inhalen wel gebeurt, is het dus wel mogelijk. O-)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 11:28
NitroX infinity schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:02:
[...]

Als je niet kunt inhalen, kun je niet inhalen. Als inhalen wel gebeurt, is het dus wel mogelijk. O-)
Denk dat de alternative strategie ook wel helpt gezien hij veel mensen heeft ingehaald door pitstops en daarna telkens over op supersofts waar de rest op softs reed.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Martinspire schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:48:
[...]

Maar was de race van Kimi uitermate goed of was het vooral dat Haas, Williams en Force India het lieten afweten en de Toro Rosso's en McLarens toch nooit in de buurt kwamen?

Want volgens mij heeft Raikkonen gewoon op soft naar de top toe gereden omdat ie het tempo gewoon bij kon houden en vanwege zijn start op soft een betere strategie gehad (omdat de rest simpelweg op softs startte).

Raikkonen zelf vond ik weinig speciaal. Die had Verstappen echt wel weer moeten pakken maar hij faalt wederom. En omdat er contact was, geven ze Verstappen de schuld ipv dat ze hem aanwijzen omdat ie weer wilde kruisen (waar gewoon geen ruimte meer voor was). Hij had eigenlijk gewoon de binnenkant in moeten duiken, waarna ie toch de volgende bocht aan de verkeerde kant zat. Was er geen contact geweest maar had het ook niet zo dramatisch geweest.

Ik vond het eerlijk gezegd niet echt bijzonder. Net als dat Rosberg gewoon Hamilton voorbij had moeten gaan gezien zijn problemen, maar mogelijk is dit het resultaat van de nieuwe teamorders.

waarom had hij hem moeten pakken? Beetje rare opmerking voor een race met 0 inhaalacties. Alle coureurs hebben na de race gewoon aangegeven dat het een saaie race was waar niet in te halen viel gezien de huidige technieken van de auto.

Alle andere 21 auto's reden ook troosteloos rond trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
[...]

Hoe je het ook wendt of keert, op een baan waar je niet kunt inhalen van P14 naar P6 rijden is knap. Kimi is de coureur die het wat dat betreft het beste heeft gedaan deze race. Dat hij niet meer de 'edge' heeft die hij vroeger wel had qua inhalen doet daar wat mij betreft weinig aan af.

Een en ander ook in verhouding met hoe slaapverwekkend de race verder was natuurlijk.
Hij heeft ze ook niet echt ingehaald he....ze reden gewoon de pits in en toen gaf Kimi gas omdat hij op softs nog door kon rijden.

edit/ race terug gekeken, Raikonnen heeft Alonso op de baan ingehaald na zijn pitstop. Dus als enige ook MET een inhaalactie, des te meer Driver of the day :)

[ Voor 23% gewijzigd door bvbal79 op 25-07-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

bvbal79 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:40:
[...]
Hij heeft ze ook niet echt ingehaald he (tenminste ik heb het niet gezien, en volgens mij kan niemand hier een voorbeeld geven van wel?)....ze reden gewoon de pits in en toen gaf Kimi gas omdat hij op softs nog door kon rijden.
In ieder geval Gutiérrez, die heeft ie werkelijk op snelheid ingehaald ;)
Ho, we hebben er nog één, daar reed eerst ook nog een Force India tussen, dus we hebben er al twee :+

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 25-07-2016 15:52 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
hardware-lover schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:47:
[...]

In ieder geval Gutiérrez, die heeft ie werkelijk op snelheid ingehaald ;)
Ho, we hebben er nog één, daar reed eerst ook nog een Force India tussen, dus we hebben er al twee :+
Inderdaad en blijkbaar ook Perez in de 2de ronde
Dus 3 inhaalacties van Kimi maar verder reed hij een troosteloze race hoor

http://www.f1fanatic.co.u...an-grand-prix-lap-charts/

Ik heb blijkbaar ook Perez vs Guitierrez gemist op het einde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:18

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Ik lees de hele tijd berichten over het gevecht tussen VES en RAI. Maar wat vinden we van het feit dat Max RIC niet voorbij mocht in het begin van de race. I'm driving like a grandma. Was hij echt sneller?

Op het moment dat RIC de pits in ging reed VES een mega beroerde ronde.

http://www.limburger.nl/c...ppen-zijn-blik-zegt-alles

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

bvbal79 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:57:
[...]

Inderdaad en blijkbaar ook Perez in de 2de ronde
Dus 3 inhaalacties van Kimi maar verder reed hij een troosteloze race hoor

http://www.f1fanatic.co.u...an-grand-prix-lap-charts/

Ik heb blijkbaar ook Perez vs Guitierrez gemist op het einde
Het was voor iedereen een troosteloze race. Komt door het circuit en zal altijd zo blijven. Blijft over dat Kimi de meest verbeterde coureur was en veel fans heeft. Terecht dus dat hij DotD wordt? Mja, ik heb zelf voor Palmer gestemd. Ik vind het knapper om met die shitbox van Renault naar P12 te rijden dan om een Ferrari naar P6 te rijden, maar ik snap wel waarom Kimi die 'prijs' wint.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Miesjh schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:59:
Ik lees de hele tijd berichten over het gevecht tussen VES en RAI. Maar wat vinden we van het feit dat Max RIC niet voorbij mocht in het begin van de race. I'm driving like a grandma. Was hij echt sneller?

Tja, dat is toch het helaas pindakaas verhaal. Echt sneller was hij niet, want na zijn 2de stop was hij niet sneller dan RIC terwijl hij vrij baan had (zie rondetijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:46

Volgens mij lag het iets anders, het team gaf aan dat hij binnen DRS afstand reed en zijn antwoord was dus dat hij al heel langzaam reed. Niet persé richting Ricciardo denk ik, maar wellicht zou nog langzamer de temperatuur uit z'n banden halen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

[...]

Hij heeft 1 (of 2) keer een Haas ingehaald en de rest ging weg omdat ze de pits ingingen. Niet echt noemenswaardig. Tel daarbij dat ie in een Ferrari rijdt die dit keer duidelijk op de 6e plaats thuis hoorde, en ik vind de prestatie wel meevallen. Als Max de problemen in de pits niet had gehad (wat hem 2 seconde heeft gekost) dan had ie er gewoon voor gezeten en had Kimi een vrij kleurloze wedstrijd gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Martinspire schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:07:
[...]

Hij heeft 1 (of 2) keer een Haas ingehaald en de rest ging weg omdat ze de pits ingingen. Niet echt noemenswaardig. Tel daarbij dat ie in een Ferrari rijdt die dit keer duidelijk op de 6e plaats thuis hoorde, en ik vind de prestatie wel meevallen. Als Max de problemen in de pits niet had gehad (wat hem 2 seconde heeft gekost) dan had ie er gewoon voor gezeten en had Kimi een vrij kleurloze wedstrijd gehad
Welke problemen in de pits? Hij maakt zelf een fout 2 ronde voor de stop in de S-chicane en schijnbaar rijdt hij zelf te ver door in de pits (niet gezien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:13
bvbal79 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:11:
[...]

Welke problemen in de pits? Hij maakt zelf een fout 2 ronde voor de stop in de S-chicane en schijnbaar rijdt hij zelf te ver door in de pits (niet gezien).
En heb ook iets gehoord (niet zelf gezien) dat hij in de pits niet 'on the mark' stopte waardoor zijn pitstop langer duurde.
Ach ja, een keer een mindere race, waardoor de fans weer down-to-earth komen. Geen probleem wat mij betreft. Over een paar dagen nieuwe ronde nieuwe kansen.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 11-05 07:00
Nogmaals, ik denk dat het zelfkritiek was en het gewoon niet liep en dus niet kon inhalen.
En daarna was er ook niet meer snelheid. Ook niet met vrij baan. RIC reed gewoon beter deze race.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
alesandro_46 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:21:
[...]

En heb ook iets gehoord (niet zelf gezien) dat hij in de pits niet 'on the mark' stopte waardoor zijn pitstop langer duurde.
Ach ja, een keer een mindere race, waardoor de fans weer down-to-earth komen. Geen probleem wat mij betreft. Over een paar dagen nieuwe ronde nieuwe kansen.
Helemaal mee eens, alleen het valt me op dat het down-to-earth komen moeilijker gaat voor sommige en ik veel als dit als dat etc hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trance-M
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:43
Volgens mij was Kimi helemaal niet van plan om Max links in te halen. Lijkt veel meer op een schijnbeweging als ik deze slomo bekijk. Als hij links voorbij wilde had hij hem ook daadwerkelijk ernaast moeten zetten, daar was volgens mij nog ruimte voor, ondanks dat het dan wel meer op een wanhoopsdaad zou lijken:

YouTube: F1 crash KImi Raikönnen and Max Verstappen Hungary 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
UltraSub schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:27:
[...]
Nogmaals, ik denk dat het zelfkritiek was en het gewoon niet liep en dus niet kon inhalen.
Dat denk ik niet. Het kwam volgens mij na de opmerking naar Verstappen "you're still in DRS range...". Waarschijnlijk hadden ze de afspraak dat hij daar buiten moest blijven, om banden en de auto te sparen? Kort daarna nam hij ook meer afstand.

Het was niet zijn beste race, maar ook dat hoort er bij.

[ Voor 6% gewijzigd door Tleilaxu op 25-07-2016 17:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Blijkbaar was het Verstappen / Raikkonen gedeelte van de race van gisteren het enige wat nog waarde had om achteraf nog eens uitvoerig onder de aandacht te brengen. Wat maar weer eens benadrukt wat voor een draak van een race het eigenlijk is geweest.

https://www.jamesallenonf...aikkonen-hungary-f1-duel/

...
Raikkonen’s Ferrari team boss, Maurizio Arrivabene explained that his squad would have to accept the stewards’ decision not to intervene in the matter.

He said: “The rules talk about one move but we all got the impression we saw two moves. We called Charlie and they said they were looking carefully at the images and in their opinion it was only one move.

“In this situation, we need to win the races on the track. We know that we can’t win the races on paper.”

...

Edit: stand op dit moment; << bijgewerkt 23:21 (aardig omgeslagen in het voordeel van Verstappen nu?)

Have your say on the matter here:

Poll: Did Max Verstappen's defensive driving towards Kimi Raikkonen in the Hungarian Grand Prix deserve a penalty?
  • No - it was acceptable defensive driving. 58.84% (2,359 votes)
  • Yes - he should have been penalised. 41.16% (1,650 votes)
Total Votes: 4,009

Zo kan een ieder toch nog even zijn genoegen of ongenoegen kenbaar maken, als maakt het allemaal geen zak meer uit :+

Ongeacht wat voor race we achter de rug hebben, als er daarna nog wat te zeveren valt, dan is de naam Verstappen er wel vaak bij betrokken. Het zal er woensdag-avond op Sky ook wel weer over gaan, en voorafgaand aan het komende weekend ook wel weer. Consequentie van dit alles is dat het onder een vergrootglas komt te liggen en dan volgt er vroeg(er) of later toch een straf mocht dit weer gaan gebeuren.
Waardoor de kans op een optocht i.p.v. een race alleen maar groter gaat worden.

[ Voor 82% gewijzigd door hardware-lover op 25-07-2016 23:22 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ondanks de uitkomst, vermoed ik wel dat er binnen Red Bull tegen hem gezegd is dat hij moet oppassen met zijn acties, want hoewel dit dan nog net op het randje is, het gaat natuurlijk een keer flink fout en dan gaat hij echt onder het vergrootglas.

Als Hamilton in een van de laatste races een keer achter hem vast zit, zijn voorvleugel verliest aan zo'n verdedigende actie die op het randje is en daardoor aan het eind van het seizoen 5 punten achter Rosberg eindigt, heeft hij heel GB tegen zich ;) Bovendien loopt hij zelf ook een flink risico natuurlijk. Kleinere tikjes hebben al tot lekke banden geleid en dan is het ver rijden naar de pits, op 3 banden.

Maar laten we blij zijn dat er coureurs rondrijden die dit soort acties uithalen. Het maakt een fractie van de race nog enigszins spectaculair om te kijken :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, een Hamilton beukt zijn teamgenoot van de baan in Canada, maar dat is gewoon racen. Er wordt nogal gemeten met twee maten, Kimi moet niet zeiken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
gambieter schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:14:
Tja, een Hamilton beukt zijn teamgenoot van de baan in Canada, maar dat is gewoon racen. Er wordt nogal gemeten met twee maten, Kimi moet niet zeiken.
Meet jij hier toevallig niet met 2 maten....dat was een incident bij de start, waarbij Hamilton half naast Rosberg zat, Nu komt Kimi in de race van achter hem vandaan op een snelheid die wel een stuk hoger ligt (bocht 1 incident dan).

Mijn mening: Iedereen moet hier stoppen met zeiken dat Kimi loopt te zeiken. Want hij heeft het na de race gezegd, maar ik heb anders vandaag niet gehoord dat hij het weer gezegd heeft, behalve de standaard uitlokkende journalisten die niks anders hebben om over te schrijven waardoor de boel wordt opgeblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Grrrrrene schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:55:
Ondanks de uitkomst, vermoed ik wel dat er binnen Red Bull tegen hem gezegd is dat hij moet oppassen met zijn acties, want hoewel dit dan nog net op het randje is, het gaat natuurlijk een keer flink fout en dan gaat hij echt onder het vergrootglas.

Als Hamilton in een van de laatste races een keer achter hem vast zit, zijn voorvleugel verliest aan zo'n verdedigende actie die op het randje is en daardoor aan het eind van het seizoen 5 punten achter Rosberg eindigt, heeft hij heel GB tegen zich ;) Bovendien loopt hij zelf ook een flink risico natuurlijk. Kleinere tikjes hebben al tot lekke banden geleid en dan is het ver rijden naar de pits, op 3 banden.

Maar laten we blij zijn dat er coureurs rondrijden die dit soort acties uithalen. Het maakt een fractie van de race nog enigszins spectaculair om te kijken :)
Inderdaad, hij had ook wel mazzel dat zijn band niet leegliep.Vanaf daar wil je niet met een lekke band naar de pits rijden. (en dan hadden we gezegd dat Kimi niet zo aggressief had moeten aanvallen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Grrrrrene schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:55:
Denk ook aan Maldonado vorig jaar in Oostenrijk; Max zoekt echt wel de grenzen op wat dat betreft.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=MKzx7EBz7w4]

Eerst langzaam van de lijn en dan net als de tegenstander verder wil gaan, iets harder wegsturen. Strikt genomen verdedigt hij dus maar 1x, maar ik ben bang dat het nog wel eens in tranen gaat eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Die opmerking van VST is eigenlijk een goed voorbeeld van een "subtiel ism" (lichte misogyny/vrouwenhaat). Het verbaassd mij dat ze zoiets uitzenden >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

It's Brave it's Beautifull It's Racing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Kimi heeft weinig recht van spreken met ondermeer zijn actie op Bottas.

Als er tot op heden iemand nog netjes heeft gereden, aggresief maar legaal, dan is het Max wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Anoniem: 14124 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:37:
Kimi heeft weinig recht van spreken met ondermeer zijn actie op Bottas.

Als er tot op heden iemand nog netjes heeft gereden, aggresief maar legaal, dan is het Max wel.
Tegenwoordig mag niemand meer wat zeggen wat anti-Max is.

[ Voor 14% gewijzigd door bvbal79 op 25-07-2016 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
bvbal79 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:52:
[...]

Natuurlijk mag dat wel, maar je moet altijd goed opletten wie wat zegt. Natuurlijk zegt RAI dat het niet kan, net zoals Ferrari dat zal beweren. En uiteraard vindt Horner het de beste actie van de race. Bij de hierboven genoemde link zie je dat het publiek ook ongeveer 50/50 is, dus zo'n oranje bril hebben we hier ook niet op als we vinden dat het op het randje van het toelaatbare is, met wat mensen die het verdedigen en een paar die kritisch zijn.

Uiteindelijk telt er maar een ding: wat vonden de stewards en die hebben de zaak bekeken en afgewezen omdat het toelaatbaar is. Hoe toelaatbaar is niet gezegd, maar dit specifieke geval mocht dus gewoon.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 02-06 16:12
Het hele theater van klagen of juist goedpraten van acties hoort gewoon bij de F1. Het is ook gewoon een beetje psychologische oorlogsvoering wat er op en rond de baan gebeurt.

En Max zoekt inderdaad de grenzen op. Dat zal hij ook wel moeten om de top te bereiken. Met braaf rijden kom je daar simpelweg niet. En de kans is ook groot dat hij in de toekomst nog wel een paar keer over die grens heen gaat, dat hoort gewoon bij het opzoeken van grenzen.
En denk ook eens aan het grote voorbeeld van Max. Senna. Dat was nou ook niet echt de meest subtiele coureur, maar o.a. die aggressie heeft hem natuurlijk wel naar de top gebracht.

De keerzijde is natuurlijk wel dat dit niet altijd even sympathiek overkomt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:56

Smarron

The bend

En laten we Schumacher niet vergeten. Kijk hoe hij z'n 1e wereldtitel heeft binnengehaald in de laatste race in Adelaide door Hill te rammen (en later herhaalde hij dat ook bij Villeneuve geloof ik wat mislukte).

Toch hebben we een Schumacher tijdperk gehad, maar ik vind hem ook niet altijd de schoonheidsprijs verdienen voor zijn rijstijl, maar het maakt wellicht wel het verschil tussen een kampioen en een eeuwige tweede

Ik vind de rijstijl van Max behoorlijk wat van Schumacher weg hebben. Agressief en op het randje.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Smarron schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:07:
En laten we Schumacher niet vergeten. Kijk hoe hij z'n 1e wereldtitel heeft binnengehaald in de laatste race in Adelaide door Hill te rammen (en later herhaalde hij dat ook bij Villeneuve geloof ik wat mislukte).

Toch hebben we een Schumacher tijdperk gehad, maar ik vind hem ook niet altijd de schoonheidsprijs verdienen voor zijn rijstijl, maar het maakt wellicht wel het verschil tussen een kampioen en een eeuwige tweede

Ik vind de rijstijl van Max behoorlijk wat van Schumacher weg hebben. Agressief en op het randje.
En Hamilton kunnen we ook toevoegen denk ik aan dat rijtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:09

sjaool

Every life should have 9 cats

Met lief en fatsoenlijk rijden word je nu eenmaal geen wereldkampioen. Kijk maar naar de coureurs die het allemaal net niet zijn geworden. Dat waren bijna allemaal goede tweede rijders. Ik denk dat ik hier dan ook geen namen hoef te noemen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Jongens, ik moet hier wel om lachen.

Hoor het Duitse RTL eens tekeer gaan over Max Verstappen gister versus Raikkonen. Unfair dit, unfair dat.

Lachwekkend, wat vinden jullie?

YouTube: F1 2016 Hungary Kimi Raikkonen and Verstappen Crash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

alwaysleft schreef op maandag 25 juli 2016 @ 23:51:
Jongens, ik moet hier wel om lachen.

Hoor het Duitse RTL eens tekeer gaan over Max Verstappen gister versus Raikkonen. Unfair dit, unfair dat.

Lachwekkend, wat vinden jullie?

YouTube: F1 2016 Hungary Kimi Raikkonen and Verstappen Crash
Lachwekkend. Hij heeft hard maar fair verdedigd. Als een duitser dit was geweest waren ze lyrisch over zijn
kampfgeist geweest.
RTL slaat de plank volledig mis.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ome Ernst schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 00:07:
[...]

Lachwekkend. Hij heeft hard maar fair verdedigd. Als een duitser dit was geweest waren ze lyrisch over zijn
kampfgeist geweest.
Mja op meer stations waren ze ontevreden en dat zie je weer op Reddit terugkomen omdat niemand de regels lijkt te begrijpen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Hier keek ik via een Britse bron, en die haalden bij zijn actie gelijk Schumacher en Hamilton aan over 'awereness' en hadden het over fair, op het randje. De regie koos Verstappen, boven Hamilton / Rosberg (nadat Hamilton wijd ging) en Ricardo / Vettel (Vettel die heel dichtbij kwam). Dat zegt ook wel iets.

Max z'n eerste pitstop duurde volgens mij 3,1 seconden, en ik las dat er was vergeten door te geven aan de monteurs dat hij binnen zou komen? Ik weet het niet, maar hij had sowieso niet echt de pace te pakken.

[ Voor 25% gewijzigd door Luxicon op 26-07-2016 00:18 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Nu online
Luxicon schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 00:16:
Hier keek ik via een Britse bron, en die haalden bij zijn actie gelijk Schumacher en Hamilton aan over 'awereness' en hadden het over fair, op het randje. De regie koos Verstappen, boven Hamilton / Rosberg (nadat Hamilton wijd ging) en Ricardo / Vettel (Vettel die heel dichtbij kwam). Dat zegt ook wel iets.

Max z'n eerste pitstop duurde volgens mij 3,1 seconden, en ik las dat er was vergeten door te geven aan de monteurs dat hij binnen zou komen? Ik weet het niet, maar hij had sowieso niet echt de pace te pakken.
Volgens Sky had Max zijn rem niet goed vast gehouden tijdens de pits (pitstraat loopt omlaag) waardoor hij tijdens de pitstop een stukje naar voren rolde. En dat heeft hem een seconde gekost.
Had net het verschil kunnen zijn om voor kimi op de baan te komen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RocketKoen schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 00:29:
[...]
Volgens Sky had Max zijn rem niet goed vast gehouden tijdens de pits (pitstraat loopt omlaag) waardoor hij tijdens de pitstop een stukje naar voren rolde. En dat heeft hem een seconde gekost.
Had net het verschil kunnen zijn om voor kimi op de baan te komen.
Het geluid........ 8) , maar 2 seconden extra was het niet, totaal 3.1 als stop geregistreerd zoals al eerder vermeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Nu online
hardware-lover schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 00:44:
[...]

Het geluid........ 8) , maar 2 seconden extra was het niet, totaal 3.1 als stop geregistreerd zoals al eerder vermeld.
Hmm, inderdaad maar 7 tienden langzamer (in-out) dan zijn tweede stop.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ome Ernst schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 00:07:
[...]
kampfgeist geweest.
Ze zijn er achter de schermen anders toch nog aardig lang mee bezig geweest?

http://www.auto-motor-und...-geschlafen-11498790.html

...
Tatsächlich interessierte sich Whiting mehr für den zweiten Angriff in Kurve 1. Auf den TV-Bildern ist zu sehen, dass sich Verstappen 125 Meter vor der Kurve leicht nach links auf die Ideallinie driften lässt. Als Räikkönen daraufhin auf die Innenspur wechseln will, geht auch sein Gegner nach innen. 75 Meter vor der Kurve. Also schon in der Bremszone. Räikkönen musste zum Ausweichen nun selbst wieder nach links lenken. Und blitzte natürlich ab.
...

Gooi het door Google vertaal mocht je het Duits niet kunnen lezen en begrijpen.

Er wordt van Alan Jones gezegd dat ie nogal gecharmeerd is van Verstappen, dus zodra Derek Warwick weer de scepter mag zwaaien dan is het bijltjesdag.

Het hele late remmen wat Verstappen kan doen, en blijkbaar o.a. Raikkonen minder, zorgt ervoor dat Verstappen een andere remzone heeft dan menig ander, en dat zou hem bij dit soort twijfelachtige gevallen wel eens noodlottig kunnen gaan worden. En dat zou dan wel weer erg vreemd zijn omdat ie dan wordt afgerekend op één van zijn sterke punten. Eens kijken of we het komend weekend weer zo mee gaan maken en wat dan de gevolgen zullen zijn. Voldoende stof tot discussie dus...

Umfrage: Was denken Sie über den Zweikampf Räikkönen vs. Verstappen?
  • Es war ein harter, aber fairer Zweikampf. Genau das wollen wir sehen. 77 Stimmen
  • Verstappen gehört bestraft. Er hat mit seinen späten Spurwechseln einen Unfall in Kauf genommen. 150 Stimmen
  • Wieso regt sich Kimi so auf. Verstappen hat sich nach allen Regeln der Kunst verteidigt. 33 Stimmen

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 26-07-2016 03:13 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:57
De baan marshals zijn inmiddels met hun koppie in hockenheim aber das gezwets geet weiter. :+

Als max een drive trough had gehad dan hadden we op de banken gestaan met de vraag waar is het pure vechten om een plekje gebleven wat een poppenkast is de formule 1 geworden enz. enz.

[ Voor 50% gewijzigd door MaXeRs op 26-07-2016 05:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Na de volgende race heeft niemand het er meer over.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 197141 op 26-07-2016 05:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Twynn schreef op maandag 25 juli 2016 @ 21:52:

En denk ook eens aan het grote voorbeeld van Max. Senna. Dat was nou ook niet echt de meest subtiele coureur, maar o.a. die aggressie heeft hem natuurlijk wel naar de top gebracht.
Ik meen me toch te herinneren dat Max' "grote" voorbeeld Alonso is... waarbij "grote" tussen aanhalingstekens omdat hij aangaf niet echt een voorbeeld te hebben, maar fan was van Alonso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

P.O. Box schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:11:
[...]

Ik meen me toch te herinneren dat Max' "grote" voorbeeld Alonso is... waarbij "grote" tussen aanhalingstekens omdat hij aangaf niet echt een voorbeeld te hebben, maar fan was van Alonso
Meen ik ook gehoord te hebben ooit, in een interview oid.
Hij is daar natuurlijk mee opgegroeid als 8 jarig jongetje (toen Alonso nog WK werd) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 02-06 16:12
P.O. Box schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:11:
[...]

Ik meen dat ooit in een interview gehoord te hebben, maar ik kan het natuurlijk ook fout hebben. Maakt ook niet zoveel uit. Het feit blijft dat hij de grenzen moet blijven opzoeken om te kunnen winnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:14
hardware-lover schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 03:10:
[...]

...
Tatsächlich interessierte sich Whiting mehr für den zweiten Angriff in Kurve 1. Auf den TV-Bildern ist zu sehen, dass sich Verstappen 125 Meter vor der Kurve leicht nach links auf die Ideallinie driften lässt. Als Räikkönen daraufhin auf die Innenspur wechseln will, geht auch sein Gegner nach innen. 75 Meter vor der Kurve. Also schon in der Bremszone. Räikkönen musste zum Ausweichen nun selbst wieder nach links lenken. Und blitzte natürlich ab.
...

Er wordt van Alan Jones gezegd dat ie nogal gecharmeerd is van Verstappen, dus zodra Derek Warwick weer de scepter mag zwaaien dan is het bijltjesdag.

Het hele late remmen wat Verstappen kan doen, en blijkbaar o.a. Raikkonen minder, zorgt ervoor dat Verstappen een andere remzone heeft dan menig ander, en dat zou hem bij dit soort twijfelachtige gevallen wel eens noodlottig kunnen gaan worden. En dat zou dan wel weer erg vreemd zijn omdat ie dan wordt afgerekend op één van zijn sterke punten. Eens kijken of we het komend weekend weer zo mee gaan maken en wat dan de gevolgen zullen zijn. Voldoende stof tot discussie dus...

• Es war ein harter, aber fairer Zweikampf. Genau das wollen wir sehen. 77 Stimmen
  • Verstappen gehört bestraft. Er hat mit seinen späten Spurwechseln einen Unfall in Kauf genommen. 150 Stimmen
  • Wieso regt sich Kimi so auf. Verstappen hat sich nach allen Regeln der Kunst verteidigt. 33 Stimmen
Degelijke en uitgebreide analyse! Zoals we van onze oosterburen gewend zijn eigenlijk. Beetje jammer dat dit hier direct als onzinnig en lachwekkend wordt weggezet als Max geen gelijk krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:57
Grimmie187 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:19:
[...]

Degelijke en uitgebreide analyse! Zoals we van onze oosterburen gewend zijn eigenlijk. Beetje jammer dat dit hier direct als onzinnig en lachwekkend wordt weggezet als Max geen gelijk krijgt ;)
Wordt ook wel een onzinnig gesprek als de baan marshalls geen penalty geven.
Dat het toevallig Max is maakt het natuurlijk een sappig gesprek.

[ Voor 7% gewijzigd door MaXeRs op 26-07-2016 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-06 13:37

spartacusNLD

This is Sparta!!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=UrJORkUaOkk]

:D zal wel heel oud zijn maar nog nooit gezien.. voor als je niks te doen hebt 30 min

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:14
MaXeRs schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:27:
[...]

Wordt ook wel een onzinnig gesprek als de baan marshalls geen penalty geven.
Dat het toevallig Max is maakt het natuurlijk een sappig gesprek.
Baan marshalls geven sowieso geen penalties.. :+

Maar met een actie op het randje zoals deze is het altijd een interessante discussie toch? Ongeacht wie er gelijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:09

sjaool

Every life should have 9 cats

Zo jammer dat die Duitsers fan zijn van sitting duck racing. Als je als verdedigende partij al niet meer laat mag reageren op een aanvallende partij waar zijn ze dan mee bezig in de F1. Laat ze maar lekker vechten om een positie.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:32
hardware-lover schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 03:10:
[...]

...
...

Hoezo bijltjesdag als Warwick er weer zit? Die heeft Verstappen vorig jaar een paar keer flink op z'n donder gegeven met straffen, maar ik heb het idee dat ze vorig jaar sowieso streng waren omdat het nog maar een rookie was.

Ik denk dat ze toen nog dachten hem op te moeten voeden o.i.d. Nu heeft iedereen inmiddels gezien dat hij volwassen kan rijden en valt het qua straffen wellicht ook wel weer mee als er nog eens wat gebeurt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

210667

bvbal79 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:52:
[...]

Het feit dat je het alleen al 'anti' noemt zegt genoeg. Het enige wat je zou kunnen zeggen over zijn verdedigende acties is dat het lijkt alsof het discutabel is conform de regels. De meningen zijn verdeeld. Maar er is door de stewards geen straf opgelegd. Dat zou afdoende moeten zijn.

Verder ben ik in de omstandigheid dat ik hier schotel heb. Als ik dan de comments van Sky.It en Movistar bijvoorbeeld hoor over die akties van Verstappen geven die alleen maar blijk van een zeer grote waardering voor het verdedigen t.o.v Raikonen.

Verder had ik eigenlijk graag uit Max zijn mond gehoord wat hij bedoelde met "Driving like a nanny'
Als journalist had ik hem die vraag zeker gesteld. Jammer dat alle journaille dat achterwege liet.

[ Voor 12% gewijzigd door 210667 op 26-07-2016 10:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
210667 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:22:
[...]

Het feit dat je het alleen al 'anti' noemt zegt genoeg. Het enige wat je zou kunnen zeggen over zijn verdedigende acties is dat het lijkt alsof het discutabel is conform de regels. De meningen zijn verdeeld. Maar er is door de stewards geen straf opgelegd. Dat zou afdoende moeten zijn.
Wat ik begreep van een quote van Mauricio Arrivabene heeft Ferrari tot 2x toe Charlie Whiting gebeld (voor beide acties) en heeft Charlie Whiting aangegeven dat ze het bekeken hadden en dat ze vonden dat Max maar 1x van zijn lijn ging. Dat was dus afdoende :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:52

Bosmonster

*zucht*

[...]

Verder ben ik in de omstandigheid dat ik hier schotel heb. Als ik dan de comments van Sky.It en Movistar bijvoorbeeld hoor over die akties van Verstappen geven die alleen maar blijk van een zeer grote waardering voor het verdedigen t.o.v Raikonen.

Verder had ik eigenlijk graag uit Max zijn mond gehoord wat hij bedoelde met "Driving like a nanny'
Als journalist had ik hem die vraag zeker gesteld. Jammer dat alle journaille dat achterwege liet.
Het probleem bij het verdedigen van Max is vooral dat het heel aggressief is, met hele late bewegingen. Hij kijkt in z'n spiegels en beweegt pas exact op het moment dat degene achter hem dat doet. Dit kostte Kimi z'n voorvleugel, want dit zijn de oudere mannen in F1 niet gewend. Het is een rijstijl die je voornamelijk in de junior-categorieen ziet.

Is het verboden? Nee.. Is het gevaarlijk? Ja.

We gaan hier dus nog wel wat meer over horen uiteindelijk, want de kans is groot dat het een keer goed mis gaat. Maldonado hebben we er door zo'n actie bijvoorbeeld al eens bijna vanaf zien spinnen en dat had een groot ongeluk kunnen worden.

Overigens zei hij "driving like a grandma", niet nanny :P

edit:
Nog een toevoeginkje: Je zit het ook in z'n aanvallen soms, juist om dit te pareren. Een snelle schijnbeweging om vervolgens de andere kant aan te vallen. Hij is zelf gewend dat anderen ook zo verdedigen, maar in F1 zijn dergelijke schijnbewegingen eigenlijk zelden nodig.

Ik vind het wel goed dat er wat "junior-actie" terugkomt in de F1, ook al is het soms wat onverantwoord en potentieel gevaarlijk. Het maakt de sport een stuk interessanter om naar te kijken en dat heeft Max wel bewezen.

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 26-07-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:04
Bosmonster schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:56:
[...]
Het is een rijstijl die je voornamelijk in de junior-categorieen ziet.
Interressant. Laat die junioren maar komen dan :)
Zie je dat ook bij bijvoorbeeld een Stoffel Vandoorne?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Iedereen heeft het wel over Verstappen z'n lijn, maar kijk de filmpjes eens terug en probeer eens te bedenken wat Kimi van plan was. Kimi wilde er dus aan de binnenkant voorbij. Als dat was gelukt, was dat gewoon een torpedo actie geweest.

Als Max 30 meter later had ingestuurd naar de apex had Kimi gewoon in z'n sidepod gehangen. En als Max en wagen-breedte aan de binnenkant had overgelaten was het maar de vraag of Kimi de binnenbocht zou halen. Hij remde echt een stuk later dan Max die al laat was.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:25
[...]Het is een rijstijl die je voornamelijk in de junior-categorieen ziet.
Dit kan inderdaad best zo zijn maar ik vraag mij dan wel af wat Max dan had moeten doen? Gewoon de deur openzetten en Kimi voorbij laten? Mijns inziens is dit gewoon racen en als je iemand voorbij wil moet je hem er maar duidelijk naast zetten op een punt waar je opponent er niet meer op kan anticiperen of diegene in een fout dwingen. Cadeautjes worden er niet gegeven in de F1 en al die flauwekul over dat het gevaarlijk is; het is autoracen, geen dammen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
[...]
Waarom moet je die vraag stellen als het duidelijk is wat hij bedoelde. Pit wall zegt dat ie moet vertragen omdat ie nog altijd in DRS zone zit (en dus in vuile lucht rijdt) en Max antwoordt dat ie als een grootmoeder rijdt wat klinkt als "moet ik nu nog vertragen? Ik rij al als een grootmoeder"
JackBol schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:10:
.... Kimi wilde er dus aan de binnenkant voorbij. Als dat was gelukt, was dat gewoon een torpedo actie geweest.

Als Max 30 meter later had ingestuurd naar de apex had Kimi gewoon in z'n sidepod gehangen. En als Max en wagen-breedte aan de binnenkant had overgelaten was het maar de vraag of Kimi de binnenbocht zou halen. Hij remde echt een stuk later dan Max die al laat was.
Hij kon dan ook een stuk later remmen aangezien ie op veel zachtere, nieuwere banden reed. Er is dus geen manier om te weten of iets een torpedo actie is of niet.
Het voorvleugel incident is er in mijn ogen ook maar gekomen omdat Verstappen net iets vroeger remde dan Raikkonen verwachtte.
[...]

Het probleem bij het verdedigen van Max is vooral dat het heel aggressief is, met hele late bewegingen. Hij kijkt in z'n spiegels en beweegt pas exact op het moment dat degene achter hem dat doet. Dit kostte Kimi z'n voorvleugel, want dit zijn de oudere mannen in F1 niet gewend. Het is een rijstijl die je voornamelijk in de junior-categorieen ziet.

Is het verboden? Nee.. Is het gevaarlijk? Ja.
Inderdaad, in de F1 is het meer de bedoeling te anticiperen ipv te reageren. Kan zeer gevaarlijke toestanden opleveren in remzones waar men moet vertragen van +300km/u. Dan kan je, als achterligger, echt niet even opzij gaan
Pagina: 1 ... 20 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit woensdag 27 juli. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1