De Nijmeegse vierdaagse Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-07 10:41
Paul! schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 18:31:
Bedankt voor de tips, ga me er in verdiepen.

Had overigens ook gewoon bruin belegd brood gegeten, maar het leek wel of ik een suikertekort had. Gelukkig tijdens het lopen wel hersteld :)
En weer een ervaring rijker.

Ondanks dat ik (achteraf) niet zoveel getraind had als ik wilde, ben ik al met al wel blij. Elke keer nuttige en praktische dingen geleerd: zoals preventief tapen, suikertekort, noodweer onderweg, hitte onderweg, te kleine rugzak. Heb nu een 22 liter rugzak (ipv 10), dat is perfect voor mij, je hoeft dan niet meer je rugzak leeg te halen als je iets nodig hebt wat onderin zit. En een shirt met lange mouwen kun je er makkelijker in kwijt.

Ben nu alleen nog aan het kijken naar een hoesje dat ik aan mijn schouder/borstband van de rugzak vast kan maken om mijn telefoon in te doen. Sommige van mijn zomer sportbroeken hebben geen broekzakken en het is irritant om steeds je rugzak af te moeten doen als je je telefoon nodig hebt.
Ik heb ook 22 liter, maar je zult zien dat er ook ontzettend veel mensen met een heuptas rondlopen. Dan moet je dus dagelijks keuzes maken voor je vertrekt. Voordeel is wel; geen schouderklachten en een droge rug.
Suikertekort kan absoluut hoor. Voor de dipjes heb ik meestal dextro energy bij me. Maar ik overweeg dit jaar ook wat voeding mee te nemen die ik normaliter met fietsen meeneem. Gelletje bijvoorbeeld, of elektrolyten (oplosbare tabletten met mineralen voor in een flesje water)
Zakje snoep werkt ook, maar wat ik ook overheerlijk vind: Een goed gekoelde chocomel :9

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
NS treinen vanaf Arnhem CS naar Nijmegen CS
vertrek - aankomst
03:01 - 03:23
04:01 - 04:22

Die laatste is wel heel erg krap met die eerste moet je een half uurtje wachten.
met de auto kan ik ook, dat is 20 minuten voor mij met de auto, en vervolgens staat op de website van de 4D dat het 30 minuten met de bus is, moet ik alsnog om 03:10 de deur uit om er om 4 uur te zijn, effectief schiet dat niet erg op.

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Er staan zoveel mensen langs de weg met eten en drinken dat je je daar eigenlijk een zorgen over hoeft te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:59

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Chip. schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:35:
Er staan zoveel mensen langs de weg met eten en drinken dat je je daar eigenlijk een zorgen over hoeft te maken.
Ja en Nee. Ik zou er niet afhankelijk van willen zijn.

Ja ze staan er maar vooral met chips, komkommer en water. Niet per se met belegde boterhammen of gelletjes :P Ze staan er meestal ook in alleen in bevolkte gebieden en daar loop je niet altijd, hele mijlen niet zelfs, en ze staan ook niet echt aangekondigd op een kaart en bij noodweer staan ze er helemaal niet.

Ik zou je uitspraak willen betitelen als slecht advies. Gewoon uitgaan van je eigen voorbereiding, en verder snaai je onderweg wat bij als je er trek in hebt maar ga uit van niks.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zaterdag en vandaag twee tochten van 48km gedaan. Van Apeldoorn via Deventer naar Zwolle. En terug Zwolle naar Apeldoorn via Heerde, Epe, Vaassen. Gisteren scheen de zon af en toe en dat liep fijner dan vandaag in de miezerregen en weinig zon. Omdat het kouder voelde heb ik ook in verhouding minder gedronken. In de hitte heb ik sneller door dat ik behoefte aan voldoende drinken heb dan als het bewolkt is. Dus te weinig gedronken en dat backfired vanmiddag meteen. Kippensoep ging er zo in, idem met wat hartigs. Maar ik heb wel meer moeten drinken. Dus ik kijk last-minute toch naar een camel back. Scheelt ook weer de nodige losse flesjes meenemen. Mijn maat had er wel eentje en die klokte het water consequent weg. Ik verkeek me erop vandaag.

Lees nu dat Farmer Defence Force van plan is de Nijmeegse als toneel te gaan gebruiken. Kom maar door met uitdelen van groente en fruit. Lijkt me stug dat ze zuivel gaan aanbieden als de weersverwachting gewoon op en top zomers gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Chip. schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:35:
En DAT is precies de reden dat ze de eerste dag de route hebben omgedraaid. Voor de pussy's die die dijk wel ff wilden trotseren met niks bij.

NOOIT uitgaan van anderen. En loop je met een wandelmaat? Hou er altijd rekening mee dat die uit kan vallen.

Sorry hoor, maar dat de eerste dag de route is omgedraaid kan ik nog steeds niet waarderen.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Joosie200 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:22:
Zaterdag en vandaag twee tochten van 48km gedaan. Van Apeldoorn via Deventer naar Zwolle. En terug Zwolle naar Apeldoorn via Heerde, Epe, Vaassen. Gisteren scheen de zon af en toe en dat liep fijner dan vandaag in de miezerregen en weinig zon. Omdat het kouder voelde heb ik ook in verhouding minder gedronken. In de hitte heb ik sneller door dat ik behoefte aan voldoende drinken heb dan als het bewolkt is. Dus te weinig gedronken en dat backfired vanmiddag meteen. Kippensoep ging er zo in, idem met wat hartigs. Maar ik heb wel meer moeten drinken. Dus ik kijk last-minute toch naar een camel back. Scheelt ook weer de nodige losse flesjes meenemen. Mijn maat had er wel eentje en die klokte het water consequent weg. Ik verkeek me erop vandaag.
Jij durft. Zo dicht op de vierdaagse nog zoveel doen. Ik heb vandaag nog 25 gelopen, dan vond ik spannend zat. Ik zit allang in tapertime eigenlijk 8)
Ik heb altijd 1,5 liter in de platypus. En bij onze scouting rustposten is bouillon. Heerlijk altijd.
Lees nu dat Farmer Defence Force van plan is de Nijmeegse als toneel te gaan gebruiken. Kom maar door met uitdelen van groente en fruit. Lijkt me stug dat ze zuivel gaan aanbieden als de weersverwachting gewoon op en top zomers gaat zijn.
Dat ze daar lekker wegblijven. Mij zijn ze allang kwijt. k*tboeren. Mochten ze mij wat aanbieden dan weiger ik, al heb ik nog zoveel zin. Heb echt een broertje dood aan dat soort volk. Net zoals de anti windmolenlobby ivm molens bij het reichswald. Geen politieke onzin bij een sportevenement.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Joosie200 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:22:
Je bedoelt dat je extra kilometers mag gaan maken en lekker mag staan in de wandelfiles omdat ze kruispunten blokkeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
DUX schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:41:
[...]

Je bedoelt dat je extra kilometers mag gaan maken en lekker mag staan in de wandelfiles omdat ze kruispunten blokkeren :+
Ze zeggen nog niet wat er gaat gebeuren maar de lopers gaan ze niet opzadelen met detours en omleidingen op de route. Bron: AD artikel. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
Mistraller schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:39:
[...]

Jij durft. Zo dicht op de vierdaagse nog zoveel doen. Ik heb vandaag nog 25 gelopen, dan vond ik spannend zat. Ik zit allang in tapertime eigenlijk 8)
Ik heb altijd 1,5 liter in de platypus. En bij onze scouting rustposten is bouillon. Heerlijk altijd.

[...]

Dat ze daar lekker wegblijven. Mij zijn ze allang kwijt. k*tboeren. Mochten ze mij wat aanbieden dan weiger ik, al heb ik nog zoveel zin. Heb echt een broertje dood aan dat soort volk. Net zoals de anti windmolenlobby ivm molens bij het reichswald. Geen politieke onzin bij een sportevenement.
Ze zeggen nu dat ze op de via gladiola willen gaan staan met hun trekkers, dat is grofweg het laatste stuk van 4km vanaf de grens van nijmegen bij de mc donalds van malden tot de wedren. als ze dat doen hinderen ze niet alleen het publiek maar ook de lopers, het is onmogelijk om in dat stuk waar het gigantisch druk is met bezoekers en lopers om daar ook nog trekkers bij in te proppen, ik hoop dat het een manier is om aandacht te vragen en dat ze het daadwerkelijk niet gaan doen, mochten ze het wel proberen dan wordt het een grote bende.

Staan ze onderweg dan sluit ik me bij jou aan, ik weiger iets aan te nemen van ze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:43
ETH0.1 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:27:
vertrek - aankomst

Die laatste is wel heel erg krap met die eerste moet je een half uurtje wachten.
met de auto kan ik ook, dat is 20 minuten voor mij met de auto, en vervolgens staat op de website van de 4D dat het 30 minuten met de bus is, moet ik alsnog om 03:10 de deur uit om er om 4 uur te zijn, effectief schiet dat niet erg op.

Wat zouden jullie doen?
Lastig lastig. Ik zou toch de trein eerder nemen van 03:01u. Dan heb je nog speling in geval een trein uitvalt. Als je aankomt om 04:22u heb je nog 8 minuten om bij de start te verschijnen. Als je te laat bent bij de start, kan je niet meer mee doen. Dat wil je ook niet. Plus de sfeer proeven bij de start is ook leuk :)
Verbaast me overigens wel dat ze geen extra trein inzetten, die aankomt rond 04:00u.

[ Voor 4% gewijzigd door segil op 11-07-2022 09:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ETH0.1
segil schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:28:
[...]

Als je aankomt om 04:22u heb je nog 8 minuten om bij de start te verschijnen. Als je te laat bent bij de start, kan je niet meer mee doen. Dat wil je ook niet. Plus de sfeer proeven bij de start is ook leuk :)
Verbaast me overigens wel dat ze geen extra trein inzetten, die aankomt rond 04:00u.
Dat eerste klopt niet, dat had ik namelijk nagevraagd een paar maanden terug bij de stichting zelf, ik had gevraagd dat stel dat ik een trein mis en een half uur te laat aan kom of ik dan alsnog kan starten. Het antwoord was ja dat kan (maar liever niet ivm drukte), tot de laatste starttijd kun je starten, dus maximaal om 8 uur.

Maar, je moet uiteraard gewoon om 17:00 binnen zijn EN ze kunnen niet garanderen dat de controleposten er nog zijn als je daadwerkelijk 4 uur later start dan de bedoeling is en je dus ook fors later dan gepland bij een controle post komt.

Met die treinen ben ik het eens hoor, dat had ik ook op de community pagina gevraagd, gezien de antwoorden daar heb ik totaal geen behoefte meer om daar te reageren, kortweg iemand zegt dat er personeelstekorten zijn, een ander dat je uberhaupt al blij moet zijn dat er treinen rijden en weer een ander ziet de toegevoegde waarde totaal niet in van de nachttreinen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

ETH0.1 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:27:
vertrek - aankomst

Wat zouden jullie doen?
Ik zou die vroege trein nemen, wat tijd vooraf lijkt me niet zo erg als die tweede trein krap is. En zelf rijden lijkt me dat je daar te moe voor bent s'avonds.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
ETH0.1 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:14:
[...]

Ze zeggen nu dat ze op de via gladiola willen gaan staan met hun trekkers, dat is grofweg het laatste stuk van 4km vanaf de grens van nijmegen bij de mc donalds van malden tot de wedren. als ze dat doen hinderen ze niet alleen het publiek maar ook de lopers, het is onmogelijk om in dat stuk waar het gigantisch druk is met bezoekers en lopers om daar ook nog trekkers bij in te proppen, ik hoop dat het een manier is om aandacht te vragen en dat ze het daadwerkelijk niet gaan doen, mochten ze het wel proberen dan wordt het een grote bende.

Staan ze onderweg dan sluit ik me bij jou aan, ik weiger iets aan te nemen van ze.
Nijmegen wordt aardig afgegrendeld. Ik ga er vanuit dat er extra politie klaar staat. Ze hebben daar al vaker te maken gehad met dreigingen, dus lijkt me een slecht plan.
Ga lekker bij de veevoederbedrijven, slachterijen en campina de boel verstieren.
segil schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:28:
[...]

Lastig lastig. Ik zou toch de trein eerder nemen van 03:01u. Dan heb je nog speling in geval een trein uitvalt. Als je aankomt om 04:22u heb je nog 8 minuten om bij de start te verschijnen. Als je te laat bent bij de start, kan je niet meer mee doen. Dat wil je ook niet. Plus de sfeer proeven bij de start is ook leuk :)
Ik ben zelf geen snelle loper, en regelmatig na 16u gefinished. Een half uur te laat starten zou ik echt niet aandurven!

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
ETH0.1 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:00:
[...]

Dat eerste klopt niet, dat had ik namelijk nagevraagd een paar maanden terug bij de stichting zelf, ik had gevraagd dat stel dat ik een trein mis en een half uur te laat aan kom of ik dan alsnog kan starten. Het antwoord was ja dat kan (maar liever niet ivm drukte), tot de laatste starttijd kun je starten, dus maximaal om 8 uur.
Okay, dat wist ik niet. Temeer omdat op de website de tijdsloten staan dat je kunt vertrekken. Ik zie dat de 40km groep vanaf 4u45 kan vertrekken, dus dan kan je mooi met die meelopen in het begin :)

Succes met wandelen. Toen ik 11 jaar geleden liep, sliep ik op een camping op 20 min rijden van Nijmegen. Om 2u de wekker, rond 3u bij P&R in Nijmegen om met de bus naar de start te gaan. Die 4daagse zou al een stuk makkelijk zijn als ze op een beetje fatsoenlijke tijden vertrekken... rond 9u ofzo :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DUX

DUX

Ik zou ook zoveel mogelijk wandeltijd proberen te hebben. Je wilt ook met qua wandelweer liever gebruik maken van de koelte 's ochtends, want de laatste jaren wil het nog wel eens snikheet zijn in de middag en dat kost veel meer energie (en zonnebrand).

Kan me voorstellen dat ook de dynamiek van de drukte rond het centrum wat onvoorspelbaarder is als de start al geweest is terwijl je nog die kant op probeert te gaan, maar dat is meer een onderbuikgevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:24
segil schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:55:
[...]

Okay, dat wist ik niet. Temeer omdat op de website de tijdsloten staan dat je kunt vertrekken. Ik zie dat de 40km groep vanaf 4u45 kan vertrekken, dus dan kan je mooi met die meelopen in het begin :)

Succes met wandelen. Toen ik 11 jaar geleden liep, sliep ik op een camping op 20 min rijden van Nijmegen. Om 2u de wekker, rond 3u bij P&R in Nijmegen om met de bus naar de start te gaan. Die 4daagse zou al een stuk makkelijk zijn als ze op een beetje fatsoenlijke tijden vertrekken... rond 9u ofzo :p
En dan op het heetst van de dag nog moeten lopen. Er zijn destijds al wat doden gevallen op de dijk bij Oosterhout. Het is niet voor niets dat ze de route op de 1e dag hebben omgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
ugh, voorspelling van dinsdag
buienradar en meteovista : 35 graden en vol zonnig
weerplaza: 31 graden en af en toe een wolkje
weather.com: 34 graden en af en toe een wolkje
weeronline en meteoblue: 32 graden fors bewolkt en kans op neerslag

daarna wel minder, dat word zweten *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
DUX schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:06:

Kan me voorstellen dat ook de dynamiek van de drukte rond het centrum wat onvoorspelbaarder is als de start al geweest is terwijl je nog die kant op probeert te gaan, maar dat is meer een onderbuikgevoel.
Ik kom vanaf de groesbeekse weg aanfietsen en inderdaad daarom alleen al, dat we op tijd willen zijn, want anders is de prins bernhard/ heyendaalse weg helemaal vol wandelaars en kom je niet meer bij de fietsenstalling.
Trichoglossus schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:19:
[...]

En dan op het heetst van de dag nog moeten lopen. Er zijn destijds al wat doden gevallen op de dijk bij Oosterhout. Het is niet voor niets dat ze de route op de 1e dag hebben omgedraaid.
Dat kwam mede doordat er wandelaars verrast waren dat er geen water te krijgen was. Of schaduw is. Allebei zaken waar je je op voor kunt bereiden met o.m. hoofdbedekking en lange, lichte, luchtige kleding. En de route is toen omgedraaid omdat vervolgens die mensen moeilijk bereikbaar waren voor hulpdiensten.

Als je ziet hoeveel mensen met heuptassen er lopen; die zijn vaak sterker afhankelijk van voorzieningen aan de kant. Ik heb wel vaker hete vierdaagses gelopen, en ook toen ging het wel eens mis. Maar het is iets van de laatste jaren dat er steeds sterker naar de organisatoren wordt gekeken als het mis gaat. In die 100 jaar zijn er al veel vaker hete edities geweest, die dijk zit ook al erg lang in het parcours.
Ik vind de eerste dag in elk geval niet meer zo leuk. Je keek vroeger mooi op richting Nijmegen, en dan bruggen tellen, eigenlijk was je er dan vaak zo.
Ik heb de route afgelopen 2 jaar gefietst (op 1 dag alle 4 de routes, er moet immers wel wat pijn geleden worden :X ) en toen heb ik uiteraard de "echte" eerste dag gefietst ;)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:13
Zijn er tweakers die de 4daagse app gaan gebruiken?
Ik weet dat er afgelopen jaren nogal wat capaciteitsproblemen waren. Ik heb wat vrienden en familie die me willen volgen, maar wellicht is locatie delen via Google Maps link makkelijker. Twijfel alleen over data en accu verbruik van beide apps. Iemand ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
Paul! schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:31:
Zijn er tweakers die de 4daagse app gaan gebruiken?
Ik weet dat er afgelopen jaren nogal wat capaciteitsproblemen waren. Ik heb wat vrienden en familie die me willen volgen, maar wellicht is locatie delen via Google Maps link makkelijker. Twijfel alleen over data en accu verbruik van beide apps. Iemand ervaring daarmee?
ik twijfel ivm de accu, natuurlijk heb ik wel een powerbank, maar dan ben ik wel iedere stop aan het laden, opladen tijdens het lopen zie ik niet zitten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De Blauwe Dinsdag vlaggetjes hangen alweer een tijdje in de buurt - alle lopers succes gewenst en sterkte met die hitte, zo te zien in de lokale groepen zal er wel het e.e.a. aan water te vinden zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Distoration
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-07 13:24
Dit jaar mag ik er voor de eerste keer aan geloven. Voor Corona ingeschreven maar de inschrijving elke keer doorgeschoven. Qua training het het zegmaar beter gekund :9 .
+- 250km getraind, dag van groesbeek gelopen en verder vooral hazen loopjes, ga in die tijd die je er voor vrij moet maken dan liever fietsen.
Pauze posten bij bekende zijn al geregeld voor alle dagen, dus kan het eigenlijk ook niet maken om uit te vallen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
Distoration schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:33:
Dit jaar mag ik er voor de eerste keer aan geloven. Voor Corona ingeschreven maar de inschrijving elke keer doorgeschoven. Qua training het het zegmaar beter gekund :9 .
+- 250km getraind, dag van groesbeek gelopen en verder vooral hazen loopjes, ga in die tijd die je er voor vrij moet maken dan liever fietsen.
Pauze posten bij bekende zijn al geregeld voor alle dagen, dus kan het eigenlijk ook niet maken om uit te vallen. :+
hoeveel KM moet je iedere dag lopen en wat was je langste tocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH0.1
Ik heb even het weer uit het verleden met de afgelasting en de inkorting van de route er bij genomen

2003 hiervan werden de 2de dag ingekort (50=40,40=30, 30=30)
16 juli 2003: 35,2 in volkel

2006 afgelast na dag 1: Naar schatting zo’n driehonderd wandelaars vallen flauw door de hitte. Vijf mensen worden gereanimeerd, twee wandelaars komen te overlijden.

nu.nl schreef toen: Volgens marsleider Wim Jansen verslechterden de weersomstandigheden na het middaguur snel. De temperatuur vlak boven de grond klom rond twee uur naar de 42 graden.
ik kan 42 graden nergens terug vinden, ik zie hier https://weerstatistieken.nl/volkel/2006/juli dat in volkel destijds 34,3 werd gemeten, maar dat ligt nog 10 graden van de genoemde 42 af, ik denk wat de marsleider bedoelde is dat de temperatuur boven het asfalt 42 graden was

2016 een half uur eerder starten voor 30+40km
datum max min neerslag maxwindstoren
2016-07-19 34.5 °C 16.3 °C 0,0 mm 14.4 km/u
2016-07-20 37.1 °C 18.9 °C 4,0 mm 22.7 km/u
2016-07-21 30.9 °C 19.6 °C 0,0 mm 14.4 km/u
2016-07-22 28.3 °C 18.8 °C 12,4 mm 11.2 km/u

volgens buienradar staat er nu voor dinsdag 37 graden op de klok
woensdag 31
donderdag en vrijdag beide 26

Als dat zo blijft, wat denken jullie dat er gaat gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
ETH0.1 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:06:
Half uur eerder starten kan zo geregeld worden. Ik heb het in 2016 meegemaakt. Persoonlijk als de temperatuur vlak boven het asfalt (op het stuifpad naar Alverna, na de dijk van Balgooij naar Wijchen na is het asfalt continu) met warmteuitstraling kan zorgen voor issues kort de 50km lussen in en laat elke groep een half uur eerder starten.

Zeker als op dag 1 dinsdag de hoogste temperatuur wordt verwacht kunnen ze dat prima doen. Ja, je pakt de beruchte dijk al tussen 4:30-7:30, dat is een voordeel met de route in omgekeerde volgorde. Dan nog zijn er zat stukken zonder schaduw op de route. Het wordt dan een race tegen de zon en elke minuut extra tot 12:00 uur in de middag is dan mooi meegenomen.

Ik heb in elk geval een drinkzak geregeld + pet al in de tas. Die pet dompel ik onder in de waterbakken om het hoofd koel te houden. En ik kan altijd nog een doek ook onderdompelen voor mijn nek. Maar de schoenen en voeten moeten droog blijven. Dus de mensen langs de kant die met waterpistolen alle wandelaars 'verkoeling' geven vind ik maar wat irritant. We gaan het zien volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:27
Ben benieuwd hoe de temperatuur op mijn kamer gaat zijn. Ik weet dat er geen airco is, dus dat zal afzien worden als ik een paar uurtjes slaap wil pakken. Het was zo’n prima temperatuur de laatste weken…. Waarom nou net met de 4daagse die tropische temperaturen:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:38

headout

Oi oi!

ETH0.1 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:06:
Uur eerder starten; route inkorten. Dat zijn de meest voor de hand liggende maatregelen, naast extra watertappunten die aangelegd zullen worden.

Theedoek meenemen, nat maken en in je nek leggen. Dat geeft snel verkoeling voor je lijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Inmiddels geven de weerapps 34 ipv 37 graden aan. Als die daling nou nog eben doorzet de komende dagen komt het helemaal goed.
Ik zag dat de organisatie zondag een beslissing neemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
headout schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:47:
[...]

Uur eerder starten; route inkorten. Dat zijn de meest voor de hand liggende maatregelen, naast extra watertappunten die aangelegd zullen worden.

Theedoek meenemen, nat maken en in je nek leggen. Dat geeft snel verkoeling voor je lijf.
Om je nek is een keuze, maar ik haat een natte romp. Ik doe altijd een doek om mijn arm. Makkelijker met nat maken/houden en je kleding blijft droog.

Mijn redenering: Luchtige kleding die nat is laat geen vocht meer door en de boel gaat schuren.

Vroeger starten is een hel voor mij: Betekent maar 1 ding, een uur minder slaap. En daarvan kom je al tekort. Nu kan ik zelf erg goed tegen hitte, en slecht tegen slaaptekort.

Extra tappunten; zolang de boel maar doorloopt, want al dat volk wat te weinig water meeneemt en dan midden op de weg ineens stil gaat staan heb ik een hekel aan. :P

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ETH0.1
Mistraller schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:58:
[...]

Om je nek is een keuze, maar ik haat een natte romp. Ik doe altijd een doek om mijn arm. Makkelijker met nat maken/houden en je kleding blijft droog.

Mijn redenering: Luchtige kleding die nat is laat geen vocht meer door en de boel gaat schuren.
Ik heb een koelsjaal in mijn nek liggen
Afbeeldingslocatie: https://www.kiwioutdoor.nl/wp-content/uploads/2021/05/W-1_641070011.jpg

die maak je een dag vooraf nat, dan zwellen de gel bolletjes helemaal op en het blijft dagen lang gevuld, en zo heerlijk koel. ik neem hem mee in een druk/sluitzakje omdat ik hem de eerste uren nog niet nodig heb. Lekt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
technoaddict schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:48:
Ben benieuwd hoe de temperatuur op mijn kamer gaat zijn. Ik weet dat er geen airco is, dus dat zal afzien worden als ik een paar uurtjes slaap wil pakken. Het was zo’n prima temperatuur de laatste weken…. Waarom nou net met de 4daagse die tropische temperaturen:(
Ik heb meer vierdaagse meegemaakt met tropische temperaturen dan donder en bliksem. Vooruit 1x op dag vier. Lekker de onweer tegemoet wandelen om 8u in de ochtend naar Overasselt en omgeving. Ik kan beter op hitte lopen dan op regen. Maar wat je zegt ik zal op mijn logeeradres ook geen airco aantreffen dus vooral vroeg slapen gaat wat zijn. En langer licht en hitte die mogelijk niet weg wil want koelt niet af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• headout

headout

Oi oi!

Goede tip @ETH0.1 ! Ga ik ook maar bestellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
ETH0.1 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:59:
[...]

Ik heb een koelsjaal in mijn nek liggen
[Afbeelding]

die maak je een dag vooraf nat, dan zwellen de gel bolletjes helemaal op en het blijft dagen lang gevuld, en zo heerlijk koel. ik neem hem mee in een druk/sluitzakje omdat ik hem de eerste uren nog niet nodig heb. Lekt niet
Zolang er verdamping plaatsvind koelt het inderdaad goed. En als er ter plaatse een aantal grote bloedvaten lopen dan heeft dat invloed op alles inderdaad. Weegt dat ding niet heel veel dan?
Die katoenen doek om mijn arm drop ik regelmatig in die grote emmers die veel mensen buiten hebben staan onder de kraan.
Joosie200 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:06:
[...]

Ik heb meer vierdaagse meegemaakt met tropische temperaturen dan donder en bliksem. Vooruit 1x op dag vier. Lekker de onweer tegemoet wandelen om 8u in de ochtend naar Overasselt en omgeving. Ik kan beter op hitte lopen dan op regen. Maar wat je zegt ik zal op mijn logeeradres ook geen airco aantreffen dus vooral vroeg slapen gaat wat zijn. En langer licht en hitte die mogelijk niet weg wil want koelt niet af.
Ik vind de eerste nacht altijd een hel want dan klopt mijn ritme nog niet, maar de dagen erna ben ik altijd zo kapot, dan val ik toch wel in slaap. Maar wat dat betreft zitten we heerlijk in het bos, dus elk graadje dat afkoelt is meegenomen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
Paul! schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:43:
Inmiddels geven de weerapps 34 ipv 37 graden aan. Als die daling nou nog eben doorzet de komende dagen komt het helemaal goed.
Ik zag dat de organisatie zondag een beslissing neemt.
buienradar heeft hem bijgesteld naar 38 graden op dinsdag
https://www.buienradar.nl/weer/nijmegen/nl/2750053/5daagse

weerplaza houdt het ook op 38 graden
https://www.weerplaza.nl/nederland/nijmegen/14635/

Vanmorgen was er iemand van de vierdaagse op de radio, ze hebben een team van het rode kruis, weermannen, sport deskundige en nog wat andere mensen die kijken naar niet alleen de temperatuur maar ook naar onder andere de luchtvochtigheid en de wind, ze zei dat met een lagere luchtvochtigheid kan er meer dan dat een hogere, en ook wanneer ze de grootste hitte verwachten of dat vroeger op de dag is of juist later.

afhankelijk van dat alles beslissen ze zondag wat er dinsdag gaat gebeuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Mistraller schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:36:
[...]
Ik vind de eerste nacht altijd een hel want dan klopt mijn ritme nog niet, maar de dagen erna ben ik altijd zo kapot, dan val ik toch wel in slaap. Maar wat dat betreft zitten we heerlijk in het bos, dus elk graadje dat afkoelt is meegenomen.
Mee eens. Van maandag op dinsdag heb je niet een lang stuk achter elkaar je ingespannen dus ben je nog niet echt moe tussen 8-10 uur 's avonds.

Wat ik nu test is telkens een uur eerder naar bed. Afgelopen nacht nog om 23u, komende nacht 22u, zaterdag op zondag 21u, zondag op maandag 20u. Eens zien of ik dan als vanzelf maandag op dinsdag al tegen 20u me moe genoeg voel. Pak ik in elk geval 7u slaap mee met opstaan rond 3u. Kan ik rustig douchen, ontbijten, naar de Wedren fietsen en aansluiten in de rij. Ik hou niet van haasten op zo'n tijdstip.

Vandaag die camel bak maar eens testen met een simpel ommetje. En alvast de tas inpakken. Wat ze ook beslissen zondag: zonnebril, pet op en 2l water bij me en ik zie het wel. Voor de zekerheid nog een wegwerp poncho halen die wss niet gebruikt gaat worden. Maar met het Nederlands zomerweer weet je het nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH0.1
Dit gaat er in mijn rugzak

Dagelijks in de rugzak
2x 0,7L Waterflessen
mini aanmaak limonade
bifiworstjes
snoepjes
zakdoek (kan ik onder mijn hoedje doen om mijn nek te beschermen)
airpods
powerbank
oplaadsnoertje
contant geld en rijbewijs/pinpas
handgel
koelsjaal (volgezogen met water weegt deze 350 gram, maar je kan hem zo zwaar maken als je zelf wil)
hoedje

en ook:
'noodkit' (waterdicht verpakt in een druk/sluitzak)
schoenveter
mini vaseline
mini zonnebrand
blarenplijsters
wandelwol
reserve shirt
reserver sokken
mini potje talkpoeder
een paar plijsters
klein beetje wc papier
paar velletjes vochtig wc papier
poncho
tekentang

[ Voor 7% gewijzigd door ETH0.1 op 15-07-2022 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technoaddict
Thanks @ETH0.1 voor de tip van die koelsjaal. Ook maar gelijk besteld (en als het goed is morgen in huis!)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headout

headout

Oi oi!

Ik ben afgelopen week begonnen met aanpassen van het slaapritme. Dus: iedere avond strak om 20.30 richting bed, om zo ergens rond 21.30 in slaap te vallen. Dat lukt al aardig. De wekker gaat overigens gewoon om 7 uur, dus zo pak ik echt flink wat uren slaap extra.

Nadeel in mijn geval is wel: wij slapen buiten, in onze tuin (dat doen we al enkele jaren als het weer het toelaat). Nu ben ik wel gewend aan het licht maar lastig is het wel met daglicht naar bed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
De voorspellingen zien er inderdaad niet zo best uit qua temperatuur. Ik heb een handdoek die verkoelend zou moeten werken, maar ben daar niet heel enthousiast over. Die cobber kwam ik ook al online tegen. Op internet zag ik een hoop positieve berichten van blogs/influencers en bij gesponsorde producten twijfel ik aan de betrouwbaarheid daarvan. Is hij het geld waard, en werkt het beter dan een koeldoek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH0.1
Paul! schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:26:
De voorspellingen zien er inderdaad niet zo best uit qua temperatuur. Ik heb een handdoek die verkoelend zou moeten werken, maar ben daar niet heel enthousiast over. Die cobber kwam ik ook al online tegen. Op internet zag ik een hoop positieve berichten van blogs/influencers en bij gesponsorde producten twijfel ik aan de betrouwbaarheid daarvan. Is hij het geld waard, en werkt het beter dan een koeldoek?
Als bezitter, niet gesponsord, kan ik je hier over vertellen

de grootste meerwaarde zit hem er in dat hij niet lekt en dat hij uren(dagen) lang koel blijft, een doek zal denk ik sneller opdrogen en druppels lekken, maar als je nu uit kan met een doek en je kan hem regelmatig weer nat maken is dat ook helemaal voldoende en heeft het dezelfde koelende werking.

het nadeel is dat de cobber zwaarder weegt dan een doek, toch een paar gram extra rond je nek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Dank voor je reactie, ik hou het denk ik bij mijn koeldoek. Ik verwacht dat er bij de Vierdaagse meer mogelijkheden zijn om de doek opnieuw nat te maken dan bij mijn trainingswandelingen .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:29
Alle wandelaars veel succes gewenst volgende week en sterkte met de hitte. Ik kies dit jaar voor een ander wandelavontuur: ik ga de komende vijf weken het Pieterpad lopen. Kijk ook op tegen de hitte, maar hoef maximaal “slechts” de helft van jullie afstand te lopen dagelijks.

Kortom: veel wandelplezier op de Highway to Hell (voor mij en mijn vriendin een anthem voor de Vierdaagse)

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Paul! schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:55:
Dank voor je reactie, ik hou het denk ik bij mijn koeldoek. Ik verwacht dat er bij de Vierdaagse meer mogelijkheden zijn om de doek opnieuw nat te maken dan bij mijn trainingswandelingen .
Zekers wel en ook genoeg mensen langs de kant van de weg die met water klaar staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Joosie200 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:11:
[...]

Wat ik nu test is telkens een uur eerder naar bed. Afgelopen nacht nog om 23u, komende nacht 22u, zaterdag op zondag 21u, zondag op maandag 20u. Eens zien of ik dan als vanzelf maandag op dinsdag al tegen 20u me moe genoeg voel.
Lol dat neem ik mij ook al jarenlang voor. En dan nog tot de laatste nacht pas na middernacht mijn nest in 8)7
Ik ben ook wel een slechte slaper, als ik te vroeg in bed ga liggen neemt mijn hoofd zo'n loopje met me dat ik later in slaap val dan als ik normale tijd was gaan liggen.
En ook al heb ik al jarenlang meegedaan, er blijft altijd een beetje spanning meespelen.
Ik: lekker slapen. Mijn hoofd: WE GAAN WEER *O*

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
ETH0.1 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:24:
Dit gaat er in mijn rugzak

Dagelijks in de rugzak
2x 0,7L Waterflessen
mini aanmaak limonade
bifiworstjes
snoepjes
zakdoek (kan ik onder mijn hoedje doen om mijn nek te beschermen)
airpods
powerbank
oplaadsnoertje
contant geld en rijbewijs/pinpas
handgel
koelsjaal (volgezogen met water weegt deze 350 gram, maar je kan hem zo zwaar maken als je zelf wil)
hoedje

en ook:
'noodkit' (waterdicht verpakt in een druk/sluitzak)
schoenveter
mini vaseline
mini zonnebrand
blarenplijeisters
wandelwol
reserve shirt
reserver sokken
mini potje talkpoeder
een paar plijeisters
klein beetje wc papier
paar velletjes vochtig wc papier
poncho
tekentang
ook EI meenemen :+

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Paul! schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:26:
Tja, als je twijfelt, een katoenen doek om je arm werkt ook goed. Jaren geleden deelden ze die in de goodiebag uit dus ik heb er meerdere. Een dunne theedoek kan ook denk ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-EmkeJ7NE2nmXzV5Si3QQIlkOVs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lOGv7nuVIN0PfAQZ949VmGYb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENw6p3U3EVqSq3k486oGi1gWKkw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JCuNHnlq6aRrsnUCBlsATa56.jpg?f=fotoalbum_tile

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
Ei?
Al in ei hoort daarbij, uit een kip enzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
ETH0.1 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 23:11:
[...]

Ei?
Al in ei hoort daarbij, uit een kip enzo?
Nee, als in "pleisters" _O-

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Distoration
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-07 13:24
ETH0.1 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:47:
[...]

hoeveel KM moet je iedere dag lopen en wat was je langste tocht?
Ik ga de 50 lopen! Hel, ga niet 4 dagen wandelen en er dan geen medaille voor krijgen. De langste trainingstocht was 40km. Feitelijk ook de dag van Groesbeek als route gelopen (heuvels trainen).

Stap voor stap komen we er wel. Morgen nog ff een lange mouwen shirtje scoren en wat zonnebrand en dan kunnen we er tegen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Laatst online: 19:25

EgoPro

Time is an illusion.

Tip van de politie wandelaars.
Fixomull ipv pleisters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
EgoPro schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 14:58:
Tip van de politie wandelaars.
Fixomull ipv pleisters.
Rode kruis en ook onze verzorgers gebruiken leukoplast. Die brede rollen is alleen leuk voor de voet, maar voor tenen niet geschikt.
Volgens mij ook veel duurder en plakt minder goed.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wel spijtig voor alle vrijwilligers en horeca gelegenheden van de Blauwe dinsdag, begreep dat ze ook hard hebben proberen te maken om op dinsdag om 0:00/1:00 te starten.

Lastig lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Jammer voor jullie dat er een dag geschrapt wordt! Helaas bleek uit vorige edities dat mensen niet fatsoenlijk voor zichzelf kunnen zorgen..
Extreem vroeg starten zoals geopperd hierboven zou toch mogelijk moeten zijn zou je zeggen

Desalniettemin veel succes en vooral plezier!

[ Voor 9% gewijzigd door Deruxian op 17-07-2022 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ook uniek om eens een driedaagse editie mee te maken. Je zou nog hebben kunnen denken aan om 2u beginnen met de 50km route. Horeca, winkeliers rekenen ook met doorkomst op dinsdag. Maar met 2006 in het achterhoofd en dat het nu 38 of meer zou worden tja: prima extra dag vrij. Ik vertrek morgen wel richting Nijmegen zoals gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Ik vind het wel prima zo, te meer omdat het voor mij de eerste keer is, en ik zo maandag nog wat kan feesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Beter voor mijn voeten (blaren), maar toch dubbel gevoel erbij. Maar ik snap de keuze van de organisatie wel, is gewoon onverantwoord.
Was toch Bucket list dingetje, reden om hem dan nog eens te lopen. Maar of ik daar vrijdagmiddag nog zo over denk ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-07 23:31
Misschien moeten ze na gaan denken om de vierdaagse ergens in mei of eind augustus te gaan houden. Dit wordt meer en meer een dingetje.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Cobb schreef op zondag 17 juli 2022 @ 16:40:
Misschien moeten ze na gaan denken om de vierdaagse ergens in mei of eind augustus te gaan houden. Dit wordt meer en meer een dingetje.
Ik zou hem ook naar voren halen. Als de bloesemtocht al in april kan.. waarom de Nijmeegse niet? En als dat teveel een issue is qua vrije dagen.. meivakantie is ook een prima week ervoor. Extremer weer gaan we vaker krijgen, zowel met regen als flinke hitte.

Beginnen met roze woensdag is ook een leuke aftrap. Start je tenminste met verse benen zonder km in de benen aan de voor mij irritante lus Balgooij - Niftrik en het stuifpad kiezelpad Niftrik - Wijchen. En een dag minder vermoeide benen langs Groesbeek en de zeven heuvelen daar gaan mijn benen blij mee zijn.

En gezien ik vanaf morgen al in Nijmegen ben zou ik zelfs maandagavond wat sfeer kunnen meepakken qua vierdaagse feesten om dinsdag uit te kunnen brakken. Normaal mijd ik dat en op vrijdag na 200km in de benen ga ik echt niet een avond lang staan en bier achterover tikken. Maar ik zie mogelijkheden nu met een driedaagse. Maandag meepakken, dinsdag met warmste temperatuur lekker siësta houden en woensdag van start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:41
Cobb schreef op zondag 17 juli 2022 @ 16:40:
Tja, de data van de zomervakantie verschilt maar dan zou het dit jaar dus in de week van 15 augustus moeten?

Of inderdaad de meivakantie, dat is de week van 2 mei. Dat was dit jaar prima qua temperatuur, maar vorig jaar was het de eerste week van mei maar ene graad of 12...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:40
President schreef op zondag 17 juli 2022 @ 16:56:
[...]

Tja, de data van de zomervakantie verschilt maar dan zou het dit jaar dus in de week van 15 augustus moeten?

Of inderdaad de meivakantie, dat is de week van 2 mei. Dat was dit jaar prima qua temperatuur, maar vorig jaar was het de eerste week van mei maar ene graad of 12...
12 graden is toch meer dan prima wandelweer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
President schreef op zondag 17 juli 2022 @ 16:56:
[...]
Op kou valt te kleden in laagjes. En door te duurlopen krijg je het vanzelf wel warm. Maar in de hitte bij temperaturen boven lichaamstemperatuur zie maar de hitte kwijt te kunnen. Dus doe mij maar 15-20 graden als range. Das ideaal wandeltemperatuur. Zonnetje is niet eens nodig, en hoe het voelt om in poncho over de maasbanddijk te lopen terwijl het onweert en bliksemt heb ik al mogen ervaren.

Geheel toepasselijk schalde Guus Meeuwis uit de portable speakers in de stoet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Robkazoe schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:04:
[...]

12 graden is toch meer dan prima wandelweer?
Voor de wandelaars wel, maar er zijn ook hulpdiensten en andere vrijwilligers die uren moeten 'stilstaan', paar uurtjes zitten met die temperatuur gaat hem niet worden... Idem trouwens voor toeschouwers/publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:17
Vorkie schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:22:
Wel spijtig voor alle vrijwilligers en horeca gelegenheden van de Blauwe dinsdag, begreep dat ze ook hard hebben proberen te maken om op dinsdag om 0:00/1:00 te starten.

Lastig lastig.
Zo vroeg starten is toch ook niet goed? Een belangrijk onderdeel van sport is ritme en rust heb ik altijd geleerd.

Ik had als organisatie gekozen voor een combi van vrijwillig lopen (dus bij zowel 3 als 4 dagen telt de vierdaagse als volledig), uur eerder starten en halvering van de route.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
Drardollan schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:29:
[...]

Ik had als organisatie gekozen voor een combi van vrijwillig lopen (dus bij zowel 3 als 4 dagen telt de vierdaagse als volledig), uur eerder starten en halvering van de route.
Bij die combi hadden alle hulpdiensten en vrijwilligers dus ook alles moeten voorbereiden en paraat staan...

Het draait voor de organisatie echt niet alleen om de wandelaars, ze hebben een veel bredere verantwoordelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
President schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:36:
[...]

Bij die combi hadden alle hulpdiensten en vrijwilligers dus ook alles moeten voorbereiden en paraat staan...

Het draait voor de organisatie echt niet alleen om de wandelaars, ze hebben een veel bredere verantwoordelijkheid
Dat snap ik, maar ik vraag mij af hoeveel last die er van hebben. Die lopen niet uren over het asfalt en kunnen zichzelf makkelijker koel houden en tegen de zon beschermen.

De Tour heeft het nog veel warmer, en die gaat ook gewoon door. Natuurlijk zijn dat prof renners, maar ook daar heb je veel mensen rondom de renners die aan de bak moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Drardollan schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:42:
[...]

Dat snap ik, maar ik vraag mij af hoeveel last die er van hebben. Die lopen niet uren over het asfalt en kunnen zichzelf makkelijker koel houden en tegen de zon beschermen.

De Tour heeft het nog veel warmer, en die gaat ook gewoon door. Natuurlijk zijn dat prof renners, maar ook daar heb je veel mensen rondom de renners die aan de bak moeten.
Nouja, nu het dinsdag niet doorgaat heeft niemand er last van :)

En anders zouden er dinsdag vast de nodige gewonden zijn gevallen en waarschijnlijk ook een paar doden... En die mensenlevens zijn het plezier van de vierdaagse niet waard, toch?

Een tour de france van 190 profs vs 50.000 amateurs (nouja, een deel is misschien ook professioneel)

[ Voor 6% gewijzigd door President op 17-07-2022 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
President schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:45:
[...]

Nouja, nu het dinsdag niet doorgaat heeft niemand er last van :)
Dat is niet waar. Er zijn hele groepen mensen die hier last van hebben. Van horeca tot vrijwilligers tot lopers, en alles wat ik daarmee vergeet.
En anders zouden er dinsdag vast de nodige gewonden zijn gevallen en waarschijnlijk ook een paar doden... En die mensenlevens zijn het plezier van de vierdaagse niet waard, toch?
Er vallen altijd gewonden bij de vierdaagse en de aanname van een paar doden deel ik niet. Daarom mijn eerste suggestie dat men mag kiezen of men loopt.
Een tour de france van 190 profs vs 50.000 amateurs (nouja, een deel is misschien ook professioneel)
Daarom noemde ik het specifiek prof. Denk dat de prestatie elkaar niet zoveel ontloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Joosie200 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 16:54:
[...]

Beginnen met roze woensdag is ook een leuke aftrap. Start je tenminste met verse benen zonder km in de benen aan de voor mij irritante lus Balgooij - Niftrik en het stuifpad kiezelpad Niftrik - Wijchen. En een dag minder vermoeide benen langs Groesbeek en de zeven heuvelen daar gaan mijn benen blij mee zijn.
Bijzonder veel respect voor je dat je dit doet, ik doe het je echt niet na.

Maar een oprechte vraag die in mijn hoofd schiet, wat er is zo leuk om jaar na jaar exact hetzelfde parcours te lopen? Bij de normale avondvierdaagse wisselen de routes elk jaar wel, hoewel ik weet dat de basis hetzelfde blijft. De Nijmeegse daarentegen is altijd hetzelfde, dat wordt toch saai na 3 jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
Drardollan schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:10:
[...]

Dat is niet waar. Er zijn hele groepen mensen die hier last van hebben. Van horeca tot vrijwilligers tot lopers, en alles wat ik daarmee vergeet.

[...]

Er vallen altijd gewonden bij de vierdaagse en de aanname van een paar doden deel ik niet. Daarom mijn eerste suggestie dat men mag kiezen of men loopt.

[...]

Daarom noemde ik het specifiek prof. Denk dat de prestatie elkaar niet zoveel ontloopt.
Je hebt helemaal gelijk!

[ Voor 29% gewijzigd door President op 17-07-2022 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
President schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:16:
[...]

Ah, jij bent er zo een die denkt dat hij het beter weet dan de organisatie. Waarschijnlijk iemand die de leerkracht van zijn/haar kind gaat vertellen hoe hij/zij het moet doen, die een arts tijdens een operatie zou vertellen hoe het beter kan, etc. Dan hebben argumenten inderdaad geen nut....

In ieder geval vind ik persoonlijk de gezondheid van iedereen belangrijker dan de horeca of vrijwilligers die er 'last van hebben dat een dag wandelen niet doorgaat ' :)
Als je geen inhoudelijke discussie wil voeren is dat prima, maar zoals je altijd doet ga je op de man zitten spelen en uit de hoogte doen. Succes ermee verder, mij niet bellen verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:13:
[...]

Maar een oprechte vraag die in mijn hoofd schiet, wat er is zo leuk om jaar na jaar exact hetzelfde parcours te lopen? Bij de normale avondvierdaagse wisselen de routes elk jaar wel, hoewel ik weet dat de basis hetzelfde blijft. De Nijmeegse daarentegen is altijd hetzelfde, dat wordt toch saai na 3 jaar?
De route is inderdaad telkens hetzelfde. Vooruit ik heb 1x de oude route op dag 1 gewandeld dus tussen 14u en 16u over de beruchte dijk naar de Waalbrug toe. Daarna dus 4x op dinsdagochtend in de stilte de zonsopkomst tegemoet lopen en al de dijk over.

Waarom ik het toch doe? Ik had mezelf een doel gesteld: de Vierdaagse vijf keer uitlopen voor het blauw geëmailleerde zilveren vierdaagse kruisje. Te meer ik reuma heb was het voor mezelf een uitdaging wat kan nog wel. Mij zie geen halve marathon van Amsterdam/Rotterdam lopen met een reumaknie. Maar wandelen wil prima. En dan is de Nijmeegse vierdaagse de grootste al wil ik volgend jaar de Apeldoornse meepakken. En omdat het kan: de Friesche vijfdaagse ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ETH0.1
Drardollan schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:42:
[...]

heb je ooit meegelopen of weet je er iets van?

ja, de mensen die in een tent mogen zitten hebben bescherming tegen de zon, nog steeds afzien met 37 graden lucht temperatuur, dat is echt geen pretje zeker niet met nagenoeg geen wind, dan wordt het een heel stuk warmer in de tent. maar er zijn vervolgens ook legio vrijwilligers die zichzelf niet kunnen beschermen tegen de zon

wegafzetters, verkeersregelaars die dat bv niet hebben, of de toilet verzorger op locatie die continu in de weer is. of de knippers (die lopen achteruit met de lopers mee om kaarten te knippen, zijn ze op het einde, dan lopen ze snel weer naar voren om weer opnieuw te beginnen met knippen, dat uren lang, ook geen beschutting), en dan vergeet ik er nog een hele hoop

[ Voor 4% gewijzigd door ETH0.1 op 17-07-2022 20:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Drardollan schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:13:
[...]

Ik ga dit jaar voor de 23ste. Waarom? Omdat het mijn way of life is. Elk jaar ouder en toch weer diezelfde prestatie weten te leveren. Bovendien: vrienden die je maar 1 week per jaar ziet, maar die na al die jaren vrienden door dik en dun zijn geworden. Binnen scouting hebben we een grote groep mensen, dat is elk jaar weer mooi.
Het feest, het is een wolk van verbroedering waarin ik 1x per jaar mag zijn. Even weg van alle beslommeringen.
Je loopt de vierdaagse voor 1 ding NIET, en dat is de schoonheid van de route.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
[...]

Zo vroeg starten is toch ook niet goed? Een belangrijk onderdeel van sport is ritme en rust heb ik altijd geleerd.

Ik zou gekeken hebben naar vervroeging van de burotijden.
Dan zou je vermoedelijk om 12u iedereen binnen willen hebben; dan ben je de hete uren voor.
Dat betekent dus dat er 5 uur af moet.
Dan denk ik aan; afstanden met 20km verminderen en een uur eerder starten, dan ben je er al.

Maar dat is vanuit de (ervaren) wandelaar geredeneerd. Ik denk dat ik één van de weinigen was die zich op 18 juni uit de naad heeft gesport (260km gefietst, 34 graden), de rest heeft alleen kilometers in de benen of zelfs dat niet.
En het betekent dat veel hulptroepen in de hete middag nog moeten opruimen, drukte in de stad, transport dat vastloopt....dat normaal in de avond pas gaande is.

Vanmiddag was ik nog boos; maar inmiddels kan ik erin berusten en heb ik een nieuw plan: Ik ga die eerste dag met de fiets rijden.
Dan heb ik toch 4 dagen, en de route gezien. En ben ik ruimschoots voor de hitte terug.
En dan kan ik toch terugkijken op 4 dagen lol.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Andere vraag: ik loop niet mee (dit jaar), maar hoe zit het met de (symbolische waarde van) de beloningen c.q. medailles nu het evenement nog maar drie wandeldagen telt? Ik kan uit nieuwsgierigheid nergens de normen en voorwaarden vinden die horen bij het Kruis van Betoonde Marsvaardigheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1312488

DUX schreef op zondag 17 juli 2022 @ 23:10:
Andere vraag: ik loop niet mee (dit jaar), maar hoe zit het met de (symbolische waarde van) de beloningen c.q. medailles nu het evenement nog maar drie wandeldagen telt? Ik kan uit nieuwsgierigheid nergens de normen en voorwaarden vinden die horen bij het Kruis van Betoonde Marsvaardigheid?
Volgens Henny Sackers wordt er 'gewoon' een volwaardig kruisje uitgereikt omdat het bestuur dit op grond van de regels en protocollen mag beslissen.

Overigens, volkomen terechte beslissing. Wel starten was onverantwoord geweest. Laten ook niet vergeten dat de mensen die dit nu moeten beslissen er waarschijnlijk voor een aanzienlijk deel in 2006 ook bij waren, dat heb je toch in je rugzakje zitten. Is het niet als persoon dan zeker als organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Tja, ik vind het ook wel een beetje als vastspelen voelen inderdaad. Al heb ik tot nu toe ook al 2 of 3 keer aangepaste starttijden of afstanden gekend, een hele dag eraf voelt toch wel gek.
In 2006 was ik er toevallig niet bij vanwege een verhuizing, maar die mensen hebben toen het omgekeerde gevoeld denk ik. Ik heb het persoonlijk in 2014 meegemaakt, toen ben ik na dag 1 gestopt wegens familieomstandigheden, dus nu kan ik die kilometers dan toch een beetje bij deze vierdaagse optellen of zo.
Ik ga ze nog wel maken dinsdag, alleen wel per fiets.
Een dubbel gevoel zal het zeker wel geven op de finish. Maar met drie dagen hitte kan je ook gerust stuk gaan hoor, fris weer is wat dat betreft echt veel makkelijker. Qua zwaarte zijn de edities toch niet vergelijkbaar.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH0.1
Ik denk dat het allemaal wel mee valt, als je 3 dagen vol maakt dan lukt veelal de 4de dag ook wel,

Voorbeeldje: van de 47.236 wandelaars die zich hadden ingeschreven en betaald hadden uiteindelijk 2.534 mensen geen bandje opgehaald op zondag of maandag. 44.702 wandelaars konden dus beginnen aan de tocht op dinsdag.

Uiteindelijk wisten 3.122 wandelaars het einde van dag 3 niet te halen.

De laatste dag van 2019 zijn nog eens 345 mensen niet gestart of hebben de tocht niet op tijd kunnen volbrengen en dus de eindstreep niet gehaald.

Dus eigenlijk kun je stellen dat op de vrijdag ochtend er nog 41.580 wandelaars over waren waarvan 345 het toch niet gehaald hebben, dat is maar 0,82% die de laatste dag niet heeft volbracht. Dan doet het maar weinig af aan de waarde van het kruisje, lukt je 3 dagen dan lukt die extra dag ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Mistraller schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:42:
[...]

Ik ga dit jaar voor de 23ste. Waarom? Omdat het mijn way of life is. Elk jaar ouder en toch weer diezelfde prestatie weten te leveren. Bovendien: vrienden die je maar 1 week per jaar ziet, maar die na al die jaren vrienden door dik en dun zijn geworden. Binnen scouting hebben we een grote groep mensen, dat is elk jaar weer mooi.
Het feest, het is een wolk van verbroedering waarin ik 1x per jaar mag zijn. Even weg van alle beslommeringen.
Je loopt de vierdaagse voor 1 ding NIET, en dat is de schoonheid van de route.
Mooi om te horen, zo heb ik er nog nooit naar gekeken. En niets meer dan bewondering voor jou en alle anderen die hem 1x of vaker hebben uitgelopen, het is echt een megaprestatie.

Veel plezier alvast vandaag en morgen en succes met de wandeldagen, dan is het weer fors koeler dus moet het goed gaan komen. Zet hem op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:31
President schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:18:
[...]

Voor de wandelaars wel, maar er zijn ook hulpdiensten en andere vrijwilligers die uren moeten 'stilstaan', paar uurtjes zitten met die temperatuur gaat hem niet worden... Idem trouwens voor toeschouwers/publiek.
Onzin, het is 12 graden. Geen -20. Met 12 graden kun je jezelf prima warmhouden, en mocht je inderdaad lang moeten stil staan op een plek dan zet je er een partytent met een terrasverwarmer bij en een paar thermoskannen koffie. Kom op zeg. 12 graden. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Mistraller schreef op maandag 18 juli 2022 @ 00:30:
[...]

Tja, ik vind het ook wel een beetje als vastspelen voelen inderdaad. Al heb ik tot nu toe ook al 2 of 3 keer aangepaste starttijden of afstanden gekend, een hele dag eraf voelt toch wel gek.
In 2006 was ik er toevallig niet bij vanwege een verhuizing, maar die mensen hebben toen het omgekeerde gevoeld denk ik. Ik heb het persoonlijk in 2014 meegemaakt, toen ben ik na dag 1 gestopt wegens familieomstandigheden, dus nu kan ik die kilometers dan toch een beetje bij deze vierdaagse optellen of zo.
Ik ga ze nog wel maken dinsdag, alleen wel per fiets.
Een dubbel gevoel zal het zeker wel geven op de finish. Maar met drie dagen hitte kan je ook gerust stuk gaan hoor, fris weer is wat dat betreft echt veel makkelijker. Qua zwaarte zijn de edities toch niet vergelijkbaar.
In mijn ogen moet je het niet zien als valsspelen of falen. Als de omstandigheden het niet toelaten dan moeten er nu eenmaal maatregelen worden genomen. Dat ligt buiten je eigen invloedssfeer en moet je op geen enkele manier schuldig over voelen.

Zelf als klein leed een paar jaar geleden meegemaakt bij de normale avondvierdaagse (die natuurlijk in zijn geheel niet te vergelijken is verder), het werd zulk noodweer dat doorlopen zeer onverstandig was. Hoewel het balen was heb ik mij er verder niet zo druk over gemaakt, veiligheid van jezelf en anderen gaat voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Drardollan schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:51:
[...]

Mooi om te horen, zo heb ik er nog nooit naar gekeken. En niets meer dan bewondering voor jou en alle anderen die hem 1x of vaker hebben uitgelopen, het is echt een megaprestatie.

Veel plezier alvast vandaag en morgen en succes met de wandeldagen, dan is het weer fors koeler dus moet het goed gaan komen. Zet hem op!
De grootste prestatie is je eerste keer. *O*

Eerste keren zijn magisch.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
@Mistraller
Vergat het nog te zeggen, ik vind je suggestie van de fiets ook een leuke en creatieve oplossing. De organisatie zou zoiets moeten overwegen in de toekomst als het weer zo extreem weer wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistraller
Drardollan schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:01:
@Mistraller
Vergat het nog te zeggen, ik vind je suggestie van de fiets ook een leuke en creatieve oplossing. De organisatie zou zoiets moeten overwegen in de toekomst als het weer zo extreem weer wordt.
Nee doe maar niet....dan rij ik straks tussen 40 duizend ebikes met mijn racer 8)7

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:33

ralpje

Deugpopje

[...]

Ook bij 'vrijwillig' lopen is het een georganiseerd evenement waarbij er een bepaalde verantwoordelijkheid / aansprakelijkheid bij de organisatie ligt.
Eén onervaren deelnemer die een heat stroke oploopt en overlijdt of (financieel gezien nog erger) levenslang invalide raakt en de gevolgen voor de organisatie zijn niet te overzien.

UItstekende beslissing van de organisatie. Ze zijn niemand iets verplicht.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
ralpje schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:07:
[...]

Ook bij 'vrijwillig' lopen is het een georganiseerd evenement waarbij er een bepaalde verantwoordelijkheid / aansprakelijkheid bij de organisatie ligt.
Eén onervaren deelnemer die een heat stroke oploopt en overlijdt of (financieel gezien nog erger) levenslang invalide raakt en de gevolgen voor de organisatie zijn niet te overzien.
In 2006 is dat ook gebeurd en anno 2022 wordt er gewoon gelopen. Dus die gevolgen zullen wel meevallen, er is ook iets als eigen verantwoordelijkheid natuurlijk.
UItstekende beslissing van de organisatie. Ze zijn niemand iets verplicht.
Klopt, het is ook een prima beslissing verder. Snap het wel en had het ook gedaan denk ik. Maar ik vind wel dat ze komende jaar stevig moeten nadenken over een betere oplossing, want deze situatie gaan ze echt op korte termijn weer tegenkomen ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Drardollan schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:09:
[...]

In 2006 is dat ook gebeurd en anno 2022 wordt er gewoon gelopen. Dus die gevolgen zullen wel meevallen, er is ook iets als eigen verantwoordelijkheid natuurlijk.

[...]

Klopt, het is ook een prima beslissing verder. Snap het wel en had het ook gedaan denk ik. Maar ik vind wel dat ze komende jaar stevig moeten nadenken over een betere oplossing, want deze situatie gaan ze echt op korte termijn weer tegenkomen ben ik bang.
Tijdens zowel de kennedymars Sittard als in Waalwijk zijn in 2019 een deelnemer overleden. Dat zijn véél lagere deelnemersaantallen, dus impact relatief veel groter.
In Waalwijk weet ik dat de familie aangaf de organisatie niets te verwijten, hij wilde persé door en men stelde dat hij "in het harnas was gestorven".
Organisatie zat er wel mee in z'n maag, maar de deelnemers hebben een eigen verantwoordelijkheid en daar wordt nu nog nadrukkelijker op gewezen. Vierdaagse wordt echter door velen onderschat, dat is met een kennedymars wat minder heb ik het idee.

Voor de toekomst denk ik dat het onvermijdelijk is te gaan schuiven. Commercieel/financieel veel te grote risico's anders.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• headout

headout

Oi oi!

Het wordt mijn eerste keer dat ik de vierdaagse loop. En hoewel ik de afgelopen weken er flink tegenop zag, ondanks goede training, baal ik wel dat de dinsdag eraf is gegaan. Meer dan verstandig besluit van de organisatie overigens; ik zou niet graag in hun schoenen staan met de tig meningen vanaf de zijlijn.

Desondanks toch balen: ik wilde eenmaal als inwoner van het Land van Maas en Waal de vierdaagse lopen. Daarna nooit meer! Nu dat een driedaagse is geworden, zit er al een klein stemmetje dat zegt "volgend jaar opnieuw". Hmm.

Zijn er meer nieuwelingen die er zo over denken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• segil
headout schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:04:
Het wordt mijn eerste keer dat ik de vierdaagse loop. En hoewel ik de afgelopen weken er flink tegenop zag, ondanks goede training, baal ik wel dat de dinsdag eraf is gegaan. Meer dan verstandig besluit van de organisatie overigens; ik zou niet graag in hun schoenen staan met de tig meningen vanaf de zijlijn.

Desondanks toch balen: ik wilde eenmaal als inwoner van het Land van Maas en Waal de vierdaagse lopen. Daarna nooit meer! Nu dat een driedaagse is geworden, zit er al een klein stemmetje dat zegt "volgend jaar opnieuw". Hmm.

Jij hebt nu wel de mooie, uitgelezen kans om alsvast de sfeer te proeven hoe het is om meerdere dagen te wandelen met zoveel mensen en mensen langs de weg! Zonder de maximale inspanning en lijdensweg. Dat kan je mooi zien als een prima test voor volgend jaar. :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ETH0.1
headout schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:04:

Het is ook mijn eerste keer (50km) en ik baal er ook van maar vind het ook een verstandig besluit.

Ik heb ook een klein stemmetje, maar ik wil eerst wel even weten hoe deze 3 dagen gaan, dan zien we volgend jaar wel weer verder ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EgoPro
  • Laatst online: 19:25

EgoPro

Time is an illusion.

Heel herkenbaar alles hierboven. Ik wilde het 1 keer doen.
Zeker omdat het mij sinds februari elke weekend veel tijd kostte.
Maar goed ik denk wel dat de 4x50 alsnog een keer moet gebeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• technoaddict
Iedereen zegt “ik doe het 1 keer dan daarna nooit meer”. Maar een week na de vierdaagse weet je het zeker “volgend jaar loop ik weer!” :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:24
technoaddict schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 07:51:
Iedereen zegt “ik doe het 1 keer dan daarna nooit meer”. Maar een week na de vierdaagse weet je het zeker “volgend jaar loop ik weer!” :)
Ondanks dat ik in een vierdaagse doorkomst plaats ben geboren, heb ik de vierdaagse nog nooit gelopen, en ga het ook niet doen ook. Ik moet er niet aan denken om in een dergelijke massa te lopen, en onderweg afhankelijk ben van een paar wc's. Je zal maar naast iemand lopen die zijn hele ellende een uur lang aan je loopt te vertellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
technoaddict schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 07:51:
Eén keer maar nooit meer!

Ik heb 'm iets van 10-12 jaar geleden gelopen en dat was een geweldige ervaring. Maar ook erg veel afgezien en een blessure aan overhouden aan een pees in mijn rechtervoet, die ik soms nog steeds voel. Ik wandel nog steeds graag (rond de 20 km) maar ik ga echt geen 4x50 km meer doen. Wie weet als ik de leeftijd bereikt heb voor de 4x30 km, dat ik t.z.t. weer aanhaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
https://www.gelderlander....or-dag-van-elst~adfc7f73/

Tja, was te verwachten dat er weer mensen zijn die hun eigen plan trekken... Maar hopen dat het goed komt en dat ze niet zijn aangereden onderweg...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:49
Trichoglossus schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:03:
[...]

Ondanks dat ik in een vierdaagse doorkomst plaats ben geboren, heb ik de vierdaagse nog nooit gelopen, en ga het ook niet doen ook. Ik moet er niet aan denken om in een dergelijke massa te lopen, en onderweg afhankelijk ben van een paar wc's. Je zal maar naast iemand lopen die zijn hele ellende een uur lang aan je loopt te vertellen 8)7
ja stel je voor dat je eens iets sociaals doet 8)7 je bent natuurlijk ook echt verplicht om de 40/50km strak naast iemand te blijven lopen(ok, wel als je als militair in een detachement loopt).

ik heb m in 2015 gelopen en toen was het warm, maar niet extreem. Toen viel het mij ook al op dat veel wandelaars zonder water/drinken op pad zijn en aan de manier van lopen te zien waren er toen ook veel ongetrainde wandelaars bij.

Met voldoende drinken en voorzorgsmaatregelen(petje op, voldoende eten/drinken en regelmatig sokken wisselen) kun je prima lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ETH0.1
President schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:21:
https://www.gelderlander....or-dag-van-elst~adfc7f73/

Tja, was te verwachten dat er weer mensen zijn die hun eigen plan trekken... Maar hopen dat het goed komt en dat ze niet zijn aangereden onderweg...
De eerste 50km'ers zijn al bijna binnen, om half 1 vannacht vertrokken, die mensen zijn wel verstandig bezig.

Vervolgens op het RTL nieuws waren 2 broers die hem voor de eerste keer liepen, ze kende de route niet precies en hoopte dat ze andere wandelaars tegen zouden komen om bij aan te haken (eerste 2 op deze foto's)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/82wqMQq/4d.png

echt verbazingwekkend als ik dit zie hoor...

foto 1: ene persoon een enkele dopper, de andere 2 kleine flesjes water
foto 2: die vrouw heeft helemaal geen water bij lijkt het
foto 3: transcriptie:
- Hoe vaak heb je hem gelopen?
+ Dit is mijn eerste keer, ik heb nog nooit in mijn leven de 50kilometer gelopen
- En dan meteen een onofficiële dag, in de hitte?
+ Ja, Het was nog niet spannend genoeg.
- Nul voorbereiding?
+ Jawel, jawel we hebben wel getraind (erg nonchalant uitgesproken)
+ Maar ik heb mijn eerste twee blaren al te pakken.
+ Na 10 kilometer al, hehehe

omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Normaal lopen ze hier door de straat en is alles afgesloten (±10km van de finish).
Nu is niets afgesloten en zijn er bar weinig voorzieningen die überhaupt 'open' zijn zoals toiletten.

Om 06:50 (toen ik opstond) zag ik de lopers al wat ik zeker snapte maar ook nu komen nog zat lopers voorbij.
Die laatste lopen er een stuk minder fris bij :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste