De Nijmeegse vierdaagse Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:17
Mede-auteur:
  • Dragon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-04 15:41

Dragon

De Nijmeegse vierdaagse

Afbeeldingslocatie: http://www.4daagseweer.nl/Pagina/logovierdaagse.jpg

Deze openingspost is hard in ontwikkeling, en zal regelmatig worden bijgewerkt om een nette, uitgebreide en vrij complete startpost te maken. Mocht je ook een bijdrage kunnen leveren laat dit dan vooral weten.*

Elke 3e week van juli is hij er weer: de Nijmeegse vierdaagse. De grootste vierdaagse wandeltocht ter wereld. Al vele jaren staan er weer meer dan 50.000 mensen, jong en oud, gekomen van over de hele wereld, te wachten op het startschot om deze prestigeuze wandeltocht te lopen en om (hopelijk) op de vierde dag het felbegeerde vierdaagsekruisje opgespeld te krijgen.

Tevens wordt tijdens de vierdaagse in Nijmegen en op alle dorpen en steden op de route tevens de vierdaagsefeesten gehouden, waar vele duizenden mensen op af komen.

Afstanden
Er zijn routes van 30, 40 en 50 kilometer en afhankelijk van hoe oud je wordt in het jaar van deelname en of je man of vrouw bent is er een minimale afstand die je moet afleggen. De deelnemer dient in het jaar van deelname minimaal 12 jaar te worden.

Hieronder worden de reglementaire afstanden genoemd. Elke deelnemer moet minimaal deze afstand lopen, maar het staat eenieder vrij om een langere afstand te lopen.

De reglementaire afstanden zijn:
Jongens 12 en 15 jaar: 30 kilometer
Jongens tussen de 16 en 18 jaar: 40 kilometer
Mannen tussen de 18 en 49 jaar: 50 kilometer
Mannen tussen de 50 en 59 jaar: 40 kilometer
Mannen vanaf 60 jaar: 30 kilometer

Meisjes tussen de 12 en 15 jaar: 30 kilometer
Meisjes/ dames tussen de 16 en 49 jaar: 40 kilometer
Dames vanaf 50 jaar: 30 kilometer

De routes
Elke dag begint en eindigt op de wedren in Nijmegen. De verschillende dagen zijn vernoemd naar de belangrijkste plaats die die dag op de route ligt.

Dag 1: Dag van Elst
De eerste dag is in 2017 omgekeerd. Iedereen loopt nu 's ochtends eerst over de Oosterhoutsedijk. De belangrijkste reden hiervoor is dat het gedeelte op de dijk het zwaarste is vanwege het tijdstip en hulptroepen niet snel genoeg ter plaatse konden zijn doordat de infrastructuur rond de dijk de afgelopen jaren flink is veranderd.

De route voert nu over de Waalbrug, richting Oosterhout, Valburg en Elst. Voor de 50 km loopt de route via Elden, Arnhem en Huissen, daarna richting Bemmel en Lent en tot slot over de Waalbrug naar De Wedren.
Routekaart

Dag 2: Dag van Wijchen
De tweede dag neemt de deelnemers door Alverna, Wijchen en op de terugweg door Beuningen en Weurt om vervolgens weer terug te komen in Nijmegen. Deze dag is tevens "Roze woensdag", vanwege de roze kleding die iedereen aan heeft om steun te bekennen aan iedereen, ongeacht seksuele voorkeur.
Routekaart

Dag 3: Dag van Groesbeek
De derde dag is de dag van Groesbeek met de heuvels op de beruchte Zevenheuvelenweg. De dag begint door Mook en Milsbeek om vanuit daar richting Groesbeek aan de heuvels te beginnen. Via Berg en Dal komen de wandelaars vervolgens terug in Nijmegen. Deze dag wordt door velen gezien als de mooiste dag.
Routekaart

Dag 4: Dag van Cuijk
De vierde dag is de dag van Cuijk. De laatste dag van de vierdaagse met veel variatie in de route voor de verschillende afstanden. De 40km komt door een het dorp (Linden) waar elk jaar een ander thema is. De wandelaars van de 40km of 50km lopen bij Cuijk over een speciaal aangelegde noodpontonbrug over de Maas om vanaf daar te beginnen aan de terugtocht naar Nijmegen, eindigend met de Via Gladiola.
Routekaart

Geschiedenis
De vierdaagse van Nijmegen is begonnen als een militaire wandeltocht om de marsvaardigheid van militairen te vergroten. In een of twee dagen werd er van de kazerne naar Nijmegen gelopen.

Deelnemen?
Er is nu 1 inschrijfperiode voor alle wandelaars. Deze loopt van maandag 5 februari (10.00 uur) t/m vrijdag 23 maart (24.00 uur). Er geldt een limiet van 47.000 lopers.
Start en finish
Elke afstand heeft zijn eigen aanmeld- en finishbureaus. Deze liggen in het Julianapark. voor de 50km is dit de driehoek van het park oostelijk van de Prins Bernhardstraat. Voor de 30 ligt die in het westelijke deel van Julianapark Noord, tegen de Van Gentstraat aan. Voor de 40km is dit ook Julianapark Noord en een tweede locatie net ten zuiden van het Athlonepad.

Bij deze stands meld je je op zondag of maandag aan en ontvang je een controlekaart voor de eerste dag. Onderweg staan controleposten en worden er enkele nummers voorzien van een knip. Na het voltooien van de afstand (en een snelle controle of alle knipjes op de juiste plaats zitten) ontvang je op de eerste, tweede en derde dag een nieuwe kaart voor de volgende dag. De laatste dag ontvang je dan bij dit bureau je vierdaagsekruis of cijfer. Je moet dan afmelden bij de stand waar jouw beloningsnummer (het aantal keren dat je nu de vierdaagse hebt voltooid) boven staat.
Beloningen
Als je alle dagen op tijd de finish hebt gehaald, dan krijg je het 'kruis voor betoonde marsvaardigheid', ook wel bekend als het vierdaagsekruisje. Dit is een echte koninklijke onderscheiding en heeft ook een 'code' voor het dragen: het kruisje moet 1 handbreedte onder de schouder worden gedragen en je mag slechts 1 medaille met daarop maximaal 1 cijfer dragen.

De medaille is een vijfarmig kruis met daarop de letters KNBLO. Dit is de Koninklijke Nederlandse Bond voor Lichamelijke Opvoeding en is de sportbond voor de wandelsport, vergelijkbaar met wat de KNVB is voor het voetbal.

Als je meerdere keren de vierdaagse hebt voltooid, krijg je iedere keer een nieuwe beloning. Dit kan een nieuwe medaille of een cijfer zijn.

Beloning 1: Bronzen vierdaagsekruis
Beloning 2: Bronzen vierdaagsekruis met kroon
Beloning 3 en 4: Ovalen groen geemailleerde badge met cijfer in brons
Beloning 5: Zilveren medaille met blauw geemailleerde armen
Beloning 6: Zilveren medaille met kroon
Belong 7 t/m 9: Ovalen blauw geemailleerde badge met zilveren cijfer
Beloning 10: Gouden vierdaagsekruis met wit geemailleerde armen en tussen de armen een groen schild
Beloning 11: Gouden vierdaagsekruis met kroon
Beloning 12 t/m 24: Ovalen groen geemailleerde badge met gouden cijfer
Beloning 25 t/m 39: Badge met lauwerkrans van groen emaille, een gouden cijfer op een oranje achtergrond
Beloning 40: Gouden vierdaagsekruis (zoals beloning 11, maar dan met met oranjegekleurd schild in plaats van groen) en daarop een badge met lauwerkrans (zoals beloning 25 t/m 39, maar dan op een witte achtergrond i.p.v. oranje) en het cijfer '40' in goud
Beloning 41 t/m 49: Badge zoals genoemd bij beloning 40
Beloning 50: Gouden vierdaagsekruis zoals beloning 40, waarbij de armen en het schild omgewisseld zijn qua kleur (rode armen in plaats van wit) en een wit schild en een witte ovalen badge met gouden stippeltjes op de rand en het cijfer '50' in goud
Beloning 51 t/m 59: Badge zoals genoemd bij beloning 50
Beloning 60: Gouden vierdaagsekruis met blauw geemailleerde armen en een wit schild (als beloning 50, maar dus met blauwe armen in plaats van oranje) en een badge die lijkt op die van 50 t/m 59, met als verschil dat het stippellijntje verder van de rand af staat
Beloning 61 t/m 69: Badge zoals genoemd bij beloning 60
Beloning 70: gouden vierdaagsekruis met oranje armen en een groen schild en een badge zoals beloning 25 t/m 39, maar dan in donkerder oranje en het cijfer is omrand met een nog donkerder oranje
Beloning 71 en 72 (72 is nog niet uitgereikt): Badge zoals genoemd bij beloning 70
Vierdaagsekruizen

Tips voor deelname
Een paar tips van ervaren vierdaagseloper Mistraller:
  1. Blijven eten
  2. Continu beetjes drinken (met een drinkslang!)
  3. Boullion drinken bij hitte (ivm zout aanvullen)
  4. Natte doek om arm (koelt je bloed)
  5. Hoofddeksel met rand rondom
  6. Insmeren!
  7. Geen korte broek als je dat niet gewend bent
  8. Rugzak met frame en mesh (droge rug)
  9. Niet de hele dag laten natspuiten, dat schuurt alleen maar en wordt op den duur toch weer vies warm
* Tekst gejat uit het hardlooptopic. Bedankt inquestos :)

[ Voor 180% gewijzigd door Jaap-Jan op 21-07-2024 06:03 . Reden: beloningen toegevoegd ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:09

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik woon in Nijmegen maar tijdens de vierdaagse zit ik op Ibiza... 8)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon
Jaap-Jan schreef op maandag 04 juli 2016 @ 00:37:
Kick. Nog een paar weken en dan is het weer tijd voor de Nijmeegse vierdaagse. Deze keer de 100e. Zijn er nog mensen die het aandurven en de 55 kilometer gaan lopen?

Ik ben er ook weer bij maar doe 'gewoon' de 50km. Op naar m'n 7e. :)
Ja, voor mij ook de 7e. Ik ga wel voor de 55km, ik bedoel als je 50 kan, kan je ook 55 (onder bijna alle omstandigheden :P).

Alleen dag 2 is wel heel anders, 28km aan nieuw parcours: http://www.4daagse.nl/ima...2016/almanak_dag2_web.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door Dragon op 04-07-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Jaap-Jan schreef op maandag 04 juli 2016 @ 00:37:
Kick. Nog een paar weken en dan is het weer tijd voor de Nijmeegse vierdaagse. Deze keer de 100e. Zijn er nog mensen die het aandurven en de 55 kilometer gaan lopen?

Ik ben er ook weer bij maar doe 'gewoon' de 50km. Op naar m'n 7e. :)
Ik moest loten want pas een keer uitgelopen vorig jaar. Maar ik ben ingeloot en van de partij. Tijdens de 100e editie, het koninklijke jaar kan ik op voor mijn eerste kroontje 8) Wel zo toepasselijk. Ik doe gewoon de 50km. Vind dat persoonlijk al pittig genoeg. Die 55km zou ik wel willen doen als ik al om 03:00 mag starten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:58

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik ga dit jaar weer een poging doen voor de blauwe medaille :)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Dragon schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:15:
[...]

Ja, voor mij ook de 7e. Ik ga wel voor de 55km, ik bedoel als je 50 kan, kan je ook 55 (onder bijna alle omstandigheden :P).

Alleen dag 2 is wel heel anders, 28km aan nieuw parcours: http://www.4daagse.nl/ima...2016/almanak_dag2_web.pdf
Dat zou voor mij nou net een reden zijn om hem wél te lopen: je bent dan in ieder geval verlost van dat saaie stuk over de (Maasban)dijk en dat vervelende pad met die stenen, de lus van en naar Niftrik.

Ik zit nog erg te twijfelen. :X

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon
Jaap-Jan schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:44:
[...]
Dat zou voor mij nou net een reden zijn om hem wél te lopen: je bent dan in ieder geval verlost van dat saaie stuk over de (Maasban)dijk en dat vervelende pad met die stenen, de lus van en naar Niftrik.

Ik zit nog erg te twijfelen. :X
Ik vond de dijk nooit zo heel erg, alleen dat deel bij die fabriek (Fermacell) is behoorlijk lelijk. Kan er wel inkomen dat voor mensen die moeite hebben met de tijd met 50km, niet voor de 55 gaan. Ik kan normaal gesproken rond 13:00 wel binnen zijn (met de 50km) dus voor mij niet zo'n punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 10-05 11:51
Ik check hier ook weer even in :) 19e keer. gewoon lekker de 50. We zijn altijd pas rond 16u binnen omdat we altijd wel blijven plakken bij verzorgers en/of een brekebeentje op weg helpen, dus mooi geen 55 voor mij. Ik train nauwelijks, dus ik wil het ook niet riskeren om voor het eerst uit te vallen nog wel tijdens de 100ste.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-05 15:40
Hoi,

2e keer voor mij, vorig jaar 40 met bepakking, nu 55 zonder... M'n vader had zich ingeschreven en als hij het kan kan ik het ook, toch ? :P

Vorig jaar was prima te doen, dit jaar het ik pas 40 km gemaakt, zondag nog een stuk lopen en dan de week er voor nog een keer 40 hoop ik...

Ik heb er hoe dan ook zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Mx. Alba schreef op maandag 04 juli 2016 @ 00:50:
Ik woon in Nijmegen maar tijdens de vierdaagse zit ik op Ibiza... 8)
Ik kom uit Nijmegen, maar dit jaar mis ik hem omdat ik nu in Krakau woon :+

Heb bijna wel elk jaar mee gefeest, nog nooit gelopen though :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Als je lid van scouting bent, en vertroeteld wilt worden: www.vierdaagsekamp.nl

Zijn er nog aanraders dit jaar mbt geocaches? Ik heb 4 events gezien, 1 op de wedren, drie onderweg. De events pak ik meestal wel mee, maar gewone caches doe ik niet, daar kost me teveel moeite. Tenzij ze speciaal voor de 4daagse zijn neergelegd :)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:42

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik ben weer de livestream aan het volgen, altijd leuk om te zien hoe die wandelaars in hun mars zitten :)
Alleen hoor ik nu wel dat er al een aantal wandelaars bevangen zijn van de hitte omdat ze geen petje op doen en water bij hun hebben. Ongelooflijk, dan moet je toch wel wat waarschuwingen hebben genegeerd?

Oh ja, en de Pokémon-borden zijn allemaal gestolen :D
Dat was te verwachten :')

http://www.omroepgelderla...e-zijn-allemaal-verdwenen

[ Voor 24% gewijzigd door AW_Bos op 19-07-2016 12:04 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
* Viper® gaat alleen voor de 4daagse feesten oOo
telt dat ook ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:08
Viper® schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:03:
* Viper® gaat alleen voor de 4daagse feesten oOo
telt dat ook ? :+
Hier ook alleen de avond4daagse! :+

Minstens zo zwaar! :9

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Zo, alweer een uurtje lang uit op de bank met de benen omhoog. Half een was ik binnen, klokslag vijf uur in de ochtend vertrok ik. Vervolgens nog een uur bij de ehbo blarenpoli geweest. Ik had warmte uitslag en op de hiel had ik daardoor een mini blaar opgelopen.

Die is leggeprikt en dakpansgewijs ingetapet. Andere hiel is preventief ook ingetapet om een blaar aldaar te voorkomen. Straks even in bad en verder helemaal niks meer doen :7 Omdat het morgen flink warmer zal zijn mogen we morgenvroeg een half uur eerder beginnen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Ik heb me op het laatst (op woensdag) omgeschreven naar de 55km en was om 16:05 binnen. Geen blaren en zin in morgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Vandaag een slechtere dag achter de rug. Blaren erbij tussen de tenen, de blaar op de hiel hield zich niet meer koest maar kwam terug. Verder had ik een latere start. Gestart om half zes in de ochtend en om half twee in de middag mij afgemeld. Direct naar de blarenpoli, die stampvol stond met medewandelaars. Na een ruim uur wachten is de boel netjes behandeld. Nu maar hopen dat ik opknap na een goed avondmaal, even in bad en slapen. Zodat ik weer alleen met vermoeide benen uit bed stap, dat wandel je er wel uit. Morgen de dag van Groesbeek inclusief zevenheuvelenweg. De "bergetappe" zo je wilt :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• douwe.nl
Dinsdag veel te hard gestart, uiteindelijk knalden m'n hamstrings vol op de waalbrug en mocht ik als een pinguïn verder. Na de finish plat gegaan en me nog nooit zo beroerd gevoeld na een mars/wandeling.

Bij eten loste dat probleem op, De masseur kreeg m'n benen weer los en woensdag eigenlijk best lekker gelopen, rustig aan en 16:45 (met bierpauze) binnen.

Nu halverwege en nog blaarvrij, niks geen tape of iets tot nu toe. Even 20 min pauze en dan loop ik weer 10-15 km

Lekker dagje tot nu toe :)

Ik loop de 55km overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Ook binnen met de 55km. Morgen maakt me niet veel uit hoe laat ik binnen ben, 17:30 is ook goed. Ik ken eigenlijk maar 1 snelheid en stop veel onderweg. Gisteren 16:53 en nu 16:40 binnen.

Wel een paar blaartjes op m'n beide één-na-buitenste tenen, maar minder dan normaal.

[ Voor 19% gewijzigd door Jaap-Jan op 21-07-2016 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
Prima dagje gehad, eind van de rit was ik wel af hoor, merk dat m'n knieën en voeten gewoon op raken...

Geen blaren en tape of iets gelukkig, altijd een sterk onderstel gehad en daar profiteer ik nu van :)

Training had dit wel deels kunnen voorkomen denk ik maar uiteindelijk is 55km gewoon een sloper.

Op de camping word ik raar aangekeken als ik op blote voeten rond loop, ik doe niet liever.

Ik drink nog een kop koffie en doe de afwas en duik dan m'n bed in, even wat uurtjes pakken voor morgen.

Ik heb frisse tegenzin, weet dat ik wel naar m'n grens ga namelijk. Ondanks dat ik dat niet laat zien...

Even vlammen nog!

Succes morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swift92
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-05-2023
Heel veel succes op de laatste dag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cn-_ux_WgAAt8k1.jpg

Hoe verrot vandaag ook ging, het motto is en blijft: opgeven is géén optie! :N *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
Goedzo!

Ik heb vandaag goed gelopen, helaas waren m'n oordoppen kapot en liep ik zonder muziek. Gevolg daar van was dat ik geforceerd met mensen mee ging lopen en m'n scheen kapot liep 2km voor cuijk, goed pijnlijk.

In cuijk koelende spray er op en rust gepakt met een biertje. Dat was genoeg.

Met m'n vader oom en tante verder gelopen en nog 3x een biertje gedronken onderweg, gewoon lekker relaxed en genieten van de gezelligheid :)

Nu onderweg naar huis, lekker naar bed!

Al met al tevreden ondanks de vreselijke dinsdag, geen blaren, geen pijntjes anders dan de scheen en wat spieren en gewrichten die gewoon erg moe zijn.

Volgend jaar de 50 inschrijven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-05 18:03
Respect voor allen die m hebben gelopen. Ik doe t jullie niet na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:06
Mijn felicitaties voor de uitlopers. _/-\o_

@Joosie200 Ja, ik ken dat motto van andere wandeltochten. Het lichaam zegt nee, maar de geest is de baas en gaat door.

@douwe.nl Je hebt nu een andere afstand gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
jeronimo schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 23:06:
Mijn felicitaties voor de uitlopers. _/-\o_

@Joosie200 Ja, ik ken dat motto van andere wandeltochten. Het lichaam zegt nee, maar de geest is de baas en gaat door.

@douwe.nl Je hebt nu een andere afstand gedaan?
Thx, ja dit jaar was eenmalig de 55 ivm de 100e editie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:06
4x55, das wel erg netjes. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Gisteren ook de 4x55 km voltooid, dus nu heb ik een mooi zeventje op m'n medaille. Om 17:40 was ik binnen. Ik hoorde iedere keer dat de uitchecktijd met een halfuur is verlengd als ik lekker een pilsje zit te drinken. :P

Vreemd dagje gisteren. De eerste keer dat het regende zat ik net op het toilet op de Malderburchtstraat (even wachten totdat het over was :P), de tweede keer had ik in Nederasselt gescholen bij een huis aan de Hollestraat en bij Grave heb ik onder de brug, bij een tentje van de scouting en de Hema gescholen toen het ineens hard tekeer ging. Toch waren mijn sokken en schoenen doorweekt. Toen het droog werd een keer sokken uitgewrongen en toen ook mijn schoenen droog werden de sokken verschoond. Al met al best veel stops gemaakt, maar best lekker gelopen eigenlijk. Het laatste stuk vond ik het zwaarst, toen begon de vermoeidheid echt toe te slaan. Cuijk en de Via Gladiola hebben me er doorheen gesleept. :)
douwe.nl schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:52:
Goedzo!

Ik heb vandaag goed gelopen, helaas waren m'n oordoppen kapot en liep ik zonder muziek. Gevolg daar van was dat ik geforceerd met mensen mee ging lopen en m'n scheen kapot liep 2km voor cuijk, goed pijnlijk.
Ik heb juist het omgekeerde: als ik muziek op heb staan ga ik dat ritme volgen en luister ik niet naar m'n lichaam. Als ik zonder muziek loop, volg ik m'n eigen tempo.
(...) geen blaren, geen pijntjes anders dan de scheen en wat spieren en gewrichten die gewoon erg moe zijn.
Ikzelf heb wel blaren (zoals altijd eigenlijk), maar ondanks de langere afstand vreemd genoeg minder blaren dan vorig jaar...
Volgend jaar de 50 inschrijven....
Ik hoor wisselende reacties over de 55km, maar over het algemeen ik vond de nieuwe routes wel leuker. De 'nieuwe' stukjes vond ik een verbetering ten opzichte van de 50km. De lusjes van de 1e en 3e vond ik niet heel spannend, vooral meer van hetzelfde. Maar zelfs al zou er een 55km zijn volgend jaar, dan zou ik toch de 50 doen. Ik vind het niets om zo laat binnen te komen iedere keer. Als ik harder ga dan loop ik mijzelf kapot.

[ Voor 39% gewijzigd door Jaap-Jan op 23-07-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Ik hoop wel echt dat de 55 een uniek iets ivm de 100e blijft, dat is precies de reden dat ik ingeschreven heb namelijk...

Ik vind sowieso wel dat ze meer met het hele 100e editie gebeuren hadden mogen doen, wat ? goede vraag maar zo heel speciaal vond ik het niet. de 55 voelde van tevoren een beetje als iets unieks en dat merkte ik ook wel aan de reacties van andere lopers op de camping als ze zagen dat ik die liep maar verder niet..

Ik vond de lusjes die we maakten prima te doen, stukje rustiger op de route vind ik niet erg, de vreselijke hoempapa muziek de hele dag word ik horendol van :P

Woensdag was het icm. de hitte wel echt afzien tussen de velden door, weinig stop mogelijkheden en schaduw... Ik was erg blij met mijn 3 liter camelbak.

Ik heb al 1 vriend over weten te halen dus begin volgend jaar maar eens gaan trainen met hem, Diekirch wil ik dan ook weer gaan doen, 50e editie volgend jaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Gewoon lekker gelopen, geen fratsen aan de benen of voeten, en ik kan goed tegen de hitte. Prima tochtje dit jaar! En ik vond het inderdaad ook niet echt een heel bijzondere 4daagse, het was wat meer versierd, maar het feest was niet nóg groter dan anders in elk geval.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/c7W23xNsykhzFf3JImEsfXUA/full.jpg

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Dus : nog tweakers die 2017 gaan lopen? Lijkt me tijd voor een update van de TS :)!

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Jup, al loop ik dit jaar voor een suf getalletje :( (een schildje met 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Dit jaar voor het eerst. Hoop dat ik ingeloot wordt! Vriendinlief mag iig al loopt die niet de 50. Nu aan het trainen voor de eerste keer (22km). Ook maar eens op zoek naar tweakers waardig speelgoed.... Iemand leuke tips voor betaalbare GPS logging + routes en of tempo (Chinese wandel horloges bestaan vast ^^)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Ik ben er ook weer bij. Nu voor de 8e keer dus.

TS is een beetje aangepast, i.v.m. de aanpassing van de route op de 1e dag. De nieuwe routekaarten zijn er nog niet, dus die kan ik ook nog niet bijwerken. Ook het stukje over de 100e is nu weg.

Ander nieuws: dit jaar is het laatste jaar dat Johan Willemstein marsleider is. Hij wordt opgevolgd door de Nijmegenaar Henny Sackers. De Gelderlander: "Vierdaagse krijgt eerste Nijmeegse marsleider".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik loop niet mee maar we (Skandaal) gaan wel optreden in De Bijstand tijdens de Vierdaagsefeesten. Exacte datum/tijd is nog niet bekend but we're gonna rock that place. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Het aantal inschrijvingen ontvangen tot en met 31 maart: 50.930. Het aantal start bewijzen 47000. Veelal zijn er zo'n 40000 lopers die verzekerd zijn van een bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Wa kost da om te mogen lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Mx. Alba schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:45:
Ik loop niet mee maar we (Skandaal) gaan wel optreden in De Bijstand tijdens de Vierdaagsefeesten. Exacte datum/tijd is nog niet bekend but we're gonna rock that place. :D
Als ik in de buurt ben als jullie spelen dan kom ik wel even kijken. :)
Er is bij mij 64 euro afgeschreven. Maar de inschrijving is ondertussen gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Grappig, paar jaar terug gratis gelopen, maarja kreeg geen stempels of medaille. Openbare weg en betaal netjes belasting, mij kunnen ze de toegang op deze wegen niet ontzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Met die logica zou je officieel niet mogen oversteken bij Cuijk. ;) Vroeger werd die pontonbrug gesponsord door defensie, tegenwoordig wordt dat betaald door de stichting van de vierdaagse, en dus eigenlijk de deelnemers zelf.

Maar ik heb zelf 9 jaar terug ook 'zwart' de 40km meegelopen met m'n vader. Ik was als enige van de groep toen uitgeloot, maar wilde wel graag mee lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-05 12:50

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik zie er zelf weer op tegen. Ik moet werken in die week, Nijmegen en omgeving is mijn route, en de planning heeft nog steeds niet door hoe groot de vierdaagse als evenement is. Dus dat wordt weer veel omrijden en overslaan.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

NoFearCreations schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:56:
Ik zie er zelf weer op tegen. Ik moet werken in die week, Nijmegen en omgeving is mijn route, en de planning heeft nog steeds niet door hoe groot de vierdaagse als evenement is. Dus dat wordt weer veel omrijden en overslaan.
Ik woon in Nijmegen en ben dus zowat verplicht om die week vrij te nemen omdat ik nergens heen kan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik zit te denken om met een kennis gezellig de Vierdaagse-deelnemers aan te moedigen tijdens de dag van Wijchen. Echter houdt mijn kennis niet van herrie en muziek, dus waren we benieuwd of er rond Wijchen goede rustige plekken zijn, die makkelijk bereikbaar zijn vanaf het station.

Iemand die goede ideeën heeft? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Mx. Alba schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:04:
[...]

Ik woon in Nijmegen en ben dus zowat verplicht om die week vrij te nemen omdat ik nergens heen kan. :D
Ja hele stad zit dicht.
Vriendin woont in Nijmegen-Lent, waalbrug over en done 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-05 20:48
AW_Bos schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 19:36:
Ik zit te denken om met een kennis gezellig de Vierdaagse-deelnemers aan te moedigen tijdens de dag van Wijchen. Echter houdt mijn kennis niet van herrie en muziek, dus waren we benieuwd of er rond Wijchen goede rustige plekken zijn, die makkelijk bereikbaar zijn vanaf het station.

Niet gaan... op loopafstand van station wijchen is het gewoon gezellig druk, met muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

jorisjan schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 00:40:
[...]

Niet gaan... op loopafstand van station wijchen is het gewoon gezellig druk, met muziek.
Hmm. andere plekken? Ik vrees dat het anders flink lopen ( :+ ) wordt naar een goede rustige zitplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Mx. Alba schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:04:
[...]

Dat valt best wel mee, jaren op de berg en dalseweg gewoond (tegen het centrum aan) maar stad in of stad uit was nooit een probleem. Hooguit wat vertraging door de drukte. En zeker nu met 'de oversteek' kan een groot deel van het doorgaande verkeer om het centrum heen. Woon sinds dit jaar aan de westkant, ben benieuwd hoe het hier is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
AW_Bos schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 00:42:
[...]

Hmm. andere plekken? Ik vrees dat het anders flink lopen ( :+ ) wordt naar een goede rustige zitplaats.
Tsja, loop vanaf het station een dik kwartier tegen de route in, ben je buiten de gemeentegrenzen en daar kan je vast prima een plekje vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
jorisjan schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 00:44:
[...]

Tsja, loop vanaf het station een dik kwartier tegen de route in, ben je buiten de gemeentegrenzen en daar kan je vast prima een plekje vinden :)
Of ga lekker op de Waalkade staan. Stuk bij Casino is met muziek maar de westkant lekker rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:40

-tom-562

Oliesjeik

Ik ging altijd op dag 3 kijken langs de Postweg in Oost, tot m'n 23e in Hengstdal gewoond, dus dat was letterlijk om de hoek :D Dit jaar mss in Hatert kijken, daar wonen mijn ouders nu.
Naar de Vierdaagse gaan kijken (en de zomerfeesten) is wel iets wat ik ga missen, in oktober ga ik verhuizen naar de Achterhoek

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

AW_Bos schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 19:36:

Je kunt achter het station langslopen richting Achterlo, daar komen de lopers allemaal langs. Ik denk niet de meest gezellige plek om te staan, omdat op dat stuk niet heel veel plek is voor toeschouwers. Maar het is wel rustiger dan het centrum (als je niet van herrie houdt, is het centrum niet de beste plek :P ).

Vorig jaar was 't daar best rustig (ik woon net aan de andere kant van het spoor, en daar stonden toen niet zoveel mensen). Puntje is wel dat daar enkel de 40 en 50 langskomen.

Andere optie is om richting Woezik te lopen, daar komt alles voorbij.

Waar het precies druk is en niet kan ik je misschien beter volgend jaar vertellen, dan heb ik 'm als het goed is een keer gelopen. Maar dat is voor dit jaar niet zo nuttig natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
jorisjan schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 00:40:
[...]

Wat een humor.... op loopafstand :)

Als je rust zoekt, ga dan tegen de richting in de 50 route op. Staat geen enkele toeschouwer tussen Niftrik en Wijchen, heerlijk rustig. Alleen toetert er zo nu en dan een trein, om ons wakker te houden vermoedelijk...

Andere kant op, net buiten het industrieterrein, naar Beuningen is het ook weer heel rustig. De bebouwde kom moet je over het algemeen mijden als je niet van drukte houdt, zeker als alle afstanden erdoor komen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Bedankt voor de tips. Het is eigenlijk twijfelachtig of ik wel ga, gezien de temperaturen die dag behoorlijk gaan stijgen. En in de brandende zon zitten lijkt mij ook geen pretje. Tussen 11 en 14:30 worden de wandelaars verwacht, en dan stijgt het kwik ook. Misschien ga ik anders wel donderdag of vrijdag ofzo :).

Voor wie meer wilw eten:
http://www.4daagse.nl/nl/service/downloads.html

Hier staat een hoop documentatie over de routes etc...

[ Voor 26% gewijzigd door AW_Bos op 17-07-2017 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:04

Bob Popcorn

Plop!

Vanochtend m'n vriendin op de fiets begeleid bij d'r laatste trainingsrondje, gewoon even de benen nog losfietsen. Straks gaat ze naar Nijmegen naar goede vrienden van ons als tijdelijke uitvalsbasis om deze week de 40km te lopen (voor het eerst). Vrijdag haal ik d'r binnen, zal wel niks meer van over zijn tegen die tijd :p

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Veel succes voor je vriendin. Hopelijk haalt ze a.s. woensdag met gemak de finish. Ik verwacht dat de start zelfs die dag een uur of anderhalf uur eerder zal beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:04

Bob Popcorn

Plop!

Mwah 't is wel een taaie. Ze loopt ook halve marathons onder de 2 uur dus ik denk dat het wel gaat lukken als ze geen blaren krijgt :p

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Iemand nog naar het openingsvuurwerk wezen kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
AW_Bos schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:46:
Veel succes voor je vriendin. Hopelijk haalt ze a.s. woensdag met gemak de finish. Ik verwacht dat de start zelfs die dag een uur of anderhalf uur eerder zal beginnen.
Ik verwacht (en hoop) eigenlijk niet dat ze de start vervroegen. Vorig jaar waren er tropische temperaturen en hebben ze de start niet vervroegd, maar de eindtijd een halfuur verschoven.

Ik heb in 2009 meegemaakt dat ze woensdag een uur vroeger zijn gestart en dat beviel slecht. Een wekker die afgaat om 2:20 tijdens een klamme nacht waarin je sowieso niet veel slaap krijgt is niet fijn.
Bob Popcorn schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:41:
Mwah 't is wel een taaie. Ze loopt ook halve marathons onder de 2 uur dus ik denk dat het wel gaat lukken als ze geen blaren krijgt :p
Blaren zijn niet zo erg, daar kun je wel een vierdaagse op uitlopen. Voorkomen van blessures is het belangrijkste. En het mentale deel is ook niet te onderschatten. :)
Viper® schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:42:
Iemand nog naar het openingsvuurwerk wezen kijken ?
Ik niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-05 16:15
Zou em zelf graag nog eens een keertje lopen, moet k natuurlijk wel voor trainen.
Vind het altijd super om het een beetje te volgen, en niets meer dan respect voor degenen die hem kunnen uitlopen, zeker de wat oudere medemens die het nog gewoon doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Jaap-Jan schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:50:
Ik heb in 2009 meegemaakt dat ze woensdag een uur vroeger zijn gestart en dat beviel slecht. Een wekker die afgaat om 2:20 tijdens een klamme nacht waarin je sowieso niet veel slaap krijgt is niet fijn.
Ik vind 3:00 uur opstaan om te zorgen dat ik om half 4 de bus kan pakken al vroeg genoeg eigenlijk. Ben al lang blij dat ik gewoon in m'n eigen bed kan slapen :D
Hier in Wijchen staan de voorspellingen op 32 graden. Dat wordt wel echt series afzien denk ik. Gelukkig al wel een keer getrained bij die temperatuur, maar leuk was anders.

d'r staat een foutje in je startpost. De pontonbrug ligt over de Maas, niet over de Waal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik heb 1 keer 's avonds rond 19:00 hard gelopen met ongeveer 30 graden, dacht dat ik dood ging.
Niet echt een pleziertje :P

zit te twijfelen om vanavond naar nijmegen-lent te gaan en dan morgen vrij te nemen en voor het huis te gaan zitten morgen (griftdijk zuid).

[ Voor 36% gewijzigd door Viper® op 17-07-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxximus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-05-2024
Loop dit jaar niet , maar hoe beviel de eerste dag en dan met name dat de route nu omgedraaid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Het is wat mij betreft niet slechter geworden, misschien een kleine verbetering. Nog steeds weinig beschutting. Voordeel is wel dat je niet eerst 2 andere bruggen ziet voordat je bij de Waalbrug komt. Ander voordeel is dat je nu ongeveer halverwege de route Arnhem binnenloopt en niet na 15 km al. Daardoor ligt de stad die je ongeveer halverwege verwacht ook halverwege op de route. Bemmel centrum is nog steeds een knelpunt, al heb ik daar nu niet stilgestaan, wat volgens mij soms ook wel eens gebeurt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jaap-Jan
8e keer gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cc5Vm9DHmttmmw5Nk3kD5ZxD/medium.jpg

@TERW_DAN: hoe is het jou vergaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Jaap-Jan schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:08:
8e keer gehaald.

[afbeelding]

@TERW_DAN: hoe is het jou vergaan?
Bijzonder belabberd. Ik heb de eerste dag niet eens uit weten te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

TERW_DAN schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:10:
Bijzonder belabberd. Ik heb de eerste dag niet eens uit weten te lopen.
Wat zonde! Care to share je ervaring?

btw: :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik heb de vierdaagsefeesten vrijdag knallend afgesloten. Geweldig optreden gedaan in de Bijstand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DUX schreef op maandag 24 juli 2017 @ 00:41:
[...]

Wat zonde! Care to share je ervaring?

btw: :w
Wat me genekt heeft is de hitte. De eerste 40KM gingen zonder problemen, maar op het stuk van Arnhem naar Bemmel was het gewoon veel te warm. Kon geen lekker tempo meer houden doordat ik gewoon kapot ging van de hitte. Zelfs met genoeg water te drinken.
Ben uiteindelijk doorgelopen naar Lent (daar wel een stuk van de route afgesneden) om daar de trein naar huis te pakken.
Ik denk dat als het wat koeler was geweest ik een stuk verder was gekomen, geen last van spierpijn, blaren of dat soort dingen. Puur de hitte, in combinatie met geen wind, schaduw maar wel hele hordes mensen om je heen was voor mij gewoon niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Mx. Alba schreef op maandag 24 juli 2017 @ 01:10:
Ik heb de vierdaagsefeesten vrijdag knallend afgesloten. Geweldig optreden gedaan in de Bijstand. :)
Ik heb eigenlijk alleen de nachtvierdaagse gedaan :')

donderdag nacht Ben Sims in doornroosje, vrijdag via electronica closing eerst in Lindenberg, daarna Roosje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

TERW_DAN schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:24:
Wat me genekt heeft is de hitte. De eerste 40KM gingen zonder problemen, maar op het stuk van Arnhem naar Bemmel was het gewoon veel te warm. Kon geen lekker tempo meer houden doordat ik gewoon kapot ging van de hitte. Zelfs met genoeg water te drinken.
Ben uiteindelijk doorgelopen naar Lent (daar wel een stuk van de route afgesneden) om daar de trein naar huis te pakken.
Ik denk dat als het wat koeler was geweest ik een stuk verder was gekomen, geen last van spierpijn, blaren of dat soort dingen. Puur de hitte, in combinatie met geen wind, schaduw maar wel hele hordes mensen om je heen was voor mij gewoon niet te doen.
De hitte is inderdaad ook een echte killer, en hoe moeilijker je het krijgt daardoor hoe langer je er ironisch in moet blijven omdat je langer over de tocht doet. Drie jaar geleden deed ik mijn eerste poging voor een viertje, en had ik hetzelfde probleem. Uiteindelijk op dag 2 om iets voor vijf uur 's middags binnengekomen; meer dan twaalf uur aan het lopen geweest in die zinderende hitte. Niet genoeg drinken was geen issue: ik had meer dan zeven liter water op en was alsnog kapot. Veel blije mensen om je heen hebben dan die ogenschijnlijk nergens last van hebben helpen averechts op zo'n moment.

Vorig jaar heb ik nog een poging gedaan en met succes! Meer de focus op het júiste drinken en het júiste eten. Alleen water drinken spoelt je lichaam leeg dus in de weer geweest met isotone drank en energydrinks, energybars, en genoeg verplicht genoeg rust nemen in de schaduw (met ook momenten om de schoenen uit te doen en voeten te drogen met lucht en nieuwe sokjes). Scheelde een hoop. Hopelijk probeer je het later nog een keer :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DUX schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:49:
Hopelijk probeer je het later nog een keer :>
Misschien over 25 jaar, dan mag ik de 40KM lopen namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb de vierdaagse dit jaar voor het eerst uitgelopen. Heb wel, op eentje na, alle medische posten bezocht 😂. Dus alle 3 op de route en dan in Nijmegen. Had op mijn twee kleine tenen en hielen blaren, dat was voor de eerste twee dagen. Steeds laten leegprikken, tape erop enbweer verder. Derde dag deed mijn rechter knie goed pijn. Is een zwakkere en wist ik ook, dat speelde ook parten met hardlopen maar had niet verwacht daar met het wandelen last van te krijgen. En ook verbranden kuiten! Jemig! Nu snap ik waarom mensen van die sokken tot de knieën dragen. Laatste dag, vanaf de pond in Cuijk tot 7km voor de finish was zooooo zwaar. Op geven moment naar toilet gegaan in zo'n kar en 15 min in bleven zitten met hoofd tegen de deur en armen hangend langs mijn lichaam. Huilende dat de pijn aan voeten stopte. Vervolgens eruit gegaan in de schaduw gaan liggen. Toen na lang twijfelen schoenen uitgedaan. Was bang dat ik ze niet meer aan kon doen daarna. Maar my god dat luchte op! Heb ze toen maar heel lichtjes aangetrokken en toen als een speer de vierdaagse uitgelopen.

Wat een event, al die mensen die iedere dag langs de kant staan met van alles en nog wat. De dronken studenten in de ochtend. De zingende marcherende soldaten. Schitterend! Snap dat mensen hier verliefd op worden. Had zelf toch ook paar emotionele momenten. Ga denk ik volgend jaar weer gewoon meedoen maar dan wel anders voorbereid.

[ Voor 3% gewijzigd door Chip. op 25-07-2017 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
20ste keer, kat in het bakkie! Voor mij was dit een van de makkelijkste edities. Zelfs geen blaren gelopen, dat is me alleen de 1e keer gelukt (toen mocht ik nog 40km)

Was een mooie complete vierdaagse:

Hitte: Check
(stort) regen: check
Filewandelen: check (bemmel/wijchen)
Drukke droge intocht: check

Nu kan ik vrij goed tegen de hitte, maar daarvoor heb je natuurlijk ook de best practices:
1) blijven eten
2) continu beetjes drinken (met een drinkslang!)
3) boullion drinken bij hitte (ivm zout aanvullen)
4) natte doek om arm (koelt je bloed)
5) hoofddeksel met rand rondom
6) Insmeren!
7) geen korte broek als je dat niet gewend bent
8) rugzak met frame en mesh (droge rug)
9) niet de hele dag laten natspuiten, dat schuurt alleen maar en wordt op den duur toch weer vies warm

Enfin, voor iedereen is het anders, ik sleep de meeste zooi onderweg mee, zodat ik nooit zonder eten/drinken zit (water bijvullen uiteraard), poncho altijd mee en bij echt natte weersvoorspelling een regenbroek erbij.

Grote hulp is echter elk jaar het scouting www.vierdaagsekamp.nl
Hier kan je ook inschrijven als niet-scout zodat je verzorging kan krijgen op alle scouting posten onderweg.
We hebben hier op de lastige dagen ook sport massage, en op alle posten zit altijd EHBO, waar je altijd snel en professioneel geholpen wordt.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Ik denk dat ik volgend jaar blaarvrij kan lopen. Normaal gesproken krijg ik elk jaar op dezelfde manier blaren, maar op de 2e dag ben ik begonnen met het behandelen van mijn tenen met talkpoeder. De 1e dag had ik blaren op de gebruikelijke tenen, maar toen ik de 2e dag begonnen ben met talkpoeder heb ik er geen nieuwe blaren meer bijgekregen.

Verder heb ik gewoon lekker gelopen, zonder problemen. Zaterdag verder ook geen last meer van stramheid.

Ik heb je lijstje met tips toegevoegd aan de startpost. Handige tips waar ik mezelf ook aan houd, maar die voor nieuwe lopers wel handig zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Mijn geheime wapen:

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/6/0/1/5/9200000005175106.jpg

Altijd waren mijn kleine teentjes de sjaak maar dankzij dit niet meer :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 16:44

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Gaan we in dit topic verder over de editie van 2018?

Ik heb me in ieder geval deze maandag ingeschreven bij Via Vierdaagse om als debutant dit jaar voor het eerst mee te doen :) Ik wandel op dit moment al relatief veel (in ieder geval elke dag een wandeling en in het weekend 2 x 7,5 tot 15 km), maar moet dat de komende maanden nog rustig en verantwoord gaan opbouwen.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Kennelijk was er weinig animo? Enfin 2 jaar later stond ik weer bij de Wedren. Lopen voor een cijfertje 3 *whoop whoop* Gehaald en uitgelopen zonder blaren. Wel zo rood als een kreeft omdat ik los van smeren in de ochtend geen zin had in plakhanden van de zonnebrand. Wel gelopen met pet, zonnebril en vaatdoek over mijn kop/nek/schouders.

Dit jaar had ik een vriend zo gek gekregen om mee te lopen voor het eerst. Nu had hij een all-in pakket via zijn werkgever qua slaapplek en rustposten. Ideaal inclusief ontbijt, lunch, avondeten en massage/blarenpoli. De posten onderweg brak voor hem de route op in stukjes. En gezien ie bergwandelingen gewend is in Noorwegen ging hij lachend over de zevenheuvelen. Ik loste op dat punt want had allang last van vermoeide benen.

Volgend jaar loop ik met een vriendin die net in Nijmegen woont. Want ze vond dat sinds ze er woont ze hem minstens een keer uitgelopen moet hebben. Heb ik tenminste wat moral support voor mijn tweede schildje. Want ik had dat wel nodig dit jaar. Een echt kruisje krijgen na afloop is zoveel mooier. Naja 3 v/d 5 gehaald, nog twee deelnames te gaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Beetje dit topic vergeten, maar ik heb hem ook dit jaar weer uitgelopen! Nu prijkt er dus een cijfer 9 op mijn medaille. Volgend jaar lukt het hopelijk voor de 10e keer zodat ik het gouden vierdaagsekruis in ontvangst mag nemen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

En ik heb de bardienstvierdaagse gedaan! Was ook afzien hoor met die hitte. Na een bardienst kon ik mijn shirt uitwringen. En terwijl ik naar huis fietste kwamen de wandelaars me tegemoet fietsen onderweg naar de start...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:50

Side-Kick

Timmy!

Dit jaar voor het eerst meegedaan (50km). Ik vind het een prachtig wandelevenement en volksfeest.
Prima kunnen lopen. Wel een blaar onder mijn hiel op de tweede loopdag, maar een bezoekje aan de Rode Kruis tent heeft dit opgelost (geen wachttijd ervaren). Ik probeerde om zoveel mogelijk afstand af te leggen voordat het echt warm werd. De meeste dagen rond 1 uur kunnen finishen. Alleen op dag 2 wat later binnen door het bezoek aan het Rode Kruis en vanwege de drukte op het parcours.

Zie het wel zitten om volgend jaar weer mee te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Dit is mijn huidige collectie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kYiqHPhiso9tEj3AoKp4MyDk/full.jpg

Genoeg plek om tot de elfde beloning te lopen officieel (want nrs 3/4 horen op het tweede Vierdaagse kruisje, 7/8/9 op het zesde Vierdaagse kruisje) Maar voor nu genoeg plek om zes keer uit te gaan lopen. Die tien en verder staat nog echt niet op de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Beetje late melding maar nummer 21 was ook weer probleemloos binnen. Goede training voor de 80 vd langstraat :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Nog een weekje....

Wordt een beetje spannend voor mij, omdat ik herstellende ben van een blessure. Daarom dus een maand verplicht niets doen, alleen kleine rustige oefeningen...

Meer wandeltweakers die gaan?

[ Voor 23% gewijzigd door Mistraller op 08-07-2019 22:42 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Het wordt monotoon hier in dit topic :P

Volgende week sta ik voor de vijfde keer aan de startlijn op de Wedren waarbij ik ervoor ga om hem voor de vierde keer uit te lopen. En nu ik vorig jaar een vriend zo gek wist te krijgen ook mee te lopen, staat diezelfde vriend voor zijn tweede keer op de Wedren.

2012: eerste deelname, uitgevallen op dag 2
2013: uitgeloot
2014: uitgeloot
2015: automatisch ingeloot en 1e keer gehaald
2016: 100e editie en ingeloot, 2e keer gehaald
2017: jaartje overgeslagen want geen slaapplek in Nijmegen en omgeving
2018: 3e keer gehaald
2019: 4e keer uitlopen

Het had mijn 5e realistisch kunnen zijn dit jaar. En idealiter mijn 6e al. Maarja met reuma in de knie is dat toch een tikkende tijdbom. Dus ik loop de N4D zo lang en vaak als ik kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Haha, zo tel ik al lang niet meer.... idealiter had ik al op 26 kunnen zitten ;) Maar ja, 1x afgelast, paar keer geskipped, keertje uitgestapt wegens familieopstandigheden...

In elk geval nog nooit uitgevallen vanwege blessures oid. Al zou ik daar dit jaar niet eens onder tellen mocht het niet lukken want de blessure is niet ontstaan tijdens Nijmegen.

Voor slaapplaatsen; ben je lid van scouting dan kan je altijd terecht bij het scouting vierdaagsekamp, tegen zeer schappelijke prijzen. Ook als je scouting een warm hart toedraagt zal het vermoedelijk niet zo'n probleem zijn. Overnacht en eet je op eigen gelegenheid, maar wil je wel verzekerd zijn van snelle verzorging onderweg én na de tocht, ook dan kan je bij Scouting terecht, ook als niet-lid.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
En dan ben ik al blij als ik hem voor de 6e keer ooit mag gaan uitlopen...
Mistraller schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:00:
Overnacht en eet je op eigen gelegenheid, maar wil je wel verzekerd zijn van snelle verzorging onderweg én na de tocht, ook dan kan je bij Scouting terecht, ook als niet-lid.
Check, nu op 800m van de Wedren af. Hoe werkt het precies als niet lid? Moet je je aanmelden als niet lid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
De aanmelding loopt via de scouting website tegenwoordig, maar je kunt verder info vinden op http://vierdaagsekamp.nl/nl-NL/

De kosten bij voorinschrijving zijn 40 euro.

Faciliteiten Externe lopers
Externe lopers gebruik kunnen maken van:
- Verzorging onderweg op de posten. We hebben op de hele routes maximaal zes posten. Afhankelijk van de loopafstand kunnen
meerdere posten worden bezocht.
- Op post gratis gebruik van koffie,thee, melk, karnemelk en bouillon.
- Op post gratis voetverzorging en op de laatste dagen gratis gebruik van onze massage. Die is niet op alle posten aanwezig, meestal
op de laatste posten in de route.
- Korting bij aanschaf op de post van versnaperingen zoals fris, koeken, chips etc.
- Verzorging op het kamp (sophiaweg, naast speeltuin de Leemkuil) in ons Voet Verzorging Centrum.
- Verzorging op het kamp bij de Massage.
- Mogelijkheid, na afstemming met een hoofd VVC, om op spreekuur te komen bij onze arts en/of fysiotherapeut.
- Begeleiding, alleen vanaf het kamp, naar een ziekenhuis, tandarts, huisartsenpost etc.

Mijn ouders doen het ook, ze zitten heerlijk in een hotel, maar genieten van de persoonlijke verzorging, een zitplek in de schaduw, géén wachttijden. Doordat de posten zeer goed gesitueerd zijn qua afstanden, kan je prima van post naar post lopen, en kan je jezelf een tussendoel stellen.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaap-Jan
* Jaap-Jan meldt zich ook weer. Deze keer ga ik voor het gouden vierdaagekruisje.

Mijn historie is iets meer rechttoe rechtaan:
2009: 'Zwart' de 40km meegelopen nadat ik was uitgeloot.*
2010-2015: 1e-6edeelname: uitgelopen
2016: 7e deelname, 55km die speciaal voor de 100e editie was uitgezet uitgelopen.
2017-2018: 8e-9e deelname, uitgelopen.
2019: 10e deelname.

* Op een verjaardagfeestje werd geopperd om eens een keer de vierdaagse te lopen. We waren met zijn zessen en met 4 mensen heb ik regelmatig getrained. Ik was als enige van de groep uitgeloot, maar ik wilde kostte wat kost mee om de vierdaagse te ervaren. De sfeer trok mij direct. Maar de reden dat ik iedere keer weer meedoe is eigenlijk nog steeds de euforie nadat de vierdaagse is afgelopen en ik het nieuwe kruisje in ontvangst mag nemen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sLHtybolaG1Jl1tHGWif8usM/full.jpg

Zo, mijn horlogebox heb ik maar in gebruik als vierdaagse box inmiddels. Tijd voor het schildje vier en dan volgend jaar mijn felbegeerde blauwzilveren geëmailleerde vierdaagse kruisje. Los van de uitdaging in hoeverre ik mijn lichaam kan testen met reuma vond ik dat vierdaagse kruisje vooraf toch de mooiste beloning.

Dus nog een jaartje doorzetten en dan volgend jaar voor het echte spul terug naar Nijmegen. Om in 2021 een ereronde te lopen door de blauwzilveren geëmailleerde met kroon op te halen. Vind ik persoonlijk mooier dan het gouden kruisje.

No offence naar @Jaap-Jan dus zet je beste beentje voor. Ben je dalijk lid van het genootschap van gouden kruisdragers. d:)b Voor nu blijft mijn 2016 deelname want 100e jubileum mijn mooiste deelname.

[ Voor 5% gewijzigd door Joosie200 op 12-07-2019 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Joosie200 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 23:00:
(...)Vind ik persoonlijk mooier dan het gouden kruisje.

No offence naar @Jaap-Jan dus zet je beste beentje voor. (...)
None taken, ik ben niet de ontwerper van die medailles. :P

Persoonlijk vind ik die van de 60 het mooist, maar die ga ik denk ik niet halen. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.nijmegenmedals.com/communities/5/004/006/719/655/images/4523519911_100x230.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:49

Muggie

8 pm

Succes lopers, ik sta elke dag aan de route jullie aan te moedigen :9B

PSN: mug_8pm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Muggie schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 10:12:
Das ook zwaar werk. In alle vroegte je plekje claimen, bezet houden voor de volgende dag, genoeg voorraad in huis halen tot de hele stoet voorbij is.. En niet te vergeten een playlist verzinnen die anders is dan de buren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Muggie schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 10:12:
Als je aan het eind van de route staat dan kom ik er wel eentje mee proosten, mits je hem goed koud hebt staan :+

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

En vanavond barsten ook de vierdaagsefeesten weer los! Vanavond, maandag, woensdag en vrijdag doe ik bardiensten in de Onderbroek. Vanavond Queer Sphere, maandag Cistem Failure, woensdag Bloody Queers en vrijdag MUTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 16:44

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ik loop mee, zin in!

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:29
Succes allemaal morgen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zwager woont in Lent en vond dat ie ook maar een keer moest lopen. Nou is het een Strong Viking runner en fanatiek fietser, dus die is meteen maar voor de 50km gegaan. Loopt in zijn uppie, dus dat moet op karakter denk ik.
Persoonlijk word ik al moe als ik er aan denk, maar wens hem en iedereen natuurlijk veel succes.
En als ik geen kleine kinderen had gehad was ik vast bij Albantar een biertje komen halen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:29
The Eagle schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:22:
Zwager woont in Lent en vond dat ie ook maar een keer moest lopen. Nou is het een Strong Viking runner en fanatiek fietser, dus die is meteen maar voor de 50km gegaan. Loopt in zijn uppie, dus dat moet op karakter denk ik.
Persoonlijk word ik al moe als ik er aan denk, maar wens hem en iedereen natuurlijk veel succes.
En als ik geen kleine kinderen had gehad was ik vast bij Albantar een biertje komen halen ;)
Als ie een middelbare leeftijd heeft, dan is de 50 km ook de enige afstand die hij mag lopen. Het is een prestatieloop, geen gezelligheidsloop :)
Zie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
En we zijn begonnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:22:
Hoor net dat de eerste wanderlaars alweer in Lent zijn op weg naar de finish. 4u gestart, da's flink doorstappen
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste