De Nijmeegse vierdaagse Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03:03
Het is gewoon openbare weg en als toeschouwer/supporter kun je ook gewoon op de route (mee)lopen.
Maar de vraag is of je het moet willen. De vierdaagse loop ik voornamelijk voor de sfeer. Gaat het je om de prestatie, dan zou ik zelf een andere route kiezen, die niet zo druk is en waar je wel gewoon je eigen tempo kunt lopen.

Ik loop dit jaar zelf helaas niet, dit jaar andere prioriteiten en te weinig tijd om te trainen. Wel twee dagen langs de kant als supporter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vorig jaar had ik geen slaapplek, dit keer wel. Vrienden die mee gaan lopen kennen mensen in Nijmegen waar we kunnen slapen voor weinig. Nieuwe schoenen gehaald, wederom A/B schoenen want die zijn het lichtste en lopen vind ik fijner in juli. Ik heb ze alvast ingelopen op vakantie. Die zilveren medaille met kroon moet er toch een keertje gaan komen en dat is dit jaar.

10 jaar geleden deed ik voor het eerste mee, na het opgeven op dag 2 werd ik drie keer op rij uitgeloot. Vervolgens vijf edities wel uitgelopen. Covid eroverheen en twee jaar waarin ik geen slaapplek kon vinden. Als ik dit keer in juli gewoon weer uitloop ga ik mij focussen op de Apeldoornse vierdaagse of mogelijk Friesche elfsteden vijfdaagse. De mensen langs de kant is wat het evenement mooi maakt. De route heb je na een keer wel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-05 23:18
Wat leuk, ook hier is een topic voor :)

Ik loop de 4-Daagse dit jaar voor het eerst. Ik loop met regelmaat elke dag in de ochtend en avond, 5 km (soms meer), maar gemiddeld zo'n 10 km per dag. Voor deze vierdaagse heb ik al een aantal maal meer kilometers achter elkaar gelopen en laatst ook 50 km. Dit weekend 2x 40km. Dus qua voorbereiding zit het wel goed.

De voeten houden het ook redelijk goed en ik weet waar ik moet letten als het gaat om de verzorging.

Daarnaast ook nog vele andere tips gelezen, hier en op andere kanalen/fora.

Toch nog een vraag over schoenen, en daarbij verwijs is naar het volgende topic, voordat ik deze vond:

nl_umpire in "Zin en onzin van dure wandelschoenen. Wat is wijsheid?"

In dit topic deel ik dat ik sinds een half jaar heb ik meer een wandelschoen (tenminste zo staat dit op de site aangegeven van HOKA (https://www.hoka.com/nl/n...sport-x/196565834409.html) en deze lopen in principe prima.

Voor sokken ben ik inmiddels geswitched naar de TK1 Adventure Wool Heren Trekking Sokken (https://www.falke.com/nl_...ken/16384_6714/?variant=C), dat bevalt beter.

Ik vroeg me af op welke --- hoge --- schoenen jullie lopen, ondanks dat ik weet dat dit heel persoonlijk is. Later dit jaar gaan we écht hiken in de bossen, dus dacht ik kijk naar wat halfhoge A/B; ON (Cloudrock 2 Waterproof), Lowa (Renegade's Leer), Meindl (Meindl Matrei/Mondello - Comfortfit), Hanwag (...?)

Success allemaal!

[ Voor 3% gewijzigd door nl_umpire op 19-06-2024 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 16:34
nl_umpire schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:43:
Wat leuk, ook hier is een topic voor :)

Ik loop de 4-Daagse dit jaar voor het eerst. Ik loop met regelmaat elke dag in de ochtend en avond, 5 km (soms meer), maar gemiddeld zo'n 10 km per dag. Voor deze vierdaagse heb ik al een aantal maal meer kilometers achter elkaar gelopen en laatst ook 50 km. Dit weekend 2x 40km. Dus qua voorbereiding zit het wel goed.

De voeten houden het ook redelijk goed en ik weet waar ik moet letten als het gaat om de verzorging.

Daarnaast ook nog vele andere tips gelezen, hier en op andere kanalen/fora.

Toch nog een vraag over schoenen, en daarbij verwijs is naar het volgende topic, voordat ik deze vond:

nl_umpire in "Zin en onzin van dure wandelschoenen. Wat is wijsheid?"

In dit topic deel ik dat ik sinds een half jaar heb ik meer een wandelschoen (tenminste zo staat dit op de site aangegeven van HOKA (https://www.hoka.com/nl/n...sport-x/196565834409.html) en deze lopen in principe prima.

Voor sokken ben ik inmiddels geswitched naar de TK1 Adventure Wool Heren Trekking Sokken (https://www.falke.com/nl_...ken/16384_6714/?variant=C), dat bevalt beter.

Ik vroeg me af op welke schoenen jullie lopen, ondanks dat ik weet dat dit heel persoonlijk is. Later dit jaar gaan we écht hiken in de bossen, dus dacht ik kijk naar wat halfhoge A/B (ON, Lowa, Meindl, Hanwag)

Success allemaal!
Zoals je zelf al zegt is dat heel (echt héél) persoonlijk. De ene loopt op trailrunners of sportschoenen. De andere A/B en een andere op C. Zelf loop in tijdens de lunch op sportschoenen. Maar voor langere wandelingen wil ik wat waterdichts hebben en loop ik om Meindl Meran (A/B). Dit is een erg brede schoen (schijnt) aangezien ik brede voorvoeten heb. Die schoenen heb ik ook op terrein gedragen waar een ander weer (B/)C zou dragen.
Dus ga gewoon passen en laat je goed adviseren (er zijn winkels die net wat meer kennis hebben dan een standaard Bever). En als je weet dat je huidige schoenen goed werken voor jouw voeten, waarom neem je niet gewoon dezelfde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:59
ik loop al jaren en jaren op Lowa Renegade GTX mid. Sokken falke TK2 cool. Dit jaar zou het de 25ste worden, alleen heb ik een blessure opgelopen...hoop dat het goedkomt voor die tijd, maar trainen zit er niet meer in hier. Beetje vertrouwen op basis fitheid en snel herstel....

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Dank voor de input. Uiteindelijk heb ik deze schoenen een tijdje terug gekocht:

Meran GTX (https://meindl.de/product/meran-gtx-en/?lang=en)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik ben begonnen met Meindl vakuum schoenen. Beviel prima na inlopen in de herfst en winter maar tegen 25-30 graden vond ik ze te zwaar / warm in Nijmegen. Twee jaar terug de Lowa strato gtx gepakt. Al een stukje lichter. En dit keer gewoon weer A schoenen. Heb al eens een editie op een setje van de Lidl uitgelopen, heb nu een setje bij Decathlon gehaald. Schoenen zijn wat dat betreft echt persoonlijk. Wil je meer ondersteuning rondom je hiel en enkel of niet.

Qua sokken ook van alles wat gehad. Van ANWB wandelsokken tot Decathlon tot Falke en Nomad. Zolang ik naadloze sokken pak is het mijn voeten on het even. Enfin hier twee weken geleden zaterdag en zondag gewandeld. 36km en 32km op stukken van het Pieterpad. Misschien dit weekend nog 20/25km. Maar verder geloof ik het wel. Ik weet mijn wandeltempo vast te houden, schoenen zijn ingewandeld op vakantie in Noorwegen en hier in NL. Ik ken de route rondom Nijmegen. Dus ik maak mij niet meer zo druk of ik wel genoeg getraind heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:09
Qua schoenen heb ik destijds de 4 daagse gedaan op de eerste/beste ANWB wandelschoenen en die waren prima. Uiteindelijk 8 jaar op gewandeld, totdat ze echt helemaal stuk waren. Tegenwoordig wissel ik wel sneller van wandelschoenen. Maat van me deed de 4 daagse op Nike maxi's. Het is dus maar wat je gewend bent.

Sokken idem dito, sommigen zitten prettig, anderen geven ergens een bepaalde druk wat na loop van tijd kan gaan irriteren.

Inmiddels weet ik ook welke plek ik moet tapen op mijn voet, om blaren te voorkomen. Die kennis is ook wel handig.

Ik maakte wel de fout op de 2e dag door mijn schoeisel te stevig vast te strikken, met het gevolg dat een pees bovenop m'n voet ging irriteren en daar heb ik heel lang last van gehad.

Tenslotte, bij ons op de camping stond een fysiotherapeut, waar ik na elke wandeldag m'n benen heb laten masseren. Dat heeft echt enorm geholpen tegen de verkramping en spierpijn.

Wat we het lastigste vonden was niet eens de afstand (ook pittig, begrijp me niet verkeerd), maar vooral het vroege opstaan. 2u wekker, 3u bij P&R veld om op busdienst te stappen richting de Wedren. 4u starten. 14-15u binnen. Paar uur in de stad. 18u eten in Nijmegen. Terug naar camping. 20u-21u op camping, bed in. 23u in slaap vallen. En 2u weer de wekker.

Dat sloopte enorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
segil schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:00:
Wat we het lastigste vonden was niet eens de afstand (ook pittig, begrijp me niet verkeerd), maar vooral het vroege opstaan. 2u wekker, 3u bij P&R veld om op busdienst te stappen richting de Wedren. 4u starten. 14-15u binnen. Paar uur in de stad. 18u eten in Nijmegen. Terug naar camping. 20u-21u op camping, bed in. 23u in slaap vallen. En 2u weer de wekker.

Dat sloopte enorm.
Mee eens. Al hoef ik pas om 3u op te staan en kan ik weer met de fiets richting de wedren. Tis maar een kwartiertje fietsen, maar na 50km wandelen is het fijn om even je vermoeide benen anders te belasten met fietsen daarna.

En in aanloop naar de eerste dag toch echt al tegen 19:30/20:00 uur gaan slapen. Je bent niet vermoeid, het is nog licht en warm, je hoort de buren nog keuvelen in de tuin. Anders zit ik zelf ook bij vrienden en familie nog rustig te tafelen tot 22:00 uur. Maar die week even niet. En dus ben je nog niet moe tegen 19:00 / 20:00 uur.

Op de andere dagen wil wel, want slapen betekent ook hersteltijd voor je benen/voeren. Dus ik neem weer mijn oordoppen en slaapmasker mee. Heb al te vaak gemerkt dat andere mensen niet aan verduisterende gordijnen doen of überhaupt gordijnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:09
Joosie200 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:38:
[...]

Mee eens. Al hoef ik pas om 3u op te staan en kan ik weer met de fiets richting de wedren. Tis maar een kwartiertje fietsen, maar na 50km wandelen is het fijn om even je vermoeide benen anders te belasten met fietsen daarna.

En in aanloop naar de eerste dag toch echt al tegen 19:30/20:00 uur gaan slapen. Je bent niet vermoeid, het is nog licht en warm, je hoort de buren nog keuvelen in de tuin. Anders zit ik zelf ook bij vrienden en familie nog rustig te tafelen tot 22:00 uur. Maar die week even niet. En dus ben je nog niet moe tegen 19:00 / 20:00 uur.

Op de andere dagen wil wel, want slapen betekent ook hersteltijd voor je benen/voeren. Dus ik neem weer mijn oordoppen en slaapmasker mee. Heb al te vaak gemerkt dat andere mensen niet aan verduisterende gordijnen doen of überhaupt gordijnen hebben.
Inderdaad, als het je lukt om de week voor de 4daage je slaapritme aan te passen om al te gaan slapen om 20u, is dat een enorme winst. Ik lag elke avond tot 23u naar het dak van m'n tent te staren, omdat ik normaal gewoon niet eerder ga slapen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:59

Sméagol

Master of Mayhem

Ik hoop dat iedereen die meedeed 'm heeft uitgelopen vandaag en met een verzameling gladiolen naar huis mag!

Uit solidariteit ben ik vanochtend om 03:50 opgestaan en heb naar m'n werk gelopen. 't is maar 15 KM, kan er niet meer van maken haha.

Heb besloten om me volgend jaar gewoon weer in te schrijven ongeacht wat voor schoenen ik dan wel of niet tot m'n beschikking heb.. Mis het wel eigenlijk, 't kriebelt wel als ik die gevoel van de vierdaagse programma's kijk, en ik moet die 1ste dag ook nog een keer ervaren aangezien die afgelast werd toen ik meedeed. Ik heb nou zomer vakantie, en wil in het algemeen wat meer gaan wandelen.. Vanochtend smaakte ook naar meer!

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIvcLr0f16lx6Txfdvn2F9BiAKU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCLyIcn48BHW3fyiJJYRXq7t.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pHhENhcUnAHCJ7FNDoeII0igSu8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KTKpGxH3nQAYi0XFLG7DR8rA.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik heb eindelijk mogen uitslapen dit keer. In het kort dus uitgelopen voor de zesde keer. Zonder blaren dus dat was fijn. Wel met last van drukpunten door teveel eelt. Verder een keer grappig om de 30km route te mogen doen voor een dag gisteren. Maar ik mis wel het feestje van Cuijk want Heumen is niet hetzelfde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56
Hier ook uitgelopen voor de 13e keer. Was wel zwaar voor mijn voeten want mijn nieuwe wandelschoenen begonnen aan de voor- en achterkant te knellen. Had gehoopt dat de nieuwe schoenen zorgden voor minder blaren, maar het werden er juust meer. Uiteindelijk uitgelopen op de oude schoenen, al was het wel een stuk minder comfortabel.

Gelukkig heb ik het feestje in Cuijk wel mee kunnen maken en Linden was ook leuk. Het themadorp had dit jaar gekozen voor camping. Zo was er onder andere de naturistencamping 'het spleetje'. :D

Via Gladiola was ook weer als vanouds, ook een beetje in negatieve zin. De KMar ging met 3 rijen breed met fanfare voorop en namen zo'n beetje de volledige breedte in op sommige stukken, waar er toch al veel wandelaars langs de kant staan om familie en vrienden te begroeten.

Maar goed, ik ben bang dat ik er volgend jaar toch weer aan ga geloven en voor Johan Cruyff nummer 14 ga. :P

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Jaap-Jan schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:04:
Gelukkig heb ik het feestje in Cuijk wel mee kunnen maken en Linden was ook leuk. Het themadorp had dit jaar gekozen voor camping. Zo was er onder andere de naturistencamping 'het spleetje'. :D

Via Gladiola was ook weer als vanouds, ook een beetje in negatieve zin. De KMar ging met 3 rijen breed met fanfare voorop en namen zo'n beetje de volledige breedte in op sommige stukken, waar er toch al veel wandelaars langs de kant staan om familie en vrienden te begroeten.
Ze maken er altijd wel iets leuks van in Linden :D

En dat had ik op de via gladiola met een politie peleton. Gingen alles en iedereen aan de kant duwen terwijl de zijkanten volstaan met stilstaande wandelaars en aanhang. Verder heb ik geen familie of vrienden aan de kant dus die via gladiola kan mij gestolen worden. Volgend jaar sta ik langs de kant voor de vierdaagse feesten. Ik heb mijn einddoel behaald en nooit de feesten meegemaakt.

Zag al wel een paar leuke teksten op kartonnen borden: yell if you are doing well. En smile when you are wearing no underwear. Ik ga broeden op een paar leuke teksten. En oh in Overasselt las ik: Dag vanCuijk, als de 40km wandelaars niet naar Cuijk komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:29
Persoonlijk vind ik het wel jammer dat ze tegenwoordig zo bang zijn voor de hitte. Uiteindelijk weet je dat het midden Juli bloedheet kan zijn. En het is immers een prestatietocht. Vooral de inkorting gisteren kan ik tot de warme dagen in het verleden niet plaatsen. Hoe kijken de andere lopers daar tegen aan?

Ik heb zelf 10 x de 50 gelopen overigens.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Mistraller
Het was dit jaar met hangen en wurgen voor mij, een blessure waar ik nog niet vanaf was heeft het me aardig moeilijk gemaakt, dus hoewel ik de inkorting vanwege de hitte ook niet kon plaatsen (zo heet was het niet) was ik wel erg blij met de kortere afstand. Leuk om tijdens dit jubileumjaar eindelijk Linden eens aan te doen.

Enfin, de dood of de gladiolen; het zijn gladiolen geworden.

Pics or it didn't happen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-mPSWvsMD3psCpMr7f-FSRFRYWY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sNZaf79NTFV7Y2EZO9JFn3M0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8eKN4cCdUTOetnwN6WpPkWONY_w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aEAA2Y9mc8dkpTYp9U5REx3N.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6fGCSpKIlrT7pfEpy-CPVd7HHA4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQjDtbDETik6A1RjCVGJvNa7.jpg?f=fotoalbum_tile

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Gefeliciteerd met je jubileum, @Mistraller!

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:10

Dutch_Celt

Jollygood

Voor mij dit jaar de 2e poging, na vorig jaar na de 2e dag niet meer gestart te zijn.

Nu toch wel een stuk soepeler en met trots, pijn en emotie succesvol mijn eerste 50 uitgelopen :D

Laatste 2 dagen met groepje van slaaplocatie gelopen, wat toch wel wat prettiger loopt.

Via gladiola en met name politie peloton is herkenbaar, liep er recht achter, soms net er naast met soms weggeduwd worden, 'ja onze wachtcommandant...'

Hoewel ik over drukte op dag 3 en 4 niets kan zeggen,in vergelijking met vorig jaar, leek het op dag 1 en 2 echt drukker op het parcours, echt te druk soms.

Op naar volgend jaar... ?

[ Voor 7% gewijzigd door Dutch_Celt op 20-07-2024 13:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:03
jantje112 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 10:05:
Persoonlijk vind ik het wel jammer dat ze tegenwoordig zo bang zijn voor de hitte. Uiteindelijk weet je dat het midden Juli bloedheet kan zijn. En het is immers een prestatietocht. Vooral de inkorting gisteren kan ik tot de warme dagen in het verleden niet plaatsen. Hoe kijken de andere lopers daar tegen aan?

Voor iemand met 112 in zijn naam, denk je niet heel ver door op dat vlak. Al is het voor mij makkelijk praten omdat ik juist verantwoordelijk ben (als ik dienst heb) om daarop te letten. Maar een grote hoeveelheid slachtoffers vergt niet alleen veel van de acute zorgverlening, maar de continuïteit van alle zorgprocessen moet ook gewaarborgd zijn. Dus de GHOR zal ook een dringend advies neerleggen bij de organisatie en locale overheid om maatregelen te treffen.

En daarnaast: niemand wil nog een dodelijk ongeval tijdens de vierdaagse. Dat heeft nogal impact op de naasten van het slachtoffer, de organisatie, betrokken hulpverleners en overige wandelaars.

Tot slot: ook bij perfect weer blijft het een prestatie! Dus gefeliciteerd aan alle wandelaars!

[ Voor 5% gewijzigd door Cass Casey op 20-07-2024 15:46 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-05 14:40
jantje112 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 10:05:

Ik had hetzelfde gevoel toen ik het nieuws hoorde, liep toen nog in Groesbeek waar voor mijn voeten iemand onderuit ging, maar ben hier op terug gekomen. Ik (36) liep met mijn vader (68), beide voor het eerst. Mijn vader met 800 training km’s verreweg het beste getraind en qua afstand probleemloos voor hem.

Dag 3 was qua hitte op de zevenheuvelenweg slopend, ik kon dit goed verteren maar na de finish zag ik pas wat het deed met mijn vader. Hij was gekookt en duidelijk cognitief achteruit gegaan, dit werd pijnlijk duidelijk in de auto en heb hem na 50 meter stilgezet en overgenomen.

Dag 4 ging prima voor ons beiden en we zeiden tegen elkaar dat we die 50 ook gemakkelijk hadden gehaald, tot via gladiola. De hitte kon daar niet weg door de mensenmassa, je kon niet doorlopen en de constante herrie waren teveel voor mij vader. 3km voor de finish moest hij zich staande houden aan het hek, wat eten en water erin. Uiteindelijk beide wel de finish gehaald. Na afloop zag ik weer wat het cognitief deed bij hem.

Hitte heeft een raar effect in combinatie met de belasting, vermoeidheid en leeftijd, mensen lopen zichzelf kapot zonder dat ze het doorhebben. Het is een dunne lijn tussen vele onwel wordingen die hulpdiensten ook niet meer aankunnen en een prestatie tocht, besef je ook dat de organisatie daar verantwoordelijk voor is.

Achteraf een juiste beslissing

hmz...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Snuffert schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:25:
[...]
Achteraf een juiste beslissing
Ik heb gisteren ook 2x gepauzeerd op de via gladiola. Het liep totaal niet door, de luchtvochtigheid was hoog en hoewel het bewolkt was toen ik er liep was dat meer killing dan in de zon lopen. En hetzelfde wat je pa overkwam had ik op dag 3. Zevenheuvelen maar meegegaan in de massa, je kan niet anders. Maar daardoor ook oververhit binnen gekomen. Drie keer koud douchen en nog voelde ik mijn lichaam nagloeien.

Kun je zeggen 3x dagen echte afstand en 1x dag 10km minder is niet Vierdaagse waardig. Het zijn wel vier dagen geweest en met 2006 in het achterhoofd neemt de organisatie geen risico meer. Succes met ambu's op tijd erbij halen als er meer mensen tegen de vlakte gaan op die 5km sint Annastraat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje112
Cass Casey schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:45:
[...]

Voor iemand met 112 in zijn naam, denk je niet heel ver door op dat vlak. Al is het voor mij makkelijk praten omdat ik juist verantwoordelijk ben (als ik dienst heb) om daarop te letten. Maar een grote hoeveelheid slachtoffers vergt niet alleen veel van de acute zorgverlening, maar de continuïteit van alle zorgprocessen moet ook gewaarborgd zijn. Dus de GHOR zal ook een dringend advies neerleggen bij de organisatie en locale overheid om maatregelen te treffen.

En daarnaast: niemand wil nog een dodelijk ongeval tijdens de vierdaagse. Dat heeft nogal impact op de naasten van het slachtoffer, de organisatie, betrokken hulpverleners en overige wandelaars.

Tot slot: ook bij perfect weer blijft het een prestatie! Dus gefeliciteerd aan alle wandelaars!
Tot jaren geleden was het niet bespreekbaar om dergelijke maatregelen te nemen. Er is de laatste jaren duidelijk een verandering gaande. Leuke meevaller inderdaad, maar ik snap dat de loper er zelf ook een mening over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:49

headout

Oi oi!

Sméagol schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 22:57:
Mis het wel eigenlijk, 't kriebelt wel als ik die gevoel van de vierdaagse programma's kijk, en ik moet die 1ste dag ook nog een keer ervaren aangezien die afgelast werd toen ik meedeed. Ik heb nou zomer vakantie, en wil in het algemeen wat meer gaan wandelen.. Vanochtend smaakte ook naar meer!
Herkenbaar. Ik wilde ooit 1 keer de vierdaagse gelopen hebben, dat werd 2022 met de afgelaste 1e dag. Dus vorig jaar de 4 dagen (uit)gelopen en gezweerd dat ik nooit meer zou lopen.

Na deze week kriebelt het 8)7 en overweeg ik volgend jaar 40 km met bepakking te gaan lopen 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:30
headout schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:28:
[...]

Herkenbaar. Ik wilde ooit 1 keer de vierdaagse gelopen hebben, dat werd 2022 met de afgelaste 1e dag. Dus vorig jaar de 4 dagen (uit)gelopen en gezweerd dat ik nooit meer zou lopen.

Na deze week kriebelt het 8)7 en overweeg ik volgend jaar 40 km met bepakking te gaan lopen 8)7 |:(
Moet je wel een startbewijs zien te krijgen. Ik ga het volgend jaar ook weer proberen.

Gefeliciteerd aan iedereen die de eindstreep gehaald hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nl_umpire
Hulde aan alle deelnemers en met name de uitlopers! Dit jaar voor mij de 1e keer en ik heb 'm zonder te veel moeite uitgelopen (die 10 KM extra had ik nog wel kunnen lopen op de laatste dag). Wat een mooie ervaring; de routes, de mensen, de natuur...

Wel had ik na dag 1, twee blaren op de binnenkant van mijn hielen. Die zijn helaas niet goed verzorgd door de vrijwilligers van het Rode Kruis. Op aanraden de dag erna naar de Commandohut gegaan; wat een verademing --- bekwaam, kundig en snel geholpen. Een aanrader!

Hieronder mijn 'gear', wellicht van toegevoegde waarde voor sommige:

Ondergoed: Merino boxershort voor bergtrekking voor heren MT500
T-Shirt: Merino shirt met korte mouwen voor trekking heren MT500
Broek: Wandelbroek voor heren MH550 afritsbaar
Sokken: TK1 Adventure Wool Heren Trekking Sokken
Petje: Pet voor bergtrekking Trek 900 uv-werend donkergrijs
Schoenen: Meran GTX
(Regen)Jack: Men's Kangri GORE-TEX PACLITE® Plus Jacket
Rugzak: Osprey Syncro 5 (wordt vervangen voor een groter model; te klein)
Voet/Beenverzorging: Gehwol Talkpoeder, Gehwol Voetcrème, Gehwol Extra, Gehwol Voetbad, Gehwol Been-Balsem, Ice Power + MSM, Ice Power Magnesium Creme.
Supplementen: Isolaat, BCAA, eiwitrepen (XXL Nutrition), AA-tjes
Voeding: Divers koolhydraat- en eiwitrijk

[ Voor 7% gewijzigd door nl_umpire op 22-07-2024 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:49

headout

Oi oi!

nl_umpire schreef op zondag 21 juli 2024 @ 11:49:
Wel had ik na dag 1, twee blaren op de binnenkant van mijn hielen. Die zijn helaas niet goed verzorgd door de vrijwilligers van het Rode Kruis. Op aanraden de dag erna naar de Commandohut gegaan; wat een verademing --- bekwaam, kundig en snel geholpen. Een aanrader!
Ik zal je compliment overbrengen naar de crew van de Commandohut. Ik zou daar vrijdag (Beers) assisteren bij het blarenprikken, maar door het verleggen van de routes was dat niet meer nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nl_umpire
headout schreef op zondag 21 juli 2024 @ 16:17:
[...] Ik zal je compliment overbrengen naar de crew van de Commandohut. Ik zou daar vrijdag (Beers) assisteren bij het blarenprikken, maar door het verleggen van de routes was dat niet meer nodig.
Doe dat! Ik heb via diverse kanalen al meerdere complimenten uitgedeeld en ook persoonlijk, want dat kan nooit genoeg zijn. Helaas heb ik van anderen vernomen dat er grote verschillen zijn in de kennis en kunde van het Rode Kruis. Misschien heb ik gewoon pech gehad, maar de reactie van de Commandohut sprak boekdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
Bouke-p schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 22:25:
[...]

Moet je wel een startbewijs zien te krijgen. Ik ga het volgend jaar ook weer proberen.

Gefeliciteerd aan iedereen die de eindstreep gehaald hebben!
Als je eenmaal een finish achter je naam hebt, heb je je levenslang voorrang op alle debutanten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
jantje112 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:13:
[...]

Als je eenmaal een finish achter je naam hebt, heb je je levenslang voorrang op alle debutanten..
Ik heb hem 1x uitgelopen, als militair. Maar heb nu al 3x geen startbewijs kunnen krijgen... (Als veteraan/militair).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje112
Bouke-p schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:28:
[...]

Ik heb hem 1x uitgelopen, als militair. Maar heb nu al 3x geen startbewijs kunnen krijgen... (Als veteraan/militair).
https://www.gld.nl/nieuws...wijs-voor-de-4daagse-hebt

Dit bericht is uit 2024 en hier staat het ook.. Ik zal het lotingsreglement er eens bij moeten pakken.

Overigens adviseer ik debutanten gewoon de viavierdaagse route, daarmee heb je geen gezeik met loten.

Edit: Het staat ook in het reglement van loting. Je kunt je indien je loopt voor beloning 2 inschrijven in de eerste ronde.

https://www.4daagse.nl/cd...schrijfreglement-2024.pdf

[ Voor 17% gewijzigd door jantje112 op 23-07-2024 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
jantje112 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:32:
[...]

https://www.gld.nl/nieuws...wijs-voor-de-4daagse-hebt

Dit bericht is uit 2024 en hier staat het ook.. Ik zal het lotingsreglement er eens bij moeten pakken.

Overigens adviseer ik debutanten gewoon de viavierdaagse route, daarmee heb je geen gezeik met loten.

Edit: Het staat ook in het reglement van loting. Je kunt je indien je loopt voor beloning 2 inschrijven in de eerste ronde.

https://www.4daagse.nl/cd...schrijfreglement-2024.pdf
Ja, dat is allemaal leuk en aardig maar er zijn maar een beperkt aantal start kaarten voor individuele militairen/veteranen. Optijd aanmelden betekent simpelweg niet direct ook een startbewijs krijgen.

Edit:
Voor de duidelijkheid ik wil hem als militair lopen, dus vanaf Heumensoord en met bepakking.

[ Voor 5% gewijzigd door Bouke-p op 23-07-2024 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Maar ook als burger is de Via Vierdaagse niet echt meer nodig om een ticket te krijgen: er is al een paar jaar geen loting meer.

Er zijn nu twee inschrijfperioden: één voor lopers die hem vorig jaar (of het jaar daarvoor) hebben uitgelopen en de tweede is voor iedereen. Dat werkt gewoon met directe inschrijving, dus zonder loting, totdat alle startbewijzen zijn vergeven.

Nou is het nog niet bekend of het volgend jaar ook weer op die manier werkt, maar het belangrijkste is om rond februari eens te checken wanneer de inschrijfperiodes zijn en wat de nieuwe regels zijn voor inschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
De enige keer dat ik als ooitloper weer heb moeten loten was voor de 100e editie. Daarvoor en erna gold geen loting meer als je hem minstens 1x had uitgelopen en vorig jaar was de loting zelfs niet meer nodig als debutant. Ik weet nog dat ik als debutant 2x op rij uitgeloot werd in 2013, 2014 en pas in 2015 ingeloot werd. Blijft zuur dus dat het via vierdaagse plan aanwezig was gaf een mooie backup toen. Het is tegenwoordig meer een stok achter de deur om getraind aan de start te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:09
Ik kreeg zojuist weer de mail met informatie over wanneer je je kan inschrijven voor de 4daagse.
Helaas heb ik mijn vaste slaapplek niet meer. Zijn hier mensen die ervaring hebben met vierdaagsebed.nl? Je wordt dan in en rondom Nijmegen bij een gastgezin ingepland.
Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die er gebruik van hebben gemaakt. Hoe ver zat je dan van de Wedren af?
De één zal geluk hebben en komt dichtbij de Wedren te zitten, de ander misschien in Beuningen? Ik ben benieuwd naar de ervaringen als die er zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nl_umpire
Vorig jaar voor het eerst gelopen en voor een slaapplaats ingeschreven via vierdaagsebed.nl --- fantastisch gastgezin, 10 min met de fiets. Erg tevreden. Maar: je moet het inderdaad treffen denk ik ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nl_umpire
... en nu we toch op dit onderwerp zitten, een paar tips en ervaringen:

Voetscan:
Plan een voetscan via Podotherapeut.nl (€100). Ik deed dit ná de 4Daagse (tja, timing hè) en kreeg er mooie algemene inzichten uit, zowel voor dagelijks gebruik als sport.

Schoenenwinkel:
Mijn ervaringen met reguliere schoenenwinkels (de kentens dan bedoel ik)? Laten we zeggen, weinig indrukwekkend. Verkopers met kennis zijn zeldzaam als een zonnige 4Daagse-dag. Ga dus naar een specialist, zoals Brede Wandelschoenen of René Vos. Scheelt frustratie én mogelijk ook blaren. Ik woon regio rijnmond, maar ik had het er voor over om er voor te reizen --- dubbel en dwars waard!

Type schoen:
Ga voor lage schoenen. Ik heb zelf de hoge Meindl Meran GTX, maar voor die eindeloze kilometers op asfalt is een lagere schoen handiger. Oh, en dankzij mijn voetscan weet ik dat ik een stuggere zool nodig heb. Lees trouwens ook even dit: Zin en onzin van dure wandelschoenen. Wat is wijsheid?

Voetenbed:
Je ontdekt tijdens het inlopen snel of de rand van het voetenbed je vriend of vijand is. Bij mij leidde het tot blaren. Gelukkig kon de Commandohut me weer oplappen – topservice!

Sokken:
Wollen sokken zijn een zegen. Ik zweer bij Falke: Falke TK1. Neem er meerdere mee, zodat je kunt wisselen en je voeten onderweg met talkpoeder kunt behandelen. Sommige wandelaars zweren dat je ze binnenstebuiten moet dragen ...

Tas/Rugzak:
Ik wilde licht reizen en kocht de Osprey Syncro 5. Resultaat? Net iets te klein. Niet ideaal als je halverwege moet puzzelen hoe alles weer in je tas past.

Kleding:
Decathlon! Alles, van wollen onderbroeken tot afritsbroeken en shirts, komt daar vandaan. Budgetvriendelijk en effectief.

Wind/Regenjack:
Regen? Gelukkig maar ~5% kans gehad. Maar wees voorbereid. Een poncho, vuilniszak of fancy regenjack voorkomt dat je natgeregend door moet lopen.

Voet-/Beenverzorging:
ICE-gel is een topproduct: ICE Power Sportpakket. Ook de producten van Gehwol zijn heerlijk: voetpoeder en voetcrème.

Behandelingen tijdens de 4Daagse:
Vermijd de Rode Kruis-vrijwilligers. Prima mensen, maar niet altijd de meest effectieve hulp. De Commandohut daarentegen: snelle service, medische kennis, en een flinke dosis gezelligheid. Vergeet die kleine donatie niet!

Overige informatie:
Dit forum en Facebookgroepen zijn prima bronnen. Voor al je vragen, frustraties en medelijden.

Voorbereiding:
Ik loop dagelijks minimaal twee uur en heb in de weekenden wat extra kilometers gemaakt (20-30-40). Trainingsschema heb ik kennis van genomen, maar genegeerd.

Slaap:
Vóór de 4Daagse alvast een nieuw slaapritme geïntroduceerd: vroeger naar bed, vroeger op. Ideaal om je starttijd te overleven.

Genieten:
Ik heb stevig doorgestapt, maar als ik het nog een keer doe, neem ik meer tijd om de sfeer, de mensen en de omgeving op te snuiven.

2025:
Waarschijnlijk sla ik dit jaar over, omdat ik een hele week kwijt was. Ik zie meer in leuke weekendwandelingen. Zeg nooit nooit ..

Succes en happy walking! d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door nl_umpire op 14-01-2025 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 08:28
Mijn ervaringen zijn al enige tijd oud aangezien ik hem ook enige tijd geleden voor het laatst heb gelopen. Heb toen ivm medische redenene ook maar 30Km gelopen en dus geen officieel kruisje helaas.

Wat ons hielp in het hele wandel verhaal is ga goed van te voren beginnen met trainen beter dat je nog een tijdje hebt dan dat je op het laatste moment nog een hoop moet doen.

Train ook voor iets meer dan dat je werkelijk gaat wandelen want niet elke route is precies 30km dus train ook een keer een 40km route dan is dat ook bekend terein.

Haal echte wandelschoenen liefst hoog model zodat je goede steun hebt en zorg dat je ze goed stevig strikt.

Zorg dat je wat hebt om onderweg te snacken wij hadden snoepjes en sinasappels met pepermunt enz dan krijg je vocht en wat suiker binnen is goed voor als je je erg actief inspant.

Schoenen niet tussentijds uitdoen want anders heb je kans dat je ze niet meer aankrijgt :D.

Moet zeggen dat de vierdaagse soms echt afzien was maar ook soms echt geweldige moment opleverde :D
Ik heb de vierdaagse altijd als een positieve bezigheid gezien en ben er trots op dat ik hem helemaal uitgelopen heb vind ook dat de vierde dag ope het eind dat je op de energie van de crowd je naar binnensleept :D.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 16:31
nl_umpire schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:56:
Vorig jaar voor het eerst gelopen en voor een slaapplaats ingeschreven via vierdaagsebed.nl --- fantastisch gastgezin, 10 min met de fiets. Erg tevreden. Maar: je moet het inderdaad treffen denk ik ...
Inderdaad veel goede tips, waarbij sommige heel persoonlijk zijn, wat ik na 7x mee doen ervaren heb is wat voor de 1 werkt kan voor de ander totaal niet werken, klein voorbeeldje, af plakken van de voeten, juist dat resulteerde bij mij in blaren.
Wat sokken betreft ga ik al een aantal jaren voor Wrightsocks de dubbel laags versie, scheelt voor mij in blaren.
Zorg voor massage na het wandelen, scheelt vaak hoop ellende de volgende dag.
Zorg dat je na het wandelen goede en voldoende herstel drank drinkt.
Er zijn verschillende organisaties die verzorging aanbieden voor onderweg, sluit je daarbij aan.
Train voldoende!
Eet het zelfde als wat je eet met trainen, je krijg geen voldoende energie binnen van wat je onderweg allemaal krijgt, en je lichaam is met trainen ook andere voeding gewend, hou daar dus aan vast.
En ja voor de rest moet je ook een beetje geluk hebben met alles, het is geen vanzelfsprekendheid dat je eventjes die 4 dagen gaat wandelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Grappig om te zien dat twee posts met tips elkaar op twee punten tegenspreken: hoge vs lage wandelshoenen en sokken wisselen vs nooit schoenen uitdoen... ;) Ik denk dat iedereen zelf moet ervaren (tijdens het trainen) wat het beste voor hem/haar is.
nl_umpire schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:46:
Schoenenwinkel:
Mijn ervaringen met reguliere schoenenwinkels (de kentens dan bedoel ik)? Laten we zeggen, weinig indrukwekkend. Verkopers met kennis zijn zeldzaam als een zonnige 4Daagse-dag. Ga dus naar een specialist, zoals Brede Wandelschoenen of René Vos. Scheelt frustratie én mogelijk ook blaren. Ik woon regio rijnmond, maar ik had het er voor over om er voor te reizen --- dubbel en dwars waard!
Nooit, maar dan ook nooit ga ik meer naar Veluwe Outdoor (bredewandelshoenen.nl). Die club heeft me te kleine schoenen verkocht (voet op de zool houden en zeggen dat het goed is) en toen ik na een keer wandelen kwam klagen, had ik het mis en waren het precies de goede schoenen. Ik heb er al die tijd op kunnen lopen op vlak terrein, maar in de bergen merkte ik ook echt dat ze veel te klein waren. Overigens werd dat later ook bevestigd bij https://www.wandelschoenopmaat.nl/ (waar ik een hogere pet van op heb).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-05 09:49
barrymossel schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:37:
Grappig om te zien dat twee posts met tips elkaar op twee punten tegenspreken: hoge vs lage wandelshoenen en sokken wisselen vs nooit schoenen uitdoen... ;) Ik denk dat iedereen zelf moet ervaren (tijdens het trainen) wat het beste voor hem/haar is.
Inderdaad denk niet dat je, je eigen ervaring als feit kan verkondigen. Wat bij de ene juist bevalt, levert bij de andere weer problemen op.

Mijn ervaring met merino wollen sokken is namelijk weer niet zo geweldig. Deze worden vochtiger dan synthetisch en zeker bij warm weer levert dit dan bij mij blaren op. Zelfde eigenlijk met ondergoed, vindt het prettig zitten maar bij warm weer liever synthetisch ondergoed wat vocht beter transporteert.

Wat ik wel een uitdaging vond een paar jaar geleden is dat je traint in het voorjaar wanneer het vrij koel is. Maar op de vierdaagse kan het zomaar 30+ zijn. Vraag mij ook wel is af of leren gore-tex schoenen dan wel de goede keuze is. En of zeker op warme droge dagen goed ventilerende trail runners niet beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Daar wilde ik ook nog naar toe maar toen had ik al mn schoen gevonden. Ik ga er wel een keer naar toe … en ook hier twee posts die elkaar tegenspreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Mooi inderdaad. En daarom is er 1 volkswijsheid die op iedereen past: TRAIN

Je doet dit niet persé om je lichamelijke conditie te verbeteren (ik heb jarenlang nooit getraind voor de nijmeegse) maar vooral ook om te ontdekken of je de juiste gear hebt, op welk eten je goed gaat en hoe je jezelf uit een dal gaat trekken.

Vorig jaar was voor mij een HEL (Zie ook boven). Mijn 25ste editie blijk ik gelopen te hebben met een achterste kruisband ruptuur. Helaas helaas heeft de fysio, die ik toen had geraadpleegd na een valpartij, dit volledig over het hoofd gezien, en nu is herstel uitgesloten. Reconstructie werd me niet aangeraden, met training van de spieren kan je schijnbaar heel veel afvangen, zeker duursporten zoals lopen en fietsen, dus hop, aan de gewichten dan maar...

Betekent dat ik er ook weer bij ben, de 26ste!

En voor mij is dat dus op hoge lowa renegate gtx mid, met Falke TK2 Cool. Mocht je typische veteranentips willen.... roept u maar :)

Misschien krijg ik zelfs dochterlief ook zo ver O+ (Alleen geen 50km)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
technoaddict schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:30:
Ik kreeg zojuist weer de mail met informatie over wanneer je je kan inschrijven voor de 4daagse.
Helaas heb ik mijn vaste slaapplek niet meer. Zijn hier mensen die ervaring hebben met vierdaagsebed.nl? Je wordt dan in en rondom Nijmegen bij een gastgezin ingepland.
Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die er gebruik van hebben gemaakt. Hoe ver zat je dan van de Wedren af?
De één zal geluk hebben en komt dichtbij de Wedren te zitten, de ander misschien in Beuningen? Ik ben benieuwd naar de ervaringen als die er zijn :)
Geen lid van scouting? Dan kan je er overnachten. 2km van de wedren.
En je kunt sowieso aanmelden als externe loper als je onderweg verzorging+ehbo wenst.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik had me er helemaal op ingesteld om me dit jaar in te schrijven. Maar een maandje of wat geleden besefte ik me dat ik rond 20-25km lopen er wel een beetje klaar mee ben. Dan wil ik dat het afgelopen is. En dat in een mooie omgeving waar ik van kan genieten. En dan begin ik me telkens weer af te vragen waarom ik 4 x 50km achter elkaar zou willen lopen... Ja, voor de prestatie. Ja, voor het kruisje.

Maar ik ben bang dat het voor mij niet opweegt tegen de week vakantie die ik kwijt ben, de rompslomp met slapen/reizen, de blaren die ik ongetwijfeld krijg (nu is 30km toch echt de max voor mij zonder blaren).

Ik heb nog tot 10 maart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joep03nl
  • Registratie: April 2019
  • Nu online
barrymossel schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:28:
Ik had me er helemaal op ingesteld om me dit jaar in te schrijven. Maar een maandje of wat geleden besefte ik me dat ik rond 20-25km lopen er wel een beetje klaar mee ben.
Ik ga voor het eerst meelopen (4x50), maar ben ook bang dat het een zware dobber gaat worden. Nu 3x20 gelopen, fysiek geen probleem, maar was blij dat ik thuis was. Maar ja... Kan me herinneren dat dat bij m'n eerste 10's ook was. We zullen zien, startbewijs is in ieder geval in de pocket...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-05 20:25
Vorig jaar na bijna 40 jaar weer eens meegedaan en heb de 4x50 gedaan (die had ik nog niet, na 1x de 30 en 2x de 40). De eerste 2 dagen gingen op zich nog wel, maar het venijnige zit 'm in het 4 dagen lopen van zo'n lange afstand. De derde dag was dan ook bijzonder zwaar, zowel mentaal als fysiek, al was het deel vanaf de Zevenheuvelenweg - wat je ook met de Zevenheuvelenloop doet - wel weer te doen. De vierde dag was doorbijten, vooral het laatste stuk (de intocht). De drukte, mensen die in de weg lopen, overstekers, feestvierders, stilstaanders en ander ongemak zorgden voor een lastige laatste kilometers.

Dus dit dit jaar gaan we - waarschijnlijk dan de 40km - gewoon weer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ga voor het eerst meelopen met een groep, wederom onzichtbaar. Eerste twee keren alleen, 1x in gewone zichtbare outfit, 2de keer was ik alleen in onzichtbare outfit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
joep03nl schreef op zondag 26 januari 2025 @ 17:18:
[...]

... startbewijs is in ieder geval in de pocket...
Hoe dan? Als je reglementair 50 moet dan hoor je niet bij de jongeren die in fase 1 mag inschrijven en sowieso start die inschrijving pas 24 feb.
Ook op viavierdaagse kan je pas 17 feb inschrijven.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep03nl
  • Nu online
Iets met sponsoring 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-05 16:09

Stimulate14

⭐⭐⭐

joep03nl schreef op zondag 26 januari 2025 @ 17:18:
[...]

Ik ga voor het eerst meelopen (4x50), maar ben ook bang dat het een zware dobber gaat worden. Nu 3x20 gelopen, fysiek geen probleem, maar was blij dat ik thuis was. Maar ja... Kan me herinneren dat dat bij m'n eerste 10's ook was. We zullen zien, startbewijs is in ieder geval in de pocket...
Zal wel los lopen, nu is er geen sfeer om je heen tijdens het lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03:03
Dat lopen kun je niet vergelijken met een trainingsronde van X kilometer. Het is vooral de sfeer en de gesprekken met mensen onderweg die 4daagse zo gaaf maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Chip. schreef op zondag 26 januari 2025 @ 20:45:
Ik ga voor het eerst meelopen met een groep, wederom onzichtbaar. Eerste twee keren alleen, 1x in gewone zichtbare outfit, 2de keer was ik alleen in onzichtbare outfit.
Wikipedia: De nieuwe kleren van de keizer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Niet genoeg gesponsord dus want de inschrijving is inmiddels al wel exorbitant duur aan het worden. :P

Maar je hebt alleen toezegging neem ik aan; kan me niet voorstellen dat je de QR code en al zo ook al binnen hebt.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik verwacht iemand of in politie / douane / leger outfit en dat ie nu in burger tenue kan lopen. Prominente outfit = zichtbaar, in burger = onzichtbaar.

Verder wens ik iedereen succes met de voorbereidingen. Ik sla hem over dit jaar. Ik ga de Apeldoornse vierdaagse doen en het Pieterpad lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep03nl
  • Nu online
Mistraller schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:14:
[...]
Maar je hebt alleen toezegging neem ik aan; kan me niet voorstellen dat je de QR code en al zo ook al binnen hebt.
Ik heb een code die ik kan gebruiken op atleta.cc
Verder nog geen tijd gehad om e.e.a in te vullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Ik ben weer van de partij. Aangemeld, hotel geboekt.. alleen de schoenen nog (steeds 8)7 ).
HEB ER ZIN IN.

Hotel is weer een hap uit m'n budget.. Kan goedkoper, maar het is hetzelfde hotel als de vorige keer en die vond ik wel fijn. Ik was van plan binnenkort een goede tent te kopen, maar na 50 KM lopen weet ik niet of ik wil lopen kloten op een camping.. Dan is het wel fijn om een lekker bed te hebben met een badkamer hoor. 't is overigens hotel Modez in Arnhem.

Edit:
Ik ben echt blij met dit hotel hoor. Vraag per e-mail wordt bijna direct beantwoord en aanpassing is geregeld.

Moest wel door een kleine hoepel om vrij te krijgen.. Ik werk op dit moment in het onderwijs, maar mijn regio is nou net degene waar de 4Daagse niet in de zomervakantie valt. Maar heb direct na de 4Daagse dus wel 6 weken vrij ofzo.. Die ik wilde gebruiken voor een lange bikepacking trip. M'n arme hemoglobine!

[ Voor 7% gewijzigd door Sméagol op 24-02-2025 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxs
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-04 14:01
Hoi medewandelaars,

Wat is jullie ervaring met het lopen van de vierdaagse zonder geldig startbewijs. Ik heb er al aardig wat trainingskilometers opzitten echter lukt het mij niet om een ticket te scoren. Als debutant is het extreem lastig om aan een startbewijs te komen.

Nu loop ik vooral voor mijzelf (en mijn pa) en maakt mij persoonlijk het vierdaagse kruisje niet uit. Het parcours is vrij begaanbaar toch?

Hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Qlimaxs schreef op maandag 17 maart 2025 @ 16:49:
Hoi medewandelaars,

Wat is jullie ervaring met het lopen van de vierdaagse zonder geldig startbewijs. Ik heb er al aardig wat trainingskilometers opzitten echter lukt het mij niet om een ticket te scoren. Als debutant is het extreem lastig om aan een startbewijs te komen.

Nu loop ik vooral voor mijzelf (en mijn pa) en maakt mij persoonlijk het vierdaagse kruisje niet uit. Het parcours is vrij begaanbaar toch?

Hoor graag van jullie!
Was benieuwd aangezien ik die vraag vaker voorbij heb zien komen, dus heb wat lopen googlen.

Volgens de organisatie is het verboden.

Geen idee of dat juridisch klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.gerdes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:32
Sméagol schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:24:
Ik ben weer van de partij. Aangemeld, hotel geboekt.. alleen de schoenen nog (steeds 8)7 ).
HEB ER ZIN IN.

Hotel is weer een hap uit m'n budget.. Kan goedkoper, maar het is hetzelfde hotel als de vorige keer en die vond ik wel fijn. Ik was van plan binnenkort een goede tent te kopen, maar na 50 KM lopen weet ik niet of ik wil lopen kloten op een camping.. Dan is het wel fijn om een lekker bed te hebben met een badkamer hoor. 't is overigens hotel Modez in Arnhem.

Edit:
Ik ben echt blij met dit hotel hoor. Vraag per e-mail wordt bijna direct beantwoord en aanpassing is geregeld.

Moest wel door een kleine hoepel om vrij te krijgen.. Ik werk op dit moment in het onderwijs, maar mijn regio is nou net degene waar de 4Daagse niet in de zomervakantie valt. Maar heb direct na de 4Daagse dus wel 6 weken vrij ofzo.. Die ik wilde gebruiken voor een lange bikepacking trip. M'n arme hemoglobine!
Had je verslag nog even terug gelezen, ga je dit jaar weer fietsen van Arnhem naar Nijmegen? Ik woon zelf in Arnhem en vind de treinverbinding midden in de nacht goed te doen:)

Ik ga zelf voor de nummertje 4! Heb er weer zin in *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saabfanatic
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 23:06
Hoi medewandelaars,

Hoor graag van jullie!
Via Ticket Overdragen (op de website van de 4Daagse) kan je waarschijnlijk nog wel aan een kaart komen. Zeker aan het einde van de termijn (dit jaar ergens half juni) komen er best veel tickets nog beschikbaar. Vorig jaar zijn er zo nog ruim 2000 tickets de markt op gekomen.

Mijn ervaring is dat je wel wordt gecontroleerd (controledienst roept: allemaal handen met polsbandje omhoog!!!) en dat je in je hemd staat als zwartloper ten opzichte van alle legale lopers. Het is iets wat het wandellegioen absoluut verafschuwd. Daar kan je natuurlijk schijt aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

r.gerdes schreef op maandag 17 maart 2025 @ 21:39:
[...]

Had je verslag nog even terug gelezen, ga je dit jaar weer fietsen van Arnhem naar Nijmegen? Ik woon zelf in Arnhem en vind de treinverbinding midden in de nacht goed te doen:)

Ik ga zelf voor de nummertje 4! Heb er weer zin in *O*
Ik ga zeker weer fietsen! Met een nieuwe fiets! (die wat kuren heeft momenteel, ;w maar dat terzijde). Zoals ik dus al in dat verslag zei.. Ik vond het aanvankelijk wat tegenvallen, maar achteraf vond ik het wel lekker. Het is een aparte vibe zo, fietsen van Arnhem naar Nijmegen om 3 uur 's nachts. Zeker op dat stuk dat volgens mij dus ook de wandelroute is van dag 1, met die aparte straatverlichting. 't is raar maar.. 't is echt een wezenlijk onderdeel van m'n 4daagse gevoel geworden.. Daarom dat ik ook zonder nadenken gewoon hetzelfde hotel heb gekozen. Vorige keer zag ik ook andere leuke opties, zoals een B&B zo'n beetje op de hoek van de Wedren zit die er supertof uitzag, maar waar je dus ook volgens mij 2 jaar van tevoren voor moet reserveren, of een vakantiehuisje net over de grens.

Ik zal dit keer ook de boulderhal meepakken op maandag, die echt vlak langs de fietsroute ligt. Was ik vorige keer al van plan, maar 't was er toch niet van gekomen.

Er is een trein? Ik had dat vorige keer uitgezocht, maar ben de details vergeten. Ik weet alleen zeker dat ie niet op Velperpoort stopt, dat is waar ik in de buurt zal zitten. Ik bedoel, ik kan naar Centraal rijden, maar ik had me zinnen al gezet op fietsen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.gerdes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:32
Nice. Dat is naast 200km wandelen ook gewoon 160+ km fietsen! Respect!

De trein ging afgelopen 4 daagse om 03.24 van Arnhem Centraal, ik had een tweede fiets in de fietsenstalling onder Doornroosje gestald zodat ik binnen 5 minuten op de wedren was.

Maar dat vierdaagse gevoel, ik snap dat echt! Die rituelen en gewoontes dat is voor iedereen anders. Maar dat maakt het zo’n mooi evenement!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tP6f8OZmxUNlfYCsOFUQSj0PmeQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GKO0d0cpvhn4N33Rxrrcejq5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mistraller
Hoi medewandelaars,

Hoor graag van jullie!
Ik vind het écht niet okee. Het is niet helemaal te vergelijken natuurlijk maar als ik naar Lowlands wil en ik krijg geen tickets dan kruip ik ook niet onder de hekken door. Is gewoon een kwestie van fatsoen en respect.
Het aantal deelnemers is nu al onbehoorlijk hoog en het tempo is op veel plekken waardeloos. Nu de tickets worden doorverkocht zijn er nóg meer mensen op de been dan vroeger.

Als ik de Amstel gold race wil fietsen zonder ticket doe ik dat ook in een ander weekend. Daar ben ik dit jaar ook uitgeloot; vette pech voor Mistraller maar zo werkt nu eenmaal.

Overigens geen probleem om een stukje met iemand mee te lopen maar de hele tocht dan ga je toch "meegenieten" van de voorzieningen waar je simpelweg niet aan mee betaalt. Maak je dan nuttig in de organisatie en ga verzorgen.

Ik weet dat ik als "meubilair" makkelijk praten heb, maar als iedereen bij grote sport evenementen zo zou denken, dan valt er niks meer te organiseren.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nl_umpire
Hoi medewandelaars,

Hoor graag van jullie!
Lid worden van de Wandelbond, dan heb je zo een ticket. Had ik vorig jaar ook gedaan als debutant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wandelaar
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-05 22:13
nl_umpire schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 10:57:
[...]

Lid worden van de Wandelbond, dan heb je zo een ticket. Had ik vorig jaar ook gedaan als debutant.
Heeft dit ook in de doorverkoop nu nog zin? Ik zag wel dat er kaartjes zijn waarbij een lidmaatschapsnummer verplicht is, maar die blijven zo lang gereserveerd staan dat ik de indruk heb dat mensen ter plekke een lidmaatschap afsluiten.

-
Zelf heb ik 1x de 40 gelopen (reglementaire afstand). Dit jaar kwam ik er nadien pas achter dat een kennis zich had ingeschreven en ik wil graag meelopen, dit keer de 50 km. Dus ik ben afhankelijk van de doorverkoop. Al uren om de 10 seconden zitten refreshen, maar grijp iedere keer net mis. Frustrerend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saabfanatic
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 23:06
Geduld ;) Vorig jaar was vrij goed zichtbaar dat pas aan het einde van de periode meer kaarten werden aangeboden. De kaarten worden aangeboden als 'geheel pakket' dus als je een kaart hebt gekocht met KWBN lidmaatschapskorting is deze alleen over te kopen als je zelf een lidmaatschap hebt bij de KWBN. Wil je dus maximale kans op een ticket dan is zo'n nummer wel handig.

En nogmaals, lekker blijven trainen en dan in Mei Juni weer wat pogingen wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Wandelaar schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:32:
[...]

Heeft dit ook in de doorverkoop nu nog zin?
Geen idee. Ik had me in januari ingeschreven en had toen min-of-meer direct een inschrijfbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knollie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:59
Dag allemaal,
Mijn vrouw en ik lopen mee. Ik stuit op een technisch probleem met de officiële Vierdaagse app. De supportlijn van de app komt er vooralsnog niet uit.

Mijn vrouw en ik hebben ieder onze eigen iPhone, maar vanuit historie delen we hetzelfde Apple ID. Na installeren van de app op mijn telefoon, registreer ik met mijn registratienummer en stel mijn profiel in. Als mijn vrouw daarna de app installeert, kan ze niet met haar registratienummer een profiel instellen, want de app komt op met mijn profiel, op haar telefoon.

Wat heb ik al geprobeerd:
1) Profiel op haar telefoon aanpassen en inloggen met haar registratienummer. Dat kan. Maar dan veranderd ook mijn profiel op mijn iPhone naar de hare.
2) Met hulp van de app support lijn. Ontkoppel de iPhones van elkaar door in de instellingen van beide iPhones de sync van wachtwoorden uit te zetten, daarna apps op beide iPhones verwijderen (inclusief data) en opnieuw de apps installeren. Probleem blijft hetzelfde.
3) De app admin heeft ons “ontkoppeld” in “hun” systeem. Zelfde acties daarna genomen als onder punt 2, probleem blijft.

Iemand een idee? Met 47.000 wandelaars zal ik toch niet de enige zijn die twee telefoons met 1 Apple account heeft…
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste