firmware 039 uit voor creative dvd.....maar helaas

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
ik krijg t van geen kant geflashd.......heb er al eens een topic over geopend toen de 038 uitkwam.........maar geen goed antwoord gehad alleen dat het bij andere mensen wel werkte........nu krijg ik weer precies hetzelfde: ik ga dus naar dos (met bootdisk -> draai winME) hier doe ik dan upgrade 3 intypen zoals het hoort, en dan staat er MKTFLASH BY ......., en dan gebeurt er niks meer, ik heb zeker 15 min. zitten wachten maar er knippert geen lampje ofzo zoals het wel zou moeten doen.......
ik denk nu zelf dat het te maken heeft met winME ofzo, dat die dos die daarin zit niet geschikt is voor dat gedoe.................iemand een oplossing???

heb er nu btw 0.35 op, moet ik misschien stap voor stap flashen???? dus eerst 0.36 etc etc (dit lijkt me niet maarja)

zijn er trouwens mensen met winME die het wel gelukt is????

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
en schop omhoog die topic!!

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor het is mij gelukt om te flashen naar de 0.38 regiovrij versie, en pas nog naar 0.39 regiovrij.
Je hoeft niet opvolgend te flashen (waarom zou dat moeten, de flahtool overschrijft de hele 64k per chip).
De truc is dat er een bug zit in de flashtool. Hij werkt (naar het dus schijnt) alleen als de drive als Secondary Slave is aangesloten en dan moet je dus niet met optie 3 maar met optie 4 flashen ! Ik heb tenminste deze instructies gevolgd en het werkte. Overigens draai ik wel met ME (met gemengde gevoelens) maar ik zou adviseren een klein DOS flopje te maken waar je mee boot en daar ook meteen de flashtool en bin's opzetten.
Heel handig: op www.bootdisk.com kun je zo'n DRDOS image downloaden. Na downloaden dubbelklikken en lege flop erin en dan gaat de rest vanzelf.
Handige sites:

http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/

http://www.geocities.com/dvd1242e/main.html

Overigens is mijn Creative terug naar waar'ie vandaan kwam. Constant leesfouten, om gek van te worden.

En ik heb het hier over een 1241E gehad, da's dus eigenlijk een BTC.

Hoop dat je hier wat aan hebt !
Op maandag 25 juni 2001 23:23 schreef ViperGTS het volgende:
ik krijg t van geen kant geflashd.......heb er al eens een topic over geopend toen de 038 uitkwam.........maar geen goed antwoord gehad alleen dat het bij andere mensen wel werkte........nu krijg ik weer precies hetzelfde: ik ga dus naar dos (met bootdisk -> draai winME) hier doe ik dan upgrade 3 intypen zoals het hoort, en dan staat er MKTFLASH BY ......., en dan gebeurt er niks meer, ik heb zeker 15 min. zitten wachten maar er knippert geen lampje ofzo zoals het wel zou moeten doen.......
ik denk nu zelf dat het te maken heeft met winME ofzo, dat die dos die daarin zit niet geschikt is voor dat gedoe.................iemand een oplossing???

heb er nu btw 0.35 op, moet ik misschien stap voor stap flashen???? dus eerst 0.36 etc etc (dit lijkt me niet maarja)

zijn er trouwens mensen met winME die het wel gelukt is????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
Op dinsdag 26 juni 2001 00:01 schreef LeveL_42 het volgende:
Ja hoor het is mij gelukt om te flashen naar de 0.38 regiovrij versie, en pas nog naar 0.39 regiovrij.
Je hoeft niet opvolgend te flashen (waarom zou dat moeten, de flahtool overschrijft de hele 64k per chip).
De truc is dat er een bug zit in de flashtool. Hij werkt (naar het dus schijnt) alleen als de drive als Secondary Slave is aangesloten en dan moet je dus niet met optie 3 maar met optie 4 flashen ! Ik heb tenminste deze instructies gevolgd en het werkte. Overigens draai ik wel met ME (met gemengde gevoelens) maar ik zou adviseren een klein DOS flopje te maken waar je mee boot en daar ook meteen de flashtool en bin's opzetten.
Heel handig: op www.bootdisk.com kun je zo'n DRDOS image downloaden. Na downloaden dubbelklikken en lege flop erin en dan gaat de rest vanzelf.
Handige sites:

http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/

http://www.geocities.com/dvd1242e/main.html

Overigens is mijn Creative terug naar waar'ie vandaan kwam. Constant leesfouten, om gek van te worden.

En ik heb het hier over een 1241E gehad, da's dus eigenlijk een BTC.

Hoop dat je hier wat aan hebt !

[..]
TNX hier kan ik idd wat mee, zal eens kijken op bootdisk.com en anders de dvdrom eens slave maken, was ik toch al van plan als ik mn nieuwe writer ga inbouwen..........
enne ik ben ook helemaal niet te spreken over dat ding.......hij leest echt superslecht cdr's.....

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
ok net dat drdos gedownload en geprobeerd maar nu doet ie nog niet eens het programma laden, zegt ie command or filename unknown ofzoiets............zeer vaag allemaal :?

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

Klippy

Still Game

En gewoon zoals je eerst deed maar dan met optie 4? Werkt dat ook niet?
Gebruikte je trouwens je ME bootdisk om in DOS te starten?
En dat DRDOS gedoe: Misschien eens aan PCbeheer denken? :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
Op dinsdag 26 juni 2001 00:56 schreef LiquidSilver het volgende:
En gewoon zoals je eerst deed maar dan met optie 4? Werkt dat ook niet?
Gebruikte je trouwens je ME bootdisk om in DOS te starten?
En dat DRDOS gedoe: Misschien eens aan PCbeheer denken? :P
leg uit, ik weet niet waar je op doelt :?

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
volges mij is die flash tool van creative gewoon ram naar de k*t..........net deed ie toen ik upgrade intypte direct weergeven your dvd is connected ide 1 primary(wat dus niet zo is) en ging meteen mtkflash opstarten zonder mij dat nummer te vragen
echt nerd......

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff ik weet niet wat je allemaal zit te kloten maar bij mij werkt het als een zonnetje (nou ja dat Flashen dan, de drive is inmiddels terug naar de leverancier).
Dat Upgrade.bat is een batchbestandje, als je die nou eens bekijkt weet je precies wat hij doet als je keuze 4 opgeeft. Ik heb zelf de commando's met de hand ingetikt omdat het batchbestandje de bestanden niet kon vinden of zo.

Wacht maar dan zal ik het wel even uitkouwen:

Nadat je geboot hebt van de flop:

Tik in en zorg dat je geen tikfout maakt !:

mtkflash 4 w /a0 /b bide00.bin

en druk op Enter

Rustig afwachten het flashen vindt nu plaats.
Als hij klaar is tik je in:

mtkflash 4 w /a1 /b bide01.bin

en weer enter.

Om dit te laten werken moet je dus mtkflash en de (al dan niet gepatchte) bin files op de opstartflop hebben staan.
Op dinsdag 26 juni 2001 14:04 schreef ViperGTS het volgende:
volges mij is die flash tool van creative gewoon ram naar de k*t..........net deed ie toen ik upgrade intypte direct weergeven your dvd is connected ide 1 primary(wat dus niet zo is) en ging meteen mtkflash opstarten zonder mij dat nummer te vragen
echt nerd......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
Op woensdag 27 juni 2001 19:55 schreef LeveL_42 het volgende:
Pff ik weet niet wat je allemaal zit te kloten maar bij mij werkt het als een zonnetje (nou ja dat Flashen dan, de drive is inmiddels terug naar de leverancier).
Dat Upgrade.bat is een batchbestandje, als je die nou eens bekijkt weet je precies wat hij doet als je keuze 4 opgeeft. Ik heb zelf de commando's met de hand ingetikt omdat het batchbestandje de bestanden niet kon vinden of zo.

Wacht maar dan zal ik het wel even uitkouwen:

Nadat je geboot hebt van de flop:

Tik in en zorg dat je geen tikfout maakt !:

mtkflash 4 w /a0 /b bide00.bin

en druk op Enter

Rustig afwachten het flashen vindt nu plaats.
Als hij klaar is tik je in:

mtkflash 4 w /a1 /b bide01.bin

en weer enter.

Om dit te laten werken moet je dus mtkflash en de (al dan niet gepatchte) bin files op de opstartflop hebben staan.
[..]
tnx ik zal dit morgen eens proberen, ik heb nu wat teveel gezopen >:)

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
Op donderdag 28 juni 2001 02:08 schreef ViperGTS het volgende:

[..]

tnx ik zal dit morgen eens proberen, ik heb nu wat teveel gezopen >:)
oke, dat morgen is een beetje uitgelopen, maar gisteren moest ik mn brander inbouwen dus heb ik meteen ff de dvd op ide 2 slave gezet........en toen deed die upgrade.bat het nog steeds niet zoals level_42 al zei, en heb ik die 2 regels ingetypt en toen deed ie t!!!!
ik weet niet of je dit dus ooit nog leest level_42, maar toch bedankt!!!!
kan ik eindelijk mn regio 1 dvd's ook op de computer kijken :P

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is die RPC-1 patch op die firmware-site???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k heb het zojuist gelezen dus. Graag gedaan. Het geinige is dat ik zelf (nog) geen Regio 1 DVD's heb. :P

Maar dat komt nog wel.... Heb inmiddels een Lite-On 12x DVD-ROM terug gekregen voor de Creative en ik ben blij toe. Deze heeft helemaal nergens problemen mee. Heb de nieuwste Firmware van Lite-on's site gehaald en uiteraard ook weer een tooltje gedownload en nu is'tie helemaal bij de tijd en regio vrij ! Had ook al een Lite-On CD brander en dat ding werkt echt voortreffelijk.
Op woensdag 18 juli 2001 22:22 schreef ViperGTS het volgende:

ik weet niet of je dit dus ooit nog leest level_42, maar toch bedankt!!!!
kan ik eindelijk mn regio 1 dvd's ook op de computer kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met RPC-1 wordt bedoeld dat de drive zelf regio vrij is. RPC-2 is het tegenovergestelde hiervan. Standaard zijn sinds 1-1-2000 alle DVD-ROM spelers RPC-2. Dit wil zeggen dat je 5 keer regio kunt wijzigen voordat hij "locked" in de laatstgekozen regio.
Op deze site vind je echter voor vrijwel alle DVD-ROM spelers en aanverwante spullen patches van bestaande Firmwares of andere tooltjes om de regioblokkering op te heffen. Dan heb je daarnaast ook nog een stukje software nodig waarmee je regio kunt switchen, bijvoorbeeld DVD-genie (heet het geloof ik, kijk bij tools op de firmware site.

Duidelijk ? Hoop ik !
Op donderdag 19 juli 2001 12:46 schreef Baba het volgende:
wat is die RPC-1 patch op die firmware-site???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Level_42 rulez! ;) Het is me compleet duidelijk!
Ik heb net geprobeerd in pure dos doormiddel van mtkflash in te tikken mijn Creative DVD-ROM te flashen, maar het ging allemaal wat snel, dus volgens mij is-ie niet geflasht. Waar kun je zien welke versie firmware je hebt?
Ik zal het zo eens proberen met die 2 commando's die je in deze topic gaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het met die twee commando's probeer, dan loopt mijn computer vast: hd-ledje en DVD-lampje branden constant. Waarom lukt het mij niet? Moet je DVD persé slave zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
Op donderdag 19 juli 2001 18:16 schreef Baba het volgende:
Als ik het met die twee commando's probeer, dan loopt mijn computer vast: hd-ledje en DVD-lampje branden constant. Waarom lukt het mij niet? Moet je DVD persé slave zijn?
oke, die flashtool is niet geheel bug-vrij te noemen: ten eerste werkt het alleen als je DVD op IDE 2 slave is, dus met 4
en de tweede bug is dat upgrade.bat niet werkt en je die regeltjes die level_42 gepost heeft intypen......

de versie firmware kun je zien als je rechtermuisknop deze computer doet - apparaatbeheer - creative dvd eigenschappen selecteren - en dan bij 1 vd tabbladen (ik geloof instellingen) staat er firmware revisie: bij mij stond daar eerst dus 0.35 achter en nu (na flashen) 0.39

PS: die bug van dat ie slave MOET zijn weet ik niet zeker......ik heb m toevallig slave op IDE 2, maar die 2e bug weet ik wel zeker: je moet dus gewoon die 2 regeltjes om de beurt intikken....suc6 ik heb er ook een half jaar mee gezeten voordat het lukte.........met dank aan level_42 :)

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie dat ik ook firmware-revisie 0.35 heb en daar wil ik echt 039 regiovrij van maken... Maar het lukt maar niet, ook niet als ik upgrade 4 doe (ik heb 'm inmiddels op secondary slave gezet)
trouwens is firmware 0.39 standaard regiovrij?
ff iets anders nog, misschien weten jullie dat ook wel: mijn liteon brander staat op mode 4 (dat zie ik als ik 'm opstart), wat betekent dat? Is dat wel UDMA 33 of hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
Op donderdag 19 juli 2001 18:50 schreef Baba het volgende:
ik zie dat ik ook firmware-revisie 0.35 heb en daar wil ik echt 039 regiovrij van maken... Maar het lukt maar niet, ook niet als ik upgrade 4 doe (ik heb 'm inmiddels op secondary slave gezet)
trouwens is firmware 0.39 standaard regiovrij?
ff iets anders nog, misschien weten jullie dat ook wel: mijn liteon brander staat op mode 4 (dat zie ik als ik 'm opstart), wat betekent dat? Is dat wel UDMA 33 of hoger?
0.39 is NIET standaard regio vrij.....je moet daar eerst een patch overheen gooien, die de flashfiles regiovrij maakt......enne die 2e vraag kan ik geen antwoord op geven, maar ik geloof dat ik hetzelfde als jou bij mijn liteon heb staan (mode 4) maar weet niet zeker.....

PIII 800@804 Mhz

Pagina: 1