De Nijmeegse vierdaagse Overzicht

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hoe is het de andere lopers vergaan vandaag?
Vanuit het 4daagse journaal van tv Gelderland blijkt goed hoe het een regenachtige dag was. Wie heeft er geen last van blaren door gekregen? Of juist wel?

Succes voor wie doorloopt. Morgen de derde dag alweer: de zevenheuvelen staat te wachten! Met een stukje Limburg en pal langs de Duitse grens er aan vooraf vanaf Groote Beek naar Groesbeek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:20
Dag nummertje drie. We zitten helemaal in het Vierdaagse ritme, het went zelfs.. 03.00 de wekker, 04.00 vertrekken richting Nijmegen, ondertussen twee worstenbroodjes in mijn mik en een proteïne drankje, en rond 05.15 starten. Alle dronken lui weet een high five geven en door.

En oh wat heerlijk geen regen maar een prachtig opkomende zon door de mooie (natuur) gebieden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zY6ZRHQBRXKycoC-c1gLFFk07bc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ym4tI57i68xY4BppGWZgnUVX.jpg?f=fotoalbum_large
Lekker doorgekacheld, onze zoon die ondertussen praatjes maakt met militairen van allerlei nationaliteiten om uiteindelijk een vlaggetje te scoren. Zijn standaard vraag aan ze was onder andere 'what's in your bag?' Waarop de antwoorden ook vrij divers waren: 'mostly sand and some food' en anderen zeulen rond met bandages, first aid kits, water en noem het maar op. 'Do you want to carry my bag?' zei een militair. Kind viel nog net niet achterover, zo zwaar. 'don't worry lad, you can join us when you're 16' zei die lachend. Leuk zo die interactie. En verder volop meezingen met hun liederen. 'Push, push, push a little harder' Als we beginnen aan de heuvels.

De heuvels waren zwaar, niet zozeer voor mijn spieren, maar gewoon een uitputtingsslag als je er doorheen bent en dan nog tien kilometer moet. En wat een drukte daarna en dan waren wij nog net op tijd voor de echte drukte. Vermoeid maar voldaan en dit vond ik tot nu toe de leukste dag!

[ Voor 13% gewijzigd door vinom op 17-07-2025 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
vinom schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 19:37:
Dag nummertje drie. We zitten helemaal in het Vierdaagse ritme, het went zelfs.. 03.00 de wekker, 04.00 vertrekken richting Nijmegen, ondertussen twee worstenbroodjes in mijn mik en een proteïne drankje, en rond 05.15 starten. Alle dronken lui weet een high five geven en door.
En vandaag voor het laatst om af te leren.
Was dit je eerste deelname of heb je hem al eerder gelopen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:05

Dutch_Celt

Jollygood

Inmiddels ook weer thuis en op bed uitpuffen van mijn 2,5ste 50km 4daagse (liep mijn eerste in 2023 maar 2 dagen uit).

Ik vond het al met al toch weer een mooie editie, veel mooie gesprekken met mensen onderweg en gezelligheid :)

Zelfs de natte woensdag beviel achteraf prima, schoenhoesjes van de hema werken perfect (tip!), droge voetjes en schoenen all the way.

Alleen het laatste stukje van donderdag en vrijdag kostten wat moeite n.a.v. opspelende knie na de heuvels en drukte op de bekende standaard plekken.

Na binnenkomst nog een uurtje met de ouders op de tribune de laatste lopers binnengeklapt.
Erg mooi om dan bekende gezichten van de gesprekken en peptalks met eerste keer lopers onderweg, gewoon de tocht uit te zien lopen.

Stiekem nu al zin in volgend jaar :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 22:18
Hier voor de 14e keer uitgelopen. Tweede dag toch blaren gelopen ondanks dat mijn schoenen en sokken wel droog waren gebleven (gaiters en gore-tex schoenen). Laten behandelen bij het Rode Kruis en daarna om 16:54 afgemeld. De derde dag geen extra problemen erbij gelopen. Rustig aan gedaan en uiteindelijk wederom om 16:50 afgemeld. Iets later dan het idee was, maar dit kwam vooral door opstoppingen op de Groesbeeksedwarsweg op het laatst en de afmeldposten, wat denk ik ook de reden is dat donderdag tot 17:15 kon worden afgemeld.

Vrijdag liep lekker. 1 blaar op mijn kleine teen was groter geworden en heb ik zelf kapotgeprikt. Er zat nog tape overheen dus geen verdere behandeling nodig. Uiteindelijk om 16:20 mijn cijfertje op kunnen halen met de snelste tijd van de week. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vinom
Joosie200 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 20:09:
[...]

En vandaag voor het laatst om af te leren.
Was dit je eerste deelname of heb je hem al eerder gelopen?
Zeker, en gehaald! Dit was mijn eerste deelname, zo ook voor mijn elf jarige zoon en voor mijn vrouw de tweede keer.

Eigenlijk ging het qua lopen gisteren prima, maar ik merkte dat het 'wow' gevoel er wel af was deze dag. Waar anderen genieten en losgaan in Cuijck en Via Gladiola (en wat was die lang), was dit voor mij te massaal. Teveel mensen, mega harde muziek en achter elkaar strompelen in de warmte. Ik kon er niet van genieten. Het zal ook te maken hebben gehad dat we wat later waren op de drukke plekken, dan voorgaande dagen.

Al met al kijk ik met een trots gevoel terug. Aan mezelf was ik wel verplicht om hem te halen, maar het meest trots ben ik toch op mijn zoon. Waar het idee vorig jaar ergens is onstaan om de Vierdaagse met zijn drieën te gaan lopen tot nu. Hij heeft zoveel mentale groei gemaakt en ook tijdens het lopen zijn dieptepunten gehad en dan toch doorzetten. Zo knap. Dit is een ervaring waar hij in de rest van zijn leven nog uit kan tappen als het even niet gaat zoals je wilt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Gefeliciteerd @Dutch_Celt, @Jaap-Jan en @vinom

Ik snap dat je zegt dat je geen wow gevoel krijgt van lopen over de via gladiola. Het is 5km marktwandeltempo en dat na 195km / 155km is gewoon irritant. Wat mij betreft staan ze ook voor burgers toe: haal je beloning op het veld waar nu de militairen hun beloning ontvangen (start sint Anna straat) en die via gladiola is optioneel.

Enfin ik heb wel het gevoel van de vierdaagse en tv Gelderland gevolgd. De beelden blijven toch mooi hoe de menigte langs Hatert, Overasseltse plassen, Cuijk komt. Zelf ben ik content dat ik de Apeldoornse vierdaagse verleden week heb voltooid. Ook mooi zo rond de Veluwe. Maar een totaal andere sfeer. Meer avondvierdaagse vibe op zijn grootst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Celt

Dutch_Celt

Jollygood

Jaap-Jan schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 06:12:
wat denk ik ook de reden is dat donderdag tot 17:15 kon worden afgemeld.
De extra tijd kwam meen ik door een demonstratie op de kwakkenbergweg en drukte die daardoor verder op het parcour ontstond.
Activisten in bomen met spandoeken en lijnen met nepbommen boven het parcour.

Op last van de politie is de route daardoor enige tijd stilgelegd.

[ Voor 8% gewijzigd door Dutch_Celt op 19-07-2025 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10:32
Ah, het zal ook eens niet. Denken ze echt dat ze daarmee goodwill kweken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:45
Pannencouque schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 09:59:
Ah, het zal ook eens niet. Denken ze echt dat ze daarmee goodwill kweken?
negatieve aandacht is helaas ook aandacht.

Zolang ze aan de zijkant in de bomen hangen is er geen/beperkt risico voor de omgeving, als ze (wat ze naar mijn idee van plan waren) boven de weg hingen is het aan ander verhaal.

Mijn goodwill hebben ze jaren geleden al verloren met hun publieksonvriendelijke acties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ze hebben weleens eerder in de bomen geklommen. Ten hoogte van Raboud UMC. Hingen er ook een paar in de bomen, spandoeken erbij. Toen werd de route niet omgeleid. En we hebben natuurlijk de boeren protesten gehad. Maar die besloten het wat slimmer aan te pakken. Op weg naar Beuningen genoeg hooibalen met teksten erop in het weiland, wat trekkers en boeren die eieren uitdeelden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BertVK
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15-08 09:02
Hulde aan alle lopers!
Ik heb in 2018 de 50km gelopen. Ik weet nog dat ik dacht: 1 keer en nooit meer maar moet zeggen dat het steeds meer begint te kriebelen. Misschien omdat ik de pijn vergeten ben en er elk jaar wel 1 of meer vrienden lopen die ik aanmoedig.
Mijn vriendin ziet het niet zo zitten, omdat we tzt 2 jonge kinderen hebben (3 en bijna 1), maar met wat hulp van het netwerk moet het toch te regelen zijn.
Einde Q1 '26 weer even de balans opmaken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Schaakpower
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07:34
Ook ik heb me voor de 3e keer gewaagd aan de 4Daagse. Na 2x ongetraind uitgevallen te zijn nu wel goed getraind. Met een slechte conditie als de mijne was het ondanks het goede trainen zwaar. Meerdere blaren, spieren die vastzaten, zodra de 30 en 40 erbij kwamen niet meer je eigen tempo kunnen lopen en dan verkrampen. Het was prachtig om hem nu wel uit te lopen, maar volgend jaar weer langs de kant om de lopers aan te moedigen, eten/drinken uit te delen etc. Dan heb ik ook een 2e kind in de luiers, dus dan neem ik de oudste, dan 3 jaar, mee om vlaggetjes en stickers van militairen te scoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:28
Gefeliciteerd aan de lopers welke deze uitgelopen hebben! d:)b Blijft een knappe prestatie 😎

Zelf pak ik wel de auto, stuk sneller & comfortabeler :+ Maar ik ben dan ook gewoon lui :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Knollie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-09 21:12
Ik grap altijd dat iedereen dit kan. Dit jaar liep 94% hem uit. Ouden van dagen, kinderen, mensen met fors overgewicht, mensen zonder training, op sandalen. Hoe moeilijk kan het zijn??

Ik woon al 30 jaar in Nijmegen, het feest in de stad was voor mij bepalend om een werkgever in deze stad te zoeken en te vertrekken uit Friesland. Meedoen met de feesten won het bijna altijd van de ambitie om mee te lopen. In 2007 zelf meegedaan en de 50 uitgelopen. Gezworen om nooit en dan ook nooit meer mee te doen; ondanks de training was het een sloopkogel door m’n lijf en ik kon een week lang daarna alleen maar kreupelen. Friese koppigheid duurt bij mij dus 18 jaar, want dit jaar met m’n vrouw gelopen, beiden 40, zij voor de eerste keer. 450 Km training. De tweede dag kon ik alleen maar denken aan stoppen, zoveel pijn aan de voeten. De pijn van de eerder gebroken teen en van de gespleten meniscussen in m’n knieën vielen in het niet bij de pijn aan de voeten. De derde dag oude hike schoenen uit de kast gepakt ipv de dure wandelschoenen waar we zoveel op getraind hebben en het liep weer als een zonnetje met ja, wel pijn, maar te doen. Een enkele blaar, prikken, afplakken, uitgelopen en wat een feest. M’n vrouw had nergens last van, dankzij de training; ja wat beginnende blaren.

Terug op de stelling dat iedereen dit kan. Net als een marathon lopen, dat kan ook ‘iedereen’. Maar, om je kansen te vergroten moet je of goed trainen, of al een goed getraind en soepel lichaam hebben en zonder twijfel heb je doorzettingsvermogen nodig en je moet pijn kunnen verbijten, vier dagen lang. Er zijn maar weinig mensen die ik onderweg gesproken heb die geen pijn hebben. En dit alles maakt het een hele prestatie, ook al valt slechts 6% uit. En voor de uitvallers evengoed een diepe buiging, toegeven aan jezelf dat het toch niet lukt is ook niet makkelijk!

Wij hebben het al voorzichtig over volgend jaar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 11:24
vinom schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 19:37:
05:15u vertrekken? Is dat voor de 50 km? Ik dacht dat die allemaal om 4u moesten gaan? Dat is dan wel lekker als je een uurtje langer kunt slapen. Toen ik 'm liep ging de wekker elke dag om 2u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Eens met het bovenstaande. Ik heb ervaren dat een goede schoen ook zo belangrijk is, en dat is heel persoonlijk wat de juiste schoen is. Ik heb foto's gezien van mensen hun voeten waar de vellen er aan hangen (of juist niet meer) en dan denk ik hoe kan dat nou. Loop je op de juiste schoenen en sokken? Overigens zweer ik ook bij kamferspiritus. Als je structureel elke avond je voeten hier mee insprayed, weken van te voren of als je gaat trainen, krijg je een mooie laag op je voeten. Dit heeft er onder andere bij mij voor gezorgd dat ik nul blaren heb gelopen, en weer sneller herstel voor de huid onder je voet na het lopen.
segil schreef op zondag 20 juli 2025 @ 10:02:
[...]

05:15u vertrekken? Is dat voor de 50 km? Ik dacht dat die allemaal om 4u moesten gaan? Dat is dan wel lekker als je een uurtje langer kunt slapen. Toen ik 'm liep ging de wekker elke dag om 2u.
Nee, dat is voor de 40km. Wij wilden graag als gezin lopen, uniek moment. Mijn vrouw moet 40, onze elfjarige zoon mag ook 40 (minder of meer mag ook, maar dan kun je dus niet samen lopen) en ik was aangemeld als begeleider van hem waardoor ik ook 40 mocht lopen. Weer eens een andere medaille :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LxOsMkB5q8Vx5Sfjrsf9dsLpbI4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0jhx9jz1jAvomhaHLNwookHk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Celt

Dutch_Celt

Jollygood

segil schreef op zondag 20 juli 2025 @ 10:02:
[...]

In principe zijn de tijden meer een richtlijn, en een grens vanaf wanneer een afstand mag starten.
Zolang de scanners er staan mag je als 50 loper ook met de 40 en 30 mee starten.
Zolang je maar op tijd binnen bent.

En met de drukte bij de start en langzamere start scans t.b.v. spreiding op het parcour zullen de laatste 50'ers ook niet voor 4:50 gestart zijn, gok ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Dutch_Celt op 20-07-2025 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 11:24
Dutch_Celt schreef op zondag 20 juli 2025 @ 10:33:
[...]

In principe zijn de tijden meer een richtlijn, en een grens vanaf wanneer een afstand mag starten.
Zolang de scanners er staan mag je als 50 loper ook met de 40 en 30 mee starten.
Zolang je maar op tijd binnen bent.

En met de drukte bij de start en langzamere start scans t.b.v. spreiding op het parcour zullen de laatste 50'ers ook niet voor 4:50 gestart zijn, gok ik.
Dat haal ik toch niet uit het reglement: https://www.4daagse.nl/cd...afmelden-4daagse-2025.pdf
De starttijden voor individuele deelnemers zijn afhankelijk van de te lopen afstand,
en zijn in beginsel gelegen tussen:

Afstand Indicatieve starttijden
50 km 04.00 - 04.50 uur
40 km 05.00- 6.50 uur
30 km 7.00 - 08.00 uur

.....

Artikel 4: Niet (correct) starten en afmelden
1. Deelnemers die tijdens de wandeldagen niet (correct en persoonlijk) starten binnen
de voor hen geldende starttijd, of afmelden vóór 17:00 uur (vrijdag 18:00 uur*)
worden geacht te zijn uitgevallen. Afmelden dient te gebeuren bij het
registratiebureau waartoe de deelnemer behoort.
2. Indien als gevolg van objectief aantoonbare en onvoorzienbare omstandigheden
een deelnemer niet gestart is binnen de voor hem geldende starttijd, dan meldt de
deelnemer zich bij de Servicedesk waar beoordeeld wordt of er nog verantwoord
van start kan worden gegaan.
Ik lees dit dat je dus niet kunt kiezen om een paar uurtjes later te starten, als je dat zou willen.

[ Voor 3% gewijzigd door segil op 20-07-2025 11:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Het staat er: in beginsel. Dus aanbevolen / richtlijn, geen verplichting. De enige verplichting is voor 17:00 uur uitklokken op de wedren. Zelf ben ik liever zsm weg, want ik weet dat ik de momenten dat alle afstanden bij elkaar komen toch in de massa op ga. En dan is de snelheid eruit. Dus kan ik elke extra tijd in de ochtend goed gebruiken.

Leuk om die begeleiders medaille eens te zien @vinom
Gefeliciteerd @Knollie en @Schaakpower met het uitlopen!

Ik ga mezelf eens inlezen over een vijfdaagse. De elfstedentocht is er niet alleen voor schaatsers en fietsers. Of het pieterpad als project nemen volgend jaar. Lijkt me ook mooi.

[ Voor 5% gewijzigd door Joosie200 op 20-07-2025 12:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:45
segil schreef op zondag 20 juli 2025 @ 11:46:
[...]

Dat haal ik toch niet uit het reglement: https://www.4daagse.nl/cd...afmelden-4daagse-2025.pdf

[...]

Ik lees dit dat je dus niet kunt kiezen om een paar uurtjes later te starten, als je dat zou willen.
Ik heb jaren geleden gevraagd aan de organisatie wat de regels waren:
Strikt niet later dan 8 uur en voor 17:00 binnen
We gaan er vanuit dat je in je tijdsvenster start, de controle zal er dan ook zijn op de tijden dat ze verwachten dat je langs zou moeten komen als je volgens de richtlijn start (voor 50 tussen de 4 en de 5 uur), je hebt de kans dat de controle weg is als je later start en dan mis je dus een controle punt en kan je gediskwalificeerd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:10

racoon

mooowwww

2018 voor het laatst gelopen, volgend jaar ga ik voor nummer 12

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Distoration
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 11:16
2e keer uitgelopen! Na de driedaagse vorige keer nu dat even recht gezet.
3 dagen vroeg binnen (half 3 max) en laatste dag netjes 17.55 uitgeklokt om de medaille op te halen met een blik bier in de hand :9
Probleem wel is dat je de leuke dingen onthoud en de 3 dagen pijn ervoor vergeet, voice memo om mezelf in de toekomst weer te behouden hiervoor is wel ingesproken :).
Daarna snel naar huis en nog even de stad in geweest, toch gave combinatie dat feesten en lopen samen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Distoration schreef op maandag 28 juli 2025 @ 15:58:

Probleem wel is dat je de leuke dingen onthoud en de 3 dagen pijn ervoor vergeet, voice memo om mezelf in de toekomst weer te behouden hiervoor is wel ingesproken :).
Ja, dit vooral! Dagen erna zie je allemaal leuke filmpjes, verhalen en foto's voorbij komen en dan denk je al snel: volgend jaar weer! Maar al die traingsuren die er aan vooraf gaan, en de mentale strijd tijdens de Vierdaagse moet je niet onderschatten :P

En gefeliciteerd natuurlijk!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:10

racoon

mooowwww

vinom schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:19:
[...]

Ja, dit vooral! Dagen erna zie je allemaal leuke filmpjes, verhalen en foto's voorbij komen en dan denk je al snel: volgend jaar weer! Maar al die traingsuren die er aan vooraf gaan, en de mentale strijd tijdens de Vierdaagse moet je niet onderschatten :P

En gefeliciteerd natuurlijk!
Ik heb hem 3x ongetraind uitgelopen maar kan je dat niet aanraden.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste