De Nijmeegse vierdaagse Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ben vanochtend wel al om 5u wakker geworden zodat ik morgenvroeg minder met jetlag zit als ik al om 3u uit de veren ga.

Meteen maar de kans gepakt om een beetje langs de Waalkade te struinen, laatste stukje naar de Wedren alvast te proeflopen dus langs het Faber plein naar de Wedren. Maar meer heb ik niet gedaan. Nog wat boodschappen ingeslagen en hup naar binnen, gordijnen dicht, ventilator aan en niks doen verder.

Bij het aanmelden gisteren stond Harm Edens trouwens wel voor tv Gelderland een item op te nemen. Het woord van vandaag idee. Geeft toch wel het vierdaagse gevoel als je types als Harm Edens, Fons ten Poel weer rond ziet lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
Joosie200 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:37:
Ik ben vanochtend wel al om 5u wakker geworden zodat ik morgenvroeg minder met jetlag zit als ik al om 3u uit de veren ga.
zo heb ik het ook gedaan, de afgelopen dagen steeds wat vroeger op gestaan
Zaterdag 7 uur
Zondag 6 uur
Maandag 5 uur
Vanmorgen om 4 uur de wekker gezet, kwart over 4 er uit gegaan, kopje koffie en 2 uurtjes gewandeld

Vanavond de tas inpakken en kleren klaar leggen zodat ik morgen geen dingen vergeet ;(

Morgen gaat de om 2 uur, dan: kopje koffie op de hotel kamer en rustig aankleden, 2:30 aanschuiven voor het ontbijt, straat oversteken naar het station, om 3 uur met de trein mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:17
Joosie200 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:37:

Meteen maar de kans gepakt om een beetje langs de Waalkade te struinen, laatste stukje naar de Wedren alvast te proeflopen dus langs het Faber plein naar de Wedren. Maar meer heb ik niet gedaan. Nog wat boodschappen ingeslagen en hup naar binnen, gordijnen dicht, ventilator aan en niks doen verder.

Bij het aanmelden gisteren stond Harm Edens trouwens wel voor tv Gelderland een item op te nemen. Het woord van vandaag idee. Geeft toch wel het vierdaagse gevoel als je types als Harm Edens, Fons ten Poel weer rond ziet lopen.
Hams Edens met het 4daagse journaal is echt leuk! Ik kijk dat elk jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-05 23:59
Tijdens mijn fietsrit ben ik met tellen gestopt, zoveel lopers. Wel met name ervaren mensen, zo oogde het. Ik heb ze ondanks alles toch maar luidkeels aangemoedigd. In bemmel waren best wat toeschouwers en her en der ook een verdwaald waterpuntje. Enfin, ritje was leuk.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-05 21:43

ralpje

Deugpopje

Mistraller schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:09:
Tijdens mijn fietsrit ben ik met tellen gestopt, zoveel lopers. Wel met name ervaren mensen, zo oogde het. Ik heb ze ondanks alles toch maar luidkeels aangemoedigd. In bemmel waren best wat toeschouwers en her en der ook een verdwaald waterpuntje. Enfin, ritje was leuk.
Ergens op RTL hadden ze iemand gesproken die langs de route woonde en aan het tellen was geweest, die telde zo'n 200 lopers vandaag.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:41
Mistraller schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:09:
Als echte vierdaagse-fan was ik een beetje in strijd met mijzelf toen ik ze langs Huissen zag lopen. Aan ene kant, afgezien van eventuele druk op hulpdiensten, vond ik het niet echt eerlijk tegenover de andere wandelaars die netjes in Nijmegen bleven. Aan de andere kant: iedereen is gelukkig vrij om te wandelen waar die wil en het waren vooral de gezichten die je elk jaar voorbij ziet komen :) Al zag ik op TV 2 meisjes die voor het eerst liepen, ben benieuwd of ze het gehaald hebben >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 20-07-2022 07:13 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Zo, Alverna, Balgoij, Niftrik en Wijchen liggen achter mij. Op naar Beuningen en de feestpleinen in Nijmegen. Nog 16km te gaan. Het liep prima tot Wijchen, sindsdien marktwandeltempo want alle lopers zijn op hetzelfde parcours. Loopt toch fijner met enkel 50km wandelaars. Maargoed met 5.5km/u inclusief pauzes kost het me 3u met een 10min in Beuningen. Dus 14u30 binnen en dan heb ik in de ochtend het lopen goed kunnen wisselen met pauzes.

14u30 werd 15u30 omdat het in een stoet van Wijchen naar Beuningen en langs Weurt terug Nijmegen in. Ik kwam niet meer in mijn ritme, begon last te krijgen van een toenemende zonnekracht, temperatuur en zo. Maargoed dan is het goed blijven drinken, afwisselen met iets zouts en knop omdraaien en op de automaat terug.

[ Voor 26% gewijzigd door Joosie200 op 20-07-2022 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
Joosie200 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:20:
Zo, Alverna, Balgoij, Niftrik en Wijchen liggen achter mij. Op naar Beuningen en de feestpleinen in Nijmegen. Nog 16km te gaan. Het liep prima tot Wijchen, sindsdien marktwandeltempo want alle lopers zijn op hetzelfde parcours. Loopt toch fijner met enkel 50km wandelaars. Maargoed met 5.5km/u inclusief pauzes kost het me 3u met een 10min in Beuningen. Dus 14u30 binnen en dan heb ik in de ochtend het lopen goed kunnen wisselen met pauzes.

14u30 werd 15u30 omdat het in een stoet van Wijchen naar Beuningen en langs Weurt terug Nijmegen in. Ik kwam niet meer in mijn ritme, begon last te krijgen van een toenemende zonnekracht, temperatuur en zo. Maargoed dan is het goed blijven drinken, afwisselen met iets zouts en knop omdraaien en op de automaat terug.
Ik had exact hetzelfde

tot een kilometer of 30 (waar we de 40km'ers tegen kwamen) ging het echt lekker, met een gemiddelde van tussen de 10:30 tot 11:30 minuten per kilometer

Het oponthoud in Wijchen vond ik echt verschrikkelijk en ik viel daarna terug naar 12, 13 of zelfs 14 minuten per kilometer (het stilstaan in Wijchen zelf niet meegeteld), het werd heel erg warm en ik heb in weurt zelf een kwartier onder een boom op de grond gelegen omdat ik het lekkere ritme niet meer kon oppakken, uiteindelijk zelfs 2 extra stops gemaakt omdat het niet meer lekker ging, ik zat er ff aardig doorheen.

Misschien ook wel omdat ik er chagrijnig werd van dat trage gekut en de drukte in Wijchen, ik had vlak voor Wijchen een leuke gesprekspartner waar ik even mee op trok, maar die heb ik gewoon heel Wijchen door niet meer goed kunnen spreken omdat ik niet verstond wat hij zei, dat was ook best wel een afknapper voor mij. Een feestje is leuk maar Wijchen was voor mij over de top.

Wat dat betreft was de rest van de tocht in Beuningen, Weurt en (het begin) van Nijmegen een heel stuk beter en mijn inziens ook gezelliger (ondanks dat het allemaal traag verliep). Overigens vond ik het begin ook een beetje marginaal omdat mensen hun bed nog niet uit waren gekomen hahaha, dat kwam na een uurtje gelukkig goed en dat liep ontzettend lekker.

uiteindelijk klokte ik om 15:15 uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distoration
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-05 22:56
Eerste 30 gingen vlekkeloos. 2 stops bij bekende en daarna wat klein malheur. Pijnlijke spiertjes en 2 beginnende blaren op de hak. Laatste stuk vanaf Weurt was de fut er wel uit en werd het 4,5 km per uur ofzo. Uiteindelijk nog gefinisht om 15.20 zoiets.
Daarna 2 uur moeten wachten op de blarenpost, nu thuis eten en slapen. Op naar de regenachtige dag van morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Ik kon best doorlopen, was om 11:45 bij het eind, moest ik ff wachten tot ik door kon naar het hotel. Wel een beetje bang voor morgen door de regen, en een pijntje aan een pees in mijn been die er nu nog zit. Hopelijk morgen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
15u binnen, prima gelopen, met 1 blaar

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:29
ETH0.1 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:16:
[...]

Ik had exact hetzelfde

tot een kilometer of 30 (waar we de 40km'ers tegen kwamen) ging het echt lekker, met een gemiddelde van tussen de 10:30 tot 11:30 minuten per kilometer

Het oponthoud in Wijchen vond ik echt verschrikkelijk en ik viel daarna terug naar 12, 13 of zelfs 14 minuten per kilometer (het stilstaan in Wijchen zelf niet meegeteld), het werd heel erg warm en ik heb in weurt zelf een kwartier onder een boom op de grond gelegen omdat ik het lekkere ritme niet meer kon oppakken, uiteindelijk zelfs 2 extra stops gemaakt omdat het niet meer lekker ging, ik zat er ff aardig doorheen.

Misschien ook wel omdat ik er chagrijnig werd van dat trage gekut en de drukte in Wijchen, ik had vlak voor Wijchen een leuke gesprekspartner waar ik even mee op trok, maar die heb ik gewoon heel Wijchen door niet meer goed kunnen spreken omdat ik niet verstond wat hij zei, dat was ook best wel een afknapper voor mij. Een feestje is leuk maar Wijchen was voor mij over de top.

Wat dat betreft was de rest van de tocht in Beuningen, Weurt en (het begin) van Nijmegen een heel stuk beter en mijn inziens ook gezelliger (ondanks dat het allemaal traag verliep). Overigens vond ik het begin ook een beetje marginaal omdat mensen hun bed nog niet uit waren gekomen hahaha, dat kwam na een uurtje gelukkig goed en dat liep ontzettend lekker.

uiteindelijk klokte ik om 15:15 uit
Ik en mijn 2buddys zaten er op een bepaald moment ook doorheen(ik vooral vanwege een gigantische blaar) en hebben toen een paar uur volgens marsschema gelopen. 50min lopen op goed tempo, 10min pauze(en sokken wissel) en de 3e stop 45/15min.

Dat deed ons toen erg goed, we hielden ons wel strikt aan de tijden. Dus 1min voor tijd al inpakken en klaar gaan staan.

Ik kreeg ook een hekel aan water, dus een paar lepels sportdrank in mn camelbag gedaan(doodzonde eigenlijk maar ok).

Die blaar was de grootste die ik ooit gehad heb, ik heb 3weken geen schoenen aan kunnen hebben.😂

Succes met morgenochtend! Een na laatste dag al! (Er is altijd iemand die zich ellendiger voelt dan jijzelf ;) ! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Diablow schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:03:
Wel een beetje bang voor morgen door de regen, en een pijntje aan een pees in mijn been die er nu nog zit. Hopelijk morgen beter.
Niet dus, lijkt op overbelasting van mijn kuit. Doet alleen maar meer pijn, dus ik start niet vandaag 😔.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Diablow schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 03:24:
[...]

Niet dus, lijkt op overbelasting van mijn kuit. Doet alleen maar meer pijn, dus ik start niet vandaag 😔.
Jammer joh. Blijf je nog wel voor de feesten e.d.?

[ Voor 7% gewijzigd door segil op 21-07-2022 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
segil schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:00:
[...]

Jammer joh. Blijf je nog wel voor de feesten e.d.?
Zo goed als het gaat. Vriendin is ook dubbel uitgevallen, niet eens gestart. Maar nog wel tot morgen hotel. Morgen nog wel even de stad in.

Heb wel wat dingen die ik anders ga doen. Misschien toch een loop maatje bijvoorbeeld zodat ik wat meer een 'normaal' tempo aanhoud. Wel best wat getraind van tevoren, maar bijna altijd met vriendin, dus een stuk lager tempo. En sowieso ook een keer twee dagen achter elkaar. Verder zorgen dat ik mijn kuit spieren een beetje rek. Waarschijnlijk komt het vooral omdat die best kort is. En zeker ook een fiets om mee naar de start te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Je eigen tempo lopen is inderdaad belangrijk. Ik liep met een maat en we hadden redelijk hetzelfde tempo, maar soms liepen we toch los van elkaar als het ff nodig was.
Ik had het geluk dat op onze camping een sportmasseur z'n diensten aanbood en voor 10 euro (oid) je benen flink masseerden. Dat heeft elke dag zo enorm geholpen! Misschien iets voor jou voor de volgende keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Distoration
Dag 2 in de pocket. Wat minder soepel dan gister maar des al niet te min om 14.30 al binnen.
Stuk vanaf de Jansberg in de regen gelopen en vanaf net voor de berg alles in 1 ruk gelopen achter een peloton militairen. Lekker zingen en sleuren op de 7h weg.
Nu lekker prikken op de post, deze keer in de wachttijd vast gedouchet, gewassen en uit gefietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
Hiero ook Dag 2 in de pocket, die 50km vlogen voorbij, in tegenstelling tot woensdag heb ik zeer aangenaam gelopen en was zo ook rond de klok van 14:30 binnen.

Ik vond de route vandaag heerlijk, zo veel beter dan dinsdag, brede wegen waardoor je op het einde nauwelijks last had van de 30/40 en 50kmers bij elkaar, alleen op het echte einde was het wat drukker maar een heel stuk beter dan gister

Kom maar op met dat kruisje morgen _O_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Dag 2 binnen om 15:30 uur dus in feite beter kunnen lopen want 2km extra. Ging prima tot en met de lus aan toe. Pas toen de 40km erbij kwam bleef het nonstop doorregenen. Dus in poncho langs grootbeek, Groesbeek, zevenheuvelen, berg en dal. Maar eenmaal op de kwekkenboom/kwakkenberg straat poncho uit en lekker genoten van de witte en rode straat.

Ik weet zeker dat ik er wat blaren door te pakken heb gekregen. Maar het is wel een vierdaagse van extremen: dag 1 op en top zon, dag 2 vanaf 11:30 uur in poncho de parade terug naar Nijmegen. Maargoed zelfs al heb ik tig blaren verzameld, nu ik terug in mijn logeeradres ben.. morgen is opgeven geen optie. Niet voor mijn zilveren kruisje, de vijfde. Plus ik heb anderhalf uur speling regulier en een uur extra morgen. En als het gewoon droog blijft, zon schijnt en het max 25 graden wordt kan ik zelfs een ehbo blarenpoli er tussen schuiven.

Ik moet aan een gebroken/verzwikte enkel, gebroken been of voet denken wil ik morgen niet finishen. Iedereen hier goed bezig en jammer @Diablow maar luisteren naar je lichaam is het beste. Ook ik viel uit op mijn eerste deelname, maar dat weerhield me niet om de eerste keer uitlopen toch door te zetten een andere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
Diablow schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:41:
[...]

Zo goed als het gaat. Vriendin is ook dubbel uitgevallen, niet eens gestart. Maar nog wel tot morgen hotel. Morgen nog wel even de stad in.

Heb wel wat dingen die ik anders ga doen. Misschien toch een loop maatje bijvoorbeeld zodat ik wat meer een 'normaal' tempo aanhoud. Wel best wat getraind van tevoren, maar bijna altijd met vriendin, dus een stuk lager tempo. En sowieso ook een keer twee dagen achter elkaar. Verder zorgen dat ik mijn kuit spieren een beetje rek. Waarschijnlijk komt het vooral omdat die best kort is. En zeker ook een fiets om mee naar de start te gaan.
jammer man, maar goed dat jullie aan jezelf denken.

Hoe lang was je langste training? Hoeveel KM heb je totaal in de benen dit jaar?
heb je bv een 50 en 40 achter elkaar geprobeerd te trainen, of bv een enkele 55?

Niet dat ik de wijsheid in pacht heb, dit is ook mijn eerste jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
ETH0.1 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 21:40:
[...]

jammer man, maar goed dat jullie aan jezelf denken.

Hoe lang was je langste training? Hoeveel KM heb je totaal in de benen dit jaar?
1 keer 40km was het langst. We waren op zich goed op weg, tot covid roet in het eten gooide ongeveer anderhalve maand geleden. Stonden ook op het punt om helemaal niet meer mee te doen en hotel af te zeggen. Blij dat ik 1 dag heb mee mogen maken. Hopelijk wonen we binnenkort in Nijmegen of omgeving. Lekker in eigen bed slapen, en zorgen voor goed ontbijt en eten 's avonds. Hotel is een teleurstelling wat dat betreft.

Ik kan ook echt niet zo goed tegen de drukte, dus een volgende keer misschien ook 1 of 2 andere georganiseerde wandelingen mee pakken.

[ Voor 9% gewijzigd door Diablow op 22-07-2022 02:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
ik zou toch ook wel meerdere keren 50+ km oefenen, om dat gevoel te krijgen. 50 km is tenslotte 2 uur extra tov 40 km :) En ook meerdere dagen achter elkaar oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Leuk om de pop-up camping te zien hierzo naast het dorp :)

Succes allen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ETH0.1
kruisje in de pocket, maar ik denk dat het mijn laatste keer was.

Ik vond de afstand onprettig lang en er zaten (op het 50km traject) echt hele saaie stukken tussen (vooral dinsdag en vrijdag ochtend)

3x hetzelfde stuk, een uur iedere morgen over dezelfde saaie weg met nagenoeg geen mensen aan de kant naar Hatert vond ik eigenlijk ook niet echt leuk.

Beuningen, Weurt, Malden, Cuijk, Mook, Molenhoek en eigenlijk alles van dag 3 (Donderdag) vond ik erg leuk, daar was het echt feest op een leuke manier

@Diablow jammer van de corona, dat heeft zeker impact gehad op je eindresultaat, zelf heb ik 2x de 50km gelopen als training (en uiteraard meerdere afstanden opbouwend daar naar toe), totaal zo'n 550km getrained sinds januari

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Met twee blaren per voet opgestaan. En ik herken veel in @ETH0.1 zijn post. Gefeliciteerd trouwens! Enfin door de blaren gedwongen rustiger aan begonnen door te mikken op 4.8-5km/u ipv 5.3-5.5km/u zoals op dag 1 en 2. Want met 14 uur (finish tot 18u) komt 50km dan op 3,57km/u uit. Al is dat non stop wandeltijd en ik ken mezelf: ik pauzeer idealiter elke twee uur een tien minuten. Dat werd vandaag door de blaren die wonder boven wonder allemaal dicht bleken te zitten pauze om 1.5-1.45 uur.

Eerste pauze na de brug (waarom twee keer die kant door Hatert en langs radboud idd) ingelast. Toen in 1 streep langs Overasselt en wat ik het koeienpad noem als eerste lus naar Grave. Voor ik de gerestaureerde brug overstak spotte ik na de maïsvelden een houten bankje dus hallo ontbijt tijd om 8u. Daarna door Grave (leuk) langs Gassel (meh) Beers (lekker saucijzenbroodjes) en Vianen (leuk met een via frikadelia) naar Cuijk waar het feest echt begon.

De snelheid was wel uit mijn benen en de stoet na de pontonbrug. Ik vertrok om 13u, had nog 15/16km te gaan. Maar die richting van 4.8-5 werd eerder 3.8-4km/u. Door de stoet aan legers, 40km groep. Dwars door Mook en Middelaar, Molenhoek in 1 richting immer gerade aus in 1 streep naar de via geslenterd. Daar nog een keer een break genomen om kwart over drie tot half vier. En vervolgens in een uur later op de Wedren afgeklokt voor mijn zilveren kruisje.

Het was een driedaagse met wisselvalligheid van het weer wat hem zwaarder maakte voor mij omdat ik door mijn doorweekte schoenen gisteren blaren liep. Maar ik zag de wachttijd op de Wedren al snel oplopen bij de blarenpoli. En ik had geen 2 uur wachttijd kunnen gebruiken. Maar opgeven is ook geen optie. Dus to finish first you first have to finish. En het is geen race dus ik vind het een prima idee om steady maar slow deze vierde dag uit te lopen.

En oké het opbergdoosje is best plastic fantastic. Maar nu heb ik tenminste ergens mij doorheen gelopen met blaren op de voeten. Dat voelde echt anders toen ik voor cijfertje 3 en 4 ging. Maar ik voelde ook aan alles dat het wel welletjes is voor mij. Ik sta volgend jaar her en der langs de kant met mijn zilveren vierdaagse kruisje op de borst te genieten van de zon en bier.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mistraller
23 in de pocket. Na woensdag geen nieuwe blaren meer gelopen. Regen: geen probleem door poncho en goretex in de schoen, gevolgd door schoendrogertje in de tent. Vrijdag was heerlijk wandelweer. Ik had zelfs ruimschoots energie om mijn wandelmaatje binnen te trekken. Ze liep wel snel maar gedurende de dag steeds iets meer rust nodig, maar ik kon prima aanpassen op haar tempo. Was ook haar eerste (en laatste?) 50.
Kortom; het vele fietsen heeft dus toch zijn vruchten afgeworpen op wandelgebied. Ik heb niet veel getraind, maar alles voelde perfect aan.

---------------

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Distoration
Ontwaakt uit de roes van gister. Wonder boven wonder nog eerste stukken lekker tempo kunnen lopen. Ontbijt geregeld in Overasselt dus daar de eerste stop gehouden. Toen mijn wandelmaatje en 2 andere bekende op de sleepwagen genomen tot Vianen. Hier waren we allemaal echt toe aan een lange pauze.
Vanaf Cuijk was het feest, alleen de boeren die eten uitdeelde waardoor je moest slalommen waren niet ideaal. Moest vol in de ankers en verstapte me bijna.
In Molenhoek het eerste en tweede biertje geregeld. En vanaf toen een grote zegetocht langs allemaal bekende om vervolgens strompelend van de pijn (en alcohol) over de finish te komen om 17.00.
Top ervaring, sfeer in de dorpen was top, sfeer tussen de wandelaars was top. Alleen ben er zeker van dat ik niet van wandelen hou, en dat je dit alleen moet doen als je afdoende hebt getraind. Je maakt het jezelf er zoveel makkelijker mee.
Volgend jaar sta ik weer langs de kant toe te kijken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWkZTQqmeAG4TnCk8NePZ2742z0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xKqAdMezgn9ldXOFJurZno1N.jpg?f=fotoalbum_large

Dat en de blaren zijn mijn souvenir vandaag terug naar huis. Nogal een brakke nacht gehad want nu is mijn lichaam natuurlijk gewend geraakt om rond 3u op te staan. Dus om 3u wakker, om 4u wakker, om 5u15 wakker en om 6u30 was ik wel klaar met slapen.

Gevalletje nu ik toch nog in Nijmegen ben heb ik wel zin in een zwembad, smoothie erbij en lekker een dag lang relaxen. Geen idee waar dat precies vandaan komt. ;) En oh ik zag in de Coop een blond Vierdaagse feesten biertje. Dus die heb ik gisteren soldaat gemaakt. Smaakte prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Mooi om te lezen. Ga het zelf zeker nog een keer proberen, maar dan als we in Nijmegen of omgeving wonen. En mijn kuit een beetje oprekken. Pijn wordt gelukkig snel minder, maar er nog 100km mee gaan wandelen was echt niet goed geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:23

Sméagol

Master of Mayhem

Verrassing!

Ik post vanavond of morgen een verslag, maar voor nu een snel vraagje:
Moet die leukoplast er nu af of moet het blijven zitten? Blijft een beetje plakken en zo.

Heb overigens de laatste dagen wel zitten lurken hier, 's avonds in het hotel, en heb wel wat herkenbare dingen gelezen.. Zojuist de rest meegelezen. Gefeliciteerd voor degene die 'm uitgelopen hebben!

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik had op mijn eerste grote blaar van donderdag een compeed pleister gedaan in grootste formaat. Die is vrijdag vrolijk doorgegroeid. Dus ik laat de boel nu mooi rusten en raak die pleister niet meer aan. De blaar zit nog steeds dicht dus laat maar zo. Wil niet de blaar opentrekken als ik de compeed eraf haal.

De kleinere blaren heb ik niet af lopen plakken, die zaten het minste in de weg en zullen het snelste weer indrogen. Wel was mijn grootste blaar met pleister te flink om nog de wandelschoen aan te trekken en zelfs een badslipper was teveel voor knelling en dus een open blaar. Kortom ik fietste met mijn linkervoet in een sok en rechtervoet wel in een sokloze badslipper naar het station.

Meteen de middag benut om alle gemiste vierdaagse journaals terug te kijken. Want het was eat, sleep, hike repeat. Blijk ik nog perfect ruimte in mijn horlogebox te hebben voor een zilver met kroon en zelfs gouden vierdaagse kruisje. Maar niet als ik elke keer zo terug kom. Then again.. in februari ben ik dit alweer vergeten :+

Of was hansaplast enkel gedaan uit preventie? Heb je überhaupt blaren? Want zo lees ik je bericht wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Joosie200 op 23-07-2022 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Yup, heb er genoeg, maar heb niet van allemaal even veel last, sommige zijn door het Rode Kruis personeel toch afgeplakt op hun aanraden. Ik denk dat ik ze af doe, want ze waren vooral voor bescherming, maar ik was dit weekend vrij weinig van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distoration
Ik heb de tape van het RK zojuist verwijderd. Even soppen in een badje met badedas en hij komt er zo vanaf. Wel een nieuwe blaar op dezelfde plek gekregen, voelde ik gister al, dus hopen dat ie snel indroogt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• segil
Gefeliciteerd aan allen die het gehaald hebben! Op naar de volgende editie :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• headout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:23

headout

Oi oi!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HEIkoTBEJxEf_tXbweQ_9WFR0eA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KMR2fZOfnthe0AHGpZNsp6n6.jpg?f=fotoalbum_large
Hebbes! 3 maal 50 km. Moet dit wel even laten bezinken merk ik. Komende dagen maar eens terugblikken.

@Diablow : spijtig, maar verstandig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistraller
Tijdens het wandelen hadden we het over de zgn dinsdagdip. Nu gebruik ik nooit drugs op feestjes maar wat ik na de vierdaagse altijd voel lijkt er verdacht veel op... Leeg, sip, neerslachtig. Mijn voorraad feestkorrels is even op als het ware. Herkennen jullie dat ook?

Ik kan niet wachten tot volgend jaar...en het jaar erop; mijn jubileum.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vm7zCqlo2T39lqjf5RqMG3PL9D8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0o2hhcLKmdsLc7sFmJaeDajD.webp?f=fotoalbum_large

---------------

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:29
Heb mezelf niet echt laten zien dit jaar in dit topic, maar het gouden kruis met kroontje is met moeite binnengehengeld door mij.

Woensdag blijft traditioneel de saaiste dag met het stuk onverhard naar Niftrik. Dag 2 mogen ze van mij omdraaien met de eerste zodat je er met verse voeten overheen loopt. Gaat een stuk prettiger. Of gewoon eens gaan denken aan een andere route, want dat hele stuk Maasbandijk is gewoon saai (en onbeschut, wat niet fijn is met zonnig weer). Één blaartje op m'n rechtervoet gelopen.

Donderdag dacht ik dat ik mooi op schema lag, maar door een rekenfoutje en de laatste 18 km bijna zonder stops moeten doen kwam ik om 16:54 binnen. Uiteindelijk twee blaren op beide kleine tenen erbij.

Vrijdag ging (mede hierdoor denk ik) ook moeizaam. Last van de voeten en kreeg daar ook plotseling na een stop een wat stekende pijn bij in de linkervoet, wat dus, na afloop en als de adrenaline wat weg is, een verrekking blijkt te zijn. Van begin van Cuijk tot na de pontonbrug liep een vrouw met me mee die gewoon even zin had om mee te lopen. Ze had hem zelf al 'twaalf en een half keer' gelopen en had geen zin om autoracen te kijken. Cuijk blijft gezellig, maar ze heeft me er wel goed doorheen gesleept. :)

Maargoed, om 17:40 binnen en weer een ervaring rijker over hoe het voelt om achterop te lopen. Korte samenvatting: mensen pakken hun klapstoeltjes op, handelaren breken hun tenten af en soep die normaal €2,50 kost word gratis uitgedeeld bij Overasselt (maar smaakte er niet minder om).

Eigenlijk heb ik alle dagen nauwelijks geslapen. Eerst door de warmte, maar ook de andere dagen kon ik nauwelijks in slaap komen. Soms gewoon tijdens de route stukken met m'n ogen dicht gelopen omdat ik me echt moe voelde. Weet niet zo goed waarom ik zo slecht sliep.

Ben voor de camping noodgedwongen verhuisd. Stond eigenlijk altijd bij Vossendijk/ Winkelsteeg, maar de gemeente Nijmegen heeft in zijn onnoemelijke wijsheid besloten dat daar geen camping meer is omdat er in de toekomst huizen gebouwd gaan worden. Daarom naar Juliana '31 in Malden gegaan, het sportpark waar je donderdag langskomt. Blarenpas is jammer genoeg wel nutteloos voor de terugweg op vrijdag, de route is over de Rijksweg en de St. Annastraat. Had m'n vouwfiets maar meegenomen in de bus en ben na afloop teruggefietst.

Drie jaar moeten wachten om mijn kroontje terug te krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jg4Pq9CuNXOAHRp13ZAlG1R3lM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/43eLQJw2fCTAlKYIz8TpjrXr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvXaSES25jyAXLLhW24fFdW5HOk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7MUBSf24W5Gj4wt1GtWowyia.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Jaap-Jan op 25-07-2022 01:03 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
Even aanslingeren... zijn we er allemaal klaar voor?

Ben zelf nog even fanatiek op de fiets als vorig jaar, dus het wandelend trainen is er bij ingeschoten :P
Gelukkig wel veel lange ritten gefietst dus dat moet lukken.

Mocht je nog support cq. rustmogelijkheid zoeken voor onderweg, neem even contact op. Ik denk dat het scouting4daagsekamp voor externe lopers nog wel mogelijkheden heeft. (4 rustposten +ehbo iedere dag op de route, blarenverzorging/ehbo naderhand; nabij de kwakkenberg)

Succes iedereen! Je herkent mij aan mijn wandelschoenen 8)7

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-05 16:20

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik sta weer braaf aan de zijlijn :). Succes allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headout

headout

Oi oi!

headout schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:04:
Het wordt mijn eerste keer dat ik de vierdaagse loop. En hoewel ik de afgelopen weken er flink tegenop zag, ondanks goede training, baal ik wel dat de dinsdag eraf is gegaan. Meer dan verstandig besluit van de organisatie overigens; ik zou niet graag in hun schoenen staan met de tig meningen vanaf de zijlijn.

Desondanks toch balen: ik wilde eenmaal als inwoner van het Land van Maas en Waal de vierdaagse lopen. Daarna nooit meer! Nu dat een driedaagse is geworden, zit er al een klein stemmetje dat zegt "volgend jaar opnieuw". Hmm.
Met frisse tegenzin sta ik er dit jaar weer :)
Nog 1 maal, en nu hopelijk wel 4 dagen. En opnieuw 4 maal 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
headout schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:11:
[...]

Met frisse tegenzin sta ik er dit jaar weer :)
Nog 1 maal, en nu hopelijk wel 4 dagen. En opnieuw 4 maal 50.
Met frisse tegenzin...weddenschapje verloren?

Dit wordt mijn 24ste 8)7

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• headout

headout

Oi oi!

Mistraller schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:54:
[...]Met frisse tegenzin...weddenschapje verloren?
Nee. Meer het principe om 1 maal de vierdaagse te willen lopen. Vorig jaar telde half, gevoelsmatig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik sta voor het eerst langs de zijlijn. Na zes keer lopen en vijf keer uitlopen heb ik mijn eigen doel behaald. In die tijd nooit genoten van de vierdaagse feesten. Maar dit jaar wil ik dat wel doen. Dus aan alle Tweakers die wel aan de startlijn verschijnen: veel succes en wandel ze!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Joosie200 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:06:
Ik sta voor het eerst langs de zijlijn. Na zes keer lopen en vijf keer uitlopen heb ik mijn eigen doel behaald. In die tijd nooit genoten van de vierdaagse feesten. Maar dit jaar wil ik dat wel doen. Dus aan alle Tweakers die wel aan de startlijn verschijnen: veel succes en wandel ze!
Lopers stappen niet en stappers lopen niet :+

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Mistraller schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:10:
[...]
Lopers stappen niet en stappers lopen niet :+
Dat klopt. En toch blijft de wisselwerking prima. Lopers gaan de paden en lanen in, stappers ploffen dronken neer in bed. Lopers komen terug Nijmegen in en de stappers zijn het welkomstcomite. Daarom werkte het prima dat ik een aantal jaren sliep in een dispuutshuis. Alle corpsballen gaan de stad in, jij hebt de woning voor jezelf. Je stapt fris en fruitig om 3:00u op, zij komen dronken binnen gewaggeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:37
Ik meld me ook in dit topic. Vorig jaar voor het eerst gelopen en ondanks alles ellende met mijn voeten (blaren, overbelaste pees) dit jaar toch nog een keer. Inmiddels 300 km getraind en ik ben er klaar voor. Hoop dat de weer een beetje meezit en dan maken we er weer een mooi feestje van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-04 08:19
Ik kende dit topic niet, dus meld mij dan ook maar, ik ga voor de 7e keer van start en hoop voor de 6e keer het te halen, ik loop nu inmiddels de 40km.
Vorig jaar niet mee gedaan door gebrek aan motivatie, maar bij het zien van de beelden van de intocht wist ik dat ik er dit jaar weer bij wilde zijn, en heb er dan ook heel veel zin in.
De eerste weersverwachtingen op dit moment, voor wat het waard is, zien er ook redelijk gunstig uit, wel wat kans op regen helaas maar gelukkig geen bloed hitte.
Iedereen in ieder geval al veel succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Present! Gedeeltelijk.

4jaar geleden heb ik voor de eerste keer ingeschreven, die ging niet door. Het trainen ging toen prima en km baalde als een malle.

Dit jaar vol goede moed gestart, blijkbaar is er iets veranderd in 4 jaar waardoor de benen er geen zin meer in hebben: rode pijnlijke vlekken op mijn onderbenen na ongeveer 25km wandelen.
Warm of koud weer, hoge of lage sokken, smeersels, niets helpt.

Ik heb een paar keer 42km gelopen (want koppig, die 4daagse zou ik nu echt gaan doen), echter lig ik dan 3 dagen met de benen omhoog omdat het brand als een malle.

3 weken geleden toch de handdoek in de ring moeten gooien, 4 dagen achter elkaar ga ik niet redden.
De camping etc was allemaal al geregeld, ik zal mij de eerste dag opofferen zodat mijn loopmaatje niet alleen wandeld, daarna gaan de benen omhoog.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Ik ben er helaas niet bij dit jaar. Ik was vorig jaar van plan een uitgebreid verslag te schrijven van m'n eerste keer, maar uiteindelijk niet gedaan. Ik zal toch nog even een verslagje doen van wat ik me herinner.

Voorbereiding: ik heb hard gezocht, maar kon geen geschikte wandelschoenen vinden.. Ben begonnen met m'n normale schoenen. Heb ook nauwelijks getraind, de langste afstand die ik heb gelopen voor de 4-Daagse was 25KM. Daar maakte ik me echter geen zorgen over, de schoenen wel. Maar ik was niet van plan dingen te cancellen vanwege gebrek aan goede schoenen.

Dag 0: ik was te laat voor aanmelden (aanmeldposten sloten eerder vanwege hitte en gecancelde 1ste dag). Ik denk dat ik die dag een film was wezen kijken in Lux, en een ijsje had gehaald in het centrum bij een goede ijssalon. Dit was ook dat ik er achter kwam dat ik de fietstocht van m'n hotel in Arnhem naar Nijmegen onderschatte, iets waar ik op dat moment niet naar uitkeek voor de rest van de week.

Dag 1: Ik wilde 'm eigenwijs gaan lopen, maar moest me eerst aanmelden, dus kon niet op tijd beginnen. Fiets route was wel gedeeltelijk over de looproute, dus ik kwam onderweg lopers tegen die de andere richting op gingen.. Rond 11 uur begonnen, raakte direct in het centrum verdwaald. Route werd niet aangegeven omdat het gecancelled was, en ik kende de route natuurlijk niet. Lege dorpen met versieringen waren een treurig gezicht.. Rond 18:30, vlak voor Arnhem, gaf ik het op, en nam de bus terug naar Nijmegen, want daar stond m'n fiets helaas. Anders was ik doorgewandeld naar m'n hotel.

Dag 2: ik weet niet meer zeker meer of het deze dag was of dag 3, maar ik heb shit snelbinders, en mijn rugzak viel van m'n bagagedrager. Pakken kokoswater lekten, dus goede start. Ik hou niet van foodwaste, dus had alles wat er in zit opgedronken, dus ruim een liter in één keer, dat was niet fijn. Nog minder fijn was dat de rest van de week mijn rugtas naar kokos rook.. Ik was hierdoor ook laat aan de start, en startte met de 40KM lopers. Ondanks alles, redelijk goed gefinished, ik geloof dat 't rond 15:00 was. Wat blaren, maar niks super ernstig.. nog.

Dag 3: Dit keer op tijd aan de start. overigens begon ik de fietsritten meer te waarderen, 't is een aparte sfeer om om 3 uur 's nachts van Arnhem naar Nijmegen te fietsen. Dit was de dag van de 7 heuvelen en de regen, was 't niet? Kwam onverwacht nog wat collega's tegen haha. Blaren werden erger, maar wel weer rond 15:00 gefinished. Bij terugkomst toch gebruik gemaakt van de Rode Kruis blarenpost..

Dag 4: Ik was iets laat, maar niet zo laat als dag 2. Hierdoor begon ik tijdens de pauze tussen de 50KM start en de 40KM start. Ik begon last te krijgen van de blaren, dus ik deed 't rustiger aan die dag, al liep ik nog wel behoorlijk mee met de stoet. Totdat ik ergens een pauze nam en weer een blarenpost bezocht. Ik was daar lang genoeg dat de stoet in de verste verte niet meer te bekennen was toen ik weer verder wilde, een rare gewaarwording. Heb toen nog een eind meegelopen met 2 andere medelopers, ben hun namen al kwijt helaas, maar zij liepen voor de 10de of 11de keer. Heb door de blaren meerdere pauzes ingelast, wat ik dag 2 en dag 3 (en dag 1) nauwelijks deed. Uiteindelijk wel de Via Gladiola bereikt, maar dan moet je nog een eind.. Ik realiseerde me dat ik nou wel erg rustig aan doen was, dus ben ondanks de pijn die laatste paar kilometer toch flink gaan doorstappen. Onderweg wel wat gladiola's van kinderen in ontvangst genomen. :) Vlak voor de finish nog een zoen op m'n wang gekregen van een militaire dame O+ . En toch gehaald, volgens mij was m'n finishtijd die dag rond 17:30. M'n kruisje opgehaald, en vervolgens waarschijnlijk 2 uur niks gedaan op een bankje daar direct in de hoek haha.

Ik geloof dat de uitdrukking is dat "ik 'm op karakter heb uitgelopen". Precies zoals verwacht vonden m'n benen alles prima, ondanks dat ik er nauwelijks voor getraind had, geen spierpijn ofzo, ik had alleen last van blaren, en na de finish wilde m'n voeten absoluut niks meer.

De laatste fietstocht terug naar Arnhem ging moeizaam, heb 2 of 3 pauzes ingelast voor een fietstocht van 20KM. 8)7 Dit was na een tocht door het centrum, eigenlijk wilde ik de trein naar Arnhem pakken, maar door de drukte was dat niet mogelijk.. Uiteindelijk kwam ik rond 23:00 pas thuis, maar wel met m'n welverdiende gladiola's en kruisje op zak. :P

Ik heb nog een week als een ouwe opa gelopen met die blaren, 2 daarvan waren bloedblaren (m'n kleine teen was een mooi rood ballonnetje), en achteraf raakte ik 2 nagels kwijt. Maar alles is goed gekomen.

Belangrijkste les heb ik nu wel geleerd.. Ik meld me niet meer aan voordat ik goede schoenen heb. Dat is dus waarom ik er dit jaar niet bij ben. Binnenkort maar weer 'ns kijken voor schoenen, en hopenlijk volgend jaar weer wel van de partij.

Andere dingen die ik geleerd heb:
- Starten in de pauze tussen de 50KM lopers en de 40KM lopers bevalt mij het meest. Dan heb je start waar je lekker alle ruimte hebt. En je hebt alle aandacht van de studenten. :P
- Ik moet echt letten op goed eten, zowel tijdens als na de wandeltocht. Ik heb constant dorst (in het algemeen, niet alleen tijdens het lopen), maar ik had tijdens het lopen nauwelijks trek, en kreeg sommige eten nauwelijks door m'n keel. Voor volgende keer moet ik kijken wat ik daar op ga verzinnen, ik zit nu te denken aan granolabars of dat soort dingen.
- Op de eerste en laatste terugreis van Nijmegen naar Arnhem na, bevielen mij de fietstochten achteraf wel eigenlijk, ondanks dat ze ik ze onderschatte. Misschien geen 200 KM gelopen, wel 200KM gefietst die week haha. Ik denk dat ik volgende keer gewoon hetzelfde hotel neem in Arnhem.

TIP: voor wanneer het geregend heeft: ik had m'n boot bananas bij me, die komen uit de klimmerswereld. Zijn eigenlijk voor tegen de geur in je schoenen, maar absorberen ook vocht. In combinatie met warm weer zijn je schoenen de volgend dag gewoon weer droog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Mooi verhaal :)

Schoenen; heel persoonlijk, heb je een beetje om je heen gekeken waar anderen op lopen?
Zelf zweer ik bij Lowa Renegade GTX, ik heb de MID (halfhoog) maar goed, het is ook niet voor niets Lowa's best verkopende schoen. Je ziet ze overal. Maar je moet er van houden. De demping is minder dan bv een echte loopschoen, het is een warme schoen, en wat zwaarder.

Eten; ik eet zelf gewoon brood. 10 of 12 boterhammen mee, en die MOET ik van mezelf op hebben. Ik doe ook veel lange fietstochten, drinken is leuk, maar vul je energievoorraad aan en vergeet je mineralen niet. Onderweg bouillion bij de scouting verzorgingsposten (waar je ook EHBO / blarenverzorging krijgt) MITS aangemeld uiteraard.
Ik gebruik tegenwoordig ook elektrolyten die ik ook met fietsen pak, om de mineralen aan te vullen. En als ik echt in een dip zit pak ik er gewoon een energybar bij. Echt veel suikers heb je verder met wandelen toch iets minder baat bij naar mijn idee. En vergeet in de avond ook niet om stevig te eten, een voorraadje energie in je lijf helpt ook.
20km met de fiets is wel echt ver hoor. Ik snap helemaal dat het lekker voelt, want fietsen vóór is een goede warming up, en erna een goede manier om je verzuring kwijt te raken, maar ik zou wel het totaalplaatje bekijken. Je bent 2 uur rusttijd kwijt. En nóg meer energie aan het verstoken.
Ik zit zelf 3 km van de start en dat vind ik zelf de perfecte afstand.
Sowieso probeer ik echt om 4u te vertrekken, dan heb je tijd om wat voor tegenslagen dan ook aan te pakken (bv een blarenpost onderweg) en je vind makkelijker een maatje om een paar kilometers weg te vreten.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
DaWizza schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 23:00:
Present! Gedeeltelijk.

4jaar geleden heb ik voor de eerste keer ingeschreven, die ging niet door. Het trainen ging toen prima en km baalde als een malle.

Dit jaar vol goede moed gestart, blijkbaar is er iets veranderd in 4 jaar waardoor de benen er geen zin meer in hebben: rode pijnlijke vlekken op mijn onderbenen na ongeveer 25km wandelen.
Warm of koud weer, hoge of lage sokken, smeersels, niets helpt.

Ik heb een paar keer 42km gelopen (want koppig, die 4daagse zou ik nu echt gaan doen), echter lig ik dan 3 dagen met de benen omhoog omdat het brand als een malle.

3 weken geleden toch de handdoek in de ring moeten gooien, 4 dagen achter elkaar ga ik niet redden.
De camping etc was allemaal al geregeld, ik zal mij de eerste dag opofferen zodat mijn loopmaatje niet alleen wandeld, daarna gaan de benen omhoog.
Warmte uitslag? Ben je ermee naar je huisarts geweest? Zou een vorm van Netelroos (urticaria) kunnen zijn.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Mistraller schreef op zondag 9 juli 2023 @ 23:48:
[...]

Warmte uitslag? Ben je ermee naar je huisarts geweest? Zou een vorm van Netelroos (urticaria) kunnen zijn.
Yup, de huisarts was er snel uit: https://mens-en-gezondhei...symptomen-en-behandeling/

De aangegeven opties deden helemaal niets. Het is wat het is -O-

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headout

headout

Oi oi!

Qua schoenen loop ik al jaren op dezelfde: Meindl Caracas. Advies ingewonnen bij een wandelspeciaalzaak in Malden, en daar het eerste paar aangeschaft. Inmiddels ben ik begonnen aan mijn 3e paar Caracas schoenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markmart33
Als ik 1 ding heb geleerd met wandelen is het wel wat voor de 1 werkt kan voor de ander totaal niet werken.
Daarom adviseer ik altijd om toch veel te trainen dan kom je er in de loop der tijd wel achter wat voor jou werkt.
Zo lees ik hierboven van het eten van gewoon brood, heb ik de eerste jaren ook gedaan maar ik krijg het gaande weg niet meer weg gekauwd, toen ben ik grote krentebollen gaan eten en dat bleek voor mij juist weer goed te werken.
Zo zijn er nog tal van voorbeelden zoals met blaren, preventief de voeten afplakken zoals je vaak leest werkt bij mij totaal niet, maar een combinatie van dubbel laagse sokken, juiste zooltjes en schoenen, en zorgen dat er niet teveel eelt op je voeten zit blijkt voor mij het beste te werken.
Maar 1 van de beste tips die ik ooit kreeg was om mij aan te sluiten zoals hierboven ook genoemd bij de scouting groep als externe loper, je loopt van post naar post waar je je wel even moet melden, je krijgt je drankje en inderdaad de boulion, geen wachtijden als er een blaartje is en in het verleden zat er op 1 van de posten wel een goede fysiotherapeut die jou zo van je klachten af kon helpen, helaas is dit voor dit jaar niet gelukt, maar ik heb ook nog extern massage geregeld wat voor mij erg goed werkt.
Ja inderdaad niets is voor niks, maar ik heb het er voorover zodat het wandelen ook een feestje blijft en geen martelgang, dat heb ik ook helaas meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:21
Vorig jaar op dag 1 uitgevallen door een buikgriep. Halverwege alles eruit gegooid en te zwak/ziek geweest om door te gaan. De 4 keer daarvoor wel uitgelopen.
Ik heb nooit veel getraind. Maar dit jaar spant de kroon met een keer 25 km, 20 km en 10 km. Eigenlijk verwaarloosbaar. Maar goed we gaan het wel weer zien.
Ik had vorig jaar nieuwe wandelschoenen gekocht. Volgens mij die Renegates (schoenen nu even niet in de buurt). Paar 100 euro, maar ik heb er na de laatste trainingen niet echt een goed gevoel over. Ik ga geen andere kopen dus we moeten het er maar mee doen :)
50 km mag tussen 04:00 en 04:30 starten. Weet iemand hoe druk het is bij de start rond 04:20? Ik was altijd voor 4 uur aanwezig maar stond vanaf 04:00 uur altijd wel 10 a 15 minuten te wachten tot ik gescand was en echt kon beginnen. Als de wachtrij 04:20 nog maar 5 min is wil ik misschien wel wat later beginnen. Ik heb mn slaapplek 5 min lopen van de wedren dus kan dat wel aardig plannen. Half uurtje later mn bed uit komen lijkt me best prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saabfanatic
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 02-05 07:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUXunDYI_2zeHNn0ct-YGsmUFjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XwYZuIQAa91Gzlf1YiMzELit.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog leeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Wederom succes lopers! Ik zal zwaaien op De blauwe dinsdag als jullie door mijn gemeente heen wandelen.

💪🏻🚶🚶‍♀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
technoaddict schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:09:
Vorig jaar op dag 1 uitgevallen door een buikgriep. Halverwege alles eruit gegooid en te zwak/ziek geweest om door te gaan. De 4 keer daarvoor wel uitgelopen.
Ik heb nooit veel getraind. Maar dit jaar spant de kroon met een keer 25 km, 20 km en 10 km. Eigenlijk verwaarloosbaar. Maar goed we gaan het wel weer zien.
Ik had vorig jaar nieuwe wandelschoenen gekocht. Volgens mij die Renegates (schoenen nu even niet in de buurt). Paar 100 euro, maar ik heb er na de laatste trainingen niet echt een goed gevoel over. Ik ga geen andere kopen dus we moeten het er maar mee doen :)
50 km mag tussen 04:00 en 04:30 starten. Weet iemand hoe druk het is bij de start rond 04:20? Ik was altijd voor 4 uur aanwezig maar stond vanaf 04:00 uur altijd wel 10 a 15 minuten te wachten tot ik gescand was en echt kon beginnen. Als de wachtrij 04:20 nog maar 5 min is wil ik misschien wel wat later beginnen. Ik heb mn slaapplek 5 min lopen van de wedren dus kan dat wel aardig plannen. Half uurtje later mn bed uit komen lijkt me best prettig.
Wij staan er altijd ongeveer om 3:50 en dan meestal wel 4:05 weg of zo. Wel altijd zijde Julianaplein. Ik vind het met fiets parkeren altijd zo'n gedoe als er al wandelaars lopen, we komen vanaf de zuidkant dus dan kan je de Bernhardstraat amper oversteken. En ik vind een haf uurtje eerder met een biertje in de hangmat ook minstens zo fijn ;)

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 09:49

Mx. Alba

hen/die/zij

Zo, de Vierdaagsefeesten zijn weer losgebarsten. Voor het eerst sinds voor Corona weer bar draaien in De Onderbroek op het RAVETRAIN feestje afgelopen nacht. Ik dacht, om er weer in te komen en te wennen aan de nieuwe prijzen en de nieuwe pinapparaatjes, een relatief rustige eerste shift op de eerste avond nemen, dus ik stond van 23:45 tot 02:00 achter de bar. Om middernacht gingen de deuren officieel open en het was als een dijkdoorbraak, de tent stroomde meteen helemaal vol en het was twee uur lang op 120% aanpoten. Aan het eind van de shift was ik helemaal bekaf en was mijn kleding compleet doorweekt. En kon ik blind de pinapparaatjes bedienen (moet ook wel want er is weinig licht achter de bar dus je kan de knopjes niet eens zien) en zonder te kijken de juiste flesjes uit de koelkast grijpen.

Maandagavond weer een shift (23:00 - 01:00 bij het MUTE feestje), en op Roze Woensdag een dubbele shift bij het QUEERS BLOODY QUEERS feestje (23:30 - 01:30 als "uitsmijter" bij de deur en 01:30 - 03:30 achter de bar). Dan heb ik ook wel een kruisje verdiend denk ik want dat is gewoon topsport...

Niet rondvertellen dat De Onderbroek het goedkoopste bier in Nijmegen heeft (€2,50) want dan wordt het nog drukker...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:53
Mx. Alba schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:02:
Niet rondvertellen dat De Onderbroek het goedkoopste bier in Nijmegen heeft (€2,50) want dan wordt het nog drukker...
…en Fritz Cola en Club Mate frisdranken verkopen. Ik kom er ook graag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ETH0.1
Vorkie schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:58:
Wederom succes lopers! Ik zal zwaaien op De blauwe dinsdag als jullie door mijn gemeente heen wandelen.

💪🏻🚶🚶‍♀️
ik zal terug zwaaien, je herkent mij aan mijn wandelschoenen en rood polsbandje _O-

De weergoden zijn de wandelaars zeer barmhartig gestemd _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:09
Ik wil hem ergens toch wel graag lopen, maar loop vrij snel blaren. Momenteel ligt het aan eelt, waarvoor ik smeer met Gehwol eeltcrème. Maar dat zet niet écht zoden aan de dijk.
15-17km gaat, daarna worden m'n voeten zacht en komt er (momenteel één) blaarvorming. Dus ik ga eens goed trainen de komende maanden om dat op te rekken naar langere afstanden. En misschien dat ik volgend jaar of het jaar erop mee kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
barrymossel schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:45:
Ik wil hem ergens toch wel graag lopen, maar loop vrij snel blaren. Momenteel ligt het aan eelt, waarvoor ik smeer met Gehwol eeltcrème. Maar dat zet niet écht zoden aan de dijk.
15-17km gaat, daarna worden m'n voeten zacht en komt er (momenteel één) blaarvorming. Dus ik ga eens goed trainen de komende maanden om dat op te rekken naar langere afstanden. En misschien dat ik volgend jaar of het jaar erop mee kan doen...
Krijg je altijd blaren op dezelfde plekken? dan zou wandelwol kunnen helpen, ik liep altijd blaren op mijn kleine tenen, wandelwol er om heen, probleemloos.

Verder een afspraak maken bij de pedicure voor wat groot onderhoud (maar niet te kort op fikse wandeltochten)

En als laatste tip, nee, als eerste SCHOENEN, SCHOENEN, SCHOENEN
(en eventueel aangepaste zolen van de podoloog, vallen vaak onder je verzekering ;) )

Maar goed, ik had dus schoenen, gekocht, na advies gevraagd te hebben, in een sportwinkel, kreeg last van mijn knieën en hakken in trainingsjaar 2020, 4daagse afgelast, laat maar zitten
2021, zelfde schoenen, trainen, zelfde problemen, vierdaagse afgelast, laat maar zitten
2022, zelfde schoenen, trainen, zelfde problemen, vierdaagse ging door, ik naar een andere winkel die mij geadviseerd werd, en daar ging mijn wereld open

Iedere voet is anders, er zijn grof weg 4 type voeten, iedere voet heeft een andere schoen nodig. De schoen die mij bij de vorige winkel geadviseerd was was een hoge schoen en mijn voetbed paste er gewoon niet lekker in, nu heb ik een lage stugge schoen, speciaal bedoeld voor wandelen (een hardloopschoen is totaal wat anders en niet geschikt voor lange afstanden!)

In de winkel geholpen door een gecertificeerd podoloog (gratis advies overigens, afspraak maken, langs komen en ze nemen ruim de tijd voor je, en de schoen was nauwelijks duurder dan via internet, geen idee of ik de naam/locatie van mijn positieve ervaring mag delen??: Huisman sport in Huissen, het is het omrijden er serieus voor waard)

Dit was mijn voetbeeld destijds
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/KGzzYMp/v2.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/LYvVQTj/v1.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XYkRy8W/v3.png

Schoenadvies voor een reguliere schoen 46.1 voor sport schoen valt dat groter uit, dus ik loop nu met boten van 47.5 rond. Je ziet ook zeer duidelijke drukpunten op de hakken, daar had ik ook last van, maar dat kan een schoen maar deels oplossen.

Daarvoor ben ik naar de podoloog gegaan die (steun)zooltjes kan maken, die hebben mij zooltjes aangemeten waarbij het dragend deel in het midden van de voet ligt, en daarmee, en die schoenen, heb ik 2022 de 3x50km probleemloos uitgelopen, geen blaren, alleen pijnlijke voeten en een blij gevoel _O-

Op naar morgen, eindelijk elst, arnhem, huissen en bemmel _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Poeh ik denk dat ik ook zo’n check moet doen bij een podoloog. Ik heb gewoon schoenen gekocht (Lowa Renegates) bij de intersport. Maar na een paar x trainen niet heel tevreden over. Had na de laatste training van 25 km behoorlijk last van voeten en benen. Ook blaren op de kleine tenen omdat die naar binnen staan en dus veel druk krijgen bij lopen. Heb wel van die tunneldingen die je om de teen kan schuiven. Of anders een stukje tape plakken.
Maar ik geloof wel dat er meerdere soorten voeten zijn :) wellicht is deze schoon dus ook niet de beste voor mij.

Waar ik overigens meer mee zit is dat ik de laatste dagen slecht heb geslapen en nu al een beetje brak rond hang op mn kamer. Ik weet dat ik hier in een ander bed ook altijd slecht slaap, dus ik ben benieuwd hoe ik die 4 dagen door ga komen.

Succes iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ETH0.1 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:55:
[...]

Krijg je altijd blaren op dezelfde plekken? dan zou wandelwol kunnen helpen, ik liep altijd blaren op mijn kleine tenen, wandelwol er om heen, probleemloos.

Verder een afspraak maken bij de pedicure voor wat groot onderhoud (maar niet te kort op fikse wandeltochten)

En als laatste tip, nee, als eerste SCHOENEN, SCHOENEN, SCHOENEN
(en eventueel aangepaste zolen van de podoloog, vallen vaak onder je verzekering ;) )

Maar goed, ik had dus schoenen, gekocht, na advies gevraagd te hebben, in een sportwinkel, kreeg last van mijn knieën en hakken in trainingsjaar 2020, 4daagse afgelast, laat maar zitten
2021, zelfde schoenen, trainen, zelfde problemen, vierdaagse afgelast, laat maar zitten
2022, zelfde schoenen, trainen, zelfde problemen, vierdaagse ging door, ik naar een andere winkel die mij geadviseerd werd, en daar ging mijn wereld open

Iedere voet is anders, er zijn grof weg 4 type voeten, iedere voet heeft een andere schoen nodig. De schoen die mij bij de vorige winkel geadviseerd was was een hoge schoen en mijn voetbed paste er gewoon niet lekker in, nu heb ik een lage stugge schoen, speciaal bedoeld voor wandelen (een hardloopschoen is totaal wat anders en niet geschikt voor lange afstanden!)

In de winkel geholpen door een gecertificeerd podoloog (gratis advies overigens, afspraak maken, langs komen en ze nemen ruim de tijd voor je, en de schoen was nauwelijks duurder dan via internet, geen idee of ik de naam/locatie van mijn positieve ervaring mag delen??: Huisman sport in Huissen, het is het omrijden er serieus voor waard)

Dit was mijn voetbeeld destijds
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Schoenadvies voor een reguliere schoen 46.1 voor sport schoen valt dat groter uit, dus ik loop nu met boten van 47.5 rond. Je ziet ook zeer duidelijke drukpunten op de hakken, daar had ik ook last van, maar dat kan een schoen maar deels oplossen.

Daarvoor ben ik naar de podoloog gegaan die (steun)zooltjes kan maken, die hebben mij zooltjes aangemeten waarbij het dragend deel in het midden van de voet ligt, en daarmee, en die schoenen, heb ik 2022 de 3x50km probleemloos uitgelopen, geen blaren, alleen pijnlijke voeten en een blij gevoel _O-

Op naar morgen, eindelijk elst, arnhem, huissen en bemmel _O_
Hier gaat het met name om de linkerhak, tussen twee eeltplekken. De rest op een miniscuul blaartje geen last van gehad. Schoenen zijn gekocht bij een bedrijf dat er verstand van zou moeten hebben, maar achteraf weinig vertrouwen. Ik noem geen namen, maar ze zitten in Nunspeet.
Heb goede sokken, maar misschien wat warm. Wil eigenlijk nog de Falke T2 proberen, maar ook van die dubbellaags.

Maar als eerste dus dat eelt weg. Ik vermoed dat dat al veel helpt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Succes iedereen die meeloopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:55
Succes lopers!!

Vrouwlief is vandaag gestart en ik wil vrijdag als ze haar laatste dag loopt haar wel aanmoedigen. Samen met zoontje van 4 zie ik t niet zo zitten om uren in de drukte te wachten aan de Via Gladiola.

Iemand tips voor een rustigere plek? Ik zag dat ze van tevoren door het dorp Malden komen. Is het daar net zo'n gekkenhuis? Of kun je daar in de buurt parkeren en wat rustiger haar aanmoedigen?

Tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11:32
Malden is ook al flink druk en niet bereikbaar als je de achterafweggetjes niet weet. Die drukte is er eigenlijk vanaf het kruispunt bij Molenhoek al waar alles samenkomt. En bij Cuijk/Beers is het ook leuk maar daar lopen alleen de 50km'ers en de militairen. Je kunt er eigenlijk op rekenen dat in alle dorpen genoeg te doen is.

Vanaf welke kant moet je komen?

[ Voor 7% gewijzigd door Pannencouque op 18-07-2023 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-05 08:08
Success lopers heb jaren geleden de dertig gelopen toen dat nog mocht en een advies voor iedereen die een keer mee wil doen is oefenen oefenen en oefenen wij hebben weekenden getrained met steeds langere afstanden en ook 40km+ gedaan voor als het een keer niet precies 30 is.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:10

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Pannencouque schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:28:
Malden is ook al flink druk en niet bereikbaar als je de achterafweggetjes niet weet. Die drukte is er eigenlijk vanaf het kruispunt bij Molenhoek al waar alles samenkomt. En bij Cuijk/Beers is het ook leuk maar daar lopen alleen de 50km'ers en de militairen. Je kunt er eigenlijk op rekenen dat in alle dorpen genoeg te doen is.

De grootste groep, de 40, loopt daar ook. De 50 loopt tussen Beers en Cuijk wel een andere route (via Vianen (Brabant)) maar in Beers en Cuijk zelf loopt dus alles behalve de 30.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:55
Pannencouque schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:28:

Was ook te verwachten natuurlijk. Kom vanuit Den Bosch, denk dat ik gewoon de trein naar Nijmegen pak en daar wel zie hoe en wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munckmb
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-03 21:41
Is er niemand die het gek vind dat er duizenden mensen met naam en foto te zien zijn in de 4daagse app? Waarom staat dat niet default op privé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 07:41

vhal

ಠ_ಠ

Ik lees regelmatig dat de juiste wandelschoenen belangrijk zijn. Nou hoor ik dit wel vaker met hardloopschoenen maar uiteindelijk weet je wel een beetje wat voor jezelf goed is. Maar zou je niet gewoon met hardloopschoenen die vierdaagse kunnen uitlopen?
munckmb schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:48:
Is er niemand die het gek vind dat er duizenden mensen met naam en foto te zien zijn in de 4daagse app? Waarom staat dat niet default op privé?
Ws staat het gewoon "ergens" in de algemene voorwaarden als je je inschrijft. Hetzelfde met hardloopevenementen waar je gewoon mensen en hun foto's online kan opzoeken in de uitslagenlijst adhv hun startnummer. Wil je dit niet dan is ws de enige optie om niet mee te lopen.

Of dit allemaal conform de AVG weet ik niet...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Er zijn zelfs mensen die lopen m op blote voeten, klompen, slippers, sandalen.
Ik heb lowa wandelschoenen met zooltjes van de podoloog. Heb veel minder last van blaren dan vorig jaar (dat was aanleiding) maar nu wel hele dag pijn gehad aan mijn voorvoeten. Bij de medische post konden ze er niks mee.
Nog twee dagen doorbijten dus, desnoods met pijnstillers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saabfanatic
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 02-05 07:35
munckmb schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:48:
De gegevens worden pas vrijgegeven als je een gebruiksprofiel aan maakt. In de onboarding van het instellen van het profiel kan je kiezen voor privé of openbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Paul! schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:27:
Er zijn zelfs mensen die lopen m op blote voeten, klompen, slippers, sandalen.
Ik heb lowa wandelschoenen met zooltjes van de podoloog. Heb veel minder last van blaren dan vorig jaar (dat was aanleiding) maar nu wel hele dag pijn gehad aan mijn voorvoeten. Bij de medische post konden ze er niks mee.
Nog twee dagen doorbijten dus, desnoods met pijnstillers.
Soort kramp in je voorvoeten? Dan kan het helpen om je veters anders in je schoenen te doen. Was bij mij een verschil tussen dag en nacht.

https://www.wandel.nl/uit...-voetproblemen-voorkomen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 25-04 18:21
DCNY schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:15:
Succes lopers!!

Vrouwlief is vandaag gestart en ik wil vrijdag als ze haar laatste dag loopt haar wel aanmoedigen. Samen met zoontje van 4 zie ik t niet zo zitten om uren in de drukte te wachten aan de Via Gladiola.

Iemand tips voor een rustigere plek? Ik zag dat ze van tevoren door het dorp Malden komen. Is het daar net zo'n gekkenhuis? Of kun je daar in de buurt parkeren en wat rustiger haar aanmoedigen?

Tips zijn welkom!
Ik woon op 100m van de Via Gladiola (St Annastraat / Rijksweg), redelijk dicht bij centrum. Die is zo lang, en dat is echt niet overal hutjemutje druk. In de straten van mijn wijk genoeg parkeerplek over het algemeen nog wel. En dan loop je rustig even naar de St Anna. Ik zou zeggen, zoek daar een plekkie en loop er rustig heen. Gebied is de wijk Hazenkamp.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Weinig reacties nog. Hoe is de vierdaagse voor iedereen... verlopen?

Hier heb ik best lekker gelopen. Wel veel en grote blaren door een domme fout door eens te proberen op sandalen te lopen, maar daar had ik in het vervolg van de vierdaagse weinig last van.

Ik heb hem dus uitgelopen, de tweede dag met wat hulp van een dame uit het publiek die me op 16:58 op de afmeldlocatie heeft gebracht, waarbij we niet doorhadden dat de afmeldtijd met een kwartier was verlengd. Derde dag ook om 16:45 binnen en de laatste dag om 17:20. Had wat eerder gekund, maar wat mensen in Malden met wie ik op het terras zat en mij herkenden boden een biertje aan, en die kon ik niet afslaan.

Anyway, mijn medaille is nu weer voorzien van een cijfertje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AlJvKiGylZCDfkDFslUlIEoAZU0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4Hv4BY5EPbu0tPYEp4muOz8e.jpg?f=user_large

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Mijn ervaring voor deze 4daagse:

Vooraf had ik mij al ingesteld dat ik misschien dag 1 zou uitlopen. Dit ivm rode branderige vlekken die (sinds dit jaar) ontstaan op mijn onderbenen na ongeveer 20km.

Uiteindelijk was dag 1 zover en ging de wekker om 3 uur. Na een bak yoghurt met cruesli was het de fiets pakken en vanaf de camping naar de start gaan.

De eerste 35km gingen wel prima, daarna pakten we (2 man) de eerste rustpauze.
Sommige stukken daarna waren zwaar, vooral als er geen muziek of reuring was.

Uiteindelijk was ik na 42km er wel redelijk klaar mee. Alles brandde en eten en drinken wilde niet goed meer. De laatste paar km kreeg ik het emotioneel ook lastig, af en toe een traan wegpinken en ik kon weer verder.

Na 53km was daar de finish. De euforie was goed aanwezig, net als de pijnen. De benen gingen omhoog, daarna is de strippenkaart omgewisseld en gingen we terug naar de camping. Daar heb ik de rest vd middag en avond als een zombie gezeten. In gedachte ging alleen alleen maar rond: dit nooit meer.

Dag 2, de wekker ging wederom om 3 uur.
Alles deed pijn, de motivatie was ver te zoeken, de 4 opgelopen blaren waren zeer aanwezig (waar komen die vandaan?). Ergens heb ik toch de motivatie (uhum, koppigheid) gevonden om eruit te gaan en te starten. Alleen maar om te zien hoe ver ik zou komen.

De eerste 2 uur heb ik dat geweten: contante pijn in mn rechterbeen, een gevoel van leegheid en apathie.

Daarna ging het wel wat beter, tot ik ergens rond de 40km tegen muren aanliep: er waren 15 blaren op mn voeten, het was veel te vochtig en warm, ik was verbrand en heel erg moe van het slaaptekort.

2 uur voor de finish begonnen de tranen weer te lopen. Vooral toen er zangkoren kwamen (you never walk alone).
Ik kwam erachter dat zonder partner een 4daagse lopen, niet aan mij besteed is. Mijn vrouw zat thuis vanwege verplichtingen, ze kon er dus niet bij zijn. Die steun heb ik erg gemist.
Bij de finish hield ik het niet meer en liepen de tranen onophoudelijk.

Terug bij de caravan heb ik heerlijk gegeten en ben ik bij de EHBOpost langsgeweest om de blaren te laten behandelen.
Ik kreeg loopwol mee zodat ik morgen zonder al teveel pijn kon starten.

Dag 3, de wekker ging om 2:45, dit om 2 redenen:
1) dan hebben we iets meer tijd bij de start en kunnen we sneller starten. Dat scheelt tussen 30 en 60mins bij de finish.
2) mijn wandelmaatje kon dan met een buur mee, mocht het mij niet meer lukken.

Toen de wekker ging storte ik meteen in, ik was fysiek en mentaal op, de handdoek ging in de ring. Om 4 uur heb ik nog een paar uur slaap kunnen pakken. Het verdriet moest ik even verwerken.
Die dag zijn de benen omhoog gegaan, verder is er niets gebeurd.

Dag 4, nu zit ik in team support ipv team wandelen. Ik ben naar Malden gefietst en heb daar op een stoel gezeten tot mn wandelmaatje aankwam. We hebben samen pauze gehouden en ik en daarna teruggegaan naar de finish. Hij heeft zn kruisje gehaald en we zijn terug naar de camping gegaan.

Daar aangekomen zag er een verrassing in de stoel, vrouwlief was komen buurten in het ene vrije uur dat ze had. Mijn dag kon niet meer stuk.

Vandaag is het inpakken en naar huis.

Nu klinkt dit allemaal erg deprimerend, dat was het ook wel een beetje.
Toch heb ik ook erg genoten van alle muziek, het zingen, de high fives, het doorzetten en de gesprekken tijdens het wandelen.
Ik heb mijn limieten ontdekt, ben daar overheen gegaan en ben mezelf tegengekomen.

Hoewel ik geen kruisje mag dragen, was deze hele week een overwinning en ga ik met een voldaan gevoel terug.

Volgend jaar lopen? Nee dank je.
Vraag dat over 6 maanden nog maar een keer en dan is het antwoord misschien anders ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 09:49

Mx. Alba

hen/die/zij

De Vierdaagse is weer voorbij en wat voor mij het hoogtepunt was was zonder twijfel het Bloody Queers feest in De Onderbroek op Roze Woensdag. Ik ben daar eerst twee uur "uitsmijter" geweest en daarna twee uur achter de bar gestaan. Er waren echt zo veel fabulous mensen binnen en achteraf heb ik van meerdere mensen die naar verschillende feesten waren geweest gehoord dat "ons" feest in De Onderbroek het beste was.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mistraller
Voor mij zit ie er ook weer op. Het ging eerste dag heel lekker, en wat ik verwachtte kwam uit, mijn wandeltempo was veel hoger dan van mijn vrienden waar ik mee startte. Maar ja, alleen lopen... 1e dag nog fris dus dat ging nog wel. Op woensdagochtend toch wel een paar keer een dipje, maar in de middag kwam ik iemand tegen waar ik heel fijn mee kon optrekken, we bleken ook veel gespreksonderwerpen in de gezamenlijke interesse te hebben, en ons tempo was heel goed. En als zij het niet meer zo goed trok, bepaalde ik het tempo, kakte ik in dan schoot ze mij te hulp en zo hebben we elkaar uiteindelijk met een mooi tempo de hele vierdaagse heen geknecht.

Ik ben nu ontzettend blij en trots weer thuis. Want dát is het vierdaagse gevoel. Trots op jezelf zijn, grenzen overwinnen, en nieuwe vriendschappen sluiten. Ik denk dat het wel eens zou kunnen dat ik een nieuw wandelmaatje gevonden heb voor de komende tijd :)

Ik heb nog niet gekeken maar volgens mij is het mijn snelste 4 daagse ooit geweest, en ook al was het de 24ste voor mij, ik heb tóch ook weer hele nieuwe dingen geleerd en de tocht anders aangepakt dan anders.

Op naar het jubileum!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ETkBJszHgSKHJMhGylMfEulhGA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Quc41wEkPo5ysulQ3vQrSf5b.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 22-07-2023 11:49 ]

---------------

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik heb gisteren Cuijk gecombineerd met Nijmegen als toeschouwer. De andere dagen moest er gewoon gewerkt worden maar vrijdag is mijn vrije dag. In Cuijk stond ik net na de spoorbomen een uurtje de wandelaars gade te slaan. Daarna met kruisje opgespeld een stukje over het parcours van de molenstraat gelopen richting het Louis Jansen Plein. Toen mijn oren genoeg hadden van het geschal uit de speakers via de zwaanstraat richting de maasboulevard gelopen. Zo kon ik mooi de wandelaars de ponton brug over zien lopen. Dj Jan maakt er altijd een feestje van. Tot ie opeens moest afbreken. Geen idee waarom..

Na de lunch de boemel terug naar Nijmegen gepakt en bij Heyendaal eruit om ten hoogte van het Radboud langs de via gladiola te kunnen staan. Ik had daar afgesproken met wat vrienden. Degene die hem twee keer heeft gelopen vond het goed zo. Een ander begon te snappen waarom je de Vierdaagse zou willen lopen. Vervolgens nog via het keizer karelplein naar de laatste bocht geslenterd. Geen last van de tribunes die je uitzicht blokkeren. En ik kon Harm Edens nog spotten met zijn camera crew. Tot 6u daar gestaan en applaudisseren voor de militaire detachementen plus de individuele wandelaars. Ik weet wat het is om 5 voor 5 je af te melden. Maar op dag 4 daar 5 voor 6 van te maken zou ik niet durven.

Enfin: prima dagje langs de lijn gehad. Maar zonder relaxte bank of eigen stoel en wanneer je voorraad bier op is houdt de lol wel op. Dan ben ik toch liever die wandelaar die over het parcour naar de Wedren slentert. Dus wie weet dat ik volgend jaar een andere kameraad zo gek krijg om mee te doen. Ik voor mijn zesde, hij voor de eerste.

@Jaap-Jan gefeliciteerd met je 12e keer. Toen ik voor het eerst het schildje 3 ontving na twee keer een kruisje voelde dat voor mij minder euforisch. Heb jij daar geen last van? Idem voor @Mistraller gefeliciteerd met de 24e. Zelf vind ik alleen lopen niet erg. Kan ik mijn eigen tempo bepalen. En zolang ik met vrienden afspreek te lunchen in Bemmel, Wijchen na de lus, Groesbeek en Cuijk kom je elkaar elders weer tegen. Kan iedereen zijn eigen tempo aanhouden. En alleen loop je de tocht nooit uiteindelijk. Zo heb je zelf nu ook ervaren ;)

@DaWizza je hebt het toch gewoon gedaan en geprobeerd voor zover het nog ging. Ik las ook berichten dat het Rode Kruis dit jaar een, record aan blaren heeft moeten prikken. https://www.nu.nl/binnenl...rukte-bij-blarenpost.html Terwijl het qua weer een stuk koeler was dan vorig jaar. En op het buitje gisterenmiddag tussen 3u en 4u na was regen afwezig. Ik vind het knap dat je 35/40km kunt wandelen zonder te pauzeren. Ik ben echt van 2u lopen 10min pauze 2u lopen 10min pauze. Je kunt in je hoofd uitkijken naar de volgende break. En je breekt de 50km op in blokjes van 10-12km per keer.

Sterkte met herstellen. Ik had vorig jaar 4 blaren, 2 op elke voet. Kwam door dag 3. Vanaf Groesbeek non stop in de regen lopen is niet fijn. Maar het waren kleine blaren en ze bleven dicht op dag 4. Tot ik na de binnenkomst besloot op de grootste een compeed overheen te doen. Op zaterdag was die dusdanig uitgegroeid dat ik op slippers naar het station ging fietsen...

[ Voor 6% gewijzigd door Joosie200 op 22-07-2023 12:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paul!
Ik heb 'm ook uitgelopen, maar ik heb het zwaar gehad. Dag 2 bijna hele dag met pijn gelopen (zie bericht eerder), maar dag 3 ging heel goed en dag 4 begon ik toch wel veel last van blaren te krijgen. Icm vermoeide benen de laatste 20 km loopt dat dan niet meer zo lekker. Maar de sfeer is super, dus ik heb m'n tweede kruisje binnen. Wel 7 blaren, waarvan 2 hele grote op beide hakken. Dit weekend gelukkig niks gepland. Volgend jaar weer? Nu zeg ik nee, maar als mijn voeten binnenkort weer bijgekomen zijn, wie weet ;)
De ervaring/beleving van de 4daagse blijft ongeëvenaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Joosie200 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 11:55:

@Jaap-Jan gefeliciteerd met je 12e keer. Toen ik voor het eerst het schildje 3 ontving na twee keer een kruisje voelde dat voor mij minder euforisch. Heb jij daar geen last van?
De laatste dag onderweg wel eens gedacht 'I walked 200km and all I got was this badge with a 12 on it', maar dat is echt gekscherend. Ik vind het iedere keer weer een prestatie en draag mijn medaille dan ook een paar dagen met trots. Het maakt me eigenlijk niet uit of ik een medaille of een badge krijg. Niet minder euforisch ofzo.

De volgende 'bijzondere' mijlpaal is nu wel waar Mistraller volgend jaar voor gaat. Vanaf de 25e tot en met de 49e (en weer vanaf de 70e) krijgt het cijfer een lauwerkrans eromheen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3bw88QBSGh-Q123C0hNXkksFgfI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ljzEdYbYHEaPoR3b6ASLLGMW.jpg?f=fotoalbum_medium
(afbeelding eigendom Stichting DE 4DAAGSE)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• headout

headout

Oi oi!

Hier een uitloper van 4 maal 50. De 2e keer, hoewel ik vorig jaar niet als een volledige vierdaagse beschouw.

Dag 1 ging redelijk, en dag 2 was een drama. Ik dacht echt te gaan afhaken in de laatste 5 kilometers, totdat ik een bekende langs de route zag staan, met een joekel van een glimlach: ik was om en liep dag 2 uit.

Dag 3 en 4 heb ik soepel gelopen. Ben in tegenstelling tot de andere 2 dagen, gaan lopen op tijd ipv kilometers. Die mindset zorgde voor het soepele lopen, niet meer denken dat je bij 25 km op de helft bent, maar 6 uur lopen is de helft (incl pauze). De laatste dag heb ik vanaf Malden tot de finish biertjes lopen ruilen ('kan ik mijn lege fles hier inruilen voor een volle?'), en veel plezier gemaakt, Kwart voor zes binnen, en daarna nog de laatste lopers over de finish geschreeuwd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2kTekSJFFZC5wQR1-4b9_w6hV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qCKZKEhZXGIQBL3Wh4ckmXAA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZI-yPH4T76KYgjCNAC7EPlh5pfw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uiT6zP2XPOEsvuWNkkwttiHR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door headout op 23-07-2023 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1839042

In mijn tienerjaren de Vierdaagse 5 keer gelopen maar afgehaakt omdat ik het te druk vind op de routes.
Al mijn hele leven lang komt de route bij mij voor de deur langs op de eerste dag. Sinds een paar jaar is deze omgedraaid, wat ik een enorme verbetering vind als toeschouwer ;) In plaats van 05:00 uur komen nu de eerste wandelaars pas rond 08:30 door de straat. Overigens, de laatste hebben we dit jaar net na 15:30 voorbij zien huppelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• technoaddict
Heb ook de 4x50 uitgelopen. Voor de 6e keer meegedaan en 5 keer uitgelopen. Vorig jaar op dag 1 met buikgriep uitgevallen.
Ik vond de dagen 1 en 2 het pittigst. Verassend genoeg heb ik dit jaar geen echte blaren gelopen met mijn vorig jaar gekochte Lowa Renegates. Blijkbaar toch prima wandelschoenen.
Waar ik dit jaar wel veel last van had was het gevoel van "van m'n stokkie gaan". Ook gevoel van braken kwam bij mij regelmatig tevoorschijn. Pauzes nemen en kauwgom / smintjes nemen hielp daar tegen, maar ik heb het wel als vervelend ervaren.
Verder was ik toch altijd blij dat ik niet een half uur in de rij hoefde te staan bij de Dixies. Ik stond gewoon elke nacht een kwartier eerder op om die tijd op de WC te zitten en als je een klein beetje je best doe lukt het uiteindelijk om je boodschap te doen zeg maar. Kost je tijd terwijl je liever dat kwartiertje in bed lig, maar de hele dag hoef je op plasjes na die je toch in de bosjes doe niet naar de WC.
Ook zo iets, op dag 4 liep ik door Mook toen er een stortbui naar beneden kwam. Ik had natuurlijk die avond ervoor de poncho uit de tas gedaan omdat ik de tas zo licht mogelijk wou hebben ivm nekklachten. Maar onder een grote boom had ik een prima plek om te schuilen. Verbaasde mij erover hoeveel mensen zonder poncho geen moeite deden om te schuilen. Was namelijk best koud en de bui was na 10 minuten wel weer weg. Uiteindelijk heb ik toch wel 20 minuten onder die boom gestaan maar liep daarna helemaal droog verder. Er was nog genoeg tijd om op tijd binnen te komen (had half 5 binnen kunnen zijn als ik niet onderweg op de Via Gladiola liep te ouwehoeren). Ik ben ook super blij dat ik met droog weer de Via Gladiola tot het einde heb kunnen lopen om de feestgangers langs de kant in optimale form mee te mogen maken.

Al met al een super editie met super wandelweer. Misschien volgend jaar weer :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markmart33
Ik heb hem ook voor de 6e keer uitgelopen ik deed de 40km.
Dit was wel 1 van mijn beste vierdaagse die ik ooit heb gelopen, elke dag afhankelijk van de vroege of late start ca 12 of 13 uur binnen.
Dit jaar is het bij 1 blauwe teennagel aan de kleine teen en een kleine blaar gebleven waar ik geen last van had.
Ging het dan echt allemaal vanzelf, nee ik begon voor de vierdaagse al met een verkrampt been, wat zo erg was dat ik op maandag de fysiotherpa praktijk binnen heb gelopen waar ik ook tijdens de vierdaagse mijn massage krijg of ze mij nu al een massage wilde geven, gelukkig kon dat.
Ik liep goed maar kan wel zeggen dankzij de masseuse, heb diverse pijntjes gehad gerelateerd aan die verkrampte spieren maar elke keer wist ze mij weer op te lappen.
Nu is het wel zo dat als ik eenmaal warm gelopen ben en zoals ik zelf wel eens zeg mijn loopje te pakken heb aardig de vaart er in kan houden.
Voor mij geldt ook in de loop van de jaren veel geleerd wat voor mij werkt en niet werkt, ik las hier wat over eelt, eerst jaar dacht ik veel eelt is goed, nu ben ik juist teveel eelt altijd aan het weg vijlen.
Wel dit jaar voor het eerst een paar weken voor de vierdaagse begonnen met mijn voeten in te smeren met Gehwol voetcreme, daar lijkt de huid wel harder van te worden.
Voor de rest, mensen je kan niet zo maar een wandelschoen kopen op basis van uiterlijk en of ze lekker zitten, als ik naar mij zelf kijk ik loop op een harde stugge schoen die veel mensen denk ik links zouden laten liggen, maar na een uitgebereide voet analyse is gebleken dat deze schoen voor mij de beste is loop er al jaren op. (elk jaar een nieuwe)
Net als je wil gaan starten met wandelen, ga eerst eens langs een podotherapeut, scheelt veel ellende achteraf, weet ik ook uit eigen ervaring.
En ja alle stoere verhalen die ik ook hoor van mensen die hem al jaren lopen zonder amper te trainen, geloof mij dat is maar een kleine percentage of ze hebben hem uitgelopen maar het was een ware martelgang, wil jij zo je vierdaagse lopen?
Nee ook hierin kan niet genoeg benadrukken, trainen trainen trainen, op die maniet kan je ook testen wat voor jou werkt en niet, ook bv voedsel!
Ik zelf wandel het hele jaar door, dus noem het eigenlijk geen trainen meer, maar ik heb het wel nodig, ik zeg altijd het wandelen moet in je systeem zitten, en dat bereik je door veel korte afstanden te lopen van 6 t/m ca 15 km en in het weekend langere afstanden op die manier is 10 km nog te wandelen vanzelf niet veel meer voor je.
Maar uiteindelijk moet je wandelen ook wel gewoon leuk vinden als jij alleen maar wandelt omdat je de vierdaagse een keer uitgelopen wil hebben dan loop je denk ik niet met de juiste mindsetting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ETH0.1
saabfanatic schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:00:
[...]

De gegevens worden pas vrijgegeven als je een gebruiksprofiel aan maakt. In de onboarding van het instellen van het profiel kan je kiezen voor privé of openbaar.
Dat was vorig jaar anders, in het begin kon je iedere naam vinden, daarna is dat aangepast, naar opt-in

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ETH0.1
Voor mij, behalve de blaren, ging het best goed

Op dag 2 liep ik een blaar op mijn middelste teen, die werd geprikt, volgende dag weer een blaar, en de laatste dag weer een blaar op dezeflde teen. Tijdens het trainen en vorig jaar geen blaren gelopen, maar tijdens de 4daagse helaas dus wel.

Gelukkig goed verzorgd, geprikt en de volgende dag kon ik weer op pad.

2de keer dat ik de 50km uitgelopen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
markmart33 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:20:
Ik heb hem ook voor de 6e keer uitgelopen ik deed de 40km.
Dit was wel 1 van mijn beste vierdaagse die ik ooit heb gelopen, elke dag afhankelijk van de vroege of late start ca 12 of 13 uur binnen.
Dit jaar is het bij 1 blauwe teennagel aan de kleine teen en een kleine blaar gebleven waar ik geen last van had.
Ging het dan echt allemaal vanzelf, nee ik begon voor de vierdaagse al met een verkrampt been, wat zo erg was dat ik op maandag de fysiotherpa praktijk binnen heb gelopen waar ik ook tijdens de vierdaagse mijn massage krijg of ze mij nu al een massage wilde geven, gelukkig kon dat.
Ik liep goed maar kan wel zeggen dankzij de masseuse, heb diverse pijntjes gehad gerelateerd aan die verkrampte spieren maar elke keer wist ze mij weer op te lappen.
Nu is het wel zo dat als ik eenmaal warm gelopen ben en zoals ik zelf wel eens zeg mijn loopje te pakken heb aardig de vaart er in kan houden.
Voor mij geldt ook in de loop van de jaren veel geleerd wat voor mij werkt en niet werkt, ik las hier wat over eelt, eerst jaar dacht ik veel eelt is goed, nu ben ik juist teveel eelt altijd aan het weg vijlen.
Wel dit jaar voor het eerst een paar weken voor de vierdaagse begonnen met mijn voeten in te smeren met Gehwol voetcreme, daar lijkt de huid wel harder van te worden.
Voor de rest, mensen je kan niet zo maar een wandelschoen kopen op basis van uiterlijk en of ze lekker zitten, als ik naar mij zelf kijk ik loop op een harde stugge schoen die veel mensen denk ik links zouden laten liggen, maar na een uitgebereide voet analyse is gebleken dat deze schoen voor mij de beste is loop er al jaren op. (elk jaar een nieuwe)
Net als je wil gaan starten met wandelen, ga eerst eens langs een podotherapeut, scheelt veel ellende achteraf, weet ik ook uit eigen ervaring.
En ja alle stoere verhalen die ik ook hoor van mensen die hem al jaren lopen zonder amper te trainen, geloof mij dat is maar een kleine percentage of ze hebben hem uitgelopen maar het was een ware martelgang, wil jij zo je vierdaagse lopen?
Nee ook hierin kan niet genoeg benadrukken, trainen trainen trainen, op die maniet kan je ook testen wat voor jou werkt en niet, ook bv voedsel!
Ik zelf wandel het hele jaar door, dus noem het eigenlijk geen trainen meer, maar ik heb het wel nodig, ik zeg altijd het wandelen moet in je systeem zitten, en dat bereik je door veel korte afstanden te lopen van 6 t/m ca 15 km en in het weekend langere afstanden op die manier is 10 km nog te wandelen vanzelf niet veel meer voor je.
Maar uiteindelijk moet je wandelen ook wel gewoon leuk vinden als jij alleen maar wandelt omdat je de vierdaagse een keer uitgelopen wil hebben dan loop je denk ik niet met de juiste mindsetting.
Ik wandel niet veel het hele jaar door, wel korte stukjes. Ik denk dat je op ervaring en algehele fitheid ver kunt komen. Zelfs toen ik jonge kinderen had en weinig slaap en tijd heb ik hem uitgelopen. Is maar net hoe je erin staat, hoe je gestel is etc. Maar eens; veel trainen wordt het makkelijker. Onderschat slaap ook niet. En tot slot leeftijd. Hoe jonger hoe makkelijker. Ik hou altijd aan; als je 2x 40 kunt in een weekend dan kan je de 4d 50km, kan je 55/60 in een goed tempo dan kan je een kennedymars.
Schoenen koop ik eens per 4/5 jaar. Daar kan ik dan ook mee hiken in de bergen, paar Kennedy marsen. Ik laat altijd 1x nieuwe hak eronder zetten.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallywally123
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 03-05-2024
Ik wilde dit jaar voor het eerst meedoen aan de vierdaagse, maar helaas kon ik geen kaartje meer kopen. En bij de Ticketdoorverkoop is het bijna ook onmogelijk om snel genoeg te zijn. Heeft iemand ervaring met wandelen zonder ticket? Ik realiseer me dat ik dan geen kruisje krijg, maar is het mogelijk? Zijn er controles op bepaalde punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

wallywally123 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:37:
Ik wilde dit jaar voor het eerst meedoen aan de vierdaagse, maar helaas kon ik geen kaartje meer kopen. En bij de Ticketdoorverkoop is het bijna ook onmogelijk om snel genoeg te zijn. Heeft iemand ervaring met wandelen zonder ticket? Ik realiseer me dat ik dan geen kruisje krijg, maar is het mogelijk? Zijn er controles op bepaalde punten?
Het kan wel, en ja er zijn controles, maar geen fuiken waar je door heen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macscot
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-04 16:24
Lopen zonder is prima te doen.

Als je een paar honderd meter na de start het parcour op loopt is het geen probleem.

Ook bij de controles zijn het geen fuiken/toegangspoortjes waar je doorheen moet lopen.

Tuurlijk kun je erop aangesproken worden, dat risico hou je altijd.
Ik ken meerdere mensen die soms een hele dag en soms een groot deel van het parcours meelopen. Nooit problemen gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannencouque
En toch is dat discutabel. Al die inschrijvers dragen wel bij aan de kosten voor vergunningen en allerlei andere inzet. Of ga je dan ook geen gebruik maken van gratis water, blarenposten, of eventuele hulp in geval van een calamiteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Pannencouque schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:36:
En toch is dat discutabel. Al die inschrijvers dragen wel bij aan de kosten voor vergunningen en allerlei andere inzet. Of ga je dan ook geen gebruik maken van gratis water, blarenposten, of eventuele hulp in geval van een calamiteit?
Dat is het ethische stuk ja. Maar bij de blarenpost is er controle en bij het geval van een calamiteit wordt men sowieso geholpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-05 22:44

fub

Maar ook: het aantal startbewijzen wordt gelimiteerd vanwege de capaciteit van het parcours. Als je daar dus als "extra" bij gaat lopen maak je het voor iedereen lastiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
Ik vind het ook niet kunnen als je meeloopt zonder bewijs. Je maakt wel gebruik van de inzet van vrijwilligers en een organisatie die kosten maakt om dit mogelijk te maken, maar je draagt daar zelf niet aan bij.

Het is een prestatie loop, waar je bij voltooiing met trots je medaille krijgt. Ik noem het geen prestatie als je stiekem gaat meelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
Nouja, het maakt de prestatie niet minder. Maar zet dan gewoon je eigen parcours van tig km per dag uit en ga dat lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
wallywally123 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:37:
Het aantal deelnemers is nu al onbehoorlijk hoog en het tempo is op veel plekken waardeloos. Ik vind het niet echt netjes naar alle anderen.

Als je de route wilt lopen, doe je dat liever op een ander tijdstip. Als ik de Amstel gold race wil fietsen zonder ticket doe ik dat ook in een ander weekend.
Ga er vanuit dat er dit jaar strenger gecontroleerd wordt op aanwezigheid van de polsband. En natuurlijk zijn dit altijd onaangekondigde controles. Al vaak gezien dat mensen uit het parcours worden gehaald in elk geval. In mijn ogen terecht.

Overigens geen probleem om een stukje met iemand mee te lopen maar de hele tocht dan ga je toch "meegenieten" van de voorzieningen. Dat kruisje is hooguit 5% van de totale kosten.

---------------

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste